نوشته شده توسط : کاردوک

براساس مصوبه مصوبه هیئت محترم وزیران وزارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها از تاریخ ۲۲ آبانماه سال ۱۳۹۸ مجاز به صدور جواز تاسیس و پروانه بهربرداری برای فعالیت استخراج رمزارزشدند برای اشخاص حقیقی و حقوقی شدنداز طریق سامانه بهین شدند.

منبع : قانونی شدن صدور مجوز استخراج بیت کوین و رمز ارزها

ماینینگ وماینر چیست؟

فعالیت استخراج رمزارزیا ماینینگ عملیات استقرار تجهیزاتی و دستگاههایی است که بکار پیچیده رمز نگاری کامپیوتری با قابلیت پردازش های گرافیکی می باشد این دستگاههای استخراج رمزارزهای مجازی که ماینر نام دارند قابلیت استخراج و تولید فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده (رمزارز) را دارا می باشند و بسته به نوع، مدل و ظرفیت پردازش اطلاعات بر حسب تراهش (TH)برای صاحب کسب و کار می توانند ارز مجازی تولید کنند.این فعالیت تا قبل از این تاریخ دستورالعمل مشخص بعنوان یک کسب و کار نداشته وبرای اولین بار است که فرایند صدور مجوز برای این فعالیت تهیه و ابلاغ شده است .

فرایند صدور مجوز استخراج رمز ارزها

متفاضیان اخذ این مجوز می توانند از طریق سامانه بهین یاب ضمن دریافت شناسه کسب وکار مجوز فعالیت قانونی دریافت نمایند مکان استقرار واحد استخراج کننده رمزارز مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی بوده و در شهرکها و نواحی صنعتی مصوب و یا مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و نیروگاهها امکان پذیر است و شامل محدودیت محدوده (۱۲۰) کیلومتری شهر تهران، (۵۰) کیلومتری شهر اصفهان و (۳۰) کیلومتری مراکز سایر استانها نمی باشند برای واحدهای خارج از شهرکها و نواحی صنعتی، ارائه قرارداد اجاره منعقده در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و در شهرکها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرکهای صنعتی استان خواهد بود مطابق دستورالعمل صدورمجوز برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمزارز آنها کمتر از ۲۵۰ کیلووات ولت آمپر) باشد، ممنوع است مدت اعتبار جواز تاسیس شش ماهه و اعتبار پروانه بهره برداری برای فعالیت استخراج رمزارز یک سال است و با ارائه گزارش عملکرد از سوی متقاضی و نظارت سازمان قابل تمدید است .رعایت ضوابط مربوط به برچسب انرژی و استانداردهای کیفیت توان الکترونیکی و استانداردهای فناورانه مرتبط برای تولید و واردات تجهیزات فرآورده های پردازش رمزنگاری شده (ماینینگ) در صورت ابلاغ از سوی مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد الزامی است مهندسی مشاورین کاردوک آماده راهنمایی دقیق تر و مشاور در زمینه طراحی واجرای طرحهای و مراکز تولید وتوزیع ارزهای مجاز می باشند.

منبع : قانونی شدن صدور مجوز استخراج بیت کوین و رمز ارزها



:: بازدید از این مطلب : 754
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پس انداز کردن یکی از راه های ایجاد امنیت برای هر فردی است. شاید عجیب به نظر برسد، اما هستند افرادی با درآمد بالا که در آخر ماه باز هم برای مخارج‌شان با کمبود نقدینگی مواجه میشوند. بنابراین توجه به پس‌انداز برای هر کس با هر درآمدی واجب است. برای آن که بتوانید مقداری پول در آخر هر ماه کنار بگذارید، نیاز به برنامه ریزی دقیق دارید. رفاه بیشتر، احساس امنیت، آسودگی خیال، قدرت خرید و… از جمله اهداف کلی است که می توانید برای پس انداز خود تعیین کنید. شاید با خود بگویید “با این درآمد ناچیز هرگز نمی توانم به خواسته هایم برسم”، اما خوب است بدانید بسیاری از افراد موفق توانسته اند با پس انداز خود به ایده هایشان پر و بال دهند. در ادامه بهترین روش‌های پس انداز کردن حتی با درآمد کم را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: پس انداز ماهانه با درآمد کم

بهترین روش های پس انداز کردن

یکی از بهترین راه های مدیریت پول، پس انداز کردن است. استفاده از روش های پس انداز جهت به کارگیری منابع مالی در سرمایه گذاری های کوتاه مدت و زود بازده نیز مفید هست. به علاوه شما با پس اندازهای خود (هر چند ناچیز) می توانید در یک بازه زمانی تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. اما در نظر داشته باشید که پس انداز کردن در یک خانواده مختص یک فرد نیست، بلکه تمام اعضای خانواده باید برای به تحقق رسیدن اهداف پس انداز تلاش کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش های پس انداز را مرور کنیم.

1- در قدم اول مخارج و منابع مالی را مشخص کنید

همانطور که بیان شد، شما برای دخل و خرج تان باید برنامه داشته باشید. برای این کار لازم است بودجه بندی کنید. برآورد کنید چه مقدار عایدی دارید، سپس خرج های قابل پیش بینی خود را معین کنید. برای دقیق تر شدن برنامه، جدولی تهیه کنید و هزینه‌ها را یادداشت نمایید. با مشخص شدن هزینه ها بهتر می توانید از خرج های غیر ضروری جلوگیری کنید. در جدول خود هزینه های اجاره خانه، قبوض (برق، آب، گاز)، بیمه، کلاس های آموزشی، رفت و آمد، خوراک، تفریح، پوشاک و… را مشخص کنید. مسلما کسانی که درآمد کمی دارند، نمی توانند در یک بازه زمانی برای همه هزینه های گفته شده بودجه تعیین کنند. پس برای آن ها اولویت بندی کنید، برای مثال در یک دوره پوشاک تهیه کنید و از زمانی که برای خرید خود می گذارید لذت ببرید و در دوره بعدی آن بودجه را به تفریح خود اختصاص دهید.

2- هزینه های رفت آمد را کاهش دهید

استفاده از وسیله نقلیه چه شخصی و چه عمومی برای شما هزینه های گرافی به وجود می آورد. پس تا جایی که می توانید از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری کنید. در زمان هایی که ترافیک نیست از وسیله نقلیه تان استفاده کنید، اینگونه هزینه سوخت و اصحلاک ماشین تان نیز کاهش می یابد. همچنین می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو هم زودتر به مقصدتان برسید و هم در هزینه پارکینگ صرفه جویی کنید. یکی دیگر از روش های کاهش هزینه حمل و نقل انتخاب مقاصد نزیک به محل زندگی است؛ شما می توانید محل کار، مرکز خرید و مدرسه بچه ها را نزدیک به محل زندگی خود انتخاب کنید، اگر صرف زمان و انرژی برای دسترسی به این مقاصد بیش از میزان هزینه مالی آن است، شاید زمان آن رسیده تغییری در وضعیت زندگی خود ایجاد بکنید.

3- حساب پس انداز خود را جدا کنید

با جدا کردن حساب پس اندازتان، تا آخر دوره مطمئن خواهید بود که مقدار پول در نظر گرفته شده برای پس انداز از هزینه های دیگرتان جداست. با این کار در واقع خود را مجبور کرده اید تا کمی سختی را به جان خریده و طبق برنامه عمل کنید.

4- در فصل تخفیفات خرید کنید

همه ما اصطلاح “نوبر شه” را شنیده ایم. بسیاری از کالاها در ابتدای فصل و یا در اولین تولیدات گران تر هستنند. شما می توانید همین کالاها را در زمان دیگر ارزان تر خریداری کنید. شما می توانید با خرید از فروشگاه های زنجیره ای حتی برای خرید خوراک خانواده تخفیفات بگیرید. این گونه می توانید از بودجه پوشاک و خوراک خود برای پس انداز برداشت کنید.

5- از بیمه درمانی استفاده کنید

قوانین مربوط به بیمه ها و بیمارستان های طرف قرار داد بیمه خود را از قبل شناسایی کنید. این گونه در زمان های اورژانسی می دانید که به کجا باید مراجعه کنید. شما بابت بیمه تان هزینه پرداخته اید، پس باید در زمان های مورد نیاز از آن استفاده کنید.

6- خدمات رایگان دریافت کنید

بسیاری از مراکز تازه تاسیس جهت بازاریابی خدمات رایگان ارائه می دهند. شما می توانید از این خدمات در فرصت مناسب استفاده کنید. یکی دیگر از خدماتی که در هر زمانی می توانید رایگان استفاده کنید، خدمات آرایشی و پیرایشی است که توسط آموزشگاه های زیبایی ارائه می شود. در این آموزشگاه ها هنرجویان به دنبال مدل برای کار خود هستند. شما می توانید با یافتن این آموزشگاه ها از هزینه های زیبایی خود بکاهید.

7- سفر با نرخ ارزان

اگر اهل گشت و گذار هستید، لازم نیست سال ها کار کنید تا به آرزوهایتان برسید. شما می توانید با هزینه‌های بسیار پایین به مناطق گردشگری زیادی بروید. یکی از ساده ترین راه ها استفاده از تورهای لحظه آخر و بلیط های چارتری است. اما اگر انقدر هم نمی خواهید هزینه کنید، انتخاب های دیگری هم دارید. این روزها کوله گردی، سفر با ماشین و یک چادر خواب، تعویض خانه با شخصی در شهری دیگر و… بسیار رایج شده اند. شما هم می توانید برای کسب تجربه های جدید آن ها را امتحان کنید.

8- خرج خود را مدیریت کنید

برداشتن مبلغی معین از حساب و مشخص کردن سقف هزینه برای یک دوره زمانی به شما کمک می کند تا راحت تر حساب تان را کنترل کنید. در این روش لازم است از موجودی حساب خود دائم اطلاع داشته باشید، پس بهتر می توانید طی روز هزینه های غیر ضروری خودتان شناسایی و حذف نمایید.

9- ارزان خریدن همیشه هم خوب نیست

حتما این جمله معروف را شنیده اید که “انقدر پولدار نیستم که جنس ارزان بخرم”، این جمله به کیفیت و ماندگاری اجناس اشاره دارد. فرض کنید ماشین لباسشویی با قیمت 3میلیون تومانی برای شما 3 سال مفید کار می کند، اما بعد از این مدت باید هر سال برای تعمیر آن هزینه کنید. در حالی که از همان ابتدا کافی بود با کمی هزینه بیشتر ماشین لباسشویی با کیفیت بالاتر خریداری نمایید.

10- برخی محصولات را اجاره کنید

شما می توانید برای پس انداز کردن، اجناسی که تنها یکبار استفاده می شوند را اجاره نمایید. لباس عروس یکی از رایج ترین این اجناس است. اما اقلام دیگری مثل کتاب، فیلم، ظروف مجلسی، لباس های مجلسی و… را نیز می توانید اجاره کنید. برای این منظور سایت ها و راه های ارتباطی مختلفی جهت ارتباط متقاضیان و ارائه کنندگان به وجود آمده است.

11- از آن چه که دارید مراقبت کنید

پس انداز کردن همیشه به معنای کنار گذاشتن نقدینگی نیست. تمام اجناسی که در منزل دارید، سرمایه های شما هستند. پس برای نگهداری هر آن چه که دارید کوشا باشید. هر چه بهتر از اسباب خود نگهداری کنید، طول عمر آن ها بیشتر شده و هزینه کمتری صرف تعمیر و یا جایگزینی آن ها می پردازید.

12- همیشه بدانید چقدر پول دارید

برای آن که بتوانید پس انداز کنید بهتر است همیشه از حساب خود اطلاع داشته باشید. این کار باعث می شود از خرج های بیهوده جلوگیری کنید. خیلی اوقات با دیدن اجناس ارزان وسوسه به خرید می شوید، با آگاهی از مانده حساب خود همیشه به یاد دارید که با پرهیز از خریدهای بیهوده می توانید مانع از هزینه های گراف شوید.

13- یاد بگیرید و نایستید

برای آن که بتوانید پیشرفت کنید، علاوه بر داشتن جیب پر پول نیاز به آگاهی و اطلاعات کافی جهت بیشتر کردن سرمایه تان را دارید. پس دائم برای بزرگ تر کردن حساب تان، از سرمایه گذاری ها و بازاریابی ها اطلاع کسب کنید، هرگز بدون اندیشه سرمایه خود را هر چند اندک در جایی که اطلاعی از نتیجه آن ندارید، سرمایه گذاری نکنید. با این اقدامات می توانید جلوی ضررهای پیشرو را بگیرید.

انواع روش های پس انداز پول

تورم سالانه و بالا رفتن قیمت ها خود باعث عدم امینت شغلی است. برای کاهش استرس ناشی از این جریاناتِ روزانه، پس انداز اهمیت زیادی دارد. با پس انداز کردن می توانید از ثبات مالی خود و خانواده تان اطمینان حاصل کنید. در ادامه سه روش پس انداز اصلی را شرح داده ایم. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک از بهترین روش های درآمدزایی با سرمایه کم آشنا می شوید.

حساب پس انداز برای بازنشستگی

برای دوران پیری هر چه قدر زودتر دست بجنبانید، بهتر است. فکر نکنید همیشه جوان میمانید و می توانید در مکان های مختلفی تجربه کسب کنید. با پرداخت بیمه و سرمایه گذاری های بلند مدت استقلال خود را در سال ها پیری نیز تضمین کنید.

حساب پس انداز اضطراری

یک بخش از درآمد خود را به حسابی جهت کارهای ضروری واریز کنید. این بخش از پول شما باید قابل دسترس باشد. از این پول در مواقع اورژانسی می توانید استفاده کنید.

حساب پس انداز شخصی

هر کس در زندگی خواسته هایی دارد که با رسیدن به آن ها، انگیزه و شادابی لازم جهت ادامه راه و پیشرفت را باز می یابد. شما نیز برای رسیدن به خواسته های کوچک و بزرگ خود پس انداز داشته باشید. شما با این پس انداز خود در بازه های زمانی مختلف می توانید بدون در نظر گرفتن امنیت مالی خود بی محابا برای علایق تان خرج نمایید.

پس انداز در بانک ها و دیگر بنگاه های مالی

حتما شما هم اصطلاح “پول پول می آورد” را شنیده اید؛ یکی از راه های افزایش مانده حساب استفاده از بازار پول برای به دست آوردن نقدینگی و سود بیشتر است. حساب های بلند مدت، بورس اوراق بهادار، مشارکت و… از جمله راه های افزایش مانده حساب با استفاده از خود پول است. شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک از بهترین روش های پس انداز و استفاده مفید از پس اندازهای هر چند ناچیز خود بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع: پس انداز ماهانه با درآمد کم



:: برچسب‌ها: پس انداز ماهانه با درآمد کم ,
:: بازدید از این مطلب : 813
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ویژگی های افراد خلاق چه اهمیتی دارد؟ با تحولات روز افزون امروزی در حیطه های مختلف زندگی انسانی، خلاقیت نقش اساسی در موفقیت هر کسب و کاری بازی می کند. کارفرمایان علاوه بر تخصص و مهارت، به دنبال کسانی هستند که در کار خلاقیت داشته و می توانند ازفرصت ها بهترین بهره برداری را نمایند. با آگاهی از ویژگی های افراد خلاق شما نیز می توانید آن ها را در خود پرورش داده و فرصت های شغلی مناسب تری را برای خود رقم بزنید. اگر به دنبال فردی خلاق برای سازمان خود هستید نیز با اطلاع از این ویژگی ها، راحت تر می توانید افراد خلاق را شناسایی کرده و در جایگاه مناسب بگمارید.

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: افراد خلاق

 

 قبل از کسب ویژگی های افراد خلاق ، خلاقیت را بشناسید

خلاقیت برای هر فردی به صورت متنوعی تعریف می شود، اما احساس سرخوشی و سرزندگی مسلما در زمان به نتیجه رسیدن کار خلاقانه رخ می دهد. تجربه همین احساس خوشایند است که او را به سمت ابتکارهای بعدیش سوق می دهد. در عملکرد مغزی خلاقیت امری پیچیده است، برای خلق یک اثر فرد بخش های متعددی از مغزش را به کار می گیرد؛ همین امر موجب شده تا درک کاملی از نحوه عملکرد آن نداشته باشیم. اما به طور کلی می توان خلاقیت را نگاهی متفاوت به اتفاقات و اجسام دانست. در واقع دیدن چیزهایی است که دیگران قادر به دیدن آن ها نیستند. در این شرایط نوآوری و راه حلی متفاوت ارائه می شود.

تفاوت ویژگی های افراد باهوش با خلاق

هوش می تواند به صورت وراثتی و یا اکتسابی به دست آید. برای آنکه بتوانید از هوش خود استفاده کنید، نیاز به آموزش، هدایت، تمرین و الگوسازی دارید. بدون این اقدامات افراد باهوش نیز نمی توانند به موفقیت برسند. اما خلاقیت به معنای خودباوری و نوآوری است که موجب رشد و شکوفایی ذهن می شود. همین توانایی است که فرد را در هر موقعیتی از دیگران متمایز کرده و او را برتر می سازد.

ویژگی های افراد خلاق در چند گروه تقسیم می شوند؟

خلاقیت را می توان در چهار گروه طبقه بندی کرد : 1- خلاقیت عملی: این نوع خلاقیت به افراد کمک می کند تا در زمان های حساس از راهبردها و راهکارهای مناسب جهت بهبود اوضاع استفاده نمایند. 2- خلاقیت ذهنی: دادن ایده های خلاقانه نیزارزش دارند. کسانی که دارای این توانایی هستند می توانند حتی یک جامعه را دچار دگرگونی کنند. 3- خلاقیت هنری: ابتکار عمل در کارهای هنری، طراحی و خلق آثاری که تعریفی جدید در زیبا شناسی هستند، بخشی از خلاقیت هنری است. 4- خلاقیت غیرکلامی و تحلیلی: این نوع خلاقیت بیشتر در قالب سازمان ها و ارگان ها کاربرد دارد. در این نوع خلاقیت فرد فراتر از چهارچوب ها و موازین سازمان خود فکر و عمل می کند.

ویژگی  های افراد خلاق کدامند؟

باید گفت شناخت افراد خلاق حتی برای خود این افراد نیز کار آسانی نیست؛ چرا که دارای شخصیت های پیچیده ای هستند. در اغلب شخصیت های خلاق تناقضات شخصیتی و خیال پردازی بیشتر از هر ویژگی دیگری به چشم می خورد. در ادامه رایج ترین ویژگی های مشترک در افراد مشهور خلاق را نام برده ایم.

1- خیال پردازی از ویژگی های رایج افراد خلاق

طبق مطالعات انجام شده، خیال پردازی منجر به ارتباط بیشتر سلول های مغزی شده و بینش فرد را در مورد موضوعات مختلف گسترش می دهد. بنابراین خیال پردازان، می توانند به اجسام و موقعیت های خود شکل دیگری داده و آن ها را تغییر دهند.

2- دید گسترده تر دارند

خلاق‌ها فرصت ها را بهتر می بینند. آن ها پیچیدگی‌ها را بهتر درک کرده و نشانه‌ها را پررنگ‌تر و زودتر از باقی افراد به چشم می بینند.

3- زمان مناسب برای کار کردن انتخاب می کنند

خلاق ها می دانند که کار کردن در هر زمانی نمی تواند مفید باشد. چرا که آن ها می دانند سود بیشتر زمانی عایدشان می شود که بهترین بهره برداری را داشته باشند. پس علاوه بر شناسایی زمان مناسب برای کار کردن، به دنبال خلق موقعیت هایی هستند که بتوانند بیشترین بهره وری را داشته باشند.

4- زمانی را برای خود اختصاص می دهند

خلاق‌ها به طور مداوم اوقاتی از روز را صرف اندیشیدن و توجه به خود می کنند. آن ها می دانند که باید به خود تکیه کنند و از تنهایی خود به عنوان فرصتی برای شکوفایی استفاده نمایند.

5- سختی ها را تبدیل به آسانی می کنند

دیدگاه و توانایی متفاوت نگریستن به خلاق‌ها اجازه می دهد تا بتوانند موانع و مشکلات پیش رو را تبدیل به فرصت های ارزنده نمایند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد، درست زمانی که همه چیز به نظر به بدترین شکل تمام شده، متوجه شده اید که بهترین اتفاقات پس از بدترین ها می آید.

6- از تجربه های تازه نمی ترسند

یکی از ویژگی های افراد خلاق که بسیار به آن ها کمک می کند، علاقه و میل آن ها به تجربیات تازه است. این میل به آن ها اجازه می دهد تا گستره دید بیشتری به دنیا پیدا کنند.

7- خلاق ها هم شکست می خورند

شاید فکر کنید در مقابل مواجهه با شکست دیگر نباید حرکت کرد و شروع دوباره نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت. بر عکس خلاق ها از هر شکست یاد می گیرند که چگونه در مواجهه مجدد با چنین مسائلی برخورد مناسب داشته باشند.

8- کنجکاوی از مبانی ویژگی افراد خلاق

سوال پرسیدن، جستجو کردن، نگریستن و پافشاری برای به دست آوردن جواب از جمله ویژگی افراد خلاق است. این ویژگی می تواند با مشاهده دیگران، مطالعه، پرسه زدن در اطراف و... نمود پیدا کند.

9- ریسک می کنند

شجاعت و اعتماد به نفس آن ها برای رسیدن به اهداف شان، به آن ها قدرت ریسک کردن می دهد. با ریسک کردن و مواجهه با خطرات به رشد و شکوفایی می رسند.

10- برای تمرکز حواس تمرین می کنند

تمرکز یکی از مهارت هایی است که نیاز به تمرین دارد. خلاق ها می دانند برای موفقیت در کارهای خود باید قدرت تمرکز خود را افزایش دهند. برای این کار مهارت خود را به تقدیر نمی سپارند؛ بلکه با در دست گرفتن آن سعی در ارتقا و بهبود آن می نمایند.

نقش مرکز مشاوره کاردوک در شکل دهی ویژگی افراد خلاق

بسیاری از ایده ها و نوآوری ها بدون آن که شنیده بشوند، خاک شده و از بین می روند. نبود امکانات جهت به کارگیری این ایده ها یکی از اصلی ترین دلایل نادیده گرفته شدن آنهاست. از طرف دیگر سرمایه های کلانی که می توانند با به چرخه درآمدن زندگی هزاران خانواده را تحت تاثیر قرار دهند، در حال از بین رفتن هستند. امروزه ایده یابی و فروش آن ها یکی از بخش های مهم چرخه اقتصادی محسوب می شود. شرکت هایی چون کاردوک با ایجاد ارتباط میان سرمایه داران و ایده پردازان این امکان را فراهم کرده تا دو منبع مهم اقتصادی با هم ارتباط پیدا کرده و به بهره برداری برسند. شما با دریافت مشاوره از کارشناسان و متخصصان اقتصادی کاردوک می توانید سرمایه خود را با بالاترین نرخ سوددهی به گردش در آورده و یا ایده های خود را به حقیقت تبدیل کنید.

 

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: افراد خلاق



:: برچسب‌ها: افراد خلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 908
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ثبت شرکت چیست و چه زمانی باید شرکت ثبت کرد ؟ زمانی که دو یا چند نفر شروع به فعالیت اقتصادی می کنند بعد از مدتی احساس به بستن قراردادی بین خود کرده و به دنبال تاسیس شرکت می روند. ولی در این مسیر با سوالات اساسی بسیاری مواجه می شوند؛ که بر آینده تجاری آنها تاثیر مستقیمی خواهد داشت. شما می توانید در این مقاله تمام پاسخ های خود را در مورد ثبت انواع شرکتها بیابید.

برای دریافت مشاوره و ثبت شرکت با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت

اشتباهات رایج در ثبت شرکت

قبل از اینکه به توضیح چگونگی راه اندازی شرکت بپردازیم باید مهمترین اشتباهاتی که اکثر افرادی که قصد ثبت شرکت دارند مرتکب می شوند را بدانید :

1- خیلی اوقات کسانی که محصولی ( کالا یا خدمات ) ارائه می دهند، شرکت ثبت می کنند. و نام آن محصول خود را بر روی شرکتشان می گذارند و تصور می کنند که دیگر کسی نمی تواند با این نام فعالیت مشابهی انجام دهد. ولی اشتباه می کنند.

برای این که از نام محصول یا خدمات محافظت کنید باید اقدام به ثبت برند نمایید که مقوله ای جدا از ثبت شرکت می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقالات اهمیت ثبت برند و نحوه ثبت برند کیلیک کنید.

تعریف شرکت

شرکت به مجموع از اشخاص گفته می شود که مجموعه ای را به منظور انجام فعالیت اقتصادی با هم تشکیل داده اند تا با آن نفعی ببرند و پس از کسر هزینه ها، سود باقیمانده بین اعضای شرکت تقسیم گردد.

شاید شما بسیاری از اشخاص را ببنید که به صورت شراکتی با هم کاری را راه انداختند و تمام این قوانین را رعایت می کنند ولی شرکت ثبت نکرده اند. تفاوت فعالیت این افراد در رسمی نبودن آن است.

انواع شرکت

شرت ها به طور کلی به دو دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم می شوند. از جمله انواع شرکت های می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • شرکت سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت دانش بنیان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع شرکت ها توصیه می کنیم مقاله انواع شرکت ها را مطالعه نمایید تا مفاهیم آن به طور کامل آشنا شوید. برای مطالعه مقاله انواع شرکت ها کیلیک کنید.

مزایا و معایب ثبت شرکت | چرا باید شرکت ثبت کنیم ؟

ثبت شرکت بین شرکا دارای مزایای زیادی می باشد که از جمله مهمترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. زمانی که شرکت تاسیس شده است اگر بین شرکا اختلاف نظر یا مشکل پیش بیایید. چون تمامی مسائل و اوراق اداری در اساسنامه ذکر شده است. موقع تسیم سود شرکا به مشکل برنخواهند خورد و در صورت بروز مشکل به راحتی می توانند از حق خود دفاع کنند.
  2. جلوه حقوقی ای که شرکت به کسب و کار شما می بخشد یکی از مهمترین مزایای ثبت شرکت است. این روزها بسیاری از مراجع دولتی و حتی خصوصی تنها با اشخاص حقوقی وارد مذاکره و قرارداد می شوند. شما اگر شرکت نداشته باشید قرصت قرارداد بستن با بسیاری از مراجع، ارگان ها و سازمان ها را از دست خواهید داد.

ثبت شرکت برای شما عیب هایی را به همراه خواهد داشت. این عیب ها در واقع جنبه های قانونی هستند که باید قبل از تاسیس در مورد آنها اطلاعات کافی را داشته باشید تا برای شما مشکل ساز نشوند.

شما بعد از ثبت شرکت باید شرکت خود را به امور مالیاتی و دارایی معرفی کنید و سالانه شرح کاملی از عملکرد فعالیت شرکت خود به سازمانی دارایی معرفی نمایید. باید دفاتر حسابداری را پر نمایید. شما باید نسبت به سود خالصی که در سال برای شما می ماند، درصدی را به عنوان مالیات به سازمان مالیاتی و دارایی بپردازید.

ثبت شرکت بسیاری مزیت های و مسائل قانونی مشکل ساز ( در صورت عدم توجه به آنها) دیگری را به همراه خواهد داشت که بحث در مورد آن خارج از حوصله این مطلب است. شما می توانید با تماس با کارشناسان کاردوک اطلاعات کافی در این زمینه بدست آورید.

انتخاب نام شرکت

شما باید نامی را برای شرکت خود به اداره ثبت شرکتها ارائه دهید. این اداره بعد از بررسی نام درخواستی شما و اینکه نام شما مشابه با شرکت های دیگر نباشد. برای استعلام نام مد نظرتان می توانید با کارشناسان مرکز کاردوک تماس بگیرید.

هزینه های ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت نسبت به شرکتی که قصد تاسیس آن ( مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص و ... ) را دارید می تواند هزینه متفاوتی داشته باشد. شما می توانید با تماس با کارشناسان مرکز کاردوک از هزینه تاسیس شرکت مد نظر خود مطلع گردید.

روند و مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکتها دارای پیچیدگی هایی است که ممکن است بسیاری از افراد در زمان تاسیس شرکت دچار مشکل شود.

با توجه به ایجاد سیستم ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، متقاضیان می توانند برای ثبت شرکت به جای مراجعه حضوری به این اداره از طریق سامانه http://sherkat.ssaa.ir اقدام به ثبت شرکت و حتی ثبت صورت جلسه ی تغییرات شرکت خود نیز به صورت اینترنتی بکنند. همچنین می توانند آخرین صورت جلسه ی ابرازی، مدارک لازم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آنی و پیگیری درخواست انواع تایسی و تغییر و ... شرکت ها و موسسات غیر تجاری نیز در همین سامانه صورت می گیرد. برای اطلاع دقیق از روند و مراحل ثبت شرکت کیلیک کنید.

نکات مهم در زمان ثبت شرکت

در زمان تاسیس شرکت نکاتی وجود دارد که قبل از تاسیس باید از آنها آگاه باشید از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- اضهارنامه ثبت شرکت از اوراق بهادار بوده که باید از طرق اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری تهیه گردد. برای دریافت اضهارنامه نام برده شده باید تقاضانامه ای به منظور تاسیس تظیم گردد.

2- به موجب ماده 5 قانون اصلاحی آیین نامه ی ثبت شرکتها، اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری فائم مقام دفترخانه های اسناد رسمی هستند. از همین رو برای تظیم شرکتنامه ی رسمی، نیازی به مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی نیست.

3- در صورت جلسه شرکت باید نکات ذیل درج گردد : زمان تشکیل جلسه شرکت، تصریح به تصویب و امضا رسیدن اساسنامه، اضهارنامه و شرکت نامه توسط کلیه اعضای شرکت. تعیین و تصریح امضای اعضای هیئت مدیره و میزان مدیریت آنها، تعیین دارندگان حق امضای اسناد تعهدآور شرکت، تعیین مبلغ سرمایه شرکت و تحویل آن توسط مدیر عامل و اقرار مدیر عامل به وصول سرمایه شرکت، تعیین شخصی.

برای ثبت چه شرکت هایی نیاز به دریافت مجوز است ؟

از آنجایی که لیست شرکت هایی که برای تاسیس نیاز به جواز دارند بسیار زیاد است برای اطلاع از لیست این شرکت ها می توانید مقاله لیست شرکت هایی که نیاز به جواز دارند را مطالعه نمایید یا با متخصصان مرکز کاردوک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک آماده است تا با بهرمندی از تیمی مجرب و با تجربه در زمینه ثبت شرکت شما را یاری کند تا بتوانید تاسیس شرکت و مسائل مربوط به آن را به راحتی انجام دهید. شما در هرجایی که باشید می توانید با تماس با شماره 09351520300 از خدمات این مرکز بهرمند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در این زمینه با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 826
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

زندگی کارمندی و کسب درآمد با حقوق های ناچیزی که از طرف کارفرمایان داده می شود نمی تواند انتظارات بسیاری از افراد را برآورده کند. اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال افزایش کیفیت زندگی خود هستید و می خواهید با اندک سرمایه تان تغییراتی ایجاد کنید، باید راه های مختلف را جستجو کنید. با دست روی دست گذاشتن و اندوه خوردن هیچ تغییری ایجاد نمی شود. اما چگونه می توان راهی برای افزایش درآمد خود پیدا کنیم؟ شاید در سایت ها مختلف ایده های مختلفی برای کسب سود و کار با سرمایه کم خوانده باشید، اما ما در ادامه این مقاله به شما یاد خواهیم داد که چگونه کسب و کار مختص خودتان را راه اندازی کنید، به طوری که اولین و بهترین باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع کار از مشاوره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : کار با سرمایه کم

تعیین هدف پیش از کار با سرمایه کم

لازم است پیش از آن که کاری را شروع کنید، ابتدا با خود صادق بوده و هدف تان را از انجام آن کار مشخص نمایید. پس کاغذ و قلم را برداشته و میزان درآمدی که در ماه و یا در سال مد نظرتان هست را بنویسید. مشخص کنید که برای به دست آوردن این هدف چقدر به خود زمان می دهید. خوب است انتظارات خود را بر اساس واقعیت و نیازی که دارید برآورد کنید. برای مثال اگر قرار است ماهی 5 میلیون درآمد داشته باشید، این را هم مشخص کنید که چقدر برای به دست آوردن آن حاضرید انرژی و زمان بگذارید. مشخص کردن تمام جوانب کار به کاری که می خواهید بکنید فرم می دهد.

به چه کار هایی علاقه دارید با سرمایه کم مشغول شوید؟

مسلما وقتی فعالیتی را از رو علاقه انجام می دهید، نتایج بهتری نیز به دست می آورید. پس بهتر است برای شروع از علایق تان شروع کنید. اما به یاد داشته باشید همیشه حرکت به سمت علایق پرسودترین کار نمی تواند باشد. شاید مهارتی دارید، اما از انجام آن به عنوان شغل شرم دارید. برای مثال پسری به آشپزی علاقه دارد و در خانه از خلاقیت زیادی در این زمینه از خود نشان می دهد، اما تنها به دلیل شان اجتماعی خانواده به این کار مبادرت نمی ورزد (البته منظور این نیست که آشپزی شغلی مناسب نیست، بلکه تنها اشاره به دیدگاه افراد و خانواده ها به مشاغل مختلف داریم).

مهارت های شما کار با سرمایه کم را آسان تر می کند

حتما شما هم دارای مهارت هایی هستید که می توانید از آن ها در کسب و کارتان استفاده نمایید. لازم نیست حتما خیاطی، طراحی، آشپزی، مکانیکی و… بدانید (چه بسا داشتن چنین مهارت هایی به شما در شروع کار جدید، ایده های بهتری می دهد)؛ با مهارت های ذاتی نیز می توانید به کسب و کار خود رونق دهید. توانایی قانع کردن، داشتن مهارت های ارتباطی، مهارت های مدیریتی، صبوری و حوصله در انجام امور نیز مهارت هایی هستند که برای شما نقطه قوت محسوب شده و شما را از دیگران متمایز می نمایند.

4 نکته برای به دست آوردن سود با سرمایه کم

بعد از آن که مطالب گفته شده را بررسی و ارزیابی کردید، لازم هست نکاتی را در مورد شروع کار بدانید. با به کار گرفتن این نکات می توانید خود را در مسیر درست ببینید.

1- نیاز روز جامعه و برآورد میزان تقاضا

در کشورهایی چون آمریکا موسساتی با استفاده از ابزارهای مختلف نیاز روز جامعه را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاعات با ارزشی در این زمینه به دست می آورند. مسلما کسانی که به این اطلاعات دسترسی پیدا بکنند، گویی نقشه گنجینه ای را به دست آورده اند که تنها باید با کشتی شان به سمت آن حرکت کنند. یکی از این موسسات مشاغل پردرآمد و پرتقاضا را در حوزه های فناوری اطلاعات، پزشکی، بازاریابی و فروش اعلام کرد. این نیازها تا حد زیادی با نیازهای بازار کشور ما نیز مطابقت دارند. اما خبر خوش آن که در کشور ایران نیز شرکت هایی در حال به وجود آمدن هستند که می توانند این اطلاعات را به طور اختصاصی در رابطه با منطقه شما ارائه دهند. یکی از این شرکت ها مرکز مشاوره کاردوک هست که به شما کمک می کند تا چند گام جلوتر از دیگران حرکت کنید.

2- چند کار پردرآمد با سود کم را هم زمان آغاز کنید

با شروع چند کار با سرمایه کم می توانید زودتر به نتیجه دلخواه برسید. لازم نیست برای شروع کار همه چیز به طور کامل انجام شود، بلکه می توانید چند کار را که مکمل یکدیگرند و یا می توانند همزمان انجام شوند، شروع کنید. برای مثال شما کار تولید کیک و شیرینی در خانه آغاز کرده اید و یک صفحه اینستاگرام هم در کنار آن راه اندازی کرده اید. همزمان می توانید به نوشتن دستور پخت های خود بپردازید و آن ها را به فروش رسانده و یا فالور جذب نمایید.

3- کارهای درمنزل هم می توانند پر سود باشند

دیگر معنای کار در منزل مفهومی متفاوت به خود گرفته است. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مشاغل بدون نیاز به مراجعه از طریق اینترنت انجام می شوند. شما می توانید در خانه خود کلاس های آموزشی برگزار کنید، پروژه های طراحی (در زمینه های مختلف) قبول کنید، مشاوره بدهید و کارهای بزرگ تری انجام دهید. لازمه همه این ها داشتن کامپیوتر و اینترنت هست. از دیگر مشاغل خانگی پرسود نیز می تواند به پرورش گیاهان خاص، تولید و بسته بندی، تولید غذا، وبلاگ نویسی، بازاریابی تلفنی، ترجمه، تدریس خصوصی و…. اشاره کرد. خوب است بدانید تنها این کارها مختص خانم ها نبوده و مردان بسیاری خانه خود را تبدیل به دفتر کار خود کرده اند.

4- شغل دوم یا شغل آزاد در کنار کارمندی

اگر در مرکزی مشغول به کار هستید و درآمد ثابتی کسب می کنید؛ لازم نیست برای کسب سود بیشتر از آن جا بیرون آمده و از صفر شروع کنید. شما می توانید در کنار شغل ثابت خود به دنبال شغل دومی باشید. شاید فکر کنید زمان کافی برای انجام کار دیگری را ندارید، اما تنها با یک برنامه ریزی ساده این کار محقق خواهد شد. پس با توجه به آن چه که از ابتدای مقاله گفته شد، می توانید فرصت های خود را شناسایی کرده و آن ها را تبدیل به واقعیت نمایید.

نتیجه گیری برای شروع کار با سرمایه کم

بنا به آن چه که گفته شد شما برای شروع به کار باید جوانب مختلفی را درنظر بگیرید. اما بدون داشتن مهارت های مدیریتی نمی توانید در این عرصه موفقیتی کسب نمایید. برای اطلاع از اصول مدیریت کلیک نمایید. همچنین یاد آور می شویم که با دریافت یک مشاوره کسب و کار می توانید بهترین انتخاب را با کمترین هزینه ها داشته باشید. برای این منظور توصیه می کنیم با متخصصان این امر شرایط خود را در میان بگذارید. مرکز مشاوره کاردوک این امکان را به شما می دهد تا با نام آوران و افراد با تجربه در عرصه تجارت صحبت کرده و از راهنمایی ها و تخصص های آن ها استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه های کارآفرینی از مشاوره مرکز کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : کار با سرمایه کم



:: برچسب‌ها: کار با سرمایه کم ,
:: بازدید از این مطلب : 925
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

شاید در نگاه اول تعریف کارآفرینی مفهومی ساده و قابل فهم به نظر برسد ولی تعریف دقیق و یکسانی میان همگان وجود ندارد. تعریف های زیادی برای کار آفرینی وجود دارد که بر جنبه های مختلف کارآفرینی و ویژگی های فرد اشاره دارد. در این مقاله سعی داریم تا شما را با تعریف کارآفرینی و ویژگی های یک کارآفرین آشنا سازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه های کارآفرینی از مشاوره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع: کارآفرینی

کارآفرین کیست ؟ کارآفرینی چیست ؟

همانطوری که گفته شده علارغم تصور کلی در مورد کارآفرینی، تعریف واحدی برای کارآفرینی وجود ندارد. اینکه کارآفرینی را یک علم بدانیم و یا اینکه کسانی بخواهند بین کارمندی و کارآفرینی یکی را انتخاب کنند. دغدغه ای است که در یک قرن اخیر ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغل کرده است. اما ژوزف شومپیتر  ( پدر کارافرینی) تعریف کارآفرینی را از مفهوم صرفه جویی و فرصت پروری می دید. شومپیتر به رابطه بین نوآوری و کارآفرینی توجه ویژه داشت. او پنج شیوه را در نوآوری مطرح می کند که عبارتند از :

  • معرفی یک محصول جدید ( کالا یا خدمات )
  • به کارگیری شیوه ای نو برای تولید یک محصول قدیمی
  • کشف یک منبع جدید برای بدست آوردن مواد اولیه
  • ایجاد یک ساختار جدید برای یک صنعت

ویژگی های کارافرین

ویژگی های رفتاری زیر از جمله ویژگی هایی است که به تمام کارآفرینان نسبت داده می شود :

  • خلاقیت
  • پیشرو بودن
  • آینده نگری یا پیش بینی آینده
  • آینده سازی
  • ریسک پذیری
  • ارزش آفرینی
  • ایجاد اشتغال و کار
  • خلق ثروت

در ادامه به توضیح هر کدام از ویژگی های کارآفرینان می پردازیم تا مفهوم هر کدام بهتر آشنا شوید.

خلاقیت | ویژگی های کارآفرین

به کلی کلی خلاقیت به معنی خلق یک اثر جدید با به کار گیری قدرت تخیل می باشد. فرایند کارآفرینی فردی و سازمانی، از خلاقیت شروع می شود. خلاقیت و نوآوری اولین مرحله کارآفرینی است که با به کارگیری آن برای رفع یک مشکل در سطح جامعه و یا سازمان می توانید مسیر کارآفرینی خود را شروع کنید.

پشرو بودن

در این مرحله شما باید ایده خود را عملی کنید. شما شاید اولین نفری باشید که شروع به ارائه این خدمت یا محصول می کنید، در نتیجه در این مسیر با مشکلات، مخالفت ها و چالش های بسیاری روبرو خواهید شد.

فراتر رفتن از مرکز امکانات از جمله ویژگی های یک کارآفرین است. کارآفرینی یک فرایند است که در آن، قرصت هایی را که می بینید، بدون توجه به منابع و شرایطی که در زمان حال دارید، تعقیب کنید. تا بتوانید از کالا و خدمت خود را که در آینده خلق ارزش می کند، بهره ببرید.

تفاوت اصلی کارآفرینان با سایر افراد جامعه عمل است. آنها اقدام می کنند و فکر خود را عملی خواهند ساخت. اگر یک کارآفرین جایی حرفی بشنود، شکایتی داشته باشد، فرصتی ببیند، تهدیدی حس کند، راهکار را در اقدام کردن با خلق یک کسب و کار جدید ببیند، می کوشد تا نسبت به دیده ها و شنیده های خود عکس العملی نشان دهد.

آینده نگری ( پیش بینی آینده ) و آینده سازی

داشتن دیدگاهی وسیع تر نسبت به آینده، لازمه موفقیت در تولید یک محصول یا خدمت است. یک کارآفرین با آینده نگری محصولی ( کالا یا خدمت ) را ارائه می دهد تنها برای زمان حال مخاطبانش طراحی نشده است بلکه پاسخگوی نیاز های آینده مشتریانش نیز می باشد.

ریسک پذیری

اگر تا کنون شکست نخوردید یا اشتباهی نکردید به یقین بدانید که تا حالا کار بزرگی انجام نداده اید. کسی که کسب و کاری را راه اندازی می کند، ریسک این کار را می پذیرد. به این امید که از این ریسک کردن سودی بدست آورد. البته ریسک پذیری منطقی و مبتنی بر استدلال با تصمیم گیری هیجانی تفاوت بسیاری دارد.

ارزش آفرینی

هدف اصلی یک کار آفرین چیست ؟ شاید ابتدا فکر کنید پول و ثروت هدف یک کارآفرین است. در حالی که برخلاف تصور عمومی کارآفرینان در تلاشند تا محصولی ( کالا یا خدماتی ) را به مخاطبان خود ارائه کنند تا با استفاده از آن چیزی به مشتریان خود اضافه کرده باشند.

بدهی است که ارائه یک محصول ارزشمند منجر به رسیدن پول و ثروت می شود و حتی می توان با سنجش گردش مالی حسابی کسب و کارتان میزان موفقیت کسب و کار خود را ارزیابی کنید.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک آماده است تا با بهرمند از یک تیم متخصص و با تجربه در زمینه کسب و کار پاسخگو سوالات و مشکلات شما در زمینه کسب و کار باشد. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه های کارآفرینی از مشاوره مرکز کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارآفرینی



:: برچسب‌ها: کارآفرینی ,
:: بازدید از این مطلب : 884
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با مشخص شدن هر چه بیشتر اهمیت و کاربرد بورس، تقاضا برای ثبت شرکت کارگزاری نیز بیشتر می شود. بازار بورس دارای قوانینی است که از جانب دولت تعیین شده اند. طبق همین قوانین تنها کارگزاران می توانند در این بازار فعالیت داشته باشند. پس اگر می خواهید اقدام به خرید و فروش سهام یا دیگر فعالیت های مالی در بورس کنید باید از طریق کارگزاری اقدام نمایید. در ادامه این مقاله به طور مختصر بازار بورس و فعالیت های شرکت های کارگزاری و نحوه ثبت شرکت کارگزاری را شرح خواهیم داد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : ثبت شرکت کارگزاری

بازار بورس و کارگزاری ها

بورس محلی است که اوراق بهادار، سهام شرکت ها و انواع اوراق قرضه ای که شرکت ها و سایر سازمان ها صادر کرده اند و دارای ارزش هستند خرید و فروش می شوند. قیمت اقلام نامبرده شده بر اساس فعالیت های سازمان های صادره روزانه در نوسان هستند. خرید و فروش طبق قوانین باید از طریق کارگزار صورت بگیرد. کارگزاران اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که بین خریدار و فروشنده واسطه گری کرده و سایر خدمات سرمایه ای را در بازار مالی به مراجعان ارائه می دهند.

شرکت های کارگزاری چه فعالیت هایی دارند؟

اصلی ترین و شناخته شده ترین فعالیت شرکت های کارگزاری خرید و فروش سهام در بازار بورس است. اما این شرکت ها علاوه بر این خدمات می توانند فعالیت های دیگری نیز داشته باشند. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید و فروش، ارزشیابی و معامله اوراق بهادار تحلیل اطلاعات و دریافت دستورات خرید و فروش از جانب سرمایه گذاران فراهم آوردن تسهیلات لازم برای فروش سپرده گذاری و تعهد پذیره نویسی صدور گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با معاملات مالی امور مربوط به انتقال و تسویه اوراق بهاردار و سهام ها آموزش سهامداران و سرمایه گردانی و….

فایده بورس و شرکت های کارگزاری چیست؟

در بازار مالی اوراق بهادار و بورس دارای اهمیت ویژه ای است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از این بازار به عنوان ابزاری برای تنظیم عرضه و تقاضای بازار استفاده می شود. ارزش ارز و سیستم مالی هر کشور تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد؛ بورس و اوراق بهادار ابزاری جهت تعدیل بازار مالی هستند. دیگر مزایا و فوائد بورس و کارگزار به شرح زیر می باشد. به جریان انداختن سرمایه های کم و راکد راهم کردن تسهیلات تنظیم وضعیت اقتصادی مانع از تاثیرگذاری تورم بر سرمایه های بورس افزایش حجم سرمایه گذاری کاهش ریسک سرمایه گذاری در شرکت های مختلف

برای ثبت شرکت کارگزاری چه شرایطی لازم است؟

از جمله شرایط لازم برای ثبت شرکت کارگزاری می توان به شرایط زیر اشاره داشت :

ایرانی بودن

حداقل 25 سال سن

دارای حداقل 3 سال کارآموزی

گذراندن امتحان تخصصی و نظری

ارائه وثیقه کسب مجوز هیئت بورس

شما می توانید با کمک مرکز مشاوره کاردوک بدون هیچ دردسری شرکت خود را ثبت کنید. برای اطلاع از راه های ثبت شرکت کلیک کنید.

چگونه شرکت کارگزاری ثبت کنیم؟

تنها کسانی می توانند در زمینه کارگزاری فعالیت کنند که از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوزهای لازم را کسب کرده و عضو کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نیز باشند. برای ثبت شرکت کارگزاری نیز باید هیئت مدیره و مدیر عامل به تایید سازمان بورس رسیده باشند. شرکت هایی کارگزاری می توانند تحت عنوان شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسند. شرکت هایی که بخواهند در زمینه های پردازش اطلاعات مالی، صندوق سرمایه گذاری، صندوق بازنشستگی، خرید و فروش اوراق بهادار، مشاوره، تسویه، تحلیل اطلاعات در بازار اوراق بهادار و… فعالیت بکنند باید مجوزهای لازم از سازمان بوری و اوراق بهادار را دریافت کرده باشند.

چند نکته در زمینه ثبت شرکت های کارگزاری

_ تنها شرکت هایی که در عنوان فعالیت آن ها  سرمایه گذاری مطلق یا سرمایه گذاری در بورس قید شده است باید مجوز از سازمان بورس دریافت شود. _ استفاده از عنوان هایی مثل خرید و فروش سهام نیاز به کسب مجوز ندارند _ فعالیت و بازاریابی هرمی به طور مطلق ممنوع است _ پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان بورس، در قالب شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، شرکت کارگزاری به ثبت می رسد.

برای کسب اطلاعات جهت ثبت شرکت کلیک کنید. کارشناسان ما در مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانند شما را جهت تسهیل مراحل ثبت راهنمایی کرده و سرمایه لازم جهت شروع کار را فراهم کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : ثبت شرکت کارگزاری



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت کارگزاری ,
:: بازدید از این مطلب : 907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مشاوره کسب و کار از جمله موارد الزامی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید می باشد. در جلسات مشاوره کسب و کار شما با چالش ها ، مشکلات و مسیر راه اندازی کسب و کار خود آشنا می شوید و همچنین می توانید نحوه بر طرف کردن موانعی که با آنها روبرو هستید را می آموزید. با اینکه مطالب این مقاله نمی توانید جایگزین مشاوره کسب و کار باشد ولی ما در این مقاله سعی کردیم تا مهمترین سوالات و ابهامات موجود در مسیر راه اندازی کسب و کار را برای شما توضیح دهیم.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار از مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

از جمله مهمترین مواردی که در جلسات مشاوره کسب و کار مطرح می شود می توان به موارد زیر اشاره داشت :

هدف شما از مشاوره کسب و کار

قبل از هر چیزی هدف خود را تغیین کنید که می خواهید یک کسب و کار برای خود راه اندازی کنید یا به دنبال افزایش اطلاعات خود در مورد راه اندازی یک کسب و کار هستید. اگر قصد دارید واقعا یک کسب و کار جدید برای خود راه اندازی کنید، باید علاوه بر جنبه های تئوری با جنبه های اجرایی راه اندازی کسب و کار آشنا شوید. باید اطلاعات دقیقی در مورد نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب وکار داشته باشید.

انگیزه | مشاوره کسب و کار

قبل از هر اقدامی با خودتان رو راست باشید. ببنید چرا می خواهید یک کسبب و کار جدید را اندازی کنید. معمولا کار آفرینان از این لحاظ به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول کار آفرینانی هستند که با انگیزه بیرونی شروع به فعالیت می کنند به عنوان مثال به دلیل اینکه مدیر ناکارآمدی دارند شروع به راه اندازی کسب و کار خود می کنند.

دسته دوم کار آفرینانی هستند که با انگیزه درونی کسب و کار خود را راه اندازی می کنند. به عنوان مثال شما یک ایده ای دارید و فکر می کنید که می توانید با عملی کردن ایده تان شروع به خدمات رسانی و خلق ارزش کنید.

اگر واقعا مصمم هستید که می خواهید کسب وکار خود را شروع کنید یک کاغذ بردارید و سوالات زیر را پاسخ دهید

واقعا می خواهید در کسب و کارتان چه کنید ؟

نمی توانیم اول یک شرکت ثبت کنیم بعد بشینیم ببینیم که حالا می خواییم چی کار کنیم!!! بنابراین اولین سوالی که باید به انجا جواب دهید این است که می خواهید چی کار کنید ؟

حال تلاش کنید در چند سطر داستان کسب و کار خودتان را توضیح بنویسید.

شما به عنوان یک کار آفرین باید قبل از شروع کسب و کارتان به این سوال هم پاسخ دهید که چرا من ؟ چرا باید به سراغ این کار بروم ؟

اینجا همان جایی که است که شما باید اول به خودتان اثبات کنید که در حوزه ای که می خواهید در آن فعالیت داشته باشید، نوآوری انجام داده اید که خودتان حاظراید از محصولی که تولید می کنید استفاده نمایید.

بسیاری اند افرادی که در جلسات مشاوره کسب و کار ادعا دارند که محصول و خدماتی که ارائه می دهند در هیچ جای دیگری ارائه نمی شود. اما دیر یا زود این قضیه مشخص می شود. گردش مالی حساب بانکی شما درستی یا نادرستی این امر را ثابت می کند. پس با دقت به سوالی که پرسیده شد پاسخ دهید.

با راه اندازی این کسب و کار چه ارزشی و خدمتی ایجاد می کنید ؟

نباید فراموش کنید که ارزشی چیزی است که مشتری شما حاضر است برای آن پول خرج کند. در غیر این صورت شما کسب و کاری راه نداخته اید، تنها یک کار خیر انجام داده اید.

چه کسی قرار است به شما پول بدهد ؟

شاید مهمترین سوالی که باید به آن در جلسات مشاوره کسب و کار پاسخ دهید این است که چه کسی برای محصول یا خدمات شما پول قرار است پول دهد ؟

شما به عنوان یک کارآفرین کسب و کار جدید، آیا واقعا توانایی ایجاد ارزش دارید یا تنها به دنبال شکل دادن یک شخصیت خقوقی برای قلاب اندازی در رودخانه فرصت ها هستید تا یک ماهی گیر کند ؟

ما نمی توانیم یک کسب و کار جدید راه بیاندازیم و وقتی دیدیم که مشتری نداریم بگوییم که ما تلاش خودمان را کردیم ولی جامعه قدر ما را ندانست.

مردم با پول دادن علاوه بر تامین هزینه کسب و کار، از میان کسب و کار های مختلف به کسب و کار مورد علاقه خود رای می دهند و از استفاده از خدمات آن کسب و کار راضی تر هستند.

آیا از صنعتی که می خواهید در آن کار کنید، با خبر هستید ؟

خوب است که قبل از شروع به کار کردن در یک زمینه فعالیت، تحلیل استراتژیک آن صنعت را هم داشته باشید.

چقدر با مسائل و چالش های مالی کسب و کار آشنا هستید ؟

بسیارند کارآفرینانی که میانه خوشی با مسائل مالی ندارند. این کار آفرینان فکر می کنند که برای راه اندازی یک کسب و کار اصل مهم ایده است و در ادامه کسب و کارشان جان گرفت می توانند با استخدام حسابدار و مدیر مالی به مسائل مالی خود رسیدگی کنند.

بحث مالی تنها به پیدا کردن سرمایه گذار و سرمایه اولیه کسب و کار محدود نمی شود. شما به عنوان یک کار آفرین باید از مباحث مالی درک صحیحی داشته باشید. از مفاهیم مالی مهمی که باید با آن آشنا باشید می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • سرمایه در گردش
  • نقطه سر به سر
  • هزینه جاری
  • سرمایه اولیه
  • مزایا و معایب واگذاری سهم به دیگران
  • تفاوت مکانیز های مختلف رشد مالی
  • مزایا و معایب وام های کوتاه مدت و بلند مدت
  • ساختار هزینه
  • نقدینگی
  • مفقوم هزینه
  • نفروضات و ریسک مالی
  • و …

آیا می توان هم زمان با راه اندازی کسب و کار جدید کار قبلی خود را هم داشته باشیم ؟

اگر به زندگی نامه کارآفرینان مختلف نگاه کنیم متوجه می شویم که کارآفرینان زیادی بودند که در ابتدای راه اندازی کسب و کار جدید خود تا مدت ها در شغل قبلی خود مشغول کار بودند.

معمولا در کسب و کار های خانگی و کوچک، تامین مالی از طریق کار کردن در جایی دیگر یک امر عادی است. ولی نباید فراموش کنید که کسب و کار شما دیر یا زود به نقطه ای خواهد رسید که شما مجبورید تمام وقت خود را بر روی آن بگذارید.

نقش شبکه های اجتماعی | مشاوره کسب و کار

امروزه شبکه های اجتماعی و رسیدگی به آنها به صورت تخصصی برای تمامی کسب و کار ها نقش مهمی پیدا کرده است. آشنایی با بازاریابی مدرن و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی از جمله مبحث های مهمی است که باید قبل از شروع کسب و کار با آن آشنا باشید.

مشاوره کسب و کار کاردوک

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با بهرمندی از تیمی متخصص و با تجربه در زمینه کسب و کار آماده ارائه خدمات خود به شما است شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توان با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

شما می توانید با پاسخ و فکر کردن به پاسخ سوالات فوق اطلاعات مفیدی را در مورد کسب و کار مورد نظر خود بدست آورید همچنین می توانید اگر سوال مفیده دیگری به ذهنتان رسید در ادامه این مطلب با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مشاوره کسب و کار



:: برچسب‌ها: مشاوره کسب و کار ,
:: بازدید از این مطلب : 1093
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

هوش مالی فقط بخشی از هوش ذهنی است که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می شود . حتما افرادی را دیده اید که هر روز سخت تر از دیروز کار می کنند ، پول بیشتری در می آورند اما هرگز ثروتمند نمی شوند، و حتی بیشتر از قبل بدهکار می شوند و مشکلات مالیشان بیشتر می شود. اکثر ما فکر میکنیم بهترین راه و روش حل یک مشکل ، فقط روشی است که ما می دانیم و انجام می دهیم. در حالی که روش هایی که تا الان استفاده کرده ایم ما را به نتیجه متوسط یا پائین تر از متوسط رسانده است. اگر این نکته را درک کنیم می توانیم با یادگیری روش و مهارت های جدید و تغییر در نوع نگرش و فکر خود به نتایج جدید و بهتر برسیم اگر به مشکل مالی خود به عنوان یک فرصت برای یادگیری و باهوش تر شدن نگاه کنیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : هوش مالی

 

برای پول دار شدن هم باید باهوش بود

البته منظور هوشی متفاوت از IQ می باشد. هوش مالی مفهومی ذهنی است که شامل عملکرد یا کارهای خاصی است که ثروت را وارد زندگی شما می کند. باید ذهنیت لازم برای موفقیت و شکست را یاد بگیرید و باورهای محدودکننده ای که سد راه پول درآوردن شماست را کنار بگذارید. بنابراین هوش مالی را می توان یکی از اصول مدیریت دانست، برای اطلاع از اصول مدیریت کلیک کنید.

 

 

هوش مالی چیست | چه چیزی باعث حل مشکل مالی می شود ؟

همه ی مردم دنیا چه ثروتمند و چه فقیر مشکل مالی دارند. خیلی ها فکر می کنند مشکل مالی آن ها تمام می شود اما این طور نیست، پول بیشتر مشکلات مالی بیشتری را به دنبال دارد . تحصیلات هم مشکل مالی را برطرف نمی کند. داشتن یک شغل هم مشکلات مالی را حل نمی کند. هوش مالی دقیقا همان رفتار شما با پول است. متاسفانه تحصیلات و سخت کوشی اگر با استفاده از هوش مالی ، همراه نباشد نمی تواند موجب تولید ثروت شود. حال سوال این است چه چیزی مشکلات مالی را حل می کند؟

جواب این سوال “هوش مالی” است. مشکلات رایج مالی در دنیای امروز؛ تطبیق نداشتن درآمدها و هزینه های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه های ماشین، هزینه های بهداشتی درمانی و … است که با استفاده از هوش مالی میتوان آن ها را برطرف کرد . اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم تر  و شرایط روز به روز سخت تر می شوند. واقعیت این است که پول تاثیر به سزایی روی سبک و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می آورد . ولی پول در آوردن به تنهایی و بدون استفاده از هوش مالی هیچ کدام از موارد ذکر شده را به همراه خواهد داشت.

هوش مالی و ارتباط آن با پولدار شدن

و اگر بتوانید هوش مالی خود را رشد بدهید، می توانید مشکلات مالی خود را حل کنید و در نتیجه ثروتمندتر شوید و اگر این کار را نکنید روز به روز فقیرتر می شوید. مدیران مالی کاردان ، برای رسیدن به ثروت و رفاه مالی اقدامات خاصی را انجام می دهند .افرادی که از نظر مالی موفق هستند با افرادی که وضع مالی اسف‌باری دارند، دارای ذهنیت متفاوتی نسبت به پول هستند. افراد موفق و ثروتمند هیچ وقت دست از یادگیری درباره ی پول درآوردن، سرمایه گذاری، اطلاعات مربوط به سهام و … نمی‌کشند.

پول در آوردن برای آن ها مثل نفس کشیدن حیاتی است. مدیران باهوش از تمام لحظه های زندگیشان برای یادگیری استفاده میکنند. همیشه وقتی آنها را میبینید درباره ی پول با بقیه صحبت می کنند ، به سمینارهای امور مالی می روند، با مشاوران  حرفه ای صحبت می کنند، کتاب می خوانند یا در حال مطالعه بخش اقتصادی روزنامه هستند و … . پول درآوردن برای آنها تبدیل به عادت شده و این عادت باعث می شود آن ها در امور مالیشان به موفقیت برسند.

 

در ذهن فردی که هوش مالی بالایی دارد چه می گذرد ؟

“جیمی مک اینتایر” در کتاب خود به نام “درس هایی که آرزو داشتم یاد می گرفتم”  میگوید موفقیت مالی ما تا حد زیادی به باورهایی که درباره ی پول داریم بستگی دارد. اگر به باورهای محدودکننده ای که درباره ی پول داریم بچسبیم، همیشه از پیامدهای آسیب رسان آن ضرر خواهیم کرد . این باورهای منفی هستند که اجازه نمی دهند به بالاترین سطح استقلال مالی برسیم.

ویژگی های مدیران مالی کارآمد

خصوصیات مشترک بین همه مدیرانی که درآمد بالایی دارند وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

داشتن طرح عملیاتی

کسانی که از هوش مالی بالایی برخوردارند، برنامه و طرح جامعی برای موارد مالی و برنامه روزانه خود دارند.

پس انداز کردن ده درصد از درآمد خود

این افراد همیشه حداقل ده درصد از درآمد خود را نگه می دارند یا با آن به سرمایه گذاری می پردازند یا در بلند مدت سود به دست می آورند.

به حداقل رساندن بدهی

افراد با هوش مالی بالا ، می دانند که قرض بالا آوردن بار سنگینی دارد و در درازمدت تاثیر بدی بر روی میزان ثروت میگذارد . این افراد سعی می کنند تا جای ممکن بدهی های خود را به حداقل برسانند و با این وجود اگر هم مجبور باشند که با قرض کردن اقدام به خرید کنند، بهترین و مناسب ترین طرح و تسهیلات بانکی یا غیربانکی را انتخاب می کنند. در اغلب موارد بدهی هایشان را با سودی که از سرمایه گذاری هوشمندانه به دست می آورند، صاف می کنند.

تعیین اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت

اهداف مالی ارتباط تنگاتنگی با طرح های عملیاتی موثر دارند. اهداف افراد باهوش به دو دسته ی کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می شود و همین داشتن برنامه باعث می شود تا در طول روز فکرشان را روی رسیدن به به اهدافشون متمرکز کنند.

داشتن استراتژی در خرج کردن

افراد باهوش درباره ی هر مبلغی که می خواهند خرج کنند با دقت فکر می کنند. مدیران مالی موفق از پیامدهای کوچک ترین خرید و خرج کردن خود هم آگاه هستند. آن ها می دانند که جمع شدن هزینه های به ظاهر کوچک در بلند مدت چه عواقبی دارد و باعث تلنبار شدن بدهی می شود و فرصت سوددهی بیشتر را از شما میگیرد. این افراد توانایی بالایی در پیش بینی آینده دارند. این قابلیت به آن ها کمک می کند تا پیامدهای خرج کردن پول شان را بشناسند و به این ترتیب برای خرج کردن یا نکردن آن تصمیم درستی بگیرند. و اگر ببینند که خرج کردن پولشان در بلند مدت برایشان سودی ندارد، قبل از هر اقدامی تصمیماتشان را اولویت بندی می کنند.

یادگیری مداوم استراتژی های مالی جدید

این افراد هیچ وقت از یادگیری درباره ی پول درآوردن، سرمایه گذاری کردن، اطلاعات مربوط به سهام و … دست نمی کشند و به صورت مداوم در حال یادگیری هستند.

 

نحوه تقویت هوش مالی با هوش پول ساز

هوش پول ساز مجموعه مهارت هایی است که باعث به دست آوردن پول بیشتر می شود. بخشی از این هوش ، ذاتی و بخشی مهمی از آن اکتسابی است. بخش ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند “قدرت حافظه” ، اما بخش های اکتسابی آن میتواند با روش های زیر  فراگرفته شود.

خیال پردازی

افرادی که خیال پردازی می کنند احتمال بیشتری دارد که بتوانند یک کار و ایده جدید خلق کنند. بسیاری از ایرانی ها قدرت خیال پردازی خوبی دارند، اما فقط افراد کمی به آن اهمیت می دهند و بیشتر افراد با بی توجه از کنار آن می گذرند. حتی برخی افراد خیال پردازی را چیز بدی می دانند! و تفاوت افراد موفق با دیگران در این است که به خیال پردازی هایشان جامه عمل می پوشانند.

خلاقیت

یکی از مهم ترین موارد برای هوش مالی خلاقیت است. در گذشته بسیار دور برای کسب درآمد بالا چندان به خلاقیت نیاز نبود اما در دنیای امروزه با افزایش جمعیت و رقابت در زمینه های مختلف شغلی و اجتماعی، نیاز به این ویژگی بیشتر می شود. بیشتر افرادی که در موقعیت شغلی با حقوق ثابت قرار می گیرند، خلاقیت خودشان را از دست می دهند. باید بدانید انسان تنها زمانی از قابلیت های عالی ذهنش استفاده می کند که در شرایط سخت قرار بگیرند .

علاقه

اگر به شغل فعلی خود علاقه ندارید، دست کشیدن از آن کار منطقی است. وقتی از کاری که به آن علاقه ندارید دست می کشید، تمام انرژیتان را صرف پیدا کردن شغل مورد علاقه تان می کنید و تمام فکرتان بر روی شغلی که برایتان مناسب ترین است، متمرکز می شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که تنها راه انجام دادن کارهای عظیم، دوست داشتن کاری است که انجام می دهیذ.

جسارت

جسارت ویژگی افرادی است که ترس هایشان را شناخته اند و بر آن غلبه کرده اند. ترس ها بزرگترین موانع در برابر پیشرفت انسان هستند. انسان های بزرگ با ترس هایشان روبه رو می شوند ولی انسان های ضعیف از آن فرار می کنند.

تمرکز

حال که هدفتان را مشخص کرده اید کافی است روی آن تمرکز کنید. تمام ذهن و قدرت خود را روی هدفتان جمع کنید و به عوامل مزاحم اجازه ندهید به ذهنتان وارد شوند و نهایت تلاشتان را برای رسیدن به هدف بکنید و تا رسیدن به هدفتان دست از تلاش نکشید. از تجربه هایتان پله هایی برای بالا رفتن بسازید و هرگز از شکست خوردن نهراسید.

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش مالی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی این مرکز بهرمند شوید. برای اطلاع از سایر روش های جلوگیری از ضرر مالی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : هوش مالی



:: برچسب‌ها: هوش مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

هوش مالی فقط بخشی از هوش ذهنی است که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می شود . حتما افرادی را دیده اید که هر روز سخت تر از دیروز کار می کنند ، پول بیشتری در می آورند اما هرگز ثروتمند نمی شوند، و حتی بیشتر از قبل بدهکار می شوند و مشکلات مالیشان بیشتر می شود. اکثر ما فکر میکنیم بهترین راه و روش حل یک مشکل ، فقط روشی است که ما می دانیم و انجام می دهیم. در حالی که روش هایی که تا الان استفاده کرده ایم ما را به نتیجه متوسط یا پائین تر از متوسط رسانده است. اگر این نکته را درک کنیم می توانیم با یادگیری روش و مهارت های جدید و تغییر در نوع نگرش و فکر خود به نتایج جدید و بهتر برسیم اگر به مشکل مالی خود به عنوان یک فرصت برای یادگیری و باهوش تر شدن نگاه کنیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : هوش مالی

 

برای پول دار شدن هم باید باهوش بود

البته منظور هوشی متفاوت از IQ می باشد. هوش مالی مفهومی ذهنی است که شامل عملکرد یا کارهای خاصی است که ثروت را وارد زندگی شما می کند. باید ذهنیت لازم برای موفقیت و شکست را یاد بگیرید و باورهای محدودکننده ای که سد راه پول درآوردن شماست را کنار بگذارید. بنابراین هوش مالی را می توان یکی از اصول مدیریت دانست، برای اطلاع از اصول مدیریت کلیک کنید.

 

 

هوش مالی چیست | چه چیزی باعث حل مشکل مالی می شود ؟

همه ی مردم دنیا چه ثروتمند و چه فقیر مشکل مالی دارند. خیلی ها فکر می کنند مشکل مالی آن ها تمام می شود اما این طور نیست، پول بیشتر مشکلات مالی بیشتری را به دنبال دارد . تحصیلات هم مشکل مالی را برطرف نمی کند. داشتن یک شغل هم مشکلات مالی را حل نمی کند. هوش مالی دقیقا همان رفتار شما با پول است. متاسفانه تحصیلات و سخت کوشی اگر با استفاده از هوش مالی ، همراه نباشد نمی تواند موجب تولید ثروت شود. حال سوال این است چه چیزی مشکلات مالی را حل می کند؟

جواب این سوال “هوش مالی” است. مشکلات رایج مالی در دنیای امروز؛ تطبیق نداشتن درآمدها و هزینه های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه های ماشین، هزینه های بهداشتی درمانی و … است که با استفاده از هوش مالی میتوان آن ها را برطرف کرد . اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم تر  و شرایط روز به روز سخت تر می شوند. واقعیت این است که پول تاثیر به سزایی روی سبک و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می آورد . ولی پول در آوردن به تنهایی و بدون استفاده از هوش مالی هیچ کدام از موارد ذکر شده را به همراه خواهد داشت.

هوش مالی و ارتباط آن با پولدار شدن

و اگر بتوانید هوش مالی خود را رشد بدهید، می توانید مشکلات مالی خود را حل کنید و در نتیجه ثروتمندتر شوید و اگر این کار را نکنید روز به روز فقیرتر می شوید. مدیران مالی کاردان ، برای رسیدن به ثروت و رفاه مالی اقدامات خاصی را انجام می دهند .افرادی که از نظر مالی موفق هستند با افرادی که وضع مالی اسف‌باری دارند، دارای ذهنیت متفاوتی نسبت به پول هستند. افراد موفق و ثروتمند هیچ وقت دست از یادگیری درباره ی پول درآوردن، سرمایه گذاری، اطلاعات مربوط به سهام و … نمی‌کشند.

پول در آوردن برای آن ها مثل نفس کشیدن حیاتی است. مدیران باهوش از تمام لحظه های زندگیشان برای یادگیری استفاده میکنند. همیشه وقتی آنها را میبینید درباره ی پول با بقیه صحبت می کنند ، به سمینارهای امور مالی می روند، با مشاوران  حرفه ای صحبت می کنند، کتاب می خوانند یا در حال مطالعه بخش اقتصادی روزنامه هستند و … . پول درآوردن برای آنها تبدیل به عادت شده و این عادت باعث می شود آن ها در امور مالیشان به موفقیت برسند.

 

در ذهن فردی که هوش مالی بالایی دارد چه می گذرد ؟

“جیمی مک اینتایر” در کتاب خود به نام “درس هایی که آرزو داشتم یاد می گرفتم”  میگوید موفقیت مالی ما تا حد زیادی به باورهایی که درباره ی پول داریم بستگی دارد. اگر به باورهای محدودکننده ای که درباره ی پول داریم بچسبیم، همیشه از پیامدهای آسیب رسان آن ضرر خواهیم کرد . این باورهای منفی هستند که اجازه نمی دهند به بالاترین سطح استقلال مالی برسیم.

ویژگی های مدیران مالی کارآمد

خصوصیات مشترک بین همه مدیرانی که درآمد بالایی دارند وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

داشتن طرح عملیاتی

کسانی که از هوش مالی بالایی برخوردارند، برنامه و طرح جامعی برای موارد مالی و برنامه روزانه خود دارند.

پس انداز کردن ده درصد از درآمد خود

این افراد همیشه حداقل ده درصد از درآمد خود را نگه می دارند یا با آن به سرمایه گذاری می پردازند یا در بلند مدت سود به دست می آورند.

به حداقل رساندن بدهی

افراد با هوش مالی بالا ، می دانند که قرض بالا آوردن بار سنگینی دارد و در درازمدت تاثیر بدی بر روی میزان ثروت میگذارد . این افراد سعی می کنند تا جای ممکن بدهی های خود را به حداقل برسانند و با این وجود اگر هم مجبور باشند که با قرض کردن اقدام به خرید کنند، بهترین و مناسب ترین طرح و تسهیلات بانکی یا غیربانکی را انتخاب می کنند. در اغلب موارد بدهی هایشان را با سودی که از سرمایه گذاری هوشمندانه به دست می آورند، صاف می کنند.

تعیین اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت

اهداف مالی ارتباط تنگاتنگی با طرح های عملیاتی موثر دارند. اهداف افراد باهوش به دو دسته ی کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می شود و همین داشتن برنامه باعث می شود تا در طول روز فکرشان را روی رسیدن به به اهدافشون متمرکز کنند.

داشتن استراتژی در خرج کردن

افراد باهوش درباره ی هر مبلغی که می خواهند خرج کنند با دقت فکر می کنند. مدیران مالی موفق از پیامدهای کوچک ترین خرید و خرج کردن خود هم آگاه هستند. آن ها می دانند که جمع شدن هزینه های به ظاهر کوچک در بلند مدت چه عواقبی دارد و باعث تلنبار شدن بدهی می شود و فرصت سوددهی بیشتر را از شما میگیرد. این افراد توانایی بالایی در پیش بینی آینده دارند. این قابلیت به آن ها کمک می کند تا پیامدهای خرج کردن پول شان را بشناسند و به این ترتیب برای خرج کردن یا نکردن آن تصمیم درستی بگیرند. و اگر ببینند که خرج کردن پولشان در بلند مدت برایشان سودی ندارد، قبل از هر اقدامی تصمیماتشان را اولویت بندی می کنند.

یادگیری مداوم استراتژی های مالی جدید

این افراد هیچ وقت از یادگیری درباره ی پول درآوردن، سرمایه گذاری کردن، اطلاعات مربوط به سهام و … دست نمی کشند و به صورت مداوم در حال یادگیری هستند.

 

نحوه تقویت هوش مالی با هوش پول ساز

هوش پول ساز مجموعه مهارت هایی است که باعث به دست آوردن پول بیشتر می شود. بخشی از این هوش ، ذاتی و بخشی مهمی از آن اکتسابی است. بخش ذاتی این هوش چندان قابل تغییر نیست مانند “قدرت حافظه” ، اما بخش های اکتسابی آن میتواند با روش های زیر  فراگرفته شود.

خیال پردازی

افرادی که خیال پردازی می کنند احتمال بیشتری دارد که بتوانند یک کار و ایده جدید خلق کنند. بسیاری از ایرانی ها قدرت خیال پردازی خوبی دارند، اما فقط افراد کمی به آن اهمیت می دهند و بیشتر افراد با بی توجه از کنار آن می گذرند. حتی برخی افراد خیال پردازی را چیز بدی می دانند! و تفاوت افراد موفق با دیگران در این است که به خیال پردازی هایشان جامه عمل می پوشانند.

خلاقیت

یکی از مهم ترین موارد برای هوش مالی خلاقیت است. در گذشته بسیار دور برای کسب درآمد بالا چندان به خلاقیت نیاز نبود اما در دنیای امروزه با افزایش جمعیت و رقابت در زمینه های مختلف شغلی و اجتماعی، نیاز به این ویژگی بیشتر می شود. بیشتر افرادی که در موقعیت شغلی با حقوق ثابت قرار می گیرند، خلاقیت خودشان را از دست می دهند. باید بدانید انسان تنها زمانی از قابلیت های عالی ذهنش استفاده می کند که در شرایط سخت قرار بگیرند .

علاقه

اگر به شغل فعلی خود علاقه ندارید، دست کشیدن از آن کار منطقی است. وقتی از کاری که به آن علاقه ندارید دست می کشید، تمام انرژیتان را صرف پیدا کردن شغل مورد علاقه تان می کنید و تمام فکرتان بر روی شغلی که برایتان مناسب ترین است، متمرکز می شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که تنها راه انجام دادن کارهای عظیم، دوست داشتن کاری است که انجام می دهیذ.

جسارت

جسارت ویژگی افرادی است که ترس هایشان را شناخته اند و بر آن غلبه کرده اند. ترس ها بزرگترین موانع در برابر پیشرفت انسان هستند. انسان های بزرگ با ترس هایشان روبه رو می شوند ولی انسان های ضعیف از آن فرار می کنند.

تمرکز

حال که هدفتان را مشخص کرده اید کافی است روی آن تمرکز کنید. تمام ذهن و قدرت خود را روی هدفتان جمع کنید و به عوامل مزاحم اجازه ندهید به ذهنتان وارد شوند و نهایت تلاشتان را برای رسیدن به هدف بکنید و تا رسیدن به هدفتان دست از تلاش نکشید. از تجربه هایتان پله هایی برای بالا رفتن بسازید و هرگز از شکست خوردن نهراسید.

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش مالی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی این مرکز بهرمند شوید. برای اطلاع از سایر روش های جلوگیری از ضرر مالی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : هوش مالی



:: برچسب‌ها: هوش مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 965
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از صاحبان سرمایه به دنبال یک اصول مدیریت در سازمان خود هستند تا بتوانند آن را به بالاترین درآمد ممکن برسانند. پس از ورود به بازار کار دیر یا زود متوجه می شوید که در هر حوزه ای، مدیریت اصلی اساسی و انکار ناپذیر است. به طوری که موفقیت و رشد سازمان مستقیمابه عملکرد مدیران آن بستگی دارد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که مدیریت به عنوان یک علم شناخته می شود، پس شما هم اگر به دنبال هدایت مجموعه خود هستید باید پایه های علم مدیریت را بشناسید. خوب است بدانید اصول مدیریت تنها برای مدیران نبوده و در هر زمینه و بخشی که فعالیت دارید، آگاهی از این اصول به یاری شما می آیند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 منبع: اصول مدیریت

تعریفی کوتاه از مدیریت

قبل از آن که بخواهیم اصول مدیریت را شرح دهیم خوب است با مفهوم مدیر و مدیریت آشنا شوید. مدیر کسی که کار مدیریت را انجام می دهد، او محیطی مناسب برای کسانی که می توانند برای اهداف سازمان مفید باشند، فراهم می کند. در عمل، مدیریت ادغامی از دانش، هنر و خلاقیت است که در جهت اهداف سازمان از آن ها استفاده می کند. مدیری موثر است که بتواند در شرایط سخت زیردستان را با خود هماهنگ کند. تصمیمات یک مدیر شایسته بر اساس تفکر عمیق و آینده نگری است. برای رسیدن به این اهداف و ویژگی ها لازم است تا علاوه بر دانش، با اصول مدیریتی نیز آشنا باشید.

 اصول مدیریت چیست؟

نظریه های متعددی درباره اصول مدیریت ذکر شده اند که در هر کدام از آن ها مباحث مختلفی در نظر گرفته شده است. اما در همه آن ها می توان به اشتراکاتی رسید. در ادامه به دو دیدگاه پرداخته ایم که هم طرفداران بیشتری داشته و هم در عمل کاربردی تر بوده اند.

اصول پنجگانه مدیریت

بعد از آنکه نظریات مختلفی درباره وظایف مدیر مطرح شد، پنج وظیفه به عنوان وظایف و اصول مدیریت میان صاحبان نظر به توافق رسید. این پنج اصل عبارتند از؛

  1. برنامه ریزی
  2. سازماندهی
  3. هدایت و کنترل
  4. به کارگماردن
  5. رهبری

برنامه ریزی ؛ قدم اول در اصول مدیریت

برنامه ریزی از جمله اصولی است که همه صاحب نظران در مورد آن اتفاق نظر دارند. مدیری که فاقد مهارت برنامه ریزی باشد، به سازمان آسیب زده و مانع از رشد آن می شود. با برنامه ریزی اهداف، مسیر اجرایی، روش و ابزار مورد نیاز مشخص است. در واقع وقتی مدیر برنامه ریزی داشته باشد با اتفاقات غیر مترقبه مواجه نمی شود. او در برخورد با بحران ها میداند به کدام سو باید حرکت کند و سلیقه شخصی را در کار دخالت نمی دهد.

سازماندهی ؛ اصول سازماندهی در مدیریت را بشناسید

مدیر با سازماندهی وظایف را از حالت کلی به حالت جزئی تر در می آورد. بدین صورت واحدهای مختلف با فعالیت در کنار یکدیگر قادر به رسیدن به اهداف سازمان می شوند. برای مثال برای درست کردن یک پیتزا با توجه به منابع مالی موجود مواد اولیه را تهیه کرده و بر اساس ظرفیت فرها در ساعت سفارش دریافت می کند، او میداند که برای سرعت بخشیدن به کار نباید بیش از 3 نفر را در آشپزخانه و سالن غذا خوری بگمارد و برای نظم دهی باید شرح وظایف هر سه نفر را دقیق مشخص نماید.

هدایت و کنترل ؛ اصل سوم از اصول مدیریت

بنابر این اصل پس از برنامه ریزی و سازماندهی، نباید نیروها را به حال خود رها کرد. حتی اگر کارتان با ماشین آلات است، باز هم نیاز دارید که دائم بر روند کار نظارت کرده و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. عدم وارسی و ندادن بازخورد باعث می شود عیب های کار برطرف نشده و سیستم به اشتباه خود ادامه دهد.

به کار گماردن : اصول فراموش شده مدیریت

در میان اصول مدیریت به اصل به کار گماردن توجه کمتری شده است، درحالی که به کار گماردن نیروی انسانی متناسب با یک سمت بسیار در پیشرفت کار اهمیت دارد. در واقع این اصل بر این موضوع اشاره دارد که افراد را بر اساس تخصص و مهارت هایشان باید شناسایی کرد و برای آن ها وظایف تعریف نمود.

رهبری ؛ مدیریت یا رهبری

همانطور که در ابتدا وظایف مدیر را شرح دادیم، رهبر یک گروه نیز همان وظایف را بر عهده دارد. با این تفاوت که رهبر جایگاهی غیر سازمانی و جدایی از سمت نیز می تواند داشته باشد. مدیر با شرح وظایف و کنترل نیروها سعی در بهبود اوضاع دارد. این روش در رابطه با مشاغلی که مکانیکی است بسیار موثر است. اما این موضوع در برخورد با نیروی انسانی دشوارتر بوده و مدیر باید دارای روحیه رهبری نیز باشد. مهارت رهبری در واقع به میزان تاثیرگذاری مدیر بر روی دیگران اشاره دارد. با این توانایی می توانید در نیروهای خود حس رقابت، انگیزه، رغبت به کار و… را پرورش دهید. یک رهبر برای تاثیرگذاری از پیشنهادات مالی و یا تنبیه استفاده نمی کند، بلکه او ارتباطی با سایرین ایجاد کرده که از هر مشوقی بالاتر است.

اصول مدیریت فایول

فایول مهندسی بود که به صورت تجربی یاد  گرفته بود چگونه یک پروژه را در عالی ترین سطح مدیریت کند. او بر همین اساس دیدی نسبت به کار مدیریتی پیدا کرد و برای انتقال تجربیات خود 14 اصل را شرح داد که در ادامه به هر کدام از آن ها می پردازیم.

تقسیم کار

اصل تقسیم کار بیان می‌کند که کارها را باید به وظایف کوچکتر تقسیم کرد تا با گماردن افراد در هر بخش به کار سرعت بخشید و فرد در آن متخصص می‌شود.

  • اختیار و پاسخگویی

فایول بیان می‌کند نمی‌توان به کسی اختیار داد و از او نتیجه کار را بازخواست نکرد و یا برعکس این موضوع. اختیار و پاسخگویی هر دو با هم معنا پیدا می‌کنند.

  • نظم و انضباط

همه افراد سازمان باید به قوانین احترام گذاشته و در هر شرایطی به آنها پایبند باشند.

  • وحدت فرماندهی

بر اساس اصل وحدت فرماندهی هر کارمندی باید از یک نفر دستور گرفته و فقط به آن فرد پاسخگو باشد. به این صورت هر کس در سازمان یک مافوق دارد که باید دستورات او را پیش ببرد.

  • وحدت رویه

گروه‌های مختلف در سازمان که یک هدف مشابه را دنبال می‌کنند باید توسط یک مدیر و یک طرح هدایت شوند. در غیر این صورت آن طرح به سرانجام نخواهد رسید.

  • تبعیت

اهداف و منافع سازمان همیشه بر منافع و اهداف فرد مقدم است. بر این اساس هرگز نباید فردی خود را نسبت به سازمان در اولویت بداند.

  • جبران خدمات

همه کسانی که در سازمان فعالیت دارند، باید دستمزدی منصفانه و بر اساس فعالیت‌شان دریافت کنند. پس یک مدیر باید عملکرد افرادش را برای جبران زحمات‌شان همیشه در نظر داشته باشد.

  • میزان تمرکز در تصمیمگیری

بر اساس این اصل، تصمیمات نباید همیشه از بالا به پایین گرفته شود. بلکه افرادی که در رده‌های میانی سازمان هستند نیز باید در تصمیمات سهیم بوده و حق اعمال نظر در سطوح خود را داشته باشند.

  • زنجیره فرمان

زنجیبره فرمان همان سلسله مراتب قدرت است، بر این اساس هر کارمند می‌تواند تا دو رده بالاتر از خود ارتباط برقرار کند. این موضوع بیشتر در سازمان‌هایی است که هرمی بوده و امکان ارتباط با مدیران ارشد وجود ندارد.

ترتیب و مرتب بودن

اگر سازمانی نظم نداشته باشد پس چگونه کارمندانش می‌توانند از منابع به بهترین نحو استفاده کنند. داشتن فضایی ایمن، مناسب، تمیز و… به طور مستقیم با مرتب بودن در محیط کار در ارتباط است.

انصاف

رفتار مدیران با زیر دستان اگر خالی از انصاف باشد، طولی نمی‌کشد که زیردستان نیز کارشکنی کرده و ضررهای هنگفتی به سازمان خواهند زد. برخورد مدیر باید بی‌طرفانه، بی غرض و با احترام باشد.

ثبات کارکنان

سازمان‌ها بهتر است تلاش کنند تا عمر حضور نیروهای خود را افزایش دهند. با این کار هم امنیت شغلی را در آن ها زیاد کرده‌اند و هم هزینه استخدام و آموزش را به حداقل می‌رسانند. دراین شرایط نیروها نیز نسبت به سازمان‌شان احساس مسئولیت بیشتری کرده و در زمان بحران بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.

ابتکار

آزاد گذاشتن نیروها جهت ابراز علاقه یکی از روش‌هایی است که به کارکنان اجازه می‌دهد تا ابتکار و خلاقیت در کار داشته باشند. ایده‌های جدید باعث پیشرفت و ارتقای سازمان نیز خواهد شد.

روحیه کار گروهی

آخرین اصل از اصول مدیریت فایول به کار گروهی تاکید دارد. سازمانی که کارمندانش را به کار گروهی تشویق می‌کند و به آن ها تیمی کار کردن را آموزش می‌دهد، در خود به یک یکپارچگی می‌رسد. این وحدت و یک پارچگی منجر به توسعه و فراگیری آموزه‌های بیشتر در سازمان می‌شود. در چنین فضایی دو به هم‌زنی و زیر آب زنی معنا خود را از دست داده و افراد برای پیشرفت خود به آموزش همکاران خود نیز می‌پردازند. شما در هر جایی که هستید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک بهرمند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: اصول مدیریت

بسیاری از صاحبان سرمایه به دنبال یک اصول مدیریت در سازمان خود هستند تا بتوانند آن را به بالاترین درآمد ممکن برسانند. پس از ورود به بازار کار دیر یا زود متوجه می شوید که در هر حوزه ای، مدیریت اصلی اساسی و انکار ناپذیر است. به طوری که موفقیت و رشد سازمان مستقیمابه عملکرد مدیران آن بستگی دارد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که مدیریت به عنوان یک علم شناخته می شود، پس شما هم اگر به دنبال هدایت مجموعه خود هستید باید پایه های علم مدیریت را بشناسید. خوب است بدانید اصول مدیریت تنها برای مدیران نبوده و در هر زمینه و بخشی که فعالیت دارید، آگاهی از این اصول به یاری شما می آیند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

تعریفی کوتاه از مدیریت

قبل از آن که بخواهیم اصول مدیریت را شرح دهیم خوب است با مفهوم مدیر و مدیریت آشنا شوید. مدیر کسی که کار مدیریت را انجام می دهد، او محیطی مناسب برای کسانی که می توانند برای اهداف سازمان مفید باشند، فراهم می کند. در عمل، مدیریت ادغامی از دانش، هنر و خلاقیت است که در جهت اهداف سازمان از آن ها استفاده می کند. مدیری موثر است که بتواند در شرایط سخت زیردستان را با خود هماهنگ کند. تصمیمات یک مدیر شایسته بر اساس تفکر عمیق و آینده نگری است. برای رسیدن به این اهداف و ویژگی ها لازم است تا علاوه بر دانش، با اصول مدیریتی نیز آشنا باشید.

 اصول مدیریت چیست؟

نظریه های متعددی درباره اصول مدیریت ذکر شده اند که در هر کدام از آن ها مباحث مختلفی در نظر گرفته شده است. اما در همه آن ها می توان به اشتراکاتی رسید. در ادامه به دو دیدگاه پرداخته ایم که هم طرفداران بیشتری داشته و هم در عمل کاربردی تر بوده اند.

اصول پنجگانه مدیریت

بعد از آنکه نظریات مختلفی درباره وظایف مدیر مطرح شد، پنج وظیفه به عنوان وظایف و اصول مدیریت میان صاحبان نظر به توافق رسید. این پنج اصل عبارتند از؛

  1. برنامه ریزی
  2. سازماندهی
  3. هدایت و کنترل
  4. به کارگماردن
  5. رهبری

برنامه ریزی ؛ قدم اول در اصول مدیریت

برنامه ریزی از جمله اصولی است که همه صاحب نظران در مورد آن اتفاق نظر دارند. مدیری که فاقد مهارت برنامه ریزی باشد، به سازمان آسیب زده و مانع از رشد آن می شود. با برنامه ریزی اهداف، مسیر اجرایی، روش و ابزار مورد نیاز مشخص است. در واقع وقتی مدیر برنامه ریزی داشته باشد با اتفاقات غیر مترقبه مواجه نمی شود. او در برخورد با بحران ها میداند به کدام سو باید حرکت کند و سلیقه شخصی را در کار دخالت نمی دهد.

سازماندهی ؛ اصول سازماندهی در مدیریت را بشناسید

مدیر با سازماندهی وظایف را از حالت کلی به حالت جزئی تر در می آورد. بدین صورت واحدهای مختلف با فعالیت در کنار یکدیگر قادر به رسیدن به اهداف سازمان می شوند. برای مثال برای درست کردن یک پیتزا با توجه به منابع مالی موجود مواد اولیه را تهیه کرده و بر اساس ظرفیت فرها در ساعت سفارش دریافت می کند، او میداند که برای سرعت بخشیدن به کار نباید بیش از 3 نفر را در آشپزخانه و سالن غذا خوری بگمارد و برای نظم دهی باید شرح وظایف هر سه نفر را دقیق مشخص نماید.

هدایت و کنترل ؛ اصل سوم از اصول مدیریت

بنابر این اصل پس از برنامه ریزی و سازماندهی، نباید نیروها را به حال خود رها کرد. حتی اگر کارتان با ماشین آلات است، باز هم نیاز دارید که دائم بر روند کار نظارت کرده و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. عدم وارسی و ندادن بازخورد باعث می شود عیب های کار برطرف نشده و سیستم به اشتباه خود ادامه دهد.

به کار گماردن : اصول فراموش شده مدیریت

در میان اصول مدیریت به اصل به کار گماردن توجه کمتری شده است، درحالی که به کار گماردن نیروی انسانی متناسب با یک سمت بسیار در پیشرفت کار اهمیت دارد. در واقع این اصل بر این موضوع اشاره دارد که افراد را بر اساس تخصص و مهارت هایشان باید شناسایی کرد و برای آن ها وظایف تعریف نمود.

رهبری ؛ مدیریت یا رهبری

همانطور که در ابتدا وظایف مدیر را شرح دادیم، رهبر یک گروه نیز همان وظایف را بر عهده دارد. با این تفاوت که رهبر جایگاهی غیر سازمانی و جدایی از سمت نیز می تواند داشته باشد. مدیر با شرح وظایف و کنترل نیروها سعی در بهبود اوضاع دارد. این روش در رابطه با مشاغلی که مکانیکی است بسیار موثر است. اما این موضوع در برخورد با نیروی انسانی دشوارتر بوده و مدیر باید دارای روحیه رهبری نیز باشد. مهارت رهبری در واقع به میزان تاثیرگذاری مدیر بر روی دیگران اشاره دارد. با این توانایی می توانید در نیروهای خود حس رقابت، انگیزه، رغبت به کار و… را پرورش دهید. یک رهبر برای تاثیرگذاری از پیشنهادات مالی و یا تنبیه استفاده نمی کند، بلکه او ارتباطی با سایرین ایجاد کرده که از هر مشوقی بالاتر است.

اصول مدیریت فایول

فایول مهندسی بود که به صورت تجربی یاد  گرفته بود چگونه یک پروژه را در عالی ترین سطح مدیریت کند. او بر همین اساس دیدی نسبت به کار مدیریتی پیدا کرد و برای انتقال تجربیات خود 14 اصل را شرح داد که در ادامه به هر کدام از آن ها می پردازیم.

تقسیم کار

اصل تقسیم کار بیان می‌کند که کارها را باید به وظایف کوچکتر تقسیم کرد تا با گماردن افراد در هر بخش به کار سرعت بخشید و فرد در آن متخصص می‌شود.

  • اختیار و پاسخگویی

فایول بیان می‌کند نمی‌توان به کسی اختیار داد و از او نتیجه کار را بازخواست نکرد و یا برعکس این موضوع. اختیار و پاسخگویی هر دو با هم معنا پیدا می‌کنند.

  • نظم و انضباط

همه افراد سازمان باید به قوانین احترام گذاشته و در هر شرایطی به آنها پایبند باشند.

  • وحدت فرماندهی

بر اساس اصل وحدت فرماندهی هر کارمندی باید از یک نفر دستور گرفته و فقط به آن فرد پاسخگو باشد. به این صورت هر کس در سازمان یک مافوق دارد که باید دستورات او را پیش ببرد.

  • وحدت رویه

گروه‌های مختلف در سازمان که یک هدف مشابه را دنبال می‌کنند باید توسط یک مدیر و یک طرح هدایت شوند. در غیر این صورت آن طرح به سرانجام نخواهد رسید.

  • تبعیت

اهداف و منافع سازمان همیشه بر منافع و اهداف فرد مقدم است. بر این اساس هرگز نباید فردی خود را نسبت به سازمان در اولویت بداند.

  • جبران خدمات

همه کسانی که در سازمان فعالیت دارند، باید دستمزدی منصفانه و بر اساس فعالیت‌شان دریافت کنند. پس یک مدیر باید عملکرد افرادش را برای جبران زحمات‌شان همیشه در نظر داشته باشد.

  • میزان تمرکز در تصمیمگیری

بر اساس این اصل، تصمیمات نباید همیشه از بالا به پایین گرفته شود. بلکه افرادی که در رده‌های میانی سازمان هستند نیز باید در تصمیمات سهیم بوده و حق اعمال نظر در سطوح خود را داشته باشند.

  • زنجیره فرمان

زنجیبره فرمان همان سلسله مراتب قدرت است، بر این اساس هر کارمند می‌تواند تا دو رده بالاتر از خود ارتباط برقرار کند. این موضوع بیشتر در سازمان‌هایی است که هرمی بوده و امکان ارتباط با مدیران ارشد وجود ندارد.

ترتیب و مرتب بودن

اگر سازمانی نظم نداشته باشد پس چگونه کارمندانش می‌توانند از منابع به بهترین نحو استفاده کنند. داشتن فضایی ایمن، مناسب، تمیز و… به طور مستقیم با مرتب بودن در محیط کار در ارتباط است.

انصاف

رفتار مدیران با زیر دستان اگر خالی از انصاف باشد، طولی نمی‌کشد که زیردستان نیز کارشکنی کرده و ضررهای هنگفتی به سازمان خواهند زد. برخورد مدیر باید بی‌طرفانه، بی غرض و با احترام باشد.

ثبات کارکنان

سازمان‌ها بهتر است تلاش کنند تا عمر حضور نیروهای خود را افزایش دهند. با این کار هم امنیت شغلی را در آن ها زیاد کرده‌اند و هم هزینه استخدام و آموزش را به حداقل می‌رسانند. دراین شرایط نیروها نیز نسبت به سازمان‌شان احساس مسئولیت بیشتری کرده و در زمان بحران بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.

ابتکار

آزاد گذاشتن نیروها جهت ابراز علاقه یکی از روش‌هایی است که به کارکنان اجازه می‌دهد تا ابتکار و خلاقیت در کار داشته باشند. ایده‌های جدید باعث پیشرفت و ارتقای سازمان نیز خواهد شد.

روحیه کار گروهی

آخرین اصل از اصول مدیریت فایول به کار گروهی تاکید دارد. سازمانی که کارمندانش را به کار گروهی تشویق می‌کند و به آن ها تیمی کار کردن را آموزش می‌دهد، در خود به یک یکپارچگی می‌رسد. این وحدت و یک پارچگی منجر به توسعه و فراگیری آموزه‌های بیشتر در سازمان می‌شود. در چنین فضایی دو به هم‌زنی و زیر آب زنی معنا خود را از دست داده و افراد برای پیشرفت خود به آموزش همکاران خود نیز می‌پردازند. شما در هر جایی که هستید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک بهرمند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور اداری و سازمانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: اصول مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا می دانید نحوه برخورد با مشتریان ناراضی می تواند راهی برای جلب رضایت مشتریان باشد؟ اگر کارتان طوری است که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستید، به احتمال زیاد دیر یا زود با افرادی روبه رو می شوید که از خدمات یا کالای شما رضایت کافی ندارند. در این زمان ناامید نشوید، در هر کاری ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. راضی کردن همه چندان آسان نیست؛ پس آرامش خودتان را حفظ کرده وبرای حل موضوع به دنبال راه حل باشید. شاید سخت به نظر آید ولی با راهکارهایی که در ادامه شرح داده ایم به راحتی می توانید نظر مشتریان خود را برگردانید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان مجرب مرکز کاردوک می توانید از طریق شماره 09351520300 تماس حاصل نمایید.

 منبع : نحوه برخورد با مشتریان ناراضی

نحوه برخورد با مشتریان ناراضی برخورد کنیم؟

حفظ مشتری یکی از اصول کسب وکارهای موفق است. نارضایتی مشتری می تواند برای شما فرصتی محسوب شود تا بتوانید به مشتری نشان دهید که چقدر برای او و خواسته هایش اهمیت قائل هستید. با چنین دیدگاهی صرف هزینه برای آموزش و یادگیری این روش ها نیز منطقی تر هستند. در ادامه به نکات و روش هایی جهت نحوه برخورد با مشتریان ارائه داده ایم. برای اطلاع از سایر مهارت لازم برای مدیر فروش کلیک کنید.

1- نارضایتی از شما نیست بلکه از محصول است

موقعیتی را تصور کنید که مشتری در مقابل شما ایستاده در حال فریاد زدن بر سر شماست، چرا که خدمات مورد انتظارش را دریافت نکرده است. در این موقعیت اولین چیزی که باید بدانید این است که مشتری با شخص شما کدورتی ندارند و تنها نارضایتی از بابت معامله ای است که میان شما صورت گرفته. با پذیرش این موضوع راحت تر می توانید اقدامات بعدی را اجرا نمایید.

2- مشتری باید بداند به او توجه می شود

در اولین قدم مهم ترین کاری که باید بکنید این است که مشتری متوجه شود شما به ناراحتی او اهمیت میدهید. با گوش دادن و پیگیری موضوع می توانید این حس را در او تقویت کنید که رضایت او جزئی از اهداف شماست. در واقع در این مرحله مشتری باید اطمینان یابد شما او را درک کرده و دلیل ناراحتی اش را متوجه شده اید. برای نشان دادن این موضوع می توانید از برخی جملات اطمینان بخش زیر استفاده کنید. ممنون میشم اول ماجرا را توضیح دهید از این که با ما تماس گرفتید و موضوع را در میان گذاشتید ممنونیم هر چیزی که فکر می کنید باعث این مشکل شده را بیان کنید کاملا اهمیت و ناراحتی شما را درک می کنیم نمیشه از این مشکل به راحتی گذشت باید علت او رو پیدا کنیم.

شما با چنین جملاتی به مشتری نشان داده اید که علاوه بر گوش دادن به حرف هایش، به او به عنوان یک انسان نیز اهمیت می دهید. پس اگر مشتری اضطراب دارد با او همدردی کنید. در صورت عصبانی بودن مشتری هرگز به او نگویید "کاری نمیشه کرد یا خدمات پس از فروش نداریم".

3- همدری خود با مشتری را نشان دهید

می توانید برای آرام کردن مشتری به او نشان دهید هر کس هم که جای او بود چنین احساسی داشت، ناراحتی او بی مورد نبوده و به او حق می دهید که خشمگین باشد. ابراز تاسف شما در این شرایط دردی را دوا نمی کند، تنها به خشم مشتری می افزاید. در عوض می توانید برای نشان دادن همدردی از جملات دیگری استفاده کنید. چند نمونه از این جملات عبارتند از:

من هم اگر در شرایط شما بودم همینقدر ناراحت می شدم

ما هرگز نمی خواستیم شما چنین چیزی را تجربه بکنید

میدونم این شرایطی نیست که بشه راحت ازش گذشت، پس اجازه بدید راه حلی برای اون پیدا کنم

ممنونم که این مساله را ذکر کردید

برای عملکرد بهتر سعی کنید نیاز مشتری را در این موقعیت درک کرده و بر اساس اون گام بردارید. نیاز مشتری ممکن است فیزیکی یا احساسی باشد. نیاز فیزیکی به این معناست که مشتری خدمات مورد انتظارش را دریافت نکرده، در این میان پیشنهاد بازگرداندن وجه پرداختی یا ارائه تخفیف برای خریدهای بعدی موثر خواهد بود. اما اگر مشتری نیاز احساسی داشته باشد، شما با انتقال این حس که حرف او را شنیده و درک کرده اید، می توانید آرامش و رضایت را در او ایجاد کنید.

4- مشتری را به واقعیت نزدیک کنید

در بسیاری از مواقع خشم مشتری به قدری است که گویی حرف ها و توضیحات شما را نمی شنود. در این مواقع سعی کنید با لحنی آرام با کمک حرف های خود او واقعیت را به او نشان دهید. قبل از هر کاری برای او توضیح دهید می خواهید چه اقدامی انجام دهید، با این کار به او نشان می دهید که حرف هایش موثر بوده و قصد کمک به او را دارید. او نمی داند شما چه کارهایی می توانید انجام دهید، اما شما به توانایی خود واقف هستید. در این موقعیت می توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

_ یکبار اطلاعات‌تان را با خود مشتری مرور کنید _ مطمئن شوید شما کسی هستید که می توانید به مشتری کمک کنید

_ در صورت نیاز از سرپرست بخش کمک بخواهید

_ از مشتری بپرسید موضوعی دیگری هست که باید بدانید

_ به او بگویید در کوتاه ترین زمان به موضوع رسیدگی می کنید برای آن که مشتری عصبانیتش از بین برود وسط صحبت او نپرید، این کار او را خشمگین تر می کند. می توانید از مشتری اجازه بگیرید تا در مورد موضوع بررسی بیشتری انجام دهید، این کار به او نشان می دهد که به او اهمیت می دهید.

5- نیازهای مشتری را بشناسید و با او ارتباط بگیرید

همانطور که قبلا گفتیم، نارضایتی مشتری ارتباطی با شخص شما ندارد، پس در مقابل اظهارات خشمانه مشتری نباید اجازه دهید احساسات‌تان درگیر شود. کافی است او را درک کنید و با مهارت های ارتباطی خود کاری کنید که او شما را جدا از موضوع بداند؛ این گونه از میزان عصبانیت کم شده و می تواند به گفته های شما بهتر گوش دهد. با این جملات به مشتری نشان می دهید که از او حمایت می کنید، بدین صورت او نیز به شما اعتماد کرده و از شدت عصبانیتش کم خواهد شد. تا شما راضی نشوید من نمی توانم کارم را امروز تمام کنم من هم از این مشکل متعجب هستم اجازه دهید با هم بررسی کنیم ببینیم با توجه به این شرایط چه کاری می توان برای شما کرد.

6- در نهایت راهکار نحوه برخورد صحیح با مشتریان ناراضی چیست ؟

حتی اگر تمام گام های پیشین را به بهترین ونحو پیش گرفته باشید، مشتری در نهایت منتظر ارائه راه حلی است. این کار چندان آسان نیست، چرا که معمولا انتظارات مشتری بیش از پیشنهادی است که شما داده اید. برای حل این موضوع می توانید از مشتری پیشنهاد بخواهید و به کمک خود او به یک توافق برسید. می توانید در مورد بخش های مختلف پیشنهاد خود نیز با او صحبت کرده و راهی انتخاب کنید که به نفع هر دو طرف باشد. برای جلب رضایت مشتری می توانید در کنار محدودیت هایی که به او می گویید راه های جایگزین (نکات مثبت) را نیز ذکر کنید. با این کار خدمات کوچک جلوه بیشتری خواهند داشت. در آخر از صبر و همکاری مشتری تشکر کنید.

7- چرا باید به مشتریان ناراضی بها داد؟

به دست آوردن یک مشتری در دنیای رقابت امروزی اهمیت زیادی دارد. کسب و کارهای موفق هزینه‌های زیادی برای به دست آوردن مشتری از طریق تبلیغات و بالا بردن کیفیت محصول صرف می کنند. در این کسب و کارها رضایت مشتری یکی از مهم ترین ارکان کاری آن هاست. آن ها می دانند که برای کسب سودهای بیشتر باید تک تک مشتریان را راضی کنند. شما می توانند با دریافت مشاوره کسب و کار به دیگر ابعاد بازاریابی نوین نیز دست پیدا کنید. شما در هر جایی که هستید می توانید برای بهبود کسب و کار خود با متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک تماس بگیرید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کسب و کار می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : نحوه برخورد با مشتریان ناراضی



:: برچسب‌ها: نحوه برخورد با مشتریان ناراضی ,
:: بازدید از این مطلب : 914
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

منتور کیست و منتوریگ به چه صورت است؟ دنیای تجارت و مدیریت نیز مانند دیگر علوم دچار تغییرات و پیشرفت هایی شده است. یکی از مفاهیم تازه ای که به این عرصه وارد شده منتوری است که معنای بسیار نزدیکی با کوچینگ دارد. اما تفاوت های اجرایی و نتایج حاصل از به کارگیری این دو استراتژی در سازمان ما را بر آن داشت تا مقاله مختص منتوری بنویسیم. برای درک بهتر منتوری و منتورینگ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان مجرب مرکز کاردوک می توانید از طریق شماره 09351520300 تماس حاصل نمایید.

 منبع : منتور و منتورینگ

منتور و منتورینگ چیست؟

منتورینگ به عنوان یک رابطه حرفه ای اطلاق می شود که در آن یک فرد با تجربه (منتور) به یک فرد دیگر با تجربه و دانش کمتر (منتوری) کمک می کند تا مهارت و دانشش را در یک زمینه تخصصی مشخص ارتقا دهد. منتور در واقع شخصی است حرفه ای در یک زمینه کاری که می تواند به کسی که دارای مهارت و تجربه کمتر هست برای شروع و یادگیری فوت و فن کار به عنوان یک راهنما و همراه حضور داشته باشد و تا حد امکان از اتلاف انرژی بکاهد. در این رابطه به کسی که تجربه کمتری دارد منتوری گفته می شود.

منتور چی کار می کند؟

زمانی که رابطه منتور و منتوری شکل می گیرد، منتور کارهای زیر را انجام می دهد؛

_ منتوری را درمورد یک موضوع خاص آموزش می دهد

_ یک مهارت خاص منتوری را پرورش می دهد

_ رشد منتوری را با در اختیار گذاشتن منابع و شبکه ها تسهیل می کند

_ منتوری را به چالش می کشد تا پیشرفت بکند

_ایجاد یک محیط امن یادگیری برای پذیرش ریسک

_ بر روی پیشرفت کلی منتوری تمرکز دارد

چرا سازمان ها برنامه رسمی منتوری را اجرا می کنند؟

علاقه به منتورینگ در طی سال ها تحت تاثیر وضعیت اقتصادی تغییرات زیادی کرده است. برای مثال نیروی کار متشکل از زنان نسبت به گذشته بیشتر شده است و یا با پیشرفت تکنولوژی و خودکار شدن بسیاری از کارها، کارمندان  خود را در جایگاه متفاوتی می بینند، همین موضوع بر عملکرد آن ها تاثیر می گذارد.

با این تغییرات، استخدام و حفظ پرسنل برای کارفرمایان دشوارتر می شود. با کوچک تر شدن شرکت ها، کارفرمایان به دنبال ایجاد محیطی هستند که کارمندان فرصت کافی برای رشد و پیشرفت داشته باشند. از طرفی نگاه بالا به پایین به کارمند دیگر نمی تواند موجب ترقی و رسیدن به اهداف سازمان شود.

از طرفی سازمان ها دریافته اند که امروزه کارمندان رویکرد انعطاف پذیرتری نسبت به کار دارند. همین موضوع باعث شده کارکنان وفاداری کمتری نسبت به سازمان داشته باشند. با توجه به مطالب گفته شده سازمان ها به دنبال یک برنامه استراتژیک با کمک منتوری هستند. یک نمونه برنامه منتوری شامل موارد زیر می باشد.

استخدام

حفظ

توسعه حرفه ای

توسعه نیروی کار چند فرهنگی

آیا منتوری به طور طبیعی اتفاق می افتد؟

بله منتوری به طور طبیعی در یک سازمان اتفاق می افتد؛ اما در این حالت تنها تعداد معدودی از کارکنان می توانند از مشاوره و مزایای منتور استفاده کنند. در حالی که آموزش رسمی یا ساختاری منتوری را در سطح گسترده تر شرکت اجرا می کند، اینگونه سود و ارزش شرکت رشد بیشتری خواهد داشت.

چرا سازمان ها به یک برنامه ساختاری منتوری احتیاج دارند؟

با وجود آن که مدیران بسیاری از رفتارهای منتوری را به صورت غیر رسمی انجام میدهند، اما شکل دهی یک برنامه ساختار یافته آموزشی تفاوت زیادی دارد. تفاوت کیفی مشخصی بین روابط مدیر- کارمند و منتور ومنتوری وجود دارد.

نقش مدیریتی

مدیر در رابطه با کارمندان تلاش می کند تا به اهداف بخش و شرکت برسد. مدیر وظایف را تعیین می کند، نتیجه و عملکرد را ارزیابی می کند و بر این اساس افزایش حقوق و ارتقا را در نظر می گیرد.

کارکنان در رابطه با مدیرشان تنها نقاط قوت خود را نشان می دهند و نقاط ضعف خود را در محیط کار پنهان می کنند. چرا که زندگی کاری آن ها به نگرش مدیرشان نسبت به آن ها ارتباط دارد.

نقش منتوری و منتورینگ

یک رابطه منتور و منتورینگ بر توسعه مهارت های حرفه ای و ابعاد شخصیتی تمرکز دارد. به این ترتیب منتور کار فعلی منتوری را ارزیابی نمی کند و در مورد افزایش حقوق و ارتقا تصمیم گیری نمی کند.

این نوع رابطه منجر به ایجاد یک محیط امن برای یادگیری می شود. جایی که منتوری احساس می کند می تواند به صورت آزادانه و صادقانه بحث کند و نگران پیامدهای منفی آن هم نباشد.

پس نقش مدیر و منتور متفاوت است، به همین دلیل هیچ وقت برنامه منتوری با گزارش کار منتور در یک ردیف قرار نمی گیرند.

منافع حاصل از منتورینگ چیست؟

برنامه ساختار یافته منتورینگ برای سازمان، منتور و منتورینگ عوایدی زیادی دارد. یک برنامه موفق منتوری برای سازمان فوائد زیر را به ارمغان می آورد.

بالا بردن ابتکار استراتژی کسب و کار کاهش هزینه های مالی بهبود بهره وری

بالا بردن حس همکاری بین بخش های مختلف شرکت

افزایش سرعت انتقال اطلاعات و حفظ تجربه کارمندان با تجربه

ایجاد ارتباط میان کارمندان برای به دست آوردن اطلاعات و دانش لازم

ایجاد فرهنگ منتوری میان کارمندان، به طوری که به طور مداوم باعث رشد و پیشرفت همه کارمندان می شود

چطور یک سازمان زمان مناسب منتوری به صورت یک ساختار را تشخیص دهد؟

در سازمان هایی که کارمندان مورد ارزیابی قرار می گیرند و فرصت هایی برای آن ها فراهم می شود تا بتوانند رشد کنند؛ می توان گفت شروع یک برنامه منتوری نتیجه بخش خواهد بود. در بهترین حالت برای شروع برنامه منتوری سازمان دارای ویژگی های زیر می باشد.

  • برنامه مدیریت عملکرد
  • شایسته سازی
  • سیستم آموزشی ارزشمند
  • آموزش تنوع
  • فرایند برنامه ریزی متوالی
  • برنامه توسعه مدیریت
  • اهداف استراتژیک تجارت

به علاوه تمام موارد گفته شده باید افرادی در رده های بالاتر وجود داشته باشند که دارای ابتکار عمل در برنامه منتوری باشند و به پیشروی و اجرای برنامه کمک کنند.

برای اجرا و هماهنگی برنامه منتوری یک مدیر نیز لازم است. این شخص باید فردی مورد اعتماد، با اقتدار، دارای مهارت های ارتباطی و مدیریتی باشد. سمت مدیریت برنامه منتوری تمام وقت نیست، بنابراین این فرد معمولا شخصی در واحد منابع انسانی یا بخش آموزش است.

بنابر آن چه که گفته شد، منتورینگ یکی از راه های توسعه و پیشرفت کاری است که شما می توانید از همان شروع کارتان از مزایا و کمک افراد متخصص بهره مند شوید. ما در مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با استفاده از تجربه افراد موفق و آموزه‌های لازم برای موفقیت در مشاغل مختلف می‌توانیم شما را جهت شروع به کار در هر زمینه شغلی راهنمایی کنیم. مشاوران ما می‌توانند به شما کمک کنند تا با برآورد سرمایه لازم، بهره‌مندی از امکانات موجود، استفاده از یارانه‌ها و تسهیلات مربوطه برای ایجاد کار و.... شما را در ارتقای سازمان‌تان یاری دهند.

همچنین مشاوران مرکز کاردوک به شما می توانند در زمینه عارضه یابی سازمانی جهت ارتقای بهره وری فعالیت‌تان مشاوره ارائه دهند. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کسب و کار می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 منبع : منتور و منتورینگ



:: برچسب‌ها: منتور کیست و منتورینگ چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 833
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پروانه بهره برداری معدن برای امور اکتشافی برای هر دو بخش خصوصی و دولتی لازم و ضروری است. معادن در کشور ایران جزو منابع عمومی محسوب می‌شوند، از این رو اگر کسی بخواهد در زمینه خاصی اقدام به بهره‌برداری و استخراج کند باید پروانه بهره‌برداری از معدن را داشته باشد. مقررات و شرایط آن نیز باید از طرف حاکمیت و بر اساس قوانین مشخص شده صورت بگیرد چون مالک اصلی معادن کشور در انحصار حکومت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پروانه بهره‌برداری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : پروانه بهره برداری معدن

پروانه بهره برداری معدن

پروانه بهره‌برداری مجوزی است که به واحدهای صنعتی که جواز تأسیس خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند، داده می‌شود. از همین رو به دلیل رشد اکتشاف و استخراج از معادن، لازم است با پروانه بهره‌برداری معدن بیشتر آشنا شویم. لطفاٌ تا انتها همراه ما باشید تا نکات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم. برای دریافت انواع پروانه بهره برداری کلیک کنید.

آیین نامه بهره برداری معدن

1- وزارت صنعت و معدن، معادن شناخته شده را که بهره‌برداری از آنها ضرورت دارد به نحو مقتضی تجهیز و آماده بهره‌برداری می‌نماید.

2- وزارت صنعت و معدن مشخصات هر یک از معادن آماده را با توجه به مفاد قانون معادن به منظور تعیین بزرگ و یا غیر بزرگ بودن معدن به ‌شورای عالی معادن گزارش می‌دهد.

3- وزارت صنعت و معدن، بهره‌برداری معدن را به ترتیب معادن بزرگ و غیر بزرگ، تعیین می‌نماید.

4- مؤسسه یا شرکت متقاضی بهره‌برداری از معدن موظف به تسلیم مدارک زیر به وزارت معادن و فلزات می‌باشد:

  • درخواست بهره‌برداری و خلاصه گزارش فعالیت‌های معدنی انجام شده توسط متقاضی از تاریخ تأمین و حداکثر تا 10 سال قبل از تاریخ درخواست
  • رونوشت یا فتوکپی مصداق اساسنامه و یا شرکت‌نامه همراه با روزنامه رسمی کشور حاوی آخرین تغییرات
  • فرم تکمیل شده مشخصات فنی و مالی متقاضی که از طرف وزارت معادن و فلزات در اختیار وی قرار خواهد گرفت به انضمام مدارک مربوطه

5- وزارت صنعت و معدن پس از بررسی مدارک متقاضیان بهره‌برداری، بهره‌بردار را انتخاب و به نامبرده ابلاغ می‌نماید که طرح بهره‌برداری از معدن را تهیه و ‌ظرف مدتی که تعیین خواهد نمود تحویل نماید. مدت مذکور باید از شش ماه بیشتر نباشد.

مشخصات طرح بهره‌برداری

  • مشخصات کلی معدن
  • مشخصات ماده و یا مواد معدنی مورد استخراج و میزان ذخیره قطعی
  • نقشه توپوگرافی و زمین‌شناسی و محدوده معدن
  • طرح فنی استخراج و بهره‌برداری
  • میزان سرمایه‌گذاری و منابع تأمین مالی
  • برنامه زمان‌بندی اجرای طرح شامل عملیات تهیه و تجهیز، استخراج و بهره‌برداری کانه‌آرایی و همچنین ادامه عملیات اکتشافی حین بهره‌برداری
  • نیروی انسانی (‌فنی و حرفه‌ای)
  • تأسیسات و تجهیزات و ماشین‌آلات
  • منابع تأمین آب و برق برای معادن بزرگ
  • میزان استخراج سالانه و قیمت تمام شده و بازار مصرف
  • توجیه قابلیت استخراج و اقتصادی بودن عملیات

مدت زمان بررسی طرح مورد نظر

وزارت صنعت و معدن حداکثر ظرف مدت 2 ماه طرح ارایه شده را از نظر فنی و اقتصادی رسیدگی نموده و در صورت تأیید جهت تعیین مدت‌بهره‌برداری به شورای عالی معادن ارسال خواهد نمود.

صدور پروانه بهره برداری معدن

پس از تعیین مدت بهره‌برداری توسط شورای عالی معادن، وزارت صنعت و معدن ظرف مدت یک ماه پروانه بهره‌برداری معدن را صادر می‌نماید.

موارد ذکر شده در پروانه بهره برداری معدن

در پروانه بهره‌برداری، نام و نشانی و سایر مشخصات بهره‌بردار، محدوده معدن، مدت بهره‌برداری، نوع ماده معدن، ذخیره معدن، میزان استخراج سالانه،‌ نحوه پرداخت درآمد دولت از بابت ارزش ماده معدنی قبل از استخراج و همچنین تعهدات بهره‌برداری در تأمین مواد اولیه کارخانجات صنعتی مجاز موضوع و تکلیف برخورد بهره‌بردار با ماده معدنی جدیدی که در محدوده پروانه معدن و اکتشاف حین استخراج به دست خواهد آمد شرایط تحویل معدن در پایان ‌مدت قانون معادن حسب مورد ذکر خواهد شد.

انتقال پروانه بهره برداری معدن

پروانه بهره‌برداری معدن را می‌توان با اصول و شرایطی منتقل کرد که طبق روال زیر به آن اشاره می‌کنیم.

1- ارائه درخواست توسط متقاضی

2- ارائه تعهد نامه محضری

3- استعلام از اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست

4- ارائه صلح نامه محضری

5- تهیه صورتجلسه توسط سازمان

6- تهیه پیش نویس

7- ثبت انتقال پروانه بهره برداری در سامانه کاداستر

سؤالات متداول در خصوص پروانه بهر‌ه برداری معدن

در صورتی که طرح ارائه شده کامل نباشد چه کاری باید انجام داد؟

در صورتی که طرح ارایه شده به نظر وزارت صنعت و معدن کامل نباشد مراتب به متقاضی ابلاغ خواهد شد تا ظرف مدت یک ماه نسبت به تکمیل و ‌اصلاح طرح اقدام نماید و چنانچه نیاز به اعزام کارشناس و یا کارشناسانی به معدن باشد با هزینه متقاضی عمل خواهد شد.

در صورت پایان انقضا پروانه بهره‌برداری چه کاری باید کرد؟

طبق قانون در مواردی که مدت پروانه بهره‌برداری مقتضی و تکلیف بهره‌برداری معدن از نظر تمدید یا تعیین بهره‌بردار جدید روشن نشده باشد، دارنده پروانه‌ می‌تواند حداکثر تا مدت یک سال در صورت تأیید شورای عالی معادن با موافقت وزارت معادن و فلزات و با شرایط آخرین سال بهره‌برداری با اعمال ماده 26‌ قانون معادن به کار خود ادامه دهد و وزارت معادن و فلزات ظرف این مدت تکلیف بهره‌برداری معدن را معین خواهد نمود.

برای دریافت مشاوره در زمینه پروانه بهره‌برداری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : پروانه بهره برداری معدن



:: برچسب‌ها: پروانه بهره برداری معدن ,
:: بازدید از این مطلب : 997
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

شرکت دانش بنیان چیست ؟ بر طبق آیین نامه تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان، شرکت های دانش بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت و توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه های فناوری برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می شود. بسیاری از شرکت‌ها با وجود داشتن شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان نمی توانند آن را ثبت کرده و از امتیازات این شرکت ها بهره مند شوند. با دریافت کمک از مرکز مشاوره کاردوک می توانید برای ثبت شرکت خود اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکت ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : شرکت دانش بنیان

انواع شرکت دانش بنیان

الف: شرکت هایی هستند که فقط اعضای هیئت علمی دانشگاه ها مالک آن هستند.

اگر سهام دانشگاه کمتر از ۵۰٪ باشد،شرکت دانش بنیان خصوصی تلقی می شود و باید تابع قانون تجارت باشد و در اداره ثبت شرکت،ثبت شود.

ب: شرکت هایی که دانشگاه ها نیز در آن مالکیت دارند.

اگر سهام دانشگاه ۵۰٪ یا بیشتر باشد،شرکت دولتی است که با اصول خدمات علمی،فنی و تحقیقات تشکیل می شود.

برای اطلاع از سایر انواع شرکت ها کلیک کنید.

 

خصوصیات شرکت دانش بنیان

این نوع شرکت ها لزوما کالا تولید نمی کنند و معمولا نیاز به ابزار آلات پیشرفته ندارند. افراد با تجربه و تحصیل کرده اطلاعاتی را تولید می کنند که محصول اصلی این گونه از شرکت ها می باشد که با سرمایه گذاری بر روی آنها باعث درآمد زایی می شود که البته حفظ حقوق معنوی این اطلاعات از مهم ترین حقوق این شرکت ها می باشد.

 

اهداف شرکت دانش بنیان

۱-جذب و تبدیل کردن ایده ها به محصول و مشاغل پایدار

۲-تجاری سازی علم و دانش

۳-تجاری سازی یافته های تحقیقاتی و پژوهشی

۴-توانمند سازی دانش آموختگان برای ورود به فضای کسب و کار

۵-پشتیبانی و هدایت و جهت دهی نوآوری ها و تولید کردن فناوری های برتر

۶-استفاده توانمندی دانشگاه ها و واحد های پژوهشی در جامعه

۷-سوق دهی متخصصان،نوآوران،مخترعان،اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و واحد های پژوهشی

۸-رفع نیاز های جامعه و ترویج فرهنگ تجاری سازی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی

۹-تشویق بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی به استفاده از یافته های پژوهشی و فناوری های شکل یافته در مراکز پژوهشی

۱۰-پیشرفت فرهنگ کارآفرینی

 

زمینه های فعالیت شرکت دانش بنیان

۱-انجام تحقیقات کاربردی

۲-عرضه خدمات تخصصی و مشاوره ای(خدمات علمی و تحقیقاتی و فنی)

۳-تولید محصولات و فن آوری نوین

۴-انجام خدمات نظارتی بر تحقیقات پژوهشی،اجرایی و مشاوره ای

۵-عرضه خدمات توسعه کارآفرینی

۶-تشکیل مراکز رشد و خدمات و تشکیل توسعه کسب و کار

۷-عرضه خدمات توسعه محصول جدید

۸-عرضه خدمات ورود کسب وکار به بازار بین الملل و جهانی کردن آن

۹-برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه کارآفرینی در سطوح ملی،منطقه ای و محلی

 

شرایط تشکیل شرکت دانش بنیان

شرایط تشکیل شرکت دانش بنیان به ۲ شاخصه زیر تقسیم می شود:

شاخص های عمومی شرکت دانش بنیان

  • حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره شرکت باید،حداقل دو مورد از شرایط زیر را دارا باشند:

۱-دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس باشند.

۲-دارای حداقل ۳ سال سابقه کاری یا فعالیت علمی در زمینه فعالیت های شرکت باشند و یا دارای سابقه ی مدیریتی باشند.

۳-حداقل یک اختراع ارزیابی شده داخلی یا بین المللی در زمینه فعالیت شرکت ثبت شده داشته باشند.

  • نصف درآمد حاصله از فروش محصولات و خدمات شرکت از طریق قرارداد باشد.
  • دارا بودن بیمه پرداختی برای حداقل ۳ نفر از کارکنان شرکت به مدت حداقل ۶ ماه
  • نداشتن سوءسابقه و تکرار تخلف در صورت وجود تعهد

شاخص اختصاصی شرکت دانش بنیان

شاخص های اختصاصی به ۳ دسته تقسیم می شوند:

۱- دسته ی اول: شرکت‌ تولیدی فرآورده دانش بنیان

  • تولیدکننده‌ی کالاها و محصولات دانش بنیان
  • تثبیت کردن و اختصاصی یافتن دانش فنی بوسیله تحقیق و توسعه
  • دارای گواهی‌نامه‌ی انطباق استاندارد یا تائیدیه‌ی معتبر
  • تعداد نیروی انسانی تمام‌ وقت با مدرک کارشناسی و بالاتر در بخش‌های غیر پشتیبانی نسبت به کل کارمندان تمام‌ وقت حداقل ۳۰٪ باشد
  • حداقل ۷ ٪ فروش سالیانه‌ی شرکت در راستای تحقیق و توسعه خرج شود
  • هر دو سال یک‌ بار کالای دانش‌ بنیان جدید عرضه شود یا فعالیت لازم در جهت پیشرفت آن انجام شود

۲-دسته‌ی ‌دوم: شرکت‌ تحقیق و توسعه و خدمات مهندسی

  • فعالیت‌هایی در زمینه تحقیق و توسعه و خدمات مهندسی مرتبط با یکی از محصولات دانش بنیان انجام شود
  • تعداد نیروی انسانی تمام‌ وقت با مدرک کارشناسی و بالاتر در بخش‌های غیر پشتیبانی نسبت به کل کارمندان تمام‌ وقت حداقل ۵۰٪ باشد
  • شرکت باید طی یک سال گذشته دارای حداقل یک کالا یا خدمت جدید باشد
  • محصول شرکت حداکثر در حد محصول نمونه‌ ی آزمایشی باشد

۳- دسته‌ی سوم: شرکت‌ خدمات تخصصی دانش بنیان

  • شکل فعالیت این شرکت‌ها الزاما با فهرست تصویب شده مطابقت داشته باشد
  • تعداد نیروی انسانی تمام‌ وقت با مدرک کارشناسی و بالاتر در بخش‌های غیر پشتیبانی نسبت به کل کارمندان تمام‌ وقت حداقل ۵۰٪ باشد
  • حداقل ۷٪ فروش سالیانه‌ی شرکت در راستای تحقیق و توسعه‌ی مرتبط با خدمات تخصصی دانش بنیان خرج شود
  • حداقل میزان درآمد ثابت سالیانه‌ی شرکت مساوی با ۱ میلیارد ریال مطابق با قیمت ثابت سال ۹۱ باشد

شرکت های دانش بنیان نو پا

شرکت های دانش بنیانی که تازه شروع به کار کرده اند و نوپا هستند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • تثبیت کردن و اختصاصی یافتن دانش فنی بوسیله تحقیق و توسعه انجام شود
  • فعالیت تحقیق و توسعه را دارا باشند
  • شرکت باید دارای ۲ نفر نیروی انسانی تمام‌ وقت باشد
  • حداقل باید دارای سابقه ۱ سال تاریخ ثبت شرکت باشد
  • نداشتن سوءسابقه و تکرار تخلف در صورت داشتن تعهد
  • دو سوم اعضای هیئت مدیره باید حداقل دو مورد از شرایط زیر را داشته باشند:
  • مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی
  • حداقل ۳ سال فعالیت کاری یا علمی مربوط با فعالیت شرکت یا سابقه‌ی مدیریتی
  • حداقل یک اختراع ثبت شده

 

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت های دانش بنیان از نحوه تاسیس شرکت دانش بنیان تا طرح های حمایتی شرکت های دانش بنیان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکت ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوکاز طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : شرکت دانش بنیان



:: برچسب‌ها: شرکت دانش بنیان ,
:: بازدید از این مطلب : 749
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پیش از آغاز یک فعالیت اقتصادی وسرمایه گذاری روی پروژه‌های صنعتی، معدنی و تجاری لازم است با ضوابط و فرایندهای اخذ مجوز در دستگاه دولتی آشناو یکسری اقدامات اولیه را پیش از آغاز فعالیت های اقتصادی انجام داد. لذا لازم است در هر پروژه سرمایه گذاری به تناسب نوع آن  با مراحل انجام کار و مرجع یا مرجع های رسیدگی به درخواست ها کاملاً آشنا شد. وزارت صنعت ،معدن و تجارت برای ارایه خدمات به متقاضیان سرمایه گذاری  درگاه الکترونیکی ارایه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت را با نام بهین یاب جهت تسهیل فرایندهای ثبت اطلاعات و درخواست های  متقاضیان را درمحیط اینترنت راه اندازي كرده است. متقاضيان از طریق تقسیم بندی های انجام شده در  این سامانه می توانند خدمت مورد نظررا دريافت نمایند .

برای ثبت نام یا دریافت در زمینه خدمات بهین یاب از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : سامانه بهین یاب

خدمات بهین یاب شامل چه مواردی است؟

این درگاه برای ارایه خدمات در 9 بخش بشرح ذیل برنامه ریزی شده است :

  • سرمایه گذار
  • محصولات
  • فناوري
  • منابع انساني
  • تجارت خارجي
  • تامين مالي
  • بنگاه ها
  • جريان كالا
  • انرژي

خدمات فعال قابل ارائه در بخش سرمایه گذاری سامانه بهین یاب

در بخش سرمایه گذاری خدماتی بشرح زیر به متقاضیان بدون نیاز به مراجعه مستقیم از طریق اینترنت و سامانه بهین یاب قابل  ارایه است :

  • قابل انجام بودن کلیه خدمات مرتبط و مورد نیازسرمایه گذاران برای  اخذ جوازتاسیس راه اندازی یک واحد صنعتی شامل : صدورجواز ، تمدید جواز ،اصلاح جواز ،انتقال جواز و تعلیق آن
  • قابل انجام بودن کلیه مراحل اخذ پروانه بهره‌برداری کارخانه صنعتی شامل: صدورپروانه ،تغییر نام ومالکیت پروانه و تعلیق آن
  • قابل انجام بودن کلیه مراحل صدورپروانه طراحی و مونتاژ آسانسور
  • داشتن لینک ارتباطی به سامانه صدور پروانه تولید نرم افزار
  • داشتن لینک ارتباطی به سامانه صدور جواز و پروانه بهره برداری انبار ذخیره سازی کالا

همزمان با اخذ جوازهای مذکور سرمایه گذاران و صاحبان بنگاههای اقتصادی قادرند از طریق بخش سامانه بهین خدمات ثبت گزارش پیشرفت طرح های در حال احداث، استعلام وضعيت بنگاه ها ،اخذ شناسه کسب و کار، ارسال آمار تولید واحدهای صنعتی و خدمات مورد نیاز معافیت‌های گمرگی ورود مواد اولیه ماشین آلات و تاسیسات صنعتی خود را نیز دریافت نمایند. برای دریافت جواز تاسیس و اخذ پروانه بهره برداری کلیک کنید.

خدمات فعال قابل ارائه در بخش محصولات سامانه بهین یاب

در خدمات بهین یاب مرتبط با محصولات، برای صاحبان صنایع  بصورت الکترونیکی امکان خريد مواد اوليه پتروشيمي و محصولات فلزي (مس و آلومينيوم)  را از طريق بورس كالا صرفاً با تایید سازمان های صنعت معدن و تجارت  میسر مي باشد. براي خريد از طريق بورس کالا  ابتدا بايد هويت توليدكننده و نياز واقعي وی به نوع ومیزان مواد اولیه  مشخص شود. بورس كالا فقط به متقاضياني كه از طريق  درگاه اینتر نتی بهين ياب تائيد شده اند اجازه خريد مي دهد. خريد مواد اوليه براي كليه واحدهاي توليدي صنعتي و صنفي داراي پروانه بهره برداري و پروانه كسب منوط به ارائه وتایید آمار توليد  امكان پذير مي باشد

خدمات فعال قابل  ارایه در بخش فناوری چیست؟

خدمات فعال شده بهین یاب در این بخش شامل صدور جواز تاسیس و پروانه واحدهای فنی مهندسی می باشد کلیه کارشناسان و مهندسین مشاور که تمایل به مجوز مشاوره صنعتی، معدنی به متقاضیان این حوزه ها را با توجه به مدارک تحصیلی اعضا و تجربه کار عملی خود را دارند می توانند بصورت الکترونیکی مجوزفنی مهندسی را دریافت نمایند. زمینه های تخصصی که مشاورین فنی مهندسی می توانند مجوز بگیرند بشرح ذیل است :

  • سيستم هاي مديريت و بهبود كيفيت باکد(7421412302)
  •  
  • صنايع اپتيك و ليزر باکد (7421412373)
  •  
  • صنايع برق، الكترونيك، كنترل و اتوماسيون باکد (7421412303)
  •  
  • صنايع غذايي باکد (7421412304)
  •  
  • صنايع شيميايي باکد (7421412305)
  •  
  • خدمات فني و مهندسي در زمينه صنايع هوا فضا باکد (7421412306)
  •  
  • صنايع تجهيزات پزشكي و صنايع آزمايشگاههاي طبي باکد (7421412307)
  •  
  • طراحي صنعتي باکد (7421412308)
  •  
  • محصولات آرايشي و بهداشتي باکد (7421512355)
  •  
  • صنايع لوازم خانگي باکد (7421512334)
  •  
  • تجهيزات مخابراتي باکد (7421412364)
  •  
  • طراحي سازه هاي صنعتي باکد (7421412380)
  •  
  • مهندسي جوش باکد (7421612312)
  •  
  • مواد و فرآيندهاي صنايع نفت، گاز و پتروشيمي باکد (7421412379)
  •  
  • طراحي و ساخت انباره و باتري باکد (7421412385)
  •  
  • مهندسي مواد و فرآيندهاي توليد فلزات باکد (7421412309)
  •  
  • مواد و فرآيندهاي توليد محصولات كاني غير فلزي باکد (7421412363)
  •  
  • خدمات فني و مهندسي در زمينه صنايع سلولزي باکد (7421412324)
  •  
  • صنايع ماشين سازي و تجهيزات باکد (7421412328)
  •  
  • صنايع حمل و نقل باکد (7421412335)
  •  
  • توليد و بهينه سازي مصرف انرژي باکد (7421412340)
  •  
  • زمين شناسي و معدن باکد (7421412343)
  •  
  • صنايع چرم و نساجي باکد (7421412351)
  •  
  • صنعت دارو باکد (7421412354)
  •  
  • كنترل و كاهش آلاينده هاي محيطي، آب، فاضلاب و فيلتراسيون باکد (7421412356)
  •  
  • تجهيزات آزمايشگاهاي صنعتي باکد (7421412384)
  •  
  • نانو فناوري باکد (7421412369)

خدمات فعال قابل  ارائه در بخش  تامین مالی سامانه بهین یاب

دارندگان مجوز درحوزه های مختلف ازسازمان های صنعت، معدن و  تجارت براي تكميل طرح ، افزايش يا تثبيت توليد و اشتغال ،طرح توسعه ،بازسازی و نوسازی بنگاه خود که نياز به تسهيلات بانكي دارند مي توانند در سه بخش تكميل طرح هاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد، بازسازي و نوسازي و نيز تامين سرمايه در گردش، نسبت به ثبت درخواست تسهيلات مورد نياز خود از طريق بخش تامین مالی این سامانه اقدام نمايند. متقاضيان مي توانند پس از ثبت و ارسال الكترونيكي درخواست، نتايج را از طريق دبيرخانه هاي كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد واقع در سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان ها تا زمان تصویب و تامین اعتبار مورد نیاز  درخواست خود را پيگيري نمايند.

خدمات فعال قابل  ارایه در بخش  بنگاهها

در این بخش صاحبان طرحها و بنگاههای اقتصادی می توانند از  وزارت صنعت، معدن و تجارت يك شناسه كسب و كار تخصيص داده را بگیرند. اين شناسه به منزله هويت و فعاليت بنگاه است. ارايه خدمات به بنگاهها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منوط به داشتن شناسه كسب و كار مي باشد. و همچنن در این بخش امکان ثبت اطلاعات و ارسال گزارش ظرفیت و آمار تولید بنگاه  های صنعتی، امکان اعلام پیشرفت  طرحهای درحال احداث صنعتی و بروز رسانی اطلاعات انبارهای ذخیره کالا در کشور  نیز  فراهم شده است. سایر حوزه های طراحی شده در سامانه بهین یاب در حال تکمیل و فعال سازی می باشد.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه خدمات بهین یاب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : سامانه بهین یاب



:: برچسب‌ها: سامانه بهین یاب ,
:: بازدید از این مطلب : 913
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

از گذشته تا به امروز داد و ستد دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. شرکت های بازرگانی نیز بر اساس قوانین کشورها تفاوت هایی دارند، اما همه آن ها در کلیت و اهداف به یک شکل عمل می کنند. هر چه شرکت های بازرگانی کلان تر و گسترده تر باشند، طبعا افراد بیشتری از آن کسب و کار سود خواهند برد. اما چگونه یک تجارت می تواند دارای سودهای کلان شود؟ آیا تنها سرمایه لازمه شروع یک کار تجاری است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با تعریف شرکت ها بازرگانی، نوع فعالیت و نحوه احداث آن ها آشنا شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکت ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : انواع شرکت ها

تعریف شرکت های بازرگانی

شرکت های بازرگانی یا شرکت های تجاری درواقع شرکت هایی هستند که در حوزه خرید و فروش کالا یا خدمات به منظور کسب سود و درآمد فعالیت می کنند. شرکت های بازرگانی می توانند در قالب یکی از انواع شرکت ها در قانون تجارت فعالیت خود را شروع کنند. برای اطلاع از سایر انواع شرکت ها کلیک کنید.

شرکت های بازرگانی بر اساس حیطه فعالیت

حیطه فعالیت شرکت های بازرگانی از یک منطقه تا سایر کشورها قابل گسترش هست. برای مثال شرکت های بازرگانی بین الملل تجارت خود را میان چند کشور انجام می دهند. صاحبان شرکت های بین المللی ممکن است حتی از چند ملیت مختلف تشکیل شوند. فعالیت این شرکت ها شامل خدمات، کالا، پشتیبانی وسایر حوزه های صنعتی را شامل می شود.

لازمه تجارت میان کشورها ثبت شرکت های بازرگانی صادرات و واردات هست. این شرکت ها علاوه بر رعایت قوانین کشور مبدا و مقصد لازم به رعایت قوانین تجارت بین الملل هستند. در صورت بروز مشکل در این تجارت ها سازمان های تجارت جهانی حکم خواهد داد.

شرکت‌های بازرگانی بر اساس نوع فعالیت

بر اساس نوع فعالیتی که شرکت های بازرگانی می کنند به دو نوع خدماتی و تجاری تقسیم می شوند. شرکت های تجاری با خرید و فروش کالا شناخته می شوند. از دیگر ویژگی های این شرکت های می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ از خریداران بابت فروش کالا درآمد کسب می کنند

_ سرمایه های خود را با نگهداری کالا در انبار یا  پخش در بازار مدیریت می کنند

_ به تجارت طیف وسیعی از کالاها می پردازند

_ سود این شرکت ها از خرید و فروش

اما شرکت های خدماتی بر خلاف شرکت های تجاری هیچ نوع کالایی برای فروش ندارند. بلکه با استفاده از ابزارها، منابع و پشتیبانی به مراجعین درآمد کسب می کنند.

همچنین کسانی که مشغول به فعالیت در حوزه بازرگانی هستند، به دو صورت خرده فروش و عمده فروش تجارت می کنند. برخی از تجار به صورت توام سیاست عمده فروشی و خرده فروشی را در پیش می گیرند.

نحوه کار شرکت‌های بازرگانی

معمولا شرکت های بازرگانی که امروزه به ثبت رسیده اند کار خود را قبل از آن که به صورت رسمی در دفاتر ثبت کنند شروع کرده اند. با توجه به نوع و حرفه فعالیت، کار بازرگانی اشکال مختلفی به خود می گیرد. اما به طور کلی شرکت های بازرگانی با اطلاع و شناخت بازار (میزان تقاضا، توان خریدار، نوع تقاضا و…) سرمایه خود را به گردش در آورده و از سودی که به دست می آورند به گسترش کسب و کار خود می پردازند.

پیش تر تجار با مسافرت به نقاط مختلف دنیا به تجارت می کردند. اما امروزه با استفاده از راه های مختلف ارتباطی شرکت ها قادرند حتی خدمات خود را به مشتریانشان در سایر کشورها عرضه کنند. برای مثال کشور هند یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان خدمات در حوزه آی تی می باشد. شما هم می توانید با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنولوژی های مدرن و یا راه های ارتباطی سودهای بزرگ تری به دست بیاورید. استفاده از تجارب و مشورت با افراد آگاه در این زمینه به شما ایده های باور نکردنی می دهد.

ثبت شرکت بازرگانی

برای شروع به کار و ثبت شرکت بازرگانی لازم است پیش از هر چیز مشخص کنید که چه نوع شرکتی می خواهید به ثبت برسانید. برای اطلاع از انواع شرکت ها کلیک کنید. بعد از آن که نوع شرکت و اعضای شرکت را مشخص کردید، باید از طریق سامانه ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی اقدام کنید. در این میان شرکت های مختلفی هستند که می توانند مراحل ثبت را برای شما آسان کرده و بدون هیچ سختی کار خود را جلو ببرید.

مرکز خدمات مشاوره کسب و کار کاردوک علاوه بر ارائه خدمات ثبت شرکت ها شما را در مراحل مختلف کسب و کارتان راهنمایی می کنند. برای مثال شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک از درستی انتخاب تان در پلن کاری، نوع قرارداد با شریکان، نوع شرکت، نوع فعالیت و… اطمنیان حاصل نمایید. برای اطلاع از نحوه ثبت شرکت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکت ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : انواع شرکت ها



:: برچسب‌ها: شرکت بازرگانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1065
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اهمیت برند و برندسازی در کسب وکار چیست؟ برند یک نام، عبارت، نشان، سمبل ،طرح، لوگو، تصویر، صوت یا ترکیبی از این عناصر است که بمنظور هویت بخشی به یک محصول یا خدمت بمنظور بیان تفاوت آن نسبت به محصولات رقبا در بازار هدف بکار گرفته می‌شود و توسط عقل، منطق، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می‌گیرد. شرکت‌ها برای موفقیت در کسب و کارشان باید با سنجش دیدگاه های مخاطبین  برند خود  را  بسیار به تصویر مورد نظر مشتریان نزدیک کنند.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه برندسازی و دریافت برند اختصاصی از مرکز مشاوره کاردوک با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع: اهمیت برندسازی

اهمیت برندسازی و تجارت

فعالیتهای برندسازی فقط مخصوص شرکت‌های بزرگ تجاری نیست و کسب و کارهای کوچک و متوسط کارآفرین نیز جهت سازگاری و ماندگاری در محیط کسب و کار از برند سازی به عنوان یک تکنیک محوری بازاریابی کارآفرینانه لازم است استفاده نمایند. 

شما هم اگر شرکتی دارید که نیاز به ثبت برند دارد، می توانید از خدمات ثبت برند کاردوک استفاده نمایید.

مدیریت برند

در مدیریت بازاریابی یکی از حوزه های مهم مدیریت برند است علل الخصوص  زمانی که رقابت در بازار شدید و بنگاه خود را درمخاطره اقتصادی می بیند مدیریت برند فرایند ساخت ،مقایسه ،سنجش و مدیریت کیفیت برند بنگاه و محصولات آن می باشد و فرایندی پویا، مستمر و همیشگی در بخش بازار یابی و فروش و ارتباط با مشتریان است.

طراحی برند

معماری نام و نشان های محصول و بنگاه به یک مجموعه از اقدامانی اطلاق می شود که هدف آن تدوین نقشه راهی برای پوشش دادن صحیح محصولات با نام و نشان تجاری مناسب است. بگونه‌ای که بتواند در بازار هدف و در ذهن و در قضاوت مشتریان جایگاه شایسته ومطلوب خود را پیدا نماید.

از آنجا که فقط شناخت نام تجاری و تصویر ذهنی از آن باعث خرید کالا و خدمات شرکت نمی‌شود؛ ضروری است بنگاهها بر روی استمرار نمایش برند خود جهت ماندگاری و تثبیت آن در اذهان مشتریان سرمایه گذاری کنند. این نفوذ تا بدانجا می تواند پیش برود که مشتریان محصول را بخاطر برند خریداری نمایند، چرا که امروزه دنیای بازاریابی بسیار وابسته به برندسازی است.

شاید هیچ سرمایه ای بیشتر از یک نام و نشان معتبر ،قدرتمند و ارزش آفرین برای بنگاههای افتصادی کارآمد تر نباشد؛ از این جهت مدیران بازاریابی و فروش شرکت ها لازم است برای برند سازی و معماری آن  استراتژی های مناسبی را اتخاذ نمایند.

المان های برندسازی

هویت و شکل بصری مناسب برند قدرت آن را در میان مشتریان افزایش می دهد به بیانی دیگر ارزش ها و ویژگی های یک بنگاه باید در هویت دیداری برند نمایان شود المان ها و هویت برند از طرح ،رنگ ،نوشتار، شعار ،نام و لوگو نشکیل می شود این المانها بهتر است که بگونه ای طراحی شوند که براحتی در ذهن مشتریان و مخاطبین  قرار گرفته و تثبیت شود.

جایگاه یابی برندسازی

جایگاه یابی برند طراحی و تصویر سازی نام و نشان شرکت و محصولات آن بمنظور کسب مکان متمایز در اذهان مشتریان است. در واقعیت جایگاه یابی برند با احساسات و ادراک مخاطبین محصول و برند ارتباط برقرار میکند  و سعی دارد با یک سلسله فعالیت ها همانند حضور در رسانه‌، مشارکت در مناسبت های محلی و منطقه ای، شرکت در جشنواره ها و نمایشگاههای نو آوری، انجام تبلیغات و انتقال پیام موقعیت ممتازی را برای برند خود در اذهان مشتریان بدست آورد.
هدف اصلی برندسازی ایجاد شناخت در مشتریان و حفظ آگاهی نسبت به برند جهت معنا بخشیدن به مصرف محصولات در فرایند ارزش آفرینی بنگاه  است. برنامه‌ریزی برندسازی همان فرایند ایجاد، توسعه  و ترسیم یک هویت مطلوب از نام و نشان شرکت در اذهان مصرف‌کنندگان بازار هدف نسبت به خدمات و محصولات سایر شرکت‌ها است.

تاثیرات برند سازی در دارایی های بنگاه

برند سازی تکنیکی مهم در عملکرد بازاریابی و تولید ثروت کار آفرینانه است که منجر به ماندگاری موفق کسب و کار در بازار رقابتی می شود. بنگاه با برند سازی می‌تواند ارزش افزوده‌ای ناشی از دارایی برند خود را به قیمت محصولات و خدمات خود بیفزاید. برند همانند سرمایه، فناوری، مواد اولیه و نیروی انسانی در ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای بنگاه اقتصادی موثر است  دارایی برند همان صف کشیدن های طولانی و پرداخت هزینه بیشتر برای خریدن محصولات خوشنام در مقایسه با سایر محصولات رقیب است.

برندهای قوی همانند سایر دارایی‌های نامشهود شرکت من جمله  دانش فنی، حق اختراع منجر به جریان‌های درآمدی بیشتر برای بنگاه و برای مصرف کننده را به همراه دارد. از این رو ایجاد برند قوی در دستورکار و الزام مدیریتی اغلب بنگاههای اقتصادی است.

در فرایند برندسازی هم مصرف کننده و هم بنگاه هر دو بموزات هم از مزایای برند بهره مند می شوند. زمانی که مصرف کننده استفاده از یک برندرا تجربه می کند و از آن رضایت پیدا می کند تمایل به استفاده از آن برند گسترش پیدا می کند و میزان فروش بنگاه نیزافزایش پیدا کرده وبازار با ثبات تری را برای محصول از طرف مشتریان فراهم می نماید.

چرا باید برندسازی کرد؟

برند می تواند  اطلاعاتی از کیفیت کالا و خدمات، عملکرد و مشخصات  محصول را ارایه دهد. از انجا که برند ها در بازارهای رقابتی نسبت به سایر پارامترهای فیزیکی کسب وکار دارای ثبات بسیار کمتری هستند، در دنیای رقابتی برند هیچ چیز ماندگار نیست لذا ادامه حیات موفق برند در ذهن مصرف کنندگان منوط به ارایه محصول مناسب، تصویرسازی مناسب  محصول، و ایجاد یک شبکه ارتباطی کارآمد و تبلیغات بمنظور  تثبیت آن است.

شرکت‌هایی که نتوانند برند و نام ونشان تجاری خود را در رقابت باسایر رقبا بدرستی معماری و معرفی و تثبیت نمایند با تحمل هزینه زیاد شکست مواجه هستند.

ضرورت برندسازی چیست؟

افزایش طول عمر 

حفظ، دوام و بقا شرکت ها در بازار اساسی ترین مسئله پیش روی آنها در شرایط  رقابتی و جهانی شدن اقتصاد، اطلاعات و ارتباطات است. شرکت های در این فضای بسیار بی ثبات و متغیرنه تنها به بقا می اندیشند بلکه کوشش می کنند از طریق ایجاد مزیت رقابتی محصول و خدمات خود نسبت به سایررقبا  رهبری بازاررابطور مستمر در دست داشته باشند.

یکی از حوزه های ظهور و نمایش تمایز نسبت به رقبا برندینگ است که مزیت رقابتی بنگاه را درسطح بازار ودر ذهن وزندگی  مشتریان به یادگار می گذارد ایجاد رضایت  ومطلوبیت نسبت به  نام ونشان تجاری محصول نفش مهمی را در رفتار بازار و مصرف کننده به جای می گذارد  و  موجب  وفاداری   مشتریان ، توسعه بازار وسود آوری شرکت  می شود  شرکت ها با توجه به نیازهای مشتریان نه تنها بهتر است  رضایت وی را جلب نماید بلکه باید وی را از طریق تامین کیفیت مطلوب کالا و خدمات خود  مشعوف و ذوق زده نماید به تصویر کشیدن برند این گونه شرکت ها در اذهان مخاطبین موجب  درک تفاوت و تمایز آنهانسبت به سایر رقبا وایجاد مزیت رقابتی و رهبری بازار و افزابش دارایی برندخواهد شد.

رفع ابهام و تردید مشتری

در شرایط افتصادی امروزه که مشتریان برای رفع نیازهای خود با ابهام و تردید در انتخاب گزینه‌های زیادی مواجه هستند و فرصت زمانی زیادی جهت خرید کالا و خدمات مورد نیاز را ندارد برندهایی که بتوانند این یقین و اطمینان را برای مصرف کننده ایجاد نماید هدایت بازار را بدست خواهند گرفت پس امروزه تنها جنبه‌های کارکردی محصول و خدمات برای ارتباط با مشتری دیگر کفایت نمی کندو  برند معتبر است که عامل تمایز یک شرکت تجاری را با رقبا مشخص می کنداین تمایز بعنوان یک دارایی با ارزش است که در ذهن وخاطره مشتریان شکل گرفته و شرکت می تواند در سایه این دارایی منافع بیشتری را از مشتریان بدست آورد امروزه بسیاری از سازمانها می دانند که مهمترین دارایی آنها اعتبار نام و نشان تجاری آنها در بازار است.

ساخت ذهنیت مشتری

برندها در بازارهای خدماتی و کسب و کارهای تولید محصولات صنعتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند؛ چرا که امروزه برندها به بخشی از زندگی و ذهنیت خریداران تبدیل شده و غالب انتخاب‌ها و تصمیمات برای خرید محصولات بر اساس برند شکل می‌گیرید. تعداد قابل توجهی از مشتریان حتی حاضرند از خدمات جانشین دیگری با قیمت‌های پایین‌تر که در بازار عرضه شود، صرف نظر کرده و متقاضی برند مطلوب خود باشند.

از این رو بنگاههای اقتصادی در پی آن هستند تا یک برند مطلوب، بی نظیر و قوی را در ذهن مشتریان ایجاد کنندتا موفق به جلب اعتماد و وفاداری مشتریان نسبت به محصولاتشان گردند. ایجاد، توسعه و تثبیت برندهای قوی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده فراوان و ماندگاری نام محصولات در اذهان عمومی، مزیت‌های دیگری من جمله در دست گرفتن بازارهای وسیع منطقه و جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اعتبار بخشی به فروشنده

داشتن برند قوی در نزد مشتری به خریدار در انتخاب کالا کمک می‌کند و مشتری دارای برند معتبر را به سایر محصولات رغیب ترجیح می‌دهد. این اولویت در انتخاب که نتیجه وفاداری، رضایت و تشکر خریدار در مقابل برآوردن انتظارات از برند است، به تولید کننده اجازه می دهد که کالاهایش را در شرایط یکسان و غالبا با قیمت بالاتر فروخته و در نتیجه سود  وسهم بیشتری از بازار تصاحب کند . از همین رو برند را می توان این چنین تعریف کرد: برند عبارت است از مجموعه آگاهی و مزایای کالا یا خدمت همراه با مزیت های  اضافی که در ذهن خریدار شکل می گیرد و موجب جلب اعتماد و استمرار خرید کالا وخدمات  می شود

چزا که یک سازمان زمانی می تواند به بقای خود ادامه دهد که بتواند نیازها و خواسته های مشتریان خود را  را با درکی صحیح و جامع برآورده نماید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برندسازی و دریافت برند اختصاصی از مرکز مشاوره کاردوک با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: اهمیت برندسازی



:: برچسب‌ها: اهمیت برندسازی ,
:: بازدید از این مطلب : 799
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اشخاص حقیقی یا حقوقی که تمایل به راه اندازی یک فعالیت تولید صنعتی دارند، برای شروع فعالیت نیازمند اخد جواز تاسیس به عنوان یک موافقت نامه اولیه قانونی جهت شروع فعالیت هستند. جواز درقالب یک طرح توجیهی سرمایه گذاری در زمینه انتخاب شده ارائه می شود. دارنده جواز حال باید برای راه اندازی واحد صنعتی اقدامات لازم را انجام دهد. در نهایت فرد برای تولید و گرفتن پروانه بهره برداری باید تلاش کند.

 

برای دریافت مشاوره جهت جواز تأسیس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : جواز تاسیس

جواز تأسیس

جواز را به کسانی می‌دهند که شرایط لازم را داشته باشند. باید کسب و کارشان مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد و قدرت تجاری سازی و رشد را نیز دارا باشد. وقتی توانستید مجوز فعالیتی که می‌خواهید را به دست آورید، باید هر سال برای تمدید آن نیز اقدام کنید. اگر به دنبال تمدید جواز تأسیس خود نروید، باطل خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با جواز تأسیس و نحوه گرفت آن، لطفاً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

مزایای اخذ جواز

  • امکان تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز اجرای طرح صنعتی شامل زمین، آب، برق، گاز، جاده های دسترسی، مخابرات و اینترنت
  • امکان خریداری زمین بصورت اقساطی و بخشودگی بخشی از قیمت زمین در صورت راه اندازی سریع
  • امکان عضویت در انجمن های صنایع همگن
  • امکان اخذ مشاور و آموزش عمومی و تخصصی در حوزه های کسب و کار توسط ارگان‌های صادر کننده مجوز و تامین کننده زیر ساخت
  • امکان تامین تسهیلات مالی مورد نیاز راه اندازی طرح با هماهنگی و معرفی ارگان صادر کننده مجوز و متولی کار به بانک‌ها (با ملحوظ داشتن دوره تنفس بازپرداخت در زمان اجرای طرح و بخشودگی بهره بهره مصوب)
  • امکان اخذ کارت بازرگانی جهت ورود ماشین آلات و مواد اولیه و تجهیزات خارجی در صورت نیاز

مراجع صادر کننده جواز تاسیس صنعتی و نهاد های دیگر مرتبط

در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کمیته‌های صنایع روستایی وزارت جهاد کشاورزی و در سایر موارد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت وابسته به وزارت صمت متولیان صدور جواز تاسیس هستند. بسته به نوع محصول یا محصولات صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری نیازمند هماهنگی با ارگان‌های ذیل است.

جهت اخذ جواز تاسیس کالاهای استراتژیک همانند خودروسازی کسب موافقت وزارت صنایع الزامی است. در سایر موارد همانند کالاهای حوزه غذا و دارو و شوینده‌ها هماهنگی لازم با معاونت غذا و دارو علوم پزشکی استان‌ها جهت رعایت مقررات زمان اجرای طرح ضروری است. برای تولید کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، هماهنگی‌های اولیه و نهایی با ادارات استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامی است.

سایر ارگان ها

در خصوص رعایت ضوابط زیست محیطی و شرایط استقرار، الزامات فاضلاب‌های صنعتی با ادارات محیط زیست انجام می‌پذیرد. دربخش کانی‌های غیر فلزی به طور مثال تولید آجر و ماسه، آزمایشات استاندارد خاک و معدن مورد نیاز تولید آجر یا اخذ موافقت فاتر فنی استاندارد در تامین محدوده برداشت ماسه رودخانه‌ای لازم است. در زمان نیاز به تامین نیروی انسانی و تامین تسهیلات ادارت کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی و استانداری‌ها، حامی و هماهنگ کننده موضوع خواهند بود. پس دارنده جواز و طرح صنعتی لازم با اخذ مشاوره با ضوابط اجرای پروژه خود از قبل آشنایی کامل داشته باشد. برای دریافت خدمات اخذ جواز می توانید به کارشناسان مرکز کاردوک اعتماد کنید.

مدت زمان اعتبار اخذ جواز تاسیس صنعتی

جواز تاسیس صنعتی پس از صدور توسط مرجع صادر کننده بمدت یکسال معتبر بوده و در صورت نیاز به زمان بیشتر برای راه اندازی طرح با نظر مثبت تیم کارشناسی دستگاه صادره کننده مجوز قابل تمدید می‌باشد.

 

روش اخذ جواز تاسیس

جهت اخذ جواز تاسیس صنعتی از قبل طرح توجیهی فعالیت آماده و با ورود به سامانه بهین یاب پس از دریافت نام کاربری ورمز اختصاصی اطلاعات طرح بشرح ذیل وارد می گردد طرح صنعتی ارجاع شده از طریق سامانه بهین یاب به سازمان متولی استانی  پس از کار کارشناسی و اصلاح اطلاعات و اخذ مدارک با صدور جواز تاسیس صنعتی بنام م تقاضی با امضا رئیس دستگاه اجرایی صادر وثبت می گردد. برای اطلاع از روند کار در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

 

گام های اجرایی اخذ جواز تاسیس صنعتی

صدور جواز تاسیس احداث و تاسیس واحدهای صنعتی گام‌های مشروحه ذیل طی می گردد.

متقاضی با ورود نام كاربری و رمز خود می‌تواند به فرم‌ها ثبت موضوع فعالیت صنعتی دسترسی پيدا كند. چنانچه از قبل نام كاربری و رمز دريافت نكرده باشد؛ می‌تواند به لينک موجود توضيحات مندرج در پايين فيلدهای دريافت نام كاربری و رمز مراجعه كرده و روی لينک كليک نماید. پس از تكميل عضويت و اخذ نام کاربری و رمز مجددا به اين صفحه بازگشته و نام كاربری و رمز خود را جهت ورود به سامانه  وارد نماید.

گام 1- در اين گام پس از تكميل اطلاعات اوليه متقاضی می‌بايست موضوع مورد نظر خود را انتخاب نمايد.

گام 2- در گام دوم اطلاعات مشخصات عمومی طرحی كه در گام یک ثبت شده است از متقاضی دریافت می‌شود، ممكن است قسمتی از اطلاعاتی كه در گام يک از متقاضی دريافت شده است. در اين گام ثبت شده باشد كه در صورت لزوم متقاضی می‌تواند نسبت به اصلاح آن اقدام كند.

گام 3- در اين گام مشخصات مربوط به سرمايه گذاری واحد صنعتی از قبيل ماشين آلات مورد نياز تعداد، قيمت و… از متقاضی دريافت می‌گردد.

گام 4- در اين گام نحوه تامين مالی طرح توسط متقاضی مشخص می‌گردد.

گام 5- در اين گام اطلاعات مربوط محصولات توليدی حوزه صنايع پيشرفته و دانش بینان جهت استفاده آتی از مزیت‌های این حوزه مشخص می گردد.

پس از تكميل فرم‌های هر 5 گام عبارت تاييد نهايی ثبت نام فعال مي­‌شود که با كليک بر روی آن تاييد می‌­گردد تا اطلاعات تکمیل شده توسط كارشناس مربوطه بررسی شود.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس صنعتی

مستندات و مدارک هویتی لازم برای اخذ جواز تاسیس صنعتی شخص حقیقی عبارت است از:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی فرد یا افراد متقاضی
  • کارت یا معافیت ازخدمت فرد یا افراد متقاضی
  • اخذ مجوز در صورت لزوم
  • اخذ مستندات فیش‌های مالی واریزی بابت صدور مجوز
  • خلاصه طرح توجیهی اولیه

ب) مستندات و مدارک هویتی لازم برای اخذ جواز تاسیس صنعتی شخص حقوقی عبارت است از:

۱. کپی شناسنامه وکارت ملی اعضا هیئت مدیره و دارندگان حق امضا

۲. کارت پایان خدمت اعضا هیئت مدیره و دارندگان حق امضا

۳. اخذ مجوزهای لازم به تناسب نوع فعالیت صنعتی مورد نظر

۴. کپی آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت

۵. کپی اسناسنامه و شرکتنامه یا اظهارنامه شرکت

۶. کپی طرح توجیهی تهیه شده

۷. کپی آگهی روزنامه رسمی تغییرات شرکت

۸.  درخواست در سربرگ وبا مهر شرکت

متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی  ضروری است با کسب مشاوره‌های فنی و تخصصی کسب وکار از کارشناسان متخصصین قبل از شروع؛ یعنی در مرحله ایده‌یابی و در طول اجرای طرح تا مرحله بهره‌برداری فعالیت صنعتی توجیهات کافی، فنی و اقتصادی را به استناد شناخت دقیق از نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای فراروی اجرای پروژه بررسی نموده و انتخاب درست فعالیت را به شیوه درست اجرا نمایند. برای اطلاع از ماهیت طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

سؤالات متداول در مورد جواز تأسیس

مدت زمان صدور جواز تأسیس چقدر است؟

مدت زمان جواز تأسیس برای اشخاص حقیقی و حقوقی حدود ۱۴ الی ۲۰ روز کاری است؟ البته اگر فرد شرایط ویژه‌ای داشته باشد، جواز کسب در مدت زمان بسیار کوتاهی صادر خواهد شد.

 آیا می‌توان جواز کسب را انتقال داد؟

جواز تأسیس قابل انتقال به افراد دیگر می‌باشد  فرد می‌تواند از دیگران طبق شرایط و قوانینی جواز کسب را خریداری کند.

کسانی که می‌خواهد جواز تأسیس بگیرند و سنشان بالای 50 سال است هم باید کارت پایان خدمت داشته باشند؟

تنها کسانی که بالای ۶۰ سال داشته باشند از داشتن کارت پایان خدمت معاف هستند.

 

برای دریافت مشاوره جهت جواز تأسیس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 منبع : جواز تاسیس



:: برچسب‌ها: جواز تاسیس صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 920
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ارزش طول عمر مشتری (Customer Lifetime Value) به چه معناست؟ برای آن که بتوانید کالا یا خدمات خود را به مشتری‌ها معرفی و عرضه بکنید، هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوید. اما برای آن که بتوانید هزینه‌های خود را کم کنید و درآمد بیشتری داشته باشید، بهتر است با یکبار هزینه مشتری‌های بیشتری را به خود جلب کنید. یکی از راه‌های رسیدن به این منظور حفظ مشتری و کسب سود از یک مشتری در دفعات مختلف است. محاسبه ارزش طول عمر مشتری به شما نشان می دهد که چقدر برای رسیدن به این هدف موفق بوده‌اید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره ارزش طول عمر مشتری و راه‌های افزایش طول عمر مشتری پرداخته‌ایم.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: ارزش طول عمر مشتری

 

ارزش طول عمر مشتری چیست؟

 

ارزش طول عمر مشتری یا CLV) customer lifetime value) به میزان پولی گفته می شود که یک مشتری در تمام طول عمر خود صرف تجارت شما می کند. برای مثال یک مشتری 10 ساله شما در تمام طول این مدت در هر بار مراجعه از شما خرید 10هزار تومانی کرده است. اگر میزان خرید این مشتری را در طول این سال ها محاسبه کنید، می بینید که میلیون ها تومان از شما خرید کرده است. پس این مشتری را می توان یکی مشتری با ارزش میلیونی دانست.

 

چرا ارزش طول عمر مشتری اهمیت دارد؟

 

مشتری شما تنها به خاطر پولی که به شما تا به امروز داده اند ارزش ندارند، بلکه آن ها دارای ارزشی در آینده هستند، در صورتی که بتوانید راهی برای جذب مجددشان پیدا کنید. هر چه تعداد مشتری ثابت تان در طول زمان بیشتر باشند، سود و منافع بیشتری در بلند مدت به دست می‌آرید. شاید لازم باشد برای هر مشتری مقداری هزینه کنید اما با بالا رفتن تعداد مشتری ها در طول زمان، سود عظیم خواهید کرد. پس همیشه لازم است هزینه ای برای جلب مشتری های تازه و هزینه ای برای حفظ مشتریان خود پرداخت کنید. زمانی که شما ارزش طول عمر مشتری خود را می دانید، بهترین می توانید برای بهبود آن گام بردارید. برای بازگرداندن مشتریان فعلی خود می توانید از ایمیل، مسیج، شبکه های اجتماعی و… استفاده کنید.

 

چطور ارزش طول عمر مشتری را محاسبه کنیم؟

 

روش های مختلفی برای محاسبه ارزش طول عمر مشتری وجود دارد. روشی که انتخاب می کنید به نوع تجارت تون نیز ارتباط دارد. برای مثال محاسبه CLV در مدل اشتراکی بسیار راحت تر از زمانی است که یک تجارت الکترونیکی داشته باشید. ساده ترین فرمول محاسبه ارزش طول عمر مشتری مدل تاریخچه است. CLV برابر است با ارزش کل هر معامله ضرب در متوسط سود ناخالص. برای اطلاع بیشتر از نحوه محاسبه و برآورد دقیق عملکرد کسب و کار خود می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک صحبت نمایید.

 

9 روش برای افزایش ارزش طول عمر مشتری

 

بعد از آن که اهمیت و روش محاسبه ارزش طول مشتری را دانستید، نوبت به آن رسیده که با راه های افزایش این معیار آشنا بشید. در ادامه به شرح 9 روش پرداخته ایم، شما می توانید برای دریافت مشاوره و اجرای هر کدام از مراحل زیر از راهنمایی و خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک استفاده نمایید.

 

1- لیست های ایمیل و پیامک خود را بخش بندی کنید

 

اگر با مشتریان خود از طریق ایمیل یا پیامک در ارتباط هستید، حتما مشتریان خود را بر اساس خرید یا خدماتی که دریافت کرده اند و یا علایق آن ها دسته بندی کنید. این کار باعث می شود تا در زمان ارتباط مجدد، محصولات مورد نیاز بر اساس تقاضای مشتری ارائه شود. در نتیجه احتمال بازگشت و خرید مجدد را افزایش داده اید. در مقابل ممکن است مشتریان بالقوه (کسانی هنوز آمادگی خرید ندارند، اما به فروشگاه شما مراجعه کرده اند) در لیست شما قرار داشته باشند. پس برای بالا بردن طول عمر مشتری، مشتریان خود را با پیشنهادهای مکرر بمباران نکنید، بلکه با استفاده از مدل قطره ای سعی در حفظ ارتباط با این دست مشتریان داشته باشید.

 

2- محصولات یا خدماتی بسازید که پیشنهادات موجود را تکمیل می کنند

 

یکی دیگر از راه های افزایش فروش و طول عمر مشتری، ارائه خدمات و کالاهایی است که تکمیل کننده خدمات اصلی شما هستند. برای مثال اگر فروشنده ماشین لباس شویی هستید، مخاطبان کمتری نسبت به مشتریان مواد شوینده خواهید داشت. پس اگر در کنار فروش ماشین لباس شویی خود مواد شوینده مخصوص آن دستگاه را بفروشید، احتمال بازگشت مشتری به بنگاه شما بیشتر خواهد بود. شاید فروشنده یک کالای پر فروش باشید، پس به جای فروش یک کالای دیگر می توانید از از اشانتیون و یا هدایا برای فروش بیشتر استفاده نمایید.

 

3- از مدل Freemium استفاده کنید

 

یکی از بارزترین شرکت هایی که از مدل فریمیوم استفاده می کنند، شرکت های بازی های آنلاین هستند. برای مثال بازی کندی‌کراش به صورت رایگان عرضه شده است، اما برای به دست آوردن امتیازهای بیشتر در بازی باید کیف پول خود را شارژ کنید. با همین روش این بازی توانست در یک سال 1میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. اما اگر تجارت شما به نحوی است که نمی توانید این مدل را پیاده کنید، می توانید با کمی انعطاف در انتخاب کارکرد کالای‌تان به مشتری اجازه بدید تا بر حسب نیازش هزینه نماید. مثلا در تولید یک همزن می توانید با تغییراتی در کارایی یک مدل همزن، آن را در 3 سطح قیمتی عرضه کنید.

 

4- به طور مداوم تخفیفات و پیشنهادات ویژه به مشتریان بدهید

 

هر مشتری مایل به استفاده از تخفیفات حتی تخفیفات 10 درصدی شماست. اما زمان ارسال این تحفیفات اهمیت زیادی دارد. بهترین زمان برای ارسال تخفیف و پیشنهادات ویژه چند هفته بعد از خرید است. چرا که در این بازه زمانی هنوز این خرید به یاد مشتری هست و به احتمال بیشتری بازگشت می کند. برای ارسال تخفیفات حتما دو نوع تخفیف یا کالا ارسال کنید.

 

5- از ایمیل های تشکر شده استفاده کنید

 

یکی از راه های حفظ ارتباط با مشتری استفاده از ایمیل تشکر بعد از خرید است. این پیام بلافاصله بعد از خرید مشتری ارسال می شود. شما در این پیام فرصت دارید تا پشتیبانی و خدمات آتی خود را معرفی کنید. برای مثال می‌توانید از یک کد تخفیف برای خرید بعدی و یا یک هدیه رایگان با خرید بعدی پیشنهاد دهید. نکته مهم در این روش ارسال این پیام به محض خرید است. این ایمیل می تواند شروعی برای اجرای مدل قطره ای باشد. برای مثال چند روز بعد یک فرم نظر سنجی درباره خدمات به مشتری ارسال کنید. این تماس ارزش طول عمر مشتری شما را به طور تصاعدی بالا می برد.

 

6- استفاده از شبکه های اجتماعی

 

ممکن است مشتریان تان شما را در شبکه های اجتماعی مختلف دنبال کنند. پس از این شبکه ها برای معرفی خدمات و بازگرداندن شان به فروشگاه خود استفاده کنند. با ارتباط مداوم از طریق این شبکه ها می توانید ارزش طول عمر مشتریان خود را افزایش دهید.

 

7- یک تجربه خرید یکپارچه ایجاد کنید

 

زمانی که مشتری شما در خرید به مشکلی بربخورد از خرید دلسرد میشود و به احتمال کمتری بازگشت خواهد داشت. در عوض زمانی که شما در تمامی مراحل، خریدی آسان را برای مشتری فراهم می کنید، در واقع رضایت و احتمال بازگشت او را افزایش می دهید. برای مثال شرایطی فراهم کنید که مشتری بتواند به راحت ترین شکل و به انتخاب خود پرداخت را انجام دهد.

 

8- مشتریان خفته را بیدار کنید

 

یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر مشتری ارسال ایمیل هایی با محتوای تصادفی به مشتریانی است که مدت ها از آخرین خرید آن ها می گذرد. می توانید در ایمیل خود بگویید که “آیا مایل به بازدید مجدد از سایت یا فروشگاه شما و دیدن خدمات جدید هست؟ اگر دیگر تمایل به دریافت ایمیل های این موسسه ندارید، گزینه انصراف را انتخاب کنید”. ارسال چنین مسیجی ممکن است به نظر بد برسد، اما غربال گری لیست مشتریان خفته شما می تواند تاثیر مثبتی بر تجارت شما داشته باشد. این گونه ارتباط به شما این امکان را می دهد تا علاقه مندان به محصولات تان را راحت تر شناسایی کرده و خدمات مناسب تری در اختیارشان قرار دهید.

 

9- یک برنامه وفاداری ارائه دهید

 

شما می‌توانید با ایجاد یک برنامه وفاداری، مشتریان خود را در طولانی مدت حفظ کنید. برای مثال با دادن امتیاز در هر بار خرید به آن ها این امکان را دهید که با رسیدن به یک مقدار از امتیاز مشخص از مزایای ویژه ای برخوردار شوند. به این صورت مشتریان تان برای رسیدن به آن حد از امتیاز شما را در اولویت قرار می دهند.

 

نتیجه گیری نهایی در مورد ارزش طول عمر مشتری

 

همانطور که در کل مطلب سعی در گفتنش داشتیم، ارزش طول عمر مشتری نشان دهنده سطح وفاداری مشتری، ارزش برند، کیفیت کالا یا خدمات، مقدار رضایت از مشتری و… است. پس اگر تا الان برای بهبود این معیار تلاش نکرده اید، اکنون زمان این کار رسیده است. همانطوری که برای به دست آوردن مشتری هزینه و انرژی صرف کرده اید، برای نگه داشتن او هم باید انرژی صرف کنید. با این استراتژی درآمد کسب و کار شما چندین برابر خواهد شد. برای اطلاع از سایر مهارت های لازم برای مدیر فروش کلیک کنید. 

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: ارزش طول عمر مشتری



:: برچسب‌ها: ارزش طول عمر مشتری ,
:: بازدید از این مطلب : 950
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مهارت های مدیر فروش یکی از عوامل تعیین کننده در موفقیت و سودآوری یک بنگاه اقتصادی است. هر سازمانی برای فروش کالا یا خدماتش نیاز به فردی دارد که بتواند با کمترین هزینه بیشترین فروش و درآمد را داشته باشد. برای رسیدن به چنین هدفی کافی است فردی با مهارت های مدیریت فروش در این سمت قرار بگیرد، آن وقت خواهید دید که چگونه با توانایی خود سودهای کلان نصیب تان می شود. اما این مهارت ها چه هستند و چگونه می‌توان آن ها را به دست آورد. در ادامه به شرح مهارت ها و نقش هایی می‌پردازیم که هر مدیر فروشی با داشتن آن ها می‌تواند اهداف سازمانی و شخصی اش را برآورده سازد.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 منبع: مهارت های لازم برای مدیر فروش

نقش مدیر فروش چیست؟

 

هر مدیر فروشی برای موفقیت باید وظایف و نقش های خود را بشناسد. اینگونه بهتر می تواند با استفاده از اختیاراتش برای پیشبرد سازمان برنامه ریزی انجام دهد. مدیر فروش 5نقش اساسی دارد که هر کدام از آن ها را در ادامه شرح داده ایم.

 

1- نقش استراتژیک

 

یک مدیر فروش با توجه به ورودی ها و خروجی های اصلی اش برای بلند مدت برنامه ریزی می‌کند. نادیده گرفتن این موارد برنامه فروش و خدمات رسانی را در بلند مدت با مشکل مواجه خواهد کرد. برای مثال مدیر فروش باید به زمان های ازدیاد تقاضا، نیروهای لازم برای فروش، کنترل و اجرای بودجه فروش و… توجه داشته باشد.

 

2- مدیریت ارتباط

 

مدیر فروش باید بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی دو طرفه با مشتری ایجاد بکند. به این معنا که تنها این مشتری نباشد که در زمان نیاز به بنگاه شما مراجعه نماید. بلکه مدیر فروش با بررسی و شناخت مشتری بتواند خدمات و کالاهای خود را به مشتری معرفی کند و به نوعی اجازه ندهد ارتباط شکل گرفته از دست برود. همچنین در برابر مشتریان ناراضی رفتاری مناسب در پیش بگیرد. مقاله نحوه برخورد با مشتریان ناراضی را بخوانید.

 

3- عضوی از شرکت

 

مدیر فروش به عنوان عضوی کلیدی در شرکت باید به دنبال اهدافی مثل رضایت مشتری، زیاد کردن سهم بازار، هزینه فروش کمتر و… باشد. او با توجه به این اهداف می تواند موجب ترقی و سودآوری شرکت شود. مدیر فروش می داند هر چه طول عمر مشتری بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب او خواهد شد. برای اطلاع از روش های بالا بردن ارزش طول عمر مشتری کلیک کنید.

 

4- رهبری تیم و مدیریت کانال ها

 

مدیر فروش با استفاده از ابزار ها و نیروهایی که در اختیار دارد، کار را پیش می برد. کانال های او به صورت حضوری و مجازی هستند و نیروهای تحت نظر او نیز طبق برنامه او پیش می روند. پس باید توانایی هدایت تمامی این نیروها را داشته باشد. مدیر فروش با ویژگی رهبری خود به نیروها انگیزه داده و از توانایی آن ها به بهترین نحو استفاده می کند.

 

5- نظارت و کنترل

 

یکی از وظایف اصلی مدیر فروش نظارت بر کارها و بررسی وضعیت شرکت است. این که آیا امور طبق برنامه پیش می رود؟ چه تغییراتی برای بهبود کار باید انجام شود؟ آیا عملکرد نیروها مناسب است؟ چه عاملی مانع از پیشرفت می شود؟ نیازهای بازار چیست؟ قوانین کار رعایت می شود؟ مدیر فروش با در نظر گرفتن تمامی این موارد می تواند سود را بیشتر کرده و اجازه ندهد رقبا او را از میدان به در کنند. 

 

مهارت های لازم برای مدیر فروش

 

با توجه به وظایف و نقش هایی که برای مدیر فروش تعریف شد، پس باید برای قرار گیری در این جایگاه مهارت های ویژه ای داشت. علاوه بر مهارت های شغلی لازمه پیشرفت در این سمت چند ویژگی است که در ادامه آن ها را شرح می دهیم. برای اطلاع از مهارت های شغلی لازم جهت ورود به کار کلیک کنید.

 

اولین مهارت مدیر فروش | مهارت های شخصی 

 

مدیر فروش باید دارای برخی ویژگی های شخصیتی باشد. توانایی برقراری ارتباط، روحیه رهبری و انگیزه دادن، هماهنگی موثر و حفظ انرژی تیم و… از جمله خصوصیاتی است که شما را مناسب برای این جایگاه معرفی می کند. اگر می خواهید در چنین سمتی کار کنید، باید بتوانید صمیمیت و نیاز ها اعضا و مشتریان را بشناسید و متناسب با آن ها عمل نمایید.

 

دومین مهارت مدیر فروش | مهارت های مدیریتی

 

مهارت های مدیریتی شامل توانایی فرد در تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی امور کارکنان، کنترل، حفظ آرامش و انگیزه در کار می شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم مدیریتی توانایی تاثیرگذاری شما بر دیگر اعضا است؛ شوخ طبعی، حمایت گری، مرجع و داشتن دانش و… از جمله ویژگی های یک مدیر تاثیرگذار هستند.

 

سومین مهارت مدیر فروش | مهارت های فنی

 

شناخت اصول مذاکره، آگاهی به مبانی فروش و قوانین بازار، اطلاع از ویژگی های کالا یا خدمات و… از دیگر مباحثی است که مدیر فروش باید نسبت به آن ها تسلط داشته باشد. مدیر فروش با دانش و تجربه اش مشخص می کند که در چه ناحیه ای و به چه اندازه و به چه روشی فروش انجام شود. پس باید فردی در این جایگاه قرار بگیرد که از آموزه ها و تجربه کافی بهره مند باشد. دیجیتال مارکتینگ یکی از مهارت هایی است که او باید به آن اشراف داشته باشد.

 

چهارمین مهارت | مهارت های تحلیلی

 

با استفاده از مهارت تحلیلی مدیر فروش وضعیت بازار، خواسته های بازار، پتانسیل فروش، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و… را شناسایی می کند. مدیر فروش با نتیجه گیری که از تحلیل ها می‌کند باید برای گام های بعدی تصمیم گیری نماید. روش هایی که برای بازاریابی برمی گزیند یکی از این تصمیمات است، بازاریابی تلفنی یکی از این روش هاست که نیاز به تحلیل و بررسی دارد. برای اطلاع از مزایا و معایب بازاریابی تلفنی کلیک کنید.

 

مهارت پنجم لازم برای مدیر فروش | مهارت های مفهومی

 

یکی دیگر از مهارت های لازم مدیر فروش درک او از مفاهیم و نقش هاست. او باید ساختار سازمانی، استراتژی کلی سازمان، نقش های همکاران، نظریه های سازمانی، مسئولیت های اجتماعی و غیره را بشناسد.

 

کاردوک برای بهبود مهارت های لازم مدیر فروش چه می تواند انجام دهد؟

 

یکی از خدماتی که مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک انجام می دهد، آموزش و ارائه خدمات مشاوره جهت بهبود مهارت های مدیریت فروش است. شما می توانید با برقراری ارتباط با مشاوران کاردوک از کسب و کار خود را توسعه داده و با استفاده از طرح های فروش و مشاوره فروش افراد با تجربه و آگاه به نیازها و رفتار مشتریان استراتژی فروش خود را طرح ریزی کنید. برای ارتباط با مشاوران کاردوک با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مهارت های لازم برای مدیر فروش



:: برچسب‌ها: مهارت های لازم برای مدیر فروش , مدیر فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 1130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مهارت های مدیر فروش یکی از عوامل تعیین کننده در موفقیت و سودآوری یک بنگاه اقتصادی است. هر سازمانی برای فروش کالا یا خدماتش نیاز به فردی دارد که بتواند با کمترین هزینه بیشترین فروش و درآمد را داشته باشد. برای رسیدن به چنین هدفی کافی است فردی با مهارت های مدیریت فروش در این سمت قرار بگیرد، آن وقت خواهید دید که چگونه با توانایی خود سودهای کلان نصیب تان می شود. اما این مهارت ها چه هستند و چگونه می‌توان آن ها را به دست آورد. در ادامه به شرح مهارت ها و نقش هایی می‌پردازیم که هر مدیر فروشی با داشتن آن ها می‌تواند اهداف سازمانی و شخصی اش را برآورده سازد.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 منبع: مهارت های لازم برای مدیر فروش

نقش مدیر فروش چیست؟

 

هر مدیر فروشی برای موفقیت باید وظایف و نقش های خود را بشناسد. اینگونه بهتر می تواند با استفاده از اختیاراتش برای پیشبرد سازمان برنامه ریزی انجام دهد. مدیر فروش 5نقش اساسی دارد که هر کدام از آن ها را در ادامه شرح داده ایم.

 

1- نقش استراتژیک

 

یک مدیر فروش با توجه به ورودی ها و خروجی های اصلی اش برای بلند مدت برنامه ریزی می‌کند. نادیده گرفتن این موارد برنامه فروش و خدمات رسانی را در بلند مدت با مشکل مواجه خواهد کرد. برای مثال مدیر فروش باید به زمان های ازدیاد تقاضا، نیروهای لازم برای فروش، کنترل و اجرای بودجه فروش و… توجه داشته باشد.

 

2- مدیریت ارتباط

 

مدیر فروش باید بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی دو طرفه با مشتری ایجاد بکند. به این معنا که تنها این مشتری نباشد که در زمان نیاز به بنگاه شما مراجعه نماید. بلکه مدیر فروش با بررسی و شناخت مشتری بتواند خدمات و کالاهای خود را به مشتری معرفی کند و به نوعی اجازه ندهد ارتباط شکل گرفته از دست برود. همچنین در برابر مشتریان ناراضی رفتاری مناسب در پیش بگیرد. مقاله نحوه برخورد با مشتریان ناراضی را بخوانید.

 

3- عضوی از شرکت

 

مدیر فروش به عنوان عضوی کلیدی در شرکت باید به دنبال اهدافی مثل رضایت مشتری، زیاد کردن سهم بازار، هزینه فروش کمتر و… باشد. او با توجه به این اهداف می تواند موجب ترقی و سودآوری شرکت شود. مدیر فروش می داند هر چه طول عمر مشتری بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب او خواهد شد. برای اطلاع از روش های بالا بردن ارزش طول عمر مشتری کلیک کنید.

 

4- رهبری تیم و مدیریت کانال ها

 

مدیر فروش با استفاده از ابزار ها و نیروهایی که در اختیار دارد، کار را پیش می برد. کانال های او به صورت حضوری و مجازی هستند و نیروهای تحت نظر او نیز طبق برنامه او پیش می روند. پس باید توانایی هدایت تمامی این نیروها را داشته باشد. مدیر فروش با ویژگی رهبری خود به نیروها انگیزه داده و از توانایی آن ها به بهترین نحو استفاده می کند.

 

5- نظارت و کنترل

 

یکی از وظایف اصلی مدیر فروش نظارت بر کارها و بررسی وضعیت شرکت است. این که آیا امور طبق برنامه پیش می رود؟ چه تغییراتی برای بهبود کار باید انجام شود؟ آیا عملکرد نیروها مناسب است؟ چه عاملی مانع از پیشرفت می شود؟ نیازهای بازار چیست؟ قوانین کار رعایت می شود؟ مدیر فروش با در نظر گرفتن تمامی این موارد می تواند سود را بیشتر کرده و اجازه ندهد رقبا او را از میدان به در کنند. 

 

مهارت های لازم برای مدیر فروش

 

با توجه به وظایف و نقش هایی که برای مدیر فروش تعریف شد، پس باید برای قرار گیری در این جایگاه مهارت های ویژه ای داشت. علاوه بر مهارت های شغلی لازمه پیشرفت در این سمت چند ویژگی است که در ادامه آن ها را شرح می دهیم. برای اطلاع از مهارت های شغلی لازم جهت ورود به کار کلیک کنید.

 

اولین مهارت مدیر فروش | مهارت های شخصی 

 

مدیر فروش باید دارای برخی ویژگی های شخصیتی باشد. توانایی برقراری ارتباط، روحیه رهبری و انگیزه دادن، هماهنگی موثر و حفظ انرژی تیم و… از جمله خصوصیاتی است که شما را مناسب برای این جایگاه معرفی می کند. اگر می خواهید در چنین سمتی کار کنید، باید بتوانید صمیمیت و نیاز ها اعضا و مشتریان را بشناسید و متناسب با آن ها عمل نمایید.

 

دومین مهارت مدیر فروش | مهارت های مدیریتی

 

مهارت های مدیریتی شامل توانایی فرد در تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی امور کارکنان، کنترل، حفظ آرامش و انگیزه در کار می شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم مدیریتی توانایی تاثیرگذاری شما بر دیگر اعضا است؛ شوخ طبعی، حمایت گری، مرجع و داشتن دانش و… از جمله ویژگی های یک مدیر تاثیرگذار هستند.

 

سومین مهارت مدیر فروش | مهارت های فنی

 

شناخت اصول مذاکره، آگاهی به مبانی فروش و قوانین بازار، اطلاع از ویژگی های کالا یا خدمات و… از دیگر مباحثی است که مدیر فروش باید نسبت به آن ها تسلط داشته باشد. مدیر فروش با دانش و تجربه اش مشخص می کند که در چه ناحیه ای و به چه اندازه و به چه روشی فروش انجام شود. پس باید فردی در این جایگاه قرار بگیرد که از آموزه ها و تجربه کافی بهره مند باشد. دیجیتال مارکتینگ یکی از مهارت هایی است که او باید به آن اشراف داشته باشد.

 

چهارمین مهارت | مهارت های تحلیلی

 

با استفاده از مهارت تحلیلی مدیر فروش وضعیت بازار، خواسته های بازار، پتانسیل فروش، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و… را شناسایی می کند. مدیر فروش با نتیجه گیری که از تحلیل ها می‌کند باید برای گام های بعدی تصمیم گیری نماید. روش هایی که برای بازاریابی برمی گزیند یکی از این تصمیمات است، بازاریابی تلفنی یکی از این روش هاست که نیاز به تحلیل و بررسی دارد. برای اطلاع از مزایا و معایب بازاریابی تلفنی کلیک کنید.

 

مهارت پنجم لازم برای مدیر فروش | مهارت های مفهومی

 

یکی دیگر از مهارت های لازم مدیر فروش درک او از مفاهیم و نقش هاست. او باید ساختار سازمانی، استراتژی کلی سازمان، نقش های همکاران، نظریه های سازمانی، مسئولیت های اجتماعی و غیره را بشناسد.

 

کاردوک برای بهبود مهارت های لازم مدیر فروش چه می تواند انجام دهد؟

 

یکی از خدماتی که مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک انجام می دهد، آموزش و ارائه خدمات مشاوره جهت بهبود مهارت های مدیریت فروش است. شما می توانید با برقراری ارتباط با مشاوران کاردوک از کسب و کار خود را توسعه داده و با استفاده از طرح های فروش و مشاوره فروش افراد با تجربه و آگاه به نیازها و رفتار مشتریان استراتژی فروش خود را طرح ریزی کنید. برای ارتباط با مشاوران کاردوک با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مهارت های لازم برای مدیر فروش



:: برچسب‌ها: مهارت های لازم برای مدیر فروش , مدیر فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 1120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یکی از راه‌های ورود به بازار کار، داشتن مهارت های شغلی است. با گسترش علوم و تخصصی شدن مشاغل سن ورود به بازار کار نیز دستخوش تغییراتی شده است. اما از طرفی می بینیم کسانی را که با وجود تحصیلات دانشگاهی، نمی توانند حرفه و یا درآمد مناسبی داشته باشند. بالعکس وقتی درباره زندگی برخی از افراد موفق سرچ می کنیم، کسانی را می بینیم که موفقیت های بزرگ را بدون مدرک آکادمیک به دست آورده اند. اما چگونه این افراد به چنین جایگاهی رسیده اند؟ برای پاسخ به این سوال و ایجاد تغییر در کسب و کار خود، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین مربوط به حوزه تجارت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

منبع : مهارت شغلی

برای ورود به بازار کار چه مهارت های شغلی مورد نیاز است؟

اگر هنوز وارد بازار کار نشده اید، احتمالا استرس و نگرانی زیادی تجربه می کنید، نمی دانید از کجا شروع کنید، می ترسید موفق نشوید و یا اصلا نتوانید مشغول به کاری شوید! همه این احساسات تا حدی قابل درک هستند، اما برای آن که بتوانید جایگاه محکمی برای خودتان دست و پا کنید، نیاز به کسب حداقل 6 مهارت دارید که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

1- روابط عمومی اولین مهارت شغلی

توانایی برقراری ارتباط با دیگران یکی از اصلی ترین مهارت هایی است که به شما کمک می کند، شغلی مناسب برای خود مهیا کنید. کسانی که از اعتماد به نفس و ارتباط کلامی بالایی برخوردار هستند، راحت تر می توانند از فرصت های پیشرو بهره ببرند. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در هر کاری شما نیاز به تعامل با دیگران دارید. پس اگر در این زمینه تجربه کمی دارید و یا روابط محدودی دارید، می توانید مشاغلی را برگزینید که نیاز کمتری به ارتباط با دیگران دارد. اما اگر شجاعت لازم برای به دست آوردن قله های ترقی را دارید، برای به دست آوردن این مهارت تلاش نمایید.

2- تسلط به چند مهارت پایه کامپیوتری

وقتی وارد فروشگاهی می شوید، متصدی با استفاده از کامپیوتر خرید شما را محاسبه و از طریق دستگاه بانکی پرداخت را انجام می دهید. در هر شغلی که بنگرید، رد پایی از کامپیوتر در آن می‌بینید. پس کافی است با کسب چند مهارت ساده، راهی برای ورود به کار برای خود باز کنید. برای شروع، کار با نرم افزارهایی مثل آفیس (وورد و اکسل مخصوصا) را یاد بگیرید.

3- آمادگی برای کار تیمی یکی از مهارت های شغلی مهم است

در بسیاری از مشاغل، کار تیمی شرط اول برای موفقیت محسوب می شود. پس بهتر است این مهارت را در خود تقویت کنید. کار تیمی نیاز به روحیه ای جمع محور دارد، به این معنا که اهداف گروه به نسبت خواسته های شخصی در اولویت باشند. فرض کنید در یک شیرینی فروشی کار می کنید یک نفر می تواند تمام کارهای درست کردن کیک را انجام دهد، اما با همکاری چند نفر بازدهی و کیفیت محصول بالاتر خواهد بود. این موضوع در هر کار دیگری نیز صدق می کند. برای آن که خود را در این مهارت بسنجید و ارتقا دهید، در کارهای گروهی و یا تیم های ورزشی گروهی شرکت کنید.

4- مدیریت خود

چه بخواهید کسب و کار خودتان را داشته باشید و یا چه بخواهید برای کسی کار کنید، نیاز به خود مدیریتی و ویژگی های رهبری دارید. خود مدیریتی ویژگی است که شما را از دیگران متمایز می کند و در واقع نوعی برتری برای شما محسوب می شود. برنامه ریزی، اولویت بندی، نظم در انجام وظایف و… از جمله کارهایی است که باید برای پیشبرد سریع و موفقیت در کارهایتان انجام دهید.

5- تفکر انتقادی و خلاق بودن

تفکر انتقادی به توانایی شما در تحلیل و ارزیابی یک موضوع از ابعاد مختلف گفته می شود. برای آن که این گونه بیاندیشید ابتدا لازم است موضوع یا مساله را درک کرده و همه احتمالات را در نظر بگیرید. سپس هر ایده و راهی که برای حل آن به ذهن تان می رسد را ارائه دهید. همراهی تفکر انتقادی و خلاقانه دو مهارتی اساسی در بازار کار امروزی محسوب می شوند. برای تمرین این مهارت ها نگاه تان به هر مسئله ای تغییر داده و از دریچه ای دیگر به مسائل بنگرید.

6- توانایی یادگیری و پذیرش تغییرات از جمله مهارت شغلی می باشد

داشتن تحصیلات و یا آموزش هایی که قبل از ورود به کار دیده اید، شاید برای یک دوره زمانی کافی به نظر می رسیدند. اما سرعت پیشرفت علوم و فناوری های تازه به حدی است که اگر می خواهید در کار خود همیشه جزء بهترین ها باشید باید همگام با این تغییرات شما نیز تغییر کنید. پس اگر نمی خواهید از قافله عقب بمانید، از پرسیدن و یاد گرفتن نهراسید و در مقابل تغییرات انعطاف نشان دهید.

برای ورود به مشاغل مختلف نیاز به چه مهارت هایی داریم؟

در بالا به مهارت هایی اشاره شد که برای ورود به هر شغلی لازم هست. اما با تخصصی شدن مشاغل، در ارتباط با هر شغلی نیاز به آموزش و فراگیری مهارت های خاصی خواهید داشت. در ادامه با کلیک بر هر کدام از شغل های می توانید از مهارت مورد نیاز اطلاع کسب کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین مربوط به حوزه تجارت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

منبع : مهارت شغلی



:: برچسب‌ها: مهارت شغلی ,
:: بازدید از این مطلب : 1055
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

كسب و كار اينترنتي يكي از راه هاي كسب در آمد سريع بدون نياز به داشتن سرمايه اوليه و سرمايه گذار است كه اكثرا در خانه ها آغاز مي گردد و با طي كرن سير رشد تبديل به شركت هاي بزرگ مي شوند. برخلاف باور عمومي كه راه اندازي كسب و كار اينترنتي با سرمايه گذاري زياد امكان پذير است و بايد براي شروع هزينه هاي زيادي براي راه اندازي وب سايت، تبليغات و … صرف شود يا بايد مسلط به برنامه نويسي بود تا از پس كارهاي پيچيده يك كسب و كار اينترنتي برآمد اما يكي از راه هاي كسب درآمد سريع و بدون نياز به سرمايه گذاري، كسب و كارهاي اينترنتي است. امروزه افراد زيادي براي رفع نيازهاي خود به اينترنت رجوع مي كنند. در اين مقاله مي توانيد نحوه راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي را بياموزيد.

 

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در انوع كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوک از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

منبع: راه اندازي كسب و كار اينترنتي

راه اندازي كسب و كار اينترنتي

روشي چند مرحله وجود دارد كه با استفاده از آن مي توانيد يك كسب و كار اينترنتي كوچك را راه اندازي كنيد. ما افراد زيادي را ديديم كه طي اين چند سال با استفاده از اين روش توانستند كسب و كار هاي موفقي را شكل و توسعه دهند. گام هايي كه براي اين كار بايد طي كنيد عبارتند از :

  • يك نياز در بازار پيدا كنيد و به آن پاسخ دهيد.
  • برنامه اي صحيح براي تبليغ و بازاريابي خود داشته باشيد كه به فروش و كسب درآمد شما كمك كند.
  • يك سايت طراحي كنيد كه متناسب با بازار شما و علم روز باشد.
  • از موتور هاي جستجو ( گوگل، ياهو، بينگ و … ) براي جذب ترافيك به سايت تان استفاده كنيد.
  • براي كسب و كارتان به عنوان يك برند متخصص در زمينه خودش اعتبار جمع كنيد.
  • مشتريان خود را پيگيري كنيد.
  • با استفاده از تكنيك هاي مختلف در آمد خود را افزايش دهيد.

همه افراد از يك كارآفرين تازه كار گرفته تا يك فرد متخصص و با تجربه مي توانند از اين فرايند باري شروع يك كسب و كار اينترنتي سود آور استفاده كنند.

گام اول | يك نياز در بازار پيدا كنيد

بيشتر كارآفرينان تازه كار مرتكب اين اشتباه مي شوند كه قبل از هر چيزي شروع به توليد يك محصول مي كنند و بعد به فكر بازاريابي آن مي افتند.

براي اينكه بتوانيد شانس بيشتري براي باز كردن راه خود در يك بازار داشته باشيد. بايد ابتدا كار را با بازاريابي شروع كنيد. رمز موفقيت در اين است كه ابتدا افرادي را پيدا كنيد كه به دنبال پاسخ براي يك مشكل هستند ولي در پيدا كردن راه حل موفقيت زيادي پيدا نكرده اند. اينترنت اين كار را براي شما ساده كرده است شما مي توانيد با استفاده از روش هاي زير اطلاعات مفيدي را كسب كنيد :

  • سراغ انجمن هاي انلاين ( فروم، سايت هاي تبادل نظر، كامنت هاي سايت هاي مختلف و … ) برويد و ببنيد كه مردم چه سوالاتي را مي پرسند و چه مشكلاتي دارند.
  • با استفاده از ابزار هاي مختلف مي توانيد ببنيد مردم چه كليد واژه هايي را بيشتر جستوجو مي كنند و چه سايت هايي در اين زمينه ها كار كرده اند.
  • سايت هاي رقيبان خود را آناليز كنيد. متد ها و روش هاي آنان براي پاسخ گويي به مشتريان را بررسي نماييد. ممكن است كه شما دقيقا در حال ارائه خدمات يا محصول شما باشند. در اين صورت ممكن استفاده از كاري كه آنها مي كنند بهترين راه باشد.

گام دوم راه اندازي كسب و كار | تبليغ و بازاريابي

رعايت نكاتي به شما مي تواند اين اطمينان خاطر را بدهد كه كساني كه از كسب و كار اينترنتي شما ديدن مي كنند، از لحظه ورود تا زمان خريد، درگير خدمات فروش شما هستند. از جمله اين نكات مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  1. از تيترهاي جذاب، مشتريان را ترغيب به ديدن محصولات بيشتري كنيد.
  2. مشكلي كه محصول شما آن را حل مي كند توضيح دهيد.
  3. در مشتري اين اطمينان را ايجاد كنيد كه شما مي توانيد مشكل او را حل كنيد و انتظاراتش را انجام دهيد.
  4. نظرات قبلا از خدمات يا محصولات شما استفاده كرده اند را در سايت نمايش دهيد.
  5. در مورد منفعت آنان در صورت استفاده از محصولاتتان توضيح دهيد.
  6. پيشنهادات ويژه به مشتريان بدهيد
  7. كيفيت محصول خود را تضمين كنيد.
  8. احساس ضرورت استفاده از خدمات يا محصولاتان را در مخاطب ايجاد كنيد.
  9. از آنان بخواهيد كه از محصول و خدمات شما استفاده كند.

از طرح اين فرايند مي توانيد بايد بتوانيد مردم را آگاه سازيد كه خدمات يا محصول شما به شكلي منحصر به فرد مشكل آنا را حل مي كند و كفيت زندگي آنان بهبود پيدا خواهد كرد. براي كسب و كار اينترنتي خود پرسونا ( مشتري فرضي ) به سازيد به سوالات او پاسخ دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد پرسونا كليك كنيد.

گام سوم راه اندازي كسب و كار اينترنتي | سايت خود را طراحي كنيد

هنگامي كه بازار و محصول خود را مشخص كرديد. آماده ي طراحي سايت براي كسب و كار اينترنتي خودتان هستيد. به خاطر داشته باشيد كه طراحي سايتان بايد ساده باشد. شما تنها 4 ثانيه براي جلب نظر مشتريتان زمان داريد در غير اينصورت آنها از سايت شما خواهند رفت. چند نكته بسيار مهم كه در زمان طراحي سايت بايد به ياد داشته باشيد عبارتند از :

  • فونت سايت شما بسيار مهم است. از يك يا دو فونت ساده بر روي پس زمينه ي سفيد استفاده كنيد.
  • منوي سايت را ساده طراحي كنيد.
  • از تصوير، صوت يا ويدئو فقط براي تقويت پيامتان استفاده كنيد.
  • به افراد پيشنهاد عضويت بدهيد. از اين طريق مي توانيد ايميل يا شماره تماس آنها را جمع كنيد.
  • فرايند خريد سايت را ساده كنيد.
  • سايت شما، مغازه اي آنلاين است. آن را به شكلي مشتري پسند طراحي كنيد.

گام چهارم راه اندازي كسب و كار اينترنتي | موتور هاي جستوجو

يكي از روش هاي آسان براي جذب ترافيك سايت استفاده از شيوه ي پرداخت به ازاي كليك است. اين كار در مقايسه با استفاه از تكنيك سئو دو مزيت دارد. اول اينكه سايت شما را به سرعت در صفحه اول جستجو نشان خواهد داد و دوم اينكه تبليغات به شيوه ي پرداخت به ازاي هر كليك اين فرصت را به شما مي دهد كه قيمت ها، رويكرد هاي فروش، تيتر ها و … مختلفي را امتحان كنيد. اين شيوه علاوه بر اينكه بازديد سايت شما را افزايش مي دهد، به شما كمك مي كند تا بتوانيد بهترين كليد واژه ها را براي كسب و كار خود انتخاب كنيد.

گام پنجم راه اندازي كسب و كار اينترنتي | اعتبار كسب كنيد

از اينترنت مردم به عنوان يك منبع براي بدست آوردن اطلاعات استفاده مي كنند. شما مي توانيد اطلاعاتتان را به رايگان در اختيار سايت هاي ديگر قرار دهيد تا بتوانيد ترافيك بيشتري را جذب كنيد.

  • محتواي تخصصي مجاني در اختيار ديگران قرار دهيد. مقاله ، وديو يا هر محتواي ديگري را كه براي ديگران مفيد باشد، اين محتوا را در سايت هاي معتبر و شبكه هاي اجتماعي نيز قرار دهيد.
  • بر روي محتواهاي سايتتان لينك هاي ارسال براي دوستان را قرار دهيد.
  • در تبادل نظر ها، فروم هاي تخصصي شركت كنيد و در آنجا فعال باشيد.

به اين صورت مي توانيد خوانندگان بيشتري را براي سايت خود پيدا كنيد. موتور هاي جستجو ارتباط برقرار كردن سايت هيا متربط را دوست دارد و جايگاه شما را در جستجو بهتر مي كند.

گام ششم | ارسال پيشنهادات ويژه

در تلاش باشيد كه يك راه ارتباطي بين خوانندگان و خودتان ايجاد كنيد. با ارزش ترين دارايي شما در كسب و كار اينترنتي مشتريان و مشتركين شما مي باشند. براي آنها ايميل يا پيامك ارسال كنيد.

  • به آنها چيزي اراده دهيد كه به دنبال ان هستند.
  • از اين طريق يك رابطه پايدار بين شما و مشتركينتان شكل مي گيرد.
  • نتايج به دست آمده را بسنجيد.
  • بازاريابي ايميلي ارزانتر و موثر تر از بسياري از روش هاي بازاريابي ديگر است.

گام هفتم | استفاده از تكنيك هاي مختلف

يكي از بهترين تكنيك هاي بازاريابي اينترنتي، توسه ارزش طول عمر مشتري است. دست كم 36 درصد مشتريان و مشتركين شما در صورتي كه مورد پيگيري قرار گيرند. دوباره از شما خريد خواهند كرد. نهايي كردن اولين خدمت شما به مشتريانتان قطعا سخت ترين كار شما خواهد بود. استفاده از روش هاي اپ سلينگ و بك اند مي تواند باري وادار كردن مشتريانتان به خريد دوباره بسيار به شما كمك كند. اين دو روش شامل تكنيك هاي زير مي باشند :

  • محصول يا خدماتي را به آنها پيشنهاد دهيد كه خريد آنها را كامل كند.
  • براي آنها كوپن هاي وفاداري الكترونيك بفرستيد تا در مراجعه هاي بعدي بتوانند از آنها استفاده كنند.
  • به مشتريان وافادار خود پاداش بدهيد.

مشاوره كسب و كار كاردوک

كاردوك در تمامي مراحل راه اندازي كسب و كار خانگيتان همراه شماست. در اين روز هاي كه اينترنت بسيار سريع در حال تغيير است به طوري كه يك سال در فضاي مجازي معادل با چيزي حدود پنج سال در دنياي واقعي است. اگر در حال حاضر مدتي است كه كارتان را شروع كرديد حتما بر روي كسب و كارتان با توجه به اين مراحل يك بازبيني بكنيد و ببنيد كه در چه مرحله اي هستند. شما مي توانيد در هر زماني كه احساس نياز كرديد از خدمات كاردوك بهرمند شويد.

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در انوع كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: راه اندازي كسب و كار اينترنتي



:: برچسب‌ها: راه اندازی كسب و كار اينترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 905
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مديران و ميلياردرهاي بزرگ بسياري وجود دارند كه از دانشگاه انصراف داده اند و تحصيل خود را ترك كرده اند. اما توانستند به موفقيت هاي زيادي در زندگيشان دست يابند. شايد شما نيز جزو كساني باشيد كه عقيده دارند مدرك دانشگاهي و تحصيلات موفقيت و خوشبختي را در زندگي تضمين مي كند و به همين دليل برايتان جذاب باشد كه بدانيد كه شخصيت هاي معروف موفق جهان چه مدرك دانشگاهي دارند ؟ در اين مقاله مي توانيد با افراد موفقي در جهان آشنا شويد كه هيچ تحصيلات دانشگاهي ندارند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هاي كاريابي و تحصيلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : تحصيلات افراد مشهور

مايكل دل : بنيان گذار دل

مايكل دل با تلاش و پشتكار زياد شركت دل را از صفر راه اندازي كرد كه امروزه يكي از بزرگترين شركت هاي كامپيوتري دنيا است. محل تولد مايكل دل تگزاس است. شغل پدرش دندان پزشك و مادرش مشاور مالي و فعال بازار سهام بود.

كودكي و نوجواني مايكل دل

مايكل از كودكي علاقه زيادي به اكترونيك و تجارت نشان مي داد و خيلي دوست داشت روزي اين دو علاقه اش را با هم تركيب كند، در ابتداي  نوجوانيش پول هايي كه از طريق كارهاي پاره وقت در مي اورد سرمايه گذاري مي كرد. وقتي 15 سال داشت بلافاصله بعداز خريدن اولين كامپيوترش  كه اپل بود اجزايش را از هم جدا كرد تا خودش از نو سر هم بنديش كند. در دوران دبيرستان با فروختن روزنامهتحقيقات آماريش داشت و مهارتي كه در  پول درمي آورد و به طوري كه با پولي كه توانست در يك سال به دست آورد يك كامپيوتر نو و يك ماشين بي ام و خريد.

دوران دانشگاه مايكل دل

پدر و مادر مايكل هميشه دوست داشتن كه او رشته پزشكي بخواند، اما در اولين سال ورود به دانشگاه، مايكل كامپيوترهاي قديمي را ميخريد و داريورها و گنجايش هايشان ارتقا مي داد و سپس 15 درصد زير قيمت بازار مي فروخت.اگرچه به پدر و مادرش قول داده بود درسش را ادامه دهد و تجارتش را كنار بگذارد اما 80 هزار دلار رسيد از اين راه درآمد كسب كرد و تصميم گرفت دانشگاه را رها كند و تجارتش را تمام وقت ادامه دهد، او اجناسش را ده درصد ارزان تر از رقبايش ميفروخت و خيلي زود پيشرفت كرد. جولاي 1996  زماني بود كه خيلي از صاحبان كسب و كار از فروش آنلاين واهمه داشتن، دل بخش عمده اي از سفارشاتش را به صورت آنلاين مي فروخت.در سال 2005 مايكل دل 41 ساله به عنوان چهارمين مرد ثروتمند دنيا شناخته شد.

استيو جابز : بنيان گذار اپل

استيو جابز در سال ۱۹۵۵ از مادري مسيحي و پدري سوري و مسلمان  كه هردو دانشجو بودند، متولد شد. هنگامي كه استيو زاده شد پدر و مادرش هر دو ۲۳ ساله بودند و هنوز ازدواج نكرده بودن و نمي‌توانستند فرزندشان را بزرگ كنند. خانواده مادرش مسيحي و محافظه‌كار بودند، نمي پذيرفتند كه دختراشان با يك عرب مسلمان ازدواج كند. وقتي مادرش او را بدنيا آورد، به دليل ترس از آبرو استيو را به خانواده “كلارا جابز” سپرد تا پسرش درخانواده اي تحصيل كرده بزرگ شود. پدرخوانده اش كه يك مكانيك ماهر ساخت ليزر بود، مقدمات ابتدايي الكترونيك را به پسرش آموزش داد. و مادر خوانده او يك حسابدار بود و قبل از رفتن به مدرسه خواندن را به استيو آموزش داد.

يادگيري و تحصيل

در سال ۱۹۷۲، جابز از دبيرستان «هومستيد» در كاليفرنيا فارغ‌التحصيل شد و در كالج هنرهاي ليبرال ثبت نام كرد، اما بعد از يك نيمسال تحصيلي انصراف داد.

تاسيس اپل

در سال ۱۹۷۶، شركت رايانه‌اي اپل را در پاركينگ خانوادهٔ جابز، بنيان گذاشتند. هم‌زمان با رشد اپل، اين شركت به دنبال مديران مستعدي بود كه بتوانند در مديريت ،پيشرفت و توسعه اپل كمك كنند. در سال ۱۹۸۳، جابز با به چالش‌كشيدن يكي از مديران پپسي كولا يعني جان اسكالي، به او پيشنهاد داد كه به‌عنوان مدير عامل اپل شود. و به او گفته بود: «مي‌خواهي كه باقي زندگي‌ات را به فروختن آب‌-شكر بگذراني، يا مي‌خواهي شانس اين را داشته باشي كه دنيا را عوض كني؟». با اينكه جابز يكي از شخصيت‌هاي مهم اپل بود، به نظر ساير مديران شركت او مديري دمدمي مزاج بود. سال ۱۹۸۵ بين جابز و شريكش اسكالي بحث و كشمكش پيش آمد. جابز به اسكالي گفت: تو براي اپل و هدايت آن مناسب نيستي. اسكالي هم از مديران خواست كه بين او و جابز يكي نفر انتخاب كنند. همگي آن ها اسكالي را انتخاب كردند. پس جابز از كارش در اپل بركنار شد.

تاسيس شركت نكست توسط استيو جابز

پس از ترك اپل، جابز در همان سال شركت رايانه‌اي ديگري را با نام نكست را تاسيس كرد. جابز در سال ۱۹۸۹ رايانه قدرتمند «ورك استيشن» را به بازار عرضه كرد كه اولين مرورگر وب بر روي آن ساخته‌شد.نرم‌افزار كامپيوتر نكست به عنوان مبناي سيستم‌عامل مكينتاش‌هاي امروزي و آي‌فون مي‌باشد. شركت نكست بعدها توليد كامپيوتر را كنار گذاشت بر روي فروش و توسعهٔ سيستم‌عامل نكست‌استپ و توسعهٔ فناوري شئ‌گرا تمركز كرد.

بازگشت استيو جابز به اپل

در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۶ شركت اپل، شركت نكست را به مبلغ ۴۲۹ ميليون دلار خريد. طي اين معامله استيو جابز، مجددا به اپل بازگشت. پس از بركناري جيل آمليو در ژوئيه سال ۱۹۹۷، جابز عملا مديرعامل اپل شد. اما او از پذيرش اين سمت به طور دائم خودداري كرد. طي يك تغيير سازماني در همان ماه، بيشتر اعضاي هيات مديرهٔ اپل تغيير كردند. پس از تشكيل جلسه توسط اعضاي هيات‌مديرهٔ جديد، جابز به سمت «مدير عامل موقت»منصوب شد.

جوليَن پاول آسانْژ

برنامه‌نويس كامپيوتر، كنشگر اينترنت و از موسسان ويكي‌ليكسو سردبير استراليايي آن است. سانژ در جواني، پيش از برنامه‌نويسي رايانه، هكر بود. سانژ از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ را صرف يادگيري علوم رياضي، فيزيك كرد و يك مدت كوتاه در دانشگاه ملبورن فلسفه و عصب‌شناسي خواند. بيشتر نمره‌هايش فقط در حد قبولي هستند. درس را رها مي كند و پس از آن هم ويكي‌ليكس را راه اندازي مي كند. آسانژ در ۱۹۹۳ جزو اولين كساني بود كه خدمات اينترنت همگاني را در استراليا پايه گذاري كرد به نام «شبكه دسترسي همگاني سايبري» بود. او به عنوان برنامه‌ريز و گسترش‌دهنده نرم‌افزار آزاد در ملبورن اسكان يافت. سال ۱۹۹۵ اولين (open source port scanner) را نوشت. در ۱۹۹۶ عضو تيم سامانه پستگرس‌كيوال شد. هنگام نوشتن كتاب زيرزميني: «قصه‌هاي هك‌كردن، ديوانگي و وسواس دربارهٔ مرز الكترونيكي» (۱۹۹۷) آسانژ پژوهشگر كتاب بود. اين كتاب، سابقه او را در خرابكاران بين‌المللي روشن مي‌كند. از ۱۹۹۷ در توسعه سيستم رمزگذاري انكارپذير رابرهوز همكاري داشت. اين نوع رمزگذاري در وصله‌هاي سيستم‌عامل لينوكس بكار مي‌رفت. ديگر نرم‌افزارهاي رايگاني كه او درنوشتن آن نقش داشته، نرم‌افزار گرفتن يوزنت NNTPCache (۱۹۹۶) و Surfraw (۲۰۰۰) هستند كه براي جستجوگرهاي وب به كار مي‌روند.

بيل گيتس : بنيان گذار ماكروسافت

ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ را ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰي ﻧﻤﻮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ ﺑا ﻋﻨﻮان ﻣﺪﯾﺮ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺳﻮﻣﯿﻦ ﻣﺮد ﺛﺮوﺗﻤﻨﺪ ﺟﻬﺎن شد. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ در دﻧﯿﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮان ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬار ﺗﺤﻮل در كامپيوترهاي ﺷﺨﺼﯽ ﻣﺸﻬﻮر اﺳﺖ. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ چون توانايي رقابت كردن را از بقيه رقيبان گرفته، روش تجارتش هميشه مورد انتقاد قرار گرفته حتي از او ﺑﻪ اﯾﻦ دﻟﯿﻞ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺷﺪه اﺳﺖ.

خانواده گيتس

گيتس در ﺧﺎﻧﻮاده اي دﻧﯿﺎ آﻣﺪ ﮐﻪ از نظر ﺗﺠﺎرت و ﺳﯿﺎﺳﺖ و ﺧﺪﻣﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، سابقه غني داشت. پدرش وﮐﯿﻞ دادﮔﺴﺘﺮي و از افراد ﺳﺮﺷﻨﺎﺳﺎن ﺷﻬﺮ ﺳﯿﺎﺗﻞ ﺑﻮد و ﻣﺎدرش آﻣﻮزﮔﺎر ﻣﺪرﺳﻪ ﺑﻮد و در اﻣﻮر ﺧﯿﺮيه ﻧﯿﺰ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ داﺷﺖ.

دوران كودكي بيل گيتس

ﮔﯿﺘﺲ در ﻣﺪرﺳﻪ ﻟﯿﮏ ﺳﺎﯾﺪ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮد. گيتس ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻧﺮم اﻓﺰاردر سن 13 سالگي ﭘﯽ ﺑﺮد و ﺑﺮﻧﺎﻣه ﻧﻮﯾﺴﯽ را دنبال كرد.  در ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﺑﻮد ﮐﻪ ﻫﺴﺘﻪ اوﻟﯿﻪ ماكروسافت شكل گرفت. گيتس در مدرسه ليك ساتل تحصيل ميكرد و اين مدرسه تصميمي گرفت كه نميدانست ميتواند به اين ميزان در آينده شاگردانش موثر باشد. مدرسه براي اجاره يكساله كامپيوتر كه در آن زمان هنوز بزرگ و گران بودن صندوقي برپا كرد و حتي پول بيشتر از هزينه مورد نياز اجاره جمع شد. و جذابيت اين كار باغث شد كه بيل گيتس، پل آلن كه دو سال از گيتس بزرگتر بود و چند نفر ديگر از شاگردان همگي در حال حاضر از برنامه نويسان ارشد ماكروسافت شدند.

تحصيلات دانشگاهي بيل گيتس

سال 1973 ﮔﯿﺘﺲ در داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎروارد مشغول تحصيل شد و ﺑﺎ اﺳﺘﯿﻮ ﺑﺎﻟﻤﺮ ﻣﺪﯾﺮ اﺟﺮاﯾﯽ ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ آﺷﻨﺎ ﺷﺪ. ﺳﺎل دوم داﻧﺸﮕﺎه را ترك ﮐﺮد ﺗﺎ بتواند همه وقت و انرژيش را ﺻﺮف ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ. ﺷﺮﮐﺘﯽ ﮐﻪ او در ﺳﺎل  1975 همراه ﭘﻞ آﻟﻦ بنا گذاشتند ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﺎور بودند ﮐﻪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ وسيله ارزﺷﻤﻨﺪي بر روي هر ﻣﯿﺰي و ﻫﺮ ﺧﺎﻧﻪ اي ﺗﺒﺪﯾﻞ مي شود.آﻧﻬﺎ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺮاي رايانه هاي ﺧﺎﻧﮕﯽ ﮐﺮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ با ﮔﺴﺘﺮش وآﺳﺎن ﺗﺮ و كم ﻫﺰﯾﻨﻪ و دﻟﭙﺬﯾﺮتر كردن نرم افزار ﺑﺮاي اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮد اداﻣﻪ داد.

زﻧﺪﮔﯽ ﺷﺨﺼﯽ بيل گيتس

گيتس ﺑﺎ يكي از ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ازدواج كرد. اين زوج صاحب ﺳﻪ ﻓﺮزﻧﺪ شدند. ﺧﺎﻧﻪ ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ ﯾﮑﯽ از ﻣﺪرنﺗﺮﯾﻦ و ﮔﺮان ﺗﺮﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﺟﻬﺎن ﺑﻮده با ﻣﻨﻈﺮه اي رو ﺑﻪ درﯾﺎﭼﻪ واﺷﻨﮕﺘﻦ در ﻣﺪﯾﻨﺎ واﻗﻊ در واﺷﻨﮕﺘﻦ دارد.

تريويس كلنيك : بنيان گذار اوبر

شركت اوبر در سال ۲۰۰۹ ميلادي به عنوان اوبركَب توسط گرت كمپ و تراويس كالانيك تاسيس شد. تراويس كالانيك ؛ مدير عامل اجرايي (از ۲۰۱۱ تا ژوئن ۲۰۱۷) خدمات تاكسي آنلاين، وسيله نقليه كرايه‌اي است. اوبر (Uber) يك سرويس آنلاين است و به وسيله اپ موبايل خود، مسافران ميتوانند از طريق اپ موبايل هوشمند درخواست تاكسي كرده و اپ اوبر آنها را به نزديكترين راننده مرتبط مي‌كند و مكان مسافر را به راننده نشان مي دهد رانندگان اوبر از خودروي شخصي خود استفاده مي‌كنند. طي تحقيقات مشخص شد كه اوبر اولين استارت آپ در دنيا بود كه بيشترين و گرانترين سهام را به خود اختصاص داده. در ابتداي سال ۲۰۱۹ اوبر داراي۱۱۰ ميليون كاربر بود، كه ۶۹ درصد بازار مسافربري آمريكا را به خود اختصاص داد.

جان مك كي : بنيان گذار هول فودز

هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجيره‌اي مواد غذايي است كه دفتر مركزي آن در آستين، تگزاس قرار دارد، و محصولات طبيعي و ارگنيك ارائه ميدهد و به فروش محصولات نسبتا گران قيمت معروف است . در سال ۱۹۷۸ جان مكي ۲۵ ساله از كالج اخراج شد و همراه دوست دختر ۲۱ ساله‌اش ريني لوسن از خانواده و دوستان ۴۵ هزار دلار براي تأسيس يك مغازه غذاهاي طبيعي در آستين تگزاس قرض گرفتند.  آن‌ها همچنين از آپارتمانشان به خاطر نگهداري مواد غذايي اخراج شدند. در سال 2017 اين فروشگاه زنجيره اي توسط آمازون خريداري شد. هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجيره‌اي مواد غذايي است كه دفتر مركزي آن در آستين، تگزاس قرار دارد، و محصولات طبيعي و ارگنيك ارائه ميدهد و به فروش محصولات نسبتا گران قيمت معروف است. آمازون با خريداري هول فودز تهديدي براي سوپرماركت هاي سنتي محسوب مي شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هاي كاريابي و تحصيلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : تحصيلات افراد مشهور



:: برچسب‌ها: تحصيلات افراد مشهور ,
:: بازدید از این مطلب : 1086
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از افرادی که در کارهای تجاری (واردات و صادرات) فعالیت دارند، با کارت بازرگانی آشنایی داشته و از آن در انجام اموراتی چون ترخیص بار، ثبت سفارش، گشایش اعتبار و… استفاده می‌کنند. اما گرفتن این کارت و صرف هزینه، بدون آن که بدانید برای چه و یا چگونه باید از آن استفاده کنید، تنها اتلاف انرژی است. در حالی که با آگاهی از روش های آسان برای به دست آوردن کارت بازرگانی و بهره وری از آن می توانید با هزینه‌ای کم، سودهای بزرگ کسب نمایید.  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارت بازرگانی

 

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که به بازرگانان برای انجام عمل واردات و صادرات داده می شود. طبق قوانین ایران تنها کسانی که دارای کارت بازرگانی هستند اجازه واردات و صادرات کالا دارند. عدم اطلاع از نحوه استفاده درست از این کارت می تواند برای شما دردسرهایی ایجاد کند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی از تمامی قوانین مربوط به آن اطلاع کسب کنید.

کارت بازرگانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی (افراد دارای کسب و کار) و حقوقی (شرکت یا سازمان) انجام می شود. در مورد اشخاص حقوقی کارت به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود. اگر علاقه مند به کارهای تجاری هستید با مراجعه به اتاق بازرگانی می توانید اقدام به دریافت این کارت بکنید. برای اطلاع از شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی کلیک کنید.

کاربرد کارت بازرگانی چیست؟

با داشتن این کارت میتوانید‌ امتیاز و مجوز بسیاری از فعالیت های تجاری را به دست آورده و به عنوان یک بازرگان وارد عرصه تجارت شوید. از جمله امتیازاتی که با دریافت این کارت شامل حال‌تان می شود شامل موارد زیر است.

_واردات و صادرات از طریق گمرک

_ واردات از طریق مناطق آزاد

_ صدور گواهی تجاری

_ صدور گواهی مبدا

_ عضویت در اتاق بازرگانی

_ ارتباط با تجار خارجی

_ صادرات کلیه کالاهای مجاز

_ شرکت در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی داخلی و خارجی

_ ثبت سفارش

_ ترخیص کالا

_ حق العمل کاری در گمرک

و…..

 

شرایط اخذ و مدارک لازم

برای دریافت کارت بازرگانی، متقاضی حداقل باید دارای 23 سال سن و مدرک دیپلم باشد و در هیچ ارگان دولتی به صورت تمام وقت مشغول به کار نباشد. این کارت برای یک سال صادر شده و در صورت مفقودی باطل می شود. این کارت با توجه به رتبه بندی تا دو، سه و پنج سال قابل تمدید هست. در اولین مرحله، ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در مراحل بعدی مراجعه حضوری ضرورت دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی به شرح زیر می‌باشد.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی عبارتند از : الف) اشخاص حقیقی ایرانی

  • داشتن حداقل ۲۳ سال
  • برگ پایان خدمت نظام یا برگ معافیت (برای آقایان)
  • داشتن سه سال سابقه فعالیت‌های تجاری/تولیدی به تأیید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع
  • داشتن محل کسب (متناسب با رشته فعالیت) ثبت شرکت اعم از ملکی/استیجاری
  • داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه‌های ثبتی
  • داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

  • داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت
  • داشتن پروانه کار و اقامت معتبر

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی عبارتند از :

۱- اصل اظهارنامه ثبت‌نام که در دفتر بازرگانی که به گواهی ثبت شرکت‌ها رسیده باشد

۲- اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره‌ی ثبت شرکت‌ها

۳- اصل گواهی عدم سوءپیشینه‌ی مدیرعامل

۴- فرم دال (دریافت و تکمیل از وب‌سایت)

۵- اصل گواهی مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت به آدرس متقاضی

۶- روزنامه رسمی شرکت ۷- اصل کارت ملی مدیرعامل

۸- دو قطعه عکس

۹- اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه)

۱۰- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان (متقاضیانی که سن آنان ۵۰ سال تمام باشد، از ارائه‌ی پایان خدمت معاف هستند.)

۱۱- اصل گواهی بانک مبنی بر تأیید حساب جاری

۱۲- ارائه‌ی یکی از مدارک اصل سند مالکیت شش‌دانگ، اصل اجاره‌نامه محضری، اصل اجاره‌نامه بنگاه

۱۳- مدرک تولیدی معتبر از وزارت‌خانه‌های تولیدی

۱۴- کد اقتصادی جدید

 

مدارک مورد نیاز جهت تمدید کارت بازرگانی

دارندگان کارت بازرگانی پس از پایان زمان اعتبار می توانند تا دو سال برای تمدید کارت شان اقدام کنند. در غیر این صورت باید علاوه بر مدارک تمدید، کلیه مراحل ثبت نام را مجددا طی کنند. برای تمدید کارت زیر لازم می باشد.

۱- فرم دال

۲- ارائه‌ی اصل کارت هنگام حضور در اتاق

۳- اصل کارت ملی

۴- اخذ گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۵- اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴

۶- اصل مفاصا حساب بیمه‌ی تأمین اجتماعی

۷- دو قطعه عکس

۸- روزنامه رسمی و همچنین سایر مدارکی که با توجه به شرایط خاص هر متقاضی نیاز است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارت بازرگانی



:: برچسب‌ها: کارت بازرگانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسیاری از افرادی که در کارهای تجاری (واردات و صادرات) فعالیت دارند، با کارت بازرگانی آشنایی داشته و از آن در انجام اموراتی چون ترخیص بار، ثبت سفارش، گشایش اعتبار و… استفاده می‌کنند. اما گرفتن این کارت و صرف هزینه، بدون آن که بدانید برای چه و یا چگونه باید از آن استفاده کنید، تنها اتلاف انرژی است. در حالی که با آگاهی از روش های آسان برای به دست آوردن کارت بازرگانی و بهره وری از آن می توانید با هزینه‌ای کم، سودهای بزرگ کسب نمایید.  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارت بازرگانی

 

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که به بازرگانان برای انجام عمل واردات و صادرات داده می شود. طبق قوانین ایران تنها کسانی که دارای کارت بازرگانی هستند اجازه واردات و صادرات کالا دارند. عدم اطلاع از نحوه استفاده درست از این کارت می تواند برای شما دردسرهایی ایجاد کند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی از تمامی قوانین مربوط به آن اطلاع کسب کنید.

کارت بازرگانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی (افراد دارای کسب و کار) و حقوقی (شرکت یا سازمان) انجام می شود. در مورد اشخاص حقوقی کارت به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود. اگر علاقه مند به کارهای تجاری هستید با مراجعه به اتاق بازرگانی می توانید اقدام به دریافت این کارت بکنید. برای اطلاع از شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی کلیک کنید.

کاربرد کارت بازرگانی چیست؟

با داشتن این کارت میتوانید‌ امتیاز و مجوز بسیاری از فعالیت های تجاری را به دست آورده و به عنوان یک بازرگان وارد عرصه تجارت شوید. از جمله امتیازاتی که با دریافت این کارت شامل حال‌تان می شود شامل موارد زیر است.

_واردات و صادرات از طریق گمرک

_ واردات از طریق مناطق آزاد

_ صدور گواهی تجاری

_ صدور گواهی مبدا

_ عضویت در اتاق بازرگانی

_ ارتباط با تجار خارجی

_ صادرات کلیه کالاهای مجاز

_ شرکت در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی داخلی و خارجی

_ ثبت سفارش

_ ترخیص کالا

_ حق العمل کاری در گمرک

و…..

 

شرایط اخذ و مدارک لازم

برای دریافت کارت بازرگانی، متقاضی حداقل باید دارای 23 سال سن و مدرک دیپلم باشد و در هیچ ارگان دولتی به صورت تمام وقت مشغول به کار نباشد. این کارت برای یک سال صادر شده و در صورت مفقودی باطل می شود. این کارت با توجه به رتبه بندی تا دو، سه و پنج سال قابل تمدید هست. در اولین مرحله، ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در مراحل بعدی مراجعه حضوری ضرورت دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی به شرح زیر می‌باشد.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی عبارتند از : الف) اشخاص حقیقی ایرانی

  • داشتن حداقل ۲۳ سال
  • برگ پایان خدمت نظام یا برگ معافیت (برای آقایان)
  • داشتن سه سال سابقه فعالیت‌های تجاری/تولیدی به تأیید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع
  • داشتن محل کسب (متناسب با رشته فعالیت) ثبت شرکت اعم از ملکی/استیجاری
  • داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه‌های ثبتی
  • داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

  • داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت
  • داشتن پروانه کار و اقامت معتبر

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی عبارتند از :

۱- اصل اظهارنامه ثبت‌نام که در دفتر بازرگانی که به گواهی ثبت شرکت‌ها رسیده باشد

۲- اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره‌ی ثبت شرکت‌ها

۳- اصل گواهی عدم سوءپیشینه‌ی مدیرعامل

۴- فرم دال (دریافت و تکمیل از وب‌سایت)

۵- اصل گواهی مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت به آدرس متقاضی

۶- روزنامه رسمی شرکت ۷- اصل کارت ملی مدیرعامل

۸- دو قطعه عکس

۹- اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه)

۱۰- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان (متقاضیانی که سن آنان ۵۰ سال تمام باشد، از ارائه‌ی پایان خدمت معاف هستند.)

۱۱- اصل گواهی بانک مبنی بر تأیید حساب جاری

۱۲- ارائه‌ی یکی از مدارک اصل سند مالکیت شش‌دانگ، اصل اجاره‌نامه محضری، اصل اجاره‌نامه بنگاه

۱۳- مدرک تولیدی معتبر از وزارت‌خانه‌های تولیدی

۱۴- کد اقتصادی جدید

 

مدارک مورد نیاز جهت تمدید کارت بازرگانی

دارندگان کارت بازرگانی پس از پایان زمان اعتبار می توانند تا دو سال برای تمدید کارت شان اقدام کنند. در غیر این صورت باید علاوه بر مدارک تمدید، کلیه مراحل ثبت نام را مجددا طی کنند. برای تمدید کارت زیر لازم می باشد.

۱- فرم دال

۲- ارائه‌ی اصل کارت هنگام حضور در اتاق

۳- اصل کارت ملی

۴- اخذ گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۵- اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴

۶- اصل مفاصا حساب بیمه‌ی تأمین اجتماعی

۷- دو قطعه عکس

۸- روزنامه رسمی و همچنین سایر مدارکی که با توجه به شرایط خاص هر متقاضی نیاز است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: کارت بازرگانی



:: برچسب‌ها: کارت بازرگانی ,
:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تحقیقات نشان می دهد ثبت شرکت با مسئولیت محدود از میان شرکت های مختلف که میتوان ثبت کرد از شرکت های فعال و متدوال در زمینه تجارت و بازرگانی است. این نوع شرکت در تمام زمینه ها مثل صنعتی، مهندسی، فناوری اطلاعات و… می تواند فعالیت کند و محدودیتی ندارد و تمام سرمایه خود را از طریق موسسین خود تامین میکند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود امتیازات عمده ای برای شرکا دارد و مسئولیت آنها به مقدار سرمایه که به شرکت  آورده اند دارد و یک امتیاز خوب این شرکت این است که در صورتی که ورشکسته شود و بدهی بالا بیاورد، سهامداران مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه از دست بدهند و هر کدام فقط به میزان مبلغی که سرمایه گذاری کردند مسئول بدهی های شرکت هستند و طلبکاران مابقی مطالبات خود را نمی توانند از اموال شرکا این نوع شرکت مطالبه کنند. همچنین ببرای تشکیل این شرکت خیلی ساده و آسانتر از ثبت شرکت های مانند شرکت سهامی و یا شرکت سهامی خاص است. و فقط به وجود دوشریک نیاز است و اداره آن بسیار آسان تر است. و یکی از عمده ترین شرکت های بازرگانی در کشور است و حتی بین اعضای خانواده یا افراد فامیل یا دوستان و آشنایان تشکیل می شود.

چه زمانی شرکت مسئولیت محدود ثبت کنیم ؟

از جمله شرکت هایی که معمولا مسئولیت محدود ثبت میشوند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. شرکت های بازرگانی
  2. شرکت های پیمانکاری
  3. شرکت های کامپیوتری
  4. شرکت های طراحی سایت
  5. شرکت های دیزاین و طراحی
  6. شرکت های خدماتی

و…

ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود با حداقل دو نفر شریک در ایران قابل ثبت است

  • دراسم شرکت باید عبارت ” با مسئولیت محدود” تیتر شود و نباید دربردارنده اسم هیچ کدام از سَرمایه گذاران باشد.
  • برعکس انواع دیگر شرکت ها، حداقل و حداکثر مبلغ برای سرمایه گذاری پیش بینی نشده،سرمایه در این نوع شرکت به سهام تقسیم نمی شود هر یک از شرکاء نسبت به سرمایه، حق رای دارند و همچنین براساس میزان سرمایه سود می برند.
  • زمان و مدت مدیریت مدیران در شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی ندارد و شرکا می توانند مدت محدود یا نامحدود برای مدیران در نظر بگیرند حتی میتوانند مدیر را از بین شرکاء یا خارج آنها انتخاب کنند.
  • سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود فقط با تشکیل شدن مجمع قابل انتقال است.
  • اعضای هیئت مدیره ملتزم به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی اجباری نیست.
  • انتخاب کردن بازرس اصلی و عل البدل لزومی ندارد اختیاری است.
  • اگر شرکت با مسئولیت محدودی دارای بیش از 12 شریک باشد باید دارای هیات نظارت باشد و حداقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  1. دو برگ به عنوان تقاضانامه
  2. دو برگ به عنوان شرکت نامه
  3. دو مجلد از اساس‌نامه شرکت
  4. فتوکپی برابر اصل شده شناسنامه تمام شریکان
  5. کارت ملی برابر اصل شده تمام شرکا
  6. صورت جلسه‌ای که بین مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره برگزار شده‌اس
  7. برگه سوی پیشینه مربوط به هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت

سوال های متداول در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود

از جمله سوالات متدوال که در این چند سال در زمینه ثبت شرکت با آن مواجه شدیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

چه کسانی می توانند شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنند ؟

• همه اشخاص چه حقیقی چه حقوقی، ایرانی یا خارجی می توانند شرکت با مسئولیت محدود را در ایران ثبت کنند. • حتی افرادی که سابقه سوء پیشینه دارند هم می توانند این نوع شرکت را ثبت کنند، ولی تنها می توانند سهامدار شرکت باشند. • افراد خارجی هم می‌توانند با ارائه دادن اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر این نوع شرکت را ثبت کنند. • اشخاص حقوقی نیز با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان میتواانند به ثبت شرکت اقدام نمایند.

تفاوت سهم در ارزش‌های مختلف در شرکت چیست؟ مثلا ۱ سهم ۱ میلیون ریالی با ۱۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی چیست؟

تعداد و ارزش سهام یک فرد میزان مسئولیت او را در شرکت تعیین می‌ کند. برای مثال اگر فردی در یک شرکت ۱۰۰ سهم ۱ ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث تا ۱۰۰ ریال و اگر ۱۰۰ سهم ۱ میلیون ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

آیا یک شخص می تواند به تنهایی شرکت ثبت کند؟

خیر. حداقل دو نفر برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در ایران لازم است. اگر می خواهید مسئولیت و اداره شرکت و منافع آن برای خودتان باشد می توانید ۹۹ سهم را به خود و یک سهم را به شخص دوم اختصاص دهید و شخص دوم تنها سمت عضو هیأت باشد و یا صرفا سهامدار باشد و سمت مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره را خود به عهده بگیرید و حق امضاء را نیز تنها شما داشته باشید و شرکت شما تک مدیر عامله باشد.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود چه مدارک و اطلاعاتی نیاز داریم؟

مدارک هویتی اشخاص – گواهی عدم سوء پیشینه- موضوع فعالیت شرکت- نام شرکت- سمت اشخاص حاضر در شرکت

آیا در صورتی که شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم مالیات کمتری به نسبت شرکت سهامی خاص باید بپردازم؟

خیر. نوع شرکت ثبت شده تأثیری در مقدارمالیات نخواهد داشت. مقدار مالیات فقط بر اساس سود خالص سالیانه شرکت، توسط اداره دارایی برآورده و تعیین می شود.

یک ثبت شرکت مسئولیت محدود برای ثبت شدن چقدر زمان خواهد یرد؟

ثبت شرکت با توجه به روند آن و برخی مسائل تخصصی مجموعا بین حداقل ۱۰ روز تا حداکثر دو ماه طول می کشد.

آیا عضویت در شرکت با مسئولیت محدود، محدودیت سنی دارد؟

بله. اعضای هیات مدیره شرکتها باید حتما بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند. اما در شرکتهای سهامی خاص شخصی که به سن قانونی نرسیده نیز میتواند فقط به صورت سهامدار عضو شرکت شود اما امکان عضویت در هیأت مدیره را ندارد.

آیا فردی که کارمند رسمی دولت است نیز می تواند عضو شرکت با مسئولیت محدود شود؟

بله . کارمند رسمی دولت چه در شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص با شرایطی می تواند عضو هیأت مدیره شرکت باشد. در صورتی که فقط ۳% سهم داشته باشد و سمت و حق امضا نداشته باشد عضویت کارمند رسمی در هیأت مدیره مشکلی ندارد.

شرکت با مسئولیت محدود برای چه فعالیتهایی مناسب است و در چه زمینه هایی نمی‌تواند فعالیت کند؟ و معایب و محاسن این شرکت چیست؟

با این شرکت می‌توان کلیه امور بازرگانی، مهندسی، کامپیوتری، خدماتی، صنعتی، دیجیتالی، فناوری اطلاعات و سایر فعالیتها رو انجام داد. مجموعا شرکت مسئولیت محدود فعالیتی در زمینه خدمات ندارد. از جمله محاسن شرکت مسئولیت محدود این است که: فقط با ۲ نفر عضو می شود این شرکت را ثبت کرد. و روال ثبت و اداره آن ساده تر از سهامی خاص است. و از معایب این شرکت: برخی بانکها به شرکتهای مسئولیت محدود وام و تسهیلات نمی دهند. و همچنین معمولا شرکتهای دولتی برای شرکت در مناقصات و مزایدات فقط شرکتهای سهامی خاص را پذیرش می کنند.

روال کلی ثبت شرکت به طور خلاصه چیست؟

اقداماتی که توسط موکل انجام می‌شود: – دریافت مشاوره نهایی و تکمیلی به صورت حضوری یا غیر حضوری – عقد قرارداد و ارسال مدارک به صورت حضوری یا غیر حضوری – ارسال مدارک مورد نیاز و اطلاعات لازم جهت شروع به ثبت

آیا می توانم فعلا شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم و بعدا آن را به سهامی خاص تغییر دهم؟

خیر. متاسفانه در حال حاضر امکان ثبت شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس وجود ندارد.

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

متخصصین و مشاوران کاردوک آماده اند تا کلیه مشکلات شما در زمینه ثبت شرکت را رفع نمایند. همچنین می توانید با دریافت خدمات مشاوره تلفنی و حضوری کاردوک پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت با مسئولیت محدود



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت با مسئولیت محدود ,
:: بازدید از این مطلب : 990
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ ( Digital marketing ) به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد. با توجه به توسعه فناوری اطلاعات، افزایش استفاده از موبایل و ضریب نفوذ اینترنت در سال های اخیر، امروزه بازاریابی دیجیتال به عنوان یک دانش و تخصص مستقل برای درآمد زایی در نظر گرفته می شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: دیجیتال مارکتینگ

تعریف دیجیتال مارکتینگ

سایت hubspot که سایت های معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتالی و استراژی محتوا است؛ دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک چتر مفهومی معرفی کرده است. به عبارت دیگر برای درک دیجیتال مارکتینگ باید همه ی تکنیک ها و ابزار های زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال را بشناسیم. اگر چه تعریق واحدی برای بازاریابی دیجیتال در دست نیست اما می توان تعریف زیر را به عنوان بهترین تعریف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت:

بازر یابی دیجیتال مجموعه ای از ابزار و فعالیت هایی است که برای بازاریابی خدمات و محصولات مختلف در بستر دیجیتال ( اینترنت، موبایل و سایر ابزار های دیجیتال ) مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

از جمله ابزار های موجود در بازاریابی دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • تبلیغ مستقیم (Native Advertising)
  • اتوماسیون بازاریابی ( Marketing Automation )
  • ایمیل مارکتینگ ( Email Marketing )
  • تولید محتوا
  • تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising)
  • ازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
  • استراتژی محتوا (Content Strategy)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising)
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

نکته ای که باید بدانید این است که در لیست فوق همپوشانی وجود دارد ولی به دلیل این که در بسیاری از منابع و کتاب ها معتبر به همین شیوه آورده شده است. ما هم از روش رایج برای توضیح دادن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کردیم.

مزیت های دیجیتال مارکتینگ

استفاده از رسانه ی دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار مزیت های بسیاری نسبت به روش ها و بازاریابی سنتی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • امروزه روش تصمیم گیری مخاطبان نسبت به گذشته عوض شد
  • جذب مخاطبان بیشتر
  • دست یابی راحت به مخاطب و مشتری هدف کسب و کار خود
  • صرف هزینه کمتر نسبت به روش ها و بازاریابی سنتی ( اسپم مارکتینگ )
  • در اختیار داشتن ابزار های سنجش و آنالیز
  • امکانات متنوع تبلیغاتی
  • قابلیت بهبود سیستم در کمترین زمان

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست. اصطلاح بازاریابی اینترنتی اصطلاحی قدیمی تر است و که در گذشته رواج داشت. با گذر زمان و پیشرفت و گسترش تنوع ابزار های دیجیتالی، بتدریج اطلاح بازاریابی دیجیتالی جایگزین این اصطلاح شد.

چگونه می توانیم دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم ؟

در بستر اینترنت سایت های زیادی در حال ارائه خدمات آموزشی به صورت محصول و دوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند. مرکز مشاوره کاردوک مقالات مختلف آموزشی در این حضوزه در سایت و کانال تلگرام خود منشتر کرده است. همچنین می توانید از خدمات مشاوره و دوره های مختلف مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک در این زمینه بهرمند شوید.

مشاوران مرکز مشاوره کاردوک آماده ارائه خدمات در زمینه بازاریابی دیجیتالی به شما هستند

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید و تصمیم به طراحی استراتژی های برای مجموعه خود دارید. می توانید با متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک تماس بگیرید و زمان جلسه مشاوره تلفنی و حضوری خود را هماهنگ کنید.

توجه داشته باشید که یک راه حل کلی مناسب برای تمام کسب و کار ها وجود ندارد و با توجه به نوع مخاطب و وضعیت فعلی کسب و کار شما در بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مشخص می گردد.

ما با بررسی نیاز ها و فرایند های کسب و کار شما می توانیم پیشنهادات مفیدی در زمینه بازاریابی دیجیتال به شما ارائه دهیم.

طراحی استراتژی بخش بسیار مهم طراحی و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی شما در حوزه دیجیتال می باشد و باعث می شود که اثر بخشی و نرخ بازگشت سرمایه گذاری افزایش یابد.

نظر شما در مورد بازاریابی دیجیتالی چیست ؟

این مطلب با نظرات شما تکمیل می شود. ما در کاردوک مشتاق دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.    

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: دیجیتال مارکتینگ



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ، ,
:: بازدید از این مطلب : 839
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

زمانی که قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی را به عنوان یک کارآفرین دارید؛ مهمترین مسئله ای که با آن روبرو هستید تصمیم گیری برای انتخاب صحیح نوع فعالیت و رشته شغلی می باشد. این انتخاب باید با توجه به زیر ساخت های موجود، توانایی، نقاط قوت و ضعف، پیدا کردن شناختی مناسب از بازار صورت گیرد. مرحله بعدی یادگیری دانش و مهارت های لازم برای اجرایی نمودن کسب کار می باشد. در طول این سال ها با افراد زیادی مواجه شدیم که ایده های خوبی داشتند ولی به دلیل عدم مطالعه و امکان سنجی درست و گرفتن مشاوره از متخصص بعد از صرف هزینه های زیاد مالی و زمان با شکست مواجه شدند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا 10 نکته مهم را که باید قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی بدانید را توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع کسب و کار خانگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: راه اندازی کسب و کار خانگی

1- راه اندازی کسب و کار خانگی باید در زمینه علایق و استعدادتان باشد

در اولین مرحله چندین زمینه برای کسب و کار خانگی با توجه به زیر ساخت ها، توانایی و علایق خود  انتخاب کنید. بعد از انتخاب کردن زمینه هایی که قصد فعالیت در آنها را دارید باید مطالعات دقیقی در مورد دانش، مهارت های لازم و بازار انجام دهید. کسب و کارهای مشابه را بازدید کنید چرا که با مطلع شدن از نقاط ضعف و قوت آنها شناخت خوبی نسبت به زیر ساخت های لازم، نیاز های مالی و فنی و به خصوص تصور درستی از بازار پیدا خواهید کرد.

2 – زمینه های مختلفی که برای کسب و کار انتخاب کردید را مقایسه کنید.

بعد از انتخاب و بررسی زمینه های مختلف فعالیت که راه اندازی کسب و کار خانگی به آنها علاقه دارید؛ باید این زمینه ها را از جنبه های مختلف مانند اقتصادی، بیشترین تطابق با علاقه ، مهارت های شما، آموزش های مورد نیاز، سرمایه اولیه و … بررسی نمود. به عنوان مقال اگر علاقه ای به کار با کامپیور و حوزه ای تی ندارید پس یادگیری برنامه نویسی سایت و اپ انتخاب مناسبی برای کسب و کار خانگی شما علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی توجیه دارد، نخواهد بود. در نتیجه شما باید زمینه ای را انتخاب کنید که علاوه بر این که از لحاظ مالی بیشترین سود را برای شما به همراه خواهد داشت؛ باید مطابق با علاقه، استعداد و توانایی شما نیز باشد.

3- بررسی بازار کسب و کار خانگی

برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید با نحوه ورود به بازار و چرخه مالی قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی خود آشنا باشید. به عنوان مثال یک خطاط که از تولید تابلو های خط خود لذت می برد با تولید و فروش آثار هنری مشتری پسند خود در بازار می تواند درآمد زایی داشته باشد. با این کار از محل فروش آثار خود نه تنها سرمایه لازم برای خرید مواد اولیه تولیدات بعدی خود را تامین کند بلکه با جذب رضایت مشتریان می تواند سفارش های بعدی خود را دریافت نماید. با این عمل این فرد جای خود را به مرور در بازار باز می کند.


توجه به نیاز و تقاضای بازار و استفاده از شیو های جدید بازاریابی ( عرضه محصولات در دنیای مجازی یا در نمایشگاه های هنری و … ) به وی کمک می کند تا با استفاده از بازخوردی که از مشتریان دارد زمینه کاری خود را گسترش دهد و همچنین محصولات خود را به نیاز و تقاضای مردم نزدیک تر کند. پس درآمدزایی مبتنی بر تقاضای بازار در کنار علاقه و مهارت شخص از عوامل اصلی یک کسب و کار خانگی موفق است.

4- داشتن سیستم حسابداری و اداری متناسب با کسب و کار خانگی

با توجه به اینکه کارآفرینان و شاغلین کسب و کار های خانگی غالبا متکی به  تجربه و مهارت فنی هستند لذا از ابتدا  لازم است یک نظام  اداری و حسابداری ساده متناسب با فعالیت های بنگاه ههای کوچک خود را برای مستند سازی انجام  امورات  اداری و  مالی خود پیاده سازی نماید این بخش را می توان در یک فرایند تقسیم کار منطقی سازمان یافته که درآن حد و مرزها و شرح وظایف هر کدام از افراد درگیر فعالیت در خانواده مشخص شده بر عهده یکی دیگر از اعضای خانواده قرار داده تا بصورت دوره ای با توجه به حجم فعالیت، تولیدات و براساس تقاضا و نیاز مشتری بتوان بازخوردهای مسیر فعالیت شغلی را چه بلحاظ تنوع محصول ، چه بلحاظ کیفیت و چه بلحاظ کمیت به دارنده اصلی کسب کار منتقل نماید.

5- راه اندازی کسب و کار خانگی در یک مکان مناسب

فضای انتخابی برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی بلحاظ  استقرار و انجام فعالیت باید بگونه ای انتخاب شود که در محیط زندگی قابل پیاده سازی باشد. در این راستا لازم است فعالیت ها بگونه ای انتخاب شود که بلحاظ تردد، سر و صدا و تامین فضا، ضمن حفظ حقوق تمامی همسایگان و اعضای خانواده قابلیت پیاده سازی در محیط منزل را داشته باشد.
مثلا اگر شما قصد  تولید محصولات غذایی را دارید فضای بهداشتی مورد استفاده در خانه به گونه ای باید انتخاب شود که امکان تولید محصول سالم و بازدید و نظارت سنواتی کارشناس بهداشت را داشته باشد. در این رابط به نظرات تمامی اعضای خانواده توجه کرده و سعی نمایید بهترین طرح استقرار انتخاب نمایید.

6- نکات امینی را در زمان راه اندازی کسب و کار خانگی خود رعایت کنید.

به امنیت خود، فرزندان و خانواده در ارتباط با مخاطرات شغلی توجه ویژه بنمایید اگر با مواد قابل اشتغال سر و کار دارید الزامات پیش گیری آتش نشانی را در زمان راه اندازی کسب و کار خانگی رعایت نمایید اگر با ابزار برنده کار می کنید، باید به آموزش و  برنامه ریزی پیش گیری از صدمات جسمی  توجه خاص داشته باشید. جعبه کمکهای اولیه را تهیه نمایید. در این ارتباط  از مشاورین ایمنی و و بیمه برای پیش گیری از صدمات احتمالی و جبران خسارات در صورت بروز حادثه راهنمایی بگیرید و برای رفع مشکلات با اعضای خود خود نیز بصورت منظم و هفتگی جلسه گفتگو داشته باشید.

7- طرح توجیهی کسب و کار خانگی خود را قبل از شروع کار آماده کنید.

پس از شناخت کامل از ابعاد فنی کار ، سرمایه مورد نیاز ،مواد اولیه و تجهیزات و ابزار  مورد استفاده  برای کسب و کار خانگی خود یک ساختار و طرح توجیهی فنی اقتصادی تهیه نمایید و در آن ضمن توجیه کار وضعیت شرایط احراز شغل، پارامترهای دیگری مانند شرح وظایف و مسئولیتهای و مزایای افراد درگیر در کسب وکار نیز مشخص نمایید. در این راستا از کمک مشاورین مرتبط استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طرح توجیهی ما را مطالعه نمایید.

8- مجوز مشاغل خانگی را دریافت نمایید.

از طرح های ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و  قوانین ،مقررات و آیین نامه های اجرایی  مرتبط کسب و کار خانگی خود آگاهی یابید. از طریق سامانه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه اجرایی مرتبط  مجوز  کسب و کار خانگی را  جهت قانونمند نمودن فعالیت و امکان استفاده از تسهیلات و حمایت های قانونی مرتبط با مشاغل خانگی دریافت نمایید.

9- با اصول بازاریابی نوین آشنا شوید

برای بازار یابی  فعالیت خود سعی نمایید از شبکه های اجتماعی در محیط اینترنت استفاده کنید. برای انجام این کار ضمن گرفتن مشاوره از یک فرد متخصص می توانید از اعضای خانواده خود استفاده کنید. بسیاری از بازار های مجاری موجود در فضای اینترنت امکان تاسیس فروشگاه مجازی را به شما می دهند . از امکانات بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

10- از خدمات مشاوره کسب و کار بهرمند شوید

مرحله به مرحله از ابتدای شروع ایده یابی تا زمان بهربرداری از کسب و کار خانگی خود سعی نمایید از مشاورین و کارشناسان متخصص استفاده کنید این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما برای راه اندازی کسب و کار خانگی تان می شود. همچنین دریافت مشاوره کسب و کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین مسیر را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید. مشاوره از یک فرد متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید در یک زمان کم فعالیت خود را گسترش دهید و شرایط لازم برای راه اندازی برای یک کارگاه را به دست آورید.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک حامی شما در راه اندازی کسب و کار خانگی تان

مشاورین مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک آماده اند تا به شما در تمامی مراحل گسترس و راه اندازی یک کسب و کار خانگی به شما کمک کنند تا بتوانید از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری نمایید. شما می توانید در هر کجایی که هستید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری این مرکز بهرهمند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع کسب و کار خانگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 

منبع: راه اندازی کسب و کار خانگی



:: برچسب‌ها: کسب و کار خانگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 927
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()