نوشته شده توسط : کاردوک

تحقیقات نشان می‌دهد ثبت شرکت با مسئولیت محدود از میان شرکت‌های مختلف که می‎‌توان ثبت کرد از شرکت‌های فعال و متدوال در زمینه تجارت و بازرگانی است. این نوع شرکت در تمام زمینه‌ها مثل صنعتی، مهندسی، فناوری اطلاعات و… می‌تواند فعالیت کند و محدودیتی ندارد و تمام سرمایه خود را از طریق موسسین خود تامین می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: شرکت با مسئولیت محدود

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با‌مسئولیت‌محدود امتیازات عمده‌ای برای شرکا دارد و مسئولیت آن‌ها بستگی به مقدار سرمایه ورودی آن‌ها دارد. یک امتیاز خوب این شرکت این است که در صورتی که ورشکسته شود و بدهی بالا بیاورد، سهامداران مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه از دست بدهند و هر کدام فقط به میزان مبلغی که سرمایه گذاری کردند مسئول بدهی‌های شرکت هستند و طلبکاران مابقی مطالبات خود را نمی‌توانند از اموال شرکا مطالبه کنند.

همچنین تشکیل این شرکت خیلی ساده و آسان‌تر از ثبت شرکت‌هایی مانند شرکت سهامی و یا شرکت سهامی خاص است. فقط به وجود دوشریک نیاز است و اداره آن بسیار آسان‌تر است. یکی از عمده‌ترین شرکت‌های بازرگانی در کشور بوده و حتی بین اعضای خانواده، فامیل یا دوستان و آشنایان تشکیل می‌شود. برای اشنایی با انواع شرکت ها کلیک کنید.

چه زمانی شرکت مسئولیت محدود ثبت کنیم ؟

از جمله شرکت‌هایی که معمولا مسئولیت محدود ثبت می‌شوند، عبارتند از:

  1. شرکت های بازرگانی
  2. شرکت های پیمانکاری
  3. شرکت های کامپیوتری
  4. شرکت های طراحی سایت
  5. شرکت های دیزاین و طراحی
  6. شرکت های خدماتی و…

ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود

  • شرکت مسئولیت محدود با حداقل دو نفر شریک در ایران قابل ثبت است
  • دراسم شرکت باید عبارت ”بامسئولیت‌محدود” تیتر شود و نباید دربردارنده اسم هیچ کدام از سرمایه گذاران باشد.
  • برعکس انواع دیگر شرکت‌ها، حداقل و حداکثر مبلغ برای سرمایه گذاری پیش بینی نشده، سرمایه در این نوع شرکت به سهام تقسیم نمی‌شود. هر یک از شرکاء نسبت به سرمایه، حق رای دارند و همچنین براساس میزان سرمایه سود می‌برند.
  • زمان و مدت مدیریت مدیران در شرکت با‌مسئولیت‌محدود محدودیتی ندارد و شرکا می‌توانند مدت محدود یا نامحدود برای مدیران در نظر بگیرند، حتی می‌توانند مدیر را از بین شرکاء یا خارج آنها انتخاب کنند.
  • سهم الشرکه در شرکت‌های با مسئولیت محدود فقط با تشکیل شدن مجمع قابل انتقال است.
  • اعضای هیئت مدیره ملزم به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی اجباری نیست.
  • انتخاب کردن بازرس اصلی و عل البدل لزومی ندارد اختیاری است.
  • اگر شرکت بامسئولیت‌محدودی دارای بیش از 12 شریک باشد باید دارای هیات نظارت باشد و حداقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  1. دو برگ به عنوان تقاضانامه
  2. دو برگ به عنوان شرکت نامه
  3. دو مجلد از اساس‌نامه شرکت
  4. فتوکپی برابر اصل شده شناسنامه تمام شریکان
  5. کارت ملی برابر اصل شده تمام شرکا
  6. صورت جلسه‌ای که بین مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره برگزار شده‌اس
  7. برگه سوءپیشینه مربوط به هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت

چه کسانی می توانند شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنند ؟

همه اشخاص چه حقیقی چه حقوقی، ایرانی یا خارجی می‌توانند شرکت با مسئولیت محدود را در ایران ثبت کنند.

حتی کسانی که سابقه سوءپیشینه دارند هم می‌توانند این نوع شرکت را ثبت کنند، ولی تنها می‌توانند جزء شرکا باشند.

اتباع خارجی هم می‌توانند با ارائه دادن اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر این نوع شرکت را ثبت کنند.

اشخاص حقوقی نیز با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان می‌توانند به ثبت شرکت اقدام نمایند.

تفاوت سهم در ارزش‌های مختلف در شرکت چیست؟ مثلا ۱ سهم ۱ میلیون ریالی با ۱۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی چیست؟

تعداد و ارزش سهام یک فرد میزان مسئولیت او در شرکت را تعیین می‌‌کند. برای مثال اگر کسی در یک شرکت ۱۰۰ سهم ۱ ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالثی که تا ۱۰۰ ریال و اگر ۱۰۰ سهم ۱ میلیون ریالی داشته باشد، میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

آیا یک شخص می تواند به تنهایی شرکت ثبت کند؟

خیر. حداقل دو نفر برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در ایران لازم است. اگر می‌خواهید مسئولیت و اداره شرکت و منافع آن برای خودتان باشد می‌توانید ۹۹ سهم را به خود و یک سهم را به شخص دوم اختصاص دهید و شخص دوم تنها سمت عضو هیأت باشد و یا صرفا سهامدار باشد و سمت مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره را خود به عهده بگیرید و حق امضاء را نیز تنها شما داشته باشید و شرکت شما تک مدیر عامله باشد.

آیا در صورتی که شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم مالیات کمتری به نسبت شرکت سهامی خاص باید بپردازم؟

خیر. نوع شرکت ثبت شده تأثیری در مقدار مالیات نخواهد داشت. مقدار مالیات فقط بر اساس سود خالص سالیانه شرکت، توسط اداره دارایی برآورده و تعیین می‌شود.

ثبت شرکت مسئولیت محدود چقدر زمان خواهد برد؟

ثبت شرکت با توجه به روند آن و برخی مسائل تخصصی مجموعا بین حداقل ۱۰ روز تا حداکثر دو ماه طول می‌کشد. برای ثبت شرکت در کمترین زمان کلیک کنید.

آیا عضویت در شرکت با مسئولیت محدود، محدودیت سنی دارد؟

بله. اعضای هیات مدیره شرکت‌ها باید حتما بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند. اما در شرکت‌های سهامی خاص شخصی که به سن قانونی نرسیده نیز می‌تواند فقط عضو شرکت شود اما امکان عضویت در هیأت مدیره را ندارد.

آیا کسی که کارمند رسمی دولت است هم می‌تواند عضو شرکت با مسئولیت محدود شود؟

بله . کارمند رسمی دولت چه در شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص با شرایطی می‌تواند عضو هیأت مدیره شرکت باشد. در صورتی که فقط ۳% سهم داشته باشد و سمت و حق امضا نداشته باشد عضویت کارمند رسمی در هیأت مدیره مشکلی ندارد.

شرکت با مسئولیت محدود برای چه فعالیت‌هایی مناسب است و در چه زمینه‌هایی نمی‌تواند فعالیت کند؟ معایب و محاسن این شرکت چیست؟

با این شرکت می‌توان کلیه امور بازرگانی، مهندسی، کامپیوتری، خدماتی، صنعتی، دیجیتالی، فناوری اطلاعات و سایر فعالیتها رو انجام داد. مجموعا شرکت مسئولیت محدود فعالیتی در زمینه خدمات ندارد.

از جمله محاسن شرکت مسئولیت محدود این است که حداقل با ۲ نفر عضو شرکت ثبت می‌شود. روال ثبت و اداره آن ساده‌تر از سهامی خاص است.

و از معایب این شرکت: برخی بانک‌ها به شرکت‌های مسئولیت محدود وام و تسهیلات نمی‌دهند. همچنین معمولا شرکت‌های دولتی برای شرکت در مناقصات و مزایدات فقط شرکت‌های سهامی خاص را پذیرش می‌کنند.

روال کلی ثبت شرکت به طور خلاصه چیست؟

اقداماتی که توسط موکل انجام می‌شود:

  1. دریافت مشاوره نهایی و تکمیلی به صورت حضوری یا غیر حضوری
  2. عقد قرارداد و ارسال مدارک به صورت حضوری یا غیر حضوری
  3. ارسال مدارک مورد نیاز و اطلاعات لازم جهت شروع به ثبت

آیا می توانم فعلا شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم و بعدا آن را به سهامی خاص تغییر دهم؟

خیر. متاسفانه در حال حاضر امکان ثبت شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس وجود ندارد.

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

متخصصین و مشاوران کاردوک آماده‌اند تا کلیه مشکلات شما در زمینه ثبت شرکت را رفع نمایند. همچنین می‌توانید با دریافت خدمات مشاوره تلفنی و حضوری کاردوک پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: شرکت با مسئولیت محدود



:: برچسب‌ها: شرکت با مسئولیت محدود ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از موسسات بدون آن که اقدام به ثبت شرکت بکنند، در حال فعالیت تجاری هستند. اما اغلب زمانی که دو یا چند نفر با یکدیگر در حال همکاری هستند، پس از مدتی احساس نیاز به بستن قراردادی بین خود کرده و جهت رسمی کردن فعالیت تجاری شان به مراکز مربوطه مراجعه می‌کنند. اما برای این کار با سوالات اساسی رو به رو می‌شوند که تاثیر مستقیمی بر آینده تجارت آن‌ها دارد. یکی از مهم‌ترین مسائل فی‌ما‌بین طریقه تعیین مسئولیت‌ها و محدودیت‌هاست. طبق تعریف انواع شرکت ها در قانون تجارت در صورت بروز مشکل بر اساس همین قوانین به موضوع رسیدگی و از حقوق اشخاص دفاع می‌شود. در ادامه به شرح تعریف شرکت و انواع آن می‌پردازیم. جهت دریافت خدمات ثبت شرکت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

 

منبع: انواع شرکت ها

 

انواع شرکت ها و تعریف آنها

همانطور که از نام شرکت پیداست، اشخاصی (حداقل دو نفر) برای به دست آوردن منافع مالی با یکدیگر همکاری کرده و مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند. این اشخاص با قراردادی سهم هر کس را در هزینه و درآمد مشخص می‌کنند (خیلی‌ها بدون آن که شرکتی ثبت کنند، به همین شکل با یکدیگر همکاری کرده و درآمد دارند، تنها تفاوت آن ها این است که فعالیت خود را به صورت رسمی ثبت نکرده اند). شرکت‌ها به دو دسته تجاری و مدنی تقسیم می‌شوند.

هدف از ثبت شرکت‌های تجاری کسب درآمد و معامله تجاری است. در شرکت‌های تجاری طبق توافق سرمایه‌ای برای انجام فعالیت تجاری اختصاص داده می‌شود. مقدار سهم هر کس در منافع و زیان‌های شرکت نیز در طی قراردادی مشخص می‌گردد و میزان مسئولیت هر کس بر اساس نوع شرکت، میزان سرمایه و سهام بین اعضا به توافق می‌رسد. در ادامه به شرح انواع شرکت‌های تجاری می‌پردازیم.

معرفی انواع شرکت

طبق ماده 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های تجاری بر 7 قسم هستند:

1)شرکت سهامی      2)شرکت با مسئولیت محدود  3)شرکت تضامنی  4)شرکت مختلط غیرسهامی   5)شرکت مختلط سهامی  6)شرکت نسبی   7)شرکت تعاونی تولید و مصرف

انواع شرکت های سهامی

شرکت های سهامی به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می‌شوند. جهت اطلاع از شرایط و قوانین مربوط به شرکت سهامی کلیک کنید. در ادامه مختصر توضیحاتی از انواع شرکت‌های سهامی آمده است:

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت ها است که تمام سرمایه آن توسط موسسین شرکت تامین می‌شود. در این نوع شرکت سرمایه به سهام‌های مساوی تقسیم شده و هر شریک مالک تعدادی از این سهام هاست. ویژگی‌های شرکت سهامی خاص به طور اختصاصی به شرح زیر می‌باشد.

1- صاحبان سهام دارای اوراق سهم هستند (نه سهم الشرکه) 2- انتقال همه سهام یا مقداری از آن برای هر شریک آزاد می‌باشد 3- شرکا حداقل سه نفر هستند 4- مسئولیت هر سهامدار به میزان سهام آن‌ها بستگی دارد 5- حق فروش سهام در بازار بورس به عموم وجود ندارد (سرمایه شرکت را صاحبان سهام باید تامین کنند) 6- سرمایه شرکت حداقل باید 1میلیون ریال (100هزار تومان) باشد. 7- در صورت کم شدن سرمایه یک سال برای جبران داده شده، در غیر این صورت نوع شرکت باید عوض شود. 8- در عنوان شرکت حتما باید کلمه “خاص” ذکر شود مثل “شرکت سهامی خاص الوند”.

شرکت سهامی عام

در شرکت سهامی عام، سرمایه به سهام‌های مساوی تقسیم شده و قسمتی از سرمایه با انتشار اوراق بهادار و فروش به مردم (یعنی سهیم کردن اشخاص ثالث در تامین سرمایه)، تامین می‌شود. ویژگی‌های شرکت های سهامی به شرح زیر هست.

1- حداقل سهامداران 5 نفر می‌باشند

2- مسئولیت سهام داران به اندازه سهام شان است (یعنی در صورتی که شرکت دچار ضرر شد، صاحبان سهام ملزم به پرداخت زیان‌ها نیستند). مثلا شرکتی که سرمایه آن سه میلیون ریال است اگر ورشکست شود به طوری که پانصد هزار ریال کسر بیاورد، طلبکاران حق مطالبه طلب خود از شرکا را نخواهند داشت چون شخصیت و اعتبار شرکا به هیچ وجه در شرکت دخالتی ندارد.

3- کلمه “سهامی عام” باید قبل یا بعد از نام شرکت در کلیه اوراق‌ها، اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به صورت روشن و خوانا قید شود.

انواع شرکت ها | شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، از جمله شرکت‌هایی است که برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود. در این نوع شرکت بدون آن که سهام به قسمت‌های مساوی تقسیم شود، هر کدام از شرکا به اندازه سرمایه‌شان مسئول قرض‌ها و تعهدات شرکت هستند. جهت دریافت راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود کلیک کنید. ویژگی‌های شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از؛

1- مسئولیت شرکا به اندازه سهم الشرکه آن‌ها در هنگام سرمایه گذاری است.

2- مسئولیت شرکا در قبال قرض‌ها و هزینه‌ها به اندازه سهم الشرکه می‌باشد.

3- سهم الشرکه به طور آزاد قابل انتقال نیست.

4- این نوع شرکت حداقل بین دو نفر قابل تشکیل شدن است.

5- برای کلیه فعالیت‌های بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و…. مناسب هست (محدودیت فعالیتی ندارد).

شرکت تضامنی

صاحبان شرکت‌های تضامنی تحت عنوان اسمی اقدام به فعالیت‌های تجاری می‌کنند. اگر شرکت تضامنی دچار زیان و بدهی شود، صاحبان شرکت هر کدام موظف به پرداخت تمام بدهی هستند (درست بر خلاف شرکت‌های سهامی خاص). چرا که در شرکت‌های تضامنی شخصیت و اعتبار هر یک از شرکا شاخص شرکت هست.

اما چرا کسی باید چنین شرکتی را به ثبت برساند؟ کسانی که با این شرکت‌ها همکاری دارند، راحت تر اعتماد و معامله می‌کنند. چرا که می‌دانند در صورت بروز مشکلی بدهی آن‌ها حتما داده می‌شود، پس شرکت‌های فعال در حوزه ارز (صرافی‌ها) و دیگر کسب و کارهای از این قبیل علاقه به تشکیل شرکت تضامنی دارند.

شرکت نسبی

شرکت نسبی یکی از انواع شرکت است که شباهت بسیاری به شرکت‌های تضامنی دارد. تنها تفاوت اصلی این دو شرکت در مقدار مسئولیت صاحبان در پرداخت قروض است. در شرکت‌های نسبی اگر مقدار بدهی بیشتر از دارایی شرکت باشد، هر یک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای که در شرکت داشته‌اند، موظف به پرداخت بدهی‌ها هستند.

ویژگی‌های مشترک شرکت تضامنی و نسبی:

  • هر دو شرکت زمانی تشکیل می‌شود که تمام سرمایه نقدی و سهم شرکه غیرنقدی صاحبان مشخص شده باشد.
  • در هر دو شرکت منافع به نسبت سهم شراکت به شرکا تعلق می‌گیرد (مگر آن که در شراکت نامه قاعده دیگری ذکر شده باشد).
  • شرکا باید یک نفر را از میان خود و یا از خارج به سمت مدیری انتخاب کنند.
  • سهم الشرکه هر کدام از شرکا اگر غیرنقدی باشد، باید به باقی شرکا اطلاع داده شود.
  • هر دوشرکت با دو یا چند شریک امکان ثبت وجود دارد.
  • در هر دو شرکت بدون رضایت تمام شرکا کسی حق انتقال سهم به غیر (حتی بین اعضا) را ندارد.
  • موارد انحلال شرکت نسبی و شرکت تضامنی، تبدیل شرکت، تغییر شریک (بر اثر خروج، فوت یا محجوریت یکی از شرکا) و ادامه حیات شرکت به یک شکل می‌باشد.

انواع شرکت ها | شرکت های مختلط

شرکت‌های مختلط از یک یا چند شریک ضامن و یا شریک با مسئولیت محدود و یا شرکاء سهامی تشکیل می‌شوند. به دلیل همین ادغام به این نوع شرکت‌ها مختلط می‌گویند. معمولا شرکت‌های مختلط در اثر ادغام چند شرکت سرمایه‌ای و تضامنی ایجاد شده‌اند. برای مثال تاجری که نیاز به سرمایه دارد و نمی‌خواهد از کسی قرض کند، با دریافت سرمایه از چند نفر و وارد کردن آن‌ها با مسئولیت محدود به شرکت، تمام مسئولیت شرکت را به عهده می‌گیرد و در صورت استهلاک تمام سرمایه و باقی ماندن بدهی، تنها تاجر مسئول پرداخت بدهی‌هاست. شرکت‌های مختلط به دو دسته؛ شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیرسهامی تقسیم می‌شود. انواع شرکت‌های مختلط :

شرکت مختلط سهامی: این نوع شرکت در واقع ترکیبی از شرکت سهامی و تضامنی است. پس شرکت مختلط سهامی تحت نامی بین چند شریک سهام دار و چند شریک ضامن اداره می‌شود.

شرکت مختلط غیر سهامی: در این نوع شرکت چند شریک ضامن با شرکای با مسئولیت محدود تحت نامی تجارت می‌کنند. یعنی در این حالت شرکت مختلط ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت با مسئولیت محدود است.

انواع شرکت ها | شرکت تعاونی

شرکت تعاونی یکی از انواع شرکت‌هاست که جهت رفاه و بهبود وضعیت اجتماعی تشکیل دهندگان آن (حداقل 7نفر با تابعیت ایرانی)، با هدف تولید و توزیع از طریق همکاری تشکیل می‌شوند. انواع شرکت‌های تعاونی را می‌توان به چهار گروه تقسیم کرد:

  1. شرکت های تعاونی تولید شهری
  2. شرکت های تعاونی توزیع شهری
  3. شرکت های تعاونی تولید روستایی
  4. شرکت های تعاونی توزیع روستایی

باید نوع فعالیت و نوع شرکت اعم از تولیدی یا توزیعی بودن قید شود و یک شرکت تعاونی می‌تواند در عین حال شرکت تعاونی تولید و مصرف و اعتبار باشد.

چرا باید شرکت تاسیس کرد؟

دو مساله مهم در طی تجارت باعث می‌شود تا به دنبال ثبت شرکت خود باشید. اول آن که در هر شراکتی احتمال جدا شدن وجود دارد. برای آن که فعالیتی به طور سالم پیش برود، باید هر کدام از شرکا سهم خود را از کار بدانند و با آسودگی با هم همکاری داشته باشند. ثبت شرکت به تمام شرکا امنیت شغلی داده و خیال آن‌ها را بابت مشخص بودن منافع کسب و کار آسوده می‌کند.

بنابراین با ثبت شرکت اگر هر کدام از شرکا تصمیم به جدایی گرفت، با استناد به قراردادی که بسته‌اند، می‌تواند منافع خود را دریافت و از کار خارج شود. موضوع دیگری که باعث می‌شود به دنبال ثبت شرکت باشید؛ اعتباری است که با تشکیل شرکت به دست می‌آورید. در هر تجارتی، اعتماد به شرکتی که قانونی است و از چند نفر تشکیل شده راحت‌تر صورت می‌گیرد. بنابراین با ثبت شرکت معاملات و فرصت‌های تجاری بهتری در پیش روی صاحبان شرکت خواهد بود. علارغم اینکه امنیت مالی شرکا در این نوع فعالیت‌ها براساس نوع شرکتی که ثبت می‌کنند نیز بسیار بالاست.

برای ثبت انواع شرکت چه باید کرد؟

یکی از اقدامات اساسی برای ثبت شرکت اطلاع کامل از قوانین مربوط به هر کدام از انواع شرکت هاست. برای آن که بتوانید بالاترین منافع و امنیت را در کار تجاری خود داشته باشید، باید از قوانین مربوط به هر نوع شرکتی که قصد تشکیل آن را دارید، اطلاع کسب کنید.

از آن جا که قوانین و تبصره‌های مربوط به هر کدام از این شرکت‌ها بنابه شرایط متفاوت است، توصیه می‌کنیم برای شروع کار حتما از افراد باتجربه و آگاه در این زمینه اطلاع کسب کنید. مشاوران کسب و کار در موسسه کاردوک می‌توانند شما را برای بهترین انتخاب و بستن قراردادی با توجه به اهداف و فعالیت تجاری شما راهنمای مناسبی باشند. برای اطلاع از روند و مدارک مورد نیاز بر مراحل ثبت شرکت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: انواع شرکت ها



:: برچسب‌ها: انواع شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

در راستای حمایت و توسعه از تولید مبتنی بر  تقویت راهبردهای  صنعتی با اولویت‌های ساخت داخل، استفاده از ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی موجود، اصلاح و تغییر فرآیند تامین مواد اولیه وارداتی بنگاه‌های اقتصادی با اتخاذ و اجرای سیاست واردات در مقابل صادرات و حمایت از تولید کالاهای مصرفی تولید داخلی وزارت صمت 9حوزه صنعتی صنایع پیشران را با هدف توسعه زنجیره ارزش، کاهش خام فروشی، ارزش افزوده بالا و در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای بخش صنعت معدن و تجارت و هدایت بهینه سرمایه‌گذاری‌ها با رویکردی درون‌زایی در اقتصاد و با رویکرد حمایت از توسعه صادرات جایگزین واردات، ارتقا سطح فناوری تولیدات صنعتی و اشتغال‌زایی مبتنی بر مزیت‌های نسبی و رقابتی، به شرح ذیل شناسایی و اعلام نموده است. در ادامه به معرفی صنایع پیشران توسعه کشور پرداخته‌ایم.

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع پیشران توسعه کشور

صنایع پیشران توسعه کشور | گروه های صنعتی

در 9گروه صنعتی اعلام شده صنایع پیشران تعداد 51 رشته فعالیت پایه‌ای موثرتر که می‌توانند با تکیه بر قابلیت سازی در شبکه صنایع بالا و پایین دستی به عنوان پیوند و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید صنعتی عمل نمایند، به عنوان زمینه‌های سرمایه‌گذاری به شرح زیر را  مشخص نموده‌اند.  

گروه صنایع شیمیایی محصولات شیمیایی و پتروشیمی

1 ساخت فرآورده‌های کوره کک با کد آیسک 2310

2 ساخت فرآورده‌های نفتی تصفیه شده با کد آیسک 2320

3 انواع مواد شیمیایی اساسی به جز انواع و ترکیبات ازت با کد آیسک 2411

4 ساخت مواد پلاستیکی به شکل اولیه و ساخت لاستیک مصنوعی با کد آیسک 2413

5 ساخت محصولات و سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی مورد مصرف با کد آیسک 2421

6 ساخت انواع روغن، رنگ جلا و پوشش مشابه، مرکب چاپ و انواع بتونه با کد آیسیک 2422

7 محصولات داروئی موادشیمیائی مورد استفاده درداروسازی و دارویی با کد آیسک 2423

8 صابون و پاک کننده‌ها دترژان‌ها فراورده‌های تمیزکننده و پرداخت با کد آیسک 2424

9 ساخت محصولات شیمیایی طبقه بندی نشده درجای دیگر با کد آیسک 2429

10 تولید الیاف مصنوعی با کد آیسک 2430

صنایع پیشران توسعه کشور | گروه فلزات اساسی

11 ساخت آهن وفولاد اساسی با کد آیسک 2710

12 ساخت فلزات اساسی قیمتی و فلزات غیرآهنی با کد آیسک  2720

گروه صنایع غذایی و آشامیدنی

13 فراورده‌های لبنی با کد آیسیک 1520

14 تولید نشاسته و محصولات نشاسته‌ای با کد آیسک 1532

15 تولید محصولات خبازی با کد آیسک 1541

16 تولید کاکائو، شکلات و انواع نقل و ابنبات با کد آیسک 1543

17 ساخت سایر محصولات غذائی طبقه بندی نشده در جای دیگر با کد آیسک 1549

 

صنایع پیشران توسعه کشور | وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات حمل و نقل دریایی

18 ساخت وسائل نقلیه موتوری با کد آیسک 3410

19 ساخت بدنه و اجزای بدنه وسائل نقلیه موتوری با کد آیسیک 3420

20 ساخت قطعات و ملحقات وسائل نقلیه موتوری و موتور آن‌ها با کد آیسک 3430

21 ساخت و تعمیر انواع کشتی و قایق باستثناء قایق تفریحی و ورزشی با کد آیسک 3511

22 ساخت انواع لوکوموتیو راه آهن تراموا و تجهیزات حمل ونقل ریلی با کد آیسک 3520

23 ساخت انواع موتورسیکلت با کد آیسک 3591

ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و معدنی

24 موتورها و توربین‌ها بجز موتورهای هواپیما و وسائل موتوری ریلی با کد آیسک 2911

25 ساخت انواع پمپ،کمپرسور، شیر، سوپاپ ریلی با کد آیسک 2912

26 ساخت انواع بلبرینگ، چرخ دنده، تجهیزات مکانیکی انتقال نیرو ریلی با کد آیسک 2913

27 ساخت سایر ماشین آلات با کاربرد عام ریلی با کد آیسک 2919

28 ساخت ماشین آلات کشاورزی و جنگل داری ریلی با کد آیسک 2921 

29 ساخت ماشین ابزار ریلی با کد آیسک 2922

30 ساخت ماشین آلات متالورژی ریلی با کد آیسک 2923

31 ساخت ماشین آلات معدنی، استخراج، راه و ساختمان ریلی با کد آیسک 2924

32 ساخت ماشین آلات تولید منسوجات، البسه و چرم ریلی با کد آیسیک 2926

33 سایر ماشین آلات با کاربرد خاص ریلی با کد آیسک 2929

34 ساخت وسایل خانگی طبقه بندی نشده در جای دیگر ریلی با کد آیسک 2930

 

صنایع پیشران توسعه کشور | لاستیک و پلاستیک

35 لاستیک رویی (تایر) و توئی (تیوپ)، روکش مجدد و بازسازی لاستیک با کد آیسک 2511

36 ساخت انواع محصولات پلاستیکی با کد آیسک 2520

ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات پزشکی

37 ساخت انواع الکتروموتور، ژنراتور و ترانسفورماتور با کد آیسک 3110

38 ساخت دستگاه‌ها و وسایل توزیع و کنترل نیروی برق با کد آیسک 3120

39 ساخت انواع انباره اکومولاتور، پیل و باطری با کد آیسک 3140

40 ساخت لامپ‌های الکتریکی و تجهیزات روشنائی با کد آیسک 3150

41 ساخت سایر تجهیزات الکتریکی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر با کد آیسک 3190

42 ساخت فرستنده تلویزیونی و رادیوئی و دستگاه‌های ارتباط تلفنی با کد آیسک 3220

43 ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی و وسایل ارتوپدی با کد آیسک 3311

44 ابزارها و وسایل ویژه اندازگیری بازبینی آزمایش دریانوردی و مقاصد با کد آیسک 3312

45 ساخت ابزارهای اپتیکی و تجهیزات عکاسی با کد آیسک 3320

 

پوشاک، نساجی و چرم  

46 آماده سازی و ریسندگی الیاف نساجی بافندگی منسوجات با کد آیسک 1711

47 عملیات تکمیلی منسوجات رنگرزی، چاپ، تکمیل با کد آیسک 1712 

48 تولید انواع پارچه و کالاهای کشباف و قلاب باف با کد آیسک 1730

49 تولید پوشاک، باستثنای پوشاک از پوست خزدار با کد آیسک 1810

50 ساخت انواع کفش با کد آیسک 1920

کاغذ و محصولات کاغذی

51 ، ساخت مقوا و کاغذ خمیرکاغذ با کد آیسک  2101        

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع پیشران توسعه کشور



:: برچسب‌ها: صنایع پیشران توسعه کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها گفته می‌شود که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می‌گیرد. با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و افزایش استفاده از موبایل و ضریب نفوذ اینترنت در سال‌های اخیر، امروزه بازاریابی دیجیتال به عنوان یک دانش و تخصص مستقل برای درآمدزایی در نظر گرفته می‌شود. جهت ارتقای مهارت فروش در دنیای مجازی می‌توانید مقاله مهارت های لازم برای مدیر فروش را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.پ

منبع: دیجیتال مارکتینگ

تعریف دیجیتال مارکتینگ

سایت hubspot که از سایت‌های معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتالی و استراژی محتوا است؛ دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک چتر مفهومی معرفی کرده است. به عبارت دیگر برای درک دیجیتال مارکتینگ باید همه تکنیک‌ها و ابزارهای زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال را بشناسیم. اگر چه تعریف واحدی برای بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما می‌توان تعریف زیر را به عنوان بهترین تعریف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت:

“بازاریابی دیجیتال مجموعه‌ای از ابزار و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی خدمات و محصولات مختلف در بستر دیجیتال (اینترنت، موبایل و سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرد.”

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

از جمله ابزارهای موجود در بازاریابی دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • تبلیغ مستقیم (Native Advertising)
  • اتوماسیون بازاریابی ( Marketing Automation )
  • ایمیل مارکتینگ ( Email Marketing )
  • تولید محتوا
  • تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising)
  • بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
  • استراتژی محتوا (Content Strategy)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising)
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

نکته ای که باید بدانید این است که در لیست فوق همپوشانی وجود دارد، ولی به دلیل این که در بسیاری از منابع و کتاب‌های معتبر به همین شیوه آورده شده است. ما هم از روش رایج برای توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کردیم.

مزیت های دیجیتال مارکتینگ

استفاده از رسانه دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار مزیت‌های بسیاری نسبت به روش‌ها و بازاریابی سنتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امروزه روش تصمیم گیری مخاطبان نسبت به گذشته عوض شده است
  • جذب مخاطبان بیشتر
  • دست‌یابی راحت به مخاطب و مشتری هدف کسب و کار خود
  • صرف هزینه کمتر نسبت به روش‌ها و بازاریابی سنتی (اسپم مارکتینگ)
  • در اختیار داشتن ابزارهای سنجش و آنالیز
  • امکانات متنوع تبلیغاتی
  • قابلیت بهبود سیستم در کمترین زمان

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست. اصطلاح بازاریابی اینترنتی اصطلاحی قدیمی‌تر است که در گذشته رواج داشت. با گذر زمان و پیشرفت و گسترش تنوع ابزارهای دیجیتالی، به تدریج اصطلاح بازاریابی دیجیتالی جایگزین این اصطلاح شد.

چگونه می توانیم دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم؟

در بستر اینترنت سایت‌های زیادی در حال ارائه خدمات آموزشی به صورت محصول و دوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند. مرکز مشاوره کاردوک مقالات مختلف آموزشی در این حوزه در سایت و کانال تلگرام خود منتشر کرده است. همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره و دوره‌های مختلف مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک در این زمینه بهره‌مند شوید.

مشاوران مرکز مشاوره کاردوک آماده ارائه خدمات در زمینه بازاریابی دیجیتالی به شما هستند

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید و تصمیم به طراحی استراتژی‌هایی برای مجموعه خود دارید؛ می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک تماس بگیرید و زمان جلسه مشاوره تلفنی و حضوری خود را هماهنگ کنید.

توجه داشته باشید که یک راه حل کلی مناسب برای تمام کسب و کارها وجود ندارد و با توجه به نوع مخاطب و وضعیت فعلی کسب و کار شما در بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مشخص می‌گردد.

ما با بررسی نیازها و فرایندهای کسب و کار می‌توانیم پیشنهادات مفیدی در زمینه بازاریابی دیجیتال ارائه دهیم.

طراحی استراتژی بخش بسیار مهم طراحی و برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی شما در حوزه دیجیتال می‌باشد و باعث می‌شود که اثربخشی و نرخ بازگشت سرمایه گذاری افزایش یابد.

نظر شما در مورد بازاریابی دیجیتالی چیست ؟

این مطلب با نظرات شما تکمیل می شود. ما در کاردوک مشتاق دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.    

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: دیجیتال مارکتینگ

 



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

قبل از همه گیری کرونا مسافرت و جهانگردی از هر 4 شغل جدید ایجاد شده در سراسر جهان یک شغل را به خود اختصاص می‌داد. در مجموع 6/10درصد از مشاغل بین المللی برابر 334 میلیون نفر در جهان درحوزه‌های مرتبط با  گردشگری فعالیت می‌نمایند و 1/4درصد از تولید ناخالص داخلی جهان  معادل 9.2تریلیون دلار از محل فعالیت‌های مرتبط با گردشگری حاصل شده است. جهانگردی به توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی-اجتماعی یاری می‌رساند و موجب اشتغال زایی، درآمد و کارآفرینی می‌شود و قادر است دوستی و صلح را بین کشورها تقویت و موجب ارتقاء سطح دانش و آگاهی انسان‌ها شود. در ادامه خلاصه طرح توجیهی احداث مجتمع گردشگری را آورده‌ایم، شما می‌توانید برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.  

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع:  طرح توجیهی مجتمع گردشگری

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | تعریف  گردشگری و جهانگردی

گردشگری به معنای سفر و بازدید به منظور انجام شغل حرفه‌ای و یا برای تعطیلات و تفریح است که گاهی هدف انجام آن بیش از یک موضوع را دربر می‌گیرد و مجموعه‌ای از فعالیت‌های مورد نیاز افرادی که به مکان‌های خارج از محل زندگی با هدف‌هایی همانند شرکت در کنفرانس‌های تجاری و رویدادهای فروش، جشنواره‌های موسیقی، سیمنارهای حرفه‌ای و جلسات آکادمیک یا تعطیلات و تفریح سفر می‌کنند و در آنجا اقامت می‌کنند را در برمی‌گیرد.

مناطق گردشگری با اطلاع رسانی، مخاطبان را در سطح ملی و بین المللی جذب می‌کنند. وقوع برخی رویدادها به گسترش گردشگر به عنوان یک صنعت کمک می‌کند. یه دلیل تاثیر و ارزش گردشگری و جهانگردی برای اقتصاد ملی و منطقه‌ای کشورها، توجه به آن از اهمیت حیاتی برخوردار است. این صنعت ضمن درآمدزایی و ایجاد اشتغال به حفظ، نگهداری و توسعه ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع کمک می‌کند و سرمایه‌های ملی را بهبود می‌بخشد.

 

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | موضوع فعالیت طرح

منطقه مورد بررسی موضوع طرح دارای مزیت‌های طبیعی و ترانزیت داخل و خارج کشور است و هرساله چندین هزار بازدیدکننده دارد. گردشگری در این منطقه به طور مستقیم اشتغال منطقه را تحت تاثیر قرارداده و توانسته به اقتصاد محلی کمک نماید.

پروژه احداث مجتمع گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با همکاری بخش‌های عمومی و دولتی با ایجاد زیرساخت و الزامات به تقویت اقتصاد محلی کمک شایانی می‌نماید. این پروژه توجه خاصی بر حلقه‌های مفقود صنعت گردشگری منطقه را دارد.

الزماتی همانند ارتقا فناوری اطلاعات، بازاریابی، حفظ میراث طبیعی و فرهنگی، رعایت ضوایط و مقررات قانونی، لجستیک و حمل ونقل را در برنامه ریزی احداث زیرساخت‌های مورد نیاز همانند اقامتگاه، رستوران، مشاوره و ارایه خدمات گردشگری سلامت نمايشگاه و فروشگاه صنايع دستی ملحوظ نموده است. در بررسی احداث طرح به استفاده فرصت‌های پیش رو به موازات توجه به تهدیدات در برنامه ریزی مبتنی بر جلب مشارک ذی‌نفعان اهمیت داده شده است. بررسی و به کارگیری نقاط قوت در تهیه پلان‌ها، داده‌ها و تکنیک‌های احداث و بهره‌برداری طرح به عنوان هاب گردشگری منطقه مورد توجه بوده است.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | معرفی خدمات

در این طرح با توجه به موقعیت اقلیمی، شبکه‌های ارتباطی و مکان سنجی با هماهنگی دستگاه‌های اجرای مرتبط همانند جهاد کشاورزی، اداره کل ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی؛ مجتمع‌ها اردوگاهی و محوطه‌های گردشگری جهت راه‌اندازی تاسیسات خدمات اقامتی هتل و متل- تاسیسات پذیرایی، نمایشگاه، فروشگاه و بازاچه صنايع دستی و سوغات، دفتر خدمات مسافرتی جهانگردی، مرکز گردشگری سلامت، مجموعه خدمات فنی و دفتر اطلاع رسانی و مرکز خدمات مشاوره‌ای  در توجيه اقتصادی – فنی و مالی واحد پروژه ایجاد مجتمع گردشگری ملحوظ شده است.   

 

کد فعاليـت‌هـای گردشگری در طبقه بندی  استاندار  (SICTA)

طبقه‌بندی استاندارد بین‌المللی SICTA برای فعاليت‌های گردشگری براسـاس فعاليت اقتصـادی است، هدف از طبقه بندی استاندارد بين المللی فعاليت‌های گردشگری به عنوان بخشی از زيرساخت آماری حوزه گردشگری است كه به منظور ساماندهی داده‌های مرتبط و قابلیت ارائه اطلاعات آمار گردشـگری ایجاد شده است.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دستگاه متولی صدور مجوز از اين سیستم طبقه‌بندی برای کدیشن فعاليت‌های مرتبط با حوزه گردشگری استفاده می‌نمايد. طبقه‌بندی استاندارد بين المللی فعاليت‌های گردشگری از 10 قسمت، 20 بخش، 45 گروه، 86 طبقه اصلی و 121 طبقه فرعی تشكيل شده است. طبقه‌بندی فعاليت‌های گردشگری ايران در 10 قسمت، 20 بخش، 45 گروه، 86 طبقه اصلی و 144 طبقه فرعی تدوين شده است.

تفاوت ميان طبقه بندی بين المللی با طبقه بندی ايران عمدتا مربوط به كدهای چهار رقمی تفكیک نشده به طبقات فرعی در نسخه بين المللی می‌باشد كه در طبقه بندی ايران با اضافه نمودن صفر به طبقات مذكور، آخرين سطح طبقه بندی در پنج رقم تنظيم شده است. براساس طبقه بندی بين المللی ارتباط فعاليت‌های کسب و کار با گردشگری با حروف P و T نمايش داده شده است، در طبقه بندی ايران نيز از حروف “و” به معنی “ويژه گردشگری” و “م” به معنی “مرتبط با گردشگری” مشخص شده‌اند؛ براین اساس تعداد از کد فعالیت‌های طرح به شرح جدول زیر ارایه شده است. 

کد (SICTA)

ارتباط

فعالیت

45001

و

تسهيلات تجاري- هتل‌ها، خرده‌فروشي‌ها و غيره

45009

و

ساخت بناي مراكز اداري گردشگري

52396

و

فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي هديه و سوغات

55101

و

هتل‌ها و متل‌هاي داراي رستوران

55105

و

اقامتگاه‌هاي مراکز گردشگري سلامت

55202

م

رستوران‌ها با خدمات کامل

63041

و

دفاتر اطلاع رساني گردشگري ,فعاليت‌هاي نمايشگاهي داخلي و خارجي

74141

و

خدمات مشاور مديريت و کسب  و کار گردشگري

 

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | طبقه بندی های گردشگری

گردشگری و جهانگردی بر اساس اهداف و شاخص جغرافیای به شیوه‌ها مختلفی به شرح زیر دسته بندی شده‌اند. 

 گردشگری برون مرزی

گردشگرانی که از کشور مبدا خود به کشور دیگر و به یک منطقه خارجی سفر می‌کنند، وقتی مردم از یک کشور خارجی بازدید می‌کنند به عنوان جهانگردی بین‌المللی تلقی می‌شوند. برای سفر به کشور خارجی نیاز به گذرنامه معتبر، ویزا، مدارک بهداشتی و ارز است. 

گردشگری داخلی

گردشگری مردم در داخل مرزهای کشور خود به عنوان گردشگری داخلی شناخته می‌شود. سفر در همان کشور آسان‌تر است، زیرا به اسناد رسمی سفر و تشریفات خسته کننده مانند کنترل‌های اجباری بهداشتی و ارز ویزا و پاسپورت نیاز نیست. در جهانگردی داخلی، یک مسافر معمولاً با مشکلات زبان یا مبادله ارز روبرو نبوده و هنگامی که افراد در خارج به داخل کشور مادری خود نیز برمی‌گیردند در این زمره قرار می‌گیرند.

اشکال گردشگری

گردشگری براساس هدف از سفر اشکال مختلفی دارد. این دسته‌بندی بیشتر با توجه به ماهیت آن اشکال مختلفی به شرح ذیل را در برمی‌گیرد؛ گردشگری مراسم و سمینارها، تورهای و جهانگردی ورزشی، جهانگردی ساحلی، گردشگری فرهنگی، اکوتوریسم، ژئوتوریسم، جهانگردی صنعتی، جهانگردی پزشکی، جهانگردی مذهبی، گردشگری روستایی، گردشگری فضایی، جهانگردی مجازی، جهانگردی جنگی، جهانگردی طبیعت و حیات وحش.

گردشگری تفریحی

گردشگری تفریحی یا اوقات فراغت، فرد را از هیاهوی زندگی روزمره دور می‌کند. در این حالت افراد اوقات فراغت خود را در تپه‌ها، سواحل دریایی و زیست بوم یک منطقه به گونه‌ای سپری می‌کنند که به ویژگی‌های محیطی، فرهنگی، طبیعی، اجتماعی منطقه آسیبی جدی وارد نشود. دسترسی به مناطق بکر در جهان برای طبیعت گردی با پیشرفت تکنولوژی و وسایل حمل و نقل بسیار آسانتر شده است.

گردشگری فرهنگی

گردشگری فرهنگی کنجکاوی فرهنگی و فکری را برآورده می‌کند و شامل بازدید از بناهای باستانی، مکان‌هایی با اهمیت تاریخی یا مذهبی و مردم و جامعه شناسی است.

گردشگری ورزش و ماجراجویی

مسافرت‌هایی که افراد با هدف شرکت در مسابقات ورزشی و یا در ورزش‌های انفرادی همانند بازی گلف، اسکی و پیاده روی و کوهنوردی انجام می‌دهند در این گروه قرار دارند.

گردشگری سلامت

در این گروه افراد برای حفظ سلامت، معالجه و کنترل‌های پزشکی به مکان‌هایی مراجعه می‌کنند که امکان درمانی در آنجا  وجود دارد، به عنوان مثال چشمه‌های آب گرم، یوگای آسیا و غیره.

زیر شاخه‌های گردشگری سلامت

گردشگری سلامت در صورت تامین زیرساخت‌های مادی انسانی و معنوی آن می‌تواند بیماران حوزه‌های دندان پزشکی، ناباوری، جراحی‌های زییایی‌، جراحی قلب، درمان سرطان، آب درمانی و افراد دارای تمایل به حفظ سلامتی در مناطق زیبا دارای آرامش و آسایش را از کشورهای همسایه جذب نماید.

گردشگری پزشکی

گردشگری پزشکی به منظور تشخیص و درمان بیماری و بعضا انجام عمل جراحی و یا انجام آزمابشات چکاپ سلامتی در مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های کشوری دیگر با امکانات پزشکی پیشرفته و هزینه‌های درمانی مناسب انجام می‌گیرد. وجود متخصصین حوزه پزشکی ماهر و با تجربه پزشکی، بموازات وجود زیرساخت‌های درمانی استاندارد مجهز به تجهیزات مدرن پزشکی بعنوان جاذیه‌های گردشگری سلامت محسوب می‌شوند که می‌تواند زمینه تقویت و فعال سازی سایر خدمات اقامتی و گردشگری را نیز فعال نماید.

گردشگری طبیعت درمانی 

سفر به مناطق و مراکز دارای منابع و خدمات طبیعی درمانی تحت نظارت شامل چشمه‌های آب گرم، دریاچه نمک، آفتاب درخشان، لجن طبی، حمام گیاهی و  ماساژ تخصصی در کنار طبیعتی زیبا، پاک و آرام می‌تواند منزلگاه موقت گردشگران متقاضی بهبود بیماران پوستی، تنفسی و عضلانی باشد که تمایل به سپری نمودن دوران درمان و یا نقاهت بعد از عمل‌های جراحی می‌باشند.

گردشگری تندرستی

گردشگرانی که طالب آرامش هستند، برای حفظ تندرستی و رهایی از محیط‌های آلوده و  تجدید روحیه و قوا و دوری از تنش‌های زندگی روزمره شهری  بدون مداخلات و نظارت پزشکی راهی سفر می‌شوند. معمولا این افراد بیماری ندارند و در پی آرامش در طبیعت و دوری از مشغله، تنش‌ها و آلودگی‌های شهری هستند.

جهانگردی شغلی و حرفه

این امر در حال تبدیل شدن به یک مولفه فزاینده مهم در گردشگری است. مردم برای شرکت در کنوانسیون‌های مربوط به تجارت و علم، حرفه یا علاقه خود در داخل یک کشور یا به خارج از کشور سفر می‌کنند.

گردشگری تشویقی 

سفرهای تعطیلات به عنوان مشوق شرکت‌های بزرگ به فروشندگان و فروشندگانی که به اهداف بالایی در فروش دست می‌یابند، ارائه می‌شود. این یک پدیده جدید و در حال گسترش در گردشگری است، اینها به جایگزین مشوق‌های نقدی یا هدایا است، امروزه گردشگری تشویقی یک تجارت 3میلیارد دلاری فقط در ایالات متحده آمریکا است.

 

نمايشگاه صنايع دستی

نمايشگاه‌ها به عنوان ابزاری کارآمد تجاری. محلی مقرون به صرفه را برای رودررویی مستقیم تولید کنندگان کالا و خدمات صنایع دستی و  مشتريان فراهم می‌کنند و محلی برای نمايش زنده محصولات و ارایه خدمات می‌باشد. صنايع دستی اصيل ايران با توجه به ریشه در سنن، هنر و  فرهنگ مردم صنعتی ارز آور از منظر جهانگردی محسوب می‌شود.

توسعه توریسم با صنايع دستی ارزش فرهنگی و اقتصادی داده است. صنایع  دستی همانند فرش دستبافت، البسه محلی، سراميک سازی ( شيشه گری ـ سفال سازی ـ کاشي سازی ـ چيني سازی)، معماری، گچ بری، تزئين، مصنوعات چوبی و منبت کاری، مجسمه سازی، مصنوعات سنگی، مصنوعات فلزی، زیورآلات، مصنوعات چرمی، منسوجات گار دست، نقاشی، پارچه، توليد کاغذ، گليم و جاجيم می‌تواند با عرضه در نمایشگاه محل تلاقی و داد و ستد بازدیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات باشد.

در یک نمایشگاه عرضه‌کنندگان محصولات تولیدی دارای نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها، ابتکارات و قیمت مناسب می‌تواند بازدیدکنندگان را بر اساس ذوق و سلیقه، تمایلات و امکانات خود متمایل به خرید و سفارش نماید. مجموعه حاضر همزمان با راه اندازی نمایشگاه فیزیکی راه اندازی وب سایت و نمایشگاه فضای مجازی بمنظور اطلاع رسانی و بیان مزیت‌های مجموعه گردشگری برنامه ریزی شده است.

 عکس5

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | نقش فناوری  اطلاعات در گردشگری

گردشگران نیازمند دستیابی آسان و سریع  اطلاعات سازمان یافته جهت تصمیم‌گیری سفرشان هستند. وجود اطلاعات پراکنده و ناقص، سیستم جذب گردشگران را مختل می‌نماید. تامین شرایط سهل دستیابی به اطلاعاتی هدف‌دار و جهت یافته برای یک هدف یا مقصد گردشگری کمک شایانی را در تصمیم‌گیری مسافرین برای انتخاب مقصد سفر دارد.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | دفتر خدماتی و  آژانس های مسافرتی

این دفاتر مکان و موقعیتی برای حضور فیزیکی و مجازی را برای مشتریان سفر  فراهم می‌آورند تا وظایف رساندن آگاهی به مشتریان در فراهم بودن برنامه تور، رزرو، صندلی هواپیما یا تخت هتل و دیگر نیازمندی‌های مسافرتی مشتریان به موازات مشاور و راهنمایی برای گذراندن بهتر سفر فراهم نمایند.

آژانس می‌توانند بخش‌های گوناگون فعالیت‌های صنعت گردشگری را به مشتریان ارائه کنندو  نقش واسطه‌ای مابین مشتریان و عرضه‌کنندگان محصولات سفر همانند هتل‌ها، خطوط هوایی، زمینی، ریلی و جاده‌ای با استفاده از سیستم  رزرو آنلاین تحت شبکه را فراهم نماید. مسافران با تعداد زیادی گزینه در انتخاب مقاصد دارای جاذبه گردشگری روبرو هستند. لذا حضور مثبت و رقابتی در آژانس‌ها در موتورهای جستجوی اینترنت و استفاده از سرویس مجازی دنیای وب امکان تامین و ارایه اطلاعات موردنظر گردشگران را می‌تواند فراهم نمایند.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری |  مشاوره سرمایه گذاری وتجاری

مجتمع‌های گردشگری می‌توانند برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی و افزایش صادرات کالا و خدمات نقش ارزنده را با ایجاد دفاتر مشاوره سرمایه‌گذاری و تجاری علل الخصوص در استان‌های مرزی ایفا نمایند و امکانی را فراهم  آورند تا براساس رویارویی مزیت‌های کشورهای مقصد و مبدا امکان سرمایه‌گذاری و تجارت در حوزه‌های مختلف اقتصادی تسهیل و تقویت گردد.

فراهم آوردن کارشناس خبره در این مرکز مشاوره امکان رایزنی و تقویت ارتباطات  تجاری و سرمایه‌گذاری را به خصوص در مجتمع‌هایی که مزیت نزدیکی به مرزهای صادراتی را داشته باشند، تقویت می‌نماید. بنگاه‌های اقتصادی نیز بسته به شرایط و نیاز می‌توانند مدیریت تمام و یا بخشی از فعالیت‌های صادراتی بنگاه‌های اقتصادی به شرکت مشاوره مدیریت صادرات واگذار نمایند که همانند یک دپارتمان بازاریابی و فروش صادراتی عمل می‌کند.

بررسی خدمات  جايگزين

صنعت توریسم جایگزین ندارد ولی شیوه‌های ارائه خدمات در صنعت گردشگری  به شدت با رشد تکنولوژی‌های نوین زیرساخت و اطلاعات و ارتباط  متحول می‌گردد و مزیتی که مناطق و کشورهای مختلف می‌تواند  از آن برای توسعه اقتصادی ملی و منطقه‌ای بهره برداری نمایند.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | مشخصات خدمات گردشگری

مراکز اقامتی (هتل)

هتل یک مجتمع اقامتی و ارایه خدماتی به مسافران است که با هدف کسب درآمد و سود تکوین یافته است. اقتصاد آن به کل اقتصاد در شبکه توریسم بشدت گره خورده است. مجهزترین هتل ها قاعدتا در مراکز شهرهای بزرگ ساخته می‌شوند، تعدادی از هتل‌ها هزمان با سرویس‌های پذیرایی و اقامت تسهیلات برگزاری کنفرانس و سمینار نیز در آن‌ها پیش‌بینی شده است. هتل‌ها در پنج سطح یک، دو، سه، چهار و پنج ستاره درجه‌بندی می‌شوند.

مجتمع های توریستی بین راهی

برای مسافران عبوری در مسیر مسافرت اقامتگاه‌های بین راهی ایجاد می‌شود که ساده‌ترین تسهیلات بین راهی برای پذیرایی و تامین اقامتگاه محل خواب و  استفاده از پارکینگ خودروها را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند.

رستوران

محلی است که در آن برای مشتریان خوراک و نوشیدنی تهیه و در همان‌جا صرف می‌شود. در رستوران مطلوبیت و کیفیت خوراک ارائه شده نوع و شکل چیدمان مناسب، پاکیزگی و نظافت فضای سالن وسرویس‌ها می‌تواند در شهرت آن نقش به سزایی را ایفا نماید. در مجتمع‌های بزرگ غذاخوری‌ها، بخشی از بنگاه  گردشگری می‌باشد.

رستوران‌ها غالبا غیر از سالن اصلی رستوران. آشپزخانه، سرویس بهداشتی، بخش اداری، گریل روم طبخ غذا، فود کورت، سرویس غذاهای خاص یا دسرهای مختلف، تریا برای ارایه بستنی، نوشابه، چای، قهوه، کیک و غذاهای ساده مانند همبرگر و ساندویچ و بوفه برای چیدن انواع غذاهای مختلف و متنوع همراه با دسر آماده روی میز بدون محدودیت برای استفاده چند باره را دارا هستند.  

 

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | اهمیت استراتژیک  صنعت گردشگری

وجود مزیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی همگام با رشد جمعیت جوان کشور نیازمند اتخاذ راهکارهای جدید اشتغال سازی و افزایش درآمد ملی است. تامین بسترهای ضروری و استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های گوناگون گردشگری می‌تواند یکی از راهیردهای اصلی در مناطق جغرافیایی مستعد کشور باشد. بنابراین صنعت گردشگری یکی از روش‌های مولد فرصت‌های شغلی و در نتیجه، توسعه مناطق است که زمینه اشتغال افرادی با مهارت‌های گوناگون را فراهم می‌سازد و هم در بخش روستایی و هم درمکان‌های شهری مستعد و در فصول مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

توسعه گردشگری اثر متقابلی را برتوسعه سایر بخش‌های اقتصادی مرتبط همانند کارهای ساختمانی، تعمیرات، حمل ونقل و کرایه خودرو، صنایع ساختمانی و غذایی و علل الخصوص صنایع دستی و مراقبت‌های پزشکی دارد و می‌تواند با افزایش درآمدهای مالیاتی دولت، در توسعه سایر بخش‌ها نیز تاثیر بگذارد.

مجموعه فعالیت‌هایی که به صورت مستقیم با این صنعت در تماس هستند عبارتند از هتل‌ها، کارکنان خدمات غذایی، سرویس‌های هواپیمایی و جاده‌ای، ریلی و کشتیرانی، آژانس‌ها و دفاتر مسافربری، کارکنان مراکز تفریحی، رستوران‌ها، صنعت حمل و نقل شهری و فروشگاه‌های مواد غذایی و مراکز جهانگردی سلامت. برای آشنایی با سایر طرح توجیهی خدماتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری | ظرفیت خدمات طرح مجتمع اقامتی

ظرفیت اسمی سالیانه مرکز اقامتی رستوران خدمات گردشگری سلامت و خدمات پشتیبانی گردشگری جهت اقامت 15600نفر خواهد بود.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری / چکیده مطالعات  اقتصادی- مالی

مساحت کل  زمین :                                  4500   متر مربع 

فضای اختصاصی  مراکز مختلف:                  3200   متر مربع است

زیر بنا:                                                   2400  متر مربع

سرمایه‌گذاری:                                         112,542  میلیون ریال

نرخ بازده داخلی                                        28.4 در صد

دور برگشت سرمایه :                                  3.1سال

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات  مدیریت پیمان راه اندازی طرح  
  • مشاوره بازاریابی و  و ارایه   خدمات
  • مشاوره نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع:  طرح توجیهی مجتمع گردشگری



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی مجتمع گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

صادرات جهانی انواع کره در سال 2019 بالغ بر 7.4میلیارد دلار آمریکا بوده است که ارزش صادرات آن از  سال 2015 به طور متوسط ​​56 درصد افزایش یافت و در حال حاضر کشور چین بزرگ‌ترین وارد کننده انواع کره است. با توجه به روند گذشته پیش بینی می‌شود واردات کره این کشور در سال 2021 با 14درصد افزایش به 140 هزار تن برسد. برای تولید و عرضه کالای صادراتی سرمایه گذاران باید به دنبال راهی برای بهینه سازی خطوط تولید نمایند. با بررسی و مطالعه اجمالی می‌توان اقدامات لازم را پیش بینی کنیم و نسبت به روند اجرایی چشم اندازی واقعی داشته باشیم. در ادامه خلاصه طرح توجیهی تولید کره پاستوریزه را آورده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید کره پاستوریزه

    

طرح تولید کره پاستوریزه | معرفی محصول 

برای سال‌های متمادی چند نوع چربی برای پخت و پز وجود داشت. کره، مارگارین و روغن‌های چرب محصولاتی هستند که بیشترین تمرکز در عرضه و تقاضا بر روی آن‌ها است. از دو محصول کره و مارگارین با قابلیت پخش شدن روی نان در پخت و پز استفاده زیادی می‌شود. هر دوی این محصولات در حالت تولید سنتی و در دمای معمولی به راحتی پخش نمی‌شوند.

این امر منجر به تولید انواع محصولات انحصاری با قابلیت پخش سریع‌تر از جمله مخلوط کم چربی 40درصد که مینارین نامیده می‌شود و بعداً محصولات کم چربی با چربی 60درصد ملارین نیز تولید شد. کره اسپرید با قابلیت پخش شدگی بهتر در همین راستا بوجود آمد. کره‌های پاستوریزه حیوانی علاوه بر تامین نیاز روزانه بدن به چربی به جهت غنی شدگی دارای ارزش غذایی بالایی هستند.

اسپریدها و کره‌های باز آمیخته یا مخلوط با میزان چربی کاهش یافته به روش‌های متفاوتی در کشورهای مختلف با توجه به هزینه‌های تولید و ارجحیت مصرف کنندگان تولید می‌گردند. جهت کنترل سلامت جسمی تمایل به استفاده از کره‌های نیم چرب و کم‌چرب با قابلیت پخش شدن برای مصرف آسان موجب تولید محصولات اسپریدی گردید که با استفاده از روش‌های تولید امولسیون سازی چربی آب و با جریان پیوسته مجهز به سیستم تزریق مایع تولید می‌گردند.  هرکدام از روش‌های تولید انواع کره ویژگی‌های خاصی را در محصول نهایی ایجاد می‌کنند.

انواع  محصول  

کره‌های حاصل ازشیر در دو دسته کره خامه شیرین و کره خامه ترش تقسیم می‌شوند. کره را همچنین می‌توان با توجه به میزان نمک موجود در آن نیز طبقه بندی نمود. روند ترش شدن طبیعی خامه با استفاده از کشت باکتریایی بسیار حساس است و سریعاً  در اثر میکروارگانیسم‌های خارجی می‌تواند آلوده و خراب  شود.

به مرور با افزایش دانش خنک سازی، امکان استفاده از خامه ترش قبل از ترش شدن، تهیه کره از خامه شیرین فراهم و توسعه یافت و در نتیجه روش‌های کره سازی به تدریج بهبود یافته و کیفیت محصول و بازده اقتصادی آن نیز افزایش پیدا کرد. در این راستا استفاده از دستگاه کره سازی صنعتی در اواخر قرن19 منجر به ارتقا کیفیت محصول و توسعه صنعت کره‌سازی شد. به موازات آن تولید انبوه دوغ نیز دانش و تجربه‌ای است که طی سالیان گذشته با دستیابی با تکنیک‌های حفظ بهداشت، استفاده از باکتری‌ها و عملیات دمایی نیز  منجر به پیشرفت  سریع تکنولوژی تولید ماشین آلات گردید. به گونه‌ای که اکنون می‌توان کره را به صورت انبوه و در یک فرآیند مداوم با ماشین آلات مدرن کره سازی به صورت قالبی و بسته‌ای تولید کرد.

بررسی تفاوت در انواع کره

وجود تغییرات در ترکیب کره به دلیل تفاوت در فرایند تولید است. کره حاوی 80درصد چربی و متناسب با میزان نمک و شوری از 16 الی 18درصد رطوبت است. کره همچنین به طور طبیعی حاوی ویتامین‌های A و D است. رنگ کره با محتوای کاروتنوئیدها متفاوت است و از 11 تا 50درصد از کل ویتامین A شیر را تشکیل می‌دهد.

کره تولیدی باید متراکم و دارای طعم تازه باشد و محتوای آب آن باید به صورت قطرات بسیار ریز درون آن پخش شود، تا کره خشک به نظر برسد. به لحاظ شکل و قوام باید صاف باشد و بتوان به راحتی آن را پخش نمود و در دهان به سادگی ذوب کرد. کره خامه ترش باید بوی دی استیل داشته باشد، در حالی که کره شیرین باید طعم خامه بدهد. عطر و طعم پخته ضعیف در مورد کره شیرین قابل قبول است. کره تهیه شده از خامه ترش رایحه غنی‌تر داشته و در مقابل دما به دلیل کنترل فرایند میکروارگانیسم‌های باکتریایی نامطلوب مقاوم‌تر است، اما دوغ خالص از فرایند تولید آن مطلوبیت PHدوغ کره خامه شیرین را ندارد.

 

طرح تولید کره پاستوریزه | كد ISIC محصول

مطابق طبقه بندی وزارت صنعت معدن و تجارت محصولات مرتبط با كره پاستوریزه  دارای كدهای ايسيک به شرح زير هستند.

کد آیسیک محصول
1514512409 مارگارين مايع
1520512777 كره پاستوريزه مخلوط از كره حيواني و روغن گياهي اسپريد (پخش پذير)
1514512408 مارگارين جامد
1520412709 انواع كره پاستوريزه
1520412717 كره مخلوط از كره حيوانی و روغن گياهی

طرح تولید کره پاستوریزه | بررسی استانداردهای اجباری محصول

فدراسیون بین المللی لبنیات (IDF) استانداردی را در مورد کره و اسپرید معرفی کرده است که رهنمودهای نحوه توزیع چربی شیر در کره مخلوط و مارگارین را ابلاغ نموده است. چربی‌ها و روغن‌های خوراکی مواد غذایی عمدتا از تری گلیسیریدهای اسیدهای چرب تشکیل شده‌اند که می‌توانند منشا گیاهی، حیوانی، شیر یا دریایی داشته باشند.

استانداردهای IDF با توجه به محتوای چربی و نسبت چربی شیر به سایر انواع چربی در محصولات مختلف شامل کره، کره مخلوط و اسپرید و مارگارین را تعیین نموده است. استاندارد IDF توزیع چربی این محصولات را با توجه به منشا آن در سه گروه با حداکثر محتوای چربی 95درصد طبقه بندی می‌نماید که در آن پارامترهای اصلی همانند مواد پایه‌ای تشکیل دهنده، رطوبت، میزان کالری و ویتامین‌ها، نمک، پروتئین، مدت زمان و درجه حرارت ماندگاری و کاربرد این محصولات در مقایسه با همدیگر بیان شده است. با مراجعه به فهرست استانداردهای ملی موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران نیز ضمن الزام به رعایت استانداردهای عمومی صنایع غذایی استاندارهای ویژه مرتبط با تولید کره  به شرح ذیل تدوین شده‌اند.

موضوع استاندارد شماره استاندارد
کره -تعیین میزان نمک-روش آزمون  4692
کره پاستوریزه -ویژگی ها و روشهای آزمون                                       162
اندازه گیری مقدار رطوبت ،مواد جامد بدون چربی و چربی                         11976-1و2و3
کره -تعیین استحکام کره  -روش آزمون                            10523
کره اسپرید-ویژگیها و روشهای آزمون  10084وA1 10084
ارزیابی حسی کره با روش نمره دهی                                                          4692

طرح تولید کره پاستوریزه | بررسی كالاهای جايگزين

كره پاستوریزه حیوانی يک ماده غذایی طبيعی در جایگزین با محصولاتی همچون مارگارین است که دارای کالری نسبتاً برابری هستند. كره حیوانی از شير تازه گاو دارای 35درصد چربی، 51درصد آب و 5درصد املاح شير تشکیل شده و محصولات  پاستوریزه آن از خامه شیر با روش خاص و گاه با شیوه‌هایی برای کاهش میزان چربی به زیر 80درصد به دست می‌آید. 

طرح تولید کره پاستوریزه | شرایط مواد اولیه

خامه مورد استفاده در تولید کره باید از نظر باکتریولوژیکی سالم  و بدون نقص طعم و عطر باشد. وجود آنتی بیوتیک یا ضدعفونی کننده برای تولید کره اسیدی نامناسب است. اگر به میکروارگانیسم‌های مضر فرصت تولید داده شده باشد حتی اگر با عملیات حرارتی غیرفعال شوند؛ نمی‌توان از خامه استفاده کرد. بنابراین رعایت بهداشت دقیق در تمام مراحل فرآیند تولید ضروری است. برای حفظ سلامتی مواد اولیه را بلافاصله پس از رسیدن به بنگاه از 2 تا 4 درجه سانتیگراد سرد و در همان دما ذخیره می‌کنند تا پاستوریزه نمایند و یا می‌توان شیر را در دمای 63 – 65 درجه سانتیگراد به مدت 15 ثانیه ابتدا گرم و سپس تا دمای 2 – 4درجه سانتیگراد خنک نمایند.

 

کشت باکتریایی ترش کردن خامه

کشت باکتری برای تولید و فرآوری کره با خامه ترش انجام می‌شود. افزودن باکتری‌های تولیدکننده اسید به کره عطر و بویی قوی می‌دهد و عملکرد چربی را نیز بهبود می‌بخشد. اسید لاکتیک، دی استیل و اسید استیک مهمترین مواد معطر تولید شده توسط باکتری‌ها هستند.

از شیر بدون چربی بیشتر به عنوان بستر و محیط رشد اولیه استفاده می‌شود، زیرا تشخیص نقص چشایی در ذرات شیر بدون چربی آسان‌تر است. شیر باید در دمای 90 – 95درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 30دقیقه پاستوریزه شود. این ذرات  با پایان یافتن مرحله اسیدی، وارد مرحله فراوری می‌شود. ترش کردن خامه و عملیات دمایی که ساختار کریستالی لازم برای سازگاری بهینه کره را به چربی می‌دهد و به طور همزمان در مخازن فراوری انجام می‌شود.

این مخازن عایق‌بندی شده با پوسته سه‌گانه از فولاد ضدزنگ و دارای محیط گرمایش و سرمایش در بین پوسته‌ها هستند. استارتر تولیدی باید قبل از پمپاژ به مخزن رسیدن خوب مخلوط شود. استارتر اغلب قبل از خامه پمپ می‌شود. برخی تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند استارتر را به خط تولید خامه  اضافه کنند. در هر صورت با دقت در جهت دستیابی به قوام مناسب با خامه مخلوط شود.

طرح تولید کره پاستوریزه | ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید انبوه و بسته بندی انواع کره حیوانی شامل منابع ذخیره خامه و شیر، مخازن ویژه نگهداری شیر سرد، مخزن خامه ویژه ترکیب با استارت، مبردها، مبدل‌های حرارتی و صفحات برودتی فیلترها، سیستم بوگیری تحت خلا و گازگیری، سپراتور، پمپ‌های انتقال، تجهیزات کامل آزمایشگاه صنایع غذایی، تانک و سیستم استاتر، پاستوریزاتور، کلاریفایر، دستگاه‌های کره سازی کانتینیوس و پچ، مخازن نگهداری کره، دستگاه‌های بسته بندی و چاپ مشخصات و شرینگ پک و سیستم CIP  می‌باشد.

 

طرح تولید کره پاستوریزه | فرایند تولید کره پاستوریزه

در روش سنتی کره به صورت دستی توسط مشک تولید می‌شد که پس از خنک شدن و تخلیه دوغ، دانه‌های کره در یک دهانه کم عمق جمع آوری و به صورت دستی فشرده سازی می‌کردند. فرآیندهای تولید کره در مقیاس صنعتی به طور کلی مراحل زیادی را مطابق شکل زیر دربر می‌گیرد، این طرح شماتیک هم تولید بصورت بچ و هم کانتینیوس را توسط دستگاه کره سازی نشان می‌دهد.

 

در این فرایند خامه را می‌توان از طریق فراوری شیر ​​مایع تهیه کرد و یا از شیر کامل در مواد لبنی جدا کرد. نگهداری و تحویل مواد لبنی باید به گونه‌ای انجام شود که فاسد شدن، هوادهی یا کف گیری بوجود نیاید و پس از انجام مراحل پذیرش، اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل خامه در مخازن ذخیره می‌شود.

مرحله خامه گیری

برای خامه گیری از شیر کامل قبل از جداسازی، آن را تا 63درجه سانتیگراد گرم و پاستوریزه می‌نمایند. خامه گرم در این حالت قبل از  پاستوریزاسیون و پمپاژ برای بهبود خواص به داخل مخزن ذخیره سازی میانی هدایت می‌شود. شیر بدون چربی نیز قبل از پمپاژ به منابع ذخیره پاستوریزه و سرد می‌شود.

در فرایند کره‌سازی بخشی از شیر بدون چربی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خامه نیز از مخازن ذخیره میانی به صورت گرم به پاستوریزاسیون هدایت می‌گردد. در درجه حرارت بالا آنزیم‌ها و میکروارگانیسم‌هایی که کیفیت نگهداری کره را مختل می‌کنند، از بین می‌روند. اگر خامه دارای طعم یا رایحه نامطلوبی باشد، می‌توان تحت خلا آن را از بین برد. تصفیه تحت خلاء قبل از پاستوریزاسیون شامل پیش گرم کردن خامه در دمای مورد نیاز و سپس قرار دادن آن در معرض فلاش خنک کننده بمنظور آزاد سازی هرگونه گاز محبوس شده و مواد فرار انجام می‌گیرد. پس از این مرحله خامه برای بهبود بیشتر به دستگاه پاستوریزه برمی‌گردد و در ادامه عملیات گرمایش و سرمایش به مخزن ماندگاری منتقل می‌شود. در هنگام خنک شدن خامه جامدشده و ساختار کریستالی مورد نیاز چربی در آن ایجاد می‌گردد.

 

زمان فرایند، همزمان با کنترل ترکیب دوغ حاصله و فراوری کره معمولاً 12 تا 15 ساعت طول می‎کشد. در این پروسه در صورت نیاز باکتری‌های تولیدکننده اسید قبل از عملیات دمایی نیز اضافه می‌شود. مطابق برنامه ریزی تولید خامه از مخزن فراوری به صورت مداوم به سمت دستگاه کره ساز پمپ می‌شود. خامه با عبور از مبدل حرارتی صفحه‌ای به دمای مورد نیاز رسیده و طی فرآیند خنک سازی به شدت تحریک و چربی آن به دانه‌های کره تبدیل می‌شود. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده در کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار تخصصی و متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه بررسی‌های بازار محصول و خدمات مورد نیاز  
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید کره پاستوریزه



:: برچسب‌ها: طرح تولید کره پاستوریزه ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

جهان با توسعه مصرف انواع نوشابه و مایعات بسته‌بندی و پر شده در بطرهای پلاستیکی به ویژه بطری‌های حاوی انواع نوشابه، آب میوه، آب آشامیدنی و معدنی، با معضل ورود این ضایعات و پسماندهای آن به محیط زیست و آلودگی ناشی از آن‌ها بدلیل زمان فرسایش بسیار طولانی مواجه است. رشد تکنولوژی امکان بازیافت این مواد را به گونه‎‌ای فراهم نموده که از آن‌ها دقیقا می‌توان با همان خواص مواد اولیه جهت استفاده مجدد در تولید ظروف استفاده نمود. این فرایند ضمن مقرون به صرفه بودن بلحاظ اقتصادی کمک شایانی را به حفاظت از محیط زیست می‌نماید. بازار جهانی بازیافت پلاستیک در سال 2020 معادل 42میلیارد دلار تخمین زده می‌شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 با نرخ رشد 7/5درصدی به بیش از 60میلیارد دلار برسد. در ادامه طرح توجیهی بازیافت بطری های پلاستیک را آورده‌ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

طرح بازیافت بطری های پلاستیکی | معرفی محصول

بازیافت مواد پلاستیکی و استفاده مجدد از پلاستیک‌هاى مصرف شده به یک یا دو محصول محدود نمى‌شود. با توجه به تنوع مواد پلاستیکی و گریدهای مختلف، بازیافت آن‌ها بسیار گسترده و متنوع است. ظروف نوشابه‌هاى گازدار از جنس پلى اتیلن تترافتالات(پت) و یا شیشه شیر کودکان از جنس پلى کربنات، ظروف پلی اتیلنی و پلى پروپیلن و ظرف یکبار مصرف پلى استایرن و انواع ورق‌ها و کیسه‌های پلی اتیلن را می‌تواند دربر بگیرد. این محصولات مى‌توانند رنگی باشند که در فرایند ساخت آن‎‌ها از رنگدانه پلاستیک (مستربچ) استفاده شده است.

طرح بازیافت بطری های پلاستیکی | کدهای ISIC

وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه‌بندی کدهای آیسیکی نمونه به شرح ذیل ارایه شده است. 

جدول کدهای آیسیک نمونه تعدادی از محصولات

نام محصول

کد ISIC

توليد گرانول بازيافتی از PS پلی استايرن

3720512326

توليد گرانول بازيافتی از PVC

3720512327

توليد گرانول بازيافتی از PVC (پلی وينيل كلرايد)

3720512327

توليد گرانول بازيافتی از پلی كربنات

3720512328

توليد پرک بازيافتی از  pe پلي اتيلن ترفتالات  

3720512336

توليد پرک بازيافتی از PE پلی اتيلن

3720512337

توليد گرانول بازيافتی از PP (پلي پروپيلن)

3720512325

بازيافت پلاستيك هاي گرمانرم

3720512310

بازيافت پلاستيک های گرماسخت

3720512311

توليد گرانول بازيافتی از pet (پلی اتيلن ترفتالات)

3720512323

توليد گرانول بازيافتی از PE (پلی اتيلن)

3720512324

بازيافت ضايعات و محصولات پلاستيكی

3720312306

 

طرح بازیافت بطری های پلاستیکی | کاربرد  محصول

از پلاستیکی‌های بازیافتی با توجه به نوع آن‌ها می‌توان برای کاربردهای متنوعی  استفاده نمود. از فیلم‌های پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی اتیلن ترفتالات جهت ساخت انواع الیاف، تـسمه، ظروف، کیسه، قطعات و الیاف پلاستیکی و تولید صفحات کامپوزیت و همچنین گرانول اکستروژن شده آن‌ها در تولید ظروف یکبار مصرف استفاده می‌گردد.

در تولید چوب پلاستیک می‌توان از ضایعات خرده چـوب و پلی اتیلن سنگین بازیافتی استفاده نمود که ظاهری شبیه چوب دارند و پس از تولید در یک فرآیند تولید پلاستیک سلولز می‌تواند همانند محصولات چوبی با تجهیزات صنایع بـرش، پرداخت و سـمباده زنی شود. یکی دیگر از کاربردهای پلاستیک بازیافتی استفاده از آن‌ها به عنوان رزین پلی استر است، این ماده در پوشش دهی سطوح و صنایع برق و الکترونیـک، ساختمان سازی استفاده می‌شود.

ماشبن آلات  بازیافت بطری پلاستیک

خط تولید بازیافت بطری پلاستیکی عمدتا شامل بخش سورتینگ و جداسازی اولیه، دستگاه برش و آسیاب پلاستیکی، سیستم شستشو اولیه پاششی، سیستم شستشوی غرق آبی، خشک کن، اکسترودر، وان و مخازن خنک کننده و گرانول ساز و برش نهایی دانه‌ای است. این خط تولید پلاستیک بازیافت به طور عمده برای استفاده و بازیافت بطری‌های آب معدنی ضایعاتی کاربرد دارد. این فرایند را می‌توان برای بازیافت انواع دیگر بطری‌های پلاستیکی از جنس PET ، PP و PE و سایر پلی اولفین‌های نیر بکار برد.

 

طرح بازیافت بطری های پلاستیکی | بررسی کالاهای جایگزین

این محصولات جایگزین مواد اولیه‌ پلاستیکی می‌شوند که بطور مستقیم در صنایع پتروشیمی با هزینه‌های بسیار بیشتر تولید می‌شود. بازیافت پلاستیک خدمات شایانی به حفظ محیط زیست خواهند نمود، چرا که فرسایش و تجریه آن‌ها بیش از 300 سال به طول خواهد انجامید.

بررسی اجمالی تکنولوژی

بازیافت پلاستیک به فرایندهایی گفته می‌شود که طی آن زباله‌های پلاستیکی مجدداً قابلیت استفاده پیدا می‌کند و به چرخه تولید به عنوان مواد اولیه برمی‌گردد. دو روش اصـلی برای استفاده از زباله‌های پلاستیکی وجود دارد.

  • بازیافت
  • تولید پلاستیک‌های زیست تخریب

زباله‌های پلاستیکی در سه زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛   

  • استفاده از آن‌ها جهت تولید انرژی
  • بازیافت مکانیکی و فیزیکی آن‌ها
  • بازیافت شیمیایی

در شیوه بازیافت انرژیکی پلاستیک زباله به عنوان یک سوخت سوزانده می‌شود و در بازیافت مکانیکی زیاله خرد و آسیاب می‌شود و جهت استفاده مجدد به عنوان یک محصول پلاستیکی آماده می‌گردد.

در بازیافت شیمیایی پلاستیک به وسیله روش‌های شیمیایی به مواد دیگری تبدیل می‌شود.

 

 فرایند بازیافت مواد پلاستیکى

دراین فرایند، پس از جمع آوری مواد ضایعاتی، پلاسـتیک‌ها را از نظر جنس به دو نوع بادى و تزریقى و نیز از نظر رنگ به انواع پلاستیک‌های بى‌رنگ، سـفید، قرمـز، آبـى و مشکى تقسیم مى‌کنند. ارزش پلاستیک‌های بی‌رنگ و رنگی با هم متفاوت است و پلاستیک‌هاى بى‌رنگ یا کریستال قیمت بالاتری را دارند و هرچه پلاستیک کدر و دارای رنگ‌های تیره و مشکى باشد، قیمت کمتری دارد.

در ابتدای فرایند یک دستگاه برچسب‌های روی بطری پلاستیکی را در مدت زمان کوتاهی برداشته و سرهای بطری هم جدا می‌شود. این دستگاه در داخل بدنه خود تیغه‌های آلیاژی دارد که دائماً در حال چرخش بوده  و بگونه ای قرار گفته که  با شافت اصلی زاویه خاصی را دارد تا براحتی  بتواند  برچسب روی بطری پلاستیکی را از بین ببرد. در مرحله بعدى، پلاستیک های تفکیک شده بطور  جدا گانه   توسط آسیاب که دارای  یک سری تیغه های  چرخان با سرعت بالا می باشد به صورت  تکه هاى بسیار ریز (چیپس) خرد می شود سایز پرک های پلاستیکی خرد شده  قابل تنظیم است . پلاسـتیک هـاى خرد شده در این مرحله  هم می تواند به واحدهای بزرگتر فروخته شود و هم می تواند در فرایند شتشو قرار گیرد  بیشتر بطری های پلاستیکی بازیافتی تمیز نیستند و نیاز به شتشو دارند. دستگاه  شتشوی  پلاستیکی بصورت شناور عمدتا از مخزن آب  دارای جنس  فولاد ضد زنگ ، همزن ، موتورو پمپ تخلیه تشکیل شده است پس از ورود پرک های پلاستیک به مخزن آب ، همزن شروع به هم زدن می کند و پس از تمیز کردن بقایا ، از مخزن تمیز کننده خارج می شود.پـس از شـست و شـو  پلاستیک پرک شده وارد بخش  خشک کن  میشود  در این فرایند   کیفیت محصول نهایی با میزان  آب  ورطوبت به جا مانده در مرحله شتشو بستگی دارد و می تواند تبعاتی همانند ترک خوردگی سطحی ، بازتاب نور و کاهش خواص مکانیکی و  مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر کشش.  را در پی داشته باشد بنابراین  کنترل میزان رطوبت برای تولید گرانول های پلاستیکی و با کیفیت بسیار مهم است لذا محصول در این مرحله به داخل خشک کن هدایت می گردد دستگاه های آبگیری  پلاستیک ها خرد شده دو نوع   خشک کن های عمودی و یا خشک کن های افقی هستندخشک کن افقی اثر  کاهش رطوبت بهتری دارد اما عملکرد  فیدری ندارد. در دستگاه آبگیری عمودی یک فیدر میله ای پیچشی جهت انتقال مواد به قیف اکستروردر را نیز دارد درهر دو دستگاه  مکانیزم گریز از مرکز برای آبگیری و خشک کردن قطعات پلاستیک استفاده می کنند. پلاستیک خشک شده پس از فیلتر شدن  توسط فیدر به داخل قیف  دستگاه  اکسترودر منتقل می شود  ایـن دسـتگاه شـبیه بـه چـرخ گوشتى بزرگ است، با این تفاوت که ناحیه میانى آن مجهز به سیستم هـاى حـرارتی کنترل شده است  که برای گرمایش می تواند بصورت المنت حرارتی ، سیم پیچ حرارتی الکترومغناطیسی ، سیم پیچ حرارتی کوارتز  ویا  سیم پیچ حرارتی سرامیکی باشدکه در واقع  تعدادى المنت با مقاومت بالاست که توان تولیـد حـرارت بـسیار زیـادى را دارند و برروی سیلندر اکسترودر تعبیه شده  با حرارتى که این سیستم ما بین 150 تا 250 درجه سـانتى گـراد ایجاد می کند پلاستیک هاى خرد و ریـز بـه صـورت خمیـرى و مذاب درآمده و  از دهانـه  انتهایی قالب اکســترودر بصورن نوار و رشته های پلیمری خارج می شوند البته  یک صافی استیل با  روزه های بسیار ریز در محل خروج خمیر پلاستیک  نیز  قیل از رشته شدن آخرین تصفیه را انجام می دهد. و مـواد اضافى گرفته مى شود.  رشته های خروجی از  یک سر مخزن خنک کننده وارد می شود و پس از خنک شدن با آب ، از انتهای دیگر آن خارج می شود  تا سـرد و سـفت شـوند و بعـد وارد  دستگاه گرانولاتور که یک  دستگاه برش پلت یا گرانول است می شود این دستگاه  دارای تیغه تیز بادوام  برش   طول برش بین 160-300 میلی متر است. کاربران می توانند اندازه را  با توجه به نیاز خود انتخاب کنند و دستگاه قادر است مفتول پلاستیکی را بصورت پلت یا گرانول پلیمری در سایز مورد نظر بریده  و آماده ذخیره وبسته بندی جهت استفاده نمایند  در انتها یک پمپ مکش وجود دارد که می تواند ذرات پلاستیک را به طور خودکار مکیده  و وارد کیسه های محصول قابل توزین  نماید

 

 این دانه های پلاسـتیکى (گرانـول هـا)  می تواند  ماده خام ثانوى تلقـى شده و آماده هستند تا بعنوان مواد اولیه مجددا در دسـتگاه هـاى قالب گیرى قرار گرفته واز آنها محصولات جدیدی تولید شود  و یـا بـه صـورت فـیلم هـای مختلـف درآورده و در مـوارد مختلف مورد استفاده قرار گیرند

در فرایند بازیافت باید دقت شود پلاستیک ها با جنس های مختلف باهمدیگر در فرایند بازیافت قرار نگیرند چراکه این عمل  اختلاط سبب  تغییر در خصوصیات شیمیایی محصول شده  و فرایند بازیافت مجدد را دشوار می کند.

تعداد پروانه‌های بهربرداری بازیافت پلاستیک در کشور تا فروردین 1400

کشور

 تعداد 291

سرمایه 24437186

اشتغال 6840

ظرفیت 677972

 واحد

تن

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرج بازیافت بطری های پلاستیکی



:: برچسب‌ها: طرح بازیافت بطری های پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

دستگاه بسته بندی تمام اتوماتیک چند منظوره در حد نو و در شرایط عالی با امکان برقراری ارتباط با خطوط تولیدی، دارای فیدر و نوار نقاله و شمارنده ورودی محصول می‌باشد و با توجه به داشتن PlC کنترل قادر است در هر دقیقه تا 50 جعبه کاغذ مقوایی محصولات را پر و بسته بندی نماید. 

از این دستگاه به دلیل انطباق تکنیکی با الزامات استاندارهای تولید خوب “GMP” می‌توان در صنایع بهداشتی و دارویی و يا صنایع غذایی و شیمیایی جهت بسته‌بندی محصولات جامد در ابعاد مختلف ذکر شده در جدول مشخصات، تنظیم و استفاده نمود. دستگاه موجود کارشناسی و تایید شده است، لذا جهت اطلاع از مکان و قیمت دستگاه با شماره‌های درج شده می‌توانید تماس بگیرید.

 

جدول مشخصات فنی دستگاه بسته بندی 

سرعت بسته بندی (جعبه در دقیقه)

5 الی 50

مشخصات جعبه های قابل استفاده

گرماژ کاغذ جعبه (گرم بر متر مربع)

250 الی 400 

محدوده سایز جعبه (میلیمتر)

طول (50الی 250) –  عرض (30 الی 110) – ارتفاع (15 الی 110)

مشخصات هوای فشرده مورد نیاز

فشار هوا (مگا پاسکال)

≥ 0.6 MPa

مصرف هوا فشرده (متر مکعب بر ساعت)

20 m3/h

برق مورد نیاز

220 V – 50Hz

میزان مصرف برق (کیلو وات)

1.5 kw

ابعاد دستگاه (میلیمتر)

طول 3300  – عرض 1350 – ارتفاع 1700

وزن دستگاه (کیلوگرم)

1200

 

دستگاه دارای دو ردیف تغذیه هم زمان می‌باشد، یکی برای ورود مسیر جعبه و دیگری مسیر ورود و شمارش محصول است که بدلیل تنظیمات دستگاه و وجود سنسور تشخیص محصول در مسیر نوار نقاله حتی در صورت عدم حضور محصول در فرایند بسته بندی، جعبه بارگزاری نخواهد شد و درنتیجه هیچ جعبه خالی (بدون محصول) از دستگاه خارج نمی‌شود. سیستم دارای اینورتر صنعتی جهت کنترل سرعت و محافظت از الکترو موتور بوده و  PLC با برند امرون، قطعات برقی زیمنس، صفحه نمایش لمسی متحرک و امکان تغییر در سایز جعبه مورد استفاده در طول و عرض و ارتفاع می‌باشد.

 

برای دریافت اطلاعات خرید و بازدید دستگاه بسته بندی تمام اتوماتیک با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: فروش دستگاه بسته بندی اتوماتیک



:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم به خصوص در کشورهای توسعه نیافته به یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن جوامع تبدیل شده است. مهم‌ترین مسائلی که سبب رشد چشمگیر صنعت پرورش طیور گشته، ارزش غذایی، قیمت مناسب و کاربردهای آن است. مزیت‌های مذکور سبب بالا رفتن تقاضا، رشد سریع تولید و پرورش آن در سطح جهان شده است. پیش برآورد میزان تولید جهانی گوشت طیور در سال2021 بالغ بر 102میلیون تن بوده که با بهبود اقتصادی رشد تقاضای بیشتری را نیز به همراه دارد که تقاضای بیشتر را نیز برای خوراک طیور به وجود خواهد آورد. میزان صادرات جهانی گوشت مرغ در سال2021 معادل 12میلیون تن پیش‌بینی شده است و برزیل یکی از صادرکنندگان عمده جهانی گوشت مرغ است که بخشی از بازارهای مختلف این محصول را تامین می‌کند. در ادامه خلاصه طرح توجیهی واحد مرغداری گوشتی را آورده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.  

منبع: طرح توجیهی واحد مرغداری گوشتی

 

طرح توجیهی مرغداری گوشتی | تعریف محصولات

گوشت یکی از منایع اصلی تامین پروتئین مورد نیاز بدن انسان‌ها است که برای انجام فعالیت‌های روزمره خود به آن نیاز دارند. میزان پروتئین گوشت مرغ نسبت به انواع گوشت‌های دیگر بالاست. فرایند پرورش، کشتار، آماده سازی و بسته بندی گوشت مرغ به گونه‌ای استاندارد و بهداشتی و تحت نظارت صورت می‌گیرد که بتوان از سلامتی محصول مورد استفاده اطمینان حاصل نمود. گوشت مرغ در بیشتر رژیم‌های غذایی مردم جهان و در رستوران های سرتاسر دنیا یکی از غذاهای اصلی است که هم به صورت مرغ سرخ شده و هم آب پز طی فرایندهای متنوع پخت و پز با طعم‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص گوشت مرغ

وچود پروتئین در گوشت مرغ لازمه حفظ  استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان انسان است. گوشت مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی با ارزش غذایی بالا است و  100گرم آن بطور متوسط 165کالری انرژی دارد و می‌تواند بخشی از چربی مورد نیاز بدن را نیز تامین نماید.

 

طرح توجیهی مرغداری گوشتی | پرورش مرغ گوشتی

به لحاظ اقتصادی و فنی نژادهای خاصی از مرغ مناسب پرورش در مرغداری‌ها انتخاب می‌شوند که جوجه‌های آن‌ها به سرعت طی 5 الی 7 هفته بتواند به رشد کامل آماده کشتار برسد. مرغداری‌های گوشتی جوجه‌های مورد نیاز خود را غالباً خریداری و در سالن‌های خود پرورش می‌دهند. مگر مجتمع‌هایی که خود تولید جوجه یک روزه و همزمان مرغداری گوشتی را دارند.

طرح توجیهی مرغداری گوشتی | بررسی كالاهای جايگزين

بسیاری از گوشت‌های دیگر همانند گوشت گاو ،گوسفند، ماهی و میگو کالاهای جایگزین گوشت مرغ هستند؛ اما بدلیل قیمت و خواص گوشت مرغ هیچ کدام قابلیت رقابت با آن را ندارند. محصولات و حبوبات پروتئین‌دار کشاورزی هم نمی‌تواند جایگزین کاملی بجای گوشت مرغ باشد.

طرح توجیهی مرغداری گوشتی | الزامات احداث مرغداری

مهم‌ترین گزینه در راه‌اندازی مرغداری انتخاب محل اجرای طرح است که پس از تهیه و اطمینان از موافقت بااجرای طرح در آن محل باید مراحل اخذ پروانه تاسیس طی شود که طی آن مشخصات فنی و زیربنایی مرغداری به همراه ظرفیت در پروانه قید می‌گردد.

قبل از شروع عملیات اجرایی می‌توان با شبیه‌سازی دقیق سایت پلان را در محیط‌های نرم‌افزاری طراحی کرد و پس از اطمینان از انطباق مشخصات اقدام به تهیه پلان و نقشه‌های مهندسی نمود. سپس آن را به تایید جهاد کشاورزی رساند. شبیه سازی طرح با قابلیت رویت وانیمیت کردن آن به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد که به دقت جزییات فنی و اجرایی را مطابق با مشخصات محل اجرا از قبل رویت نموده و در زمان طراحی و اجرا تا زمان بهره‌برداری با کمترین خطا و اشتباه محاسباتی به لحاظ فنی و اقتصادی رو به رو شود. مساحت زمین و سرمایه قابل تامین احداث طرح با نگرش به بازارهای ملی و منطقه‌ای و با توجه به فرایند امکانسنجی فنی، مالی و اقتصادی به دست می‌آید و براساس آن پروانه تاسیس بررسی و صادر می‌گردد.

 

طرح توجیهی مرغداری گوشتی | نگهداری مرغ های گوشتی

پرورش جوجه‌ مرغ‌های گوشتی در سالن مرغداری به مدت 35 الی 50 روز انجام می‌شود و در مواقعی که دوره آماده‌سازی تمام شد، مرغ‌ها را از سالن به کشتارگاه‌ها منتقل کرده و سالن را برای جوجه ریزی مرحله بعد کاملا با ضدعفونی کردن و پاک سازی آماده می‌کنند.  

تغذیه مرغ گوشتی

میزان و کیفیت خوراک طیور نقش اصلی را در دوران رشد دارد. این بخش پرهزینه‌ترین بخش پرورش مرغ گوشتی است. تغذیه مرغداری در سه دوره پیش دان یا آغازین، میان دان یا رشد و پایان دان تقسیم می‌شود. مرغداران صنعتی یک رژم غذایی کرامبل هیجده روزه خاص را از ۱تا 10 روزگی پرورش جوجه‌ها اعمال می‌کنند و از روز 11 تا 24 با تغییر ترکیب کرامبل جیره غذایی دیگری را استفاده می‌نمایند و در مرحله سوم تغذیه از روز 25 الی 42 دان پایانی پلت را می‌توانند استفاده نمایند. تمامی جیره‌های غذایی مرغداری برنامه‌ریزی شده و طبق فرایند تولید خوراک با استفاده از تجهیزات صنعتی آسیاب و مخلوط آماده می‌شود.

طرح توجیهی مرغداری گوشتی | شرایط پرورش در مرغداری ها 

نوردهی در سالن

برنامه ریزی نوردهی مناسب در طول دوره پرورش منجر به رشد مطلوب مرغ‌ها می‌شود و بر سن بلوغ جنسی به همراه سایر عوامل فیزیکی نگهداری و تغذیه‌ای تاثیر می‌گذارد. لذا افزایش طول مدت و شدت روشنایی با توجه به عرض جغرافیایی، میزان و شدت نور مصنوعی با طیف زرذ، نارنجی و قرمز تا حد 40 لوکس دقیقاً برنامه ریزی می‌شود.

شرایط سالن پرورش مرغ

طول و عرض سالن‌های مرغداری بسته به ابعاد زمین و منطقه استقرار متفاوت است. غالبا عرض سالن مابین ۱۲ تا ۱۶متر در نظر گرفته می‌شود و نوع سازه آن مطابق با نقشه و پلان‌های مهندسی می‌تواند هم از سازه‌های فلزی همانند خرپا و سوله پیش ساخته و هم بتن مسلح یا سازه‌های سبک استفاده نمود.

نوع پوشش سقف سالن‌ها نیز با توجه به طراحی و شرایط اقلیمی منطقه تعیین می‌شود که می‌تواند به صورت پوشش‌های فلزی و غیرفلزی باشد. میزان ارتفاع برای مرغداری‌های گوشتی در مناطق گرم و سرد متفاوت است و می‌تواند از 6/2 تا 8/2 در مناطق گرم و در  اقلیم سرد مابین 2/2 تا 4/2 باشد.

مساحت مورد نیاز برای مرغداری

در این طرح مطابق ضوابط با ملحوظ داشتن فضای حدود یک دهم مترمربع برای پرورش هر مرغ گوشتی و جهت اجرای طرح مرغداری 20000 قطعه‌ای، نیازمند 2400مترمربع زیر بنا در زمینی به وسعت 6000مترمربع با احتساب زیرساخت‌های جنبی و ستادی و اتاق فرمان می‌باشد. در سالن با عرض ۱۴متر می‌توان ۶ردیف دان خوری زنجیری و ۶ ردیف آب خوری را در طول سالن 72 متری مستقر نمود  که در ارتفاع دیواره‌های سالن می‌تواند ۸/۲ متر و وسط  سالن جهت شیب‌بندی مناسب 1/3 متر می‌تواند باشد.

محل استقرار و ارتفاع اتاق فرمان می‌تواند بلندتر از سالن‌ها باشد تا به سادگی امکان تامین هوای مورد نیاز هیترها و تخصیص فضای مناسب برای نصب دان خوری‌ها و استقرار مدارهای برقی و الکتریکی فرمان، تابلوهای برق، لوله‌های تاسیسات آبررسانی و سایر ملزومات فراهم باشد. از اتاق فرمان امکان ورود، نظارت و مانتیتورینگ سالن پرورش وجود دارد. جریان تونلی هوا در سالن‌های مرغداری نیازمند استقرار پنجره و دریچه‌های تهویه است. علی رغم وجود نور مصنوعی پنچره‌هایی به منظور استفاده از نور طبیعی با فاصله بیست متری از هم نصب شود که امکان تنظیم تهویه سالن ها  را در مواقع ضروری نیز فراهم نماید.

تهویه سالن پرورش

تهویه در مرغداری‌های به سه شیوه طبیعی، مصنوعی با فشار منفی و مثبت انجام می‌گیرد. وجود دریچه‌های سقفی و پنجره‌های سالن به تهویه طبیعی فضای مرغداری در سالن‌های با عرض کم کمک می‌کند. جهت ایجاد تهویه مصنوعی با فشار منفی از ونتیلاتور مکنده هوا استفاده می شود که یک جریان سیال هوا را از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌کند.

در تهویه مصنوعی فشار مثبت سیستم دمنده (باعث ایجاد جریان هوا در سالن پرورش می‌شود) استفاده می‌نمایند. مقدار تهویه هوا در سالن‌های مرغداری گوشتی معادل 5/3 الی 4مترمکعب هوا به ازاء هر کیلوگرم وزن زنده طیور طی ساعت محاسبه می‌گردد. سرعت جریان هوا برای جوجه‌های گوشتی از 2/0متر در ثانیه نباید تجاوز نماید. در این طرح تعداد تهویه‌ها متناسب با وضعیت سالن‌ها انتخاب و نصب می‌شود. برای هرکدام از سالن‌ها ۲دستگاه تهویه بزرگ و ۳ دستگاه تهویه  هفتاد سانتی‌متری به صورت یک در میان را می‌توان مستقر نمود  که هوای خروجی سالن‌های پرورش توسط کانال به سمت پایین هدایت می‌گردد.

طرح توجیهی مرغداری گوشتی | تجهیزات مرغداری

مهم‌ترین تجهیزات مرغداری عبارتند از سیستم‌های  آبخوری، دانخوری، دریچه یا پنجره هوادهی اینلت، هواکش‌ها، پدهای سلولزی، قفس مرغداری، هیتر، تاسیسات کنترلی ترمو دینامیکی و المان‌های برقی به گونه‌ای که با کمترین تردد امکان نظارت بر تغییر شرایط مطلوب در کوتاه‌ترین زمان فراهم گردد. 

آبخوری

آبخوری‌ها به منظور تامین آب سالم آشامیدنی و مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دو صورت دستی و اتوماتیک در سالن‌های مرغداری وجود دارند. از آب خوری‌های اتوماتیک در سالن‌های مرغداری صنعتی استفاده می‌شود. نحوه استقرار و فواصل آب خوری‌ها با دقت انجام می‌شود. آب خوری‌های اتوماتیک می‌تواند فنجانی، پستانکی، سیفونی یا به شکل ناودانی باشد.

دانخوری

دانخوری‌ها وسیله دریافت خوراک و تغذیه  طیور می‌باشند که هم به صورت دستی و هم اتوماتیک تولید می‌شوند. دانخوری‌های دستی نیازمند نیروی انسانی برای تامین خوراک است، ولی دانخوری‌های اتوماتیک این کار به صورت خودکار انجام می‌شود و در اشکال ناودانی زنجیری و لوله‌ای بشقابی تولید و نصب می‌شوند. 

 

دریچه یا پنجره هوادهی اینلت

دریچه هوادهی اینلت مورد استفاده تهویه سالن پرورش مرغداری هستند و متناسب با نیاز و وضعیت آب و هوایی با امکان تنظیم هوادهی در انواع فضاها انتخاب و نصب می‌شوند.  

هواکش مرغداری

هواکش برای خارج کردن هوای آلوده و گازهای موجود در سالن‌های مرغداری استفاده می‌شود. تعداد، ابعاد و قدرت آن متناسب با ابعاد سالن و شرایط محیط و تراکم طیور انتخاب و نصب می‌گردد.

پدسلولزی

پدهای سلولزی با امکان استفاده از فیلترهای نانو برروی آن‌ها جهت جلوگیری از غبار گرفتگی، روش جدیدی برای تهویه سالن‌های مرغداری است. این پدها از اوراق موجدار و دارای شکل هندسی متقارن از کاغذی و با قابلیت جذب بالای آب تشکیل شده است. عبور جریان هوا از لایه‌های مرطوب آن سبب خنک و مطبوع شدن هوای داخل سالن تولید با هزینه کم خواهد شد.

جت هیتر

دستگاه هیتر ابزار تامین گرمای مورد نیاز سالن‌ها با استفاده از المنت‌های گرم شونده می‌باشد که می‌تواند با گاز و گازوئیل یا به صورت مشعل‌های دوگانه سوز و یا برقی باشد. در این طرح با توجه به هوای سالم بدون داشتن گازهای متصاعد شده سمی و آلوده کننده از جت هیتر برقی استفاده  می‌گردد. 

قفس مرغداری

وجود قفس مرغداری کارها را علی الخصوص در پرورش مرغ تخم‌گذار برای مرغداران بسیار ساده می‌نماید. پرورش مرغ در قفس امورات نظارت و کنترل پرورش طیور برای صاحبان این صنعت علل الخصوص در ظرفیت‌های بالا موجه می‌کند. از قفس‌های مرغداری می‌توان در پرورش انواع طیور استفاده نمود.

کفپوش مرغداری

جهت حفظ بهداشت محیط مرغداری و جلوگیری از شیوع بیماری و آلودگی در سالن وجود کفپوش مناسبی چه بصورت تایل و چه به صورت رول بسیار موثر است. در بیشتر مرغداری‌های قدیمی از پوشال مرغداری برای پوشاندن کف سالن پرورش استفاده شده است.

نکات مهم در واکسینه کردن جوجه های گوشتی

یکی از امراض خطرناک طیور، که اپیدمی آن می‌تواند با تاثیر روی سیستم‌های هاضمه، تنفسی و عصبی مرغ‌ها موجب تلف شدن مرغ ها شود، نیو کاسل است. لذا پیشگیری و واکسینه کردن می‌تواند به حفظ سلامت محصولات کمک شایانی بنماید. در این راستا لازم است استفاده از واکسن تاریخ گذشته و واکسینه کردن مرغ‌های بیمار حذر نمود و الزاماتی همانند رعایت فاصله زمان مابین واکیسناسیون و نگهداری از دارو در شرایط استاندارد و خنک را نیز رعایت نمود. برای دیدن سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی مرغداری گوشتی | چکیده مطالعات  اقتصادی- مالی

زمین :6000

زیر بنا : 2400

تاسیسات مکانیکی  والکتریکی :              ۱۱,۵۵۲ میلیون ریال

سرمایه‌گذاری کل:                                40,222  میلیون ریال

هزینه های تولید :                                    8,427  میلیون ریال

نرخ بازده داخلی                                     4/24 در صد

دور برگشت سرمایه :                               2/3 سال

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات  مدیریت پیمان راه اندازی طرح  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی واحد مرغداری گوشتی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی واحد مرغداری گوشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طبق پیش‌بینی‌ها واردات کره کشور چین در سال 2021 با 14درصد افزایش به 140 هزار تن برسد که 73000تن از آن را از آمریکا وارد نماید. چین در حال حاضر  به بزرگترین بازار واردات کره در جهان تبدیل شده است. طی چند سال گذشته تا اکتبر سال 2020، واردات کره در چین رشد کرد و  مصرف سالیانه جهان نیز به دلیل استفاده گسترده از کره در تولید نان و محصولات آردبر و همچنین در پخت و پز خانگی رشد کرده است. واردات محصولات لبنی اتحادیه اروپا نیز تا اواخر سال 2019 دارای 2درصد افزایش بوده است که بیشتر این کره را از ایرلند وارد کرده‌اند، واردات کره از هند نیز تا اکتبر تقریباً دو برابر و به 10200 تن رسیده است. در ادامه طرح توید کره گیاهی را بر اساس موقعیت کشورمان بررسی کرده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید کره گیاهی مارگارین

طرح تولید کره گیاهی | معرفی محصول 

مارگارین محصولی ناشی از فرایند امولسیونی ترکیب آب و روغن  است که در آن طی فرایند  قطره آب  و بصورت پیوسته  در چربی محصول  پراکنده و محصور شده است و بسته به نوع  کاربرد و نیازبازار مصرف  انواع مارگارین با  ترکیب های متفاوتی از روغن و چربی  بر اساس امولیسون سازی تولید می شود

انواع محصول  

با توجه به توسعه صنایع غذایی و تکنولوژی های آن امکان تنوع پذیری تولید  متناسب با ویژگی های مورد انتظار از  مارگارین گسترش یافت  برای نمونه مارگارین های دارای مقدار کمتر چربی اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس نرم تر بوده و  بلحاظ کالری و میزان چربی متنوع می باشند  مارگارین رژیمی نرم  و در حدود چهل درصد چربی دارد و ماگارین نرم  دارای میزان  کالری دوبرابری نسبت به نمونه قبل و  میزان هیدروژنه شدن کمتر نسبت به ماگارین عادی  است  ماگارین  ساخته شده از انواع روغن نبانی  بعضاً هیدروژنه شده ،مواد نگهدارنده ،شیر کم چربی و آب  بهمراه ویتامین های مفید A و D را می توان  براساس نوع مصرف و کاربرد  نبر دسته بندی نمود  همانند ماگارین های با  خاصیت کشسانی بیشتر ،ماگاربن های مورد استفاده در صنایع غذایی آردبر وقنادیها   ،ماگارین  مخصوص تولید کرم های خوراکی و سرخ کردنی ها 

 

فواید مارگارین

در ماگارین  بدلیل استفاده از روغن های نباتی بطور طبیعی رنگ  آن سفید مایل به زرد کم­رنگ  می باشد  بیشترین مزیت آن را می توان  وجود چربی‌­های چند  رشته ای اشباع‌ نشده همانند امگا 3 و امگا 6 در آن دانست  که  موجب  کاهش کلسترول خون و پایین آمدن احتمال ابتلا به  بیماری های  قلبی و عروقی می شود.  کره حیوانی و مارگارین از نظر میزان کالری باهم تفاوت زیادی ندارند کره حیوانی  برخی از چربی‌­های طبیعی را دارد که برای محکم شدن استخوان‌­ها مفید هستند.

طرح تولید کره گیاهی | كد ISIC محصول

مطابق طبقه بندی وزارت صنعت معدن و تجارت محصولات مرتبط با كره گياهی دارای كدهای ايسيک به صررت زير هستند.

کد آیسیک

محصول

1514512409

مارگارين مايع

1520512777

كره پاستوريزه مخلوط از كره حيواني و روغن گياهي اسپريد (پخش پذير)

1514512408

مارگارين جامد

1520412709

انواع كره پاستوريزه

1520412717

كره مخلوط از كره حيوانی و روغن گياهی

طرح تولید کره گیاهی | بررسی استانداردهای اجباری محصول

با مراجعه به فهرست استانداردهای ملی موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران ضمن رعایت استاندارهای عمومی صنایع غذایی استاندارهای ویژه تولید به شرح ذیل تدوین شده‌اند. 

  • مارگارین (کره نباتی) – ویژگی‌های میکروبی شماره استاندارد 5637
  • روغن‌ها و چربی‌های حیوانی و گیاهی –مارگارین (کره نباتی) شماره استاندارد 7513
  • کره گیاهی (مارگارین) – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون شماره استناندارد  143
  • کره گیاهی (مارگارین) اندازه‌گیری ویتامین A روش آزمون شماره استاندارد 8814             

طرح تولید کره گیاهی | معرفی موارد مصرف و كاربرد مارگارین

مارگارین مورد بررسی در این طرح به شکل جامد و مایع در دسته روغن و چربی‌ها مورد مصرف خانوار، بنگاه‌های صنعتی تولید مواد غذایی، قنادی‌ها و صنایع آردبر مورد استفاده قرار می‌­گیرد، از این ­رو محصول مورد بررسی هم ماهیتی مصرفی و هم واسطه‌ای دارد.

طرح تولید کره گیاهی | بررسی میزان مصرف محصول

مصرف سرانه انواع روغن نباتی در ایران حدود 18کیلوگرم برآورد شده است که به دو شیوه مصرف مستقیم در محیط خانوار و به صورت غیرمستقیم از طریق خرید و مصرف در محصولات صنایع غذایی کیک و بیسکویت و شیرینی و شکلات و کنسرو می‌باشد. کره گياهی همانند كره حيوانی نیز به عنوان غذای انسان مورد استفاده قرار می‌گيرد.

بررسی كالاهای جايگزين کره گیاهی

كره گياهی يک ماده غذایی طبيعی و گياهی قابل جایگزین با محصولاتی همچون كره حيوانی که دارای کالری نسبتاً برابری هستند، قرار می‌گیرد. كره حیوانی متشکل از شير تازه گاو با 35درصد چربی، 51درصد آب و 5درصد املاح شير می‌باشد. درحالی که كره گياهی از جامد كردن روغن‌های مايع با روش خاص و افرودن عطر و طعم كره بدست می‌آيد. کره گیاهی ارزان‌تر است و برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی مصرف كره گياهی توصيه می‌شود.

طرح تولید کره گیاهی | فرایند تولید مارگارین

به طور كلی فرايند توليد كره گياهی را می‌توان در دو مرحله به صورت زير تعريف كرد:

مرحله اول: توليد روغن از دانه های روغنی

مرحله دوم : توليد كره از روغن

در این طرح به منظور تناسب طرح با سرمايه‌گذاری صرفا مرحله دوم فرايند توليد يعنی مرحله توليد كره از روغن مورد نظر می‌باشد.

 

مرحله نخست در فرايند توليد ماگارین آماده سازی مواد اولیه در دو فاز آب و چربی و افرودن مواد افزودنی به روغن همانند ويتامين‌ها، طعم دهنده‌ها، امولسيفايرها و ساير افرودنی‌هاست. مواد افرودنی در دمای 50 الی 60درجه سانتی‌گراد به روغن افزوده شده و پس از اختلاط فازی در دمای 70 تا 80 درجه پاستوريزه می‌گردد. پس از اين مرحله، مخلوط خنك شده، کریستالیزه شده و به بخش بسته‌بندی منتقل می‌گردد.

فارهای فرایند صنعتی تولید مارگارین

فاز چربی

در این فاز از چربی­‌های مختلفی می‌توان در تهیه مارگارین استفاده نمود که می‌تواند به تناسب نوع مارگارین مخلوطی از چربی و روغن‌های متفاوت را بکار گرفت که در مرحله آماده‌سازی در شرایط دمایی برنامه ریزی شده، قبل از امولسیون سازی آماده تصفیه و در صورت لزوم هیدروژنه می‌شود.

فاز آبی

در این فاز شیر بدون چربی پاستوریزه شده با افزودن مایه لاکتیکی حالت تخمیر پیدا می‌کند و به آن موادی افزودنی همانند طعم ­دهنده و مکمل غذایی به همراه ویتامین A و D و نمک افزوده شده و در تانک ذخیره به خوبی مخلوط و هموژن می‌گردند. 

فاز امولسیون سازی

استفاده از امولسیفایرها مارگارین را به صورتی درمی آورد که از آن بتوان برای سرخ کردن مواد غذایی نیز استفاده نمود. بدون اینکه آب متراکم موجود در آن به اطراف پاشیده شود، عوامل امولسیون کننده مورد استفاده در تولید مارگارین لستین، GMS و موثرترین امولسیفایرها نثبیت وضعیت کریستال­‌های آن سوربیتان منو استئارات و استرهای اسید سیتریک منو گلیسریدها می‌باشند.

 

طرح تولید کره گیاهی | زون های صنعتی تولید مارگارین

فرایند مارگارین و محصولات وابسته حاوی یک فاز آب و یک فاز چربی است بنابراین می‌تواند به عنوان فرایند امولسیونی آب در روغن تلقی می‌شود. امولسیون که در آن فاز آب به خوبی بصورت قطره و بصورت پیوسته در چربی محصول پراکنده شده است و بسته به نوع کاربرد محصول ترکیب فاز چربی طی فرآیند تولید بر اساس امولیسون سازی انتخاب می‌شود.

زون یک : فاز آماده سازی آب و چربی

مواد اولیه اغلب به صورت انبوه در این فاز آماده می‌شود، آب آشامیدنی مورد استفاده در فرایند باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. کیفیت آب در مرغوبیت محصول نهایی بسیار تأثیر دارد. در فاز آبی غیر آب سایر مواد شامل نمک، پروتئین های شیر، شکر، تثبیت کننده‌ها (اسپردهای کاهش یافته و کم چربی)، مواد نگهدارنده و طعم دهنده‌های محلول در آب آماده سازی می‌شود. 

زون 2 : آماده سازی امولسیون

امولسیون سازی با انتقال و میکس روغن‌ها و چربی‌های مختلف تهیه می‌شود. اختلاط چربی‌های آماده شده با فازآبی در این مرحله  انجام می‌شود. برای تکمیل مرحله چربی فامولسیفایر و سایر مواد افزودنی محلول در روغن به ترکیب چربی اضافه می‌شود. وقتی همه مواد تشکیل دهنده مرحله چربی به درستی مخلوط شدند به همراه مواد آماده شده در فاز آب به صورت کنترل شده وارد فاز ترکیب امولسیون تحت اختلاط فشرده می‌شود.

امولسیون سازی دارای سیستم سنجش جریان و توزین جرمی برای کنترل نسبت مواد اضافه شده به مخازن است. در این فاز برای اینکه بتوانید ازخط تبلور به طور مستمر در فرایند استفاده شود، از یک سیستم دو مخزنی برای تهیه امولسیون استفاده می‌شود. بنابراین در هر لحظه خط تبلور محصول از یک مخزن تغذیه می‌شود، در حالی که یک مخزن جانشینی به عنوان رزرو وجود دارد. 

 

 زون 3:  پاستوریزاسیون

ورود مواد از مخزن با فرامولسیون سازی به طور مداوم از طریق یک مبدل حرارتی صفحه‌ای (PHE) دارای پمپ به مبدل حرارتی سطحی تحت فشار و پرفکتور جهت تبلور قبل از ورود به پاستوریزاسیون انتقال می‎‌یابد. فرآیند پاستوریزاسیون سبب مهار رشد باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها می‌شود، بنابراین ثبات میکروبیولوژیکی را بهبود می‌بخشد.

فرآیند پاستوریزاسیون پس از آماده سازی امولسیون در دمای 45-55 درجه سانتیگراد یک توالی گرمایش و نگهداری امولسیون در دمای 75-85 درجه سانتیگراد به مدت 16 ثانیه و سپس خنک کنندگی تا دمای 45-55 درجه سانتی گراد انجام می‌شود. 

زون 4 : چیلر، کریستال سازی و  ورزدادن محصول

امولسیون با استفاده پمپ پیستونی فشار قوی (HPP) به خط تبلور انتقال می‌یابد. خط تبلور برای تولید مارگارین و محصولات مرتبط معمولاً  از یک سیستم فشار قوی که توسط آمونیاک یا گاز فریون خنک کننده تشکیل شده (چیلر و دستگاه‌های روتور پینی کریستالیزر) در خط فراوری قرار می‌گیرند. شدت و زمان فراوری مورد نیاز برای ایجاد الاستسیته در محصولات پس از خط تبلور اعمال می‌شود. نقطه کلیدی در خط تبلور اعمال فشار بالا هم زمان با برودت محصول امولسیونی است. 

 

در این سیستم امولسیون گرم به سرعت خنک و متبلور می‌شود. بلورهای چربی متبلور شده یک شبکه سه بعدی را تشکیل می‌دهند که در آن قطرات آب و روغن مایع به دام انداخته شده‌اند و در نتیجه محصولی با خاصیت منعطف نیمه جامد ساخته می‌شود. از آنجا که در خط تبلور معمولاً بیش از یک محصول تولید می‌شود، پرفکتور  اغلب از دو یا چند بخش یا لوله‌های خنک کننده به منظور انعطاف‌پذیر خط تبلور استفاده می‌کند. فرآیند تبلور و فراوری پس از آن تأثیر زیادی در مشخصات مارگارین نهایی و محصولات اسپریدی را دارد. پس از سرد شدن محصول در سیستم تیلور و پرفکتور کریستال‌های محصول را برای مدت زمان مشخصی ورز داده تا به یک شبکه سه بعدی مطلوب محصول برسند. 

 زون  5:  سیستم پر کردن بسته بندی

دستگاه‌های بسته بندی و پر کننده مختلفی وجود دارد که در انتهای خط استفاده می‌شود. خطوط جدید تولید بدلیل حساسیت فرایند دارای PLC کنترل و تنظیم فرایند هستند که در ضمن کنترل و مانیتورینگ فرایند خط تولید، هنگام پردازش در صورت وجود خطا، هشدارها را به اپراتور ارسال می‌نماید. 

 سیستم شتشو در محل CIP

 تمیزکننده خط تولید بحش ضروری فرایند احداث واحد تولید مارگارین است. یک  واحد مدرن مارگارین از زمان تولید مارگارین باید به طور منظم تمیز شود. برای حفظ بهداشت فرایند پاکیزگی از چربی‌ها و محصولات حاوی پروتئین، فواصل کوتاه تمیز کاری لازم است که از طریق محلول‌های تمیز کننده انجام شود. CIP دارای مخازن ذخیره ویژه فرایند است و یک راه حل سازگار با محیط زیست و اقتصادی پاکیزیگی صنایع غذایی است و در صورت نصب چندین خط تولید در یک کارخانه، امکان تنظیم مسیرهای تمیزکاری موازی CIP وجود دارد که کاهش قابل توجهی در زمان تمیز کردن و هزینه‌ها فراهم می‌آورد. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نگارش شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

 

 

پروانه بهره برداری انواع کره و روغن مایع وجامد مارگارین  تا سال 1400 در کشور 

تعدادبنگاه

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد سنجش

39

40323883

9729

320150

تن

ظرفیت تولید عملی سال اول طرح

محصول

ظرفیت تولید

واحد

کره گیاهی

500

تن

کره حیوانی

500

تن

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار تخصصی و متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه بررسی‌های بازار محصول و خدمات مورد نیاز  
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید کره گیاهی مارگارین



:: برچسب‌ها: طرح تولید کره گیاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اتحادیه خواربار فروشان در تهران برای صدور جواز، تعویض، تمدید و ابطال پروانه کسب خواربار فروشی خدمات ارائه می‌دهد. در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانید جهت دریافت خدمات مذکور به اتحادیه مراجعه کنید. با شیوع کرونا بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری داده می‌شود. شما می‌توانید با ورود به سامانه ایرانیان اصناف و ثبت درخواست جهت دریافت خدمات مورد نظر اقدام نمایید.

برای ثبت درخواست در سامانه ایرانیان‌اصناف می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

آدرس اتحادیه خواربار فروشی تهران

آدرس اتحادیه : خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه طالقانی، خیابان شهید طاهریان (آمل)، خیابان مقدم جنوبی، نبش کوچه خداداد، پلاک 2

تلفن:77640855-77640952

شماره فاکس اتحادیه: 77641357

نحوه دریافت جواز از اتحادیه خواربار فروشی تهران

اتحادیه خواربار فروشی تنها برای یک رسته شغلی خدمات ارائه می‌دهد. برای دریافت جواز باید شرایط زیر را رعایت کنید.

  • ارائه اجاره نامه یا سندملکی رسمی و تجاری با مساحت حداقل 12 مترمربع
  • لوازم و اسباب کار متعارف با صنف
  • رعایت اصول بهداشتی و مقررات محیط کار بر اساس ضوابط
  • دارا بودن گواهی و آموزش بهداشت اصناف

چه کالاهایی مربوط به اتحادیه خواربار فروشی تهران می شود؟

کالاهایی که در خواربارفروشی و سوپرمارکتی عرضه می‌شوند، اشتراک زیادی دارند، اما در خواربار فروشی این امکان وجود دارد که محصولات به صورت فله‌ای عرضه شوند. همچنین در خواربارفروشی الزامی برای دسترسی مشتریان به کالاها نیست. از جمله اقلام قابل فروش در خواربار فروشی به شرح زیر هستند.

  • برنج ایرانی و خارجی
  • تخم مرغ
  • ذرت ، کنجاله سویا ، حبوبات و انواع دانه های روغنی
  • شکر و قند
  • روغن مایع و جامد
  • نان های بسته بندی و صنعتی
  • شیر و لبنیات
  • چای و قهوه
  • مواد شوینده و بهداشتی
  • و….

آیا یک نفر می تواند برای دو مکان جواز صنفی دریافت کند؟

بله ، هر کس می‌تواند با دارا بودن شرایط هر صنف جواز مربوط به آن را دریافت کند، اما برای دریافت جواز بیشتر از یک واحد نیاز به معرفی مباشر است.

آیا برای خواربارفروشی نیازی به مدرک فنی است؟

خیر برای دریافت جواز خواربارفروشی نیاز به دریافت مدرک فنی نیست. اما دریافت گواهی بهداشت الزامی است. برای دریافت جواز خواربار فروشی کلیک کنید.

 

منبع: اتحادیه خواربار فروشی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه خواربار فروشی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اتحادیه نان های صنعتی تهران برای تمام واحدها در محدوده شهر بزرگ تهران جهت بازرسی واحد، صدور، تمدید و تغییر آدرس جواز و ارائه سهمیه های دولتی خدمات ارائه می‌دهد. با وجود اینکه از سال 1397 محدودیت های شدیدی در صدور جواز صادر شد، در سال 1400 ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف برای دریافت جواز نانوایی باز شده است. 

“برای اطلاع از سهمیه ها و شرایط صدور جواز در سال 1400 ابتدا با اتحادیه باید تماس بگیرید و سپس برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف اقدام نمایید.”

 

برای انجام امور ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف می ‌توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

آدرس اتحادیه نان های صنعتی

تهران ـ خیابان جلال آل احمد ، ورودی خیابان آرش مهر ، جنب موسسه مالی کاسپین ، ساختمان گلزار ،طبقه 4 ،واحد 403

تلفن : 88267563 (021
تلفن : 88259363 (021
تلفن : 88259362 (021
تلفن : 88270006 (021
فکس : 88259315 (021
کد پستی : 1445873445

سوالات متداول

آیا امکان اجاره جواز نانوایی اتحادیه نان های صنعتی وجود دارد؟

به طور قانونی راه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن جواز وجود دارد. اما به دلیل محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، بازار سیاهی جهت فروش جواز نانوایی متاسفانه ایجاد شد. لازم به ذکر است که چنین معامله‌ای قانونی نبوده و خرید و فروش جواز نانوایی پیگرد قانونی دارد. 

آیا یک نفر می‌تواند دو تا جواز داشته باشد؟

بله، هر کسبه ای می‌تواند برای بیش از یک واحد صنفی جواز دریافت کند، اما برای واحدهای صنفی دوم و سوم باید مباشر معرفی نماید.

آیا برای واحد نانوایی مدرک فنی لازم است؟

بله، صاحب جواز یا مباشر باید دارای مدرک فنی باشند.

منبع: اتحادیه نان های صنعتی



:: برچسب‌ها: اتحادیه نان های صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اتحادیه صنف نان سنگک تهران برای تمام واحدها در محدوده شهر بزرگ تهران جهت بازرسی واحد، صدور، تمدید و تغییر آدرس جواز و ارائه سهمیه های دولتی خدمات ارائه می‌دهد. با وجود اینکه از سال 1397 محدودیت های شدیدی در صدور جواز صادر شد، در سال 1400 ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف برای دریافت جواز نان سنگک به صورت آزادپز باز شده است. 

“برای اطلاع از سهمیه ها و شرایط صدور جواز در سال 1400 ابتدا با اتحادیه باید تماس بگیرید و سپس برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف اقدام نمایید.” برای انجام امور ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

آدرس اتحادیه نان سنگک تهران

تهران _ خیابان شریعتی _ بالاتر از مطهری _ کوچه بینا _ پلاک 2 واحد 6

شماره تماس :021_ 8845524
021_ 88434743

خدمات و جوازهای مربوط به اتحادیه‌نانوایان تهران

در اتحادیه صنف نان سنگک تهران برای 3رسته شغلی به شرح زیر پروانه کسب صادر می‌شود:

1 – رسته نان سنگکی ماشینی ( با حداقل مساحت لازم 50 مترمربع)

2 – رسته نان سنگک سنتی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

3 – رسته تولید انواع نان سنگکی به صورت آزادپز (با حداقل مساحت لازم 50 مترمربع)

برای اشنایی بیشتر با شرایط دریافت و صدور جواز کسب نانوایی کلیک کنید.

سوالات متداول

آیا امکان اجاره جواز نانوایی وجود دارد؟

به طور قانونی راه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن جواز وجود دارد. اما به دلیل محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، بازار سیاهی جهت فروش جواز نانوایی متاسفانه ایجاد شد. لازم به ذکر است که چنین معامله‌ای قانونی نبوده و خرید و فروش جواز نانوایی پیگرد قانونی دارد. 

آیا یک نفر می‌تواند دو تا جواز داشته باشد؟

بله، هر کسبه ای می‌تواند برای بیش از یک واحد صنفی جواز دریافت کند، اما برای واحدهای صنفی دوم و سوم باید مباشر معرفی نماید.

آیا برای واحد نان سنگکی مدرک فنی لازم است؟

بله، صاحب جواز یا مباشر باید دارای مدرک فنی باشند.

 

منبع: اتحادیه نان سنگک تهران



:: برچسب‌ها: آدرس اتحادیه صنف نان سنگک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()