نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از صاحبان سرمایه به دنبال یک اصول مدیریت در سازمان خود هستند تا بتوانند آن را به بالاترین درآمد ممکن برسانند. پس از ورود به بازار کار دیر یا زود متوجه می‌شوید که در هر حوزه‌ای، مدیریت اصلی اساسی و انکارناپذیر است. به طوری که موفقیت و رشد سازمان مستقیما به عملکرد مدیران آن بستگی دارد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که مدیریت به عنوان یک علم شناخته می‌شود، پس شما هم اگر به دنبال هدایت مجموعه خود هستید، باید پایه‌های علم مدیریت را بشناسید. خوب است بدانید اصول مدیریت تنها برای مدیران نبوده و در هر زمینه و بخشی که فعالیت دارید، آگاهی از این اصول به یاری شما می‌آیند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

 

منبع: اصول مدیریت

 

تعریفی کوتاه از مدیریت

قبل از آن که بخواهیم اصول مدیریت را شرح دهیم، خوب است با مفهوم مدیر و مدیریت آشنا شوید. مدیر کسی که کار مدیریت را انجام می‌دهد، او محیطی مناسب برای کسانی که می‌توانند برای اهداف سازمان مفید باشند، فراهم می‌کند. در عمل، مدیریت ادغامی از دانش، هنر و خلاقیت است که در جهت اهداف سازمان از آن‌ها استفاده می‌کند. مدیری موثر است که بتواند در شرایط سخت زیردستان را با خود هماهنگ کند. تصمیمات یک مدیر شایسته بر اساس تفکر عمیق و آینده نگری است. برای رسیدن به این اهداف و ویژگی‌ها لازم است تا علاوه بر دانش، با اصول مدیریتی نیز آشنا باشید. 

مقاله موانع خلاقیت را مطالعه نمایید.

اصول مدیریت چیست؟

نظریه‌های متعددی درباره اصول مدیریت ذکر شده‌اند که در هر کدام از آن‌ها مباحث مختلفی در نظر گرفته شده است. اما در همه آن‌ها می‌توان به اشتراکاتی رسید. در ادامه به دو دیدگاه پرداخته‌ایم که هم طرفداران بیشتری داشته و هم در عمل کاربردی‌تر بوده‌اند.

اصول پنجگانه مدیریت

بعد از آنکه نظریات مختلفی درباره وظایف مدیر مطرح شد، پنج وظیفه به عنوان وظایف و اصول مدیریت میان صاحبان نظر به توافق رسید. این پنج اصل عبارتند از؛

  1. برنامه ریزی
  2. سازماندهی
  3. هدایت و کنترل
  4. به کارگماردن
  5. رهبری

برنامه ریزی ؛ قدم اول در اصول مدیریت

برنامه ریزی از جمله اصولی است که همه صاحب نظران در مورد آن اتفاق نظر دارند. مدیری که فاقد مهارت برنامه ریزی باشد، به سازمان آسیب زده و مانع از رشد آن می‌شود. با برنامه‌ریزی اهداف، مسیر اجرایی، روش و ابزار مورد نیاز مشخص است. در واقع وقتی مدیر برنامه ریزی داشته باشد با اتفاقات غیرمترقبه مواجه نمی‌شود. او در برخورد با بحران‌ها می‌داند به کدام سو باید حرکت کند و سلیقه شخصی را در کار دخالت نمی‌دهد. مقاله ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی کلیک کنید.

سازماندهی ؛ اصول سازماندهی در مدیریت را بشناسید

مدیر با سازماندهی وظایفی را از حالت کلی به حالت جزئی‌تر در می‌آورد. بدین صورت واحدهای مختلف با فعالیت در کنار یکدیگر قادر به رسیدن به اهداف سازمان می‌شوند. برای مثال برای درست کردن یک پیتزا با توجه به منابع مالی موجود مواد اولیه را تهیه کرده و بر اساس ظرفیت فرها در ساعت سفارش دریافت می‌کند، او می‌داند که برای سرعت بخشیدن به کار نباید بیش از 3 نفر را در آشپزخانه و سالن غذا خوری بگمارد و برای نظم دهی باید شرح وظایف هر سه نفر را دقیق مشخص نماید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله هوش مالی را مطالعه نمایید.

هدایت و کنترل ؛ اصل سوم از اصول مدیریت

بنابراین اصل پس از برنامه ریزی و سازماندهی، نباید نیروها را به حال خود رها کرد. حتی اگر کارتان با ماشین آلات است، باز هم نیاز دارید که دائم بر روند کار نظارت کرده و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. عدم وارسی و ندادن بازخورد باعث می‌شود عیب‌های کار برطرف نشده و سیستم به اشتباه خود ادامه دهد.

به کار گماردن : اصول فراموش شده مدیریت

در میان اصول مدیریت به اصل به کار گماردن توجه کمتری شده است، درحالی که به کار گماردن نیروی انسانی متناسب با یک سمت بسیار در پیشرفت کار اهمیت دارد. در واقع این اصل بر این موضوع اشاره دارد که افراد را بر اساس تخصص و مهارت‌هایشان باید شناسایی کرد و برای آن‌ها وظایف تعریف نمود.

رهبری ؛ مدیریت یا رهبری

همانطور که در ابتدا وظایف مدیر را شرح دادیم، رهبر یک گروه نیز همان وظایف را بر عهده دارد. با این تفاوت که رهبر جایگاهی غیر سازمانی و جدایی از سمت نیز می‌تواند داشته باشد. مدیر با شرح وظایف و کنترل نیروها سعی در بهبود اوضاع دارد. این روش در رابطه با مشاغلی که مکانیکی است بسیار موثر است. اما این موضوع در برخورد با نیروی انسانی دشوارتر بوده و مدیر باید دارای روحیه رهبری نیز باشد.

مهارت رهبری در واقع به میزان تاثیرگذاری مدیر بر روی دیگران اشاره دارد. با این توانایی می‌توانید در نیروهای خود حس رقابت، انگیزه، رغبت به کار و… را پرورش دهید. یک رهبر برای تاثیرگذاری از پیشنهادات مالی و یا تنبیه استفاده نمی‌کند، بلکه او ارتباطی با سایرین ایجاد کرده که از هر مشوقی بالاتر است. مقاله ایجاد انگیزه در کارکنان را مطالعه نمایید.

اصول مدیریت فایول

فایول مهندسی بود که به صورت تجربی یاد گرفته بود چگونه یک پروژه را در عالی‌ترین سطح مدیریت کند. او بر همین اساس دیدی نسبت به کار مدیریتی پیدا کرد و برای انتقال تجربیات خود 14 اصل را شرح داد که در ادامه به هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

تقسیم کار

اصل تقسیم کار بیان می‌کند که کارها را باید به وظایف کوچکتر تقسیم کرد تا با گماردن افراد در هر بخش به کار سرعت بخشید و فرد در آن متخصص می‌شود.

  • اختیار و پاسخگویی

فایول بیان می‌کند نمی‌توان به کسی اختیار داد و از او نتیجه کار را بازخواست نکرد و یا برعکس این موضوع. اختیار و پاسخگویی هر دو با هم معنا پیدا می‌کنند.

  • نظم و انضباط

همه افراد سازمان باید به قوانین احترام گذاشته و در هر شرایطی به آن‌ها پایبند باشند.

  • وحدت فرماندهی

براساس اصل وحدت فرماندهی هر کارمندی باید از یک نفر دستور گرفته و فقط به آن فرد پاسخگو باشد. به این صورت هر کس در سازمان یک مافوق دارد که باید دستورات او را پیش ببرد.

  • وحدت رویه

گروه‌های مختلف در سازمان که یک هدف مشابه را دنبال می‌کنند باید توسط یک مدیر و یک طرح هدایت شوند. در غیر این صورت آن طرح به سرانجام نخواهد رسید.

  • تبعیت

اهداف و منافع سازمان همیشه بر منافع و اهداف فرد مقدم است. بر این اساس هرگز نباید فردی خود را نسبت به سازمان در اولویت بداند.

  • جبران خدمات

همه کسانی که در سازمان فعالیت دارند، باید دستمزدی منصفانه و بر اساس فعالیت‌شان دریافت کنند. پس یک مدیر باید عملکرد اعضایش را برای جبران زحمات‌شان همیشه در نظر داشته باشد.

  • میزان تمرکز در تصمیم‌گیری

بر اساس این اصل، تصمیمات نباید همیشه از بالا به پایین گرفته شود. بلکه کسانی که در رده‌های میانی سازمان هستند نیز باید در تصمیمات سهیم بوده و حق اعمال نظر در سطوح خود را داشته باشند.

  • زنجیره فرمان

زنجیبره فرمان همان سلسله مراتب قدرت است، بر این اساس هر کارمند می‌تواند تا دو رده بالاتر از خود ارتباط برقرار کند. این موضوع بیشتر در سازمان‌هایی است که هرمی بوده و امکان ارتباط با مدیران ارشد وجود ندارد.

ترتیب و مرتب بودن

اگر سازمانی نظم نداشته باشد، پس چگونه کارمندانش می‌توانند از منابع به بهترین نحو استفاده کنند. داشتن فضایی ایمن، مناسب، تمیز و… به طور مستقیم با مرتب بودن در محیط کار در ارتباط است.

انصاف

رفتار مدیران با زیر دستان اگر خالی از انصاف باشد، طولی نمی‌کشد که زیردستان نیز کارشکنی کرده و ضررهای هنگفتی به سازمان خواهند زد. برخورد مدیر باید بی‌طرفانه، بی غرض و با احترام باشد.

ثبات کارکنان

سازمان‌ها بهتر است تلاش کنند تا عمر حضور نیروهای خود را افزایش دهند. با این کار هم امنیت شغلی را در آن‌ها زیاد کرده‌اند و هم هزینه استخدام و آموزش را به حداقل می‌رسانند. دراین شرایط نیروها نیز نسبت به سازمان‌شان احساس مسئولیت بیشتری کرده و در زمان بحران بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.

ابتکار

آزاد گذاشتن نیروها جهت ابراز علاقه یکی از روش‌هایی است که به کارکنان اجازه می‌دهد تا ابتکار و خلاقیت در کار داشته باشند. ایده‌های جدید باعث پیشرفت و ارتقای سازمان نیز خواهد شد.

روحیه کار گروهی

آخرین اصل از اصول مدیریت فایول به کار گروهی تاکید دارد. سازمانی که کارمندانش را به کار گروهی تشویق می‌کند و به آن‌ها تیمی کار کردن را آموزش می‌دهد، در خود به یک یکپارچگی می‌رسد. این وحدت و یک پارچگی منجر به توسعه و فراگیری آموزه‌های بیشتر در سازمان می‌شود. در چنین فضایی دو به هم‌زنی و زیر آب زنی معنا خود را از دست داده و افراد برای پیشرفت خود به آموزش همکاران خود نیز می‌پردازند. شما در هر جایی که هستید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک بهرمند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: اصول مدیریت



:: برچسب‌ها: اصول مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان اصفهان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: صنایع و معادن اصفهان

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان اصفهان 

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان اصفهان :
اصفهان – خیابان 22 بهمن – مجتمع اداری امیرکبیر
 
شماره تماس:
 ۵ – ۳۲۶۴۵۸۷۰
 
کد پستی: ۸۱۵۸۷۱۴۱۸۱
  
 
آدرس وب سایت: http://esf.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان اصفهان

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن اصفهان



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان اردبیل را چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: صنایع و معادن اردبیل

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان اردبیل

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان استان اردبیل :
 اردبیل – خیابان مطهری – مجتمع ادارات
کد پستی: ۵۶۱۳۹۴۳۳۸۳
تلفن: ۳۳۲۳۳۹۰۵ – ۰۴۵
 
آدرس وب سایت: www.ard.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان اردبیل

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن اردبیل



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان اردبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

هوش مالی فقط بخشی از هوش ذهنی است که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می‌شود . حتما کسانی را دیده‌اید که هر روز سخت‌تر از دیروز کار می‌کنند، پول بیشتری در می‌آورند اما هرگز ثروتمند نمی‌شوند و حتی بیشتر از قبل بدهکار می‌شوند و مشکلات مالی‌شان بیشتر می‌شود. اکثر ما فکر می‌کنیم بهترین راه و روش حل مشکل، فقط همان روشی است که می‌دانیم و انجام می‌دهیم. در حالی که روش‌هایی که تا الان استفاده کرده‌ایم به نتیجه متوسط یا پائین‌تر از متوسط رسانده است. اگر این نکته را درک کنیم می‌توانیم با یادگیری روش و مهارت‌های جدید و تغییر در نوع نگرش و فکر خود به نتایج جدید و بهتر برسیم. اگر به مشکل مالی خود به عنوان یک فرصت برای یادگیری و باهوش‌تر شدن نگاه کنیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: هوش مالی

 

هوش مالی | برای پول دار شدن هم باید باهوش بود

البته منظور هوشی متفاوت از IQ است. هوش مالی مفهومی ذهنی است که شامل عملکرد یا کارهای خاصی است که ثروت را وارد زندگی شما می‌کند. باید ذهنیت لازم برای موفقیت و شکست را یاد بگیرید و باورهای محدودکننده‌ای که سد راه پول درآوردن شماست را کنار بگذارید. بنابراین هوش مالی را می‌توان یکی از اصول مدیریت دانست، برای اطلاع از اصول مدیریت کلیک کنید.

 

هوش مالی چیست | چه چیزی باعث حل مشکل مالی می شود؟

همه مردم دنیا چه ثروتمند و چه فقیر مشکل مالی دارند. خیلی‌ها فکر می‌کنند مشکل مالی آن‌ها تمام می‌شود، اما این طور نیست، پول بیشتر مشکلات مالی بیشتری به دنبال دارد. تحصیلات هم مشکل مالی را برطرف نمی‌کند. داشتن یک شغل هم مشکلات مالی را حل نمی‌کند. هوش مالی دقیقا همان رفتار شما با پول است. متاسفانه تحصیلات و سخت کوشی اگر با استفاده از هوش مالی، همراه نباشد نمی‌تواند موجب تولید ثروت شود. حال سوال این است چه چیزی مشکلات مالی را حل می‌کند؟

جواب این سوال “هوش مالی” است. مشکلات رایج مالی در دنیای امروز؛ تطبیق نداشتن درآمدها و هزینه‌های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه‌های ماشین، هزینه‌های بهداشتی درمانی و… است که با استفاده از هوش مالی می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم‌تر و شرایط روز به روز سخت‌تر می‌شوند. واقعیت این است که پول تاثیر به سزایی روی سبک و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می‌آورد. ولی پول در آوردن به تنهایی و بدون استفاده از هوش مالی هیچ کدام از موارد ذکر شده را به همراه نخواهد داشت.

هوش مالی و ارتباط آن با پولدار شدن

اگر بتوانید هوش مالی خود را رشد بدهید، می‌توانید مشکلات مالی خود را حل کنید و در نتیجه ثروتمندتر شوید و اگر این کار را نکنید روز به روز فقیرتر می‌شوید. مدیران مالی کاردان، برای رسیدن به ثروت و رفاه مالی اقدامات خاصی انجام می‌دهند. کسانی که از نظر مالی موفق هستند با کسانی که وضع مالی اسف‌باری دارند، دارای ذهنیت متفاوتی نسبت به پول هستند. افراد موفق و ثروتمند هیچ وقت دست از یادگیری درباره پول درآوردن، سرمایه گذاری، اطلاعات مربوط به سهام و… نمی‌کشند.

پول در آوردن برای آن‌ها مثل نفس کشیدن حیاتی است. مدیران باهوش از تمام لحظه‌های زندگی‌شان برای یادگیری استفاده می‌کنند. همیشه وقتی آن‌ها را می‌بینید درباره پول با بقیه صحبت می‌کنند، به سمینارهای امور مالی می‌روند، با مشاوران حرفه‌ای صحبت می‌کنند، کتاب می‌خوانند یا در حال مطالعه بخش اقتصادی روزنامه هستند و … . پول درآوردن برای آن‌ها تبدیل به عادت شده و این عادت باعث می‌شود در امور مالی‌شان به موفقیت برسند.

 

در ذهن کسی که هوش مالی بالایی دارد چه می‌گذرد؟

“جیمی مک اینتایر” در کتاب خود به نام “درس‌هایی که آرزو داشتم یاد می‌گرفتم” می‌گوید موفقیت مالی ما تا حد زیادی به باورهایی که درباره پول داریم بستگی دارد. اگر به باورهای محدودکننده‌ای که درباره پول داریم بچسبیم، همیشه از پیامدهای آسیب رسان آن ضرر خواهیم کرد. این باورهای منفی هستند که اجازه نمی‌دهند به بالاترین سطح استقلال مالی برسیم.

ویژگی های هوش مدیران مالی کارآمد

خصوصیات مشترک بین همه مدیرانی که درآمد بالایی دارند وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

داشتن طرح عملیاتی

کسانی که از هوش مالی بالایی برخوردارند، برنامه و طرح جامعی برای موارد مالی و برنامه روزانه خود دارند.

پس انداز کردن ده درصد از درآمد خود

این افراد همیشه حداقل ده درصد از درآمد خود را نگه می‌دارند یا با آن به سرمایه گذاری می‌پردازند یا در بلند مدت سود به دست می‌آورند.

به حداقل رساندن بدهی

افراد با هوش مالی بالا، می‌دانند که قرض بالا آوردن، بار سنگینی دارد و در درازمدت تاثیر بدی بر روی میزان ثروت می‌گذارد. این افراد سعی می‌کنند تا جای ممکن بدهی‌های خود را به حداقل برسانند و با این وجود اگر هم مجبور باشند که با قرض کردن اقدام به خرید کنند، بهترین و مناسب‌ترین طرح و تسهیلات بانکی یا غیربانکی را انتخاب می‌کنند. در اغلب موارد بدهی‌هایشان را با سودی که از سرمایه گذاری هوشمندانه به دست می‌آورند، صاف می‌کنند.

تعیین اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت

اهداف مالی ارتباط تنگاتنگی با طرح‌های عملیاتی موثر دارند. اهداف افراد باهوش به دو دسته کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود و همین داشتن برنامه باعث می‌شود تا در طول روز فکرشان را روی رسیدن به به اهدافشون متمرکز کنند.

داشتن استراتژی در خرج کردن

افراد باهوش درباره هر مبلغی که می‌خواهند خرج کنند با دقت فکر می‌کنند. مدیران مالی موفق از پیامدهای کوچک‌ترین خرید و خرج کردن خود هم آگاه هستند. آن‌ها می‌دانند که جمع شدن هزینه‌های به ظاهر کوچک در بلند مدت چه عواقبی دارد و باعث تلنبار شدن بدهی می‌شود و فرصت سوددهی بیشتر را می‌گیرد. این افراد توانایی بالایی در پیش بینی آینده دارند. این قابلیت به آن‌ها کمک می‌کند تا پیامدهای خرج کردن پول‌شان را بشناسند و به این ترتیب برای خرج کردن یا نکردن آن تصمیم درستی بگیرند و اگر ببینند که خرج کردن پول‌شان در بلند مدت برایشان سودی ندارد، قبل از هر اقدامی تصمیمات‌شان را اولویت بندی می‌کنند.

یادگیری مداوم استراتژی های مالی جدید

این افراد هیچ وقت از یادگیری درباره پول درآوردن، سرمایه گذاری کردن، اطلاعات مربوط به سهام و … دست نمی‌کشند و به صورت مداوم در حال یادگیری هستند.

 

نحوه تقویت هوش مالی با هوش پول ساز

هوش پول ساز مجموعه مهارت‌هایی است که باعث به دست آوردن پول بیشتر می‌شود. بخشی از این هوش، ذاتی و بخش مهمی از آن اکتسابی است. بخش ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند “قدرت حافظه”، اما بخش‌های اکتسابی آن می‌تواند با روش‌های زیر  فراگرفته شود.

خیال پردازی

کسانی که خیال پردازی می‌کنند احتمال بیشتری دارد که بتوانند یک کار و ایده جدید خلق کنند. بسیاری از ایرانی‌ها قدرت خیال پردازی خوبی دارند، اما فقط افراد کمی به آن اهمیت می‌دهند و بیشتر افراد با بی توجه از کنار آن می‌گذرند. حتی برخی افراد خیال پردازی را چیز بدی می‌دانند! تفاوت افراد موفق با دیگران در این است که به خیال پردازی‌هایشان جامه عمل می‌پوشانند.

خلاقیت

یکی از مهم‌ترین موارد برای هوش مالی خلاقیت است. در گذشته بسیار دور برای کسب درآمد بالا چندان به خلاقیت نیاز نبود، اما در دنیای امروزی با افزایش جمعیت و رقابت در زمینه‌های مختلف شغلی و اجتماعی، نیاز به این ویژگی بیشتر می‌شود. بیشتر کسانی که در موقعیت شغلی با حقوق ثابت قرار می‌گیرند، خلاقیت خودشان را از دست می‌دهند. باید بدانید انسان تنها زمانی از قابلیت‌های عالی ذهنش استفاده می‌کند که در شرایط سخت قرار بگیرند.

علاقه

اگر به شغل فعلی خود علاقه ندارید، دست کشیدن از آن کار منطقی است. وقتی از کاری که به آن علاقه ندارید دست می‌کشید، تمام انرژی‌تان را صرف پیدا کردن شغل مورد علاقه‌تان می‌کنید و تمام فکرتان بر روی شغلی که برایتان مناسب‌ترین است، متمرکز می‌شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که تنها راه انجام دادن کارهای عظیم، دوست داشتن کاری است که انجام می‌دهیذ.

جسارت

جسارت ویژگی کسانی است که ترس‌هایشان را شناخته‌اند و بر آن غلبه کرده‌اند. ترس‌ها بزرگترین موانع در برابر پیشرفت انسان هستند. انسان‌های بزرگ با ترس‌هایشان روبه رو می‌شوند ولی انسان‌های ضعیف از آن فرار می‌کنند.

تمرکز

حال که هدف‌تان را مشخص کرده‌اید کافی است روی آن تمرکز کنید. تمام ذهن و قدرت خود را روی هدف‌تان جمع کنید و به عوامل مزاحم اجازه ندهید به ذهنتان وارد شوند و نهایت تلاشتان را برای رسیدن به هدف بکنید و تا رسیدن به هدفتان دست از تلاش نکشید. از تجربه‌هایتان پله‌هایی برای بالا رفتن بسازید و هرگز از شکست خوردن نهراسید.

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش مالی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی این مرکز بهرمند شوید. برای اطلاع از سایر روش های جلوگیری از ضرر مالی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: هوش مالی



:: برچسب‌ها: هوش مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با افزايش مداوم جمعيت به موازات تغییر فرهنگ کار و تغذیه نياز به مواد غذایی با سرعت زیادی افزايش می‌يابد. سازمان خواروبار جهانی جمعيت جهان برای تامین مواد غذایی جمعیت تا سال2030 نیازمند توسعه كشاورزی و خدمات پشتیبانی است. براساس برآوردهای موجود تا سال2030 تامین موادغذایی تا 70درصد ازتولید فعلی افزایش می‌دهند که نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند؛ لذا همزمان با توسعه تولید باید زیرساخت‌های آماده سازی، انبارداری، بسته‌بندی و نگهداری سردخانه‌ای جهت غلبه بر کمبودها و متعادل سازی قیمت‌ها توسعه یابد. زیرساخت‌های انبارهای سردحانه‌ای نه تنها جهت نگهداری مواد اولیه و محصولات کارخانجات تولید و فراوری بلکه از نظر تأمین و نگهداری ذخایره کالای استراتژیک کشور نیز الزامی هستند. در ادامه خلاصه طرح توجیهی بسته بندی میوه و سبزیجات را آورده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

منبع: طرح توجیهی شستشوی میوه و سبزیجات

ضرورت احداث انبارهای سردخانه

انبارهای سردخانه‌ای مکانی برای حفظ و نگهداری مواد و محصولات فسادپذیر است. درصنایع غذایی جهت نگهداری مواد اولیه، کالاهای نیمه ساخته و محصولات تولیدی فروآری شده خود نیازمند تاسیسات و زیرساخت‌های سردخانه‌ای هستند، از آنجا که مواد اولیه غذایی را نمی‌توان در تمام سال برای مصرف تازه خوری و یا برای واحدهای صنعتی غذایی مهیا نمود و یا در مناطقی بنا به شرایط اقلیمی و جغرافیایی تولید ماده غذایی خاصی وجود ندارد و یا تولید در زمان برداشت محصولات کشاورزی بیشتر از مصرف است؛ ناگزیر این اقلام و محصولات غذایی را جهت جلوگیری از فساد و محافظت از دسترسی جانوران موذی و عرضه آن‌ها در  تمامی ایام سال هم برای مصرف مستقیم و هم برای فرآوری کردن در انبارهای سردخانه نگهداری می‌نمایند. برای اشنایی با سایر طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.

طرح توجیهی بسته بندی میوه و سبزیجات | معرفی محصولات

شستشو، سورت، بسته بندی و نگهداری محصولات کشاورزی عبارت است از پاکیزه نمودن، جداسازی براساس کیفیت و بسته بندی نمودن آن‌ها با پوشش مناسب و نگهداری محصولات به منظور جلوگيری از فساد و اسراف مواد غذایی. این فرایند سیستم پیوسته‌ای است که از تامین مواد اولیه، آماده سازی كالا، سورت و بسته بندی، نگهداری با قابلیت مدیریت دمای سرد و رطوبت، حمل و توزیع و فروش و مصرف نهایی را در برمی‌گیرد. در این طرح موضوع شستشو و سوریتینگ انواع میوه همانند سیب، مرکبات، سیب زمینی و سبزیجات به همراه نگهداری آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصول مورد بررسی

ISIC نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعاليت‌های اقتصادی توليدی است. هدف اصلی ISIC فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتی است. بطوری كه در آن بتوان بنگاه‌های صنعتی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌دهند طبقه بندی نمود. وزارت صنعت معدن و تجارت از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های تولیدی استفاده می‌نمايد. بر اساس این سيستم طبقه بندی کد آيسيك محصولات پیش بینی شده در طرح به شرح ذیل می‌باشد.

محصول

کد آیسیک

سورت و بسته بندی ونگهداری سيب زمينی

15132123

سورت وبسته بندی و نگهداری ميوه سيب و مركبات

15132111

بسته بندی و نگهداری سبزيجات

15131112

بسته بندی محصولات زراعی و كشاورزی

7495312441

ذخيره سازی و نگهداری كالا در سردخانه

6302312301

ذخيره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه در دمای بالای صفر درجه سانتی‌گراد

6302612306

ویژگی ها و  مشخصات فنی بسته بندی

بسته بندی به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی شناخته می‌شود. از بسته‌بندی ضمن محافظت از کالا سهولت جابجایی، جذابیت در طراحی و درج اطلاعات باید برای مشتری اقتصادی و برای بنگاه ایجاد ارزش افزوده بیشتر نماید. کالا نوع و جنس مواد اولیه آن از نظر بهداشتی و کیفیت مناسب انتخاب شود تا سلامتی محصول را با قیمت و طراحی مناسب تضمین کند. بسته بندی با رعایت اوزان بازار انتخاب می‌شود و باید با فرهنگ، سلیقه، عادات و ساختاربازار خرده فروشی و قدرت خرید مشتریان سازگاری داشته باشد.

ویژگی‌های سردخانه از نظر تنوع مبرد

سردخانه ها و سیستم‌های سرمایش صنعتی با توجه به استانداردهای نگهداری محصول به سردخانه بالای صفر (برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی شامل سبزیجات تازه و میوه‌ها و برخی از محصولات لبنی) بکار گرفته می‌شود و سردخانه زیر صفر دارای تونل انجماد با قابلیت تامین دما تا 40 -درجه سانتی‌گراد که برای نگهداری محصولات پروتئینی از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و سایر فرآورده‌های پروتئینی و بعضی از فرآورده‌های لبنی بکار گرفته می‌شود، طبقه بندی می‌کنند. 

 

 طرح توجیهی بسته بندی میوه و سبزیجات | کالاهای جايگزين و رقیب

محصولات و خدمات قابل ارایه در این طرح امکان جایگزینی ندارد و شامل روش‌هایی برای جلوگیری از فساد مواد و محصولات غذایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر کالاهای غذایی بسته بندی شده است.

دانش فنی پروژه و روش بسته بندی میوه و سبزیجات

عمدتا سیستم‌های برودتی سردخانه‌ها برای نگهداری فراوده‌های صنایع و بسته بندی مواد غذایی خصوصاً محصولات مرتبط با مواد پروتئینی، لبنیات، میوه‌ها و سبزیجات بکار گرفته می‌شود و فرایند طراحی، ساخت بخش عمده تجهیزات و پیاده سازی آن در کشور در دسترس می‌باشد. 

طرح توجیهی بسته بندی میوه و سبزیجات | تجهیزات سورت و بسته بندی

در بخش سورت و بسته بندی ماشين آلات به شرح ذيل كه توالی انجام عمليات در فرآيند نيز براساس آن استوار است، عبارتند از:

استخر تخلیه، آسانسور مخصوص، تونل شستشو، برس شستشوی، تونل خشک کن، کانوایر، آسانسور نقاله‌ای دوردیفه، بازبینی رولیکی سه ردیفه، نوار انتقال، سیستم سورت حجمی با سیستم جعبه پرکن، سیستم  بسته بندی.  

 

طرح توجیهی بسته بندی میوه و سبزیجات | تجهیزات سردخانه ای

کندانسور

کندانسور به عنوان یک مبدل و خنک کننده وظیفه جذب حرارت محیط نگهداری مواد و محصولات غذایی داخل اتاقک‌های سردخانه و انتقال آن به عامل  سرمازا را دارند. کندانسور با گرفتن گرمای و انتقال آن به خارج سیستم، باعث تغییر شکل ماده تبریدی از حالت بخار به مایع می‌گردند. هوای موجود در محیط سرخانه‌ای  به کمک فن‌ها امکان یکنواخت کردن شرایط محیط و  افزایش سرعت انتقال حرارت را دارد.

دو عامل اساسی و مهم در کارآیی کندانسورهای خنک کننده سطح خنک کننده‌ها در تماس با محیط  سردخانه و حجم هوای دور کننده گرما که در و واحد زمان می‌باشد. به همین دلیل لوله‌های اواپراتور برای افزایش سطح تماس انتقال حرارت، در شبکه‌ای از فلزات نازک با قابلیت هدایت حرارتی بالا قرار می‌گیرند. تا از ایجاد اختلاف درجه حرارت زیاد بین دستگاه تبخیر کننده و محیط سردخانه جلوگیری نماید و هوا هنگام برگشت مجدد به محیط سردخانه رطوبتش را از دست بدهد و با ادامه  این فرایند خشک شدن سطح محصول امکان پذیر می‌گردد.

کمپرسور

کمپرسورهای سردخانه‌ای به مثابه قلب سیستم عمل می‌نمایند.  عملیات تراکم و انتقال ماده سرمازا را در سیستم تبرید برعهده دارند.  گاز دریافتی از تبخیر کننده دریافت توسط  کمپرسور با فشار از بخش رانش آن خارج می‌شود. کمپرسورها به لحاظ فنی می‌توانند از نوع پیستون‌های متقارن رفت و برگشتی، دورانی، حلزونی با گریز از مرکز باشند.

 

اواپراتور 

اواپراتور در دورن اتاقک سردخانه نصب می‌شود و  وظیفه گردش هوای داخل اتاقک‌ها و  انتقال برودت را دارد. بستگی به ظرفیت سردخانه‌ای اتاقک اپراتورها به لحاظ تعداد، توان، فن و تراکم فن‌ها با هم متفاوت هستند.

طرح توجیهی بسته بندی میوه و سبزیجات | بررسی های مالی و اقتصادی طرح

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین  

10000

متر مربع

2

زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی و روباز

3100

متر مربع

 جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف

موضوع

هزینه ها  (میلیون ریال )

1

سرمایه گذاری ثابت

224,520

2

سرمایه گذاری در گردش

97,786

3

کل سرمایه گذاری

322,305 

4

هزینه تولید سالیانه

513,192

طرح توجیهی بسته بندی میوه و سبزیجات | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هريک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است. مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولی را بلحاظ مالی برای محصولات با کیفبت نشان می‌دهد و بدلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه بسيار مساعدی برای ایجاد اين واحد در منطقه مورد بررسی فراهم است.

نسبت‌های سودآوری

سود خالص به فروش

35/06

نسبت سود خالص به حقوق صاحبان سهام

208/99

نسبت سود خالص به ثروت خالص

25/81

نسبت سود خالص و بهره به سرمايه‌گذاري

44/43

    نسبت حاشيه سود

47/34

شاخص‌های ارزیابی و تجزیه و تحلیل حساسیت با محاسبات نرم افزار کامفار نقطه سربه سر برای مدت10سال محاسبه گردیده و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های تامین مالی معادل 3/18 درصد و در سال مبنا معادل1/20 درصد از کل تولید می‌باشد.

 

نرخ داخلی بازگشت سرمايه (IRR) 

اين نسبت نشان‌دهنده قدرت مالی طرح در بازگشت سرمايه است و ميزان سودآوری طرح را نشان می‌دهد. IRR برای اين طرح 41/01درصد بدست آمده است. تحلیل حساسیت نسبت به هزینه‌های تولید:

  • با افزایش 5درصد در هزینه‌های تولید IRR به 91/37 درصد کاهش می‌یابد.
  • با افزایش 10درصد در هزینه‌های تولید IRR به  39/31 درصد کاهش می‌یابد.
  • با افزایش 15درصد در هزینه‌های تولید IRR به  52/20 درصد کاهش می یابد.

تحلیل حساسیت نسبت به قیمت فروش

باکاهش 5 درصد در قیمت فروش IRR به  36/31درصدکاهش می یابد.

باکاهش 10 درصد در قیمت فروش IRR به  26/20درصدکاهش می یابد.

باکاهش 15درصد در قیمت فروش IRR به  12/14 درصد کاهش می یابد.

نتایج تحلیل فوق بیانگر انعطاف پذیری بالای طرح نسبت به نوسانات بازار در بخش قیمت‌های فروش و هزینه‌های تولید است.

دوره بازگشت سرمایه

دوره بازگشت عادی سرمایه چنانچه در شش ماهه دوم سال مبنا تسهیلات تامین شود، 3/74سال و دوره بازگشت متحرک سرمایه با شرایط فوق 3/8 سال خواهد بود.

 

 

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای صنعتی 

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات مدیریت پیمان راه اندازی طرح  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • اخذ مجوزهای راه اندازی پروژه

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی شستشوی میوه و سبزیجات

 


:: برچسب‌ها: طرح توجیهی شستشوی میوه و سبزیجات ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا می دانید نحوه برخورد با مشتریان ناراضی می‌‌تواند راهی برای جلب رضایت مشتریان باشد؟ اگر کارتان طوری است که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستید، به احتمال زیاد دیر یا زود با افرادی روبه رو می‌شوید که از خدمات یا کالای شما رضایت کافی ندارند. در این زمان ناامید نشوید، در هر کاری ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. راضی کردن همه چندان آسان نیست؛ پس آرامش خودتان را حفظ کرده و برای حل موضوع به دنبال راه حل باشید. شاید سخت به نظر آید ولی با راهکارهایی که در ادامه شرح داده‌ایم به راحتی می‌توانید نظر مشتریان خود را برگردانید.

 

جهت دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان با تجربه کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس حاصل نمایید.

 منبع: برخورد با مشتری ناراضی

نحوه برخورد با مشتریان ناراضی برخورد کنیم؟

حفظ مشتری یکی از اصول کسب وکارهای موفق است. نارضایتی مشتری می‌تواند برای شما فرصتی محسوب شود تا بتوانید به مشتری نشان دهید که چقدر برای او و خواسته‌هایش اهمیت قائل هستید. با چنین دیدگاهی صرف هزینه برای آموزش و یادگیری این روش‌ها نیز منطقی‌تر هستند. در ادامه به نکات و روش‌هایی جهت نحوه برخورد با مشتریان ناراضی ارائه داده‌ایم. جهت آشنایی با بهترین روش های کاربردی و  مهارت های لازم برای مدیر فروش کلیک کنید. 

 

نارضایتی از شما نیست بلکه از محصول است

موقعیتی را تصور کنید که مشتری در مقابل شما ایستاده در حال فریاد زدن بر سر شماست، چرا که خدمات مورد انتظارش را دریافت نکرده است. در این موقعیت اولین چیزی که باید بدانید این است که مشتری با شخص شما کدورتی ندارند و تنها نارضایتی از بابت معامله ای است که میان شما صورت گرفته. با پذیرش این موضوع راحت‌تر می‌توانید اقدامات بعدی را اجرا نمایید.

مشتری باید بداند به او توجه می شود

در اولین قدم مهم‌ترین کاری که باید بکنید این است که مشتری متوجه شود شما به ناراحتی او اهمیت می‌دهید. با گوش دادن و پیگیری موضوع می‌توانید این حس را در او تقویت کنید که رضایت او جزئی از اهداف شماست. در واقع در این مرحله مشتری باید اطمینان یابد شما او را درک کرده و دلیل ناراحتی‌اش را متوجه شده‌اید. برای نشان دادن این موضوع می‌توانید از برخی جملات اطمینان بخش زیر استفاده کنید. “ممنون میشم اول ماجرا را توضیح دهید”، “از این که با ما تماس گرفتید و موضوع را در میان گذاشتید ممنونیم هر چیزی که فکر می کنید باعث این مشکل شده را بیان کنید”، “کاملا اهمیت و ناراحتی شما را درک می‌کنیم نمیشه از این مشکل به راحتی گذشت باید علت او رو پیدا کنیم”.

با چنین جملاتی به مشتری نشان داده‌اید که علاوه بر گوش دادن به حرف‌هایش، به او به عنوان یک انسان نیز اهمیت می‌دهید. پس اگر مشتری اضطراب دارد با او همدردی کنید. در صورت عصبانی بودن مشتری هرگز به او نگویید “کاری نمیشه کرد یا خدمات پس از فروش نداریم”.

 

نحوه برخورد با مشتریان ناراضی | همدری خود با مشتری را نشان دهید

می‌توانید برای آرام کردن مشتری به او نشان دهید هر کس هم که جای او بود چنین احساسی داشت، ناراحتی او بی مورد نبوده و به او حق می‌دهید که خشمگین باشد. ابراز تاسف‌تان در این شرایط دردی را دوا نمی‌کند، تنها به خشم مشتری می‌افزاید. در عوض می‌توانید برای نشان دادن همدردی از جملات دیگری استفاده کنید. چند نمونه از این جملات عبارتند از:

  • من هم اگر در شرایط شما بودم همینقدر ناراحت می‌شدم
  • ما هرگز نمی‌خواستیم شما چنین چیزی را تجربه بکنید
  • می‌دونم این شرایطی نیست که بشه راحت ازش گذشت، پس اجازه بدید راه حلی برای اون پیدا کنم
  • ممنونم که این مساله را ذکر کردید

برای عملکرد بهتر سعی کنید نیاز مشتری را در این موقعیت درک کرده و بر اساس اون گام بردارید. نیاز مشتری ممکن است فیزیکی یا احساسی باشد. نیاز فیزیکی به این معناست که مشتری خدمات مورد انتظارش را دریافت نکرده، در این میان پیشنهاد بازگرداندن وجه پرداختی یا ارائه تخفیف برای خریدهای بعدی موثر خواهد بود. اما اگر مشتری نیاز احساسی داشته باشد، شما با انتقال این حس که حرف او را شنیده و درک کرده‌اید، می‌توانید آرامش و رضایت را در او ایجاد کنید.

مشتری را به واقعیت نزدیک کنید

در بسیاری از مواقع خشم مشتری به قدری است که گویی حرف‌ها و توضیحات شما را نمی‌شنود. در این مواقع سعی کنید با لحنی آرام با کمک حرف‌های خود واقعیت را به او نشان دهید. قبل از هر کاری برای او توضیح دهید می‌خواهید چه اقدامی انجام دهید، با این کار نشان می‌دهید که حرف هایش موثر بوده و قصد کمک به او را دارید. او نمی‌داند شما چه کارهایی می‌توانید انجام دهید، اما به توانایی خود واقف هستید. در این موقعیت می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • یکبار اطلاعات‌تان را با خود مشتری مرور کنید
  • مطمئن شوید شما کسی هستید که می‌توانید به مشتری کمک کنید
  • در صورت نیاز از سرپرست بخش کمک بخواهید
  • از مشتری بپرسید موضوعی دیگری هست که باید بدانید
  • به او بگویید در کوتاه‌ترین زمان به موضوع رسیدگی می‌کنید برای آن که مشتری عصبانیتش از بین برود وسط صحبت او نپرید، این کار او را خشمگین‌تر می‌کند. می‌توانید از مشتری اجازه بگیرید تا در مورد موضوع بررسی بیشتری انجام دهید، این کار به او نشان می‌دهد که به او اهمیت می‌دهید.

نحوه برخورد با مشتریان ناراضی | شناخت نیازها و برقراری ارتباط با مشتری

همانطور که قبلا گفتیم، نارضایتی مشتری ارتباطی با شخص شما ندارد، پس در مقابل اظهارات خشمانه مشتری نباید اجازه دهید احساسات‌تان درگیر شود. کافی است او را درک کنید و با مهارت‌های ارتباطی خود کاری کنید که او شما را جدا از موضوع بداند؛ این گونه از میزان عصبانیت کم شده و می‌تواند به گفته‌های شما بهتر گوش دهد. با این جملات به مشتری نشان می‌دهید که از او حمایت می‌کنید، بدین صورت او نیز به شما اعتماد کرده و از شدت عصبانیتش کم خواهد شد. “تا شما راضی نشوید من نمی‌توانم کارم را امروز تمام کنم”، “من هم از این مشکل متعجب هستم اجازه دهید با هم بررسی کنیم ببینیم با توجه به این شرایط چه کاری می‌توان برای شما کرد”.

 

در نهایت راهکار نحوه برخورد صحیح با مشتریان ناراضی چیست ؟

حتی اگر تمام گام های پیشین را به بهترین ونحو پیش گرفته باشید، مشتری در نهایت منتظر ارائه راه حلی است. این کار چندان آسان نیست، چرا که معمولا انتظارات مشتری بیش از پیشنهادی است که شما داده‌اید.

برای حل این موضوع می‌توانید از مشتری پیشنهاد بخواهید و به کمک خود او به یک توافق برسید. می‌توانید در مورد بخش‌های مختلف پیشنهاد خود نیز با او صحبت کرده و راهی انتخاب کنید که به نفع هر دو طرف باشد. برای جلب رضایت مشتری می‌توانید در کنار محدودیت‌هایی که به او می‌گویید راه‌های جایگزین (نکات مثبت) را نیز ذکر کنید. با این کار خدمات کوچک جلوه بیشتری خواهند داشت. در آخر از صبر و همکاری مشتری تشکر کنید.

 

چرا باید به مشتریان ناراضی بها داد؟

به دست آوردن یک مشتری در دنیای رقابت امروزی اهمیت زیادی دارد. کسب و کارهای موفق هزینه‌های زیادی برای به دست آوردن مشتری از طریق تبلیغات و بالا بردن کیفیت محصول صرف می کنند. در این کسب و کارها رضایت مشتری یکی از مهم ترین ارکان کاری آن هاست. آن‌ها می‌دانند که برای کسب سودهای بیشتر باید تک تک مشتریان را راضی کنند. می‌توانید با دریافت مشاوره کسب و کار به دیگر ابعاد بازاریابی نوین نیز دست پیدا کنید. در هر جایی که هستید برای بهبود کسب و کار خود با متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک تماس بگیرید.

 

جهت دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان با تجربه کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس حاصل نمایید.

منبع: برخورد با مشتری ناراضی



:: برچسب‌ها: برخورد با مشتریان ناراضی ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی ( تبریز ) را چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان آذربایجان شرقی

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان استان آذربایجان شرقی:

تبریز – خیابان ششگلان – کوی داش دربند – سازمان صنعت، معدن و تجارت

 

شماره تماس:

 ۰۴۱-۳۵۲۱۱۰۰۱

۰۴۱-۳۵۲۳۵۷۵۰

  

 

آدرس وب سایت: qaz.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان آذربایجان شرقی

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع معادن آذربایجان شرقی



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن آذربایجان شرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

منتور کیست و منتورینگ به چه صورت است؟ دنیای تجارت و مدیریت نیز مانند دیگر علوم دچار تغییرات و پیشرفت هایی شده است. یکی از مفاهیم تازه ای که به این عرصه وارد شده منتوری است که معنای بسیار نزدیکی با کوچینگ دارد. اما تفاوت های اجرایی و نتایج حاصل از به کارگیری این دو استراتژی در سازمان ما را بر آن داشت تا مقاله مختص منتوری بنویسیم. برای درک بهتر منتوری و منتورینگ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان مجرب مرکز کاردوک می توانید از طریق شماره 02166418908 تماس حاصل نمایید.

 منبع: منتورینگ

منتور و منتورینگ چیست؟

منتورینگ به عنوان یک رابطه حرفه‌ای اطلاق می‌شود که در آن یک فرد با تجربه (منتور) به یک فرد دیگر با تجربه و دانش کمتر (منتوری) کمک می‌کند تا مهارت و دانشش را در یک زمینه تخصصی مشخص ارتقا دهد. منتور در واقع شخصی است حرفه‌ای در یک زمینه کاری که می‌تواند به کسی که دارای مهارت و تجربه کمتر هست، برای شروع و یادگیری فوت و فن کار به عنوان یک راهنما و همراه حضور داشته باشد و تا حد امکان از اتلاف انرژی بکاهد. در این رابطه به کسی که تجربه کمتری دارد منتوری گفته می‌شود.

منتور چی کار می کند؟

زمانی که رابطه منتور و منتوری شکل می‌گیرد، منتور کارهای زیر را انجام می‌دهد؛

  • منتوری را درمورد یک موضوع خاص آموزش می‌دهد
  • یک مهارت خاص منتوری را پرورش می‌دهد
  • رشد منتوری را با در اختیار گذاشتن منابع و شبکه‌ها تسهیل می‌کند
  • منتوری را به چالش می‌کشد تا پیشرفت بکند
  • ایجاد یک محیط امن یادگیری برای پذیرش ریسک
  • بر روی پیشرفت کلی منتوری تمرکز دارد

چرا سازمان ها برنامه رسمی منتوری را اجرا می کنند؟

علاقه به منتورینگ در طی سال‌ها تحت تاثیر وضعیت اقتصادی تغییرات زیادی کرده است. برای مثال نیروی کار متشکل از زنان نسبت به گذشته بیشتر شده است و یا با پیشرفت تکنولوژی و خودکار شدن بسیاری از کارها، کارمندان خود را در جایگاه متفاوتی می‌بینند، همین موضوع بر عملکرد آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

با این تغییرات، استخدام و حفظ پرسنل برای کارفرمایان دشوارتر می‌شود. با کوچک‌تر شدن شرکت‌ها، کارفرمایان به دنبال ایجاد محیطی هستند که کارمندان فرصت کافی برای رشد و پیشرفت داشته باشند. از طرفی نگاه بالا به پایین به کارمند دیگر نمی‌تواند موجب ترقی و رسیدن به اهداف سازمان شود.

از طرفی سازمان‌ها دریافته‌اند که امروزه کارمندان رویکرد انعطاف پذیرتری نسبت به کار دارند. همین موضوع باعث شده کارکنان وفاداری کمتری نسبت به سازمان داشته باشند. با توجه به مطالب گفته شده سازمان‌ها به دنبال یک برنامه استراتژیک با کمک منتوری هستند. یک نمونه برنامه منتوری شامل موارد زیر می‌باشد.

  • استخدام
  • حفظ
  • توسعه حرفه ای
  • توسعه نیروی کار چند فرهنگی

آیا منتوری به طور طبیعی اتفاق می افتد؟

بله منتوری به طور طبیعی در یک سازمان اتفاق می‌افتد؛ اما در این حالت تنها تعداد معدودی از کارکنان می‌توانند از مشاوره و مزایای منتور استفاده کنند. در حالی که آموزش رسمی یا ساختاری منتوری را در سطح گسترده‌تر شرکت اجرا می‌کند، این گونه سود و ارزش شرکت رشد بیشتری خواهد داشت.

چرا سازمان ها به یک برنامه ساختاری منتوری احتیاج دارند؟

با وجود آن که مدیران بسیاری از رفتارهای منتوری را به صورت غیررسمی انجام می‌دهند، اما شکل دهی یک برنامه ساختار یافته آموزشی تفاوت زیادی دارد. تفاوت کیفی مشخصی بین روابط مدیر- کارمند و منتور ومنتوری وجود دارد.

نقش مدیریتی

مدیر در رابطه با کارمندان تلاش می‌کند تا به اهداف بخش و شرکت برسد. مدیر وظایف را تعیین می‌کند، نتیجه و عملکرد را ارزیابی می‌کند و بر این اساس افزایش حقوق و ارتقا را در نظر می‌گیرد.

کارکنان در رابطه با مدیرشان تنها نقاط قوت خود را نشان می‌دهند و نقاط ضعف خود را در محیط کار پنهان می‌کنند. چرا که زندگی کاری آن‌ها به نگرش مدیرشان نسبت به آن‌ها ارتباط دارد.

نقش منتوری و منتورینگ

یک رابطه منتور و منتورینگ بر توسعه مهارت‌های حرفه‌ای و ابعاد شخصیتی تمرکز دارد. به این ترتیب منتور کار فعلی منتوری را ارزیابی نمی‌کند و در مورد افزایش حقوق و ارتقا تصمیم گیری نمی‌کند.

این نوع رابطه منجر به ایجاد یک محیط امن برای یادگیری می‌شود. جایی که منتوری احساس می‌کند می‌تواند به صورت آزادانه و صادقانه بحث کند و نگران پیامدهای منفی آن هم نباشد.

پس نقش مدیر و منتور متفاوت است، به همین دلیل هیچ وقت برنامه منتوری با گزارش کار منتور در یک ردیف قرار نمی‌گیرند.

منافع حاصل از منتورینگ چیست؟

برنامه ساختار یافته منتورینگ برای سازمان، منتور و منتورینگ عوایدی زیادی دارد. یک برنامه موفق منتوری برای سازمان فوائد زیر را به ارمغان می‌آورد.

  • بالا بردن ابتکار استراتژی کسب و کار کاهش هزینه‌های مالی بهبود بهره وری
  • بالا بردن حس همکاری بین بخش‌های مختلف شرکت
  • افزایش سرعت انتقال اطلاعات و حفظ تجربه کارمندان با تجربه
  • ایجاد ارتباط میان کارمندان برای به دست آوردن اطلاعات و دانش لازم
  • ایجاد فرهنگ منتوری میان کارمندان، به طوری که به طور مداوم باعث رشد و پیشرفت همه کارمندان می‌شود

چطور یک سازمان زمان مناسب منتوری به صورت یک ساختار را تشخیص دهد؟

در سازمان‌هایی که کارمندان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و فرصت‌هایی برای آن‌ها فراهم می‌شود تا بتوانند رشد کنند؛ می‌توان گفت شروع یک برنامه منتوری نتیجه بخش خواهد بود. در بهترین حالت برای شروع برنامه منتوری سازمان دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد.

  • برنامه مدیریت عملکرد
  • شایسته سازی
  • سیستم آموزشی ارزشمند
  • آموزش تنوع
  • فرایند برنامه ریزی متوالی
  • برنامه توسعه مدیریت
  • اهداف استراتژیک تجارت

به علاوه تمام موارد گفته شده باید افرادی در رده‌های بالاتر وجود داشته باشند که دارای ابتکار عمل در برنامه منتوری باشند و به پیشروی و اجرای برنامه کمک کنند.

برای اجرا و هماهنگی برنامه منتوری یک مدیر نیز لازم است. این شخص باید فردی مورد اعتماد، با اقتدار، دارای مهارت‌های ارتباطی و مدیریتی باشد. سمت مدیریت برنامه منتوری تمام وقت نیست، بنابراین این فرد معمولا شخصی در واحد منابع انسانی یا بخش آموزش است.

بنابر آن چه که گفته شد، منتورینگ یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت کاری است که شما می‌توانید از همان شروع کارتان از مزایا و کمک افراد متخصص بهره مند شوید. در مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با استفاده از تجربه افراد موفق و آموزه‌های لازم برای موفقیت در مشاغل مختلف می‌توانیم شما را جهت شروع به کار در هر زمینه شغلی راهنمایی کنیم. مشاوران ما می‌توانند به شما کمک کنند تا با برآورد سرمایه لازم، بهره‌مندی از امکانات موجود، استفاده از یارانه‌ها و تسهیلات مربوطه برای ایجاد کار و…. شما را در ارتقای سازمان‌تان یاری دهند.

همچنین مشاوران مرکز کاردوک به شما می‌توانند در زمینه عارضه یابی سازمانی جهت ارتقای بهره‌وری فعالیت‌تان مشاوره ارائه دهند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کسب و کار می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: منتورینگ



:: برچسب‌ها: منتورینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان قزوین را چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: صنایع و معادن استان قزوین

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان قزوین

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان قزوین به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان استان قزوین :
قزوین – خیابان نواب شمالی – مجتمع ادارات – سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین

 شماره تماس : ۳۳۳۷۲۱۹۰_0281
۳۳۳۷۴۴۲۹_0281
 
آدرس وب سایت: qaz.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان قزوین

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن استان قزوین



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان قزوین ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

از گذشته تا به امروز داد و ستد دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. شرکت های بازرگانی نیز بر اساس قوانین کشورها تفاوت‌هایی دارند، اما همه آن‌ها در کلیت و اهداف به یک شکل عمل می‌کنند. هر چه شرکت‌های بازرگانی کلان‌تر و گسترده‌تر باشند، طبعا افراد بیشتری از آن کسب و کار سود خواهند برد. اما چگونه یک تجارت می‌تواند دارای سودهای کلان شود؟ آیا تنها سرمایه لازمه شروع یک کار تجاری است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با تعریف شرکت‌های بازرگانی، نوع فعالیت و نحوه احداث آن‌ها آشنا شوید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه انواع شرکت ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: شرکت بازرگانی

تعریف شرکت های بازرگانی

شرکت های بازرگانی یا شرکت‌های تجاری درواقع واحدهایی هستند که در حوزه خرید و فروش کالا یا خدمات به منظور کسب سود و درآمد فعالیت می‌کنند. شرکت های بازرگانی می‌توانند در قالب یکی از انواع شرکت‌ها در قانون تجارت فعالیت خود را شروع کنند. برای اطلاع از سایر انواع شرکت ها کلیک کنید.

شرکت های بازرگانی بر اساس حیطه فعالیت

حیطه فعالیت شرکت های بازرگانی از یک منطقه تا سایر کشورها قابل گسترش هست. برای مثال شرکت های بازرگانی بین المللی تجارت خود را میان چند کشور انجام می‌دهند. صاحبان شرکت‌های بین المللی ممکن است حتی از چند ملیت مختلف تشکیل شوند. فعالیت این شرکت‌ها شامل خدمات، کالا، پشتیبانی و سایر حوزه‌های صنعتی را شامل می‌شود.

لازمه تجارت میان کشورها ثبت شرکت‌های بازرگانی صادرات و واردات هست. این شرکت‌ها علاوه بر رعایت قوانین کشور مبدا و مقصد لازم به رعایت قوانین تجارت بین الملل هستند. در صورت بروز مشکل در این تجارت‌ها سازمان‌های تجارت جهانی حکم خواهد داد.

شرکت‌های بازرگانی بر اساس نوع فعالیت

بر اساس نوع فعالیتی که شرکت‌های بازرگانی می‌کنند به دو نوع خدماتی و تجاری تقسیم می‌شوند. شرکت‌های تجاری با خرید و فروش کالا شناخته می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این شرکت‌ها عبارت است از:

  • از خریداران بابت فروش کالا درآمد کسب می‌کنند
  • سرمایه‌های خود را با نگهداری کالا در انبار یا پخش در بازار مدیریت می‌کنند
  • به تجارت طیف وسیعی از کالاها می‌پردازند
  • سود این شرکت‌ها از خرید و فروش است

اما شرکت‌های خدماتی بر خلاف شرکت‌های تجاری هیچ نوع کالایی برای فروش ندارند. بلکه با استفاده از ابزارها، منابع و پشتیبانی به مراجعین، درآمد کسب می‌کنند.

همچنین کسانی که مشغول به فعالیت در حوزه بازرگانی هستند، به دو صورت خرده فروش و عمده فروش تجارت می‌کنند. برخی از تجار به صورت توام سیاست عمده فروشی و خرده فروشی را در پیش می‌گیرند.

نحوه کار شرکت‌های بازرگانی

معمولا شرکت های بازرگانی که امروزه به ثبت رسیده‌اند، کار خود را قبل از آن که به صورت رسمی در دفاتر ثبت کنند شروع کرده‌اند. با توجه به نوع و حرفه فعالیت، کار بازرگانی اشکال مختلفی به خود می‌گیرد. اما به طور کلی شرکت‌های بازرگانی با اطلاع و شناخت بازار (میزان تقاضا، توان خریدار، نوع تقاضا و…) سرمایه خود را به گردش در آورده و از سودی که به دست می‌آورند به گسترش کسب و کار خود می‌پردازند.

پیش تر تجار با مسافرت به نقاط مختلف دنیا تجارت می‌کردند. اما امروزه با استفاده از راه‌های مختلف ارتباطی شرکت‌ها قادرند حتی خدمات خود را به مشتریانشان در سایر کشورها عرضه کنند. برای مثال کشور هند یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان خدمات در حوزه آی تی می‌باشد. شما هم می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنولوژی‌های مدرن و یا راه‌های ارتباطی سودهای بزرگ‌تری به دست بیاورید. استفاده از تجارب و مشورت با افراد آگاه در این زمینه به شما ایده‌های باور نکردنی می‌دهد.

ثبت شرکت بازرگانی

برای شروع به کار و ثبت شرکت بازرگانی باید پیش از هر چیز مشخص کنید که چه نوع شرکتی می‌خواهید به ثبت برسانید. بعد از آن که نوع شرکت و اعضای شرکت را مشخص کردید، باید از طریق سامانه ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی اقدام کنید. در این میان شرکت‌های مختلفی هستند که می‌توانند مراحل ثبت را برای شما آسان کرده و بدون هیچ سختی کار خود را جلو ببرید.

مرکز خدمات مشاوره کسب و کار کاردوک علاوه بر ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها شما را در مراحل مختلف کسب و کارتان راهنمایی می‌کنند. برای مثال می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک از درستی انتخاب‌تان در پلن کاری، نوع قرارداد با شریکان، نوع شرکت، نوع فعالیت و… اطمنیان حاصل نمایید. برای اطلاع از نحوه ثبت شرکت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکت ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: شرکت بازرگانی



:: برچسب‌ها: شرکت بازرگانی ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای آن که بتوانید یک سرمایه گذاری موفق در استان لرستان داشته باشید، ابتدا باید با این منطقه آشنایی کافی داشته باشید. کاردوک به منظور ایده‌یابی فعالیت‌های اقتصادی دارای مزیت‌های نسبی و رقابتی در هر استان ضمن بررسی و ارایه سیمای اجمالی اقتصادی استان، رشته فعالیت‌های اولویت‌دار استان‌های کشور را براساس مطالعات آمایشی و اسناد توسعه بخشی کشور طی سلسله مطالبی به مرور ارایه می‌نماید.

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سرمایه گذاری لرستان

سرمایه گذاری در لرستان | معرفی اجمالی استان لرستان

استان لرستان در غرب ایران دارای وسعتی بالغ بر ۲۸۲۹۴کیلومتر می‌باشد و سهمی حدود 1.7درصدی از مساحت کشور را به خود اختصاص داده. این استان از شمال با استان‌های همدان و مرکزی، از شرق با استان اصفهان، از جنوب با استان خوزستان و از غرب با استان‌های کرمانشاه و ایلام  همجوار است. از طریق باریکه‌ای در سمت جنوب شرقی با استان چهارمحال و بختیاری همسایه می‌باشد.

لرستان به لحاظ مساحت رتبه شانزدهم را در میان استان‌های کشور دارد و طبق سرشماری سال 1395 تعداد 1760649 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 45.64درصد در نقاط شهری و 43.35درصد در نقاط روستایی ساکن هستند. جمعیت استان در 10 شهرستان، 27 بخش، 23 شهر، 83 دهستان و 2750 آبادی سکونت دارند. شهرستان‌های این استان عبارتند از؛ خرم آباد به عنوان مرکز استان، بروجرد، الیگودرز، ازنا، دورود، کوهدشت، نورآباد، الشتر، پلدختر و دوره. مرکز استان جمعیتی 506471نفری و بروجرد 326452نفر از کل جمعیت استان را در خود جای داده‌اند.

لرستان سومین استان پرآب کشور است که با داشتن ۱۲درصد آب‌های کشور منطقه‌ای کوهستانی است که به‌جز تعدادی دره آبرفتی و چند دشت کوچک، فاقد ناحیه هموار است. ارتفاعات اصلی زاگرس  ناهمواری‌های اصلی این استان را تشکیل می‌‌دهد. لرستان از آب و هوای متنوعی شامل سه نوع اقلیم سرد کوهستانی، معتدل مرکزی و گرم جنوبی برخوردار است. بارش میانگین سالانه در این استان ۵۵۰  الی  ۶۰۰ میلی‌متر است و سومین استان کشور از نظر بارندگی محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری در لرستان | سیمای اجمالی اقتصاد استان لرستان

استان لرستان به دلیل داشتن کوهستان‌های پهناور و مراتع بسیار وسیع، از مزیت دامپروری و کشاورزی برخوردار است، از همین رو پیشه سنتی مردم لرستان دامپروری و کشاورزی بوده‌است. به لحاظ صنعتی نیز استانی در حال توسعه می‌باشد. عمده‌ترین صنایع استان تولید مصالح ساختمانی، سیمان، مصنوعات فلزی، سرامیک، محصولات غذایی، پوشاک، صنایع دستی و صنایع شیمیائی هستند و معادن این استان شامل سنگ تراورتن، مرمریت، فلدسپات، تالک، سنگ آهک، سرب وروی است.

بررسی بخش صنایع دستی

در لرستان ده‌ها گونه محصول صنایع دستی در استان تولید می‌شود. حجم تولیدات کشاورزی استان حدود 3میلیون تن است که از این میزان 2میلیون و ٢٠٠هزار تن محصولات زراعی، ٣٠٠ هزار تن محصولات باغی و ٤٠٠ هزار تن انواع محصولات دامی در استان تولید می‌شود. ارزش ریالی تولیدات بخش کشاورزی استان را بالغ بر هفت هزارمیلیارد تومان برآورد می‌نمایند.

بررسی بخش کشاورزی و آب

از ۱۸۵هزار هکتار اراضی آبی لرستان ۵۷هزار هکتار آن از سامانه‌های آبیاری نوین استفاده می‌نمایند و سطح زیرکشت گیاهان دارویی سه هزار هکتار است که ١٤هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود. در  استان 7هزار و ۵۰۰هکتار زمین کشاورزی زیر کشت چغندر قند قرار دارد که از آن ۳۵۰ تا 400هزار تن محصول برداشت می‌شود. پرورش ماهیان سردآبی با تولید سالانه 61هزار تن ماهی در الیگودرز، دورود، سلسله و ازنا و ظرفیت مناسب تولید  عسل، روغن حیوانی، حبوبات در اقتصاد استان مورد توجه است.

بررسی حوزه زیرساختی

در حوزه زیر ساختی لرستان با دسترسی مناسب به شبکه ارتباطی ریلی و جاده‌ای کشور و خطوط انرژی شامل برق، نفت و گاز وضعیت  مناسبی دارد. حول شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور شامل بروجرد و خرم آباد مشاغل و بنگاه‌های خدماتی زیادی شکل گرفته است.

تراکم معادن سنگ و استخراج سنگ‌های تزیینی و صنایع وابسته به سنگ استان جایگاه ویژه‌ای به لرستان در سطح ملی داده است. براساس این مزیت منطقه ویژه اقتصادی سنگ و مواد معدنی در شهرستان ازنا با وسعت 273 هكتار و امکان استقرار  واحدهای صنعتی فراهم شده است. شبکه حمل و نقل زمینی و کامیون داری و خدمات وابسته به دلیل وجود معادن، صنعت سنگ و محصولات بخش کشاورزی بخش مهمی از اقتصاد و اشتغال استان را تشکیل می‌دهد و طبیعت زیبای استان از مزیت‌های اصلی توسعه فعالیت‌های گردشگری محسوب می‌شود.

 

سرمایه گذاری در لرستان | گروه‌ها و بخش‌های عمده اقتصادی

لرستان در بخش اقتصاد شهری به طور چشمگیری بر فعالیت‌های خدماتی و در بخش روستایی عمدتاً متکی بر فعالیت‌های کشاورزی و دامداری است. نرخ بیکاری استان در سال 1395 معادل 13درصد بوده و گروه‌های عمده فعالیتی استان دارای سهم ارزش افزوده به شرح ذیل  هستند.

بخش

سهم ارزش افزوده

سهم اشتغال استان

کشاورزی

25

24

صنعت

14

31

خدمات

61

45

بررسی ظرفیت های توسعه اقتصادی استان

با توجه به توزیع و پراکنش نامتعادل جغرافیایی واحدهای موجود صنعتی استان، باید ارتباط پسین- پیشین آن‌ها بر این اساس راهبردهای  مشخصی به منظور ایجاد پیوندهای عمودی و افقی بین فعالیت‌های صنعتی شکل گیرد تا امکان شکل‌گیری توسعه صنعتی استان مبتنی بر تعادل فضایی و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره‌های صنعتی و برقراری  ارتباط ارگانیک مابین بنگاه‌های موجود براساس مزیت‌های نسبی و رقابتی استان فراهم گردد.

امکانسنجی فعالیت‌های متکی بر مزیت‌های استان همانند ایجاد خوشه‌های صنعتی مبتنی بر فراوری‌های دامی، محصولات کشاورزی و معدنی و منابع طبیعی، کشت و صنعت‌ها، مجتمع صنعتی گوشت، کشتارگاه صنعتی، تولید پودر خون و استخوان، تولید سوسیس و کالباس، بسته‌بندی انواع گوشت، کشت علوفه، پرورش ماهی، واحد فرآوری پوست و چرم با ارتباطی مؤثر عمودی یا افقی در صنعت استان در همین راستا قرار می‌گیرد.

توسعه صنایع غذایی و آشامیدنی با استفاده از آرد و میوه تولیدی استان و توسعه واحدهای کانی غیرفلزی استان با استفاده از مواد معدنی، واحدهای تولید مصالح ساختمانی و سازه‌ای، کاشی سازی، شیشه سازی و توجه به خدمات پشتیبانی مشترک در تمرکز و صرفه‌های تجیمع و مقیاس تولید و تأثیرهای کلیدی این حرفه‌ها در توسعه اقتصادی استان را نیز می‌توان بررسی نمود. در این راستا توجه به آموزش، برند سازی، توسعه مراکز پشتیبانی تولید، صنایع بسته‌بندی، سردخانه و مراکز ذخیره و نگهداری محصولات فسادپذیر و توسعه منابع انسانی در استان اهمیت دارد.

سرمایه گذاری در لرستان | وضعیت موجود بنگاه‌های صنعتی

در استان لرستان تعداد 1195واحد صنعتی با اشتغال 22669نفر وجود دارد که نشان از کوچک مقیاس بودن بنگاه‌های صنعتی استان با توزیع جغرافیایی به شرح زیر را دارد. 

 

توزیع شهرستانی بنگاه‌های صنعتی نشان از تمرکز صنایع در دو شهرستان خرم آباد و بروجرد را نشان می‌دهد.

 

جدول و نمودار زیر نحوه توزیع صنایع غذایی استان لرستان را نشان می‌دهد. علی‌رغم وجود قریب به سه میلیون تن محصولات باغی، زراعی و دامی استان با دارا بودن 143 واحد تولیدی سهم کوچکی از تولیدات خود را فرآوری می‌کند.

 

اهم ویژگی‌ها و مزیت‌ها

برخورداری استان از توانمندی‌های کشاورزی و دامی، ذخایر معدنی به ویژه سنگ‌های تزئینی، منابع غنی آب‌های سطحی، شبکه‌های ارتباطی و امکان استفاده بهینه از محور شمال به جنوب از جمله ویژگی‌هایی است که این استان را منحصر به فرد می‌کند.

سرمایه گذاری در لرستان | رویکرد و جهت گیری فعالیت‌ها 

در استان رویکرد توسعه می‌توان به سمت ایجاد و توسعه در زمینه‌های صنایع دارویی، معدن و صنایع فراوری معدنی، تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی و صنایع پایین دستی پتروشیمی شکل گیرد.

فهرست فعالیت‌های پیشران و دارای اولویت 

 ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات پزشکی

  • ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی و وسایل ارتوپدی با کد آیسیک ۳۳۱۱
  • ساخت ابزارهای اپتیکی و تجهیزات عکاسی۳۳۲۰ با کد آیسیک

محصولات شیمیایی و پتروشیمی

  • موادشیمیایی اساسی به جز انواع کود و ترکیبات ازت با کد آیسیک ۲۴۱۱
  • ساخت مواد پلاستیکی به شکل اولیه و ساخت لاستیک مصنوعی با کد آیسیک ۲۴۱۳
  • ساخت محصولات و سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیائی مورد مصرف با کد آیسیک۲۴۲۱
  • ساخت انواع رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، مرکب چاپ و انواع بتونه ۲۴۲۲ با کد آیسیک
  • محصولات داروئی، موادشیمیائی مورد استفاده در داروسازی و دارویی با کد آیسیک ۲۴۲۳
  • تولید الیاف مصنوعی با کد آیسیک ۲۴۳۰

غذایی و آشامیدنی

  • فراورده‌های لبنی با کد آیسیک ۱۵۲۰
  • تولید نشاسته و محصولات نشاسته‌ای با کد آیسیک ۱۵۳۲
  • تولید محصولات خبازی با کد آیسیک ۱۵۴۱
  • تولید کاکائو شکلات و انواع نقل و ابنیات با کد آیسیک ۱۵۴۳
  • ساخت سایر محصولات غذائی با کد آیسیک ۱۵۴۹

عناوین طرح‌های مرتبط با صنایع تبدیلی

  • صنایع بوجاری بسته بندی پودری، گرانول انواع حبوبات و غلات با تکیه بر برندسازی ملی و بین المللی
  • صنایع نگهداری محصولات کشاورزی در جوار مجتمع‌های تولید سردخانه بالای صفر و پایین صفر
  • صنایع فروآری محصولات دامی استان به صورت گوشت قطعه و بسته بندی شده مرغ ماهی و گوشت دامی
  • صنایع تبدیلی گیاهان دارویی استان بصورت عرقیات پودر پماد و دمنوش
  • صنایع بسته بندی عسل، مربا، مارمالاد و پوره میوه‌های استان در بسته‌های یک نفره به بالا
  • صنایع فراوری میوه‌های استان بصورت نوشابه‌های گاز دارد و بدون گاز با برند ملی و ماشین آلات اروپایی
  • صنعت تولید مالت و نوشابه‌های غیرالکلی وابسته آن
  • تولید مکمل‌های خوراکی انسان
  • صنایع تولید روغن و کره گیاهی با ماشین آلات خارجی
  • صنایع پلاستیک سازی ظروف مختلف صنایع غذایی
  • صنایع آب نبات و شکلات سازی
  • صنایع تولید رب و آب انار
  • صنایع فراوری سیب زمینی بصورت خلال و چیپس
  • صنایع فراوری خشک کردن گیاهان تولید میوه خشک و لواشک از محصولات استان
  • صنایع پنیر سازی مدرن در استان با کیفیت صادراتی
  • صنایع تولید خیار شور صادراتی
  • صنایع بسته بندی و فراوری زعفران
  • طرح توزیع توزیع لجستیک و شبکه توزیع محصولات غذایی از مزرعه تا سفره
  • طرح سورتینگ بسته بندی محصولات کشاورزی

خدمات قابل ارائه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • انجام مطالعات پژوهشی توسعه مناطق کشور
  • تهیه طرح توجیهی امکان سنجی طرح با استفاده توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سرمایه گذاری لرستان



:: برچسب‌ها: سرمایه گذاری در لرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اهمیت برند و برندسازی در کسب وکار چیست؟ برند یک نام، عبارت، نشان، سمبل ،طرح، لوگو، تصویر، صوت یا ترکیبی از این عناصر است که بمنظور هویت بخشی به یک محصول یا خدمت بمنظور بیان تفاوت آن نسبت به محصولات رقبا در بازار هدف بکار گرفته می‌شود و توسط عقل، منطق، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می‌گیرد. شرکت‌ها برای موفقیت در کسب و کارشان باید با سنجش دیدگاه های مخاطبین  برند خود  را  بسیار به تصویر مورد نظر مشتریان نزدیک کنند.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه برندسازی و دریافت برند اختصاصی از مرکز مشاوره کاردوک با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: برندسازی

مراحل برندسازی و تجارت چیست

فعالیت‌های برندسازی فقط مخصوص شرکت‌های بزرگ تجاری نیست و کسب و کارهای کوچک و متوسط کارآفرین نیز جهت سازگاری و ماندگاری در محیط کسب و کار از برند سازی به عنوان یک تکنیک محوری بازاریابی کارآفرینانه باید استفاده نمایند. 

شما هم اگر شرکتی دارید که نیاز به ثبت برند دارد، می‌توانید از خدمات ثبت برند کاردوک استفاده نمایید.

مدیریت برند

در مدیریت بازاریابی یکی از حوزه‌های مهم مدیریت برند است، علل الخصوص زمانی که رقابت در بازار شدید و بنگاه خود را درمخاطره اقتصادی می‌بینید. مدیریت برند فرایند ساخت، مقایسه، سنجش و مدیریت کیفیت برند بنگاه و محصولات آن می‌باشد و فرایندی پویا، مستمر و همیشگی در بخش بازاریابی و فروش و ارتباط با مشتریان است.

طراحی برند

معماری نام و نشان‌های محصول و بنگاه به یک مجموعه از اقدامانی اطلاق می‌شود که هدف آن تدوین نقشه راهی برای پوشش دادن صحیح محصولات با نام و نشان تجاری مناسب است. به گونه‌ای که بتواند در بازار هدف و در ذهن و در قضاوت مشتریان جایگاه شایسته ومطلوب خود را پیدا نماید.

از آنجا که فقط شناخت نام تجاری و تصویر ذهنی از آن باعث خرید کالا و خدمات شرکت نمی‌شود؛ ضروری است بنگاه‌ها بر روی استمرار نمایش برند خود جهت ماندگاری و تثبیت آن در اذهان مشتریان سرمایه‌گذاری کنند. این نفوذ تا بدانجا می‌تواند پیش برود که مشتریان محصول را بخاطر برند خریداری نمایند.

شاید هیچ سرمایه‌ای بیشتر از یک نام و نشان معتبر، قدرتمند و ارزش آفرین برای بنگاه‌های افتصادی کارآمدتر نباشد؛ از این جهت مدیران بازاریابی و فروش شرکت ها باید برای برند سازی و معماری آن  استراتژی‌های مناسبی را اتخاذ نمایند.

المان های برندسازی

هویت و شکل بصری مناسب برند قدرت آن را در میان مشتریان افزایش می‌دهد، به بیانی دیگر ارزش‌ها و ویژگی‌های یک بنگاه باید در هویت دیداری برند نمایان شود المان‌ها و هویت برند از طرح، رنگ، نوشتار، شعار، نام و لوگو نشکیل می‌شود. این المان‌ها بهتر است بگونه‌ای طراحی شوند که به راحتی در ذهن مشتریان و مخاطبین قرار گرفته و تثبیت شود.

جایگاه یابی برندسازی

جایگاه یابی برند طراحی و تصویر سازی نام و نشان شرکت و محصولات آن بمنظور کسب مکان متمایز در اذهان مشتریان است. در واقعیت جایگاه یابی برند با احساسات و ادراک مخاطبین محصول و برند ارتباط برقرار می‌کند و سعی دارد با یک سلسله فعالیت‌ها همانند حضور در رسانه‌، مشارکت در مناسبت‌های محلی و منطقه‌ای، شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های نوآوری، انجام تبلیغات و انتقال پیام موقعیت ممتازی را برای برند خود در اذهان مشتریان بدست آورد.

هدف اصلی برندسازی ایجاد شناخت در مشتریان و حفظ آگاهی نسبت به برند جهت معنا بخشیدن به مصرف محصولات در فرایند ارزش آفرینی بنگاه است. برنامه‌ریزی برندسازی همان فرایند ایجاد، توسعه و ترسیم یک هویت مطلوب از نام و نشان شرکت در اذهان مصرف‌کنندگان بازار هدف نسبت به خدمات و محصولات سایر شرکت‌ها است.

تاثیرات برند سازی در دارایی های بنگاه

برند سازی تکنیکی مهم در عملکرد بازاریابی و تولید ثروت کارآفرینانه است که منجر به ماندگاری موفق کسب و کار در بازار رقابتی می‌شود. بنگاه با برند سازی می‌تواند ارزش افزوده‌ای ناشی از دارایی برند خود را به قیمت محصولات و خدمات خود بیفزاید. برند همانند سرمایه، فناوری، مواد اولیه و نیروی انسانی در ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای بنگاه اقتصادی موثر است. دارایی برند همان صف کشیدن‌های طولانی و پرداخت هزینه بیشتر برای خریدن محصولات خوشنام در مقایسه با سایر محصولات رقیب است.

برندهای قوی همانند سایر دارایی‌های نامشهود شرکت من جمله  دانش فنی، حق اختراع منجر به جریان‌های درآمدی بیشتر برای بنگاه و برای مصرف کننده را به همراه دارد. از این رو ایجاد برند قوی در دستورکار و الزام مدیریتی اغلب بنگاه‌های اقتصادی است.

در فرایند برندسازی هم مصرف کننده و هم بنگاه هر دو بموزات هم از مزایای برند بهره مند می‌شوند. زمانی که مصرف کننده استفاده از یک برندرا تجربه می‌کند و از آن رضایت پیدا می‌کند، تمایل به استفاده از آن برند گسترش پیدا می‌کند و میزان فروش بنگاه نیزافزایش یافته و بازار با ثبات‌تری را برای محصول از طرف مشتریان فراهم می‌نماید.

چرا و چگونه باید برندسازی کرد؟

برند می‌تواند اطلاعاتی از کیفیت کالا و خدمات، عملکرد و مشخصات  محصول را ارایه دهد. از آنجا که برندها در بازارهای رقابتی نسبت به سایر پارامترهای فیزیکی کسب وکار دارای ثبات بسیار کمتری هستند، در دنیای رقابتی برند هیچ چیز ماندگار نیست، لذا ادامه حیات موفق برند در ذهن مصرف کنندگان منوط به ارائه محصول مناسب، تصویرسازی مناسب محصول و ایجاد یک شبکه ارتباطی کارآمد و تبلیغات بمنظور  تثبیت آن است.

شرکت‌هایی که نتوانند برند و نام و نشان تجاری خود را در رقابت باسایر رقبا بدرستی معماری و معرفی و تثبیت نمایند با تحمل هزینه زیاد شکست مواجه هستند.

ضرورت برندسازی چیست؟

افزایش طول عمر 

حفظ، دوام و بقا شرکت‌ها در بازار اساسی‌ترین مسئله پیش روی آن‌ها در شرایط رقابتی و جهانی شدن اقتصاد، اطلاعات و ارتباطات است. شرکت‌ها در این فضای بسیار بی‌ثبات و متغیر نه تنها به بقا می‌اندیشند بلکه کوشش می‌کنند از طریق ایجاد مزیت رقابتی محصول و خدمات خود نسبت به سایررقبا رهبری بازار را بطور مستمر در دست داشته باشند.

یکی از حوزه‌های ظهور و نمایش تمایز نسبت به رقبا برندینگ است که مزیت رقابتی بنگاه را درسطح بازار و در ذهن و زندگی مشتریان به یادگار می‌گذارد. ایجاد رضایت و مطلوبیت نسبت به نام ونشان تجاری محصول نقش مهمی در رفتار بازار و مصرف کننده به جای می‌گذارد و موجب  وفاداری مشتریان، توسعه بازار وسودآوری شرکت می‌شود. شرکت‌ها با توجه به نیازهای مشتریان نه تنها بهتر است رضایت وی را جلب نماید بلکه باید وی را از طریق تامین کیفیت مطلوب کالا و خدمات خود  مشعوف و ذوق زده نماید. به تصویر کشیدن برند این گونه شرکت‌ها در اذهان مخاطبین موجب درک تفاوت و تمایز آنها نسبت به سایر رقبا وایجاد مزیت رقابتی و رهبری بازار و افزایش دارایی برند خواهد شد.

رفع ابهام و تردید مشتری

در شرایط افتصادی امروزی که مشتریان برای رفع نیازهای خود با انتخاب‌های زیادی مواجه هستند و زمان زیادی جهت خرید کالا و خدمات مورد نیاز را ندارد برندهایی که بتوانند این یقین و اطمینان را برای مصرف کننده ایجاد نماید هدایت بازار را بدست خواهند گرفت. پس امروزه تنها جنبه‌های کارکردی محصول و خدمات برای ارتباط با مشتری دیگر کفایت نمی‌کند و برند معتبر است که عامل تمایز یک شرکت تجاری را با رقبا مشخص می‌کند. این تمایز بعنوان یک دارایی با ارزش است که در ذهن وخاطره مشتریان شکل گرفته و شرکت می‌تواند در سایه این دارایی منافع بیشتری را از مشتریان بدست آورد. امروزه بسیاری از سازمان‌ها می‌دانند که مهم‌ترین دارایی آن‌ها اعتبار نام و نشان تجاری آن‌ها در بازار است.

ساخت ذهنیت مشتری

برندها در بازارهای خدماتی و کسب و کارهای تولید محصولات صنعتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند؛ چرا که امروزه برندها به بخشی از زندگی و ذهنیت خریداران تبدیل شده و غالب انتخاب‌ها و تصمیمات برای خرید محصولات بر اساس برند شکل می‌گیرید. تعداد قابل توجهی از مشتریان حتی حاضرند از خدمات جانشین دیگر با قیمت‌های پایین‌تر در بازار، صرف نظر کرده و متقاضی برند مطلوب خود باشند.

از این رو بنگاه‌های اقتصادی در پی آن هستند تا یک برند مطلوب، بی نظیر و قوی را در ذهن مشتریان ایجاد کنند تا موفق به جلب اعتماد و وفاداری مشتریان نسبت به محصولات‌شان گردند. ایجاد، توسعه و تثبیت برندهای قوی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده فراوان و ماندگاری نام محصولات در اذهان عمومی، مزیت‌های دیگری من جمله در دست گرفتن بازارهای وسیع منطقه و جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اعتبار بخشی به فروشنده

داشتن برند قوی در نزد مشتری به خریدار در انتخاب کالا کمک می‌کند و مشتری دارای برند معتبر را به سایر محصولات رغیب ترجیح می‌دهد. این اولویت در انتخاب که نتیجه وفاداری، رضایت و تشکر خریدار در مقابل برآورد انتظارات از برند است، به تولید کننده اجازه می‌دهد که کالاهایش را در شرایط یکسان و غالبا با قیمت بالاتر فروخته و در نتیجه سود و سهم بیشتری از بازار تصاحب کند. از همین رو برند را می‌توان این چنین تعریف کرد: ب”رند عبارت است از مجموعه آگاهی و مزایای کالا یا خدمت همراه با مزیت‌های اضافی که در ذهن خریدار شکل می‌گیرد و موجب جلب اعتماد و استمرار خرید کالا و خدمات می‌شود”.

چزا که هر سازمان زمانی می‌تواند به بقای خود ادامه دهد که بتواند نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را با درکی صحیح و جامع برآورده نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برندسازی و دریافت برند اختصاصی از مرکز مشاوره کاردوک با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: برندسازی



:: برچسب‌ها: برند سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان البرز را چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: صنایع معادن البرز و کرج

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان البرز

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان البرز به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان استان البرز:
کرج، خیابان شهید بهشتی، بعد از 45متری گلشهر، خیابان ولیعصر(عج)، جنب شهرداری منطقه 6
کد پستی:  ۳۱۹۳۶۶۳۱۳۴
تلفن: ۰۲۶-۳۵۷۲۰
 
آدرس وب سایت: alb.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان البرز

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع معادن البرز و کرج



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان البرز ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس سازمان صنایع و معادن اراک را چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

 

منبع: صنایع معادن اراک

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان اراک

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان اراک به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اینترنتی : Arak.Daneshgah St.Ghiyam St
کد پستی : ۳۸۱۸۱۴۵۵۸۵
فکس : +۹۸-۸۶-۳۳۶۶۳۴۳۴
پیامک : ۵۰۰۰۴۶۳۰۰۰۰۱۲۴
پست الکترونیک : 
آدرس وب سایت : www.mkz.mimt.gov.ir
ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

آدرس اداره : خیابان دانشگاه _ خیابان قیام

تلفن: 33664147_86_98+

 

خدمات صنایع معادن استان اراک

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است. 

 

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام 

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع معادن اراک



:: برچسب‌ها: صنایع معادن اراک ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آموزش اصناف تهران به صورت آنلاین خدمتی جدید است که برای رسته های فنی توسط اتاق اصناف برگزار می‌شود. بسیاری از اهالی فن به صورتی تجربی و یا کار کردن به صورت دستیار یا شاگردی توانسته اند مهارت های لازم را به دست آورند. این دست افراد نیز برای دریافت گواهی باید اقدام کنند تا بتوانند در رسته مورد نظر فعالیت داشته و یا برای دریافت جواز اقدام نمایند. 

منبع: آموزش اصناف تهران

ثبت نام کلاس آنلاین آموزش اصناف تهران

ثبت نام در کلاس های آنلاین مربوط به هر اتحادیه در سامانه ecoat.otaghasnaftehran.ir انجام می‌شود. در همین سامانه می‌توانید از زمان برگزاری دوره ها اطلاع کسب کرده و برای دوره مربوطه ثبت نام کنید. 

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس های آنلاین 

برای ثبت نام باید تصویر کارت ملی و عکس پرسنلی خود را در داخل کادر مربوطه با حجم 120 کیلوبایت آپلود کنید، باقی اطلاعات لازم عبارتند از: 

  • نام و نام خانوادگی
  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • محل صدور شناسنامه
  • محل تولد
  • شماره تلفن متقاضی (حتما باید به نام خودش باشد)
  • تلفن ثابت
  • آدرس واحد صنفی و منطقه شهرداری
  • کد رهگیری
  • کد آیسیک 
  • پرداخت هزینه کلاس ها

کد رهگیری را چطور دریافت کنیم؟

قبل از انجام ثبت نام در آموزش اصناف باید برای صدور یا تمدید جواز در سامانه ایرانیان اصناف اقدام کرده باشید. در زمان ثبت درخواست، به شما کد رهگیری هفت رقمی داده شده است (به موبایلتان ارسال شده). اگر آن را گم کرده اید نگران نباشید می‌توانید به راحتی آن را به کمک کارشناسان کاردوک بازیابی کنید.

آموزش اصناف تهران | کد آیسیک (isic) رسته را چگونه بیابیم؟

برای هر صنفی یک کد آیسیک تعریف شده است. این کد در رسید ثبت درخواست صدور یا تمدید جواز درج می‌شود. برای یافتن کد ایسیک رسته مورد نظر می‌توانید به سامانه g4b.ir مراجعه نمایید. کارشناسان کاردوک می توانند به شما برای یافتن کد ایسیک نیز خدمات ارائه دهند. برای آشنایی با روند گرفتن جواز کسب و یا تمدید جواز کسب کلیک کنید.

 

برای انجام ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف و سایر سامانه های مربوطه می توانید از طریق شماره 02166418908 با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

 

منبع: آموزش اصناف تهران



:: برچسب‌ها: آموزش اصناف تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ارزش طول عمر مشتری (Customer Lifetime Value) به چه معناست؟ برای آن که بتوانید کالا یا خدمات خود را به مشتری‌ها معرفی و عرضه بکنید، هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوید. اما برای آن که بتوانید هزینه‌های خود را کم کنید و درآمد بیشتری داشته باشید، بهتر است با یکبار هزینه مشتری‌های بیشتری را به خود جلب کنید. یکی از راه‌های رسیدن به این منظور حفظ مشتری و کسب سود از یک مشتری در دفعات مختلف است. محاسبه ارزش طول عمر مشتری به شما نشان می‌دهد که چقدر برای رسیدن به این هدف موفق بوده‌اید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره ارزش طول عمر مشتری و راه‌های افزایش طول عمر مشتری پرداخته‌ایم.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه امور ثبت، جوازها و طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: ارزش طول عمر مشتری

ارزش طول عمر مشتری چیست؟

ارزش طول عمر مشتری یا CLV) customer lifetime value) به میزان پولی گفته می‌شود که هر مشتری در تمام طول عمر خود صرف تجارت شما می‌کند. برای مثال یک مشتری 10 ساله‌تان در تمام طول این مدت در هر بار مراجعه خرید 10هزار تومانی کرده است. اگر میزان خرید این مشتری را در طول این سال‌ها محاسبه کنید، می‌بینید که میلیون‌ها تومان از شما خرید کرده است. پس این مشتری را می‌توان مشتری با ارزش میلیونی دانست.

 

چرا ارزش طول عمر مشتری اهمیت دارد؟

مشتری تنها به خاطر پولی که به شما تا به امروز داده‌اند ارزش ندارند، بلکه دارای ارزشی در آینده هستند، در صورتی که بتوانید راهی برای جذب مجددشان پیدا کنید. هر چه تعداد مشتری ثابت‌تان در طول زمان بیشتر باشند، سود و منافع بیشتری در بلند مدت به دست می‌آورید. شاید لازم باشد برای هر مشتری مقداری هزینه کنید اما با بالا رفتن تعداد مشتری‌ها در طول زمان، سود عظیم خواهید کرد. پس همیشه باید هزینه‌ای برای جلب مشتری‌های تازه و هزینه‌ای برای حفظ مشتریان خود پرداخت کنید. زمانی که ارزش طول عمر مشتری خود را می‌دانید، بهترین می‌توانید برای بهبود آن گام بردارید. برای بازگرداندن مشتریان فعلی خود می‌توانید از ایمیل، مسیج، شبکه‌های اجتماعی و… استفاده کنید.

 

چطور ارزش طول عمر مشتری را محاسبه کنیم؟

روش‌های مختلفی برای محاسبه ارزش طول عمر مشتری وجود دارد. روشی که انتخاب می‌کنید به نوع تجارت‌تان نیز ارتباط دارد. برای مثال محاسبه CLV در مدل اشتراکی بسیار راحت‌تر از زمانی است که یک تجارت الکترونیکی داشته باشید. ساده‌ترین فرمول محاسبه ارزش طول عمر مشتری مدل تاریخچه است. CLV برابر است با ارزش کل هر معامله ضرب در متوسط سود ناخالص. برای اطلاع بیشتر از نحوه محاسبه و برآورد دقیق عملکرد کسب و کار خود می‌توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک صحبت نمایید.

 

9 روش برای افزایش ارزش طول عمر مشتری

بعد از آن که اهمیت و روش محاسبه ارزش طول مشتری را دانستید، نوبت به آن رسیده که با راه‌های افزایش این معیار آشنا بشید. در ادامه به 9 روش را شرح داده‌ایم، می‌توانید برای دریافت مشاوره و اجرای هر کدام از مراحل زیر از راهنمایی و خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک استفاده نمایید.

1- لیست های ایمیل و پیامک خود را بخش بندی کنید

اگر با مشتریان خود از طریق ایمیل یا پیامک در ارتباط هستید، حتما مشتریان خود را بر اساس خرید یا خدماتی که دریافت کرده‌اند و یا علایق‌شان دسته بندی کنید. این کار باعث می‌شود تا در زمان ارتباط مجدد، محصولات مورد نیاز بر اساس تقاضای مشتری ارائه شود. در نتیجه احتمال بازگشت و خرید مجدد را افزایش داده‌اید. در مقابل ممکن است مشتریان بالقوه (یعنی کسانی هنوز آمادگی خرید ندارند، اما به فروشگاه شما مراجعه کرده‌اند) در لیست‌تان قرار داشته باشند. پس برای بالا بردن طول عمر مشتری، مشتریان خود را با پیشنهادهای مکرر بمباران نکنید، بلکه با استفاده از مدل قطره‌ای سعی در حفظ ارتباط با این دست مشتریان داشته باشید.

2- محصولات یا خدماتی بسازید که پیشنهادات موجود را تکمیل می کنند

یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش و طول عمر مشتری، ارائه خدمات و کالاهایی است که تکمیل کننده خدمات اصلی‌تان هستند. برای مثال اگر فروشنده ماشین لباسشویی هستید، مخاطبان کمتری نسبت به مشتریان مواد شوینده خواهید داشت. پس اگر در کنار فروش ماشین لباس شویی خود مواد شوینده مخصوص آن دستگاه را بفروشید، احتمال بازگشت مشتری به بنگاه‌تان بیشتر خواهد بود. شاید فروشنده کالایی پرفروش باشید، پس برای فروش کالایی دیگر می‌توانید از اشانتیون و یا هدایا برای فروش بیشتر استفاده نمایید.

3- از مدل Freemium استفاده کنید

یکی از بارزترین شرکت‌هایی که از مدل فریمیوم استفاده می‌کنند، شرکت‌های بازی‌های آنلاین هستند. برای مثال بازی کندی‌کراش به صورت رایگان عرضه شده است، اما برای به دست آوردن امتیازهای بیشتر در بازی باید کیف پول خود را شارژ کنید. با همین روش این بازی توانست در یک سال 1میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. اما اگر تجارت‌تان به نحوی است که نمی‌توانید این مدل را پیاده کنید، می‌توانید با کمی انعطاف در انتخاب کارکرد کالای‌تان به مشتری اجازه بدید تا بر حسب نیازش هزینه نماید. مثلا در تولید یک همزن می‌توانید با تغییراتی در کارایی یک مدل همزن، آن را در 3 سطح قیمتی عرضه کنید.

4- به طور مداوم تخفیفات و پیشنهادات ویژه به مشتریان بدهید

هر مشتری مایل به استفاده از تخفیف حتی تخفیف 10درصدی شماست. اما زمان ارسال این تحفیفات اهمیت زیادی دارد. بهترین زمان برای ارسال تخفیف و پیشنهادات ویژه چند هفته بعد از خرید است. چرا که در این بازه زمانی هنوز این خرید به یاد مشتری هست و به احتمال بیشتری بازگشت می‌کند. برای ارسال تخفیفات حتما دو نوع تخفیف یا کالا ارسال کنید.

5- از ایمیل های تشکر شده استفاده کنید

یکی از راه‌های حفظ ارتباط با مشتری استفاده از ایمیل تشکر بعد از خرید است. این پیام بلافاصله بعد از خرید مشتری ارسال می‌شود. شما در این پیام فرصت دارید تا پشتیبانی و خدمات آتی خود را معرفی کنید. برای مثال می‌توانید از یک کد تخفیف برای خرید بعدی و یا یک هدیه رایگان با خرید بعدی پیشنهاد دهید. نکته مهم در این روش ارسال این پیام به محض خرید است. این ایمیل می‌تواند شروعی برای اجرای مدل قطره‌ای باشد. برای مثال چند روز بعد یک فرم نظر سنجی درباره خدمات به مشتری ارسال کنید. این تماس ارزش طول عمر مشتری شما را به طور تصاعدی بالا می برد.

6- استفاده از شبکه های اجتماعی

ممکن است مشتریان‌تان شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال کنند. پس از این شبکه‌ها برای معرفی خدمات و بازگرداندن شان به فروشگاه خود استفاده کنند. با ارتباط مداوم از طریق این شبکه‌ها می‌توانید ارزش طول عمر مشتریان خود را افزایش دهید.

7- یک تجربه خرید یکپارچه ایجاد کنید

زمانیکه مشتری‌تان در خرید به مشکلی برخورد از خرید دلسرد می‌شود و به احتمال کمتری بازگشت خواهد داشت. در عوض زمانی که در تمامی مراحل، خریدی آسان را برای مشتری فراهم می‌کنید، در واقع رضایت و احتمال بازگشت او را افزایش می‌دهید. برای مثال شرایطی فراهم کنید که مشتری بتواند به راحت‌ترین شکل و به انتخاب خود پرداخت را انجام دهد.

8- مشتریان خفته را بیدار کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش طول عمر مشتری ارسال ایمیل‌هایی با محتوای تصادفی به مشتریانی است که مدت‌ها از آخرین خرید آن‌ها می‌گذرد. می‌توانید در ایمیل خود بگویید که “آیا مایل به بازدید مجدد از سایت یا فروشگاه شما و دیدن خدمات جدید هستید؟ اگر دیگر تمایل به دریافت ایمیل‌های این موسسه ندارید، گزینه انصراف را انتخاب کنید”. ارسال چنین مسیجی ممکن است به نظر بد برسد، اما غربال‌گری لیست مشتریان خفته تاثیر مثبتی بر تجارت‌تان دارد. این گونه ارتباط این امکان را می‌دهد تا علاقه مندان به محصولات‌تان را راحت‌تر شناسایی کرده و خدمات مناسب‌تری در اختیارشان قرار دهید.

9- یک برنامه وفاداری ارائه دهید

می‌توانید با ایجاد یک برنامه وفاداری، مشتریان خود را در طولانی مدت حفظ کنید. برای مثال با دادن امتیاز در هر بار خرید به آن‌ها این امکان را دهید که با رسیدن به یک مقدار از امتیاز مشخص از مزایای ویژه‌ای برخوردار شوند. به این صورت مشتریان‌تان برای رسیدن به آن حد از امتیاز شما را در اولویت قرار می‌دهند.

 

نتیجه گیری نهایی در مورد ارزش طول عمر مشتری

همانطور که در کل مطلب سعی در گفتنش داشتیم، ارزش طول عمر مشتری نشان دهنده سطح وفاداری مشتری، ارزش برند، کیفیت کالا یا خدمات، مقدار رضایت از مشتری و… است. پس اگر تا الان برای بهبود این معیار تلاش نکرده‌اید، اکنون زمان این کار رسیده است. همانطوری که برای به دست آوردن مشتری هزینه و انرژی صرف کرده‌اید، برای نگه داشتن او هم باید انرژی صرف کنید. با این استراتژی درآمد کسب و کار شما چندین برابر خواهد شد. برای اطلاع از سایر مهارت های لازم برای مدیر فروش کلیک کنید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه امور ثبت، جوازها و طرح توجیهی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: ارزش طول عمر مشتری



:: برچسب‌ها: ارزش طول عمر مشتری (LTV) ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مهارت های مدیر فروش یکی از عوامل تعیین کننده در موفقیت و سودآوری یک بنگاه اقتصادی است. هر سازمانی برای فروش کالا یا خدماتش نیاز به فردی دارد که بتواند با کمترین هزینه بیشترین فروش و درآمد را داشته باشد. برای رسیدن به چنین هدفی کافی است فردی با مهارت های مدیریت فروش در این سمت قرار بگیرد، آن وقت خواهید دید که چگونه با توانایی خود سودهای کلان نصیب تان می شود. اما این مهارت ها چه هستند و چگونه می‌توان آن ها را به دست آورد. در ادامه به شرح مهارت های لازم برای مدیر فروش می‌پردازیم که با داشتن آن‌ها می‌توانید اهداف سازمانی و شخصی‌تان را برآورده سازید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: مهارت های مدیر فروش

نقش مدیر فروش چیست؟

هر مدیر فروشی برای موفقیت باید وظایف و نقش‌های خود را بشناسد. اینگونه بهتر می‌تواند با استفاده از اختیاراتش برای پیشبرد سازمان برنامه ریزی انجام دهد. مدیر فروش 5نقش اساسی دارد که هر کدام از آن‌ها را در ادامه شرح داده‌ایم.

1- نقش استراتژیک

یک مدیر فروش با توجه به ورودی‌ها و خروجی‌های اصلی‌اش برای بلند مدت برنامه ریزی می‌کند. نادیده گرفتن این موارد برنامه فروش و خدمات رسانی را در بلند مدت با مشکل مواجه خواهد کرد. برای مثال مدیر فروش باید به زمان‌های ازدیاد تقاضا، نیروهای لازم برای فروش، کنترل و اجرای بودجه فروش و… توجه داشته باشد.

2- مدیریت ارتباط

مدیر فروش باید بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی دو طرفه با مشتری ایجاد بکند. به این معنا که تنها این مشتری نباشد که در زمان نیاز به بنگاه شما مراجعه نماید. بلکه مدیر فروش با بررسی و شناخت مشتری بتواند خدمات و کالاهای خود را به مشتری معرفی کند و به نوعی اجازه ندهد ارتباط شکل گرفته از دست برود. همچنین در برابر مشتریان ناراضی رفتاری مناسب در پیش بگیرد. مقاله نحوه برخورد با مشتریان ناراضی را بخوانید.

3- عضوی از شرکت

مدیر فروش به عنوان عضوی کلیدی در شرکت باید به دنبال اهدافی مثل رضایت مشتری، زیاد کردن سهم بازار، هزینه فروش کمتر و… باشد. او با توجه به این اهداف می‌تواند موجب ترقی و سودآوری شرکت شود. مدیر فروش می‌داند هر چه طول عمر مشتری بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب او خواهد شد. برای اطلاع از روش های بالا بردن ارزش طول عمر مشتری کلیک کنید.

4- رهبری تیم و مدیریت کانال ها

مدیر فروش با استفاده از ابزارها و نیروهایی که در اختیار دارد، کار را پیش می‌برد. کانال‌های او به صورت حضوری و مجازی هستند و نیروهای تحت نظر او نیز طبق برنامه او پیش می‌روند. پس باید توانایی هدایت تمامی این نیروها را داشته باشد. مدیر فروش با ویژگی رهبری خود به نیروها انگیزه داده و از توانایی آن‌ها به بهترین نحو استفاده می‌کند.

5- نظارت و کنترل

یکی از وظایف اصلی مدیر فروش نظارت بر کارها و بررسی وضعیت شرکت است. این که آیا امور طبق برنامه پیش می‌رود؟ چه تغییراتی برای بهبود کار باید انجام شود؟ آیا عملکرد نیروها مناسب است؟ چه عاملی مانع از پیشرفت می‌شود؟ نیازهای بازار چیست؟ قوانین کار رعایت می شود؟ مدیر فروش با در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌تواند سود را بیشتر کرده و اجازه ندهد رقبا او را از میدان به در کنند. 

مهارت های لازم برای مدیر فروش

با توجه به وظایف و نقش‌هایی که برای مدیر فروش تعریف شد، پس باید برای قرارگیری در این جایگاه مهارت‌های ویژه‌ای داشت. علاوه بر مهارت‌های شغلی، جهت پیشرفت در این سمت چند ویژگی است که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم. برای اطلاع از مهارت های شغلی لازم جهت ورود به کار کلیک کنید.

اولین مهارت مدیر فروش | مهارت های شخصی 

مدیر فروش باید دارای برخی ویژگی‌های شخصیتی باشد. توانایی برقراری ارتباط، روحیه رهبری و انگیزه دادن، هماهنگی موثر و حفظ انرژی تیم و… از جمله خصوصیاتی است که شما را مناسب برای این جایگاه معرفی می‌کند. اگر می‌خواهید در چنین سمتی کار کنید، باید بتوانید صمیمیت و نیاز اعضا و مشتریان را بشناسید و متناسب با آن‌ها عمل نمایید.

دومین مهارت مدیر فروش | مهارت های مدیریتی

مهارت‌های مدیریتی شامل توانایی فرد در تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی امور کارکنان، کنترل، حفظ آرامش و انگیزه در کار می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مدیریتی توانایی تاثیرگذاری‌تان بر دیگر اعضا است؛ شوخ طبعی، حمایت گری، مرجع و داشتن دانش و… از جمله ویژگی‌های یک مدیر تاثیرگذار هستند.

سومین مهارت مدیر فروش | مهارت های فنی

شناخت اصول مذاکره، آگاهی به مبانی فروش و قوانین بازار، اطلاع از ویژگی‌های کالا یا خدمات و… از دیگر مباحثی است که مدیر فروش باید نسبت به آن‌ها تسلط داشته باشد. مدیر فروش با دانش و تجربه‌اش مشخص می‌کند که در چه ناحیه‌ای و به چه اندازه و به چه روشی فروش انجام شود. پس باید فردی در این جایگاه قرار بگیرد که از آموزه‌ها و تجربه کافی بهره مند باشد. دیجیتال مارکتینگ یکی از مهارت‌هایی است که او باید به آن اشراف داشته باشد.

چهارمین مهارت | مهارت های تحلیلی

با استفاده از مهارت تحلیلی مدیر فروش وضعیت بازار، خواسته‌های بازار، پتانسیل فروش، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها و… را شناسایی می‌کند. مدیر فروش با نتیجه گیری که از تحلیل‌ها می‌کند باید برای گام‌های بعدی تصمیم گیری نماید. روش‌هایی که برای بازاریابی برمی‌گزیند یکی از این تصمیمات است، بازاریابی تلفنی یکی از این روش هاست که نیاز به تحلیل و بررسی دارد. برای اطلاع از مزایا و معایب بازاریابی تلفنی کلیک کنید.

مهارت پنجم لازم برای مدیر فروش | مهارت های مفهومی

یکی دیگر از مهارت‌های لازم مدیر فروش درک او از مفاهیم و نقش هاست. او باید ساختار سازمانی، استراتژی کلی سازمان، نقش‌های همکاران، نظریه‌های سازمانی، مسئولیت‌های اجتماعی و غیره را بشناسد.

کاردوک برای بهبود مهارت های لازم مدیر فروش چه می تواند انجام دهد؟

یکی از خدماتی که مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک انجام می‌دهد، آموزش و ارائه خدمات مشاوره جهت بهبود مهارت‌های مدیریت فروش است. شما می‌توانید با برقراری ارتباط با مشاوران کاردوک کسب و کار خود را توسعه داده و با استفاده از طرح‌های فروش و مشاوره فروش افراد با تجربه و آگاه به نیازها و رفتار مشتریان استراتژی فروش خود را طرح ریزی کنید. برای ارتباط با مشاوران کاردوک با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: مهارت های مدیر فروش



:: برچسب‌ها: مهارت مدیر فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

کسب و کار اینترنتی یکی از راه‌های کسب درآمد سریع بدون نیاز به داشتن سرمایه اولیه و سرمایه‌گذار است که اکثرا در خانه‌ها آغاز می‌گردد و با طی سیر رشد تبدیل به شرکت‌های بزرگ شده‌اند. برخلاف باور عمومی که راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه‌گذاری زیاد امکان‌پذیر است و باید برای شروع هزینه‌های زیادی برای راه اندازی وب سایت، تبلیغات و … صرف شود یا باید مسلط به برنامه نویسی بود تا از پس کارهای پیچیده یک کسب و کار اینترنتی برآمد، اما یکی از راه‌های کسب درآمد سریع و بدون نیاز به سرمایه گذاری، کسب و کارهای اینترنتی است. امروزه خیلی‌ها برای رفع نیازهای خود به اینترنت رجوع می‌کنند. در این مقاله می‌توانید نحوه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را بیاموزید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سفارش سایت و کسب و کار اینترنتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

روشی چند مرحله وجود دارد که با استفاده از آن می توانید یک کسب و کار اینترنتی کوچک را راه اندازی کنید. افراد زیادی را دیدیم که طی این چند سال با استفاده از این روش توانستند کسب و کارهای موفقی را شکل و توسعه دهند. گام‌هایی که برای این کار باید طی کنید عبارتند از:

  • یک نیاز در بازار پیدا کنید و به آن پاسخ دهید.
  • برنامه‌ای صحیح برای تبلیغ و بازاریابی خود داشته باشید که به فروش و کسب درآمد شما کمک کند.
  • یک سایت طراحی کنید که متناسب با بازار شما و علم روز باشد.
  • از موتورهای جستجو (گوگل، یاهو، بینگ و…) برای جذب ترافیک به سایت‌تان استفاده کنید.
  • برای کسب و کارتان به عنوان یک برند متخصص در زمینه خودش اعتبار جمع کنید.
  • مشتریان خود را پیگیری کنید.
  • با استفاده از تکنیک‌های مختلف درآمد خود را افزایش دهید.

همه آدم‌ها از یک کارآفرین تازه کار گرفته تا یک متخصص و با تجربه می‌توانند از این فرایند برای شروع یک کسب و کار اینترنتی سودآور استفاده کنند.

گام اول | یک نیاز در بازار پیدا کنید

بیشتر کارآفرینان تازه کار مرتکب این اشتباه می‌شوند که قبل از هر چیزی شروع به تولید یک محصول می‌کنند و بعد به فکر بازاریابی آن می‌افتند.

برای اینکه بتوانید شانس بیشتری برای باز کردن راه خود در یک بازار داشته باشید، باید ابتدا کار را با بازاریابی شروع کنید. رمز موفقیت در این است که ابتدا کسانی را پیدا کنید که به دنبال پاسخ برای یک مشکل هستند، ولی در پیدا کردن راه حل موفقیت زیادی پیدا نکرده‌اند. اینترنت این کار را برای شما ساده کرده است، می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر اطلاعات مفیدی را کسب کنید:

  • سراغ انجمن‌های انلاین (فروم، سایت‌های تبادل نظر، کامنت‌های سایت‌های مختلف و … ) بروید و ببنید که مردم چه سوالاتی را می‌پرسند و چه مشکلاتی دارند.
  • با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توانید ببنید مردم چه کلید واژه‌هایی را بیشتر جستجو می‌کنند و چه سایت‌هایی در این زمینه‌ها کار کرده‌اند.
  • سایت‌های رقیبان خود را آنالیز کنید. متدها و روش‌های آنان برای پاسخ‌گویی به مشتریان را بررسی نمایید. ممکن است که دقیقا در حال ارائه خدمات یا محصول شما باشند. در این صورت ممکن است راهکاری مفید بیابید.

گام دوم راه اندازی کسب و کار | تبلیغ و بازاریابی

رعایت نکاتی می‌تواند این اطمینان خاطر را بدهد که کسانی که از کسب و کار اینترنتی‌تان دیدن می‌کنند، از لحظه ورود تا زمان خرید، درگیر خدمات فروش شما هستند. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. از تیترهای جذاب، مشتریان را ترغیب به دیدن محصولات بیشتری کنید.
  2. مشکلی که محصول‌تان آن را حل می‌کند توضیح دهید.
  3. در مشتری این اطمینان را ایجاد کنید که شما می‌توانید مشکل او را حل کنید و انتظاراتش را انجام دهید.
  4. نظرات کسانی که قبلا از خدمات یا محصولات شما استفاده کرده‌اند را در سایت نمایش دهید.
  5. در مورد منفعت آنان در صورت استفاده از محصولات‌تان توضیح دهید.
  6. پیشنهادات ویژه به مشتریان بدهید
  7. کیفیت محصول خود را تضمین کنید.
  8. احساس ضرورت استفاده از خدمات یا محصولاتان را در مخاطب ایجاد کنید.
  9. از آنان بخواهید که از محصول و خدمات شما استفاده کند.

از طرح این فرایند می‌توانید باید بتوانید مردم را آگاه سازید که خدمات یا محصول‌تان به شکلی منحصر به فرد مشکل آنان را حل می‌کند و کیفیت زندگی آنان بهبود پیدا خواهد کرد. برای کسب و کار اینترنتی خود پرسونا (مشتری فرضی) بسازید و به سوالات او پاسخ دهید.

گام سوم راه اندازی کسب و کار اینترنتی | سایت خود را طراحی کنید

هنگامی که بازار و محصول خود را مشخص کردید. آماده طراحی سایت برای کسب و کار اینترنتی خودتان هستید. به خاطر داشته باشید که طراحی سایتان باید ساده باشد. شما تنها 4 ثانیه برای جلب نظر مشتری زمان دارید، در غیر اینصورت آنها از سایت شما خواهند رفت. جهت سفارش، طراحی، راه اندازی و ساخت سایت اینترنتی با جدیدترین طراحی های روز کلیک کنید. چند نکته بسیار مهم که در زمان طراحی سایت باید به یاد داشته باشید عبارتند از :

  • فونت سایت شما بسیار مهم است. از یک یا دو فونت ساده بر روی پس زمینه سفید استفاده کنید.
  • منوی سایت را ساده طراحی کنید.
  • از تصویر، صوت یا ویدئو فقط برای تقویت پیامتان استفاده کنید.
  • پیشنهاد عضویت بدهید. از این طریق می‌توانید ایمیل یا شماره تماس آن‌ها را جمع کنید.
  • فرایند خرید سایت را ساده کنید.
  • سایت شما، مغازه‌ای آنلاین است. آن را به شکلی مشتری پسند طراحی کنید.

گام چهارم راه اندازی کسب و کار اینترنتی | موتورهای جستجو

یکی از روش‌های آسان برای جذب ترافیک سایت استفاده از شیوه پرداخت به ازای کلیک است. این کار در مقایسه با استفاه از تکنیک سئو دو مزیت دارد. اول اینکه سایت شما را به سرعت در صفحه اول جستجو نشان خواهد داد و دوم اینکه تبلیغات به شیوه پرداخت به ازای هر کلیک این فرصت را به شما می‌دهد که قیمت‌ها، رویکردهای فروش، تیترها و… مختلفی را امتحان کنید. این شیوه علاوه بر اینکه بازدید سایت را افزایش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین کلید واژه‌ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

گام پنجم راه اندازی کسب و کار اینترنتی | اعتبار کسب کنید

از اینترنت مردم به عنوان یک منبع برای بدست آوردن اطلاعات استفاده می‌کنند. می‌توانید اطلاعات‌تان را به رایگان در اختیار سایت‌های دیگر قرار دهید تا بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید.

  • محتوای تخصصی مجانی در اختیار دیگران قرار دهید. مقاله، ویدیو یا هر محتوای دیگری را که برای دیگران مفید باشد، این محتوا را در سایت‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی نیز قرار دهید.
  • بر روی محتواهای سایت‌تان لینک‌های ارسال برای دوستان را قرار دهید.
  • در تبادل نظرها، فروم‌های تخصصی شرکت کنید و در آنجا فعال باشید.

به این صورت می‌توانید خوانندگان بیشتری را برای سایت خود پیدا کنید. موتورهای جستجو ارتباط برقرار کردن سایت های مرتبط را دوست دارد و جایگاه شما را در جستجو بهتر می‌کند.

گام ششم | ارسال پیشنهادات ویژه

در تلاش باشید که یک راه ارتباطی بین خوانندگان و خودتان ایجاد کنید. با ارزش‌ترین دارایی شما در کسب و کار اینترنتی مشتریان و مشترکین‌تان هستند. برای آن‌ها ایمیل یا پیامک ارسال کنید.

  • به آنها چیزی ارائه دهید که به دنبال آن هستند.
  • از این طریق یک رابطه پایدار بین شما و مشترکین‌تان شکل می‌گیرد.
  • نتایج به دست آمده را بسنجید.
  • بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و موثرتر از بسیاری از روش‌های بازاریابی دیگر است.

گام هفتم | استفاده از تکنیک های مختلف

یکی از بهترین تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش طول عمر مشتری است. دست کم 36درصد مشتریان و مشترکین شما در صورتی که مورد پیگیری قرار گیرند. دوباره از شما خرید خواهند کرد. نهایی کردن اولین خدمت شما به مشتریان‌تان قطعا سخت‌ترین کار خواهد بود. استفاده از روش‌های اپ سلینگ و بک اند می‌تواند برای وادار کردن مشتریان‌تان به خرید دوباره بسیار کمک کند. این دو روش شامل تکنیک‌های زیر می‌باشند:

  • محصول یا خدماتی را به آن‌ها پیشنهاد دهید که خرید را کامل کند.
  • برای آنها کوپن‌های وفاداری الکترونیک بفرستید تا در مراجعه‌های بعدی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
  • به مشتریان وفادار خود پاداش بدهید.

 

مشاوره کسب و کاردوک کاردوک

کاردوک در تمامی مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی‌تان همراه شماست. در این روز‌ها که اینترنت بسیار سریع در حال تغییر است به طوری که یک سال در فضای مجازی معادل با چیزی حدود پنج سال در دنیای واقعی است. اگر در حال حاضر مدتی است که کارتان را شروع کردید، حتما بر روی کسب و کارتان با توجه به این مراحل یک بازبینی بکنید و ببنید که در چه مرحله‌ای هستند. می‌توانید در هر زمانی که احساس نیاز کردید از خدمات کاردوک بهرمند شوید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: راه اندازی کسب و کار اینترنتی



:: برچسب‌ها: راه اندازی کسب و کار اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یکی از راه‌های ورود به بازار کار، داشتن مهارت‌های شغلی است. با گسترش علوم و تخصصی شدن مشاغل سن ورود به بازار کار نیز دستخوش تغییراتی شده است. اما از طرفی می‌بینیم کسانی را که با وجود تحصیلات دانشگاهی، نمی‌توانند حرفه و یا درآمد مناسبی داشته باشند. بالعکس وقتی درباره زندگی برخی از افراد موفق سرچ می‌کنیم، کسانی را می‌بینیم که موفقیت‌های بزرگ را بدون مدرک آکادمیک به دست آورده‌اند. اما چگونه این افراد به چنین جایگاهی رسیده‌اند؟ برای پاسخ به این سوال و ایجاد تغییر در کسب و کار خود، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع مشاغل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: مهارت های شغلی

برای ورود به بازار کار چه مهارت های شغلی مورد نیاز است؟

اگر هنوز وارد بازار کار نشده‌اید، احتمالا استرس و نگرانی زیادی تجربه می‌کنید، نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌ترسید موفق نشوید و یا اصلا نتوانید مشغول به کاری شوید! همه این احساسات تا حدی قابل درک هستند، اما برای آن که بتوانید جایگاه محکمی برای خودتان دست و پا کنید، نیاز به کسب حداقل 6 مهارت دارید که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

1- روابط عمومی اولین مهارت شغلی

توانایی برقراری ارتباط با دیگران یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا شغلی مناسب برای خود مهیا کنید. کسانی که از اعتماد به نفس و ارتباط کلامی بالایی برخوردار هستند، راحت‌تر می‌توانند از فرصت‌های پیشرو بهره ببرند. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در هر کاری شما نیاز به تعامل با دیگران دارید. پس اگر در این زمینه تجربه کمی دارید و یا روابط محدودی دارید، می‌توانید مشاغلی را برگزینید که نیاز کمتری به ارتباط با دیگران دارد. اما اگر شجاعت لازم برای به دست آوردن قله‌های ترقی را دارید، برای به دست آوردن این مهارت تلاش نمایید.

2- تسلط به چند مهارت پایه کامپیوتری

وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید، متصدی با استفاده از کامپیوتر خرید شما را محاسبه و از طریق دستگاه بانکی پرداخت را انجام می‌دهید. در هر شغلی که بنگرید، ردپایی از کامپیوتر در آن می‌بینید. پس کافی است با کسب چند مهارت ساده، راهی برای ورود به کار برای خود باز کنید. برای شروع، کار با نرم افزارهایی مثل آفیس (وورد و اکسل مخصوصا) را یاد بگیرید.

3- آمادگی برای کار تیمی یکی از مهارت‌های شغلی مهم است

در بسیاری از مشاغل، کار تیمی شرط اول برای موفقیت محسوب می‌شود. پس بهتر است این مهارت را در خود تقویت کنید. کار تیمی نیاز به روحیه‌ای جمع محور دارد، به این معنا که اهداف گروه به نسبت خواسته‌های شخصی در اولویت باشند. فرض کنید در یک شیرینی فروشی کار می‌کنید یک نفر می‌تواند تمام کارهای درست کردن کیک را انجام دهد، اما با همکاری چند نفر بازدهی و کیفیت محصول بالاتر خواهد بود. این موضوع در هر کار دیگری نیز صدق می‌کند. برای آن که خود را در این مهارت بسنجید و ارتقا دهید، در کارهای گروهی و یا تیم‌های ورزشی گروهی شرکت کنید.

4- مدیریت خود

چه بخواهید کسب و کار خودتان را داشته باشید و چه بخواهید برای کسی کار کنید، نیاز به خود مدیریتی و ویژگی‌های رهبری دارید. خود مدیریتی ویژگی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند و در واقع نوعی برتری محسوب می‌شود. برنامه ریزی، اولویت بندی، نظم در انجام وظایف و… از جمله کارهایی است که باید برای پیشبرد سریع و موفقیت در کارهای‌تان انجام دهید.

5- تفکر انتقادی و خلاق بودن

تفکر انتقادی به توانایی شما در تحلیل و ارزیابی یک موضوع از ابعاد مختلف گفته می‌شود. برای آن که اینگونه بیاندیشید ابتدا باید موضوع یا مساله را درک کرده و همه احتمالات را در نظر بگیرید. سپس هر ایده و راهی که برای حل آن به ذهن‌تان می‌رسد را ارائه دهید. همراهی تفکر انتقادی و خلاقانه دو مهارت اساسی در بازار کار امروزی محسوب می‌شوند. برای تمرین این مهارت‌ها نگاه‌تان به هر مسئله‌ای را تغییر داده و از دریچه‌ای دیگر به موضوع بنگرید.

6- مهارت شغلی | توانایی یادگیری و پذیرش تغییرات از جمله

داشتن تحصیلات و یا آموزش‌هایی که قبل از ورود به کار دیده‌اید، شاید برای یک دوره زمانی کافی به نظر می‌رسیدند. اما سرعت پیشرفت علوم و فناوری‌های تازه به حدی است که اگر می‌خواهید در کار خود همیشه جزء بهترین‌ها باشید، باید همگام با این تغییرات شما نیز تغییر کنید. پس اگر نمی‌خواهید از قافله عقب بمانید، از پرسیدن و یاد گرفتن نهراسید و در مقابل تغییرات انعطاف نشان دهید.

 

برای ورود به مشاغل مختلف نیاز به چه مهارت هایی داریم؟

در بالا به مهارت‌هایی اشاره شد که برای ورود به هر شغلی لازم هست. اما با تخصصی شدن مشاغل، در ارتباط با هر شغلی نیاز به آموزش و فراگیری مهارت‌های خاصی خواهید داشت. در ادامه با کلیک بر هر کدام از آیتم‌ها می توانید شغل مناسب‌تری بیابید.

مصاحبه کاری

رزومه نویسی

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: مهارت های شغلی



:: برچسب‌ها: مهارت شغلی ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مدیران و میلیاردرهای بزرگ بسیاری وجود دارند که از دانشگاه انصراف داده‌اند و ترک تحصیل کرده‌اند، با این حال توانستند به موفقیت‌های زیادی دست یابند. شاید شما هم جزء کسانی باشید که عقیده دارند مدرک دانشگاهی و تحصیلات موفقیت و خوشبختی را در زندگی تضمین می‌کند، اما به دنبال راهی نامتعارف هستی که برخی از مشاهیر آن‌ها را پیموده‌اند. همه آن‌ها ویژگی مشترکی داشته‌اند که با خواندن داستان زندگی‌شان می‌توانید به آن پی ببرید. در ادامه خلاصه‌ای از زندگی چند شخصیت مشهوری را آورده‌ایم که از دانشگاه انصراف داده‌اند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های موفقیت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: تحصیلات افراد مشهور

مایکل دل : بنیان گذار دل

مایکل دل با تلاش و پشتکار زیاد شرکت دل را از صفر راه اندازی کرد که امروزه یکی از بزرگ‌ترین شرکت های کامپیوتری دنیا است. محل تولد مایکل دل تگزاس است. شغل پدرش دندان پزشک و مادرش مشاور مالی و فعال بازار سهام بود.

کودکی و نوجوانی مایکل دل

مایکل از کودکی علاقه زیادی به الکترونیک و تجارت نشان می داد و خیلی دوست داشت روزی این دو علاقه‌اش را با هم ترکیب کند، در ابتدای نوجوانیش پول‌هاییکه از طریق کارهای پاره وقت در می‌آورد را سرمایه گذاری می‌کرد. وقتی 15 سال داشت بلافاصله بعداز خریدن اولین کامپیوترش که اپل بود اجزایش را از هم جدا کرد تا خودش از نو سر هم بندیش کند. در دوران دبیرستان با فروختن روزنامه تحقیقات و مهارتش در پول در‌آوردن توانست ظرف یک سال یک کامپیوتر نو و یک ماشین بی ام و بخرد.

دوران دانشگاه مایکل دل

پدر و مادر مایکل همیشه دوست داشتن که او رشته پزشکی بخواند، اما در اولین سال ورود به دانشگاه، مایکل کامپیوترهای قدیمی را می‌خرید و درایورها و گنجایش‌هایشان را ارتقا می‌داد و سپس 15 درصد زیر قیمت بازار می‌فروخت. اگرچه به پدر و مادرش قول د‌اده بود درسش را ادامه دهد و تجارتش را کنار بگذارد، اما 80 هزار دلار از این راه درآمد کسب کرد و تصمیم گرفت دانشگاه را رها کند و تجارتش را تمام وقت ادامه دهد، او اجناسش را ده درصد ارزان‌تر از رقبایش می‌فروخت و خیلی زود پیشرفت کرد.

جولای 1996 زمانی بود که خیلی از صاحبان کسب و کار از فروش آنلاین واهمه داشتن، دل بخش عمده‌ای از سفارشاتش را به صورت آنلاین می‌فروخت.در سال 2005 مایکل دل 41 ساله به عنوان چهارمین مرد ثروتمند دنیا شناخته شد.

استیو جابز : بنیان گذار اپل

استیو جابز در سال ۱۹۵۵ از مادری مسیحی و پدری سوری و مسلمان  که هردو دانشجو بودند، متولد شد. هنگام تولد استیو، پدر و مادرش هر دو ۲۳ ساله بودند و هنوز ازدواج نکرده بودن و نمی‌توانستند فرزندشان را بزرگ کنند. خانواده مادرش مسیحی و محافظه‌کار بودند و نمی‌پذیرفتند که دختراشان با یک عرب مسلمان ازدواج کند.

وقتی مادرش او را بدنیا آورد، به دلیل ترس از آبرو استیو را به خانواده “کلارا جابز” سپرد تا پسرش درخانواده ای تحصیل کرده بزرگ شود.

پدرخوانده‌اش که یک مکانیک ماهر ساخت لیزر بود، مقدمات ابتدایی الکترونیک را به پسرش آموزش داد و مادر خوانده او یک حسابدار بود و قبل از رفتن به مدرسه خواندن را به استیو آموزش داد.

یادگیری و تحصیل

در سال ۱۹۷۲، جابز از دبیرستان «هومستید» در کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد و در کالج هنرهای لیبرال ثبت نام کرد، اما بعد از یک نیمسال تحصیلی انصراف داد.

تاسیس اپل

در سال ۱۹۷۶، شرکت رایانه‌ای اپل را در پارکینگ خانوادهٔ جابز، بنیان گذاشتند. هم‌زمان با رشد اپل، این شرکت به دنبال مدیران مستعدی بود که بتوانند در مدیریت، پیشرفت و توسعه اپل کمک کنند.

در سال ۱۹۸۳، جابز با به چالش‌کشیدن یکی از مدیران پپسی کولا یعنی جان اسکالی، به او پیشنهاد داد که به‌عنوان مدیر عامل اپل شود. و به او گفته بود: «می‌خواهی که باقی زندگی‌ات را به فروختن آب‌-شکر بگذرانی، یا می‌خواهی شانس این را داشته باشی که دنیا را عوض کنی؟».

با اینکه جابز یکی از شخصیت‌های مهم اپل بود، به نظر سایر مدیران شرکت او مدیری دمدمی مزاج بود. سال ۱۹۸۵ بین جابز و شریکش اسکالی بحث و کشمکش پیش آمد. جابز به اسکالی گفت: تو برای اپل و هدایت آن مناسب نیستی. اسکالی هم از مدیران خواست که بین او و جابز یکی نفر انتخاب کنند. همگی آن ها اسکالی را انتخاب کردند. پس جابز از کارش در اپل برکنار شد.

تاسیس شرکت نکست توسط استیو جابز

پس از ترک اپل، جابز در همان سال شرکت رایانه‌ای دیگری را با نام نکست را تاسیس کرد. جابز در سال ۱۹۸۹ رایانه قدرتمند «ورک استیشن» را به بازار عرضه کرد که اولین مرورگر وب بر روی آن ساخته‌شد. نرم‌افزار کامپیوتر نکست به عنوان مبنای سیستم‌عامل مکینتاش‌های امروزی و آی‌فون می‌باشد. شرکت نکست بعدها تولید کامپیوتر را کنار گذاشت بر روی فروش و توسعهٔ سیستم‌عامل نکست‌استپ و توسعهٔ فناوری شئ‌گرا تمرکز کرد.

بازگشت استیو جابز به اپل

در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجددا به اپل بازگشت. پس از برکناری جیل آملیو در ژوئیه سال ۱۹۹۷، جابز عملا مدیرعامل اپل شد. اما او از پذیرش این سمت به طور دائم خودداری کرد. طی یک تغییر سازمانی در همان ماه، بیشتر اعضای هیات مدیرهٔ اپل تغییر کردند. پس از تشکیل جلسه توسط اعضای هیات‌مدیرهٔ جدید، جابز به سمت «مدیر عامل موقت»منصوب شد.

جولیَن پاول آسانْژ

برنامه‌نویس کامپیوتر، کنشگر اینترنت و از موسسان ویکی‌لیکسو سردبیر استرالیایی آن است.

سانژ در جوانی، پیش از برنامه‌نویسی رایانه، هکر بود.

سانژ از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ را صرف یادگیری علوم ریاضی و فیزیک کرد و یک مدت کوتاه در دانشگاه ملبورن فلسفه و عصب‌شناسی خواند. بیشتر نمره‌هایش فقط در حد قبولی هستند. درس را رها می‌کند و پس از آن هم ویکی‌لیکس را راه اندازی می‌کند.

آسانژ در ۱۹۹۳ جزو اولین کسانی بود که خدمات اینترنت همگانی را در استرالیا به نام «شبکه دسترسی همگانی سایبری» پایه گذاری کرد. او به عنوان برنامه‌ریز و گسترش‌دهنده نرم‌افزار آزاد در ملبورن اسکان یافت. سال ۱۹۹۵ اولین (open source port scanner) را نوشت. در ۱۹۹۶ عضو تیم سامانه پستگرس‌کیوال شد.

آسانژ هنگام نوشتن کتاب زیرزمینی «قصه‌های هک‌کردن، دیوانگی و وسواس دربارهٔ مرز الکترونیکی» (۱۹۹۷) پژوهشگر کتاب بود. این کتاب، سابقه او را در خرابکاران بین‌المللی روشن می‌کند.

از ۱۹۹۷ در توسعه سیستم رمزگذاری انکارپذیر رابرهوز همکاری داشت. این نوع رمزگذاری در وصله‌های سیستم‌عامل لینوکس بکار می‌رفت. دیگر نرم‌افزارهای رایگانی که او درنوشتن آن نقش داشته، نرم‌افزار گرفتن یوزنت NNTPCache (۱۹۹۶) و Surfraw (۲۰۰۰) هستند که برای جستجوگرهای وب به کار می‌روند.

بیل گیتس : بنیان گذار مایکروسافت

بیل گیتس ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ را ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﻧﻤﻮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ با ﻋﻨﻮان ﻣﺪﯾﺮ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺳﻮﻣﯿﻦ ﻣﺮد ﺛﺮوﺗﻤﻨﺪ ﺟﻬﺎن شد. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ در دﻧﯿﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮان ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬار ﺗﺤﻮل در کامپیوترهای ﺷﺨﺼﯽ ﻣﺸﻬﻮر اﺳﺖ. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ چون توانایی رقابت را از بقیه رقبا گرفته، روش تجارتش همیشه مورد انتقاد است، حتی از او ﺑﻪ اﯾﻦ دﻟﯿﻞ ﺷﮑﺎﯾﺖ کرده‌اند.

خانواده گیتس

گیتس در ﺧﺎﻧﻮاده‌ای دﻧﯿﺎ آﻣﺪ ﮐﻪ از نظر ﺗﺠﺎرت و ﺳﯿﺎﺳﺖ و ﺧﺪﻣﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، سابقه غنی داشت. پدرش وﮐﯿﻞ دادﮔﺴﺘﺮی و از افراد ﺳﺮﺷﻨﺎﺳﺎن ﺷﻬﺮ ﺳﯿﺎﺗﻞ آمریکا ﺑﻮد و ﻣﺎدرش آﻣﻮزﮔﺎر ﻣﺪرﺳﻪ ﺑﻮد و در اﻣﻮر ﺧﯿﺮیه ﻧﯿﺰ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ داﺷﺖ.

دوران کودکی بیل گیتس

ﮔﯿﺘﺲ در ﻣﺪرﺳﻪ ﻟﯿﮏ ﺳﺎﯾﺪ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮد. گیتس ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻧﺮم اﻓﺰاردر سن 13 سالگی ﭘﯽ ﺑﺮد و ﺑﺮﻧﺎﻣه ﻧﻮﯾﺴﯽ را دنبال کرد.  در ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﺑﻮد ﮐﻪ ﻫﺴﺘﻪ اوﻟﯿﻪ مایکروسافت شکل گرفت.

گیتس در مدرسه لیک ساتل تحصیل میکرد و این مدرسه تصمیمی گرفت که نمیدانست میتواند به این میزان در آینده شاگردانش موثر باشد. مدرسه برای اجاره یکساله کامپیوتر که در آن زمان هنوز بزرگ و گران بودن صندوقی برپا کرد و حتی پول بیشتر از هزینه مورد نیاز اجاره جمع شد. جذابیت این کار زمینه‌ای شد تا بیل گیتس، پل آلن (که دو سال از گیتس بزرگتر بود) و چند نفر دیگر از شاگردان همگی در کار کامپیوتری ماهر شوندف به طوری که در حال حاضر از برنامه نویسان ارشد مایکروسافت هستند.

تحصیلات دانشگاهی بیل گیتس

سال 1973 ﮔﯿﺘﺲ در داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎروارد مشغول تحصیل شد و ﺑﺎ ﺑﺎﻟﻤﺮ ﻣﺪﯾﺮ اﺟﺮاﯾﯽ ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ آﺷﻨﺎ ﺷﺪ. ﺳﺎل دوم داﻧﺸﮕﺎه را ترک ﮐﺮد ﺗﺎ بتواند همه وقت و انرژیش را ﺻﺮف ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ.

در ﺷﺮﮐﺘﯽ ﮐﻪ او در ﺳﺎل 1975 همراه ﭘﻞ آﻟﻦ بنا گذاشتند، ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﺎور بودند ﮐﻪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ وسیله ارزﺷﻤﻨﺪی بر روی هر ﻣﯿﺰ و ﻫﺮ ﺧﺎﻧﻪ‌ای ﺗﺒﺪﯾﻞ می‌شود. پس ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺮای رایانه‌های ﺧﺎﻧﮕﯽ ﮐﺮدﻧﺪ.

ﮔﯿﺘﺲ با ﮔﺴﺘﺮش، آﺳﺎن‌ﺗﺮ، کم ﻫﺰﯾﻨﻪ و دﻟﭙﺬﯾﺮتر کردن نرم افزار ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮد اداﻣﻪ داد.

زﻧﺪﮔﯽ ﺷﺨﺼﯽ بیل گیتس

گیتس ﺑﺎ یکی از ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ازدواج کرد. این زوج صاحب ﺳﻪ ﻓﺮزﻧﺪ شدند. ﺧﺎﻧﻪ ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ ﯾﮑﯽ از ﻣﺪرنﺗﺮﯾﻦ و ﮔﺮان ﺗﺮﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺟﻬﺎن ﺑﻮده با ﻣﻨﻈﺮه ای رو ﺑﻪ درﯾﺎﭼﻪ واﺷﻨﮕﺘﻦ در ﻣﺪﯾﻨﺎ واﻗﻊ در واﺷﻨﮕﺘﻦ دارد. اما بعد از 27 سال زندگی مشترک میلندا و بیل گیتس طلاق گرفتند، آن‌ها علت این کار را پیدا کردن فرصتی برای پیشرفت و یادگیری بیان کردند.

تریویس کلنیک : بنیان گذار اوبر

شرکت اوبر در سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان اوبرکَب توسط گرت کمپ و تراویس کالانیک تاسیس شد.

تراویس کالانیک ؛ مدیر عامل اجرایی (از ۲۰۱۱ تا ژوئن ۲۰۱۷) خدمات تاکسی آنلاین، وسیله نقلیه کرایه‌ای است.

اوبر (Uber) یک سرویس آنلاین است و به وسیله اپ موبایل خود، مسافران می‌توانند از طریق اپ موبایل هوشمند درخواست تاکسی کرده و اپ اوبر آن‌ها را به نزدیکترین راننده مرتبط می‌کند و مکان مسافر را به راننده نشان می‌دهد. رانندگان اوبر از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند.

طی تحقیقات مشخص شد که اوبر اولین استارت آپ در دنیا بود که بیشترین و گرانترین سهام را به خود اختصاص داده. در ابتدای سال ۲۰۱۹ اوبر دارای۱۱۰ میلیون کاربر بود که ۶۹درصد بازار مسافربری آمریکا را به خود اختصاص داد. در ایران نیز چند جوان همین ایده را با نام اسنپ اجرا کردند که نتیجه‌ای مشابه داشت.

جان مک کی : بنیان گذار هول فودز

هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی است که دفتر مرکزی آن در آستین، تگزاس قرار دارد و محصولات طبیعی و ارگانیک ارائه می‌دهد و به فروش محصولات نسبتا گران قیمت معروف است.

در سال ۱۹۷۸ جان مکی ۲۵ ساله از کالج اخراج شد و همراه دوست دختر ۲۱ ساله‌اش رینی لوسن از خانواده و دوستان ۴۵ هزار دلار برای تأسیس یک مغازه غذاهای طبیعی در آستین تگزاس قرض گرفتند. آن‌ها همچنین از آپارتمانشان به خاطر نگهداری مواد غذایی اخراج شدند. در سال 2017 این فروشگاه زنجیره ای توسط آمازون خریداری شد.

هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی است که دفتر مرکزی آن در آستین، تگزاس قرار دارد و محصولات طبیعی و ارگانیک ارائه می‌دهد و به فروش محصولات نسبتا گران قیمت معروف است. آمازون با خریداری هول فودز تهدیدی برای سوپرمارکت‌های سنتی محسوب می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: تحصیلات افراد مشهور



:: برچسب‌ها: تحصیلات افراد مشهور ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از کسانی که در کارهای تجاری (واردات و صادرات) فعالیت دارند، با کارت بازرگانی آشنایی داشته و از آن در انجام اموراتی چون ترخیص بار، ثبت سفارش، گشایش اعتبار و… استفاده می‌کنند. اما گرفتن این کارت و صرف هزینه، بدون آن که بدانید برای چه و یا چگونه باید از آن استفاده کنید، تنها اتلاف انرژی است. در حالی که با آگاهی از روش‌های آسان برای به دست آوردن کارت بازرگانی و بهره‌وری از آن می‌توانید با هزینه‌ای کم، سودهای بزرگ کسب نمایید.  

برای دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک جهت شروع کار و تولید می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع :  کارت بازرگانی چیست

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که به بازرگانان برای انجام عمل واردات و صادرات داده می‌شود. طبق قوانین ایران تنها کسانی که دارای کارت بازرگانی هستند اجازه واردات و صادرات کالا دارند. عدم اطلاع از نحوه استفاده درست از این کارت می‌تواند برای شما دردسرهایی ایجاد کند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی از تمامی قوانین مربوط به آن اطلاع کسب کنید.

 

کارت بازرگانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی (افراد دارای کسب و کار) و حقوقی (شرکت یا سازمان) انجام می‌شود. در مورد اشخاص حقوقی کارت به نام مدیر مسئول شرکت صادر می‌شود. اگر علاقه مند به کارهای تجاری هستید با مراجعه به اتاق بازرگانی می‌توانید اقدام به دریافت این کارت بکنید. 

 

کاربرد کارت بازرگانی چیست؟

با داشتن این کارت می‌توانید‌ امتیاز و مجوز بسیاری از فعالیت‌های تجاری را به دست آورده و به عنوان یک بازرگان وارد عرصه تجارت شوید. از جمله امتیازاتی که با دریافت این کارت شامل حال‌تان می‌شود عبارتند از:

  • واردات و صادرات از طریق گمرک
  • واردات از طریق مناطق آزاد
  • صدور گواهی تجاری
  • صدور گواهی مبدا
  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با تجار خارجی
  • صادرات کلیه کالاهای مجاز
  • شرکت در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی داخلی و خارجی
  • ثبت سفارش
  • ترخیص کالا
  • حق العمل کاری در گمرک و….

جهت اطلاع از سایر روش های ترخیص کالا کلیک کنید.

 

شرایط اخذ و مدارک لازم

برای دریافت کارت بازرگانی، متقاضی حداقل باید دارای 23 سال سن و مدرک دیپلم باشد و در هیچ ارگان دولتی به صورت تمام وقت مشغول به کار نباشد. این کارت برای یک سال صادر شده و در صورت مفقودی باطل می‌شود. این کارت با توجه به رتبه بندی تا دو، سه و پنج سال قابل تمدید هست. در اولین مرحله، ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در مراحل بعدی مراجعه حضوری ضرورت دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی به شرح زیر می‌باشد.

 

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی عبارتند از :

الف) اشخاص حقیقی ایرانی

  • داشتن حداقل ۲۳ سال
  • برگ پایان خدمت نظام یا برگ معافیت (برای آقایان)
  • داشتن سه سال سابقه فعالیت‌های تجاری/تولیدی به تأیید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع
  • داشتن محل کسب (متناسب با رشته فعالیت) ثبت شرکت اعم از ملکی/استیجاری
  • داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه‌های ثبتی
  • داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

 

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

  • داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت
  • داشتن پروانه کار و اقامت معتبر

 

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی عبارتند از :

۱- اصل اظهارنامه ثبت‌نام که در دفتر بازرگانی که به گواهی ثبت شرکت‌ها رسیده باشد

۲- اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره‌ی ثبت شرکت‌ها

۳- اصل گواهی عدم سوءپیشینه‌ مدیرعامل

۴- فرم دال (دریافت و تکمیل از وب‌سایت)

۵- اصل گواهی مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت به آدرس متقاضی

۶- روزنامه رسمی شرکت

۷- اصل کارت ملی مدیرعامل

۸- دو قطعه عکس

۹- اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه)

۱۰- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان (متقاضیانی که سن آنان ۵۰ سال تمام باشد، از ارائه‌ پایان خدمت معاف هستند)

۱۱- اصل گواهی بانک مبنی بر تأیید حساب جاری

۱۲- ارائه‌ یکی از مدارک اصل سند مالکیت شش‌دانگ، اصل اجاره‌نامه محضری، اصل اجاره‌نامه بنگاه

۱۳- مدرک تولیدی معتبر از وزارت‌خانه‌های تولیدی

۱۴- کد اقتصادی جدید

 

مدارک مورد نیاز جهت تمدید کارت بازرگانی

دارندگان کارت بازرگانی پس از پایان زمان اعتبار می‌توانند تا دو سال برای تمدید کارت‌شان اقدام کنند. در غیر این صورت باید علاوه بر مدارک تمدید، کلیه مراحل ثبت نام را مجددا طی کنند. برای تمدید مدارک زیر لازم می‌باشد.

۱- فرم دال

۲- ارائه‌ اصل کارت هنگام حضور در اتاق

۳- اصل کارت ملی

۴- اخذ گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۵- اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴

۶- اصل مفاصا حساب بیمه‌ تأمین اجتماعی

۷- دو قطعه عکس

۸- روزنامه رسمی و همچنین سایر مدارکی که با توجه به شرایط خاص هر متقاضی نیاز است.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان مرکز کاردوک جهت شروع کار و تولید می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع :  کارت بازرگانی چیست



:: برچسب‌ها: کارت بازرگانی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()