نوشته شده توسط : کاردوک

براساس آمار شیلات کشور میزان تولید میگوی پرورشی در استان‌های جنوبی کشور از سال 1392 تا 1397 از 12698 تن به 47859 تن رسیده است و میزان صید میگو دریایی نیز از آب‌های جنوب سالانه بالغ بر  8805 تن بوده است. این رشد فزاینده و سریع ظرفیت تولید میگوی پرورشی در کشور نشان از جذابیت این فعالیت را می‌دهد. پرورش میگو در سواحل خلیج فارس و دریای عمان با استفاده از آب دریا كه توسط كانال به سمت مزارع هدایت شده در محیط استخرهای خاكی انجام می‌گیرد. از آنجا که میگو جانورى آبزى از خانواده سخت پوستان است در فرایند عمل آوری پوست سخت از آن جدا شده و می‌تواند پوست را طی فرایندی تبدیل به محصولات قابل مصرف در صنایع دیگر کرد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان را که از پوست میگو عمل می‌آید آورده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان

 

  

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان (کتیوزان) | معرفی محصول

کتین یک ماده مشتق شده گلوکزی است و ساختار اصلی دیواره و پوسته سلولی موجوداتی از قبیل حشرات، قارچ‌ها، نرم‌تنان، خرچنگ و میگو را تشکیل می‌دهد. کیتین دارای خواص درمانی و صنعتی است. در واقع بعد از سلولز، کیتین فراوان‌ترین پلی ساکارید موجود در طبیعت می‌باشد. کیتوزان یا کتیوسان نیز یکی از مشتقات کیتین است که پس از فرآوری کیتین به دست می‌آید.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی نوشته شده نزد کاردوک کلیک کنید.

زمان و نحوه استخراج کتین و کتیوسان

استخراج کتین بعد از پوست کنی میگو آغاز می‌شود. برای تولید کتین طی عملیاتی از پوست ميگو املاح و پروتئين با کنترل زمان فرایند و غلظت مواد فرآوری‌كننده همانند هيدروكلريک اسيد و سديم هيدروكسيد در دمای برنامه ریزی شده جداسازی می‌شود. کیتین و کیتوسان دو ماده پروتئینی هستند که به مقدار فراوان در پوست میگو و استخوان ماهی وجود دارند.

از کاربردهای آن‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها در صنایع کاغذسازی، صنایع دارویی، دندانسازی، صنعت بافت، رنگبری واستنتر نساجی، بسته‌بندی محصولات غذایی، صنعت عکاسی، تصفیه فاضلاب، جذب فلزات سنگین، تولید مواد آرایشی، تولید سمعک، بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد.

کیتوزان دارای خاصیت ضدباکتریایی بوده و می‌تواند یک لایه پلاستیکی مانند را بر روی محصولات به وجود آورد که به دلیل داشتن خاصیت بازی سبب ماندگاری بیشتر محصولات علل الخصوص کیفیت موادغذایی می‌شود.

از آنجا که بخش بزرگی از ذخایر میگو خلیج فارس در آب‌های ایران قرار دارد و هزمان با رشد صنعت پرورش میگو نیز مواجه هستیم؛ لذا به لحاظ حفظ  محیط زیستی در واحدهای فرآوری، تمایل تولیدکنندگان به استفاده از ضایعات به وجود آمده در این صنعت جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی افزایش پیدا کرده است. فرآوری پوست میگو همزمان با سودآورتر نمودن صنعت فراوری آبزیان سبب ایجاد  سود و ارزش افزوده بیشتر با تبدیل ضایعات به محصولات مفید و قابل استفاده شده است.

 

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | فرایند تولید کیتین

برای تولید کتین در فاز اول، فرآوری پوست میگو را به صورت کامل شستشو داده و بقایا و گوشت میگو را از پوست کاملاً جدا می‌گردد.

در مرحله دوم پوست میگو با انتقال به آون در دمای 40درجه سانتی گراد خشک شده، سپس پوست خشک شده میگو را با استفاده از آسیاب پودر می‌گردد.

در مرحله سوم کالای نیم ساخته به مدت 24 ساعت در دمای معمولی نگهداری و  پوسته آسیاب شده را در محلول سود سوزآور قرار می‌دهند و پس از آن بقایای به جا مانده از پوسته را بر روی صافی می‌ریزند و تا بتوانند باشستشو توسط آب تصفیه شده PH آن را خنثی نمایند.

پوسته‌های میگو را در این مرحله  همراه با محلول اسید کلریدریک و اسید لاکتیک توسط  همزن با یکدیگر مخلوط می‌نمایند و سپس مخلوط را مجددا از صافی عبور داده و مجدد برای کاهش اسیدیته و خنثی شدن شستشو می‌کنند.

محصول حاصل خشک و پودر شده در این فرایند کتین است. کیتین با فرمول (C8H13O5N) یک پلی ساکارید طبیعی است که از آن می‌توان محصولی دیگر به نام کیتوسان با فرمول (C6H13O4N) بدست آورد. اصلی‌ترین عوامل موثر بر خواص و کیفیت کیتین و کیتوسان حاصله عبارتند از وزن مولکولی،میزان کریستاله شدن، درصد خلوص، مقدار رطوبت، محتوای فلزات و پروتئین موجود در آن‌ها می‌باشند. کیتین و کیتوسان ویژگی‌های مناسب همانند سازگاری با محیط زیست، غیرسمی و خواص ضدمیکروبی را دارند.

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | انواع کیتوسان

کیتوزان با وزن مولکولی پایین و با داشتن درجه خلوص بالا در صنعت داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از روش‌های تولید کیتوسان به درجه خلوص بالا و وزن مولکولی پایین‌تر روش الکتروشیمیایی می‌باشد. محصول به دست آمده در این فرایند در سیستم‌های تصفیه صنعتی در صنایع پلیمری و غذایی کاربرد دارد. واحد تولید کتین و کتیوسان را می‌توان در جوار بنگاه‌های فرآوری آبزیان و یا به صورت مستقل ایجاد نمود. طرح حاضر پیش‌بینی تولید 100تن محصول را در سال دارد.

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات مورد بررسی

براساس سيستم طبقه بندی آيسيک، عدد 24 مربوط به ساخت مواد و محصولات شيميائی و کتین به کد آیسیک ده رقمی 2413412491  طبقه‌بندی می‌شود.

کد آیسیک محصول   

ديف نام محصول کد گروه محصول   (آیسیک )
2 كيتين 2413412491

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | استانداردهای محصولات

برای محصولات تولید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامات  عمومی و اختصاصی خود را در قالب استانداردهای تدوین شده به شرح ذیل اعلام نموده است. تمامی این دستورالعمل‌ها با هدف تضمین و ماندگاری و تکارپذیر بودن تولید محصولاتی با کیفیت برای مصرف مشتریان می‌باشد.

“کتین با درجه غذایی-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” با شماره استاندارد:    8570

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

دانش فنی و ماشین آلات تولید در کیفیت مناسب و در ظرفیت‌های متفاوت و قابل رقابت در داخل کشور قابل تامین است.

معرفی خط تولید محصول

فرایند بازیافت پوست میگو به کیتین و کتیوزان بطور کلی در دیاگرام زیر بیان شده است. این فرایند قادر است ضایعات کارخانه را به محصولی با ارزش افزوده بالا تبدیل نماید. در این فرایند پوست میگو پس از قرارگیری در سانتریفوژ به بخش خالص سازی، درایر و بسته بندی پودری منتقل می‌گردد.

 

طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان | مزایای اجرای طرح

  • وجود دانش فنی طراحی و ساخت ماشین آلات در کشور
  • امکان تامین مواد اولیه و مواد اولیه مورد نیاز در کشور براساس فضای آب هوایی تولید محصول
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه‌گذاری با توجه به بازیافت ضایعاتی که مشکل زیست محیط هم دارد.

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

 خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان

 



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید کتین و کتیوسان ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ در سال‌های اخیر تب و تاب مهاجرت شدت زیادی به خود گرفته است. اغلب افراد برای تغییر و بهبود شرایط زندگی خود اقدام به مهاجرت می‌کنند. از این رو روش‌های مختلفی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند که یکی از آن‌ها، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. اگر شما هم قصد دارید تا از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنید، خواندن این مقاله مناسب شما خواهد بود. مرکز مشاوره کاردوک به شما برای بهترین انتخاب راهنمایی می کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

 

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اصولاً مهاجرت با دست خالی امکان پذیر نیست. به خصوص اگر می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنید باید نکات مهمی را مورد توجه خود قرار دهید تا هم سرمایه‌ ارزشمندتان هدر نرود و هم بتوانید به خواسته خود برسید. در این مقاله ما اصول و نکات مهم مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را برایتان توضیح خواهیم داد. لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

1- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با اخذ ویزای سرمایه‌گذاری

اگر می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری به کشوری مهاجرت کنید، پس در قدم اول باید ویزای سرمایه‌گذاری بگیرید. شرایط کشورها در این زمینه با هم یکسان نیستند. اما کشورهای اروپایی و همچنین کشور کانادا در این زمینه خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

شما سرمایه خود را وارد کشور مقصد می‌کنید اما به مدت حدوداً 5 سال هیچ سودی دریافت نمی‌کنید. این مدت زمان عدم دریافت سود توسط کشور مقصد تعیین می‌شود. اما در مقابل سرمایه‌ای که وارد کشور مورد نظر خود کرده‌اید به شما و اعضای خانواده‌تان اجازه اقامت می‌دهند.

2- مقدار سرمایه‌گذاری

این مقدار از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و شما می‌توانید با بررسی و گرفتن مشاوره در این زمینه از حداقل و حداکثر مبلغ برای سرمایه‌گذاری در کشور مقصد خود باخبر شوید. اما به طور کلی نرخ مشخص برخی از کشورها به شرح زیر است:

آمریکا 200 هزار دلار

کانادا 210 هزار دلار

استرالیا 2.5 میلیون دلار

3- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و عدم نیاز به مدرک زبان

در بیشتر روش‌های دریافت اقامت داشتن مدرک زبان الزامی است. اما وقتی شما از طریق سرمایه‌گذاری وارد کشور مقصد می‌شوید به دلیل اعتباری که سرمایه‌ شما به همراه دارد، نیازی به مدرک زبان ندارید. خودتان می‌توانید با آسودگی در کشور مقصد مورد نظر، زبان آنجا را یاد بگیرید.

4- مدارک لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

قبل از هر اقدامی از کامل بودن مدارک خود اطمینان کسب کنید. برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیاز به پاسپورت معتبر، عدم سوء پیشینه، سند ملکی معتبر و قانونی، تمکن و استقلال مالی و مجوز کسب و کار هستید. تمام این مدارک باید ترجمه شده و مورد تأیید سفارت کشور مقصد برسد. در صورتی که مدارک شما معتبر بود اجازه کسب و کار به شما داده می‌شود. سعی کنید مراحل تکمیل مدارک را از طریق یک وکیل حرفه‌ای پیگیری کنید تا هم سریع‌تر پیش برود و هم در صورت بروز هر گونه مشکلی وکیل آن را برطرف می‌کند.

5- اقدام برای اقامت اعضای خانواده

بعد از اینکه فرد تمامی مراحل ثبت اقامت و سرمایه‌گذاری خود را انجام داد، می‌تواند کارهای مربوط به اقامت اعضای خانواده را انجام دهد. از مزیت سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر، اجازه اقامت سایر اعضای خانواده است. این گزینه مثبت به دلیل اعتباری است که فرد متقاضی وارد کشور مورد نظر می‌کند. هر سرمایه‌ای که وارد کشورهای هدف می‌شود رونق و تولید اقتصادی را به همراه دارد و کشورهای مقصد به اعتبار سرمایه‌ای که فرد وارد می‌کند اجازه اقامت به اعضای خانواده را می‌دهند.

6- تمدید اقامت با سرمایه‌گذاری

فرد مورد نظر باید تعهداتی را در قبال این سکونت موقت و سرمایه‌گذاری‌اش رعایت کند تا کشور مقصد اقامت او را تمدید کند. اگر فرد بتوانید مالیات خود را به موقع پرداخت کند، به کشور مورد نظر این اطمینان را بدهد که توان پرداخت هزینه بیمه را تا یک سال آینده را دارد و کسب و کاری که راه انداخته سودآور خواهد بود، کشور مقصد اقامت او و خانواده‌اش را تمدید خواهد کرد.

کشورهایی که با سرمایه گذاری اقامت می دهند

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به بسیاری از کشورها امکان پذیر است. اما 8 کشوری که به طور رایج مقصد ایرانیان است، عبارتند از کانادا، استرالیا، پرتغال، انگلیس، ترکیه، نیوزلند، آمریکا و قبرس. اما هر کدام از این کشورها شرایط منحصر به فرد خودشان را دارند، بنابراین باید برای سرمایه‌گذاری در هر کدام از آن‌ها شرایط و مدارک لازم را بررسی و گزینه مناسب انتخاب نمایید.

مشکلات مهاجرت و اقامت از طریق سرمایه گذاری

چند مشکل اساسی در ارتباط با اقامت از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد. شما باید با مبالغ بالایی اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. به همین جهت راه برای خیلی از افراد بسته می‌شود. البته برخی از کشورها مانند ترکیه با آسان‌تر کردن شرایط سرمایه‌گذاری این مشکل را حل کرده‌اند. اما بسیاری از کشورهای پیشرفته حداقل سرمایه‌ای که می‌خواهند نجومی است. از طرف دیگر شما باید به کشور مقصد این اطمینان را بدهید که فعال اقتصادی بودید که این کار نیازمند داشتن مدارک معتبر است. مشکل مهم دیگر هزینه اقامت است. کشورهایی که از طریق سرمایه‌گذاری اجازه اقامت می‌دهند، هنگام تمدید اقامت مبالغ بسیار بالایی را دریافت می‌کنند.

 

بهترین کار برای اقامتی آسان با سرمایه‌گذاری

بهترین کار گرفتن وکیل و دریافت مشاوره حرفه‌ای است. چون کوچک‌ترین اشتباهی منجر به نابودی سرمایه‌ی چندین و چند ساله‌تان خواهد شد. با کمک وکلای حرفه‌ای، شما با باید و نبایدهای این نوع از مهاجرت آشنا خواهید شد. مهم‌تر از همه اینکه یک کارشناس به شما کمک می‌کند تا مراحل قانونی را آسان‌تر و سریع‌تر طی کنید و درگیر بسیاری از کاغذ‌ بازی‌ها نشوید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری از کارشناسان کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

آیا برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری محدودیت سنی وجود دارد؟

بله. اگر شما می‌خواهید به عنوان یک سرمایه‌گذار وارد کشوری شوید و اقامت دریافت کنید سن‌تان باید بالای 18 سال باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید برای اقامت اقدام کنید.

آیا کشوری برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری را دارد؟

بله کشورهایی هستند که برنامه ثابت و مشخصی برای اقامت دارند. از جمله بلغارستان، پرتغال، یونان و مالتا.

چرا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشورهای دیگر مزیت محسوب می‌شود؟

هیچ وقت شرایط یک کشور یکسان نیست. اگر کشور مبدأ شما دچار بحران‌های بزرگی مانند جنگ و عدم امنیت شد، نگرانی برای شما وجود ندارد، چون سرمایه و اعتبار شما در کشور دیگری است و می‌توانید زندگی آرامی را در کشور مقصد مورد نظر خود داشته باشید. بنابراین سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می‌تواند یک مزیت بزرگ و امن برای شما باشد.

 

منبع: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری



:: برچسب‌ها: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

صیادی و پرورش میگو کار مستمر و منبع درآمد بنگاه‌ها و فعالین زیادی در سطح جهان می‌باشد. صید، پرورش و فرآوری میگو و آبزیان فعالیت‌های مختلف و متعددی را در سطح بین‌المللی درگیر نموده است؛ به گونه‌ای که اندازه بازار میگو در سال 2019 معادل 31.6میلیارد دلار ارزیابی شده است و تخمین زده می‌شود تا سال 2027 با رشدی معادل 9.2درصدی طی سال‌های 2021 تا 2027 به 54.6میلیارد دلار برسد. مزیت استان‌های شمالی و جنوبی و استان‌های پرآب کشور می‌طلبد تا راهبردهای مناسب با نگرش به ارتقا فرهنگ و توان مصرف داخل و توسعه صادرات اتخاذ گردد. برای بررسی منطقه و اجرا نیاز به نظر کارشناسان هست که در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو را برای آشنایی با چنین پروژه‌هایی آورده‌‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی فرآوری میگو

 

طرح توجیهی فرآوری آبزیان | معرفی محصول

میگو جانورى آبزى از خانواده سخت پوستان است كه به طور عمده در آب‌هاى گرم بین ۱۸تا ۳۸درجه سانتی‌گراد زندگی می‌كند و برخی از گونه‌های آن نیز در آب‌های سرد و شیرین یافت می‌شوند و به منظور تولید گوشت، و تامین غذا در محیط‌هاى مصنوعى نیز پرورش داده مى‌شود. میگوهای تولیدی کشور عمدتا در بازارهای جهانی و بخشی نیز در داخل كشور توزیع و به مصرف می‌رسد. در ایران میگوهای خوراكی آب شور در دریای عمان و خلیج فارس زندگی می‌كنند. این جانور آبزی كفزی است و به همین دلیل در نواحی نسبتا كم عمق یافت می‌شود. این نوع میگو را دریایی می‌نامند، میگوی دریایی پس از صید بر حسب این كه عمل آوری شود و یا به صورت تازه به بازار مصرف انتقال یابد، به دو دسته میگوی تازه و منجمد تقسیم بندی می‌شود. نوع دیگر میگو، میگوی پرورشی است كه طی سال‌های اخیر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان با استفاده از آب دریا كه توسط كانال به سمت مزارع هدایت شده در محیط استخرهای خاكی پرورش داده می‌شود. این میگوها همان میگو بومی دریایی هستند كه در استخرها به صورت مصنوعی پرورش داده می‌شوند و گوشت آن‌ها تفاوتی با نوع دریایی نداشته و از نظر كیفیت و بهداشت نسبت به میگوی دریایی قابل کنترل‌تر هستند.

 

چرا فرآوری آبزیان در چرخه اقتصاد اهمیت دارد؟

رﺷﺪ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺟﻬﺎن و تقاضای روز اﻓﺰون ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ، ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﺑﻬﯿﻨﻪ در ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺬاﯾﯽ اﺳﺖ. در ﻫﻤﯿﻦ راﺳﺘﺎ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎی شیلاتی ﯾﮑﯽ از ﻣﺤﻮرﻫﺎ و راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز می‌ﺑﺎﺷﺪ. اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ آﺑﺰﯾﺎن ﻣﺮﻫﻮن اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ در زﯾﺮ ﺑﺨﺶ آﺑﺰی‌ﭘﺮوری اﺳﺖ و باتوجه به یکی از عوامل موثر در این زمینه یعنی  فسادپذيری بيش از حد آبزیان پس از صید و فرآوری كردن میگو يكی از مطلوب‌ترين روش‌های نگهداری آن می‌باشد. هدف از عمل‌آوری میگو  پاک، قطعه بندی،  بسته بندی، فریز یا فراوری بصورت خوراک آماده یا نیم پخت در فرايند كنسروسازی و فرایندهای مشابه است، تا امکان نگهداری محصولات را از زمان صید، توزیع، نگهداری تا مصرف را به صورت سالم و بهداشتی مطابق شاخص‌های استاندارد غذایی مرتبط فراهم شود. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی کلیک کنید.

طرح توجیهی فرآوری میگو | ارزش غذایی میگو

میگو از نظر مقایسه‌ای نسبت به سایر غذاهایی كه پروتئین زیادی دارند همانند گوشت ماهی و ماكیان كالری كمتری دارد. پروتئین موجود در میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه‌های لازم جهت رشد هست. پروتئین میگو به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می‌شود. در میگو، میزان اسید چرب اشباع كه برای سلامتی مضر است صفر بوده و مصرف آن به كاهش كلسترول خون كمک می‌كند. اسیدهای چرب امگا-3 که برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می‌شوند. میگو منبع غنی از ویتامین‌های B,E,D,C,B12 ,B6 ،A و املاحی چون كلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. علاوه بر كلسیم، روی، آهن، منیزیم و فسفر میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است. میگو منبع‌ مهم‌ سلنیوم ‌ است‌ که به ایمنی‌ بدن‌ برای‌ حذف‌ سلول‌های‌ فرسوده‌ و سم زدایی کمک می‌کند. اسیدهای چرب غیراشباع موجود در میگو، نقش ضدالتهابی داشته كه با مصرف آن می‌توان از ابتلا به بیماری‌های التهابی، مانند ورم مفاصل و برونشیت مزمن پیشگیری كرد. میگو به علت دارا بودن مواد مغذی در پیشگیری و در بالا بردن مقاومت بدن در مقابل تعدادی از بیماری‌ها موثر است.

کتین و کتیوزان

استخراج كيتين از پوسته ميگو طی فرآيندهای املاح زدایی و پروتئين زدایی و غلظت مواد فرآوری كننده يعنی هيدروكلريک اسيد و سديم هيدروكسيد در دمای مناسب انجام می‌گیرد. کیتین و کیتوسان دو ماده پروتئینی هستند که به مقدار زیاد در پوست میگو و استخوان ماهی وجود دارند.

طرح توجیهی فرآوری میگو | ظرفیت های سالیانه طرح

ظرفیت محصولات در فاز نخست عبارتند از : میگو پوست گیری و رگ گیر شده بدون سر و باسر      700 تن میگوی سوخاری و ناگت میگو                                  70  تن

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات مورد بررسی

براساس سيستم طبقه بندی آيسيک، عدد 24 مربوط به ساخت مواد و محصولات شيميایی و کتین با کد آیسیک ده رقمی 2413412491 طبقه بندی می‌شود و کد دو رقمی آیسیک 15 مربوط به محصولات غذایی و آشاميدني‌ها بوده و کدهای فعالیت‌های فرآوری آبزیان با کدیشن ده رقمی به شرح ذیل ارایه گردیده است. کد آیسیک محصول

رديف نام محصول کد گروه محصول   (آیسیک)
1 فرآوري انواع ميگو 1512412328
2 ميگو به صورت غير منجمد، تازه (با پوسته يا بدون پوسته) 1512512329
3 ميگو به صورت منجمد شده (با پوسته يا بدون پوسته) 1512512330
4 ميگو پخته شده آماده مصرف (بجز سوخاري) 1512512387

 

طرح توجیهی فرآوری آبزیان | کالاهای جايگزين

آبزیان سرشار از مواد مغذی مثل امگا۳، ویتامین D، سلینیوم و پروتئین است و هر کدام این مواد برای جذب با ماده دیگر اهمیت دارد. مثلا اسید چرب امگا۳ که در ماهی یافت می‌شود، برای جذب ویتامین D لازم است که ماده‌ای محلول در چربی است. در حالی که در میگو یا مکمل‌های سلینیوم به تنهایی آن‌قدر مزیت ندارد، اما وقتی همراه با پروتئین‌های باکیفیت بالا و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن که در آن وجود دارد باشد، برای بدن مفیدتر خواهد بود. لذا نباید سایر انواع کالاها همانند گوشت قرمز، مرغ و حبوبات را به عنوان جایگزین میگو محسوب نمود؛ بلکه باید در یک تعادل رژیم غذایی از محصولات فراوری شده آبزیان به اندازه مناسب استفاده کرد.

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | موارد استفاده از میگو

غذاهای دریایی در هر سن و گروهی برای افراد یک انتخاب سالم در رژیم غذایی هستند. غذاهای دریایی منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و بدون چربی است و به راحتی هضم می‌شوند. ۱۰۰گرم غذای دریایی تقریباً نیمی از پروتئین مورد نیاز روزانه بزرگسالان را که 100 تا 200 کالری است، تامین می‌کند. غذاهای دریایی حاوی مقدار کمی چربی اشباع و سدیم و منبع غنی بسیاری از ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری هستند. غذاهای دریایی از معدود غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره طولانی بوده که دارای تأثیرات درمانی بسیار مفید‌اند و برای رشد سیستم عصبی و دفاعی بدن ضروری هستند.

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | استانداردهای محصولات

برای محصولات تولید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامات  عمومی و اختصاصی خود را در قالب استانداردهای تدوین شده به شرح ذیل اعلام نموده است. تمامی این دستورالعمل‌ها با هدف تضمین و ماندگاری و تکرارپذیر بودن تولید، محصولاتی با کیفیت برای مصرف مشتریان می‌باشند. “کنسرو سالاد میگو-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” با شماره استاندارد:      10750 “فرآوری میگوی آب شور-آئین کار” با شماره استاندارد:       11249 “میگوی یخ‌زده به روش سریع-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” با شماره استاندارد:    3150 “میگوی تازه-آماده سازی ،طبقه بندی،بسته بندی و نشانه گذاری” با  شماره استاندارد:   5750 “کنسرو میگو در روغن-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” با شماره استاندارد:       9573 “کتین با درجه غذایی-ویژگیها و روشهای آزمون” با شماره استاندارد:    8570

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | دانش فنی و فرایند تولید محصول

دانش فنی و ماشین آلات تولید در کیفیت مناسب و در ظرفیت‌های متفاوت و قابل رقابت در داخل کشور قابل تامین است. ظرفیت‌های اقتصادی خطوط فرآوری، سورتینگ و تعداد نیروی انسانی براساس ظرفیت و سطح اتوماسیون در دسترس برنامه‌ریزی شده است. ماشین‌آلات خط تولید در سه بخش دریافت شستشو، آماده‌سازی و سورتینگ، پوست گیری رگ زنی انجماد و گلیزینگ و بسته‌بندی به اختصار به شرح ذیل است.

 

معرفی خط تولید و ماشین آلات فراوری میگو

دریافت و شستشو، سورتینگ و انچاو میگو

دریافت مواد اولیه به لحاظ حساسیت بالای محصولات میزان له و خراب شدن آن و نحوه ورود به خط تولید بسیار حائز اهمیت است. سیستم دریافت بسته به سطح ظرفیت کارخانه به شیوه‌های دستی و اتوماتیک می‌تواند صورت پذیرد. در خط تولید ابتدا میگو  در سبد یا جعبه‌های پلاستیکی توسط کامیون یا وانت وارد کارخانه شده و پس از توزین و تخلیه از سکوی بارگیری کارخانه توسط اپراتورها، به سمت وان دریافت اولیه جهت شستشو هدایت می‌شوند. در مخزن پر از آب که کف آن را صفحات مشبک پوشانده شده است قرارگرفته و ضمن شستشوی اولیه به سمت خط تولید حرکت می‌نماید و میگو پس از تمیزسازی آماده می‌شود تا به سمت تفکیک سورت براساس سایز هدایت شود. میگوی دارای کیفیت قابل قبول بر روی نوار نقاله به سمت سورتر هدایت شده که هم می‌توان به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک توسط گریدر قابل تنظیم انجام شود. میگو های دسته‌بندی شده، پس از پوست کنی و رگ‌گیری آماده ورود به بخش کله زنی یا سالم به سمت بخش فرآوری و یا انجماد پیش می‌روند. بخش کله زنی هم می‌تواند اتوماتیک یا دستی انجام شود. میگو در دو بخش کله زنی و یا سالم پوست گنده شده دارای سر به سمت سیستم انجماد یا فرآوری به صورت ناگت و غذای نیمه آماده پیش می‌رود و پوست آن‌ها در مسیر فرایند بازیافت به صورت کتیوزان (کتیوسان) هدایت می‌شود. میگوی  فراوری شده در این مرحله با استفاده ازسیستم خنک سازی برای ورود به بخش بسته‌بندی و انجماد آماده می‌گردد.

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | لیست ماشین آلات و تاسیسات اصلی خط تولید

ماشین آلات خط فرآوری و بسته میگو عبارتند از:

  • سردخانه و پیش سردکن
  • سردخانه  10تنی
  • خشک کن پوست میگو در خط فرآوری
  • تونل انجماد
  • سیستم سورتر و گریدینگ میگو
  • دستگاه وکیوم بسته‌بندی محصولات
  • دستگاه دوخت بسته
  • چک پالت، پالت و باسکت حمل
  • دستگاه تولید پودر یخ
  • میز و وان استیل، تامبلر، نوار نقاله و الواتر، انواع چاقو و اره برش، ترازو دیجیتال، فیله کن و سانتریفوز میگو

طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو | بررسی بازار

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره شده کشور در زمینه صنایع عمل آوری تولید و بسته‌بندی انواع  آبزیان فراوری شده 275 واحد است که اشتغالی 16797 را ایجاد نموده است.

 

 

 

 

 

طرح توجیهی فرآوری آبزیان | مزایای اجرای طرح

  • وجود دانش فنی طراحی و ساخت ماشین آلات در کشور
  • امکان تامین مواد اولیه و مواد اولیه مورد نیاز در کشور براساس مزیت و پتانسیل‌های منطقه‌ای
  • سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه‌گذاری مبتنی بر دانش مدیریت، تجربه، تخصص در اجرا و بهره‌برداری و بهره‌وری منابع
  • صادرات محور بودن محصولات تولیدی

برای سفارش و نگارش انواع طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارائه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی فرآوری میگو

 

 



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی فرآوری آبزیان و میگو ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

حتماً شما هم بارها اسم بازار سهام را شنیده‌اید. هر بازاری قلب تپنده‌ی تولیدات ارائه شده در آن است. اما بازار بورس از لحاظ فیزیکی و یا نحوه سودآوری تفاوت زیادی با بازارهای عادی در سطح شهرها دارد. درست است که معاملات بازار سهام هم در یک مکان و یا در بستر یک سایت‌ معتبر صورت می‌گیرد، اما کالایی که در آن رد و بدل می‌شود، یک تکه کاغذ است. برای پی بردن به نحوه کارکرد بازار سهام با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازار سهام می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: بازار سهام

 

 

 

بازار سهام چگونه کار می‌کند؟

بازار سهام محل اتصال شرکت‌ها و خریداران سهام است. این بازار یک مکان امن و مناسب برای شروع تجارتی جدید است. در این بازارها کاغذهایی رد و بدل می‌شود که سهام نام دارد. هر سهام متعلق به یک شرکت است. افراد با خرید این اوراق، از سهامداران آن شرکت می‌شوند. با چند نکته مهم بازار سهام را به زبانی ساده برای شما توضیح می‌دهیم. برای شروع کار و یا کسب سود بیشتر در این بازار می‌توانید با مشاوران ما در مرکز کاردوک صحبت نمایید.

1- نحوه کار کردن بازار سهام

اولین اصل برای فروش سهام در بازار بروس ایران، داشتن شرکت است. شرکت شما باید ثبت شده و از لحاظ قانونی نیز معتبر باشد. برای ورود به بازار سهام، شرکت باید مجموعه‌ای از دارایی‌های خودش را به شکل اوراق عرضه کند. این اوراق به صورت سهام منتشر می‌شود. کسانی که در بورس کار می‌کنند و یا سرمایه‌گذاری‌های مهمی را انجام می‌دهند، با توجه به نیازهای لازم خود این اوراق و یا سهام را خریداری می‌کنند. برای آشنایی با انواع شرکت ها کلیک کنید.

2- کسب درآمد در بورس

برای کسب درآمد در بورس یا همان بازار سهام نیازمند سرمایه‌های کلان نیستید. می‌توانید با مبالغ کم هم اقدام به خرید سهام کنید. این مبلغ کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود. مثلاً اگر سهام خریداری شده توسط شما مبلغ یک میلیون تومان باشد، ممکن است شما بعد از مدتی یک میلیون و پانصد هزار تومان سود کنید. البته پیش بینی دقیق سود در بازار بورس امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل شما باید یک شخصیت ریسک‌پذیر باشید، چون در واقع روی سرمایه خود ریسک می‌کنید. با ثبت شرکت کارگزاری و یا بستن قرارداد با این شرکت ها می‌توانید خودتان سهام خرید و فروش کنید.

3- مکان مناسب برای عرضه سهام

اوراقی که شرکت‌ها آن را فراهم می‌کنند فقط در بازاری به نام بورس به فروش می‌رسد. همه کسانی که صاحب شرکت‌ هستند و می‌خواهند سهام خرید و فروش کنند، باید به بازار بورس و سهام مراجعه کنند.

4- مهم‌ترین شرکت‌ها در بازار بورس ایران

همانطور که گفتیم در این بازار شرکت‌های زیادی وجود دارند. می‌توانیم به شرکت پتروشیمی، شرکت خودروسازی، شرکت فولاد، شرکت محصولات غذایی و یا شرکت‌های خدماتی اشاره کرد. ماندن در بازار بورس نیازمند فعال بودن این شرکت‌هاست. بازار سهام و بورس یک بازار رقابتی است. بنابراین اگر شرکتی بخواهد سهامش با قیمت خوبی به فروش برسد باید به همان اندازه به خوبی فعالیت داشته باشد.

5- سهم خریداران و سرمایه‌گذاران در بورس

وقتی شما سهام یک شرکت را می‌خرید، در سود و زیان آن، شریک می‌شوید. پس قبل از اینکه هر اقدامی انجام دهید، بهتر است در مورد شرکت و وضعیت سوددهی آن اطلاعات کافی کسب کنید. بیشتر به این موضوع توجه کنید که شرکت مورد نظر شما در ده سال اخیر چند بار سود کرده و یا ضرر دیده است. این به شما میدان دید گستره‌ای می‌دهد تا بتوانید از خرید سهام شرکت مورد نظر، سود خوبی به دست آوردید.

6- جلوگیری از ضرر در بازار سهام

برای اینکه سرمایه‌گذاری و خرید سهام به ضررتان تمام نشود؛ سعی کنید چندین سهام خریداری کنید. اگر به خاطر تحولات بازار جهانی یکی از سرمایه‌گذاری‌های شما با شکست مواجه شد، ضرر زیادی نخواهید دید. چون شما سرمایه‌گذاری‌های دیگر خود را دارید و کمتر متضرر می‌شوید.

7- تکنیک رسیدن به سود بیشتر

یکی از روش‌های رایج در بازار بورس، نگهداری سهام‌های خریداری شده به مدت محدود است. یعنی سهام خود را می‌خرید و اجازه می‌دهید تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند و در زمان مناسب به فروش می‌رسانید. یعنی شما فقط سرمایه جمع می‌کنید.

برخی از افراد به سراغ سهام‌هایی می‌روند که قیمتشان اُفت پیدا کرده و مطمئن هستند که این اتفاق موقتی است. بنابراین سهام زیادی را خریداری می‌کنند و وقتی قیمت آن افزایش پیدا کرد می‌فروشند تا سود زیادی به دست آورند.

 

نکات مهم برای جلوگیری از ضرر در بازار سهام

1- جلوگیری از فروش سهام زیان‌آور

بدترین اتفاقی که در بازار بورس صورت می‌گیرد واکنش هیجانی است. اگر می‌بینید به هر دلیل قیمت سهامتان افت پیدا کرده سریع برای فروش اقدام نکنید. معمولاً با کمی صبر قیمت زیان دیده افزایش پیدا می‌کند.

2- بیش از حد سهامی را نگه ندارید

برخی از افراد سهام‌شان را بیش از حد دست نخورده نگه می‌دارند. ممکن است سهام‌شان سوددهی خوبی داشته باشد اما برای فروش اقدام نکنند تا سود بیشتری به دست آوردند. در این حالت امکان دارد صبر بیش از اندازه یک سرمایه‌گذار به ضررش تمام شود و سهامش در عرض یک لحظه سقوط کند. پس وقتی که سهام‌تان به سوددهی خوبی رسید آن را بفروشید و سهام دیگری با سود بالاتر را خریداری کنید.

3- همه پول را در یک سهام سرمایه‌‌گذاری نکنید

برخی از افراد تمام پولی که دارند را برای خرید یک سهام خرج می‌کنند. این خنده‌دارترین اتفاقی است که می‌تواند در بازار سهام رخ دهد. بهتر است به جای خرید یک سهام، چندین سهام با قیمت‌های مختلفی خریداری کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر یکی از سهام‌های شما به ضرر رسید، شما چیزی را از دست نمی‌دهید، چون سهام‌های دیگرتان در حال سوددهی است.

در نهایت برای ورود به بازار سهام دقت کنید

بازار بورس و سهام مکانی برای مبتدی‌ها نیست. سرمایه ارزشمند خود را به راحتی وارد این بازار نکنید. بهترین کار این است که دانش آن را یاد بگیرید و با افراد خِبره در این زمینه مشورت کنید. این بازار می‌تواند بهترین مکان برای شما جهت خرید سرمایه باشد. با کسب اطلاعات لازم می‌توانید سهام بهترین و بزرگترین شرکت‌ها را خریداری کنید و سود زیادی به دست آورید.

آیا بازار رمز ارزها مانند بازار سهام است؟

در دهه های اخیر بازار سرمایه جدیدی به نام رمز ارزها برای بسیاری از کسانی که اهل بورس و بازارهای سرمایه هستند، فرصتی مناسب‌تر فراهم کرده است. چرا که این بازار امنیت بالاتری داشته و نسبت به بازار سهام کمتر تحت تاثیر عوامل انسانی است؛ یعنی در بازار رمز ارزها خیلی راحت تر می‌توان قیمت ها را پیش بینی کرد. چرا که به نسبت بازار سهام بسیار کمتر تحت تاثیر سیاست‌ها مالی کشورها قرار دارد. برای آشنایی با رمز ارزها کلیک کنید و برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره کسب وکار در زمینه بازار سهام می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم بفهمم که چه سهامی مناسب من است؟

به طور قطع نمی‌توان گفت که چه سهامی مناسب شماست. اما برخی از شرکت‌ها نموداری از رشد خود را در چند سال اخیر به اشتراک می‌گذارند. شما می‌توانید سایت شرکتی که می‌خواهید سهامش را بخرید پیدا کرده و نمودار رشد آن را ببینید تا مطمئن شوید که سرمایه‌گذاری شما در مسیر خوبی قرار خواهد گرفت.

آیا می‌توانیم بدون حضور در بازار بورس سهام خود را معامله کنیم؟

بله امکان دارد. شما باید بعد از ثبت نام در بورس و انتخاب کارگزار، کد بورسی معاملات غیرحضوری خود را از او دریافت کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون حضور در بازار بورس تهران، سهام‌های مورد نظر خود را خرید و فروش کنید.

 

منبع: بازار سهام



:: برچسب‌ها: بازار سهام ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان خراسان جنوبی چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: صنایع معادن خراسان جنوبی

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان خراسان جنوبی

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان خراسان جنوبی در بیرجند :
بیرجند – بلوار شهید مطهری – سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی
 
شماره تماس:
۶-۳۲۲۲۷۴۴۴-۰۵۶
 
آدرس ایمیل: info@skimto.ir 
 
 
آدرس وب سایت: khs.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع و معادن استان خراسان جنوبی

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع و معادن خراسان جنوبی

سازمان صنایع و معادن و تجارت استان خراسان جنوبی (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: صنایع معادن خراسان جنوبی



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان خراسان جنوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پیش از آغاز یک فعالیت اقتصادی وسرمایه گذاری روی پروژه‌های صنعتی، معدنی و تجاری لازم است با ضوابط و فرایندهای اخذ مجوز در دستگاه دولتی آشناو یکسری اقدامات اولیه را پیش از آغاز فعالیت‌های اقتصادی انجام دهید. لذا لازم است در هر پروژه سرمایه گذاری به تناسب نوع آن  با مراحل انجام کار و مرجع یا مراجع رسیدگی به درخواست‌ها کاملاً آشنا باشید. وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارایه خدمات به متقاضیان سرمایه گذاری درگاه الکترونیکی ارایه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت را با نام بهین یاب جهت تسهیل فرایندهای ثبت اطلاعات و درخواست‌های متقاضیان را درمحیط اینترنت راه اندازی كرده است. متقاضیان از طریق تقسیم بندی‌های انجام شده در این سامانه می‌توانند خدمت مورد نظررا دریافت نمایند.

برای ثبت نام یا دریافت در زمینه خدمات بهین یاب از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: سایت بهین یاب

 

 

 

بخش ها و خدمات بهین یاب شامل چه مواردی است؟

این درگاه برای ارایه خدمات در 9 بخش بشرح ذیل برنامه ریزی شده است :

  • سرمایه گذار
  • محصولات
  • فناوری
  • منابع انسانی
  • تجارت خارجی
  • تامین مالی
  • بنگاه ها
  • جریان كالا
  • انرژی

خدمات فعال قابل ارائه در بخش سرمایه گذاری سامانه بهین یاب

در بخش سرمایه‌گذاری خدماتی بشرح زیر به متقاضیان بدون نیاز به مراجعه مستقیم از طریق اینترنت و سامانه بهین یاب قابل ارایه است:

  • قابل انجام بودن کلیه خدمات مرتبط و مورد نیاز سرمایه‌گذاران برای  اخذ جواز تاسیس راه اندازی یک واحد صنعتی شامل: صدورجواز، تمدید جواز، اصلاح جواز، انتقال جواز و تعلیق آن
  • قابل انجام بودن کلیه مراحل اخذ پروانه بهره‌برداری کارخانه صنعتی شامل: صدورپروانه، تغییر نام و مالکیت پروانه و تعلیق آن
  • قابل انجام بودن کلیه مراحل صدور پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور
  • داشتن لینک ارتباطی به سامانه صدور پروانه تولید نرم افزار
  • داشتن لینک ارتباطی به سامانه صدور جواز و پروانه بهره برداری انبار ذخیره سازی کالا

همزمان با اخذ جوازهای مذکور سرمایه‌گذاران و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی قادرند از طریق بخش سامانه بهین یاب خدمات ثبت گزارش پیشرفت طرح‌های در حال احداث، استعلام وضعیت بنگاه‌ها، اخذ شناسه کسب و کار، ارسال آمار تولید واحدهای صنعتی و خدمات مورد نیاز معافیت‌های گمرگی ورود مواد اولیه ماشین آلات و تاسیسات صنعتی خود را نیز دریافت نمایند. برای دریافت جواز تاسیس و اخذ پروانه بهره برداری کلیک کنید.

خدمات فعال قابل ارائه در بخش محصولات سامانه بهین یاب

در خدمات بهین یاب مرتبط با محصولات، برای صاحبان صنایع به صورت الکترونیکی امکان خرید مواد اولیه پتروشیمی و محصولات فلزی (مس و آلومینیوم) را از طریق بورس كالا صرفاً با تایید سازمان‌های صنعت معدن و تجارت میسر می‌باشد.

برای خرید از طریق بورس کالا ابتدا باید هویت تولیدكننده و نیاز واقعی وی به نوع ومیزان مواد اولیه مشخص شود. بورس كالا فقط به متقاضیانی كه از طریق درگاه اینترنتی بهین یاب تائید شده‌اند اجازه خرید می‌دهد. خرید مواد اولیه برای كلیه واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی دارای پروانه بهره برداری و پروانه كسب منوط به ارائه وتایید آمار تولید امكان پذیر می‌باشد.

خدمات فعال قابل  ارایه در بخش فناوری چیست؟

خدمات فعال شده بهین یاب در این بخش شامل صدور جواز تاسیس و پروانه واحدهای فنی مهندسی می‌باشد؛ کلیه کارشناسان و مهندسین مشاور که تمایل به مجوز مشاوره صنعتی، معدنی به متقاضیان این حوزه‌ها را با توجه به مدارک تحصیلی اعضا و تجربه کار عملی خود را دارند، می‌توانند بصورت الکترونیکی مجوزفنی مهندسی را دریافت نمایند. زمینه‌های تخصصی که مشاورین فنی مهندسی می‌توانند مجوز بگیرند بشرح ذیل است :

  • سیستم‌های مدیریت و بهبود كیفیت باکد(7421412302)
  •  
  • صنایع اپتیک و لیزر باکد (7421412373)
  •  
  • صنایع برق، الكترونیک، كنترل و اتوماسیون باکد (7421412303)
  •  
  • صنایع غذایی باکد (7421412304)
  •  
  • صنایع شیمیایی باکد (7421412305)
  •  
  • خدمات فنی و مهندسی در زمینه صنایع هوا فضا باکد (7421412306)
  •  
  • صنایع تجهیزات پزشكی و صنایع آزمایشگاه‌های طبی باکد (7421412307)
  •  
  • طراحی صنعتی باکد (7421412308)
  •  
  • محصولات آرایشی و بهداشتی باکد (7421512355)
  •  
  • صنایع لوازم خانگی باکد (7421512334)
  •  
  • تجهیزات مخابراتی باکد (7421412364)
  •  
  • طراحی سازه های صنعتی باکد (7421412380)
  •  
  • مهندسی جوش باکد (7421612312)
  •  
  • مواد و فرآیندهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باکد (7421412379)
  •  
  • طراحی و ساخت انباره و باتری باکد (7421412385)
  •  
  • مهندسی مواد و فرآیندهای تولید فلزات باکد (7421412309)
  •  
  • مواد و فرآیندهای تولید محصولات كانی غیر فلزی باکد (7421412363)
  •  
  • خدمات فنی و مهندسی در زمینه صنایع سلولزی باکد (7421412324)
  •  
  • صنایع ماشین سازی و تجهیزات باکد (7421412328)
  •  
  • صنایع حمل و نقل باکد (7421412335)
  •  
  • تولید و بهینه سازی مصرف انرژی باکد (7421412340)
  •  
  • زمین شناسی و معدن باکد (7421412343)
  •  
  • صنایع چرم و نساجی باکد (7421412351)
  •  
  • صنعت دارو باکد (7421412354)
  •  
  • كنترل و كاهش آلاینده های محیطی، آب، فاضلاب و فیلتراسیون باکد (7421412356)
  •  
  • تجهیزات آزمایشگاهای صنعتی باکد (7421412384)
  •  
  • نانو فناوری باکد (7421412369)

خدمات فعال قابل ارائه در بخش  تامین مالی سامانه بهین یاب

دارندگان مجوز درحوزه‌های مختلف ازسازمان های صنعت، معدن و  تجارت برای تكمیل طرح، افزایش یا تثبیت تولید و اشتغال، طرح توسعه، بازسازی و نوسازی بنگاه خود که نیاز به تسهیلات بانكی دارند، می توانند در سه بخش تكمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیكی بالای 60 درصد، بازسازی و نوسازی و نیز تامین سرمایه در گردش، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات مورد نیاز خود از طریق بخش تامین مالی این سامانه اقدام نمایند.

متقاضیان می‌توانند پس از ثبت و ارسال الكترونیكی درخواست، نتایج را از طریق دبیرخانه‌های كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واقع در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تا زمان تصویب و تامین اعتبار مورد نیاز درخواست خود را پیگیری نمایند.

خدمات فعال قابل ارایه در بخش  بنگاه ها

در این بخش صاحبان طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از وزارت صنعت، معدن و تجارت یك شناسه كسب و كار تخصیص داده را بگیرند. این شناسه به منزله هویت و فعالیت بنگاه است. ارایه خدمات به بنگاه‌ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منوط به داشتن شناسه كسب و كار می‌باشد.

همچنن در این بخش امکان ثبت اطلاعات و ارسال گزارش ظرفیت و آمار تولید بنگاه‌های صنعتی، امکان اعلام پیشرفت طرح‌های درحال احداث صنعتی و بروز رسانی اطلاعات انبارهای ذخیره کالا در کشور نیز فراهم شده است. سایر حوزه‌های طراحی شده در سامانه بهین یاب در حال تکمیل و فعال سازی می‌باشد.

بسیاری از بخش‌های سامانه نیاز به طرح توجیهی دارد، می‌توانید طرح مورد نظرتان را با اطمینان به کیفیت و قیمت مناسب آن خریداری کنید. جهت خرید و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در بهین یاب 

حال برای آن که بتوانید از خدمات سامانه بهین یاب بهره ببرید، ابتدا لازم است که وارد سایت بهین یاب (behinyab.ir)  بشوید. برای نمونه نحوه ثبت درخواست جهت جواز واحد تولیدی را شرح خواهیم داد. پس از آن که وارد سامانه شدید، بر روی کلید بخش سرمایه گذاری بزنید.

 

در صفحه ای که باز می‌شود. می‌توانید انواع خدمات مربوطه به این بخش را ملاحظه نمایید. برای درخواست جواز تاسیس، از کادر فرایندهای جواز تاسیس واحدهای تولیدی، گزینه صدور را انتخاب نمایید.

 

حال صفحه ای برای ثبت اطلاعات اولیه برای‌تان باز می‌شود، اگر قبلا نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده‌اید، می‌توانید از همین قسمت وارد شوید.

 

در غیر این صورت دکمه ثبت نام را بزنید تا حساب کاربری خود را ایجاد نمایید.

 

حال در صفحه جدیدی که وارد شدید باید تمام آیتم هایی که ستاره قرمز دارند را پر کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و در آخر دکمه تایید را بزنید.

 

حال به صفحه مشخصات بنگاه هدایت می‌شوید، در این قسمت باید حقیقی یا حقوقی بودن مجوز را مشخص کنید. نکته ای که قابل ذکر است، مجوز برای اشخاص حقیقی تنها به نام یک نفر صادر خواهد شد. نکته دیگر این که افراد حقیقی باید مشخصات بنگاه و دفتر (یعنی شماره یک و شماره چهار) را تکمیل بکنند و شخصیت‌های حقوقی مشخصات بنگاه، مشخصات مدیر عامل و دفتر (یعنی شماره های 1، 2 و 4) را حتما باید تکمیل کنند.

 

پس از ایجاد حساب کاربری چه باید بکنیم؟

تا به اینجا نام کاربری و رمز عبور ایجاد و ثبت نام اولیه تکمیل گردید. حال برای آن که بتوانید فرایند صدور را انجام دهید دوباره وارد صفحه اصلی سایت بهین یاب (behinyab.ir) شده، مجدد وارد قسمت سرمایه گذاری شده و گزینه صدور را انتخاب کنید. حال نام کاربری و رمز خود را وارد کرده و وارد حساب کاربری تان شوید.  در صفحه اول پرتال‌تان می‌بینید که 5 گام تعریف شده است. با توجه به پروژه، تولید و عنوان طرح تون این 5 گام را باید طی بکنید. در هر قسمت تایید را بزنید تا وارد گام بعد خواهید شد. 

 

بعد از اینکه در 5 گام اطلاعات پروژه را وارد کردید و ثبت نهایی را زدید، گام 6 ظاهر خواهد شد که تایید نهایی ثبت هست. با تایید گام 6، تیک سبز می‌گیرید و درخواست شما برای کارشناس مربوطه به واحد ذیصلاح در صنایع معادن استان مربوطه واگذار می‌شود.

خدمات کاردوک در ارتباط با سامانه بهین یاب

  • ثبت درخواست در بهین یاب
  • رفع نقص و پاسخ به سوالات شما
  • مشاوره جهت تکمیل درخواست
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون انواع مکمل‌های غذایی و دارویی قابل استفاده در تولید محصولات 
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه خدمات بهین یاب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سایت بهین یاب



:: برچسب‌ها: ثبت نام در بهین یاب ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان خراسان رضوی چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن خراسان رضوی

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان خراسان رضوی شهر مشهد

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان خراسان رضوی :
خراسان رضوی-مشهد-بلوار خیام-بعداز چهارراه ارشاد-سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خراسان رضوی
 
شماره تماس:
۰۵۱-۳۷۶۲۲۳۶۱-۹
 
آدرس ایمیل:  info@mimt.gov
 
 
آدرس وب سایت: khr.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان خراسان رضوی

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن خراسان رضوی



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان خراسان رضوی ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با قانونی شدن استخراج بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال راهی برای ثبت درخواست مجوز استخراج بیت کوین هستند. برای شروع به هر فعالیت صنعتی نیاز به آگاهی از قوانین مربوط به آن حوزه و کسب مجوزهای لازم از ارگان‌های مربوطه است. به دلیل تازگی ورود صنعت رمز ارزها، افراد محدودی از قوانین و چگونگی ارائه مجوز از جانب سازمان‌های مربوطه اطلاعات دارند. کارشناسان مجرب مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با تجربه چندین ساله در عرصه صنعت و تجارت می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: قانونی شدن صدور مجوز استخراج بیت کوین و رمز ارزها

 

 

برای درخواست مجوز استخراج بیت کوین به کدام ارگان باید مراجعه کرد؟

فرایند گرفتن جواز تولید بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتالی همانند اخذ جواز تاسیس سایر کالاهای صنعتی از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور صورت می‌گیرد. لذا متقاضیان احداث واحد تولید بیت کوین باید درخواست خود را در سامانه بهین یاب (متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت) از طریق اینترنت ثبت نماید. برای ثبت نام در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

 

مراحل صدور و  درخواست مجوز استخراج بیت کوین

متقاضی سرمایه گذاری تولید بیت کوین پس از ثبت نام در بهین یاب و تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی باید اطلاعات فنی و مالی آن را وارد سامانه مذکور نماید و پس از نهایی شدن ورود اطلاعات به کارشناس مسئول بررسی کننده در ادارات صنعت، معدن و تجارت مراجعه و با هماهنگی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ضمن اصلاح و تایید اطلاعات وارده فنی و مالی، فرم استعلام‌های شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان محل فعالیت و همچنین اداره محیط زیست همان استان را دریافت نمایند. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

با مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی در یکی از شهرک‌های صنعتی زمینی را با ابعاد و مساحت مورد نیاز برای احداث محل مورد نیاز مزرعه تولید بیت کوین رزرو کرده و به همراه پاسخ مثبت اداره محیط زیست شهرستان مورد نظر به سازمان صنعت و معدن تحویل دهد.

در مرحله بعد با مراجعه به بانک هزینه صدور جواز تاسیس را به حساب خزانه دولت پرداخت و رسید کاغذی صاحب حساب را تحویل کارشناس مسئول صدور جواز تاسیس نمایند تا امکان طی مراحل چاپ و صدور جواز تاسیس با امضا ریاست سازمان صمت آن استان فراهم گردد.

 

ضوابط صدور پروانه بهره برداری تولید بین کوین

پس از صدور جواز تاسیس و خرید زمین در شهرک صنعتی و اتمام مراحل ساخت و ساز ساختمانی،خرید امتیازهای برق، آب، گاز، مخابرات، نصب تاسیسات و ماشین آلات، متقاضی می‌‍تواند در خواست پروانه بهره برداری کند. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای جواز تاسیس کلیک کنید.

الزامات مهم در صدور پروانه بهربرداری بیت کوین

سرمایه گذار باید در مسیر انتخاب طرح تولید بیت کوین با ضوابط ذیل آشنا باشد.

1-استقرار طرح استخراج رمز ارز تنها در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.

2- صدور و یا اصلاح جواز تاسیس برای استخراج رمز ارز در محل واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی ممنوع می‌باشد.

3-صدور جواز تاسیس برای متقاضیانی که مجموع برق مصرفی تجهیزات و ماینرهای آن‌ها کمتر از 250 کیلووات(ولت-آمپر) باشد، ممنوع است.

4-در صورتی که به هر دلیلی امکان استقرار بنگاه در شهرک و نواحی صنعتی وجود نداشته باشد؛ ارائه قرار داد اجاره منعقده در محل با کاربری صنعتی در دفاتر اسناد رسمی و دارای کد رهگیری الزامی است. همچنین استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرک‌های صنعتی محل استقرار بنگاه می‌باشد.

5- اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین‌یاب به وزارت نیرو ارسال می‌گردد و پس از اختصاص انشعاب برق، وزارت نیرو اطلاعات را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌نماید.

5-رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی با استعلام از حفاظت محیط زیست استان صورت می‌پذیرد.

6- اعتبار جواز تاسیس صادره شش ماهه بوده و با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح و تائید آن توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها فقط برای یکبار قابل تمدید است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: قانونی شدن صدور مجوز استخراج بیت کوین و رمز ارزها



:: برچسب‌ها: قانونی شدن استخراج بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان خراسان شمالی چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن خراسان شمالی

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان خراسان شمالی

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان خراسان شمالی در شهر بجنورد:
بجنورد _ میدان قائم (بازرگانی)
 
شماره تماس:
۳۱۵۵۲-۰۵۸ یا ۰۵۸۳۲۲۲۵۹۵۵ و ۰۵۸۳۲۲۴۴۰۰۶ و ۰۵۸۳۲۲۴۴۰۰۵
 
 
آدرس ایمیل: info@mimtkhorasan.gov.ir
 
آدرس وب سایت: nkh.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:15 تا 14:15) و پنجشنبه ها از ساعت (7:15 تا 13:15)

خدمات صنایع معادن استان خراسان شمالی (شهر بجنورد )

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن خراسان شمالی



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن خراسان شمالی , صنایع و معادن بجنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پس انداز کردن یکی از راه‌های ایجاد امنیت برای هر کسی است. شاید عجیب به نظر برسد، اما هستند آدم‌هایی با درآمد بالا که در آخر ماه باز هم برای مخارج‌شان با کمبود نقدینگی مواجه می‌شوند. بنابراین توجه به پس‌انداز برای هر کس با هر درآمدی واجب است. برای آن که بتوانید مقداری پول در آخر هر ماه کنار بگذارید، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارید. رفاه بیشتر، احساس امنیت، آسودگی خیال، قدرت خرید و… از جمله اهداف کلی است که می‌توانید برای پس انداز خود تعیین کنید. شاید با خود بگویید “با این درآمد ناچیز هرگز نمی‌توانم به خواسته‌هایم برسم”، اما خوب است بدانید بسیاری از افراد موفق توانسته‌اند با پس انداز خود به ایده‌هایشان پر و بال دهند. در ادامه بهترین روش‌های پس انداز کردن حتی با درآمد کم را شرح داده‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: بهترین راه پس انداز ماهانه با درآمد کم 

 

بهترین روش های پس انداز کردن

یکی از بهترین راه های مدیریت پول، پس انداز کردن است. استفاده از روش های پس انداز جهت به کارگیری منابع مالی در سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و زودبازده نیز مفید هست. به علاوه با پس اندازهای خود (هر چند ناچیز) می‌توانید در یک بازه زمانی تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. اما در نظر داشته باشید که پس انداز کردن در یک خانواده مختص یک فرد نیست، بلکه تمام اعضای خانواده باید برای به تحقق رسیدن اهداف پس انداز تلاش کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های پس انداز کردن را مرور کنیم. برای اطلاع از بهترین راه های کسب درآمد و کار با سرمایه کم کلیک کنید.

1- در قدم اول مخارج و منابع مالی را مشخص کنید

همانطور که بیان شد، شما برای دخل و خرج‌تان باید برنامه داشته باشید. برای این کار لازم است بودجه بندی کنید. برآورد کنید چه مقدار عایدی دارید، سپس خرج‌های قابل پیش بینی خود را معین کنید. برای دقیق‌تر شدن برنامه، جدولی تهیه کنید و هزینه‌ها را یادداشت نمایید. با مشخص شدن هزینه‌ها بهتر می‌توانید از خرج‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

در جدول خود هزینه‌های اجاره خانه، قبوض (برق، آب، گاز)، بیمه، کلاس‌های آموزشی، رفت و آمد، خوراک، تفریح، پوشاک و… را مشخص کنید. مسلما کسانی که درآمد کمی دارند، نمی‌توانند در یک بازه زمانی برای همه هزینه‌های گفته شده بودجه تعیین کنند. پس برای آن‌ها اولویت بندی کنید، برای مثال در یک دوره پوشاک تهیه کنید و از زمانی که برای خرید خود می‌گذرانید لذت ببرید و در دوره بعدی آن بودجه را به تفریح خود اختصاص دهید.

2- پس انداز کردن | هزینه های رفت آمد را کاهش دهید

استفاده از وسیله نقلیه چه شخصی و چه عمومی برای شما هزینه‌های گرافی به وجود می‌آورد. پس تا جایی که می‌توانید از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنید. در زمان‌هایی که ترافیک نیست از وسیله نقلیه‌تان استفاده کنید، اینگونه هزینه سوخت و اصطحلاک ماشین‌تان نیز کاهش می‌یابد.

همچنین می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو هم زودتر به مقصدتان برسید و هم در هزینه پارکینگ صرفه جویی کنید. یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه حمل و نقل انتخاب مقاصد نزدیک به محل زندگی است؛ شما می‌توانید محل کار، مرکز خرید و مدرسه بچه‌ها را نزدیک به محل زندگی خود انتخاب کنید، اگر صرف زمان و انرژی برای دسترسی به این مقاصد بیش از میزان هزینه مالی آن است، شاید زمان آن رسیده تغییری در وضعیت زندگی خود ایجاد بکنید.

3- حساب پس انداز خود را جدا کنید

با جدا کردن حساب پس اندازتان، تا آخر دوره مطمئن خواهید بود که مقدار پول در نظر گرفته شده برای پس انداز از هزینه‌های دیگرتان جداست. با این کار در واقع خود را مجبور کرده‌اید تا کمی سختی را به جان خریده و طبق برنامه عمل کنید.

4- پس انداز کردن | در فصل تخفیفات خرید کنید

همه ما اصطلاح “نوبر شه” را شنیده‌ایم. بسیاری از کالاها در ابتدای فصل و یا در اولین تولیدات گران‌تر هستنند. می‌توانید همین کالاها را در زمان دیگر ارزان‌تر خریداری کنید. با خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حتی برای خرید خوراک خانواده تخفیفات بگیرید. این گونه می‌توانید از بودجه پوشاک و خوراک خود برای پس انداز برداشت کنید.

5- از بیمه درمانی استفاده کنید

قوانین مربوط به بیمه‌ها و بیمارستان‌های طرف قرار داد بیمه خود را از قبل شناسایی کنید. این گونه در زمان‌های اورژانسی می‌دانید که به کجا باید مراجعه کنید. بابت بیمه‌تان هزینه پرداخته‌اید، پس باید در زمان‌های مورد نیاز از آن استفاده کنید.

6- پس انداز کردن | خدمات رایگان دریافت کنید

بسیاری از مراکز تازه تاسیس جهت بازاریابی خدمات رایگان ارائه می‌دهند. می‌توانید از این خدمات در فرصت مناسب استفاده کنید. یکی دیگر از خدماتی که در هر زمانی می‌توانید رایگان استفاده کنید، خدمات آرایشی و پیرایشی است که توسط آموزشگاه‌های زیبایی ارائه می‌شود. در این آموزشگاه‌ها هنرجویان به دنبال مدل برای کار خود هستند. می‌توانید با یافتن این آموزشگاه‌ها از هزینه های زیبایی خود بکاهید.

7- سفر با نرخ ارزان

اگر اهل گشت و گذار هستید، لازم نیست سال‌ها کار کنید تا به آرزوهایتان برسید. می‌توانید با هزینه‌های بسیار پایین به مناطق گردشگری زیادی بروید. یکی از ساده‌ترین راه ها استفاده از تورهای لحظه آخر و بلیط های چارتری است. اما اگر انقدر هم نمی‌خواهید هزینه کنید، انتخاب‌های دیگری هم دارید. این روزها کوله گردی، سفر با ماشین و یک چادر خواب، تعویض خانه با شخصی در شهری دیگر و… بسیار رایج شده‌اند. شما هم می‌توانید برای کسب تجربه‌های جدید آن‌ها را امتحان کنید.

8- پس انداز کردن | خرج خود را مدیریت کنید

برداشتن مبلغی معین از حساب و مشخص کردن سقف هزینه برای یک دوره زمانی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر حساب‌تان را کنترل کنید. در این روش باید از موجودی حساب خود دائم اطلاع داشته باشید، پس بهتر می‌توانید طی روز هزینه‌های غیرضروری خودتان را شناسایی و حذف نمایید.

9- ارزان خریدن همیشه هم خوب نیست

حتما این جمله معروف را شنیده اید که “انقدر پولدار نیستم که جنس ارزان بخرم”، این جمله به کیفیت و ماندگاری اجناس اشاره دارد. فرض کنید ماشین لباسشویی با قیمت 3میلیون تومانی برای شما 3 سال مفید کار می‌کند، اما بعد از این مدت باید هر سال برای تعمیر آن هزینه کنید. در حالی که از همان ابتدا کافی بود با کمی هزینه بیشتر ماشین لباسشویی با کیفیت بالاتر خریداری نمایید.

10- برخی محصولات را اجاره کنید

می‌توانید برای پس انداز کردن ، اجناسی که تنها یکبار استفاده می‌شوند را اجاره نمایید. لباس عروس یکی از رایج‌ترین این اجناس است. اما اقلام دیگری مثل کتاب، فیلم، ظروف مجلسی، لباس‌های مجلسی و… را نیز می‌توانید اجاره کنید. برای این منظور سایت‌ها و راه‌های ارتباطی مختلفی جهت ارتباط متقاضیان و ارائه کنندگان به وجود آمده است.

11- از آن چه که دارید مراقبت کنید

پس انداز کردن همیشه به معنای کنار گذاشتن نقدینگی نیست. تمام اجناسی که در منزل دارید، سرمایه‌های شما هستند. پس برای نگهداری هر آن چه که دارید کوشا باشید. هر چه بهتر از اسباب خود نگهداری کنید، طول عمر آن‌ها بیشتر شده و هزینه کمتری صرف تعمیر و یا جایگزینی‌شان می‌پردازید.

12- همیشه بدانید چقدر پول دارید

برای آن که بتوانید پس انداز کنید بهتر است همیشه از حساب خود اطلاع داشته باشید. این کار باعث می‌شود از خرج‌های بیهوده جلوگیری کنید. خیلی اوقات با دیدن اجناس ارزان وسوسه به خرید می‌شوید، با آگاهی از مانده حساب خود همیشه به یاد دارید که با پرهیز از خریدهای بیهوده می‌توانید مانع هزینه‌های گراف شوید.

13- یاد بگیرید و نایستید

برای آن که بتوانید پیشرفت کنید، علاوه بر داشتن جیب پر پول نیاز به آگاهی و اطلاعات کافی جهت بیشتر کردن سرمایه‌تان را دارید. پس دائم برای بزرگ‌تر کردن حساب‌تان، از سرمایه گذاری‌ها و بازاریابی‌ها اطلاع کسب کنید، هرگز بدون اندیشه سرمایه خود را هر چند اندک در جایی که اطلاعی از نتیجه آن ندارید، سرمایه گذاری نکنید. با این اقدامات می‌توانید جلوی ضررهای پیشرو را بگیرید.

انواع روش های پس انداز کردن پول

تورم سالانه و بالا رفتن قیمت‌ها خود باعث عدم امینت شغلی است. برای کاهش استرس ناشی از این جریاناتِ روزانه، پس انداز اهمیت زیادی دارد. با پس انداز کردن می‌توانید از ثبات مالی خود و خانواده‌تان اطمینان حاصل کنید. در ادامه سه روش پس انداز اصلی را شرح داده‌ایم. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک از بهترین روش‌های درآمدزایی با سرمایه کم آشنا می‌شوید.

حساب پس انداز برای بازنشستگی

برای دوران پیری هر چقدر زودتر دست بجنبانید، بهتر است. فکر نکنید همیشه جوان می‌مانید و می‌توانید در مکان های مختلفی تجربه کسب کنید. با پرداخت بیمه و سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت استقلال خود را در سال‌ها پیری نیز تضمین کنید.

حساب پس انداز اضطراری

یک بخش از درآمد خود را به حسابی جهت کارهای ضروری واریز کنید. این بخش از پول شما باید قابل دسترس باشد. از این پول در مواقع اورژانسی می‌توانید استفاده کنید.

حساب پس انداز شخصی

هر کس در زندگی خواسته‌هایی دارد که با رسیدن به آن‌ها، انگیزه و شادابی لازم جهت ادامه راه و پیشرفت را باز می‌یابد. شما هم برای رسیدن به خواسته‌های کوچک و بزرگ خود پس انداز داشته باشید. با این پس انداز خود در بازه‌های زمانی مختلف می‌توانید بدون در نظر گرفتن امنیت مالی خود بی محابا برای علایق‌تان خرج نمایید.

پس انداز در بانک ها و دیگر بنگاه های مالی

حتما شما هم اصطلاح “پول پول می آورد” را شنیده‌اید؛ یکی از راه های افزایش مانده حساب استفاده از بازار پول برای به دست آوردن نقدینگی و سود بیشتر است. حساب‌های بلند مدت، بورس اوراق بهادار، مشارکت و… از جمله راه‌های افزایش مانده حساب با استفاده از خود پول است. می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک از بهترین روش های پس انداز و استفاده مفید از پس اندازهای هر چند ناچیز خود بهره مند شوید.

سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها

یکی از جدیدترین راه های افزایش پس‌انداز با خود پول، خرید رمز ارزها و سرمایه گذاری در این بازار است. با دریافت مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: بهترین راه پس انداز ماهانه با درآمد کم



:: برچسب‌ها: بهترین راه پس انداز ماهانه با درآمد کم ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چرا طرح احداث سفره خانه سنتی از اهمیت بالایی در صنعت گردشگری برخوردار است؟ از هر 4 شغل جدید ایجاد شده در سراسر جهان در شرایط عادی یک شغل در حوزه گردشگری ایجاد شده است. در مجموع 6/10درصد از مشاغل بین‌المللی برابر 334میلیون نفر در جهان درحوزه‌های مرتبط با  گردشگری فعالیت می‌نمایند و 1/4درصد از تولید ناخالص داخلی جهان معادل 9.2 تریلیون دلار ازمحل فعالیت‌های مرتبط باگردشگری حاصل شده است.

یکی از مظاهر زیبای جذب گردشگر داخلی و خارجی رستوران‌هایی با معماری و ساختار سنتی جهت سرویس دهی و ارایه غذاهای با کیفیت و بومی همراه با ایجاد محیط شاد آرام و مفرح برای مشتریان می‌باشد. به همین دلیل است در تدوین و اعلام مفاد ضوابط فنی، ساختمانی، تجهیزاتی، خدماتی و درجه بندی سفره خانه‌های سنتی بر دارا بودن المان‌های نشانگر فضای کلاسیک همانند محل ﻣﺨﺼﻮص اﺟﺮای ﻣﻮﺳﻴﻘﻰ زنده ﺳﻨﺘﻰ و داشتن ﺣﻮﺿﭽﻪ ﺑﺎ ﻓﻮاره با ساختار معماری خاص منطقه و کشور تاکید شده است. از آنجا که  مشتریان و گردشگران در صورت دریافت سرویس مطلوب و فراتر از انتظار می‌توانند با آشنایی و تاثیرپذیری از فضای فرهنگی و پذیرایی سفره خانه به عنوان سفیران توسعه اقتصادی بنگاه عمل نمایند؛ لذا تاکید بر فضای معماری زیبا و سرویس دهی عالی سبب پایداری، اشتغال و درآمد بیشتر سفره‎خانه خواهد شد. برای درج سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح احداث سفره خانه سنتی | تعریف سفره خانه

سفره خانه سنتی مکانی است که در آنجا امکان سرو غذاهای سنتی صبحانه، نهار و شام و انواع نوشیدنی و دم نوش‌ها را در فضایی با معماری زیبای سنتی و با استفاده از تخت فراهم می‌نماید.

این رستوران‌های سنتی در کنار سرویس‌های رستورانی تمهیدات خاص موسیقایی و سرویس‌های متناسب را در ایجاد محیطی مفرح برای مشتریان فراهم می‌نمایند. برای بازدید از سایر طرح توجیهی مجتمع گردشگری کلیک کنید.

 

طرح احداث سفره خانه سنتی | موضوع فعالیت طرح

منطقه مورد بررسی موضوع طرح دارای مزیت‌های طبیعی و ترانزیت کشور است و هر ساله چندین هزار بازدید کننده دارد. گردشگری در این منطقه به طور مستقیم اشتغال منطقه را تحت تاثیر قرارداده و توانسته به توسعه اقتصاد محلی کمک نماید. پروژه سرمایه گذاری در احداث زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری با رعایت الزامات مورد نیاز سفره‌خانه سنتی کمک شایانی به توسعه اقنصاد منطقه می‌نماید. در این پروژه  توجه خاصی بر حلقه‌های مفقود صنعت گردشگری شده است و الزماتی همانند ارتقا فناوری اطلاعات، بازاریابی، حفظ میراث طبیعی و  فرهنگی، رعایت ضوابط و مقررات قانونی، لجستیک و حمل ونقل را در برنامه ریزی احداث زیرساخت‌های مورد نیاز همانند اقامتگاه و رستوران، با دید ترکیبی از طراحی سنتی و مدرنیته ملحوظ نموده است.

در بررسی احداث طرح با استفاده از فرصت‌های پیش رو به موازات توجه به تهدیدات در برنامه ریزی مبتنی بر جلب مشارکت ذینفعان منطبق با تحلیل جدول سنوات اهمیت داده شده است. بررسی و بکارگیری نقاط قوت در تهیه پلان‌ها و داده‌ها و تکنیک‌های اجرایی و بهره برداری طرح بعنوان هاب گردشگری منطقه و استفاده از ابتکارات در طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز این فعالیت در کنار رفع نقاط ضعف و موانع مورد توجه بوده است.

طرح احداث سفره خانه سنتی | معرفی خدمات

سفره خانه همزمان با داشتن فضای رستورانی سرپوشبده و آلاچیقی  و نشیمنگاهی زیبا در محوطه برای مشتریان فضایی سرسبز و زیبا را در جوار معماری آب نما  و جریان آن به همراه موسیقی سنتی فراهم می‌نماید و قادر است فضا و خاطره به یاد ماندی و متفاوت را با محیط شهری و فضای مسکونی معمول را برای خانواده‌ها فراهم نماید.

 

در این طرح با توجه به موقعیت اقلیمی و شبکه‌های ارتباطی و مکان سنجی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط همانند جهاد کشاورزی، اداره کل ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری دانشگاه علوم پزشکی مجوز سفره خانه سنتی دارای سالن مسقف و محوطه‌های باز جهت سرویس دهی به مشتریان اخذ گردیده است.

کد فعاليت‌های گردشگری در طبقه بندی استاندار (SICTA)

طبقه بندی استاندارد بین المللی SICTA  یک ساختار طبقه بندی استاندارد بين المللی فعاليت‌های مرتبط با گردشگری است كه با ساماندهی داده‌های مرتبط قابلیت ارائه اطلاعات آمـار را فراهم می‌سازد. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دستگاه متولی صدور مجوز از اين ساختار برای طبقه‌بندی حوزه گردشگری استفاده می‌نمايد.

کد (SICTA فعالیت
45001 تسهيلات تجاری- هتل‌ها، خرده‌فروشی‌ها و غيره
52396 فروشگاه‌های خرده‌فروشی هديه و سوغات
55101 هتل‌ها و متل‌های دارای رستوران
55202 رستوران‌ها با خدمات کامل

 

طرح احداث سفره خانه سنتی | بررسی خدمات جايگزين

صنعت توریسم جایگزین ندارد، ولی شیوه‌های ارائه خدمات در صنعت گردشگری و غذا خوری‌های سنتی به شدت با رشد تکنولوژی‌های نوین زیرساخت، اطلاعات و ارتباط متحول می‌گردد و مزیتی که مناطق و کشورهای مختلف از آن برای توسعه فعالیت‌های‌شان باید استفاده نمایند.

طرح احداث سفره خانه سنتی | ویژگی‌های رستوران و سفره خانه سنتی

رستوران

محلی است که در آن برای مشتریان خوراک و نوشیدنی تهیه و در همان‌جا صرف می‌شود. در رستوران مطلوبیت و کیفیت خوراک ارائه شده، چیدمان مناسب و پاکی و تمیزی و فضای سالن و سرویس‌ها می‌تواند در شهرت آن نقش به سزایی ایفا نماید. در مجتمع‌های بزرگ غذاخوری‌ها غیر از سالن اصلی رستوران، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، بخش اداری دارای گریل روم طبخ غذا، فود کورت، سرویس غذاهای خاص یا دسرهای مختلف، تریا برای ارایه بستنی، نوشابه، چای، قهوه، کیک و غذاهای ساده مانند همبرگر و ساندویچ و بوفه برای  چیدن انواع غذاهای مختلف و متنوع همراه با دسر آماده روی میز بدون محدودیت برای استفاده چند باره هستند.

 

سفره خانه سنتی

سفره خانه سنتی ویژگی‌های یک رستوران را انضمام ﻏﺬاﻫﺎی ﻣﺤﻠﻰ، ﺳﻨﺘﻰ، اﺟﺮای ﻣﻮﺳﻴﻘﻰ زنده و  اﺻﻴﻞ اﻳﺮاﻧﻰ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫـﺎی ﻓﺮﻫﻨگی ﻫﻨـﺮی ﻣﺎﻧﻨـﺪ ﻧﻘـﺎﻟﻰ و ﭘﺮدهﺧﻮاﻧﻰ ﺑﻮده و ساختار معماری آن از المان‌های فضاهای سنتی به شکلی نوین بهره می‌برد و برای اخذ مجوز باید تمامی ﺿﻮاﺑﻂ ﻓﻨﻰ طراحی و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎنی شامل موارد زیر باشد.

مساحت زمین، زیربنا، نما و سردرب ورودی، پنجره و پرده‌ها، ارتفاع و عرض راه پله‌های دسترسی، طراحی سالن پذیرایی اصلی با ﻛﻒ، ﺳﻘﻒ و ﻃﺎق و دیوارهای ﺳﺎﻟﻦ ﭘﺬﻳﺮاﺋﻰ ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎری اﺻﻴﻞ ﺑﻮﻳﮋه ﻛﺎﺷﻴﻜﺎری، ﮔﭽﺒﺮی، آﺟﺮﻛﺎری، رنگ وآﻳﻨﻪﻛﺎری، سن و جایگاه ویژه اجرای  موسیقی سنتی، بخش‌های اداری و مدیریتی، اتاقک‌های رختکن پرسنل و مهمانان، تنور و شربتخانه، فواره و آبشار مصنوعی خاص جریان آب، فضاهای پشتیبانی استاندارد همانند انبار و سردخانه، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، فضا و محوطه باز پذیرایی و فضای سبز، خروجی‌های اضطراری به همراه موتورخانه و تاسیسات عمومی برودتی، تجهیزات تولید غذا.

 

طرح احداث سفره خانه سنتی | امکانسنجی طرح در حوزه بازار

در فرایند تهیه طرح و اخذ مجوزهای لازم با نگاه به طرح جامع شهر و بررسی طرح تفضیلی، و پروژه‌های بهسازی، نوسازی، بازسازی، انطباق محل اجرا با موضوعیت طرح بررسی گردیده است. تحقیقات بازار بر  ارزیابی ارزش آفرین پروژه برای سرمایه‌گذار  استوار است و با مطالعه  محیط پیرامون بازار رقابتی پیرامون طرح تهدیدات، مزیت‌های کیفی و قیمتی ارایه خدمات و نقاط ضعف و قوت سفرخانه‌ها و رستوران‌های پیرامون و روند آینده بررسی می‌گردد.

در طرح سفره خانه سنتی بررسی مکان استقرار طرح، مزیت‌ها و بررسی کانون‌های تقاضای جمعیتی محلی و گردشگران برای خدمات سفره خانه و کاربری‌های اطراف مطابق ضوابط شهرسازی و فرهنگ و الگوی زندگی در منطقه و سهولت دسترسی به زیرساخت‌های جاده‌ای، شبکه حمل و نقل و انرژی اهمیت دارد با تحلیل موازنه عرضه و تقاضا و قیمت‌ها جایگاه سفرخانه براساس پوشش دادن بخشی از ظرفیت تقاضای موثر آتی تعریف و راهبردهای تقویت نقاط قوت و کاهش، اصلاح و رفع نقاط ضعف طرح به موازات ارایه طریق نحوه مواجه با عوامل خارجی که بعنوان تهدید و مزیت‌های طرح هستند، کلاسه بندی می‌گردد. پیش بینی درآمدهای طرح براساس تعدد خدمات و تعرفه قیمتی اعلام شده شکل می‌گیرد.

بررسی های فنی

بررسی‌های فنی و هزینه‌ای احداث سفره خانه سنتی براساس شرح  ضوابط فنی مصوب ابلاغی سفرخانه‌های سنتی با توجه به درجه و مجوزهای صادره و ابلاغیه‌های کارگروه و ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن ﻓﻨﻰ شکل می‌گیرد که مبنای تهیه مشخصات فنی سازه، سایت پلان، نقشه‌ها، پلان طبقات در بخش عمرانی و محاسبات و معماری سفره خانه است. براساس الزامات فنی مصوب تمامی قیمت‌های تاسیسات و تجهیزات اخذ و برآورد هزینه‌های پروژه شامل تامین زمین ومحوطه سازی، احداث بنا، تجهیزات و تاسیسات عمومی اداری و فروش، هزینه‌های قبل از بهره برداری و شیوه تامین منابع مالی مشخص می‌شود.

فروش

قیمت فروش غذاها، نوشیدنی و خدمات قابل ارایه سفره‌خانه براساس ظرفیت اسمی روزانه و بر مبنای قیمت‌های اعلام شده برآورد فروش و درآمد بنگاه را شکل می‌دهد. تدوین برنامه فروش براساس فعالسازی هفتاد درصد ظرفیت ارایه خدمات در سال اول برآورد شده است. تبلیغات و حضور و معرفی بنگاه و مزیت‌های آن در دنیای مجازی و تبلیغات ملی و منطقه‌ای جهت برند نمودن سفرخانه براساس مزیت‌های گردشگری منطقه نقش ارزنده‌ای دارد.

تحلیل اقتصادی

پس از انجام برآوردهای هزینه‌ای ثابت و متغیر طرح سفرخانه شناخت از خالص جریان نقدینگی جهت مشخص شدن اختلاف مابین درآمدها و هزینه‌های پروژه ضروری است. اگر جریان نقدینگی طی دوره منفی باشد، نشانگر بیشتر بودن هزینه‌های طرح سفره خانه به نسبت درآمد آن است و بلعکس. سرجمع جریان نقدینگی خالص، طرح سود یا زیان سفره خانه را بدون ملحوظ نمودن ارزش زمانی پول نشان می‌دهد.

در برآورد نرخ بازده داخلی جریان نقدینگی با نرخ بازگشت نامعلوم به نرخ کنونی تنزیل می‌گردد. در صورتی که این نرخ بازگشت از نرخ بهره زیادتر باشد، می‌توان بر سودآور بودن پروژه تاکید کرد. دوره بازگشت سرمایه مدت زمانی است که طی آن هزینه انجام شده برای پروژه پس از بهره برداری باز خواهد گشت و میزان زود یا دیر بازده بودن طرح را مشخص می‌نماید. در محاسبه دوره بازگشت سرمایه نرمال تاثیر تغییرات ارزش زمانی پول در محاسبه ملخوظ نمی‌گردد، ولی در دوره بازگشت سرمایه متحرک این تغییرات ملحوظ می‌گردد.

طرح توجیهی سفرخانه سنتی / چکیده مطالعات اقتصادی- مالی

مساحت کل  زمین :                                 2500   متر مربع

زیر بنا:                                                1300  متر مربع

سرمایه‌گذاری:                                         122,542  میلیون ریال

نرخ بازده داخلی                                        4/29 در صد

دور برگشت سرمایه :                                   1/3سال

خدمات کاردوک

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات مدیریت پیمان و راه اندازی طرح
  • مشاوره بازاریابی و ارایه خدمات
  • مشاوره نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی سفره خانه سنتی



:: برچسب‌ها: طرح احداث سفره خانه سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نوآوری یکی از مهم‌ترین ویژگی های افراد خلاق است. با تحولات روز افزون امروزی در حیطه‌های مختلف زندگی انسانی، خلاقیت نقش اساسی در موفقیت هر کسب و کاری بازی می‌کند. کارفرمایان علاوه بر تخصص و مهارت، به دنبال کسانی هستند که در کار خلاقیت داشته و می‌توانند از فرصت‌ها بهترین بهره‌برداری را نمایند. با آگاهی از ویژگی های افراد خلاق شما نیز می‌توانید آن‌ها را در خود پرورش داده و فرصت‌های شغلی مناسب‌تری را برای خود رقم بزنید. اگر به دنبال فردی خلاق برای سازمان خود هستید نیز با اطلاع از این ویژگی‌ها، راحت‌تر می‌توانید افراد خلاق را شناسایی کرده و در جایگاه مناسب بگمارید.  

برای دریافت مشاوره کسب و کار می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

   منبع: افراد خلاق

 

 

قبل از کسب ویژگی های افراد خلاق ، خلاقیت را بشناسید

خلاقیت برای هر فردی به صورت متنوعی تعریف می‌شود، اما احساس سرخوشی و سرزندگی مسلما در زمان به نتیجه رسیدن کار خلاقانه رخ می‌دهد. تجربه همین احساس خوشایند است که او را به سمت ابتکارهای بعدیش سوق می‌دهد. در عملکرد مغزی خلاقیت امری پیچیده است، برای خلق یک اثر فرد بخش‌های متعددی از مغزش را به کار می‌گیرد؛ همین امر موجب شده تا درک کاملی از نحوه عملکرد آن نداشته باشیم. اما به طور کلی می‌توان خلاقیت را نگاهی متفاوت به اتفاقات و اجسام دانست. در واقع دیدن چیزهایی است که دیگران قادر به دیدن آن‌ها نیستند. در این شرایط نوآوری و راه‌حلی متفاوت ارائه می‌شود. توصیه می‌شود مقاله موانع خلاقیت را نیز مطالعه نمایید.  

تفاوت ویژگی های افراد باهوش با خلاق

هوش می‌تواند به صورت وراثتی و یا اکتسابی به دست آید. برای آنکه بتوانید از هوش خود استفاده کنید، نیاز به آموزش، هدایت، تمرین و الگوسازی دارید. بدون این اقدامات افراد باهوش نیز نمی‌توانند به موفقیت برسند. اما خلاقیت به معنای خودباوری و نوآوری است که موجب رشد و شکوفایی ذهن می‌شود. همین توانایی است که فرد را در هر موقعیتی از دیگران متمایز کرده و او را برتر می‌سازد.  

ویژگی های افراد خلاق در چند گروه تقسیم می شوند؟

خلاقیت را می‌توان در چهار گروه طبقه بندی کرد :

1- خلاقیت عملی: این نوع خلاقیت به افراد کمک می‌کند تا در زمان‌های حساس از راهبردها و راهکارهای مناسب جهت بهبود اوضاع استفاده نمایند.

2- خلاقیت ذهنی: دادن ایده‌های خلاقانه نیز ارزش دارند. کسانی که دارای این توانایی هستند می‌توانند حتی یک جامعه را دچار دگرگونی کنند.

3- خلاقیت هنری: ابتکار عمل در کارهای هنری، طراحی و خلق آثاری که تعریفی جدید در زیباشناسی هستند، بخشی از خلاقیت هنری است.

4- خلاقیت غیرکلامی و تحلیلی: این نوع خلاقیت بیشتر در قالب سازمان ها و ارگان‌ها کاربرد دارد. در این نوع خلاقیت فرد فراتر از چهارچوب‌ها و موازین سازمان خود فکر و عمل می‌کند.  

ویژگی های افراد خلاق کدامند؟

باید گفت شناخت افراد خلاق حتی برای خود این افراد نیز کار آسانی نیست؛ چرا که دارای شخصیت‌های پیچیده‌ای هستند. در اغلب شخصیت‌های خلاق تناقضات شخصیتی و خیال پردازی بیشتر از هر ویژگی دیگری به چشم می‌خورد. در ادامه رایج‌ترین ویژگی‌های مشترک در افراد مشهور خلاق را نام برده‌ایم.

1- خیال پردازی از ویژگی های رایج افراد خلاق

طبق مطالعات انجام شده، خیال پردازی منجر به ارتباط بیشتر سلول‌های مغزی شده و بینش فرد را در مورد موضوعات مختلف گسترش می‌دهد. بنابراین خیال پردازان، می‌توانند به اجسام و موقعیت‌های خود شکل دیگری داده و آن‌ها را تغییر دهند.

2- دید گسترده تر دارند

خلاق‌ها فرصت‎‌ها را بهتر می‌بینند. آن‌ها پیچیدگی‌ها را بهتر درک کرده و نشانه‌ها را پررنگ‌تر و زودتر از باقی افراد به چشم می‌بینند.

3- زمان مناسب برای کار کردن انتخاب می کنند

خلاق‌ها می‌دانند که کار کردن در هر زمانی نمی‌تواند مفید باشد. چرا که آن‌ها می‌دانند سود بیشتر زمانی عایدشان می‌شود که بهترین بهره برداری را داشته باشند. پس علاوه بر شناسایی زمان مناسب برای کار کردن، به دنبال خلق موقعیت‌هایی هستند که بتوانند بیشترین بهره وری را داشته باشند.

4- زمانی را برای خود اختصاص می دهند

خلاق‌ها به طور مداوم اوقاتی از روز را صرف اندیشیدن و توجه به خود می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که باید به خود تکیه کنند و از تنهایی خود به عنوان فرصتی برای شکوفایی استفاده نمایند.

5- سختی ها را تبدیل به آسانی می کنند

دیدگاه و توانایی متفاوت نگریستن به خلاق‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند موانع و مشکلات پیش رو را تبدیل به فرصت‌های ارزنده نمایند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد، درست زمانی که همه چیز به نظر به بدترین شکل تمام شده، متوجه شده‌اید که بهترین اتفاقات پس از بدترین‌ها می‌آید.

6- از تجربه های تازه نمی ترسند

یکی از ویژگی‌های افراد خلاق که بسیار به آن‌ها کمک می‌کند، علاقه و میل آن‌ها به تجربیات تازه است. این میل به آن‌ها اجازه می‌دهد تا گستره دید بیشتری به دنیا پیدا کنند.

7- خلاق ها هم شکست می خورند

شاید فکر کنید در مقابل مواجهه با شکست دیگر نباید حرکت کرد و شروع دوباره نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت. بر عکس خلاق‌ها از هر شکست یاد می‌گیرند که چگونه در مواجهه مجدد با چنین مسائلی برخورد مناسب داشته باشند.

8- کنجکاوی از مبانی ویژگی افراد خلاق

سوال پرسیدن، جستجو کردن، نگریستن و پافشاری برای به دست آوردن جواب از جمله ویژگی افراد خلاق است. این ویژگی می‌تواند با مشاهده دیگران، مطالعه، پرسه زدن در اطراف و… نمود پیدا کند.

9- ریسک می کنند

شجاعت و اعتماد به نفس آن‌ها برای رسیدن به اهداف‌شان، به آن‌ها قدرت ریسک کردن می‌دهد. با ریسک کردن و مواجهه با خطرات به رشد و شکوفایی می‌رسند.

10- برای تمرکز حواس تمرین می کنند

تمرکز یکی از مهارت‌هایی است که نیاز به تمرین دارد. خلاق‌ها می‌دانند برای موفقیت در کارهای خود باید قدرت تمرکز خود را افزایش دهند. برای این کار مهارت خود را به تقدیر نمی‌سپارند؛ بلکه با در دست گرفتن آن سعی در ارتقا و بهبود آن می‌نمایند.  

نقش مرکز مشاوره کاردوک در شکل دهی ویژگی افراد خلاق

بسیاری از ایده‌ها و نوآوری‌ها بدون آن که شنیده بشوند، خاک شده و از بین می‌روند. نبود امکانات جهت به کارگیری این ایده‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل نادیده گرفته شدن آنهاست. از طرف دیگر سرمایه‌های کلانی که می‌توانند با به چرخه درآمدن زندگی هزاران خانواده را تحت تاثیر قرار دهند، در حال از بین رفتن هستند.

امروزه ایده یابی و فروش آن‌ها یکی از بخش‌های مهم چرخه اقتصادی محسوب می‌شود. شرکت‌هایی چون کاردوک با ایجاد ارتباط میان سرمایه داران و ایده پردازان این امکان را فراهم کرده تا دو منبع مهم اقتصادی با هم ارتباط پیدا کرده و به بهره برداری برسند. شما با دریافت مشاوره از کارشناسان و متخصصان اقتصادی کاردوک می‌توانید سرمایه خود را با بالاترین نرخ سوددهی به گردش در آورده و یا ایده‌های خود را به حقیقت تبدیل کنید.  

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: افراد خلاق



:: برچسب‌ها: افراد خلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان زاهدان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن سیستان و بلوچستان

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان زاهدان

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان زاهدان به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان زاهدان :
 زاهدان – خیابان امام خمینی روبروی شرکت نفت
 
شماره تماس:
۰۵۴-۳۳۲۲۵۲۲۲-۳۳۲۳۰۰۱۳-۳۳۲۲۶۶۰۴-۳۳۲۳۱۰۹۵
 
آدرس ایمیل: sistansbco@chmail.ir
 
آدرس وب سایت: sb.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان زاهدان

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن سیستان و بلوچستان



:: برچسب‌ها: صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

براساس چشم انداز بازار جهانی، طی سال‌های 2021- 2026 به نقل از گروه بین المللی تحقیقات بازار ایمارک حجم بازار سرکه در سال 2020 بالغ بر 25/2  میلیارد دلار رسیده است و انتظار می‌رود تا سال 2026 به ارزش 55/2میلیارد دلار نیز برسد. بررسی بازار جهانی سرکه، همراه با پیش بینی رشد در سطح جهانی، منطقه‌ای و کشورها طی سال‌های 2021- 2026 بر اساس نوع سرکه، منبع تامین مواد اولیه و مصرف نهایی در کانال‌های توزیع به ترتیب اولویت، سرکه بالزامیک، سرکه قرمز، سرکه سیب، سرکه سفید، سرکه برنج و سایر سرکه‌ها می‌باشند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید انواع سرکه را آورده‌ایم. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع کار و طرح توجیهی از مشاوره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید انواع سرکه صنعتی معطر

 

 

 

طرح توجیهی تولید سرکه | معرفی محصول

سرکه نوعی مایع اسیدی ترش مزه و مناسب برای مصرف خوراک انسان است که از فرآیند تخمير الكلی و سپس تخمیر استیکی موادی که دارای نشاسته و قند می‌باشند، به دست می‌آید و در انواع تخمیری و تقطیری، تولید و عرضه می‌شود و حاوی اسید استیک (اسید اتانولیک) است.

غلظت اسید استیک در سرکه‌های خوراکی موجود در بازار که بیشتر مصرف آشپزخانه‌ای دارند، بین ۴ تا ۸ درصد و سرکه‌هایی که برای تهیه ترشیجات استفاده می‌شوند، تا ۱۸ درصد غلظت دارند. سرکه طبیعی حاوی مقدار کمی اسید تارتریک، اسید سیتریک و دیگر اسیدهای گیاهی معطر و سرشار از ویتامین1 B، ریبوفلاوین و همچنین نمک‌های معدنی می‌باشند. سرکه به طور گسترده‌ای به عنوان طعم‌دهنده، مواد نگهدارنده و متعادل کننده طعم در صنایع غذایی استفاده می‌شود. انگور، سیب، نارگیل، مالت، نیشکر، لیمو، انجیر و تمشک از رایج‌ترین طعم دهنده‌های سرکه موجود در بازار هستند.

 

طرح توجیهی تولید سرکه | انواع سرکه

سرکه های تخمیری

سرکه‌ای است که از تخمير الكلی و سپس تخمیر استیکی انواع میوه و یا غلات به دست می‌آید.

سرکه میوه

سرکه‌ای است که از تخمير الكلى و سپس استیکی انواع میوه سالم، تمیز، بدون دم، شاخه، هسته، تخمدان و یا از آب میوه و یا کنستانتره میوه به دست می‌آید. رنگ سرکه بسته به نوع میوه مورد مصرف در فرایند تولید متغیر است. سرکه میوه را می‌توان از انواع میوه همانند سیب، به، تمشک، انواع انگور سیاه و سفید و خرما، نیشکر، کیوی و نارگیل به دست آورد.

سرکه غلات

سرکه‌ای است که از هیدرولیز آنزیمی نشاسته انواع غلاتی مانند برنج و مالت و سپس تخمير الكلى و استیکی آن‌ها به دست می‌آید.

سرکه تقطیری

سرکه تقطیری سرکه تولید شده از اتانول می‌باشد و سرکه ای است که از راه تخمیر استیکی (الکل اتیلیک) تقطیر شده به دست می‌آید. سرکه  تقطیر شده بی‌رنگ است. این نوع سرکه عطر و طعم تندی دارد، غلظت اسید استیک آن بین ۵ تا ۸درصد می‌باشد و به نام سرکه سفید معروف است.

از آن در حوزه‌های بهداشتی و غذایی همانند آزمایشگاه‌ها، موارد طبی و در تهیه ترشیجات، سس و آشپزی استفاده می‌نمایند. در صورت رقیق شدن با آب می‌توان از آن به عنوان ماده تمیز کننده طبیعی و یا پاک کننده خانگی نیز استفاده کرد. استفاده از آن طعم مناسبی به سالادها، سس کباب ،ترشی سبزیجات می‌دهد. اصطلاح سرکه تقطیرشده گاهی برای سرکه‌هایی که اسید استیک آن بین ۵ تا ۲۰درصد می‌باشد نیز  به کار  می‌رود. سرکه‌های تقطیری را از اتانول نیشکر، چغندر قند و یا الکل سنتزی تهیه می‌کنند.

 

سرکه عسل

سرکه حاصل از عسل به دلیل گرانی آن کمیاب است. سرکه عسل تجاری محصولی از ایتالیا و فرانسه است و در ایران نیز تولید آن شروع شده است.

سرکه بالزامیک

نوعی سرکه کهنه و معطر سنتی کشور ایتالیایی است که از آب غليظ انگور سبز به دست می‌آید. این نوع سرکه دارای رنگ قهوه‌ای تیره و مزه‌ای قوی است.

گاهی در فرایند تولید سنتی آن را برای چند سال در بشکه های چوب درختان معطر همانند بلوط، شاه بلوط، گیلاس، توت، سرو و درخت زبان گنجشک بدلیل طعم گیری نگه می‌دارند. طول  عمر سرکه‌های بالزامیک واقعی بین 10 تا ۲۵ سال می‌باشد. این سرکه مستقیماً از انگورهایی تهیه می‌شود که در بشکه‌های بلوط تخمیر می‌شوند. بسیاری از انواع این سرکه را به دلیل گرانی می‌توان یک محصول خاص و لوکس دانست. عطر و طعم آن شیرین و به لحاظ فیزیکی همانند شربت است.

این سرکه هرچه پیر و ماندگارتر باشد، گران‌تر است . سرکه بالزامیک جوان و تازه فراوری شده در فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شود و آن را همراه روغن زیتون به عنوان سس سالاد و یا به عنوان یک سس غلیظ برای طعم دارکردن گوشت و سبزیجات و درآشپزی استفاده می‌کنند.

طرح توجیهی تولید سرکه | کدهای آیسیک

بر اساس سيستم طبقه بندی آيسيک، کد دو رقمی 15 گروه صنعتی غذایی و آشامیدنی‌ها و انواع سرکه با کد آیسیک ده رقمی 1549312397 طبقه بندی می‌شود.

 

طرح توجیهی تولید سرکه | موارد کاربرد و فواید مصرف سرکه

سرکه جهت مصارف خانگی و کارخانجات تولید کننده صنایع غذایی از جمله کنسرو سازی، سس سازی و در تولید ترشی کاربرد وسیعی دارد. برای طعم و مزه دادن و حفظ مواد غذایی در انواع غذاها از سرکه به عنوان نوعی چاشنی استفاده می‌کنند. در تهیه انواع ترشی و طعم دارکردن گوشت هم کاربرد وسیعی دارد و سبب ماندگاری میوه‌های ترش شده وجا افتادن طعم آن‌ها می‌شود.

سرکه نوعی ماده پاک کننده خنثی (منظور از خنثی، داشتن ثابت اسیدی بازی ۷ است) و ارزان قیمت است که به محیط زیست هم آسیبی نمی‌رساند. مصرف سرکه می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد و با دیابت مقابله کند. به کاهش وزن و کاهش چربی بدن کمک می‌کند و می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و به عنوان درمانی برای بیماری‌های مختلف استفاده شود.

همچنین در درمان مراقبت از پوست و درمان شوره سر نیز استفاده می‌شود. سرکه با کنترل چربی و  قند خون، افزایش سطح کلسترول”خوب” HDL و کمک به کاهش وزن ارتباط دارد. تعدادی از  سرکه‌ها میزان بالایی اسیدهای فنولیک دارند که این مواد خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. پلی‌فنول‌ها رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می‌کنند و تمامی انواع آن ضد بیماری بوده در نتیجه مصرف،  عملکرد سیستم ایمنی بهبود می‌یابد.

طرح توجیهی و استانداردهای تولید سرکه

برای محصولات تولید سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامات  عمومی و اختصاصی خود را در قالب استانداردهای تدوین شده بشرح ذیل اعلام نموده است. تمامی این دستورالعمل‌ها با هدف تضمین و ماندگاری و تکرار پذیر بودن تولید محصولاتی با کیفیت برای مصرف مشتریان می‌باشد.

استانداردهای ملی تدوین شده در خصوص ویژگی‌های سرکه و اصلاحیه‌های آن به شرح ذیل است.

استاندارد ملی ایران 355      ” سرکه-ویژگی‌ها”

استاندارد ملی ایران 12830  ” سس سرکه و سبزی – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون”

استاندارد ملی ایران 1394  ” ادویه و چاشنی – سرکه – روش‌های آزمون”

استاندارد ملی ایران 21142   “سرکه بالزامیک -ویژگی‌ها و روش‌های آزمون”

طرح توجیهی تولید سرکه | روش تولید صنعتی سرکه از الکل

در روند تولید سرکه، الکل به تدریج تبدیل به سرکه می‌شود. ابتدا میوه تبدیل به الكل و سپس سرکه می‌شوند. در فرایند تهیه سرکه از الكل برای تولید سرکه میکروارگانیسم‌های تولیدکننده سرکه که همان باکتری های اسید استیک یا استوباکترها هستند، پس از مدتی که از توليد الكل گذشت، آن را مصرف و تبدیل به اسيد يا همان سرکه می کنند در صنعت هم باکتری های اسید استیک را برای تولید سرکه به الكل اضافه می کنند و با پمپ، هوایی به داخل محصول می دمند تا تمام الكل تبدیل به سرکه بشود.

طرح توجیهی تولید سرکه | مراحل صنعتی تولید سرکه از الکل

در فرآیند سرکه سازی به روش تخمیر غوطه وری باکتری‌های اسید استیک (سرکه) به طور همگن در مش تخمیر پراکنده می‌شوند و از هیچ ماده دیگر حاملی استفاده نمی‌شود. برای رشد بهینه باکتری‌ها، مواد مغذی خاص به مش اضافه می‌شوند و یک توربین خود آغازگر اکسیژن لازم را برای تخمیر هوازی تأمین می‌نماید.

آماده سازی مش

در مرحله مش سازی مواد خام در مخزن تزریق، الکل خالص با آب فرآوری و تصفیه شده رقیق شده و با سرکه خام حاوی باکتری‌های اسید استیک مخلوط می‌شود. مواد مغذی و مقداری سرکه به همراه گلوکز و برموفرم در ظرف غذایی مخلوط و  سپس به مخزن تزریق اضافه  و مخلوط می‌شوند تا رقیق گردد.

این آماده سازی مش به صورت دسته‌ای هفته‌ای یک یا دو بار در یکی از مخازن تزریق انجام می‌شود، در حالی که مخازن دیگر به عنوان مخزن تغذیه‌ای برای تخمیر استفاده می‌شود. ماده مغذی برموفرم برای تخمیرات سرکه ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است. برای باکتری‌های سرکه که با توجه به نوع ماده اولیه فرموله شده است این مخلوط مواد مغذی برای بهینه‌سازی تولید به کار گرفته می‌شود تا انتشار باکتری سرکه در تخمیر غوطه وری بدرستی انجام شود.

مرحله تخمیر سرکه (بیو راکشن)

تخمیر سرکه در این روش به صورت نیمه مداوم انجام می‌شود. مش الکلی با استفاده از سیستم هوادهی اختصاصی خودکار در مخزن تخمیر هوادهی می‌شود. چرخه تخمیر زمانی به پایان می‌رسد که غلظت سرکه به حداکثر خود برسد و میزان الکل به حدود 3/0 در حجم کاهش یابد. سپس حدود یک سوم محتوای تخمیر شده به مخزن دیگر پمپ می‌شود. تخمیر با مش تازه از مخزن تزریق برای مرحله بعدی تخمیر پر می‌شود. چرخه زنجیره‌ای تخمیز حدود یک روز طول می‌کشد، اما زمان دقیق به میزان و مشخصات الکل به عنوان ماده اولیه بستگی دارد.

 

مرحله بلوغ و فیلتراسیون سرکه

جداسازی و تمرکز محصول سرکه تازه (خام) تخلیه شده از دستگاه و سیستم تخمیر برای جا افتادن چندین هفته در مخازن نگهداری قرار می‌گیرد. در طی دوره بلوغ ناخالصی‌هایی که باعث کدورت می‌شوند (مانند باکتری‌ها، پروتئین‌های انعقادی، نمک‌های رسوبی) در ته مخازن  رسوب می‌کنند. جهت شفاف سازی سرکه خام، می‌توان از مواد رسوب گیر در مخازن مخصوص استفاده کرد. برای جدا سازی ذرات جامد باقی‌مانده، سرکه بالغ آن را از یک ماژول فیلتری عبور می‌دهند تا قبل از پر کردن بطری‌ها یا در ظرف بزرگ حمل فله، فیلتراسیون و شفاسازی و رقیق سازی با آب فرآوری و تصفیه شده جهت تنظیم غلظت استاندارد  مورد نظر انجام شده باشد.

تخمیر کاملاً خودکار

کنترل فرایند تخمیر سرکه می‌تواند به صورت کاملاً اتوماتیک از یک سیستم اندازه گیری مجهز به انواع سنسور برای تشخیص آنلاین درجه  الکل در مش تخمیر استفاده نماید و غلظت الکل به طور مداوم در طول فرآیند تخمیر اندازه‌گیری شود.

به محض رسیدن میزان الکل باقیمانده به مقدار تنظیم شده، سرکه خام به طور خودکار خارج می‌شود و مخزن تخمیر با مواد اولیه تازه پر و فرایند به طور مستمر ادامه می‌یابد. منبع تغذیه اضطراری نیز با شروع خودکار تخمیر بدون وقفه حتی در صورت قطع برق استمرار فرایند را  تضمین می‌کند.

 

طرح توجیهی تولید سرکه | ماشین آلات خط تولید سرکه

ماشین آلات خط تولید سرکه عبارتند از:

  • تجهيزات و منابع آماده سازی موادمغذی مخمر
  • استاتور و تجهيزات فراوری كامل شامل مخازن بزرگ  20000لیتری 5 عدد
  • تجهيزات تخمير نهایی به همراه مخازن 10000لیتری 3عدد
  •  تجهیرات كامل كويل ها و كندانسورها خنک کننده
  •  مخازن ذخیره سرکه عمل آوری شده 5000 لیتری یک عدد
  •  ژنراتور برق اضطراری
  • سیستم بسته بندی (دستگاه‌های پرکن و لیبل زن برقی و جت پرینت اتوماتیک)
  • دستگاه درب بند اتوماتیک
  • انواع الكتروپمپ مکش جهت انتقال  سرکه، جابه جایی مواد در جریان ساخت و آب
  • ماشين آلات و تجهيزات تعميرگاه و آزمايشگاه
  • ساير لوازم و متعلقات خط توليد به همراه سیستم اتوماسیون صنعتی خط تولید

برای مشاهده جدیدترین تکنولوژی های تولید سرکه کلیک کنید.

 

طرح توجیهی تولید سرکه | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس  مطالعات انجام شده احداث واحد تولید سرکه در سال جاری نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 33درصد بوده که ظرف سه سال بعد از تولید، برگشت سرمایه گذاری را خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 1500 تن سرکه در سال ارائه شده است.

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآورهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1400 نشان دهنده و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولی را در شرایط خاص بلحاظ مالی و منطقه‌ای برای تولید سرکه نشان می‌دهد.

 

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای صنعتی

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات مدیریت پیمان راه اندازی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • اخذ مجوزهای راه اندازی پروژه

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید انواع سرکه صنعتی معطر

 



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید انواع سرکه صنعتی معطر ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ثبت شرکت چیست و چه زمانی باید شرکت ثبت کرد؟ زمانی که دو یا چند نفر شروع به فعالیت اقتصادی می‌کنند بعد از مدتی احساس به بستن قراردادی بین خود کرده و به دنبال تاسیس شرکت می‌روند. ولی در این مسیر با سوالات اساسی بسیاری مواجه می‌شوند؛ که بر آینده تجاری آن‌ها تاثیر مستقیمی خواهد داشت. برای ثبت شرکت باید با انواع آن، سمت‌ها و اختیارات هر عضو آشنایی داشته باشید، تا بتوانید قراردادی متناسب با نیاز موسسه‌تان بنویسید. در ادامه کلیاتی درباره ثبت شرکت آورده شده است.  

برای دریافت مشاوره و ثبت شرکت‌ها با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: ثبت شرکت

 

 

اشتباهات رایج در ثبت شرکت

قبل از اینکه به توضیح چگونگی راه اندازی شرکت بپردازیم باید مهم‌ترین اشتباهاتی که اکثر کسانی که حین ثبت‌شرکت مرتکب می‌شوند را بدانید.

1- عدم توجه به نام تجاری 

2- عدم توجه به امور مالیاتی و سرمایه اولیه

3- عدم آگاهی از تفاوت ثبت برند با ثبت شرکت

4- عدم توجه به اهداف شرکت و اقدام عجولانه

5- عدم توجه به آدرس اعلامی و ایجاد مشکل در دارایی

6- عدم توجه به سرمایه اعلامی اولیه

7- عدم توجه به انتخاب مدیر عامل

8- عدم تفکیک وظایف بر اساس اختیارات

9- عدم شناخت کافی شرکاء و مشکلات حقوقی آتی

با توجه به 9 موردی که در اغلب پرونده‌های ثبت شرکت مواجه شده‌ایم، توصیه می‌شود حتما قبل از اقدام به احداث شرکت آگاهی لازم را دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقالات اهمیت برند و نحوه ثبت برند کلیک کنید.

 

تعریف شرکت

شرکت به مجموعه‌ای از اشخاص گفته می‎‌شود که واحدی را به منظور انجام فعالیت اقتصادی با هم تشکیل داده‌اند تا با آن نفعی ببرند و پس از کسر هزینه‌ها، سود باقیمانده بین اعضای شرکت تقسیم گردد.

شاید اشخاصی را ببنید که به صورت شراکتی با هم کاری را راه انداختند و تمام این قوانین را رعایت می‌کنند؛ ولی شرکتی ثبت نکرده‌اند. تفاوت فعالیت این دست افراد تنها در رسمی نبودن آن است، البته که این نحوه همکاری علاوه بر منافع دارای ریسک بالایی نیز هست.

 

انواع شرکت

شرکت‌ها به طور کلی به دو دسته شرکت‌های تجاری و شرکت‌های مدنی تقسیم می‌شوند. از جمله انواع شرکت‌های می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • شرکت سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود (جهت دریافت راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود کلیک کنید)
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت دانش بنیان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع شرکت‌ها توصیه می‌کنیم مقاله انواع شرکت‌ها را مطالعه نمایید تا مفاهیم آن به طور کامل آشنا شوید. برای مطالعه مقاله انواع شرکت ها کلیک کنید.

 

مزایا و معایب ثبت شرکت | چرا باید شرکت ثبت کنیم ؟

ثبت شرکت بین شرکا دارای مزایای زیادی است که از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. زمانی که شرکت ثبت‌شده باشد، اگر بین شرکا اختلاف نظر یا مشکل پیش بیایید. چون تمامی مسائل و اوراق اداری در اساسنامه ذکر شده است، هنگام تقسیم سود شرکا به مشکل برنخواهند خورد و در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توانند از حق خود دفاع کنند.
  2. جلوه حقوقی که شرکت به کسب و کار شما می‌بخشد یکی از مهم‌ترین مزایای ثبت‌شرکت است. این روزها بسیاری از مراجع دولتی و حتی خصوصی تنها با اشخاص حقوقی وارد مذاکره و قرارداد می‌شوند. شما اگر شرکت نداشته باشید فرصت قرارداد بستن با بسیاری از مراجع، ارگان‌ها و سازمان‌ها را از دست خواهید داد.

ثبت شرکت برای شما عیب‌هایی را به همراه خواهد داشت. این عیب‌ها در واقع جنبه‌های قانونی هستند که باید قبل از تاسیس در مورد آن‌ها اطلاعات کافی را داشته باشید تا مشکل ساز نشوند.

بعد از ثبت‌شرکت باید شرکت خود را به امور مالیاتی و دارایی معرفی کنید و سالانه شرح کاملی از عملکرد فعالیت شرکت خود به سازمانی دارایی ارائه دهید. باید دفاتر حسابداری را پر نمایید و باید نسبت به سود خالصی که در سال برای شما می‌ماند، درصدی را به عنوان مالیات به سازمان مالیاتی و دارایی بپردازید.

ثبت شرکت بسیاری از مزیت‌ها و مسائل قانونی مشکل ساز (در صورت عدم توجه به آنها) را به همراه خواهد داشت که بحث در مورد آن خارج از حوصله این مطلب است. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان کاردوک اطلاعات کافی در این زمینه بدست آورید.

 

انتخاب نام شرکت

باید نامی را برای شرکت خود به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهید. این اداره بعد از بررسی نام درخواستی شما و اینکه نام شما مشابه با شرکت‌های دیگر نباشد، به شما اجازه استفاده از آن را خواهد داد. برای استعلام نام مد نظرتان می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک تماس بگیرید. 

هزینه های ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت نسبت به شرکتی که قصد تاسیس آن (مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص و … ) را دارید، متفاوت است. می‌توانید با تماس با کارشناسان مرکز کاردوک از هزینه تاسیس شرکت مد نظر خود مطلع گردید. 

 

روند و مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت‌ها دارای پیچیدگی‌هایی است که ممکن است بسیاری از افراد در زمان تاسیس شرکت دچار مشکل شود.

با توجه به ایجاد سیستم ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌شرکت به جای مراجعه حضوری به این اداره از طریق سامانه http://sherkat.ssaa.ir اقدام به ثبت شرکت و حتی ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت خود نیز به صورت اینترنتی بکنند. همچنین می‌توانند آخرین صورت جلسه ابرازی، مدارک لازم بخشنامه‌ها و شیوه نامه‌های اجرایی ثبت شرکت‌ها و اطلاع رسانی‌های آنی و پیگیری درخواست انواع تاسیسی و تغییر و … شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری نیز در همین سامانه صورت می گیرد. برای اطلاع دقیق از روند و مراحل ثبت شرکت کلیک کنید. جهت آشنایی با مراحل ثبت شرکت ها کلیک کنید. 

نکات مهم در زمان ثبت شرکت

در زمان تاسیس شرکت نکاتی وجود دارد که قبل از تاسیس باید از آن‌ها آگاه باشید از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- اظهارنامه ثبت‌شرکت از اوراق بهادار بوده که باید از طریق اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهیه گردد. برای دریافت اظهارنامه نام برده شده باید تقاضانامه‌ای به منظور تاسیس تنظیم گردد.

2- به موجب ماده 5 قانون اصلاحی آیین نامه ثبت شرکت‌ها، اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری قائم مقام دفترخانه‌های اسناد رسمی هستند. از همین رو برای تظیم شرکت نامه رسمی، نیازی به مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی نیست.

3- در صورت جلسه شرکت باید نکات ذیل درج گردد :

زمان تشکیل جلسه شرکت، تصریح به تصویب و امضا رسیدن اساسنامه، اضهارنامه و شرکت نامه توسط کلیه اعضای شرکت. تعیین و تصریح امضای اعضای هیئت مدیره و میزان مدیریت آنها، تعیین دارندگان حق امضای اسناد تعهدآور شرکت، تعیین مبلغ سرمایه شرکت و تحویل آن توسط مدیر عامل و اقرار مدیر عامل به وصول سرمایه شرکت، تعیین شخصی. 

برای ثبت چه شرکت هایی نیاز به دریافت مجوز است ؟

از آنجایی که لیست شرکت‌هایی که برای تاسیس نیاز به جواز دارند بسیار زیاد است برای اطلاع از لیست این شرکت‌ها می توانید مقاله لیست شرکت هایی که نیاز به جواز دارند را مطالعه نمایید یا با متخصصان مرکز کاردوک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک آماده است تا با بهرمندی از تیمی مجرب و با تجربه در زمینه ثبت شرکت شما را یاری کند تا بتوانید تاسیس شرکت و مسائل مربوط به آن را به راحتی انجام دهید. شما در هرجایی که باشید می توانید با تماس با شماره 09351520300 از خدمات این مرکز بهرمند شوید. 

برای دریافت مشاوره در این زمینه با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان شهرکرد چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن شهرکرد 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان شهرکرد

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان شهرکرد به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان شهرکرد :
شهرکرد _ دروازه سامان (کوی فرهنگیان)، خیابان پیروزی، مجتمع ادارات، سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرکرد
 
شماره تماس:
۰۳۸-۳۲۲۲۳۱۰۰
۰۳۸-۳۲۲۶۰۷۷۰
۰۳۸-۳۲۲۵۱۸۳۰
۰۳۸-۳۲۲۵۲۴۴۱
 
آدرس ایمیل: chb@mimt.gov.ir 
 
آدرس وب سایت: chb.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان شهرکرد

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن شهرکرد



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن شهرکرد ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

فرایندهای تولید سرکه را به طور کلی می‌توان در دو گروه صنعتی و سنتی تقسیم کرد و روش‌های تولید را نیز می‌توان به روشهای کند و سریع تولید سرکه دسته بندی نمود. برای هر کدام از این روش های تکنولوژی خاصی برای تولید سرکه به کار گرفته می‌شود. با توجه به شرایط محیطی و نیاز بازار هدف باید تکنولوژی و روش مناسب را برای کار تولیدتان برگزینید. در ادامه انواع روش‌های کشت و تولید سرکه و انواع تکنولوژی مورد استفاده برای تولید سرکه را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع کار و طرح توجیهی از مشاوره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: تکنولوژی تولید سرکه

 

 

 

تکنولوژی تولید سرکه به روش کشت سطحی آرام   

در روش‌های تولید غیرپیوسته و استاتیک تولید سرکه همانند روش تولید سرکه خانگی و روش فرانسوی مایع الکلی در طول دوره ترش شدن حرکتی نداشته و جابجا نمی‌شود. فرایند ترش شدن عصاره طبیعی میوه‌ها به آرامی و خودبه خودی انجام می‌شود. در این مراحل تخمیر و اکسیداکسیون تحت تاثیر عوامل زیادی از قبیل کیفیت میوه، درجه حرارت، رعایت بهداشت محل و ظروف مورد استفاده، نوع مخمر و یا باکتری‌هایی که برحسب تصادف در ظرف عصاره رشد و نمو می‌یابد قرار دارد.

کیفیت سرکه حاصله را نمی‌توان پیش‌بینی نمود. در روش فرانسوی با تنظیم حرارت محل تولید و امکان اکسیژن دهی بیشتر برای باکتری‌های تخمیر کننده در بشکه چوبی ویژه زمان لازم برای تولید سرکه را کاهش داده‌اند. در تمام روش‌های کند که به نام‌های مختلف در منابع مختلف از آن‌ها یاد می‌شود روش‌های اصلاح شده اورلئان می‌باشد.

 

تکنولوژی تولید سرکه به روش سنتی

در روش سنتی تولید سرکه خانگی، ابتدا میوه‌ها را خرد می‌کنند و داخل ظرف می‌ریزند. سپس در ظرف را برای مدتی می‌بندند تا تخمير الكلی توسط مخمرها انجام بشود. بعد از اینکه مخمرها، کربوهیدرات‌ها را در شرایط بی‌هوازی به الکل تبدیل کردند، باید درِ ظرف را باز کرد تا هوا وارد محیط الکلی میوه‌ها بشود. در این شرایط هوازی، استوباکترها وارد عمل می‌شوند و با مصرف الکل، سرکه  تولید می‌کنند.

معمولاً کسانی که سرکه خانگی تهیه می‌کنند، از روی تجربه می‌دانند که چه زمانی باید درب ظرف را باز کنند؛ اما بهترین زمان برای این کار وقتی است که میوه‌ها جوش آمده و حباب ساز می‌گردند و حالت حباب سازی در سطح ظرف و میان آن‌ها تشکیل شود. در این صورت است که الكل تولید شده است.

این جوش و حباب، ناشی از خارج شدن گازکربنیک از میوه‌هایی است که برای مدتی در شرایط بی‌هوازی باقی مانده‌اند. بعد از باز کردن در ظرف، یک قاشق سرکه به محتویات آن اضافه می‌شود تا شرایط لازم برای تولید سرکه به خوبی فراهم گردد.

روش های سریع

در این روش مایع الکلی دائماً در حرکت و جابجائی است. همانند روش‌های چکه‌ای، تعلیقی تولید سرکه در این روش‌ها از مخمر استفاده می‌شود و در طی فرایند ابتدا مواد قندی موجود در میوه‌ها به الكل تبدیل شده و سپس الكل تولید شده به کمک هوادهی و هوادمی به سرکه تبدیل می‌شود.

روش چکه ای

در این روش جهت افزایش سطح تماس استوباکتر با هوا، فضای میانی مولد با ذرات ریز همانند کک و یا تراشه‌های چوب پرمی‌گردد و با عبور دادن مایع سرکه قوی غیر پاستوریزه از لابه لای آن‌ها موجب نشستن استوباکترها بر روی سطح تراشه‌ها می‌شوند. حال اگر مایع الکلی به صورت ملایم روی تراشه‌ها چکه کند (ژنراتور چکه‌ای) الکل اتیلیک توسط استوباکتر به اسید استیک اکسید شده و مایع خروجی در کف ژنراتور سرکه ضعیفی است که می‌توان آن را پس از خنک کردن مجدداً به قسمت ورودی ژنراتور پمپاژ  وارد نمود.

امروزه در تجارت از این روش بخصوص با مولدهای مجهز به مکانیسم پخش کننده، سیستم هوادهی و خنک کننده استفاده فراوان می‌گردد.

 

تکنولوژی تولید سرکه به روش تعلیقی (کشت غوطه وری)

در این پروسه حباب‌های کوچک هوا در میان مایع الکلی که توسط همزن پروانه‌ای درحالی بهم می‌خورد که با مش خالص استوباکتر تلقیح شده اضافه می‌گردد. حباب‌های ریز هوا در این روش امکان اکسیده شدن و تبدیل اتانول به اسید استیک را توسط استوباکتر فراهم می‌کنند.

دستگاه‌های طراحی شده غوطه وری تولید سرکه در این روش نام‌های مختلفی دارند که معروف‌تر از همه استاتور، کاویتاتور و اسپیراتور هستند که در آن‌ها شیوه ورود حباب‌های هوا و چگونگی پخش شدن آن‌ها در دستگاه تفاوت دارد.

امروزه از استاتور مجهز به الکل گراف، الکترود اتوماتیک تنظیم PH، فیلتر هوا، فلومتر جهت تنظیم هوای ورودی، نازل پاشش، ترمومتر، ضد کف و بالاخره تنظیم مبدل حرارتی اتومات در واحدهای بزرگ جهت تهیه انواع سرکه استفاده می‌گردد.

روش های صنعتی تولید سرکه

تولید سرکه از میوه

در این روش سرکه را با استفاده از خود میوه‌ها تهیه می‌کنند. میوه‌هایی که برای تولید سرکه به کار برده می‌شوند، باید دارای کربوهیدرات بالایی باشند، یعنی یا میزان نشاسته آن‌ها زیاد باشد یا به اندازه کافی، شیرین باشند. به همین دلیل برای تهیه سرکه‌های صنعتی بیشتر از میوه‌هایی مانند انگور، سیب و خرما استفاده می‌کنند.

تولید سرکه از اتانول

در این روش که کاربرد بیشتری در صنایع تولید سرکه دارد، کارخانه‌ها برای تولید سرکه، در زنجیره تامین مواد اولیه از الکل استفاده می‌کنند. در روش تولید سرکه تقطیری، از قبل آبمیوه‌ها یا ضایعات آبمیوه‌های کارخانه‌های تولید را که دارای کربوهیدرات بالایی هستند، صاف و از آن‌ها برای تهیه سرکه استفاده کرده و تبدیل به الکل می‌کنند و محصول  آن‌ها به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاهی هم کارخانه‌های تولید سرکه، محصول خود را با استفاده از الكل تهیه شده از ملاس چغندر، درست می‌کنند. به طور کلی، تولید سرکه از الكل در صنایع، بسیار سهل‌تر از تولید مستقبم آن از خود میوه‌ها است.

 

روش های تخمیر سرکه

سرکه محصولی از تخمیر دو مرحله‌ای است. در مرحله اول، مخمر قندها را به صورت بی هوازی به اتانول تبدیل می‌کند. در مرحله بعد اتانول توسط باکتری‌هایی از جنس استوباکتر و گلوکونوباکتر به صورت هوازی به اسید استیک اکسید می‌شود. سه روش تخمیر اورلئان، ژنراتور و غوطه وری برای تولید سرکه بکار گرفته می‌شود. 

روش اورلئان

یکی از روش‌های زودرس و کندتر ایجاد سرکه با کیفیت بالا است. در این روش مواد اولیه تخمیر سرکه درون بشکه‌ای قرار می‌گیرد. بشکه‌های چوبی در کنار هم گذاشته شده. بشکه‌ها در سمت بالا و انتهایی سوراخ می‌شوند و قسمت بالایی آن با درپوش مسدود می‌شود.

الکل از طریق قیف‌های بلند که در سوراخ‌ها قرار داده شده به داخل بشکه ریخته می‌شود. مادر و مایع سرکه در این مرحله اضافه می‌شود (سرکه مادر یک عامل فراوری مهم است که سبب تبدیل الکل تولید شده به سرکه شده و حاوی مقدار زیاد و غلظت بالایی از استوباکتورها است). این ماده از قسمت فوقانی به بشکه‌های بعدی الکل نیز اضافه می‌شود تا تشکیل سرکه گسترده شود.

بشکه‌ها تا سطح زیر سوراخ‌های انتهایی آن پر می‌شود و تورها یا صفحه‌ها خاصی روی سوراخ‌ها را می‌پوشانند تا از ورود حشرات به داخل بشکه جلوگیری نمایند. بشکه‌ها برای چند ماه در دمای حدود 29 درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود. نمونه‌گیری از محصول با قرار دادن یک خروجی در سوراخ‌های کناری و کشیدن مایع جمع شونده انجام می‌شود. هنگامی که الکل به سرکه تبدیل شد آن را از طریق مجرا تخلیه خارج می‌کنند و حدود 15درصد از مایع سرکه تولیدشده را نیز  برای اختلاط در تولید مرحله بعد نگهداری می‌کنند.

روش ژنراتور

سرکه نقطیری و صنعتی را می‌توان با این روش تولید کرد. در این روش بشکه‌های بلند بلوط با تراشه‌های چوبی مرطوب شده و زغال چوب یا تفاله پر می‌شوند. مواد اولیه در قسمت بالایی ظرف ریخته می‌شود و به آرامی با عبور از مسیرهای تعبیه شده به پایین می‌ریزد. هوادهی نیز بصورت همزمان از دو طرف ظرف مولد وارد می‌شود.

یک مسیر از طریق سوراخ تعبیه شده در دو طرف بشکه و مسیر سوراخی در ته مولد قرار دارد. کمپرسور واقع در این سیستم با فشار، هوا را از سوراخ‌ها خارج می‌کند تا فرآورده دارای الکل به ته مولد برسد. این فرایند طی چند روز تا تبدیل محصول به سرکه ادامه می‌یابد و در انتها سرکه تولید شده از ته دیگ مولد به مخازن ذخیره سازی منتقل می‌گردد

سرکه تولید شده در این روش غالباً تا 14درصد اسیدی است و باید با آب رقیق شود تا سطح اسیدی محلول به حداکثر 5 تا 6درصد برسد. در ادامه برای تولید سرکه مقطر، مایع رقیق شده را در دیگ ریخته و آن را به نقطه جوش می‌رسانند. بخار خارج شده از مایع در کندانسور جمع و سپس سرد می‌شود و دوباره مایع می‌شود، سپس این مایع را به صورت سرکه مقطر در شیشه قرار می‌دهند.

روش غوطه وری

این روش ویژه تولیدصنعتی تولید سرکه از الکل است. در  فرآیند تولید انبوه و پیوسته سرکه از روش تخمیر غوطه ور استفاده می‌کند. در این روش باکتری‌های اسید استیک (سرکه) به طور همگن در مش تخمیر پراکنده می‌شوند و هیچ ماده حاملی دیگری استفاده نمی‌شود.

برای رشد بهینه باکتری‌ها، مواد مغذی خاص به مش اضافه می‌شود و یک توربین خود آغازگر اکسیژن لازم را برای تخمیر هوازی تأمین می‌کند. در روند تولید سرکه، الکل تولید شده به تدریج تبدیل به سرکه می‌شود. میوه‌ها برای سرکه شدن، ابتدا تبدیل به الكل و سپس سرکه می‌‌شوند.

یعنی زمانی میوه‌ها را برای تهیه سرکه در ظرف می‌ریزند یا از الكل برای این کار کمک می‌گیرند، میکروارگانیسم‌های تولیدکننده سرکه که همان باکتری‌های اسید استیک یا استوباکترها هستند، پس از مدتی که از توليد الكل گذشت، آن را مصرف و تبدیل به اسيد يا همان سرکه می‌کنند. در صنعت هم باکتری‌های اسید استیک را برای تولید سرکه به الكل اضافه می‌کنند و با پمپ، هوایی به داخل محصول می‌دمند تا تمام الكل تبدیل به سرکه بشود.

مقایسه روش غوطه ور با سایر روش ها

این روش از روش‌های جدید، سریع و کارآمدتر برای تولید سرکه است. در این روش مخازن بزرگ استیل ضدزنگ بنام استاتور از مواد اولیه پر می‌شوند. این مخازن مجهز به پمپ‌های گریز از مرکز در پایین هستند که می‌توانند در حین فرایند حباب‌های هوا را به مخزن وارد می‌کند، دقیقاً به همان روشی که پمپ آکواریوم کار می‌کند، همزمان با تحریک الکل توسط هوای پمپ شده، مواد مغذی استوزیم نیز به درون مخزن وارد شده و این مواد مغذی باعث رشد استوباکتورها روی حباب‌های اکسیژن در شرایط گرمایی ایجادشده توسط بخار در مخزن در دمای26 الی 38درجه سانتی گراد می‌شوند.

این فرایند در عرض چند ساعت قادر است محصول الکلی را به سرکه تبدیل نماید. سرکه تولید شده از دستگاه‌های مولد به دستگاه فیلتراسیون صفحه‌ای منتقل و صفحات فولاد ضد زنگ برای جداسازی رسوبات، معمولاً حدود 3درصد از کل محصول را از طریق فیلتر لوله‎‌ای به صورت فشرده شده جدا می‌کنند. سرکه پس از شفاف سازی و فیلتر شدن به سمت ایستگاه رقیق سازی حرکت می‌کند و همزمان رسوبات فرایند نیز به داخل یک منبع هدایت می‌گردد.

 

تکنولوژی تولید سرکه | مواد اولیه فرایند تولید سرکه تقطیری

اساس كار سركه سازی تبديل الكل به سركه از طريـق فعاليـت باكتري‌های اسـيد سـاز از جملـه استوباكتر است. برای تهيه سركه ابتدا مش تهيه می‌گردد كه شامل الكل 96 درصـد بـه مقـدار 11 درصد و سركه 11درصد به مقدار 4/1درصد و استئوزوم D به مقدار 1/0درصد و اسـتئوزوم GZ بـه مقـدار 08/0 درصد و آب بدون كلر است.

عواملی كه در رشد و تكثير باكتری‌های اسـيدسـاز موثرند، عبارتند از: هوادهی پيوسته، ثابت بودن درجه حـرارت (30 درجـه سـانتيگراد ) كنتـرل درصـد اسيد و الكل، بدين طريق كه هميشه 60 درصد سركه داخل استاتور باقی بماند.

استاتور طوری طراحی شده كه قسمت ته آن محدب است و انتهای لوله ورود هـوا و ورود مش مجاور يكديگر قرار دارند. هوادهی توام با فشار موجب ايجاد حباب هوا در تـه اسـتاتور شـده و در اين قسمت باكتری‌ها تكثير می‌يابند و به تدريج شروع بـه توليـد سـركه می‌كنند.

بـه مـوازات افـزايش اسيديته، درصد الكل كاهش می‌يابد تا درانتها به 5/0درصد می‌رسد، دراين مرحله دستگاه تخليه می‌گردد. سركه به دست آمده به دليل وجود پيكره باكتری‌ها دارای كدورت می‌باشد كـه ابتدا بـه آن خـاک بنتونيت زده و سپس عمل صاف كردن انجام می‌گيرد. در مرحله بعـد جهـت تهيـه سـركه رنگـی از رنـگ طبيعی كارامل به ميزان 04/0 گرم درصد استفاده می‌شود. سركه بدسـت آمـده دارای اسـيديته 11 الی 15 است كه برای مصارف خانگی سرکه با مقدار لازم آب تا حد اسيديته 5 رقيق گردد.

 

تکنولوژی تولید سرکه | تجهیزات خط تولید سرکه تقطیری

تجهيزات خط توليد محصول توليد شده مطابق بـا تكنولوژی‌های روز دنيـا، بايد بتواند همواره كليـه خـصوصيات محصول نهایی ذكر شده در استانداردهای معتبر و يا ضوابط اعلام شده از سوي اداره كل غذا و دارو  را تامين نمايد.

تجهيزات مورد نياز برای توليد سركه تقطيری عبارتند از:

  •  مخزن ذخيره الكل از جنس مناسب برای صنايع غذایی استيل و مناسب با ظرفيت توليـد و نگهـداری الكل
  • مخزن تهيه مش از جنس مناسب برای صنايع غذایی استيل با توجه به ظرفيت مخازن استاتور
  • دستگاه استاتور (محلول 12درصد الكل و آب با مواد مغذی مورد نياز و همچنين شرايط خـاص خـود، الكل را به سركه مبدل می‌سازد)
  • كمپرسور هوا جهت هم زدن (مجهز به زغال اكتيو جهـت جلـوگيری از آلـودگی هـوا) بـه همـراه پمـپ حلزونی جهت سير كوله كردن بيشتر هوا در داخل استاتور
  • مخزن متناسب باظرفيت توليد برای مرحله رقيق كردن
  • مخزن ذخيره و بسته بندی متناسب با ظرفيت توليد
  • سيستم صافی (تانک ته نشينی خاک بنتونيت)
  • پركن و بسته بندی سركه به صورت خودكار 
  • دستگاه چت پرینت تاريخ زن و برچسب زن 

اين تجهيزات مربوط به واحدهای توليدكننـده سرکه تقطیری است، آب مورد استفاده جهت استفاده درخط توليـد منحـصراً بايـد آب آشـاميدنی باشد. آب مصرفی برای اين منظور نبايد دارای كلر باشد و بايستی قبل از ورود به سيستم كلر گيری شود.

الزامات فرایند کشت و تخمیر صنعتی  

مقدار و وضعیت فیزیولوزیکی محیط کشت ارگانیسم انتخاب شده باید درست و دقیق انتخاب شده و محیط استرلیزه باشد. دستگاه فرمانتور تخمیر اولیه برای رشد و شروع فرایند در اندازه کوچک و محصول پس از آن به فرمانتوز بزرگ انتقال می‌یابد که بتوانند حجم‌های وسیعی از ارگانیسم مورد نظر را درخود جای دهد.

پایداری وضعیت محیط کشت برای جداسازی سلول‌ها، جمع‌آوری مواد شناور و تخليص محصول لازم است.

همچنین فرمانتورها و بیوراکتورها با یک دمنده هوا برای تامین اکسیژن مورد نیاز فرایندهای هوازی و نیز یک سیستم حرکت دهنده برای یکنواخت ساختن غلظت محیط کشت و ترموستات برای تنظیم دما و دتکتور pH و ابزارهای کنترلی مجهز شده‌اند. امروزه این سیستم‌ها بوسیله سیستم‌های کامپیوتر کنترل می‌شوند که شرایط مناسب را برای رشد ارگانیسم‌ها به لحاظ ترکیبات شیمیایی خاص به عنوان ماده غذایی یا واسط رشدی، pH، دما، خلوص ارگانیسم کشت، رشد و تکثیر و در نتیجه تولید بیو مس و نیز ترکیبات مختلف تاثیرگذار است را فراهم می‌نمایند. 

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خیره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای صنعتی 

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات مدیریت پیمان راه اندازی طرح  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • اخذ مجوزهای راه اندازی پروژه

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و تکنولوژی تولید سرکه می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: تکنولوژی تولید سرکه



:: برچسب‌ها: تکنولوژی های تولید سرکه ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

زندگی کارمندی و کسب درآمد با حقوق‌های ناچیزی که از طرف کارفرمایان داده می‌شود نمی‌تواند انتظارات بسیاری از افراد را برآورده کند. اگر شما هم جز کسانی هستید که به دنبال افزایش کیفیت زندگی خود هستید و می‌خواهید با اندک سرمایه‌تان تغییراتی ایجاد کنید، باید راه‌های مختلف را جستجو کنید. با دست روی دست گذاشتن و اندوه خوردن هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. اما چگونه می‌توان راهی برای افزایش درآمد خود پیدا کنیم؟ شاید در سایت‌های مختلف ایده‌های مختلفی برای کسب سود و کار با سرمایه کم خوانده باشید، اما ما در ادامه این مقاله به شما یاد خواهیم داد که چگونه کسب و کار مختص خودتان را راه اندازی کنید، به طوری که اولین و بهترین باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و دریافت جواز از مشاوره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: کار با سرمایه کم 

 

تعیین هدف پیش از کار با سرمایه کم

لازم است پیش از آن که کاری را شروع کنید، ابتدا با خود صادق بوده و هدف‌تان را از انجام آن کار مشخص نمایید. پس کاغذ و قلم را برداشته و میزان درآمدی که در ماه و یا در سال مد نظرتان هست را بنویسید. مشخص کنید که برای به دست آوردن این هدف چقدر به خود زمان می‌دهید. خوب است انتظارات خود را بر اساس واقعیت و نیازی که دارید برآورد کنید. برای مثال اگر قرار است ماهی 5 میلیون درآمد داشته باشید، این را هم مشخص کنید که چقدر برای به دست آوردن آن حاضرید انرژی و زمان بگذارید. مشخص کردن تمام جوانب کار به کاری که می خواهید بکنید فرم می‌دهد.

 

به چه کار هایی علاقه دارید با سرمایه کم مشغول شوید؟

مسلما وقتی فعالیتی را از رو علاقه انجام می‌دهید، نتایج بهتری نیز به دست می‌آورید. پس بهتر است برای شروع از علایق‌تان شروع کنید. اما به یاد داشته باشید همیشه حرکت به سمت علایق پرسودترین کار نمی‌تواند باشد. شاید مهارتی دارید، اما از انجام آن به عنوان شغل شرم دارید. برای مثال پسری به آشپزی علاقه دارد و در خانه خلاقیت زیادی در این زمینه از خود نشان می‌دهد، اما تنها به دلیل شاُن اجتماعی خانواده به این کار مبادرت نمی‌ورزد (البته منظور این نیست که آشپزی شغلی مناسب نیست، بلکه تنها اشاره به دیدگاه افراد و خانواده‌ها به مشاغل مختلف داریم).

 

مهارت های شما کار با سرمایه کم را آسان تر می کند

حتما شما هم دارای مهارت‌هایی هستید که می‌توانید از آن‌ها در کسب و کارتان استفاده نمایید. لازم نیست حتما خیاطی، طراحی، آشپزی، مکانیکی و… بدانید (چه بسا داشتن چنین مهارت‌هایی به شما در شروع کار جدید، ایده‌های بهتری می‌دهد)؛ با مهارت‌های ذاتی نیز می‌توانید به کسب و کار خود رونق دهید. توانایی قانع کردن، داشتن مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های مدیریتی، صبوری و حوصله در انجام امور نیز مهارت‌هایی هستند که نقطه قوت محسوب شده و شما را از دیگران متمایز می‌نمایند.

 

4 نکته برای به دست آوردن سود با سرمایه کم

بعد از آن که مطالب گفته شده را بررسی و ارزیابی کردید، باید نکاتی را در مورد شروع کار بدانید. با به کار گرفتن این نکات می‌توانید خود را در مسیر درست ببینید. توصیه می‌کنیم مقاله راه اندازی کسب و کار را نیز مطالعه نمایید.

1- نیاز روز جامعه و برآورد میزان تقاضا

در کشورهایی چون آمریکا موسساتی با استفاده از ابزارهای مختلف نیاز روز جامعه را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاعات با ارزشی در این زمینه به دست می‌آورند. مسلما کسانی که به این اطلاعات دسترسی پیدا بکنند، گویی نقشه گنجینه‌ای را به دست آورده‌اند که تنها باید با کشتی‌شان به سمت آن حرکت کنند.

یکی از این موسسات مشاغل پردرآمد و پرتقاضا را در حوزه‌های فناوری اطلاعات، پزشکی، بازاریابی و فروش اعلام کرد. این نیازها تا حد زیادی با نیازهای بازار کشور ما نیز مطابقت دارند. اما خبر خوش آن که در کشور ایران نیز شرکت‌هایی در حال به وجود آمدن هستند که می‌توانند این اطلاعات را به طور اختصاصی در رابطه با منطقه شما ارائه دهند. یکی از این شرکت‌ها مرکز مشاوره کاردوک هست که به سرمایه داران کمک می‌کند تا چند گام جلوتر از دیگران حرکت کنند.

2- چند کار پردرآمد با سود کم را هم زمان آغاز کنید

با شروع چند کار با سرمایه کم می‌توانید زودتر به نتیجه دلخواه برسید. لازم نیست برای شروع کار همه چیز به طور کامل انجام شود، بلکه می‌توانید چند کار را که مکمل یکدیگرند و یا می‌توانند همزمان انجام شوند را شروع کنید. برای مثال کار تولید کیک و شیرینی در خانه آغاز کرده‌اید و یک صفحه اینستاگرام هم در کنار آن راه اندازی کرده‌اید. همزمان می‌توانید به نوشتن دستور پخت‌های خود بپردازید و آن‌ها را به فروش رسانده و یا فالور جذب نمایید.

3- کارهای درمنزل هم می توانند پر سود باشند

دیگر معنای کار در منزل مفهومی متفاوت به خود گرفته است. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مشاغل بدون نیاز به مراجعه از طریق اینترنت انجام می‌شوند. می‌توانید در خانه خود کلاس‌های آموزشی برگزار کنید، پروژه‌های طراحی (در زمینه‌های مختلف) قبول کنید، مشاوره بدهید و کارهای بزرگ‌تری انجام دهید. لازمه همه این‌ها داشتن کامپیوتر و اینترنت هست. از دیگر مشاغل خانگی پرسود نیز می‌توان به پرورش گیاهان خاص، تولید و بسته بندی، تولید غذا، وبلاگ نویسی، بازاریابی تلفنی، ترجمه، تدریس خصوصی و…. اشاره کرد. خوب است بدانید تنها این کارها مختص خانم‌ها نبوده و مردان زیادی خانه خود را تبدیل به دفتر کارشان کرده‌اند.

4- شغل دوم یا شغل آزاد در کنار کارمندی

اگر در مرکزی مشغول به کار هستید و درآمد ثابتی کسب می‌کنید؛ لازم نیست برای کسب سود بیشتر از آن جا بیرون آمده و از صفر شروع کنید. می‌توانید در کنار شغل ثابت خود به دنبال شغل دومی باشید. شاید فکر کنید زمان کافی برای انجام کار دیگری را ندارید، اما تنها با یک برنامه ریزی ساده این کار محقق خواهد شد. پس با توجه به آن چه که از ابتدای مقاله گفته شد، می‌توانید فرصت‌های خود را شناسایی کرده و آن‌ها را تبدیل به واقعیت نمایید.

 

نتیجه گیری برای شروع کار با سرمایه کم

بنابه آن چه که گفته شد برای شروع به کار باید جوانب مختلفی را درنظر بگیرید. اما بدون داشتن مهارت‌های مدیریتی نمی‌توانید در این عرصه موفقیتی کسب نمایید. برای اطلاع از اصول مدیریت کلیک نمایید.

همچنین یاد آور می‌شویم که با دریافت یک مشاوره کسب و کار می‌توانید بهترین انتخاب را با کمترین هزینه‌ها داشته باشید. برای این منظور توصیه می‌کنیم با متخصصان این امر شرایط خود را در میان بگذارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه های نوشتن طرح و دریافت جواز از مشاوره مرکز کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: کار با سرمایه کم



:: برچسب‌ها: کار با سرمایه کم ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی احداث سردخانه با چه هدفی نوشته می‌شود؟ طول عمر کوتاه ماندگاری مواد غذایی در شرایط محیط طبیعی علل الخصوص در مناطقی گرمسیر و یا در زمان جابجایی و ضرورت دسترسی به بسیاری از موادغذایی تازه و سالم در تمام طول سال، نیازمند نگهداری کنترل شده محصولات خوراکی است. ضرورت حفظ ارزش و ظاهر محصولات غذایی، احداث انبارهای سردخانه را به یک صنعت جهانی تبدیل کرده است. سردخانه‌ها برای نگهداری محصولات خوراکی به بهترین شکل نیازمند کنترل موارد مختلفی همانند شرایط استاندارد کنترل دما، رطوبت و تهویه کاملا اتوماتیک می‌باشند، با وجود سردخانه‌ها ضایعات محصولات غذایی بسیار کاهش می‌یابد. در نتیجه تعداد جمعیت بیشتری را می‌توان با زراعت محصول کمتر تغذیه نمود و امکان عرضه مواد غذایی را در تمام فصول سال نیز فراهم کرد. تبعات فرایندهای سردخانه کاهش  قیمت تمام شده محصولات، جلب رضایت مشتری و افزایش میزان مصرف بموازات ارزش افزوده بیشتر محصول غذایی است.

 

منبع: طرح توجیهی احداث سردخانه

 

 

طرح توجیهی سردخانه | تعریف خدمات

انبار محلی است که از آن برای نگهداری مواد و کالاها استفاده می‌شود. در صنایع مختلف برای موارد گوناگونی ازجمله؛ نگهداری مواد اولیه، یا محصولات تولیدی،کالای در جریان ساخت، اقلام و کالاهای خریداری شده از روش انبارکردن استفاده می‎‌‎گردد. در کشاورزی و دامپروری نیز وجود انبار و سردخانه از الزامات نگهداری و فراوری محصولات می‌باشد. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.

طرح توجیهی سردخانه | معرفی کدهای ISIC متعلق به محصول مورد بررسی

ISIC نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعاليت‌های اقتصادی توليدی است. هدف اصلی ISIC فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتی است. به طوری كه در آن بتوان موجوديت‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌دهند طبقه بندی كرد. وزارت صنعت معدن و تجارت و کمیته‌های صنایع روستایی جهاد کشاورزی از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. براساس این سيستم طبقه بندی کد آيسیک محصولات پیش بینی شده در طرح به شرح ذیل می‌باشد.

کد آیسیک ذخيره سازی و نگهداری كالا در سردخانه: 6302312301

کد آیسیک ذخيره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه در دمای بالاي صفر درجه سانتی‌گراد:  6302612306

 

طرح توجیهی سردخانه | ضرورت وجود انبارهای سردخانه

از آنجا که بسیاری از مواد غذایی در همه طول سال به صورت مصرف تازه خوری یا برای واحدهای صنعتی در دسترس نیستند یا در مناطقی به دلیل شرایط آب و هوایی، محصولات خاصی تولید نمی‌شود یا بیش از میزان مصرف تولید می‌گردد. بنابراین برای جلوگیری از فساد و ذخیره طولانی‌تر این مواد ناگزیر به احداث انبارهای سردخانه‌ای هستیم که علاوه بر عمر بیشتر سبب سودهی بیشتر و حمل و نقل آسان‌تر محصولات می‌شود. کشاورزان و تجار زیادی جهت نگهداری طولانی‌تر و کاهش ضایعات محصولات‌شان، آن‌ها را در سردخانه نگهداری می‌کنند.

طرح توجیهی سردخانه | انواع مختلف سردخانه

سردخانه‌ها براساس نحوه تقسیم بندی داخل سازه سردخانه‌ای، ظرفیت، نحوه چیدمان، محصولاتی که در آن نگهداری می‌کنند و همچنین نوع تهویه با هم تفاوت دارند. محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌شوند؛ می‌تواند شامل مواد خوراکی و یا غیرخوراکی (بذری) باشند. برای مثال سردخانه‌های مخصوص نگهداری محصولات پروتئینی و دامی، محصولات کشاورزی و باغی، نگهداری مواد شیمیایی و دارویی، سردخانه انجماد سریع محصولات غذایی (IQF)، سردخانه‌های پیش سردکن وجود دارند.

انواع سردخانه بر اساس نوع مبرد

مواد تبریدی سردخانه بلحاظ سطح امنیت در سه دسته قرار می‌گیرند؛ دسته اول را مبردهای هالوژنه و انیدرید کربنیک در بر می‌گیرد که غلظت این گروه کمتر از ۲ تا ۴ درجه حجمی در هوا بوده که برای تنفس بی خطر است و قابل اشتعال نمی‌باشد.  

دسته دوم شامل مواد مبردی نظیر آمونیاک، اتیلن کلراید، متیل کلراید، انیدریدسولفورو و نظایر آن می‌باشد. این مواد خورنده سطوح بوده و سمی هستند و در غلظت بین ۵ تا ۲۵ درصد قابل انفجار هستند.

دسته سوم را مبردهایی از نوع هیدروکربورها مانند اتان، پروپان، بوتان و غیره تشکیل می‌دهند که قابل اشتعال هستند. این مواد با غلظت بین4/0 تا ۵درصد بوده و برای تنفس در زمان‌های کوتاه مضر نمی‌باشند ولی چون قابلیت اشتعال آن‌ها خیلی زیاد است، بایستی احتیاط‌های لازم را در استفاده از آن‌ها به عمل آورد.

سردخانه های آمونیاکی

این سردخانه از مبرد آمونیاکی بدلیل قیمت مناسب گاز آمونیاک بهره می‌برند، این گاز آسیبی به لایه اوزون وارد نمی‌کند ولی باید توجه داشت تماس و تنفس آن مخاطره آمیز است و غالباً در سردخانه‌هایی با ظرفیت‌های بالاتر از 2000 تن به کار می‌رود.

سردخانه های گاز دی اکسید کربن

دی اکسید کربن گاز نسبتاً  بی خطری است و به لایه ازون آسیب نمی‌رساند. این گاز برای استفاده در سیستم‌های برودتی مناسب است و خطرات آمونیاک را نیز ندارد.

سردخانه های فریونی

این مبردها توان برودتی خوبی دارند، اما گاز فریون به لایه اوزون آسیب وارد می‌کند و از آن در سردخانه‌های کوچک مقیاس استفاده می‌شود. به دلیل تبعات زیست محیطی در کشورهای پیشرفته استفاده از آن ممنوع شده است و از آن در سردخانه‌های کوچک مقیاس استفاده می‌شود.

طرح توجیهی سردخانه | سازه های سرد خانه

ساختار سازه‌های سردخانه‌ای را هم با سوله‌های فلزی، هم سازه‌های خرپایی و یا با اسکلت‌های تیر ورقی می‌سازند.

سازه‌های خرپایی دارای وزن واحد سطح و ورق‌های نازک‌تر و سبک‌تری نسبت به سازه تیرورقی هستندو هزینه‌های نگهداری کمتر را به دلیل رطوبت موجود در سردخانه یا رطوبت مناطق مرطوب دارد.

سردخانه تیرورقی از سازه خرپایی و در برابر رطوبت موجود در سردخانه مقاوم‌تر هستند و در طولانی مدت بدلیل طول عمر بالا مقرون به صرفه‌تر می‌باشند.

بدلیل تنوع در شرایط نگهداری محصولات، سردخانه‌های بزرگ سالن‌های زیاد و متعددی دارند. به همین دلیل در وسط اتاقک‌های سردخانه‌ای جهت ترانزیت محصولات یک راهرو قرار می‌دهند. غالباً سردخانه‌های 1000تا 2000تن نیازی به راهرو ندارند. در صورت کمبود فضا حتی می‌توان دو سردخانه مجزا ساخت که دارای دو درب خروجی و بدون راهرو باشند.

ارتفاع مناسب سردخانه تا 10 متر است. بالا بودن ارتفاع سردخانه، نه تنها سبب هزینه اضافی نمی‌شود؛ بلکه میزان فضا سردخانه را به سادگی افزایش می‌دهد.

کف سالن سردخانه را جهت ایزوله شدن با پنل و عایق پلیمری که مانع نفوذ دما و رطوبت است می‌پوشانند و بر روی عایق، اسکرید یا بتون ریخته می‌شود و در آن از لوله‌های انتقال سیال برای جلوگیری از یخ زدگی نیز استفاده می‌شود. کاربرد پایه‌های عنکبوتی جهت جلوگیری از خروج سرما از کف است. در سردخانه‌هایی که به صورت انجمادی هستند به دلیل سرمای زیاد کف اتاقک‌ها برفک میزند و به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد یخ و آسیب به کف زیر عایق یک  گرم کننده مرتبط با سنسور حرارتی قرار می‌دهند به خصوص در مناطق مرطوب که خاک خشک نیست، کنترل دقیق آن بصورت اتوماتیک انجام می‌گیرد.

 

 

انواع سردخانه برحسب میزان برودت

سسیستم سرمایشی و سردخانه‌های صنعتی به سردخانه‌های بالای صفر که جهت نگهداری محصولات کشاورزی و لبنی به کار می‌رود و سردخانه‌های زیر صفر همراه تونل انجماد برای ذخیره سازی مواد پروتئینی و برخی مواد لبنی به کار می‌رود و سردخانه‌های دومداره و اتمسفریک تقسیم می‌شوند.

کاربرد سردخانه های بالای صفر

معمولا دمای آن بین 0 الی 5 درجه سانتی گراد است. محصولاتی قبیل؛ میوه جات، سبزیجات، لبنیات و همچنین گوشت تازه و تخم مرغ و … در سردخانه‌های بالای صفر درجه سانتی گراد نگهداری می‌شوند. اين دما برای حفظ کیفیت و ساختار فیزیکی و شیمیایی محصولاتی نظیر مواد غذایی الزامی است. برای نگهداری انواع غلات و حبوبات و گل و گیاهان و … به طور معمول سطح دمایی حدود 25 درجه سانتی گراد به کار می‌رود.

کاربرد سردخانه های زیر صفر

دمای این نوع سردخانه گاه حتی به منفی 32 درجه زیر صفر نیز می‌رسد. مواد غذایی فاسد شدنی مانند گوشت، کره و … را در این سردخانه نگهداری و به حالت انجماد در می‌آورند تا مدت زمان بیشتری بتوان از آن‌ها نگهداری کرد.

سردخانه دو مداره

در این نوع سردخانه، از هر دو سردخانه زیرصفر و بالای صفر بهره می‌برند. در این سردخانه بر اساس نوع کاربرد، دما سردخانه را مجددا تنظبم می‌کنند. به دلیل اینکه برای ساخت سردخانه‌های مجزا هزینه بالایی نیاز است، معمولا از سردخانه‌های دو مداره استفاده می‌کنند. قبل از تغییر دما در سردخانه‌های دومداره، ابتدا آن را کاملا تخلیه و ضدعفونی می‌کنند و مطمئن می شوند از محصولات قبلی چیزی باقی نماند.

 

سردخانه اتمسفریک

محیط این سردخانه‌ها می‌تواند به عنوان کنترل سطح گازهای محیط اطراف و در نتیجه گازهای داخل میوه‌ها و سبزی‌ها فرض گردد. سردخانه‌های اتمسفریک کنترل شده، با تنظیم و بازسازی مداوم اکسیژن و دی اکسید کربن در انبارها و کانتینرهای نفوذ ناپذیر ترکیب گاز بر اثر فعالیت تنفسی میوه‌ها و سبزی‌های انبار و نشت گازها از طریق درب و دیوار را کنترل می‌کند. بنابراین گازها در فاصله‌های زمانی مشخص اندازه گیری می‌شوند و توسط هوای تازه، نیتروژن یا عبور اتمسفر انبار از میان یک ماده شیمیایی برای گرفتن دی اکسید کربن، تنظیم می‌شوند.

طرح توجیهی سردخانه | تجهیزات اصلی سرما زای سردخانه

سازه سردخانه تا حد امکان ایزوله ساخته می‌شود و دارای سیستم‌های برودت هوا نظیر اواپراتور و کمپرسور است.

کمپرسور

کمپرسورهای سردخانه‌ای به مثابه قلب سیستم عمل می‌نمایند.  کمپرسورها وظیفه تراکم و انتقال ماده سرمازا را در سیستم تبرید برعهده دارند. گاز دریافتی از تبخیر کننده توسط کمپرسور با فشار از بخش رانش آن خارج می‌شود.

کمپرسور در واقع حجم گازها را با فشردگی کم می‌کند و به این ترتیب فشار آن‌ها را افزایش می‌دهد و طی این عمل، درجه حرارت گاز افزایش می‌یابد. برای کاهش درجه حرارت، هنگام خروج گاز پرفشار آن را از یک سیستم خنک کننده عبور می‌دهند. کمپرسورها انواع مختلفی دارند و بلحاظ فنی می‌توانند از نوع پیستون‌های متقارن رفت و برگشتی، دورانی، حلزونی یا گریز از مرکز باشند.

کندانسور

کندانسور به عنوان یک مبدل و خنک کننده وظیفه جذب حرارت محیط نگهداری مواد و محصولات غذایی داخل اتاقک‌های سردخانه و انتقال آن به عامل سرمازا را دارند. کندانسور با گرفتن گرما و انتقال آن به خارج سیستم، باعث تغییر شکل ماده تبریدی از حالت بخار به مایع می‌گردند. هوای موجود در محیط سرخانه‌ای به کمک فن‌ها امکان یکنواخت کردن شرایط محیط و افزایش سرعت انتقال حرارت را دارد.

دو عامل اساسی و مهم در کارآیی کندانسورهای خنک کننده سطح خنک‌کننده‌های در تماس با محیط  سردخانه و حجم هوای دور کننده گرما در واحد زمان می‌باشد؛ به همین دلیل لوله‌های اواپراتور برای افزایش سطح تماس انتقال حرارت، در شبکه‌ای از فلزات نازک با قابلیت هدایت حرارتی بالا قرار می‌گیرند تا از ایجاد اختلاف درجه حرارت زیاد بین دستگاه تبخیر کننده و محیط سردخانه جلوگیری نماید و هوا هنگام برگشت مجدد به محیط سردخانه رطوبتش را از دست بدهد و با ادامه این فرایند خشک شدن سطح محصول امکان پذیر می‌گردد.

 

اوپراتور

اواپراتور حرارت موجود در سردخانه را جذب و به مایع سرمازا انتقال می‌دهد. برای کارایی بالاتر، لوله‌های اپراتور را در شبکه‌ای از فلزات نازک قرار می‌دهند. این امر هم باعث افزایش سطح انتقال حرارت و همچنین سرعت انتقال بالاتر می‌گردد.

احداث سردخانه و عوامل محاسباتی آن

طراحی فنی متناسب با اقلیم و ظرفیت قدم اولیه و اساسی در احداث سردخانه است. عواملی که در طراحی و محاسبات احداث سردخانه موثر هستند، عبارتند از:

  • نوع کاربری سردخانه برحسب دما و نوع محصولاتی که در آن نگهداری می‌گردد.
  • محل احداث و استقرار سردخانه و منطقه جغرافیایی و اقلیمی آن
  • ساختار سازه و فنداسیون و جنس عایق‌های مورد استفاده در بدنه و کف سردخانه و و جنس لوله‌های مورد استفاده متناسب با  آب وهوای محل احداث و نوع سردخانه
  • کیفیت تجهیزات سردخانه و اجرا و نصب صحیح وسایل به کار رفته میزان اتلاف انرژی و حرارت و مقدار ذخیره سازی محصول
  • اندازه و ابعاد سردخانه و اتاقک های آن
  • نوع مبرد مورد استفاده

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نگارش شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

  • تهیه طرح توجیهی امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت 
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • همکاری در راه اندازی طرح های صنعتی

   برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی احداث سردخانه



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی احداث سردخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

شاید در نگاه اول تعریف کارآفرینی مفهومی ساده و قابل فهم به نظر برسد، ولی تعریف دقیق و یکسانی میان همگان وجود ندارد. تعریف‌های زیادی وجود دارد که ویژگی های مختلف کارآفرینی و جنبه‌های شخصیتی را توصیف می‌کنند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با تعریف کارآفرینی و ویژگی‌های یک کارآفرین آشنا سازیم. اگر قصد شروع کار جدید را دارید حتما مقاله راه اندازی کسب و کار را نیز مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه های کارآفرینی از مشاوره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: کارآفرینی چیست

 

کارآفرین کیست ؟ کارآفرینی چیست ؟

همانطور که گفته شده علارغم تصور کلی در مورد کارآفرینی، تعریف واحدی برای کارآفرینی وجود ندارد. اینکه کارآفرینی را یک علم بدانیم و یا اینکه کسانی بخواهند بین کارمندی و کارآفرینی یکی را انتخاب کنند،  دغدغه‌ای است که در یک قرن اخیر ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغل کرده است. اما ژوزف شومپیتر (پدر کارافرینی) تعریف کارآفرینی را از مفهوم صرفه جویی و فرصت پروری می‌دید. شومپیتر به رابطه بین نوآوری و کارآفرینی توجه ویژه داشت. او پنج شیوه را در نوآوری مطرح می‌کند که عبارتند از:

  • معرفی یک محصول جدید (کالا یا خدمات)
  • به کارگیری شیوه‌ای نو برای تولید یک محصول قدیمی
  • کشف یک منبع جدید برای بدست آوردن مواد اولیه
  • ایجاد یک ساختار جدید برای یک صنعت

ویژگی های کارآفرین

ویژگی های رفتاری زیر از جمله ویژگی‌هایی است که به تمام کارآفرینان نسبت داده می‌شود:

  • خلاقیت
  • پیشرو بودن
  • آینده نگری یا پیش بینی آینده
  • آینده سازی
  • ریسک پذیری
  • ارزش آفرینی
  • ایجاد اشتغال و کار
  • خلق ثروت

در ادامه به توضیح هر کدام از ویژگی‌های کارآفرینان می‌پردازیم تا با مفهوم هر کدام بهتر آشنا شوید. جهت آموزش مهارت های کارآفرینی کلیک کنید.

خلاقیت از ویژگی های کارآفرین

به کلی خلاقیت به معنی خلق یک اثر جدید با به کارگیری قدرت تخیل است. فرایند کارآفرینی فردی و سازمانی، از خلاقیت شروع می‌شود. خلاقیت و نوآوری اولین مرحله کارآفرینی است که با به کارگیری آن برای رفع یک مشکل در سطح جامعه و یا سازمان می‌توانید مسیر کارآفرینی خود را شروع کنید.

پشرو بودن

در این مرحله شما باید ایده خود را عملی کنید. شاید اولین نفری باشید که شروع به ارائه این خدمت یا محصول می‌کنید، در نتیجه در این مسیر با مشکلات، مخالفت‌ها و چالش‌های بسیاری روبرو خواهید شد. فراتر رفتن از مرکز امکانات از جمله ویژگی‌های یک کارآفرین است. کارافرینی یک فرایند است که در آن، فرصت‌هایی را که می‌بینید، بدون توجه به منابع و شرایطی که در زمان حال دارید، تعقیب کنید تا بتوانید از کالا و خدمت خودتان که در آینده خلق ارزش می‌کند، بهره ببرید.

تفاوت اصلی کارآفرینان با سایر افراد جامعه عمل است. آن‌ها اقدام می‌کنند و فکر خود را عملی خواهند ساخت. اگر یک کارآفرین جایی حرفی بشنود، شکایتی داشته باشد، فرصتی ببیند، تهدیدی حس کند، راهکار را در اقدام کردن با خلق یک کسب و کار جدید ببیند، می‌کوشد تا نسبت به دیده‌ها و شنیده‌های خود عکس العملی نشان دهد.

آینده نگری ( پیش بینی آینده ) و آینده سازی

داشتن دیدگاهی وسیع‌تر نسبت به آینده، لازمه موفقیت در تولید یک محصول یا خدمت است. یک کارآفرین با آینده نگری، محصولی (کالا یا خدمتی) را ارائه می‌دهد، تنها برای زمان حال مخاطبانش طراحی نشده است بلکه پاسخگوی نیازهای آینده مشتریانش نیز می‌باشد.

ریسک پذیری از ویژگی های کارآفرین

اگر تاکنون شکست نخوردید یا اشتباهی نکردید به یقین بدانید که تا حالا کار بزرگی انجام نداده‌اید. کسی که کسب و کاری را راه اندازی می‌کند، ریسک این کار را می‌پذیرد. به این امید که از این ریسک کردن سودی بدست آورد. البته ریسک پذیری منطقی و مبتنی بر استدلال با تصمیم گیری هیجانی تفاوت بسیاری دارد.

ارزش آفرینی

هدف اصلی یک کار آفرین چیست ؟ شاید ابتدا فکر کنید پول و ثروت هدف یک کارآفرین است. در حالی که برخلاف تصور عمومی کارآفرینان در تلاشند تا محصولی (کالا یا خدماتی) را به مخاطبان خود ارائه کنند تا با استفاده از آن چیزی به مشتریان خود اضافه کرده باشند. بدهی است که ارائه یک محصول ارزشمند منجر به رسیدن پول و ثروت می‌شود و حتی می‌توان با سنجش گردش مالی کسب و کارتان، میزان موفقیت آن را ارزیابی کنید.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با بهرمندی از یک تیم متخصص و با تجربه در زمینه کسب و کار، پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه کسب و کار می‌باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه های کارآفرینی از مشاوره مرکز کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: کارآفرینی چیست

 


:: برچسب‌ها: کارآفرینی ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان سمنان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: صنایع و معادن سمنان

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان سمنان

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان سمنان :
سمنان _ میدان معلم – رو به روی فروشگاه زنجیره ای رفاه، مجتمع اداری صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان
 
شماره تماس:
۰۲۳۳۳۴۴۱۱۰۱-۴
 
کد پستی: 6931144171
  
 
آدرس وب سایت:sem.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان سمنان

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن سمنان



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان سمنان ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مشاوره کسب و کار از جمله موارد الزامی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید است. در جلسات مشاوره کسب و کار شما با چالش‌ها، مشکلات و مسیر راه اندازی کسب و کار خود آشنا می‌شوید و همچنین می‌توانید نحوه برطرف کردن موانعی که با آن‌ها روبرو هستید را بیاموزید. با اینکه مطالب این مقاله نمی‌تواند جایگزین مشاوره کسب و کار باشد ولی ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین سوالات و ابهامات موجود در مسیر راه اندازی کسب و کار را برای شما توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.  

منبع: مشاوره کسب و کار

 

 

مشاوره کسب و کار

از جمله مهمترین مواردی که در جلسات مشاوره کسب و کار مطرح می‌شود عبارتند از:

هدف از مشاوره

قبل از هر چیزی هدف خود را تعیین کنید که می‌خواهید کسب و کاری برای خود راه اندازی کنید یا به دنبال افزایش اطلاعات خود در مورد راه اندازی یک کسب و کار هستید. اگر قصد دارید واقعا یک کسب و کار جدید برای خود راه‌اندازی کنید، باید علاوه بر جنبه‌های تئوری با جنبه‌های اجرایی راه اندازی کسب و کار آشنا شوید. باید اطلاعات دقیقی در مورد نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب وکار داشته باشید.

انگیزه برای مشاوره کسب و کار

قبل از هر اقدامی با خودتان رو راست باشید. ببینید چرا می‌خواهید یک کسب و کار جدید راه‌اندازی کنید. معمولا کارآفرینان از این لحاظ به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول کار آفرینانی هستند که با انگیزه بیرونی شروع به فعالیت می‌کنند به عنوان مثال به دلیل اینکه مدیر ناکارآمدی دارند شروع به راه اندازی کسب و کار خود می‌کنند.

دسته دوم کار آفرینانی هستند که با انگیزه درونی کسب و کار خود را راه اندازی می‌کنند. به عنوان مثال یک ایده‎‌ای دارید و فکر می‌کنید که می‌توانید با عملی کردن ایده‌تان شروع به خدمات رسانی و خلق ارزش کنید.

اگر واقعا مصمم هستید که می‌خواهید کسب و کار خود را شروع کنید یک کاغذ بردارید و سوالات زیر را پاسخ دهید.

واقعا می خواهید در کسب و کارتان چه کنید ؟

نمی‌توانیم اول یک شرکت ثبت کنیم، بعد بشینیم ببینیم که حالا می‌خواییم چی کار کنیم!!! بنابراین اولین سوالی که باید به آن جواب دهید این است که می‌خواهید چی کار کنید؟

حال تلاش کنید در چند سطر داستان کسب و کار خودتان را بنویسید.

شما به عنوان یک کار آفرین باید قبل از شروع کسب و کارتان به این سوال هم پاسخ دهید که چرا من؟ چرا باید به سراغ این کار بروم؟

اینجا همان جایی که است که شما باید اول به خودتان اثبات کنید که در حوزه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت داشته باشید، نوآوری انجام داده‌اید که خودتان حاظرید از محصول تولیدتان استفاده نمایید.

بسیارند کسانی که در جلسات مشاوره کسب و کار ادعا دارند که محصول و خدماتی که ارائه می‌دهند در هیچ جای دیگری ارائه نمی‌شود. اما دیر یا زود حقیقت ماجرا مشخص می‌شود. گردش مالی حساب بانکی شما درستی یا نادرستی این امر را ثابت می‌کند. پس با دقت به سوالی که پرسیده شد پاسخ دهید. نوشتن طرح توجیهی به شما این امکان را میدهد تا علاوه بر امکان دریافت مجوزهای لازم افق دیدی روشن نسبت به آینده داشته باشید.

با راه اندازی این کسب و کار چه ارزشی و خدمتی ایجاد می کنید؟

نباید فراموش کنید که ارزش، چیزی است که مشتری شما حاضر است برای آن پول خرج کند. در غیر این صورت شما کسب و کاری راه نیانداخته‌اید، تنها یک کار خیر انجام داده‌اید. جهت راه اندازی کسب و کار کلیک کنید.

چه کسی قرار است به شما پول بدهد؟

شاید مهم‌ترین سوالی که باید به آن در جلسات مشاوره کسب و کار پاسخ دهید این است که چه کسی برای محصول یا خدمات شما پول قرار است پول دهد؟

شما به عنوان یک کارآفرین کسب و کار جدید، آیا واقعا توانایی ایجاد ارزش دارید یا تنها به دنبال شکل دادن یک شخصیت خقوقی برای قلاب اندازی در رودخانه فرصت‌ها هستید تا یک ماهی گیر کند؟

ما نمی‌توانیم یک کسب و کار جدید راه بیاندازیم و وقتی دیدیم که مشتری نداریم بگوییم که ما تلاش خودمان را کردیم ولی جامعه قدر ما را ندانست.

مردم با پول دادن علاوه بر تامین هزینه کسب و کار، از میان کسب و کارهای مختلف به کسب و کار مورد علاقه خود رای می‌دهند و از استفاده از خدمات آن کسب و کار راضی‌تر هستند.

آیا از صنعتی که می خواهید در آن کار کنید، با خبر هستید ؟

خوب است که قبل از شروع به کار کردن در یک زمینه فعالیت، تحلیل استراتژیک آن صنعت را هم داشته باشید. در حال حاضر صنایع مختلفی وجود دارد که حتی ممکنه با آن‌ها آشنایی هم نداشته باشید، مشاوران کسب و کار با بررسی شرایط و زمینه‌های موجود برای شروع کارتان راهنمایی و خدمات لازم را می‌دهند.

چقدر با مسائل و چالش های مالی کسب و کار آشنا هستید ؟

بسیارند کارآفرینانی که میانه خوشی با مسائل مالی ندارند. این کار آفرینان فکر می‌کنند که برای راه اندازی یک کسب و کار اصل، ایده است و در ادامه کسب و کارشان جان گرفت می‌توانند با استخدام حسابدار و مدیر مالی به مسائل مالی خود رسیدگی کنند.

بحث مالی تنها به پیدا کردن سرمایه گذار و سرمایه اولیه کسب و کار محدود نمی‌شود. شما به عنوان یک کارآفرین باید از مباحث مالی درک صحیحی داشته باشید. از مفاهیم مالی مهمی که باید با آن آشنا باشید می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • سرمایه در گردش
  • نقطه سر به سر
  • هزینه جاری
  • سرمایه اولیه
  • مزایا و معایب واگذاری سهم به دیگران
  • تفاوت مکانیزهای مختلف رشد مالی
  • مزایا و معایب وام‌های کوتاه مدت و بلند مدت
  • ساختار هزینه
  • نقدینگی
  • مفقوم هزینه
  • نفروضات و ریسک مالی
  • و …

 

آیا می توان هم زمان با راه اندازی کسب و کار جدید کار قبلی خود را هم داشته باشیم ؟

اگر به زندگی نامه کارآفرینان مختلف نگاه کنیم متوجه می‌شویم که کارآفرینان زیادی بودند که در ابتدای راه اندازی کسب و کار جدید خود تا مدت‌ها در شغل قبلی خود مشغول کار بودند.

معمولا در کسب و کارهای خانگی و کوچک، تامین مالی از طریق کار کردن در جایی دیگر یک امر عادی است. ولی نباید فراموش کنید که کسب و کار شما دیر یا زود به نقطه‌ای خواهد رسید که شما مجبورید تمام وقت خود را بر روی آن بگذارید.

 

نقش شبکه های اجتماعی | مشاوره کسب و کار

امروزه شبکه های اجتماعی و رسیدگی به آن‌ها به صورت تخصصی برای تمامی کسب و کارها نقش مهمی پیدا کرده است. آشنایی با بازاریابی مدرن و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی از جمله مباحث مهمی است که باید قبل از شروع کسب و کار با آن آشنا باشید. مجموعه کاردوک علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای به شما جهت راه اندازی سایت و شبکه های مجازی تان خدمات ارائه می دهد. جهت راه اندازی سایت اینترنتی خود کلیک کنید.

 

مشاوره کسب و کار کاردوک

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با بهرمندی از تیمی متخصص و با تجربه در زمینه کسب و کار آماده ارائه خدمات خود به شما است شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان با شماره درج شده تماس بگیرید.

شما می‌توانید با پاسخ و فکر کردن به پاسخ سوالات فوق اطلاعات مفیدی را در مورد کسب و کار مورد نظر خود بدست آورید، همچنین می‌توانید اگر سوال مفیده دیگری به ذهنتان رسید در ادامه این مطلب با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: مشاوره کسب و کار



:: برچسب‌ها: مشاوره کسب و کار برای شروع ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان بوشهر چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن بوشهر

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان بوشهر

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان بوشهر :
خیابان شهید مطهری (خیابان باغ زهرا) _ سه راهی خیابان بهشت صادق
 
شماره تماس:
 6_33559634
 
شماره فاکس: 33559647
  
 
آدرس وب سایت: bsh.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان بوشهر

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن بوشهر



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان بوشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با مشخص شدن هر چه بیشتر اهمیت و کاربرد بورس، تقاضا برای ثبت شرکت کارگزاری نیز بیشتر می‌شود. بازار بورس دارای قوانینی است که از جانب دولت تعیین شده‌اند. طبق همین قوانین تنها کارگزاران می‌توانند در این بازار فعالیت داشته باشند. پس اگر می‌خواهید اقدام به خرید و فروش سهام یا دیگر فعالیت‌های مالی در بورس کنید، باید از طریق کارگزاری اقدام نمایید. در ادامه این مقاله به طور مختصر بازار بورس و فعالیت های شرکت های کارگزاری و نحوه ثبت شرکت کارگزاری را شرح خواهیم داد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: ثبت شرکت کارگزاری

بازار بورس و کارگزاری ها

بورس محلی است که اوراق بهادار، سهام شرکت ها و انواع اوراق قرضه ای که شرکت ها و سایر سازمان ها صادر کرده اند و دارای ارزش هستند خرید و فروش می شوند. قیمت اقلام نامبرده شده بر اساس فعالیت های سازمان های صادره روزانه در نوسان هستند. خرید و فروش طبق قوانین باید از طریق کارگزار صورت بگیرد. کارگزاران اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که بین خریدار و فروشنده واسطه گری کرده و سایر خدمات سرمایه ای را در بازار مالی به مراجعان ارائه می دهند.

 

شرکت‌های کارگزاری چه فعالیت هایی دارند؟

اصلی ترین و شناخته شده ترین فعالیت شرکت های کارگزاری خرید و فروش سهام در بازار بورس است. اما این شرکت ها علاوه بر این خدمات می توانند فعالیت های دیگری نیز داشته باشند. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید و فروش، ارزشیابی و معامله اوراق بهادار تحلیل اطلاعات و دریافت دستورات خرید و فروش از جانب سرمایه گذاران فراهم آوردن تسهیلات لازم برای فروش سپرده گذاری و تعهد پذیره نویسی صدور گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با معاملات مالی امور مربوط به انتقال و تسویه اوراق بهاردار و سهام ها آموزش سهامداران و سرمایه گردانی و….

 

فایده بورس و شرکت‌های کارگزاری چیست؟

در بازار مالی اوراق بهادار و بورس دارای اهمیت ویژه‌ای است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از این بازار به عنوان ابزاری برای تنظیم عرضه و تقاضای بازار استفاده می‌شود. ارزش ارز و سیستم مالی هر کشور تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد؛ بورس و اوراق بهادار ابزاری جهت تعدیل بازار مالی هستند.

 

برای ثبت شرکت کارگزاری چه شرایطی لازم است؟

از جمله شرایط لازم برای ثبت شرکت کارگزاری می‌توان به شرایط زیر اشاره داشت :

  • ایرانی بودن
  • حداقل 25 سال سن
  • دارای حداقل 3 سال کارآموزی
  • گذراندن امتحان تخصصی و نظری
  • ارائه وثیقه کسب مجوز هیئت بورس

شما می‌توانید با کمک مرکز مشاوره کاردوک بدون هیچ دردسری شرکت خود را ثبت کنید. برای اطلاع از راه های ثبت شرکت کلیک کنید.

 

چگونه شرکت کارگزاری ثبت کنیم؟

تنها کسانی می توانند در زمینه کارگزاری فعالیت کنند که از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوزهای لازم را کسب کرده و عضو کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نیز باشند. برای ثبت شرکت کارگزاری نیز باید هیئت مدیره و مدیر عامل به تایید سازمان بورس رسیده باشند. شرکت هایی کارگزاری می توانند تحت عنوان شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسند. شرکت هایی که بخواهند در زمینه های پردازش اطلاعات مالی، صندوق سرمایه گذاری، صندوق بازنشستگی، خرید و فروش اوراق بهادار، مشاوره، تسویه، تحلیل اطلاعات در بازار اوراق بهادار و… فعالیت بکنند باید مجوزهای لازم از سازمان بوری و اوراق بهادار را دریافت کرده باشند.

 

چند نکته در زمینه ثبت شرکت‌های کارگزاری

  • تنها شرکت‌هایی که در عنوان فعالیت آن‌ها سرمایه گذاری مطلق یا سرمایه گذاری در بورس قید شده است، باید مجوز از سازمان بورس دریافت شود.
  • استفاده از عنوان‌هایی مثل خرید و فروش سهام نیاز به کسب مجوز ندارند.
  • فعالیت و بازاریابی هرمی به طور مطلق ممنوع است.
  • پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان بورس، در قالب شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، شرکت کارگزاری به ثبت می‌رسد.

برای کسب اطلاعات جهت ثبت شرکت کلیک کنید. کارشناسان ما در مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توانند شما را جهت تسهیل مراحل ثبت راهنمایی کرده و سرمایه لازم جهت شروع کار را فراهم کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: ثبت شرکت کارگزاری



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت کارگزاری ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان ایلام چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان ایلام

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان ایلام :
ایلام بلوار شهید بهشتی – خیابان شهدای نوریان 
 
شماره تماس:
۳۲۲۲۴۶۶۰ – ۳۳۳۳۸۱۰۱
 
کد پستی: 6931144171
  
 
آدرس وب سایت: https://ilm.mimt.gov.ir/

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان ایلام

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن ایلام



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان ایلام ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از صاحبان سرمایه به دنبال یک اصول مدیریت در سازمان خود هستند تا بتوانند آن را به بالاترین درآمد ممکن برسانند. پس از ورود به بازار کار دیر یا زود متوجه می‌شوید که در هر حوزه‌ای، مدیریت اصلی اساسی و انکارناپذیر است. به طوری که موفقیت و رشد سازمان مستقیما به عملکرد مدیران آن بستگی دارد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که مدیریت به عنوان یک علم شناخته می‌شود، پس شما هم اگر به دنبال هدایت مجموعه خود هستید، باید پایه‌های علم مدیریت را بشناسید. خوب است بدانید اصول مدیریت تنها برای مدیران نبوده و در هر زمینه و بخشی که فعالیت دارید، آگاهی از این اصول به یاری شما می‌آیند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

 منبع: اصول مدیریت

 

تعریفی کوتاه از مدیریت

قبل از آن که بخواهیم اصول مدیریت را شرح دهیم، خوب است با مفهوم مدیر و مدیریت آشنا شوید. مدیر کسی که کار مدیریت را انجام می‌دهد، او محیطی مناسب برای کسانی که می‌توانند برای اهداف سازمان مفید باشند، فراهم می‌کند. در عمل، مدیریت ادغامی از دانش، هنر و خلاقیت است که در جهت اهداف سازمان از آن‌ها استفاده می‌کند. مدیری موثر است که بتواند در شرایط سخت زیردستان را با خود هماهنگ کند. تصمیمات یک مدیر شایسته بر اساس تفکر عمیق و آینده نگری است. برای رسیدن به این اهداف و ویژگی‌ها لازم است تا علاوه بر دانش، با اصول مدیریتی نیز آشنا باشید. 

مقاله موانع خلاقیت را مطالعه نمایید.

اصول مدیریت چیست؟

نظریه‌های متعددی درباره اصول مدیریت ذکر شده‌اند که در هر کدام از آن‌ها مباحث مختلفی در نظر گرفته شده است. اما در همه آن‌ها می‌توان به اشتراکاتی رسید. در ادامه به دو دیدگاه پرداخته‌ایم که هم طرفداران بیشتری داشته و هم در عمل کاربردی‌تر بوده‌اند.

اصول پنجگانه مدیریت

بعد از آنکه نظریات مختلفی درباره وظایف مدیر مطرح شد، پنج وظیفه به عنوان وظایف و اصول مدیریت میان صاحبان نظر به توافق رسید. این پنج اصل عبارتند از؛

  1. برنامه ریزی
  2. سازماندهی
  3. هدایت و کنترل
  4. به کارگماردن
  5. رهبری

برنامه ریزی ؛ قدم اول در اصول مدیریت

برنامه ریزی از جمله اصولی است که همه صاحب نظران در مورد آن اتفاق نظر دارند. مدیری که فاقد مهارت برنامه ریزی باشد، به سازمان آسیب زده و مانع از رشد آن می‌شود. با برنامه‌ریزی اهداف، مسیر اجرایی، روش و ابزار مورد نیاز مشخص است. در واقع وقتی مدیر برنامه ریزی داشته باشد با اتفاقات غیرمترقبه مواجه نمی‌شود. او در برخورد با بحران‌ها می‌داند به کدام سو باید حرکت کند و سلیقه شخصی را در کار دخالت نمی‌دهد. مقاله ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی کلیک کنید.

سازماندهی ؛ اصول سازماندهی در مدیریت را بشناسید

مدیر با سازماندهی وظایفی را از حالت کلی به حالت جزئی‌تر در می‌آورد. بدین صورت واحدهای مختلف با فعالیت در کنار یکدیگر قادر به رسیدن به اهداف سازمان می‌شوند. برای مثال برای درست کردن یک پیتزا با توجه به منابع مالی موجود مواد اولیه را تهیه کرده و بر اساس ظرفیت فرها در ساعت سفارش دریافت می‌کند، او می‌داند که برای سرعت بخشیدن به کار نباید بیش از 3 نفر را در آشپزخانه و سالن غذا خوری بگمارد و برای نظم دهی باید شرح وظایف هر سه نفر را دقیق مشخص نماید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله هوش مالی را مطالعه نمایید.

هدایت و کنترل ؛ اصل سوم از اصول مدیریت

بنابراین اصل پس از برنامه ریزی و سازماندهی، نباید نیروها را به حال خود رها کرد. حتی اگر کارتان با ماشین آلات است، باز هم نیاز دارید که دائم بر روند کار نظارت کرده و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. عدم وارسی و ندادن بازخورد باعث می‌شود عیب‌های کار برطرف نشده و سیستم به اشتباه خود ادامه دهد.

به کار گماردن : اصول فراموش شده مدیریت

در میان اصول مدیریت به اصل به کار گماردن توجه کمتری شده است، درحالی که به کار گماردن نیروی انسانی متناسب با یک سمت بسیار در پیشرفت کار اهمیت دارد. در واقع این اصل بر این موضوع اشاره دارد که افراد را بر اساس تخصص و مهارت‌هایشان باید شناسایی کرد و برای آن‌ها وظایف تعریف نمود.

رهبری ؛ مدیریت یا رهبری

همانطور که در ابتدا وظایف مدیر را شرح دادیم، رهبر یک گروه نیز همان وظایف را بر عهده دارد. با این تفاوت که رهبر جایگاهی غیر سازمانی و جدایی از سمت نیز می‌تواند داشته باشد. مدیر با شرح وظایف و کنترل نیروها سعی در بهبود اوضاع دارد. این روش در رابطه با مشاغلی که مکانیکی است بسیار موثر است. اما این موضوع در برخورد با نیروی انسانی دشوارتر بوده و مدیر باید دارای روحیه رهبری نیز باشد.

مهارت رهبری در واقع به میزان تاثیرگذاری مدیر بر روی دیگران اشاره دارد. با این توانایی می‌توانید در نیروهای خود حس رقابت، انگیزه، رغبت به کار و… را پرورش دهید. یک رهبر برای تاثیرگذاری از پیشنهادات مالی و یا تنبیه استفاده نمی‌کند، بلکه او ارتباطی با سایرین ایجاد کرده که از هر مشوقی بالاتر است. مقاله ایجاد انگیزه در کارکنان را مطالعه نمایید.

اصول مدیریت فایول

فایول مهندسی بود که به صورت تجربی یاد گرفته بود چگونه یک پروژه را در عالی‌ترین سطح مدیریت کند. او بر همین اساس دیدی نسبت به کار مدیریتی پیدا کرد و برای انتقال تجربیات خود 14 اصل را شرح داد که در ادامه به هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

تقسیم کار

اصل تقسیم کار بیان می‌کند که کارها را باید به وظایف کوچکتر تقسیم کرد تا با گماردن افراد در هر بخش به کار سرعت بخشید و فرد در آن متخصص می‌شود.

  • اختیار و پاسخگویی

فایول بیان می‌کند نمی‌توان به کسی اختیار داد و از او نتیجه کار را بازخواست نکرد و یا برعکس این موضوع. اختیار و پاسخگویی هر دو با هم معنا پیدا می‌کنند.

  • نظم و انضباط

همه افراد سازمان باید به قوانین احترام گذاشته و در هر شرایطی به آن‌ها پایبند باشند.

  • وحدت فرماندهی

براساس اصل وحدت فرماندهی هر کارمندی باید از یک نفر دستور گرفته و فقط به آن فرد پاسخگو باشد. به این صورت هر کس در سازمان یک مافوق دارد که باید دستورات او را پیش ببرد.

  • وحدت رویه

گروه‌های مختلف در سازمان که یک هدف مشابه را دنبال می‌کنند باید توسط یک مدیر و یک طرح هدایت شوند. در غیر این صورت آن طرح به سرانجام نخواهد رسید.

  • تبعیت

اهداف و منافع سازمان همیشه بر منافع و اهداف فرد مقدم است. بر این اساس هرگز نباید فردی خود را نسبت به سازمان در اولویت بداند.

  • جبران خدمات

همه کسانی که در سازمان فعالیت دارند، باید دستمزدی منصفانه و بر اساس فعالیت‌شان دریافت کنند. پس یک مدیر باید عملکرد اعضایش را برای جبران زحمات‌شان همیشه در نظر داشته باشد.

  • میزان تمرکز در تصمیم‌گیری

بر اساس این اصل، تصمیمات نباید همیشه از بالا به پایین گرفته شود. بلکه کسانی که در رده‌های میانی سازمان هستند نیز باید در تصمیمات سهیم بوده و حق اعمال نظر در سطوح خود را داشته باشند.

  • زنجیره فرمان

زنجیبره فرمان همان سلسله مراتب قدرت است، بر این اساس هر کارمند می‌تواند تا دو رده بالاتر از خود ارتباط برقرار کند. این موضوع بیشتر در سازمان‌هایی است که هرمی بوده و امکان ارتباط با مدیران ارشد وجود ندارد.

ترتیب و مرتب بودن

اگر سازمانی نظم نداشته باشد، پس چگونه کارمندانش می‌توانند از منابع به بهترین نحو استفاده کنند. داشتن فضایی ایمن، مناسب، تمیز و… به طور مستقیم با مرتب بودن در محیط کار در ارتباط است.

انصاف

رفتار مدیران با زیر دستان اگر خالی از انصاف باشد، طولی نمی‌کشد که زیردستان نیز کارشکنی کرده و ضررهای هنگفتی به سازمان خواهند زد. برخورد مدیر باید بی‌طرفانه، بی غرض و با احترام باشد.

ثبات کارکنان

سازمان‌ها بهتر است تلاش کنند تا عمر حضور نیروهای خود را افزایش دهند. با این کار هم امنیت شغلی را در آن‌ها زیاد کرده‌اند و هم هزینه استخدام و آموزش را به حداقل می‌رسانند. دراین شرایط نیروها نیز نسبت به سازمان‌شان احساس مسئولیت بیشتری کرده و در زمان بحران بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.

ابتکار

آزاد گذاشتن نیروها جهت ابراز علاقه یکی از روش‌هایی است که به کارکنان اجازه می‌دهد تا ابتکار و خلاقیت در کار داشته باشند. ایده‌های جدید باعث پیشرفت و ارتقای سازمان نیز خواهد شد.

روحیه کار گروهی

آخرین اصل از اصول مدیریت فایول به کار گروهی تاکید دارد. سازمانی که کارمندانش را به کار گروهی تشویق می‌کند و به آن‌ها تیمی کار کردن را آموزش می‌دهد، در خود به یک یکپارچگی می‌رسد. این وحدت و یک پارچگی منجر به توسعه و فراگیری آموزه‌های بیشتر در سازمان می‌شود. در چنین فضایی دو به هم‌زنی و زیر آب زنی معنا خود را از دست داده و افراد برای پیشرفت خود به آموزش همکاران خود نیز می‌پردازند. شما در هر جایی که هستید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک بهرمند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: اصول مدیریت



:: برچسب‌ها: اصول مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()