نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید آب معدنی به شما کمک می کند تا ذخایر طبیعی منابع آب معدنی که در مناطقی از کشور وجود دارد، به فرصتی برای سرمایه‌گذاری و صنعتی سازی تبدیل کنید. این فرصت تنها برای مناطقی است که دارای چنین مزیت طبیعی هستند. با سرمایه گذاری در این بخش می‌توانید از مزایای اقتصادی و سودآوری کلانی برخوردار شوید. به طوری که با راه اندازی فاز اول پروژه حداقل برای 18 نفر نیز به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کنید. در ادامه خلاصه ای از این طرح را شرح داده ایم. برای دریافت مشاوره کسب و کار و خرید و سفارش طرح توجیهی با مرکز کاردوک تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ایده‌ و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید آب معدنی

 

 

 

 

 

معرفی طرح توجیهی تولید آب معدنی

آب معدنی آبی زلال و بی‌بو و حاوی ترکیبات مفید طبیعی معدنی (همچون پتاسیم، کلسیم، آهن، اکسیژن) بوده و عاری از مواد مضر (مثل نیترات و آرسنیک) برای سلامتی انسان است. در فرایند تامین آب از منابع طبیعی، انتقال، تصفیه، پرکردن در ظروف، بسته‌بندی و توزیع محصول بعنوان یک کالای اقتصادی می‌باید از استانداردهای ملی ايران، مصوبات حوزه تولید و بسته‌بندی و آخرين اصلاحيه‌ها و تجديدنظرهای تبعیت نمود.

نظر به اینکه تامین آب از منابع طبيعی همانند چشمه و چاه‌های متصل به سفره های آب زير زمينی بدست می‌آيد، پس تركيبات آن در فصول مختلف سال باید از ثبات نسبی برخوردار بوده و با تغییر شرايط، ويژگی‌های آن نباید تغيير كند. ازدیدگاه اقتصادی واحد صنعتی تولید، فرآوری و بسته‌بندی انبوه آب معدنی می‌باید در نزديكترين فاصله ممكن قانونی به سرچشمه آب باشد.

طرح توجیهی تولید آب معدنی با توجه به نقاضای بازار

به لحاظ افزایش تقاضا برای آب با توجه به سرانه مصرف روزانه هر فرد تا ۲ لیتر و عدم امکان تولید و بسته‌بندی آن در تمامی مناطق کشور و کشورهای همسایه (بدلیل شرایط اقلیمی خشک و محدود بودن منابع تامین آب شرب، سالم و  بهداشتی چه بصورت گاز دار و بدون گاز)، سرمایه گذاری در این طرح با شرط تامین و در دسترس بودن منابع آب قابل تایید با توجه به ظرفیت اقتصادی، موجه می‌باشد.

فرآیند تولید آب معدنی

تکنولوژی و روشهای تولید آب معدنی را می توان به سه بخش عمده تقسیم نمود .
الف) آماده‌سازی و سالم‌سازی آب

ب ) پر کردن وبسته‌بندی آب معدنی

ج) تولید ظروف و قطعات مورد نیاز جهت بسته بندی آب

کالاهای جايگزين آب معدنی

آب عنصری حیاتی برای نوشیدن وبهداشت انسان هاست، ما آن را برای تولید غذا و تامین حیات انسانی نیاز داریم. آب معدنی و آشامیدنی دارای کالاهای متعدد جایگزین همانند آب میوه‌ها، نوشابه‌های گازدار و بدون گاز، ماءالشعیر هست که ترکیب اصلی آن‌ها را نیز آب سالم تشکیل می‌دهد؛ پس عملا بازار خاص خود را دارند و جایگزنی ندارد. آب آشامیدنی به شیوه‌های مختلف نیر قابلیت غنی سازی را نیز دارد.

طرح توجیهی تولید آب معدنی | بررسی بازار و رقبا

نظر به وابستگی این تولید به وجود منابع آب سالم در ظرفیت و دبی اقتصادی و کمبود منابع آب در اقلیم‌های خشک کشور و کشورهای همسایه که غالباً با معضل تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مواجه هستند و به موازات توسعه مثبت فرهنگ مصرف استفاده از آب سالم به صورت مظروف، گستردگی كاربرد این محصول در حوزه صنایع از جمله ساختمان سازی و روند رو به رشد صنایع ساختمانی و تزئینی در داخل كشور و درک مناسب نیازهای متنوع خریداران و ضرورت صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی، بهترین بازار هدف برای این محصول بازار داخل كشور سپس صادرات به کشورهای همسایه است.

آمار و ارقام مربوط به بازار

در حال حاضر در  کشور 292 جواز تاسیس احداث انواع آب آشامیدنی و معدنی گازدار و بدون گاز در کشور صادر شده است. از این تعداد 90 طرح با پیش بینی سرمایه گذاری 15117266 میلیون ریال و اشتعال 4088 نفر و پیش‌بینی ظرفیت تولیدی سالیانه 6312193 تن از انواع آب هست.

طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 35درصد در حال اجرا هستند. تعداد 317 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی تولید انواع آب آشامیدنی و آب معدنی بسته بندی شده در کشور وجود دارد که دارای سرمایه گذاری اسمی 38744563 میلیون ریال، اشتغال اسمی 34935 نفر و ظرفیت تولیدی سالیانه 16641668 تن هستند. از این تعداد 106 واحد صرفا آب معدنی تولید می نمایند که دارای  اشتغال  5876 نفر با سرمایه گذاری 7884303 میلیون ریال و ظرفیت تولیدی سالیانه  5478568  می‌باشد.

نیاز بازار

بدون احتساب صادرات در کشور سالیانه 58000000 تن انواع آب آشامیدنی و معدنی مورد نیاز شرب است که هم اکنون بخش بزرگی از آن توسط آب موجود در سیستم‌های لوله کشی شبکه آب‌رسانی تامین می‌گردد. همزمان این آب به مصارف بهداشتی، شتشو، آشامیدن، فضای سبز و سایر نیازمندی‌های حوزه شهر و روستا می‌رسد که علل القاعده می‌بایست از سطوح تصفیه متفاوتی به تناسب استاندارد و نوع مصرف برخوردار می‌بود.

بودجه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری

با توجه به  توان سرمایه‌گذاری، سطح تکنولوژی، محل استقرار و ظرفیت تولید در بخش‌های پرکن و بسته‌بندی آب و تولید ظروف مورد نیاز؛ سرمایه‌گذاری و اجرای طرح تولید و بسته‌بندی آب‌های معدنی گازدار و بدون گاز و یا غنی شده متفاوت است.

بر اساس مطالعات انجام شده در حال حاضر سرمایه‌گذاری ثابت تولید آب معدنی در بطری‌های 500 میلی لیتری و 1500 میلی لیتری و لیوانی با ظرفیت اقتصادی سالیانه حدود 30000تن، 96 میلیارد ریال و سرمایه در گردش 38 میلیارد ریال نیاز دارد.

نرخ بازدهی سرمایه گذاری انجام شده، بیشتر از 33 درصد بوده و کمتر از ۳ سال دوره برگشت سرمایه را خواهید داشت. در ذیل خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید سالیانه 30000تن انواع ظروف پر و بسته‌بندی شده آب معدنی در سال ارائه شده است. بدیهی است با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکان سنجی و بروز رسانی انجام شود.

مشخصات عمومی طرح توجیهی تولید آب معدنی

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 6800 متر مربع
2 زیربنا کل (تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 2120 متر مربع
3 ماشین آلات داخلی 28700 میلیون ریال
4 ماشین آلات خارجی 81000 لیر ترکیه

جدول سرمایه گذاری طرح توجیهی تولید آب معدنی

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 96128
2 سرمایه گذاری  درگردش 38125
3 کل سرمایه گذاری 134253

شاخص های مالی

موضوع میزان
نرخ بازده داخلی IRR 4/34  درصد
دوره برگشت سرمایه 13/3
نرخ بازده داخلي حقوق صاحبان سرمايه 76/37 درصد

مزایای اجرای طرح توجیهی تولید آب معدنی

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • مصرف گسترده و رو به رشد محصولات طرح
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم در تولید این محصولات رعایت شوند.
  • امکان غنی سازی آب تولیدی با گاز و مواد مغذی
  • امکان توسعه سطح تکنولوژی، افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع
  • امکان تولید و توسعه ظروف مورد نیاز بسته بندی آب

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

اخذ مجوز پهای لازم از معاونت غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور آب منطقه‌ای از الزامات و پیش شرط‌های اجرای این طرح است. اداره تامین زیر ساخت براساس پلان های مهندسی حوزه‌های سیل، صنعتی، مکانیکال و الکتریکی و برقراری ارتباطات فرا ملی به منظور تامین بخشی از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز واحد از شرکت‌های خارجی از ضروریات این طرح سرمایه گذاری است.

نظر به ضرورت تنوع بخشی مستمر محصول و فرایندهای برنامه‌ریزی راه‌اندازی و اخذ پروانه واحد تحقیق و توسعه بنگاه و انخاذ تمهیدات به منظور تولید محصولات غنی شده براساس استاندارهای بهداشتی ملی و بین المللی بسیار ضروری است. اگر تصمیم به تولید چنین واحد صنعتی دارید می توانید تمامی مراحل پروژه از نوشتن طرح توجیهی ، اخذ مجوزها و تامین مالی را به مرکز کاردوک بسپارید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره در زمینه ایده‌ و فرصت های سرمایه گذاری صنعتی با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح توجیهی تولید آب معدنی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید آب معدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

انواع مختلفی از کسب و کار وجود دارد و شناخت همه آن‌ها برای افرادی که می‌خواهند وارد دنیا تجارت شوند لازم و ضروری است. اگر قصد دارید کاری را شروع کنید باید بدانید در کدام زمینه قصد فعالیت دارید، که از طریق آن می‌توانید نوع و میزان کاری که باید انجام دهید را به راحتی شناسایی کنید و به موفقیت برسید. شما با دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک نیز می توانید بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری را بیابید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع : انواع کسب و کار

 

 

انواع کسب و کار

کسب و کار به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای افراد درآمد ایجاد می‌کند. هر فعالیتی که در زمینه تولید، خرید و یا فروش صورت می‌گیرد به جهت به دست آوردن سود است. کسب و کارها به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند که ما در ادامه به مهم‌ترین این تقسیم‌بندی‌ها می‌پردازیم.

کسب و کارهای تولیدی

تبدیل مواد اولیه به کالایی جهت رفع نیاز متقاضیان از کسب و کارهایی است که از دیرباز وجود داشته است. تولید می‌تواند از یک اتاق کوچک شروع شود و در سطح بالاتر کارخانه‌های تولیدی قرار دارند که با مهندسی دقیق‌تر احداث و فعالیت می‌کنند.

انواع کسب و کار خانگی

یکی از انواع کسب و کارها که امروزه مورد حمایت‌های قانونی نیز قرار گرفته، کسب و کار خانگی است. در این نوع از کسب و کار افراد مشاغل مورد نظر خود را در خانه آغاز می‌کنند و به کسب درآمد می‌پردازند. کسب و کار خانگی محدودیت‌های زیادی نسبت به کسب و کارهای دیگر دارد، چون فرد باید در یک مکان کوچک و با مواد اولیه محدود کار خود را انجام دهد. این نوع از کسب و کار ویژگی‌های خاص خود را دارد از جمله؛ به راحتی راه‌اندازی می‌شود، از هر قشری می‌توانند وارد این نوع از کسب و کار شوند، به سرمایه‌ی زیاد برای شروع فعالیت نیازی ندارند و داشتن ساعات کاری منعطف از جمله ویژگی‌های این نوع از کسب و کار است. برای راه اندازی کسب و کار خانگی کلیک کنید.

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی خودش به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. به دلیل گسترش اینترنت و در دسترس بودن آن، می‌تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد. این نوع از کسب و کار هم به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری قابل انجام است. یعنی در یک نمونه از آن فرد باید برای فعالیت خود در یک مکان مشخص حضور داشته باشد و هم می‌تواند در منزل نیز فعالیت کند. البته این نوع از کسب و کار به دلیل داشتن ویژگی دورکاری در ردیف کسب و کارهای خانگی هم قرار می‌گیرد.

مزایای کسب و کار اینترنتی عبارتند از؛ در دسترس بودن، سهولت در استفاده، عدم نیاز به سرمایه‌های کلان و… می‌باشد. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و راه اندازی سایت اینترنتی کلیک کنید.

کسب و کارهای روستایی

کسب و کارهای روستایی به مشاغلی گفته می‌شوند که در روستاها صورت می‌گیرند. این کسب و کارها محصولاتی را تولید کرده و برای فروش به روستاها و شهرها فرستاده می‌شود، البته بخش مهمی از آن محصولات به مصرف داخلی روستاها می‌رسند. امروزه نیز با بیشتر شدن محصولات اُرگانیک، کسب و کارهای روستایی بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران مختلف قرار گرفته‌ است.

البته کسب و کارهای روستایی فقط شامل تولید محصولات غذایی نمی‌شود، در زمینه صنعت، کشاورزی، دامپروری و گردشگری فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

کسب‌وکارهای خصوصی

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته چرخ اقتصاد بر اساس فعالیت شرکت های خصوصی می‌چرخد. نگاه اقتصادانان غربی برآن است که با در اختیار گذاشتن امکانات و دریافت مالیات از بخش خصوصی بخش های مختلف اقتصادی پیشرفت گسترده‌تری خواهد داشت. از این رو در کشور ما نیز تلاش بر آن است که کسب و کارهای خصوصی قوت گرفته و بار تولید ملی بر دوش بخش خصوصی بیافتد. برای آشنایی با کسب و کارها موفق در ایران کلیک کنید.

انواع کسب و کارهای بین المللی

کسب و کارهای بین المللی نیازمند داشتن بودجه بالایی است. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به صادرات، واردت و تولیدات در عرصه بین المللی می‌پردازند. لازم به ذکر است شرط ورود به این نوع از کسب و کار داشتن سرمایه‌های زیاد است. از جمله مزایای آن سوددهی بالا، امکان کار به صورت برون مرزی و سفرهای ویژه کاری اشاره کرد. کسب و کارهای بین المللی در شرایطی که رونق اقتصادی وجود داشته باشد بسیار سودآور خواهد بود.

انواع کسب و کارهای دولتی

این نوع از کسب کار از طریق استخدام صورت می‌گیرد و افراد با آزمون‌های مختلف به استخدام شرکت‌ها و اُرگان‌های دولتی درمی‌آیند. تفاوت کسب و کارهای دولتی با خصوصی در تنوع پذیری آن است. کسب و کارهای خصوص و شخصی تنوع بیشتری نسبت به کارهای دولتی دارد. از مزایای کسب و کار دولتی بیمه، پرداخت‌های مشخص و در زمان‌های معین، حقوق بازنشستگی و سایر مزایایی که شامل مشاغل دولتی می‌شود.

انواع مختلفی از کسب و کارها وجود دارند که در اینجا به چند نمونه از مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. شرط ورود به هر کسب و کاری شناخت انواع مختلف آن است. وقتی فرد بداند که در چه نوعی از کسب و کار فعالیت می‌کند، همیشه در مسیر درست‌تری حرکت خواهد کرد.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا کسب و کارهای دولتی را هم می‌توان در جایگاه کسب و کار خانگی قرار داد؟

خیر. کسب و کارهای دولتی باید در محیط و مکان مشخصی انجام شوند و نمی‌توان آن را در ردیف کسب و کارهای خانگی قرار داد.

آیا کسب و کارهای بین المللی را می‌توان در ردیف دورکاری قرار داد؟

الزاماً همیشه اینطور نخواهد بود. در برخی از مواقع می‌توان برخی از وظایف کسب و کارهای بین المللی را به صورت دورکاری انجام داد. مثل خرید و فروش، مشاوره‌های مالی و برخی از چانه‌زنی‌های بین المللی.

 

منبع : انواع کسب و کار



:: برچسب‌ها: انواع کسب و کار ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه آب، برای ایجاد یک کسب و کار در زمینه تولید آب آشامیدنی سالم می باشد. همانطور که می دانید تمامی انسان ها برای ادامه حیات نیاز به آب آشامیدنی سالم و تمیز دارند. علت این امر این است که بیش از60 درصد بدن تمامی انسان ها از آب تشکیل شده است، به طوری که کوچکترین اجزا بدون بعنی سلول ها نیز دارای آب هستند. درطرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه آب، هدف این است که با بالاترین بازدهی و راندمان کیفیت آب مصرفی و در نتیجه سطح بهداشت و سلامت مردم افزایش یابد که از طریق جداسازی مواید زاید و مضر آب امکان پذیر می باشد.  در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه آب ارائه کنیم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی دستگاه تصفیه آب

 

 

 

معرفی محصول | طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه آب

هدف تولید دستگاهی می باشد که تا 99 درصد بتواند ذرات و آلاینده های موجود در آب آشامیدنی را جداسازی کند. یکی از روش های تولید دستگاه تصفیه آب روش اسمز معکوس می باشد که این روش نسبت به دیگر روش ها دارای مزایای زیر است:

  • دستگاه دارای عمر طولانی تر و کیفیت بالاتری است.
  • رسوب گذاری دستگاه های تصفیه آب نیز کم تر می شود.
  • تصبیه آب به این روش راندمان بالایی دارد.
  • هزینه نگهداری دستگاه تصفیه آب در این روش کم تر است.
  • با تسفیه آب به روش اسمز معکوس فلزات سنگین، یون ها، ویروس ها و … از آب آشامیدنی حذف می شود.
  • از این روش برای تصفیه آب ورودی دیگ بخار، آب ورودی برج خنک کننده، تولید آب خالص برای کارخانجات مختلف و … استفاده می گردد.

فرآیند تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب با فرآیند اسمز معکوس دارای دو بخش اصلی است. قسمت اول را قسمت قبل از درمان می نامند و قسمت دوم نیز سیستم اسمز معکوس است. فرآیند تصفیه آب در این دستگاه بدین صورت است که ابتدا آب وارد دستگاه می شود.

پس از وارد شدن آب به دستگاه از یک فیلتر شنی برای جدا کردن ذرات معلق در آب استفاده می شود. سپس آب وارد چند میکروفیلتر می شود تا ذرات کوچکتر نیز از آن جدا شوند و در نهایت با یک پمپ فشار قوی وارد غشا می گردد تا عوامل ایجاد بو، یون های فلزی و باکتری ها نیز از آن جدا شود. پس از اتمام فرآیند تصفیه آب، آب خارج شده از دستگاه شامل آب تصفیه شده و پساب می باشد.

دیگر تکنولوری های تولید دستگاه تصفیه آب

برای تولید دستگاه تصفیه آب، علاوه بر روشی که شرح دادیم، روش های دیگری نیز وجود دارد. از جمله تکنولوژی های رایج برای تصفیه آب آشامیدنی خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد ( که گاها به تنهایی و گاها نیز در کنار هم برای تصفیه آب به کار گرفته می شوند) :

  • فیلتر : این فیلتر ها معنولا فیلترهای کارتریجی با مش‌بندی پنج میکرون هستند و برای حذف ذرات معلق از آب استفاده می شود.
  • کربن فعال : از کربن فعال در تصفیه آب برای حذف بو، رنگ، طعم، مزه و کلر آب شرب استفاده می شود.
  • تکنولوژی غشا : این تکنولوژی نیز در تصفیه آب یون­ های فلزی مانند نیترات، نیتریت، سختی آب، باکتری ها و ویروس­ ها را حذف می کند.
  • فیلترهای سرامیکی: این فیلتر نیز باعث حذف مواد معلق، میکروب ­ها و باکتری­ ها از آب می شود.

مواد اولیه مورد نیاز

در طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه آب به برخی مواد اولیه به شرح موارد زیر نیاز است:

  • فوم
  • کتانی
  • فایبر گلاس
  • فیبر مصنوعی
  • پلی کربنات درجه بهداشتی
  • پلی پروپیلن
  • شیرآلات
  • شیلنگ داخلی
  • فیلتر فیبر
  • کپسول فیلتر فیلتر کربن فعال

ارزیابی بازار

دستگاه تصفیه آب | طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه آب

مطابق آخرین بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته در ایران با توجه به کم شدن کیفیت آب در بسیاری از نقاط ایران و جهان و همچنین افزایش آگاهی مردم نسبت به حوزه سلامت و تقاضا برای آب سالم، استفاده دستگاه تصفیه آب هر روزه در میان مردم بیشتر می شود. از لحاظ صادرات این محصول در صورت دارا بودن کیفیت رقابتی با محصولات مشابه می تواند جایگاه خوبی در بازار جهانی نیز پیدا کند.

معرفی کد آیسیک و تعرفه گمرکی محصول

کد آیسیک دستگاه تصفیه آب کد های 2919412625 و  2919412343 می باشد و کد تعرفه گمرکی آن  8421 است.

روش تولید محصول

به طور کلی روش تولید دستگاه تصفیه آب در چند مرحله به شرح موارد زیر خلاصه می شود.

  • مرحله اول : در مرحله اول محفظه و قطعات پلاستیکی دستگاه تصفیه آب، طراحی و تولید می شود.
  • مرحله دوم : شیرآلات تصفیه آب بر روی بدنه دستگاه تصفیه آب می باشد.
  • مرحله سوم : دیگر اتصالات دستگاه نیز توسط ابزار های مخصوص سوار بر بدنه می شود.
  • مرحله چهارم : در این مرحله جایگاه استوانه ای فیلترها و محفظه‌های بالا و پایینی دستگاه تصفیه آب به صورت جداگانه تولید می گردد.
  • مرحله پنجم : در نهایت نیز فیلتر ها را بر روی بدنه مونتاژ می کنند و محصول نهایی بسته بندی شده و روانه انبار و بازار می شود.

در صورتی که قصد شروع کسب و کار خود در زمینه تولید دستگاه تصفیه آب را دارید همین حالا می توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

ماشین آلات و ابزار مورد نیاز

برای تولید دستگاه تصفیه آب به برخی ماشین آلات به شرح موارد زیر نیاز است :

  • دستگاه تزریق پلاستیک
  • قالب پلاستیکی
  • دستگاه خم ورق
  • مته صنعتی
  • دستگاه گیوتین ورق
  • دستگاه جوش آرگون
  • دستگاه جوش گاز

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی دستگاه تصفیه آب



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه آب خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یکی از راه های رسیدن به ثروت دریافت نمایندگی های پرسود است. داشتن یک کسب و کار سودآور با کمترین دردسر خواسته‌‌ی هر کسی در جامعه می‌تواند باشد. برای اینکه بتوانیم هم به چرخ اقتصاد کشور کمک کنیم و هم به عنوان یک فعال اقتصادی سود بسیار خوبی از کسب و کار خود داشته باشیم، دریافت نمایندگی می‌تواند ما را به این مهم برساند. اگر شما هم می‌خواهید از طریق دریافت نمایندگی‌ کسب و کاری تازه ایجاد کنید، مشاوران مرکز کاردوک شما را برای رسیدن به این هدف راهنمایی می‌کنند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره  تماس بگیرید.

منبع: دریافت نمایندگی پرسود

 

دریافت نمایندگی های پرسود

بسیاری از افراد ضمن داشتن سرمایه لازم مطمئن نیستند که چگونه یک کسب و کاری را راه بیندازند. از طرفی شاید شما هم تمایل ندارید بارها و بارها کاری را از صفر شروع کنید. بنابراین دریافت نمایندگی های پرسود بهترین گزینه برای این دست از افراد است، تا هم در وقت خود صرفه‌جویی کنند و هم در زمان کوتاه‌تری به سود برسند. برای اطلاع از کسب و کارهای موفق کلیک کنید.

1- دریافت نمایندگی های پرسود با تحقیق و بررسی

قبل از ورود به این نوع کسب و کار حتماً در مورد آن تحقیق کنید. در این مورد از علاقه‌ی خود غافل نشوید. حتماً به سراغ کسب و کاری بروید که به آن علاقه‌مندید. دریافت نمایندگی‌هایی که با علایق شما متضاد است می‌تواند در کارتان اختلال ایجاد کند. پس انجام تحقیقات لازم قبل از هر اقدامی ضروری و مهم است.

مثلاً اگر به صنعت غذا علاقه‌مندید در این زمینه نمایندگی دریافت کنید.

2- اخذ نمایندگی با سود بالا

برای اینکه بتوانید از طریق دریافت نمایندگی سود بسیار بالایی دریافت کنید باید با سرمایه بالا کار خود را شروع کنید. شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی که نامشان به گوش همه خورده است با اعطای نمایندگی می‌توانند شما را به سود زیادی برسانند. برای دریافت این نوع از نمایندگی‌ها باید با پشتوانه قوی و زیر ساخت مناسب وارد شوید.

برای شروع کار باید به دنبال برندهایی باشید که مورد توجه عموم هستند و از جایگاه خوبی برخوردارند. این نوع از شرکت‌های معروف در طول سال‌ها فعالیت خود توانسته‌اند تا با خدمات خود اعتبار خوبی به دست آورند.

سعی کنید نمایندگی شرکت‌هایی را دریافت کنید که از تیم حرفه‌ای و متخصصی برخوردار باشند. هرچقدر کیفیت شرکتی که شما نمایندگی آن را دریافت می‌کنید بالاتر باشد موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

3- دریافت نمایندگی های پرسود رایگان

برخی از شرکت‌ها نمایندگی رایگان اعطا می‌کنند. اگر سرمایه‌ شما به حد کافی نیست، می‌توانید کار خود را با دریافت نمایندگی‌های رایگان آغاز کنید. با این که این نوع نمایندگی از تنوع کمتری برخوردار است و در مواردی شما را محدود می‌کند، اما برای شروع فرصت خوبی است. البته نکته مهمی که شما باید آن را رعایت کنید این است که حتماً در مورد شرکتی که می‌خواهید نمایندگی آن را دریافت کنید، تحقیق کرده و از اعتبار آن مطمئن شوید، تا دچار ضرر و زیان نگردید.

4- هدف خود را از دریافت نمایندگی روشن کنید

شروع هر کاری نیازمند یک هدف است. ببینید که از دریافت یک نمایندگی چه هدفی دارید و قرار است چه کاری انجام دهید. می‌توانید از سؤالات زیر استفاده کنید و خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید که آیا از انجام چنین کاری مطمئن هستید و انتخاب درستی انجام می‌دهید یا نه:

  • من توانایی فروش چه چیزی را دارم؟
  • نیازهای منطقه‌ای که من در آن سکونت دارم چیست؟
  • چه محصولی بیشترین خریدار را دارد؟
  • چه شرکت‌هایی نمایندگی رایگان اعطا می‌کنند؟ چه محصولاتی تولید می‌کنند؟
  • در منطقه و یا شهری که من زندگی می‌کنم چه کمبودی وجود دارد که با کار من می‌تواند برطرف شود؟

5- بررسی وضعیت مالی

برخی افراد به دلیل کمبود سرمایه، جذب دریافت نمایندگی‌های رایگان می‌شوند. اما رایگان بودن نمایندگی به این معنا نیست که شما هیچ پولی خرج نمی‌کنید. آن‌ها به شما نمایندگی رایگان اعطا می‌کنند اما خودتان باید محل کار، ابزار و وسایل، تبلیغات و بازاریابی آن را انجام دهید که همه اینها نیازمند پرداخت پول است. متأسفانه بسیاری از کسب و کارهایی که بسته می‌شوند اغلب به دلایل مشکل مالی است. دقیقاً مشخص کنید که در چه وضعیت مالی قرار دارید و هزینه‌های پیش بینی نشده را هم در نظر بگیرید تا کسب و کار شما پُر رونق باقی بماند.

6- ریسک پذیر بودن

وقتی شما به سراغ شرکت‌هایی می‌روید که نمایندگی رایگان اعطا می‌کند باید به این نکته توجه کنید که سود کمی دارند. اصولاً رایگان بودن این نوع از شرکت‌ها به دلیل سود پایین‌شان است. حتی ممکن است به دلیل ناشناخته بودن مشتری کمتری داشته باشند و به همین دلیل هم سودشان کم است. بنابراین اگر اهل ریسک هستید وارد توافق با این شرکت‌ها شوید. چون ممکن است سود خوبی به دست نیاورید.

کوتاه سخن اینکه…

بهترین کار برای رونق کسب و کار، دریافت نمایندگی از برندها و شرکت‌های معتبر است. شما با سرمایه‌گذاری روی این کار به کسب و کار نوپای خود هویت می‌بخشید. یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت نمایندگی شرکت‌ها و سازمان‌ها این است که شما مطمئن می‌شوید سرمایه‌تان در جای درستی هزینه می‌شود. در این راه از تجربه و دانش افراد متخصص استفاده کنید تا ضمن برطرف کردن شک و تردید به شما کمک کنند که در این راه محکم‌تر قدم بگذارید. برای اطلاع ایده های کار با سرمایه کم کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره  تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

از نظر شما دریافت نمایندگی هایپر مارکت‌ها می‌تواند سودمند باشد؟

بله. هایپر مارکت‌ها گزینه بسیار خوبی برای دریافت‌نمایندگی هستند. با توجه به این اینکه این نوع فروشگاه‌ها از رونق اقتصادی خوبی برخوردارند و روز به روز در حال گسترش هستند می‌توانند انتخاب خوبی برای شروع یک کسب و کار حرفه‌ای باشند. اما با دریافت مشاوره کسب و کار می توانید به طور دقیق تر از میزان سود آتی و دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری اطلاع کسب کنید.

آیا می‌توان نمایندگی چند شرکت را داشت؟

بله. با توجه به سرمایه‌تان می‌توانید نمایندگی چندین شرکت و برند معتبر را داشته باشید و از آن سود خوبی به دست آوردید. البته این کار به توان مدیریتی بالای شما نیازمند است تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

 

منبع: دریافت نمایندگی پرسود

 


:: برچسب‌ها: دریافت نمایندگی های پرسود ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بازار جهانی چای در سال 2020 قریب به 200 میلیارد دلار آمریکا ارزش گذاری شده است و پیش بینی می‌شود تا سال 2025 به بیش از 318 میلیارد دلار برسد، اندازه بازار جهانی دمنوش‌های گیاهی نیز 3.32میلیارد دلار در سال 2020 ارزش‌گذاری شده است و انتظار می‌رود کل درآمد تاسال 2021 تا 2027؛ 4.94درصد رشد کند و به 4.65میلیارد دلار برسد که نشان از محبوبیت چای و دمنوش‌ها در سراسر جهان است. این نوشیدنی‌ها که در ابتدا به عنوان یک نوشیدنی دارویی استفاده می‌شد برای استفاده تفریحی ابتدا در زمان سلسله تانگ رواج دشات و سپس به سایر کشورهای آسیایی نیز گسترش پیدا کرد و از قرن16 نیز به اروپا آورده و در سراسر جهان گسترش یافت. در ادامه دستگاه های مورد نیاز برای تولید تی بگ و دمنوش گیاهی و میوه ای را معرفی کرده‌ایم.

دستگاه های تولید تی بگ و دمنوش گیاهی و میوه ای

  منبع : دستگاه تولید تی بگ

 

 

دستگاه های تولید تی بگ برای کدام گیاهان دارویی استفاده می‌شود؟

فرآوری گیاهان دارویی همانند تولید دمنوش‌های گیاهی باتوجه به ذخایر متنوع و غنی از گیاهان دارویی در کشور ما به عنوان یک مزیت اقتصادی می‌تواند بستر توسعه بیشتر صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی باشد.

از آنجا که گیاهان دارویی منبع درآمد باارزشی هستند؛ لذا باید جهت رقابت در بازارهای جهانی به سمت فناوری‌های جدید فرآوری و بسته‌بندی در این حوزه پیش برویم و به موازت ارتقاء دانش فنی در تولید و تنوع انواع دمنوش‌های گیاهان و میوه‌ها، سطح تخصص در فرآوری، طعم‌دار نمودن و تولید ترکیبی سالم بهداشتی ارگانیگ از گیاهانی را که هم جنبه دارویی خود را حفظ و هم مشتری پسند باشند را نیز توسعه دهیم.

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصول مورد بررسی

براساس سيستم طبقه بندی گیاهان دارویی دارای و فرآورده‌های مرتبط کدهای آیسیکی به شرح ذیل را دارد.

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصول مورد بررسی

گیاهان مورد استفاده در تولید دمنوش‌های گیاهی و میوه‌ای انواع زیادی دارند؛ بدیهی است این گیاهان هرکدام به تنهایی و در ترکیب با یکدیگر خواص بسیار متفاوتی را ایجاد می‌کنند. برای آشنایی با انواع دمنوش‌های طعم دار شده تک گیاه، دو گیاه، سه گیاه، چهارگیاه، پنج گیاه و هفت گیاه و میوه‌ای از گیاهانی همانند بابونه، گل گاوزبان، نعناع معطر، اسطوخودوس، رزماری، ریحان، پونه کوهی، سنبل الطیب، بومادران مقاله طرح توجیهی دمنوش گیاهان دارویی را بخوانید.

فرایند و دستگاه (ماشین آلات) تولید تی بگ و دمنوش گیاهی و میوه ای

استفاده از گیاهان دارویی به عنوان مواد اولیه برای تولید انبوه  محصولات نیاز به جدا سازی، آسیاب، خشک کردن، سورتینگ، بسته بندی دارد. از این گیاهان در صنایع غذایی مختلفی همانند تولید دمنوش‌ها استفاده می‌شود.

اساس این فعالیت‌ها بر فرآوری با حفظ خواص مواد موثره مفید موجود در بخش‌های مختلف گیاهان استوار است. گیاهان دارویی جهت نگهداری طولانی مدت و کاربردهای مختلف به عنوان مواد اولیه در صنایع تبدیلی ابتدا آماده سازی، شستشو، غبار روبی، تمیز و سپس خشک می‌نمایند. لذا فروآری صنعتی گل و گیاهان نیازمند خط تولید پاکسازی و خشک کردن می‌باشد. برای خشک نمودن گیاهان تکنیک‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا طی آن رطوبت گل و گیاه گرفته شده و در نهایت محصول خشک شده با حفظ خواص اولیه را داشته باشیم.

فرایند و دستگاه (ماشین آلات) تولید تی بگ و دمنوش گیاهی و میوه ای

 

مواد اوليه تولید دمنوش ها

با توجه به توضيحات ارائه شده در بخش ويژگی‌های فنی محصول، مواد اوليه اصلی تولید دمنوش را گیاهان متنوع طبیعی تشکیل می‌دهد که به صورت تی بگ بسته بندی و ارایه می‌گردد. بدیهی است در این فرایند از مواد دیگری همانند جعبه دمنوش، اسانس طبیعی، کارتن، نخ، رول opp، و بروشور نیز استفاده می‌گردد.

 

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع : دستگاه تولید تی بگ



:: برچسب‌ها: دستگاه های تولید تی بگ ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

در خط تولید کارخانه رب گوجه فرنگی ورود مواد اولیه به دلیل له و خراب شدن گوجه فرنگی از حساسیت بالایی برخوردار است. بعد از ورود گوجه فرنگی ها شسته شده و عملیات سورتینگ صورت می گیرد. پس سورت شدن گوجه فرنگی ها آنها خرد شده و وارد مرحله پخت می شوند. در این مقاله شما می تونید اطلاعات کاملی در مورد خط تولید کارخانه رب گوجه فرنگی و دستگاه رب گوجه فرنگی کسب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح توجیهی صنایع غذایی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید خط تولید کارخانه،  طرح توجیهی رب گوجه فرنگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: خط تولید رب گوجه فرنگی

 

 

 

دانش فنی پروژه و فرایند تولید رب گوجه فرنگی

دانش فنی و ماشین آلات تولید رب گوجه فرنگی در کیفیت مناسب و در ظرفیت‌های متفاوت و قابل رقابت هم از خارج و هم در داخل کشور قابل تامین است. ظرفیت‌های اقتصادی خط تولید رب گوجه فرنگی دارای تعداد نیروی انسانی و سطوح اتوماسیون متفاوت می‌باشند.

ظرفیت خط تولید، مهم‌ترین پارامتر در برآورد کردن تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز و هزینه راه‌انداری خط تولید رب گوجه فرنگی است. در نتیجه میزان ورود مواد اولیه به خط تولید در یک روز کاری کارخانه بر حسب ظرفیت متفاوت خواهد بود. ماشین آلات، تاسیسات و زیرساخت‌های خط تولید رب گوجه فرنگی از ظرفیت‌های فرآوری روزانه ۵ الی ۴۵۰۰ تن گوجه فرنگی قابل تولید، نصب و پیاده سازی است.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی رب گوجه فرنگی

سرمایه، قیمت و هزینه احداث کارخانه تولید رب گوجه فرنگی

سرمایه مورد نیاز برای راه‌‌ اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی ارتباط تنگاتنگی با نیاز بازار، ظرفیت  عملیاتی، سطح تکنولوژی ماشین‌آلات ،تاسیسات عمومی و محل اجرای طرح دارد. پس لازم است از همان ابتدا با در نظر داشتن متغیرهای اقتصادی وابسته به زمان احداث، امکاسنجی طرح بصورت دقیق مشخص شود.

خط تولید رب گوجه فرنگی را می توان با توجه به سطح اتوماسیون فرایند تولید پیش بینی و جانمایی نمود. در فرایندهای تولید دارای کنترلرهای اتوماتیک هزینه‌های نیروی انسانی و در نتیجه هزینه‌های متغیر وابسته به نیروی انسانی کاهش پیدا خواهد کرد. در مقابل با افزایش میزان سرمایه گذاری لازم ناشی از خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز و اتوماتیک کردن خط تولید مواجه هستیم که در طول زمان می‌تواند با پایین آوردن هزینه‌های تولید و سوددهی بیشتر جبران شود.

در این طرح، توجیه‌پذیری خط تولید رب گوجه فرنگی با ظرفیت ۲۰۰  الی ۲۵۰  تن گوجه در روز به لحاظ اقتصادی و فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ماشین‌آلات خط تولید در سه بخش دریافت، آماده‌سازی و تولید (شامل دریافت آبگیری و تلغیط  و بسته‌بندی) در ادامه شرح داده شده است.

خط تولید رب گوجه فرنگی

خط تولید رب گوجه فرنگی مرحله اول | دریافت و شتشوی گوجه فرنگی

در مرحله دریافت، به دلیل حساسیت بالای گوجه فرنگی در برابر خرابی و له شدن، نحوه ورود بسیار اهمیت دارد. سیستم دریافت به دو صورت دستی یا اتوماتیک می‌تواند صورت پذیرد. گوجه فرنگی‌ها ابتدا در سبد یا جعبه‌های پلاستیکی تقریبا 25 کیلویی توسط کامیون یا وانت وارد کارخانه شده و پس از توزین و تخلیه از سکوی بارگیری کارخانه توسط اپراتورها، با فشار زیاد آب، به سمت وان دریافت اولیه جهت شتشو هدایت می‌شوند و با باز کردن دریچه های خروجی این وان، گوجه‌ها به راحتی همراه آب در کانال مربوطه جاری شده و ضمن شستشوی اولیه به سمت خط تولید حرکت می نماید. در این مرحله گوجه‌های دارای کیفیت قابل قبول برای انتقال وارد دستگاه بالابر می‌شوند.

مرحله دوم | شستشوی نهایی و سورتینگ

محصول شسته شده و آماده ورود توسط بالابر به بخش وان دریافت ثانویه که ارتفاع بیشتری دارد وارد می‌شود. در فرایند آب اضافی گوجه‌ها گرفته و پس از شستشوی نهایی توسط دوش‌های آب تعبیه شده روی نوار سورتینگ قرار می‌گیرند. در این دستگاه محصول هم بر روی میز به جلو حرکت می‌کند و هم بر روی محور خود می چرخد تا اپراتور بتواند کیفیت محصول را بررسی و سالم بودن آنها را تائید کند. بدین صورت کارگران از دو طرف نوار نقاله بازرسی می‌توانند کیفیت محصول را بررسی و سالم بودن آن‌ها را تائید کنند.

جداسازی گوجه‌های نامناسب و کال و له شده و یا خار و خاشاک و چوب و غیره از گوجه‌ها در این مرحله فراهم می‌شود.

خط تولید رب گوجه فرنگی مرحله  سوم | خرد کردن گوجه ها

برای تسهیل در فرایند تغلیظ، گوجه های تمیز شده ابتدا وارد خردکن شده و توسط یکسری تیغه‌های متحرک موجود در آن خرد می‌شوند. گوجه‌ها پس از خرد شدن قبل از ورود به فرایند تلغیظ به مخزن ذخیره انتقال می‌یابند.

مرحله چهارم | پخت اولیه

گوجه‌های خرد شده  جهت نرم شدن از مخزن با پمپاژ به پیش گرمکن برای رسیدن به حرارت حدود  85 الی 90  منتقل می‌شود. در نتیجه آن ضمن کاهش بار میکروبی و افزایش راندمان آبدهی در مرحله فیلتراسیون سبب دستیابی به غلظت، رنگ و قوام مناسب محصول خواهد شد.

خط تولید رب گوجه فرنگی مرحله پنجم | فیلتراسیون

پس از عمليات پیش گرم کنی، پوست ها، پالپ و ناخالصی‌های دیگر مخلوط آب و گوجه جدا می‌شود. با توجه به نوع و حساسیت محصول صافی ها متفاوت هستند، اما عملکرد همه آن ها یکی است. در این فرایند از انواع صافی های روتاری با دور کم یا صافی های توربو با دورهای بالا می توان استفاده کرد.

مرحله ششم | تانک فرموله یا مخزن ذخیره

پس از فیلتراسیون آب گوجه وارد مخزن ذخیره آب گوجه شده و آماده پمپاژ به سیستم تلغیظ می‌گردد. جنس این مخزن از نوع استیل می‌باشد.

خط تولید رب گوجه فرنگی مرحله هفتم | تغلیظ آب گوجه

آب گوجه موجود در مخزن ذخیره جهت افزایش غلظت و تبدیل شده به رب توسط پمپ به داخل دیگ تغلیظ وارد می‌گردد. در یک یا دو یا چند مرحله غلظت سازی محصول نهایی تولید می‌شود. آب گوجه در دیگ تغلیظ تحت خلاء و تحت تاثیر حرارت غیرمستقیم آب خود را تا رسیدن به درجه بریکس مناسب یا غلظت مورد نظر از دست می‌دهد. در این مرحله نمک نیز به رب اضافه می‌شود.

خلاء مورد استفاده در این سیستم از یک طرف سبب حفظ کیفیت رنگ و ویتامین‌ها و از یک طرف دیگر موجب افزایش سرعت تولید و صرفه‌جویی در انرژی مورد نیاز می‌شود. رب گوجه فرنگی آماده شده از دیگ تغلیظ وارد مخزن ذخیره می‌شود و از آنجا با پمپ به دستگاه پاستوریزاسیون انتقال می‍‌یابد، تا در دمای حدود 85 درجه سانتیگراد حرارت دیده و میکرواورگانیسم‌های آن غیر فعال شوند.

خط تولید رب گوجه فرنگی مرحله هشتم | استریل و پرکردن قوطی و دربندی

جهت اطمینان از عاری بودن قوطی‌ و شیشه‌ها از آلودگی، لازم است تا قوطی‌ها پیش از عملیات پر کردن کاملا تمیز شوند. برای استریل کردن ظروف از دستگاهی به نام قوطی‌شور استفاده می‌شود. سپس به سمت دستگاه پرکن هدایت شده و بطور همزمان رب گوجه فرنگی پاستوریزه شده، بلافاصله وارد دستگاه فیلر و پرکن می‌شود. خروج قوطی‌ها از دستگاه نیز به شکل اتوماتیک صورت می‌گیرد. پس از پرشدن، قوطی‌ها به دستگاهی نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک که وظیفه مهر و موم کردن درب قوطی و پرس را دارد، وارد می‌شود. پس ازآن و در نهایت قوطی‌های پر شده به بخش بسته بندی و شرینک پک منتقل می‌شوند.

پس از فرآیند دربندی، قوطی‌های رب جهت استریلیزاسیون به دستگاه پاستوریزاتور هدایت می‌شوند.

خط تولید رب گوجه فرنگی مرحله نهم | اتیکت زنی و بسته بندی

پس از خشک شدن قوطی ها اتیکت خورده و توسط دستگاه جت پرینتر بر روی قوطی‌ها تاریخ تولید، تاریخ مصرف، سریال و قیمت مصرف‌کننده زده می‌شود. سپس در کارتن یا با دستگاه شرینگ پک با کشیدن یک نایلون روی قوطی‌های رب بسته‌بندی اتمام می‌یابد.

تاسیسات و ماشین الات خط تولید رب گوجه فرهنگی

بخش تاسیسات شامل ماشین‌آلات مربوطه به تامین انرژی خط تولید، از جمله بخار آب مورد نیاز جهت پخت و پاستور کردن رب می‌باشد. دیگ بخار یا بویلر به منظور تامین بخار و کولینگ تاور جهت خنک کردن آب کاهش‌دهنده دمای دستگاه تغلیظ، مهم‌ترین ماشین‌آلات تاسیسات خط تولید رب گوجه‌فرنگی می‌باشند.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارایه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید خط تولید کارخانه،  طرح توجیهی رب گوجه فرنگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: خط تولید رب گوجه فرنگی



:: برچسب‌ها: خط تولید رب گوجه فرنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

در فرایند خط تولید و دستگاه تولید اتوماتیک انواع نوار بهداشتی مواد اولیه و لایه‌های تشکیل دهنده محصول به صورت رول در دستگاه قرار می‌گیرد و سیستم به صورت کنترل شده نوارها را در خط تولید هدایت می‌نماید تا پس از انتقال و افزودن مواد وپودر جاذب و فرمینگ در مراحل مختلف با استفاده از چسب‌های ملت نوارها فیکس و شکل دهی گردد. محصول پس از فرم دهی به صورت نواری پیوسته جهت برش و بسته بندی و چاپ مشخصات و برند انتقال می‌یابد. سپس بسته حاوی نوار بهداشتی  شرینگ یا در کارتن قرار گرفته و به انبار محصول ساخته شده منتقل می‌گردند. در ادامه مشخصات دستگاه های تولید نوار بهداشتی با توجه به نیاز شما معرفی شده است. می‌توانید با سفارش طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی به طور دقیق‌تر جزئیات پروژه شما ارزیابی شود.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

lمنبع : خط تولید و دستگاه تولید نوار بهداشتی

 

قیمت ماشین آلات خط تولید نوار بهداشتی

قیمت ماشین آلات و دستگاه خط تولید انواع نوار بهداشتی به عوامل متعددی بستگی دارد؛ کیفیت ماشین آلات، قطعات و تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و پنوماتیکی مورد مصرف در ساخت دستگاه‌ها، برند و تضمین‌های سازنده همانند گارانتی و وارانتی قطعات، ماشین آلات و خدمات بعد از فروش، ظرفیت تولید محصول در واحد زمان، قابلیت تولید محصول در سایز، شکل، ضخامت و تعداد متفاوت در یک خط تولید  (منطعف بودن)، سیستم‌های کنترلی همانند PLC اتوماسیون و قابلیت مانیتورینگ خط تولید، درصد ضایعات و میزان دقت فرایندی دستگاه‌ها در زمان تولید، طول عمر دستگاه‌ها تماماً از جمله عواملی هستند که در انتخاب ماشین آلات موثر هستند.

قیمت ماشین آلات خط تولید نوار بهداشتی

لذا برای انتخاب ماشین آلات که قادر باشد کیفیت مطلوب و استاندارد محصول را با حداقل ضایعات در یک ظرفیت اقتصادی متناسب سرمایه گذاری را تضمین کند، نیاز به بررسی‌های دقیق و مشاوره کارشناسی دارد که با شناخت کامل و مقایسه‌ای از تمامی تولیدکنندگان داخلی و خارجی شروع می‌گردد.

مواد اولیه تولید نوار بهداشتی

رکن اصلی تولید، همزمان با ماشین آلات در تولید محصول باکیفیت، انتخاب، تامین و کاربرد مواد استاندارد است. مواد اولیه اصلی در تولید محصول عبارتند از خمیر پالپ پودر جاذب تیشو و مانون و منسوجات نبافته. الياف مورد استفاده در این محصولات شامل الياف طبيعی مانند پنبه كتان، الياف مصنوعی از جمله الياف منقطع و يا فيلامنتی ترموپلاستيک و الياف ديگر مانند الیاف شيشه  و خمير چوب، گرانول‌ها، پودر مواد فوق جاذب، می‌باشد.

الياف پلی پروپلين بيشترين مصرف را در اين نوع توليدات دارند و از انواع الياف منقطع و فيلامنتی ديگر نظير پلی آكريلونيترل و پلی آميد و الياف دو جزیی و غيره نيز استفاده می‌شود. بعد از پلی پروپيلن الياف پلی اتيلن ترفتالات (پلی استر) بيشترين مصرف را در اين منسوجات دارد. برای توليد لايه روی پوشک و نوار بهداشتی از الياف پلی پروپيلن استفاده می‌گردد. با توجه به نقش حساس انتخاب ماشین آلات، تکنولوژی و مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات استاندارد لازم است جهت حفظ و صیانت از سرمایه‌گذاری در اجرای طرح صنعتی از کارشناسان خبره کاردوک در زمینه انتخاب خط تولید و مواد اولیه انواع نوار بهداشتی مشاوره بگیرید.

مواد اولیه تولید نوار بهداشتی

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

lمنبع : خط تولید و دستگاه تولید نوار بهداشتی



:: برچسب‌ها: دستگاه تولید نوار بهداشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان مازندران چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنعت و معدن استان مازندران

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان مازندران

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان مازندران :
مازندران – ساری – میدان امام خمینی _ ابتدای بزرگراه ساری _ سازمان صنعت معدن و تجارت استان مازندران 
 
شماره تماس ساختمان اصلی:  ۰۱۱۳۳۳۷۲۰۰۵
شماره فکس: ۰۱۱۳۳۳۶۲۵۳۴
 
آدرس ایمیل: mazandaran@mimt.gav.ir
 
آدرس وب سایت:  https://gil.mimt.gov.ir/

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)

خدمات صنایع معادن استان مازندران

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنعت و معدن استان مازندران



:: برچسب‌ها: صنعت و معدن استان مازندران ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مهارت های کارآفرینی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که کارآفرینان باید برای رسیدن به موفقیت در کارشان در آ‌ن‌ها استاد باشند. از آنجایی که کارآفرینی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و به نوعی تخصص تبدیل شده، هر کارآفرینی باید به یکسری از مهارت‌ها مسلط باشد تا بتواند در کسب و کاری که می‌خواهند راه‌اندازی کند به موفقیت برسد. برخی از کارآفرینان از خدمات مشاوره کسب و کار و منتورینگ برای موفقیت در کارشان استفاده می کنند. در واقع به نحوی از متخصصان برای پیشبرد هر چه بهتر کارشان استفاده می کنند.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مهارت های کارآفرینی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع : مهارت های کارآفرینی

 

 

 

 

مهارت های کارآفرینی

مهارت‌ها را می‌توان در دو دسته خاص و عام تعریف کرد. مهارت‌های خاص مهارت‌هایی ویژه و تخصصی هستند و مهارت‌های عام، مهارت‌های عمومی به حساب می‌آیند که کارآفرینان موفق باید در آن به تسلط برسند. به دلیل اهمیت این موضوع ما مهم‌ترین مهارت‌های خاص و عام کارآفرینی را برای شما توضیح می‌دهیم. لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

 

مهارت های کارآفرینی عام

1- مهارت در برقراری ارتباط

یکی از مهم‌ترین و در عین حال ساده‌ترین مهارت های عمومی که هر کارآفرینی باید به آن مسلط باشد، مهارت در برقراری ارتباط است. یک کارآفرین باید بتواند با کارمندان، مدیران، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی موثرترین ارتباط‌ها را برقرار کند. هر چقدر مهارت برقراری ارتباط با دیگران در یک کارآفرین برتر و ویژه باشد، او راحت‌تر قدم‌های بزرگتری را برمی‌دارد. مهارت برقراری ارتباط باعث می‌شود تا کارآفرین بتواند از بهترین منابع مالی و غیر مالی در جهت منافع خود استفاده کند.

2- مهارت های کارآفرینی | انتخاب نوع فعالیت

یکی دیگر از مهارت‌های عمومی و لازم برای هر کارآفرینی توانایی انتخاب درست است. فردی که می‌خواهد کارآفرین شود باید بداند دقیقاً در چه حیطه‌ای می‌خواهد فعالیت کند و قوانین و مقررات مربوط به آن کار را بداند. یک کارآفرین موفق با انتخاب خوب و درستش می‌تواند موفقیت خود و سایر همکارانش را تضمین کند. انتخاب نوع فعالیت از جمله مهم‌ترین مهارت‌های عمومی شناخته شده برای کارآفرینان است.

3- انتخاب نام و برند کسب و کار

کارآفرین باید برای کسب و کاری که می‌خواهد راه‌اندازی کند حتماً یک نام مناسب و مشخصی را در نظر بگیرد. کم کاری و سهل‌انگاری در این زمینه نشان می‌دهد که او ضعف بزرگی در یک مهارت مهم عمومی دارد. وقتی یک کارآفرین برای انتخاب نام کسب و کار خود وقت می‌گذارد، نشان می‌دهد که بی هدف و بی انگیزه وارد عرصه رقابت نشده و برای کار خود و پیشرفت آن برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

4- مهارت های کارآفرینی | تمایل به یادگیری

برخی تصور می‌کنند هنگام فارغ التحصیلی دانشگاه یا گرفتن گواهینامه، یادگیری متوقف می‌شود، اما این طور نیست. یادگیری روندی طولانی و پیوسته است. شما باید با تغییرات در فناوری، سیر تحول صنعت، روند فروش و سایر موارد خود را به روز کنید. همیشه به دنبال دانش جدید باشید. یک کارآفرین باید همیشه تشنه یادگیری باشد و از هر مانعی که در سر راه یادگیری‌اش قرار دارد، عبور کند.

 

مهارت های کارآفرینی خاص

ریسک‌پذیری

یک ویژگی و مهارت خاصی که یک کارآفرین باید آن را دارا باشد، ریسک پذیری است. هر کارآفرین باید بتواند در موارد لازم ریسک‌های پر خطر را انجام دهد تا کسب و کارش پیشرفت کند. وقتی به عنوان یک کارآفرین بتوانید ریسک کنید، یعنی خواهان تغییر، برطرف کردن بحران‌ها و افزایش درآمد هستید.

مهارت های کارآفرینی | مدیریت زمان

مدیریت زمان از جمله مهارت‌های خاص و حرفه‌ای برای هر کارآفرین محسوب می‌شود. کارآفرینی که مدیریت زمان را جدی می‌گیرد؛ یعنی می‌تواند، در تنظیم و اداره زمان، صرفه جویی در وقت، ایجاد آمادگی و توانمندی برای انجام کارها، انجام کارها در زمان تعیین‌شده و کاهش حجم فعالیت‌های کاری، نظارت و آگاهی داشتن از فعالیت‌ها، ایجاد اثربخشی و بهره‌وری در کارها و فعالیت‌های روزانه، جلوگیری از ایجاد سردرگمی، پشیمانی و حسرت و جلوگیری از تعلل در کارها و اتلاف وقت بسیار مؤثر عمل کند.

استقامت در کار

بسیاری از موفق‌ترین صاحبان مشاغل، شکست‌ها و ناکامی‌های مخربی را متحمل شدند. آنها به جای اینکه به این وقایع به عنوان پایان یک وضعیت نگاه کنند، به عنوان لحظه‌های مهم یادگیری نگاه کردند. آنها خوش‌بینی و پشتکار خود را حفظ کردند، اما همچنین برای ایجاد تغییر در آینده تلاش کردند. به یاد داشته باشید که شما فقط وقتی که تلاش خود را متوقف می‌کنید شکست می خورید. پایداری و استقامت کلید موفقیت شما در کارآفرینی خواهد بود.

توانایی شناسایی و حل مشکلات

یک کارآفرین باید بتواند توانایی شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یک ویژگی خاص در خود پرورش دهد. توانایی شناسایی و حل مشکلات یعنی کارآفرین بتواند در شناسایی مشکل، درک منافع همه افراد، لیست راه‌حل‌های ممکن و ارزیابی و انتخاب بهترین راه‌حل به خوبی دست به انتخاب و عمل بزند. هر چقدر مهارت و توانایی شناسایی و حل مسائل در یک کارآفرین قوی باشد، کسب و کارش با مشکلات کمتری رو به رو خواهد شد. شما می توانید به عنوان یک کار آفرین از خدمات مشاوره کاردوک جهت ارتقا و رفع مشکلات اداری و مالیاتی خود استفاده کنید.

 

در این روزگار چطور کارآفرین باشم؟

با توجه به تحولاتی که با ورود اینترنت به وجود آمده، فرصت مناسبی برای کارآفرینان نیز فراهم شده. شما می‌توانید با استفاده از این مسیر ارتباطی به روش‌های مختلف با مصرف کنندگان و حتی سایر تجار ارتباط برقرار کنید. داشتن یک سایت برای تحقق این اهداف بسیار اهمیت دارد. اگر برای کسب و کار خود احساس می‌کنید به مسیری برای برندسازی نیاز دارید، پس حتما تهیه یک سایت کمک شایانی به شما خواهد کرد. برای تهیه و راه اندازی سایت اینترنتی خود کلیک کنید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مهارت‌های کارآفرینی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چگونه به عنوان یک کارآفرین زمان خود را مدیریت کنیم؟

می‌توانید یک دفترچه بردارید و تمام کارهایی که باید در طول روز انجام دهید را در آن یادداشت کنید. برای هر کاری زمان مشخصی تعیین کنید و بعد از اتمام زمان، سراغ کار بعدی بروید.

چگونه برقراری ارتباط را در خود تقویت کنیم؟

بهترین کار این است که پیش قدم شوید. در جلسات مختلف به صورت داوطلبانه شرکت کنید، نظر دهید حتی اگر نظرتان اشتباه باشد، در صحبت کردن شما اول پیش قدم شوید. به مرور زمان به این نتیجه می‌رسید که انجامش آنقدرها هم که فکر می‌کردید سخت نبوده است.

 

منبع : مهارت های کارآفرینی



:: برچسب‌ها: مهارت های کارآفرینی ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید سیبک خودرو در واقع نقشه‌ای است که شما برای شروع کار و استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری به آن احتیاج دارید. تولید سیبک خودرو در کشور از مزیت اقتصادی مناسبی برخوردار بوده و سودآوری قابل توجهی دارد با تولید این محصول می‌توانید در زنجیره تامین هم فروشندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو و همچنین تولیدکنندگان خودرو قرار بگیرید. شما می توانید برای نوشتن و یا خرید طرح توجیهی به مرکز کاردوک مراجعه کنید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع خودروسازی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ایده‌ و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید سیبک خودرو

 

 

 

طرح توجیهی تولید انواع سیبک خودرو | معرفی انواع سیبک خودرو

سیبک (‌Ball Joint) قطعه‌ایست که از یک گوی فلزی دسته‌دار تشکیل شده و داخل محفظه‌ای کروی از جنس فولاد سخت قرار دارد، اطراف این گوی با بوش‌های لاستیکی پوشیده شده است. سیبک در واقع قطعه ایست که باعث چرخش چرخ‌ها حول یک محور می‌شود، سیبک با تحمل وزن اجازه می دهد تا چرخ‌ها در هنگام گردش فرمان نیز حرکت بالا به پایین (برای مثال افتادن در یک دست انداز) داشته باشند. سیبک معمولا از یک طرف به طبق و از طرف دیگر به چرخ ها متصل هست. این قطعه اغلب در محور جلو و در سر طبق ها دیده می شود. دیگر انواع سیبک ها (که کوچک تر از سیبک های سیستم تعلیق هستند) در اتصالات میل فورج وجود دارد. شما می‌توانید در ادامه خلاصه طرح توجیهی سیبک را مشاهده نمایید. همچنین برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید انواع سیبک خودرو | سیبک فرمان

برای آنکه اصطکاک فرمان کاهش پیدا کند نیاز به یک سری قطعات کروی هست. سیبک فرمان در سیستم فرمان و هدایت خودرو این وظیفه را به عهده دارد. لرزش فرمان و یا سخت شدن گردش فرمان می تواند دلیلش خرابی سیبک فرمان باشد. این قطعه در دو محور جهت حرکت دورانی به صورت همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیبک فرمان به همراه بازوهای کنترل امکان حرکت در سه محور مختصاتی را ایجاد می‌کنند. به این صورت اجازه هدایت خودرو  و خنثی کردن حرکت های ناخواسته را به قسمت جلویی ماشین می‌دهد.

طرح توجیهی تولید انواع سیبک خودرو | سیبک طبق خودرو

طبق خودرو به قطعه از جنس فلز گفته می شود که از دو طرف بوش های محوری دارد. این قطعه از یک سمت به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از طرف دیگر به شاسی خود وصل هست. در واقع شاسی را به قطعات سیستم تعلیق متصل می کند. گاهی طبق خودر به شکل A هستند، در این  حالت از سمتی که به شاسی وصل هست به دو محور تقسیم می‌شود.

خودرو سازان با در نظر گرفتن نوع سیستم تعلیق هر خودرو از طبق های خاصی استفاده می‌کنند. پس ممکن است در هر دو محور و یا یکی از محورهای ماشین طبق به کار برود. محل قرارگیری طبق ها نیز در هر خودرویی تفاوت دارد، گاه در نیمه بالا و گاه در نیمه پایین چرخ ها کار گذاشته می شود.

از دیگر وظایف طبق ها انتقال نیروهای عرضی و طولی از جاده به سگ دست، میل موجگیر و شاسی است.

طرح توجیهی تولید انواع سیبک خودرو | سیبک بغل شاسی خودرو

سیبک بغل شاسی در دسته‌ی جلوبندی و زیر بندی قرار می‌گیرد و در قسمت بدنه‌ی موتور خودرو نصب می‌شود. سیبک بغل شاسی به نوعی تکیه گاهی برای حفظ تعادل خود است. این قطعه از یک سر به سیبک تعادل و سر دیگر آنبه هزار خار جعبه فرمان وصل می‌شود. به طور کلی سیبک بغل شاسی جلوبندی را به بدنه وصل می کند. همچنین این قطعه باعث نرم شدن فرمان و از بین رفتن لرزش ماشین می شود.

طرح توجیهی تولید انواع سیبک خودرو | سیبک مفصل

سیبک مفصل در دو نوع معمولی و هیدرولیک در دسته قطعات جلوبندی و سیستم تعلیق در ماشین سازی به کار می رود. وظیفه این قطعه اتصال جعبه فرمان به سیبک و انسجام جعبه فرمان است.

طرح توجیهی تولید انواع سیبک خودرو | سیبک تعادل

سیبک تعادل یا میل موجگیر بخشی از سیستم تعلیق خودرو است که به دلیل فنر مانند بودنش موجگیر محسوب می شود. وظیفه آن حفظ تعادل خودرو است. به کارگیری سیبک تعادل با دو بوش در دو سر آن باعث کاهش صدا می شود. این قطعه بین دو چرخ در میان دسته ای از لاستیک های تعادل قرار می‌گیرد.

طرح توجیهی تولید انواع سیبک خودرو | سیبک زیر اکسل

تا به حال متوجه شدید که سیبک به قطعه ای کروی شکل گفته می شود که در نقطه اتصال اصطکاک را کاهش می‌دهد. سیبک زیر اکسل یا همان سیبک زیر کمک هم در سیستم تعلیق و در زیر اکسل نصب می‌شود و یکی از اجزای مهم این سیستم است.

استانداردهاي محصول

سیبک ها در ایران دارای سری استاندارهای ثبت شده ملی و تایید شده توسط موسسه استاندارد ایران با روش آزمون 3390 و 3391 هستند. در ادامه مواردی که در هر کدام از این استانداردها مورد بررسی قرار می دهند را ذکر کرده ایم.

استاندارد 3390 (خودرو – سيبک – ویژگی‌ها)

در این استاندارد براساس معیارهای تعریف شده  ابعاد فیزیکی، نوع و جنس مواد و پرداختها، روان كاری، وضعیت درپوش‌های مانع گرد و غبار، مهارت در كار از نقطه نظر نبود زوائد ،پلیسه، صیقل و… کنترل می‌گردد.

 استاندارد3391  (خودرو – سيبك – روش آزمون )

در این استاندارد آزمون‌های ذیل تعریف و برای استاندارد سازی و اخذ مجوز استاندارد محصول انجام و انطباق محصول با معیارهای پیش بینی شده الزامی است :

  • آزمون مقاومت مفصل در برابر ضربه
  • آزمون تنش تسليم كروی
  • آزمون باركششی مفصل كروی
  • آزمون گشتاور پيچشی و نوسانی اعمال شده بر مجموعه سيبک
  • آزمون مقاومت دربرابر حركت بادامكی مفصل نسبت به كاسه مفصل
  • آزمون خستگی و حرارتی مجموعه سيبک
  • آزمون مرحله 1- حداكثر بار ( بار )
  • آزمون مقاومت مجموعه در برابر تورفتن و بيرون آمدن
  • آزمون مرحله 2- آزمون طول عمر
  • آزمون زاويه دار شدن مجموعه سيبك

کالاهای جايگزين سیبک خودرو

ماهیت طرح حاضر، قطعه سازی است و در صنعت قطعه سازی نیز تولید براساس مستندات فنی، نقشه، روش تولید و دستورالعملهای آن صورت می‌گیرد و لذا خارج از فرایند فوق، نمی‌توان قطعه‌ای را تولید و عرضه کرد.

هر کدام از قطعاتی که در طرح ارائه میشه وظیفه و کاربردی دارد که حذف و یا جایگزینی آن را غیر ممکن می کند. اما تهیه این قطعات از دیگر تولیدی ها و یا واردات آن ها موضوع دیگری است.

فرآيند توليد

تولید سیبک دارای مراحل پیچیده و گسترده ای است که در طی آن قطعات دیگر هم تولید می شود. معمولا تولید این قطعه به صورت سفارشی و مونتاژ صورت می گیرد. در ادامه به طور خلاصه شرحی از فرایند تولید را بیان کرده‌ایم.

مراحل تولید سیبک خودرو

۱-برش: در اين فرآيند مواد اوليه مثل مفتول‌ها و ورق‌ها بريده می‌شوند.

۲-پيش گرم كردن: بدنه های چپقی و طبق محورهای سيبک چينی و طبق كه از مفتول ساخته می‌شوند جهت عمليات فورجينگ پيش گرم ميشوند.

۳-فورجينگ: يا شكل دهی قطعات فوق توسط چكش پس از رسيدن به دمای مورد نظر

۴-آرايش دادن: زوايد و پليسه‌هايی كه پس از فرم دهی تحت فورجينگ باقی مانده‌اند به وسيله پرس ضربه ای حذف می‌شوند.

۵-گرده بری: پس از برش اوليه ورق‌ها عمليات گرده بری به وسيله پرس ضربه ای انجام می شود.

۶-نرماله كردن: پس از آرايش دادن قطعات بدنه ها جهت رسيدن به خواص مطلوب كريستال در كوره مخصوص نرماله می‌شود.

۷-سفت كاری: قطعات محورها تحت عمليات سخت كاری قرار می‌گيرند.

۸-بازگشت: بازگشت قطعات محورها پس از سخت كاری در كوره با مكانيزم هوا صورت می‌گيرد.

۹-تراشكاری: تراشكاری برای كليه قطعات مفتول شامل بدنه‌ها و محورها صورت می‌گيرد.

۱۰-سختكاري سطحی: قطعات محورها به لحاظ گشتاور قرار داشتن بايد سخت كاری سطحی نيز بشوند.

11-رینگ کوچک و بزرگ: پس از طی مراحل  رینگ­زنی، تنش­زدایی و رنگ­آمیزی تولید می‌گردند . یاتاقان نیز در پروسه تولید به روش تزریق پلاستیک متناسب با نوع سیبک تولید و آماده می‌گردد. گردگیر نیز پس از امتزاج کائوچو با دیگر افزودنی‌ها متناسب با نوع سیبک در پروسه طولانی و فنی تولید قطعات لاستیکی تولید  می گردد.

۱۱-مونتاژ قطعات: به وسيله عمليات جازدن اجزا و نصب درپوش‌ها صورت می‌گيرد .

۱۲-بسته بندی: بسته بندی محصول در كارتن و جعبه‌های چوبی انجام می‌شود.

نکته در مورد 12 مرحله تولید

شرح فرآیند فوق مختص به واحدهایی است که با حجم قابل ملاحظه ای از سرمایه‌گذاری اقدام به خرید کلیه ماشین آلات و تجهیزات از طراحی و ساخت کلیه قطعات تا مونتاژ و کنترل نهایی محصول را کرده اند. فرآیند مورد نظر در این طرح و ماشین آلات پیش بینی شده صرفاً در بخش مونتاژ نهایی و تست و کنترل کیفی محصول و بسته بندی و عرضه آن خلاصه می‌گردد. شرح فرآیند بر اساس این روش به شرح ذیل می باشد.

بخشی از ماشین آلات وتجهیزات آزمایشگاهی تولید سیبک

 

بررسی بازار و رقبا

جدول 11- پيش بيني ميزان تقاضاي داخلي انواع سیبک خودرو ( عدد )

زمان‌بندی 1399 1400 1401 1402 1403
تقاضاي آتي 18600000 19100000 19600000 20100000 20600000

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده  احداث و تولید سیبک خودرو  در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود  55 میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری بیشتر از 42 درصد بوده و کمتر از 4 سال سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید سالیانه 300000 عدد سیبک در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 2000 متر مربع
2 زیربنا کل( تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 700 متر مربع
3 ماشین آلات داخلی 13150 میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 22965
2 سرمایه گذاری  درگردش 9558
3 کل سرمایه گذاری 25965
4 هزینه تولید سالیانه 55850

شاخص های مالی

موضوع هزینه ها
نرخ بازده داخلی IRR 89/42 درصد
دوره برگشت سرمایه 82/3
اشتعال نیروی انسانی 20

مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف متعدد سیبک به عنوان کالایی ضروری و مصرفی در خودرو در کشور تقاضای بالا و جذابیت قابل قبولی در این زمینه جهت جایگزینی  سیبک‌های وارداتی با مونتاژ داخل موجود می باشد. در ادامه برخی از مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح هم بعنوان کالای جایگزین محصول خارجی
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم در این محصول رعایت شوند.

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

با ارايه معيارهای محاسبه هريک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون  هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است.

مهم‌ترين شاخص‌هاي مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی توسط نرم‌افزار Comfar III Expert، وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی نشان می دهد و بدلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه بسيار مساعدی برای ایجاد اين واحد فراهم است. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره در زمینه ایده‌ و فرصت های سرمایه گذاری صنعتی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید سیبک خودرو



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید سیبک خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نوار بهداشتی،حوله بهداشتی، پد بهداشتی از نظر ظاهری همانند پوشک نوزادان است. نواربهداشتی در دوران عادت ماهانه زنان برای جلوگیری از نفوذ خون خارج شده از فرج به لباس، آن را درون لباس زیر قرار می‌دهند، یک طرف این نوار دارای چسب بوده و به داخل لباس جهت ثبات در استقرار می‌چسبد و معمولاً استریل هستند و از پوششی از الیاف مصنوعی و توده‌ای پنبه و مواد جاذب مایعات در درون آن تشکیل شده‌اند. مصرف نوار بهداشتی سبب حفظ بهداشت فردی  و جلوگیری از مخاطرات ناشی از رشد میکروارگانیسم‌های مضر در خون می‌گردد و به همین دلیل این محصول دارای تولید جهانی بوده و بخش عمده‌ای از کالاهای یکبار مصرف بهداشتی را در سطح بازار را به خود اختصاص داده است. به گونه‌ای که حجم بازار جهانی نوار بهداشتی  بیش از به بیش از 16میلیارد دلار رسیده است. پس برای نوشتن طرح توجیهی خود برای تولدی نوار بهداشتی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع : طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | معرفی کدهای آیسیک نوار بهداشتی

 

 

 

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | معرفی کدهای آیسیک نوار بهداشتی

آیسیک نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعاليت‌های اقتصادی توليدی است. هدف اصلی آیسیک فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتی است، به طوری كه در آن بتوان موجوديت‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌دهند طبقه بندی كرد. وزارت صنايع و معادن از اين طبقه‌بندي برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه بندی کد آيسيک، محصولات به شرح ذیل می‌باشد.

 

 

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | ویژگی‌های نوار بهداشتی

یکی از ویژگی‌های اصلی نوارهای بهداشتی جذب مایعات و نگهداری آن برای مدت زمان طولانی و جلوگیری از جریان برگشتی تحت فشار است. و ویژگی دیگر لایه نفوذ ناپذیر آن است لایه‌های آخرین آن به عنوان یک مانع برای جلوگیری از نشت مایع عمل می‌کند. تقریباً همه نوارهای بهداشتی از خمیر سلولزی به عنوان جزء اصلی مواد جاذب استفاده می‌کنند.

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | مشخصات فنی  و استاندارد نوار بهداشتی

نواربهداشتی بايد دارای سطح‌ يكنواخت‌ بوده‌ و عاری از اجسام‌ خارجی، بوی زننده، لكه، روغن، رنگ، چسب‌ يا آلودگی و معايبی كه‌ ممكن‌ است‌ به‌ مصرف‌ كننده‌ آسيب‌ رسانده‌ يا كارآیی آن را كاهش‌ دهد، باشد.  نواربهداشتی از اجزایی با ويژگی‌های به شرح زير تشكيل‌ شده‌ است:

پوشش‌ خارجی يا رویی

اين‌ پوشش‌ از منسوجات نبافته‌ يا فيلم پلی اتيلن مشبک است. سطح‌ پارچه نبافته‌ مورد مصرف‌ بايد عاری از پرز و بيرون‌ زدگی الياف‌ باشد. در تولید این لایه استفاده از تركيبی متشكل از منسوج نبافته و فيلم پلی اتيلن مشبک و يا منسوج نبافته و لايه توزيع كننده و عبور دهنده بلامانع می‌باشد.

لايه‌ ميانی

لايه‌ ميانی وظیفه حفظ‌ شكل‌ توده‌ جاذب‌ و عبور و پخش‌ ترشحات‌ را دارد اين‌ لايه‌ از تيشوی یک لا يا دولا يا كاغذ تيشوی به صورت‌ ساده‌ يا متخلخل‌ تشکیل شده است. استفاده‌ از لايه‌ ميانی در صورت‌ عدم‌ مصرف‌ چسب‌ مخصوص‌ جهت‌ نگهداری الياف‌ در سطح‌ توده‌ جاذب‌ الزامی است. در غالب‌ نوارها به خاطر استفاده‌ از چسب‌ مخصوص‌ بين‌ لايه‌ خارجی و پالپ، نيازی به‌ استفاده‌ از لايه‌ ميانی نيست. لايه‌ ميانی در نوار معمولی بايد 95 درصد طول‌ توده‌ جاذب‌ را در برمی‌گیرد.

توده‌ جاذب‌

توده‌ جاذب‌ از خمير كاغذ سلولزی حلاجی شده‌ (فلاف) تهيه‌ می‌گردد. توده‌ جاذب‌ بايد فاقد هر گونه‌ آثار لكه‌، روغن، رنگ‌ و جسم‌ خارجی باشد.

 

پودر جاذب‌

در برخی نوارها برای ارتقاء ميزان‌ جذب‌ از پودر جاذب‌ و يا الياف‌ جاذب‌ استفاده‌ می‌شود. پودر جاذب‌ می‌تواند به صورت‌ مخلوط‌ با پالپ‌ و يا بين‌ دو لايه‌ پالپ‌ مورد استفاده‌ قرار گيرد. در صورت‌ مخلوط‌ بودن‌ پودر با پالپ، استفاده‌ از چسب‌ مخصوص‌ در سطح‌ پالپ‌ الزامی است.

لايه‌ غير قابل‌ نفوذ يا لايه‌ زيرين‌

اين‌ لايه‌ در سطح‌ زيرين‌ مواد جاذب‌ قرار می‌گيرد تا از عبور ترشحات‌ به‌ زير نوار جلوگيری نمايد. اين‌ لايه‌ از فيلم‌ نازک پلی اتيلن‌ تهيه‌ می‌شود و بايد نرم‌ و قابل‌ انعطاف‌ بوده‌ و در حين‌ مصرف‌ ايجاد صدا نكند. این لايه‌ بايد تمام‌ طول‌ و عرض‌ مواد جاذب‌ را بپوشاند. استفاده‌ از منسوج‌ نبافته‌ كه‌ با فيلم‌ پلی اتيلن‌ پوشانيده‌ شده‌ به جای لايه‌ غيرقابل‌ نفوذ يا لايه‌ زيرين‌ بلامانع است. اين‌ لايه‌ به عنوان‌ لايه‌ زيرين‌ بايد از استحكام‌ كافی برخوردار بوده‌ و با چسب‌ مخصوص‌ به‌ سطح‌ زيرين‌ مواد جاذب‌ چسبانيده شود.

خطوط‌ چسب‌

خط‌ يا خطوط‌ چسب‌ بايد يكنواخت‌ بوده‌ و چسبندگی خود را در اثر مرور زمان‌ تا زمان‌ مصرف‌ حفظ‌ نمايد. در مورد نوارهای آناتوميک و بالدار بايد خط‌ يا خطوط‌ چسب‌ حداقل‌ 40درصد عرض‌ توده‌ جاذب‌ را در زير نوار بپوشاند.

طرح تولید نوار بهداشتی | موارد کاربرد نوار بهداشتی

بانوان از نوار بهداشتی جهت جذب ترشحات قاعدگی استفاده می‌کنند تا ضمن حفظ بهداشت فردی از آلودگی لباس خود محافظت کنند. از نوارهای بهداشتی معمولاً در هنگامی که دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند نیز استفاده می‌کنند. با این حال، از آنجا که نوارهای بهداشتی برای جذب جریان ناشی از دوران قاعدگی طراحی شده‌اند از برای جذب ادرار بهتر است از پوشک بزرگ سالان استفاده شود.

بررسی كالاهای جايگزين نوار بهداشتی

كالاهای جايگزينی كه دارای تمامی خصوصيات مورد استفاده در نوار بهداشتی باشند، موجود نيست ولی محصولاتی مانند تامپون و کاپ‌های قاعدگی دارای طریقه استفاده متفاوتی هستند. به همین دلیل است که نوار بهداشتی  هنوز سهم عظیمی از حجم بازار را دارد.

معرفی محصول به لحاظ ماهيت آن و استانداردهای فنی

از ویژگی‌های اصلی نوارهای بهداشتی جذب مایعات و نگهداری آن برای مدت زمان طولانی و جلوگیری از جریان برگشتی تحت فشار است. ویژگی دیگر لایه نفوذ ناپذیر آن است که آخرین لایه است و به عنوان یک مانع برای جلوگیری از نشت مایع عمل می‌کند. تقریباً همه نوارهای بهداشتی از خمیر سلولزی به عنوان جزء اصلی مواد جاذب استفاده می‌کنند و نوار بهداشتی‌های که به پوست نیز آسیب نزنند.

تنوع اندازه، شکل ظاهری و جنس این محصولات زمینه‌های مصرف آن‌ها را در موارد زیر بسیار وسیع کرده است و طراحی و تولید آن‌ها از استانداردهای خاص پیروی می‌کند که رعایت آنها الزامی است. از این محصولات برای حفظ بهداشت و سلامت انسان‌ها مطابق استاندارها در دوران قاعدگی خانم‌ها، برای بچه در دوران طفولیت، برای مردان دارای مشکل کنترل ادرار و سایر موارد مشابه استفاده می‌شود.

معرفی محصول به لحاظ ماهيت آن و استانداردهای فنی

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | بررسی آماری

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنایع و معادن در زمینه تولید انواع نوار بهداشتی تا اواخر سال 1400 تعداد 164 واحد صنعتی با ظرفیت 142هزار تن محصول و اشتغال 9194 نفر در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند. کل جوازهای تاسیس صنعتی کشور نیز تا همین زمان 1108 فقره است که از این میزان بیش از 90 درصد دارای پیشرفت فیزیکی کمی هستند.

 

طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی | سرمایه گذاری طرح

با توجه به تغییر قیمت‌ها و ضرورت انجام محاسبات مالی و اقتصادی براساس توان سرمایه گذاری، ظرفیت و سطح تکنولوژی ماشین آلات جهت اخذ اطلاعات و مشاوره می‌توانید با کارشناسان خبره مرکز مشاور کاردوک تماس بگیرید.

 

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی تولید نوار بهداشتی



:: برچسب‌ها: طرح تولید نوار بهداشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

رمز ارز را می‌توان یک پول دیجیتال به حساب آورد که توسط عده‌ای که هنوز هویت آن‌ها دقیق مشخص نیست ساخته شده و روز به روز مردمان بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته میزان استفاده از رمز ارز در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر از ایران است، چرا که پول‌های دیجیتالی در این کشورها بیشتر شناخته شده هستند. ارزهای دیجیتال با ارزهای دیگر فرق دارند و چون دولت‌ها در ساخت آن نقشی ندارند از قوانین سخت گیرانه کمتری برخوردار هستند. بنابراین با خود فرصت هایی به وجود می آورند، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این رمز ارزها آشنا شوید. 

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه رمز ارزها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: رمز ارزها

 

 

انواع رمز ارز ها

رمز ارزها از پیمان‌نامه‌ها و کدهای بسیار پیچیده برای رمزگذاری داده‌ها و انتقال آن‌ها استفاده می‌کنند. کسانی که این ارزها را ساخته‌اند از پروتکل‌های بسیار پیچیده با استفاده از محاسبات دقیق ریاضی آن ساخته‌اند. این عامل باعث شده تا این نوع از ارزها غیر قابل نفوذ باشد. در پیمان‌نامه رمز ارزها هویت کسانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند غیر قابل شناسایی است. به دلیل ویژگی‌های نام برده، روز به روز طرفداران رمزارزها افزایش یافته است.

بیت کوین از معروف‌ترین رمز ارز ها

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رمز ارز معروف و محبوب بیت کوین است. مشخصاً معلوم نیست که چه کسی این ارز را اختراع کرد. اما شواهدی دال بر این است که این ارز دیجیتالی در سال 2009 توسط یک برنامه نویس یا یک گروه و یا توسط داستان یک نمایش نامه به نام ناکاماتو ایجاد شده است. این ارز از زمان ظهورش تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و بارها به ورطه سقوط رسیده است. اما با گسترش کسانی که از این ارز استفاده می‌کنند امروزه روند رو به رشدی به خود گرفته است. خبر خوب آنکه در ایران هم مجاز شده است. برای اطلاع بیشتر مقاله قانونی شدن بیت کوین را بخوانید. همچنین می توانید برای سفارش طرح توجیهی بیت کوین جهت ارائه به ارگان‌های مربوطه به کاردوک اطمینان کنید.

اتریوم

اتریوم یک ارز پرطرفدار و مطرح است و به عنوان دومین ارز محبوب و شناخته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ارز به عنوان رقیب اصلی بیت کوین شناخته می‌شود. بیت کوین به توسعه و ایجاد اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتریوم اپلیکیشن‌هایی که می‌سازد را توزیع می‌کند و افراد با استفاده از آن شبکه اتریوم را زنده و پویا نگه می‌دارند. اترویم این قابلیت را دارد که به عنوان ارز قابل برنامه‌نویسی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ریپل از رمز ارز های شناخته شده

این ارز نسبت به بیت کوین و اترویم جدیدتر است و از لحاظ ارزش بازار عنوان دومین ارز بزرگ را به خود اختصاص داده است. اما این ارز هم فراز و نشیب زیادی را طی کرده و باعث شده در مدت زمان‌های مختلف افت زیادی تجربه کند. برخی مدعی هستند که ریپل رقیب بیت کوین است، اما باید بگویم اهداف این دو با یکدیگر کاملاً متفاوت است. ریپل یک شبکه قدرتمندی است که بانک‌ها از آن برای انتقال پول استفاده می‌کنند. برخی معتقدند سرعت کار ریپل از بیت کوین بیشتر است و کارایی بهتری دارد.

Eos رقابت در رمز ارز ها را بیشتر کرد

این ارز دیجیتالی برای رقابت با اتریوم ساخته شده است و پلتفرم بلاک چین است. این ارز توسط دان لاریمر طراحی و ساخته شده است. این پلتفرم به این علت ایجاد شده تا محدودیت‌های موجود در تعداد تراکنش‌های اتریوم را برطرف کند و خودش این مهم را به خوبی انجام دهد. این شبکه می‌تواند در هر ثانیه تعداد بسیار زیادی (حدود 50 هزار) تراکنش را به راحتی و بدون مشکلی انجام دهد. به همین دلیل رقیب جدی و سرسخت اتریوم محسوب می‌شود چون از سرعت بسیار خوبی برخوردار است.

لایت کوین سریع‌ترین رمز ارز

اسم لایت کوین افراد را به یاد بیت کوین می‌اندازد. این به عنوان یک ارز همتا به همتا شناخته می‌شود و به نوعی یک عضو کوچک بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. فرق آن با بیت کوین در سرعت بالای تراکنش آن است. از این ارز به عنوان نقره دیجیتال یاد می‌کنند.

بیت کوین کش رمز ارز ناشناخته

به دلیل محدودیت‌ها و سرعت پایینی که بیت کوین داشت اختلاف نظر زیادی بین جامعه استفاده کننده از بیت کوین به وجود آمد. جامعه ارزهای دیجیتال شاهد ظهور بیت کوین کش شد. با اینکه این ارز قابلیت‌های زیادی را دارد اما هنوز نتوانسته بین استفاده کنندگان از محبوبیت خوبی برخوردار شود.

استلار برای انتقال ارز بین کشورها

یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است که توانسته در سال 2017 به فروش خوبی برسد. این ارز در اثر اختلاف نظر با ریپل به وجود آمد. این ارز مانند ریپل یک شبکه قوی برای تراکنش‌های بانکی و انتقال سریع پول بین مرزها است. تفاوت آن با ریپل در منبع باز بودن آن است.

ترون رمز ارز دنیای سرگرمی

این ارز دیجیتالی توسط یک سنگاپوری به نام جاستین سان بنیانگذاری شده است. هدف این ارز دیجیتالی توسعه و گسترش دنیای سرگرمی، از بین بردن واسطه‌ها بین تولید کنندگان محتوا و کاربران، از بین بردن وابستگی به فیسبوک و سایر ترافیک‌ها است. این ارز مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند.

پشتوانه و ارزش رمز ارز ها بر اساس چیست؟

رمزهای دیجیتال معنای پول و در واقع آنچه که به آن پول می‌گوییم را دچار تحول کردند. برای آنکه نحوه ارزش گذاری رمزارزها را متوجه بشوید، اول باید نحوه ارزش‌گذاری ارزهای مختلف را درک کنیم. بعد از یک تاریخی به واسطه پشتوانه ذخایر طلا ارزش پول هر کشور تعیین می‌شد که البته بعد از چند دهه این نوع ارزش گذاری کنار گذاشته شد و ارزش پول کشورها بر اساس میزان تقاضا ارزش گذاری گردید، اما در نظام عرضه و تقاضا سیاست‌های دولت‌ها و سایر عوامل غیر مرتب با اقتصاد بر ارزش یک ارز تاثیر می‌گذارند. بنابراین نیاز به ارزهایی وجود داشت که فارغ از سیاست‌ها ارزش‌شان مشخص شود. 

برای تحقق بخشیدن به همچین هدفی نیاز به ارزی بود که توسط هیچ کشوری چاپ نشود، ایده رمز دیجیتال توانست با ویژگی‌هایش به این مهم تحقق بخشد. پس ارزش رمز ارز بر اساس فعالیت‌های بازار به وسیله کدهای پیچیده کنترل و ارزیابی می‌شوند. در این نظام هیچ دولت و بانکی نمی‌تواند کنترلی بر آن داشته باشد. در صورتی که در مورد این ارزها سوالی دارید ویا برای سرمایه گذاری در این بازار تردید دارید، می‌توانید از مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال استفاده نمایید.

کدام رمز ارز بهتر است؟

رمز ارزها و یا ارزهای دیجیتال گزینه‌هایی هستند که اقتصاد جهان را به سمت بهتر شدن سوق می‌دهند و برای افراد مختلفی فرصتی را فراهم می‌کنند که با سرمایه‌گذاری بر روی این ارزها سود خوبی به دست آورند. این ارزها با سرعت باورنکردنی رو به رشد هستند و می‌توانند بخش مهمی از پیشرفت اقتصادی را به دست بگیرند. شما می توانید برای رفع مشکلات مریوط به استفاده از هر کدام این رمز ارزها با مشاوران مرکز کاردوک صحبت نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه رمز ارزها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول در مورد رمز ارز ها

ارزهایی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنیم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

قابل معامله در صرافی‌های بزرگ و معتبر (شناخته‌شده بودن)، دارای حجم معاملات بالا، تیم باتجربه و شناخته ‌شده و قابلیت مقیاس‌پذیری باید از ویژگی‌های ارز انتخابی شما باشد.

برای شروع خرید ارز دیجیتال با کدام ارز شروع کنیم؟

برای خرید ارزهای دیجیتال، باید از خرید اتریوم یا خرید بیت‌کوین شروع کنید، زیرا با خرید این دو ارز است که می‌توانید آنها را به راحتی به سایر ارزها تبدیل کنید. به عبارتی ابتدا بیت‌کوین یا اتریوم را خریداری می‌کنید سپس آنرا وارد صرافی‌ها کرده و به سایر ارزها تبدیل می‌کنید. برای استفاده از رمز ارز بیت کوین، کیف پول بیت کوین نیز طراحی شده است. 

 

منبع: رمز ارزها



:: برچسب‌ها: رمز ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان گیلان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: صنایع و معادن استان گیلان

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان گیلان

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان گیلان :
گیلان – رشت – بلوار شهید بهشتی – ساختمان شهید انصاری
 
شماره تماس ساختمان انصاری:
۰۱۳-۳۳۴۲۸۰۸۳
۳۳۴۲۸۹۱۶
شماره تماس ساختمان نورانی: ۳۳۳۶۴۵۷۰
 
آدرس ایمیل: gilan@mimt.gav.ir
 
آدرس وب سایت:  https://gil.mimt.gov.ir/

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)

خدمات صنایع معادن استان گیلان

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن استان گیلان



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان گیلان ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پیرو مصوبه هیئت محترم وزیران درتاریخ ۲۲ آبانماه سال ۱۳۹۸ مبنی بر مجازبودن وزارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای فعالیت استخراج رمز ارز برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق سامانه مطابق با دستور العمل شماره 5007، به اطلاع می‌رساند از مورخ 26 آذرماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبات وزارت صمت ثبت سفارش و واردات دستگاه‌های استخراج رمز ارزها (ماینر) با ارز حاصل از صادرات برای مجوزهای صادره از وزارت متبوع (جواز تأسیس و پروانه بهره برداری استخراج رمز ارزها) مجاز می‌باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اخذ مجوز راه اندازی طرح تولید رمز ارزها از مشاوران مجرب کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: قانونی شدن رمز ارز

 

 

 

ماینینگ و ماینر چیست؟

فعالیت استخراج رمزارز یا ماینینگ عملیات استقرار تجهیزاتی و دستگاه‌هایی است که به کار پیچیده رمزنگاری کامپیوتری با قابلیت پردازش های گرافیکی می‌باشد، این دستگاه‌های استخراج رمزارزهای مجازی که ماینر نام دارند، قابلیت استخراج و تولید فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده (رمزارز) را دارا می‌باشند و بسته به نوع، مدل و ظرفیت پردازش اطلاعات بر حسب تراهش (TH) برای صاحب کسب و کار می‌توانند ارز مجازی تولید کنند. این فعالیت تا قبل از این تاریخ دستورالعمل مشخص به عنوان یک کسب و کار نداشته و برای اولین بار است که فرایند صدور مجوز برای این فعالیت تهیه و ابلاغ شده است.

نوشتن طرح توجیهی و ثبت نام در بهین یاب از جمله فرایندهایی است که باید برای اخذ جواز صورت گیرد. برای دریافت خدمات نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

خدمات کاردوک به متقاضیان اجرای پروژه ماینینگ

با توجه به اینکه این قانون به تازگی (دو الی سه سال) به تصویب رسیده و هنوز تعداد انگشت شماری از افراد توانسته‌اند مجوزهای مربوطه را دریافت کنند. مرکز مشاوره کاردوک با اطلاع از روند انجام کار و نحوه دریافت مجوزهای لازم به شما در زمینه به راه اندازه ماینرها خدمات ارائه می‌دهد. برای گرفتن جواز تاسیس و پروانه بهره برداری کلیک کنید.

آیا کاردوک تمام مراحل دریافت جواز تاسیس را انجام می‌دهد؟

برای دریافت جواز باید ابتدا از طریق سامانه بهین یاب درخواست تان را ارسال نمایید، سپس به صورت حضوری برای دریافت نامه‌های اداری به صنایع معادن و اداره مخیط زیست مراجعه نمایید. کارشناسان کاردوک در تمامی این مراحل شما را راهنمایی کرده و در صورت نیاز با دریافت هزینه های مربوطه خدمات لازم را اراه می‌دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه احذ مجوز راه اندازی طرح تولید رمز ارزها می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: قانونی شدن رمز ارز



:: برچسب‌ها: قانونی شدن استحراج رمز ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید نخ دندان برای شروع یک کسب و کار و سرمایه گذاری در زمینه تولید نخ دندان نوشته می شود. نخ دندان یکی از وسیله های پاکسازی دندان می باشد که پس از مسواک تاثیر بسیار مثبتی بر روی تمیز کردن دندان ها دارد. در واقع نخ دندان بقایای مواد غذایی را از روی دندان ها و یا میان آن ها خارج می کند. لزوم استفاده از نخ دندان بر این است که بقایای غذا در میان دندان باعث پوسیدگی دندانها نشود. در ادامه اطلاعاتی پیرامون طرح توجیهی تولید نخ دندان ارائه کرده ایم که برای احداث یک واحد تولیدی می تواند مفید باشد. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی مربوط به پروژه خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید نخ دندان

 

 

 

معرفی محصول | طرح توجیهی تولید نخ دندان

همانطور که گفته شد نخ دندان در واقع به منظور برداشتن بقایای مواد غذایی از میان و روی دندان ها تولید و استفاده می شود. مواد غذایی وقتی در میان دندان ها قرار می گیرد، ممکن است با مسواک از بین نرود و باعث ایجاد مواد چسبناک و ژله ای مانند شود که به مرور به دندان ها آسیب برساند و حتی موجب پوسیدگی دندان شود.

بهتر است افراد پس از ده سالگی به منظور سلامت دندان ها، به طور مرتب از نخ دندان استفاده کنند تا مشکلات پوسیدگی دندان برای آن ها به حداقل برسد. لازم است اشاره کنیم که استفاده از نخ دندان باعث کاهش فعالیت های باکتریایی داخل دهان و همینطور بیماری های لثه و دندان نیز می شود.

معمولا نخ دندان فیلامنت نازکی است که به راحتی در میان دندان ها حرکت می کند، اما در قالب نواری نیز تولید می شود و برای افرادی مناسب است که دندان های آن ها از یکدیگر فاصله دارد. به عنوان مثال بچه ها به دلیل فاصله ای که میان دندان هایشان دارند، می توانند از نخ دندان های نواری که در حال حاضر با طعم های مختلف در بازار موجود است، استفاده کنند.

برای حرکت راحت تر نخ دندان در میان دندان ها، به خصوص در افرادی که فاصله دندان های آن ها کم است و یا دندان های کج و نامنظم دارند، از ترکیبات چرب کننده جهت حرکت بهتر نخ دندان استفاده می شود. در صورتی که نیاز به طرح توجیهی تولید نخ دندان با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی کلیک کنید.

موارد مصرف و کاربرد نخ دندان | طرح توجیهی تولید نخ دندان

لازم است اشاره کنیم که نخ دندان پس از مسواک از مهم ترین وسیله ها جهت شستشو و تمیز کردن دندان محسوب می شود. کاربرد نخ دندان در خارج کردن باقی مانده غذا از میان و روی دندان ها می باشد.

مسواک زدن همیشه اولین راه حل جهت شستشوی دندان ها هست اما کافی نیست، چراکه در بسیاری از موارد و به خصوص در افرادی که فاصله میان دندان های آن ها کم است و یا دندان های منظمی ندارند، استفاده به تنهایی از مسواک نمی تواند به طور کامل مواد غذایی را از میان دندان هایشان خارج کند.

بررسی کالاهای جایگزین نخ دندان | طرح توجیهی تولید نخ دندان

نخ دندان از محصولات پزشکی در زمنیه بهداشت دهان و دندان است و به عنوان وسیله مکمل مسواک جهت بهداشت دندان استفاده می گردد. خلال دندان برای نخ دندان جایگزین دیگری محسوب می شود و تنها این وسیله با این کاربرد تولید شده است.

اهمیت استراتژیکی نخ دندان در دنیای امروز | طرح توجیهی تولید نخ دندان

همانطور که می دانید در دنیای امروز انسان ها به بهداشت دهان و دندان های خود توجه بیشتری نسبت به ادوار گذشته دارند و همین موضوع زمینه تولید روز افزون محصولات مراقبت از دهان و دندان همچون انواع مسواک ها، خمیر دندان، دهان شویه و همینطور نخ دندان را فراهم کرده است.

مطابق آمار بدست آمده استفاده از نخ دندان نیز که با هدف پزشکی تولید و روانه بازار می شود، رو به افزایش است. بنابراین می توان با برطرف کردن نیاز داخلی به نخ دندان به سود بسیاری نیز دست پیدا کرد.

در حال حاصر کشور های چین، تایوان و آمریکا بزرگترین تولید کنندگان در زمنیه تولید نخ دندان و کشور های آمریکا و کانادا نیز بزرگترین مصرف کنندگان نخ دندان هستند. در کشور مان نیز واحد های تولیدی محدودی از جمله طنین بهداشت پارس در استان تهران، شرکت محمد حسن هاشمی در استان تهران و  صنایع بعداشتی و آرایشی تهران بوته در استان سمنان در  زمینه تولید نخ دندان در حال فعالیت هستند.

 کد آیسیک محصول

کد آیسیک در واقع نشان دهنده طبقه بندی و دسته بندی در فعالیت های اقتصادی است. کدآیسیک نخ دندان کد 24241554 و تعرفه گمرکی آن نیز 33062000 می باشد.

مواد اولیه جهت تولید نخ دندان

نخ دندان به طور کلی از یک یا دو پلیمر تولید می شود و الیاف نایلون و یا تفلون از مهم ترین الیاف های نساجی به کار رفته در تولید نخ دندان می باشند.

  • الیاف نایلون : الیاف نایلون از خانواده ی پلی آمید ها می باشد.
  • الیاف تفلون : الیاف تفلون با نام تجاری پلی تترا فلوئورو اتیلن می باشد.
  • وکس ها شامل چرب کننده و طعم دهنده
  • جعبه ها و یا کیسه های پلاستیکی جهت بسته بندی محصولات

تکنولوژی و روش تولید نخ دندان

همانطور که اشاره کردیم نخ دندان از دو نوع الیاف نایلون و تفلون تولید می شود که در ادامه به روش تولید آن از طریق هر دو الیاف اشاره کرده ایم.

تولید نخ دندان از الیاف نایلون

  • مرحله اول : الیاف نایلونی نخ دندان جهت ریسندگی آماده شده و به نوارهای باریک تبدیل می شوند.
  • مرحله دوم : نوارهای باریک را به صورت چیپس های کوچک خرد کرده و آن ها را ذوب می کنند.
  • مرحله سوم : مواد مذاب حاصله مجدد از درون ریسنده ها عبور داده می شود تا فیلامنت های نایلون ایجاد شود.
  • مرحله چهارم : پس از سرد شدن نایلون پلیمر سخت شده و به شکل نخ در می آید.
  • مرحله پنجم : به فیلامنت های حاصله اصطلاحا تاب داده می شود تا میزان استحکام برشی و سایشی فیلامنت ها افزایش پیدا کند.

در این مرحله می توان برای تولید انواع نخ دندان فیلامنت های با ضخامتهای متفاوت را تولید کرد. برای دریافت طرح توجیهی تولید نخ دندان می توانید با متخصصان مرکز کاردوک تماس بگیرید.

تولید نخ دندان از تفلون

  • مرحله اول :  پلیمر تترا فلوئورو اتیلن (الیاف تفلون) فرموله می شود.
  • مرحله دوم : در این مرحله پلیمر به شکل خمیر مذاب در می آید و سپس در رشته بلند و نازک کشیده می شود.
  • مرحله سوم : استحکام کششی الیاف تفلون نسبت به الیاف نایلون بیشتر است و بر خلاف الیاف نایلون تک فیلامنت می باشند که باعث می شود به راحتی تکه تکه و پاره نشوند. به همین دلیل در تولید نخ دندان از الیاف تفلون عملیات تاب دادن نیاز نیست.

پوشش دهی فیلامنت ها

پوشش دهی فیلامنت ها در واقع برای این امر انجام می شود که شرکتی بخواهد محصول تولیدی خود را متمایز از دیگر شرکت ها کند و به عبارتی محصولی نو به کشور ارائه کند. برای این کار افزودنی های مورد نظر به فلامنت ها اضافه می شود.

پوشش دهی و اضافه کردن افزودنی ها به فلامنت ها در حمام های امولسیونی انجام می شود و برای اینکار از وکس های مختلف شامل چرب کننده ها، طعم دهنده ها و … استفاده می کنند.

قالب بندی جعبه نخ دندان

نخ دندان بایستی که پس از تولید در جعبه های مخصوص که قوطی های کوچک درب دار هستند، قرار گیرد. عمدتا برای بسته بندی استاندارد نخ دندان از پلیپروپیلن استفاده می شود.

در قوطی های نگهداری نخ دندان، درب قوطی متحرک است و دارای یک روزنه برای خروج نخ دندان نیز هست. نخ دندان نیز داخل قوطی بر روی یک قرقره قرار دارد.

قرار دادن نخ بر روی جعبه

پس از تولید نخ دندان بایستی که داخل جعبه قرار گیرد. نخ ها به را به صورت دستی و یا ماشینی بر روی یک قطعه می پیچند. در نهایت بسته ها برچسب گذاری می شوند و آماده فروش می شوند.

ماشین آلات و ابزار مورد نیاز طرح توجیهی تولید نخ دندان

برای تولید نخ دندان به برخی ماشین آلات و ابزار ها به شرح موارد زیر نیاز است:

  • دستگاه آسیاب
  • دستگاه مخلوط کن
  • دستگاه بسته بندی
  • دستگاه خنک کننده آب
  • دستگاه فشرده سازی هوا
  • ماشین برچسب زنی  برای بسته بندی جعبه پلاستیکی
  • مانند دستگاه مهر و موم داغ برای بسته بندی کیسه های پلاستیکی

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید نخ دندان



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید نخ دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

سامانه امور مالیاتی کشور به منظور تسریع امور مربوط به مالیات‌های اشخاص حقیقی و حقوقی و ارگان‌های دولتی تاسیس شده است. به کمک اینترنت و طراحی سایت‌های مالیاتی دیگر نیازی به مراجعه حضوری و اتلاف وقت و اوراق نیست. موعدیان با وارد شدن به سامانه های مربوطه می‌توانند جهت تشکیل پرونده، پیگیری و ارسال برگه‌های مالیاتی اقدام کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این سامانه توضیحات تکمیلی ارائه شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور مالیاتی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: سامانه امور مالیاتی کشور

 

 

 

سامانه امور مالیاتی چیست و در چه سالی تاسیس شد؟

در سال ۱۳۸۱ سازمان امور مالیاتی به منظور ارتقا نظام مالیاتی کشور افتتاح گردید. این سازمان وظایف متعددی دارد. از جمله وظایف این سازمان می‌توان به دریافت قبوض مالیاتی از اشخاص حقیقی و حقوقی، استعلام بدهی مالیاتی افراد و مواردی از این قبیل اشاره نمود. این سازمان نیز مانند دیگر سازمان‌های دولتی در سال ۱۳۹۵ اقدام به تاسیس سامانه‌ای با عنوان سامانه امور مالیاتی نمود.

این سامانه به منظور انجام امور مالیاتی این به صورت اینترنتی راه اندازی شد. در حال حاضر افراد می‌توانند امور مالیاتی از قبیل پرداخت بدهی مالیاتی، ارسال اظهار نامه مالیاتی و…. را با استفاده از این سامانه به انجام برسانند.

با تاسیس سامانه امور مالیاتی توسط این سازمان حجم درخواست‌ها و پرونده‌هایی که به ادارات مالیاتی سراسر کشور ارسال می‌شد بسیار کاهش یافت. این به این دلیل است که مردم با کمک‌ این سامانه امور مالیاتی خود را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند و به ادارات رجوع نمی‌کنند. آدرس سامانه امور مالیاتی intamedia.ir می‌باشد. برای استفاده از این سامانه باید این عبارت را در مرورگر خود سرچ کنید و وارد سایت شوید. پس از ورود به سایت می توانید از خدمات آن به صورت  آنلاین استفاده کنید. برای دریافت کد اقتصادی کلیک کنید.

 

خدمات سامانه امور مالیاتی

سامانه امورمالیاتی خدمات مختلفی را به افراد ارائه می‌کند. این سامانه با خدمات ارزشمندی که به کاربران ارائه می‌دهد از اتلاف وقت نیز جلوگیری می‌کند. در زیر مهم‌ترین خدمات سامانه امورمالیاتی کشور را نام برده‌ایم:

  • ثبت نام و دسترسی به پرونده‌های مالیاتی
  • پیش ثبت نام به صورت الکترونیکی
  • درخواست ابلاغ الکترونیکی
  • خلاصه پرونده الکترونیکی و مشاهده پرونده در سایت
  • ثبت اظهار نامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی
  • صورت معاملات فصلی الکترونیکی
  • ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده توسط مشمولان
  • اظهارنامه عملکرد افراد حقوقی
  • اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی

 

مزایای استفاده از سامانه امور مالیاتی برای کاربران

استفاده از سامانه امورمالیاتی مزایای بی‌شماری را برای کاربران به همراه خواهد داشت. در زیر چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سامانه را برای‌تان شرح داده‌ایم:

جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه

با استفاده از این سامانه نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی نخواهید داشت. از این رو هم در وقت خود صرفه جویی می‌کنید و هم برخی هزینه‌ها را برای رفت و آمد پرداخت نخواهید کرد.

انجام امور مالیاتی در مدت زمان سریع‌تر

از زمان راه اندازی این سامانه پرونده‌های مالیاتی ارسالی به ادارات بسیار کاهش یافته است. از این رو اگر از این سامانه استفاده کنید در مدت زمان کمتری به نتیجه خواهید رسید و درخواست‌تان سریع‌تر مورد برسی قرار می‌گیرد.

عدم نیاز به گرفتن نوبت

اگر بخواهید به صورت حضوری به سازمان امورمالیاتی رجوع کنید باید وقت بگیرید و در نوبت بایستید. اما با استفاده از این سامانه می‌توانید بدون دریافت نوبت امورمالیاتی خود را در چند دقیقه انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور مالیاتی از کارشناسان کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

آیا می توان قبوض مالیاتی خود را از طریق سامانه امورمالیاتی کشور پرداخت نمود؟

بله می‌توانید با رجوع به این سامانه در چند دقیقه قبوض مالیاتی خود را پرداخت نمایید.

سامانه امور مالیاتی در چه سالی راه اندازی شد؟

این سامانه در سال ۱۳۹۵راه اندازی شد.

 

منبع: سامانه امور مالیاتی کشور



:: برچسب‌ها: سامانه امور مالیاتی کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم برای تولید کاغذ از سنگ آهک که به میزان فراوانی در طبیعت وجود دارد، می باشد. 80 درصد از مواد اولیه کاغذ تولیدی به این روش کربنات کلسیم و یا سنگ آهک است و تولید آن در ایران که غنی از معادن آهک می باشد، بسیار سود آور بوده و ایده مناسبی است. در تولید کاغذ از کربنات کلسیم آب کمی مصرف می‌شود و نیازمند فرآیند سفید کردن هم نیست و از طرفی این کاغذ ها ضد آب نیز می باشند و نوشتن بر روی آن آسانتر است. در ادامه‌ این مطلب اطلاعات کاملی از طرح توجیهی تولید کاغذ از کربنات کلسیم ارائه کرده ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

 

 

 

معرفی محصول | طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

کاغذ تولید شده از کربنات کلسیم را کاغذ سنگی و یا کاغذ مصنوعی Rich Mineral Paper (RMP) می نامند. برای تولید کاغذ از کربنات کلسیم همانطور که گفته شد تا 80 درصد از سنگ آهک استفاده می شود.

لازم است بدانید تولید کاغذ سنگی ضمن اینکه باعث حفاظت از محیط زیست می شود، برخی ویژگی های دیگر نیز دارد که می توان آن را جایگزین مناسبی برای کاغذ های تولیدی از چوب معرفی کرد. از مهم ترین ویژگی های این کاغذ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاغذ تولیدی از کربنات کلسیم ضد آب است.
  • غبار الکتریکی را جذب نمی کند.
  • دارای سطح صاف تری می باشد.
  • نوشتن بر روی آسان تر است.
  • در برابر پاره شدن مقاومت خوبی دارد.
  • قابلیت بازگشت به چرخه تولید و بازیافت را نیز دارا می باشد.

لازم است بدانید که کاغذ تولیدی از سنگ آهک، با انواع روش های چاپ شامل lnkjet افست، لترپرس، گراوور، فلکسوگرافیک سازگار است، اما در چاپ لیزری به دلیل درجه حرارت بالا نتیجه خوبی حاصل نمی شود. به طور کلی اگر کاغذ سنگی را در دست بگیرید متوجه تفاوت های آن با کاغذ معمولی خواهید شد.

مواد اولیه

این نوع از کاغذ ها علاوه بر سنگ آهک در مواد اولیه خود، پلی پروپیلن یا پلی اتیلن با چگالی بالا نیز دارند که به عنوان چسب عمل می کند و در فرآیند تولید آن علاوه بر اینکه از آب استفاده نمی شود، به سفید کننده های شیمیایی نیز نیاز نخواهد بود.

کاربرد های محصول

به طور کلی کاغذ های تولید شده از کربنات کلسیم در وزن های مختلف با توجه به ضخامتی که دارند، برای کاربرد های مختلف تولید می شوند. ضخامت این نوع از کاغذ ها بین 50 میکرون تا 400 میکرون متفاوت است. در ادامه انواع کاغذ کربنات کلسیم را معرفی نمده ایم.

  • کاغذ کربنات کلسیم در گرم نازک (SP) : این نوع از کاغذ کربنات کلسیم برای کاربردهایی مانند بسته بندی مواد غذایی مناسب می باشد.
  • کاغذ کربنات کلسیم در گرم متوسط ​​(RB) :  این نوع از کاغذ کربنات کلسیم برای موضوعات چاپی مانند کتاب های نفیس، نقاشی با کاربردهای مختلف، کیف های دستی، مجلات، بروشورها، پاکت ها و … مناسب است.
  • کاغذ کربنات کلسیم در گرم ضخیم (RB) : این نوع از کاغذ کربنات کلسیم برای همه کاربرد هایی که نیازمند مقوا است، همانند جعبه و کارت اعتباری و … مناسب است.

کد آیسیک محصول | طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

کد آیسیک کاغذ کربنات کلسیم تولید شده از سنگ آهک 2101412355 می باشد.

دلایل تولید کاغذ از سنگ آهک در ایران

در طرح توجیهی تولید کاغذ از سنگ آهک می خواهیم به دلایلی که تولید آن را در ایران توجیه می کند، بپردازیم. از مهم ترین دلایلی که تولید کاغذ از کلسیم کربنات را داخل کشورمان توجیه می کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مواد اولیه اصلی کاغذ تولیدی از کلسیم کربنات، سنگ آهک می باشد. از مزیت های کشورمان، داشتن معادن سنگ آهک بسیار می باشد. بنابراین مواد اولیه در دسترس است و می توان با قیمتی نسبتا ارزان آن را تهیه کرد.
  • در حال حاضر در این زمینه رقبای کمی وجود دارد، چراکه یک فناوری جدید است و در نهایت رقابت در بازار آن آسان تر از بازار های دیگر است.
  • در مناطق محروم و مناطق ویژه اقتصادی تولید کنندگان کاغذ کرینات کلسیم می توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند.
  • در شهرک های صنعتی برای تولید این محصول می توان از زمین، آب، برق، گاز و سایر خدمات زیربنایی ارزان استفاده کرد.
  • امکان صادرات کاغذ آهکی به دیگر کشور ها فراهم است.
  • تولید کاغذ کربنات کلسیم از خام فروشی سنگ آهک جلوگیری می کند.
  • تولید کاغذ از سنگ آهک باعث جلوگیری از قطع درختان و آسیب به محیط زیست خواهد شد.
  • در تولید کاغذ به این روش در مصرف آب صرفه جویی می شود.

میزان تولیدات کاغذ آهکی در کشور | طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

لازم است بدانید که طبق اطلاعاتی که از وزارت صنعت به دست آورده ایم، در حال حاضر 102 واحد تولید کننده کاغذ در کشورمان در حال فعالیت است که در بین این تعداد فقط چند کارخانه اصلی و بزرگ هستند که بیشترین و اصلی ترین تولید کننده کاغذ در کشورمان هستند.

در زمینه تولید کاغذ از  سنگ کربنات کلسیم در حال حاضر فقط سه کارخانه در حال فعالیت هستند که مجموعا حدود 20000 تن کاغذ کربنات کلسیم در سال تولید می کنند. تولید کننده می تواند برای دسترسی به دانش فنی تولید از طریق اروپا و چین و نماینده آنها در ایران اقدام کند.

فرآیند تولید کاغذ از کربنات کلسیم | طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

به طور کلی فرآیند تولید کاغذ از کربنات کلسیم در 9 مرحله زیر خلاصه می شود و به شرح موارد زیر است:

  • مرحله اول : سنگ آهک را از معدن به واحد تولید منتقل می کنند و در سنگ شکن این سنگ ها را خرد می کنند.
  • مرحله دوم : سنگ های آهک خرد شده را با دیگر افزودنی ها با نسبت های تعیین شده مخلوط می کنید.
  • مرحله سوم : مواد تا زمانی که به حالت همگن و یکدست درآیند میکس می شوند.
  • مرحله چهارم : از پرس های غلطکی کامپوزیت استفاده می کنند و کامپوزیت به صورت ورق تشکیل می شود.
  • مرحله پنجم : ورق های تشکیل شده از یک طرف وارد سیلندرهای تحت فشار می شود.
  • مرحله ششم : در این مرحله برای صاف کردن بیشتر ورق، در دو جهت از پنج غلتک اتو و اعمال فشار و صاف کردن استفاده می شود.
  • مرحله هفتم : سپس ورق وارد محفظه کولینگ شده تا خنک شود و یک بار دیگر زیر فشار قرار داده می شود.
  • مرحله هشتم : در انتها ورق ها لول شود و پس از برش کاری تبدیل به ورق کاغذ شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم ( سنگ آهک ) ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اگر به کسب و کارهای موفق نگاهی بیاندازید می‌بینید که انعطاف پذیری، برنامه‌ریزی و مهارت‌های خوب سازمانی، آن‌ها را در برابر چالش‌های تجاری مقاوم کرده است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با روشن کردن رایانه خود و آغاز یک تجارت به راحتی می‌توانند به درآمد برسند، اما غافل از اینکه کسب درآمد در یک تجارت دشوارتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنند. می‌توانید با صرف وقت و برنامه‌ریزی در مورد تمام اقدامات لازم برای رسیدن به موفقیت، هم مسیر را برای خود هموارتر کنید و هم کسب و کار موفقی برای راه‌اندازی نمایید. با دریافت مشاوره کسب و کار می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه کسب و کارهای موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 021664189098 تماس بگیرید.

منبع: کسب و کار موفق

 

کسب و کارهای موفق

کسب و کارهای موفق وقتی بتوانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و قابل پیش بینی پیش بروند، در مسیر درست قرار می‌گیرند. آن‌هایی که توانستند تجارت خود را سربلند نگه دارند؛ در هر شرایطی از هدف خود دست نکشیدند و در جریان رقابت یک تنه خود را حفظ کردند. نتیجه آن تجارت‌هایی شد که همه ما به عنوان مشتری از آن سود می‌بریم، مثل دیجی کالا، اسنپ، میهن، بیژن و…. . در ادامه چند کسب و کار موفق و عوامل موفق شدن در تجارت را به شما توضیح می‌دهیم. شما با دریافت کمک و استفاده از ایده های افراد دیگر نیز می توانید یک کسب و کار موفق راه بیاندازید.  برای آشنایی با مشاغل پر درآمد برای زنان کلیک کنید.

 

کسب و کارهای موفق | چند نکته برای رشد یک تجارت موفق

سازماندهی شوید

برای موفقیت در تجارت، باید سازماندهی شوید. سازمان‌دهی به شما در انجام وظایف کمک می‌کند تا همیشه در بالا باقی بمانید. یک راه خوب برای انجام این کار، ایجاد لیست کارهای انجام شده در هر روز است. با تکمیل هر مورد، آن را از لیست خود حذف کنید. این لیست تضمین می‌کند که شما چیزی را فراموش نخواهید کرد و تمام وظایف ضروری برای بقا را انجام دادید.

کسب و کارهای موفق | رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید

رقابت بهترین نتایج را پرورش می‌دهد. برای موفقیت، نباید از تحصیل و یادگیری از رقبای خود هراس داشته باشید. از این گذشته، آنها ممکن است کاری را درست انجام دهند که شما بتوانید در کسب و کار خود پیاده کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید.

خطرات و پاداش‌ها را بشناسید

مهم‌ترین راز موفقیت انجام ریسک محاسبه شده برای کمک به رشد مشاغل شماست. یک سوال خوب برای پرسیدن این است که “روند نزولی چیست؟” اگر می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید، می‌دانید که بدترین سناریو چیست. این دانش به شما کمک می کند تا از انواع خطرات محاسبه شده را جلوگیری کنید، به این ترتیب پاداش فوق العاده‌ای به وجود آورند.

کسب و کارهای موفق | خلاق باشید

همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود شغل خود و ایستادگی آن در مقابل رقابت‌ها باشید. از ایده‌ها و تکنیک‌های جدید برای بالا بردن سطح کیفیت کاری خود استفاده کنید. خلاقیت به شما کمک می‌کند در رقابت برای برنده شدن، همیشه برنده باقی بمانید، چون با خلاقیت همیشه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهید داشت. برای آشنایی با ویژگی‌های افراد خلاق کلیک کنید.

آماده فداکاری باشید

وقتی می‌خواهید در کسب و کار خود موفق شوید، باید فداکاری کنید. شرکت‌های بزرگی که در دنیا می‌بینید، حاصل فداکاری اعضا و صاحبان آن شرکت‌ها هستند. برای موفق شدن باید وقت کمتری را با خانواده و دوستان بگذرانید و بیشتر کار کنید تا بتوانید به نتایج بزرگ دست پیدا کنید.

تمرکز در اهداف کوتاه مدت

جمله‌ی قدیمی “روم در یک روز ساخته نشده بود” در اینجا صدق می‌کند. فقط به این دلیل که یک تجارت را افتتاح می‌کنید، به این معنی نیست که بلافاصله شروع به درآمدزایی خواهید کرد. زمان لازم است تا مردم بدانند شما چه کسی هستید، بنابراین در رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود متمرکز شوید.

 

معرفی چند کسب و کار موفق ایرانی

دیجی کالا

یک فروشگاه اینترنتی موفق در ایران که در صدر فروشگاه‌های اینترنتی قرار دارد، دیجی کالا است. این فروشگاه موفق با همکاری دو برادر ایرانی به نام‌های سعید و حمید محمدی در سال 1383 شکل گرفت و تا به امروز هم پر قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شاید در سال‌های دهه 80 مردم زیاد تمایلی به خرید اینترنتی نداشتند و بسیاری از افراد هم اطلاعات زیادی در این زمینه نداشتند، اما آن‌ها بدون اینکه شک به دل راه بدهند، محکم سر جای خود ایستادند و حالا به برترین فروشگاه اینترنتی کشور تبدیل شدند. همکاری، صرف وقت، تمرکز در اهداف کوتاه مدت و شناخت رقبا به آن‌ها کمک کرد تا در کار خود موفق باشند.

اسنپ

اسنپ از جمله شرکت‌های حمل و نقل است که توانسته با شناخت نیاز ایرانیان، کار خود را شروع کند. این شرکت با استخدام افراد زیادی به عنوان راننده توانست در تمام شهرهای ایران فعالیت کند. راحتی استفاده، هزینه پایین و همیشه در اختیار بودن از جمله کاربردهای این برنامه به شمار می‌رود و توانسته نظر بیشتر مردم را به خود جلب کند.

تخفیفان

تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی است که هدف آن تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بستر تخفیف، تجارت و تبلیغات اینترنتی در ایران است. شما با تخفیفان هیچ تخفیفی را از دست نخواهید داد و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید و از بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید. تخفیفان در روز ده‌ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می‌توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد و شما می‌توانید محصولات مورد نظر خود را با تخفیف‌های بالایی خرید کنید. این شرکت با تمرکز روی هدف خود یعنی تخفیف توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

این‌ موارد تنها چند نمونه از موفق‌ترین کسب و کارهایی است که در ایران در حال فعالیت هستند. راز موفقیت کسب و کارها در شناخت توانایی، بررسی نیازهای یک کشور، همکاری و تلاش بی‌وقفه است. در صورتی که شما هم بخواهید یک کسب و کار را راه‌اندازی کنید باید هدف مشخصی را برای خود تعریف کنید و در همان راستا نیز قدم‌های بزرگی را بردارید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه کسب و کارهای موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول در مورد کسب و کارهای موفق

چگونه در کسب و کار خود هزینه‌ها را کنترل کنیم؟

با کنترل هزینه‌های اضافی می‌توانید این کار را انجام دهید. بهترین کار این است که یک دفتر حساب داشته باشید و هزینه‌های ضروری و غیرضروری را شناسایی کنید تا بتوانید هزینه‌های اضافی خود را کنترل کنید.

آیا زنان هم می توانند وارد تجارت شوند؟

علارغم باورهایی که در مورد ناتوانی زنان وجود دارد، بسیاری از کسب و کارهای موفق حاصل زحمات بانوان بوده و با الگو قرار دادن آن ها می توانید شما هم در این زمینه به موفقیت برسید.

آیا داشتن یک مشاوره می‌تواند باعث موفقیت در کسب و کار شود؟

ممکن است فکر کنید که صاحبان مشاغل موفق هیچ ارتباطی با مشاوره ندارند. با این حال، شما اشتباه می‌کنید. بسیاری از صاحبان مشاغل موفق مایلند تجربه خود را با مشاوران حرفه‌ای به اشتراک بگذارند. مشاوران می‌فهمند که شما در کدام مرحله از پیشرفت و یا مشکلات قرار دارید و می‌توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک در کار خود تغییرات اساسی ایجاد کنید.

 

منبع: کسب و کار موفق



:: برچسب‌ها: کسب و کارهای موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا به طرح توجیهی یونولیت نیاز دارید ؟ با توجه به معرفی و رایج شدن سقف کاذب، یونولیت توانسته است برای کاربرد های ساختمانی شناخته شود، چراکه استفاده از آن ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها و سبک سازی آن ها، باعث افزایش ایمنی، دوام و عمر مفید این ساختمان ها نیز می شود و صرفه اقتصادی هم دارد. در ادامه اطلاعاتی در ادامه توضیحات کاملی در مورد طرح توجیهی یونولیت داده شده است.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید یونولیت

 

 

 

معرفی محصول

در ابتدا لازم است اشاره کنیم که یونولیت با نام های پلاستوفوم و فوم پلی استایرن نیز شناخته می شود. یونولیت یک ماده به رنگ سفید می باشد. از ویژگی های بارز آن می توان به عایق در برابر رطوبت و صدا اشاره کرد.

یونولیت  از فرآورده های صنعت پتروشیمی است چراکه این ماده بر پایه اکستروژن مخلوط پلی استایرن و یک عامل پف زا در نقطعه جوش پایین در دمای فرآیند مذاب پلمیر منبسط شده به وجود می آید. از نظر ظاهری یونولیت دارای بلورهای ریزی می باشد. ساختار سلولی این ماده باعث شده است که برابر آب مقاومت خوبی داشته باشد و به راحتی فاسد نشود.

پلاستوفوم در واقع شکلی از مواد پلیمری است که نوعی از آن ” پلی استایرن انبساطی ” با علامت اختصاری EPS نامیده می شود. از این نوع یونولیت در مصارف مختلفی که مهم ترین آن عایق بندی است، استفاده می شود.

لازم است اشاره کنیم یونولیت ها با توجه به ساختار و ظاهری که دارند، همینطور وزن حجمی در اشکال، ابعاد و ضخامت های مختلفی در بازار عرضه می گردند.

بررسی سابقه مصرف محصول

بیشترین مصرف پلی استایرن انبساطی در حوزه ساخت و ساز، بسته بندی و پلاستیک می باشد، به طوری که 95 درصد از میزان مصرف این محصول را شامل می شود. در حال حاضر میزان تقاضا برای این محصول در حال افزایش است به طوری که سالانه 6 میلیون تن از این محصول تولید و عرضه می گردد.

ویژگی های یونولیت

یونولیت ها و یا بلوک های پلاستوفوم با توجه به ویژگی های مختلفی که دارند، برای مصارف ساختمانی مورد توجه قرار گرفته اند. از مهم ترین ویژگی های یونولیت برای مصارف ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بلوک های پلاستوفوم بسیار سبک هستند.
  • با استفاده از بلوک های پلاستوفوم، به میزان 30 درصد از حجم بتن مصرفی کاهش می یابد.
  •  در پی استفاده از بلوک های پلاستوفوم مصرف فولاد و تیرچه کاهش می یابد.
  •  و …

مزایای یونولیت | طرح توجیهی یونولیت

بلوک پلاستوفوم دارای مزیت های قابل توجهی می باشد که از مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر است:

  • بلوک پلاستوفوم در مقایسه با بلوک های سیمانی بسیار سبک است.
  • از آنجایی که بلوک پلاستوفوم سبک است و هر کدام از نظر حجمی معادل ده عدد بلوک سفالی می باشد، ضمن سرعت بالای اجرای سسب می شود در زمان و با صرف هزینه و نیروی انسانی کم تری اجرا شود.
  • بلوک پلاستوفوم بسیار در برابر آب و رطوبت مقاوم است.
  • با استفاده از بلوک پلاستوفوم در نهایت ساختمان در برابر زلزله نیز مقاوم تر خواهد بود.
  • در میزان مصرف، گچ، خاک، آهن آلات، بلوک سیمانی و … صرفه جویی می شود.
  • حمل و نقل سریع بلوک پلاستوفوم آسان و سریع است.
  • در هر صد متر مربع از ساختمان، استفاده از بلوک پلاستوفوم باعث کاهش پانزده تن از وزن ساختمان می شود.
  • استفاده از بلوک پلاستوفوم صرفه اقتصادی دارد، چراکه بسیار ارزان است و باعث کاهش و صرفه جویی در هزینه اسکلت و فونداسیون نیز می شود.
  • میزان مصرف آب در اجرای ساختمان با بلوک پلاستوفوم کاهش می یابد.

تذکر مهم

  • ماده اولیه پلی استایرن حاوی گاز پنتان است.
  • بلوک پلاستوفوم بایستی که پس از 48 ساعت پس از تولید، مصرف شود، چراکه دارای گازهای سمی است.
  • بلوک پلاستوفوم که دارای کیفیت خوبی باشد، بایستی در برابر آتش عملکرد خوبی داشته باشد، به طوری که اگر آتش بگیرد، پس از گذشتن مسافتی خاموش شود. یونولیتی که در برابر آنش همچون بنزین عمل کند، دارای کیفیت پایینی است.

​کد آیسیک محصول

کد آیسیک بلوک پلاستوفوم 2413512333 و ​کد تعرفه گمرکی آن 390311​ می باشد.

کاربردهای بلوک پلاستوفوم

با توجه به مزیت ها و ویژگی های مختلفی که از بلوک پلاستوفوم و یونولیت برشمردیم، این محصول دارای کاربرد های متنوعی به شرح موارد زیر است :

  • بلوک پلاستوفوم به عنوان عایق سرما، گرما و صدا عمل می کنند.
  • از بلوک پلاستوفوم در خانه های پیش ساخته استفاده می شود.
  • از یونولیت برای زیرسازی راه ها و محافظت از یخ زدن بدنه جاده و راه آهن استفاده می کنند.
  • پلاستوفوم برای سقف کاذب و تیرچه بلوک فومی دارای کاربرد است.
  • در صنعت سردخانه و یخچال سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از یونولیت برای بسته بندی مواد غذایی، میوه، ماهی و… نیز استفاده می کنند.
  • و …

کالاهای جایگزین بلوک پلاستوفوم

اگر بخواهیم جایگزینی را برای بلوک پلاستوفوم را در ساخت و ساز معرفی کنیم، تنها سفال و آجر می باشد که با توجه به مزایای این محصول می تواند از آن ها پیشی بگیرد.

برای استفاده از یونولیت به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز می توان به پشم شیشه، پشم سنگ، پشم سرباره، فوم پلی یورتان صلب و فرآورده های پرلیت منبسط، فرآورده های فوم فنولیک، فرآورده های پشم و الیاف چوب، فرآورده های پشم و پنبه و فرآورده های شیشه سلولی اشاره کرد.

روش تولید یونولیت | طرح توجیهی یونولیت

در این قسمت از طرح توجیهی یونولیت، مراحل تولید این محصول را آورده ایم.

  • مرحله اول : گرانول جامد سفید رنگ توسط سیلو سیستم ( silo system ) برای پخت اولیه به ماشین قالب زنی ( Automatic EPS Block Molding Machine ) فرستاده می شود.
  •  مرحله دوم : در این مرحله، پخت اولیه به مدت 60 تا 70 ثانیه به طول می انجامد. توسط گاز پنتان، انبساط این محصول انجام می گردد، که در واقع به صورت حل نشده در هنگام تولید، در داخل پلیمر محفوظ شده است.
  • مرحله سوم : گاز پنتان در اثر بخار آب از پلی استایرن خارج شده و موجب افزایش حجم و انبساط می گردد.
  • مرحله چهارم : در نهایت بلوک های تولید، برای برش در ابعاد و ضخامت های مختلف، به میز برش CNC منتقل می شود. ابتدا بلوک ها توسط دستگاه برش EPS اتوماتیک ( Automatic EPS Cutting Machine ) به صورت ورقه ای در جهات افقی و عمودی برش داده می شوند و سپس توسط سیستم بازیافت ( EPS Recycle System )، ضایعات خاصل از یونولیت را به گرانول پلی استایرن تبدیل می کنند، تا مجددا مورد استفاده قرار گیرد.

ماشین آلات مورد نیاز | طرح توجیهی یونولیت

برای تولید یونولیت به برخی ماشین آلات احتیاج می باشد، مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر است :

  • ماشین انتقال مواد
  • سیستم سیلو  ( silo system )
  • ماشین قالب زنی بلوک ( Automatic EPS Block Molding Machine )
  • سیستم لوله کشی برای خط تولید
  • دستگاه برش EPS اتوماتیک  ( Automatic EPS Cutting Machine )
  • سیستم بازیافت EPS (EPS Recycle System)

و…

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید یونولیت



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید یونولیت ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی یکی از الزامات افزایش بهره‌وری افراد در محیط‌های شغلی است. متأسفانه در اکثر مواقع این تعادل برقرار نمی‌شود و افراد نمی‌توانند یک نقطه تعادل در زندگی خود ایجاد کنند. این موضوع به تنهایی عامل اصلی افزایش ناراحتی فکری و روحی در شما خواهد بود. شما به عنوان کارفرما یا فردی که می‌خواهید درآمد بالایی داشته باشید، باید بتوانید این موضوع را حداقل برای خود حل کنید. اما چگونه و در چه حد می‌توان به طور متناسب کار و زندگی کرد؟ در ادامه به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش در هر دو بعد زندگی خواهیم بود. برای آشنایی با اصول مدیریت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وضعیت کار و زندگی از کارشناسان کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: تعادل بین کار و زندگی

 

 

 

ایجاد تعادل بین کار و زندگی

توازن بین کار و زندگی شخصی، یکی از نیازهای اساسی افراد به حساب می‌آید. هر کس خودش هم باید تلاش کند تا میزان فشار وارده را کاهش دهد و آن را مدیریت کند. این امر یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند از کار و زندگی شخصی‌تان لذت ببرید. در ادامه راهکارهایی را ارائه می‌دهیم تا به راحتی بتوانید بین کار و زندگی اجتماعی خود تعادل ایجاد کنید. مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌تواند به شما برای کاهش فشار کاری و ایجاد این توازن بدون آسیب به درآمدتان یاری برساند.

1- خودتان را بررسی کنید

باید بتوانید خودتان را به چالش بکشید. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بین کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنید، به چالش کشیدن رفتارها و اندیشه‌های خودتان است. از باورها و اندیشه‌های خودتان برای رسیدن به تعادل در زندگی استفاده کنید. سعی کنید مثبت فکر کنید و مسئولیت صددرصدی کارهایی که انجام دادید و یا می‌دهید را بر عهده بگیرید.

تحقیقات ثابت کرده افرادی که بین کار و زندگی شخصی‌شان تعادل ندارند، همان‌هایی هستند که باورهای ضعیف و یا محدود کننده‌ای دارند. سعی کنید در طول روز زمان‌هایی را برای فکر کردن و اندیشیدن به مسیر زندگی خود انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ضمن شناخت خودتان، موضوعات ناراحت کننده را از خود دور کنید.

2- ایجاد تعادل بین کار و زندگی با گوش دادن به صدای درون

بخش مهم نبود تعادل در کار و زندگی مربوط به عدم توجه به صداهای درونی است. همه ما نواها و صداهایی را در درون خود داریم و فقط این خود ما هستیم که آن‌ها را می‌شنویم. برخی از این جملات منفی هستند و شما بدون آنکه بدانید روزانه هزاران بار با خودتان تکرار می‌کنید که من«نمی‌دانم، نمی‌خواهم، نمی‌توانم». به مرور زمان شما این جملات را باور می‌کنید و نمی‌توانید تصمیمات قاطعی بگیرید که این روی تعادل زندگی شما تأثیر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد تا تمرکز کنید.

3- اهمیت دادن به مسائل عاطفی

انسان‌ها برای زندگی کردن آفریده شده‌اند. اگر شما تمام روز خود را فقط کار کنید و احساسات درونی و نیازهای روحی خود را سرکوب کنید، دچار عدم تعادل بین کار و زندگی شخصی می‌شوید. به احساسات‌تان توجه کنید و از آن برای بهبود اوضاع زندگی شخصی و کاری‌تان استفاده کنید.

4- وقت گذاشتن برای رسیدگی به خانواده

اهمیتی ندارد چقدر کار دارید، برای اینکه بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید باید زمان مشخصی را برای خانواده کنار بگذارید. یادتان باشد خانواده ریشه شماست و بهترین کسانی که می‌توانند از شما در هر شرایطی حمایت کنند، خانواده‌اند. اگر فقط کار کنید این منبع حمایتی را از دست خواهید داد. پس لطفا ساعات مشخصی را برای ارتباط با خانواده و گذراندن وقت با آن‌ها تنظیم کنید.

5- ایجاد تعادل بین کار و زندگی با تنظیم زمان مناسب برای تفریح

کسانی که بین کار و زندگی شخصی خود تعادلی برقرار نمی‌کنند، زمانی را برای تفریح نیز در نظر نمی‌گیرند. تفریح برای انسان‌ها لازم است زیرا باعث کاهش فشار روانی، خستگی، بهبود روابط و افزایش سلامتی در شما خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید هم در محیط کار عالی عمل کنید و هم باعث تعادل در زندگی شخصی خود شوید.

6- نظم در محیط کار

میز خود را همیشه مرتب و منظم نگه دارید. یادتان باشد هر چقدر نظم محیطی که شما در آن کار می‌کنید بیشتر باشد، بهره‌وری‌تان افزایش پیدا می‌کند و زمان کمتری را صرف انجام کارهای اداری خود می‌کنید. این روی تعادل زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد، چون می‌توانید زمان بیشتری در خانه و در کنار خانواده سپری کنید.

7- جدا کردن مسائل کاری از زندگی شخصی

مطالعات نشان داده کسانی که نمی‌توانند تعادلی بین کار و زندگی شخصی خود ایجاد کنند، همیشه مسائل کاری را به منزل می‌برند و فشار روانی و کاری را به اعضای خانواده نیز منتقل می‌کنند. تمرین کنید که وقتی پشت درب خانه می‌رسید هیچ مسئله‌ای از محیط کار را به داخل خانه وارد نکنید و فقط به امور خانه و خانواده بپردازید. این کار به بهبود تعادل بین زندگی و شغل افراد منجر خواهد شد.

8- بیش از حد اضافه کاری نکنید

ساعات کاری یکی از مهم‌ترین عوامل بهره‌وری در افراد است. اما وقتی ساعت‌های کاری یک نفر زیاد باشد دلیل بر بهبود کیفیت زندگی نیست. این مورد هم روی زندگی شخصی فرد و هم روی کارش تأثیر می‌گذارد. سعی کنید در کارتان برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید وظیفه هر روز خود را در همان روز تعیین شده انجام دهید. اضافه کاری بیش از حد فقط شما را خسته‌تر کرده و نمی‌گذارد از کار و از زندگی‌تان لذت ببرید.

تعادل بین کار و زندگی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که نه تنها خود فرد، بلکه سازمان‌ها نیز باید به آن اهمیت بدهند. کارفرمایان نیز باید با ایجاد ساعات کاری منعطف و درک نیازهای کارمندان خود به این مهم بها بدهند، تا همه بتوانند هم از کارشان لذت ببرند و هم وقت کافی برای خود و خانواده داشته باشند.

9- برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی گاهی هم کمک بگیرید

اگر زمان زیادی را صرف کار می‌کنید، دیر یا زود خسته خواهید شد پس بهتر است از دیگران کمک بخواهید. برای مثال از کارفرما بخواهید که برای بالا بردن کیفیت کار و تسریع در پروژه کسی را برای کمک به شما تعیین کند. البته باید روحیه کار تیمی نیز داشته باشید تا بتوانید نتیجه دلخواه بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وضعیت کار و زندگی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا «نه» گفتن تأثیری در بهبود تعادل بین کار و زندگی می‌گذارد؟

بله. بیشتر مشکل‌ها از همین موافقت‌های بی جا صورت می‌گیرد. وقتی فردی نمی‌تواند به درخواست‌های دیگران پاسخ منفی بدهد، مجبور است چند برابر کار کند و زندگی خود را فدای یک کلمه کند. اگر بتوانیم به راحتی به درخواست‌های نا به جای دیگران «نه» بگوییم، از تعادل ایجاد شده بین کار و زندگی خود لذت خواهیم برد.

آیا راه ساده‌تری برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی وجود دارد؟

البته. شما می‌توانید یک روز خود را به سه بخش مفید تقسیم کنید. 8 ساعت بخوابید، 8 ساعت کار کنید و 8 ساعت به زندگی شخصی خود بپردازید. این یک برنامه ساده و کاربردی برای شما خواهد بود تا به بهبود تعادل در زندگی خود کمک کنید.

 

 

منبع: تعادل بین کار و زندگی



:: برچسب‌ها: ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برگزاری جلسات کاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر شرکت است. کیفیت هر جلسه‌ای تأثیر زیادی روی کار کارمندان و اعضای یک تیم می‌گذارد. از این رو نحوه و چگونگی برگزاری جلسات کاری همواره باید مورد توجه مدیران قرار بگیرید. مسلما هر چه جلسات کاری شما بازخورد بهتری داشته باشد، نتیجه بهتری نیز از فعالیت خود خواهید برد. اگر شما هم می‌خواهید که یک جلسه کاری با بازد‌هی بالا داشته باشید این مقاله مناسب شما خواهد بود.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه برگزاری جلسات کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: برگزاری جلسه کاری

 

برگزاری جلسات کاری

همانطور که اشاره کردیم جلسات بخش عادی از یک فعالیت روزانه در شرکت است. این جلسات باعث می‌شود تا کارمندان یک شرکت بتوانند نقطه نظرات و ایده‌های خود را بیان کنند و با هم دیگر ارتباط مؤثرتری برقرار نمایند. در اینجا چند نکته در مورد برگزاری جلسات کاری مفید را به شما ارائه می‌دهیم. می‌توانید برای بهبود سیستم سازمان خود از کمک‌های یک منتور استفاده نمایید. برای اطلاع از وظایف منتور و آشنایی با این عنوان کاری کلیک کنید.

1- تنظیم یک دستور کار در زمان برگزاری جلسات کاری

تهیه دستور کار قبل از برگزاری جلسه بسیار مهم است. برنامه‌ها، اهداف و موضوعاتی که قرار است در جلسه مطرح شود باید به اطلاع شرکت‌ کنندگان برسد. این کار به کارکنان کمک می‌کند تا قبل از حضور در جلسه خودشان را آماده کنند و بتوانند در مورد موضوع گفتگو تمرکز لازم را به دست آورند.

2- محل برگزاری جلسه را تغییر دهید

گاهی اوقات حضور در یک مکان تکراری باعث کاهش کیفیت جلسات کاری می‌شود. اگر می‌خواهید که بازدهی جلسات‌تان افزایش پیدا کند باید مکان جلسه را تغییر دهید. می‌توانید از ایده‌های مختلفی استفاده کنید مثلاً در محیط بیرون از شرکت و یا در طبیعت این جلسات را برگزار کنید. البته پیش از هر چیز نظر سایر افراد را هم در این مورد جویا شوید.

3- هنگام برگزاری جلسات کاری از فناوری استفاده کنید

در جلسات کاری سعی کنید از فناوری به صورت حرفه‌ای استفاده کنید. نباید بهانه بیاورید و از روش‌های قدیمی استفاده کنید. محرک‌های سمعی و بصری را با هم ترکیب کنید. از ویدئو و یا موسیقی در جلسات کاری استفاده کنید تا مخاطبان‌تان جذب صحبت با شما شوند. یادتان باشد فناوری کار شما را در جلسه کاری راحت‌تر می‌کند.

4- به صورت ایستاده جلسه کار را برگزار کنید

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، وقتی افراد به صورت ایستاده در جلسات کاری شرکت می‌کنند تمرکزشان نیز بالاتر می‌رود. بنابراین برای افزایش کیفیت سعی کنید جلسه را به صورت ایستاده برگزار نمایید. می‌توانید یک اتاقی را انتخاب کنید که هیچ صندلی نداشته باشد و یا می‌توانید جلسه را به بیرون از شرکت منتقل کنید تا افراد بایستند و در جلسه شرکت کنند.

5- برگزاری جلسات کاری با آرامش و ادب

یکی از مهم‌ترین قوانین برای موفقیت در یک جلسه کاری کنترل احساسات است. ممکن است موضوع جلسه برای شما بحرانی باشد؛ اما نباید اجازه بدهید موضوع روی احساسات شما تأثیر منفی بگذارد. سعی کنید مؤدب و آرام باشید. شما یک حرفه‌ای هستید از این رو باید سعی کنید در حین جلسه اعتماد به نفس داشته باشید و در هر شرایطی جانب ادب را رعایت کنید.

6- مسئولیت‌ها را تقسیم کنید

همه‌ی بار یک جلسه را به دوش نکشید. جلسات به صورت گروهی تشکیل می‌شوند و برای اینکه بتوانید همه جوانب یک موضوع را مورد بحث قرار دهید باید مسئولیت‌ها را تقسیم کنید. از طرفی دیگر سعی کنید در جلسات آنقدر واضح صحبت کنید که مخاطبان و سایر شرکت‌کنندگان از شما نخواهد دوباره حرفتان را تکرار کنید. تقسیم وظایف باعث ایجاد انگیزه کارکنان و همکاری هر چه بیشتر آن‌ها خواهد شد. برای اشنایی با سایر روش های ایجاد انگیزه در کارکنان کلیک کنید.

7- به شرکت کنندگان توجه کنید

هنگام آماده شدن برای جلسه کاری خود، ممکن است به شرکت کنندگان توجه نداشته باشید. یک جلسه برنامه ریزی شده یعنی یک جلسه موفق. از برگزاری جلسات ناگهانی خودداری کنید. این کار به شرکت‌کنندگان اضطراب زیادی منتقل می‌کند. وقتی شما به شرکت کنندگان توجه می‌کنید در واقع به کیفیت بالای جلسات خود بها می‌دهید. لطفاً به جز در موارد اضطراری جلسات را ناگهانی برگزار نکنید. برای آشنایی با سایر اصول مدیریت کلیک کنید.

8- به زمان جلسات کاری توجه کنید

برای اینکه جلسات کاری از کیفیت خوبی برخوردار باشند باید در زمان مناسبی آن را اجرا کنید. هرگز جلسات را صبح زود برگزار نکنید. نظرسنجی‌ها نشان داده در جلسات صبحگاهی، افراد از تمرکز کافی برخوردار نیستند و دوست دارند هر چه زودتر به پایان جلسه نزدیک شوند. همچنین در هنگام غروب و نزدیک به زمان غذا نیز نباید جلسات کاری برگزار شود. بهترین زمان می‌تواند هنگام عصر باشد.

9- پایان مناسب

ممکن است زمان زیادی صرف برنامه‌ریزی برای شروع یک جلسه کاری فوق العاده را انجام داده باشید و حتی در حین جلسه نیز به بهترین شکل ممکن عمل کرده باشید. اما کار خود را به صورت ناگهانی به پایان می‌رسانید. همانطور که یک مقاله، مقدمه، متن و پایان مناسبی دارد، جلسات هم به همین شکل هستند، نباید ناگهانی و بدون مقدمه جلسه کاری را به پایان برسانید. قبل از به پایان رساندن جلسه، حرف‌های زده شده را جمع بندی کنید و بعد جلسه را به پایان برسانید.

رعایت چنین نکات ریزی می‌تواند کیفیت جلسات کاری شما را بالا ببرد. شاید زیاد مهم به نظر نرسند اما وقتی در واقعیت به آن‌ها عمل کنید به تأثیرش پی خواهید برد. همچنین شما می‌توانید برای رفع نواقص و عوامل منفی بر روی کسب و کارتان با استفاده از راهنمایی مشاوران مرکز کاردوک سیسستم سازمان تان را بهینه سازی بکنید.

چند نکته مدیریتی در برگزاری جلسات کاری

  • سعی کنید جلسات پشت میز گرد برگزار شود و یا یک نوع گردهم آیی باشد.
  • منعطف باشید و برای وقت دیگران ارزش قائل شوید.
  • شنونده باشید و انتقادات و نظرات را بشنوید.
  • گاهی از شوخ طبعی استفاده کنید و در مورد اخبار و مسائل روز هم صحبت کنید.
  • از گفتن مطالب تکراری پرهیز کنید

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه برگزاری جلسات کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چه سؤالات مهمی باید در برنامه جلسه کاری مورد بحث قرار بگیرند؟

این مورد بسته به موضوع مورد نظر شما دارد. اما می‌توانید از این موارد به عنوان نمونه استفاده کنید.
مهم‌ترین چیزی که امروز باید در مورد آن بحث کنیم چیست؟
برجسته‌ترین دستاوردهای شما از آخرین ملاقات‌مان چیست؟
مهم‌ترین مواردی که قبل از دیدار بعدی خود روی آن‌ها تمرکز می‌کنید چیست؟

چرا برگزاری جلسات بلافاصله بعد از ناهار کار اشتباهی است؟

از انجام جلسات بلافاصله بعد از ناهار خودداری کنید زیرا آدم‌ها بعد از خوردن غذا دچار احساس خلسه می‌شوند. جلسه را برای ساعت حدود 2.30 بعد از ظهر بگذارید تا اطمینان حاصل شود که سطح انرژی هر کس دوباره احیا می شود.

 

منبع: برگزاری جلسه کاری



:: برچسب‌ها: برگزاری جلسات کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

امروزه صنعت تولید انواع گازهای صنعتی و طبی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی صنایع متعدد و کاربردهای درمانی در حوزه پزشکی است. به گونه‌ای که تا سال 2019 حتی قبل از اپیدمی جهانی کرونا حجم بازاری بیش از 92میلیارد دلار را در كشورهای مختلف دنیا داشته است و در شرایط نرمال انتظار افزایش تا میزان 154میلیارد دلار را داشت اما در دوران شیوع اپیدمی کرونا روند افزایش نیاز به مصرف این محصولات به‌گونه‌ای بود که تمامی جهان ازجمله ایران را با کمبود شدید مواجه نمود. لذا بسیاری از کشورهای توسعه اين صنعت را به عنوان یک ضرورت در دستور کار خود قرار دادند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون آورده شده است. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی پروژه خود کلیک کنید.

 

منبع: طرح توجیهی گاز اکسیژن نیتروژن و آرگون

 

 

معرفی محصول | طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون

فرآیندهای تولیدی در صنایع همانند فعالیت‌های پتروشیمی، فولاد، مس و صنایع روشنایی نیازمند استفاده از گازهایی همانند اکسیژن ، نیتروژن و آرگون می‌باشند که از آن‌ها تحت عنوان گازهای صنعتی نام می‌بریم. اکسیژن، نیتروژن، آرگون را طی فرایند صنعتی می‌توان ازهوا جداسازی، تلخیص و دخیره سازی نمود. از اکسیژن طبی نیز در درمان برخی بیماری‌ها که در آن بیمار قادر به تأمین مقدار کافی برای بدن نیست، استفاده می‌نمایند.

 

طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون | معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات مورد بررسی

ISIC نوعی طبقه‌بندی استاندارد برای فعالیت‌های اقتصادی تولیدی است. هدف اصلی کدیشن ISIC فراهم کردن مجموعه‌ای از رده‌های فعالیتی است به‌طوری‌که در آن بتوان موجودیت‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعالیتی که انجام می‌دهند، طبقه‌بندی کرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از این طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعالیت‌های صنعتی استفاده می‌نماید. بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک، عدد 24 مربوط به ساخت مواد و محصولات شیمیائی و کدهای فعالیت‌های فرآوری محصولات طرح به شرح ذیل ارائه گردیده است.

 

استانداردهای تولید گازهای صنعتی و طبی

برای محصولات تولید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامات  عمومی و اختصاصی خود را در قالب استانداردهای تدوین‌شده در خصوص ویژگی‌های تولید گازهای صنعتی و طبی  به شرح ذیل اعلام نموده است. تمامی این دستورالعمل‌ها باهدف تضمین و ماندگاری و تکرارپذیر بودن، تولید محصولاتی با کیفیت برای مصرف مشتریان می‌باشد.

استاندارد ملی ایران 3240: ” گاز اکسیژن برای مصارف پزشکی   ویژگی‌ها و روش‌های آزمون ”

استاندارد ملی ایران 603  : ” گاز اکسیژن صنعتی ویژگی‌ها و روش‌های آزمون ”

استاندارد ملی ایران 3012 ” نیتروژن صنعتی ویژگی‌ها اصلاحیه ”

استاندارد ملی ایران 13103 ” سیلندرهای گاز  –روش تغییر کاربری  سیلندر  از لحاظ نوع گاز ”

طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون | موارد مصرف گازهای صنعتی و طبی

اهم کاربردهای اکسیژن در صنایع فولاد، پلاستیک و منسوجات، جوشکاری و برش فلزات، تامین سوخت مایع موشک، سیستم پشتیبان ناوگان‌های هوایی، زیر دریایی و غواصی و صدها زمینه فعالیت دیگر همانند اکسیژن درمانی و کاربردهای پزشکی آن را به محصولی استراتژیک تیدیل کرده است.

مهم‌ترین استفاده صنعتی از گاز نیتروژن برای تولید آمونیاک است که در تولید انواع کود و مواد تقویتی و اسید نیتریک استفاده می‌شود. گاز ازت در سیستم‌های تبریدی به عنوان مایع مبرد و در ساخت قطعات نیمه هادی الکترونیک مانند ترانزیستور، دیود و مدار یکپارچه و در ساخت فلزات ضد زنگ و داروسازی نیز استفاده می‌شود. کاربرد گاز ازت در تایر لاستیک خودرو سبب افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود و از آن در نگهداری مایعات قابل انفجار موجود در مخزن‌های بزرگ و  همچنین برای شستشوی مخازن و لوله‌های خطوط انتقال گازها و مایعات استفاده می‌شود.

طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون | دانش فنی تولید و ذخیره سازی

گازهای صنعتی و طبی به  چهار روش تقطیر هوای مایع، الکترولیز مایع، جداسازی جذبی با غربال‌گری مولکولی و احتراق هیدروکربن‌ها با هوا برای تولید گاز اکسیژن ، گاز نیتروژن و آرگون به تناسب نوع گاز تولید می‌شود.

فرایند تولید محصولات به روش کریوژنیک

روش کریوژنیک مبتنی بر جداسازی این عناصر از هوا بوده و قادر است سه گاز اکسیژن، نیتروژن و آرگون را جداسازی و ذخیره نماید. در این روش هوا با فشار ورودی 700 کیلو پاسکال، ضمن تبادل حرارتی در یک خنک کن، سرد شده و بدین ترتیب دی‌اکسید کربن و رطوبت را از دست می‌دهد. سپس ضمن انبساط، دمای هوا پایین‌تر رفته و وارد ستون تقطیر دوگانه می‌شود. این ستون‌ها از نظر فشار با یکدیگر متفاوت هستند؛ در نتیجه جداسازی اکسیژن، نیتروژن و همچنین تغلیظ آرگون را انجام می‌دهند. آرگون حاوی اکسیژن جهت حذف اکسیژن و افزایش خلوص به ستون (برج) آرگون خام هدایت می‌شود.

 

طریقه حذف دی اکسید کربن در روش کریوژنیک

در این روش هوا به عنوان تنها ماده اولیه پس از عبور از فیلتر و جذب مواد معلق و ذرات گرد و غبار وارد کمپرسور سانتریفیوژی شده و فشرده می‌شود. هوای فشرده در پیش سرد کن آبی خنک شده و سپس در جدا کننده کندانس شده و آب موجود و دی‌اکسید کربن آن حذف می‌شود، سپس وارد خالص کننده و خشک کن که دارای بستری از مواد غربال مولکولی است، می‌شود. بستر جاذب حاوی مواد متخلخلی ریستال آلومینیوم سیلیکات آبی است.

جهت حذف ذرات احتمالی حاصل از غربال‌های مولکولی، هوای فشرده وارد فیلتر شده و با افت فشار و کاهش دما به صورت مایع در می‌آید. در ادامه هوای مایع وارد ستون تقطیر شده و در دو قسمت این ستون فوقانی کم فشار بخش تحتانی دارای فشار بالا تفکیک می‌گردد.

جداسازی اکسیژن ، نیتروژن و آرگون

هوای مایع از انتهای ستون فشار بالا وارد می‌شود و جریانی از این هوای مایع پس از عبور از فیلتر سیلیکاژل دوباره در ستون بالا کم فشار منبسط می‌شود. پس از عملیات تقطیر و تبخیر برروی سینی‌های متعدد که در داخل ستون‌ها وجود دارد، متناسب با اختلاف در نقاط جوش اکسیژن (183 درجه سانتیگراد) و نیتروژن (196 درجه سانتیگراد) و آرگون (186 درجه سانتیگراد) در قسمت‌های مختلف ستون جداسازی شکل  می‌گیرد. به نحوی که محصول اکسیژن از بخش تحتانی ستون بالایی به صورت مایع و گاز، محصول نیتروژن از بخش فوقانی ستون بالایی جداسازی می‌شود.

به جهت آنکه نیتروژن از اکسیژن فرارتر است، نیتروژن در ستون تبخیر قرار دارد و اکسیژن مایع می‌شود. اکسیژن مایع با خلوص بالا تجمع شده و در طرف دیگر ستون تحتانی، نیتروژن تقریباً خالص در حال کندانس شدن است.

چطور محصول نهایی ذخیره می‌شود؟

بخشی از نیتروژن کندانس شده به عنوان رفلاکس به ستون تحتانی برگشت داده می‌شود و بخش دیگر پس از عبور از ساب کولر به عنوان رفلاکس به ستون فوقانی هدایت می‌شود. جریان مایع غنی از اکسیژن بعد از آن که نیتروژن در ساب کولر خنک شد، به عنوان خوراک اصلی ستون فوقانی، از بخش پایین ستون تحتانی خارج می‌شود.

محصول اکسیژن به صورت بخار اشباع از کندانسور اصلی جدا می‌شود و محصول نیتروژن با خلوص بالا از بالای ستون فوقانی جدا می‌شود. علاوه بر اکسیژن و نیتروژن، هوا شامل حدود 1% آرگون و مقادیر کمتری نئون، کریپتون و … است. ادغام ستون‌های تقطیر دوگانه و ستون تصفیه جانبی، در تولید آرگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات واحد پس از ذخیره سازی و متعادل شدن در مخازن ذخیره و عبور از تبخیر کننده توسط کمپرسور دیافراگمی در ایستگاه شارژ در سیلندرهایی با فشار 150 بار یا در تانکرهای نصب شده روی کامیون‌ها، پر می‌شوند.

 

طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون | ماشین آلات تولید گازهای صنعتی وطبی

کمپرسور

کمپرسور دستگاه مکانیکی است که هوا را پس از مکش به صورت فشرده خارج می‌نماید. با توجه به وجود تجهیزات متعدد پنوماتیکی در اکثر صنایع، تقریبا یکی از انواع کمپرسورها مورد نیاز صنعتگران می‌باشد. کمپرسورهای جابجائی مثبت با تقسیم بندی کمپرسورهای دورانی و کمپرسورهای رفت و برگشتی در کارخانجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مولد اکسیژن (اکسیژن ساز)

مولدهای تولید اکسیژن با روش PSA امکان تولید اکسیژن تا خلوص 95% را دارند. هرچند با روش‌های مهندسی افزایش خلوص فوق را بالای 99% نیز امکان پذیر می‌باشد. در این روش با استفاده از دو برج شبیه به هم و استفاده از مواد جاذب با گرید مشخص برای جذب نیتروژن، عملیات خروج اکسیژن با خلوص بالا صورت می‌گیرد.

سیستم پایپینگ

پایپینگ در خطوط هوای فشرده امریست تخصصی که با طراحی، استفاده از متریال با کیفیت و اجرای مناسب قادر به افزایش محسوس راندمان هوا می‌گردد.

تجهیزات تصفیه هوای فشرده

هوای خروجی از کمپرسورها به دلیل تراکم هوا و روغن و همچنین وجود روغن در کمپرسورها دارای ناخالصی‌هایی از جمله رطوبت و آب، روغن و ذرات آلاینده محیطی می‌باشد. به همین سبب هوای خروجی از کمپرسورها می‌بایست ابتدا تصفیه و سپس در سیستم‌های پنوماتیک و پروسسی خط تولید وارد می‌شود.

خشک کن یا درایر

تجهیز بسیار مهمی در خطوط هوای فشرده می‌باشد. با توجه به متراکم شدن حجم بالائی از هوا در مکانیزم فشرده سازی هوا در خط کمپرسور، ایجاد رطوبت و آب در خروجی کمپرسور امری اجتناب ناپذیر است که جذب این رطوبت و آب و ورود آن در تجهیزات مکانیکی و پروسه‌های تولید بالطبع مشکلات فراوان و جدی را ایجاد می‌نمایند. وظیفه درایر در خطوط هوای فشرده جذب رطوبت و ایجاد هوای خشک و عاری از رطوبت در انتهای خط می‌باشد.

 

چیلر و ستون خنک کننده

چیلرهای تراکمی آب خنک دارای کندانسور و کمپرسور مورد استفاده قرار می‌گیرد. کندانسور به صورت آب خنک است و  راندمان مناسب دارد. مدل آب خنک برای فضاهای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد به این دلیل که سبب می‌شود کندانسور توسط لوله‌کشی به برج خنک‌کننده‌ای که در فضای آزاد نصب هستند، منتقل شود.

مخازن ذخیره

در بسیاری از سیستم‌های هوای فشرده نقش بسیار مهمی را برعهده دارند. مخازن فوق توانائی مقاومت در برابر فشارهای داخلی را دارند. مخازن ذخیره در سیستم‌های هوای فشرده معمولا دارای استاندارد طراحی مخازن می‌باشد. مخزن ذخیره در زمان افزایش مصرف هوا امکان تامین هوای فشرده را بدون کارکرد کمپرسور ایجاد می‌کند. جدا از وظایف اصلی باعث خنک کاری هوای خروجی از کمپرسور و همچنین باعث جذب مقداری از رطوبت هوای خروجی می‌گردد.

کمپرسورها و تجهیزات به دلیل کاهش روشن و خاموش شدن دستگاه‌ها استهلاک کمتری خواهند داشت. در سیستم‌های هوای فشرده در خط کامل کمپرسور، خطوط مولد نیتروژن و خطوط مولد اکسیژن این مخازن به کار می‌رود. مخازن نهایی گاز مایع تولید، بخش اساسی ذخیره سازی محصول تولید شده هستند.

طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون |  بررسی بازار و رقبا

براساس آمار وزارت صنعت معدن و تجارت تا سال 1400 تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره شده کشور در زمینه تولید گازهای طبی و صنعتی (اکسیژن ، نیتروژن و آرگون) 284 واحد است که اشتغالی اسمی 49370 را ایجاد نموده است. توزیع استانی این محصولات بگونه‌ای است که استان‌های قطبی دارای صنعت فولاد و پتروشیمی میزان بیشتری از تولید را در تولید گازهای صنعتی به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید محصولات این طرح نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 34درصد بوده و در صورت تامین منابع اجرای طرح مطابق برنامه زمابندی شده، ظرف سه سال بعد از تولید، برگشت سرمایه گذاری حاصل خواهد شد. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت سالانه 2000 تنی اکسیژن و نیتروژن ارائه شده است.

 

طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون | مزایای اجرای طرح

  • نیاز بازار با توجه به تنوع مصارف استفاده از اکسیژن ، نیتروزن در حوزه‌های مختلف پزشکی و صنعتی
  • سهل الوصول بودن مواد اولیه
  • کمک به ارتقا سطح بهداشت و درمان عمومی در کشور
  • توجیه فنی افتصادی علل الخصوص در شرایط اپیدیمی همانند کرونا
  • ارزش افزوده مناسب در ظرفیت اقتصادی

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید این محصولات را در زمان بررسی نشان می‌دهد.

 

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیر ساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای صنعتی

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات مدیریت پیمان راه اندازی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • اخذ مجوزهای راه اندازی پروژه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح توجیهی گاز اکسیژن نیتروژن و آرگون

 

 


:: برچسب‌ها: طرح توجیهی گاز اکسیژن ، نیتروژن و آرگون ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 مهر 1400 | نظرات ()