نوشته شده توسط : کاردوک

تهیه طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی طبق چهارچوب ارگان مورد نظر و با ضمانت دریافت تایید یکی از خدماتی است که مرکز کاردوک به متقاضیان محترم ارائه می‌دهد. گوجه فرنگی یکی از سبزیجات و یا میوه‌ای سرخ‌رنگ و خوش‌بو و آبدار است که در انواع مختلف قابل کشت می‌باشد؛ به دلیل اهمیت اقتصادی این گیاه بذر آن از آمریکای جنوبی به سرتاسر دنیا منتقل و پرورش داده شد. تولید رب گوجه فرنگی علاوه بر رفع نیاز بازار، موجب ارزش افزوده در اقتصاد نیز می‌شود. بنابراین با رفع نیاز بازار داخلی و صادرات آن به بازار اروپا و سایر کشورها، موجب سوددهی بالایی می‌شود. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی ارائه شده است. برای سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح توجیهی رب گوجه فرنگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی رب گوجه فرنگی

 

 

 

طرح توجیهی رب گوجه فرنگی | آشنایی با گیاه

این گیاه چند ساله بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که از آنجا به سایر نقاط جهان منتقل شد. انواع مختلف این گیاه امروزه بدلیل اهمیت اقتصادی در سراسر جهان پرورش داده می‌شود. البته «گوجه فرنگی» از نظر علم باغبانی و نداشتن هسته در دسته سبزیجات محسوب می‌شود.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و لیکوپن است. این میوه امروزه به روش‌های مختلفی، به‌طور خام یا به عنوان یکی از مواد لازم برای تهیه  غذا، انواع سس و نوشیدنی مصرف می‌شود و بخش مهمی از رژیم غذایی مردم بسیاری از کشورها را شکل می‌دهد. کشت و پرورش گوجه فرنگی به طور کلی، مساحتی حدود سه میلیون هکتار معادل یک سوم کل مساحت مختص به کشت تره‌بار در جهان است.

گوجه‌فرنگی ماده اولیه تهیه محصول رب باید از کیفیت مناسب برای تغلیظ شدن برخوردار بوده و پارامترهای مورد نیاز استاندارد ملی ایران به شماره 40 را برآورده نماید. شکل ظاهری، میزان رسیدگی، نوع بارگیری و درجه بریکس گوجه‌فرنگی پارامترهای‌ مهم کارخانه برای خرید گوجه‌فرنگی است. برای تهیه رب باید از ارقام خاصی از گوجه فرنگی استفاده شود که به قدر کافی گوشتی و شیرین باشند.

طرح توجیهی رب گوجه فرنگی | معرفی محصول

رب گوجه فرنگی با کد آیسیک 1513512419 فرآورده‌ای است که از حذف پوست و دانه‌های گوجه فرنگی و با تغلیظ آب گوجه فرنگی حاصل می‌شود. رب گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی و موثر بر روی سلامتی انسان همانند آب، آنتی‌اکسیدان، آهن، پتاسیم و ویتامین‌های B ،A وK است. لیکوپن بیشتر به عنوان یک آنتی‌اکسیدان شناخته می‌شود؛ در نتیجه خوردن دو قاشق رب گوجه فرنگی در روز، شما را از خواص درمانی رب گوجه فرنگی بهره‌مند خواهد کرد.

1-  کالاهای جايگزين  

کالاهای جایگزین رب استفاده و فراوری گوجه فرنگی تازه در هنگام مصرف است که با توجه به اینکه امکان تلغیظ  و فراوری آن به صورت سریع و در زمان مصرف نه تنها میسر نیست؛ بلکه امکان خرید، نگهداری دراز مدت با قیمت مناسب در ایام مختلف سال نیز  وجود ندارد. با این شرایط باید فرایند سالم سازی و بهداشتی تولید در محیط صنعتی که در محیط‌های خانگی و تولید سنتی وجود ندارد را فراهم نمود.

2- موارد استفاده از رب گوجه فرنگی

بهترین شیوه مصرف رب گوجه فرنگی در غذاها رقیق کردن آن در آب است. خواص مفید رب گوجه فرنگی با حل شدن حین مصرف حفظ شده و میزان رقیق کرد آن وابسته به کیفیت و غلظت رب گوجه فرنگی است. هر چه رب گوجه فرنگی غلیظ‌تر باشد، به آب بیشتری برای رقیق کردن نیاز خواهد داشت.

مصرف رب گوجه فرنگی به همراه سیر، پیاز و ادویه در غذاها طعم لذت بخشی به غذا می‌دهد. رب گوجه فرنگی در بسیاری از غذاهای حاوی گوشت استفاده  می شود و مزه گوشت را بهتر می‌نماید. تعداد غذاهای محلی و بین المللی که در آن رب گوجه فرنگی به عنوان طعم دهنده و مکمل غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار متنوع است. 

 

طرح توجیهی رب گوجه فرنگی |دانش فنی پروژه و روش تولید

دانش فنی و ماشین آلات تولید در کیفیت مناسب و در ظرفیت‌های متفاوت و قابل رقابت هم از خارج و هم در داخل کشور قابل تامین است. ظرفیت‌های اقتصادی خط تولید رب گوجه فرنگی دارای تعداد نیروی انسانی و سطوح اتوماسیون متفاوت می‌باشند.

ظرفیت خط تولید، مهم‌ترین پارامتر در برآورد کردن تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز و هزینه راه‌انداری خط تولید رب گوجه فرنگی است. در نتیجه میزان ورود مواد اولیه به خط تولید در یک روز کاری کارخانه بر حسب ظرفیت متفاوت خواهد بود. ماشین آلات، تاسیسات و زیرساخت‌های خط تولید رب گوجه فرنگی از ظرفیت‌های فرآوری روزانه ۵ الی ۴۵۰۰ تن گوجه فرنگی قابل تولید، نصب و پیاده سازی است.

محاسبه سرمایه مورد نیاز

سرمایه مورد نیاز برای راه‌‌ اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی ارتباط تنگاتنگی با نیاز بازار، ظرفیت  عملیاتی، سطح تکنولوژی ماشین‌آلات ،تاسیسات عمومی و محل اجرای طرح دارد. پس لازم است از همان ابتدا با در نظر داشتن متغیرهای اقتصادی وابسته به زمان احداث، امکاسنجی طرح بصورت دقیق مشخص شود.

خط تولید رب گوجه فرنگی را می توان با توجه به سطح اتوماسیون فرایند تولید پیش بینی و جانمایی نمود. در فرایندهای تولید دارای کنترلرهای اتوماتیک هزینه‌های نیروی انسانی و در نتیجه هزینه‌های متغیر وابسته به نیروی انسانی کاهش پیدا خواهد کرد. در مقابل با افزایش میزان سرمایه گذاری لازم ناشی از خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز و اتوماتیک کردن خط تولید مواجه هستیم که در طول زمان می‌تواند با پایین آوردن هزینه‌های تولید و سوددهی بیشتر جبران شود.

در این طرح، توجیه‌پذیری خط تولید رب گوجه فرنگی با ظرفیت ۲۰۰  الی ۲۵۰  تن گوجه در روز به لحاظ اقتصادی و فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ماشین‌آلات خط تولید در سه بخش دریافت، آماده‌سازی و تولید (شامل دریافت آبگیری و تلغیط  و بسته‌بندی) در ادامه شرح داده شده است.

 

معرفی خط تولید محصول 

پله اول | دریافت و شتشوی گوجه فرنگی

در مرحله دریافت، به دلیل حساسیت بالای گوجه فرنگی در برابر خرابی و له شدن، نحوه ورود بسیار اهمیت دارد. سیستم دریافت به دو صورت دستی یا اتوماتیک می‌تواند صورت پذیرد. گوجه فرنگی‌ها ابتدا در سبد یا جعبه‌های پلاستیکی تقریبا 25 کیلویی توسط کامیون یا وانت وارد کارخانه شده و پس از توزین و تخلیه از سکوی بارگیری کارخانه توسط اپراتورها، با فشار زیاد آب، به سمت وان دریافت اولیه جهت شتشو هدایت می‌شوند و با باز کردن دریچه های خروجی این وان، گوجه‌ها به راحتی همراه آب در کانال مربوطه جاری شده و ضمن شستشوی اولیه به سمت خط تولید حرکت می نماید. در این مرحله گوجه‌های دارای کیفیت قابل قبول برای انتقال وارد دستگاه بالابر می‌شوند.

پله دوم | شستشوی نهایی و سورتینگ

محصول شسته شده و آماده ورود توسط بالابر به بخش وان دریافت ثانویه که ارتفاع بیشتری دارد وارد می‌شود. در فرایند آب اضافی گوجه‌ها گرفته و پس از شستشوی نهایی توسط دوش‌های آب تعبیه شده روی نوار سورتینگ قرار می‌گیرند. در این دستگاه محصول هم بر روی میز به جلو حرکت می‌کند و هم بر روی محور خود می چرخد تا اپراتور بتواند کیفیت محصول را بررسی و سالم بودن آنها را تائید کند. بدین صورت کارگران از دو طرف نوار نقاله بازرسی می‌توانند کیفیت محصول را بررسی و سالم بودن آن‌ها را تائید کنند.

جداسازی گوجه‌های نامناسب و کال و له شده و یا خار و خاشاک و چوب و غیره از گوجه‌ها در این مرحله فراهم می‌شود.

پله سوم | خرد کردن گوجه ها

برای تسهیل در فرایند تغلیظ، گوجه های تمیز شده ابتدا وارد خردکن شده و توسط یکسری تیغه‌های متحرک موجود در آن خرد می‌شوند. گوجه‌ها پس از خرد شدن قبل از ورود به فرایند تلغیظ به مخزن ذخیره انتقال می‌یابند.

پله چهارم | پخت اولیه

گوجه‌های خرد شده  جهت نرم شدن از مخزن با پمپاژ به پیش گرمکن برای رسیدن به حرارت حدود  85 الی 90  منتقل می‌شود. در نتیجه آن ضمن کاهش بار میکروبی و افزایش راندمان آبدهی در مرحله فیلتراسیون سبب دستیابی به غلظت، رنگ و قوام مناسب محصول خواهد شد.

پله پنجم | فیلتراسیون

پس از عمليات پیش گرم کنی، پوست ها، پالپ و ناخالصی‌های دیگر مخلوط آب و گوجه جدا می‌شود. با توجه به نوع و حساسیت محصول صافی ها متفاوت هستند، اما عملکرد همه آن ها یکی است. در این فرایند از انواع صافی های روتاری با دور کم یا صافی های توربو با دورهای بالا می توان استفاده کرد. 

پله ششم | تانک فرموله یا مخزن ذخیره

پس از فیلتراسیون آب گوجه وارد مخزن ذخیره آب گوجه شده و آماده پمپاژ به سیستم تلغیظ می‌گردد. جنس این مخزن از نوع استیل می‌باشد.

پله هفتم | تغلیظ آب گوجه

آب گوجه موجود در مخزن ذخیره جهت افزایش غلظت و تبدیل شده به رب توسط پمپ به داخل دیگ تغلیظ وارد می‌گردد. در یک یا دو یا چند مرحله غلظت سازی محصول نهایی تولید می‌شود. آب گوجه در دیگ تغلیظ تحت خلاء و تحت تاثیر حرارت غیرمستقیم آب خود را تا رسیدن به درجه بریکس مناسب یا غلظت مورد نظر از دست می‌دهد. در این مرحله نمک نیز به رب اضافه می‌شود.

خلاء مورد استفاده در این سیستم از یک طرف سبب حفظ کیفیت رنگ و ویتامین‌ها و از یک طرف دیگر موجب افزایش سرعت تولید و صرفه‌جویی در انرژی مورد نیاز می‌شود. رب گوجه فرنگی آماده شده از دیگ تغلیظ وارد مخزن ذخیره می‌شود و از آنجا با پمپ به دستگاه پاستوریزاسیون انتقال می‍‌یابد، تا در دمای حدود 85 درجه سانتیگراد حرارت دیده و میکرواورگانیسم‌های آن غیر فعال شوند.

پله هشتم | استریل و پرکردن قوطی و دربندی

جهت اطمینان از عاری بودن قوطی‌ و شیشه‌ها از آلودگی، لازم است تا قوطی‌ها پیش از عملیات پر کردن کاملا تمیز شوند. برای استریل کردن ظروف از دستگاهی به نام قوطی‌شور استفاده می‌شود. سپس به سمت دستگاه پرکن هدایت شده و بطور همزمان رب گوجه فرنگی پاستوریزه شده، بلافاصله وارد دستگاه فیلر و پرکن می‌شود. خروج قوطی‌ها از دستگاه نیز به شکل اتوماتیک صورت می‌گیرد. پس از پرشدن، قوطی‌ها به دستگاهی نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک که وظیفه مهر و موم کردن درب قوطی و پرس را دارد، وارد می‌شود. پس ازآن و در نهایت قوطی‌های پر شده به بخش بسته بندی و شرینک پک منتقل می‌شوند.

پس از فرآیند دربندی، قوطی‌های رب جهت استریلیزاسیون به دستگاه پاستوریزاتور هدایت می‌شوند.

پله نهم | اتیکت زنی و بسته بندی

پس از خشک شدن قوطی ها اتیکت خورده و توسط دستگاه جت پرینتر بر روی قوطی‌ها تاریخ تولید، تاریخ مصرف، سریال و قیمت مصرف‌کننده زده می‌شود. سپس در کارتن یا با دستگاه شرینگ پک با کشیدن یک نایلون روی قوطی‌های رب بسته‌بندی اتمام می‌یابد.

طرح توجیهی رب گوجه فرنگی | بخش تاسیسات

بخش تاسیسات شامل ماشین‌آلات مربوطه به تامین انرژی خط تولید، از جمله بخار آب مورد نیاز جهت پخت و پاستور کردن رب می‌باشد. دیگ بخار یا بویلر به منظور تامین بخار و کولینگ تاور جهت خنک کردن آب کاهش‌دهنده دمای دستگاه تغلیظ، مهم‌ترین ماشین‌آلات تاسیسات خط تولید رب گوجه‌فرنگی می‌باشند.

طرح توجیهی رب گوجه فرنگی | بررسی بازار و رقبا

بررسی بازار نشان می‌دهد در کشور تعداد382 واحد صنعتی تولید کننده رب وجود دارد. این واحدها به ارزش‌های دفتری 15359 میلیارد ریال برای تولید 1448520 تن رب گوجه فرنگی سرمایه گذاری شده‌اند.

66 واحد در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد است که می‌تواند ظرقیت 390070 را به ظرفیت تولید کشور اضافه نماید. تولید حاضر در صورت تحقق ظرفیت عملیاتی سرانه مصرف 18 کشور در سال و 50 گرم در روز را با ملحوظ نداشتن صادرات می‌تواند ایجاد نماید. اما طبق بررسی‌های میدانی تعداد زیادی از واحدهای موجود قادر به تولید با ظرفیت پروانه خود نبوده‌اند.

این در حالی است که از مجموع ۸۵ هزار هکتار سطح زیر کشت کشور؛ پیش بینی می‌شود که تولید گوجه فرنگی به بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد. در حال حاضر قریب به یک میلیون تن مازاد تولید گوجه معادل ۱۷ هزار هکتار سطح زیر کشت در کشور وجود دارد.

جدول 1- پروانه بهره برداری کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
382 15359 26500 1448520 تن
 
جواز تاسیس  های  کشور بیش از  60 پبشرفت فیزیکی
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
66 12346 4169 390070 تن

                                                                                             

طرح توجیهی رب گوجه فرنگی | وضعیت صادرات محصول

کشور آذربایجان و روسیه از کشورهای مصرف کننده رب گوجه فرنگی ایرانی هستند. کشورهای هدف صادرات رب گوجه ایران عمدتاً کشور عراق، افعانستان، کشورهای عربی حاشیه خلیح فارس، تاجیکستان و قزاستان است. کشور ایران به لحاظ تولید رب گوجه فرنگی در جایگاه هفتم و به لحاظ صادرات رب گوجه فرنگی در جایگاه ششم دنیا قرار گرفته است.

کشورهای همسایه ایران به خصوص دو کشور عراق و افغانستان به دلیل قرابت فرهنگی و ذائقه‌ای که با ایران دارند، بیشترین وارد کنندگان رب گوجه فرنگی از ایران می‌باشند. میزان صادرات در سال گذشته رب گوجه فرنگی به عراق، افعانستان و روسیه حدود ۱۵۷ میلیون دلار است.

 

طرح توجیهی رب گوجه فرنگی | سرمایه گذاری مورد نیاز

مطالعات براساس توان مالی متقاضی در دو ظرفیت پیش بینی شده است. بر این اساس احداث طرح تولید رب و سس گوجه فرنگی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی سالیانه 3000 تن و با ماشین آلات داخلی؛ 117 میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری بیشتر از 30درصد بوده و کمتر از 3 سال سرمایه اولیه بازگشت داده می‌شود. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   4000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 1830 متر مربع
3 ماشین آلات  ریالی 28699 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 83530
2 سرمایه گذاری  درگردش 33730
3 کل سرمایه گذاری 117260

 

   شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 31  درصد
دوره برگشت سرمایه 2.73
اشتعال نیروی انسانی 30

 

مزایای اجرای طرح

  • وجود دانش فنی طراحی و ساخت ماشین آلات در کشور
  • امکان تامین مواد اولیه و مواد اولیه مورد نیاز در کشور براساس فضای آب هوایی تولید محصول
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری با توجه
  • امکان تولید چند محصول در یک خط تولید

نتیجه گیری

بازار رب گوجه فرنگی با توجه به ظرفیت مازاد گوجه فرنگی در کشور، دارای مزیت‌های ایجاد صنایع فراوری است و این روند تولید کشاورزی و صنایع تبدیلی با شتاب بیشتر در سالیان آینده نیز ادامه دارد.

در صورت تولید محصول ارگانیک می‌توان عرصه صادرات را به ارویا و کشورهای آمریکای لاتین نیز توسعه داد. از نظر نوع تولید، انتظار می‌رود، تولید رب گوجه در کشورهای در حال توسعه، رشد قابل ملاحظه‌ای تجربه کند. رب گوجه فرنگی ارگانیگ اگرچه هنوز بازار بزرگی را به دست نیاورده است، اما با رشد تقاضای جهانی برای مصرف محصولات ارگانیک، به خصوص در مناطق مرفه‌تر جهان، انتظار می‌رود که بازار رب گوجه فرنگی ارگانیک نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

بسیاری از واحدهای تولیدی کشور نیز ظرفیت بسیار مطلوبی را هم برای ایحاد صنایع بسته بندی و هم برای تولیدات سفارش محور جهت سرمایه‌گذاری متقاضیان دارای برند؛ تولید بدون کارخانه را فراهم نموده است. در سیستم تولید سفارش محور مبتنی بر برندینگ و سرمایه در گردش در صورت برقراری ارتباط ارگانیک با شبکه پخش عمده و مویرگی تامین نیاز بازار، سود دهی بسیار سریع اتفاق می‌افتد. در این مدل کسب و کار تسلط بر کیفیت و قیمت مواد اولیه در زنجیره تامین، قیمت و کیفیت تولید محصول و ایجاد برند معتبر در بازار بسیار اهمیت دارد.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارایه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی 
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  •  

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح توجیهی رب گوجه فرنگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی رب گوجه فرنگی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی رب گوجه فرنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ثبت طرح صنعتی در صنعت، تجارت و همچنین تحقیقات عظیم صنعتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، کسانی که در این عرصه فعالیت دارند می‌دانند که اگر پیگیر ثبت طرح صنعتی خود نشود، احتمالا زیان‌های غیرقابل جبرانی به وی و تجارتش وارد خواهد شد. از این رو شناخت و آگاهی نسبت به مراحل و جزئیات طرح صنعتی، می‌تواند مسیر را برای فعالان این حوزه آسان‌تر کند. در واقع ثبت طرح صنعتی به دقیق بودن و کامل بودن مراحل آن بستگی دارد که باید از طرف فعالان حوزه صنعت مورد توجه جدی قرار بگیرد. می‌توانید جهت اطمینان و سهولت در ثبت طرح خود، به کارشناسان کاردوک اعتماد کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور تجاری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : ثبت طرح صنعتی

ثبت طرح صنعتی

اگر محصولی با طرح نو و تازه وارد بازار کنید، بی شک رقیبان نیز همان محصول را حتی با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر ممکن است تولید کنند. در این زمان تنها در صورتی که طرح خود را به ثبت رسانده باشید می توانید از حقوق خودتان بهره مند شوید. در غیر این صورت رقیبان با نفوذ و قدرتمند به راحتی زحمات شما را به نام خود تمام کرده و از طرح و ایده شما سود می برند. 

بنابراین برای اینکه از طرح‌های صنعتی سوء استفاده‌های این چنینی صورت نگیرد، صنعتگران و مدیران ارشد این حوزه باید سریع اقدام به ثبت طرح صنعتی کنند تا ارزش و زحماتی که انجام داده‌اند، محفوظ باقی بماند.

 

معنای طرح صنعتی از نظر قانون

بر اساس قانون اگر طرحی با به کارگیری ترکیب خطوط و استفاده از رنگ‌های مختلف، اثری نو، تازه و خارق العاده و کاربردی را تولید کند و یا باعث تغییری در محصولات صنایع دستی گردد، طرح صنعتی نامیده می‌شود.

 

طرح‌هایی صنعتی که می‌توان آن را ثبت کرد

برای اینکه طرح صنعتی مورد نظر خود را ثبت کنید باید دارای یکسری ویژگی باشد که مهم‌ترین‌شان نو و تازه بودن آن است. طرح‌های صنعتی دامنه‌های گسترده‌ای دارند و طیف وسیعی از  محصولات صنعتی، پوشاک و صنایع دستی، از ابزارهای فنی و پزشکی گرفته تا ساعت و جواهرات و سایر اقلام لوکس را شامل می‌شوند. در همه این موارد باید محصولی که تولید می‌گردد، خاص، جدید و ابتکاری باشد.

 

مهم‌ترین مزایای ثبت طرح صنعتی

1- وقتی طرح صنعتی خود را ثبت کنید شما مالک آن هستید و هیچ کسی حق ندارد محصول شما را کپی کند، چون مالک حقوقی و معنوی طرح مورد نظر هستید.

2- شما به عنوان مالک طرح صنعتی ارائه شده می‌توانید جلوی هر گونه نسخه برداری غیرمجاز از طرح خود را بگیرید.

3- ثبت طرح صنعتی باعث می‌شود همگی در یک عرصه و فضای عادلانه‌ای رقابت کنند.

4- رقابت‌های سالم باعث می‌شود محصولاتی که از نظر زیبایی مردم پسند هستند نیز بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و افزایش یابند.

5- در صورتی که طرح صنعتی خود را ثبت کنید، ارزش و جایگاه شرکت شما افزایش می‌یابد.

6- وقتی شما طرح صنعتی خود را ثبت می‌کنید، ارزش تبلیغاتی که به خاطر آن انجام می‌دهید، افزایش می‌یابد.

7- انجام ثبت موفقیت محصول شما را در بازار افزایش می‌دهد و این اطمینان را به تولید کننده می‌دهد که سرمایه‌اش بازمی‌گردد.

8- با ثبت طرح صنعتی شما می‌توانید از وارد شدن هر کالایی که مشابه کالای تولیدی شما و یا عیناً یک نسخه کپی شده از آن باشد جلوگیری کنید.

 

مدارک لازم برای ثبت طرح صنعتی

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی:

1- کپی شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی

2-  کپی شناسنامه و کارت ملی شخص طراح

3- عکس از نمونه طرح (6 عکس از زوایای مختلف طرح)

4- آدرس، کد پستی، تلفن ثابت و همراه و ایمیل متقاضی

مدارک مورد نیاز شخص حقوقی:

1- کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء شرکت

2- کپی شناسنامه و کارت ملی شخص طراح

3- کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت و ثبت آخرین تغییرات شرکت

4- عکس از نمونه طرح (6 عکس از زوایای مختلف طرح)

5- آدرس، کد پستی و تلفن ثابت شرکت

6- تلفن همراه و ایمیل صاحبان امضاء شرکت

 

مهم‌ترین نکات برای انجام بی نقص مراحل ثبت طرح صنعتی

1- اندازه تصاویری که تهیه می‌نمایید، حداکثر A4 باشد

2- تصاویر باید لزوماً به صورت عمودی اسکن شود

3- زمینه تصاویر ارسالی باید دارای رنگ روشن باشد

4- تصاویر طرح باید لزوماً به صورت رنگی باشد و حداکثر حجم آن (500 کیلو بایت) باشد

5- تصویر مدارک هویتی ترجیحاً بصورت سیاه و سفید اسکن شده و حداکثر حجم آن (250 کیلو بایت) باشد.

6- پشت و روی کارت ملی و کپی صفحه اول شناسنامه در یک تصویر باشد

7- پسوند فایل‌ های اسکن شده برای ارسال jpg باشد

8- فایل‌های ارسالی را به صورت لاتین نام گذاری نمایید

9- برای ثبت طرح‌های صنعتی خود باید به آدرس اینترنتی iripo.ssaa.ir  مراجعه کنید.

 

مراحل ثبت طرح صنعتی

1- ثبت طرح‌های صنعتی در داخل کشور

در این خصوص باید با تکمیل مدارک خود به سایت iripo.ssaa.ir مراجعه کنید و طرح خود را به صورت پیوست ارسال نمایید. بعد از اینکه مدارک مورد نیاز و طرح خود را ارسال کردید، بعد از مدتی با بررسی‌های انجام شده مراتب اینکه طرح شما مورد تأیید بوده و می‌تواند از حمایت‌های قانونی بهره‌مند گردد، اعلام می‌شود.

2- ثبت طرح‌های صنعتی در خارج از کشور

ثبت به صورت ملی:

در این خصوص ابتدا متقاضی باید طرح خود را به صورت ملی به ثبت برساند و برای آن هزینه‌هایی را پرداخت کند، البته این کار می‌تواند کمی زمان بر باشد.

ثبت به صورت منطقه‌ای:

اگر کشور مورد نظر شما عضو کشورهایی باشد که از طرح‌های صنعتی حمایت کند و مورد معاهده قرار گرفته باشد، در این صورت طرح شما مورد حمایت آن‌ها قرار خواهد گرفت.

ثبت به صورت بین المللی:

در این زمینه سیستم دقیقی وجود ندارد که دقیقاً به شما بگوید که حتماً از طرحتان حمایت خواهد شد. اتباع هر یک از کشورهای عضو موافقتنامه می‌توانند با تکمیل تقاضانامه بین المللی به بخش اجرای معاهده لاهه، مستقر در سازمان جهانی مالکیت معنوی تسلیم نمایند. این درخواست به کشور مورد نظر ارسال می‌شود و بعد از آن در صورتی که مورد پذیرش قرار گرفت از طرح شما حمایت می‌شود در غیر این صورت می‌توانید به نتیجه آن اعتراض کنید.

البته اگر شما ایرانی هستید باید بگوییم که ایران جزو این موافقت نامه نیست و از طرح‌های شما به صورت بین المللی حمایت نخواهد شد.

 

شناسایی زمان مورد نیاز برای اینکه طرح صنعتی را ثبت کنیم

برای ثبت طرح صنعتی باید صبور باشید، چون مراحل آن بسته به طرح شما و اینکه داخلی و یا خارجی است یک تا چهار ماه به طول خواهد انجامید. البته تعداد افرادی که در صف ثبت طرح صنعتی هستند هم می‌تواند به مدت زمان شما بیفزاید.

 

چطور از طرح صنعتی خود حمایت کنیم؟

وقتی که طرح صنعتی خود را ثبت می‌کنید مورد حمایت‌های قانونی قرار می‌گیرد و در صورتی که افرادی ثالث بخواهند از طرح‌های صنعتی شما بهره‌برداری کنند نیاز به اجازه از طرف شما دارند. مالک می‌تواند از کسانی که از طرح او بدون کسب اجازه استفاده کرده‌اند، به دادگاه شکایت کند.

 

طرح‌های صنعتی که از طرح حمایت قانونی قرار نمی‌گیرند

برخی از طرح‌ها به صورت کلی در بسیاری از کشورها قابلیت ثبت را ندارند که عبارت‌اند از:

1- هر طرحی که قوانین مربوط به جدید بودن، اصیل بودن و قوانین را رعایت نکرده باشد.

2- هر طرحی که با عرف و اخلاقیات یک جامعه تناقض داشته باشد و از طرف مردم نیز مورد تأیید قرار نگیرد، قابل ثبت نیست.

3- برخی از کشورها صنایع دستی کشور خودشان و کشورهای دیگر را به عنوان طرح صنعتی قبول نداشته و مورد حمایت قرار نمی‌دهند.

 

سؤالات متداول در خصوص ثبت طرح صنعتی

چه تفاوتی بین اختراع و طرح صنعتی وجود دارد؟

اختراع نشان دهنده عملکرد و کارایی یک محصول است در حالی که در طرح صنعتی شکل ظاهری، بسته بندی و جدید بودن آن مورد توجه قرار می‌گیرد. برای اطلاع از شرایط ثبت اختراع کلیک کنید.

هزینه ثبت طرح صنعتی چقدر است؟

بازار ایران دوران سختی را پشت سر می‌گذراند از این رو عدد ثابتی را نمی‌توانیم بگوییم، اما این رقم بین 1 تا 3 میلیون متغیر است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور تجاری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : ثبت طرح صنعتی



:: برچسب‌ها: ثبت طرح صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و تمایل مردم به خرید و دریافت خدمات در خانه، راه اندازی سایت اینترنتی می‌تواند برای شما فرصت مناسبی باشد. یک سایت اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد تا خدمات و کالای خود را راحت تر به مخاطبان معرفی کنید. در واقع دیگر مسافت نمی تواند برای شما مانع محسوب شود. برای داشتن یک سایت لازم هست تا حدی با اینترنت و کارکرد آن آشنایی داشته باشید. نوشتن و طراحی یک سایت نیاز به دانش کد نویسی دارد. اما با ورود نرم افزارهای جدیدی مثل ووردپرس با کمی تلاش شما هم می‌توانید یک طراح سایت شوید. مرکز کاردوک به شما جهت راه اندازی یک سایت اینترنتی خدمات ارائه می دهد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت اینترنتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : راه اندازی سایت اینترنتی

 

 

راه اندازی سایت اینترنتی

طراحی سایت یکی از مشاغلی است که امروزه در دنیا به عنوان شغلی با درآمد بالا شناخته می شود. اگر توانایی طراحی سایت را داشته باشید می توانید از این دانش خود برای گرفتن پروژه های دیگران استفاده کنید و یا سایت خودتان را راه اندازی نمایید. در ادامه 6 گام اصلی برای راه اندازی سایت را برشمرده ایم.

گام اول راه اندازی سایت اینترنتی | انتخاب نام مناسب

نام سایت شما نشان دهنده کاری است که آن را انجام می‌دهید. به همین دلیل نامی که انتخاب می‌کنید باید دقیقاً با کاری که انجام می‌دهید، مرتبط باشد. نام‌های انتخابی برای دامنه خود را باید کوتاه، مختصر و مفید انتخاب کنید تا مخاطب به راحتی آن را به ذهن بسپارد و به راحتی نیز به خاطر بیاورد. هر چقدر نام انتخابی توسط شما حرفه‌ای‌تر باشد، سئو سایت‌تان نیز بالا‌تر خواهد رفت.

گام دوم | انتخاب هاست مناسب

هاست جایی است که فضای سایت شما در آن بارگذاری می‌شود که به فارسی معنی میزبان را هم می‌دهد. شما می‌توانید با پرداخت پول فضای زیاد و یا محدودی را برای سایت خود در نظر بگیرید. با کمی جست و جو در اینترنت می‌توانید یک سایت معتبر در زمینه هاست پیدا کرده و فضای مورد نظر خود را خریداری کنید.

گام سوم راه اندازی سایت اینترنتی | تهیه قالب مناسب

جوملا قالبی است که معمولاً برای طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظاهر سایت شما بسیار مهم است. کاربر وقتی وارد سایتی می‌شود اولین چیزی که به آن توجه می‌کند ظاهر سایت است. در واقع ظاهر اولیه باعث می‌شود که او بخواهد مدت زمان بیشتری و یا کمتری در سایت شما به جست و جو بپردازد.

گام چهارم | یادگیری وردپرس

یکی از راه‌های اساسی برای اینکه بتوانید در ظاهر و شکل سایت خود و محتوایی که تولید می‌کنید اثرگذارتر عمل کنید، باید کار با وردپرس را یاد بگیرید. در این زمینه بهترین کار این است که دوره‌های آموزشی که به صورت اینترنتی در سایت‌های مختلف وجود دارد را بگذرانید تا بتوانید به خوبی از پس کنترل و اداره سایت خود برآیید.

گام پنجم راه اندازی سایت اینترنتی | تسلط بر افزونه‌ها

افزونه یا پلاگین‌ها نوعی نرم افزار کوچک و کاربردی هستند که به برنامه اصلی امکانات جانبی و مکملی را اضافه می‌کنند. در اکثر برنامه‌های کاربردی افزونه به صورت مجزا وجود دارد و شما می‌توانید افزونه مربوطه را دانلود کرده و سپس به نرم افزار اضافه نمایید.

اگر سایت خود را طراحی می‌کنید باید کار کردن با افزونه‌ها را یاد بگیرید و باید بتوانید تشخیص دهید که کدام افزونه برای سایت شما مناسب است.

گام ششم | تولید محتوا

وقتی توانستید ظاهر سایت خود را مدیریت کنید حالا نیازمند تولید محتوا هستید. فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. شما باید تولید محتوا را انجام دهید. چه سایت شما در مورد خدمات و آموزش در زمینه بازاریابی باشد و چه فروش مواد غذایی، باید محتوای مفید را تولید کنید.

گوگل هر چند وقت یک بار دستورات جدیدی را در مورد سئو منتشر می‌کند. از این رو شما باید بتوانید محتوای تولیدی خود را بر اساس قوانین به روز سئو منتشر کنید تا آمار بازدید سایت‌تان بالا رود. از طرف دیگر برای انتشار مقالات باید زمان مشخصی را تعیین کنید. مثلاً هر روز در رأس یک ساعت مشخص و یا در هفته سه بار این کار را انجام دهید. تا گوگل شما را بشناسد و به مرور زمان بالا بیایید.

اقدامات لازم بعد از راه اندازی سایت چیست؟

طراحی سایت تنها بخشی از شروع یک سایت است. برای آن که بتوانید در زمینه دیجیتال مارکتینگ موفق شوید، دائم باید بر روی سایت تان کار کرده و آن را رها نکنید. سئوی سایت، کیفیت محتوا، میزان فعالیت، گرفتن تبلیغات از سایر سایت‌ها، برند سازی، شناخت نیاز مخاطب از جمله عواملی است که شما باید برای بالا بردن امتیاز سایت‌تان به آن ها توجه کنید. برای آشنایی با دیگر روش های دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید.

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین امتیاز سایت، قوانین گوگل است. از آن جا که این قوانین دائم در حال به روز شدن هستند، پس شما برای ماندن در این رقابت باید از آن ها اطلاع داشته و تغییرات لازم را اعمال کنید. 

تعداد نیرو و هزینه های سایت

هر سایتی برای ماندن و پیشرفت نیاز به نیروهای متخصص دارد. مدیر سایت، طراح و گرافیست، محتوا نویس، بلاگر، برنامه نویس، ویراستار، سئو کار و... از جمله افرادی هستند که باید برای راه اندازی و پشتیبانی سایت حضور داشته باشند. اگر شما بودجه مورد نیاز برای گردهم آوری این افراد را ندارید؛ می توانید بخش هایی از کار را به موسساتی چون کاردوک بسپارید و از مشاوره و خدمات آن ها استفاده نمایید. 

سخن پایانی...

طراحی سایت می‌تواند موجب رونق کسب و کار شما شود به همین دلیل باید با آگاهی زیاد در این عرصه قدم بگذارید. از طرفی دیگر باید صبور باشید و انتظار نداشته باشید تا یک شبه یا در ظرف چند روز بتوانید از سایت خود درآمدزایی کنید. این پروسه شش ماه تا یک سال طول می‌کشد تا سایت‌تان در صفحات اولیه گوگل قرار بگیرد. با صبر و آموزش می‌توانید تحول بزرگی در کسب و کار خود ایجاد کنید. برای دریافت مشاوره کسب و کار از متخصصان کاردوک کلیک کنید.

سؤالات متداول در خصوص طراحی سایت اینترنتی

آیا قالب‌های سایت رایگان هم وجود دارد؟

بله. برای طراحی سایت خود می‌توانید از قالب‌های رایگان هم استفاده کنید اما امکانات و سرعت این قالب‌ها پایین است. به همین دلیل سعی کنید با صرف هزینه‌ای بیشتر قالب‌هایی را انتخاب کنید که از سرعت بهتری برخوردار باشند.

چگونه دیگران می‌توانند به سایت که طراحی کردیم اطمینان کنند؟

برای اینکه کسب و کارتان معتبر و قانونی باشد و مردم به آن اعتماد کنند باید نماد اعتماد بگیرید. سایت‌هایی وجود دارد که این خدمات را ارائه می‌دهند. اما یادتان باشد که برای گرفتن نماد اعتماد به آدرس ثابت و خط تلفن ثابت نیازمند هستید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت اینترنتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : راه اندازی سایت اینترنتی



:: برچسب‌ها: راه اندازی سایت اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

افزایش فروش خواسته تمام فعالان اقتصادی و کارآفرینان است. راندمان فروش نشان دهنده موفقیت محصول و یا خدمات تولید شده توسط صاحبان مشاغل است و ارتباط مستقیم با سودآوری سازمان و ماندگاری در بازار رقابت را دارد. از این رو همه به دنبال این هستند که با راه‌ها و روش‌های مختلف فروش خود را بالا ببرند. فرقی نمی‌کند که کسب و کار از چه نوعی است (اینترنتی یا حضوری)، در هر صورت باید از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای افزایش راندمان فروش خود استفاده کنید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این روش ها با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه افزایش راندمان فروش می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: افزایش فروش

 

 

افزایش راندمان فروش

هر روزه کسب و کارهای مختلفی در حال رشد هستند، این موضوع به خصوص برای آن دسته از مشاغلی که به صورت اینترنتی فعالیت دارند، بیشتر صدق می‌کند. در قرن حاضر اینترنت بخش جدایی ناپذیری از زندگی شهری بشر محسوب می شود. روز به روز نیز کسب و کارهای بیشتری بخشی از فعالیت خود را وارد دنیای مجازی می کنند، چرا که به آن ها اجازه می دهد ارتباط مستقیمی با خریداران داشته باشند. استفاده از ابزارها و ایده های نوین راز موفقیت کسب و کارهایی است که سال ها توانسته اند در عرصه تجارت باقی بمانند. در نتیجه اگر به دنبال بالا بردن راندمان کار خود هستید می توانید از ایده های نوین کارشناسان کاردوک نیز استفاده کنید.

نکات مهم برای افزایش راندمان فروش

1- کارهای فروش را پیگیری کنید

قبل از معرفی و اجرای استراتژی‌های جدید، شما باید موارد قدیمی و کارهایی که در گذشته برای افزایش فروش انجام می‌دادید را ارزیابی کنید. بهترین راه برای شروع، نظارت بر فعالیت فروش و پیگیری زمانی است که هر یک از اعضای تیم در کارهای مختلفی که بر عهده دارند، می‌گذرانند. در حالت ایده آل، شما باید فعالیت فروش خود را در زمان واقعی نظارت و اندازه گیری کنید.

2- برای افزایش فروش از منابع صحیح استفاده کنید

وقتی بتوانید بر کارهای فروش محصولات شرکت و یا کارخانه خود نظارت دقیقی داشته باشید، متوجه فرصت های پیشرویتان نیز می شوید. برای مثال اگر متوجه شدید بخشی از فعالیت تیم فروش شما صرف انجام کارهایی می‌شود که قابل جایگزینی با سیستم های اتوماتیک هستند، بهتر است از ابزارآلات مدرن برای بسته بندی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

بنابراین با استفاده از منابع صحیح برای فعالیت می‌توانید راندمان فروش خود را بالا ببرید. در واقع سرعت کار خود بهبود داده‌اید.

3- به کارگیری افراد خِبره و یا آموزش افراد مبتدی

از جمله راه‌هایی که می‌توانید سرعت و کیفیت فروش محصولات خود را بالا ببرید به کارگیری افراد خِبره و آموزش دیده است. هرچقدر تیمی که با آن کار می‌کنید بدانند که چه وظایفی دارند، چه کاری باید انجام دهند و در موارد اضطراری چه تدبیری را بیاندیشند، موجب افزایش راندمان فروش شما خواهد شد. همچنین شما می‌توانید افرادی که تازه استخدام کرده‌اید را نیز مورد آموزش قرار دهید.

4- افزایش فروش با بالا بردن کیفیت مواد محصولات تولیدی

اگر محصول خاصی تولید می‌کنید، یادتان باشد که باید کیفیت برتر را در بین رقبای خود داشته باشید. حتی اگر قیمت تمام شده شما بالا برود، باز هم کیفیت بالای محصولتان حضور و ماندگاری‌تان را در بازار تضمین خواهد کرد.  مطمئن باشید بالا بردن کیفیت مواد به کار رفته در محصولات تولیدی می‌تواند راندمان فروشتان را بالا ببرد.

5- استفاده از شبکه‌های مجازی و سایت‌ها

شیوه‌های سنتی کسب و کارها امروزه نمی‌تواند جوابگوی نیاز خریداران باشد، در واقع اگر فقط به شکل سنتی فعالیت می‌کنید این مهم را باید در نظر بگیرید که می‌توانید بخش مهمی از فروش خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

البته همه کسب و کارها فقط کالایی را به فروش نمی رسانند، بخش بزرگی از تجارت های اینترنتی از طریق تولید محتوا انجام می‌شود که نشان دهنده قدرت اینترنت در دنیای تجارت است. بنابراین باید فروش خود را از طریق شبکه‌های مجازی و اینترنت نیز انجام دهید. ایجاد سایت، قرار دادن محتواها در اینستاگرام و انجام تبلیغات می‌تواند روی راندمان فروش شما تأثیر مثبت بگذارد.

6- بازاریابی تلفنی راهی برای افزایش فروش

البته این شیوه برای افزایش فروش قدیمی شده اما هنوز هم کاربردهای خود را دارد. می‌توانید با تعدادی از مشتریان به صورت تصادفی تماس بگیرید و در مورد محصولات خود اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه دهید. البته اول از همه مطمئن شوید که آیا مخاطب‌تان تمایل دارد که صحبت‌های شما را گوش دهد، سپس در این باره شروع به گفتگو و بازاریابی کنید. این مهم نیز در بالا بردن راندمان فروش شما مؤثر خواهد بود.

7- برای میزان فروش خود هدف تعیین کنید

بدون هدف هیچ کاری انجام نمی‌شود. در واقع وقتی همه اجزای شرکت شما باید بر اساس هدفی تعیین شده باشد، برای شما و تیمتان مشخص است که چه راستایی باید فعالیت کنید. به این ترتیب به کلیه برنامه‌ها و برآوردهایی که از پیش تعیین کرده‌اید، می‌رسید.

برای فروش هم باید سقفی را تعیین کرده و در نظر بگیرید. مثلاً تعیین کنید که در این ماه باید در حدود صد عدد از کالای مورد نظر را به فروش برسانید و در این خصوص همه اعضای تیم تولید کننده باید صد عدد کالا تولید کنند و همه اعضای تیم فروش برای فروش این مقدار از کالا باید فعالیت و برنامه‌هایی را تعیین و اجرا کنند.

8- به اعتراضات مشتری توجه کنید

معمولاً در کشور ما هرگونه اعتراضی را نشانه کج سلیقه‌گی مشتری به محصول می‌دانند. در حالی که اعتراضات می‌توانند سازنده باشد و به فروش بیشتر شما منجر شود. همه اعتراضات را گوش دهید حتی خودتان با مشتری‌هایتان تماس بگیرید و یا از طریق پرسشنامه به این مهم پی ببرید که در مورد محصول شما چه اعتراضی دارند.

همه این نقاط ضعف را بنویسید و طی آن برنامه‌هایی را برای رفع این نواقص در محصول طراحی و اجرا کنید.

9- به جزئیات اهمیت بدهید

شاید شنیده باشید که جزئیات زیاد مهم نیستند و نباید خودتان را درگیر آن کنید، اما بخش مهمی از کیفیت محصول و خدمات شما به مشتری در جزئیات قرار دارد. مثلاً برخی از مشتری‌ها به این که بسته بندی بدون هیچ ایرادی باشد، حساس‌اند، برخی دیگر در مورد محصولاتی مثل کفش، به دیده نشدن چسب‌های اطرافش بسیار اهمیت می‌دهند و آن را نشانه بی کیفیتی می‌دانند.

این جزئیات مهم می‌تواند در تصمیم مشتری برای خرید مجدد از فروشگاه شما تأثیر بگذارد.

10- تسریع در روند پاسخگویی

باید تیمی برای پاسخگویی به مشتری داشته باشید که در هر زمانی آماده جوابگویی به سؤالات خریدار باشند. باید کلیه راه‌های ارتباطی مشتری با شما باز باشد. یعنی هم حضوری و هم غیرحضوری. از طریق چت کردن، شماره تماس ثابت و همراه، ایمیل و یا ارتباط حضوری مشتری باید بتواند به راحتی به شما دسترسی داشته باشد.

از طرفی مشتری نباید دقیقه‌ها و یا ساعت‌ها منتظر این باشد که شما به او پاسخ دهید، باید در کمترین زمان ممکن به هر سؤالی که دارد سریع جواب داده و او را منتظر نگذارید. این فرآیند باعث اعتمادسازی نیز می‌شود. خریدار متوجه می‌شود شما صادق هستید و به راحتی با او ارتباط برقرار می‌کنید. تسریع در روند پاسخگویی می‌تواند به راندمان فروش شما کمک کند.

11- نیاز مشتری را بررسی کنید

صاحبان کسب و کارها باید بتوانند بر اساس نیاز مشتری محصولات خود را به فروش برسانند. در واقع محصولات باید هدفمند باشد تا بتواند فروش خوبی را عاید تولید کنندگان کند. به همین دلیل باید محصولاتی را تولید کنید که نیاز مشتری را برطرف سازد. از این رو اگر می‌بینید که فروش پایینی دارید و تلاش‌های شما برای افزایش فروش بی فایده است، بهتر است محصول خود را تغییر دهید.

برای این مهم می‌توانید نیاز مشتری را بر اساس نظرسنجی‌ها انجام دهید و بپرسید که بیشتر از همه چه کمبودهایی را در زمینه محصولات احساس می‌کنند. بر اساس پاسخ‌های مشتریان می‌توانید روی محصول تولیدی خود کار کرده و آن را تغییر دهید. برای پی بردن بهانگیزه خرید مشتریان خود کلیک کنید.

12- دانش خود را بالا ببرید

بخش مهمی از افزایش فروش به دانش تولید کننده بستگی دارد. برخی هیچ وقت به دنبال آن نیستند که ببینند چه چیزی در دنیای کسب و کار و مواد اولیه تغییر کرده و با هر چیزی که جدید است مقابله می‌کنند.

این شیوه کسب و کار شاید برای قرن‌های قبل مفید واقع می‌شد، اما امروزه نمی‌تواند به کار آید، از این رو بهتر است که در خصوص محصولات، مواد اولیه، بازار و رقبا همیشه به روز باشید و همراه با زمان حرکت کنید. ماندن در گذشته نمی‌تواند از شما یک فروشنده موفق بسازد.

13- همکاری با رقبا

همیشه قرار نیست رقیب را یک غول بزرگ در بازار تصور کنید. می‌توانید با آن‌ها همکاری هم داشته باشید. مثلاً طی قراردادی محصولاتی مشترک با نام‌ها و برندهای مختلف را تولید کرده و به بازار عرضه کنید. همکاری با رقبا به شما کمک می‌کند جای خوبی در بازار داشته باشید و به عنوان فروشنده معتمد شناخته شوید. همین مهم روی فروش شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

14- صرف هزینه‌های قابل توجه

گاهی اوقات برای اینکه فروشتان بالا رود باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید. این هزینه برای بازاریابی محصولات شماست که باید از روش‌های مختلفی صورت بگیرد. مثلاً با پرداخت مبلغی به سایت‌های پربازدید، سایت خود را به همراه محصولاتتان تبلیغ کنید. برای فروش بیشتر باید گاهی مبالغ زیادی را پرداخت کنید. اما بعد از مدتی شاهد افزایش تعداد مشتریان و در مقابل آن افزایش فروش خواهید شد.

 

سخن پایانی...

فروش زیاد باید خواسته همه کسانی باشد که در یک مجموعه با هم کار می‌کنند. اگر هر کسی در طی فرایند تولید و فروش یک محصول ساز خود را بزند، نمی‌توان انتظار داشت که محصولات و خدمات فروش خوبی داشته باشند و حتی ممکن است باعث ورشکسته شدن کسب و کاری شود. بخش مهمی از افزایش راندمان فروش به همکاری و وحدت در تیم برمی‌گردد که باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

 

سؤالات متداول در خصوص افزایش راندمان فروش

آیا اطلاعات محصول تأثیری در روند یک فروش موفق دارد؟

بله. مشتری دوست دارد که اطلاعات روی محصول شفاف، واضح و کامل باشد. اگر نتواند اطلاعات مندرج بر روی محصول را مطالعه کند، دیگر از کالاهای تولیدی شما خریداری نمی‌کند.

در فروش اینترنتی به چه نکته‌ای در خصوص محصول باید توجه کنیم؟

در فروش اینترنتی باید به عکس محصول توجه کنید، یعنی محصولی که شما آن را برای فروش قرار می‌دهید باید واضح باشد تا خریدار بتواند به جزئیات محصول پی ببرد. این مهم تأثیر مهمی در افزایش فروش دارد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه افزایش راندمان فروش می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: افزایش فروش



:: برچسب‌ها: افزایش فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نوشتن طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی از اقدامات اولیه ای است که باید برای راه اندازی چنین تولیدی به آن توجه کنید. صنایع ساخت کاشی و سرامیک تحت تاثیر رشد تکنولوژی تولید انواع ماشین آلات با فناوری‌های پیشرفته دنیا همانند تکنولوژی فشار پیوسته، فناوری جوهرافشان دیجیتال در اعمال طرح‌های بدیع و بسیار زیبا بر روی کاشی و همچنین فرمولاسیون و تکنولوژی‌های نوین لعاب‌کاری کاشی و سرامیک موجب شده که جنبه‌های زیبایی رنگ و طرح‌های نو، کلاسیک و تکنیکال آن در تولید پانل‌های بسیار بزرگ کاشی و سرامیک کف با ضخامت‌های متفاوت به موازات تولید کاشی‌های دیوار در مقیاس کوچک، حرف اول را در بازار رقابت این محصولات بزند. بنابراین برای ورود به این بازار به عنوان تولیدکننده دارای توجیه اقتصادی است. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید کاشی های لعاب دار سرامیکی را ارائه داده‎‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی تولید کاشی سرامیک

 

 

موقعیت تولیدکنندگان داخلی در مقایسه با خارجی

ظهور تولیدکنندگان انبوه بین‎المللی در این صنعت همانند چین، کشورهای جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه و ابر قدرت‌های اروپایی همانند شرکت‌های ایتالیایی و اسپانیایی موقعیت را برای تولیدکنندگان کشورهای در حال توسعه دشوار کرده است. این تولیدکنندگان با ایجاد گروه‌های متشکل و به هم پیوسته صنعت تجارت در یک زنجیره تامین، تولید و فروشی که متکی بر نوآوری، خلاقیت و هنر است؛ سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخل کشور را در مسیر ضرورت ارتقا بهره‌وری منابع و داشتن تعهدی پایدار به تولید کاشی با کیفیت قرار داده است. 

وضعیت صنعت کاشی وسرامیک در کشور ارتباط تنگاتنگی با سیاست گذاری‌های کلان ملی، توسعه عمرانی و امکان صادرات دارد. در حال حاضر علی رغم وجود کارخانه‌های متعدد تولید کاشی و تعداد زیادی طرح‌های در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بیش از  50 درصد در شرف راه اندازی هستند. در این وضعیت استفاده از مشاوره تخصصی در بررسی راهبرد‌های حوزه تکنولوژی، مالی و اقتصادی طرح‌ها و واحدهای موجود و سرمایه‌گذاری جدید کاشی و سرامیک به یک الزام تبدیل نموده است. برای دریافت مشاوره و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی |معرفی محصول

مطابق استاندارد، کاشی محصولی صنعتی، نازک و سفالی ساخته شده از مواد معدنی (همانند خاک رس، کائولن، فلدسپار، کوارتز، دولومیت لعاب، رنگ و سایر مواد اولیه معدنی) است که در ابعاد، شکل و ضخامت‌های متفاوت برای پوشش کف و دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشی معمولا به شیوه اکسترود یا پرس شکل داده شده و پس از خشک  شدن و آماده سازی لعاب و چاپ در دمای مناسبی پخت می‌گردد. این محصول دارای تنوع زیادی بوده و بسته به مزیت‌های خاص مورد نیاز مشتری همانند عایق بودن، ایجاد سهولت در نظافت، قابلیت‌های حرارتی، عایق رطوبتی، مقاوم بودن در مقابل مواد شیمیایی، ضد خش بودن، زیبایی طرح و نقش، ماندگاری و تنوع تولید به صورت صنعتی تولید می‌شود.

طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی | کالاهای جايگزين کاشی

کالاهای جایگزین و رقیب کاشی و سرامیک، سنگ‌های طبیعی برش داده شده است که با توجه به نوع سنگ سخت گرانیتی با مرمریت دارای قیمت تمام شده بسیار بالاتر بوده و بعضاً ضمن محدود بودن رنگ و طرح امکان یکسان سازی نقوش طبیعی در کاربرد مشابه با کاشی میسر نیست. تغییر رنگ و کدر شدن سنگ‌های طبیعی ساب خورده در طول زمان تحت تاثیر عوامل طبیعی سریع واقع می‌شود.

کالای جایگزین دیگر سنگ‌های مصنوعی است که تقریباً استفاده از آن به دلیل طرح‌های متنوع و قیمت ارزان به عنوان رقیب سنگ طبیعی و کاشی رایج شده است. ولی به دلیل نوع تکنولوژی و مواد اولیه آن که پایه سیمانی و رزین‌های شیمیایی دارد، کیفیت آن وابسته به نوع رزین و فرمولاسیون مواد است، حتی در بهترین حالت طول عمر، کیفیت، طرح و نقش آن قابل رقابت با کاشی‌های سرامیکی نیست.

طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی | موارد کاربرد کاشی سرامیکی

از کاشی ضمن داشتن زیبایی به دلیل نفوذ ناپذیری برای حفاظت محیط در مقابل رطوبت در محیط‌های داخلی و بیرونی ساختمان و استخرها استفاده می شود. از کاشی‌های مقاوم در مقابل محیط‌های شیمیایی در آزمایشگاه‌ها و از کاشی‌های زیبا و مقاوم در مقابل سایش به عنوان کف‌پوش ابنیه استفاده می‌شود.

طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

دانش فنی و ماشین آلات تولیدی نقش مهمی در کیفیت مناسب و قابل رقابت با سایر تولیدکنندگان اروپایی و ایتالیایی دارد، چرا که آن‌ها سابقه زیادی در تولید این محصولات دارند. ساخت بخشی از اجزا، ماشین آلات و تجهیزات مستقر در فرایند تولید در داخل کشور بومی شده و قابل ساخت است. ولی در بخش‌های حساس تولید جهت دستیابی به محصولات با کیفیت و کمترین ضایعات نیاز به خریداری دانش فنی و تجهیزات خارجی است.

ماشین آلات به صورت اتوماتیک در هشت بخش جهت تولید محصول بالانس شده اند. این هشت بخش که در ادامه نیز شرح داده ایم عبارتند از؛ سنگ شکن و آسیاب، مواد اولیه معدنی، کانوایرها، باکس فیدر تغدیه مواد اولیه، بالمیل های دوغاب، انگوب و لعاب، اسپری درایر، پرس پودر کاشی، خشک کن، خطوط لعاب زنی، خط انگوب و چسب زنی، میکسر، دستگاه چاپ دیجیتال، ماشین آلات سورتینگ و بسته بندی، به علاوه سیستم واگن‌های  لود و دانلود حمل اتوماتیک کاشی و تابلوها و پی ال سی تنظیم فرایندهای تولید.

1- تهيه دوغاب كاشی

فرآيند توليد کاشی از دپوی خاک در محل اختصاصی مستقر در سایت کارخانه شروع می‌شود. خاک دپو شده به سنگ شکن منتقل و خردایش انجام می‌گردد. خاک خردایش شده پس از انتقال به باکسفیدر و توزین مطابق فرمولاسیون به بالمیل تهیه دوغاب منتقل شده و پس از بارگیری و کنترل پارامترهای دوغاب به بلانچر برای ماندگاری هدایت می‌شود. در این مرحله همزمان با گرفتن ناخالصی‌ها در فیلتر و کنترل کیفیت، دوغاب به تانک اسپری درایر منتقل و از آنجا به اسپری درایر پمپ می‌شود.

2- تهیه بیسکویت کاشی

دوغاب پمپ شده به اسپری درایر پودر شده و ضمن کنترل پارامترهای کیفی آن به سیلوی ذخیره جهت ماندگاری و سپس انتقال به دستگاه پرس جهت تولید بیسکویت کاشی گسیل می‌شود. پارامترهای کیفی بیسکویت کنترل  شده و برای خشک شدن منتقل می‌شود. پس از آن ضمن بررسی پارامترهای کنترل کیفی جهت تمیزی سطح به بخش برس و گردگيری و کنترل کیفی سطح منتقل می‌شود. در مرحله بعد در کابین آب میزان رطوبت مورد نیاز روی کاشی با پاشش تنظیم و به بخش انگوب روی کاشی منتقل و انگوبی که توسط بالمیر از قبل آماده سازی شده و از مخزن نگهداری به خط تولید منتقل شده را در کابین بر روی کاشی به میزان مناسب اعمال می‌گردد.

3- فرايند لعاب کاری

مواد اولیه تولید لعاب مطابق فرمولاسیون توزين و پس از انتقال به بالمير و چرخش و تهیه لعاب به مخزن نگهداری هدایت و ضمن کنترل پارمترهای کیفی در کابین خط تولید منتقل و بر روی کاشی  اعمال می‌گردد.

4- چسب كاری

روی کاشی لعاب کاری شده قبل از چاپ در کابین مخصوص با چسبی که قبلا توزين میکس و از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و از مخزن نگهداری به خط تولید منتقل شده به میزان کنترل شده آغشته می‌شود.

5- فرايند چاپ

در این مرحله منابع و اجزا فرمول رنگ توزین و به بالمير چرخشی تهيه رنگ منتقل و ضمن كنترل پارامترهای كيفی، رنگ به مخزن نگهداری و به کابین چاپ کاشی منتقل می‌شود و ضمن کنترل پارامترهای کیفی چاپ بر روی کاشی و کنترل میزان رنگ اعمال شده اصلاحات لازم انجام می‌گیرد. در سیستم‌های نوین تولید کاشی با استفاده از چاپگرهای جوهرافشان دیجیتال ضمن قابلیت اعمال سریع‌تر، طرح‌های بسیار زیبا با کیفیت عالی و فرایند چاپ بسیار با کیفیت بهتر و کنترل شده تر اعمال می‌گردد.

6- فرايند انگوب زير

در آخرین مرحله تولید قبل از چاپ مواد و اجزا مطابق فرمولاسیون انگوب زير آماده پس از انتقال به بالمير و هموژن شدن و کنترل کیفیت و انتقال و نگهداری در مخزن برای استفاده به خط کابین مستقر در فرایند تولید و اعمال آن در زیر کاشی هدایت می‌شود. در صورت تنظیم بودن کیفیت و میزان انگوت اعمالی کاشی بر روی واگن‌های هادی به تونل پخت بارگیری می‌شود.

7- فرايند پخت

کاشی‌های لود شده در واگن‌ها به سمت کوره تونلی که دارای تنظیم پارامترهای ترمودینامیکی در طول کوره است، هدایت و طی عبور از کوره  پخت شده و با استفاده از واگن‌های بارگیری به بخش سورتینگ منتقل می‌شود.  

8- فرایند سورت وبسته بندی

پس از انتقال واگن‌های حاوی کاشی به خط سورت عمل تخلیه کاشی‌ها انجام و محصول منتقل شده به خط سوورتینگ بر اساس شاخص‌های درجه‌بندی سطحی، کیفی و حجمی استاندارد تفکیک و پس از قرارگیری در استایکو و کارتن نمودن به دستگاه شرینگ و انتقال کارتن به پالت و پالت‌بندی کارتن‌ها هدایت می‌شود. محصول تولیدی به صورت پالت، آماده انبار و ورود به بازار است.

طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی | بررسی بازار و رقبا

درکشور بر اساس آخرین آمار منتشره تا پایان سال 1398 تعداد 1461 جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای تولید انواع کاشی وسرامیک صادره شده است که از این مجموع تعداد 285 واحد و کارخانه دارای پروانه بهربرداری بوده و با سرمایه گذاری اسمی  63200میلیارد ریال ظرفیت تولید 580 میلیون متر مربع انواع کاشی را دارند. طرح‌های درحال احداث بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی 98 واحد بوده که با 308 میلیون یورو ماشین آلات خارجی قابلیت ایجاد ظرفیت 290 میلیون متر مربعی را دارند. تغییر نرخ برابری ارزهای خارجی نسبت به ریال امکان و توجیه پذیری صادرات کاشی های باکیفیت را علل الخصوص به کشورهای همسایه فراهم نمود. به گونه‌ای که آمار منتهی به پایان فروردین1398 صادرات کاشی به کشورهای مختلف با ارزش ریالی 1163 میلیارد ریال کاشی بیش از 12 میلیون دلار را نشان می‌دهد.

طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس  مطالعات انجام شده  احداث طرح کاشی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود  788میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری بیشتر از 20 درصد بوده و کمتر از 4 سال سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید سالیانه  3000000مترمربع ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   25000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 4330 متر مربع
3 ماشین آلات  ریالی 13000 میلیون ریال
4 ماشین آلات   ارزی 3198 هزار دلار

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 723625
2 سرمایه گذاری  درگردش 64782
3 کل سرمایه گذاری 788408

 

   شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 20 درصد
دوره برگشت سرمایه 3/5
اشتعال نیروی انسانی 150

 

طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی | مزایای اجرای طرح

با توجه به نیاز محصول در حوزه‌های مختلف ساختمانی، تولید کاشی کالایی ضروری و مورد نیاز است در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح را در یک  استراتژی صادراتی محور ارائه شده است:

  • امکان تامین مواد اولیه و کانی های معدنی
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری با توجه به کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات بعنوان کالای جایگزین محصولات قدیمی با ارایه کیفیت، طرح، نقش مدرن و سایزهای متفاوت 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده کاشی

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی تولید کاشی سرامیک



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

کشف انگیزه های خرید مشتریان می‌تواند به فروشندگان، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی کمک کند تا به طور مستقیم بر روی میزان خرید و هزینه‌ای که مشتریان پرداخت می کنند، تاثیر مثبت بگذارند. با ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی و یا اجرای یک نوع خلاقیت بر کالا تا حدی می‌توان به فروش بالاتر دست یافت. اما با مطالعه جامع‌تر در زمینه فروش، پارامترهای دیگری نیز بر انگیزه های خرید تاثیر دارد. اگر در گذشته این موارد برایتان اهمیت زیادی نداشت باید سریع دست به کار شوید. این مهم می‌تواند در روش‌هایی که برای تبلیغات استفاده می‌کنید نیز مؤثر باشد و مخاطبان‌تان را سریع‌تر به خود جذب کنید. در ادامه برای تغییر در روند فروش خود با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه کشف انگیزه‌های خرید می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : انگیزه خرید

 

 

مهم‌ترین انگیزه‌های خرید در مشتری

شما به عنوان فروشنده و یا ارائه دهنده خدمات باید بدانید که چه انگیزه هایی باعث خرید مشتریانتان می شود. شما با آگاهی از این انگیزه ها می توانید موقعیت کالا و برند خود را در جایگاه امنی قرار دهید. در ادامه به هشت انگیزه مهم خرید اشاره کرده ایم. شما با برآورده کردن یک یا همزمان چند انگیزه می توانید فروش بالاتری داشته باشید. جهت اطلاع از مهارت های لازم برای مدیر فروش کلیک کنید.

1- داشتن ترس و نگرانی

شنیدن اینکه ترس یکی از عوامل و انگیزه‌های خرید است شاید چیز عجیبی باشد، اما واقعیت دارد. ترس‌ها همیشه همراه انسان هستند و باعث می‌شود که برای رفع آن اقدام به خرید کنند.

مردم در زمان بحران می‌ترسند که گرسنه بمانند به همین دلیل به خرید غذا هجوم می‌آورند، در زمان تورم می‌ترسند که نقدینگی‌شان بی ارزش شود، خانه می‌خرند و یا برای اینکه زندگی خود را از حوادث در امان نگه دارند، انواع بیمه‌ها را خریداری می‌کنند.

2- انگیزه خرید | جذابیت‌های محصول

اگر از کسانی که در زمینه زیبایی مانند محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند، بپرسید که چه چیزی باعث خرید محصولاتشان می‌شوند، به شما می گویند "زیبایی از مهم‌ترین انگیزه‌های خرید محسوب می‌شود". این محصولات مهم‌ترین ویژگی که همراه خود دارند زیبایی است. ضمن اینکه این محصولات خودشان بسته بندی های زیبایی دارند، تغییرات زیادی در ظاهر خانم‌ها ایجاد می‌کنند. به همین دلیل این مهم انگیزه جالبی برای مشتریان جهت خرید این دست از محصولات خواهد بود. 

جذابیت محصول در مورد محصولات دیگر هم صدق می کند، برای مثال رنگ خودرو، برای مشتریان بسیار اهمیت دارد و حتی گاه برای خرید رنگ مورد علاقه‌شان پول بیشتری می‌پردازند.

3- به دست آوردن سود

بخش مهمی از انگیزه‌های خرید در سود نهفته است. در واقع خریداران باید این انگیزه را در دل مشتری ایجاد کنند که با خرید کالاهای آن‌ها می‌توانند منفعت زیادی را به دست آورند. مشتری وقتی بداند که می‌تواند با خرید کالایی به سود خوبی برسد، حتماً این کار را انجام خواهد داد. این نوع انگیزه در تجارت هایی مثل سهام، املاک، اوراق قرضه و... بیشتر به چشم می‌خورد.

4- انگیزه خرید | لذت خرید کردن برخی از کالاهای خاص

اگر دقت داشته باشید برخی از کالاها ارتباطی با نیازهای اساسی انسان ندارند، اما افراد از این جهت که داشتن آن برایشان لذت بخش است اقدام به خرید می‌کنند. مثلاً برخی دوست دارند فقط زیورآلات بخرند و یا برخی دیگر می‌خواهند عتیقه جات مختلفی را دور خود جمع کنند.

لذت خرید از این جهت است که آن‌ها با داشتن برخی از این کالاها از نظر روانی احساس بهتری ایجاد می‎کنند و دارندگان از تماشای آن لذت می‌برند. پس عامل لذت از جمله انگیزه‌های خرید در مشتری است.

5- برطرف کردن نیاز

وقتی مردم به کالایی نیاز داشته باشند بدون از دست دادن زمان، سریع برای خرید آن اقدام می‌کنند. مثلاً نان چیزی است که همه ایرانی‌ها به آن نیاز دارند و هر روزه برای خرید آن منزل را ترک می‌کنند. همچنین تلفن همراه، نیز یک نیاز محسوب می‌شود، اما اغلب تا وقتی خراب نشود و یا تکنولوژی‌های جدید لازم نشود، نمونه های جدید را نمی‌خرند. البته برخی افراد با توجه به علاقه و جذابیتی که کالاهای دیجیتالی دارد، برای خرید این دست کالاها  پیشقدم می‌شوند. پس شناسایی نیاز مشتریان یکی دیگر از راه های بالا بردن فروش و رسیدن به سود خواهد بود.

6- انگیزه خرید | برطرف کردن مشکلات

گاه خریداران تا زمانی که برای‌شان مشکلی پیش نیاد کالای نو خریداری نمی‌کنند. این موضوع در مورد کالاهایی که انتظار می‌رود در بلند مدت کیفیت خودشان را حفظ کنند بیشتر اهمیت دارد. برای مثال مشتری از شما لپ تاپ خریداری می‌کند و انتظار دارد سال‌ها برایش کار کند، کیفیت بالا در چنین کالاهایی موجب ایجاد اعتماد در مشتریان شده و برای خرید بعدی نیز شما را انتخاب خواهند کرد. 

بنابراین فروشنده لپ تاپ لازم است واحدی را جهت رسیدگی به خرابی‌ها و پشتیبانی محصول ایجاد کند، اینگونه می‌تواند ارتباط خود را با مشتری حفظ کرده و فرصت مناسب جهت فروش محصولات جدیدتر را به دست آورد. برای اطلاع از افزایش طول عمر مشتری کلیک کنید.

7- عمومیت داشتن

همیشه خرید برای رفع نیاز و یا برطرف کردن مشکل نیست، گاه مردم کالایی خریداری می‌کنند که عمومیت دارد. یعنی با وجود اینکه نیازی ندارند تنها چون همه از آن دارند، خرید می‌کنند. این موضوع معمولا زمانی اتفاق می افتد که فردی مشهور که مورد پذیرش بیشتر افراد جامعه است، کالایی را استفاده می کند. گردنبد مرغ مینا در زمان پخش سریال شهرزاد فروش بالایی داشت، جالب آن که این گردنبندها حتی با قیمتی بالاتر از دیگر گردنبندهایی از همان جنس فروخته می‌شدند.

8- انگیزه خرید | بهبود سلامتی

از جمله انگیزه‌های خرید به سلامتی افراد بازمی‌گردد. مردم به سمت کالاهایی می‌روند که با سلامتی‌شان ارتباط نزدیکی دارد. آن‌ها حاضرند برای چنین کالاهایی، هزینه‌های زیادی نیز پرداخت کنند. مثلاً خرید مولتی ویتامین‌های گران قیمت و یا خرید تردمیل از جمله این موارد است. در این محصولات بیشتر از آنکه قیمت مهم باشد، به تأثیری که بر سلامتی‌شان می‌گذارند اهمیت می‌دهند.

سخن پایانی

در تولید محصول باید انگیزه‌های خودتان از تولید و انگیزه‌های مشتری از خرید را به دقت مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. این مهم در تعداد محصولات تولیدی شما و روش‌های بازاریابی که می‌خواهید در پیش بگیرید، تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت. مثلاً نمی‌توانید روش بازاریابی که برای فروش محصولات غذایی که با توجه به انگیزه و نیاز مشتری تولید کرده‌اید را در فروش وسایل الکترونیکی به کار ببرید، چون منجر به شکست کسب و کارتان خواهد شد. بنابراین کشف انگیزه‌های خرید نقش مؤثری در موفقیت تجارت شما خواهد داشت.

سؤالات متداول در خصوص کشف انگیزه‌های خرید

در بازاریابی محصولاتی که ربطی به نیاز مشتری ندارد باید روی چه چیزی تمرکز کنیم؟

در این خصوص باید محصول تولیدی شما کیفیت بالا و زیبایی خاصی داشته باشد. روی تجملاتی بودن آن کار کنید و بیشتر ویژگی‌های مثبت و جلوه‌ای که به فرد می‌دهد را مورد توجه قرار دهید.

شناخت انگیزه‌های خرید را باید چه زمانی انجام دهید؟

در همه مراحل کسب و کار و تولید محصول باید این مهم را مورد توجه قرار دهید. مثلاً باید بتوانید قبل از راه اندازی تجارت، قبل از تولید محصول، در هنگام فروش و خدمات پس از فروش نیز انگیزه‌های مشتری را در نظر بگیرید. چون این مهم به تجارت شما جهت می‌دهد. جهت بررسی وضعیت و افزایش فروش خود می توانید از کارشناسان با تجربه کاردوک نیز مشورت کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه کشف انگیزه‌های خرید می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : انگیزه خرید



:: برچسب‌ها: انگیزه خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا با روش های تعیین نرخ ارز آشنایی دارید؟ قیمت و یا نرخ ارز عددی است که به وسیله آن می‌توان ارزش پولی کشوری را بر اساس ارز و یا پول کشور خارجی در یک بازه زمانی معینی، نشان داد. روش های مختلفی برای تعیین نرخ ارز وجود دارد، هر کشوری بر اساس نیاز بازار داخلی‌اش نظام مالی مناسبی را انتخاب می کند. هر کدام از این نظام های مالی و پولی دارای مزایا و معایبی هستند که سیاست گذاران مالی با توجه به موقعیت و نوع تبادلات کشور مناسب ترین آن ها را برمی گزینند. در کشور ایران نیز تا به حال تغییرات زیادی در شیوه تعیین نرخ ارز صورت گرفته است. اما همچنان نتوانسته به اهداف مالی خود برسد. در ادامه شما را بیشتر با روش های تعیین نرخ ارز آشنا خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها جهت ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری در موقعیت های مختلف می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : روش های تعیین نرخ ارز

 

 

قیمت ارز چگونه تعیین می‌شود؟

مسائل و تنش‌های سیاسی، رونق و افول اقتصادی و یا بحران‌های جهانی بر نرخ ارز تاثیر مستقیم دارند. کشورهایی که بیشتر تحت تاثیر عوامل بیرونی و به خصوص داخلی قرار می‌گیرند، در آن‌ها تعیین نرخ ارز سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌باشد. بالا و پایین شدن قیمت ارز در کشورهایی که چرخه اقتصادی‌شان وابسته به دلار و یا سایر ارزهاست، بیشتر است. در این میان مشاغل مختلف نیز از این قضیه سود و یا ضرر می‌کنند. بنابراین در کشوری مانند ایران که شرایط اقتصادی دچار تحولات زیادی می شود، با اطلاع از نحوه تاثیر این عوامل می‌توانید امنیت مالی خود را حفظ کرده و از خطرات مالی خود را دور کنید. با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک نیز می‌توانید در این زمینه تصمیم گیری های مناسبی بگیرید. 

روش های تعیین نرخ ارز

از جمله رویکردهای مهم در تعیین نرخ ارز نظام ارزی آزاد و نظام ارزی کنترلی است. در نظام ارزی آزاد بر اساس بازار جهانی ارز عمل می‎‌شود، در کشورهایی که روش نظام ارزی آزاد دارند ورود و خروج ارز آزاد بوده و دولت و بانک مرکزی هیچ گونه دخالتی در ورود و خروج و تعیین قیمت ارز ندارند. در مقابل کشورهایی که نظام ارزی کنترلی دارند، ورود و خروج ارز را تحت کنترل و نظارت دولت و بانک مرکزی قرار می‌دهند، بازار ارز در این کشورها محدود و تحت کنترل می‌باشد.

در نظام ارزی آزاد، قیمت ارز شناور است، یعنی نوسانات در عرضه و تقاضا، قیمت آن را مشخص می‌کند. این قیمت به صورت مشخص تابع تغییرات عرضه و تقاضا است.

اما در نظام کنترلی ارز، قیمت آن ثابت است. یعنی نرخ ارز توسط دولت تعیین و تکلیف می‌شود. در این بین بزرگترین و مهم‌ترین خریدار و فروشنده در نظام ارزی کنترلی دولت است و نرخ ارز را بر اساس ملاحظات و صلاح دیدهای اقتصادی، سیاسی و یا اجتماعی تعیین و تکلیف می‌کند. در مواقعی که بسیار ضروری است، کشورهای پیشرفته صنعتی دولت به صورت غیر مستقیم در بازار دخالت کرده و نرخ ارز را افزایش و یا کاهش می‌دهند.

روش های تعیین نرخ ارز  و ارتباط آن با واردات و صادرات

کسانی که در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند به صورت مستقیم یکی از مهم‌ترین منابع وارد کننده ارز در کشور هستند. در واقع صادرات به معنای تعویض کالاهای داخلی با ارز است. وارد کنندگان نیز از مهم‌ترین منابع تقاضای ارز و یا مهم‌ترین عامل خروج ارز در کشور هستند. واردات یعنی اینکه کشورها ارز و کالای داخلی کشورهای دیگر را خریداری می‌کنند.

قیمت ارز، یعنی نرخ تبدیل پول دو کشور، در تجارت خارجی براساس مقایسه سطح عمومی قیمت‌ها در دو کشور یا مقایسه قدرت خرید داخلی پول‌ها تعیین می‌گردد. اگر تجارتی بین دو کشور آزاد باشد و دولت‌ها نیز در امور ارزی دخالتی نداشته باشند، قیمت ارز در سطحی تعیین می‌گردد که قدرت خرید پول‌ها در هنگام خرید یک سبد کالا و خدمات در کشور اول با همان سبد کالا و خدمات در کشور دوم مساوی باشد.

نظام‌ها و روش های تعیین نرخ ارز در ایران

«نظام پایه طلا»، «نظام پایه طلا-ارز»، «نظام ارزی شناور» و «نظام ارزی شناور مدیریت شده» چهار نظام مهم در کشور برای تعیین قیمت ارز هستند. در ایران درآمدهای ارزی با کشورهای دیگر متفاوت است و به همین دلیل سیاست‌های ارزی در کشور متناسب با همین چهار نظام تعیین و تکلیف می‌شود. تفاوت این موضوع با کشورهای دیگر به دلیل درآمدهای ارزی صادرات نفت و مشتقات آن است.

اعلام شده که نظام ارزی در ایران شناور و مدیریت شده است. یعنی تقاضا و عرضه نرخ برابری را مشخص می‌کند، اما بانک مرکزی می‌تواند در بازار ارز دخالت کرده و نوسانات آن را کنترل کند. درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت نیز باعث می‎شود که بانک مرکزی به ذخایر ارزی قابل توجهی برسد و زمانی که تقاضا برای ارز افزایش یابد، باید از آن استفاده کند.

البته شرایطی هم وجود دارد که تقاضا برای ارز بالا می‌رود و حتی ذخایر بانک مرکزی هم نمی تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، در نتیجه در این زمان نرخ ارزها به صورت جهشی بالا می‌روند.

عوامل دخیل در روش های تعیین نرخ ارز

تعیین نرخ ارز بر اساس قدرت خرید از جمله روش های تعیین نرخ ارز اولیه است، در این روش برابری سبد کالا را در دو کشور مبنای تعیین نرخ ارز می دانستند، اما مشخص شده که عوامل متعددی در تعیین نرخ ارز موثر هستند. در ادامه به برخی از مهم ترین این عوامل در علم اقتصاد اشاره می کنیم.

1- تراز بازارهای خارجی

در صورتی که صادرات نسبت به واردات افزایش یابد، قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند و عرضه آن افزایش می‌یابد. اگر بر عکس این مورد اتفاق بیافتد قیمت ارز افزایش خواهد یافت. این موضوع اشاره به تولید ملی کشور نیز دارد. هر چه کشوری توانایی بیشتری در ارائه خدمات و کالا به سایر کشورها را داشته باشد، دارای ارز با ارزش‎‌تری خواهد بود.

2- تراز مبادله خارجی

اگر قیمت چیزی که صادر می‌کنیم به نسبت چیزی که وارد می‌کنیم، بیشتر باشد، در این صورت قیمت ارز کاهش می‌یابد چون برای هر مقداری از صادرات ارز بیشتری حاصل می‌شود. برای مثال فرض کنید کشوری 10 قلم مواد اولیه (فلز، چسب، چرم، نخ و...) را وارد می‌کند و در مقابل تنها خودرو و کفش صادرات می کند. چون حجم و ارزش صادرات آن بیشتر از واردات آن است،نرخ ارز کاهش می یابد. اگر مبلغ صادرات و واردات برابر باشد، نرخ ارز تغییری نمی کند و اگر مجموع واردات بیشتر از صادرات باشد، نرخ ارز افزایش پیدا خواهد کرد.

3- شرایط سیاسی

زمانی که بحران‌های مختلف سیاسی، بی اعتمادی مردم به امور داخلی و سیاستگذاری‌ها رشد پیدا کنند و منافع مردم و کشور دائم در حال تهدید باشد، نرخ ارز روند افزایشی به خود می‌گیرد. در واقع به دلیل در خطر افتادن تولیدات، کاهش تقاضا برای پول داخلی، افزایش تقاضا برای پول خارجی، احتمال بسته شدن راه‌های مبادله وجوه معوقه خارجی و.... نرخ ارز تحت تاثیر سیاست های خارجی قرار می‌گیرد.

4- کسری بودجه‌های دولت

این مهم در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلاً در یک کشور پیشرفته اگر دولت اعتبارات لازم را داشته باشد با فروش اوراق قرضه نرخ بهره را بالا می برد. این کشورها برای خرید اوراق نیازمند پول داخلی هستند، که این مهم قیمت پول داخلی را افزایش می‌دهد. اما اگر دولتی از کشورهای دیگر دائم پول قرض کرده باشد، در این صورت قیمت نرخ پول داخلی کاهش می‌یابد که به معنای کسری بودجه دولت است. در کشوری چون ایران کسری بودجه معنای متفاوتی دارد و به صورت مخرب‌تری بر نظام اقتصادی کشور تاثیر می‌گذارد.

5- نرخ تورم داخلی در مقایسه با نرخ تورم خارجی

اگر در کشوری نرخ تورم داخلی آن بالاتر از نرخ تورم خارجی باشد، این مهم ارزش پول داخلی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش قیمت پول خارجی و یا ارز می‌شود.

جمع بندی درباره روش های تعیین نرخ ارز

عوامل زیادی در تعیین قیمت ارز در یک کشور دخیل هستند که با توجه به نظامی که انتخاب کرده اند می‌تواند نتایج متفاوتی را در خصوص قیمت ارز ایجاد کند. اما تجربه نشان داده کشورهایی که نرخ ارز آن‌ها آزاد است، از اقتصاد قوی‌تر و با ثابت‌تری برخوردار هستند. در نهایت لازم است برای ایجاد ثبات در وضعیت مالی خود از تغییرات بازار ارز اطلاع داشته و به دنبال راهی برای جلوگیری از ضرر مالی باشید. جهت اطلاع از بهترین روش های جلوگیری از ضرر مالی کلیک کنید.

سؤالات متداول در خصوص تعیین قیمت ارز

آیا بورس در تعیین قیمت ارز نقشی دارد؟

بله. بورس مستقل عمل نمی‌کند و در بحران‌های مختلف به دلیل واکنش‌های هیجانی کسب و کارها و مردم، نرخ ارز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این مهم روی افزایش و یا سقوط سهام شرکت‌ها در بورس نیز تأثیر می‌گذارد.

منبع اصلی تعیین نرخ ارز در ایران کدام است؟

منبع اصلی تعیین قیمت بانک مرکزی است که توسط واسطه‌های گمنام، ارز را به صرافی‌ها عرضه می‌کند. (برای تامین درآمد، کسری بودجه و کاهش نقدینگی).

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها جهت ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری در موقعیت های مختلف می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : روش های تعیین نرخ ارز



:: برچسب‌ها: روش های تعیین نرخ ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا با روش های تعیین نرخ ارز آشنایی دارید؟ قیمت و یا نرخ ارز عددی است که به وسیله آن می‌توان ارزش پولی کشوری را بر اساس ارز و یا پول کشور خارجی در یک بازه زمانی معینی، نشان داد. روش های مختلفی برای تعیین نرخ ارز وجود دارد، هر کشوری بر اساس نیاز بازار داخلی‌اش نظام مالی مناسبی را انتخاب می کند. هر کدام از این نظام های مالی و پولی دارای مزایا و معایبی هستند که سیاست گذاران مالی با توجه به موقعیت و نوع تبادلات کشور مناسب ترین آن ها را برمی گزینند. در کشور ایران نیز تا به حال تغییرات زیادی در شیوه تعیین نرخ ارز صورت گرفته است. اما همچنان نتوانسته به اهداف مالی خود برسد. در ادامه شما را بیشتر با روش های تعیین نرخ ارز آشنا خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها جهت ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری در موقعیت های مختلف می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 

منبع: تعیین نرخ ارز

 

 

قیمت ارز چگونه تعیین می‌شود؟

مسائل و تنش‌های سیاسی، رونق و افول اقتصادی و یا بحران‌های جهانی بر نرخ ارز تاثیر مستقیم دارند. کشورهایی که بیشتر تحت تاثیر عوامل بیرونی و به خصوص داخلی قرار می‌گیرند، در آن‌ها تعیین نرخ ارز سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌باشد. بالا و پایین شدن قیمت ارز در کشورهایی که چرخه اقتصادی‌شان وابسته به دلار و یا سایر ارزهاست، بیشتر است. در این میان مشاغل مختلف نیز از این قضیه سود و یا ضرر می‌کنند. بنابراین در کشوری مانند ایران که شرایط اقتصادی دچار تحولات زیادی می شود، با اطلاع از نحوه تاثیر این عوامل می‌توانید امنیت مالی خود را حفظ کرده و از خطرات مالی خود را دور کنید. با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک نیز می‌توانید در این زمینه تصمیم گیری های مناسبی بگیرید. 

روش های تعیین نرخ ارز

از جمله رویکردهای مهم در تعیین نرخ ارز نظام ارزی آزاد و نظام ارزی کنترلی است. در نظام ارزی آزاد بر اساس بازار جهانی ارز عمل می‎‌شود، در کشورهایی که روش نظام ارزی آزاد دارند ورود و خروج ارز آزاد بوده و دولت و بانک مرکزی هیچ گونه دخالتی در ورود و خروج و تعیین قیمت ارز ندارند. در مقابل کشورهایی که نظام ارزی کنترلی دارند، ورود و خروج ارز را تحت کنترل و نظارت دولت و بانک مرکزی قرار می‌دهند، بازار ارز در این کشورها محدود و تحت کنترل می‌باشد.

در نظام ارزی آزاد، قیمت ارز شناور است، یعنی نوسانات در عرضه و تقاضا، قیمت آن را مشخص می‌کند. این قیمت به صورت مشخص تابع تغییرات عرضه و تقاضا است.

اما در نظام کنترلی ارز، قیمت آن ثابت است. یعنی نرخ ارز توسط دولت تعیین و تکلیف می‌شود. در این بین بزرگترین و مهم‌ترین خریدار و فروشنده در نظام ارزی کنترلی دولت است و نرخ ارز را بر اساس ملاحظات و صلاح دیدهای اقتصادی، سیاسی و یا اجتماعی تعیین و تکلیف می‌کند. در مواقعی که بسیار ضروری است، کشورهای پیشرفته صنعتی دولت به صورت غیر مستقیم در بازار دخالت کرده و نرخ ارز را افزایش و یا کاهش می‌دهند.

روش های تعیین نرخ ارز  و ارتباط آن با واردات و صادرات

کسانی که در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند به صورت مستقیم یکی از مهم‌ترین منابع وارد کننده ارز در کشور هستند. در واقع صادرات به معنای تعویض کالاهای داخلی با ارز است. وارد کنندگان نیز از مهم‌ترین منابع تقاضای ارز و یا مهم‌ترین عامل خروج ارز در کشور هستند. واردات یعنی اینکه کشورها ارز و کالای داخلی کشورهای دیگر را خریداری می‌کنند.

قیمت ارز، یعنی نرخ تبدیل پول دو کشور، در تجارت خارجی براساس مقایسه سطح عمومی قیمت‌ها در دو کشور یا مقایسه قدرت خرید داخلی پول‌ها تعیین می‌گردد. اگر تجارتی بین دو کشور آزاد باشد و دولت‌ها نیز در امور ارزی دخالتی نداشته باشند، قیمت ارز در سطحی تعیین می‌گردد که قدرت خرید پول‌ها در هنگام خرید یک سبد کالا و خدمات در کشور اول با همان سبد کالا و خدمات در کشور دوم مساوی باشد.

نظام‌ها و روش های تعیین نرخ ارز در ایران

«نظام پایه طلا»، «نظام پایه طلا-ارز»، «نظام ارزی شناور» و «نظام ارزی شناور مدیریت شده» چهار نظام مهم در کشور برای تعیین قیمت ارز هستند. در ایران درآمدهای ارزی با کشورهای دیگر متفاوت است و به همین دلیل سیاست‌های ارزی در کشور متناسب با همین چهار نظام تعیین و تکلیف می‌شود. تفاوت این موضوع با کشورهای دیگر به دلیل درآمدهای ارزی صادرات نفت و مشتقات آن است.

اعلام شده که نظام ارزی در ایران شناور و مدیریت شده است. یعنی تقاضا و عرضه نرخ برابری را مشخص می‌کند، اما بانک مرکزی می‌تواند در بازار ارز دخالت کرده و نوسانات آن را کنترل کند. درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت نیز باعث می‎شود که بانک مرکزی به ذخایر ارزی قابل توجهی برسد و زمانی که تقاضا برای ارز افزایش یابد، باید از آن استفاده کند.

البته شرایطی هم وجود دارد که تقاضا برای ارز بالا می‌رود و حتی ذخایر بانک مرکزی هم نمی تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، در نتیجه در این زمان نرخ ارزها به صورت جهشی بالا می‌روند.

عوامل دخیل در روش های تعیین نرخ ارز

تعیین نرخ ارز بر اساس قدرت خرید از جمله روش های تعیین نرخ ارز اولیه است، در این روش برابری سبد کالا را در دو کشور مبنای تعیین نرخ ارز می دانستند، اما مشخص شده که عوامل متعددی در تعیین نرخ ارز موثر هستند. در ادامه به برخی از مهم ترین این عوامل در علم اقتصاد اشاره می کنیم.

1- تراز بازارهای خارجی

در صورتی که صادرات نسبت به واردات افزایش یابد، قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند و عرضه آن افزایش می‌یابد. اگر بر عکس این مورد اتفاق بیافتد قیمت ارز افزایش خواهد یافت. این موضوع اشاره به تولید ملی کشور نیز دارد. هر چه کشوری توانایی بیشتری در ارائه خدمات و کالا به سایر کشورها را داشته باشد، دارای ارز با ارزش‎‌تری خواهد بود.

2- تراز مبادله خارجی

اگر قیمت چیزی که صادر می‌کنیم به نسبت چیزی که وارد می‌کنیم، بیشتر باشد، در این صورت قیمت ارز کاهش می‌یابد چون برای هر مقداری از صادرات ارز بیشتری حاصل می‌شود. برای مثال فرض کنید کشوری 10 قلم مواد اولیه (فلز، چسب، چرم، نخ و...) را وارد می‌کند و در مقابل تنها خودرو و کفش صادرات می کند. چون حجم و ارزش صادرات آن بیشتر از واردات آن است،نرخ ارز کاهش می یابد. اگر مبلغ صادرات و واردات برابر باشد، نرخ ارز تغییری نمی کند و اگر مجموع واردات بیشتر از صادرات باشد، نرخ ارز افزایش پیدا خواهد کرد.

3- شرایط سیاسی

زمانی که بحران‌های مختلف سیاسی، بی اعتمادی مردم به امور داخلی و سیاستگذاری‌ها رشد پیدا کنند و منافع مردم و کشور دائم در حال تهدید باشد، نرخ ارز روند افزایشی به خود می‌گیرد. در واقع به دلیل در خطر افتادن تولیدات، کاهش تقاضا برای پول داخلی، افزایش تقاضا برای پول خارجی، احتمال بسته شدن راه‌های مبادله وجوه معوقه خارجی و.... نرخ ارز تحت تاثیر سیاست های خارجی قرار می‌گیرد.

4- کسری بودجه‌های دولت

این مهم در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلاً در یک کشور پیشرفته اگر دولت اعتبارات لازم را داشته باشد با فروش اوراق قرضه نرخ بهره را بالا می برد. این کشورها برای خرید اوراق نیازمند پول داخلی هستند، که این مهم قیمت پول داخلی را افزایش می‌دهد. اما اگر دولتی از کشورهای دیگر دائم پول قرض کرده باشد، در این صورت قیمت نرخ پول داخلی کاهش می‌یابد که به معنای کسری بودجه دولت است. در کشوری چون ایران کسری بودجه معنای متفاوتی دارد و به صورت مخرب‌تری بر نظام اقتصادی کشور تاثیر می‌گذارد.

5- نرخ تورم داخلی در مقایسه با نرخ تورم خارجی

اگر در کشوری نرخ تورم داخلی آن بالاتر از نرخ تورم خارجی باشد، این مهم ارزش پول داخلی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش قیمت پول خارجی و یا ارز می‌شود.

جمع بندی درباره روش های تعیین نرخ ارز

عوامل زیادی در تعیین قیمت ارز در یک کشور دخیل هستند که با توجه به نظامی که انتخاب کرده اند می‌تواند نتایج متفاوتی را در خصوص قیمت ارز ایجاد کند. اما تجربه نشان داده کشورهایی که نرخ ارز آن‌ها آزاد است، از اقتصاد قوی‌تر و با ثابت‌تری برخوردار هستند. در نهایت لازم است برای ایجاد ثبات در وضعیت مالی خود از تغییرات بازار ارز اطلاع داشته و به دنبال راهی برای جلوگیری از ضرر مالی باشید. جهت اطلاع از بهترین روش های جلوگیری از ضرر مالی کلیک کنید.

سؤالات متداول در خصوص تعیین قیمت ارز

آیا بورس در تعیین قیمت ارز نقشی دارد؟

بله. بورس مستقل عمل نمی‌کند و در بحران‌های مختلف به دلیل واکنش‌های هیجانی کسب و کارها و مردم، نرخ ارز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این مهم روی افزایش و یا سقوط سهام شرکت‌ها در بورس نیز تأثیر می‌گذارد.

منبع اصلی تعیین نرخ ارز در ایران کدام است؟

منبع اصلی تعیین قیمت بانک مرکزی است که توسط واسطه‌های گمنام، ارز را به صرافی‌ها عرضه می‌کند. (برای تامین درآمد، کسری بودجه و کاهش نقدینگی).

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها جهت ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری در موقعیت های مختلف می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: تعیین نرخ ارز



:: برچسب‌ها: روش های تعیین نرخ ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی یکی از خدماتی است که توسط کارشناسان باید مورد بررسی و نگارش قرار بگیرد. سنگ مصنوعی به شکل نما و دکوراتیو، مبلمان فرشی، کفپوش و موزائیک، جدول، پله و کتیبه، آمیزه‌ای از مواد و رنگ دانه‌های معدنی، سنگ‌های دانه بندی شده و نوعی از رزین‌های پلیمری است که دارای مقاومت فیزیکی و شکل‌های ظاهری بسیار زیبا می‌باشد. نظر به اینکه این محصولات ضمن داشتن کیفیت بسیار مطلوب و  قیمت تمام شده رقابت پذیر در مقابل انواع محصول‌های سنگ گرانیت، مرمر، کاشی و سرامیک می‌باشد. فعالیت در این زمینه به لحاظ اقتصادی و در دسترس بودن تکنولوژی تولید توجیه پذیر شده است. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید سنگ مصنوعی ارائه شده است.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه طرح توجیهی می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : نوشتن طرح توجیهی سنگ مصنوعی

 

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | معرفی محصول

تولید سنگ‌های مصنوعی با توجه به بازخورد و نیاز بازار و سفارش مشتری و توجه به نوآوری در ارائه محصولات جدید در ابعاد، اشکال و رنگ‌های متفاوت قابلیت تبدیل به محصول نهایی جهت مصارف ذیل را دارد:

استفاده از سنگ مصنوعی جهت تولید انواع موزائیک پلیمری شده در ابعاد، رنگ و طرح‌های مختلف، استفاده از سنگ مصنوعی جهت تولید کف پوش مورد استفاده در پیاده روهای پارک‌ها، شهرها و مراکز تفریحی، تولید سنگ مصنوعی برای کار در نمای بیرونی ساختمان‌ها، تولید انواع کاشی و سرامیک برای مصارف دیوار و کف ابنیه، تولید انواع سنگ‌های مصنوعی گرانیتی و مرمر جهت استفاده در راه پله دیوار و کف، تولید انواع محصولات حجمی همانند کتیبه، گلدان و نمای شومینه و مبلمان‌های شهری با قابلیتهای هنری و غیره.

نظر به اینکه تکنولوژی تولید محصولات سنگ مصنوعی وابسته به قالب‌های مورد استفاده در خط تولید می‌باشد، لذا در تامین نظرات مشتری و تولید محصولات جدید در این فعالیت محدودیتی وجود ندارد. در ادامه به ابعاد مختلف طرح تولید سنگ پرداخته ایم، برای اطلاع از نحوه نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | ویژگی‌های آماده سازی  

همانگونه که توضیح داده شد محصولات این طرح قابلیت تغییر در اندازه، شکل و رنگ‌بندی را دارند. ولی نظر به تنوع بیش از حد محصولات لازم است به این نکته توجه شود که هر محصول دارای فرایند و فرمولاسیون اختصاصی خود بوده و نسبت مواد اولیه مورد استفاده معدنی و رزین های پلیمری در تولید محصولات مختلف متفاوت است و بعضا افزودنی های خاص شیمی بتن اسفاده شده جهت کنترل واکنش‌ها هم در فرایند تولید هم در توجه به شرایط خاص جغرافیایی مکان مصرف محصول باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

بنابراین درصد ترکیبات عناصر مختلف مورد استفاده در فرمولاسیون تولید، هر کدام از محصول‌های سنگ‌های مصنوعی جهت دست‌یابی به مقاومت و شاخص‌های فیزیکی مورد انتظار و مطلوب بودن شکل ظاهری بسیار اهمیت دارد. به خصوص زمانی که این محصول در درون ساختمان استفاده می‌شود؛ دست یابی به مقاومت، طول عمر بالا و امکان سبک سازی محصول و در نهایت سبک سازی ساختمان را فراهم می‌نماید. شاخص‌های مهمی که در تولید این محصول مورد آزمایش قرار می‌گیرد، عبارتند از؛ دست یابی به مقاومت کششی، فشاری و سایش مطلوب، مقاومت ترمودینامیکی، جذب آب و پیگمنت‌های رنگی مقاوم در برابر شرایط محیطی است.

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | مواد اولیه تولید آماده سازی

مواد اولیه سنگ مصنوعی به شکل قطعات قالب‌ریزی شده شامل مواد معدنی و سنگ دانه‌های حاصل از ضایعات سنگ برش خورده کارخانه‌های سنگبری به همراه رنگدانه‌های مورد نیاز و افزودنی‌های مورد نیاز اصلاح فرمولاسیون تولید محصول و رزین‌های پلیمری به همراه سیمان خاکستری است که جهت بسته‌بندی از پالت و مواد بسته‌بندی نیز استفاده می‌شود.

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | کاربرد سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی قالب‌ریزی شده به عنوان رقیب و جایگزینی مناسبی برای انواع محصولات مورد استفاده در ساختمان و پروژه‌های عمرانی همانند کاشی و سرامیک، انواع موزاییک، سنگ نما و سنگ‌های تزئینی، کف پوش‌های مورد استفاده در معابر، محصولات حجمی و دکوراتیو همانند شومینه، گلدان، نرده راه پله و کتیبه‌های هنری می‌باشد که در بسیاری از کشورها و ایران تولید و مصرف آن رایج شده است. تکنولوژی ساخت ماشین آلات سنگ مصنوعی در ایران نیز بومی شده است. 

دانش فنی و روش تولید  سنگ  مصنوعی با استفاده قالب

تولید انواع کاشی و سرامیک دارای تکنولوزی‌های متفاوتی بوده و وابسته به ابعاد، ضخامت و نوع کاشی و سرامیک خطوط تولید متفاوتی لازم است. در مورد برش سنگ‌ها و سنگ فرش با استفاده از سنگ‌های طبیعی هم به همین گونه است.

در صنایع سنگ بری برای تولید محصولات مختلف ماشین آلات باهم فرق می‌کند. ماشین آلات برش سنگ به صورت اسلب و صفحه‌ای با ماشین آلات برش به صورت تایل و کاشی متفاوت است. حتی قطعات ماشین آلات برش سنگ‌های سخت و گرانیتی با قطعات برش ماشین آلات سنگ‌های مرمریت باهم متفاوت است.

همچنین توجه به این نکته مهم است که ماشین آلات تولید مصنوعات سنگی و سنگ فرش‌ها نیز با موارد فوق متفاوت است بدین معنا که در صنعت برش سنگ‌های طبیعی ماشین آلات همه کاره وجود ندارد. تکنولوژی تولید سنگ‌های قالب ریزی شده به گونه‌ای است که ضمن سادگی قابلیت تولید تمامی محصولات فوق را با استفاده از تغییر قالب و فرمولاسیون در یک واحد تولیدی را دارد.

خط تولید و آماده سازی سنگ های مصنوعی

برای تولید سنگ‌های مصنوعی ابتدا مواد اولیه معدنی مورد نیاز مطابق فرمولاسیون محصول خاص از منابع ذخیره و سیلوها توسط الواتورها و کانوایرها و مارپیچ‌های انتقال با نسبت برنامه‌ریزی شده به داخل میکسر گریز از مرکز هدایت می‌گردد. این مواد به خوبی باهم ترکیب شده تا بصورت مخلوط یکنواخت درآید. مخلوط یکنواخت شده پس از تایید حوزه کنترل کیفیت فرایند تولید، بطور اتوماتیک با استفاده از ساختار توزین دیجیتال برنامه‌ریزی شده توسط سیستم تزریق به داخل قالب‌های مورد نظر تزریق می گردد.

قالب های حاوی مواد اولیه همگن شده در روی دستگاه ویبراتور لرزشی عمودی قرار داده شده تا از طریق لرزش مواد داخل آن متراکم شود و هم شکل قالب مورد نظر را دقیقا به خود بگیرد سپس با انتقال به بخش مانایی به قفسه های ویژه با توجه به نوع محصول و قالب جهت تثبیت شرایط فیزیکی و ظاهری محصول منتقل می‌شود و پس از زمان نگهداری مورد نیاز محصول از قالب‌ها خارج و به بخش بسته‌بندی و انبار فروش جهت بارگیری و ارسال به بازار مصرف منتقل می‌گردد.

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398 وجود بیش از 11100 واحد صنعتی برش سنگ طبیعی با ظرفیت اسمی بیش از 850 میلیون متر مربع انواع سنگ و مصنوعات سنگی و بیش از 6000 واحد تولید موزائیک در کشور با ظرفیت 650 میلیون متر مربع و همچنین وجود بیش از 200 واحد صنعتی تولید انواع کاشی و سرامیک با ظرفیت اسمی بیش از 650 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک به عنوان کالاهای رقیب سنگ مصنوعی در کشور وجود دارد.

تعداد کل واحدهای صنعتی تولید انواع سنگ‌های مصنوعی در کشور تا همین زمان 25 واحد بوده که با ظرفیت اسمی 3 میلیون متر مربع در حال فعالیت می‌باشند. حال اگر در طول یک فرایند 5 سال سنگ های مصنوعی بتوانند ظرفیت جای گزینی در حد 5 درصد تولید سرامیک و سنگ و موزائیک کشور را به خود اختصاص دهد؛ در این صورت در کشور نیاز به وجود بیش از 100 واحد با ظرفیت هر کدام 100 هزار متر مربع تولید انواع سنگ مصنوعی جهت جایگزینی محصولات سنگ و کاشی و سرامیک می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | سرمایه گذاری مورد نیاز

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  3000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 1250 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی و خارجی 18.999 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 53.195
2 سرمایه گذاری  درگردش 3.235
3 کل سرمایه گذاری 56.430
4 هزینه تولید سالیانه 27.034

 

   شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 22/5  درصد
دوره برگشت سرمایه 3/42

 

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | مزایای اجرای طرح

  • تنوع بسیاری از محصولات در یک خط تولید با تغییر قالب
  • قیمت قابل رقابت با انواع محصولات رقیب همانند انواع سنگ طبیعی موزائیک و کاشی و سرامیک
  • در دسترس بودن تکنولوژی ساخت ماشین آلات بطور اتوماتیک در داخل کشور
  • امکان پذیری تولید در تمامی مناطق کشور
  • امکان استفاده از ضایعات سنگ بری‌های موجود در کشور
  • امکان راه اندازی واحد در ظرفیت اقتصادی با سرمایه‌گذاری نه چندان بالا
  • قابلیت تولید محصول صادراتی
  • وجود ظرفیت خالی در کشور برای راه اندازی واحدهای جدید

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی ومالی

به استناد مطالعات انجام شده، تکنولوژی تولید سنگ‌های مصنوعی در سطح جهان و در ایران سابقه زیادی ندارد، به همین دلیل تعداد واحدهایی که در کشور موجود است به نسبت تقاضای بازار تعداد زیادی نیستند. نظر به اینکه تکنولوژی تولید به نسبت محصولات رقیب بسیار ساده‌تر و در نتیجه قیمت تمام شده پایین‌تری دارد و همچنین در کشور برای تولید این محصول ظرفیت خالی وجود دارد؛ امکان احداث واحدهای جدید با ظرفیت اقتصادی می‌تواند مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد. لذا جهت مشاوره‌ی اقتصادی و فنی راه‌اندازی طرح یا ایجاد طرح توسعه می‌توانید با مشاورین کسب و کار کاردوک تماس حاصل فرمایید.

مرکز کاردوک علاوه بر مشاوره نوشتن طرح توجیهی و به شما دریافت مجوزها و اجرای پروژه یاری می‌رساند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه طرح توجیهی می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : نوشتن طرح توجیهی سنگ مصنوعی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 698
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

دریافت نمایندگی انحصاری یکی از روش های امنی است که تجار می توانند از طریق آن کسب درآمد کنند. نمایندگی زمانی مطرح می شود که تولید کننده‌ای تمایل دارد تا محصول مورد نظر خود را در کشور و یا منطقه‌ای دیگر به فروش برساند. پس با بستن قرارداد نمایندگی با فردی در آن ناحیه اقدام به فروش محصولات یا خدمات خود می کند. نمایندگی ها با شرایط و ویژگی های مختلفی ارائه می شوند که در اینجا به شرح نمایندگی انحصاری و چگونگی دریافت آن خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره جهت دریافت نمایندگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

 منبع : نمایندگی انحصاری

 

 

نمایندگی انحصاری

نمایندگی انحصاری یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین روابط تجاری است که امروزه نیز رونق خوبی گرفته است. افراد برای اینکه محصول خود را به فروش برسانند یا باید خودشان شخصاً آن را وارد کنند یا به نمایندگی انحصاری آن را اعطا نمایند. برای اینکه قرارداد شما به خوبی بسته شود و سود خوبی داشته باشید، نکات مهم و ارزشمندی را در چند گام ساده به شما توضیح می‌دهیم. جهت دریافت نمایندگی های پرسود کلیک کنید.

1- لزوم وجود نمایندگی فروش

در گذشته تجارت ساده‌تر از امروز بود. اما با گذشت زمان و گسترش کشورها و رونق تولیدات اقتصادی، افراد نمی‌توانند به تنهایی کالاهای خود را در سطح جهانی به فروش برسانند. عواملی مثل دوری راه، نیروی انسانی و دانش‌هایی مانند بازاریابی باعث شده تا تاجران فروش محصولات خود را به افرادی در کشور و یا منطقه مورد نظر بدهند. این افراد شرایط لازم برای خرید محصولات و خدمات تاجران دارند. از جمله مکان مناسب، نیروی انسانی کافی، قدرت تبلیغ و فروش بالا جزو این شرایط است.

وقتی فردی مسئول فروش کالاهای یک تاجر می‌شود، یعنی فروشنده به او «نمایندگی انحصاری داده است». بنابراین حالا می‌فهمیم که وجود نمایندگی انحصاری در دنیای تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است.

2- ویژگی‌های نمایندگی انحصاری

وقتی فردی که ما آن را تاجر می‌نامیم، شخصی را مسئول فروش کالاهای خود می‌کند، به عنوان نماینده‌ی انحصاری آن فرد و کالاهای او شناخته می‌شود. در واقع نماینده باید جای فرد اصلی را بگیرد و عیناً مانند فرد اصلی عمل کند.

فرد نماینده باید این قدرت را داشته باشد که جای فرد اصلی قرارداد ببندد، بفروشد، مذاکره کند و یا چیزی را لغو کند. نماینده باید گوش به فرمان دستورات فرد اصلی یعنی همان تاجر باشد. تاجر می‌تواند روی نماینده کنترل کاملی داشته باشد. فرد نماینده تمام معاملات تجاری را از طرف تاجر اصلی انجام می‌دهد و در مقابل آن اجرت و یا کمیسیون دریافت می‌کند.

نمایندگی زمانی انحصاری است که شخص نماینده تنها کسی در منطقه مورد نظر طرفین باشد که محصولات تاجر را به فروش می‌رساند. به همین دلیل قرارداد آن‌ها جنبه‌ انحصاری به خود می‌گیرد.

3- نحوه دریافت نمایندگی انحصاری

بعد از اینکه شرکت‌ها و مؤسسات تجاری تأسیس شده و در سطوح مختلف شناخته می‌شوند، به دنبال جذب نماینده انحصاری برای فروش محصولاتشان هستند. شما با یک جست و جوی ساده در اینترنت می‌توانید تعداد بسیاری از این شرکت‌ها را پیدا کرده و نماینده فروش محصولاتشان شوید. البته باید در نظر داشته باشید که در زمینه علاقه خود به دنبال دریافت نمایندگی انحصاری باشید چون این موضوع روی فروش شما تأثیر مستقیمی می‌گذارد.

4- نحوه دریافت سود از نمایندگی انحصاری

هر شرطی در نمونه قرارداد اعطای نمایندگی انحصاری ثبت می‌شود. هر دو طرف باید به مفاد قرارداد به طور کامل عمل کنند. در مقابل شرکت مرجع متعهد می‌شود که از فروش محصولاتش توسط شما درصدی از سود شرکت و یا کمیسیون را بدهد.

5- دریافت نمایندگی بین المللی

این کار برای فردی که می‌خواهد محصولات خود را در کشور دیگری به فروش برساند سود زیادی دارد. وقتی تاجر بتواند یک نماینده برای خود در کشور مقصد پیدا کند، خود را از دردسرهای حضور در کشور مقصد راحت می‌کند. از طرفی دیگر محصولات او نیز در کشور دیگر بهتر فروش می‌رود. به همین دلیل اگر شما می‌خواهید که نمایندگی انحصاری بگیرید بهتر است روی دریافت نمایندگی انحصاری بین المللی نیز فکر کنید. زیرا سود این کار بسیار زیاد است.

6- شرایط ارسال و دریافت کالا در نمایندگی انحصاری

یکی از بندهای مهم قرارداد نمایندگی انحصاری، شرایط ارسال و دریافت کالا است. هر دو طرفین چه کسی که محصول را ارائه می‌دهد و چه کسی که محصول را دریافت می‌کند باید به این بند پایند باشد. مثلاً اگر در قرارداد نوشته شده که نماینده باید خودش محصول را درب کارخانه تحویل بگیرید، یک سری از مسئولیت‌ها از روی دوش فروشنده برداشته می‌شود. به این بند قرارداد خیلی توجه کنید.

7- اهمیت نوشتن قرارداد

نوشتن قرارداد برای دریافت و یا اعطای نمایندگی انحصاری محصولات باعث می‌شود تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. گاهی نیز ممکن است فرد فروشنده در قرارداد بنویسد که نماینده باید تا فلان تاریخ x تا از محصولات را به فروش برساند. در این صورت شما به عنوان نماینده باید یک چک تضمینی امضا کرده و به فروشنده بدهید. به همین دلیل تمام این موارد به صورت ریز و درشت باید در قرارداد ذکر شده و به امضای طرفین برسد تا سوء استفاده‌ای صورت نگیرد.

8- تعهد به برند محصولات نماینده اصلی فروش

شما به عنوان نماینده باید از نام تجاری یا لوگوی تاجر(نماینده اصلی فروش) فقط در جهت قرارداد استفاده کنید. نباید محصول او را بفروشید اما نامی از برند او نبرید و ماهیت خود را مستقل نشان دهید. اگر مشتریان با این روش فریب شما را بخورند، مسئولیت آن بر عهده شخص نماینده انحصاری خواهد بود. برندی که شما مبلغ آن هستید ممکن است از قبل ایجاد شده باشد، اگر محصولی را عرضه می کنید که در منطقه شما برندسازی نشده، پس لازم است با اصول و اهمیت برندسازی آشنا شوید.

سؤالات متداول

آیا نماینده می‌تواند روی محصولاتی که می‌فروشد تخفیف بزند؟

این کار در صورتی امکان‌پذیر است که میزان تخفیف در قرارداد ذکر شود. در غیر این صورت شخص نماینده انحصاری نمی‌تواند تخفیف اعمال کند.

اگر از یک نماینده فروش، کالایی خریداری کنید و بعد از مدتی متوجه مشکل دار بودن آن کالا شوید آیا فقط نماینده فروش مسئول است؟

ابتدا باید دید کالای شما ضمانت نامه دارد یا خیر و بعد آن ضمانت نامه مربوط به کدام یک هست، نمایندگی یا خود شرکت. در این صورت می‌توان گفت که مسئولیت با کدام یک از طرفین است.

 

برای دریافت مشاوره جهت دریافت نمایندگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : نمایندگی انحصاری



:: برچسب‌ها: نمایندگی انحصاری ,
:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در طرح کسب و کار، اندازه بازار است. در واقع این فاکتور برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند نیز حائز اهمیت است. از این رو شما در مقام صاحب یک کسب و کار باید سرمایه‌گذار را قانع کنید که حرفه‌تان در بازار جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر نتوانید این کار را انجام دهید و چیزی که بزرگی کسب و کار شما را نشان دهد نداشته باشید، کار سختی پیش رو خواهید داشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع کار و یا توسعه کار خود می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : اندازه بازار

 

 

اندازه بازار

محاسبه اندازه بازار برای شروع و جذب سرمایه گذار از مهم ترین اقداماتی است که باید قبل از پرداخت هر هزینه ای انجام شود. شرکت‌هایی که می‌خواهند در کسب و کار شما سرمایه‌گذاری کنند بیشتر از اینکه به دنبال محصولات شما باشد، به دنبال این هستند که بدانند اندازه بازار تجارت شما چقدر است و چه بازه زمانی برای بازگشت سرمایه اولیه و رسیدن به سودآوری نیاز است. به همین دلیل اندازه بازار یک عنصر مهم و حیاتی است که شما باید با روش‌های محاسبه و تخمین آن آشنا باشید. 

اندازه بازار، معمولا برای یک بازه زمانی یک ساله محاسبه می شود، مقدار به دست آمده، حجم کل بازار را به صورت بالقوه به شما نشان می‌دهد.

زمانی که شما طرح خود را نزد سرمایه گذار می‌برید باید آن را هم آنالیز بالا به پایین و هم آنالیز پایین به بالا باید کرده باشید، تا بتوانید نشان دهید که بازار بزرگی برای محصول یا خدمت مورد نظر وجود دارد. اندازه بازار توان بالقوه شما برای رشد را نشان می دهد. 

تعداد مشتریان و ارزش مالی هر بازاری نیز اهمیت دارد، گاه با وجود متقاضیان پایین، سرمایه گذاران به دلیل ارزش مالی بالای بازار تصمیم به شروع کار می‌گیرند.

 

مهم‌ترین فاکتورها در تخمین بازار

1- باید تعریف و درکی از بازار داشته باشید.

2- منابع مورد نظر خود را انتخاب کنید.

3- تحقیق در مورد رویکردهای اندازه بازار را انجام دهید.

4- تحقیق به همراه تحلیل مدل‌های رقابتی و قیمت باید انجام شود.

5- نوع شناسی و ساختاردهی داده‌ها را زیر نظر بگیرید.

6- ارزیابی کردن داده‌ها را فراموش نکنید.

برای محاسبه اندازه‌بازار حجم و پتانسیل آن در کنار هم در نظر گرفته می‌شود.

 

مفاهیم SAM، TAM و SOM در اندازه بازار

TAMیا Total Available Market: میزان کل نیاز بازار برای یک محصول یا سرویس است. برای مثال فرض کنید پوشک بچه می خواهید در شهری بفروشید. جمعیت شهر مورد نظر 3 میلیون نفر و نرخ رشد جمعیت دو درصد برای سال های گذشته تعیین شده است. بنابراین TAM، شصت هزار خواهد بود.

SAMیا Served Addressable Market: بخشی از TAM است که برای محصول یا سرویس شما، مورد هدف قرار می‌گیرد. اگر محصول خود را در داروخانه های شبانه تنها پخش می کنید، متقاضیان محصول شما در این محل ها چه تعدادی است؟ جواب این سوال میزان SAM می‌باشد.

SOM یا Serviceable Obtainable Market: بخشی از بازار را که هنوز خدمت یا محصول مشابه را دریافت نکرده اند SOM گفته می‌شود. برای محاسبه آن نیاز به مطالعه دقیق تر بازار وجود دارد. اگر میزان سهم بازار رقبا را داشته باشید، راحت تر می توانید بازار بالقوه دست نخورده را محاسبه کنید. این بخش بیشتر منحصر به سال‌های ابتدایی کسب و کار است.

در واقع بسیاری از استارت آپ‌ها زمانی که بخواهند جایگاه خود را در بازار تجزیه و تحلیل کنند سه مدل بالا را به کار می‌برند.

 

مهم‌ترین نکات در محاسبه اندازه بازار

1- شناسایی زیرمجموعه بازار

باید بر روی مشتریان اولیه و بزرگ خود تمرکز داشته باشید و قبل از اینکه کار را گسترش دهید این اطمینان را پیدا کنید که به گروهی از بزرگترین و مهم‌ترین مشتریان اولیه دسترسی دارید. یادتان باشد حتی مطرح‌ترین شرکت‌ها هم نمی‌توانند همه بازار را به دست بگیرند.

2- برای محاسبه اندازه بازار این کار را از بالا به پایین انجام دهید

در این مرحله شما باید در ابتدا به اندازه کلی یک بازار توجه کنید. بعد از آن که سهم احتمالی رقبای خود را بررسی کردید، حالا باید یک سهمی واقع‌بینانه از آن بازار را برای خودتان محاسبه کنید.

3- تحلیل‌های شما باید از پایین به بالا باشد

بررسی که کنید که قرار است محصول شما در کجا فروخته شود. تخمین بزنید که برای فروش محصول چه مکان‌هایی و چقدر از آن را در اختیار دارید و در این بین کالاهای رقیب شما در چه وضعیتی قرار دارند و چه حجمی از بازار را در دست گرفته‌اند.

در این زمینه شما باید کمی هدف گرا باشید و تحلیل‌هایتان باید رشد 5 ساله آینده شما را نشان دهد. بعد از آن می‌توانید محاسبات خود را با کل بازار مقایسه کنید.

4- رقابت‌ها را فراموش نکنید

باید ببینید که شما در این صنعت تنها هستید یا نه و یا رقبایی دارید که حرفی برای گفتن دارند و بنگاه‌های آن‌ها بیشترین میزان سود را از حضور در بازار به دست می‌آورند. اما اگر شما تنها محصولی منحصر به فرد در زمینه تجارت خود را تولید کنید به راحتی می‌توانید اندازه بازار را به دست بگیرید.

5- به رکود بازار هم توجه کنید

اگر شما در بازاری راکد فعالیت می‌کنید این نشان می‌دهد که رقابت شما در آینده تحت تأثیر این رکود قرار خواهد گرفت. به همین دلیل باید نسبت به جریان رکود در بازار نیز اطلاعاتی داشته باشید.

در شرایط رکود شما باید به نیاز مشتری هم پاسخ دهید. وقتی محصولات شما رضایت مشتری را جلب کند، حتی اگر اندازه بازار تجارت شما پایین باشد، محبوبیت خواهید داشت و نام برند شما سر زبان‌ها خواهد افتاد.

 

ویژگی مدل بازاریابی از بالا به پایین و پیش‌بینی‌های پایین به بالا

تحلیل بالا به پایین (Top Down)

در آنالیز بالا به پایین ابتدا با به دست آوردن TAM سهم شما از بازار تخمین زده می شود. برای مثال خمیر دندان در منطقه ای که بررسی کردید دارای 3 میلیون TAM است. اگر بتوانید فقط 5 درصد این بازار را به دست بیارید، 150 هزار بار در یک دوره فروش خواهید داشت.

-تحلیل پایین به بالا (Bottom UP)

در تحلیل پایین به بالا ابتدا فروش بالقوه مشخص می‌شود. از این طریق میزان کلی فروش به دست می آید. در این روش می‌توانید محصولات مشابه را در منطقه‌‌ای که می‌خواهید فروش داشته باشید بررسی کنید. در واقع باید میزان فروش فعلی محصول مشابه را به دست آورید، بنابراین این نوع تحلیل تلاش زیادی نیاز دارد.

اهمیت تعیین اندازه بازار

تعیین اندازه بازار برای همه نوع از کسب و کارها اهمیت دارد. با این حال برای برخی از تجارت‌ها دسترسی به اندازه بازار سخت است. تعیین اندازه بازار می‌تواند هر گونه سؤال استراتژیک در خصوص سطوح سرمایه‌گذاری در کسب و کارها را پاسخ دهد.

همچنین می‌تواند در خصوص اهداف رشد و سودآوری تجارت شما تحلیل‌های خوبی ارائه دهد و شما بدانید که در کدام قسمت‌ها ضعف دارید و باید آن را برطرف سازید. از این رو به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های خوبی برای بهبود محصولات و حذف رقبای خود انجام دهید.

 

سختی محاسبه اندازه بازار در ایران

بازار ایران در چند سال اخیر دچار بحران‌های مختلفی شده و بسیاری از کسب و کارها تحت تأثیر این بحران‌ها درآمدهای کمی را به دست آورده‌اند. از آنجایی که در ایران هیچ استارت آپی در خصوص درآمدهای مالی خود گزارشی ارائه نمی‌دهد، محاسبه اندازه بازار با سختی مواجه است. اگر هم کسی بخواهد اندازه بازار را محاسبه کند باید ماه‌ها وقت بگذارد تا بتواند در خصوص اطلاعات مالی به منابعی برسد که به دلیل سختی و زمان‌بر بودن آن، کسی چنین کاری را نمی‌کند.
کارشناسان کاردوک با مطالعه چندین ساله در زمینه عرضه و تقاضای بازار ایران می توانند به شما مشاوره کسب و کار جهت شروع و ورود به بازار ارائه دهند.

 

سرعت تغییر اندازه بازار در ایران

اقتصاد ایران بسیار بی ثبات است از این رو اندازه بازار آن دائم دچار تغییر و تحولات می‌شود. به عنوان مثال در دو سال گذشته رشد مهاجرت‌ها افزایش یافته و این نشان دهنده بالا رفتن اندازه بازار در حوزه مهاجرت است در صورتی که در بازارهای الکترونیکی اندازه آن نصف شده است. به همین دلیل از اهمیت اطلاعات اندازه بازار در ایران کاسته شده است.

 

سخن پایانی...

حقیقتاً اندازه بازار برای مشاغل بسیار مهم است و کسب و کارهای ایرانی در صورتی که اطلاعات سال مالی خود را به درستی ارائه دهند یک بازار رقابتی خوبی ایجاد خواهد شد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان بیشتری کارهای سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند. کشورهایی که نرخ فعالیت‌شان در خصوص اندازه بازار بالاست، اقتصاد رو به رشدی دارند. برای اطلاع از چگونگی راه اندازی کسب و کار کلیک کنید.

 

سؤالات متداول در خصوص اندازه بازار

در تحلیل اندازه بازار کسب و کارها به چه سؤالاتی باید پاسخ داده شود؟

این مهم از شغلی به شغل دیگر متفاوت است. اما به طور کلی می‌توانید این سؤالات را مورد بررسی قرار دهید:

1- سالانه چند عدد دستگاه کارت خوان در کشور تولید می‌شود؟

2- شرکت‌های بزرگ چه هزینه‌هایی را برای تولید پلاستیک فریزر پرداخت می‌کنند؟

3- حجم بازار موکت در تهران چقدر است؟

4- چند جایگاه سوخت سی ان جی در شیراز فعال است؟

در بررسی اندازه بازار چه چیزی را باید مورد بررسی قرار دهیم؟

در اندازه بازار رشد و پویایی بازار تجارت شما باید مرتب مورد بررسی قرار گیرد. چون در این صورت می‌دانید که باید در چه زمینه‌هایی تجدید نظر کنید. شرکت‌هایی که پویایی و رشد خود را دائم محاسبه می‌کنند از نظر شرکا و سرمایه‌گذاران، ارزشمند و قابل اعتماد هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع کار و یا توسعه کار خود می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : اندازه بازار



:: برچسب‌ها: اندازه بازار ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چرا باید برای سرمایه گذاری در طرح توجیهی تولید بیت کوین از متخصصان اقتصادی کمک دریافت کرد؟ سرمایه گذاری بر روی طرح تولید ارزهای مجازی همانند بیت کوین بر اساس تقاضای موجود و رو به گسترش جهانی و مصوبه قانونی این فعالیت در کشور از مزیت اقتصادی مناسبی برخوردار بوده و سودآوری قابل توجهی در یک ظرفیت اقتصادی دارد. یکی از مزیت های چشمگیر آن دوره برگشت شریع سرمایه نسبت به سایر فعالیت‌های اقتصادی است. با توجه به این که مزیت و قانونی شدن این صنعت در صورتی که دارای توجیه اقتصادی نباشد، چگونه نمی تواند برای شما و کشور سودآوری داشته باشد. بنابراین برای استخراج از این صنعت مدرن نیاز به بررسی و تحلیل دقیق وجود دارد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی بیت کوین ارائه شده است.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه طرح توجیهی می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی بیت کوین

 

 

 

طرح توجیهی بیت کوین | معرفی محصول

بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال، نوعی ارز مجازی هستند که هیچ فرم فیزیکی نداشته و ماهیت دیجیتالی دارند. ارزهای دیجیتال شامل پول مجازی و رمز ارزها هستند. پول دیجیتال می‌تواند به صورت پول سنتی برای خرید و فروش کالاها مورد استفاده واقع شود، با این تفاوت که امکان تراکنش و مبادله فوری و انتقال بدون محدودیت در مالکیت آن وجود دارد.

داشتن و استفاده از پول دیجیتال برای همگان آزاد است. استخراج آن می‌تواند غیرمتمرکز بوده و در مناطق مختلف جهان صورت بگیرد. بدون اینکه  هیچ قدرت مرکزی در فرآیند انتشار آن نقش داشته باشد، این رمز ارزها را می‌توان توسط سایر ارزها و یا دارایی‌های نقدی حمایت کرد، اما بدون حمایت مالی آن‌ها نبز بکار گرفته می‌شود. اگرچه ارزهای دیجیتال مفید و مدرن هستند، اما هنوز استفاده از آن‌ها کاملا در جهان همه‌گیر نشده و اکثر بانک‌های کشورهای مختلف با آن کار نمی‌کنند.

ارزهای دیجیتال روش‌های پرداخت را افزوده‌ند، بنابراین در حال تغییر فضای کسب و کار و مبادلات پولی جهان هستند بگونه ای که برخی از دولت‌ها پول دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند.

طرح توجیهی بیت کوین | ویژگی‌های بیت کوین  

رمز ارزها چندین ویژگی دارند که باعث تفاوت آن با ارزهای رایج می‌شود. در ادامه به هفت ویژگی منحصر به فرد این ارزها پرداخته‌ایم.

۱. مرکزیت تولید وسیاست گذاری ندارد

شبکه رمز ارزها توسط هیچ بانک مرکزی تولید و کنترل نمی‌شود. هر دستگاهی که بیت کوین را استخراج و تراکنش‌های آن را تایید می‌کند بخشی از شبکه غیر متمرکز ارز دیجیتال محسوب می‌شود. بنابراین هیچ دستگاه دولتی یا بانکی نمی‌تواند با اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی سبب ایجاد بحران در آن شود و یا اینکه بیت کوین‌های افراد را ضبط، مصادره و بلوکه کند. در ضمن اگر بخشی از شبکه سایبری آن به هر دلیلی خاموش شود، رمز ارز همچنان به کار و فعالیت خود ادامه می‌‌دهد.

۲. راه‌اندازی واحد تولید آن ساده است

تولید پول ملی و حتی افتتاح انواع حساب‌های بانکی، تجاری، ریالی و ارزی معمولاً دارای شرایط سخت و پیچیدگی‌های اداری خاصی دارد. در حالی که افتتاح حساب رمز ارز مثل بیت کوین خیلی ساده و سریع بوده و حتی برای آن نیازی به پرداخت هزینه‌ای نیز وجود ندارد.

۳. حریم خصوصی در آن رعایت می‌شود

در  شبکه رمز ارزهای دیجیتال می‌توانید صاحب چندین حساب کاربری باشید و به هیچ نام و نشانی هم مرتبط نباشید. تبادل رمز ارز کاملاً بصورت شفاف  انجام می‌پذیرد.

۴. شفافیت در استخراج و تبادل بیت کوین

در مبادلات مالی با بیت کوین جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده در یک قالب بلاک چین ذخیره می شود؛ بدین معنا که اگر شما یک آدرس بیت کوین را مورد استفاده قرار داده باشید، بیت کوین موجود در آن آدرس کاملا مشخص است اما دارنده آدرس را نمی توان شناسایی کرد.

۵. هزینه انتقال ناچیز است

بانک‌ها بدلیل دارا بودن زیرساخت‌های عظیم فیزیکی و نیروی انسانی شاغل متمرکز و گسترده برای انتقال پول در سطح ملی و بین‌المللی، کارمزد خاصی را با در نظر گرفتن ضوابط خود از مشتری اخذ می‌کنند، اما بر عکس هزینه انتقال بیت کوین ناچیز است.

۶. انتقال و مبادله بیت کوین بسیار سریع است

در تبادل رمز ارز به محض اینکه شبکه، پرداخت را تایید کند، در زمانی کوتاه می‌توانید پول را به هر جایی که می‌خواهید، انتقال دهید.

۷. تبادل قابل بازگشت نیست

وقتی پولی را برای شخص دیگری می‌فرستید، امکان بازگشت آن وجود ندارد مگر اینکه دریافت‌کننده، آن را به شما مسترد نماید.

طرح توجیهی بیت کوین | کالاهای رقیب انواع رمز ارز

پول ها و ارزهای رایج موجود در کشورهای مختلف جهان در حال حاضر کالاهای اصلی و رقیب رمز ارزهایی هستند که در روند توسعه قصد دارند به عنوان جایگزینی مدرن در مقابل آن‌ها قدعلم نماید. چرا که تولید، توزیع و مبادله آنها بسیار مشکل و پر هزینه شده است. انتشار پول و اوراق مالی، پشتوانه و سیاست گذاری ملی و بین المللی حاکم بر آن‌ها دارای تمرکز و مناسبات گسترده و پیچیده‌ای است، اما رمز ارزهای مدرن همانند بیت کوین ماهیتی غیر متمرکز داشته و در روند توسعه و گسترش خود نه تنها بخش خصوصی بلکه حتی تعدادی از دولت‌ها را به سوی تولید راغب نموده است.

موارد کاربرد بیت کوین و سایر رمز ارزها

رمز ارزهایی همانند بیت‌کوین را مانند پول رایج می‌توان برای پرداخت هزینه‌ها، خریدهای آنلاین و آفلاین، سرمایه‌گذاری، معامله و نقل و انتقال پول مابین طرفین معامله استفاده نمود. در حال حاضر بیت کوین قابلیت تبدیل، خرید و فروش و معاوضه به انواع ارزهای رایج بین المللی را دارد. لذا با توجه به موج رو به گسترش استفاده از آن و بالا رفتن تقاضا در زمان کوتاه ارزش خود را درمقابل سایر ارزها ترقی داده و گرایش به خرید آن به عنوان یک سپرده با ارزش نیز افزایش پیدا کرده است.

لذا پیش بینی می‌شود طی سال‌های آینده نقش موثرتری را در اکوسیستم‌های اقتصادی و در زندگی مردم دنیا بعنوان جایگزین پول سنتی ایفا نماید. به نظر می‌رسد جوامع و افرادی که آموزش استفاده، کاربرد و تکنیک‌های استخراج آن را در دستور کار قرار دهند در آینده نزدیک موفق‌تر خواهند بود.

دانش فنی پروژه و روش تولید  بیت کوین

از محسنات این نوع فعالیت این است که بر خلاف سرمایه گذاری صنعتی افراد به تناسب توان سرمایه گذاری و تخصصی خود قادرند در ظرفیت‌های متفاوت این فعالیت را شروع کرده و به مرور از محل درآمد طرح و یا جذب سرمایه‌گذار فعالیت خود را گسترش دهند.

مهمترین مقوله در کشور ما تامین محل و زیرساخت‌های فیزیکی و انرژی مورد نیاز در مناطق صنعتی مصوب برای استقرار دستگاه‌ها و تاسیسات عمومی مطابق پلان‌های طراحی شده است. در انتخاب ماینرها توجه به استاندارد نسبت ظرفیت پردازش و میزان برق مصرفی بسیار اهمیت دارد. توجه به معماری صحیح نصب دستگاه‌ها، تراکینگ شبکه فناوری اطلاعات و سیستم‌های برودتی مورد نیاز دستگاه و انتخاب کیف پول بیت کوین بموازات پیوستن به استخر استخراج و شروع فعالیت از اهم مراحل تولید بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری است.

استخر استخراج مجازی چیست؟

استخر استخراج محل‌های مجازی در این شبکه جهانی فناوری اطلاعات است که استخراج‌کنندگان در آن توان پردازش خود را با هم جمع کرده و همه تحت شبکه برای استخراج یک بلاک فعالیت می‌کنند. در این فرایند هر دستگاه ماینر بر اساس ظرفیت عملی پردازشی خود سود می‌برد.

بدون پیوستن به استخر استخراج شانس شما برای ماینیگ یک بلاک اندک است و فقط مزارع استخراج بزرگ می‌توانند به صورت مستقل این فعالیت را انجام دهند. پس بعد از استقرار ماینرها و سیستم‌های پشتیبان برای شروع کار استخراج انجام تنظیمات نرم افزاری و برقراری ارتباط دستگاه‌های خود با استخر استخراج بیت کوین و پیاده سازی سیستم مانیتورینگ شبکه داخلی  مورد نیاز است تا فعالیت خود را شروع کنید.

طرح توجیهی بیت کوین | بررسی بازار و رقبا

در کشور ما در فاصله سه ماهه آخر سال 1398 به دلیل قانونی شدن فعالیت استخراج رمز ارز 314 جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری 45194  میلیارد ریال و ظرفیت تولید 2113043 تراهاش در ثانیه از وزارت صنعت معدن و تجارت در استان‌های مختلف کشور جواز دریافت نموده اند.

از این تعداد استان تهران با 53 جواز تاسیس و پیش‌بینی سرمایه گذاری 4154 میلیارد ریال جهت استخراج 350652 تراهاش در ثانیه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. تعداد جوازهای صادره برای ظرفیت پردازش  بیش از 50000 تراهاش 30فقره می‌باشد که پیش بینی سرمایه گذاری 2503 میلیارد ریال را برای تولید 5509993 تراهاش درثانیه را دارند. برای درخواست مجوز رمز ارزکلیک کنید.

اما موضوع مهمی که در این بازار وجود دارد این است که تا کنون هیچ پروانه بهره برداری برای تولید رمز ارز از زمان قانونی شدن این فعالیت و تدوین دستور العمل اجرایی صادر نشده است. رقبای این فعالیت غالباً کسانی هستند که از قبل تجربه در خرید و فروش رمز ارز داشته و یا با استفاده از انرژی ارزان صنعتی یا کشاورزی در سنوات گذشته مشغول به تولید رمز ارز بوده اند. باقانونی شدن این فعالیت و اعمال تعرفه‌های جدید قیمت برق مصرفی به عنوان یک ایتم تعیین کننده در قیمت تمام شده محصول؛ فقط طرح‌هایی موفق به بهره برداری اقتصادی در این زمینه می‌شوند که بسیار تخصصی بوده و با استفاده از مشاورین مجرب فنی و اقتصادی کار را با بهترین شیوه و پایین‌ترین قیمت تمام شده به سرانجام رسانند.

طرح توجیهی بیت کوین | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس  مطالعات انجام شده احداث یک واحد استخراج رمز ارز با حداقل ظرفیت اقتصادی موجه جهت استخراج سالیانه  38 بیت کوین و توان  7800 تراهاش پردازش در ثانیه معادل 32میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری با احتساب 9 ماه فعالیت در دمای سرد و یک ماه در دمای گرم سال بیشتر از 38 درصد بوده و کمتر از ۳ سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت.

در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. بدیهی با گذشت زمان و تغییرشرایط اقتصادی لازم است مطالعات پیش امکان‌سنجی بروزرسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   2000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 203 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی 22315 میلیون ریال
4 ماشین آلات خارجی 0 یورو

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 29549
2 سرمایه گذاری  درگردش 3646
3 کل سرمایه گذاری 33196
4 هزینه تولید سالیانه 22975

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 39/04  درصد
دوره برگشت سرمایه 2/36

طرح توجیهی بیت کوین | مزایای اجرای طرح

رمز ارزها با توجه به مصارف متعدد در حوزه های اقتصادی به عنوان ابزار مبادلات مالی، کالای جایگزین و رقیب انواع پول و ارزهای سنتی با تکیه به عدم تمرکز و سهولت در تبادل، شفافیت و قابلیت ذخیره سازی و از همه مهم‌تر امکان استخراج و تولید بدون محدویت و انحصار دولت‌ها توسعه وسیعی یافته و خواهد یافت. لذا در کشورهایی که مزیت تولید انرژی الکتریکی ارزان‌تری دارند به عنوان یک فعالیت اقتصادی موجه با کمترین نیروی انسانی قابلیت اجرای دارد. بنابراین با توجه به افزایش کاربرد این کالای مجازی در سطح بین الملل و قانونی شدن این فعالیت در ایران و تقاضای بالای آن، جذابیت قابل قبولی برای سرمایه گذاری بر اساس مزیت‌های ذیل دارد:

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. کاربرد رو به گسترش رمز ارزها هم به عنوان کالای جایگزین هم به عنوان محصول جدید
  3. امکان خرید و فروش ساده و آنلاین محصول
  4. عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد
  5. امکان توسعه سطح تکنولوژی دستگاه‌ها و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع در تولید انواع رمز ارز
  6. امکان تامین مالی و جذب سرمایه دیگران با تخصیص کیف پول‌های اختصاصی

نتایج  مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

اخذ مجوزهای لازم و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی حوزه‌های ساختمانی، فناوری اطلاعات، مکانیکال، الکتریکی و پیاده سازی ارتباطات فرا ملی به منظور برقراری ارتباطات مورد نیاز فعالیت شبکه ای در بستر اینترنت و حتی واردات دستگاهای ماینر جدید مورد نیاز از کمپانی‌های خارجی به صورت قانونی فراهم شده است.

لذا با توجه به قابلیت ساماندهی میزان سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت و تنوع رمز ارز تولیدی می‌توان راه اندازی این طرح را در ظرفیت‌های مختلف افتصادی در دستورکار قرار داد. برای این کار لازم است جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خبره و باتجربه کاردوک کمک بگیرید. برای شروع می توانید جهت نوشتن طرح توجیهی خود کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها در زمینه طرح توجیهی می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی بیت کوین



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تمامی افراد حقیقی و حقوقی که فعالیت تجاری آن ها مشمول قوانین مالیات است باید پلمپ دفاتر قانونی ( تجاری یا مالیاتی ) خود را جهت ثبت تمامی فعالیت های مالی دریافت کنند. این مهم یک فرآیند قانونی است، دفاتر مربوطه (دفاتر روزنانه و دفاتر کل) در اداره مالیات با تعداد برگ های مشخص پلمپ شده تحویل داده می‌شوند. تاجر موظف است در طول فعالیت‌های تجاری‌اش اعم از واردات، صادرات، مطالبات، هزینه، درآمد و... را در دفاتر پلمپ به ثبت برساند. در ادامه به نحوه دریافت، پرکردن، قواعد و مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر پرداخته ایم.

در دفاتر کل هم یک تاجر باید تمامی معاملاتی که انجام می‌دهد را حداقل یک بار در هفته، آن‌ها را از دفاتر روزنامه استخراج کرده و انواع آن را در دفاتر به ثبت برساند.

 

برای دریافت خدمات در زمینه پلمپ دفاتر می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : پلمپ دفاتر قانونی

پلمپ دفاتر قانونی

دریافت پلمپ دفاتر و ثبت آن‌ها برای شرکت‌ها لازم و ضروری هستند. اگر قصد تأسیس یک شرکت را دارید، در خصوص پلمپ دفاتر نیز باید اقدامات و هزینه‌های مربوطه را نیز پرداخت کنید. قبل از ثبت هر گونه فعالیتی در دفاتر قانونی، باید مهر، امضا و پلمپ توسط مامور اداره ثبت انجام شده باشد. برای دریافت پلمپ دفاتر قانونی در سال 99 ثبت نام اینترنتی صورت می‌گیرد.

 

نحوه پلمپ دفاتر قانونی

مرجع ثبت شرکت‌ها وظیفه انجام پلمپ دفاتر را بر عهده دارد. برای این مهم باید تمام صفحات به صورت ویژه شماره‌گذاری شوند. بعد از شماره‌گذاری باید شماره ثبت شرکت را در آن وارد کرده و سپس اداره ثبت شرکت‌ها باید آن را مهر بزند. انجام این اقدامات فواید زیادی دارد که مهم‌ترین آن این است که هیچ گونه جا به جایی و تغییر اطلاعاتی در خصوص اسناد مهم شرکت صورت نخواهد گرفت.

اداره مالیاتی نیز در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارد. در پایان هر سال مالی شرکت مورد نظر باید این دفاتر را که حاوی اطلاعات مهمی هستند، به اداره مالیات تحویل دهد. حتی اگر شرکت فعالیت و تجارتی نداشته و دفتر سفید هم باشد، شرکت وظیفه دارد که آن را تحویل داده و در انجام این کار کوتاهی نکند.

 

اجباری بودن پلمپ دفاتر

در این میان یک نکته مهم وجود دارد که صاحبان شرکت‌ها باید به آن توجه کنند. مهم نیست که میزان و کیفیت فعالیت شرکت شما در چه حدی است. حتی اگر شرکت‌تان هیچگونه فعالیتی نداشته باشد، پلمپ دفاتر برای همه شرکت‌ها لازم است، حتی اگر فعالیتی در آن دفاتر ثبت نشود.

 

مهم‌ترین قواعد پر کردن پلمپ دفاتر

1- هر کدام از معاملات، صادرات و واردات باید به ترتیب تاریخ رخداد آن‌ها در دفاتر، ثبت و ضبط شوند.

2- اگر به صورت مستقیم در دفاتر چیزی را بنویسید ممکن است که دچار خط خوردگی و اشتباه شود. از این رو در ابتدا دفاتر روزنامه و کل به صورت چرک نویس تنظیم می‌شوند و بعد از آنکه تاجر از درستی مبالغ و اطلاعات آن اطمینان پیدا کرد، اطلاعات را وارد دفاتر اصلی می‌کنند.

3- دفاتری که تاجران برای انجام امور تجاری خود از آن استفاده می‌کنند، اگر بر اساس قانون و مقررات باشد، بین تجار و امور تجاری سندیت خواهد داشت. در غیر این صورت تنها اسنادی علیه صاحبان آن است.

 

مراحل انجام پلمپ دفاتر قانونی

1- سال، روز و ماه مالی باید توسط افراد حقیقی و حقوقی مشخص شده و یک آدرس دقیق هم برای دریافت دفتر در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir  وارد کنید. این دفترها در اندازه‌های 50، 100 و 200 برگ بر اساس ححم معاملات و نیاز در اختیارتان قرار می‌گیرد. پس اگر شرکت بزرگی دارید که معاملات زیادی در آن انجام می‌شود، بهتر است از دفاتر 200 برگی استفاده شود، تا مجبور نشوید در یک دوره مالی دوباره برای گرفتن دفاتر اقدام کنید.

2- وقتی اطلاعات خود را در سامانه تکمیل کردید، دکمه «پذیرش نهایی» را کلیک کنید. در این مرحله به شما رسید پذیرش نهایی و همچنین اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری داده می‌شود که باید از آن پرینت بگیرید.

3- بعد از اینکه این کار را انجام دادید اطلاعات شما توسط کارشناس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید باید از طریق پیگیری درخواست، هزینه‌های لازم برای پلمپ دفاتر را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

4- در صورتی که همه اطلاعات خود را به درستی وارد کرده باشید، دفاتر پلمپ به آدرس پستی که در سامانه وارد کرده‌اید برایتان به صورت پیشتاز ارسال می‌گردد و می‌توانید به راحتی آن را دریافت کنید.

 

پیامدهای عدم پلمپ دفاتر

شرکت‌ها برای اینکه بتوانند کد اقتصادی بگیرند، باید پلمپ دفاتر داشته باشند. وقتی کد اقتصادی داشته باشند می‌توانند مفاصا حساب مالیاتی خود را دریافت کنند. به همین دلیل برای اینکه شرکت‌ها نشان دهند که در امر مالیات‌دهی شفاف عمل می‌کنند، باید این دفاتر را ارائه دهند. در صورتی که به هر دلیلی این دفاتر را ارائه ندهند و یا در اطلاعات وارد شده آن نقصی وجود داشته باشد، از طرف اداره امور مالیات جریمه می‌شوند.

به همین دلیل بهتر است که در اوایل سال مالی نسبت به دریافت پلمپ دفاتر اقدام کنید تا به خاطر مشکلات مالیاتی به دردسر نیفتید. فراموش نکنید دفاتری که پلمپ نشده‌اند بین تجار قابل استناد نیستند و ممکن است پیامدهای خوبی برای شرکت نداشته باشد. از این رو هر چه سریع‌تر برای دریافت پلمپ دفاتر اقدامات لازم را انجام دهید. اگر هنوز کد اقتصادی خود را دریافت نکرده اید بر روی دریافت کد اقتصادی کلیک کنید.

 

مدارک مورد نیاز جهت پلمپ دفاتر قانونی

مدارک مورد نیاز جهت ارائه دفاتر پلمپ اشخاص حقیقی 

  • اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت
  • تصویر کارت ملی متقاضی پلمپ دفاتر
  • تصویر پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی

مدارک مورد نیاز جهت ارائه دفاتر پلمپ اشخاص حقوقی

  1. اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت
  2. تصویر آخرین روزنامه رسمی شخصیت حقوقی
  3. تصویر کارت ملی مدیر عامل
  4. اصل یا تصویر وکالتنامه و یا معرفی‌نامه در خصوص اشخاص دولتی
  5. اشخاصی که باید برای گرفتن پلمپ دفاتر اقدام کنند؛
    کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده‌اند.
    کلیه اشخاص حقیقی دارنده کسب و کار (گروه اول موضوع آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق م م )
  6. اشخاصی که مجموع فروش آنها و یا 10 برابر درآمد آنها طبق برگ قطعی مالیات از سال 91 به بعد بیش از 3 میلیارد تومان بوده است. در مورد اشخاص حقیقی دارای کسب و کار که خدماتی ارایه می‌دهند مثل وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و پزشکان ۱.۵ میلیارد تومان بیشتر می‌باشد.
  7. تشکل‌های قانونی مثل (انجمن‌ها، احزاب و اتحادیه‌های صنفی).
 

مهم‌ترین دلایل رد دفاتر

1- استفاده از دفاتر سال‌های گذشته

2- ثبت هرگونه اطلاعات غیرواقعی

3- ثبت نکردن فعالیت‌های مربوط به شعب یا شعبه شرکت

4- صفحات بیش از حد سفید گذاشته شده و سفید ماندن تمام صفحات به منظور سوء استفاده

5- عدم ثبت یک یا چند فعالیت

6- تراشیدن، پاک کردن، محو کردن و مخدوش کردن مندرجات

7- در صورتی که دفاتر از پلمپ خارج شده و فاقد یک یا چند برگ باشد.

 

سخن پایانی...

پلمپ دفاتر بخش جدا نشدنی از فعالیت‌های شرکت شماست. لذا در گرفتن و ثبت و ضبط اطلاعات در آن کوتاهی نکنید تا دچار گرفتاری‌های قانونی و جریمه‌های مادی نگردید. اینگونه اعتبارتان نیز نزد سایر تجار حفظ خواهد شد و این مهم برای رونق کسب و کار شما مفید است. برای دریافت خدمت پلمپ دفاتر از مرکز کاردوک کلیک کنید.

 

سؤالات متداول در خصوص پلمپ دفاتر

کاربردهای پلمپ دفاتر برای چیست؟

پلمپ دفاتر برای شرکت‌ها کاربردهای زیادی دارد از جمله برای ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا اخذ کارت بازرگانی باید پلمپ دفاتر را داشته و ارائه دهید.

در چه زمانی فرد باید در خصوص پلمپ دفاتر به اداره پست مراجعه کند؟

در صورتی که تاجر به یکسری از دفاتر خاص نیاز داشته باشد باید برای دریافت آن به اداره پست محل سکونت خود مراجعه کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پلمپ دفاتر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : پلمپ دفاتر قانونی



:: برچسب‌ها: پلمپ دفاتر قانونی ,
:: بازدید از این مطلب : 859
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تمامی افراد حقیقی و حقوقی که فعالیت تجاری آن ها مشمول قوانین مالیات است باید پلمپ دفاتر قانونی ( تجاری یا مالیاتی ) خود را جهت ثبت تمامی فعالیت های مالی دریافت کنند. این مهم یک فرآیند قانونی است، دفاتر مربوطه (دفاتر روزنانه و دفاتر کل) در اداره مالیات با تعداد برگ های مشخص پلمپ شده تحویل داده می‌شوند. تاجر موظف است در طول فعالیت‌های تجاری‌اش اعم از واردات، صادرات، مطالبات، هزینه، درآمد و... را در دفاتر پلمپ به ثبت برساند. در ادامه به نحوه دریافت، پرکردن، قواعد و مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر پرداخته ایم.

در دفاتر کل هم یک تاجر باید تمامی معاملاتی که انجام می‌دهد را حداقل یک بار در هفته، آن‌ها را از دفاتر روزنامه استخراج کرده و انواع آن را در دفاتر به ثبت برساند.

 

برای دریافت خدمات در زمینه پلمپ دفاتر می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : پلمپ دفاتر قانونی

پلمپ دفاتر قانونی

دریافت پلمپ دفاتر و ثبت آن‌ها برای شرکت‌ها لازم و ضروری هستند. اگر قصد تأسیس یک شرکت را دارید، در خصوص پلمپ دفاتر نیز باید اقدامات و هزینه‌های مربوطه را نیز پرداخت کنید. قبل از ثبت هر گونه فعالیتی در دفاتر قانونی، باید مهر، امضا و پلمپ توسط مامور اداره ثبت انجام شده باشد. برای دریافت پلمپ دفاتر قانونی در سال 99 ثبت نام اینترنتی صورت می‌گیرد.

 

نحوه پلمپ دفاتر قانونی

مرجع ثبت شرکت‌ها وظیفه انجام پلمپ دفاتر را بر عهده دارد. برای این مهم باید تمام صفحات به صورت ویژه شماره‌گذاری شوند. بعد از شماره‌گذاری باید شماره ثبت شرکت را در آن وارد کرده و سپس اداره ثبت شرکت‌ها باید آن را مهر بزند. انجام این اقدامات فواید زیادی دارد که مهم‌ترین آن این است که هیچ گونه جا به جایی و تغییر اطلاعاتی در خصوص اسناد مهم شرکت صورت نخواهد گرفت.

اداره مالیاتی نیز در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارد. در پایان هر سال مالی شرکت مورد نظر باید این دفاتر را که حاوی اطلاعات مهمی هستند، به اداره مالیات تحویل دهد. حتی اگر شرکت فعالیت و تجارتی نداشته و دفتر سفید هم باشد، شرکت وظیفه دارد که آن را تحویل داده و در انجام این کار کوتاهی نکند.

 

اجباری بودن پلمپ دفاتر

در این میان یک نکته مهم وجود دارد که صاحبان شرکت‌ها باید به آن توجه کنند. مهم نیست که میزان و کیفیت فعالیت شرکت شما در چه حدی است. حتی اگر شرکت‌تان هیچگونه فعالیتی نداشته باشد، پلمپ دفاتر برای همه شرکت‌ها لازم است، حتی اگر فعالیتی در آن دفاتر ثبت نشود.

 

مهم‌ترین قواعد پر کردن پلمپ دفاتر

1- هر کدام از معاملات، صادرات و واردات باید به ترتیب تاریخ رخداد آن‌ها در دفاتر، ثبت و ضبط شوند.

2- اگر به صورت مستقیم در دفاتر چیزی را بنویسید ممکن است که دچار خط خوردگی و اشتباه شود. از این رو در ابتدا دفاتر روزنامه و کل به صورت چرک نویس تنظیم می‌شوند و بعد از آنکه تاجر از درستی مبالغ و اطلاعات آن اطمینان پیدا کرد، اطلاعات را وارد دفاتر اصلی می‌کنند.

3- دفاتری که تاجران برای انجام امور تجاری خود از آن استفاده می‌کنند، اگر بر اساس قانون و مقررات باشد، بین تجار و امور تجاری سندیت خواهد داشت. در غیر این صورت تنها اسنادی علیه صاحبان آن است.

 

مراحل انجام پلمپ دفاتر قانونی

1- سال، روز و ماه مالی باید توسط افراد حقیقی و حقوقی مشخص شده و یک آدرس دقیق هم برای دریافت دفتر در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir  وارد کنید. این دفترها در اندازه‌های 50، 100 و 200 برگ بر اساس ححم معاملات و نیاز در اختیارتان قرار می‌گیرد. پس اگر شرکت بزرگی دارید که معاملات زیادی در آن انجام می‌شود، بهتر است از دفاتر 200 برگی استفاده شود، تا مجبور نشوید در یک دوره مالی دوباره برای گرفتن دفاتر اقدام کنید.

2- وقتی اطلاعات خود را در سامانه تکمیل کردید، دکمه «پذیرش نهایی» را کلیک کنید. در این مرحله به شما رسید پذیرش نهایی و همچنین اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری داده می‌شود که باید از آن پرینت بگیرید.

3- بعد از اینکه این کار را انجام دادید اطلاعات شما توسط کارشناس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید باید از طریق پیگیری درخواست، هزینه‌های لازم برای پلمپ دفاتر را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

4- در صورتی که همه اطلاعات خود را به درستی وارد کرده باشید، دفاتر پلمپ به آدرس پستی که در سامانه وارد کرده‌اید برایتان به صورت پیشتاز ارسال می‌گردد و می‌توانید به راحتی آن را دریافت کنید.

 

پیامدهای عدم پلمپ دفاتر

شرکت‌ها برای اینکه بتوانند کد اقتصادی بگیرند، باید پلمپ دفاتر داشته باشند. وقتی کد اقتصادی داشته باشند می‌توانند مفاصا حساب مالیاتی خود را دریافت کنند. به همین دلیل برای اینکه شرکت‌ها نشان دهند که در امر مالیات‌دهی شفاف عمل می‌کنند، باید این دفاتر را ارائه دهند. در صورتی که به هر دلیلی این دفاتر را ارائه ندهند و یا در اطلاعات وارد شده آن نقصی وجود داشته باشد، از طرف اداره امور مالیات جریمه می‌شوند.

به همین دلیل بهتر است که در اوایل سال مالی نسبت به دریافت پلمپ دفاتر اقدام کنید تا به خاطر مشکلات مالیاتی به دردسر نیفتید. فراموش نکنید دفاتری که پلمپ نشده‌اند بین تجار قابل استناد نیستند و ممکن است پیامدهای خوبی برای شرکت نداشته باشد. از این رو هر چه سریع‌تر برای دریافت پلمپ دفاتر اقدامات لازم را انجام دهید. اگر هنوز کد اقتصادی خود را دریافت نکرده اید بر روی دریافت کد اقتصادی کلیک کنید.

 

مدارک مورد نیاز جهت پلمپ دفاتر قانونی

مدارک مورد نیاز جهت ارائه دفاتر پلمپ اشخاص حقیقی 

  • اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت
  • تصویر کارت ملی متقاضی پلمپ دفاتر
  • تصویر پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی

مدارک مورد نیاز جهت ارائه دفاتر پلمپ اشخاص حقوقی

  1. اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت
  2. تصویر آخرین روزنامه رسمی شخصیت حقوقی
  3. تصویر کارت ملی مدیر عامل
  4. اصل یا تصویر وکالتنامه و یا معرفی‌نامه در خصوص اشخاص دولتی
  5. اشخاصی که باید برای گرفتن پلمپ دفاتر اقدام کنند؛
    کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده‌اند.
    کلیه اشخاص حقیقی دارنده کسب و کار (گروه اول موضوع آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق م م )
  6. اشخاصی که مجموع فروش آنها و یا 10 برابر درآمد آنها طبق برگ قطعی مالیات از سال 91 به بعد بیش از 3 میلیارد تومان بوده است. در مورد اشخاص حقیقی دارای کسب و کار که خدماتی ارایه می‌دهند مثل وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و پزشکان ۱.۵ میلیارد تومان بیشتر می‌باشد.
  7. تشکل‌های قانونی مثل (انجمن‌ها، احزاب و اتحادیه‌های صنفی).
 

مهم‌ترین دلایل رد دفاتر

1- استفاده از دفاتر سال‌های گذشته

2- ثبت هرگونه اطلاعات غیرواقعی

3- ثبت نکردن فعالیت‌های مربوط به شعب یا شعبه شرکت

4- صفحات بیش از حد سفید گذاشته شده و سفید ماندن تمام صفحات به منظور سوء استفاده

5- عدم ثبت یک یا چند فعالیت

6- تراشیدن، پاک کردن، محو کردن و مخدوش کردن مندرجات

7- در صورتی که دفاتر از پلمپ خارج شده و فاقد یک یا چند برگ باشد.

 

سخن پایانی...

پلمپ دفاتر بخش جدا نشدنی از فعالیت‌های شرکت شماست. لذا در گرفتن و ثبت و ضبط اطلاعات در آن کوتاهی نکنید تا دچار گرفتاری‌های قانونی و جریمه‌های مادی نگردید. اینگونه اعتبارتان نیز نزد سایر تجار حفظ خواهد شد و این مهم برای رونق کسب و کار شما مفید است. برای دریافت خدمت پلمپ دفاتر از مرکز کاردوک کلیک کنید.

 

سؤالات متداول در خصوص پلمپ دفاتر

کاربردهای پلمپ دفاتر برای چیست؟

پلمپ دفاتر برای شرکت‌ها کاربردهای زیادی دارد از جمله برای ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا اخذ کارت بازرگانی باید پلمپ دفاتر را داشته و ارائه دهید.

در چه زمانی فرد باید در خصوص پلمپ دفاتر به اداره پست مراجعه کند؟

در صورتی که تاجر به یکسری از دفاتر خاص نیاز داشته باشد باید برای دریافت آن به اداره پست محل سکونت خود مراجعه کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پلمپ دفاتر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : پلمپ دفاتر قانونی



:: برچسب‌ها: پلمپ دفاتر قانونی ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نوشتن طرح توجیهی نان صنعتی با توجه به نیاز صنعت نان به بازنگری و بررسی تولید به لحاظ داشتن توجیه اقتصادی لازم و ضروری است. عرضه نان از خرید حبوباتی همانند گندم، جو و چاودار شروع شده و به تحویل نان به دست مردم می‌انجامد. نان در بسیاری از کشورها و ایران به عنوان یکی از منابع اصلی تامین غذای مردم مطرح است. بنابراین کیفیت، ضایعات و میزان تولید و مصرف و هر تغییر موثری در آن اثر مهم اقتصادی و بهداشتی را بر زندگی مردم دارد. اگر شما هم قصد اجرای طرح تولید نان صنعتی دارید، می توانید برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح توجیهی تولید نان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی تولید نان صنعتی

 

 

طرح توجیهی نان صنعتی | معرفی محصول

امروزه نان در تنوع شکلی فراوان تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به نان لواش، نان سنگک، نان تافتون، نان بربری، نان حجیم، نان جو، نان تیره، نان پتیا، نان ترش، نان برنجی، نان زنجبیلی، نان فانتزی، نان کامل ( سبوس دار)، نان هات داگ، نان غنی شده، نان قهوه ای، نان مشهدی، نان میوه ای و غیره اشاره کرد.

هرکدام از این نان‌ها به لحاظ نوع آرد مورد استفاده، میزان مخمرها و همچنین فرایند پخت نسبت به همدیگر متفاوت هستند و در این میان نان‌های صنعتی به لحاظ قابلیت فرایندی تولید انبوه، تکرارپذیری کیفیت مناسب، کمیت و امکان تکنیکی کنترل مطلوب‌تر در شاخص‌های کنترلی خط تولید، مواد اولیه و افزودنی‌های مورد استفاده نسبت به نان‌های سنتی روند رو به رشدی در جهان دارد.

طرح توجیهی نان صنعتی | ویژگی‌های نان  

غلات حدود ۵۰ درصد انرژی، ۵۰ درصد پروتئین و بخش اعظم ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز افراد جامعه را تامین می‌کند. گندم به عنوان یکی از غلات مورد مصرف در رژیم غذایی انسان، یک سوم از تولیدات غلات سراسر دنیا را در برمی‌گیرد.

پوسته خارجی گندم که تحت عنوان سبوس شناخته شده حدود ۱۵ درصد از وزن دانه را تشکیل می‌دهد و جداسازی سبوس از آرد گندم غالباً موجب کاهش کیفیت غذایی آن می‌شود. نان تهیه شده از آرد کامل، تقریباً دارای تمام ریز مغذی‌های مورد نیاز بدن است. به واسطه غنی بودن از فیبر، با القای حس سیری از چاقی جلوگیری کرده و داروی شفا بخش یبوست است.

نان تهیه شده از آرد کامل سرشار از ویتامین E است که می‌تواند در تقویت هوش و افزایش قد کودکان در حال رشد، درمان ضعف اعصاب و کم خونی، جلوگیری از تشکیل سنگ های صفرا مفید باشد.

ویژگی های نان مورد نظر برای تولید

در این طرح انواع نان سبوس دار از آرد کامل، با تخمیر کامل تهیه و عرضه می‌گردد. فرآیند تخمیر در تولید محصولات بر پایه غلات کامل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از جمله مزایای آردهای کامل تولید آرد تک مرحله‌ای است. در این فرایند آسیاب گندم بدون سبوس‌گیری انجام می‌شود و دانه گندم به طور کامل آسیاب می‌شود. ریز، یکنواخت و همگن شدن سبوس دانه با سایر اجزاء دانه بهترین بستر را برای فرآیند تخمیر مناسب فراهم می‌کند.

فیبرهای غذایی موجود در آرد کامل به عنوان یکی از مهم‌ترین ترکیبات سلامتی بخش در رژیم غذایی انسان مطرح است. فیبر های غذایی اجزایی از سلول‌های گیاهی هستند که در برابر آنزیم‌های دستگاه گوارش انسان مقاومت می‌کنند. فیبرهای غذایی وظایف خود را در بدن از طریق مکانیسم‌های فیزیولوژیکی متعددی جهت تحریک سیستم ایمنی، تولید زنجیرهای کوتاه اسید چرب، کاهش میزان کالری، از بین بردن رادیکال‌های آزاد، حجم دادن به مواد غذایی و تسهیل انتقال سموم بدن از طریق دستگاه گوارش را انجام می‌دهند.

نقش بهبود دهنده ها در فرایند تولید

در فرایند عمل آوری خمیر نان نیازمند بهبوددهنده‌های آرد هستیم. بهبود دهنده‌ها ترکیباتی هستند که با ایجاد انعطاف‌پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت، سبب بهبود کیفی محصول نهایی می‌شوند.

بهبود دهنده‌ها به تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کمک می‌کنند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر را با قابلیت حفظ تازگی بیشتر و تأخیر در بیات شدن نان تولید نمایند. در فرایند تولید، نان باید دارای پخت متعادل، کافی و عاری از سوختگی باشد. نان ضمن داشت طعم و بوی خوشایند لازم است دارای ضخامت مطلوب، رنگ مناسب و عاری از صدمه دیدگی فیزیکی باشد. در نهایت باید استاندارهای شیمیایی فیزیکی بهداشت محصول غذایی را داشته باشد.

 مواد اولیه تولید نان صنعتی 

مواد اولیه مورد نیاز تولید نان صنعتی از آرد کامل و یا آرد غنی شده با ویتامین‌ها و مواد مفید معدنی از غلاتی همانند گندم، جو، جو دو سر و چاودار، آب، مایه خمیر یا بهبود دهنده‌ها، مخمر، نمک طعام، شکر و مواد شیرین کننده، شیر خشک، روغن، مخمر مواد کمک پخت و افزودنی‌ها و تخم‌مرغ می‌باشد .

موارد کاربرد نان صنعتی

نان و محصولات آردبر مهم‌ترین منبع غذایی در تغذیه مردم ایران و تأمین کننده قسمت عمده کالری، پروتئین و ویتامین‌های گروه B بوده و از نظر مواد معدنی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است. به طور کلی، نان یکی از اقلام پایه و اساسی در رژیم غذایی مردم است. مصرف سرانه نان در کشور 120 کیلوگرم گزارش شده است. در حالی که میانگین مصرف سرانه نان در کشورهای اتحادیه اروپا 68 کیلوگرم است که در مقایسه با کشور ما تفاوت چشمگیری دیده می‌شود.

البته بخش زیادی از نان‌های سنتی در کشور ما ضایع می‌شود. در چند سال اخیر مصرف نان به دلائل متعدد از جمله بالا رفتن هزینه سایر مواد غذایی افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. بدیهی است جهت رفع نیازهای اساسی تغذیه‌ای مردم به ویژه اقشار کم درآمد باید از روش‌های بهینه تولید و عرضه استفاده گردد.

یکی از این راه‌ها تهیه نان‌هایی با ارزش غذایی بیشتر و قابلیت ماندگاری طولانی‌تر با حداقل ضایعات و حتی‌الامکان غنی شده با پروتئین، املاح و ویتامین‌ها است. لذا باید از یک سو با فرهنگ‌سازی معرفی و شناساندن نان خوب به مردم و آشنا ساختن افراد جامعه با ایرادات وارد بر تعدادی از نان‌های سنتی زمینه را برای استفاده بیشتر از نان‌های صنعتی در جامعه بیشتر فراهم نمود. از سوی دیگر امکان تولید نان به شکل صنعتی و مدرن و سالم فراهم‌تر گردد.

 دانش فنی و روش تولید  نان

تولید با استفاده از ماشین آلات صنعتی شامل خط تولید آرد کامل، فرگردان، میکسر، دستگاه‌های برش، دستگاه بسته‌بندی، دستگاه بخار، خمیرگیر، رول کن در یک فرآیند مشخص امکان تولید انواع مختلف نان حجیم، نیمه حجیم و مسطح را میسر می‌کند. درتولید نان به روش صنعتی کیفیت محصول بالاتر و هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده و نان تولیدی پایین‌تر می‌آید. با توجه به حساسیت موضوع نان به عنوان یک کالای استراتژیک، کلیه استانداردهای فرآیندی و بهداشتی باید در تولید مد نظر قرار گیرد.

طرح توجیهی نان صنعتی | خط تولید

در فرایند تولید نان‌های صنعتی عملیات تولید بصورت زنجیروار در مراحل متعدد وابسته، پشت سر هم و دارای تقدم و تاخر صورت می‌گیرد. در هر مرحله محصول تحویلی از مرحله قبل طی عملیات فرآوری تکمیل‌تر می‌گردد. در نتیجه در یک خط تولید صنعتی مراحل مختلف فرآوری به شرح ذیل از تولید آرد تا بسته‌بندی نان وابسته به هم هستند.

تولید و آماده سازی آرد

اولین مرحله خط تولید نان‌های صنعتی تولید آرد یک مرحله‌ای کامل و آماده‌سازی آرد می‌باشد. در آماده‌سازی آرد الک کردن و اختلاط آرد به همراه رساندن درجه حرارت آن به حد مطلوب انجام می شود. در طی این فرایند ضمن جداسازی ناخالصی‌های احتمالی و کاهش رطوبت آرد، ذرات آرد به هم چسبیده نیز جدا شده و امکان کپک زدگی هم کاهش می‌باید.

 

به همین منظور از دستگاه الک مجهز به ویبراتور که مشتمل بر چند الک روی هم استفاده می‌شود. با توجه به فرمول اختلاط آردهای مختلف به منظور ایجاد یکنواختی و بهبود کیفیت آرد مورد نیاز تهیه نان در هر مرحله از ورودی سیلوهای جداگانه به همراه مواد بهبوددهنده با رعایت نسبت اختلاط توسط فیدرهای کنترل شده وارد خط تولید خمیر نان می‌شود. جهت دستیابی به خمیری مناسب لازم است حرارت آرد کامل و آب مورد نیاز رگوله و تنظیم شود.

آماده سازی و مخلوط کردن خمیر

روش مخلوط مواد اولیه جهت تهیه خمیر، به نوع نان و مشخصات مورد نیاز محصول بستگی دارد. ظرفیت و نوع مخلوط کن باید براساس بالانس خط تولید و نوع نان تولیدی در نظر گرفته شود. در فرایند اختلاط سریع پچ آماده شده با آب، ذرات و اجزاء آرد همگن، یکنواخت، حل و متورم می‌شوند.

پوک کردن خمیر

عوامل داخلی موجود درخمیر نان سبب تولید گاز می‌شود، این گاز به صورت حباب‌های ریز در کل حجم خمیرنان پخش شده و سبب پف دار شدن نان تولید می‌شود. عمل ورز دادن خمیر را پوک کردن خمیر می‌گویند.

چانه گیری و پخت

بعد از آماده شدن خمیر در بخش اختلاط به منظور دستیابی به نان مورد نظر ضمن انجام فرایندهای مغز دار کردن در صورت لزوم با توزین و تقسیم خمیر آماده شده نهایی به شکل چانه‌های مورد نظر خمیر آماده شده برای بریدن و توزین به دستگاه چانه‌گیر اتوماتیک وارد می‌شود. در این مرحله پس از آماده سازی رویه چانه‌های مسطح یا فرم داده شده به صورت آماده به فرایند پخت وارد و پس از اتمام فرایند پخت نان در فرهای ویژه یا تونل پخت در دما و شرایط ترمودینامیکی مناسب (بسته به نوع نان) وارد فرایند سرد و بسته بندی می‌شود.

سرد کردن و بسته بندی

محصول پس از خنک کاری به منظور حفظ بهداشت و کیفیت کالا از نظر مصرف کننده مطابق استاندارهای نگهداری محصول شامل دما، رطوبت و نوع مواد بسته‌بندی سلولزی، پلیمری یا فلزی همانند کاغذ، مقوا، سلفون و آلومینیوم بسته‌بندی می‌شوند.

طرح توجیهی نان صنعتی | بررسی بازار و رقبا

براساس آمار‌های فائو، هر ایرانی سالانه ١٦٧,٦کیلوگرم گندم، تقریبا معادل ٢.٥ برابر بیشتر از میانگین جهانی گندم مصرف می‌کند. براساس آمار اعلام شده کشورهای آلمان و اتریش سالانه ٨٠ کیلوگرم، فرانسه ٥١ کیلوگرم، انگلیس، ایرلند و آمریکا کمتر از ٥٠ کیلوگرم نان مصرف می‌کنند.

ایرانی ها با مصرف حدوده 120 کیلوگرم نان در سال یکی از رکوردداران جهان به شمار می‌آیند. برای این میزان از مصرف در ایران سالانه حدود 10 میلیون تن انواع نان تولید می‌شود که از این میزان تا پایان سال 1398 تعداد 650 بنگاه صنعتی با نزدیک به 20000 نفر اشتغال و سرمایه گذاری 12588 میلیارد ریال در کشور با ظرفیت تولید 85000 تن نان صنعتی را بر عهده دارند. حدود 115 برابر این ظرفیت نان‌های  سنتی است که در کشور تولید می‌شود. از این میزان تولید تا رسیدن به سفره خانوار ١٥ تا ٢٠درصد آن ضایعات می‌شود و ضرری بیش از 2هزارمیلیارد تومانی به کشور وارد می‌کند. 

بازار مصرف این‌ گونه محصولات عموماً در شهرهای بزرگ‌تر که ذخیره زمان برای مردم مهم‌تر است دامنه مصرف بالاتری نسبت به شهرهای کوچک و روستاها دارد. به همین دلیل استقرار این گونه واحدها غالبا در جوار مراکز پر جمعیت و مراکز استان‌های بزرگ موجه‌تر است. نان‌های صنعتی در تمامی ایام روز از طریق شبکه فروش كليه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای و حتی سوپر ماركت‌ها می‌توان در دسترس مشتريان قرار داد.

طرح توجیهی نان صنعتی | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس  مطالعات انجام شده احداث یک واحد با حداقل ظرفیت اقتصادی 3000 تن انواع نان معادل 103 میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری با احتساب 300 روز فعالیت سالانه نزدیک به ۳ سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. بدیهی است با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی لازم به مطالعات به روز جهت پیش امکاسنجی وجود دارد.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   3000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 1200 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی و خارجی 37799 میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 79,019
2 سرمایه گذاری  درگردش 24,371
3 کل سرمایه گذاری 103,391
4 هزینه تولید سالیانه 93,658

 

   شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 31/1  درصد
دوره برگشت سرمایه 3/07

طرح توجیهی نان صنعتی | مزایای اجرای طرح

نان صنعتی با توجه به ضایعات زیاد تولید در روش تولید سنتی نان، قیمت تمام شده بالاتر و کیفیت پایین‌تر محصول ضرر مالی فراوانی را نصیب کشور نموده است. با توجه به در دسترس بودن تکتولوژی‌های موجود جایگزینی تدریجی نان صنعتی؛ به عنوان یک الزام اقتصادی می‌تواند مورد حمایت دولت قرار گیرد. این مخصول بسته به سطح اتوماسیون می‌تواند با کمترین نیروی انسانی به نسبت روش‌های سنتی راه اندازی شده و بهره‌وری منابع را به همراه داشته باشد.  امتیازات فوق به موازات تقاضای رو به گسترش در مراکز جمعیتی بزرگ کشور جذابیت قابل قبولی برای سرمایه‌گذاری را بر اساس نقاط قوت ذیل به همراه دارد:

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­‌گذاری
  2. مصرف رو به گسترش به عنوان کالای جایگزین نان‌های سنتی و هم به عنوان تولید نان‌های جدید
  3. امکان استفاده از زنجیره‌های بزرگ فروشگاهی عرضه کالا در کشور برای فروش محصولات
  4. عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد
  5. امکان ارتقا سطح تکنولوژی و اتوماسیون خط تولید جهت افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع در تولید
  6. امکان تامین مالی و حمایت دولتی در راستای کاهش ضايعات نان صنعتی
  7. امکان تامين به موقع و همچنين وافر مواد اوليه
  8. امکان استفاده از معافیت مالیاتی و نرخ بهره پایین تسهیلات در زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

اخذ مجوزهای لازم و تامین زیر ساخت بر اساس پلان‌های مهندسی حوزه‌های ساختمانی، صنعتی، مکانیکال و الکتریکی و به صورت قانونی فراهم شده است. وجود حمایت‌های مدیریت شده برای جایگزین نان‌های سنتی با نان‌های صنعتی و تغییر ذایقه مصرف‌کنندگان با توجه به امکان تولید محصولات جدید و امکان کاهش ضایعات نان در سطح کشور؛ راه اندازی این طرح را در ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در دستور کار قرار داده است. برای این کار لازم است جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی اولیه طرح توجیهی تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح توجیهی تولید نان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوکاز طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 

منبع : طرح توجیهی تولید نان صنعتی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی نان صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تفکر خلاق و حل مسئله بخش‌های اساسی فرآیند طراحی برای تبدیل ایده‌ها به نوآوری و شکستن موانع در برابر خلاقیت است. یکی از روش‌های موفق مورد استفاده در تفکر خلاق، تکنیک اسکمپر می‌باشد. در حالی که تکنیک‌های مختلف تفکر خلاقانه و حل مسئله از قبیل طوفان مغزی معکوس، مدل تفکر هورسون، شش کلاه تفکر انتقادی و غیره وجود دارد، اسکمپر یکی از ساده‌ترین و مستقیم‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید. تکنیک اسکمپر مبتنی بر این ایده است که باید چیزهای قدیمی اطراف خود را جدید و به روز رسانی کنیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکنیک اسکمپر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تکنیک اسکمپر

 

 

تکنیک اسکمپر

ایده‌سازی برای کسب و کار بسیار مفید است به همین دلیل کارآفرینان و کسانی که بر اساس طراحی ایده‌ها فعالیت می‌کنند باید بتوانند راهی برای بهبود محصولات و خدمات خود پیدا کنند. در دنیای رقابت آن کسی پیروز میدان است که می‌تواند محصولات و خدمات فعلی خود را از طریق طرز تفکر جدید به جایی برساند که همه وجود آن از خلاقیت و نوآوری سرشار باشد. تکنیک اسکمپر در هفت مرحله این مهم را ایجاد می‌کند.

مشخصات ظاهری تکنیک اسکمپر

شاید برایتان جالب باشد که این تکنیک مخفف چه کلماتی است. باید بگوییم که عنوان کامل و اصلی آن به شرح زیر است:

1- جایگزینی (Substitute)

2- ترکیب (Combine)

3- مناسب کردن (تطبیق دادن-سازگارکردن) برای یک هدف دیگر (Adapt)

4- اصلاح (Modify)

5- تغییر کاربردی (Put to Another Use)

6- حذف (Eliminate)

7- وارونه کردن (Reverse)

روش کار با تکنیک اسکمپر

در این روش شما در مورد هر کدام از موضوعاتی که در بالا ذکر کردیم در خصوص هر محصول و خدماتی که دارید باید سؤالاتی را مطرح کنید. در واقع با این سؤالات شما به بهبود محصولات و خدمات خود کمک می‌کنید. این روش همچنین منجر به شناخت نقاط ضعف در محصولات و خدمات تولیدی شما می‌شود که این مهم زمینه نوآوری برای خلق ایده‌های جدید را فراهم می‌کند.

چگونه از تکنیک اسکمپر استفاده کنیم

قدم اول: انتخاب محصول

کار کردن با این تکنیک سخت نیست. در قدم اول شما باید محصول و خدماتی که می‌خواهید مشکل‌ آن را برطرف کنید و یا آن را ارتقاء داده و یا بهبود ببخشید را انتخاب کنید. انتخاب هر چیزی که قصد دارید آن را بهبود ببخشید می‌تواند نقطه آغاز خوبی برای شما باشد.

قدم دوم: به کار بردن هفت تکنیک اسکمپر

حالا باید هفت موردی که در بالا نام بردیم و نمونه فارسی آن را ذکر کردیم را در مقابل خود قرار دهید. باید یکی یکی در همه بخش‌های نام برده شده برای محصول مورد نظر خودتان شروع به نوشتن و طراحی سؤال کنید. شما باید طوفان فکر را به کار ببرید و تا می‌توانید در مورد محصول مورد نظر خود سؤالات مختلف را طراحی کنید. در همان جای یعنی در مقابل هر سؤالی که نوشتید حتماً به آن‌ها پاسخ دهید.

قدم سوم: بررسی جواب

وقتی به همه سؤالات خود جواب دادید باید تک تک آن‌ها را بررسی کنید و ببینید که کدام یک از پاسخ‌ها می‌تواند به بهتر شدن محصول مورد نظر شما کمک کند و یا مشکلات آن را برطرف سازد. دقت کنید که کدام یک قابلیت این را دارد که به یک ایده کاربردی برای کسب و کار شما تبدیل شود. در صورتی که یکی از پاسخ‌ها توانست به شما کمک کند می‌توانید روی آن کار کرده و ایده مورد نظر را برای بهبود و یا تولید محصول جدید استفاده کنید.

نمونه سؤالات بر اساس تکنیک اسکمپر

1- جایگزینی

تکنیک جایگزین روی قسمت‌های موجود در محصول، خدمات یا ترکیبات آن متمرکز شده است که می‌تواند با دیگری جایگزین شود. سؤالاتی که در این بخش پرسیده می‌شود عبارت‌اند از:

چه بخشی از فرآیند را می‌توان بدون تأثیرگذاری بر کل پروژه جایگزین کرد؟

چه کسی یا چه چیزی بدون تأثیر روند ممکن، می‌تواند جایگزین شود؟

چه بخشی از روند را می‌توان با گزینه های بهتر جایگزین کرد؟

آیا می‌توان زمان یا مکان پروژه را جایگزین کرد؟

چه اتفاقی می‌افتد که بخشی از پروژه را با دیگری جایگزین کنیم؟

در چه جایی می‌توانستید محصول را بفروشید؟

آیا می‌توانیم از جایگزین دیگری به جای محصول x استفاده کنیم؟

آیا می‌توانیم فرآیند را با گزینه‌های ساده‌تر جایگزین کنیم؟

2- ترکیب در تکنیک اسکمپر

روش ترکیبی تمایل به تجزیه و تحلیل و ادغام دو ایده دارد. در بعضی موارد، ترکیب دو ایده نوآورانه می‌تواند منجر به محصول یا فناوری جدید شده که در نهایت تبدیل به قدرت بازار می‌شود. به عنوان مثال، ادغام فناوری تلفن با دوربین دیجیتال، محصول انقلابی جدیدی را در صنعت ارتباطات ایجاد کرد. بحث در مورد روش ترکیبی می‌تواند شامل سوالات زیر باشد:

آیا می‌توانیم دو مرحله از روند را با هم ادغام کنیم؟

آیا می‌توانیم دو فرآیند را همزمان انجام دهیم؟

آیا شرکت ما می‌تواند منابع را با شریک دیگری در بازار ترکیب کند؟

آیا می‌توانیم دو یا چند مؤلفه را با هم مخلوط کنیم؟

3- سازگار شدن

Adapt به بحثی در مورد طوفان مغزی اشاره دارد كه هدف آن تنظیم یا تركیب محصول یا خدمات برای تولید بهتر است. این تنظیم می‌تواند بین تغییرات جزئی و تغییرات اساسی در کل پروژه باشد. Adaption یکی از تکنیک‌های کارآمد برای حل مشکلات از طریق تقویت سیستم موجود است. روش سازگاری می‌تواند سؤالات زیر را شامل شود:

برای رسیدن به نتایج بهتری چه چیزی را باید تغییر دهیم؟

در این کار خاص چه کار دیگری را می‌توان انجام داد؟

چگونه می‌توان روند موجود را بهبود بخشید؟

چگونه می‌توانیم محصول موجود را تنظیم کنیم؟

چگونه می‌توان فرآیند کار را برای بهبود محصول خود انعطاف پذیرتر کنیم؟

4- اصلاح در تکنیک اسکمپر

روش اصلاح عبارت است از تغییر روند به روشی که قابلیت‌های ابتکاری بیشتری را آزاد می‌کند یا مشکلات را برطرف می‌سازد. به عنوان مثال، اصلاح می‌تواند هدف قرار دادن روند پروژه یا تغییر دیدگاه ما در مورد چگونگی نگاه به مسئله باشد. سؤالاتی که در زیر این مقاله مطرح می‌شود عبارتند از:

چگونه اصلاح فرآیند باعث بهبود نتایج خواهد شد؟

اگر ما یک پایگاه مصرف دوگانه داشته باشیم چه می‌شود؟

اگر بازار متفاوت بود، فرآیند کاری و محصولات ما چگونه خواهد شد؟

آیا می‌توانیم فرآیند را تغییر دهیم تا کارآمدتر عمل کنیم؟

5- کاربرد دیگر

این تکنیک مربوط به چگونگی قرار دادن محصول یا فرآیند فعلی به منظور دیگری یا چگونگی استفاده از محصول موجود برای حل مشکلات است. به عنوان مثال، از این روش می‌توان برای یادگیری نحوه تغییر یک محصول موجود به یک بخش دیگر از بازار یا نوع کاربری آن استفاده کرد. سوالات این تکنیک می‌تواند موارد زیر را شامل شود:

چه بخش‌های دیگری در شرکت می‌تواند از محصول استفاده کند؟

در صورت استفاده در جای دیگر، مزایای آن برای محصول چیست؟

چه می‌شود اگر یک بخش تقسیم بازار دیگر را برای محصول فعلی هدف قرار دهیم؟

آیا می‌توانیم یک مرحله خاص به فرآیند اضافه کنیم تا جایگزین دیگری شود؟

آیا می‌توانیم زباله‌ها را برای استفاده دیگر بازیافت کنیم؟

6- حذف در تکنیک اسکمپر

همانطور که از نام آن پیداست، این تکنیک می‌تواند با هدف شناسایی و حذف مواردی به کار رود که می‌تواند برای بهبود کیفیت خدمات و کالاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به کشف قسمت‌های غیر ضروری پروژه کمک می‌کند. سوالات مربوط به این بخش شامل موارد زیر است:

اگر این قسمت را حذف کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

چگونه می‌توانیم بدون بخش خاصی از پروژه به همان خروجی برسیم؟

آیا به این قسمت خاص احتیاج داریم؟

اگر با نیمی از منابع کار می‌کردیم، چه اتفاقی می‌افتاد؟

در برخی شرایط، منابع یا مراحل غیرضروری در این فرآیند بار اضافی را برای رسیدن به نوآوری و خلاقیت در پروژه ایجاد می‌کند. از بین بردن این منابع توانایی نوآوری و تخصیص منابع بیشتر برای خلاقیت در سازمان‌ها را گسترش می‌دهد.

7- وارونه کردن

سرانجام، تکنیک معکوس یا تنظیم مجدد با هدف کشف پتانسیل نوآورانه هنگام تغییر ترتیب در روند خط تولید، انجام می‌شود. معکوس کردن فرآیند یا بخشی از آن می‌تواند به حل مشکلات یا تولید محصول خلاقانه‌تر کمک کند. سوالات این بخش شامل موارد زیر است:

چه اتفاقی می‌افتد اگر روند را معکوس کنیم؟

چگونه می‌توانیم وضعیت فعلی را برای خروجی بهتر تنظیم مجدد کنیم؟

آیا می‌توانیم عناصر وجود در محصول را تعویض کنیم؟

کوتاه سخن اینکه...

تکنیک اسکمپر یکی از ساده‌ترین و مستقیم‌ترین روش‌های تفکر خلاق و حل مسئله از طریق تعدادی تکنیک با انواعی از سؤال است. (S) جایگزین، (C) ترکیب، (A) سازگار، (M) اصلاح، (P) برای استفاده دیگر، (E) از بین بردن و (R) معکوس. با این روش می‌توان برای بررسی مشکلات از هفت منظر استفاده کرد. این روش جامع مطالعه به دستیابی به بهترین تصمیم که باعث نوآوری و خلاقیت می‌شود، کمک می‌کند.

سؤالات متداول در خصوص اسکمپر

آیا برای طراحی سؤال در هر بخشی محدودیتی وجود دارد؟

خیر. اتفاقاً باید تا جایی که می‌تواند انواعی از سؤالات را مطرح کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه برای شما وجود ندارد.

آیا ایده‌های انتخابی را باید به دیگران هم گزارش دهید؟

بله. شما باید جلساتی را در این زمینه در شرکت خود تشکیل دهید و آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. اگر ایده‌های انتخابی زیاد هستند می‌تواند در دو یا سه جلسه با فاصله زمانی مشخصی این کار را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکنیک اسکمپر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تکنیک اسکمپر



:: برچسب‌ها: تکنیک اسکمپر ,
:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آجر یکی از پرمصرف‌ترین محصولات در صنایع ساختمان محسوب می‌شود که در بخش‌های مختلف عمرانی کاربردهای فراوانی دارد. مصرف آجر به عنوان مصالح ساختمانی در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد. هر روزه نیاز به این محصول به دلیل مقاومت‌اش در برابر شرایط جوی و تحمل بارهای فشاری رو به افزایش است. بدیهی است رشد تکنولوژی تولید و کاربرد آن به گونه‌ای بوده که در طول قرن‌ها استفاده از این محصول را در سطح جهان بیشتر کرده است. خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید آجر در ادامه شرح داده شده است. شما می‌توانید برای نوشتن طرح توجیهی با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح توجیهی تولید آجر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید آجر

 

 

طرح توجیهی تولید آجر | معرفی محصول

آجر فرآورده‌ای مصنوعی است که از پخت قالب‌های خشت خشک شده در کوره‌های پخت به روش‌های مختلف همانند قالب‌گیری فشاری یا اکسترود کردن به شکل‌های مختلف به دست می‌آید.

ابعاد آجر به گونه‌ای است که به راحتی در یکدیگر قفل و بست می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث شده که این مصالح به منظور اجرای دهانه‌های وسیع به صورت قوس، طاق و گنبد، کارایی منحصر به فردی داشته باشند و انواع آن شامل آجر ماشینی، آجر ماشینی توپر، آجر ماشینی سوراخدار، آجر سفالی مجوف هستند.

آجرها از نظر مقاومت و شکل ظاهری متفاوت بوده و بسته به موارد استفاده با ابعاد گوناگون تهیه می‌شوند. جهت تهیه کالای نیم ساخته در فرایند تولید آجرهای ماشینی از دستگاه‌های قالب زنی خودکار استفاده می‌شود، بنابراین می‌توان ابعاد آن‌ها را مطابق نیاز بازار تغییر داد. آجر بر اساس نوع مصرف به آجر فشاری، آجر ماشینی، آجر لعابی، آجر نسوز، آجر ماسه آهکی و آجر جوش تقسیم می‌شود.

آجر ماشینی یا آجر سوراخ‌دار

آجر ماشینی یا آجر سوراخ‌دار در بازار ایران به آجرهای هشت یا ده سوراخه ماشینی معروف است. علت وجود این سوراخ‌ها این است که در هنگام دیوارچینی ملات به طور عمودی نیز در آجر نفوذ کرده و باعث استحکام بیشتر دیوار شود.

در ساخت دیوارهای حمال به دلیل اینکه می‌توان به وسیله سوراخ‌های موجود در سطح آجر آنرا با میلگرد، مسلح کرد از این نوع آجر استفاده می‌شود. دیوار آجری مسلح برای مقابله با نیروی زلزله ساخته می‌شود. آجر سفالی از نظر ساخت، شکل، رنگ و مشخصات فنی در نهایت دقت تهیه‌ می‌شوند و بسته به شکل آنها در نقاط  مختلف ساختمان استفاده می‌شوند.

آجر ماشینی

به علت جذب کم آب در آجرهای سفالی و چسبندگی مناسب با ملات از انواع آجر سوراخ‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر خواص آنها سبکی است که باعث بالا رفتن سرعت اجرا می‌شود. بلوک‌های سفالی خود به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم می‌شوند. بلوک های سفالی معمولاً دارای پاشنه‌ای هستند که با استفاده از این پاشنه‌ها می‌توان به راحتی آنها را مابین تیرچه‌های پیش ساخته قرار داد.

 

طرح توجیهی تولید آجر | ویژگی‌های آجر

مشخصات فنی آجرها

برای ارزیابی کیفیت آجرها، شاخص های فنی متعددی به لحاظ شیمیایی و فیزیکی نوع آجر تعیین و برای آن استانداردها و آزمون های کنترل کیفیت در سطح بین المللی و در سطح ملی توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تدوین و منتشر گردیده است تولید کنندگان لازم است این استانداردها را مورد استفاده قرار دهند. تعدادی از این شاخص ها که بر روی کیفیت آجر اثر مهمی دارند عبارتند از:

چگالی یا وزن حجمی آجر، میزان دوام، رنگ آجر، میزان جذب پذیری آب، تلورانس و تغییرات ابعادی و شکل آجر، مقاومت آجر در مقابل سایش، آتشسوزی و حرارت

مواد اولیه تولید آجر

نظر به اینکه تولید آجر از صنایع تبدیلی بخش صنعت محسوب می‌شود لذا وجود مواد اولیه نزدیک به محل کارخانه از الزامات احداث کارخانه‌ی تولید آجر صنعتی است.

سرمایه‌گذار از قبل باید با انجمن تحقیقات زمین شناسی نسبت به وجود خاک مورد استفاده‌ی طرح برای حداقل بیست سال طول عمر کارخانه در یک ظرفیت اقتصادی اطمینان حاصل کرده و مجوزهای استفاده از معدن خاک رس را در زمان شروع احداث طرح دریافت کرده باشد. مواد اولیه مورد نیاز شامل تامین خاک و آب مورد نیاز تولید صنعتی است ولی بیشتر از خاک رس آبرفتی برای تهیه این محصول استفاده می‌شود. در صورت افزایش مقداری ماسه، آجر سفال ترد و پوک می‌شود.

موارد کاربرد آجر

بیشترین کاربرد آجر به عنوان مصالح پرکننده دیوارهای محوطه و دیوار و سقف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به نوع و زیبایی رنگ آجر در بسیاری از بناها به عنوان نما، در داخل و در خارج ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد دیگر مصرف آجر استفاده از آن به عنوان سنگ فرش کف محوطه ها و پلکان در مناطقی با اقلیم خشک است.

دانش فنی و روش تولید آجر

در فرایند تولید آجر صنعتی از تکنولوژی‌های مختلفی جهت آماده‌سازی خاک تولید خشت و پخت آن استفاده می‌شود. در طرح‌های صنعتی خاک پس از نمونه‌گیری و افزودن بهبود دهنده‌های مورد نیاز پس از مخلوط کردن با آب و میکس نمودن (بصورت پرسی و تحت فشار و یا بصورت اکسترود کردن)، به شکل خشت خام آجر مورد نظر در می‌آید که می‌بایست در شرایط مناسبی خشک و به کوره جهت پخت منتقل گردد.

هم سیستم‌های خشک کن و هم کوره‌های پخت دارای تکنولوژی‌های متفاوتی می‌باشند که می‌توانند به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک انجام شوند. مدرنترین تکنولوژی، خشک کن‌های ریلی و کوره‌های پخت آجر تونلی می‌باشند که در آن فرایند تولید بدون توقف و بطور مستمر است. فرایند تولید آجر به شرح زیر بیان می گردد:

الف)تهیه و آماده نمودن مواد اولیه

خاک رس آبرفتی با مقدار لازم ماسه و افزودنی‌های لازم برای استاندارد سازی خاک از معدن برای تهیه گل و خشت خام ضمن همگن شدن به سایت کارخانه وارد می‌شوند.

 ب)تهیه گل وخشت خام

خاک آماده شده با مقدار مناسبی آب ترکیب و در صورت لزوم برای عمل آوری به آن اجازه خواب داده و سپس با انتقال آن به دستگاه تحت فشار خشت متناسب با قالب آجر مورد نظر تولید می‌گردد.

زمانی که محصول نیم ساخته از ماشین‌های شکل دهی خارج می‌شوند مقدار قابل توجهی رطوبت به همراه دارند که لازم است قبل از پخت بطور مناسب خشک گردد تا از تغییر شکل زیاد و ترک در سطح خشت جلوگیری به عمل آید. همچنین از صرف هزینه سوخت بیشتر در کوره اصلی و امکان دوده گرفتن کوره به سبب رطوبت زیاد اولیه و سوخت ناقص جلوگیری شود. در تمامی مراحل لازم است رطوبت و گرما کنترل شود.

ج)پختن آجرسفال

پس از خشک شدن خشت, آنرا در کوره میچینند بطوریکه که به همدیگر نچسبند، تا هوا، ‌شعله و گاز از لای آجرها بگذرند. کوره‌های آجرپزی مد نظر در این طرح کوره با آتش رونده و آجرسفالی ثابت است که به نام کوره هوفمن اشتهار دارد.

کار این کوره پیوسته است و گرمای آن خیلی کم هدر می‌رود. چون حلقه‌ایی ساخته می‌شود آنرا کوره حلقه‌ایی هوفمن نامیدند. گداختن یکی ازمهمترین قدم‌ها درساختن آجرسفال می‌باشد.

د) خارج کردن آجر از کوره

آجر سفال بعد از پخته شدن یک مرتبه از کوره خارج نمی‌شود چون ترک می‌خورد. آجر در کوره در دمای ۸۰۰ تا ۸۵۰ درجه سانتیگراد مواد زودگداز همراه با رس گداخته می‌شوند و اجزای دیرگداز را احاطه می‌نمایند و بعد طولی رس‌ها نقصان می‌یابد و خشت حرارت دیده به مصالح یکپارچه‌ای تبدیل می‌شود. در حلقه کوره هوفمن دو جریان هوا وجود دارد؛ هوایی که در نیم‌دایره اول، از اتاق پخت به سمت بیرون جریان دارد و اتاق‌های بعدی را پیش‌گرم می‌کند و هوایی که در نیم‌دایره مقابل، از بیرون به سمت اتاقک پخت جریان دارد و اتاق‌های قبلی را خنک می‌کند.

با اتمام عملیات پخت در اتاق پخت، در اتاق روبرویی حلقهٔ هوفمن نیز عملیات بارگیری تمام می‌شود و درب آن به بیرون بسته می‌شود. در این مرحله، مشعل‌ها از سقف اتاق پخت به سقف اتاق بعدی منتقل می‌شوند و درب اتاق روبرویی این اتاق (اتاق پخت جدید) برای تخلیه و بارگیری گشوده خواهد شد.

 

طرح توجیهی تولید آجر | بررسی بازار و رقبا

بر اساس آمار رسمی وزارت صنعت و معدن و تجارت تا تاریخ پایان اسفند سال98 تعداد 1677 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 12104میلیارد ریال، اشتغال 80 هزار نفر و با ظرفیت اسمی 5/11میلیارد قالب در سال را در واحدهای تولید انواع آجر در کشور مشغول به فعالیت می باشند که بیشترین تعداد واحدهای مستقر کشور در 3 استان خراسان رضوی، اصفهان و قزوین قرار دارند.

با توجه به تحقیقات میدانی طول عمر متوسط و فرسودگی ماشین آلات، بررسی راندمان تولید عملی و پایش آماری واحدهای راکد، آمار واقعی تولید در کشور کمتر از 50 درصد مقدار اسمی است که امکان سرمایه گذاری در واحدهای جدید و یا به سازی و نوسازی واحدهای قدیمی را می‌تواند در دستور بررسی قرار دهد.

آمار واردات و صادرات

بر اساس آمار منتشر شده گمرک جمهوری اسلامی واردات انواع آجرهای مختلف به کشور معادل 1میلیون دلار با وزن 340تن تا پایان فروردین 1398 بوده است. در همین زمان آمار صادرات 5400 تن بوده که ارزش دلاری معادل نیم میلیون دلار داشته است. چنانچه 30 درصد مجوزهای طرح های جدید صادره با پیشرفت صفر تا 99 درصد به بهره برداری برسند پیش بینی امکان عرضه طی سال‌های آتی تا افق سال 1402 به ظرفیت اسمی معادل 20میلیارد قالب انواع آجر در سال خواهد بود.

برآورد صرفه تولید جغرافیایی

با توجه به هزینه بالای حمل آجر سفال به نسبت فروش درب کارخانه آن بررسی توان تولید و میزان تقاضا به صورت استانی در شرایطی که تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نباشد بسیار منطقی و مقعول است چرا که بسیاری از استان های کشور وارد کننده آجر با قیمت تمام شده بسیار بالا به دلیل هزینه های حمل هستند. بر همین اساس غیر از آجرهای بسیار تخصصی و ویژه، واردات آجرهای سفال و فشاری دارای توجیه اقتصادی نمی باشد.

همچنین به دلایل ساختار زمین شناسی کشورهای همسایه و عدم امکان تامین مواد اولیه توسط آن‌ها، امکان صادرات آجر سفال به کشورهای همسایه وجود دارد. با بررسی تعداد پروانه های ساختمانی صادره از طریق شهرداری ها در بخش های مسکونی، تجاری، آموزشی، بهداشتی و صنعتی می توان واحدهایی با ظرفیت حداقل 6000 تن تولید آجرهای سفالی را در استان‌های مختلف جهت تامین تقاضای آتی به میزان 20میلیارد تا افق 1402 را در دستور کار قرار دادیم.

 

طرح توجیهی تولید آجر | سرمایه گذاری مورد نیاز

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  10000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 2690 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی 21699 میلیون ریال
4 تعداد روزهای کاری 210 روز

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 45،548
2 سرمایه گذاری  درگردش 4663
3 کل سرمایه گذاری 50،211
4 هزینه تولید سالیانه 27،185

   شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 38/7  درصد
دوره برگشت سرمایه 2/18

 

طرح توجیهی تولید آجر | مزایای اجرای طرح

  1. اشتغال زایی در محل اجرای طرح
  2. مصرف انرژی پایین‌تر نسبت به سایر مصالح ساختمانی
  3. دسترسی به مواد اولیه طبیعی
  4. طول عمر بالا
  5. شیوه‌ی تولید و تکنولوژی قابل دسترس
  6. دارای توجیه اقتصادی در مناطقی که امکان تهیه مواد اولیه آن میسر باشد
  7. کمک به توسعه عمران و نوسازی کشور

 

نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

با توجه به بررسی های به عمل آمده در حوزه عرضه و تقاضا و پیش بینی تولید و مصرف در صورت وجود پتانسیل، کانسارهای معدنی مورد نیاز در سطح شهرهای مختلف استان های کشور اللخصوص در شهرهایی از کشور که واردکننده انواع آجر و مصالح ساختمانی هستند به دلیل نقش عمده هزینه حمل بر قیمت تمام شده آجر کاملا توجیه اقتصادی دارد.

لذا لازم است جهت بررسی امکان وجود مواد اولیه مورد نیاز تولید آجر، راه اندازی طرح، کسب مجوزهای مختلف و اجرای درست پروژه می‌توانید از کارشناسان خبره کاردوک مشاوره بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح توجیهی تولید آجر می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید آجر



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید آجر ,
:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تمام کسانی که در زمینه تولید کالا و خدمات فعالیت دارند، یک کد اقتصادی باید دریافت کنند. این کد 12 رقم است و بر اساس قوانین برای اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند، صادر می‌شود. در واقع هر کسی که شرکت خود را ثبت کرده است، باید کد اقتصادی مخصوص به خود را داشته باشد. بدون کد اقتصادی نمی توانید بسیاری از اقدامات تجاری را انجام دهید. مالیات یکی از هزینه هایی است که باید آن را در نظر بگیرید و از قوانین مربوط به آن مطلع باشید. برای اطلاع بیشتر مقاله فرار مالیاتی را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره جهت دریافت کد اقتصادی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : دریافت کد اقتصادی

 

 

دریافت کد اقتصادی

زمانی که شرکت‌تان به ثبت رسید و آگهی تأسیس منتشر شد، باید ظرف مدت دو ماه به اداره دارایی مراجعه کنید و برای دریافت کد اقتصادی ویژه خود، پرونده تشکیل دهید. در واقع شما باید یک پرونده مالیاتی در دارایی تشکیل دهید، چون بدون آن نمی‌توانید کد اقتصادی خود را دریافت کنید. وقتی کد اقتصادی نداشته باشید هیچ فعالیت اقتصادی از جمله معاملات و عقد قرارداد نمی‌تواند در تجارت شما اتفاق بیفتد.

بسیاری از صاحبان کسب و کار در این مرحله نمی‌دانند چطور و چگونه برگه‌های مربوط به مالیات را پر کنند، تا در آینده با مشکل رو به رو نشوند. ما در مرکز مشاوره کاردوک به شما در این زمینه خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهیم.

اهمیت کد اقتصادی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کد اقتصادی برای کسب و کار شما لازم بوده و مزایای زیادی دارد از جمله این مزایا عبارتند از:

  • اخذ کارت بازرگانی
  • شرکت در مزایده‌ها
  • صدور فاکتور
  • باز کردن حساب در بانک
  • شرکت در مناقصات
  • اخذ قرارداد با شرکت‌های دولتی
  • نشان شما در سازمان امور مالیاتی
  • امکان بررسی راحت دفاتر، صورت حساب‌ها و فاکتورهای صادر شده
  • کسب مجوز برای فعالیت‌های تجارتی و پرداخت حقوق دولت در قالب مالیات
  • جلوگیری از رقابت‌ها و تلاش‌های ناسالم در عرصه تجارت
  • امکان فعالیت اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی جهت دریافت کد اقتصادی

  • درخواست کتبی شخص
  • سه قطعه عکس 2*3 متقاضی
  • کپی از پروانه کسب
  • کپی از تمامی صفحات مدارک شناسایی
  • پرداخت مبلغ 10000 ریال و ارایه فیش پرداختی
  • تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی
  • کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی جهت دریافت کد اقتصادی

  • درخواست کتبی شرکت
  • روزنامه‌ی رسمی که آگهی تأسیس شرکت در آن درج شده باشد
  • فیش پرداختی به مبلغ 10000 ریال
  • کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی
  • کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

روش دریافت کد اقتصادی

پس از آنکه مدارک تکمیل شد باید مدارک را همراه با فرم اطلاعات هویت اشخاص حقیقی به حوزه مالیاتی اداره مالیات تحویل داد. هر پرونده مالیاتی یک سرممیزی دارد. پس باید پس از تحویل مدارک، سر ممیزی مالیات آنها را بررسی کند. بعد از تایید و ثبت در دفتر، با گرفتن مدارک، رسیدی مبنی بر تحویل مدارک صادر می‌کند و آن را تحویل می‌دهد.

سپس مدارک به اداره‌ی نظارت و پیگیری تحویل داده و این اداره آنها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و اداره شماره اقتصادی ارسال کرده و مسئولان مربوطه بعد از بررسی مدارک، کارت شماره‌ی اقتصادی را صادر می‌کنند.

در مورد کد اشخاص حقوقی هم روال به همین صورت است. پس از آنکه کارت تهیه شد و فرم اطلاعات اشخاص حقوقی تکمیل شد مدیر عامل یا وکیل قانونی آن را تنظیم کرده و با مهر شرکت ممهور می‌کنند. پس از آن مدارک را به حوزه مالیاتی تحویل داده و باقی مراحل همانند مراحل اخذ شماره اقتصادی توسط اشخاص حقیقی است.

مراحل بعد از دریافت کد اقتصادی

  1. مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به آدرس tax.gov.ir
  2. انتخاب گزینه «ثبت نام الکترونیکی شماره اقتصادی» از منوی سمت راست صفحه نمایش داده شده و کلیک بر روی متن “ورود به سامانه”
  3. انتخاب گزینه «سامانه پیش ثبت نام کد» از صفحه‌ی نمایش داده شده
  4. وارد کردن اطلاعات اولیه درخواست شده در سایت و ذخیره آن‌ها
  5. پس از انجام مراحل فوق در صورتی که آدرس و کد پستی و اطلاعات خود را به صورت صحیح اعلام کرده باشید. پس از یک روز، نام کاربری و کلمه عبور به شماره تلفنی که در سامانه وارد کرده‌اید پیامک می‌شود.
  6. پس از دریافت پیامک فوق باید مجدداً مراحل 1 و 2 را تکرار و بعد از آن مرحله 7 را انجام دهید.
  7. پس از انجام مرحله 1 و 2، در صفحه باز شده بر روی متن سامانه ثبت نام شماره اقتصادی کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را مطابق اسناد قانونی و ثبتی تکمیل و ذخیره کنید.
  8. در این مرحله کار ثبت نام کد اقتصادی به پایان می‌رسد و در صورت نبود مشکل در اطلاعات وارد شده کد اقتصادی شما فعال می‌شود.
  9. برای اطلاع از وضعیت ثبت نام شماره اقتصادی خود، هر چند روز یکبار مراحل 1 و 2 را انجام دهید و در صفحه نمایش داده شده، با انتخاب گزینه «پیگیری سریع وضعیت ثبت نام کد اقتصادی» و وارد کردن نام کاربری و رمز ورود از آخرین وضعیت شماره اقتصادی خود مطلع شوید و در صورت اعلام مشکل توسط سامانه، نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

هزینه دریافت کد اقتصادی

هزینه تشکیل پرونده اخذ کد اقتصادی در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن سند اداری یا اجاره نامه هلوگرام دار اداری در مؤسسات خدمات اداری مختلف، متفاوت است؛ هزینه آن از ۶۰۰ الی ۹۰۰ هزار تومان شاید هم بالاتر متغیر می‌باشد.

سؤالات متداول در مورد کد اقتصادی

آیا می‌توان از کد اقتصادی دیگران استفاده کرد؟

طبق تبصره‌ی ۱ ماده‌ی ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، استفاده‌کنندگان از کد اقتصادی دیگران نسبت به مالیات بر درآمد و همچنین جرایم موضوع این ماده با اشخاصی که کد اقتصادی آنان مورد استفاده قرارگرفته است مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

چه کسانی برای فعالیت به کد اقتصادی نیازی ندارند؟

تکیه و مساجد، اشخاص حقیقی و حقوقی که در امور هنری فعالیت دارند. مانند فیلم سازی، نقاشی، خطاطی و … اشخاص حقیقی و حقوقی که در امور علمی فعالیت دارند. مانند مدارس، دانشکده، دانشگاه و …. اتحادیه امور صنفی و افراد حقیقی که در امور پیمانکاری فعالیت دارند و در سال در آمد زیر پنجاه میلیون تومان دارند.

برای دریافت مشاوره جهت دریافت کد اقتصادی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : دریافت کد اقتصادی



:: برچسب‌ها: دریافت کد اقتصادی ,
:: بازدید از این مطلب : 701
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چطور برای اخذ استاندارد باید اقدام کرد؟ داشتن علامت استاندارد نشان می‌دهد که کالا و محصولات تولید شده از طرف شما دارای ضمانت است و شما از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه برای تهیه کالاهای تولید شده استفاده کرده‌اید. در واقع استاندارد بین محصولی که از سمت مشتری خریداری شما و هزینه‌هایی که پرداخت می‌شود، تعادل خوبی برقرار می‌کند. از طرفی دیگر اگر به دنبال این هستید که برای محصولات خود علامت استاندارد را دریافت کنید باید دقت داشته باشید که قوانین و شرایط آن ممکن است هر چند وقت یک بار تغییر کرده و یا به روز شود. پس مطابق با شرایط و قوانین زمان خود اقدامات مناسب را برای اخذ استاندارد انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اخذ استاندارد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاورهکاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : اخذ استاندارد

 

 

اخذ استاندارد

هر کالا و خدماتی بر اساس چهارچوب اصولی استاندارد تولید و عرضه می‌شود. همه کشورهای دنیا بر اساس همین علامت استاندارد و قوانین جاری آن اقدام به تولید کالا و خدمات می‌کنند تا محصولی که در نهایت به دست مشتری می‌رسد از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در ایران هم سازمان استاندارد ملی بر کیفیت محصولات بر اساس قوانین استاندارد نظارت می‌کند. از همین رو اگر در زمینه تولید کالاها و محصولات مختلف فعالیت دارید، اخذ استاندارد را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهید.

 

استاندارد اجباری و استاندارد تشویقی

کسانی که در زمینه ساخت و تولید انواعی از کالاهای صنعتی فعالیت می‌کنند، مجبور هستند که نشان استاندارد را اخذ کنند. مثلاً مواد غذایی و بهداشتی باید نشان استاندارد داشته باشند و هیچ استثنایی در این زمینه برای کالایی وجود ندارد.

دریافت نشان استاندارد باید قبل از اقدام به تولید محصول انجام شود تا تولید کننده محصول را بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید و به بازار عرضه کند. برخی از محصولات نیازمند داشتن نشان استاندارد نیستند و اگر تولید کننده محصولات خود را با کیفیت بالایی عرضه کند، به تولید کننده نشان استاندارد تشویقی داده می‌شود که می‌تواند آن را روی محصول خود درج کند.

 

رعایت اصول استاندارد ملی

می‌توان گفت تقریباً در همه جای دنیا قوانین یکسانی برای تولید محصول بر اساس معیارهای استاندارد وجود دارد. اما اجرای دقیق آن قوانین به عواملی چون فرهنگ یک جامعه بستگی دارد. نقش مردم در این زمینه بسیار پر رنگ است. اگر مردم به طرف مصرف کالاهایی بروند که نشان استاندارد دارند، آن وقت تولیدکنندگان به سمت استاندارد کردن محصولاتشان قدم برمی‌دارند.

یکی از عوامل مهم دیگر در جامعه عدم توجه تولید کنندگان به اخذ نشان استاندارد است. اگر هنوز نشان استاندارد ندارید نباید محصولی را تولید کنید، چون نمی‌توانید آن را در بازار به دست مردم برسانید. در این صورت سرمایه شما از بین می‌رود و تعداد زیادی از افراد بیکار می‌شوند.

 

مراحل اخذ استاندارد ملی ایران

مرحله اول اخذ استاندارد | داشتن مجوز

شما هر محصولی را که تولید می‌کنید باید کلیه مجوزهای لازم را داشته باشد. مجوز فعالیت‌ها نشان می‌دهد که کلیه کسب و کار شما بر اساس قوانین کشور است.

مرحله دوم | وجود امکانات کافی

برای اینکه محصولی را تولید کنید باید مکان مناسبی را برای آن در نظر بگیرید و همچنین امکانات کافی و لازم هم برای تولید شما باید فراهم باشد. مکان مناسب و امکانات کافی در هنگام دریافت مجوز توسط کارشناس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرحله سوم اخذ استاندارد | مراجعه به سازمان استاندارد

هر کسی که می‌خواهد برای محصولات و کالاهای تولید شده خود نشان استاندارد دریافت کند باید به سازمان استاندارد استان خود مراجعه کرده و درخواست خود را به صورت کتبی و از طریق پُر کردن فرم‌های مربوطه، برای مدتی یکساله، مجوز تولید آزمایشی کالاهای خود را دریافت می‌کند.

مرحله چهارم | رعایت قوانین استاندارد

کسی که می‌خواهد نشان استاندارد را بگیرد باید با قوانین استاندارد ملی را قبول کرده و کالاهای خود را بر اساس معیارهایی که به او گفته شده تولید کند و به رعایت اصول درج شده در قانون استاندارد بپردازد.

مرحله پنجم اخذ استاندارد | معرفی کنترل کیفی

واحد و سازمان متقاضی دریافت نشان استاندارد باید کنترل کیفی خود را به سازمان استاندارد استان خود معرفی کند. سازمان استاندارد هم صلاحیت‌های مسئول کنترل کیفی را بررسی کرده و بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی لازم مجوز صلاحیت فرد را صادر می‌کند.

مرحله ششم | ارائه گواهی مالکیت علامت تجاری

واحد تولیدی باید گواهی مالکیت علامت تجاری خود را به سازمان استاندارد ارائه دهد (علامت تجاری واحد تولیدی باید در سازمان ثبت علائم کشور ثبت شده باشد).

مرحله هفتم | ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت

از جمله مهم‌ترین شرایطی که به یک واحد تولیدی نشان استاندارد می‌دهند این است که باید آزمایشگاه کنترل کیفیت را ایجاد کنند. از این رو واحد تولیدی بعد از اینکه آزمایشگاه کنترل کیفیت را صادر کرد، آن را به سازمان ملی استاندارد ارائه می‌دهد.

مرحله هشتم | تدوین نظامنامه کنترل کیفیت

متقاضی گرفتن نشان استاندارد باید نظامنامه کنترل کیفیت خود را تدوین کند. این نظامنامه شامل تمام دستورالعمل‌های لازم برای حفظ کیفیت کالای تولیدی است.

مرحله نهم اخذ استاندارد | صدور مجوز استاندارد یک ساله

اگر سازمان و نهاد تولیدی متقاضی کلیه مراحل گفته شده را طی کند مجوز استاندارد ملی یک ساله صادر می‌گردد. هنگامی که اعتبار آن به پایان رسید، واحد تولیدی و سازمان مورد نظر باید برای تمدید آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 

بازدید سازمان استاندارد

یکی از نکاتی که همه تولید کنندگان باید آن را رعایت کنند این است که وقتی نشان استاندارد خود را دریافت می‌کنند، هر چند وقت یک بار به صورت سرزده کارشناسانی برای ارزیابی محصول تولیدی شما به مراکز تولیدی مراجعه می‎کنند تا همه چیز بر اساس قوانین استاندارد ملی باشد. اگر فردی بر خلاف قوانین گفته شده این کار را انجام دهد، پروانه استاندارد واحد تولیدی متقاضی را باطل می‌کنند.

 

مدارک لازم برای اخذ استاندارد

  • کپی برابر اصل آگهی ثبت واحد تولیدی خدماتی در روزنامه رسمی کشور
  • کپی برابر اصل آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور
  • کپی برابر اصل پروانه تأسیس، بهره‌‎برداری و پروانه فعالیت از مراجع قانونی همراه با رونوشت آخرین تغییرات
  • کپی برابر اصل آگهی رسمی ثبت نام یا علامت تجاری محصول در روزنامه رسمی کشور در طبقه فرآورده مورد نظر
  • ارائه مدارک مرتبط با نام تجاری واحد تولیدی یا خدماتی

 

سؤالات متداول در خصوص اخذ استاندارد

آیا می‌توانیم چند استاندارد را درخواست کنیم؟

بله. هر شرکتی می‌تواند با توجه به زمینه‌های مختلف فعالیتش، استانداردهای مختلفی را اخذ کند.

پروانه تأیید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت چند ساله است؟

مدت اعتبار پروانه‌های تأیید صلاحیت دو ساله می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اخذ استاندارد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : اخذ استاندارد



:: برچسب‌ها: اخذ استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 819
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

استعلام چک چگونه امکان پذیر است؟ اگر شما هم صاحب کسب و کار هستید، به احتمال زیاد با چک سر و کار دارید و نمی‌توانید آن را در معاملات خود کنار بگذارید. از این رو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما این است که سابقه حساب صادر کننده چک را مورد بررسی قرار دهید. امروزه شما می‌توانید قبل از اینکه از کسی چک بگیرید، از وضعیت اعتباری و همچنین سابقه حساب صادر کننده چک اطلاعات مفید و قابل توجهی را به دست آورید که این امر استعلام چک را برای شما راحت‌تر می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعلام چک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع: استعلام چک

 

 

استعلام چک

سامانه صدور یکپارچه الکترونیک دسته چک (صیاد) که هدف آن کاهش تخلفات در زمینه صدور چک است، شرایطی را فراهم کرده تا افراد به راحتی بتوانند سابقه حساب صادر کننده چک را مورد بررسی قرار دهند. در واقع وقتی از چک‌های جدید استفاده کنید مشکلات زیادی در حوزه چک و استعلام آن برای شما برطرف می‌گردد.

 

استعلام چک از طریق پیامک

یک سامانه پیامکی برای این موارد ایجاد شده است. سامانه پیامکی با سرشماره «701701» به شما کمک می‌کند تا فرآیندهای بانکی خود را با سرعت بیشتری انجام دهید. در واقع بدون نیاز به اینترنت شما می‌توانید به راحتی وضعیت سابقه صادر کننده چک را بررسی کنید.

 

مراحل انجام آن از طریق پیامک

مرحله اول: ارسال شناسه استعلام 16 رقمی

همانطور که گفتیم شما باید پیامکی را به شماره «701701» ارسال کنید. در متن پیامک خود باید شماره 16 رقمی که در قسمت چپ برگه چک وجود دارد را وارد کنید. باید شماره 16 رقمی را به این شکل پیامک کنید. «شناسه‌ی استعلام ۱۶ رقمی*۱*۱». شناسه 16 رقمی به صورت عددی و هم به شکل QR کد بر روی برگ چک نوشته شده است.

مرحله دوم: دریافت پیامک از طرف بانک مرکزی

وقتی که ارسال پیامک شما تأیید شد از سوی بانک مرکزی یک پیامک دریافت خواهید کرد که وضعیت و اطلاعات لازم در خصوص اعتبار چک صادر کننده را به شما اعلام می‌کند. در واقع اعتبار صادر کننده چک از طریق رنگ‌هایی که رتبه بندی شده مشخص می‌گردد.

رنگ قرمز: نشان می‌دهد که صادر کننده چک در حدود 10 فقره چک برگشتی و یا بیش از 500 میلیون ریال تعهد برگشتی است.

رنگ قهوه‌ای: صادر کننده چک 5 تا 10 فقره چک برگشتی و یا حدود 500 میلیون ریال تعهد برگشتی دارد.

رنگ نارنجی: نشان می‌دهد که صادر کننده 2 الی 4 فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 200 میلیون ریال تعهد برگشتی است.

رنگ زرد: صادر کننده چک دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 50 میلیون ریال تعهد برگشتی است.

رنگ سفید: صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا در صورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است.

 

جزئیات مهم در خصوص استعلام چک

1- شما باید متن پیامک خود را به صورت عددی و بدون اضافه کردن فاصله و یا نیم فاصله، بنویسید.

2- در هر پیامک مبلغ 3500 ریال از شما کسر می‌شود. البته برای دریافت پاسخ هزینه‌ای کسر نخواهد شد.

3- شما با یک شماره تلفن فقط می‌توانید چهار مرتبه استعلام بگیرید.

 

مهم‌ترین نکات برای استعلام چک

1- ممکن است اشخاصی حساب‌های مشترک زیادی داشته باشند. از این رو وضعیت استعلام آن‌ها به این صورت است که اطلاعات مربوط به بیشترین مبلغ و بالاترین تعداد چک‌های برگشتی برای درخواست کننده استعلام ارسال خواهد شد.

2- نباید برای دریافت پیامک استعلام خود عجله کنید. این سامانه هنوز آنقدرها هم سریع نیست. به این ترتیب ممکن است 15 دقیقه طول بکشد. اگر بیشتر از این شد بانک پیامکی را با عنوان “عدم امکان اخذ استعلام” برای فرد درخواست کننده ارسال می‌نمایید و فرد می‌تواند در زمانی دیگر اقدام به استعلام نماید.

3- فقط اشخاص حقوقی می‌توانند استعلام چک را انجام دهند که اطلاعات آن‌ها در داده‌های بانک مرکزی ثبت شده باشد. در غیر این صورت بانک در پاسخ کاربر درخواست کننده، پیامکی را با عنوان “شناسه ملی …… قابلیت استعلام ندارد” را ارسال می‌نماید.

4- در صورتی که استعلام خود را از طریق پیامک انجام می‌دهید دقت داشته باشید که باید اس ام اس دریافتی شما هم با همین سرشماره «۷۰۱۷۰۱» باشد، در غیر این صورت دریافت هر پیامکی غیر از این سرشماره، اعتبار ندارد.

 

نرم افزار استعلام چک

نرم افزاری به نام « واقعيت افزوده نما» طراحی شده است. این نرم افزار برای گوشی‌های اندروید و هوشمند قابلیت اجرا دارد که حقایق و اطلاعاتی در خصوص نکات امنیتی موجود در اسکناس، ایران چک و اوراق امنیتی که بانک مرکزی متولی چاپ و توزیع آن است را ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که این برنامه قابلیت تشخیص اسکناس و ایران چک جعلی را ندارد.

 

سامانه استعلام چک

در حوزه اعلام سرقت و استعلام چک‌های بانکی در کشور سامانه‌ای به نام ساد 24، در این خصوص فعالیت می‌کند. هدف این سامانه پیشگیری از جعل و کلاه‌برداری چک‌های سرقتی و مفقودی است. این سامانه کمک می‌کند که از نقل و انتقال چک‌های مورددار خودداری کنید. می‌توانید این نرم افزار را دانلود کرده و برای استعلام چک مورد استفاده قرار دهید.

 

سؤالات متداول در خصوص استعلام چک

مدت زمان نگهداری اطلاعات چک‌های ثبت شده فعال بر روی سامانه ساد 24 چقدر است؟

از زمان ثبت چک‌، به مدت ۱۴ ماه می‌باشد. امکان دارد در این مدت به دلایل فنی (به‌روز‌ رسانی سایت، قطعی اینترنت و...) سامانه ساد 24 وقتاً از دسترس خارج شود که بعد از مدتی دوباره به جریان می‌افتد.

آیا از طریق سایت بانک مرکزی هم می‌توانیم چک‌های مورد نظر خود را استعلام کنیم؟

اخیراً این امکان فراهم شده تا استعلام چک‌های صیادی از طریق سایت cbi.ir انجام شود. مشتریان می‌توانند شناسه 16 رقمی مندرج در چک‌های صیادی را در بخش استعلام چک صیادی سایت بانک مرکزی وارد کرده و از استعلام چک مورد نظر خود اطمینان پیدا کنند. این مهم به صورت رایگان و نامحدود انجام می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعلام چک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: استعلام چک



:: برچسب‌ها: استعلام چک ,
:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()