نوشته شده توسط : کاردوک

در سال 1400 فرایند صدور مجوز راه اندازی فارم‌های تولید رمز ارز در کشور تسهیل گردید بنا به دستورالعمل جدید ابلاغ شده وزارت صنعت معدن و تجارت در 25فرودین سال جاری صدور مجوز فعالیت استخراج رمز ارزها تسهیل و با شرایط زیر ممکن گردید.

تسهیل 4 شرط برای صدور جواز استخراج رمز ارزها

1- حداقل توان انشعاب برق مصرفی مورد نیاز صدور جواز تاسیس از 250 کیلوات مندرج در دستورالعمل قبلی به 100 کیلوات کاهش پیدا کرد.

2- امکان صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری استخراج رمز ارزهایی همانند بیت کوین در محل واحدهای موجود اعم از داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی مجاز گردید.

3- محدودیت گذشت حداقل سه سال از صدور مجوز برای استقرار فارم در محل واحدهای صنعتی غیر فعال بر داشته شد، لذا متقاضیان احداث فارم استخراج رمز ارز می‌توانند فعالیت خود را در داخل بنگاه‌های صنعتی غیرفعال شروع نماید.

4- امکان صدور بیش از یک مجوز در یک پلاک ثبتی صنعتی در صورت داشتن ظرفیت مازاد در بنگاه مطابق با ضوابط  مجاز گردید و بنگاه صنعتی می‌تواند ضمن حفظ تولید خود از مازاد ظرفیت و زیرساخت خود برای شروع یک فعالیت صنعتی دیگر همانند استخراج رمز ارز استفاده نماید.

برای آشنایی با معایب و مزایای استخراج بیت کوین کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: تسهیل شرایط استخراج رمز ارز



:: برچسب‌ها: تسهیل شرایط استخراج رمز ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نظر به قانونی شدن فعالیت تولید رمز ارز در کشور طی مصوبه هیئت دولت و مفاد دستورالعمل ابلاغی شماره 5007 وزارت صمت در سال 1398 امکان اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری در سامانه بهین یاب مهیا شد و با توجه به جذابیت بازدهی اقتصادی این فعالیت از زمان تصویت تاکنون و افزایش قیمت پانصد درصدی قیمت رمز ارزها طی هراه اندازی فارم ماینینگمین مدت روش‌های مختلفی برای شروع این کسب و کار معرفی شده است. راه اندازی فارم ماینینگ بیشتر از پیش مورد توجه عموم قرار گرفته است. با این حال هنوز ریسک‌ها و روش‌های سرمایه گذاری چندان شناخته شده نیست. در ادامه برخی از روش ها را شرح داده‌ایم. شما می‌توانید با دریافت مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال از کارشناسان برای نحوه ورود به این بازار راهنمایی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: مشارکت و اجاره در فارم ماینینگ

راه اندازی فارم ماینینگ تولید رمز ارزها

با توجه به تجارب کاردوک در صورت توانایی مالی تامین محل و زیرساخت مجاز در شهرک‌های صنعتی یا نیروگاه‌های بخش حصوصی (CHP) و امکان مهیا شدن تامین حداقل 250 کیلوات برق، امکان خرید داخل یا واردات دستگاه‌های رمز ارز متناسب با طرح توجیهی فنی اقتصادی و جواز تاسیس صادره میسر است. بدیهی است پس از تامین دستگاه‌ها، کابین و اتاق استقرار ماینرها و برقراری شبکه برق، اینترنت و تراکینگ داخلی دستگاه امکان راه اندازی و کانفیگ سیستم‌ها بر روی کیف پول و اتصال آن‌ها به استخر رمز ارز فراهم می‌گردد. در تمامی این مراحل می‌توانید از مشاوره کارشناسان کاردوک جهت راه اندازی فارم استفاده نمایید. برای طراحی و راه اندازی ماینر ها کلیک کنید.

 

 اجاره یا مشارکت در راه اندازی فارم ماینینگ

نظر به ظرفیت محدود تامین امکانات زیر ساختی و انرژی و در نتیجه محدودیت در اخذ مجوز فعالیت تولید رمز ارز متناسب با دستورالعمل‌های  قانونی ابلاغ شده و همزمان عدم توانایی مالی و رکود تعدادی از دارندگان محل و جواز تاسیس فارم استخراج رمز ارز در تامین حداقل تعداد دستگاه‌های مورد نیاز و به علت تورم بسیار زیاد قیمت ماینرها و راکد شدن این بنگاه‌ها، این امکان برای سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی سریع و موجه فارم رمز ارز را دارند فراهم شده است.

تا با رعایت مقررات قانونی اقدام به اجاره و یا مشارکت در راه اندازی فارم استخراج رمز ارز بنمایند. در این شرایط لازم است سرمایه گذار با استفاده از کارشناسان خبره نسبت بررسی مستندات و زیرساخت‌های اصولی موجود به لحاظ ارزش‌گذاری، رعایت استانداردهای کیفیت و ظرفیت دستگاه‌ها، ساختار سیستم‌های تاسیساتی و امنیتی فارم و رعایت مسایل حقوقی از مشاورین ذی‌صلاح استفاده نماید. برای آشنایی با معایب و مزایای استخراج بیت کوین کلیک کنید.

راه اندازی فارم ماینینگ مجاز به روش هتلینگ

نظر به اینکه تعدادی از فارم‌های قانونی دارنده جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری استخراج انواع رمز ارز که دارای زیرساخت و برق مازاد بلا استفاده هستند و در راه اندازی فارم خود تمامی استانداردهای استقرار و تراکینگ دستگاه‌ها شامل ایزولاسیون و عایق سازی اتاق ماینرها، تاسیسات کولینگ مناسب، سازه استاندارد، سنسورهای مختلف کنترلی، سیستم های اطفای حریق، استابلایزها و کنترلرهای ولتاژ، آمپر و فرکانس و مقاومت، بیمه ماینرها و تجهیزات، پهنا باند مناسب اینترنت پایا، مانیتورینگ و سیستم‌های امنیت دستگاه‌ها هستند، می توانند با رعایت مقررات قانونی اقدام به نگهداری دستگاه‌های تولید رمز ارز دیگران تا سقف ظرفیت بلا استفاده فارم بنمایند.

بدیهی است در این گونه موارد رعایت تمامی موارد حقوقی و فنی فی مابین صاحبان فارم و دارندگان دستگاه رمز ارز جهت قرارگیری در شرایط  ایده آل همانند امکان پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته، دارا بودن برنامه ریزی و نیروی انسانی متخصصین نگهداری تعداد بالای ماینر، سرویس منظم دوره‌ای دستگاه‌ها، پایش منظم با دوربین مدار بسته و دزدگیر حرارتی، تعرفه هتلینگ مناسب، امکان کانفیگ ماینرها برای تولید انواع رمز ارز همانند بیت کوین، لایت کوین، آولانچ، بیت کوین کش، اتوم، پلی گون، سویپ، هات، کش، اتریوم، ترون، مونرو، ‌دش، زیکش، دیکرید، دیجی بایت، ورج، کومودو، زدکوینو تمامی کوین‌های دیگر امکان بازدید و مانیتورینگ از راه دور وضعیت هش ریت، درجه حرات و دور فن ماینرها الزامی است. جهت اجرا شدن هتلینگ دستگاه‌های ماینر باید از تمامی مراحل از مشاور کارشناسان باتجربه و متخصص استفاده شود.

سرمایه گذاری  در فارم های قانونی موجود

افرادی که  دارای سرمایه کمتری نسبت به تامین مالی فراهم کردن حداقل های قانونی مورد نیاز راه اندازی یک فارم تولید رمز ارز را دارند و قصد درگیر شدن در حوزه خرید دستگاه‌ها، مالکیت و نگهداری ماینرها نمی‌خواهند بشوند و فقط تمایل دارند در یک فارم رمز ارز براساس یک نرخ کارکرد مشخص که مطمئناً نرخ بازدهی بیشتری نسبت به نرخ‌های متعارف را دارد، سرمایه گذاری کنند؛ باید از فارم و سابقه مالکان آن شناخت دقیق داشته و سرمایه گذاری مطمئن را در قبال اخذ تضامین کافی حقوقی انجام دهند. در این رابطه لازم است از مشاوره تخصصی در حوره های فنی فارم رمزارزها و مشارره حقوقی استفاده نمایند.  

راه اندازی فارم با روش کلود ماینیگ

در شیوه مشارکت رایانش ابری استخراج رمز ارز فارم‌های معتبر قادرند مجموعه خود را با استفاده از کارشناسان یا موسسات تعیین صلاحیت شده ظرفیت سنجی نمایند. قابلیت جذب سرمایه گذاری را بر روی کارکرد فارم از طریق سامانه متصل و از طریق دنیای مجازی فراهم نمایند. در حال حاضر در داخل کشور نظر به مخاطرات سرمایه گذاری بر روی رایانش ابری استخراج انواع رمز ارز در دنیای مجازی لازم است. فقط با فارم‌های معتبر که مجوز و تضمین‌های لازم را از ارگان‌ها و نهادهای رسمی نظارتی و دولتی گرفته باشند و از طریق سازمان توسعه تجارت نماد اعتماد دریافت کرده باشند، در صورت تعریف و ارایه تضمین حقوقی بازپرداخت اصل، کارکرد و سود سرمایه گذاران می‌توانند به عنوان روشی برای سرمایه گذاری مطرح باشد.

در این روش سرمایه گذاران عملاً رمز ارزهای استخراج شده یک فارم قانونی را خریداری می‌کنید و همانند سپرده گذاری در بانک پول‌های خود را می‌توانند در کیف پول اختصاصی به  صورت رمز ارز نگهداری کنند، لذا قیل از استفاده از این شیوه سرمایه گذاری لازم است از مشاوره‌های متخصص این حوزه بهره بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  سرمایه گذاران حوزه رمز ارز های مجازی

در زمینه مشاوره سرمایه گذاری و اخذ مجوزهای تولید انواع رمز ارز و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز براساس پلان‌های مهندسی و در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک بشرح ذیل می‎‌توانید کمک بگیرید.

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی را ه اندازی فارم استخراج رمز ارز
  • ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری  و مشارکت در تولید انواع رمز ارز
  • ارایه مشاوره انتخاب ماینرها متناسب با میزان سرمایه گذاری
  • مشاوره بازسازی  ونوسازی فارم های موجود

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: مشارکت و اجاره در فارم ماینینگ



:: برچسب‌ها: مشارکت و اجاره در فارم ماینینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا زمان مناسبی برای نگارش طرح توجیهی مربوط به تولید لوله خونگیری ونوجکت در ایران است؟ بر اساس آخرین ارزیابی های آماری ارزش بازار تجهیزات پزشکی در سال 2019 به 456.9میلیارد دلار رسیده است و از سال 2015 با نرخ رشد سالانه 4.4درصد افزایش یافته است. در حال حاضر بدلیل رشد تولید ونتیلاتورها و تجهیزات مورد نیاز برای معالجه بیماران مبتلا به COVID-19  و پیشگیری از کرونا  انتظار می‌رود این بازار در سال 2021 با درصد بسیار بالاتری بهبود و توسعه یافته و تا سال 2023 به بالاتر از 603.5 میلیارد دلار برسد.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 منبع: طرح تولید لوله خون گیری ونوجکت

لوله خونگیری ونوجکت | معرفی محصول

لوله‌های خونگیری یا ونوجکت وسیله‌ای است که در زمان خونگیری یا نمونه‌گیری خون بیماران و یا افراد اهدا کننده خون مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. مکانیزم کار این لوله بگونهای است که با ایجاد خلاء سبب انتقال خون از رگ شده و فرایند خون گیری را بسیار سادهتر مینماید.

این سیستم دارای یک سوزن دوطرفه است که به همراه نگهدارنده توسط متخصص وارد رگ شخص شده و سمت دیگر سوزن با پوشش پلاستیکی شیشه خلاء را سوراخ میکند. جریان خون به علت اختلاف فشار به داخل شیشه کشیده میشود. میزان همولیز ایجاد شده در لولههای خونگیری در هنگام استفاده از سرنگ در زمان استفاده از سیستم‌های خونگیری تحت خلاء ونوجکت کاهش می‌یابد.

این محصول به دلیل کاربرد آسان در عمل خونگیری بسیار مورد استفاده است. جنس این لوله‌ها از پلی اولفین‌های پزشکی شامل پلی اتیلن و پلی پروپیلن با گرید خاص بوده و فرایند تولید با ژل و افزودنی‌های استاندارد پزشکی پر شده و در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

 

انواع لوله های خونگیری ونوجکت 

لوله ونوجکت ژلدار

لوله‌های ژلدار دارای سرپوش متنوع همانند قرمز یا زرد و دارای ماده فعال کننده انعقاد و ژل جدا کننده هستند. این لوله جایگزین مناسبی برای لوله‌های قدیمی است در لوله‌های ژلدار بدلیل ماده فعال کننده انعقاد، زمان لخته شدن خون جهت جداسازی سرم خون کمتر از لوله‌های لخته می‌باشد و ژل جدا کننده آن به عنوان یک لایه در حد فاصل لخته و سرم قرار می‌گیرد. این لوله در حجم‌های متفاوت همانند 5 و 8 میلی موجود است.

لوله فاقد خلاء

لوله‌ها با توجه به نوع کاربرد دارای برچسب، رنگ‌های درپوش و سایزهای متفاوتی می‌باشند. لوله‌های بدون خلأ در انواع فعال‌کننده لخته و ژل (SST)  فعال‌کننده لخته، ضد انعقادی EDTA، انعقادی ESR تولید می‌شود. لوله‌ای ساده ماده فعال کننده‌ای و ژل ندارد و برای اسپکترومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله‌های دارای خلاء

انواع لوله‌ها با توجه به نوع ماده ضد انعقاد درون آن‌ها رنگ درپوش متفاوتی دارند. درپوش های رنگی که دارای ژل جدا کننده یا ماده فعال کننده لخته است و در بیوشیمی، ایمونولوژی، سرولوژی و بانک خون کاربرد دارند. ژل های جدا کننده حاوی یک ماده خنثی بوده که سبب تغییر موقتی ویسکوزیته خون در طی سانتریفوژ می‌شوند.

دانسیته این ژل‌ها باعث می شود که مابین سلول‌ها  و سرم یا پلاسما قرار گیرند. مزیت وجود خلاء در این لوله‌های خونگیری سبب می‌شود تا مراکز آزمایشگاهی ازآن استفاده نمایند. تولید این لوله‌ها و ایجاد خلأ در آن ها در فرایند تولید نیازمند استفاده از سطح تکنولوژی اتوماتیک پیچیده‌ای در تولید انبوه می‌باشد. 

لوله های با درپوش زرد رنگ

این لوله‌ها تحت خلأ خون گیری SST دارای ماده فعال کننده لخته و ژل پلیمری جهت جداسازی سرم از نمونه گرفته شده بوده و برای آزمایشات بیوشیمی، سرولوژی و ایمونولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله های با درپوش قرمز رنگ 

این لوله تحت خلأ خون گیری Serum دارای ماده فعال کننده لخته با ترکیبات سلیکا بوده و در حجم‌های ۳، ۵، ۷ و ۱۰ موجود می‌باشد و برای جداسازی سرم از نمونه خون بوده و برای انجام آزمایشات و برای آزمایشات بیوشیمی، سرولوژی و ایمونولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله های با درپوش بنفش رنگ

این لوله خلأ خونگیری EDTA  دارای ماده ضد انعقاد اتیلن دی آمین تترا استیک اسید بوده و در دو نوع تولید می‌شود و در حجم های ۲، ۳، ۴۰۵ و ۶ میلی لیتر وجود دارد و از آن برای آزمایشات هماتولوژی، گروه آزمایشCBC و ایمونولوژی استفاده می‌گردد.

لوله های با درپوش آبی

این لوله خلأ خون گیری انعقادی دارای ماده ضد انعقاد سیترات سدیم می‏‌باشد. نسبت خون به ضد انعقاد در این لوله ها نسبت ۹ به ۱ است. این لوله در حجم‌های ۸  و ۷. ۲ و ۵ . ۴ میلی لیتر موجود است و از آن در آزمایشات انعقادی نظیر PT، PTT و فیبرینوژن استفاده می‌شود.

لوله های با درپوش  سبز

این لوله دارای خلأ خون گیری PST حاوی ماده ضد انعقاد هپارین و ژل پلیمری سدیم یا لیتیم هپارین بوده و در حجم‌های ۳، ۵ و ۷ میلی لیتر موجود است. جهت جداسازی پلاسما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله در آزمایشات بیوشیمی اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله های با درپوش مشکی و خاکستری  رنگ

این لوله‌ها دارای ماده ضد انعقاد سدیم سیترات بوده و برای آزمایشات تشخیص نرخ ته نشینی گلبول‌های قرمز از این لوله استفاده می‌شود و در صورت داشتن ماده ضد انعقادی سدیم فلوراید برای اندازه گیری گلوکز پلاسما خون و در پوش خاکستری استفاده می‌شود.  

کدهای آیسیک محصول  

تعرفه و آیسیک تولید انواع لوله‌های خون گیری بشرح ذیل است. 

محصول

کد آیسیک

لوله هاي انتقال خون

33111454

لوله هاي خون گيري بدون هوا

33111454

لوله خونگيري پلاستيكي

2520412854

 

کالاهای جايگزين لوله خونگیری ونوجکت

محصول جایگزین لوله های خون گیری تحت خلا نوع ساده و قدیمی آن که خاصیت خلاء پذیری را ندارند می‌باشد که در دهه قبل بسیار مورد استفاده بود و با رشد تکنولوژی لوله‌های خون گیری جدید استفاده می‌شود.

دانش فنی و فرایند تولید لوله های خون گیری ونوجکت

در فرایند تولید محصول ابتدا مواد اولیه محصول شامل گرانول‌های اصلی به همراه رنگ دانه یا مستربچ در صورت نیاز پس از گازگیری به داخل دستگاهای تزریق تغذیه می‌شود و فرایند پلیمریزه شدن و شکل گیری محصول بر اثر فشار و حرارت در سیلندر ماردون و قالب دستگاه انجام می‌شود. محصول پس از بازشدن قالب توسط سیستم پران از دستگاه خارج و پس از پلیسه گیری آماده ورود به خط مونتاژ می گردد.

پس از تکمیل هردو بخش مکمل، لوله خونگیر استریل شده و مواد افزودنی لازم شامل ژل فعال کننده انعقاد، ژل جدا کننده سرم، سیترات سدیم و یا … به آن اضافه و تزریق می‌شود. بعد از آماده شدن لوله، هوای داخل لوله‌ها توسط کمپرسورهای ایجاد خلاء طی فرآیندی خارج شده تا وجه تمایز این لوله‌ها با لوله‌های متداول مشخص گردد. محصول استاندارد مطابق تاییدیه‌های استانداردها و آزمایشگاه همکار آماده برچسب گذاری شده و قرارگیری استند یا در بسته بندی‌های کارتنی ۱۰۰۰ یا ۱۲۰۰ عددی قرار می‌گیرد. بخش‌های مختلف تولید بنگاه عبارتند از:

  • واحدهای فیدرینگ مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته
  • واحد تزریق و فرمینگ تیوب و واحد ترزیق درب تیوب و استند لوله
  • واحد مونتاژ رباتیک درپوش و برچسب زن
  • واحد مانیتورینگ و کنترل
  • واحد خروج ضایعات و محفظه فلش بک
  • واحد بسته بندی نهایی

 

ماشین آلات و تجهیزات  اصلی خط تولید لوله خونگیری ونوجکت:

ماشین آلات مورد نیاز یا بنگاه با ظرفیت سالیانه 16 میلیون عددی سالیانه  طرح تولید لوله خونگیری عبارتند از:

ماشین تزریق پلاستیک قطعات محصول چهار دستگاه، قالب لوله و درب پلاستیکی 16*100 دو دست،  قالب لوله و درب پالستیکی 12*75  دو دست، سیستم و ماشین آلات خط مونتاژ لوله آزمایش 2 دستگاه، سیستم تزریق ژل  یک دستگاه، دستگاه شیرینگ پک 1دستگاه، سیستم کولینگ چیلر و پنوماتیک، دستگاه بسته بندی محصول. کلیه ماشین آلات را می‌توانید با هماهنگی کاردوک تهیه، نصب و راه اندازی نمایید.

 

بررسی وضعیت تولید لوله خونگیری ونوجکت

تعداد واحدهای تولید لوله‌های ونوجکت دارای پروانه بهره برداری کشور 6 واحد بوده که با ظرفیت اسمی 59 میلیون عدد فعالیت می‌نمایند. ازکل تعداد 60 جواز تاسیس صادره 5طرح درحال احداث با پیش بینی ظرفیت 1221 تن در 4 واحد و حدود سه میلیون عدد در دو حد در حال فعالیت می‌باشند. تعداد جوازهای تاسیس صادره تولید لوله‌های خونگیری کشور دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور وجود دارد.

واحدهای دارای پروانه تولید لوله‌های خون گیری پزشکی

موضوع

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

ظرفیت 1

2

124517

30

2810000

عدد

ظرفیت 2

4

142446

71

1221

تن

جمع

6

266963

101

 

طرح های دارای جواز تاسیس  تولید لوله های خون گیری پزشکی

موضوع

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

ظرفیت 1

3

10214

47

20012000

عدد

ظرفیت 2

10

1133273

207

2565

تن

جمع

13

1143487

254

سرمایه گذاری مورد نیاز برای تولید لوله خونگیری ونوجکت

بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری حدود 60میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از30درصد بوده ظرف سه سال و نیم بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی مونتاژ 16  میلیون عدد در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین  

2000

متر مربع

2

زیربنا کل تولیدی ،خدماتی  

600

متر مربع

3

ماشین آلات  صنعتی

25200

میلیون ریال

 شاخص های مالی

موضوع

 

نرخ بازده داخلی IRR

28

دوره برگشت سرمایه

7/3

درصد فعالیت در نقطه سر به سر

3/31

 مزایای اجرای طرح تولید لوله خونگیری ونوجکت

بخش زیادی از نیاز کشور به لوله‌های تخصصی پزشکی از محل واردات تامین می‌شود. تولید با توجه به وضعبت زیرساخت‌های پزشکی کشور و سطح مهارت نیروی انسانی تولید تجهیزات پزشکی را می‌تواند به مزیت رقابتی در سطح منطقه تیدیل شود. مزیت های تولید این محصول فرایند تولید سایر محصولات مشابه را نیز توسعه خواهد داد و مزیت آن در کشور عبارتند از:

  • حایگزینی صادرت و تولید ارزش افزوده بیشتر در داخل کشور
  • امکان صادرات به کشورهای همجوار
  • بهره گیری ازسطح اتوماسیون وتکنواوژی تولید پیشرفته  
  • قابلیت تولید بصورت کاملابهداشتی
  • امکان سفارش وساخت ماشین آلات با هماهنگی کاردوک بصورت مدیریت ساخت و راه اندازی

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار وبرآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی وضعيت قابل قبولی را بلحاظ مالی برای مونتاژ، بسته بندی و استریل آنژیوکت محصول نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح تولید لوله خون گیری ونوجکت



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید لوله های یکبار مصرف خون گیری ونوجکت ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا طرح تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی در ایران صرفه اقتصادی دارد؟ مصرف ظروف یکبار مصرف در اشکال، اندازه‌ها و کیفیت‌های متعدد در جهان بدلیل ارزانی، حفظ بهداشت و جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا بسیار رایج شده است و تکنولوژی‌های تولید آن بشدت گسترش پیدا کرده‌اند. ظروف يك بار مصرف گياهی بدلیل تجریه پذیری و زمان سریع برگشت به طبیعت نسبت به ظروف پلاستیکی و داشتن مزیت سلامت و بهداشتی بودن در زمان استفاده و تماس با مایعات و غذاهای گرم بسرعت در حال توسعه در بازار مصرف هستند. شکل و ظاهر ظروف گیاهی تولید شده از گرانول‌های گیاهی کاملا همانند ظروف پلاستیکی است با این مزیت که مدت زمان زیست تخریب‌پذیری آن‌ها در طبیعت بسیار کوتاه‌تر است.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

طرح تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی | تعریف محصولات

ظروف یکبار مصرف گیاهی مورد استفاده در صنایع غذایی از پلیمرهای طبیعی بر پایه نشاسته ذرت، گندم یا سیب زمینی ساخته شده است و بسیار با طبیعت و محیط زیست سازگار هست. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

مشخصات و ويژگی‌های ظروف یکبار مصرف گیاهی  

نشاسته یک پلیمر طبیعی گیاهی هیدروفیل است که برای ایجاد خواص آب گریزی درگرانول آن از ترکیب آن با اسیدهای چرب استفاده می‌شود. در فرایند فراوری و تولید گرانول مورد نیاز ساخت ظروف گیاهی از افزودن ترکیبات دیگری همانند موم، روغن گیاهی، گلوتن و سلولز به نشاسته استفاده می‌شود تا خواص مکانیکی و فیزیکی مناسبی همانند استحکام، شفافیت، براقی و انعطاف پذیری را هم در فرایند ساخت ظرف و هم در محصول تولیدی ایجاد کند تا امکان بکارگیری ظروف تولیدی در دماهای بالا که برای ظروف یکبار مصرف پلاستیک مجاز نیست نیز فراهم شود. مزيت اصلی استفاده از ظروف گیاهی حفظ سلامتی انسان‌ها و كاستن از آلودگی‌های محيط ‌زيست است.

در چه جاهایی از پلیمرهای گیاهی استفاده می‌شود؟

از پليمرهای گياهی می‌توان در تولید گلدان نشاء گیاهان کشاورزی بدلیل تجزیه پذیری و عدم نیاز به خارج كردن نهال و نشاء از داخل آن بعد از کاشت و رشد  استفاده کرد. در حوزه پزشكی از اين پليمرها در ساخت ظروف يكبار مصرف پزشكی حاوی روكش دارویی نیز استفاده می‌شود.

اسباب‌بازي‌های ساخته شده از جنس پلیمرهای گياهی برای كودكان مخاطرات استفاده از محصولات پلاستکی را ندارند. ظروف یکبار مصرف گیاهی ضمن نداشتن عوارضی طی حداکثر 6 ماه نیز می‌توانند تجزیه شوند. مواد اولیه اصلی  تشکیل دهنده پلیمرهای گیاهی ساخت ظروف در هرکشور می تواند بر اساس مزیت‌های کشاورزی آن کشور از نشاسته گندم یا ذرت و یا نشاسته سیب زمینی انتخاب شود. هرچند نشاسته سیب زمینی دارای خواص مناسبی برای تولید ظروف یکبار مصرف است، اما در ایران برای تولید این ظروف از گرانول تولید شده نشاسته ذرت استفاده می‌شود.

پليمرهای گياهی با حلالیت بالا در آب را برای ساخت کیسه‌هایی حاوی لباس بیمارستانی جهت شستشو در داخل لباسشویی استفاده می‌کنند تا پس از قرارگیری درمعرض آب جوش حل شده و لباس شسته شود.

کدهای ISIC ظروف یکبار مصرف  گیاهی

وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه ظروف یکبار مصرف بعنوان محصولات جانبی باید مورد بررسی قرار گیرند. کدهای آیسیک مرتبط  بر اساس سيستم طبقه بندی آيسيک، کد محصولات سلولزی گیاهی (21) در اين سيستم طبقه بندی شده و به عنوان محصول اصلی و گروه فعالیت اصلی با کدساخت انواع محصولات سلولزی گیاهی 2195 و تولید ظرف یکبار مصرف گیاهی با کد 2109512373 به عنوان محصول جانبی یا فرعی ارایه شده است.

جدول کدهای آیسیک ظروف یکبار مصرف به شرح ذیل می‌باشد.    

نام محصول

کد   ISIC

ظروف يكبار مصرف پوسيدني گياهي

2109512373

ظروف يكبار مصرف پليمري زيست تخريب پذير گياهي

2520512712

ظروف يكبار مصرف مواد غذايي و بهداشتي قالب گيري شده از خمير مواد سلولزي

2109512370

طرح تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی | استانداردهای تولید  

سازمان استاندارد ملی ایران و معاونت غذا دارو وزارت بهداشت و علوم پزشکی شرايط استفاده از انواع ظروف پلی استايرن را برای دمای بيش از ۶۵درجه سانتی گراد مجاز نمی‌دانند و ممنوعیت استفاده از انواع ظروف پلی استايرن برای بسته بندی روغن‌های خوراكی، مارگارين و كليه محصولاتی كه لايه خارجی آن‌ها چربی بوده را نیز اعلام کرده‌اند؛ لذا لازم است استانداردهای تولید ظروف تجزیه پذیر گیاهی در این حوزه مد نظر قرار گیرد.

شماره استاندارد ملی

 عنوان استاندارد

14000

ظروف یکبار مصرف گیاهی زیست تخریب -پذیر بر پایه نشاسته – ویژگی ها و روشهای آزمون

11547

ظروف پلی استایرن تولید شده به روش شکل دهی گرمایی جهت بسته بندی مواد غذایی -ویژگیها

طرح تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی | معرفی کاربردهای ظروف یکبار مصرف

در اکثر کشورهای جهان سعی بر این است که از مواد جایگزین پلاستیک استفاده شود. گرانول نشاسته، همـان خـواص مقـاومتی و کاربردی پلاستیک را دارد ولی تجزیه پذیر بوده و تا شش ماه 90درصـد آن در طبیعت تجزیـه می‌گردد.

ظروف یکبارمصرف گیاهی برای بسته بندی و حمل بهداشتی محصولات غذایی استفاده قرار می‌گیرد. در سر میز غذا و یا اغذیه فروشی‌‍ها و رستوران‌ها به عنوان وسیله سرو غذا و در مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی نظیر سلف سرویس ادارات و سازمان‌ها، سالن‌های غذاخوری رستوران‌ها، بوفه‌ها و در ارایه خدمات پذیرایی کلیه مراسم و جلسات و جشن‌ها  ضمن رعایت دقیق مسائل بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

طرح تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی | بررسی کالاهای جایگزین

کالاهای جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی همچون گذشته ظروف فلزی، چینی، شیشه ای و بطور کلی ظروف دارای استفاده مکرر می‌باشند که لزوما رعایت مسائل بهداشتی برای این گونه وسایل که استفاده مجدد از آن‌ها به دنبال شسته شدن و خشک کردن آن‌ها انجام می گیرد، زمان برتر و پرهزینه‌تر از وسایل یکبار مصرفی است که پس از استفاده دور ریخته می‌شوند.

البته رعایت قواعد و اصولی در برخی اماکن عمومی نظیر رستوران‌ها، هتل‌ها استفاده از ظروف چینی و شیشه‌ای را در اولویت قرار می‌دهد. روند جایگزینی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مورد استفاده در بسته بندی و حمل کالاهایی نظیر ماست یا شیر با ظروف پلاستیک سخت نظیر سطل های پلاستیکی ادامه دارد؛ چرا که رعایت مسائل بهداشتی و شستشوی دقیق و کامل این ظروف در  استفاده مجدد و قیمت تمام شده بالاتر، آن‌ها را غیر موجه جلوه می‌سازد.

طرح تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی | مواد اوليه مورد نیاز

گرانول‌های نشاسته دارای اندازه‌های مختلفی هستند و از ابعاد دو تا 150 میکرون تغییر می‌کند. شکل ظاهری گرانول می‌تواند گرد، بیضی یا چند وجهی باشد، پایه اصلی تشکیل دهنده گرانول‌های گیاهی نشاسته ذرت اصلاح شده، موم عسل، اسیدهای چرب، بیزواکس، سلولز می‌باشد.

 

طرح تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی | فرآيندتولید

تولیدظروف یکبار مصرف گیاهی با استفاده از گرانول‌های پليمرهای گیاهی  زيست تخريب‌پذير طی مراحل زیر انجام می‌شود.

1-فرایند تولید  گرانول گياهيیاز نشاسته و افزودنی‌ها با استفاده از دستگاه میکسر دور بالا

2-فرایند فیدرینگ گرانول به اکسترود و توليد ورق گياهی

3- فرایند الکترو وکیوم فرمینگ توليد انواع ظروف گیاهی از ورق

مرحله نخست

در مرحله نخست تولید گرانول نشاسته ذرت خوراکی با مواد استری کننده واکنش داده شده تا ماهیت هیدروفیلی آن تغییر کند. سپس نشاسته اصلاح شده با مواد افزودنی مانند موم عسل، اسیدهای چرب گیاهی جهت ارتقای خواص فیزیکی پلیمر همانند براقیت، نرمی و مقاومت گرمایی و استحکام در میکسر دور بالا اختلاط می‌یابد، تا پس از انتقال به بخش اکستروژن به صورت گرانول تهیه و تبدیل شود.

مرحله دوم

این محصول پس از رطوبت گیری آماده استفاده بعنوان مواد اولیه تولید ظروف گیاهی است و با انتقال به دستگاه اکسترودر دارای طراحی ويژه مارپيچ و سيلندر ویژه کاربرد گرانول گیاهی، تبدیل به ورق شده و سپس ورق به دست آمده به روش الکترو وکیوم ترموفورمینگ تبدیل به ظرف یکبار مصرف می‌شود.

مرحله سوم

گرانول در دستگاه اکسترود تحت تاثیر حرارت، اصطکاك و فشار باحالت خمیری توسط پیچ حلزون به جلو رانده و در شکل مناسب از یک قالب با مقطع کم عبور می‌نماید تا وارد بخش کشش در سیستم کلندر شود. پلیمر خروجی از قالب می‌تواند بدون وقفه و تا زمانی که اکسترودر تغذیه می‌شود  ادامه پیدا کند. در کلندرها ورق پلیمری تنظیم ضخامت شده و پس از پرس و کشش و کاهش دما در حالت نهایی ورق آماده تولید ظرف هم می‌تواند بصورت رول جمع آوری شود. رول ورق پلاستیکی با عرض و ضخامت مناسب آماده ورود به بخش ترموفرمینگ تولید انواع ظروف یکبار مصرف بسته بندی می‌گردد و یا بصورت پیوسته فیلم فرم گرفته مستقیماً به ماشین ترموفورمینگ منتقل شده و ظروف تولیدی از آن خارج شده و بخش بسته بندی می‌رود.  

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

 

 

بررسی بازار و رقبا

عمده‌ترین تولید کننده و مصرف کنندگان ظروف یکبار مصرف گیاهی در کشورهای پیشرفته‌ای هستند که بدلیل مخاطرات زیست محیطی محصولات پلاستیکی از تولید آن حمایت می‌کنند. این ظروف در بسته بندی صنایع غذایی و نیاز مبرم حمل آن استفاده می‌شود؛ لذا تولید آن در سطح بین المللی گسترش یافته است و در حال حاضر بر اساس آمار وزارت صمت از تعداد 300 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری 25 واحد به تولید صنعتی ظروف گیاهی مشغول می‌باشند.  

تعداد پروانه بهره‌برداری صادره تولید ظروف یکبار مصرف کشور  

واحد سنجش

ظرفيت

اشتغال

سرمایه

تعداد

نوع

تن

399643

11705

22059659

300

ظروف یکبار مصرف از مواد مختلف

تن

32057

565

723820

25

ظروف يكبار مصرف گياهي

جواز تاسیس های صادره  تولید انواع ظروف یکبار مصرف کشور   تاپایان  اسفند سال1399

واحد سنجش

ظرفيت

اشتغال

سرمایه

تعداد

تن

12542483

23019

65223129

1370

طرح توجیهی تولید ظروف یکبار مصرف   | سرمایه گذاری مورد نیاز

طرح تولید انواع ظروف یکبار مصرف با ظرفیت اقتصادی سالیانه تولید3000تن بررسی گردیده است. برای اطلاع از مشخصات عمومی طرح تولید ظروف یکبار مصرف می‌توانید از مشاوره کارشناسان کاردوک استفاده نمایید.

3000

زمین

150,402

سرمایه ثابت

3/3

دور برگشت سرمایه

41

نرخ بازده داخلي

33

نرخ بازده حسابداري(ARR)(درصد)

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی



:: برچسب‌ها: طرح تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید تیرچه فلزی چرا در ایران اهمیت دارد؟ در صنعت ساختمان کشور نزديک به 80درصد از سقف‌ و كف‌های ساختمان‌ها  از خرپا تیرچه ساخته شده است. ویژگی‌های بارز این محصول داشتن سرعت بالا در ساخت، هزينه كم و به صرفه بودن آن در صنعت ساختمان سازی است. الزامات رشد و توسعه صنعت ساختمان‌سازی در كشور، نياز به توليد انبوه خرپاهایی با كيفيت بالا و دارای استانداردهای مورد نیاز و قابل اعتماد را بیشتر نموده است. بنابراين ساخت تیرچه‌های بتونی به شیوه سنتی در محل ساختمان‌سازی به صورت دستی نه تنها نمی‌تواند پاسخگوی حجم بالای تقاضا باشد، بلكه از نظر اقتصادی و قابليت اعتماد و استاندارد محصول توجيه ندارد.

راه‌كار مناسب برای دستيابی به شرایط مطلوب، توليد انبوه خرپاهای پيش‌ساخته، تولید در كارخانه‌های مجهز و تخصصی خارج از محل سازه و به صورت کاملاً مكانيزه می‌باشد. در حال حاضر در بسياری از كشورها بنگاه‌های صنعتی متعددی در زمینه تولید سازه‌های فولادی به ويژه خرپاهای پيش‌ساخته فولادی فعالیت دارند و افزایش نياز عمرانی بویژه در احداث ساختمان‌ها و بناهای بزرگ نظير ورزشگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، پیمانکاران و سازندگان ساختمان‌ها به ويژه انبوه‌سازان را به خريد خرپاهای آماده از سازندگان معتبر كه محصولات آن‌ها از سطح كيفيتی بالا و يكنواختی برخوردارند، متمایل کرده است. خرید محصولاتی با هزينه كمتر، سرعت توليد بالاتر و قابل اعتماد، مزيت‌های بيشتری را در بازار ساخت وسازهای عمران و مسکن ایجاد کرده است.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید تیرچه فلزی

طرح تولید تیرچه فلزی | معرفی تیرچه فلزی 

تیرچه بتونی پيش ساخته فولادی عبارت است از شبکه پيش ساخته‌ای از آرماتورهای کششی و عرضی و ميلگرد اتصال بالایی که به شکل خرپا به همديگر جوش شده و ايستایی و مقاومت لازم را برای حمل و اجرا در سازه را تامين می‌کند. از اين محصول برای ايجاد سقف، راهرو، كف سالن‌ها و حتی سطوح شيب‌دار در ساختمان‌ها می‌توان استفاده نمود. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید تیرچه فلزی | ویژگی‌های تیرچه فلزی

مهمترين مزيت‌ محصولات ساخته شده از تیرچه های فلزی، قابلیت تولید آنها در اندازه و شکل های متفاوت متناسب با نیاز ،نقشه و پلان ارایه شده سازندگان ساختمان، به صورت انبوه و متناسب با ویژگی‌های کیفی و کمی یکسان و استاندارد است.

ویژگی‌ها و مزایای انواع تیرچه فلزی به شرح زیر است:

  • نداشتن نیاز به جک و شمع بندی زیر سقف
  • امکان همزمانی بتن ریزی در چند سقف ساختمان
  • سرعت بالای اجرای سقف
  • سهولت نصب و اجرای داکت‌های تاسیساتی   
  • صرفه جوی و کاهش مصرف بتن در سازه
  • کمک به سبک سازی سقف با توجه به استفاده از بلوک‌‏های توخالی با یونولیت               
  • عایق سازی سقف در برابر انتقال صدا و حرارت
  • ایجاد صرفه جویی در مصرف مقاطع آهنی در سازه
  • حذف فرایند طولانی ساخت خرپا غیر استاندارد سنتی

 

معرفی کد های آیسیک تیرچه پیش ساخه مسلح

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

2695612319

تيرچه بتنی مسلح پيش ساخته

2929412529

توليد سازه تيرچه دستگاه اتوماتيك

2695512319

تيرچه بتنی

2811512324

تيرچه فولادی

2695612376

تيرچه بتنی مسلح پيش تنيده

طرح تولید تیرچه فلزی | مواد اولیه تولید و آماده سازی تیرچه های فلزی 

مواد اوليه اصلی تولید تیرچه فلزی را انواع میلگرد و ورق آهنی تشكيل می‌دهد. میلگرد هم بصورت کلاف و هم بصورت شاخه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب واحدها برای دستیابی به سایز مناسب و عاج دارد نمودن میلگرد کلاف از سیستم کشش و آنیلینگ آن استفاده می‌کنند.

برای ساخت خرپا می‌توان از انواع فولادهای ساختمانی در دو حالت نورد گرم شده (فولادی که در دمای بالا شکل دهی می شود) و فولاد اصلاح شده (فولاد نورد گرم خنک شده است که با غلطک‌های نورد اضافی شکل داده می‌شوند تا به ابعاد دقیق‌تر و کیفیت سطحی بهتر برسند) استفاده نمود. مهم‌ترين نوع فولادی كه در كشور رايج است، فولادهای ساختمانی كربنی ساده است. در حالی كه در كشورهای صنعتی فولادهای فوق مستحكم كم آلياژ و ميكروآلياژ با تركيبات مختلف رايج است كه دارای استحكام بالاتری است و از همه مهم‌تر دارای نسبت استحكام به وزن بالاتر نسبت به فولادهای كربني ساده هستند. اين دسته از فولادها جوش‌پذيری بالایی نيز دارند.

 

طرح تولید تیرچه فلزی | مواردکاربرد تیرچه فلزی

انواع تیرچه فلزی به عنوان كالای مصرفی در صنعت ساختمان شناخته می‌شوند. و می‌تواند به عنوان محصول طرح جاری به مصرف انواع پروژه‌های عمرانی برسد و درساخت تیرچه برای سقف‌های تیرچه-بلوک در پروژه‌های مختلف نیز از این محصول استفاده گيردد.

طرح تولید تیرچه فلزی | تکنولوژی و فرایند تولید تیرچه فلزی

خط تولید این محصول پس از کشش و عاج دار کردن مفتول خاموت و آنیل کردن آن در کوره و آماده بودن میلگردهای طولی از دستگاه اتوماتیک برای انجام عملیات‌های تولید استفاده می‌شود و در نهایت کلاف آماده با استفاده از شرایط ویژه در مجاورت بخار با بتن مسلح می شود. در دستگاه توليد اتوماتيك تيرچه، ابتدا ميلگردهای اصلی را به صورت شاخه‌ای درون ريل‌هایی كه در دستگاه تعبيه شده است، جاگذاری می‌گردد و ميلگردهایی كه زيگزاگ خواهند شد، به صورت رول در محل تعبيه شده قرار خواهند گرفت و كار جاگذاری سر ميلگرد در استريتر و خم كن با کمک بازوهای هیدرولیکی انجام می‌شود.

وظیفه و نحوه انجام کار تابلو برق

تابلو برق این دستگاه توانايي كنترل جريان ترانس ها، زمان گذر جريان و نحوه جوش دادن برنامه ریزی شده ، اعم از جوش هارمونی يا تحريك يكباره همه ترانسها را دارد. تابلو وظيفه كنترل جك ها و سنسورها و فرمان دادن به شير برقی‌ها را نيز به عهده دارد و وظيفه اپراتورها تنها نظارت بر صحت عملكرد دستگاه و بارگذاری‌های اوليه خواهد بود.

حرکت برای نقاط جوش جدید

سيستم كشنده با حركت خود، قسمتی از تيرچه بلوك كه عمليات جوشكاری آن تمام شده را حركت می‌دهد تا نقاط جديد مورد نظر برای جوشكاری در مقابل نازل‌های جوش کاری قرار بگيرند. ميلگردهای اصلی و زيگزاكی شامل قیدها (ريل ها) و هدایت کنندها می‌باشد تا حركت ميلگردها در درون اين راهنماها انجام شود. سيستم دارای كلمپ جانبی است كه در هر دو طرف نصب شده‌اند و دو نقطه متوالی از محل اتصال ميلگردهای پايينی به ميلگردهای زيگزاکی را محکم كند.با انجام اين عمل، ميلگردها كاملا در جای خود بند و محکم شده اند و آماده جوشكاری می‌باشد.

ترتیب جوش میلگردها

در ابتدا دو الکترود كه در بالا قرار دارند، ميلگرد اصلی بالایی را به ميلگردهای زيگزاكی در دو  رأس ميلگردهای زيگزاكی جوش می‌دهد. بدين معنا كه در يك زمان، دو رأس ميلگردهای زيگزاكی چپ و راست به ميلگرد اصلی بالا جوش داده می‌شود. پس از اتمام جوشكاری، سيستم جلوبرنده، مجددا سيستم را به جلو هدایت می‌کند تا نقاط جديد مورد نظر جوشكاری در مقابل اتوگان‌های بالا قرار گيرد. با اين حركت  نقاط جوشكاری جانبی در مقابل اتوگان‌های دوبل كه در جوانب تيرچه بلوك هستند، قرار می‌گيرد.

عملیات جوشکاری نقاط جانبی

در این مرحله عمليات جوشكاری نقاط جانبی تيرچه بلوك (جوش ميلگردهای زيگزاكی به ميلگردهای جانبی) انجام می‌شود. البته قبل از اين كار جكی كه در بالا قرار دارد (سيستم نگهدارنده بالا) با حركت به سمت پايين، روی ميلگرد اصلی بالا فشار اعمال می‌كند تا ميلگردهای اصلی پايينی كه در كنار ميلگردهای زيگزاكی در ريل مخصوص قرار دارند، در كنار يكديگر مقيد شوند.

در مجموع يك اتوگان دوبل در سمت راست و يك اتوگان در سمت چپ قرار دارد كه هر اتوگان دوبل، دو نقطه را جوشكاری می‌كند؛ يعنی در يك زمان دو نقطه در سمت راست و دو نقطه در سمت چپ جوشكاری می‌شود. برای برش تيرچه بلوک‌ها از يك دستگاه قيچی هيدروليكی استفاده شده است. پس از برش تيرچه بوسيله جك پرانی كه بر روی ميز محصول در نظر گرفته شده است، تيرچه را به پالت مخصوص هدایت می‌کند. این فرایند قادر است محصولات را در طول‌های 6متری الی 12متری تولید نماید، ولی با توجه به نیاز مشتریان طول برش‌های مختلف نیز می‌تواند تولید شود.

 

بررسی بازار و رقبا در طرح تولید تیرچه فلزی

انواع تیرچه صنعتی ساخته شده سازه‌های مسلح ترکیبی از میلگرد و بتن عمدتاً در ساختمان و پروژه های عمرانی مرتبط  مورد مصرف قرار می‌گیرد. این محصول به‌دلیل اقتصادی بودن و کیفیت قابل رقابت با کالاهای جایگزین هم در بازار و در پروژهای بزرگ و کوچک سازه‌ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد. کل پروانه‌های بهره برداری صنعتی تولید انواع تیرچه مسلح کشور تا پایان سال 1399تعداد 1225 واحد است که با ظرفیت‌های متفاوت به شرح جدول ذیل در کشور در حال فعالیت می‌باشند. 

پروانه بهره‌برداری تولید انواع تیرچه صنعتی در کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

1

600

5

60000

مترمكعب

86

39815

826

3217530

متر مربع

38

38970

281

972

هزار متر

1014

70306176

10622

70306176

متر

11

16462

83

10853640

عدد

75

757201

906

784627

تن

1225

71159224

12723

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین 

3500

متر مربع

2

 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی  

800

متر مربع

3

دستگاههای  خرید  داخلی  

50000

میلیون ریال

مزایای اجرای طرح تولید تیرچه فلزی

  • تنوع بسیاری از محصولات در یک خط تولید با تغییر قالب
  • قیمت قابل رقابت با انواع محصولات رقیب
  • در دسترس بودن تکنولوژی ساخت ماشین آلات بطور اتوماتیک در داخل کشور
  • امکان پذیری تولید در تمامی مناطق کشور
  • امکان راه اندازی واحد در ظرفیت اقتصادی با سرمایه گذاری نه چندان بالا
  •  قابلیت تولید محصول صادراتی
  • وجود ظرفیت خالی در کشور برای راه اندازی واحدهای جدید

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

به استناد مطالعات انجام شده، تکنولوژی تولید تیرچه مسلح اتوماتیک در سطح جهان و در ایران سابقه زیادی ندارد. به همین دلیل تعداد واحدهایی که در کشور موجود است به نسبت تقاضای بازار تعداد زیادی نیستند. نظر به اینکه تکنولوژی تولید به نسبت محصولات رقیب بسیار ساده‌تر و در نتیجه قیمت تمام شده پایین تری دارد و همچنین در کشور برای تولید این محصول ظرفیت خالی وجود دارد؛ امکان احداث واحدهای جدید با ظرفیت اقتصادی می‌تواند مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد. لذا جهت مشاوره اقتصادی و فنی راه اندازی طرح یا ایجاد طرح توسعه می‌توانید با مشاورین کسب و کار کاردوک تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاروک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  •  ارایه مشاوره فنی و کمک به راه اندازی طرح 
  • مشاوره بازاریابی محصول
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

طرح توجیهی تولید تیرچه فلزی چرا در ایران اهمیت دارد؟ در صنعت ساختمان کشور نزديک به 80درصد از سقف‌ و كف‌های ساختمان‌ها  از خرپا تیرچه ساخته شده است. ویژگی‌های بارز این محصول داشتن سرعت بالا در ساخت، هزينه كم و به صرفه بودن آن در صنعت ساختمان سازی است. الزامات رشد و توسعه صنعت ساختمان‌سازی در كشور، نياز به توليد انبوه خرپاهایی با كيفيت بالا و دارای استانداردهای مورد نیاز و قابل اعتماد را بیشتر نموده است. بنابراين ساخت تیرچه‌های بتونی به شیوه سنتی در محل ساختمان‌سازی به صورت دستی نه تنها نمی‌تواند پاسخگوی حجم بالای تقاضا باشد، بلكه از نظر اقتصادی و قابليت اعتماد و استاندارد محصول توجيه ندارد.

راه‌كار مناسب برای دستيابی به شرایط مطلوب، توليد انبوه خرپاهای پيش‌ساخته، تولید در كارخانه‌های مجهز و تخصصی خارج از محل سازه و به صورت کاملاً مكانيزه می‌باشد. در حال حاضر در بسياری از كشورها بنگاه‌های صنعتی متعددی در زمینه تولید سازه‌های فولادی به ويژه خرپاهای پيش‌ساخته فولادی فعالیت دارند و افزایش نياز عمرانی بویژه در احداث ساختمان‌ها و بناهای بزرگ نظير ورزشگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، پیمانکاران و سازندگان ساختمان‌ها به ويژه انبوه‌سازان را به خريد خرپاهای آماده از سازندگان معتبر كه محصولات آن‌ها از سطح كيفيتی بالا و يكنواختی برخوردارند، متمایل کرده است. خرید محصولاتی با هزينه كمتر، سرعت توليد بالاتر و قابل اعتماد، مزيت‌های بيشتری را در بازار ساخت وسازهای عمران و مسکن ایجاد کرده است.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

عکس 1

طرح تولید تیرچه فلزی | معرفی تیرچه فلزی 

تیرچه بتونی پيش ساخته فولادی عبارت است از شبکه پيش ساخته‌ای از آرماتورهای کششی و عرضی و ميلگرد اتصال بالایی که به شکل خرپا به همديگر جوش شده و ايستایی و مقاومت لازم را برای حمل و اجرا در سازه را تامين می‌کند. از اين محصول برای ايجاد سقف، راهرو، كف سالن‌ها و حتی سطوح شيب‌دار در ساختمان‌ها می‌توان استفاده نمود. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید تیرچه فلزی | ویژگی‌های تیرچه فلزی

مهمترين مزيت‌ محصولات ساخته شده از تیرچه های فلزی، قابلیت تولید آنها در اندازه و شکل های متفاوت متناسب با نیاز ،نقشه و پلان ارایه شده سازندگان ساختمان، به صورت انبوه و متناسب با ویژگی‌های کیفی و کمی یکسان و استاندارد است.

ویژگی‌ها و مزایای انواع تیرچه فلزی به شرح زیر است:

  • نداشتن نیاز به جک و شمع بندی زیر سقف
  • امکان همزمانی بتن ریزی در چند سقف ساختمان
  • سرعت بالای اجرای سقف
  • سهولت نصب و اجرای داکت‌های تاسیساتی   
  • صرفه جوی و کاهش مصرف بتن در سازه
  • کمک به سبک سازی سقف با توجه به استفاده از بلوک‌‏های توخالی با یونولیت               
  • عایق سازی سقف در برابر انتقال صدا و حرارت
  • ایجاد صرفه جویی در مصرف مقاطع آهنی در سازه
  • حذف فرایند طولانی ساخت خرپا غیر استاندارد سنتی

عکس2

معرفی کد های آیسیک تیرچه پیش ساخه مسلح

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

2695612319

تيرچه بتنی مسلح پيش ساخته

2929412529

توليد سازه تيرچه دستگاه اتوماتيك

2695512319

تيرچه بتنی

2811512324

تيرچه فولادی

2695612376

تيرچه بتنی مسلح پيش تنيده

طرح تولید تیرچه فلزی | مواد اولیه تولید و آماده سازی تیرچه های فلزی 

مواد اوليه اصلی تولید تیرچه فلزی را انواع میلگرد و ورق آهنی تشكيل می‌دهد. میلگرد هم بصورت کلاف و هم بصورت شاخه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب واحدها برای دستیابی به سایز مناسب و عاج دارد نمودن میلگرد کلاف از سیستم کشش و آنیلینگ آن استفاده می‌کنند.

برای ساخت خرپا می‌توان از انواع فولادهای ساختمانی در دو حالت نورد گرم شده (فولادی که در دمای بالا شکل دهی می شود) و فولاد اصلاح شده (فولاد نورد گرم خنک شده است که با غلطک‌های نورد اضافی شکل داده می‌شوند تا به ابعاد دقیق‌تر و کیفیت سطحی بهتر برسند) استفاده نمود. مهم‌ترين نوع فولادی كه در كشور رايج است، فولادهای ساختمانی كربنی ساده است. در حالی كه در كشورهای صنعتی فولادهای فوق مستحكم كم آلياژ و ميكروآلياژ با تركيبات مختلف رايج است كه دارای استحكام بالاتری است و از همه مهم‌تر دارای نسبت استحكام به وزن بالاتر نسبت به فولادهای كربني ساده هستند. اين دسته از فولادها جوش‌پذيری بالایی نيز دارند.

عکس 3

طرح تولید تیرچه فلزی | مواردکاربرد تیرچه فلزی

انواع تیرچه فلزی به عنوان كالای مصرفی در صنعت ساختمان شناخته می‌شوند. و می‌تواند به عنوان محصول طرح جاری به مصرف انواع پروژه‌های عمرانی برسد و درساخت تیرچه برای سقف‌های تیرچه-بلوک در پروژه‌های مختلف نیز از این محصول استفاده گيردد.

طرح تولید تیرچه فلزی | تکنولوژی و فرایند تولید تیرچه فلزی

خط تولید این محصول پس از کشش و عاج دار کردن مفتول خاموت و آنیل کردن آن در کوره و آماده بودن میلگردهای طولی از دستگاه اتوماتیک برای انجام عملیات‌های تولید استفاده می‌شود و در نهایت کلاف آماده با استفاده از شرایط ویژه در مجاورت بخار با بتن مسلح می شود. در دستگاه توليد اتوماتيك تيرچه، ابتدا ميلگردهای اصلی را به صورت شاخه‌ای درون ريل‌هایی كه در دستگاه تعبيه شده است، جاگذاری می‌گردد و ميلگردهایی كه زيگزاگ خواهند شد، به صورت رول در محل تعبيه شده قرار خواهند گرفت و كار جاگذاری سر ميلگرد در استريتر و خم كن با کمک بازوهای هیدرولیکی انجام می‌شود.

وظیفه و نحوه انجام کار تابلو برق

تابلو برق این دستگاه توانايي كنترل جريان ترانس ها، زمان گذر جريان و نحوه جوش دادن برنامه ریزی شده ، اعم از جوش هارمونی يا تحريك يكباره همه ترانسها را دارد. تابلو وظيفه كنترل جك ها و سنسورها و فرمان دادن به شير برقی‌ها را نيز به عهده دارد و وظيفه اپراتورها تنها نظارت بر صحت عملكرد دستگاه و بارگذاری‌های اوليه خواهد بود.

حرکت برای نقاط جوش جدید

سيستم كشنده با حركت خود، قسمتی از تيرچه بلوك كه عمليات جوشكاری آن تمام شده را حركت می‌دهد تا نقاط جديد مورد نظر برای جوشكاری در مقابل نازل‌های جوش کاری قرار بگيرند. ميلگردهای اصلی و زيگزاكی شامل قیدها (ريل ها) و هدایت کنندها می‌باشد تا حركت ميلگردها در درون اين راهنماها انجام شود. سيستم دارای كلمپ جانبی است كه در هر دو طرف نصب شده‌اند و دو نقطه متوالی از محل اتصال ميلگردهای پايينی به ميلگردهای زيگزاکی را محکم كند.با انجام اين عمل، ميلگردها كاملا در جای خود بند و محکم شده اند و آماده جوشكاری می‌باشد.

ترتیب جوش میلگردها

در ابتدا دو الکترود كه در بالا قرار دارند، ميلگرد اصلی بالایی را به ميلگردهای زيگزاكی در دو  رأس ميلگردهای زيگزاكی جوش می‌دهد. بدين معنا كه در يك زمان، دو رأس ميلگردهای زيگزاكی چپ و راست به ميلگرد اصلی بالا جوش داده می‌شود. پس از اتمام جوشكاری، سيستم جلوبرنده، مجددا سيستم را به جلو هدایت می‌کند تا نقاط جديد مورد نظر جوشكاری در مقابل اتوگان‌های بالا قرار گيرد. با اين حركت  نقاط جوشكاری جانبی در مقابل اتوگان‌های دوبل كه در جوانب تيرچه بلوك هستند، قرار می‌گيرد.

عملیات جوشکاری نقاط جانبی

در این مرحله عمليات جوشكاری نقاط جانبی تيرچه بلوك (جوش ميلگردهای زيگزاكی به ميلگردهای جانبی) انجام می‌شود. البته قبل از اين كار جكی كه در بالا قرار دارد (سيستم نگهدارنده بالا) با حركت به سمت پايين، روی ميلگرد اصلی بالا فشار اعمال می‌كند تا ميلگردهای اصلی پايينی كه در كنار ميلگردهای زيگزاكی در ريل مخصوص قرار دارند، در كنار يكديگر مقيد شوند.

در مجموع يك اتوگان دوبل در سمت راست و يك اتوگان در سمت چپ قرار دارد كه هر اتوگان دوبل، دو نقطه را جوشكاری می‌كند؛ يعنی در يك زمان دو نقطه در سمت راست و دو نقطه در سمت چپ جوشكاری می‌شود. برای برش تيرچه بلوک‌ها از يك دستگاه قيچی هيدروليكی استفاده شده است. پس از برش تيرچه بوسيله جك پرانی كه بر روی ميز محصول در نظر گرفته شده است، تيرچه را به پالت مخصوص هدایت می‌کند. این فرایند قادر است محصولات را در طول‌های 6متری الی 12متری تولید نماید، ولی با توجه به نیاز مشتریان طول برش‌های مختلف نیز می‌تواند تولید شود.

عکس 4

بررسی بازار و رقبا در طرح تولید تیرچه فلزی

انواع تیرچه صنعتی ساخته شده سازه‌های مسلح ترکیبی از میلگرد و بتن عمدتاً در ساختمان و پروژه های عمرانی مرتبط  مورد مصرف قرار می‌گیرد. این محصول به‌دلیل اقتصادی بودن و کیفیت قابل رقابت با کالاهای جایگزین هم در بازار و در پروژهای بزرگ و کوچک سازه‌ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد. کل پروانه‌های بهره برداری صنعتی تولید انواع تیرچه مسلح کشور تا پایان سال 1399تعداد 1225 واحد است که با ظرفیت‌های متفاوت به شرح جدول ذیل در کشور در حال فعالیت می‌باشند. 

پروانه بهره‌برداری تولید انواع تیرچه صنعتی در کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

1

600

5

60000

مترمكعب

86

39815

826

3217530

متر مربع

38

38970

281

972

هزار متر

1014

70306176

10622

70306176

متر

11

16462

83

10853640

عدد

75

757201

906

784627

تن

1225

71159224

12723

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین 

3500

متر مربع

2

 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی  

800

متر مربع

3

دستگاههای  خرید  داخلی  

50000

میلیون ریال

مزایای اجرای طرح تولید تیرچه فلزی

  • تنوع بسیاری از محصولات در یک خط تولید با تغییر قالب
  • قیمت قابل رقابت با انواع محصولات رقیب
  • در دسترس بودن تکنولوژی ساخت ماشین آلات بطور اتوماتیک در داخل کشور
  • امکان پذیری تولید در تمامی مناطق کشور
  • امکان راه اندازی واحد در ظرفیت اقتصادی با سرمایه گذاری نه چندان بالا
  •  قابلیت تولید محصول صادراتی
  • وجود ظرفیت خالی در کشور برای راه اندازی واحدهای جدید

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

به استناد مطالعات انجام شده، تکنولوژی تولید تیرچه مسلح اتوماتیک در سطح جهان و در ایران سابقه زیادی ندارد. به همین دلیل تعداد واحدهایی که در کشور موجود است به نسبت تقاضای بازار تعداد زیادی نیستند. نظر به اینکه تکنولوژی تولید به نسبت محصولات رقیب بسیار ساده‌تر و در نتیجه قیمت تمام شده پایین تری دارد و همچنین در کشور برای تولید این محصول ظرفیت خالی وجود دارد؛ امکان احداث واحدهای جدید با ظرفیت اقتصادی می‌تواند مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد. لذا جهت مشاوره اقتصادی و فنی راه اندازی طرح یا ایجاد طرح توسعه می‌توانید با مشاورین کسب و کار کاردوک تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاروک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  •  ارایه مشاوره فنی و کمک به راه اندازی طرح 
  • مشاوره بازاریابی محصول
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید تیرچه فلزی



:: برچسب‌ها: طرح تولید تیرچه فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

فرش دستبافت به دلیل نقش توسعه‌ای که در ایجاد اشتغال و کسب درآمد دارد لازم است مورد توجه بیشتری قرار گیرد. ریشه تاریخی این صنعت و عجین شدن آن با ذوق، احساس و استعداد بافندگان هنرمند ایرانی، فرش ایرانی را به یک شاهکار در سطح جهانی تبدیل نموده است. حفظ این جایگاه به علت مرغوبیت، قیمت تمام‌ شده بالا و صادراتی بودن آن‌ بموازات شکل گیری رقابت شدید جهانی نیازمند راهبرد و مدرن سازی برنامه ریزی عملیاتی و شبکه سازی مبتنی بر فناوری اطلاعات در زنجیره تامین، تولید تکمیل بازاریابی و فروش است.  

در مجموع 50میلیون دلار فرش دستباف در سال گذشته از مارس سال 2019-2020 صادر شده است که نسبت به سال قبل 90درصد کاهش داشته است. صادرات صنایع دستی کشور در سال 1397 به 289میلیون دلار رسید که به کشورهای عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام گرفته، این صادرات شامل سرامیک‌های سنتی، ظروف سفالی، منسوجات دستبافت، شیشه کاری، چوب، فلز، گلدوزی، تزئینات شخصی و همچنین سنگ‌های قیمتی گران‌بها و نیمه قیمتی بوده است. نوآوری و کیفیت سبب شد که یک شرکت تولیدکننده فرش ایران طی سال1397 معادل 1.5میلیون یورو فرش ضدباکتری حاوی نانو ذرات نقره با خاصیت جلوگیری از رشد باکتری در فرش را به کشورهای دارای آب و هوای مرطوبت همانند عمان، چین، ژاپن، روسیه، عراق، اتریش، آلمان و آفریقای جنوبی صادر کند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرج توجیهی تولید فرش دست باف

 

طرح توجیهی فرش دستباف | فرایند اخذجواز تاسیس کارگاه فرش دستبافت

کارگاه فرش دستبافت یکی از حلقه‌های زنجیره صنعت فرش است که با هزینه‌های ثابت اندک و با استفاده از تجهیزات ساده‌، موجب‌ اشتغال‌ زایی‌ قابل‌ ملاحظه‌ای‌ در اقتصاد كشور می‌شود. اين‌ کسب و کار علاوه‌ بر قالی‌ بافی، سبب توسعه فعاليت‌ها و مشاغل‌ جانبي‌ ديگری نيز می‌شود كه‌ مستقیماً می‌تواند اشتغال‌ بالایی به وجود آورد.

از جمله‌ مشاغل‌ مرتبط با این فعالیت می‌توان به طراحی، نخ‌ ريسی‌، نختابی‌، رنگ‌ فروشی‌، رنگرزی‌، چله‌كشی‌، گره‌ زنی‌، تکمیل و پرداخت، بازرگانی و صادرات و طراحی سایت و بخش تبلیغات اشاره‌ كرد. به‌ طور كلی‌ مشاغل‌ جانبی‌ صنعت‌ فرش‌ حدود 26 شغل مستقیم و شغل‌های پشتیبان زیادی‌ را در برمی‌گیرد.

برای اخذ مجوز کارگاه متمرکز فرش دستباف لازم است ابتدا طرح توجیهی فنی اقتصادی این کسب و کار تهیه و سپس از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت معدن و تجارت با ورود اطلاعات درخواست را ثبت کرده و مراحل اخذ مجوز را طی نمود.

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

طرح توجیهی فرش دستباف | معرفی تعدادی از طرح‌های فرش‌های دستبافت   

مهم‌ترین طرح‌های فرش دستبافت ایران عبارتند از شاه عباسی، اسلیمی، افشان، بته جقه، درختی شکارگاه، قابی، ترکمن یا بخارا، ماهی در هم، گلفرنگ، محرابی، گلدانی، محرمات، ایلی، هندسی، طرح‌های واگيره ای، اقتباسی و باستانی.

1. طرح شاه عباسی

طرح شاه عباسی دارای  طراحی  یک باغ پر از گل‌های زیبای خاص همانند گل‌های نیلوفر آبی و گل نرگسی است قدمت آن به دور صفویه بر می‌گردد. در طرح و نقشه این فرش گل‌ها به همراه شاخ و برگ‌ها کنار هم قرار گرفته و خطوط مدور و اسلیمی و اشکال کلاسیک آن توسط حاشیه‌های پهن و باریک احاطه شده‌اند. طرح اصلی و فرعی شاه عباسی شامل طرح‌های درختی، جانوری، بوته‌ای، افشان، لچک، ترنج، ترنج دار، ترنجی طره دار، شیخ صفی، طره دار سلسله‌ای، شاه عباسی تصرفی و کف ساده است.

 

2. طرح اسلیمی

اين طرح شاخه‌های دورانی تجریدی درخت در برگیرنده برگ‌ها را تشکيل می‌دهد. طرح اسليمی انواع بسيار زياد دارد معروفترين آن  اسليمی دهن اژدرها است که در آن  انتهای هر شاخه  دو بخش متقارن را تشکیل میدهد  و بصورت فکين اژدرها نشان داده می شود و روی ساقه شاخه ها جوانه هايی در نقاط مختلف تزئين شده است گروههای فرعی اسلیمی  عبارتند از  اسليمی بندي، اسليمی شکسته، اسليمی دهان اژدر، اسليمی لچک ترنج، اسليمی ترنجدار و اسليمی ماری.

3. طرح افشان

در طرح افشان گل و برگ‌ها و شاخه‌ها به طور پراکنده و بدون داشتن پيوستگی با يکديگر در متن فرش افشان شده اند. طرح‌های فرعی افشان عبارتند از افشان اسليمی، افشان ختائی، افشان بندی، افشان شکسته، افشان گل اناری، افشان شاه عباسی، افشان شاخه پيچ، افشان دسته گل، افشان حيوان دار و افشان ترنجدار.

4. طرح بته جقه

بته‌های سرکج فرش یا بته جقه در اندازه و اشکال مختلف بافته می‌شوند. تعدادی از طرح‌های بته‌ای عبارتند از بته جقه، بته شاخ گوزن، بته ترمه، بته سرابندی، بته خرقه‌ای، هشت گل، بته کردستانی يا هشت بته، بته لچک ترنج، بته سنندج، بته افشاری و بته.

5. طرح شکارگاه

در اغلب طرح‌های شکارگاه حيوانات وحشی همانند آهو در حال شکار منقش شده‌اند. گروه‌های فرعی اين طرح عبارتند از: شکارگاه درختی، شکارگاه ترنجدار، شکارگاه قابی، شکارگاه لچک ترنج و شکارگاه سراسری.

6. طرح ماهی در هم

اين طرح نقش هندسی و ذهنی است که به مرور بصورت يک طرح منظم و مدون و با قدمت در آمده است. ابتدا اين طرح در بيرجند بافته و از آنجا به ساير مناطق راه يافت. گروه فرعی این طرح عبارتند از: ماهی هرات، ماهی فراهان و زنبوری، ماهی سنه يا کردستان، ريزه ماهی يا خرده ماهی و ماهی درهم بندی.

 

 معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات فرش

کد آیسیک فرش دستبافت و خدمات مرتبط همانند رنگرزی و طراحی آن بشرح جدول ذیل است:

فرش دستبافت

1722417238

مرمت و تکمیل فرش دستبافت

1722412337

رنگرزی سنتی الیاف فرش دستباف

1712412452

طراحی فرش دستباف

7499300001

 

طرح توجیهی فرش دستباف | ویژگی‌های فنی محصول

در ویژگی‌های کیفی و فنی فرش نوع و سایز تار، پود، کیفیت زنگ گیاهی، طرح نقش و کیفیت و نوع بافت، مهارت کاربربافنده تعداد گره در واحد سطح و.. بسیار اهمیت دارد.

طرح توجیهی فرش دستباف | کالاهای جایگزین محصولات فرش دست‌باف

فرش و موکت‌های ماشینی به دلیل تفاوت قیمت با فرش دستبافت، جایگزین ارزان قیمت این کالای سنتی شده است. دلیلی که باعث شده مصرف کنندگان به سمت فرش ماشینی بروند علاوه بر قیمت تنوع در طرح و رنگ و ابعاد آنها است. ٩٠درصد افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، فرش ماشینی را برای خانه‌های خود تهیه کرده‌اند که البته 14درصد این افراد فرش ماشینی را در سال‌های گذشته خریداری نموده‌اند. موکت‌های طرح فرش به دلیل دارا بودن مدل‌ها و طرح‌های چشم نواز و رنگ‌های متنوع جای خود را در خانه‌ها بازکرده‌اند و به دلیل کیفیت به‌تنهایی برای پوشاندن کف به کار می‌رود.

 

طرح توجیهی فرش دستباف | تاريخچه‌ كوتاهی‌ از صنعت‌ فرش‌ ايرانی

صنايع‌ دستی‌ و از جمله‌ صنعت‌ فرش‌ آميزه‌ای‌ از هنر، خلاقيت‌، تلاش‌ و تجلایی‌ از فرهنگ‌ ملی‌ از پشتوانه ‌تاريخی‌ بزرگی‌ حكايت‌ می‌نمايند. با توجه‌ به‌ اهميت‌ فرش‌ در كل‌ صنايع‌ دستی‌ و اين‌ كه‌ درآمد ارزی‌ حاصل‌ از صادرات آن‌ مقام‌ اول‌ را در بين‌ اقلام صادراتی‌ غيرنفتی‌ كشور دارا است‌. در اين‌جا تمركز خود را بر روی‌ بررسی‌ فرش‌ قرار می‌دهيم‌.

صنعت‌ فرش‌ در كشور از قدمت‌ هزاران‌ ساله برخوردار است‌. پس‌ از گسترش‌ اسلام‌ در ايران‌ در كناره‌ جنوبی‌ دريای‌ خزر، گيلان‌ و مازندران‌ و شهرهای‌ شمال‌ غرب‌ خوزستان‌ و فارس‌، صنعت‌ فرش‌ متداول‌ بوده‌ است‌. در قرن‌ 19ام‌ تجارت‌ و صادرات‌ و فرش‌ در ايران‌ رونق‌ گرفت. همچنين‌ به‌ دنبال‌ موفقيت‌های ‌فرش‌ ايران‌ در بازارهای‌ جهان‌، سرمايه‌گذاری‌ تجار خارجی‌ در اين‌ صنعت‌ آغاز شد.

طرح توجیهی فرش دستباف | فرآيند تولید فرش دستبافت

طراحی

سلیقه مشتری و بازار منجر به انتخاب طرح، ابعاد و رنگ می‌شود و براساس این نیازسنچی طراحی فرش شکل می‌گیرد که طی آن حاشیه‌ها و ترنج قالی را طراحی می‌نمایند. پس از تکمیل طرح، مرحله رنگ‌آمیزی آن آغاز و سپس نقطه‌گذاری می‌گردد. هم اکنون کار طراحی با استفاده از فناوری اطلاعات توسط نرم افزارهای کامپیوتری انجام می‌شود، اما در صورتی که این کار به صورت دستی انجام گیرد بعد از طراحی نوبت به کار صحافی و تخته زنی نقشه و درج شماره دستگاه قالی در پشت آن می‌رسد. در هر صورت طرح‌ها هنری کاملاً منحصر به فرد باشند و هیچ نمونه‌ای از طرح‌ها در بازار موجود نباشد، بافت قالی آن نیز بدلیل متمایز شدن طرح ارزشمند می‌گردد.

آماده سازی مواد اولیه

مواد اولیه، کمکی و بسته بندی مورد نیاز تابلو فرش دست بافت شامل موارد زیر است:

نخ ابریشم، نخ مرینوس، پشم دست ریس محلی، کرک یا پنبه، پود ضخیم یا نازک قرقره چله نخ، ابریشم (نمره مورد نظر) و رنگ‌زاها در این کسب و کار  ابریشم جهت شستشو به ابریشم چندین نوبت با مواد ویژه مختلف شسته می‌شود، تا ناخالصی‌هایش جدا گردد. سپس ابریشم با رنگ‌های گیاهی و حیوانی رنگرزی می‌گردد.

بافندگی

زمان‌ برترین و دشوارترین مرحله بافندگی است، که شامل دو شیوه دست بافت و قلاب بافت انجام می‌شود. بعد از تهیه دار مخصوص بافت فرش و انتخاب طرح، نقش و تامین مواد اولیه، کار چله کشی (تار) و بافت انجام می‌گیرد.چله ها از جنس پنبه و یا ابریشم می‌باشد.

در مرحله بعدی بافنده شروع به زدن گره‌های پشمی و ابریشمی مطابق نقشه بر روی چله‌ها می‌کند. این کار با استفاده از تجهیزات مخصوصی از قبیل چاقو، شانه، سیخ و قیچی انجام می‌گیرد. گره‌ها طبق مدل‌های انتخاب شده بافته می‌شود.

این گره‌های رنگارنگ و متعدد یک لایه از فرش را تشکیل می‌دهند. پس از تکمیل یک لایه از تابلو فرش الیاف پنبه‌ای به نام پود کلفت و نازک توسط سیخ ما بین تارها کشیده شده و با استفاده از شانه روی لایه بافته شده کوبیده می‌شود تا لایه ها با نظم و ترتیب خطی هرچه بیشتر بر روی هم چیده شوند. جمع همین لایه‌ها تابلو فرش را بوجود می‌آورند. در پایان کار بافت فرش را از دار جدا کرده و عملیات تکمیلی آن همانند پرداخت و شستشو را بر روی آن انجام می‌دهند تا تابلو فرش آماده قاپ شدن و عرضه به بازار شود.

پرداخت

این مرحله، شامل پرداخت و گره زنی است. عموماً کارگاه‌های قالی بافی دارای دستگاه‌های پرداخت زنی برقی برای قالی‌های ضخیم و همچنین تیغ قالی زنی دستی حرفه‌ای و مخصوص می‌باشند.

کز دهی

این بخش با شعله آتش پشت قالی را کز می‌دهد تا ریشه‌هایی که به صورت پرز شده است از بین برود.

قالیشویی

این بخش شامل شستشوی فرش و خشک کردن می‌باشد که در این مرحله شستشو از موادی که خواص اسیدی نداشته باشند، بهره می‌برند. چون مواد اسیدی سبب فرسودگی زودتر قالی می‌شود. بعد از شستشو به قسمت آبگیری و خشک‌شویی فرستاده می‌شود.

طرح توجیهی فرش دستباف | ماشین آلات مورد نیاز تولید فرش دستبافت

عمده‌ترین بخش یک طرح تولیدی، انتخاب کردن ماشین آلات با توجه به نوع صنعت و خصوصیات آن و همچنین فناوری ساخت، تولید و خرید و نصب و راه اندازی آن‌ها می‌باشد.

مشخصات برخی دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز در کارگاه قالی بافی شامل موارد زیر است:

دار قالی ، قلاب،  قیچی، شانه سیخ پود کش، دفه، دستگاه پرداخت، نقشه قالی (درجه یک)، آچار فرانسه، سایر ابزار کارگاهی و دستی.

برای مشاهده انواع طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای صنعتی

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از متخصصین و کارشناسان
  • ارائه خدمات در انتخاب و تجهیز محل و تامین نیروی انسانی ماهر
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول  
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرج توجیهی تولید فرش دست باف



:: برچسب‌ها: طرج توجیهی تولید فرش دست باف ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف یکی از مهمترین طرح های حوزه صنایع پلاستیکی می باشد. مصرف ظروف یکبار مصرف در اشکال، اندازه ها و کیفیت هاي متعدد در جهان بدلیل ارزانی وحفظ بهداشت و جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا  بسیار رایج شده است و تکنولوژی های تولید آن بشدت گسترش پیدا کرده است  استفاده از این ظروف در مراکـز ارائـه انـواع اغذیه و خوراکی هاعلل الخصوص فست فود ها  بدلیل ضرورت  صرفه جویی در زمان شستشو ورستوران های بیرون بر  بسیار رایج شده شده است از ظروف یکبار مصرف در صنایع غذایی  جهت بسته بندی های محصولاتی همانند  مارمالاد، مربا، عسل و ماست، پنیر، خامه، بستنی، نوشابه و شیرینی مورد استفاده می کنند. واحدهای تولید این نوع ظرف بتدریج به سمت تنوع در کیفیت و زیبا سازی شکل  و رنگ ظاهري آنها  ،مطابق با سلیقه بازار و مشتری پی می روند و قالب ها و مواد اولیه مورد استفاده خودرا به تناسب نوع مصرف تغییـر  می دهند بدلیل استفاده از پلیمر های مختلف در تولید ظروف یکبارمصرف مصرف کنندگان باید از تناسب آن با نوع مصرف جهت حفظ بهداشت بطور دقیق آگاهی  داشته باشند.

منبع: طرح توجیهی تولید ظرف پلاستیکی یکبار مصرف

تعریف محصولات | طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف

در تولید ظروف یکبار مصرف از پلاستیک هایی پلیمري غالباً از پلی اتیلن با دانسیته بالا، پلی پروپیلن HDPE و پلی استایرین استفاده می شود .

 

مشخصات و ويژگی‌ها  ظروف یکبار مصرف | طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف

 هر کدام از  مواد اولیه ظروف یکبار مصرف خصوصیات ویژه ای را در محصول ایجاد می کنند وبرای بسته بندی کالاهای خاصی مناسب هستند براي نمونه براي بسته بندي و نگهداري روغن، سرکه و محصولات لبنی  همانند شیر، دوغ و ماست و مواد غذایی گرم و مرطوب از ظروف پلی اتیلن سفیدرنگ استفاده شده و ظروف پلی پروپیلن روشن وسفید براي تولید ظروف  بسته بندي محصولات لبنی همانند خامه و پنیر و مواد غذایی گرم  استفاده می شود اما قالبگیري  آنها بدلیل  گرماي ویژه بالا به نسبت پلی استایرن  مشکل است و به دلیل شکنندگی این  پلیمرهای با دانستیه بالا اغلب تولیدکنندگان از پلی استایرن استفاده می کنند  برای تولید ظروف نوشابه  از پلی اتیلن تر فتالات و برای  تولید شیشه های شیرخوری کودکان از جنس پلی کربنات یا پی وی سی با گرید خاص  و برای تولید ظروف یکبار مصرف  از EPS در برای تولید لیوان و ظروف نگهداري مایعات از GPPS  استفاده می شود. در حال حاضر تعداد واحدهاي تولیدکننده ظروف یکبار مصرف اسفنجی در مقایسه با ظروف یکبار مصرف رو به گسترش است . از طرفی ظروف یکبار مصرف اسفنجی در مقایسه با ظروف یکبارمصرف ساده مزیت هایی همانند شکنندگی کمتري را دارند و در آنها  مواد غذایی برای  مدت طولانی تري گرم می ماند

 کدهاي ISIC ظروف یکبار مصرف پلاستیک | طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف

وزارت صنعت ،معدن و تجارت از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده مي‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه ظروف یکبار مصرف بعنوان مخولات جانبی باید مورد بررسی قرار گیرند کدهای آیسیکی مرتبط  بر اساس سيستم طبقه بندي آيسيك، کد محصولات ازلاستيك و پلاستيک (25) دراين سيستم طبقه بندي به عنوان محصول اصلی وگروه فعالیت اصلی با کدساخت انواع محصولات پلاستيك 2520 وتولید ظرف یکبار مصرف با کد  2520512474  به عنوان محصول جنبی یا فرعی  ارایه  شده است.

جدول کد های آیسیک ظروف یکبارمصرف  بشرح ذیل می باشد .    

نام محصول

کد   ISIC

ظروف يكبار مصرف پلاستيكي (غير اسفنجي)

2520512474

ظروف يكبار مصرف پلاستيكي (اسفنجي)

2520512475

ظروف يكبار مصرف پليمري زيست تخريب پذير گياهی

2520512712

ظروف يكبار مصرف مواد غذايي و بهداشتي از كاغذ و مقوا

2102312323

ظروف يكبار مصرف آلومينيومي

2899512365

ظروف يكبار مصرف كاغذي

2109512371

ظروف يكبار مصرف مواد غذايي و بهداشتي قالب گيري شده از خمير مواد سلولزي

2109512370

ظروف يكبار مصرف پوسيدني گياهي

2109512373

 استانداردهاي تولید | طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف

سازمان استاندارد ملی ایران، و معاونت غذا دارو وزات بهداشت وعلوم پزشکی شرايط استفاده از انواع ظروف پلي استايرن را برای دمای بيش از ۶۵ در جه سانتي گراد مجاز نمی دانندو استفاده از ممنوعیت استفاده از  انواع ظروف پلي استايرن براي  بسته بندي روغن هاي خوراكي، مارگارين و كليه محصولاتي كه لايه خارجي آنها چرب  بوده را نیز اعلام کرده اند لذا در تولید این ظروف رعایت الزامات استانداردهای ذیل الزامی است.

شماره استاندارد ملی

 عنوان استاندارد

14000

ظروف یکبار مصرف گیاهی زیست تخریب -پذیر بر پایه نشاسته – ویژگی ها و روشهای آزمون

11228

ظروف پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن و پلی استایرن -روشهای آزمون

11547

ظروف پلی استایرن تولید شده به روش شکل دهی گرمایی جهت بسته بندی مواد غذایی -ویژگیها

معرفي کاربردهاي ظروف یکبار مصرف | طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف

  ظروف یکبارمصرف پلاستیک براي بسته بندی وحمل بهداشتی محصولات غذایی همانند مربا، خامه، سرشیر، بستنی، عسل، ماست و آبمیوه مورد استفاده قرار می گیرد .

 در سر میز غذا و یا اغذیه فروشی ها و رستوران ها به عنوان وسیله سرو غذا، و ظرف نوشابه استفاده می شود.

در مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی نظیر سلف سرویس ال و سالن های غذاخوری رستوران ها، ادارات و سازمانها، بوفه ها و در ارایه خدمات پذیرایی کلیه مراسم و جلسات و جشن ها ضمن رعایت دقیق مسائل بهداشتی ظروف یکبار مصرف مورد استفاده قرار گیرند. ظروف یکبار مصرف سفید رنگ و فوم دار برای مواد غذایی سرد، گرم و مرطوب مناسب است ظروف یکبار مصرف پلاستیکی  اسفنجی و غیر اسفنجی به جز لاینفک ظروف بسته بندی وحمل انواع محصولات  غذایی  وآشامیدنی تبدیل شده است. و ظروف یکبار مصرف آلومینیومی نیز  عمدتا در بسته بندي وحمل غذاهای آماده مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 بررسی کالاهای جایگزین | طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف

کالاهاي جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی  همچون گذشته ظروف فلزي، چینی، شیشه اي و بطور کلی ظروف با استفاده مکرر می باشند که رعایت مسائل بهداشتی براي اینگونه وسایل که استفاده مجدد از آنها به دنبال شسته شدن و خشک کردن آنها انجام می گیرد الزامی است استفاده از این ظروف زمان بر تر و پرهزینه تر از وسایل یکبار مصرفی است که پس از استفاده دور ریخته می شوند. البته رعایت قواعد و اصول سرویس دهی  در برخی اماکن عمومی نظیر رستورانها، هتلها ومنازل  استفاده  از ظروف چینی و شیشه اي وفلزی را در اولویت قرار می دهد. روند جایگزینی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی  مورد استفاده در بسته بندي و حمل کالا هایی نظیر ماست یا شیر  با ظروف پلاستیک سخت نظیر سطل هاي پلاستیکی ادامه دارد چرا که رعایت مسائل بهداشتی و شستشوي دقیق و کامل این  ظروف در  استفاده مجدد وقیمت تمام شده بالاتر، استفاده از  آنها را غیر موجه جلوه می سازد

  مواد اوليه مورد نیاز 

مواد اولیه ظروف یکبار مصرف را پلی اولفین های مختلفی همانند پلی استایرن ،پلی اتیلن ،پلی پروپیلن و در موارد خاصی پی وی سی و پلی کربنات  و رنگ دانه ها می باشند.

 

 فرآيند تولید  ظروف یکبار مصرف | طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف

فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف  در دو مرحله اصلی انجام می گیرد. ابتدا مواد اولیه شامل گرانول پلی اولفین خاص و پودر مورد استفاده در دستگاه اکسترودر تبدیل به ورق شده و سپس ورق به دست آمده به روش الکترو ترموفورمینگ تبدیل به ظرف یکبار مصرف می شود . گرانول مورد استفاده در مرحله مخلوط با  مواد افزودنی صورت کامپاند یکنواخت و هموژن گازگیري می شوند و سپس وارد فرایند تولید ورق پلاستیکی توسط اکسترودر  می گردد مواد در این دستگاه تحت تاثیر حرارت ، اصطکاك و فشار به حالت خمیري توسط  ماردون حلزونی به جلو رانده و در شکل مناسب از یک قالب با مقطع کم عبورمی نماید تا وارد بخش کشش در سیستم کلندر شود . پلیمر خروجی از قالب می تواند بدون وقفه و تا زمانی که اکسترودر تغذیه می شود  ادامه پیدا کند تنظیم اکسترودر کاري است دقیق و حساس که توسط متخصصین مطابق استاندارد تولید تنظیم می شود در کلندرها ورق تنظیم  ضخامت شده و پس از پرس وکشش و کاهش دما در حالت نهایی ورق آماده تولید ظرف هم می تواند  بصورت رول جمع آوري می شود. و رول ورق پلاستیکی  با عرض و ضخامت  مناسب آماده  ورود  به بخش ترموفرمینگ تولید انواع ظروف یکبار مصرف  بسته بندي می گردد ویا بصورت پیوسته فیلم فرم گرفته مستقیماً به ماشین ترموفورمینگ منتقل شده و ظروف تولیدي از آن خارج می شوند.  ورق نرم شده در دستگاه ترموفرمینگ وارد بخش قالبگیري شده و تحت خلاء ایجاد شده به فرم قالب ظرف در می آید و ظروف شکل گرفته  پس از فرمینگ برش خورده و بسته بندي نهایی می شود .

 

طرح توجیهی ظروف یکبار مصرف | بررسی بازار و رقبا

عمده ترین تولید کننده   ومصرف کنندگان ظروف یکبار جهان کشورهاي اروپایی و آمریکا و چین  عمده ترین تولید کننده جهان هستند  زیرا که بسته بندی صنایع غذایی  و نیاز مبرم حمل و بسته بندی آن به ظروف یکبار مصرف سبب توسعه این صنعت در سطح بین المللی وایران شده است در حال حاضر بر اساس آمار وزارت صمت تعداد 300   واحد تولیدی  انواع ظروف یکبار مصرف دارای پروانه بهر برداری می باشند که با ظرفیت اسمی 399 هزار  تن مشغول به فعالیت می باشند

تعداد  پروانه بهربرداری صادره   تولید ظروف یکبار مصرف کشور  

واحد سنجش

ظرفيت

اشتغال

سرمایه

تعداد

نوع

تن

399643

11705

22059659

300

کل

تن

326254

8844

17948143

192

ظروف يكبار مصرف پلاستيكي

تن

32057

565

723820

25

ظروف يكبار مصرف گياهي

تن

17334

1084

2185279

53

ظروف يكبار مصرف كاغذي و مقوایی

تن

23998

1212

1202417

30

ظروف يكبار مصرف آلومينيومي

جواز تاسیس های صادره  تولید انواع ظروف یکبار مصرف کشور تا پایان  اسفند سال1399

واحد سنجش

ظرفيت

اشتغال

سرمایه

تعداد

تن

12542483

23019

65223129

1370

طرح توجیهی تولید ظروف یکبار مصرف | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث طرح تولید انواع ظروف یکبار مصرف  با ظرفیت اقتصادی سالیانه تولید 6000 تن بررسی گردیده است برای اطلاع از  مشخصات عمومی طرح تولید ظروف یکبار مصرف می توانید از مشاوره کارشناسان کاردوک استفاده نمایید .

3000

زمین

150,402

سرمایه ثابت

130,514

سرمایه درگردش

280,916

جمع

3/3

دور برگشت سرمایه

41

نرخ بازده داخلي

33

نرخ بازده حسابداري(ARR)(درصد)

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید ظرف پلاستیکی یکبار مصرف



:: برچسب‌ها: طرح ظرف پلاستیکی یکبار مصرف ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح باند و گاز بیمارستانی یکی از پرسود ترین کارها در کشور می باشد. کشورهای آمریکا ،آلمان و سویس به همراه چین 40 درصد صادرات کالاها و محصولات حفاظت فردی و پزشکی دنیا را در انحصار خود دارند، حجم مبالادت مالی صادرات و واردات محصولات حوزه پزشکی جهان در سال 2019 بیش از دو تریلیون دلار تخمین زده شده است که با در نظر گرفتن اپیدمی کرونا در حال حاضر این میزان بشدت بالا رفته است میزان مصرف مستمر باند و گاز پزشکی با توجه به حوادث و وضعیت بیماردر مراکز مختلف درمانی بر اساس ضوابط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زمینه تولید انبوه صنعتی را داشته و با رعایت الزامات و مکانیزم نظارتی اداره نظارت بر تولید و کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی جهت تشکیل پرونده و شناسنامه دار کردن و ثبت  محصول در پورتال imed.ir  می توان  پس از دریافت  پروانه ساخت و گواهی فروش هم  در  بازار داخل و هم در زمینه صادرات فعالیت کنند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید باند و گاز بیمارستانی

معرفی محصولات | طرح باند و گاز بیمارستانی

انواع باند وگازهای پزشکی در اندازه های مختلف بصورت  باند های کشی ،پنبه ای استریل شده و غیر استریل بصورت خشک و وازلینه خاص سوختگی و بخیه زخم  به بازار عرضه می گردد این محصولات دارای  بافت ساده  بوده و تراکم تار آن  12 و تراکم پود  8 است.  در تولید باند وگاز استفاده از نخ و الیاف مصنوعی  مجاز نیست  و جنس این محصولات  صد درصد طبیعی و از جنس الیاف نخ پنبه خالص است.

کد آیسیک محصولات  باند وگازهای  پزشکی

نام کالا

کد ISIC

نام کالا

کد ISIC

انواع باند پزشكي

2423415633

باند كنار بافته

2423413702

انواع باند آغشته به نانو مواد انعقادي

2423415136

باند زخم بندي ساده (پانسمان)

2423413701

باند گازدار

2423413713

انواع باند و چسب پزشكي

2423313700

باند كشي

2423413712

منسوج بي بافت باند و گاز

1729412363

باند ارتوپدي معمولي (باند گچي)

2423413703

باند روغني

24232015

پارچه باند و گاز و تنظيف

1711612385

 

 

 

تنوع باند و گاز زیاد و شامل انواع باند های مورد مصرف در بخش ارتوپدی و جراحی و پانسمان زخم وسوختگی است عمده ترین مصرف این محصولات در مراکز  درمانی و تشخیص پزشکی توسط کادر درمان  همانند مطب  پزشکان ،جراحان  ، کادر اتاق عمل برای  بیماران می باشد

 

ویژگی‌های محصول | طرح باند و گاز بیمارستانی

باند و گاز پزشکی همانند پارچه منسوجات تار و پودی و از نخ طبیعی پنیه ای فاقد بو و طبیعی هستند حداقل سایز نخ مصرفی در تار یا پود مورد استفاده در تولید محصول نخ نمره 19می باشد. باندها عمدتا در طول دو متر برش و بسته بندی و مورد استفاده قرار می گیرند. عرض باندها بسته به نوع سفارش می توانداز  5 ،10 ،15 الی  20 سانتی متر تولید شود  پارچه باند باید با پهناي یکسان در راستاي تار بریده شده و بصورت رول بسته بندي شود،بطوریکه بتوان  به راحتی آن را باز نمود و  نخه اي آزاد  کناره پارچه مانع از باز شدن رول نگردند. هر رول  پس از تولید در   کاغذ یا سلوفان  بسته بندی می شود .

کالای جایگزین و مکمل محصول | طرح باند و گاز بیمارستانی

از باند و گاز پزشکی که عمدتا در محل بستن  زخم استفاده می شود، داراي بافت ساده تار و پودي هستند ، لذا محصولات نبافته از جنس های غیر پنبه  وپلیمری نمی توانند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند. از طرف دیگر به دلیل خصوصیات خاص پنبه پارچه بافته شده از الیاف مصنوعی  ونبافته همانند ملت بلون واسپان باند که خواص طبیعی پنبه را ندارند  نمی تواند در زمینه زخم بندی مورد استفاده قرار گیرند

به عبارت دیگر می توان گفت محصول جایگزینی براي باند و گاز پزشکی از جنس  غیر پنبه وجود ندارد. دلایل عدم استفاده از الیاف مصنوعی در ساخت این محصولات  اولاً  امکان ایجاد  حساسیت هاي جلدي و غیر جلدي در بیمار وثانیاً  شکل خاص ساختمانی آنها می باشدکه امکان جذب و نگهداري محلولهای درمانی  و نیز کارایی مطلوب پزشکی را در زمینه زخم بندی  دارا ی نمی باشند.البته ظهور تکنولوزی نوین  تولید  پارچه های بدون بافت  در زمینه های دیگر همانند تولید ماسک پزشکی و البسه بیمارستانی رقیب مناسب برای  محصولات ساخته شده از پارچه های تار پود ی هستند.

  موارد کاربرد | طرح باند و گاز بیمارستانی

انواع باند و گاز پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی در  سطح گسترده ای  مورد استفاده قرار می گیرند. باند وگاز  استریل و غیر استریل هر کدام موارد کاربرد خاص خود را دارند. گاز غیراستریل وگاز روغنی عمدتا که جهت بستن زخم‌هاي سطحی و گرم نگه داشتن عضله بکار می روند واز گازهاي استریل نیز به صورت گسترده در جراحی‌های و همچنین  براي پوشاندن محل سوختگی و براي پانسمان اولیه زخم ها و بریدگی‌ها استفاده می‌شود.

در مواردی براي ثابت نگهداشتن اولیه محل در رفتگی و بعضا شکستگی  استخوان از باند غیر استریل استفاده می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت انواع باند وگاز از جمله اجزائ لاینفک کمک‌هاي اولیه بهداشتی و عمل های  جراحی هستند.

 

مواد اولیه تولید باند و گاز پزشکی

نخ

 در این طرح با توجه به حداقل هاي اقتصادي، ظرفیت سالیانه واحد 20 تن در نظر گرفته شده است. در بافت پارچـه کـه بافت ساده و تار و پودي است تنها از الیاف صد در صد پنبه استفاده می شـود.

روغن وازلین

 براي تولید انواع  گاز روغنی از روغن وازلین استفاده می شود. براي تولید هر متر مربع گاز روغنی حدود 167 گرم روغن وازلین مصرف می گردد.

 سفید گرهای پارچه باند وگاز   

در  فرایند سفید سازی  محصول از آب اکسیژنه ، محلول سود سوزآور و سیلیکات سدیم استفاده می شود علاوه بر مواد اولیه اصلی مواد چانبی دیگری همانند کاغذ ،سلوفان،پاکت، جعبه مقوایی ، کاغذ نواری و نوار چسب براي بسته بندي نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دانش فنی پروژه و فرایند  تولید محصول

درتولید انواع باند و گاز استریل با توجه به میزان سرمایه گذاری ، شرایط اقتصادی و موقعیت محلی که درآن قصد را اندازی طرح مد نظر است  روش های مختلفی بشرح ذیل  بکار گرفته می شود .

 تولید با ماشین آلات بافندگی ماکویی  

در این  دستگاهها  ابتدا نخ پود چله بصورت  جداگانـه تامین و سـپس در ماشـین  طی فرایند بافنـدگی تبـدیل بـه پارچـه می شوند. از خصوصیات این روش می توان به پایین بودن قیمت ماشین آلات و نیز امکان  ساخت کلیه تجهیزات و قطعات یدکی در داخل کشور است و از محدویات  این روش می توان به راندمان پایین تولید، نویز و سصدای بیشتر دستگاهها و نیز نیاز به سیستم ماسوره پیچی اشاره کرد.

 

 روش تولید با ماشین هاي بافتدگی راپیري

این دستگاه ها  دیگر نیازي به تهیه پود به صورت ماسـوره را ندارند  و مـستقیما بـوبین نـخ پـود روي ماشـین بافندگی قرار می گیرد، لذا یک مرحله از ماشین آلات خط تولیـد کاسته مـی شود رانـدمان تولیـد این روش در مقایسه با روش ماکویی بالاتر است به عبارتی میزان تولید در این روش سه برابـر دستگاههای قبلی  ظرفیت تولید داشت . از طرفی هزینه سرمایه گذاري اولیه و خرید ماشین آلات در این روش بسیار بالاتر از روش ماکویی است و غالبا  دستگاه پیشرفته توئلید پارچه راپیری خارجی هستندو نیاز است از خـارج کشور خریداری شوند.

تولید با دستگاه بافندگی ایرجت

این دستگاهها هم  همانند روش راپیري نیازی  به تهیـه نـخ پـود به صورت ماسوره را ندارد. از جمله مزایاي این روش ظرفیت تولید بیشتر از  هفت برابر ماشین هاي ماکویی  است و  سر و صداي آنها بسیار کمتر  ودارای  استهلاک قطعات پایینی هستند. قیمـت ماشـین آلات ایرجت  بسیار بالا و سازندگان ماشین آلات با کیفیت  مورد نیاز این فرایند تنها چند کشور اروپایی هستند در صورت نیاز به اشتغال زایی و سرمایه گذاری کمتر با توجه  برای بافـت سـاده بانـد و گـاز می توان از روش اول استفاده کرد .

 

تولید با  ماشین هاي ماکویی

مراحل  تولید باند و گاز پزشکی بشرح ذیل است  

تولید پارچه

در بافت ساده ماکویی  هر تار به تناوب از زیر و روي پود و هر پود به تناوب از زیر و روي تار عبور می نماید نخ پنبه اي نمره بیست براي تولید  باند و گاز نخ مورد استفاده قرار می گیرد. این نخ ها به صورت بوبین هاي آماده  با وزن تقریبی بیست کیلوگرمی جهت ماسوره پیچی که براي پود پارچه مورد استفاده قرار می گیرد آماده می شود  تعدادي از بوبین های آماده شده براي چله پیچی استفاده می شود. دستگاه ماسوره پیچ، نخ را روي ماسوره می پیچد و این ماسوره ها برای استفاده بعنوان  پود پارچه مورد استفاده قرار می گیرند. نخ های مورد نیاز براي چله پیچی بوسیله دستگاه چله پیچ روي اسنوي ماشین بافندگی قرار می گیرند به عنوان نخ هاي تار استفاده می شوند. این نخ ها یک در میان از میان لنگه ورها عبور می کند

 سفید گري پارچه بافته شده   

 وجودغبارو رنگهاي طبیعی روي الیاف پنبه سبب وجود رنـگ زرد و خاکـستري روي ایـن الیـاف نخ و پارچه تولید شده است براي ایجاد یکنواختی رنگ وظاهر و از بـین بـردن رنگهاي اضافی از روي پارچه و دستیابی به  رنگ سفید اصلی پنبه ،منـسوج بافته شده را تحـت عملیات سفید گري قرار می دهند. در این فرایند مواد سفید کننده شـامل آب اکـسیژنه،  سـود و سیلیکات سدیم می باشند که با  اکسید کردن  و از بین بردن  مواد و امـلاح اضـافی از روي الیـاف سبب ایجاد کیفیت مورد نظر می گردد. از آب ژاول (هیپو کلریت سدیم) به همراه سود نیز می تـوان جهـت سـفید گـري پنبـه استفاده نمود رول پارچـه تولیـد شـده در طول  چند صـد متـری تحـت عملیـات سفید گري در ماشین ژیگر قرار می گیرند .

شستشو پارچه سفید شده  

 در این مرحله برای  از بین بردن بقاي املاح و مـواد شـیمیایی به جا مانده روي پارچه در  بخش  سفیدگري از شتشو استفاده می شود. روش ساده شتشو استفاده از همان ماشـین سـفیدگري ژیگر است که پس از عملیات سفیدگري ازآب تازه و مواد کمکی  برای  عملیـات شستـشو استفاده می نماید  روش دیگر استفاده از این ماشین شستشو  کانتینیوس  می باشد که راندمان تولید خیلـی بـالایی دارد ولی از نظر اقتصادي گران است    

خشک کردن پارچه شسته شد

خشک کردن پارچه بوسیله سیستم خشک کن با درجه حرارت 95 درجه سـانتی گـراد صورت می گیرد.

برش دادن رول پارچه

پارچه خشک شده  براي تولید باند و گاز با توجه نیاز تولید دراندازه هاي خاص توسط دستگاه خاص برش داده می شود  و تیدیل به رول های با عرض کمتر می شود .

روغن زدن

براي تولید گاز روغنی، پارچه برش داده شده بوسـیله فیدر ویژه  روغـن وازلـین مـذاب روغن کاری  می شود.

بسته بندي نهایی

جهت بسته بندي تولید باند و گاز روغنی و گاز استریل بسته به نوع وسایز محصول تولیدی  مراحل ذیل انجام می گیرد.

باند در پوشش کاغذي و کیسه هاي پلاستیکی بسته بندی می شود

  گاز استریل در پاکتهاي کاغذ روغنی و در  کارتن قرار می گیرد 

 گاز روغنی در جعبه هاي پلاستیکی و سپس مقوایی و کارتن  بسته بندی می شود.

استریل کردن

 جهت تولید باند و گاز استریل از روشهاي مختلفی اسـتفاده مـی شـود کـه متـداول تـرین آنهـا پرتـودهی یا استفاده از اتاقک های حاوی گاز اتیلن اکساید می باشد. بخش استرلیزاسیون محصولات در واحد باند، گاز روغنی و گاز استریل هستند کـه روش تولیـد آنهـا تـا مرحلـه بـرش زنـی یکسان است و از آن مرحله به بعد بسته به نوع محصول وارد بخش روغن زنی و یا استرلیزاسیون می شود.

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید باندو گاز و باند پزشکی عبارتند از:

ماشین های بافندگی، ماسوره، دستگاه برش پارچه ، ماشین آلات بسته،دستگاه تولید باند وگاز روغنی ، تجهیزات استریل محصولات

بررسی بازار و رقبا | طرح باند و گاز بیمارستانی

باند گاز استریل و غیر استریل و چرب پزشکی ساخته شده از پارچه های بافته شده پنبه ای   عمدتاً در حوزه بهداست ودرمان مورد مصرف قرار می‌گیرد. این محصول به‌دلیل بهداشتی بودن هم در بازار  داخلی وهم دربصورت صادرات در کشورهای همسایه عراق می تواند  مورد استفاده قرار گیرد کل پروانه های بهره برداری صنعتی باند و گاز  مصرف کشور تا پایان سال 1399تعداد  45 واحد  است که که با ظرفیت اسمی  7992 تن تولید انواع باند وگاز  درکشور در حال تولید می باشند

آمار واحدهای تولیدی دارای پروانه  باند وگاز کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

45

1022562

1655

7992

تن

 

سرمایه گذاری مورد نیاز | طرح باند و گاز بیمارستانی

بر اساس  مطالعات انجام شده  احداث واحد تولید  باند وگاز  با ظرفیت اقتصادی   در سال جاری با ظرفیت اقتصادی 20 تن بر آورد شده است.                                                            `

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین 

1500

متر مربع

2

زیربنا

620

متر مربع

3

برق

100

کیلوات

بررسی سرمایه گذاری طرح

ردیف

موضوع

هزینه ها  (میلیون ریال )

1

سرمایه گذاری ثابت

39470

2

نرخ بازده داخلی (   IRRدرصد)

38

 مزایای اجرای طرح

با توجه به مصرف مستمر وروز افزودن باند وگاز  پزشکی بخصوص در شرایط   وقوع حوادث و انجام اعمال پزشکی به عنوان کالایی ضروری  در بخش های بهداشت ودرمان  کشور درآمده وبا توجه به مزیت داشتن منابع مواد اولیه و تکنولوزی ساخت بخشی از ماشین آلات در کشور بموازات تقاضای بالا ،جذابیت قابل قبولی در این زمینه  هم جهت با مصرف داخل وهم با تکیه به صادرات محور بودن محصولات می توان داشت .

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار وارايه معيارهاي محاسبه هريک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون  هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است.  و بررسی مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با  محاسبات مالي استخراج شده   وضعيت قابل قبولي  را بلحاظ مالي برای تولید  این محصول  یک بار مصرف را نشان می دهد.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای صنعتی

حهت  اخذ مجوز های تولید این محصول  وتامین زیر ساخت براساس پلان های مهندسی  تولید استاندارد و صادرات محور  می توانید در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی  ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خیره وباتجربه کاردوک به شرح ذیل کمک بگیرید

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب  ونصب  ماشین آلات، تاسیسات عمومی
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید باند و گاز بیمارستانی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید باند و گاز بیمارستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح بازیافت فلز تنگستن چرا به جای تولید آن مورد توجه قرار می‌گیرد؟ در سال 2020 تولید جهانی تنگستن 84000 تن تنگستن تخمین زده شده است، در حالی که در سال 2011 حدود 73100تن تنگستن تولید شده بود. تخمین ظرفیت ذخایر معدنی شناخته شده تنگستن در دنیا حدود1/9 میلیون تن است و در سال 2020، چین بیشترین با استخراج 6900 تن بیشترین مقداراستخراج تنگستن در جهان را داشته است و ویتنام در رده بعد 4300 تن تولید معدنی تنگستن را داشته است. تنگستن که با نام wolfram نیز شناخته می‌شود، کاربردهای زیادی دارد. در حال حاضر طیف گسترده‌ای از قیمت برای محصولات نهایی تنگستن از 25 تا 2500 دلار به ازای هر کیلو وجود دارد و اکثر محصولات ساخته شده از آن در محدوده قیمت 100 تا 350دلار برای هر کیلو به فروش می‌رسند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح بازیافت فلز تنگستن

 

 

 

طرح بازیافت فلز تنگستن | معرفی تنگستن

تنگستن یا وُلفرام عنصری با نماد شیمیایی W و عدد اتمی ۷۴ است، فلزی کمیاب و گران بهاست که به صورت خالص در طبیعت یافت نمی‌شود؛ بلکه ترکیبات آن را با سایر عناصر می‌توان یافت. سنگ‌های معدنی مهم حاوی تنگستن، کانی‌های ولفرامیت و شئلیت هستند. تنگستن بيست و ششمين عنصر جدول مندلیف است و در طبیعت 20 کانی تنگستن یافت شده که اکثر آنها کمیاب هستند و تنها کانی‌های شیلئت و ولفرامیت به عنوان کانی‌های اقتصادی تنگستن شناخته شده‌اند. دمای ذوب تنگستن ۳۴۲۲ درجه سلسیوس و دمای جوش آن 5530 درجه سلسیوس‌ است و چگالی آن 19/30 برابر چگالی آب، در حدود 1/7 برابر چگالی سرب و نزدیک به چگالی اورانیوم و طلا است.

بدلیل گران و نادر بودن استخراج، بازیافت تنگستن ارزش اقتصادی زیادی دارد. ضایعات تنگستن قابلیت فرآوری را داشته و جمع آوری آن آسان است. فن‌آوری‌های نوینی برای بازیابی تنگستن از ضایعات شکل گرفته و به کارآمدترین روش برای دستیابی سریع به محصول با کیفیت تبدیل شده است. مواد موجود همراه تنگستن ضایعاتی نیز با ارزش بوده و بازیابی آن‌ها همانند محصولات حاصل از فرایندهای معدنی تصفیه شده دارای کیفیت همسان هستند. عملاً در بازیافت تنگستن بدون هیچ محدودیتی کیفیت محصول نهایی باکیفیت فلز اولیه تفاوتی ندارد و از همه مهم‌تر اثرات زیست محیطی ناشی از معدنکاری و هزینه‌های تولید را کاهش و به حداقل می‌رساند.

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح بازیافت فلز تنگستن | معرفی کدهای ISIC  محصول تنگستن

بر اساس سيستم طبقه بندی آيسيک، عدد 27 مربوط گروه فلزی و زیرشاخه آن 2711 و 2710 مربوط به فراوری‌های تنگستن مطابق جدول زیر می‌باشد.

لیست محصولات طرح تولیدی بر اساس کد آیسیک

رديف

نام محصول

کد گروه محصول   (آیسیک )

1

فروتنگستن

27101324

2

ابزار تنگستن كاربيد

 

2893512373

3

اكسيد تنگستن

2411512767

4

فرو سيليكو تنگستن

2710412307

 

طرح بازیافت فلز تنگستن | كاربردهای تنگستن

تنگستن در طيف وسيعی از صنايع از فلزات سخت (خصوصاً كربيد تنگستن) و فلزات آلیاژی گرفته تا صنايع خردایش و ماشین کاری فلزات كاربرد دارد. کاربرد آن را می‌توان به شرح ذیل دسته بندی نمود.

 

 کاربرد  تنگستن در فلزات سخت

شامل محفظه‌ها، ابزارها، مته‌ها، پوشش‌ها و قالب‌ها، حفاری، جوشكاری، وسايل ورزشی، وسايل پزشكی، هوا و فضا، كانكتورهای الكتريكی، تجهيزات نوری، نظامی و موشکی، فولاد و آلياژهای فلزی خاص، ابزارهای فولادی، فولادهای سریع بر، سوپرآلياژهای فلزی، كاتاليزورها، پیگمنت‌های رنگی، سطوح مقاوم نسبت به سايش، سیستم‌های پاشش حرارتی، قالب های صنعتی، صنايع هوا فضا، تجهيزات نظامی، صنايع تكنولوژی ليزری، صنايع كاتاليستی، صنايع و تكنولوژی‌های پزشكی، صنايع لعاب سازی کاشی و سراميک، ماشين آلات و سازه‌های موتوری.

حدود نیمی از تنگستن استخراجی جهان در  تولید کاربید تنگستن، که ماده‌ای بسیار سختی است، استفاده می‌شود. باقی آن نیز در تولید آلیاژها و فولادها استفاده می‌شود. کمتر از ۱۰ درصد از آن نیز در تولید ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود. معمولاً محصولات ساخته شده از تنگستن در فرایندهایی از قبیل متالورژی پودر، جوش پلاسما، پرس ایزواستاتیک گرم و روش‌های ترموپلاستیک ساخته می‌شود.

مواد سخت

تنگستن عمدتاً در تولید مواد سخت بر پایه کاربید تنگستن استفاده می‌شود. کاربید تنگستن یکی از سخت‌ترین کاربیدهای شناخته شده است. حدود ۶۰درصد مصرف تنگستن به صورت WC در حال حاضر برای ساخت مواد ساینده مقاوم در برابر سایش و ابزارهای برشی کاربیدی شامل انواع چاقو، مته، اره‌های گرد بر، قالب‌های مسلح و ابزارهای تراش و فرزکاری استفاده می‌شود. ابزارهای کاربیدی در واقعیت کامپوزیت‌های فلز-سرامیک هستند که عمدتا در آن‌ها از کبالت به عنوان نگهدارنده ذرات تنگستن در کنار هم استفاده شده است.

آلیاژها

ازخواص نقطه ذوب بالا، استحکام و چگالی تنگستن در ساخت آلیاژهای فلزی سنگین و  فولادهای برش دهنده سریع که حاوی حدود ۱۸درصد تنگستن هستند استفاده می‌شود و به دلیل همین ویژگی‌ها از آن در ساخت نازل موشک‌های  بالستیک، ابر آلیاژها، پره‌های توربین، قطعات مقاوم در برابر سایش و پوشش‌های سخت  فلزات استفاده می‌شود.

جنگ‌افزار

آلیاژ تنگستن با نیکل و آهن یا کبالت آلیاژهای سنگین مورد استفاده، در گلوله‌های نظامی به منظور نفوذ به زره بدنه ادوات نظامی و درساخت گلوله‌های توپ، نارنجک و موشک و نیز برای ساخت گلوله‌های انفجاری (افشان) فراصوت هستند. تنگستن در مواد منفجره با فلز فشرده نیز کاربرد دارد که از آن به عنوان پودر متراکم، برای کاهش خسارات جانبی و در همان حال افزایش کشندگی انفجار در محدوده یک شعاع کوچک استفاده می‌شود.

صنعت الکترونیک

از تنگستن در تولید رشته ملتهب لامپ‌های رشته‌ای و هالوژن اسفاده می‌شود. از آنجا که تنگستن استحکام خود را در دماهای بالا حفظ می‌کند، در بسیاری از پروژه‌ها و محصولات با کارکرد در درجه حرارت بالا، از قبیل لامپ اشعه کاتد و رشته‌های درون لوله خلاء، المنت حرارتی و نازل موتور موشک‌ها کاربرد دارد.

با توجه به خواص رسانایی و بی‌اثری نسبی شیمیایی، از تنگستن در تولید  الکترودها، میکروسکوپ الکترونی و به عنوان ماده اتصال درتراشه‌ها (IC)، مابین سیلیکون دی‌اکسید و مواد دی‌الکتریک و ترانزیستور و در نیمه هادی‌ها به عنوان یک پوشش بر روی سیلیکون نیز استفاده می‌شود. ساختار الکترونیکی تنگستن آن را به یکی از مواد اصلی برای اهداف کاربردی اشعه X تبدیل کرده ‌است. از دیگر کاربردهای آن محافظت در برابر پرتوهای با انرژی بالا همانند رادیواکتیو است. پودر تنگستن به عنوان مواد پرکننده در کامپوزیت‌های پلاستیکی که به عنوان یک جایگزین سرب در گلوله و سپرهای تابشی نیز به کار می‌رود.

طرح بازیافت فلز تنگستن | تکنولوژی های بازیافت

امروزه در سطح جهانی بازیافت تنگستن در مقیاس صنعتی انجام می‌شود که  می‌توان فرایند آن را به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • بازیافت مستقیم
  • بازیافت شیمیایی که به آن بازیافت غیرمستقیم نیز گفته می‌شود
  • بازیافت نیمه مستقیم و متالورژی ذوب  

 

بازیافت شیمیایی یا بازیافت غیر مستقیم

اکثر ضایعات تنگستن برای بازیابی با خلوص بالا بهروش شیمیایی بازیافت می‌شوند. در بازیافت شیمیایی تقریباً از انواع ضایعات تنگستن استفاده می‌شود که می‌تواند انواع ضایعات تنگستن مانند کاربید سیمان، فلز سنگین تنگستن (W-Cu ، W-Ag)، فلز تنگستن، کاربید تنگستن و اکسید تنگستن استفاده کرد.

این فرایند قادر به بازیابی ضایعات‌ نرم و سخت است و امکان بازیابی محصولات جانبی با ارزش (Co ، Ni ، Cu ، Ag ، Ta ، Nb) موجود در ضایعات تنگستن نیز وجود دارد. طی فرایند شیمیایی شستشو و فرآوری کنسانتره تنگستن، قبل از افزودن نمک‌های قلیایی اکسید کننده، مانند کلرات و نیتریت، کربنات سدیم یا ذوب هیدروکسیدآن، از مواد افزودنی برای اکسید کردن ضایعات تنگستن استفاده می‌شود. در این فرایند ابتدا قطعات بزرگ‌تر باید قبل از اکسیداسیون خرد شوند. متعاقباً، تنگستات تحت فشار شسته می‌شود. در شستشوی قلیایی تنگستن  فلزات همراه دیگر نیز به صورت انتخابی شسته می‌شوند و پودر WC یا پودر W به عنوان باقی مانده با ارزش به جا می‌مانند. این فرایند استحصال بازیافت نیمه مستقیم نامیده می‌شود.

در همجوشی قلیایی سدیم فرایند، نیترات و ضایعات سخت حاوی تنگستن، در ظرف کوره نگهدارنده چرخان اضافه می‌شوند و در دمای 700 تا 850 درجه سانتی گراد ذوب شده و واکنش می‌دهند. سدیم نیترات اضافی متعاقباً با ضایعات نرم تنگستن احیا کننده واکنش می‌دهد. مواد مذاب در آب حل می‌شوند و محلول آبی از تنگستات سدیم را تشکیل می‌دهد و از اکسیدهای Co ، Ti و Ta غیر محلول جدا می‌شود و گاز حاصل توسط کاتالیزورهای DENOx سم زدایی می‌شود.

 

کوره صنعتی اکسیداسیون ضایعات تنگستن

در ادامه محلول حاوی تنگستن در فیلتر-پرس، جداسازی شده و باقیمانده فیلتر حاوی کنسانتره‌های ارزشمند از ضایعاتی مانند:Co ، Ni ، Cu و Ta است که به مواد با خلوص بالا تبدیل می‌شوند.

بیشتر آلیاژهای همراه با کاربید تنگستن یا تنگستن به راحتی در محیط‌های آبی اسیدی حل می‌شوند. بنابراین می‌توان آن‌ها را با استفاده از لیچ اسید از اشیا با ارزش تنگستن جدا کرد. در این موارد از اسیدکلریدریک استفاده می‌شود، اما در بعضی اوقات از اسید نیتریک، اسید سولفوریک یا اسید فسفریک نیز برای این جداسازی استفاده می‌شود.

 

 متالورژی ذوب در بازیافت تنگستن

سوپر آلیاژها، استلیت‌ها، WC menstruum و کاربیدهای eutectic ریخته گری به ضایعات بسیار خالصی همانند ضایعات تنگستن احتیاج دارند. در حالی که برای ذوب فولاد می‌توان از ضایعات ناخالص دیگری مانند قطعات فلزی سنگین و چرخ دنده‌ها و ضایعات کاربید سیمانی در متالورژی ذوب استفاده کرد.

تمام مواد در جریان ذوب این فرایند در سرباره جدا می‌شوند و عناصر خارجی که در ذوب فلز محلول هستند، به صورت همگن توزیع می‌شوند. هر تنگستنی که در این شرایط قراردارد به استثنای ذوب مجدد با روش‌های دیگر نمی‌تواند دوباره بازیافت نمود. در بازیافت تنگستن در متالورژی ذوب قراضه به کوره قوس الکتریکی (EAF) اضافه می‌شود تا ترکیب فولاد مورد نظر (به‌عنوان مثال برای کاربردهای HSS) تنظیم شود. سپس مذاب برای ادامه کار به یک مبدل تخلیه اکسیژن آرگون (AOD )منتقل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی صنعتی | نگارش طرح توجیهی صنعتی

طرح بازیافت فلز تنگستن | آمار واحدهای بازیافت تنگستن کشور

در کشور دو واحد دارای پروانه بهره‌برداری در زمینه تولید محصولات تنگستن در اصفهان وجود دارد و تعداد شش جواز تاسیس در زمینه تولید ابزاهای تنگستنی و آلیازهای تنگستن نیز صادر شده است.

آمار واحدهای دارای پروانه بهره برداری تولیدکننده تنگستن کشور 

تعداد

سرمایه گذاری (م .ر)

اشتغال(نفر)

ظرفیت

واحد

2

34250

43

151

تن

 

آمار جواز تاسیس‌های تولید ابزار و فلز فرو تنگستن کشور 

تعداد

سرمایه گذاری (م .ر)

اشتغال(نفر)

ظرفیت

واحد

6

4520087

644

6063

تن

 

 

آمارصادرات و  واردات فلز تنگستن درسال 1397 

شرح

وزن  کیلو

ریالی(م.ر)

ارزی دلار 

واردات  سال 97

42877

85134

2022327

صادرات سال 97

31264

4869

61892

طرح بازیافت فلز تنگستن | هزینه‌های سرمایه‌گذاری واحد تولیدی

سرمایه مورد نیاز در دوران اجرای طرح، سرمایه ثابت و سرمایه مورد نیاز در دوران بهره‌برداری از طریق سرمایه در گردش تأمین می‌شود. دارایی‌های ثابت در مرحله اجرای طرح خریداری و طی دوران بهره‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرمایه گذاری ثابت طرح بشرح ذیل است:

هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح

شرح

هزینه موردنیاز

واحد
(م.ر)

جمع سرمایه‌گذاری ثابت  واحد

395,515

 

ماشین آلات صنعتی 

125,588

 


زمین و ساختمان‌های موردنیاز طرح

شرح

مساحت

موردنیاز

زمین

10000

مترمربع  

زیربنا سرپوشیده

1400

مترمربع  

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح ها و واحدهای صنعتی

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از متخصصین و کارشناسان
  • ارائه خدمات در انتخاب و نصب ماشین آلات، تاسیسات و طراحی سایت پلان
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول  
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح بازیافت فلز تنگستن



:: برچسب‌ها: طرح بازیافت فلز تنگستن ,
:: بازدید از این مطلب : 768
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح بازیافت فلز تنگستن چرا به جای تولید آن مورد توجه قرار می‌گیرد؟ در سال 2020 تولید جهانی تنگستن 84000 تن تنگستن تخمین زده شده است، در حالی که در سال 2011 حدود 73100تن تنگستن تولید شده بود. تخمین ظرفیت ذخایر معدنی شناخته شده تنگستن در دنیا حدود1/9 میلیون تن است و در سال 2020، چین بیشترین با استخراج 6900 تن بیشترین مقداراستخراج تنگستن در جهان را داشته است و ویتنام در رده بعد 4300 تن تولید معدنی تنگستن را داشته است. تنگستن که با نام wolfram نیز شناخته می‌شود، کاربردهای زیادی دارد. در حال حاضر طیف گسترده‌ای از قیمت برای محصولات نهایی تنگستن از 25 تا 2500 دلار به ازای هر کیلو وجود دارد و اکثر محصولات ساخته شده از آن در محدوده قیمت 100 تا 350دلار برای هر کیلو به فروش می‌رسند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح بازیافت فلز تنگستن

 

 

 

طرح بازیافت فلز تنگستن | معرفی تنگستن

تنگستن یا وُلفرام عنصری با نماد شیمیایی W و عدد اتمی ۷۴ است، فلزی کمیاب و گران بهاست که به صورت خالص در طبیعت یافت نمی‌شود؛ بلکه ترکیبات آن را با سایر عناصر می‌توان یافت. سنگ‌های معدنی مهم حاوی تنگستن، کانی‌های ولفرامیت و شئلیت هستند. تنگستن بيست و ششمين عنصر جدول مندلیف است و در طبیعت 20 کانی تنگستن یافت شده که اکثر آنها کمیاب هستند و تنها کانی‌های شیلئت و ولفرامیت به عنوان کانی‌های اقتصادی تنگستن شناخته شده‌اند. دمای ذوب تنگستن ۳۴۲۲ درجه سلسیوس و دمای جوش آن 5530 درجه سلسیوس‌ است و چگالی آن 19/30 برابر چگالی آب، در حدود 1/7 برابر چگالی سرب و نزدیک به چگالی اورانیوم و طلا است.

بدلیل گران و نادر بودن استخراج، بازیافت تنگستن ارزش اقتصادی زیادی دارد. ضایعات تنگستن قابلیت فرآوری را داشته و جمع آوری آن آسان است. فن‌آوری‌های نوینی برای بازیابی تنگستن از ضایعات شکل گرفته و به کارآمدترین روش برای دستیابی سریع به محصول با کیفیت تبدیل شده است. مواد موجود همراه تنگستن ضایعاتی نیز با ارزش بوده و بازیابی آن‌ها همانند محصولات حاصل از فرایندهای معدنی تصفیه شده دارای کیفیت همسان هستند. عملاً در بازیافت تنگستن بدون هیچ محدودیتی کیفیت محصول نهایی باکیفیت فلز اولیه تفاوتی ندارد و از همه مهم‌تر اثرات زیست محیطی ناشی از معدنکاری و هزینه‌های تولید را کاهش و به حداقل می‌رساند.

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح بازیافت فلز تنگستن | معرفی کدهای ISIC  محصول تنگستن

بر اساس سيستم طبقه بندی آيسيک، عدد 27 مربوط گروه فلزی و زیرشاخه آن 2711 و 2710 مربوط به فراوری‌های تنگستن مطابق جدول زیر می‌باشد.

لیست محصولات طرح تولیدی بر اساس کد آیسیک

رديف

نام محصول

کد گروه محصول   (آیسیک )

1

فروتنگستن

27101324

2

ابزار تنگستن كاربيد

 

2893512373

3

اكسيد تنگستن

2411512767

4

فرو سيليكو تنگستن

2710412307

 

طرح بازیافت فلز تنگستن | كاربردهای تنگستن

تنگستن در طيف وسيعی از صنايع از فلزات سخت (خصوصاً كربيد تنگستن) و فلزات آلیاژی گرفته تا صنايع خردایش و ماشین کاری فلزات كاربرد دارد. کاربرد آن را می‌توان به شرح ذیل دسته بندی نمود.

 

 کاربرد  تنگستن در فلزات سخت

شامل محفظه‌ها، ابزارها، مته‌ها، پوشش‌ها و قالب‌ها، حفاری، جوشكاری، وسايل ورزشی، وسايل پزشكی، هوا و فضا، كانكتورهای الكتريكی، تجهيزات نوری، نظامی و موشکی، فولاد و آلياژهای فلزی خاص، ابزارهای فولادی، فولادهای سریع بر، سوپرآلياژهای فلزی، كاتاليزورها، پیگمنت‌های رنگی، سطوح مقاوم نسبت به سايش، سیستم‌های پاشش حرارتی، قالب های صنعتی، صنايع هوا فضا، تجهيزات نظامی، صنايع تكنولوژی ليزری، صنايع كاتاليستی، صنايع و تكنولوژی‌های پزشكی، صنايع لعاب سازی کاشی و سراميک، ماشين آلات و سازه‌های موتوری.

حدود نیمی از تنگستن استخراجی جهان در  تولید کاربید تنگستن، که ماده‌ای بسیار سختی است، استفاده می‌شود. باقی آن نیز در تولید آلیاژها و فولادها استفاده می‌شود. کمتر از ۱۰ درصد از آن نیز در تولید ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود. معمولاً محصولات ساخته شده از تنگستن در فرایندهایی از قبیل متالورژی پودر، جوش پلاسما، پرس ایزواستاتیک گرم و روش‌های ترموپلاستیک ساخته می‌شود.

مواد سخت

تنگستن عمدتاً در تولید مواد سخت بر پایه کاربید تنگستن استفاده می‌شود. کاربید تنگستن یکی از سخت‌ترین کاربیدهای شناخته شده است. حدود ۶۰درصد مصرف تنگستن به صورت WC در حال حاضر برای ساخت مواد ساینده مقاوم در برابر سایش و ابزارهای برشی کاربیدی شامل انواع چاقو، مته، اره‌های گرد بر، قالب‌های مسلح و ابزارهای تراش و فرزکاری استفاده می‌شود. ابزارهای کاربیدی در واقعیت کامپوزیت‌های فلز-سرامیک هستند که عمدتا در آن‌ها از کبالت به عنوان نگهدارنده ذرات تنگستن در کنار هم استفاده شده است.

آلیاژها

ازخواص نقطه ذوب بالا، استحکام و چگالی تنگستن در ساخت آلیاژهای فلزی سنگین و  فولادهای برش دهنده سریع که حاوی حدود ۱۸درصد تنگستن هستند استفاده می‌شود و به دلیل همین ویژگی‌ها از آن در ساخت نازل موشک‌های  بالستیک، ابر آلیاژها، پره‌های توربین، قطعات مقاوم در برابر سایش و پوشش‌های سخت  فلزات استفاده می‌شود.

جنگ‌افزار

آلیاژ تنگستن با نیکل و آهن یا کبالت آلیاژهای سنگین مورد استفاده، در گلوله‌های نظامی به منظور نفوذ به زره بدنه ادوات نظامی و درساخت گلوله‌های توپ، نارنجک و موشک و نیز برای ساخت گلوله‌های انفجاری (افشان) فراصوت هستند. تنگستن در مواد منفجره با فلز فشرده نیز کاربرد دارد که از آن به عنوان پودر متراکم، برای کاهش خسارات جانبی و در همان حال افزایش کشندگی انفجار در محدوده یک شعاع کوچک استفاده می‌شود.

صنعت الکترونیک

از تنگستن در تولید رشته ملتهب لامپ‌های رشته‌ای و هالوژن اسفاده می‌شود. از آنجا که تنگستن استحکام خود را در دماهای بالا حفظ می‌کند، در بسیاری از پروژه‌ها و محصولات با کارکرد در درجه حرارت بالا، از قبیل لامپ اشعه کاتد و رشته‌های درون لوله خلاء، المنت حرارتی و نازل موتور موشک‌ها کاربرد دارد.

با توجه به خواص رسانایی و بی‌اثری نسبی شیمیایی، از تنگستن در تولید  الکترودها، میکروسکوپ الکترونی و به عنوان ماده اتصال درتراشه‌ها (IC)، مابین سیلیکون دی‌اکسید و مواد دی‌الکتریک و ترانزیستور و در نیمه هادی‌ها به عنوان یک پوشش بر روی سیلیکون نیز استفاده می‌شود. ساختار الکترونیکی تنگستن آن را به یکی از مواد اصلی برای اهداف کاربردی اشعه X تبدیل کرده ‌است. از دیگر کاربردهای آن محافظت در برابر پرتوهای با انرژی بالا همانند رادیواکتیو است. پودر تنگستن به عنوان مواد پرکننده در کامپوزیت‌های پلاستیکی که به عنوان یک جایگزین سرب در گلوله و سپرهای تابشی نیز به کار می‌رود.

طرح بازیافت فلز تنگستن | تکنولوژی های بازیافت

امروزه در سطح جهانی بازیافت تنگستن در مقیاس صنعتی انجام می‌شود که  می‌توان فرایند آن را به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • بازیافت مستقیم
  • بازیافت شیمیایی که به آن بازیافت غیرمستقیم نیز گفته می‌شود
  • بازیافت نیمه مستقیم و متالورژی ذوب  

 

بازیافت شیمیایی یا بازیافت غیر مستقیم

اکثر ضایعات تنگستن برای بازیابی با خلوص بالا بهروش شیمیایی بازیافت می‌شوند. در بازیافت شیمیایی تقریباً از انواع ضایعات تنگستن استفاده می‌شود که می‌تواند انواع ضایعات تنگستن مانند کاربید سیمان، فلز سنگین تنگستن (W-Cu ، W-Ag)، فلز تنگستن، کاربید تنگستن و اکسید تنگستن استفاده کرد.

این فرایند قادر به بازیابی ضایعات‌ نرم و سخت است و امکان بازیابی محصولات جانبی با ارزش (Co ، Ni ، Cu ، Ag ، Ta ، Nb) موجود در ضایعات تنگستن نیز وجود دارد. طی فرایند شیمیایی شستشو و فرآوری کنسانتره تنگستن، قبل از افزودن نمک‌های قلیایی اکسید کننده، مانند کلرات و نیتریت، کربنات سدیم یا ذوب هیدروکسیدآن، از مواد افزودنی برای اکسید کردن ضایعات تنگستن استفاده می‌شود. در این فرایند ابتدا قطعات بزرگ‌تر باید قبل از اکسیداسیون خرد شوند. متعاقباً، تنگستات تحت فشار شسته می‌شود. در شستشوی قلیایی تنگستن  فلزات همراه دیگر نیز به صورت انتخابی شسته می‌شوند و پودر WC یا پودر W به عنوان باقی مانده با ارزش به جا می‌مانند. این فرایند استحصال بازیافت نیمه مستقیم نامیده می‌شود.

در همجوشی قلیایی سدیم فرایند، نیترات و ضایعات سخت حاوی تنگستن، در ظرف کوره نگهدارنده چرخان اضافه می‌شوند و در دمای 700 تا 850 درجه سانتی گراد ذوب شده و واکنش می‌دهند. سدیم نیترات اضافی متعاقباً با ضایعات نرم تنگستن احیا کننده واکنش می‌دهد. مواد مذاب در آب حل می‌شوند و محلول آبی از تنگستات سدیم را تشکیل می‌دهد و از اکسیدهای Co ، Ti و Ta غیر محلول جدا می‌شود و گاز حاصل توسط کاتالیزورهای DENOx سم زدایی می‌شود.

 

کوره صنعتی اکسیداسیون ضایعات تنگستن

در ادامه محلول حاوی تنگستن در فیلتر-پرس، جداسازی شده و باقیمانده فیلتر حاوی کنسانتره‌های ارزشمند از ضایعاتی مانند:Co ، Ni ، Cu و Ta است که به مواد با خلوص بالا تبدیل می‌شوند.

بیشتر آلیاژهای همراه با کاربید تنگستن یا تنگستن به راحتی در محیط‌های آبی اسیدی حل می‌شوند. بنابراین می‌توان آن‌ها را با استفاده از لیچ اسید از اشیا با ارزش تنگستن جدا کرد. در این موارد از اسیدکلریدریک استفاده می‌شود، اما در بعضی اوقات از اسید نیتریک، اسید سولفوریک یا اسید فسفریک نیز برای این جداسازی استفاده می‌شود.

 

 متالورژی ذوب در بازیافت تنگستن

سوپر آلیاژها، استلیت‌ها، WC menstruum و کاربیدهای eutectic ریخته گری به ضایعات بسیار خالصی همانند ضایعات تنگستن احتیاج دارند. در حالی که برای ذوب فولاد می‌توان از ضایعات ناخالص دیگری مانند قطعات فلزی سنگین و چرخ دنده‌ها و ضایعات کاربید سیمانی در متالورژی ذوب استفاده کرد.

تمام مواد در جریان ذوب این فرایند در سرباره جدا می‌شوند و عناصر خارجی که در ذوب فلز محلول هستند، به صورت همگن توزیع می‌شوند. هر تنگستنی که در این شرایط قراردارد به استثنای ذوب مجدد با روش‌های دیگر نمی‌تواند دوباره بازیافت نمود. در بازیافت تنگستن در متالورژی ذوب قراضه به کوره قوس الکتریکی (EAF) اضافه می‌شود تا ترکیب فولاد مورد نظر (به‌عنوان مثال برای کاربردهای HSS) تنظیم شود. سپس مذاب برای ادامه کار به یک مبدل تخلیه اکسیژن آرگون (AOD )منتقل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی صنعتی | نگارش طرح توجیهی صنعتی

طرح بازیافت فلز تنگستن | آمار واحدهای بازیافت تنگستن کشور

در کشور دو واحد دارای پروانه بهره‌برداری در زمینه تولید محصولات تنگستن در اصفهان وجود دارد و تعداد شش جواز تاسیس در زمینه تولید ابزاهای تنگستنی و آلیازهای تنگستن نیز صادر شده است.

آمار واحدهای دارای پروانه بهره برداری تولیدکننده تنگستن کشور 

تعداد

سرمایه گذاری (م .ر)

اشتغال(نفر)

ظرفیت

واحد

2

34250

43

151

تن

 

آمار جواز تاسیس‌های تولید ابزار و فلز فرو تنگستن کشور 

تعداد

سرمایه گذاری (م .ر)

اشتغال(نفر)

ظرفیت

واحد

6

4520087

644

6063

تن

 

 

آمارصادرات و  واردات فلز تنگستن درسال 1397 

شرح

وزن  کیلو

ریالی(م.ر)

ارزی دلار 

واردات  سال 97

42877

85134

2022327

صادرات سال 97

31264

4869

61892

طرح بازیافت فلز تنگستن | هزینه‌های سرمایه‌گذاری واحد تولیدی

سرمایه مورد نیاز در دوران اجرای طرح، سرمایه ثابت و سرمایه مورد نیاز در دوران بهره‌برداری از طریق سرمایه در گردش تأمین می‌شود. دارایی‌های ثابت در مرحله اجرای طرح خریداری و طی دوران بهره‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرمایه گذاری ثابت طرح بشرح ذیل است:

هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح

شرح

هزینه موردنیاز

واحد
(م.ر)

جمع سرمایه‌گذاری ثابت  واحد

395,515

 

ماشین آلات صنعتی 

125,588

 


زمین و ساختمان‌های موردنیاز طرح

شرح

مساحت

موردنیاز

زمین

10000

مترمربع  

زیربنا سرپوشیده

1400

مترمربع  

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح ها و واحدهای صنعتی

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از متخصصین و کارشناسان
  • ارائه خدمات در انتخاب و نصب ماشین آلات، تاسیسات و طراحی سایت پلان
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول  
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

 برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح بازیافت فلز تنگستن



:: برچسب‌ها: طرح بازیافت فلز تنگستن ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

امروزه در صنعت ساختمان و سازه های بتنی برای تسریع در انجام کار و فرایند بتن ریزی از بتن آماده شده تولید شده در واحدهای صنعتی استفاده می‌گردد. چرا که بزرگ شدن مقیاس سازه در فضای های محدود کارگاهی، بسیاری از پیمانکاران و سازندگان ابنیه را به استفاده از بتن آماده متمایل کرده است که هم کیفیت قابل انتظار و استاندارد آزمایشگاه بتن را دارد و هم صرفه جویی زمان و کاربرد سریع را فراهم می آورد. در ادامه خلاصه طرح توجیهی تولید بتن آماده را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی بتن آماده

معرفی بتن آماده و ویژگی های محصول

بتن آماده از مخلوط و میکس دوغاب سیمان به عنوان ماده اولیه چسبنده با سنگدانه پرکننده ساخته می‌شود که در فرایند فرآوری مواد اولیه بتن بعنوان محصولی در هم شده تولید می‌شود.  

بتن آماده در یک واحد صنعتی با استفاده از تجهیزات خاص نگهداری مواد اولیه و میکس سیمان با دیگر مصالح تولید شده و سپس توسط کامیون‌ها یا تراک میکسرها به محل پروژه براساس سفارش حمل می‌شود. این تولید کنترل شده سبب دستیابی به مخلوط با کیفیت متکی بر اندازه دقیق مواد اولیه و شرایط  استاندارد فراوری می‌باشد که با اطمینان می‌توان آن را در  محل ساخت و ساز مصرف کرد. بتن آماده قادر است سازه را در مقابل عوامل خارجی همانند سیل، آتش، باد و تگرگ ایمن نگهدارد. بنابراین اندازه ذرات شن و ماسه مورد استفاده در تولید بتن و میزان آب، سیمان و نوع آن می‌تواند در میزان دستیابی به مقاومت و کیفیت بتن موثر باشد. این مقاومت در کاربردهای مختلف قابل محاسبه و متفاوت می‌باشد.  

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

  

کد آیسیک  انواع بتن

ISIC نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعاليت‌های اقتصادی توليدی است. هدف اصلی ISIC فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتي است؛ بطوری كه در آن بتوان موجوديت‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌دهند طبقه بندی كرد. وزارت صنايع و معادن از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه بندی آيسیک، کد 26951311دراين سيستم طبقه بندی شامل بتن آماده مي‌باشد.

کد ISIC

نام کالا

26951311

بتون اماده

2695312301

انواع بتن و ملات آماده (از قبل مخلوط شده)

2695412302

بتن خشک

2695512303

بتن الیافی

2695512304

بتن خشک متخلخل

2695512398

بتن خشک متخلخل الیافی

2695512305

بتن خشک منبسط شونده

طرح توجیهی تولید بتن آماده | ویژگی ها و کارایی بتن

با توجه به نوع سازه میزان حساسیت‌های بخش‌های مختلف آن در برابر تحمل  فشار، وزن و تنش باید به ویژگی‌های اصلی بتن که بتواند انتظارات فنی را پاسخ دهد به هنگام تولید و میکس و نگهداری و انتقال توجه کرد. بتن متناسب با کارایی و دوام مورد نیاز را تولید کرد تا بتواند ضمن راحتی در استفاده، در مقابل عواملی محیطی همانند خورندگی و بارهای وارد برآن مقاومت نماید و این ویژگی را در طول زمان نیز حفظ نماید.

 

ویژگی‌هایی بتن

برای دستیابی به حداکثر کارایی بتن عواملی همچون نوع، کیفیت و نسبت  مصالح مصرفی، افزودنی‌های مورد استفاده، میزان آب مورد استفاده، درجه حرارت زمان اختلاط بتن باید بگونه‌ای باشد که به سادگی بتوان با تجهیزات مناسب تولید و حمل شود. پس از ریختن در قالب مورد نظر و متراکم و یکنواخت سازی با گذر زمان در ویژگی‌های آن تغییری حاصل نشود. در این کارایی میزان روانی بتن براساس استاندارهای مصوب بسیار اهمیت دارد. بگونه ای که پس از تولید و رسیدن به شرایط استاندارد اگر بتن سفت شود، جهت افزایش روندگی آن مجاز به استفاده از آب نیستیم؛ چون ویژگی‌های بتن را تغییر و کیفیت مطلوب آن از دست می‌رود. پس یکی از عواملی که در کارایی بتن نقش دارد روانی و اسلامپ آن است که متناسب با نوع استفاده به چند دسته بتن‌های آبکی، شل، خمیری و سفت تقسیم می‌شود.

انتخاب درست نوع و شکل مصالح سنگی مصرفی و نسبت اختلاط سیمان نرم باعث بالا رفتن کارایی بهتر بتن می‌شود. در بسیاری از موارد برای افزایش کارایی بتن با نسبت سیمان و آب معین از افزودنی‌های شیمی ساختمان مطابق با ضوابط استاندارد این محصولات استفاده می‌شود. شرایط حرارتی نیز در زمان اختلاط و ساخت و بتن ریزی می‌تواند باعث تغییرات در خواص مورد انتظار و مطلوب شود. لذا رعایت ضوابط فنی، استاندارد تولید، حمل و بتن ریزی سبب دستیابی به کیفیت مطلوب و دوام بتن استفاده شده می‌شود.

 

مقاومت بتن در برابر سایش

بتن سایشی بتونی است که بتواند در مقابل تاثیرات فرسایشی ناشی از تردد و عبور خودروها، ماشین آلات، ضربه، سر خوردن اسباب و وسایل بر روی سطح آن مقاومت نماید. در تولید این نوع بتن با قابلیت تحمل نسبت به سایش و فرسایش باید به استاندارهای نسبت و دانه بندی مصالح، روان بودن، هوازایی، فرایند اختلاط و پرداخت سطح آن توجه نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: طرح توجیهی تولید هبلکس

عوامل موثر بر مقاومت بتن

 استحکام و مقاومت نهایی بتن به نسبت آب و سیمان بکار رفته حساس است. در فرایند ساخت و فراوری بتن، نسبت آب به سیمان و مشخصات فنی بتن مورد نیاز تعیین می‌شود. مطابق دستورالعمل نوع سیمان، نوع و میزان سایز مصالح سنگی و نفوذناپذیری بتن و نسبت‌های اختلاط و شرایط، عمل آوری و  وزن بتن جهت دستیابی به تعیین مقاومت مورد نیاز قید می‌گردد. ویژگی‌های بتن متناسب با محل و نوع کاربرد در برگیرنده شاخص و اطلاعات وسیع فنی و محاسباتی است که در زمان تامین مصالح، در فرایند تولید، حمل و بتن ریزی کنترل می‌شود.

طرح توجیهی تولید بتن آماده | مواد اولیه تولید بتن 

مواد اولیه اصلی بتن آماده بسته به نوع بتن مورد نظر و نوع کاربرد و میزان مقاومت‌های تعیین شده متفاوت است و برای تولید آن نسبت‌های گوناگونی از مصالح و مواد اولیه برای رسیدن به شاخص‌‍های سفارش شده استفاده می‌گردد. به طور کلی مواد اولیه بتن آماده عبارتند از مصالح معدنی همانند شن و ماسه دانه بندی شده، سیمان، آب و افزودنی‌های شیمی ساختمان همانند روان ساز، هواساز براساس فرمولاسیون بتن.

 

طرح توجیهی تولید بتن آماده | کاربردهای بتن آماده 

بتن آماده یکی از مصالح اصلی و عمده مصرفی در صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی است و در تولید مصالح و فراورده‌های بتونی همانند بلوک و تیرچه به عنوان کالای واسطه به کار می‌رود. نظر به پیشرفت صنعت ساختمان روش‌های نوین تولید بتن جایگزین روش‌های سنتی تولید بتن بدون کیفیت شده است.

بتن‌هایی که به شیوه صنعتی تولید می‌شوند به علت کنترل پذیری و نظارت سیستماتیک و برخورداری از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته و امکانات آزمایشگاه کنترل کیفی ضمن سرعت تولید دارای کیفیت مطلوب‌تری هستند. از بتن در ساخت سدهای بتنی، ساخت فنداسیون و تیرهای بتونی، دیوارهای حائل، لایه‌های آب بند زیر سدها استفاده می‌شود.

یکی دیگر  از کاربردهای مهم بتن آماده استفاده از آن در ساخت بناها و آپارتمان و برج های شهری اعم از مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی و… با رعایت نظارت و لزوم کاربربست معیارها و الزامات استاندارد می‌باشد. 

بررسی كالاهای جايگزين

کالای جایگزین بتن آماده می‌تواند یک بتن دست ساز به شیوه سنتی باشد که در پروزه‌های بزرگ عملاً  منسوخ شده است و دیگری در بخشی از سازه اسکلت فولادی است که به دلیل سهولت اجرا در ساختمان سازی توسط بخش خصوصی رونق دارد. اما در صورت افزایش واحدهای تولید بتن آماده تولید و امکان دسترسی ساده می‌تواند این ساختارها را نیز به سمت سازه های یکپارچه بتنی مسلح متمایل گشته و توجیه پذیری زمانی بیشتری پیدا کند.

طرح توجیهی تولید بتن آماده | تکنولوژی و فرایند تولید

فرایند تولید بتن آماده در بتن ساز مرکزی، انجام و محصول ساخته شده توسط تراک میکسر با قابلیت همزن و دوران بتن به محل استفاده منتقل می‌شود. فرایند اختلاط پس از آماده سازی و فیدرینگ مواد اولیه می‌تواند بخشی در بتن ساز و قسمتی در تراک حمل بتن صورت پذیرد. در مجموع فرآیندهای تولید و فرآوری بتن آماده در سه مرحله جداگانه شامل تولید بتن، حمل بتن و پمپاژ بتن به درون قالب یا محل نیازمند بتن ریزی در ساختمان یا پروژه عمرانی به شرح ذیل  انجام می‌پذیرد.

 

مراحل تولید بتن آماده

در سایت کارگاه تولید بتن امکانات کنترل، دریافت، توزین و ذخیره سازی مواد اولیه تولید بتن وجود دارد. این تجهیزات و ماشین آلات متناسب با ظرفیت تولید بتن آماده انتخاب و بالانس شده است و متناسب باظرفیت تولید و خروجی تجهیزات حمل ونقل و پمپاژ بتن ظرفیت سنجی شده است.

در ابتدای فرایند براساس سفارش و برنامه‌ریزی نوع تولید سیمان و مصالح مورد نیاز تولید محصول اندازه گیری و توزین شده و به طور جداگانه با رعایت استاندارهای تولید و فرمولاسیون ساخت بتن به دستگاه بتن ساز منتقل می‌شوند. سیستم اتوماتیک به نحو مطلوب فیدرینگ مصالح و سیمان را انجام می‌دهد.

در این ساختار کنترل مصالح براساس وزن انجام می‌شود کنترل آب مورد نیاز ورود به دستگاه بتن ساز با توجه به درصد رطوبت موجود در مصالح اولیه و نسبت آن با سیمان تنظیم می‌گردد، تا الزامات روانی بتن حاصل گردد. دستگاه ساخت بتن مجهز به سیستم‌ها و تجهیزات توزین و اندازه گیری حجمی آب و  افزودنی‌های بتن می‌باشد. افزودنی های بتن برای دستیابی به کیفیت مطلوب مطابق دستورالعمل کارخانه اضافه می‌شود و فشار آب ورودی به ایستگاه و بتن ساز کاملا کنترل شده است. این شرایط امکان تولید بتنی یکنواخت با کیفیت مطلوب را فراهم می‌کند.

فرایند اختلاط و سرعت دوران و میزان بارگیری مخلوط متناسب با ظرفیت دستگاه بتن ساز تا آنجا ادامه می‌یابد که یکنواختی بتن فراهم شده و بتن به کیفیت مورد نظر برسد. با توجه به برنامه‌ریزی تولید بتن و نیاز بازار یا پروژه، تعداد و ظرفیت دستگاه‌های بتن ساز انتخاب می‌شود تا امکان بهروری منابع با تولید مستمر بتن میسر باشد.

اقدامات لازم پس از آماده شدن بتن

پس از تخلیه بتن از بتن ساز باید اطمینان حاصل شود که تیغه‌های داخلی آن به بتن تولید شده قبلی آغشته نباشد و در شروع هر شیفت کاری و پارت جدید باید از تمیزی بتونیر اطمینان حاصل شود. چنانچه فرایند تولید و اختلاط بتن درست انجام شود، نمونه‌های مورد آزمایش با استانداردها و الزامات کیفیت محصول به خوبی مطابقت خواهد داشت.

بتن سازهای مرکزی به صورت دورانی با درب بازشو از بالا و یا از نوع گردشی حول محور، می‌توانند سیکل زمانی دقیق، مخلوط بتن آماده را تولید کنند. مدت اختلاط مطابق فرمولاسیون بتن از زمانی شروع می‌شود که تمامی مصالح شن، ماسه و سیمان وارد بتن ساز شده و بسته به نوع و قدرت مخلوط کن تهیه بتن یکنواخت فراهم می‌گردد. در این فرایند از مراحل ساخت بتن جهت اطمینان از حصول نتیجه مطلوب نمونه گیری و آزمایش بعمل می‌آید.

 

روش های حمل بتن آماده

روش‌های متفاوتی برای حمل بتن از سایت تولید کارخانه تا محل مصرف وجود دارد که متناسب با نوع پروژه و نوع مصالح و بتن و میزان نیاز و شرایط آب و هوایی و مسافت حمل هماهنگ می‌شود. شیوه حمل و فواصل زمانی انتقال باید بگونه‌ای باشد که کیفیت بتن، یکنواختی و روانی آن حفظ شود. بهترین شرایط نزدیک بودن محل پروژه به سایت کارخانه تولید بتن آماده است تا در زمان انتقال به حداقل برسد کامیون‌های دارای مخزن حمل دوار و تراک میکسر با امکان اختلاط دو مرحله در پروژه‌ها استفاده می‌شود و در مسیرهای نزدیک از ریل و ناودانی شیبدار نیز استفاده می‌گردد. تمامی این تجهیزات پس از انتقال بتن وبتن ریزی مجدد برای مرحله بعد تمیز و آماده می‌شوند.

 

پمپاژ بتن

پس از تولید حمل بتن لازم است جهت انتقال قرارگیری بتن در قالب آن را تحت فشار با استفاده از لوله انتقال از تراک میکسر به محل مورد استفاده پمپ کرد و در جریان قرارگیری از نزدیکترین محل پمپاژ جهت حفظ یکنواختی و زدودن هوای اضافه با توجه به میزان روانی بتون آن را همزمان با بتن ریزی ویبره نیز می‌نمایند.  

طرح توجیهی تولید بتن آماده | بررسی بازار و رقبا

در کشور تعداد 178واحد بتن آماده دارای پروانه بهره برداری صنعتی با ظرفیت اسمی 20 میلیون مترمکعب و 521 واحد با تولید نزدیک به 9میلیون تن بتن آماده تولید می‌کنند با احتساب هر مترمکعب بتن معادل 2/2 الی 2/6 تن کل ظرفیت اسمی تولید بتن آماده صنعتی کشور معادل 50 میلیون تن است. 

آمار واحدهای دارای پروانه بهره برداری صنعتی تولید آماده کشور

 

تعداد

سرمایه (م.ر)

اشتغال

ظرفیت

واحد

 

178

1657294

3753

20181223

متر مكعب

 

521

8083320

11133

88648174

تن

 

699

9740614

14886

طرح توجیهی تولید بتن آماده | مزایای اجرای طرح

  • وجود تقاضا موثر و وابستگی شدید تمامی پروژه ها عمرانی و ساختمان سازی تامین بتن مورد نیاز ساخت وساز
  • عدم امکان رقابت کالای جایگزین
  • در دسترس بودن تکنولوژی ساخت ماشین آلات تولیدی و امکان خرید خودروهای ویژه مورد نیاز
  • امکان تولید محصول بروش اتوماتیک
  • امکان پذیری تولید در تمامی مناطق کشور

برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب  ونصب  ماشین آلات، تاسیسات عمومی
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی بتن آماده



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی بتن آماده ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

در حال حاضر میزان ظرفیت اسمی سالانه تصفیه مجدد انواع روغن صنعتی در کشور حدود 18629 هزار تن است که روش غالب در بازیابی روغن مستعمل با استفاده از فرآیند اسیدشویی و اصلاح رنگ به کمک خاک رنگبر می‌باشد که این روش از قدیمی‌ترین روش تصفیه روغن در جهان است و به دلیل تولید لجن اسیدی خطرناک و راندمان پایین فرایند در اکثر کشورهای استفاده از آن پیشرفته منسوخ شده است. در این راستا تعداد واحدهایی که با فرآیند غیراسیدی مشغول به فعالیت‌اند، انگشت شمارند.

درحال حاضر در کشور تعداد 319 واحد تصفیه مجدد روغن در حال فعالیت می‌باشد. مهم‌ترین آلاینده‌های در لجن حاصل از فرآیند هیدروکربن‌های آروماتیک و هیدروکربن‌های کلرینه و فلزات سنگین می‌باشد. با توجه به میزان بالای آلاینده‌های این فعالیت، شناسایی، مدیریت اصولی و ارائه روش‌های مناسب برای تصفیه دوم روغن‌های مستعمل و در نتیجه کاهش تولید پسماندهای خطرناک حاصل از آنها، از جمله چالش‌های اساسی پیشروی صنعت و محیط زیست به شمار می‌آید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: تصفیه روغن به روش تقطیری   

تصفیه روغن به روش تقطیری | محصولات طرح

تولید روغن‌موتور از نفت خام بسیار گران است و روغن‌موتور مستعمل در منابع مختلفی همچون موتور خودرو، موتور ماشین‌آلات صنعتی(روغن دنده) امولسیون‌ها نظیر روغن برش و روغن‌های حل شونده و روغن‌های شفاف نظیر روغن ترانسفورماتورهای تولید می‌شود. فرایند تصفیه مجدد روغن‌موتور مستعمل به ماهیت روغن کارکرده و میزان ناخالصی‌های موجود در آن بستگی دارد. ناخالصی‌های روغن سوخته از طریق هوا یا طی عملکرد موتور وارد روغن شده و در نتیجه وقوع برخی واکنش‌های شیمیایی در روغن شکل می‌گیرد. بازیافت روغن کارکرده مستلزم حذف کامل ناخالصی‌های فوق‌الذکر خواهد بود.

برای مشاهده طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته کلیک کنید.

لیست محصولات تولیدی طرح بر اساس کد آیسیک

ردیف

نام محصول

کد گروه محصول (ISIC)

1

روغن‌پایه تصفیه مجدد

۲۳۲۰۴۱۲۴۴۹

2

روغن‌موتور تصفیه مجدد

۲۳۲۰۴۱۲۴۵۰

3

روغن انتقال قدرت تصفیه مجدد

۲۳۲۰۴۱۲۳۵۷

4

روغن دنده تصفیه مجدد

2320412451

5

سایر روغن‌های صنعتی تصفیه مجدد طبقه‌بندی نشده در جای دیگر

۲۳۲۰۴۱۲۴۵۲

6

سوخت تقطیری

2320412461

 

 اهداف، نیازها و ضرورت‌های اجرای تصفیه روغن به روش تقطیری

مدیریت اصولی دورریزهای حاوی روغن‌موتور مستعمل دو هدف مهم را دنبال می‌کند.

1-فرآوری مجدد مواد زائد و مواد روغنی کارکرده پس از مصرف با بازدهی مناسب 

۲- تصفیه و پالایش روغن‌موتور با کمترین مشکلات محیط زیستی   

3- دریافت حجم بیشتری از مواد بازیافتی در روش تقطیر در خلاء بدون استفاده از  مواد اسیدی

4- کاهش مصرف انرژی مورد نیاز فرایند تولید 

تشریح فرآیند تولید و تصفیه مجدد روغن‌ پایه به روش  تقطیر در خلا 

تصفیه دوم روغن به معنای استخراج روغن‌پایه از روغن‌کار کرده است، اولین گام در طراحی فرآیند تصفیه دوم، شناخت منابع آلوده‌کننده و ترکیبات موجود در روغن‌ کار کرده است و به طور معمول بیش از ۹۰درصد روغن‌موتور را روغن‌پایه تشکیل می‌دهد و معمولاً یک درصد مربوط به پلیمر تنظیم‌کننده گرانروی است و مابقی شامل آنتی اکسیدان، پاک‌کننده، ضد کف، متفرق کننده و پایین آورنده نقطه ریزش می‌شود.

بخش زیادی از مواد افزودنی دارای تغییر شیمیایی منجر به ایجاد لجن شده و در فرایند تصفیه، تمامی این مواد افزودنی از روغن‌پایه جدا می‌شود. این آلودگی‌ها شامل غبار، خاک و بخشی از رطوبت که از طریق هوا وارد روغن شده و آلودگی‌های ناشی از کارکرد دستگاه شامل ذرات فلز ساییده شده از قطعات، ذرات کربن دار احتراق ناقص سوخت، اکسیدهای فلزی ایجاد شده از خوردگی فلزات، آب و ضد یخ نشت کرده از سیستم خنک‌کننده  مواد سوختی و مواد افزودنی سوخت می‌باشند.  

 

تصفیه روغن به روش تقطیری | انواع روش‌های روغن‌پایه تصفیه مجدد

۱) روش اسیدی

این روش یکی از روش‌های سنتی تصفیه روغن‌سوخته می‌باشد که در این روش روغن‌سوخته توسط اسیدسولفوریک به نسبت مناسب مخلوط شده و سپس به مدت ۲۴ ساعت به حال خود رها شده و پس از طی این مدت لجن حاصل از واکنش شیمیایی اسید با مولکول‌های روغن در کف مخزن ته‌نشین شده و جداسازی می‌گردد. در مرحله بعد روغن حاصل حرارت داده شده تا آب و سوخت تقطیری جدا گردد. در مرحله خاک زئی و فیلترکردن، خاک بنتونیت توسط نیروی باد کمپرسور به داخل مخزن روغن تحت حرارت شوت می‌شود و پس از مدت‌زمان مناسب مخلوط به داخل اتاق فیلتر فرستاده می‌شود تا خاک آن جدا شده و در نهایت روغن با رنگ مناسب حاصل ‌گردد.

۲) روش قلیایی

این روش به لحاظ فرایندی و فنی مشابه روش اسیدی می‌باشد، با این تفاوت که به جای اسیدسولفوریک از محلول سدیم هیدروکساید (سود سوزآور) استفاده می‌شود. معایب این روش نیز همانند روش اسیدی می‌باشد.

3) روش تصفیه روغن با روش تقطیر در خلاء

این روش یکی از روش‌های نوین و به‌روز تصفیه روغن می‌باشد که به لحاظ زیست‌محیطی جزو صنایع سبز و دوستدار محیط‌زیست می‌باشد، روغن‌سوخته تحت گرمایش غیرمستقیم سبب جداشدن مولکول‌های روغن از ذرات پلیمری می‌شود. این یک روش بسته و عاری از هرگونه ضایعات محیط زیستی می‌باشد. تصفیه روغن با روش تقطیر در خلاء در دو مرحله پیش تصفیه تحت خلاء و حرارت انجام می‌شود که باعث جداسازی آب و سوخت تقطیری شده و روغن‌سوخته عاری از هرگونه حلال و آب به مرحله دوم برای جداسازی روغن از پلیمر فرستاده می‌شود.

در مرحله اول با استفاده از ستون جذبی از فرار مواد سبک به داخل فضای محیط جلوگیری می‌شود و در مرحله دوم تحت خلاء سنگین و در یک مسیر بسته جداسازی نهایی روغن از مواد پلیمری انجام می‌گیرد. در واحد تقطیر این فرایند برای چهار محصول مجزا مخزن دپو وجود دارد، این چهار محصول روغن هایی با فلش‌های مختلف به شرح ذیل هستند.  

 

محصول

دمای داخل برج (درجه سانتیگراد)

روغن فلش 180

265

روغن فلش 220

280

روغن فلش 230

300

روغن فلش 250

340

که در پایان کلیه محصولات چهارگانه روغن به مخازن ذخیره اصلی با پمپ فرستاده می‌شود. در کنار برج تقطیر یک برج کوتاه‌تر وجود دارد که در واقع برای پیش گرم استفاده می‌شود. به این شکل که مواد داغ پلیمری در ته برج با پمپ به برج پیش گرم هدایت می‌شود و به‌صورت سیرکولاسیون در داخل پیش گرم گردش می‌کند و یک خط خوراک تازه و سرد از سمت کتل پیش تصفیه به کویل داری برج پیش گرم با پمپ شکل هفت فرستاده شده و در دور برج پیش گرم گردش می‌کند.

تصفیه روغن به روش تقطیری | محصولات اصلی طرح بازیافت 

ردیف

نام محصول

1

روغن‌پایه تصفیه مجدد

2

روغن‌موتور تصفیه مجدد

3

روغن انتقال قدرت تصفیه مجدد

4

روغن دنده تصفیه مجدد

5

سایر روغن‌های صنعتی تصفیه مجدد طبقه‌بندی نشده در جای دیگر

 محصولات فرعی

ردیف

نام محصول

1

سوخت تقطیری

2

اسلاج قیری (آسفالت)

3

آب (حاصل از فرآیند)

آمار واحدهای تصفیه مجدد انواع روغن صنعتی در کشور

آمار واحدهای تصفیه انواع روغن صنعتی کشور  

تعداد

سرمایه گذاری (م .ر)

اشتغال(نفر)

ظرفیت

واحد

319

13554579

7623

18628846

تن

تصفیه روغن به روش تقطیری | هزینه‌های سرمایه‌گذاری واحد تولیدی

به‌طورکلی در دو مرحله اجرای طرح و بهره‌برداری از طرح، سرمایه‌گذاری صورت می‌گیـرد. سرمایه موردنیـاز در دوران اجرای طرح، سرمایه ثابت و سرمایه موردنیاز در دوران بهره‌برداری از طریق سرمایه در گردش تأمین می‌شود.

دارایی‌های ثابت در مرحله اجرای طرح تامین و طی دوران بهره‌برداری مورداستفاده قرار می‌گیرند. جمع سرمایه گذاری ثابت بشرح ذیل است.

جدول هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح

شرح

هزینه موردنیاز

واحد
 

جمع سرمایه‌گذاری واحد

180970

میلیون ریال

ماشین آلات

87000

میلیون ریال

زمین  و ساختمان‌های موردنیاز طرح

شرح

مساحت (مترمربع)

موردنیاز

زمین

10000

مترمربع  

زیربنا

2016

مترمربع  

ظرفیت و پیش‌بینی تولید

ظرفیت روغن و مشتقات نفتی و اخذ نظرات مشاورین تعیین گردیده است و بر اساس آن ایجاد تأسیسات و ماشین‌آلات با ظرفیت اسمی تولید سالیانه 18000 تن محصول اصلی است.

 

آلاینده‌ها و پسماندهای مهم تولید شده طی فرآیند و عملیات

آلاینده‌ها و پسماندهای مهم تولید شده طی فرآیند و عملیات در هر یک از گزینه‌ها و فازهای طرح شامل: آلاینده‌ها و پسماندهای تولید شده طی فرآیند و عملیات در هر یک از گزینه‌ها و فازهای طرح شامل آلاینده‌های هوا، فاضلاب‌های بهداشتی و صنعتی و ضایعات زباله، سروصدا، ارتعاشات، پرتوها و …می‌باشد. 

آلاینده‌ها و پسماندهای مهم طرح طی فاز ساختمانی و بهره‌برداری

در فازهای آماده‌سازی ساختمانی و فاز بهره‌برداری بسته به نوع فعالیت‌ها و تغییرات و اثرات زیست‌محیطی متفاوتی ایجاد می‌گردد که شامل آلاينده‌های گازی و ذرات معلق می‌باشند. آلاینده‌های گازی مواد سوختی در درون موتور ماشین آلات مورد استفاده مانند اتومبیل شخصی اتوبوس و مینی بوس بولدوزر، کمپرسی، بالابر پونکر، لودر، گریدر ویبراتور و غیره در فاز ساختمانی طرح بخش دیگری از آلاینده‌های هوا ذرات می‌باشند. گردوغبار ناشی از عملیات خاکی برای تسطیح و آماده سازی، بتن ریزی و پی سازی، تجهیز کارگاه‌ها ساخت کمپ ساخت و ساز فضای اداری پارکینگ‌ها و غیره می‌باشد.

آلاینده‌های هوا در فاز بهره‌برداری ناشی از مصرف سوخت در راستای تولید انرژی لازم برای تجهیزات گرمایشی و سرمایشی فضاهای کارگاهی و اداری مجموعه خواهد بود و آلاینده‌های هوا (منابع آلوده‌کننده غیر ساکن) منتج از افزایش فعالیت‌های حمل‌ونقل می‌باشد. در فاز بهره‌برداری مرحله آبگیری و تقطیر روغن‌های کارکرده آب و سوخت جداشده، پسابی حاوی هیدروکربن‌های حلقوی و فلزات سنگین خواهد بود و آلودگی آب در اثر فاضلاب‌های تولیدی در مجموعه نیز ایجاد خواهد شد. مهم‌ترین آلاینده‌های خاکی در فاز بهره‌برداری شامل، نفوذآلاينده‌های بهداشتی و شیرابه پسماندهای خانگی، زائدات صنعتی و باطله‌ها ونفوذ و نشت روغن‌های آلوده می‌باشند.

زایدات جامد تولید شده در واحدهای صنعتی شامل لجن‌های ناشی از برج‌های تقطیر و خاک حاصل از فعالیت فیلتر پرس می‌باشد.

بررسی آثار و پیامدهای مثبت و منفی طرح  در فاز ساخت وبهره برداری

اثر بر محیط فیزیکی (توپوگرافی، خاک، ویژگی‌های زمین شناسی، آب، هوا و اقليم) اثرات و پیامدهای فاز ساختمانی، اثر بر محیط فیزیکی – شیمیایی، آثار و پیامدها بر اقلیم و آب و هوا، اثر بر خاک، آب های سطحی و زیر زمین، آثار و پیامدها بر شکل زمین، پیامدهای سر و صدا (آلودگی صوتی)، اثرات ناشی از تولید مواد زائد جامد، آثار و پیامدها در ایمنی و امنیت، اثر بر محیط طبیعی و بیولوژیکی، اثر بر مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، اثر بر محیط فیزیکی شیمیایی، اثربر اقلیم، اثر پر محیط اقتصادی اجتماعی فرهنگی.

تصفیه روغن به روش تقطیری | مدیریت و برنامه های پایش زیست محیطی

مدیریت و برنامه‌های پایش زیست محیطی ارائه شیوه‌های پیشگیری کاهش و کنترل برای هر یک از آثار منفی زیست محیطی مرتبط با فعالیت‌های طرح می‌باشد.

شیوه ها و برنامه مدیریت زیست محیطی طرح کارخانه تصفیه دوم روغن

برنامه مدیریت زیست محیطی طرح کارخانه تصفیه دوم عمدتا در بر گیرنده چهار محور اصلی خواهد بود که عبارتند از؛

1 روش‌های و اقامات جهت به حداقل رساندن اثرات پروژه بر محیط زیست  

2 روش های نظارت و بازرسی اقداماتی که جهت اطمینان از صحت کارکرد عملیات  

3 پایش زیست محیطی شامل ثبت و بررسی پارامترهای محیط زیست تحت اثر و همچنین خروجی های پروژه

4 تدوین برنامه جهت آموزش‌های لازم به پرسنل و آموزش‌های عمومی مشارکت مردمی به منظور اجرای طرح

ارائه شیوه های پیشگیری کاهش و کنترل آثار منفی زیست محیطی طرح

کاهش  اثرات منفی پروژه با اقداماتی نخفيفی و اصلاحی و پیشگیری از ایجاد آلودگی ها با مدیریت زیست محیطی از سه طریق ذیل:

الف- جلوگیری با محدود نمودن تولیدات زائدات و آلودگی‌ها به وسیله کاهش در منبع تولید

ب -فرهنگ سازی

 ج- کاهش کامل عوامل زیان بار الودگی‌ها در محیط زیست

 کلاً عمليات تقليل اثرات سود را در چهار راسته یا چهار گروه اصلی تقسیم و طبقه بندی می‌نمایند.

گروه الف – کارهایی که جهت کنترل اثرات ناسازگار کاربرد دارند

گروه ب – کارهایی که درجه و معیار اثرات سوء را کاهش می‌دهند

گروه ج – آن‌هایی که در معیارهای حفاظتی قرار می‌گیرند مثل فضای سبز و…

گروه د- اقداماتی که چیزی به وضعیت موجود اضافه می‌نماید، نظیر فراهم آوری تجهیزات بهداشتی و پزشکی جاده‌های دسترسی آسان و بسیاری از کارهای مدیریتی تخفيف اثرات سوء در فازهای ساختمانی و بهره برداری

بنابراین چکیده‌ای از مهم‌ترین اقدامات کاهشی و پیشنهادی در فاز ساختمانی و بهره برداری در جدول بشرح ذیل است:

  • ایجاد فضای سبز در محوطه‌های داخلی
  • افزایش ایمنی و امنیت توسط پیمانکاران و ضریب ایمنی کارکنان
  • رعایت قوانین محیط زیست
  • مدیریت فاضلاب و زباله (کنترل کیفیت پسابها تصفیه خانه‌ها مواد زائد جامد)
  • کنترل و پایش زیست محیطی
  • برنامه کنترل کیفیت آب
  • برنامه کنترل کیفیت هوا
  • پیاده سازی سیستم مدیریت پسماند و پساب طرح مورد مطالعه
  • ارایه راهکارهای مدیریتی پساب های طرح صنعتی و بهداشتی و دفع آن
  • برنامه ریزی کنترل تراز صوتی
  • برنامه اجرایی کاهش اثرات نامطلوب بر کاربری اراضی
  • برنامه ریزی اصولی جهت خاکبرداری و خاکریزی

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون انواع مکمل‌های غذایی و دارویی قابل استفاده در تولید محصولات 
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: تصفیه روغن به روش تقطیری



:: برچسب‌ها: تصفیه روغن به روش تقطیری ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید تیر برق یکی از طرح هایی است که قبل از اجرا حتما باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرید. توسعه کشور مستلزم توسعه شبکه برق رسانی در همه مناطق کشور است، لذا نیاز به تجهیزات لازم برای انتقال برق از نیروگاه‌ها به مناطق مختلف روز به روز در حال افزایش است. با توجه به صرفه نبودن واردات تیرهای بتنی برق به دلیل هزینه حمل زیاد و نبود جایگزین مناسب برای این تیرها، ناگزیر به تولید داخلی این محصول متناسب با نیاز کشور هستیم. تیرهای بتنی برق با توجه به نوع کاربرد، تکنولوژی ساخت، امکانات تولید و منطقه مورد استفاده در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که از آن جمله می‌توان به تیرهای بتنی با مقطع مستطیل و تیرهای بتنی با مقطع دایره اشاره کرد.

 

 منبع: طرح توجیهی تولید تیر برق     

 

طرح توجیهی تولید تیر برق | معرفی تیر برق بتونی و ویژگی‌های آن

تیر برق بتنی یک ستون برای نگه‌داری خطوط انتقال هوایی مواردی همچون کابل برق، فیبر نوری و نصب تجهیزات مرتبط آن‌ها مانند ترانسفورماتورها و چراغ خیابان است که ممکن است با توجه به نوع کاربرد آن‌ها در ارتفاع های مختلفی قرارگیرند (۱۲، ۱۵، ۱۹ متری) که با نام‌های ستون تلفن، ستون برق یا تیر برق به کار گرفته و نصب می‌شوند. کابل‌های برق از روی سر تیر برق عبور می‌کنند که این یک راه کم هزینه برای ایزوله کردن آن از سطح زمین و خارج کردن آن از مسیر عبور افراد و وسایل نقلیه می‌باشد. تیرهای برق بتنی برای خطوط انتقال کم ولتاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند و خطوط انتقال ولتاژ بالا بر روی دکل‌های فولادی قرار می گیرند.

اندازه قطر تیرها معمولاً از پایین به بالا به طور یکنواخت کمتر می‌شود. جهت نصب لوازم خطوط هوایی و امکانات بالا رفتن از تیر، روی تیرها سوراخ‌هایی به قطر خاص در نظر گرفته می‌شود. در تیرهای برق بتونی مسلح چهارگوش روی بدنه تیر فرورفتگی‌هایی برای بالارفتن از آن وجود دارد.  همچنین مشخصات تیر بر روی یکی از وجه‌ها و در فاصله  معین از پایه تیر نوشته می‌شود. در بالای تیرها با توجه به تجهیزاتی که قرار است روی آن نصب شود ممکن است از کراس‌آرم‌ها یا سکوی ترانسفورماتور استفاده کنند.

برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید تیر برق | معرفی کد های آیسیک

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک مورد استفاده وزارت صنعت معدن وتجارت  کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

 

کد ISIC نام کالا
2695612319 تيرچه بتني مسلح پيش ساخته
2695612370 تير و پايه بتني مسلح پيش ساخته
2695612371 تير و پايه بتني مسلح پيش تنيده
2695612376 تيرچه بتني مسلح پيش تنيده

 

 

مواد اولیه تولید آماده سازی

از مزایای این طرح در دسترس بودن و فراوانی مصالح تشکیل دهنده آن است. این مصالح شامل موارد زیر می‌باشد:

1- سیمان: حدود ۷ الی ۱۵ درصد از حجم بتن

2- آب: حدود ۸ الی ۲۱ درصد از حجم بتن

3- مصالح سنگی ( سنگدانه ها): ۶۴ تا ۸۵ درصد از حجم بتن

4- مواد افزودنی (مضاف): به میزان جزئی و به صورت درصدی از وزن سیمان

استفاده از مصالحی دیگر نیز نظیر فولاد به عنوان افزودنی های بتن در تولید تیرهای برق بتنی مسلح همواره مرسوم و متداول بوده است. از آنجایی که کسب مقاومت در بتن به طور مستقیم به واکنش تدریجی هیدراسیون (ترکیب با آب) سیمان وابسته است، سرعت بخشیدن به واکنش ضمن حفظ کیفیت  همواره مورد توجه بوده است.

مواردکاربرد تیر بتونی

تیرهای بتنی برق با مقطع مستطیل برای مصارف معمولی و خطوط انتقال برق در شهرها، و تیرهای بتنی برق با مقطع دایره برای خطوط با اهمیت بالاتر و ساختمانهای دولتی و مهم استفاده می شوند، زیرا دارای استحکام بیشتری در مقایسه با سایر تیرها بوده و می توانند دارای طول بلندتری نیز باشند.

 

طرح توجیهی تولید تیر برق | تکنولوژی و فرایند تولید تیر بتونی

به دلیل عدم امکان ساخت تیرهای بتنی برق در محل بهره‌برداری، این تیرهای بتن آرمه به صورت صنعتی و انبوه تولید می‌شوند. در ساخت تیرهای بتنی با توجه به نوع کاربردی که دارند از 2 نوع قالب با مقاطعی به شکل دایره یا مستطیل استفاده می‌شود. برای عمل آوری بتن در زمان کوتاه و بالا رفتن خاصیت مقاومتی تیرها از روش عمل آوری با بخار گرم استفاده می‌شود. دلیل اصلی به کارگیری بخار گرم وجود رطوبت به همراه دمای بالا است که هر دو عامل تسریع کننده واکنش عمل آوری بتن می‌باشند.

با استفاده از روش بخار می توان به یک مقاومت اولیه بالا دست یافت، به نحوی که بتوان قطعات بتنی را پس از مدت زمان کوتاهی از مرحله قالب گیری، حمل و جابجا کرد. باز کردن سریع تر قالب ها و استفاده مجدد از آنها در تولید قطعات دیگر از مزایای دیگر استفاده از بخار آب می‌باشد. در بتن های پیش تنیده به وسیله بخاردهی روند کسب مقاومت بتن تسریع می‌گردد و وسایل پیش تنیدگی را می‌توان در زمان کوتاه‌تری برچید. سیستم عمل آوری بتن با بخار صرف نظر از مزایایی که دارد، اگر به نحو کنترل شده  استفاده نشود، آثار زیانباری را در دوام و کیفیت بتن ایجاد می‌نماید که به حاظ سازه ای اهمیت دارد. خطوط تولید تیرهای برق بتنی چهارگوش با تیرهای برق بتنی گرد متفاوت است. لذا در ادامه نحوه ساخت هر کدام از آنها را به طور مختصر شرح می‌دهیم:

 

 

طرح توجیهی تولید تیر برق | فرایند تولید تیرهای برق بتنی چهارگوش

1-قالب بندی

قالب های مورد استفاده در تولید تیرهای برق معمولاً فولادی هستند و باید طوری طراحی و ساخته شوند که دارای مقاومت، استحکام، صلبیت، وادارها و مهارهای کافی و مناسب باشند تا در مقابل فشار و ارتعاشات ناشی از تراکم بتن، بدون تغییر شکل و اعوجاج‌های خارج از رواداری، مقاومت نمایند.

این قالب‌ها باید به گونه‌ای ساخته شوند که تمیز کردن آن‌ها پس از خروج هر مرحله محصول برای استفاده مجدد آسان باشد. اتصالات و درزهای قالب‌ها باید محکم و آب بندی شده باشند تا مانع از پس و پیش شدن پانل ها و فرار شیره و کرمو شدن بتن و یا دیگر نقص های بتن شوند. به منظور جلوگیری از لب پر شدن بتن، كلیه گوشه‌های تیر تولیدی باید دارای پخ باشند. پخی را می توان با خم کردن ورق فولادی، سه گوش چوبی و یا سه گوش های لاستیکی به وجود آورد.

2- بتن ریزی

پس از استقرار اسکلت ساخته شده از  آرماتور و تثبیت و تنظیم قالب، بتن ریزی مطابق روش های مرسوم و بر اساس تجربیات کنترل و اجرای خوب انجام می‌شود.

3- عمل آوری

به طور کلی بهترین روش عمل آوری بتن استفاده از بخار آب در زیر چادر برزنتی است. در این حالت، معمولا رطوبت کافی نیز برای انجام واکنش های سیمان به دست می آید. برای جلوگیری از افت رطوبت و گرما می توان بستر قالب ها را با برزنت یاپوشش مناسب پوشاند. در دمای بالا، عمل آوری باید ۲ تا ۴ ساعت تأخیر نسبت به آخرین بتن ریزی انجام شود و همچنین دما نباید از ۷۰ درجه سانتیگراد تجاوز کند. پس از خاتمه زمان عمل آوری که با آزمایش مقاومت نمونه آگاهی مشخص می شود به بتن اجازه سردشدن تا دمای محیط داده می‌شود. وقتی دمای هوا کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد باشد، بتن باید با سرعتی کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد بر ساعت خنک شود.

4- جابجایی و حمل قطعات

انواع وسایل بلند کردن قطعات پیش ساخته بتنی، شامل جرثقیل ها، لیفتراک ها و انواع مختلف جرثقیل های دروازه‌ای می‌باشند. گاهی اوقات از جرثقیل‌های متحرک چرخ لاستیکی یا ریلی نیز استفاده می شود. در کارگاه های مسقف استفاده از جرثقیل های سقفی بسیار مناسب است.

 

 

طرح توجیهی تولید تیر برق | تولید تیرهای برق بتنی گرد

1_آماده سازی اسکلت آرماتور و استقرار آن درون قالب

برای تولید پایه گرد بتنی پیش تنیده، ابتدا باید قفسه آرماتور (شامل مفتول‌های پیش تنیدگی  و خاموت فنری پیچیده به دور آن را آماده کرده و در درون قالب‌های فولادی قرار داد.

2-بتن ریزی قالب

پس از استقرار اسکلت آرماتور و تثبیت و تنظیم قالب، بتن ریزی مطابق روش‌های مرسوم و بر اساس استاندارد، کنترل و اجرای خوب انجام می‌شود.

 

 

3-کشش مفتول‌ها توسط دستگاه کشش (جک هیدرولیک)

بعد از مرحله بتن ریزی، مفتول‌های اصلی توسط جک کشش هیدرولیکی مخصوص کشیده شده و در همان حالت کشیده شده ثابت می‌شوند.

4-چرخش قالب توسط دستگاه گریز از مرکز (سانتریفیوژ)

پس از فیکس شدن مفتول ها قالب بر روی دستگاه سانتریفیوژ قرار داده و عملیات چرخش قالب و تراکم بتن (توسط نیروی گریز از مرکز) انجام می‌پذیرد.

 

 

5-عمل آوری

در نهایت برای سفت شدن سریع‌تر بتن، قالب ها درون چاله بخار قرار داده می‌شوند (عمل آوری اولیه) و پس از گذشت استاندارد، از آن خارج شده و بعد از آن تیر بتنی از قالب خارج و به استخر آب (جهت عمل آوری ثانویه) منتقل می‌گردد. پس از گذشت چند روز تیرها از استخر به محل دپو انتقال عمل آوری نهایی در محل نگهداری انجام می‌شوند.

6-جابجایی و حمل قطعات

انواع وسایل بلند کردن قطعات پیش ساخته بتنی، شامل جرثقیل ها، لیفتراک ها و انواع مختلف جرثقیل های دروازه‌ای می‌باشند. گاهی اوقات از جرثقیل‌های متحرک چرخ لاستیکی یا ریلی استفاده می‌شود. در کارگاه های مسقف استفاده از جرثقیل های سقفی بسیار مناسب است.

برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید تیر برق | بررسی بازار و رقبا

تعداد 201 واحد های تولیدصنعتی  انواع تیر بتونی کشور باظرفیت های اسمی به شرح جدول ذیل وبا سرمایه گذاری 1221 میلیارد ریالی  دارای پروانه بهر برداری بوده و مشغول به فعالیت هستند.

 

آمار واحدهای صنعتی دارای پروانه بهر برداری تیر برقی کشور تا اسفند 1399
تعداد  سرمایه  اشتغال ظرفیت  واحد سنجش
201 1221948 3596 175000 متر
285696 تن
1557417 عددو اصله 

 

 

 

طرح توجیهی تولید انواع تیر بتونی برق

 

جهت مشاوره اخذ مطالعات انجام شده احداث طرح انواع تیر بتونی بر اساس موقعیت و میزان سرمایه گداری در ظرفیت اقتصادی و تکنولوژی های در دسترس و اطلاع از مشخصات عمومی آن در سال جاری می‌توانید از مشاوه کارشناسان کاردوک استفاده نمایید.

برای مشاهده طرح توجیهی تولید هبلکس کلیک کنید. 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  •  ارایه مشاوره فنی و کمک به راه اندازی طرح 
  • مشاوره بازاریابی محصول
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 منبع: طرح توجیهی تولید تیر برق



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید تیر برق ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

دریافت جواز کسب مشاور املاک برای تمامی کسانی که در این رسته مشغول به کار هستند، ضروری است. نصب تصویر پروانه کسب در دفتر املاک باید طوری قرار بگیرد که در معرض دید مشتریان باشد. رسته مشاورین املاک جزء مشاغل دلالی است که دارای تعرفه های مشخصی از معاملات دارد. حق مشاوران باید طبق ضوابط و قوانین از مالک و مستاجر یا خریدار دریافت شود. در ادامه مدارک و شرایط دریافت جواز مشاورین املاک ملکی در تهران آورده شده است. برای گرفتن پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع: جواز کسب مشاور املاک و مستغفات

جواز کسب مشاور املاک توسط چه اتحادیه ای صادر می شود؟

مشاور املاک زیر مجموعه اتحادیه اصناف مشاوران املاک با کد آیسیک ۷۰۲۰۱۰ است. در این اتحادیه برای تمام مشاغلی که با عنوان مشاور املاک فعالیت می‌کنند، جواز کسب صادر می‌گردد.

شرایط دریافت جواز کسب مشاور املاک

برای دریافت جواز کسب مشاور املاک می‌بایست برخی شرایط را دارا بود تا جواز کسب توسط اتحادیه صادر گردد. این شرایط به شرح زیر می‌باشند:

  • واحد صنفی مورد نظر می‌بایست حداقل ۵۰متر مربع مساحت داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید دوره‌های آموزشی در حوزه املاک را گذرانده باشد و از لحاظ مهارت صلاحیت داشته باشد.
  • واحد صنفی می‌بایست به داده‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای مجهز باشد.
  • وسایلی که در واحد صنفی استفاده می‌شوند می‌بایست طبق عرف اتحادیه باشند.
  • فرد می‌بایست دارای گواهی سلامت باشد و نکات بهداشتی نیز در واحد صنفی رعایت شود.

مراحل دریافت پروانه کسب مشاوره املاک و مستغفات

برای دریافت مجوز املاک ملکی از اتحادیه مشاوران املاک کشور می‌بایست مراحل زیر را انجام دهید:

  • از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید
  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدودا 10 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تاییدیه دریافت جواز کسب را به او ارایه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود. (حق عضویت سالانه ۳۴۵۰۰۰۰ و ورودیه سال اول ۸۰۰۰۰۰۰ریال)

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پروانه کسب مشاوره املاک

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • یک تصویر 3*4
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم و یا دفترچه اعزام به خدمت برای آقایان
  • فیش واریز حق عضویت در اتحادیه
  • گواهی گذراندن ده ساعت آموزش
  • گواهی موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی صلاحیت فنی
  • کارت سلامت از وزارت بهداشت

فرد متقاضی سه ماه فرصت دارد که مدارک بالا را به اتحادیه تحویل دهد تا جواز کسب صادر شود. پس از اینکه مدارک بالا به اتحادیه تحویل داده شد رئیس اتحادیه شرایط فرد را می‌سنجد و اگر او صلاحیت فعالیت در حوزه مشاور املاک را داشت برای او جواز کسب صادر می‌کند.

هزینه دریافت پروانه کسب مشاوره املاک

برخی از افراد تصور می‌کنند که دریافت جواز برای مشاور املاک نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و به همین‌خاطر از دریافت مجوز و آغاز فعالیت خودداری می‌کنند که در این باره باید بگوییم دریافت مجوز مشاور املاک هزینه زیادی ندارد. هزینه دریافت مجوز چیزی حدود پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان می‌باشد که با توجه به نوع واحد صنفی فرد تعیین می‌گردد.

مدت زمان صدور پروانه کسب مشاور املاک چقدر است؟

برای دریافت مجوز کسب مشاور املاک زمان زیادی لازم نیست و همین که فرد از طریق سامانه درخواست مجوز نماید، حدود یک الی دو ماه کل فرایند صدور جواز طول می‌کشد. با سیستماتیک شدن فرایند ثبت نام و به حداقل رسیدن مراجعه حضوری، اتلاف وقت بین سازمان های مربوطه نیز کاهش یافته و متقاضیان واجد شرایط به راحتی می‌توانند شروع به کار نمایند.

برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

چقدر طول می کشد تا پروانه کسب مشاوره املاک‌صادر گردد؟

حدود یک الی دوماه طول می کشد تا جواز کسب مشاور املاک صادر گردد.

حداقل مساحت لازم برای تاسیس مشاور املاک چقدر است؟

حداقل مساحت لازم برای تاسیس مشاور املاک دوازده متر مربع می باشد.

 

منبع: جواز کسب مشاور املاک و مستغفات



:: برچسب‌ها: جواز کسب مشاور املاک ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا می‌دانید اتحادیه مرغ ، پرندگان و ماهی تهران به چه منظوری تشکیل می گردد؟ آیا می دانید اعضای تشکیل دهنده این اتحادیه چه کسانی هستند و چه وظایفی دارند؟ در ادامه شرح کوتاهی داده شده است، اما باید بدانید تمامی خدمات مربوط به اتحادیه دیگر به صورت حضوری نیست. برای مثال برای دریافت پروانه کسب باید به صورت اینترنتی اقدام کنید. برای انجام امور مربوط به صدور پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت جواز کسب در کمترین زمان می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: اتحادیه مرغ و ماهی تهران

 

 

آدرس و شماره تماس اتحادیه مرغ ، پرندگان و ماهی در کلان شهر تهران

خیابان مطهری – خیابان سلیمان خاطر، (روبروی سازمان تعزیرات حکومتی) خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۵

شماره های تماس:

۰۲۱-۸۸۸۶۳۰۸۶

۰۲۱-۸۸۳۰۲۲۴۷

۰۲۱-۸۸۳۰۸۲۲۲

برای دریافت پروانه کسب فروش مرغ کلیک کنید.

اتحادیه مرغ و ماهی و پرندگان تهران چه نوع اتحادیه‌ای است ؟

این اتحادیه یک نوع اتحادیه غیر تجاری است که به جهت نظم بخشیدن به کسب ‌و کار فعالان حوزه مرغ، ماهی و پرندگان تشکیل شده است. بطور کلی این اتحاد بیشتر به منظور حفظ و حمایت از حقوق صنفی، انجام وظایف مقرر در قانون و آیین ‌نامه‌های مذکور، ایجاد تحکیم و اصول همکاری بین افراد صنف، بهبود وضع پیش، خدمات در ارتباط با رفاه مصرف کنندگان، بهبود اقتصادی کشور و تسهیل روابط افراد صنفی با مؤسسات دولتی و خصوصی در شهرها تشکیل می‌گردد.

اتحادیه مرغ ، پرندگان و ماهی تهران  از چه بخش‌هایی تشکیل می‌گردد ؟

این اتحادیه متشکل از پنج یا هفت عضو و شامل چهار یا شش پخش می‌باشد.
بخش‌های هیئت اتحادیه مرغ، پرندگان و ماهی عبارتند از:

۱- رییس هیئت مدیره

۲- نایب رئیس هیئت مدیره

۳- منشی هیئت مدیره

۴- خزانه‌دار هیئت مدیره.

وظیفه هیئت اتحادیه مرغ ، پرندگان و ماهی چیست ؟

وظیفه هیئت اتحادیه مرغ، پرندگان و ماهی، سروسامان دادن به مشکلات اعضای صنف است. این مشکلات عبارت‌اند از:
۱- سروسامان دادن به قیمت‌ها و بحث استعلام آن‌ها

۲- رفع مشکلات و تعزیرات سازمان حمایت

۳- رفع دغدغه‌های اولیه اعضای صنف برای ارائه خدمات راحتر

۴- بررسی مشکل مالیات و پیش گیری توسط رییس اتحادیه

۵- بررسی دلایل رکود درآمد اعضای صنف

۶- بررسی وضعیت واحدهای بدون پروانه کسب و واکنش جدی درباره آن‌ها

وظیفه رئیس هیأت‌ مدیره اتحادیه مرغ ، ماهی و پرندگان چیست؟

رییس یک اتحادیه ارشدترین مدیر در میان اعضای هیئت ‌مدیره اتحادیه‌ها بشمار می‌رود. معمولاً رییس هیات مدیره از طریق رأی‌گیری از میان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شود.
پس از آنکه اعضای هیئت ‌مدیره یک واحد صنفی انتخاب می‌شود، در اولین جلسه هیات مدیره باید یک نفر از بین اعضای حاضر به‌ عنوان رئیس و ۲ نفر به‌ عنوان نایب ‌رئیس انتخاب شوند.
اولین و مهم‌ترین وظیفه رییس هیات مدیره اداره اتحادیه است. در واقع این فرد که بالاترین مقام در یک اتحادیه به شمار می‌رود، وظیفه دارد همپای دیگر اعضا وظایف خود را انجام دهد. بطور کلی وظایف رییس هیئت مدیره اتحادیه عبارت است از:

۱- اداره جلسات هیئت ‌مدیره

۲- دعوت از اعضای هیئت مدیره اتحادیه جهت حضور در جلسات

۳- ابلاغ مصوبات به ‌عنوان نماینده قانونی اتحادیه در مجمع امور صنفی هر شهرستاها

وظایف نایب رئیس اتحادیه مرغ، پرندگان و ماهی چیست ؟

وظایف نایب رئیس اتحادیه عبارت است از:

۱- انجام کلیه امور اتحادیه در غیاب رییس اتحادیه مرغ، پرندگان و ماهی

۲- اجرای دستورات رئیس اتحادیه مرغ و ماهی و پرندگان براساس قانون و مقررات

۳-کمک و مساعدت به اجرایی مصوبات هیئت مدیره.

وظیفه خزانه‌دار اتحادیه  چیست ؟

به طور کلی وظایف خزانه دار این اتحادیه عبارت است از:

۱- مسئولیت نظارت بر امور مالی اتحادیه

۲- تهیه پیش ‌نویس بودجه ترازنامه و صورت‌های مالی سالانه و ماهانه

۳- ارائه گزارش عملکرد مالی اتحادیه به هیئت ‌رئیسه به‌صورت ماهانه

۴- ارائه نظرات مشورتی به اتحادیه‌ها در تهیه و تنظیم بودجه ترازنامه و صورت‌های مالی سالانه

۵- پیگیری و نظارت بر جلب و جذب منابع و مخارج بودجه براساس الگوی مصرف بر رعایت چارچوب‌های لازم‌الاجرا

لازم به ذکر است که اسناد و اوراق مالی اتحادیه مانند چک، برات و سفته ها و قراردادها با امضای رأی رئیس و خزانه‌دار و در غیاب هر کدام از این دو نایب رییس اول امکان‌پذیر است.

وظیفه منشی در هیئت مدیره چیست ؟

به طور کلی منشی در هیات مدیره اتحادیه مرغ، پرندگان و ماهی وظیفه برنامه‌ریزی و سازمان ‌دهی فعالیت‌های اعضای هیئت مدیره را دارد. همچنین پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی، مراجعات حضوری، مکاتبات اداره، ثبت و نگهداری اسناد و مدارک، کنترل هزینه‌ها و فعالیت‌های اداری از دیگر وظایف محوله به منشی در اتحادیه می‌باشد.

جلسات هیأت ‌مدیره اتحادیه مرغ و ماهی و پرندگان چند روز یک ‌بار تشکیل می‌گردد ؟

جلسات هیئت مدیره اتحادیه مرغ و ماهی و پرندگان به طور عادی باید هر هفته یک ‌بار در روز معین در محل مقرر شده تشکیل گردد. اگر روزی که قرار است جلسات هیات مدیره در محل اتحادیه تشکیل گردد با یک روز تعطیل مصادف شود. روز بعد از تعطیلی جلسه هیئت مدیره باید تشکیل گردد.

چه کسانی می‌توانند عضو اتحادیه مرغ، پرندگان، پرندگان و ماهی شوند ؟

کلیه اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی مطابق با ماده ۲ قانون نظام صنفی قادر به عضویت در اعضایی هیئت مدیره مرغ، پرندگان و ماهی هستند.
کلیه اعضا می‌تواند طبق مقررات این اساسنامه و سایر مقرراتی که در اجرای قانون نظام صنفی تصویب گردیده است به عضویت در اتحادیه دریابند.

در صورت غیبت اعضای اتحادیه در جلسات تکلیف چیست ؟

هرگاه هر یک از اعضای هیات مدیره در هر سمتی که هستند بدون عذر موجه ۳ جلسه متوالی و یا ۵ جلسه متناوب در مدت زمان ۶ ماه از حضور در جلسات عادی یا فوق‌العاده خودداری نمایند، باید مراتب از طریق هیئت مدیره به مجمع امور صنفی پرندگان و مرغ ماهی اعلام شود.
هیئت رئیسه مجمع امور صنفی مکلف است طی مدت یک ماه به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز غیر موجه بودن غیبت فرد موضوع را به کمیسیون نظارت شهرستان مربوطه اعلام نماید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

 

 

منبع: اتحادیه مرغ و ماهی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه مرغ تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1400 | نظرات ()