نوشته شده توسط : کاردوک

مهارت های مدیر فروش یکی از عوامل تعیین کننده در موفقیت و سودآوری یک بنگاه اقتصادی است. هر سازمانی برای فروش کالا یا خدماتش نیاز به فردی دارد که بتواند با کمترین هزینه بیشترین فروش و درآمد را داشته باشد. برای رسیدن به چنین هدفی کافی است فردی با مهارت های مدیریت فروش در این سمت قرار بگیرد، آن وقت خواهید دید که چگونه با توانایی خود سودهای کلان نصیب تان می شود. اما این مهارت ها چه هستند و چگونه می‌توان آن ها را به دست آورد. در ادامه به شرح مهارت ها و نقش هایی می‌پردازیم که هر مدیر فروشی با داشتن آن ها می‌تواند اهداف سازمانی و شخصی اش را برآورده سازد.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 منبع: مهارت های لازم برای مدیر فروش

نقش مدیر فروش چیست؟

 

هر مدیر فروشی برای موفقیت باید وظایف و نقش های خود را بشناسد. اینگونه بهتر می تواند با استفاده از اختیاراتش برای پیشبرد سازمان برنامه ریزی انجام دهد. مدیر فروش 5نقش اساسی دارد که هر کدام از آن ها را در ادامه شرح داده ایم.

 

1- نقش استراتژیک

 

یک مدیر فروش با توجه به ورودی ها و خروجی های اصلی اش برای بلند مدت برنامه ریزی می‌کند. نادیده گرفتن این موارد برنامه فروش و خدمات رسانی را در بلند مدت با مشکل مواجه خواهد کرد. برای مثال مدیر فروش باید به زمان های ازدیاد تقاضا، نیروهای لازم برای فروش، کنترل و اجرای بودجه فروش و… توجه داشته باشد.

 

2- مدیریت ارتباط

 

مدیر فروش باید بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی دو طرفه با مشتری ایجاد بکند. به این معنا که تنها این مشتری نباشد که در زمان نیاز به بنگاه شما مراجعه نماید. بلکه مدیر فروش با بررسی و شناخت مشتری بتواند خدمات و کالاهای خود را به مشتری معرفی کند و به نوعی اجازه ندهد ارتباط شکل گرفته از دست برود. همچنین در برابر مشتریان ناراضی رفتاری مناسب در پیش بگیرد. مقاله نحوه برخورد با مشتریان ناراضی را بخوانید.

 

3- عضوی از شرکت

 

مدیر فروش به عنوان عضوی کلیدی در شرکت باید به دنبال اهدافی مثل رضایت مشتری، زیاد کردن سهم بازار، هزینه فروش کمتر و… باشد. او با توجه به این اهداف می تواند موجب ترقی و سودآوری شرکت شود. مدیر فروش می داند هر چه طول عمر مشتری بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب او خواهد شد. برای اطلاع از روش های بالا بردن ارزش طول عمر مشتری کلیک کنید.

 

4- رهبری تیم و مدیریت کانال ها

 

مدیر فروش با استفاده از ابزار ها و نیروهایی که در اختیار دارد، کار را پیش می برد. کانال های او به صورت حضوری و مجازی هستند و نیروهای تحت نظر او نیز طبق برنامه او پیش می روند. پس باید توانایی هدایت تمامی این نیروها را داشته باشد. مدیر فروش با ویژگی رهبری خود به نیروها انگیزه داده و از توانایی آن ها به بهترین نحو استفاده می کند.

 

5- نظارت و کنترل

 

یکی از وظایف اصلی مدیر فروش نظارت بر کارها و بررسی وضعیت شرکت است. این که آیا امور طبق برنامه پیش می رود؟ چه تغییراتی برای بهبود کار باید انجام شود؟ آیا عملکرد نیروها مناسب است؟ چه عاملی مانع از پیشرفت می شود؟ نیازهای بازار چیست؟ قوانین کار رعایت می شود؟ مدیر فروش با در نظر گرفتن تمامی این موارد می تواند سود را بیشتر کرده و اجازه ندهد رقبا او را از میدان به در کنند. 

 

مهارت های لازم برای مدیر فروش

 

با توجه به وظایف و نقش هایی که برای مدیر فروش تعریف شد، پس باید برای قرار گیری در این جایگاه مهارت های ویژه ای داشت. علاوه بر مهارت های شغلی لازمه پیشرفت در این سمت چند ویژگی است که در ادامه آن ها را شرح می دهیم. برای اطلاع از مهارت های شغلی لازم جهت ورود به کار کلیک کنید.

 

اولین مهارت مدیر فروش | مهارت های شخصی 

 

مدیر فروش باید دارای برخی ویژگی های شخصیتی باشد. توانایی برقراری ارتباط، روحیه رهبری و انگیزه دادن، هماهنگی موثر و حفظ انرژی تیم و… از جمله خصوصیاتی است که شما را مناسب برای این جایگاه معرفی می کند. اگر می خواهید در چنین سمتی کار کنید، باید بتوانید صمیمیت و نیاز ها اعضا و مشتریان را بشناسید و متناسب با آن ها عمل نمایید.

 

دومین مهارت مدیر فروش | مهارت های مدیریتی

 

مهارت های مدیریتی شامل توانایی فرد در تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی امور کارکنان، کنترل، حفظ آرامش و انگیزه در کار می شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم مدیریتی توانایی تاثیرگذاری شما بر دیگر اعضا است؛ شوخ طبعی، حمایت گری، مرجع و داشتن دانش و… از جمله ویژگی های یک مدیر تاثیرگذار هستند.

 

سومین مهارت مدیر فروش | مهارت های فنی

 

شناخت اصول مذاکره، آگاهی به مبانی فروش و قوانین بازار، اطلاع از ویژگی های کالا یا خدمات و… از دیگر مباحثی است که مدیر فروش باید نسبت به آن ها تسلط داشته باشد. مدیر فروش با دانش و تجربه اش مشخص می کند که در چه ناحیه ای و به چه اندازه و به چه روشی فروش انجام شود. پس باید فردی در این جایگاه قرار بگیرد که از آموزه ها و تجربه کافی بهره مند باشد. دیجیتال مارکتینگ یکی از مهارت هایی است که او باید به آن اشراف داشته باشد.

 

چهارمین مهارت | مهارت های تحلیلی

 

با استفاده از مهارت تحلیلی مدیر فروش وضعیت بازار، خواسته های بازار، پتانسیل فروش، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و… را شناسایی می کند. مدیر فروش با نتیجه گیری که از تحلیل ها می‌کند باید برای گام های بعدی تصمیم گیری نماید. روش هایی که برای بازاریابی برمی گزیند یکی از این تصمیمات است، بازاریابی تلفنی یکی از این روش هاست که نیاز به تحلیل و بررسی دارد. برای اطلاع از مزایا و معایب بازاریابی تلفنی کلیک کنید.

 

مهارت پنجم لازم برای مدیر فروش | مهارت های مفهومی

 

یکی دیگر از مهارت های لازم مدیر فروش درک او از مفاهیم و نقش هاست. او باید ساختار سازمانی، استراتژی کلی سازمان، نقش های همکاران، نظریه های سازمانی، مسئولیت های اجتماعی و غیره را بشناسد.

 

کاردوک برای بهبود مهارت های لازم مدیر فروش چه می تواند انجام دهد؟

 

یکی از خدماتی که مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک انجام می دهد، آموزش و ارائه خدمات مشاوره جهت بهبود مهارت های مدیریت فروش است. شما می توانید با برقراری ارتباط با مشاوران کاردوک از کسب و کار خود را توسعه داده و با استفاده از طرح های فروش و مشاوره فروش افراد با تجربه و آگاه به نیازها و رفتار مشتریان استراتژی فروش خود را طرح ریزی کنید. برای ارتباط با مشاوران کاردوک با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مهارت های لازم برای مدیر فروش



:: برچسب‌ها: مهارت های لازم برای مدیر فروش , مدیر فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 1162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یکی از راه‌های ورود به بازار کار، داشتن مهارت های شغلی است. با گسترش علوم و تخصصی شدن مشاغل سن ورود به بازار کار نیز دستخوش تغییراتی شده است. اما از طرفی می بینیم کسانی را که با وجود تحصیلات دانشگاهی، نمی توانند حرفه و یا درآمد مناسبی داشته باشند. بالعکس وقتی درباره زندگی برخی از افراد موفق سرچ می کنیم، کسانی را می بینیم که موفقیت های بزرگ را بدون مدرک آکادمیک به دست آورده اند. اما چگونه این افراد به چنین جایگاهی رسیده اند؟ برای پاسخ به این سوال و ایجاد تغییر در کسب و کار خود، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین مربوط به حوزه تجارت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

منبع : مهارت شغلی

برای ورود به بازار کار چه مهارت های شغلی مورد نیاز است؟

اگر هنوز وارد بازار کار نشده اید، احتمالا استرس و نگرانی زیادی تجربه می کنید، نمی دانید از کجا شروع کنید، می ترسید موفق نشوید و یا اصلا نتوانید مشغول به کاری شوید! همه این احساسات تا حدی قابل درک هستند، اما برای آن که بتوانید جایگاه محکمی برای خودتان دست و پا کنید، نیاز به کسب حداقل 6 مهارت دارید که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

1- روابط عمومی اولین مهارت شغلی

توانایی برقراری ارتباط با دیگران یکی از اصلی ترین مهارت هایی است که به شما کمک می کند، شغلی مناسب برای خود مهیا کنید. کسانی که از اعتماد به نفس و ارتباط کلامی بالایی برخوردار هستند، راحت تر می توانند از فرصت های پیشرو بهره ببرند. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در هر کاری شما نیاز به تعامل با دیگران دارید. پس اگر در این زمینه تجربه کمی دارید و یا روابط محدودی دارید، می توانید مشاغلی را برگزینید که نیاز کمتری به ارتباط با دیگران دارد. اما اگر شجاعت لازم برای به دست آوردن قله های ترقی را دارید، برای به دست آوردن این مهارت تلاش نمایید.

2- تسلط به چند مهارت پایه کامپیوتری

وقتی وارد فروشگاهی می شوید، متصدی با استفاده از کامپیوتر خرید شما را محاسبه و از طریق دستگاه بانکی پرداخت را انجام می دهید. در هر شغلی که بنگرید، رد پایی از کامپیوتر در آن می‌بینید. پس کافی است با کسب چند مهارت ساده، راهی برای ورود به کار برای خود باز کنید. برای شروع، کار با نرم افزارهایی مثل آفیس (وورد و اکسل مخصوصا) را یاد بگیرید.

3- آمادگی برای کار تیمی یکی از مهارت های شغلی مهم است

در بسیاری از مشاغل، کار تیمی شرط اول برای موفقیت محسوب می شود. پس بهتر است این مهارت را در خود تقویت کنید. کار تیمی نیاز به روحیه ای جمع محور دارد، به این معنا که اهداف گروه به نسبت خواسته های شخصی در اولویت باشند. فرض کنید در یک شیرینی فروشی کار می کنید یک نفر می تواند تمام کارهای درست کردن کیک را انجام دهد، اما با همکاری چند نفر بازدهی و کیفیت محصول بالاتر خواهد بود. این موضوع در هر کار دیگری نیز صدق می کند. برای آن که خود را در این مهارت بسنجید و ارتقا دهید، در کارهای گروهی و یا تیم های ورزشی گروهی شرکت کنید.

4- مدیریت خود

چه بخواهید کسب و کار خودتان را داشته باشید و یا چه بخواهید برای کسی کار کنید، نیاز به خود مدیریتی و ویژگی های رهبری دارید. خود مدیریتی ویژگی است که شما را از دیگران متمایز می کند و در واقع نوعی برتری برای شما محسوب می شود. برنامه ریزی، اولویت بندی، نظم در انجام وظایف و… از جمله کارهایی است که باید برای پیشبرد سریع و موفقیت در کارهایتان انجام دهید.

5- تفکر انتقادی و خلاق بودن

تفکر انتقادی به توانایی شما در تحلیل و ارزیابی یک موضوع از ابعاد مختلف گفته می شود. برای آن که این گونه بیاندیشید ابتدا لازم است موضوع یا مساله را درک کرده و همه احتمالات را در نظر بگیرید. سپس هر ایده و راهی که برای حل آن به ذهن تان می رسد را ارائه دهید. همراهی تفکر انتقادی و خلاقانه دو مهارتی اساسی در بازار کار امروزی محسوب می شوند. برای تمرین این مهارت ها نگاه تان به هر مسئله ای تغییر داده و از دریچه ای دیگر به مسائل بنگرید.

6- توانایی یادگیری و پذیرش تغییرات از جمله مهارت شغلی می باشد

داشتن تحصیلات و یا آموزش هایی که قبل از ورود به کار دیده اید، شاید برای یک دوره زمانی کافی به نظر می رسیدند. اما سرعت پیشرفت علوم و فناوری های تازه به حدی است که اگر می خواهید در کار خود همیشه جزء بهترین ها باشید باید همگام با این تغییرات شما نیز تغییر کنید. پس اگر نمی خواهید از قافله عقب بمانید، از پرسیدن و یاد گرفتن نهراسید و در مقابل تغییرات انعطاف نشان دهید.

برای ورود به مشاغل مختلف نیاز به چه مهارت هایی داریم؟

در بالا به مهارت هایی اشاره شد که برای ورود به هر شغلی لازم هست. اما با تخصصی شدن مشاغل، در ارتباط با هر شغلی نیاز به آموزش و فراگیری مهارت های خاصی خواهید داشت. در ادامه با کلیک بر هر کدام از شغل های می توانید از مهارت مورد نیاز اطلاع کسب کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین مربوط به حوزه تجارت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

منبع : مهارت شغلی



:: برچسب‌ها: مهارت شغلی ,
:: بازدید از این مطلب : 1088
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

كسب و كار اينترنتي يكي از راه هاي كسب در آمد سريع بدون نياز به داشتن سرمايه اوليه و سرمايه گذار است كه اكثرا در خانه ها آغاز مي گردد و با طي كرن سير رشد تبديل به شركت هاي بزرگ مي شوند. برخلاف باور عمومي كه راه اندازي كسب و كار اينترنتي با سرمايه گذاري زياد امكان پذير است و بايد براي شروع هزينه هاي زيادي براي راه اندازي وب سايت، تبليغات و … صرف شود يا بايد مسلط به برنامه نويسي بود تا از پس كارهاي پيچيده يك كسب و كار اينترنتي برآمد اما يكي از راه هاي كسب درآمد سريع و بدون نياز به سرمايه گذاري، كسب و كارهاي اينترنتي است. امروزه افراد زيادي براي رفع نيازهاي خود به اينترنت رجوع مي كنند. در اين مقاله مي توانيد نحوه راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي را بياموزيد.

 

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در انوع كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوک از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

منبع: راه اندازي كسب و كار اينترنتي

راه اندازي كسب و كار اينترنتي

روشي چند مرحله وجود دارد كه با استفاده از آن مي توانيد يك كسب و كار اينترنتي كوچك را راه اندازي كنيد. ما افراد زيادي را ديديم كه طي اين چند سال با استفاده از اين روش توانستند كسب و كار هاي موفقي را شكل و توسعه دهند. گام هايي كه براي اين كار بايد طي كنيد عبارتند از :

  • يك نياز در بازار پيدا كنيد و به آن پاسخ دهيد.
  • برنامه اي صحيح براي تبليغ و بازاريابي خود داشته باشيد كه به فروش و كسب درآمد شما كمك كند.
  • يك سايت طراحي كنيد كه متناسب با بازار شما و علم روز باشد.
  • از موتور هاي جستجو ( گوگل، ياهو، بينگ و … ) براي جذب ترافيك به سايت تان استفاده كنيد.
  • براي كسب و كارتان به عنوان يك برند متخصص در زمينه خودش اعتبار جمع كنيد.
  • مشتريان خود را پيگيري كنيد.
  • با استفاده از تكنيك هاي مختلف در آمد خود را افزايش دهيد.

همه افراد از يك كارآفرين تازه كار گرفته تا يك فرد متخصص و با تجربه مي توانند از اين فرايند باري شروع يك كسب و كار اينترنتي سود آور استفاده كنند.

گام اول | يك نياز در بازار پيدا كنيد

بيشتر كارآفرينان تازه كار مرتكب اين اشتباه مي شوند كه قبل از هر چيزي شروع به توليد يك محصول مي كنند و بعد به فكر بازاريابي آن مي افتند.

براي اينكه بتوانيد شانس بيشتري براي باز كردن راه خود در يك بازار داشته باشيد. بايد ابتدا كار را با بازاريابي شروع كنيد. رمز موفقيت در اين است كه ابتدا افرادي را پيدا كنيد كه به دنبال پاسخ براي يك مشكل هستند ولي در پيدا كردن راه حل موفقيت زيادي پيدا نكرده اند. اينترنت اين كار را براي شما ساده كرده است شما مي توانيد با استفاده از روش هاي زير اطلاعات مفيدي را كسب كنيد :

  • سراغ انجمن هاي انلاين ( فروم، سايت هاي تبادل نظر، كامنت هاي سايت هاي مختلف و … ) برويد و ببنيد كه مردم چه سوالاتي را مي پرسند و چه مشكلاتي دارند.
  • با استفاده از ابزار هاي مختلف مي توانيد ببنيد مردم چه كليد واژه هايي را بيشتر جستوجو مي كنند و چه سايت هايي در اين زمينه ها كار كرده اند.
  • سايت هاي رقيبان خود را آناليز كنيد. متد ها و روش هاي آنان براي پاسخ گويي به مشتريان را بررسي نماييد. ممكن است كه شما دقيقا در حال ارائه خدمات يا محصول شما باشند. در اين صورت ممكن استفاده از كاري كه آنها مي كنند بهترين راه باشد.

گام دوم راه اندازي كسب و كار | تبليغ و بازاريابي

رعايت نكاتي به شما مي تواند اين اطمينان خاطر را بدهد كه كساني كه از كسب و كار اينترنتي شما ديدن مي كنند، از لحظه ورود تا زمان خريد، درگير خدمات فروش شما هستند. از جمله اين نكات مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  1. از تيترهاي جذاب، مشتريان را ترغيب به ديدن محصولات بيشتري كنيد.
  2. مشكلي كه محصول شما آن را حل مي كند توضيح دهيد.
  3. در مشتري اين اطمينان را ايجاد كنيد كه شما مي توانيد مشكل او را حل كنيد و انتظاراتش را انجام دهيد.
  4. نظرات قبلا از خدمات يا محصولات شما استفاده كرده اند را در سايت نمايش دهيد.
  5. در مورد منفعت آنان در صورت استفاده از محصولاتتان توضيح دهيد.
  6. پيشنهادات ويژه به مشتريان بدهيد
  7. كيفيت محصول خود را تضمين كنيد.
  8. احساس ضرورت استفاده از خدمات يا محصولاتان را در مخاطب ايجاد كنيد.
  9. از آنان بخواهيد كه از محصول و خدمات شما استفاده كند.

از طرح اين فرايند مي توانيد بايد بتوانيد مردم را آگاه سازيد كه خدمات يا محصول شما به شكلي منحصر به فرد مشكل آنا را حل مي كند و كفيت زندگي آنان بهبود پيدا خواهد كرد. براي كسب و كار اينترنتي خود پرسونا ( مشتري فرضي ) به سازيد به سوالات او پاسخ دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد پرسونا كليك كنيد.

گام سوم راه اندازي كسب و كار اينترنتي | سايت خود را طراحي كنيد

هنگامي كه بازار و محصول خود را مشخص كرديد. آماده ي طراحي سايت براي كسب و كار اينترنتي خودتان هستيد. به خاطر داشته باشيد كه طراحي سايتان بايد ساده باشد. شما تنها 4 ثانيه براي جلب نظر مشتريتان زمان داريد در غير اينصورت آنها از سايت شما خواهند رفت. چند نكته بسيار مهم كه در زمان طراحي سايت بايد به ياد داشته باشيد عبارتند از :

  • فونت سايت شما بسيار مهم است. از يك يا دو فونت ساده بر روي پس زمينه ي سفيد استفاده كنيد.
  • منوي سايت را ساده طراحي كنيد.
  • از تصوير، صوت يا ويدئو فقط براي تقويت پيامتان استفاده كنيد.
  • به افراد پيشنهاد عضويت بدهيد. از اين طريق مي توانيد ايميل يا شماره تماس آنها را جمع كنيد.
  • فرايند خريد سايت را ساده كنيد.
  • سايت شما، مغازه اي آنلاين است. آن را به شكلي مشتري پسند طراحي كنيد.

گام چهارم راه اندازي كسب و كار اينترنتي | موتور هاي جستوجو

يكي از روش هاي آسان براي جذب ترافيك سايت استفاده از شيوه ي پرداخت به ازاي كليك است. اين كار در مقايسه با استفاه از تكنيك سئو دو مزيت دارد. اول اينكه سايت شما را به سرعت در صفحه اول جستجو نشان خواهد داد و دوم اينكه تبليغات به شيوه ي پرداخت به ازاي هر كليك اين فرصت را به شما مي دهد كه قيمت ها، رويكرد هاي فروش، تيتر ها و … مختلفي را امتحان كنيد. اين شيوه علاوه بر اينكه بازديد سايت شما را افزايش مي دهد، به شما كمك مي كند تا بتوانيد بهترين كليد واژه ها را براي كسب و كار خود انتخاب كنيد.

گام پنجم راه اندازي كسب و كار اينترنتي | اعتبار كسب كنيد

از اينترنت مردم به عنوان يك منبع براي بدست آوردن اطلاعات استفاده مي كنند. شما مي توانيد اطلاعاتتان را به رايگان در اختيار سايت هاي ديگر قرار دهيد تا بتوانيد ترافيك بيشتري را جذب كنيد.

  • محتواي تخصصي مجاني در اختيار ديگران قرار دهيد. مقاله ، وديو يا هر محتواي ديگري را كه براي ديگران مفيد باشد، اين محتوا را در سايت هاي معتبر و شبكه هاي اجتماعي نيز قرار دهيد.
  • بر روي محتواهاي سايتتان لينك هاي ارسال براي دوستان را قرار دهيد.
  • در تبادل نظر ها، فروم هاي تخصصي شركت كنيد و در آنجا فعال باشيد.

به اين صورت مي توانيد خوانندگان بيشتري را براي سايت خود پيدا كنيد. موتور هاي جستجو ارتباط برقرار كردن سايت هيا متربط را دوست دارد و جايگاه شما را در جستجو بهتر مي كند.

گام ششم | ارسال پيشنهادات ويژه

در تلاش باشيد كه يك راه ارتباطي بين خوانندگان و خودتان ايجاد كنيد. با ارزش ترين دارايي شما در كسب و كار اينترنتي مشتريان و مشتركين شما مي باشند. براي آنها ايميل يا پيامك ارسال كنيد.

  • به آنها چيزي اراده دهيد كه به دنبال ان هستند.
  • از اين طريق يك رابطه پايدار بين شما و مشتركينتان شكل مي گيرد.
  • نتايج به دست آمده را بسنجيد.
  • بازاريابي ايميلي ارزانتر و موثر تر از بسياري از روش هاي بازاريابي ديگر است.

گام هفتم | استفاده از تكنيك هاي مختلف

يكي از بهترين تكنيك هاي بازاريابي اينترنتي، توسه ارزش طول عمر مشتري است. دست كم 36 درصد مشتريان و مشتركين شما در صورتي كه مورد پيگيري قرار گيرند. دوباره از شما خريد خواهند كرد. نهايي كردن اولين خدمت شما به مشتريانتان قطعا سخت ترين كار شما خواهد بود. استفاده از روش هاي اپ سلينگ و بك اند مي تواند باري وادار كردن مشتريانتان به خريد دوباره بسيار به شما كمك كند. اين دو روش شامل تكنيك هاي زير مي باشند :

  • محصول يا خدماتي را به آنها پيشنهاد دهيد كه خريد آنها را كامل كند.
  • براي آنها كوپن هاي وفاداري الكترونيك بفرستيد تا در مراجعه هاي بعدي بتوانند از آنها استفاده كنند.
  • به مشتريان وافادار خود پاداش بدهيد.

مشاوره كسب و كار كاردوک

كاردوك در تمامي مراحل راه اندازي كسب و كار خانگيتان همراه شماست. در اين روز هاي كه اينترنت بسيار سريع در حال تغيير است به طوري كه يك سال در فضاي مجازي معادل با چيزي حدود پنج سال در دنياي واقعي است. اگر در حال حاضر مدتي است كه كارتان را شروع كرديد حتما بر روي كسب و كارتان با توجه به اين مراحل يك بازبيني بكنيد و ببنيد كه در چه مرحله اي هستند. شما مي توانيد در هر زماني كه احساس نياز كرديد از خدمات كاردوك بهرمند شويد.

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در انوع كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: راه اندازي كسب و كار اينترنتي



:: برچسب‌ها: راه اندازی كسب و كار اينترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 939
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مديران و ميلياردرهاي بزرگ بسياري وجود دارند كه از دانشگاه انصراف داده اند و تحصيل خود را ترك كرده اند. اما توانستند به موفقيت هاي زيادي در زندگيشان دست يابند. شايد شما نيز جزو كساني باشيد كه عقيده دارند مدرك دانشگاهي و تحصيلات موفقيت و خوشبختي را در زندگي تضمين مي كند و به همين دليل برايتان جذاب باشد كه بدانيد كه شخصيت هاي معروف موفق جهان چه مدرك دانشگاهي دارند ؟ در اين مقاله مي توانيد با افراد موفقي در جهان آشنا شويد كه هيچ تحصيلات دانشگاهي ندارند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هاي كاريابي و تحصيلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : تحصيلات افراد مشهور

مايكل دل : بنيان گذار دل

مايكل دل با تلاش و پشتكار زياد شركت دل را از صفر راه اندازي كرد كه امروزه يكي از بزرگترين شركت هاي كامپيوتري دنيا است. محل تولد مايكل دل تگزاس است. شغل پدرش دندان پزشك و مادرش مشاور مالي و فعال بازار سهام بود.

كودكي و نوجواني مايكل دل

مايكل از كودكي علاقه زيادي به اكترونيك و تجارت نشان مي داد و خيلي دوست داشت روزي اين دو علاقه اش را با هم تركيب كند، در ابتداي  نوجوانيش پول هايي كه از طريق كارهاي پاره وقت در مي اورد سرمايه گذاري مي كرد. وقتي 15 سال داشت بلافاصله بعداز خريدن اولين كامپيوترش  كه اپل بود اجزايش را از هم جدا كرد تا خودش از نو سر هم بنديش كند. در دوران دبيرستان با فروختن روزنامهتحقيقات آماريش داشت و مهارتي كه در  پول درمي آورد و به طوري كه با پولي كه توانست در يك سال به دست آورد يك كامپيوتر نو و يك ماشين بي ام و خريد.

دوران دانشگاه مايكل دل

پدر و مادر مايكل هميشه دوست داشتن كه او رشته پزشكي بخواند، اما در اولين سال ورود به دانشگاه، مايكل كامپيوترهاي قديمي را ميخريد و داريورها و گنجايش هايشان ارتقا مي داد و سپس 15 درصد زير قيمت بازار مي فروخت.اگرچه به پدر و مادرش قول داده بود درسش را ادامه دهد و تجارتش را كنار بگذارد اما 80 هزار دلار رسيد از اين راه درآمد كسب كرد و تصميم گرفت دانشگاه را رها كند و تجارتش را تمام وقت ادامه دهد، او اجناسش را ده درصد ارزان تر از رقبايش ميفروخت و خيلي زود پيشرفت كرد. جولاي 1996  زماني بود كه خيلي از صاحبان كسب و كار از فروش آنلاين واهمه داشتن، دل بخش عمده اي از سفارشاتش را به صورت آنلاين مي فروخت.در سال 2005 مايكل دل 41 ساله به عنوان چهارمين مرد ثروتمند دنيا شناخته شد.

استيو جابز : بنيان گذار اپل

استيو جابز در سال ۱۹۵۵ از مادري مسيحي و پدري سوري و مسلمان  كه هردو دانشجو بودند، متولد شد. هنگامي كه استيو زاده شد پدر و مادرش هر دو ۲۳ ساله بودند و هنوز ازدواج نكرده بودن و نمي‌توانستند فرزندشان را بزرگ كنند. خانواده مادرش مسيحي و محافظه‌كار بودند، نمي پذيرفتند كه دختراشان با يك عرب مسلمان ازدواج كند. وقتي مادرش او را بدنيا آورد، به دليل ترس از آبرو استيو را به خانواده “كلارا جابز” سپرد تا پسرش درخانواده اي تحصيل كرده بزرگ شود. پدرخوانده اش كه يك مكانيك ماهر ساخت ليزر بود، مقدمات ابتدايي الكترونيك را به پسرش آموزش داد. و مادر خوانده او يك حسابدار بود و قبل از رفتن به مدرسه خواندن را به استيو آموزش داد.

يادگيري و تحصيل

در سال ۱۹۷۲، جابز از دبيرستان «هومستيد» در كاليفرنيا فارغ‌التحصيل شد و در كالج هنرهاي ليبرال ثبت نام كرد، اما بعد از يك نيمسال تحصيلي انصراف داد.

تاسيس اپل

در سال ۱۹۷۶، شركت رايانه‌اي اپل را در پاركينگ خانوادهٔ جابز، بنيان گذاشتند. هم‌زمان با رشد اپل، اين شركت به دنبال مديران مستعدي بود كه بتوانند در مديريت ،پيشرفت و توسعه اپل كمك كنند. در سال ۱۹۸۳، جابز با به چالش‌كشيدن يكي از مديران پپسي كولا يعني جان اسكالي، به او پيشنهاد داد كه به‌عنوان مدير عامل اپل شود. و به او گفته بود: «مي‌خواهي كه باقي زندگي‌ات را به فروختن آب‌-شكر بگذراني، يا مي‌خواهي شانس اين را داشته باشي كه دنيا را عوض كني؟». با اينكه جابز يكي از شخصيت‌هاي مهم اپل بود، به نظر ساير مديران شركت او مديري دمدمي مزاج بود. سال ۱۹۸۵ بين جابز و شريكش اسكالي بحث و كشمكش پيش آمد. جابز به اسكالي گفت: تو براي اپل و هدايت آن مناسب نيستي. اسكالي هم از مديران خواست كه بين او و جابز يكي نفر انتخاب كنند. همگي آن ها اسكالي را انتخاب كردند. پس جابز از كارش در اپل بركنار شد.

تاسيس شركت نكست توسط استيو جابز

پس از ترك اپل، جابز در همان سال شركت رايانه‌اي ديگري را با نام نكست را تاسيس كرد. جابز در سال ۱۹۸۹ رايانه قدرتمند «ورك استيشن» را به بازار عرضه كرد كه اولين مرورگر وب بر روي آن ساخته‌شد.نرم‌افزار كامپيوتر نكست به عنوان مبناي سيستم‌عامل مكينتاش‌هاي امروزي و آي‌فون مي‌باشد. شركت نكست بعدها توليد كامپيوتر را كنار گذاشت بر روي فروش و توسعهٔ سيستم‌عامل نكست‌استپ و توسعهٔ فناوري شئ‌گرا تمركز كرد.

بازگشت استيو جابز به اپل

در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۶ شركت اپل، شركت نكست را به مبلغ ۴۲۹ ميليون دلار خريد. طي اين معامله استيو جابز، مجددا به اپل بازگشت. پس از بركناري جيل آمليو در ژوئيه سال ۱۹۹۷، جابز عملا مديرعامل اپل شد. اما او از پذيرش اين سمت به طور دائم خودداري كرد. طي يك تغيير سازماني در همان ماه، بيشتر اعضاي هيات مديرهٔ اپل تغيير كردند. پس از تشكيل جلسه توسط اعضاي هيات‌مديرهٔ جديد، جابز به سمت «مدير عامل موقت»منصوب شد.

جوليَن پاول آسانْژ

برنامه‌نويس كامپيوتر، كنشگر اينترنت و از موسسان ويكي‌ليكسو سردبير استراليايي آن است. سانژ در جواني، پيش از برنامه‌نويسي رايانه، هكر بود. سانژ از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ را صرف يادگيري علوم رياضي، فيزيك كرد و يك مدت كوتاه در دانشگاه ملبورن فلسفه و عصب‌شناسي خواند. بيشتر نمره‌هايش فقط در حد قبولي هستند. درس را رها مي كند و پس از آن هم ويكي‌ليكس را راه اندازي مي كند. آسانژ در ۱۹۹۳ جزو اولين كساني بود كه خدمات اينترنت همگاني را در استراليا پايه گذاري كرد به نام «شبكه دسترسي همگاني سايبري» بود. او به عنوان برنامه‌ريز و گسترش‌دهنده نرم‌افزار آزاد در ملبورن اسكان يافت. سال ۱۹۹۵ اولين (open source port scanner) را نوشت. در ۱۹۹۶ عضو تيم سامانه پستگرس‌كيوال شد. هنگام نوشتن كتاب زيرزميني: «قصه‌هاي هك‌كردن، ديوانگي و وسواس دربارهٔ مرز الكترونيكي» (۱۹۹۷) آسانژ پژوهشگر كتاب بود. اين كتاب، سابقه او را در خرابكاران بين‌المللي روشن مي‌كند. از ۱۹۹۷ در توسعه سيستم رمزگذاري انكارپذير رابرهوز همكاري داشت. اين نوع رمزگذاري در وصله‌هاي سيستم‌عامل لينوكس بكار مي‌رفت. ديگر نرم‌افزارهاي رايگاني كه او درنوشتن آن نقش داشته، نرم‌افزار گرفتن يوزنت NNTPCache (۱۹۹۶) و Surfraw (۲۰۰۰) هستند كه براي جستجوگرهاي وب به كار مي‌روند.

بيل گيتس : بنيان گذار ماكروسافت

ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ را ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰي ﻧﻤﻮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ ﺑا ﻋﻨﻮان ﻣﺪﯾﺮ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺳﻮﻣﯿﻦ ﻣﺮد ﺛﺮوﺗﻤﻨﺪ ﺟﻬﺎن شد. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ در دﻧﯿﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮان ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬار ﺗﺤﻮل در كامپيوترهاي ﺷﺨﺼﯽ ﻣﺸﻬﻮر اﺳﺖ. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ چون توانايي رقابت كردن را از بقيه رقيبان گرفته، روش تجارتش هميشه مورد انتقاد قرار گرفته حتي از او ﺑﻪ اﯾﻦ دﻟﯿﻞ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺷﺪه اﺳﺖ.

خانواده گيتس

گيتس در ﺧﺎﻧﻮاده اي دﻧﯿﺎ آﻣﺪ ﮐﻪ از نظر ﺗﺠﺎرت و ﺳﯿﺎﺳﺖ و ﺧﺪﻣﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، سابقه غني داشت. پدرش وﮐﯿﻞ دادﮔﺴﺘﺮي و از افراد ﺳﺮﺷﻨﺎﺳﺎن ﺷﻬﺮ ﺳﯿﺎﺗﻞ ﺑﻮد و ﻣﺎدرش آﻣﻮزﮔﺎر ﻣﺪرﺳﻪ ﺑﻮد و در اﻣﻮر ﺧﯿﺮيه ﻧﯿﺰ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ داﺷﺖ.

دوران كودكي بيل گيتس

ﮔﯿﺘﺲ در ﻣﺪرﺳﻪ ﻟﯿﮏ ﺳﺎﯾﺪ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮد. گيتس ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻧﺮم اﻓﺰاردر سن 13 سالگي ﭘﯽ ﺑﺮد و ﺑﺮﻧﺎﻣه ﻧﻮﯾﺴﯽ را دنبال كرد.  در ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﺑﻮد ﮐﻪ ﻫﺴﺘﻪ اوﻟﯿﻪ ماكروسافت شكل گرفت. گيتس در مدرسه ليك ساتل تحصيل ميكرد و اين مدرسه تصميمي گرفت كه نميدانست ميتواند به اين ميزان در آينده شاگردانش موثر باشد. مدرسه براي اجاره يكساله كامپيوتر كه در آن زمان هنوز بزرگ و گران بودن صندوقي برپا كرد و حتي پول بيشتر از هزينه مورد نياز اجاره جمع شد. و جذابيت اين كار باغث شد كه بيل گيتس، پل آلن كه دو سال از گيتس بزرگتر بود و چند نفر ديگر از شاگردان همگي در حال حاضر از برنامه نويسان ارشد ماكروسافت شدند.

تحصيلات دانشگاهي بيل گيتس

سال 1973 ﮔﯿﺘﺲ در داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎروارد مشغول تحصيل شد و ﺑﺎ اﺳﺘﯿﻮ ﺑﺎﻟﻤﺮ ﻣﺪﯾﺮ اﺟﺮاﯾﯽ ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ آﺷﻨﺎ ﺷﺪ. ﺳﺎل دوم داﻧﺸﮕﺎه را ترك ﮐﺮد ﺗﺎ بتواند همه وقت و انرژيش را ﺻﺮف ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ. ﺷﺮﮐﺘﯽ ﮐﻪ او در ﺳﺎل  1975 همراه ﭘﻞ آﻟﻦ بنا گذاشتند ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﺎور بودند ﮐﻪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ وسيله ارزﺷﻤﻨﺪي بر روي هر ﻣﯿﺰي و ﻫﺮ ﺧﺎﻧﻪ اي ﺗﺒﺪﯾﻞ مي شود.آﻧﻬﺎ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺮاي رايانه هاي ﺧﺎﻧﮕﯽ ﮐﺮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ با ﮔﺴﺘﺮش وآﺳﺎن ﺗﺮ و كم ﻫﺰﯾﻨﻪ و دﻟﭙﺬﯾﺮتر كردن نرم افزار ﺑﺮاي اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮد اداﻣﻪ داد.

زﻧﺪﮔﯽ ﺷﺨﺼﯽ بيل گيتس

گيتس ﺑﺎ يكي از ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ازدواج كرد. اين زوج صاحب ﺳﻪ ﻓﺮزﻧﺪ شدند. ﺧﺎﻧﻪ ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ ﯾﮑﯽ از ﻣﺪرنﺗﺮﯾﻦ و ﮔﺮان ﺗﺮﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﺟﻬﺎن ﺑﻮده با ﻣﻨﻈﺮه اي رو ﺑﻪ درﯾﺎﭼﻪ واﺷﻨﮕﺘﻦ در ﻣﺪﯾﻨﺎ واﻗﻊ در واﺷﻨﮕﺘﻦ دارد.

تريويس كلنيك : بنيان گذار اوبر

شركت اوبر در سال ۲۰۰۹ ميلادي به عنوان اوبركَب توسط گرت كمپ و تراويس كالانيك تاسيس شد. تراويس كالانيك ؛ مدير عامل اجرايي (از ۲۰۱۱ تا ژوئن ۲۰۱۷) خدمات تاكسي آنلاين، وسيله نقليه كرايه‌اي است. اوبر (Uber) يك سرويس آنلاين است و به وسيله اپ موبايل خود، مسافران ميتوانند از طريق اپ موبايل هوشمند درخواست تاكسي كرده و اپ اوبر آنها را به نزديكترين راننده مرتبط مي‌كند و مكان مسافر را به راننده نشان مي دهد رانندگان اوبر از خودروي شخصي خود استفاده مي‌كنند. طي تحقيقات مشخص شد كه اوبر اولين استارت آپ در دنيا بود كه بيشترين و گرانترين سهام را به خود اختصاص داده. در ابتداي سال ۲۰۱۹ اوبر داراي۱۱۰ ميليون كاربر بود، كه ۶۹ درصد بازار مسافربري آمريكا را به خود اختصاص داد.

جان مك كي : بنيان گذار هول فودز

هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجيره‌اي مواد غذايي است كه دفتر مركزي آن در آستين، تگزاس قرار دارد، و محصولات طبيعي و ارگنيك ارائه ميدهد و به فروش محصولات نسبتا گران قيمت معروف است . در سال ۱۹۷۸ جان مكي ۲۵ ساله از كالج اخراج شد و همراه دوست دختر ۲۱ ساله‌اش ريني لوسن از خانواده و دوستان ۴۵ هزار دلار براي تأسيس يك مغازه غذاهاي طبيعي در آستين تگزاس قرض گرفتند.  آن‌ها همچنين از آپارتمانشان به خاطر نگهداري مواد غذايي اخراج شدند. در سال 2017 اين فروشگاه زنجيره اي توسط آمازون خريداري شد. هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجيره‌اي مواد غذايي است كه دفتر مركزي آن در آستين، تگزاس قرار دارد، و محصولات طبيعي و ارگنيك ارائه ميدهد و به فروش محصولات نسبتا گران قيمت معروف است. آمازون با خريداري هول فودز تهديدي براي سوپرماركت هاي سنتي محسوب مي شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هاي كاريابي و تحصيلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : تحصيلات افراد مشهور



:: برچسب‌ها: تحصيلات افراد مشهور ,
:: بازدید از این مطلب : 1117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از افرادی که در کارهای تجاری (واردات و صادرات) فعالیت دارند، با کارت بازرگانی آشنایی داشته و از آن در انجام اموراتی چون ترخیص بار، ثبت سفارش، گشایش اعتبار و… استفاده می‌کنند. اما گرفتن این کارت و صرف هزینه، بدون آن که بدانید برای چه و یا چگونه باید از آن استفاده کنید، تنها اتلاف انرژی است. در حالی که با آگاهی از روش های آسان برای به دست آوردن کارت بازرگانی و بهره وری از آن می توانید با هزینه‌ای کم، سودهای بزرگ کسب نمایید.  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارت بازرگانی

 

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که به بازرگانان برای انجام عمل واردات و صادرات داده می شود. طبق قوانین ایران تنها کسانی که دارای کارت بازرگانی هستند اجازه واردات و صادرات کالا دارند. عدم اطلاع از نحوه استفاده درست از این کارت می تواند برای شما دردسرهایی ایجاد کند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی از تمامی قوانین مربوط به آن اطلاع کسب کنید.

کارت بازرگانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی (افراد دارای کسب و کار) و حقوقی (شرکت یا سازمان) انجام می شود. در مورد اشخاص حقوقی کارت به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود. اگر علاقه مند به کارهای تجاری هستید با مراجعه به اتاق بازرگانی می توانید اقدام به دریافت این کارت بکنید. برای اطلاع از شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی کلیک کنید.

کاربرد کارت بازرگانی چیست؟

با داشتن این کارت میتوانید‌ امتیاز و مجوز بسیاری از فعالیت های تجاری را به دست آورده و به عنوان یک بازرگان وارد عرصه تجارت شوید. از جمله امتیازاتی که با دریافت این کارت شامل حال‌تان می شود شامل موارد زیر است.

_واردات و صادرات از طریق گمرک

_ واردات از طریق مناطق آزاد

_ صدور گواهی تجاری

_ صدور گواهی مبدا

_ عضویت در اتاق بازرگانی

_ ارتباط با تجار خارجی

_ صادرات کلیه کالاهای مجاز

_ شرکت در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی داخلی و خارجی

_ ثبت سفارش

_ ترخیص کالا

_ حق العمل کاری در گمرک

و…..

 

شرایط اخذ و مدارک لازم

برای دریافت کارت بازرگانی، متقاضی حداقل باید دارای 23 سال سن و مدرک دیپلم باشد و در هیچ ارگان دولتی به صورت تمام وقت مشغول به کار نباشد. این کارت برای یک سال صادر شده و در صورت مفقودی باطل می شود. این کارت با توجه به رتبه بندی تا دو، سه و پنج سال قابل تمدید هست. در اولین مرحله، ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در مراحل بعدی مراجعه حضوری ضرورت دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی به شرح زیر می‌باشد.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی عبارتند از : الف) اشخاص حقیقی ایرانی

  • داشتن حداقل ۲۳ سال
  • برگ پایان خدمت نظام یا برگ معافیت (برای آقایان)
  • داشتن سه سال سابقه فعالیت‌های تجاری/تولیدی به تأیید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع
  • داشتن محل کسب (متناسب با رشته فعالیت) ثبت شرکت اعم از ملکی/استیجاری
  • داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه‌های ثبتی
  • داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

  • داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت
  • داشتن پروانه کار و اقامت معتبر

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی عبارتند از :

۱- اصل اظهارنامه ثبت‌نام که در دفتر بازرگانی که به گواهی ثبت شرکت‌ها رسیده باشد

۲- اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره‌ی ثبت شرکت‌ها

۳- اصل گواهی عدم سوءپیشینه‌ی مدیرعامل

۴- فرم دال (دریافت و تکمیل از وب‌سایت)

۵- اصل گواهی مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت به آدرس متقاضی

۶- روزنامه رسمی شرکت ۷- اصل کارت ملی مدیرعامل

۸- دو قطعه عکس

۹- اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه)

۱۰- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان (متقاضیانی که سن آنان ۵۰ سال تمام باشد، از ارائه‌ی پایان خدمت معاف هستند.)

۱۱- اصل گواهی بانک مبنی بر تأیید حساب جاری

۱۲- ارائه‌ی یکی از مدارک اصل سند مالکیت شش‌دانگ، اصل اجاره‌نامه محضری، اصل اجاره‌نامه بنگاه

۱۳- مدرک تولیدی معتبر از وزارت‌خانه‌های تولیدی

۱۴- کد اقتصادی جدید

 

مدارک مورد نیاز جهت تمدید کارت بازرگانی

دارندگان کارت بازرگانی پس از پایان زمان اعتبار می توانند تا دو سال برای تمدید کارت شان اقدام کنند. در غیر این صورت باید علاوه بر مدارک تمدید، کلیه مراحل ثبت نام را مجددا طی کنند. برای تمدید کارت زیر لازم می باشد.

۱- فرم دال

۲- ارائه‌ی اصل کارت هنگام حضور در اتاق

۳- اصل کارت ملی

۴- اخذ گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۵- اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴

۶- اصل مفاصا حساب بیمه‌ی تأمین اجتماعی

۷- دو قطعه عکس

۸- روزنامه رسمی و همچنین سایر مدارکی که با توجه به شرایط خاص هر متقاضی نیاز است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارت بازرگانی



:: برچسب‌ها: کارت بازرگانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1050
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از افرادی که در کارهای تجاری (واردات و صادرات) فعالیت دارند، با کارت بازرگانی آشنایی داشته و از آن در انجام اموراتی چون ترخیص بار، ثبت سفارش، گشایش اعتبار و… استفاده می‌کنند. اما گرفتن این کارت و صرف هزینه، بدون آن که بدانید برای چه و یا چگونه باید از آن استفاده کنید، تنها اتلاف انرژی است. در حالی که با آگاهی از روش های آسان برای به دست آوردن کارت بازرگانی و بهره وری از آن می توانید با هزینه‌ای کم، سودهای بزرگ کسب نمایید.  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارت بازرگانی

 

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که به بازرگانان برای انجام عمل واردات و صادرات داده می شود. طبق قوانین ایران تنها کسانی که دارای کارت بازرگانی هستند اجازه واردات و صادرات کالا دارند. عدم اطلاع از نحوه استفاده درست از این کارت می تواند برای شما دردسرهایی ایجاد کند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی از تمامی قوانین مربوط به آن اطلاع کسب کنید.

کارت بازرگانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی (افراد دارای کسب و کار) و حقوقی (شرکت یا سازمان) انجام می شود. در مورد اشخاص حقوقی کارت به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود. اگر علاقه مند به کارهای تجاری هستید با مراجعه به اتاق بازرگانی می توانید اقدام به دریافت این کارت بکنید. برای اطلاع از شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی کلیک کنید.

کاربرد کارت بازرگانی چیست؟

با داشتن این کارت میتوانید‌ امتیاز و مجوز بسیاری از فعالیت های تجاری را به دست آورده و به عنوان یک بازرگان وارد عرصه تجارت شوید. از جمله امتیازاتی که با دریافت این کارت شامل حال‌تان می شود شامل موارد زیر است.

_واردات و صادرات از طریق گمرک

_ واردات از طریق مناطق آزاد

_ صدور گواهی تجاری

_ صدور گواهی مبدا

_ عضویت در اتاق بازرگانی

_ ارتباط با تجار خارجی

_ صادرات کلیه کالاهای مجاز

_ شرکت در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی داخلی و خارجی

_ ثبت سفارش

_ ترخیص کالا

_ حق العمل کاری در گمرک

و…..

 

شرایط اخذ و مدارک لازم

برای دریافت کارت بازرگانی، متقاضی حداقل باید دارای 23 سال سن و مدرک دیپلم باشد و در هیچ ارگان دولتی به صورت تمام وقت مشغول به کار نباشد. این کارت برای یک سال صادر شده و در صورت مفقودی باطل می شود. این کارت با توجه به رتبه بندی تا دو، سه و پنج سال قابل تمدید هست. در اولین مرحله، ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در مراحل بعدی مراجعه حضوری ضرورت دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی به شرح زیر می‌باشد.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی عبارتند از : الف) اشخاص حقیقی ایرانی

  • داشتن حداقل ۲۳ سال
  • برگ پایان خدمت نظام یا برگ معافیت (برای آقایان)
  • داشتن سه سال سابقه فعالیت‌های تجاری/تولیدی به تأیید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع
  • داشتن محل کسب (متناسب با رشته فعالیت) ثبت شرکت اعم از ملکی/استیجاری
  • داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه‌های ثبتی
  • داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

  • داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت
  • داشتن پروانه کار و اقامت معتبر

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی عبارتند از :

۱- اصل اظهارنامه ثبت‌نام که در دفتر بازرگانی که به گواهی ثبت شرکت‌ها رسیده باشد

۲- اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره‌ی ثبت شرکت‌ها

۳- اصل گواهی عدم سوءپیشینه‌ی مدیرعامل

۴- فرم دال (دریافت و تکمیل از وب‌سایت)

۵- اصل گواهی مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت به آدرس متقاضی

۶- روزنامه رسمی شرکت ۷- اصل کارت ملی مدیرعامل

۸- دو قطعه عکس

۹- اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه)

۱۰- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان (متقاضیانی که سن آنان ۵۰ سال تمام باشد، از ارائه‌ی پایان خدمت معاف هستند.)

۱۱- اصل گواهی بانک مبنی بر تأیید حساب جاری

۱۲- ارائه‌ی یکی از مدارک اصل سند مالکیت شش‌دانگ، اصل اجاره‌نامه محضری، اصل اجاره‌نامه بنگاه

۱۳- مدرک تولیدی معتبر از وزارت‌خانه‌های تولیدی

۱۴- کد اقتصادی جدید

 

مدارک مورد نیاز جهت تمدید کارت بازرگانی

دارندگان کارت بازرگانی پس از پایان زمان اعتبار می توانند تا دو سال برای تمدید کارت شان اقدام کنند. در غیر این صورت باید علاوه بر مدارک تمدید، کلیه مراحل ثبت نام را مجددا طی کنند. برای تمدید کارت زیر لازم می باشد.

۱- فرم دال

۲- ارائه‌ی اصل کارت هنگام حضور در اتاق

۳- اصل کارت ملی

۴- اخذ گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۵- اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴

۶- اصل مفاصا حساب بیمه‌ی تأمین اجتماعی

۷- دو قطعه عکس

۸- روزنامه رسمی و همچنین سایر مدارکی که با توجه به شرایط خاص هر متقاضی نیاز است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارت بازرگانی



:: برچسب‌ها: کارت بازرگانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تحقیقات نشان می دهد ثبت شرکت با مسئولیت محدود از میان شرکت های مختلف که میتوان ثبت کرد از شرکت های فعال و متدوال در زمینه تجارت و بازرگانی است. این نوع شرکت در تمام زمینه ها مثل صنعتی، مهندسی، فناوری اطلاعات و… می تواند فعالیت کند و محدودیتی ندارد و تمام سرمایه خود را از طریق موسسین خود تامین میکند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود امتیازات عمده ای برای شرکا دارد و مسئولیت آنها به مقدار سرمایه که به شرکت  آورده اند دارد و یک امتیاز خوب این شرکت این است که در صورتی که ورشکسته شود و بدهی بالا بیاورد، سهامداران مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه از دست بدهند و هر کدام فقط به میزان مبلغی که سرمایه گذاری کردند مسئول بدهی های شرکت هستند و طلبکاران مابقی مطالبات خود را نمی توانند از اموال شرکا این نوع شرکت مطالبه کنند. همچنین ببرای تشکیل این شرکت خیلی ساده و آسانتر از ثبت شرکت های مانند شرکت سهامی و یا شرکت سهامی خاص است. و فقط به وجود دوشریک نیاز است و اداره آن بسیار آسان تر است. و یکی از عمده ترین شرکت های بازرگانی در کشور است و حتی بین اعضای خانواده یا افراد فامیل یا دوستان و آشنایان تشکیل می شود.

چه زمانی شرکت مسئولیت محدود ثبت کنیم ؟

از جمله شرکت هایی که معمولا مسئولیت محدود ثبت میشوند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. شرکت های بازرگانی
  2. شرکت های پیمانکاری
  3. شرکت های کامپیوتری
  4. شرکت های طراحی سایت
  5. شرکت های دیزاین و طراحی
  6. شرکت های خدماتی

و…

ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود با حداقل دو نفر شریک در ایران قابل ثبت است

  • دراسم شرکت باید عبارت ” با مسئولیت محدود” تیتر شود و نباید دربردارنده اسم هیچ کدام از سَرمایه گذاران باشد.
  • برعکس انواع دیگر شرکت ها، حداقل و حداکثر مبلغ برای سرمایه گذاری پیش بینی نشده،سرمایه در این نوع شرکت به سهام تقسیم نمی شود هر یک از شرکاء نسبت به سرمایه، حق رای دارند و همچنین براساس میزان سرمایه سود می برند.
  • زمان و مدت مدیریت مدیران در شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی ندارد و شرکا می توانند مدت محدود یا نامحدود برای مدیران در نظر بگیرند حتی میتوانند مدیر را از بین شرکاء یا خارج آنها انتخاب کنند.
  • سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود فقط با تشکیل شدن مجمع قابل انتقال است.
  • اعضای هیئت مدیره ملتزم به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی اجباری نیست.
  • انتخاب کردن بازرس اصلی و عل البدل لزومی ندارد اختیاری است.
  • اگر شرکت با مسئولیت محدودی دارای بیش از 12 شریک باشد باید دارای هیات نظارت باشد و حداقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  1. دو برگ به عنوان تقاضانامه
  2. دو برگ به عنوان شرکت نامه
  3. دو مجلد از اساس‌نامه شرکت
  4. فتوکپی برابر اصل شده شناسنامه تمام شریکان
  5. کارت ملی برابر اصل شده تمام شرکا
  6. صورت جلسه‌ای که بین مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره برگزار شده‌اس
  7. برگه سوی پیشینه مربوط به هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت

سوال های متداول در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود

از جمله سوالات متدوال که در این چند سال در زمینه ثبت شرکت با آن مواجه شدیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

چه کسانی می توانند شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنند ؟

• همه اشخاص چه حقیقی چه حقوقی، ایرانی یا خارجی می توانند شرکت با مسئولیت محدود را در ایران ثبت کنند. • حتی افرادی که سابقه سوء پیشینه دارند هم می توانند این نوع شرکت را ثبت کنند، ولی تنها می توانند سهامدار شرکت باشند. • افراد خارجی هم می‌توانند با ارائه دادن اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر این نوع شرکت را ثبت کنند. • اشخاص حقوقی نیز با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان میتواانند به ثبت شرکت اقدام نمایند.

تفاوت سهم در ارزش‌های مختلف در شرکت چیست؟ مثلا ۱ سهم ۱ میلیون ریالی با ۱۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی چیست؟

تعداد و ارزش سهام یک فرد میزان مسئولیت او را در شرکت تعیین می‌ کند. برای مثال اگر فردی در یک شرکت ۱۰۰ سهم ۱ ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث تا ۱۰۰ ریال و اگر ۱۰۰ سهم ۱ میلیون ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

آیا یک شخص می تواند به تنهایی شرکت ثبت کند؟

خیر. حداقل دو نفر برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در ایران لازم است. اگر می خواهید مسئولیت و اداره شرکت و منافع آن برای خودتان باشد می توانید ۹۹ سهم را به خود و یک سهم را به شخص دوم اختصاص دهید و شخص دوم تنها سمت عضو هیأت باشد و یا صرفا سهامدار باشد و سمت مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره را خود به عهده بگیرید و حق امضاء را نیز تنها شما داشته باشید و شرکت شما تک مدیر عامله باشد.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود چه مدارک و اطلاعاتی نیاز داریم؟

مدارک هویتی اشخاص – گواهی عدم سوء پیشینه- موضوع فعالیت شرکت- نام شرکت- سمت اشخاص حاضر در شرکت

آیا در صورتی که شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم مالیات کمتری به نسبت شرکت سهامی خاص باید بپردازم؟

خیر. نوع شرکت ثبت شده تأثیری در مقدارمالیات نخواهد داشت. مقدار مالیات فقط بر اساس سود خالص سالیانه شرکت، توسط اداره دارایی برآورده و تعیین می شود.

یک ثبت شرکت مسئولیت محدود برای ثبت شدن چقدر زمان خواهد یرد؟

ثبت شرکت با توجه به روند آن و برخی مسائل تخصصی مجموعا بین حداقل ۱۰ روز تا حداکثر دو ماه طول می کشد.

آیا عضویت در شرکت با مسئولیت محدود، محدودیت سنی دارد؟

بله. اعضای هیات مدیره شرکتها باید حتما بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند. اما در شرکتهای سهامی خاص شخصی که به سن قانونی نرسیده نیز میتواند فقط به صورت سهامدار عضو شرکت شود اما امکان عضویت در هیأت مدیره را ندارد.

آیا فردی که کارمند رسمی دولت است نیز می تواند عضو شرکت با مسئولیت محدود شود؟

بله . کارمند رسمی دولت چه در شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص با شرایطی می تواند عضو هیأت مدیره شرکت باشد. در صورتی که فقط ۳% سهم داشته باشد و سمت و حق امضا نداشته باشد عضویت کارمند رسمی در هیأت مدیره مشکلی ندارد.

شرکت با مسئولیت محدود برای چه فعالیتهایی مناسب است و در چه زمینه هایی نمی‌تواند فعالیت کند؟ و معایب و محاسن این شرکت چیست؟

با این شرکت می‌توان کلیه امور بازرگانی، مهندسی، کامپیوتری، خدماتی، صنعتی، دیجیتالی، فناوری اطلاعات و سایر فعالیتها رو انجام داد. مجموعا شرکت مسئولیت محدود فعالیتی در زمینه خدمات ندارد. از جمله محاسن شرکت مسئولیت محدود این است که: فقط با ۲ نفر عضو می شود این شرکت را ثبت کرد. و روال ثبت و اداره آن ساده تر از سهامی خاص است. و از معایب این شرکت: برخی بانکها به شرکتهای مسئولیت محدود وام و تسهیلات نمی دهند. و همچنین معمولا شرکتهای دولتی برای شرکت در مناقصات و مزایدات فقط شرکتهای سهامی خاص را پذیرش می کنند.

روال کلی ثبت شرکت به طور خلاصه چیست؟

اقداماتی که توسط موکل انجام می‌شود: – دریافت مشاوره نهایی و تکمیلی به صورت حضوری یا غیر حضوری – عقد قرارداد و ارسال مدارک به صورت حضوری یا غیر حضوری – ارسال مدارک مورد نیاز و اطلاعات لازم جهت شروع به ثبت

آیا می توانم فعلا شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم و بعدا آن را به سهامی خاص تغییر دهم؟

خیر. متاسفانه در حال حاضر امکان ثبت شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس وجود ندارد.

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

متخصصین و مشاوران کاردوک آماده اند تا کلیه مشکلات شما در زمینه ثبت شرکت را رفع نمایند. همچنین می توانید با دریافت خدمات مشاوره تلفنی و حضوری کاردوک پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت با مسئولیت محدود



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت با مسئولیت محدود ,
:: بازدید از این مطلب : 1022
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ ( Digital marketing ) به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد. با توجه به توسعه فناوری اطلاعات، افزایش استفاده از موبایل و ضریب نفوذ اینترنت در سال های اخیر، امروزه بازاریابی دیجیتال به عنوان یک دانش و تخصص مستقل برای درآمد زایی در نظر گرفته می شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: دیجیتال مارکتینگ

تعریف دیجیتال مارکتینگ

سایت hubspot که سایت های معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتالی و استراژی محتوا است؛ دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک چتر مفهومی معرفی کرده است. به عبارت دیگر برای درک دیجیتال مارکتینگ باید همه ی تکنیک ها و ابزار های زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال را بشناسیم. اگر چه تعریق واحدی برای بازاریابی دیجیتال در دست نیست اما می توان تعریف زیر را به عنوان بهترین تعریف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت:

بازر یابی دیجیتال مجموعه ای از ابزار و فعالیت هایی است که برای بازاریابی خدمات و محصولات مختلف در بستر دیجیتال ( اینترنت، موبایل و سایر ابزار های دیجیتال ) مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

از جمله ابزار های موجود در بازاریابی دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • تبلیغ مستقیم (Native Advertising)
  • اتوماسیون بازاریابی ( Marketing Automation )
  • ایمیل مارکتینگ ( Email Marketing )
  • تولید محتوا
  • تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising)
  • ازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
  • استراتژی محتوا (Content Strategy)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising)
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

نکته ای که باید بدانید این است که در لیست فوق همپوشانی وجود دارد ولی به دلیل این که در بسیاری از منابع و کتاب ها معتبر به همین شیوه آورده شده است. ما هم از روش رایج برای توضیح دادن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کردیم.

مزیت های دیجیتال مارکتینگ

استفاده از رسانه ی دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار مزیت های بسیاری نسبت به روش ها و بازاریابی سنتی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • امروزه روش تصمیم گیری مخاطبان نسبت به گذشته عوض شد
  • جذب مخاطبان بیشتر
  • دست یابی راحت به مخاطب و مشتری هدف کسب و کار خود
  • صرف هزینه کمتر نسبت به روش ها و بازاریابی سنتی ( اسپم مارکتینگ )
  • در اختیار داشتن ابزار های سنجش و آنالیز
  • امکانات متنوع تبلیغاتی
  • قابلیت بهبود سیستم در کمترین زمان

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست. اصطلاح بازاریابی اینترنتی اصطلاحی قدیمی تر است و که در گذشته رواج داشت. با گذر زمان و پیشرفت و گسترش تنوع ابزار های دیجیتالی، بتدریج اطلاح بازاریابی دیجیتالی جایگزین این اصطلاح شد.

چگونه می توانیم دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم ؟

در بستر اینترنت سایت های زیادی در حال ارائه خدمات آموزشی به صورت محصول و دوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند. مرکز مشاوره کاردوک مقالات مختلف آموزشی در این حضوزه در سایت و کانال تلگرام خود منشتر کرده است. همچنین می توانید از خدمات مشاوره و دوره های مختلف مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک در این زمینه بهرمند شوید.

مشاوران مرکز مشاوره کاردوک آماده ارائه خدمات در زمینه بازاریابی دیجیتالی به شما هستند

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید و تصمیم به طراحی استراتژی های برای مجموعه خود دارید. می توانید با متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک تماس بگیرید و زمان جلسه مشاوره تلفنی و حضوری خود را هماهنگ کنید.

توجه داشته باشید که یک راه حل کلی مناسب برای تمام کسب و کار ها وجود ندارد و با توجه به نوع مخاطب و وضعیت فعلی کسب و کار شما در بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مشخص می گردد.

ما با بررسی نیاز ها و فرایند های کسب و کار شما می توانیم پیشنهادات مفیدی در زمینه بازاریابی دیجیتال به شما ارائه دهیم.

طراحی استراتژی بخش بسیار مهم طراحی و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی شما در حوزه دیجیتال می باشد و باعث می شود که اثر بخشی و نرخ بازگشت سرمایه گذاری افزایش یابد.

نظر شما در مورد بازاریابی دیجیتالی چیست ؟

این مطلب با نظرات شما تکمیل می شود. ما در کاردوک مشتاق دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.    

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: دیجیتال مارکتینگ



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ، ,
:: بازدید از این مطلب : 879
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

زمانی که قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی را به عنوان یک کارآفرین دارید؛ مهمترین مسئله ای که با آن روبرو هستید تصمیم گیری برای انتخاب صحیح نوع فعالیت و رشته شغلی می باشد. این انتخاب باید با توجه به زیر ساخت های موجود، توانایی، نقاط قوت و ضعف، پیدا کردن شناختی مناسب از بازار صورت گیرد. مرحله بعدی یادگیری دانش و مهارت های لازم برای اجرایی نمودن کسب کار می باشد. در طول این سال ها با افراد زیادی مواجه شدیم که ایده های خوبی داشتند ولی به دلیل عدم مطالعه و امکان سنجی درست و گرفتن مشاوره از متخصص بعد از صرف هزینه های زیاد مالی و زمان با شکست مواجه شدند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا 10 نکته مهم را که باید قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی بدانید را توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع کسب و کار خانگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: راه اندازی کسب و کار خانگی

1- راه اندازی کسب و کار خانگی باید در زمینه علایق و استعدادتان باشد

در اولین مرحله چندین زمینه برای کسب و کار خانگی با توجه به زیر ساخت ها، توانایی و علایق خود  انتخاب کنید. بعد از انتخاب کردن زمینه هایی که قصد فعالیت در آنها را دارید باید مطالعات دقیقی در مورد دانش، مهارت های لازم و بازار انجام دهید. کسب و کارهای مشابه را بازدید کنید چرا که با مطلع شدن از نقاط ضعف و قوت آنها شناخت خوبی نسبت به زیر ساخت های لازم، نیاز های مالی و فنی و به خصوص تصور درستی از بازار پیدا خواهید کرد.

2 – زمینه های مختلفی که برای کسب و کار انتخاب کردید را مقایسه کنید.

بعد از انتخاب و بررسی زمینه های مختلف فعالیت که راه اندازی کسب و کار خانگی به آنها علاقه دارید؛ باید این زمینه ها را از جنبه های مختلف مانند اقتصادی، بیشترین تطابق با علاقه ، مهارت های شما، آموزش های مورد نیاز، سرمایه اولیه و … بررسی نمود. به عنوان مقال اگر علاقه ای به کار با کامپیور و حوزه ای تی ندارید پس یادگیری برنامه نویسی سایت و اپ انتخاب مناسبی برای کسب و کار خانگی شما علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی توجیه دارد، نخواهد بود. در نتیجه شما باید زمینه ای را انتخاب کنید که علاوه بر این که از لحاظ مالی بیشترین سود را برای شما به همراه خواهد داشت؛ باید مطابق با علاقه، استعداد و توانایی شما نیز باشد.

3- بررسی بازار کسب و کار خانگی

برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید با نحوه ورود به بازار و چرخه مالی قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی خود آشنا باشید. به عنوان مثال یک خطاط که از تولید تابلو های خط خود لذت می برد با تولید و فروش آثار هنری مشتری پسند خود در بازار می تواند درآمد زایی داشته باشد. با این کار از محل فروش آثار خود نه تنها سرمایه لازم برای خرید مواد اولیه تولیدات بعدی خود را تامین کند بلکه با جذب رضایت مشتریان می تواند سفارش های بعدی خود را دریافت نماید. با این عمل این فرد جای خود را به مرور در بازار باز می کند.


توجه به نیاز و تقاضای بازار و استفاده از شیو های جدید بازاریابی ( عرضه محصولات در دنیای مجازی یا در نمایشگاه های هنری و … ) به وی کمک می کند تا با استفاده از بازخوردی که از مشتریان دارد زمینه کاری خود را گسترش دهد و همچنین محصولات خود را به نیاز و تقاضای مردم نزدیک تر کند. پس درآمدزایی مبتنی بر تقاضای بازار در کنار علاقه و مهارت شخص از عوامل اصلی یک کسب و کار خانگی موفق است.

4- داشتن سیستم حسابداری و اداری متناسب با کسب و کار خانگی

با توجه به اینکه کارآفرینان و شاغلین کسب و کار های خانگی غالبا متکی به  تجربه و مهارت فنی هستند لذا از ابتدا  لازم است یک نظام  اداری و حسابداری ساده متناسب با فعالیت های بنگاه ههای کوچک خود را برای مستند سازی انجام  امورات  اداری و  مالی خود پیاده سازی نماید این بخش را می توان در یک فرایند تقسیم کار منطقی سازمان یافته که درآن حد و مرزها و شرح وظایف هر کدام از افراد درگیر فعالیت در خانواده مشخص شده بر عهده یکی دیگر از اعضای خانواده قرار داده تا بصورت دوره ای با توجه به حجم فعالیت، تولیدات و براساس تقاضا و نیاز مشتری بتوان بازخوردهای مسیر فعالیت شغلی را چه بلحاظ تنوع محصول ، چه بلحاظ کیفیت و چه بلحاظ کمیت به دارنده اصلی کسب کار منتقل نماید.

5- راه اندازی کسب و کار خانگی در یک مکان مناسب

فضای انتخابی برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی بلحاظ  استقرار و انجام فعالیت باید بگونه ای انتخاب شود که در محیط زندگی قابل پیاده سازی باشد. در این راستا لازم است فعالیت ها بگونه ای انتخاب شود که بلحاظ تردد، سر و صدا و تامین فضا، ضمن حفظ حقوق تمامی همسایگان و اعضای خانواده قابلیت پیاده سازی در محیط منزل را داشته باشد.
مثلا اگر شما قصد  تولید محصولات غذایی را دارید فضای بهداشتی مورد استفاده در خانه به گونه ای باید انتخاب شود که امکان تولید محصول سالم و بازدید و نظارت سنواتی کارشناس بهداشت را داشته باشد. در این رابط به نظرات تمامی اعضای خانواده توجه کرده و سعی نمایید بهترین طرح استقرار انتخاب نمایید.

6- نکات امینی را در زمان راه اندازی کسب و کار خانگی خود رعایت کنید.

به امنیت خود، فرزندان و خانواده در ارتباط با مخاطرات شغلی توجه ویژه بنمایید اگر با مواد قابل اشتغال سر و کار دارید الزامات پیش گیری آتش نشانی را در زمان راه اندازی کسب و کار خانگی رعایت نمایید اگر با ابزار برنده کار می کنید، باید به آموزش و  برنامه ریزی پیش گیری از صدمات جسمی  توجه خاص داشته باشید. جعبه کمکهای اولیه را تهیه نمایید. در این ارتباط  از مشاورین ایمنی و و بیمه برای پیش گیری از صدمات احتمالی و جبران خسارات در صورت بروز حادثه راهنمایی بگیرید و برای رفع مشکلات با اعضای خود خود نیز بصورت منظم و هفتگی جلسه گفتگو داشته باشید.

7- طرح توجیهی کسب و کار خانگی خود را قبل از شروع کار آماده کنید.

پس از شناخت کامل از ابعاد فنی کار ، سرمایه مورد نیاز ،مواد اولیه و تجهیزات و ابزار  مورد استفاده  برای کسب و کار خانگی خود یک ساختار و طرح توجیهی فنی اقتصادی تهیه نمایید و در آن ضمن توجیه کار وضعیت شرایط احراز شغل، پارامترهای دیگری مانند شرح وظایف و مسئولیتهای و مزایای افراد درگیر در کسب وکار نیز مشخص نمایید. در این راستا از کمک مشاورین مرتبط استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طرح توجیهی ما را مطالعه نمایید.

8- مجوز مشاغل خانگی را دریافت نمایید.

از طرح های ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و  قوانین ،مقررات و آیین نامه های اجرایی  مرتبط کسب و کار خانگی خود آگاهی یابید. از طریق سامانه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه اجرایی مرتبط  مجوز  کسب و کار خانگی را  جهت قانونمند نمودن فعالیت و امکان استفاده از تسهیلات و حمایت های قانونی مرتبط با مشاغل خانگی دریافت نمایید.

9- با اصول بازاریابی نوین آشنا شوید

برای بازار یابی  فعالیت خود سعی نمایید از شبکه های اجتماعی در محیط اینترنت استفاده کنید. برای انجام این کار ضمن گرفتن مشاوره از یک فرد متخصص می توانید از اعضای خانواده خود استفاده کنید. بسیاری از بازار های مجاری موجود در فضای اینترنت امکان تاسیس فروشگاه مجازی را به شما می دهند . از امکانات بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

10- از خدمات مشاوره کسب و کار بهرمند شوید

مرحله به مرحله از ابتدای شروع ایده یابی تا زمان بهربرداری از کسب و کار خانگی خود سعی نمایید از مشاورین و کارشناسان متخصص استفاده کنید این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما برای راه اندازی کسب و کار خانگی تان می شود. همچنین دریافت مشاوره کسب و کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین مسیر را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید. مشاوره از یک فرد متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید در یک زمان کم فعالیت خود را گسترش دهید و شرایط لازم برای راه اندازی برای یک کارگاه را به دست آورید.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک حامی شما در راه اندازی کسب و کار خانگی تان

مشاورین مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک آماده اند تا به شما در تمامی مراحل گسترس و راه اندازی یک کسب و کار خانگی به شما کمک کنند تا بتوانید از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری نمایید. شما می توانید در هر کجایی که هستید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری این مرکز بهرهمند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع کسب و کار خانگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 

منبع: راه اندازی کسب و کار خانگی



:: برچسب‌ها: کسب و کار خانگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 960
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

 

بسیاری از افراد بدون آن که اقدام به ثبت شرکت بکنند، در حال فعالیت تجاری هستند. اما اغلب زمانی که دو یا چند نفر با یکدیگر در حال همکاری هستند، پس از مدتی احساس نیاز به بستن قراردادی بین خود کرده و جهت رسمی کردن فعالیت تجاری شان به مراکز مربوطه مراجعه می کنند. اما برای این کار با سوالات اساسی رو به رو می شوند که تاثیر مستقیمی بر آینده تجارت آن ها دارد. یکی از مهم ترین مسائل فی ما بین طریقه تعیین مسئولیت ها و محدودیت هاست. طبق تعریف انواع شرکت ها در قانون تجارت در صورت بروز مشکل بر اساس همین قوانین به موضوع رسیدگی و از حقوق اشخاص دفاع می کند. در ادامه به شرح تعریف شرکت و انواع آن می پردازیم.

برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع : انواع شرکت ها

 



:: برچسب‌ها: انواع شرکت ها ,
:: بازدید از این مطلب : 975
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 بهمن 1398 | نظرات ()