نوشته شده توسط : کاردوک

نگارش طرح توجیهی تولید انواع پیچ و مهره جهت دریافت سرمایه گذاری، مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. پیچ‌ها در صنعت برای ایجاد اتصالات جدا شدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً می‌توان گفت که هیچ ماشین و یا تجهیزاتی در جهان نمی‌توان یافت که پیچ‌ها در آن کاربرد نداشته باشند. در ادامه این مقاله خلاصه طرح توجیهی تولید پیچ و مهره صنعتی آورده شده است. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتیکلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید پیچ و مهره

 

طرح توجیهی تولید انواع پیچ ومهره | معرفی محصولات

پیچ‌ها در صنعت برای ایجاد اتصالات جدا شدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً می‌توان گفت که هیچ ماشین و یا تجهیزاتی در جهان نمی‌توان یافت که پیچ‌ها در آن کاربرد نداشته باشند. پیچ‌ها عموماً به همراه مهره و واشر مورد استفاده قرار می‌گیرند که البته در پاره‌ای نقاط مهره به صورت سر خود در محل اتصال ساخته شده و لذا پیچ در این مکان به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح توجیهی تولید پیچ ومهره | انواع پیچ ومهره

از نقطه نظر تنوع، پیچ‌ها را می توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

  • پیچ‌های صنعتی عمومی
  • پیچ‌های صنعتی تخصصی
  • پیچ‌های مورد استفاده در صنایع خودرو
  • پیچ‌های ریز و کوچک
  • پیچ‌های خودکار (پیچ بدون مهره)
  • پیچ‌های خاص
  • پیج و مهره‌های مورد استفاده در امور پزشکی و ارتوپدی بدن انسان

جدول مشخصات محصولات تولیدی طرح

در جدول زیر به منظور آشنایی بیشتر مشخصات فنی انواع پیچ و مهره‌ها آمده است.

محصولات اندازه mm استاندارد پوشش سطح
قطر طول مواد دنده ابعاد
پیچ و مهره 3 تا 100 تا 1000 ASTM
DIN
BS
UNI
ISO
UNF
UNC
BSW
UNS
BSF
ISO
ANSI
UNI
DIN
BS
ISO
روی
کادمیوم
نیکل
برنز
قلاب پیچی  10 تا 100 تا 3000 ASTM
DIN
BS
AL193-B7
UNF
UNC
BSW
UNS
BSF
ISO
ANSI
UNI
DIN
ISO
روی
کادمیوم
نیکل
برنز
مهره 3 تا 100 - ASTM
DIN
BS
AL194-2H
ST Gr:10
ST Gr:8
ST Gr:5
ST Gr:4
UNF
UNC
BSW
UNS
BSF
ISO
ANSI
UNI
DIN
BS
ISO
روی
کادمیوم
نیکل
برنز

طرح توجیهی تولید پیچ ومهره  | معرفی کد های آیسیک

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

نام کالا کد ISIC
پیچ و مهره‌های صنعتی 28991114
انواع پيچ ومهره 28991111
پيچ فولادی آلياژی M12 و كوچک‌تر 2899612331
پيچ فولادی آلياژی بزرگ‌تر از M12 2899612332

طرح توجیهی تولید پیچ ومهره  | موارد کاربرد

پیچ و مهره‌ها به عنوان اتصالات بازشدنی در بسیاری از صنایع و محصولات مختلف دارای کاربرد هستند. نقش این قطعات اتصال دو یا چند قطعه به همدیگر است. در طرح حاضر هدف تولید پیچ و مهره‌های فولادی صنعتی در حالت تخصصی، ‌عمومی و مورد استفاده در صنایع خودرو است. این محصولات در قطعات فلزی خودروهای سبک و سنگین، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، راه‌آهن درون و برون شهری، صنعت نفت و پتروشیمی، انتقال نیرو، صنعت ساختمان و صنایع ساخت ماشین‌آلات صنعتی مورد استفاده هستند.

 

کالاهای جایگزین پیچ و مهره

پیچ و مهره‌های صنعتی در محل‌های مورد استفاده بدون جایگزینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع اتصالات نیازمند به‌کارگیری اتصالاتی با قابلیت تحمل نیروهای وارده می‌باشند. استحکام مکانیکی، استحکام کششی، مقاومت در برابر بارهای ضربه‌ای و برشی از خصوصیات بارز پیچ و مهره‌های مورد استفاده در این اتصالات است. به تحقیق می‌توان نتیجه گرفت در اکثریت قریب به اتفاق موارد کاربرد پیچ و مهره جایگزین مناسب‌تری برای آن وجود ندارد.

تکنولوژی و فرایند تولید پیچ و مهره

ماشین آلات تولید انواع پیچ و مهره شامل دستگاه‌های کلاف بازکن، مفتول‌های فلزی ،دستگاه کشش، سیستم‌های آنیلینگ و شستشوی  مفتول‌های فلزی متفاوت، کله تراشی و فورج سرد و گرم شکل‌دهی به پیچ و مهره‌های متفاوت، ماشین آلات تراش و آبکاری بدنه خارجی پیچ و مهره و قالب‌های متعدد به همراه سیستم بسته بندی کالا می‌باشد.

 

 

طرح توجیهی تولید پیچ و مهره | مواد اولیه برای تولید

ماده اولیه مصرفی طرح، انواع فازی مطابق با کلید فولاد مورد نیاز محصولات است که این مواد بر اساس آلیاژ و آنالیز شیمیایی آن‌ها درجه‌بندی می‌گردند. تعیین نوع آلیاژ این مواد با توجه بر مشخصات فنی قطعه نهایی و خواست مشتری صورت می‌گیرد.

بخشی از فولاد مصرفی طرح از بازارهای داخل کشور قابل تأمین است. ولی برخی قطعه سازان بزرگ به منظور کاهش قیمت تمام شده با تولید پیچ و مهره‌های تخصصی بعضاً اقدام به واردات فولاد مورد نیاز از خارج کشور نیز می‌نمایند.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی پروژه خود برای ارائه به ارگان ها و تامین کننده های مالی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید پیچ و مهره



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید پیچ و مهره ,
:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی گیاهان دارویی مانند هر کار صنعتی باید تهیه و ارائه شود. قرن‌ها است که گیاهان مختلف در سراسر جهان به عنوان دارو استفاده می‌شوند. گیاهان اساس درمانی‌های قدیمی را شکل می‌دهند. امروزه با پشتوانه علم و تکنولوژی، گیاهان برای مزایای مختلف سلامتی به صورت کپسول، قرص، پودر، چای تولید و مصرف می‌شوند. مردم و متخصصین با اتکا به دستاوردهای علمی در حال درک پتانسیل‌های عظیم گیاهان دارویی هستند و از آن‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف بهره می‌برند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح تولید و بسته بندی این گیاهان ارائه شده است. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی دمنوش گیاهان دارویی

 

 

طرح توجیهی گیاهان دارویی و انواع دمنوش ها و داروها

گیاه دارویی به گیاهانی گفته می‌شود که تمام یا اجزایی از آن به صورت تازه، خشک شده یا فراوری شده جهت تشخیص، درمان، پیشگیری، کمک به اعمال فیزیولوژیکی و حفظ بهداشت بدن انسان بکار می‌رود. گیاهان دارویی در پیکر خود مواد مؤثره‌ای دارند که دارای تأثیر فیزیولوژیکی بر بدن موجودات زنده است و از آن‌ها برای مداوای برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مواد موثره ممکن است در اندام خاصی همچون ریشه، ساقه، برگ‌ها و گل گیاه وجود داشته باشد. ازاین رو نمی‌توان تمام بخش‌های گیاه را دارای منبع ماده دارویی دانست. کشور ما ذخایری متنوع و غنی از گیاهان دارویی دارد که می تواند زمینه توسعه بیشتر  صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه صنایع گیاهان دارویی باشد. از آن جا که گیاهان دارویی منبع درآمـد باارزشی هستند؛ لذا لازم است جهت رقابـت در بازارهای جهـانی به سمت فناوری‌های جدید فراوری و بسته بندی آن‌ها برویم.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.

 

 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | معرفی کدهای ISIC

ISIC نوعی طبقه‌بندی استاندارد برای فعاليت‌های اقتصادی توليدی است. هدف اصلی ISIC فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتی است، به طوری كه در آن بتوان موجوديت‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌دهند، طبقه‌بندی كرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه‌بندی، گیاهان دارویی دارای و فراورهای مرتبط کدهای آیسیکی به شرح ذیل هستند.

کدهای آیسیک

کدهای آیسیک آماده سازی و بسته بندی گیاهان دارویی به شرح ذیل می‌باشد.   

نام محصول کد   ISIC
بسته بندی گياهان داروئی 24231980
پودرهای خشک گياهان دارويی 24231951
سته بندی سرگل و گل زعفران 7495312329
بسته بندی انواع گياهان دارویی 7495412379
بسته بندی چای 7495412323

در زیر تعداد بسیار محدودی از گیاهان دارویی را که در فرایند بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد معرفی می‌نماییم. بدیهی این گیاهان هرکدام به تنها و در ترکیب با یکدیگر خواص بسیار متفاوتی دارند. در این طرح تولید دمنوش‌های چای سبز طعم دار شده، دمنوش های تک گیاه، دو گیاه، سه گیاه، چهارگیاه، پنج گیاه و هفت گیاه بر اساس فرمولاسیون اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته شده است که در صورت نیاز به اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از کارشناسان کاردوک مشاور بگیرید.

بابونه

بابونه گیاهی زیبا است که از ارزش درمانی بالایی برخوردار است. این ماده با داشتن آنتی اکسیدان در بهبود سلامت قلب و عروق، تحریک و تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع سردرد،کاهش دردهای عضلانی و کنترل استرس مفید شناخته شده است. چای بابونه یکی از محبوب‌ترین چای‌های گیاهی است. درست کردن آن بسیار آسان است: از بابونه به عنوان یک طعم دهنده در غذا و نوشیدنی استفاده می‌شود.

 

گل گاو زبان 

گیاه گاوزبان یکی از شناخته شده‌ترین و پرمصرف ترین گیاهان دارویی است . این گیاه مملو از منابع اسیدهای چرب بوده و گل‌های به رنگ‌های آبی، بنفش و سفید دارد. از برگ‌های این گیاه به عنوان آرام کننده، ادرار آور و برطرف کننده سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شود. مصرف دمنوش گل گاوزبان به افزایش آرامش و تنظیم ضربان قلب کمک می‌نماید.

 

نعناع  معطر

پرورش و رشد نعناع با داشتن خاک مرطوب و کمی نور خورشید بسیار آسان است. نعناع فلفلی باید در فضاهای محدود پرورش یابد، زیرا خیلی سریع پخش می‌شود. نعنا فلفلی به هضم غذا و به کاهش علائم گوارشی مانند سو هاضمه، گاز و نفخ کمک می‌کند. این گیاه برای تسکین اضطراب و بهبود خواب، مفید شناخته شده است و در آشپزی به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود. به علاوه از آن به طور گسترده‌ای در شکلات سازی، آدامس سازی، نوشیدنی‌ها و همچنین برای تزیین غذا، تهیه سس، سالاد و کوکتل استفاده  می‌شود. چای نعناع به دلیل طعم متمایز محبوب است. یکی از مزایای قابل توجه استفاده از نعناع برای تازه نمودن تنفس موثر در بهداشت دهان دندان است.

 

اسطوخودوس

اسطوخودوس یک گیاه جذاب از نظر زیبایی است. این گل زیبا، بوی طراوت و فواید شگفت انگیز سلامتی دارد. اسطوخودوس به طور گسترده‌ای برای درمان مشکلات بهداشت روان، سردرد، اضطراب، بی‌خوابی، دندان درد، ریزش مو، تحریکات پوستی استفاده می‌شود. به دلیل بوی شگفت انگیز آن، اسطوخودوس اغلب ماده رایج آروماتراپی و رایحه درمانی نیز است. این گیاه به دلیل خاصیت ضدباکتریایی برای درمان زخم‌ها و عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود. چای اسطوخودوس به عنوان یک ماده ضدافسردگی شناخته شده است. اسطوخودوس را می‌توان به عنوان چاشنی در صنایع غذایی استفاده نمود.

 

رزماری

رزماری یک گیاه همیشه سبز است. سرشار از آنتی اکسیدان، ترکیبات ضدمیکروبی و ضدالتهابی و کاربردهای گسترده‌ای دارد. این ماده اغلب در بهبود هضم غذا، تقویت حافظه و تمرکز، درمان درد مفاصل و حتی ریزش مو استفاده می‌شود. به دلیل خواص رزماری، گیاه خوبی برای کمک به کاهش وزن می‌باشد. روغن و چای رزماری اخیراً مورد استقبال مردم قرار گرفته است. رزماری به عنوان چاشنی شناخته شده در انواع غذاها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

ریحان

ریحان به عنوان “پادشاه گیاهان” شناخته می‌شود. ریحان حاوی آنتی اکسیدان و خواص ضدالتهابی است و در مقابله با استرس، کاهش تب، تقویت سیستم ایمنی بدن و برای دستگاه گوارش مفید است. همچنین از قلب، کبد و سلامت چشم پشتیبانی می‌کند. ریحان دارای کاربردهای مختلف آشپزخانه مانند تهیه سس و یک تزئین و طعم دهنده غذا است. ریحان به راحتی قابل رشد است. در محیط گرم بهترین رشد را دارد و در برابر نور خورشید رشد می‌کند. ریحان یکی از ترکیبات گیاهی است که برای تولید دمنوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پونه کوهی

پونه کوهی در آب و هوای گرم و خشک بهترین رشد را دارد. پونه کوهی دارای کاربردهای دارویی بسیار عالی است، از جمله دارای خواص ضدویروسی، ضدبیوتیکی، ضد قارچی و همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این یک گیاه عالی برای مراقبت از پوست و همچنین کمک کننده هضم غذا است. پونه کوهی را می‌توان به اشکال مختلف به عنوان تنتور، روغن، دمنوش و یا در غذاها  استفاده نمود.  

 

سنبل الطیب

 این گیاه شکوفا می‌تواند تا حدود یک متر قد بکشد و دارای خوشه‌های گلدار سفید توری است. این گیاه یک آرامبخش قوی اما ایمن است و برای کمک  به رفع احساس اضطراب، مشکلات خواب و تسکین درد بسیار مفید است.

 

بومادران

بومادران دارای گل‌های بسیار ریزی است که به صورت دسته‌ای و برگ‌های مایل به خاکستری رشد می‌کند. قسمت‌هایی از گیاه که روی زمین رشد می‌کنند (برگ‌ها، ساقه‌ها، گل‌ها) اهداف دارویی دارند. بومادران علاوه بر کمک به بهبود زخم‌ها و لخته شدن خون و تعریق و کاهش تب و مبارزه با سرماخوردگی نیز مفید است.

 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | داروهای سنتی در چه مراکزی کاربرد دارد؟

گیاه دارویی درمصارفی همچون مصرف خانگی، مراکز جمعیتی همچون پادگان‌ها، اورژانس، درمانگاه‌ها به کار برده می‌شوند. بسته بندی آن‌ها به عنوان یک ابزار کارآمد برای نگهداری بهداشتی و دوام بیشتر با توجه به بازار تقاضای گسترده داخلی برای انواع داروهای گیاهی، خصوصاً نحوه عرضه آن‌ها در داروخانه‌ها و عطاری‌ها عرضه می‌گردد. در بسیاری از صنایع همانند صنایع دارویی، بهداشتی و  غذایی به صورت‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

طرح توجیهی گیاهان دارویی | بسته بندی گیاهان دارویی

گیاهان دارویی برای تولید انبوه صنعتی نیاز به جداسازی، سورتینگ، بسته بندی و خشک کردن دارند. از این گیاهان در صنایع غذایی، آرایشی،  بهداشتی و دارویی استفاده می‌شود. بر این اساس فعالیت‌های متفاوتی جهت فراوری آن‌ها در قالب انواع قرص، لوسیون و پمادهای متنوع، عرقیات، صابون، شوینده، دمنوش، روغن و اسانس‌های مختلف با بیس مواد موثره موجود در بخش‌های مختلف گیاهان دارویی در جهان شکل گرفته است.

تعداد و تنوع کل گیاهان در جهان و در ایران بسیار متنوع بوده و از دیرباز طب سنتی از آن‌ها در درمان امراض استفاده می‌کرده است. گیاهان دارویی را به منظور نگهداری طولانی مدت و کاربردهای مختلف به عنوان مواد اولیه در صنایع تبدیلی ابتدا آماده سازی، شستشو، غبار روبی و تمیز و سپس خشک  می‌نمایند. لذا فرواری صنعتی گل و گیاهان دارویی نیازمند خط تولید که شامل مراحل آماده و پاکسازی، شستشو و غبارگیریی و خشک کردن باشد.

برای خشک کردن تکنیک‌های متفاوتی مورد استفاده است تا طی آن رطوبت گل و گیاه گرفته شده و در نهایت محصول خشک شده با حفظ خواص اولیه داشته باشیم.

روش خشک کردن گیاهان دارویی با هوای گرم

از آن جا که حفظ خواص و عناصر مفید، عطر، طعم و رنگ دانه گیاه در فرایند گرمایش خشک نمودن الزامی است؛ لذا تهیه برنامه زمانبندی و میزان حرارت در بخش‌های مختلف خشک کن از الزامات استفاده از سیستم‌های خشک کن هوای گرم است.

 

روش خشک کردن تصعیدی گیاهان دارویی

اساس این روش بر انتقال مستقیم از فاز جامد به گاز است. درست مانند تبخیر، تصعید زمانی اتفاق می‌افتد که یک مولکول انرژی کافی برای آزاد شدن از مولکول‌های اطراف خود به دست آورد. آب جامد (یخ) زمانی به یک گاز (بخار) تبدیل می‌شود که مولکول‌ها انرژی کافی برای تجزیه را داشته باشند و شرایط تشکیل مایعات مناسب نباشد. عامل عمده تغییر فاز ماده  (جامد، مایع یا گاز) گرما و فشار کنترل شده این سیستم است که در آن دما و فشار باید در یک محدوده مشخص باشد. این روش باعث حفظ تازگی و حفظ مرغوبت مناسب گیاهان دارویی خشک شده می‌گردد.

 

روش خشک کردن  گیاهان دارویی با نوار نقاله مایکروویو

اساس خشک‌های مایکرویو بر تابش اشعه بر روی محصول و قرادادن آن در میدان الکترومغناطیسی شدید با فرکانس فوق العاده بالا (UHF) استوار است. در این خشک کن‌ها، تابش اشعه موجب حرکت شدید مولکول‌های آب و در نتیجه افزایش انرژی حرارتی می‌شود. هرچه آب محصول تعیین شده بیشتر باشد، انرژی گرمایی بیشتر در کل حجم محصول ایجاد می‌شود. در این روش روند خشک شدن محصول در تمامی بخش‌های گیاه بطور همزمان واقع می‌گردد. در خشک کردن گیاهان با مایکروویو تشعشع و گرمایش سیستم طوری تنظیم می‌گردد که کمترین صدمه به مواد مغذی و موثره گیاه وارد شود.  

 

 نکات مربوط به بسته بندی گیاهان دارویی

 از آنجا که محصولات خشک شده در زمان نگهداری تا استفاده نهایی باید نسبت به رطوبت محیط ایزوله باشند؛ لذا لفاف‌ها و درزبندی بسته‌بندی باید مطابق استاندارد انتخاب شود. در فرایند بسته بندی گیاهان دارویی در این طرح از دو نوع بسته‌بندی سلفونی در اوزان مختلف و برای تی بگ مطابق استاندارد سازمان غدا و دارو از ورق‌های سلولزی با پوشش کاغذ متالیز به وزن 2گرم با تلورانس دو دهم و در کارتن‌های 20 عددی استفاده می‌شود. اوزان بسته بندی براساس نیاز بازار در این ساختار قابل تنظیم است.

 

مهم‌ترین موضوع و دانش فنی در تولید انواع دمنوش‌های گیاهان داروی آشنایی و تخصص در فراوری گاها طعم دار نمودن و تولید ترکیب سالم و بهداشتی ارگانیگ با ترکیبی از گیاهانی است که هم جنبه دارویی خود را حفظ کند و هم مشتری پسند باشد.

 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | بررسی کالاهای جایگزین

بسته به نوع کاربرد غالباً برای این محصولات امکان جایگزینی کالایی شیمیایی وجود دارد. وجود مرغوبیت و طبیعی بودن ساختار فراورده‌های ارگانیک با مشتقات مشابهی که از فرایندهای شیمیایی به دست می آید، روز به روز تمایل به استفاده از این محصولات را براساس نتایح قابل دفاع حوزه‌های تحقیق و توسعه بنگاه‌های دارای استانداردهای تایید شده  سلامت محصولات فراهم نموده است.

 

 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | بررسی بازار و رقبا

 مرغوب‌ترین کالاهای داروئی، غذائی و آرایشی جهان بیس ارگانیک دارند و به لحاظ کیفیت از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند. بزرگ‌ترین مصرف کنندگان حال حاضر گیاهان دارویی جهان هندوستان و چین است و در ایران نیز تعداد 292 بنگاه صنعتی جهت بسته بندی انواع گیاهان دارویی فعالیت می‌نمایند.

تعداد پروانه بهره‌برداری صادره و بسته بندی انواع گیاهان دارویی کشور به تفکیک سال
واحد سنجش ظرفيت اشتغال سرمایه تعداد سال
تن 15343 783 453917 38 1395
تن 27948 1126 954437 53 1396
تن 36862 1828 1184239 59 1397
تن 73024 3441 2501813 88 1398
تن 60301 2566 8891717 41 1399
تن 213478 9744 13986123 279 جمع

برای اخذ نتایج بررسی‌های مالی و سرمایه گذاری می‌توانید از کارشناسان کاردوک مشاوره بگیرید.

 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌ شده و همچنین سود سالیانه طرح محاسبه گردیده است.

مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید با کیفیت نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. 

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون گیاهان قابل استفاده در تولید محصولات 
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی دمنوش گیاهان دارویی

 


:: برچسب‌ها: طرح توجیهی دمنوش گیاهان دارویی ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چرا باید طرح توجیهی دستگاه های ماینر و یا تولید دستگاه های رمز ارز دیجیتال تهیه کرد؟ ارزش بیت کوین در 4 مارس 2020 برابر با 8،790.51 دلار آمریکا بود. ارزش کل بیت کوین های جهان تقریباً 160.4 میلیارد دلار بود و بیت کوین فقط 0.4٪ از پول جهان را تشکیل می‌داد، به علاوه ارزش بیت کوین نسبت به عرضه طلا جهانی فقط 1.6٪ بود. هم اکنون ارزش آن بیش از 15000هزار دلار است اگر ارزش سایر رمز ارزها را نیز محاسبه کنیم به اهمبت و ارزش دستگاه‌های تولید کننده آن‌ها که ماینرها هستند، پی می‌بریم. لذا با نوشتن طرح توجیهی باید بررسی اجمالی را روی تولید دستگاه‌های رمزارز در ایران داشته باشیم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی دستگاه های ماینر

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | معرفی محصول

ماینرها دستگاه‌هایی هستند که رمزارزهای مجازی همانند بیت کوین را تولید می‌کنند. بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال، نوعی ارز مجازی هستند که هیچ فرم فیزیکی نداشته و ماهیت دیجیتالی دارند. ارزهای دیجیتال شامل پول مجازی و رمزارزها هستند.

پول دیجیتال می‌تواند به صورت پول سنتی برای خرید و فروش کالاها مورد استفاده واقع شود، اما با امکان تراکنش و مبادله فوری و انتقال بدون محدودیت در مالکیت آن، استفاده از پول دیجیتال برای هر کسی که مقبول و آزاد است. استخراج آن می‌تواند غیر متمرکز بوده و در مناطق مختلف جهان صورت بگیرد. بدون اینکه هیچ قدرت مرکزی در فرآیند انتشار آن نقش داشته باشد، این رمز ارزها را می‌توان توسط سایر ارزها و یا دارایی‌های نقدی حمایت کرد. اما بدون حمایت مالی آن‌ها نیز می‌تواند بکار گرفته شود.

  • معرفی محصولات
  • معرفی کدهای ISIC دستگاه‌های ماینر

کدبندی دستگاه چیست؟

کدبشن ISIC نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعاليت‌های اقتصادی و توليدی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه بندی آيسيک، عدد 72 مربوط به رايانه و فعاليت‌های مربوط به آن، 7230 مربوط به پردازش داده و کد7230312301 مربوط به فعاليت‌های پردازش و آمايش داده و در نهایت 7230412313 مربوط به فعاليت‌های استخراج رمز ارز می‌باشد. عدد 31 مربوط به ماشين آلات و دستگاه‌های برقی، 3120مربوط به ساخت دستگاه‌ها و وسايل توزيع و كنترل نيروی برق و کد 3000412490 مربوط به دستگاه استخراج رمز ارز (ماينر) است.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی فناوری اطلاعات کلیک کنید.

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | کد آیسیک محصول   

رديف نام محصول کد گروه محصول   (آیسیک)
1 رايانه و فعاليت هاي مربوط به آن 72
  پردازش داده 7230
  پردازش و آمايش داده 7230312301
  استخراج رمز ارز 7230412313
  دستگاه استخراج رمز ارز (ماينر) 3000412490

  

 

تاريخچه و کمپانی های عمده تولید کننده ماینر  

دستگاه‌های پردازنده رمز ارز پیشینه و توسعه آن‌ها به موازات شکل‌گیری تولید رمز ازرهای دیجیتال شروع شد. البته ساختار کنترلی و سخت افزاری متکی به توسعه فناوری‌های رمز نگارها و پردازنده در جهان در تعامل با نیاز  به توسعه رمز ارزها توسعه متوازن و سریعی پیدا کرد. تعدادی از شرکت‌های عمده و فعال در تولید انواع دستگاه پردازش رمز ارزهای عبارتند از:

Avalon Miner Whatsminer nnosilicon Bitmain
Aladdin Miner TodekMiner DragonMint Mult Miner
iBeLink Miner Strong Enang Ebit Baikal Miner LongQin
Fusion Silicon Cheetah Miner Bitfily Miner Goldshell

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | معرفی تعدادی از محصولات

دستگاه +Bitmain Antminer S17

سازنده این دستگاه شرکت بیت ماین است که برای اولین بار در سال 2019 به بازار عرضه شد. ظرفیت اسمی پرداش 73 تراهاش را داشته و سایز دستگاه 175 x 298 x 304mm بوده و در اوج مصرف 2920 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و یازده کیلو وزن دارد. دارای 4 فن و در هنگام کار 75 دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانی حرارت مطلوب مابین 5 الی 45 درجه سانتی‌گراد است.

 

 

دستگاه Innosilicon T3 39T

سازنده این دستگاه شرکت اینوسیلیکون است که برای اولین بار در سال 2019 به بازار عرضه شد. ظرفیت اسمی پردازش 39 تراهاش را داشته و سایز دستگاه 140 x 198 x 415mm بوده و در اوج مصرف 2150 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و یازده کیلو وزن دارد. دارای 2 فن و در هنگام کار 75 دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 5 الی 40 درجه سانتیگراد است.

 

 

 

دستگاه StrongU STU-U8

سازنده این دستگاه شرکت استرونگ یو  است، ظرفیت اسمی پردازش 46تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 130 x 220 x 390mm بوده و در اوج فعالیت 2100 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و هشت کیلو دویست گرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 76دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

 

 

دستگاه MicroBT Whatsminer M21

سازنده این دستگاه شرکت مایکرو بی تی است. ظرفیت اسمی پردازش 31 تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 200 x 300 x 440mm بوده و در اوج فعالیت 1860وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و هفت کیلو و صد و پنچاه گرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

 

دستگاه Innosilicon Terminator R3

سازنده این دستگاه شرکت اینوسیلیکون است، ظرفیت اسمی پردازش  39تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 140 x 198 x 415mm بوده و در اوج فعالیت 2150وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و هشت کیلو و ششصدگرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

 

دستگاه MicroBT Whatsminer M20S

سازنده این دستگاه شرکت مایکرو بی تی است، ظرفیت اسمی پردازش  72تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. در اوج فعالیت 3312وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت چهارده کیلوگرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

[caption id="attachment_4440" align="aligncenter" width="720"]دستگاه MicroBT Whatsminer M20S[/caption]

 

دستگاه StrongU STU-U8 Pro

سازنده این دستگاه شرکت ستروانگ‌یو  است، ظرفیت اسمی پردازش 50تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 182 x 220 x 390mm  بوده و در اوج فعالیت 2800وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و هشت کیلو  و دویست گرم وزن دارد. دارای 4فن و در هنگام کار  76دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

 

دستگاه Innosilicon  T3 43T

سازنده این دستگاه شرکت اینو سیلیکون است، ظرفیت اسمی پردازش 43تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 141 x 220 x 430mm بوده و در اوج فعالیت 2100 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و ده کیلوگرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 5 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

 

دستگاه INNOSILICON T3+57T

سازنده این دستگاه شرکت ا اینو سیلیکون بیت است. ظرفیت اسمی پردازش 57تراهاش را داشته و سایز دستگاه 338mm(L)*207mm(W)*293mm(H) بوده و در اوج فعالیت 3300 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و دوازده کیلو و سیصد گرم وزن دارد. دارای 4فن و در هنگام کار  75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 5 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

 

 

دستگاه  Miner Aladdin L2  30th/S  With PSU

سازنده این دستگاه شرکت علاالدین است، ظرفیت اسمی پردازش 30تراهاش را داشته و سایز دستگاه 570*316*430mm بوده و در اوج فعالیت 2800 وات برق مصرف می‌کند. ولتاز مصرف 12ولت و چهارده کیلوگرم وزن دارد. دارای 4فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 5 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

  

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | قطعات سخت افزاری

دستگاه‌های ماینر تولید انواع رمزارز دارای بخش‌های سخت افزاری مختلفی به شرح زیر هستند که بعضا درایورهای خاصی بر روی آن نصب شده است.

  • پردارنده گرفیکی با مدل های مختلف

GPU Miner

OEM GPU Miner 

   GPU 5700XT -GPU 5600XT- GPU 1660S -GPU 590 -GPU 580

 

  • کیس و رینگ کیس پردازش

 

 

  • بردهای دستگاه تولید رمز

هش برد   و   مادر برد   کنترلر برد دستگاههای رمز

 

  • منبع تغذیه و پاور فن دستگاههای رمز ارز کابل کورد و کانکتور های

 

 

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | معیارهای  عملکردی  دستگاه مابنر

ماینرها طوری ساخته شده‌اند تا با الگوریتم‌های ریاضی بتوانند رمز ارزهای مختلف را استخراج کنند. ماینر انواع مختلفی دارند. عوامل بسیاری در انتخاب بهترین ماینر نقش دارند؛ از جمله قدرت پردازش دستگاه، اندازه ماینر، صدا، میزان برق مصرفی و قیمت خرید و طول عمر قطعات. لذا مناسب‌ترین دستگاه استخراج کننده از بین انواع ماینرها، دستگاهی است که علاوه بر طول عمر بالا، بازگشت سرمایه سریع‌تری نیز به همراه داشته باشد. زمان بازگشت سرمایه به مدت زمانی گفته می‌شود که هزینه خرید دستگاه و سایر هزینه‌های جانبی آن به سرمایه‌گذار برگردد.

 کالاهای رقیب انواع رمز ارز

تجهیزات و ساختار مولد پول‌ها و ارزهای رایج موجود در کشورهای مختلف جهان در حال حاضر رقیب اصلی و رقیب تجهیزات مولد رمز ارز و ارزهای مجازی هستند. رمز ارزها در روند توسعه قصد دارد به عنوان جایگزینی مدرن در مقابل آن‌ها عمل نماید. چرا که تولید، توزیع و مبادله آن‌ها بسیار مشکل و  پر هزینه شده است. انتشار پول و اوراق مالی، پشتوانه و سیاست گذاری ملی و بین المللی حاکم بر آن‌ها دارای تمرکز و مناسبات گسترده‌ و پیچیده‌ای است. اما رمزارزها و مولدهای مدرن استخراج همانند بیت کوین ماهیتی غیرمتمرکز داشته و در روند توسعه و گسترش خود نه تنها بخش خصوصی بلکه حتی تعدادی از دولت‌ها را به سوی تولید راغب نموده است.

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | عمده کانون‌های مصرف

در کشور علی رغم داشتن بنگاه‌هایی که قبلا به کار تولید رمز ارز مبادرت کرده‌اند و بعضاً می‌نمایند، نیاز به دستگاه و قطعات جدید می‌باشند. کانون‌های تولید رسمی رمز ارز و دارندگان جواز تاسیس تولید انواع رمز ارز نیازمند ابتیاع این دستگاه‌‌هاست. این بنگاه می‌تواند در زنجیره تامین دستگاه و قطعات مورد نیاز بنگاه‌ها به شرح ذیل قرار گیرید.

  • بنگاه‌های فعال و غیر رسمی از گذشته در بنگاه‌های اقتصادی صنعتی کشاورزی و خدماتی راکد مستقر بوده و به کار تولید رمز ارز و برای تعمیرات و نوسازی مشغول بوده و یا هستند.
  • بنگاه‌هایی که به طور رسمی از وزارت صنعت معدن و تجارت برای تولید و استخراج رمز ارز جواز تاسیس دریافت داشته و یا در حال احداث هستند.
  • بنگاه‌های تولید رسمی رمز ارز که نیازمند نوسازی و بازسازی هستند
  • فروشندگان داخلی قطعات و دستگاه‌های استخراج رمز ارز
  • واحدهای فنی مهندسی و نصابان سیستم‌ها

 

دانش فنی پروژه و روش تولید  بیت کوین

در این فرایند با توجه به اینکه قطعات و پروگرامر کردن بردها تحت لایسنس شرکت‌های سازنده صورت می‌گیرد، دپارتمان‌های تست و کنترل قطعات در کارگاه مسئول تشخیص سلامتی بردها و پاورهای تغدیه است.

در بخش مونتاژ بصورت قدم به قدم ابتدا کسب و پاور را نصب سپس هش برد را روی کیس در محل دقیق کانکتورها با توجه به زمان بندی انجام کار روی نوار نقاله متحرک انجام داده و از پارامترهای ارتباط با ابزار دقیق ضمن مونتاژ اطمینان حاصل می‌شود.

خط تولید طوری بالانس شده تا بتواند روزانه 35 دستگاه را با توجه به زنجیره تامین مونتاژ نماید.

روش‌های مونتاژ دستگاه‌های تولید رمز ارز

الف کنترل کیفیت قطعات تولیدی:

  • تست پاور
  • تست کورد کابل های انتقال دیتا
  • تست کابل های انتقال برق
  • تست کنترل برد
  • تست پاور
  • تست هش برد
  • بررسی کیس
  • بررسی فن های ختک کننده

ب –مونتاژ قطعات تولیدی :

  • نصب پاور و کانکتورها بر روی کیس
  • نصب هش بردها
  • نصب کنترل برد
  • برقراری ارتباط دیتا و برق مابین بردها و قطعات داخلی کیس
  • تست کارکرد قطعات در مراحل مونتاژ
  • نصب درایورها و سیستم‌های عامل لینوکس یا ویندوز
  • مانیتورینگ و کنترل کارکرد دستگاه
  • چاپ برند، مشخصات و شناسنامه دستگاه
  • بسته بندی
  • بررسی دستگاه پس از فروش بصورت دوره‌ها زمان کارکرد و انعکاس فیدبک مشکلات به سازنده

 بررسی بازار و رقبا

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تا اواخر شهریور سال 1399 تعداد 6واحد صنعتی با ظرفیت تولید اسمی سالیانه 57085 دستگاه و تولید دستگاه‌های استخراج انواع رمز ارز در سطح کشور  به ثبت رسیده است.

بیشترین ظرفیت تولید متعلق به استان قم با 20000دستگاه و کمترین آن متعلق به فارس با 85 دستگاه است. براساس وضعیت اقتصادی کشور و محدودیت در تامین ارز مورد نیاز خرید خارجی قطعات در دوسال اخیر و توجه به راندمان تولید عملی و پالایش آماری واحدهای راکد و مد نظر قرار دادن توان زنجیره تامین و بازاریابی آمار واقعی‌تر این تولید بسیار کمتر از این میزان است و بیشتر نیاز ملی بنگاه‌ها به دستگاه‌ها براساس واردات غیررسمی و استفاده از محصولات استوک تامین شده است.

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث یک واحد استخراج رمز ارز با ظرفیت اقتصادی 8000دستگاه در سال در 300روز کاری معادل 24میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری 31درصد بوده و کمتر از ۳ سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است؛ بدیهی با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی، باید مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   1000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی 410 متر مربع

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 24929  
2 سرمایه گذاری  درگردش 473031 
3 کل سرمایه گذاری 497960

   شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR   31درصد
دوره برگشت سرمایه 5/2

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | مزایای اجرای طرح

دستگاه‌های رمز ارز ابزار تولید رمز ارزهایی هستند که با توجه به مصارف متعدد در حوزه های اقتصادی به عنوان ابزار مبادلات مالی کالای جایگزین و رقیب انواع پول و ارزهای سنتی با تکیه به عدم تمرکز و سهولت در تبادل، شفافیت و قابلیت ذخیره سازی و از همه مهمتر امکان استخراج و تولید بدون محدویت و انحصار دولت‌ها، توسعه وسیعی یافته و می‌یابد.

لذا در کشورهایی که مزیت تولید انرژی الکتریکی ارزان‌تری دارند به عنوان یک فعالیت اقتصادی موجه با کمترین نیروی انسانی قابلیت اجرا دارد. لذا با توجه به افزایش کاربرد این کالای مجازی در سطح بین الملل و قانونی شدن این فعالیت در ایران و تقاضای بالا برای آن جذابیت قابل قبولی برای سرمایه گذاری براساس مزیت‌های ذیل دارد :

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. امکان تولید با استراتژی جایگزینی واردات
  3. امکان خرید و فروش ساده و آنلاین محصول
  4. قانونی شدن واردات این دستگاه‌ها و قطعات آن‌ها
  5. امکان توسعه سطح تکنولوژی دستگاه‌ها و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع در تولید انواع رمز ارز
  6. امکان تامین مالی و جذب سرمایه دیگران با تخصیص کیف پول‌های اختصاصی

 

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی ومالی

اخذ مجوزهای لازم و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی حوزه‌های ساختمانی، فناوری اطلاعات، مکانیکال و الکتریکی و پیاده‌سازی ارتباطات فرا ملی به منظور برقراری ارتباطات مورد نیاز فعالیت شبکه‌ای در بستر اینترنت و حتی واردات دستگاه‌های ماینر جدید مورد نیاز از کمپانی‌های خارجی به صورت قانونی فراهم شده است.

لذا با توجه به قابلیت ساماندهی میزان سرمایه‌گذاری متناسب با ظرفیت و تنوع رمز ارز تولیدی می‌توان راه اندازی این طرح را در ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در دستور کار قرار داد برای این کار لازم است. جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خیره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی دستگاه های ماینر



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی دستگاه های ماینر ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نگارش طرح توجیهی آهک هیدراته جهت دریافت مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. آهک یا اکسید کلسیم از حرارت دادن سنگ آهک بدست می‌آید. آهک دولومیت یا خاکستری، با استفاده از سنگ آهک دارای 35-46 درصد کربنات منیزیم تهيه مي‌شود. در این مقاله می توانید خلاصه طرح توجیهی تولید آهک را مطالعه نمایید. برای سفارش ونوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید آهک هیدرانه

طرح توجیهی آهک هیدراته | معرفی محصول

آهک یا اکسید کلسیم از فرایند حرارت دادن سنگ آهک به دست می‌آید.  آهک دولومیتی یا خاکستری، با استفاده از سنگ آهک دارای 35-46 درصد کربنات منیزیم تهيه می‌شود.

آهک شکفته شده یا آهک هیدراته به لحاظ ترکیب شیمیایی هیدرات کلسیم است که از ترکیب آب با آهک بدست می‌آید. فرآیند هیدراتاسیون آهک یک فرایند حرارت زا بوده و با آزاد سازی حرارت همراه است. به طوری که به ازاى هر گرم آهک 280 کالرى حرارت تولید مى‌گردد. آهک هیدراته به لحاظ شکلی پودری خشک و سفید رنگى است که به عنوان قلیائى پایه در بسیارى از فرآیندهاى شیمیائى مصرف مى‌شود. حمل و بسته‌بندى این نوع آهک در کیسه‌هاى معمولى و یا به صورت فله در تانک‌هاى بدون ایزولاسیون امکان‌پذیر مى‌باشد.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع معدنی کلیک کنید.

طرح توجیهی آهک هیدراته | معرفی استاندارد

کدهای آیسیک صنعتی و تعرفه گمرکی محصول  

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات مرتبط با محصول به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

نام کالا کد ISIC نام کالا کد ISIC
اهک كلوخه 26941211 آهک هیدراته 2694412304
پودر اهک ميكرونيزه 2694412303 اهك معمولی

2694412302

 

آهكک پخته (آهک كلسينه)

2694412339

 

انواع اهک

 

26941210
       

 در خال حاصر در کشور تعداد 210 واحد تولید انواع آهک با ظرفیت اسمی  7884799 تن در کشور در حال فعالیت می‌باشند.

طرح توجیهی آهک هیدراته | موارد کاربرد

کاربردهای آهک هیدراته در بیشتر صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی، رنگ، پرکننده ها، درصنایع مختلف کشاورزی و صنایع لبنیات مورد استفاده می‌باشد. آهک در تولید بتن‌های سبک  همانند ایتونگ و هبلکس به طور وسیع استفاده می‌شود. بسته به نوع سیمان بخش قابل توجه فرمولاسیون تولید سیمان را آهک تشکیل می‌دهد. از آهک هیدراته در صنعت آب و فاضلاب، در کاغذ سازی، صنایع فولاد، صنایع سرامیک و شیشه سازی استفاده می‌شود.

 

کالاهای جایگزین تولید آهک

انواع مختلفی از آهک مانند آهک معمولی وجود دارند که می‌توانند در تعدادی از کاربردها به عنوان محصول جایگزین مورد استفاده قرار گیرند. ولی محصولی غیر از آهک هیدراته که از نظر حجم دسترسی، قیمت ارزان و کارایی بتواند جایگزین این نوع از آهک باشد در حال حاضر وجود ندارد.

 

طرح توجیهی آهک هیدراته | مشخصات و ویژگی‌های آهک

آهک بایستى متناسب با مورد مصرف آن از خلوص مشخصى برخوردار بوده و میزان ناخالصی‌ها و سایر عناصر موجود در آن از میزان معینى تجاوز ننماید. براى مصارف مختلف سنگ آهک مصرفى جهت پخت بایستى داراى ترکیبات زیر باشد:

میزان ترکیبات سنگ آهک در مصارف مختلف (درصد)

مصارف ساختمانى به صورت آهک کلوخه و یا براى مصارف تصفیه آب و نیز تثبیت خاک آجر ماسه آهکى

صنایع فولاد، 

شیمیائى، صنعت کاغذ

نام ماده
3.5 2 1 SiO2
5 1.5 1.5 MgO
2 2 1 Fe2O3
0.3 0.3 0.01 S

 

طرح توجیهی آهک هیدراته | تکنولوژی و فرایند تولید آهک

خط تولید این محصول به شرح جدول ذیل می‌باشد.

تجهیزات موردنیاز خط تولید

تجهیزات خط تولید عبارتند از فیدر ویبره، آسیاب سنگ شکن‌های مختلف چکشی و فکی، نوارهای نقاله تسمه‌ای و حلزونی، الواتور، سرند، سپراتور و هیدراتور، سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ خط تولید، سیلوهای مواد خام و آهک هیدراته، گوره پخت، بویلر و پمپ و خط بسته بندی.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

طرح توجیهی آهک هیدراته | مواد اولیه برای تولید آهک

مواد اوليه مورد نیاز بدون احتساب ضایعات

ماده اولیه این محصول عمدتاً سنگ آهک و سنگ لاشه آهکی استخراج شده از معادن می‌باشند. سنگ آهک و سنگ لاشه آهکی و پاکت بسته‌بندی 50 کیلویی بعنوان مواد اولیه اصلی هستند.

 

فرایند تولید

در فرایند هیدارته کردن آهک سنگ آهک در دمای بسیار بالا تا 1000درجه سانتی‌گراد پخت می‌شود تا دی اکسید کربن جدا سازی و سنگ حاصل با افزودن آب در فرایند هیدرات شده را طی نماید. در این فرایند ابتدا ماده اولیه و به سیلوی انباشت مواد خام منتقل می‌شود.

کلوخه‌های مواد توسط فیدر لرزشی به آسیاب مواد خام منتقل می‌شود. مواد آسیاب شده توسط الواتور سطلی به مخزن و سیلوی مواد اولیه منتقل می‌گردد و پس از توزین کنترل شده توسط نوار نقاله به سیستم هیدراتور اولیه و ثانویه در دمای بخار 300 الی 400 درجه بخار جهت آبدار شدن منتقل می‌گردد.

سنگ آهک کلسینه شده در هیدراتور نهایی مراحل پخت نهایی را طی کرده تا به خلوص 92 الی 95درصد برسد. این فرایند با توجه به نسبت اختلاط آب و آهک به علت گرمازا بودن جهت دستیابی به کیفیت مناسب کاملا کنترل می‌گردد تا آهک کلسینه و هیدراته شود. آهک تولید شده در این مرحله پس از انتقال توسط نوار نقاله و تفکیک پودر و دانه‌های درشت  و نرم در سپراتور  جداسازی و در نهایت به مخزن پودر آهک هیدراته جهت بارگیری و بسته بندی منتقل می‌شود.

 

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید آهک هیدرانه

 


:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید آهک هیدراته ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نگارش طرح توجیهی تولید شیشه دوجداره جهت دریافت مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. شیشه دو جداره از دو لایه ساده و گاهی رنگی که به موازات یکدیگر قرار گرفتند و لبه‌ها یا درزهای آن‌ها هوا بندی شده است و فضای بین آن ها با مواد خشک کننده‌ای مانند سیلیکاژل پر و یا در بعضی از موارد بین دو لایه خلاء ایجاد می‌شود. این نوع شیشه که عایق گرما، سرما و صداست در بسیاری از ساختمان‌ها مانند فرودگاه‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها به کار می‌رود. با توجه به تاثیر مثبت و محبوبیت این شیشه‌ها در صنعت ساختمان سازی، تولید و عرضه آن سودآوری زیادی می‌تواند داشته باشد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید شیشه دوجداره

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | معرفی محصولات

شیشه دو جداره از دو لایه ساده و گاهی رنگی که به موازات یکدیگر قرار گرفتند و لبه‌ها یا درزهای آن‌ها هوابندی شده است و فضای بین آن‌ها با مواد خشک کننده‌ای مانند سیلیکاژل پر و یا در بعضی از موارد بین دو لایه خلاء ایجاد می‌شود. سیستم شیشه دو یا چند جداره قطعه‌ای است که شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و توسط فاصل (اسپیسر) در دور تا دور آن، از هم جدا شده‌اند.

در فضای بین شیشه‌ها هوا یا گازهای خاص بدون رطوبت (آرگون) با فشاری تقریبا مساوی فشار هوای بیرون وجود دارد. در شیشه‌های دو جداره غالبا از اسپیسرهای آلومینیومی استفاده می‌شود که درون اسپیسر را به ماده رطوب‌گیر پر می‌کنند تا این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه گردد و توسط مواد درزگیر مناسب، کاملا آب بندی شده است و در داخل فواصل‌ استاندارد از مواد جاذب رطوبت استفاده می‌گردد.

به علت وجود لایه هوا یا گاز هر سه روش انتقال حرارت یعنی رسانش، جابجائی و تابش در شیشه‌های دو جداره قابل کنترل است. بدین ترتیب می‌توان میزان مصرف انرژی جهت سرد کردن یا گرم کردن فضای داخل را کاهش داد. در صورت استفاده از شیشه‌های پوشش دار و یا لمینیت می‌توان میزان نور و اشعه UV کاملا قابل کنترل است. میزان ایزولاسیون صوتی در شیشه‌های دو جداره به علت وجود گاز مناسب قابل کنترل است. برای کسب نتیجه بهتر می‌توان از شیشه لمینیت در هر یک از جاره‌های شیشه استفاده نمود. به علت وجود گاز بین دو لایه شیشه دمای سطح داخلی شیشه با دمای اتاق یکسان می‌ماند. بنابراین شیشه در زمستان عرق نمی‌کند. 

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع ساختمانی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | انواع شیشه دو جداره

متناسب با وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی محل احداث ساختمان، انواع شیشه‌های دو جداره عایق صوت و حرارت را با شکل‌های متنوع از قبیل چند ضلعی، دایره، نیم دایره، قوص‌دار و… تولید می‌شود. طراحی و به شرح ذیل تولید می‌شوند.

  • شیشه دو جداره ساده 
  • شیشه دو جداره رفلکتیو؛ به منظور کنترل میزان عبور و انرژی به داخل ساختمان
  • شیشه دو جداره طلق دار؛ به منظور افزایش ایمنی در برابر خطرات زلزله و سرقت، جلوگیری از ورود اشعه مضر UV خورشید به داخل ساختمان
  • شیشه دو جداره سکوریت؛ به منظور افزایش مقاومت شیشه در مقابل ضربه و شوک حرارتی و کاهش خطرات ناشی از شکست و سقوط از ارتفاع 
  • ترکیبی از شیشه‌های فوق الذکر
  • شیشه‌های بدون فریم (Structural)

شیشه بدون فریم نوع ویژه‌ای از شیشه‌های دو جداره است که در آن یکی از لایه‌های شیشه بزرگ‌تر از لایه دیگر است. در این نوع ساختمان، لایه بزرگ‌تر شیشه با چسب مخصوص سلیکون مستقیما بر روی فریم فلزی می‌چسبد و آن را می‌پوشاند. شیشه‌های بدون فریم امکان ایجاد نماهای در واقع تمام شیشه‌ای به وجود می‌آورد.

 

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | معرفی استاندارد

شیشه دو جداره محصولی است که ماده اولیه عمده مورد مصرف آن شیشه جام است. لذا شیشه جام مورد استفاده در تولید شیشه‌های دو جداره باید از مرغوبیت و ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. بنابراین در این قسمت به بررسی استانداردهای شیشه جام می‌پردازیم.

استاندارد شیشه جام

این استاندارد ویژگی‌های شیشه جام معمولی را که برای کارهای ساختمانی لسا را در برمی‌گیرد که معمولا به نام شیشه B نیز نامیده می‌شود. شیشه جام شفاف یک شیشه تخت نور گذر است و به روش کشیدن با ماشین در حالت مذاب بدست می‌آید. هر دو رویه آن تخت است که با ستبرای یکنواخت پرداخت آتشین دارد. (ضخامت شیشه‌های جام را ستبرا گویند که معمولا بر حسب میلی‌متر بیان می‌شود). شیشه جام از نظر ستبرا به سه گروه زیر تقسیم می‌شود:

الف – شیشه‌های نازک تا ستبرای 2 میلی‌متر

ب – شیشه‌های ستبرا میانه 2.2 میلی‌متر تا 4 میلی‌متر 

ج – شیشه‌های ستبرا از 5 میلی‌متر به بالا

1 – ستبراهای شیشه و رواداری‌های آن

ستبراهای شیشه و رواداری‌های آن در جدول زیر داده می‌شود.

نوع شیشه ستبرای اسمی بر حسب میلی‌متر حداکثر رواداری
شیشه های نازک 1 ±0/2
2 ±0/2
شیشه های با ستبرای میانه 2/2 ±0/2
3 ±0/2
4 ±0/2
شیشه های ستبر 5 ±0/2
5/5 ±0/2
6 ±0/2
8 ±0/2
10 ±0/2
12 ±0/2
15 ±0/2

2- تعاریف و اصطلاحات در مورد نقص‌های شیشه جام

در جدول زیر نقص‌های مختلف شیشه جام توضیح داده شده است.

نوع عیب  توضیحات
لب پریدگی  بعد از شدن شکسته شدن بعدهای شیشه بریدگی هایی که در کناره آن درست می شود
زائده  زائده‌ای که در یک شیشه پیش می آید.
تار ها ناهمگنی در سطح شیشه بصورت رگه های بسیار نازک در رویه شیشه پیدا می شود و با لمس دست احساس می شود.
چکشی شده فرورفتگی های کوچک و به مقدار کم که تخت بودن رویه را به هم می زند. 
پوسته نارنجی تغییر حالت ظریف و گسترده رویه شیشه که در اثر یکسان نبودن توزیع درجه حرارت شیشه در تماس با نور پیدا می شود. 
گزیدگی گودی های کوچک در روی شیشه
لک  فشردگی موضعی که در اثر فشرده شدن شیشه با یک جسم بیگانه در رویه پیدا می شود.
چکه لشک برآمدگی های دکمه مانند که دنباله موجدار دارند.
ناخنک ترک های موضعی که در سطح شیشه پیدا می شود. 
سنگ ریزه ها دانه های کریستالی درون شیشه که نور از آن گذرا نیست.
لب برآمدگی برآمدگی به مقدار کم از لبه شیشه نسبت به بقیه بدنه را گویند.

3 – برش

شیشه بریده شده از نظر گونیا بودن باید در بین دو راست گوشه محاطی و محیطی چنان جای گیرد. رواداری های فاصله این دو راست گوشه طبق جدول زیر باشد.

ستبرا رواداریها برای جام بریده شده 0 تا 2000 میلیمتر رواداریها برای جام بریده شده بیش از 2000 میلیمتر
تا 3.8 ±0/2 ±0/3
4/5 تا 7 ±0/3 ±0/4
10 تا 15 ±0/4 ±0/5

 

 

4 – بسته بندی

جام‌های شیشه برای صادرات باید با پوشال محکم بسته‌بندی شود و در جعبه‌های چوبی مقاوم گذارده شود. بین هر دو جام برهای کاغذی یا نظیر آن گذاره شود تا از تماس دو سطح شیشه جلوگیری شود. 

 

5- علامت گذاری

الف) باید بر روی جعبه‌های چوبی بسته بندی شده علامت طبقه بندی شیشه و مشخصات دیگر شیشه و همچنین ابعاد (درازا و پهنا و ستبرا) تعداد جام‌های شیشه در هر جعبه و نام کارخانه سازنده و علامت کارخانه زده شود.

ب) روی هر یک از جام‌ها که از کارخانه خارج می‌شود باید یک برچسب که علامت کارخانه و مهر استاندارد را داشته باشد بچسبانید.

 

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | موارد کاربرد

استفاده از شیشه‌های دو جداره به دلیل حفظ انرژی حرارتی و برودتی و کاهش آلودگی صوتی در پنجره ساختمان بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و ساختمان‎های حاشیه خیابان‌های پر تردد کاربرد وسیع دارند. اخیرا برای ایمنی و آسایش بیشتر پنجره وسایل نقلیه عمومی مانند واگن‌های قطار و اتوبوس‌های بین شهری نیز به شیشه‌های دو جداره مجهز شده‌اند.

میانگین سر و صدا در شهرهای بزرگ در حدود 65 تا 7- دسی بل است، این در حالی است که شدت صوت مجاز برای بیمارستان‌ها و محیط‌هایی از این نوع حداکثر 39 دسی بل است. شیشه‌های دو جداره می‌توانند شدت صوت را حدود 50 دسیبل کاهش دهند و آن را به مرز 20 تا 30 دسی بل برسانند. به علاوه شیشه‌های دو جداره انتقال گرما را به شیوه‌های گوناگون و با رعایت اصول مهندسی تا حد زیادی کاهش می‌دهند. لایه‌های هوای خشک که خود عایق طبیعی هستند، بین دو جداره شیشه محبوس می‌شود که قابل مقایسه با یک پوشش فایبر گلاس است.

 

ویژگی‌های تولید شیشه دو جداره

با انتخاب صحیح نوع شیشه برای جداره‌ها، نوع گاز پرکننده می‌توان از ویژگی‌های انواع شیشه‌ها به طور همزمان استفاده کرد. 

  • هر یک از جداره‌ها در شیشه دو جداره می‌تواند معمولی، سکوریت، نیمه سکوریت، پوشش‌دار، لمینت و یا اسپندرال و با ضخامت‌های متفاوت باشد.
  • دو جداره شیشه توسط یک پروفیل آلومینیومی حاوی مواد رطوبت گیر از همدیگر جدا می‌شوند. این مجموعه به وسیله دو نوع چسب مخصوص با یکدیگر متصل شده و آب بندی می‌شود.

 

مراحل تولید و تکنولوژی ماشین ها در طرح توجیهی شیشه دو جداره

 

از آنجایی که ماده اصلی برای تولید شیشه دوجداره جام شیشه است، در ادامه مراحل مختلف شیشه به طور مختصر توضیح می‌دهیم:

1- تهیه مواد اولیه و تبدیل آن‌ها به پودر با دانه بندی بین 0.1 تا 2 میلی متر

2- توزین هر یک از مواد اولیه به نسبت‌های مورد نظر و مخلوط کردن آن‌ها همراه با 4 تا 5 درصد آب و انتقال مخلوط به کوره 

3- ذوب کردن در کوره و تهیه خمیر شیشه

4- بی رنگ کردن خمیر شیشه و خارج کردن گازها 

5- تبدیل فرآورده‌های مورد نیاز بازار و صنایع 

6- نپختن شیشه و قرار دادن شیشه داغ در کوره‌هایی که دمای کمی دارد، برای کاهش شکنندگی شیشه

مرحله ذوب

کوره‌های شیشه سازی را می‌توان به کوره‌های بوته‌ای یا کوره‌های مخزنی تقسیم کرد. کوره‌های بوته‌ای با ظرفیت 2 تن یا کمتر برای تولید شیشه‌های ویژه به مقدار کم یا هنگامی که حفاظت از پیمانه مذاب در برابر محصولات احتراق الزامی است، بسیار مفیدند. بوته‌ها از جنس خاک یا پلاتین هستند. در کوره مخزنی، مواد پیمانه از یک سر مخزن بزرگی که از جنس بلوک‌های نسوز است، وارد می‌شوند. این کوره‌ها با گاز یا برق گرم می‌شوند. 

مرحله شکل دهی

شیشه را می‌توان با قالب گیری ماشینی یا دستی شکل داد. عامل مهمی که باید در قالب گیری ماشینی شیشه مد نظر داشت، این است که طراحی ماشین باید چنان باشد که کالای مورد نظر ظرف چند ثانیه کاملا شکل بگیرد. در طی این زمان نسبتا کوتاه، شیشه از حالت یک مایع گرانرو به جامدی شفاف تبدیل می‌شود. شیشه جام، شیشه شناور، شیشه نشکن و مشجر، شمشه دمشی و شیشه دو جداره و … با ماشین شکل داده می‌شوند. 

مرحله تابکاری

به منظور کاهش کرنش در تمامی کالاهای شیشه ای، اعم از آنکه به روش ماشینی یا دستی قالب گیری شده اند، لازم است که تحت عملیات تابکاری قرار گیرند. بطور خلاصه، عملیات تابکاری دو بخش دارد:

مرحله اول نگه داشتن توده‌ای از شیشه در دمایی بالاتر از یک دمای بحرانی معین تا زمانی که میزان کرنش درونی، ضم ایجاد یک سیلانی پلاستیکی، کمتر از یک مقدار حداکثر از پیش تعیین شده گردد.

مرحله دوم خنک کردن تدریجی این توده تا دمای اتاق به نحوی که مقدار کرنش همچنان کمتر از آن میزان حداکثر باقی بماند.

 

روند کلی تولید شیشه های دو جداره

 

ابتدا ابعاد شیشه‌های مورد نیاز تعیین و از جام شیشه بریده می‌شوند. پروفیل‌های آلومینیومی جدا کننده با اسپیسر توسط دستگاهی با اشکال مورد نظر خم خورده و سپس توسط دستگاه تزریق مواد رطوبت گیر دانه‌های نمگیر وارد فضای خالی پروفیل‌ها می‌شوند. سپس سوراخ‌های لازم جهت تزریق گاز آرگون در پروفیل‌ها تعبیه می‌شوند.

در مرحله بعد چسب اولیه جهت چسباندن شیشه‌ها به یکدیگر در دو سمت پروفیل تزریق می‌شوند. شیشه‌های بریده شده به ابعاد مختلف پس از شستشو با آب بدون سختی و خشک شدن آماده نصب روی پروفیل‌ها می‌گردند.

شیشه‌ها توسط دستگاه پرس روی پروفیل نصب می‌شوند و سپس گاز آرگون از طریق سوراخ‌های ایجاد شده متناسب با فشار هوای بیرون به فضای خالی دو شیشه تزریق شده و سوراخ‎ها مسدود می‌گردند. در مرحله نهایی عایق‌بندی و درزگیری کامل توسط چسب ثانویه انجام می‌شود و شیشه آماده نصب در پنجره‌های مخصوص شیشه دو جداره می‌گردد.

 

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | مواد اولیه برای تولید

در تولید شیشه‌های دو جداره مهم‌ترین ماده مورد استفاده شیشه جام است. مواد دیگری که در تولید این محصول به کار می‌روند عبارتند از:

جداکننده (spacer): قطعه‌ای است که اغلب از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و اندازه استاندارد آن برای شیشه‌های دو جداره ساختمانی حدود 14 میلی‌متر می‌باشد. این قطعه دو لایه شیشه را به هم متصل می‌کند و مانع از خروج گاز بین لایه‌های شیشه می‌گردد. برای عایق‌بندی بین این قطعه و شیشه از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌گردد.

چسب بوتیل (butyl): یا چسب اسپیسر که این چسب همانطور که قبلا اشاره شد برای عایق بندی بین شیشه و جدا کننده برای جلوگیری از خروج گازهای مورد استفاده در فضای بین لایه‌های شیشه به کار می‌رود. چسب دو جزئی پلی سولفید که برای عایق بندی نهایی شیشه‌ها بکار می‌رود. 

نم گیر: این ماده که یک رطوبت گیر است در فضای بین لایه‌های شیشه به کار می‌رود و مانع از تعریق شیشه می‌گردد.

گاز خنثی: که برای پر کردن فضای بین شیشه‌ها استفاده می‌گردد، اغلب از گاز آرگون بدلیل کم بودن قیمت آن و اثرات زیست محیطی کمتر استفاده می‌شود. 

مواد اولیه تولید شیشه جام

با وجود هزاران فرمول برای تولید شیشه می‌توان گفت 90درصد تمام شیشه‌های جهان از آهک، سیلیس و کربنات سدیم تشکیل یافته‌اند. 

اجزای اصلی تولید شیشه جام عبارتند از؛ آهک، ماسه و کربنات سدیم و … . از جمله اصلی مواد اولیه شیشه به غیر مواد فوق می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • گدازه ها
  • تثبیت کننده ها
  • تصفیه کننده ها
  • افزودنی ها

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی پروژه خود برای ارائه به ارگان ها و تامین کننده های مالی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید شیشه دوجداره



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نگارش طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی جهت دریافت مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. فیلم به لایه‌ای نازک از ماده اطلاق می‌شود که دارای پیوستگی منظم و با قابلیت انعطاف است. خصوصیات فیلم های مختلف بیشتر به نوع ماده سازنده آن و فرایند تولید آن وابسته است، البته برای دستیابی به خواص مطلوب از مواد افزودنی و بهبود دهنده‎ها نیز در فرایند ساخت این فیلم‎ها استفاده می‌شود. در ادامه خلاصه طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی CPP به صورت اجمالی توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار و طرح توجیهی کاردوک تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی

طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی | معرفی محصولات تولیدی

فیلم به لایه نازکی از ماده اطلاق می‌شود که دارای پیوستگی منظم و با قابلیت انعطاف است. یک فیلم دارای یک یا چند لایه از مواد مختلف می‌باشد. ضخامت فیلم‌ها بین 0.5 میکرومتر تا ۱ میلی‌متر بسته به نوع کاربرد و نیاز متغییر هست. خصوصیات فیلم‌های مختلف بیشتر به ماده سازنده آن وابسته است؛ البته اثر مواد افزودنی و بهبود دهنده‌ها نیز در خصوصیات این فیلم‌ها تاثیر گذارند. مواد اولیه فیلم‌ها و میزان پیچیدگی فرایند تولید بیشترین تاثیر را روی قیمت تمام شده محصولات دارد. در سال‌های اخیر استفاده از این محصولات به خصوص در بخش‌های مختلف صنایع غذایی رواج بسیاری پیدا کرده است.

جهت مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی کلیک کنید.

طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی | انواع فیلم ها و کیسه های پلاستیکی

فیلم‌ها و کیسه‌های پلاستیکی به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند که عبارتند از :

الف ـ فیلم ریخته گری شده  (CPP)

این فیلم‌ها به هم به صورت ورق به روش نورد سرد (فیلم ریخته گری شده) تولید می‌شوند و هم از روش‌های متنوع لوله‌ای بلوینگ شده تهیه می‌گردند. در هر مورد سرد کردن مذاب موجب می‌شود تا خواص ظاهری عالی و مناسبی را بدست بیاورد. این گونه فیلم‌ها را از ترمیب پلیمری پلی پروپیلن با استفاده از افزودنی‌های بهبود دهنده مناسب تهیه می‌کنند.

 

ب - فیلم  پلی پروپیلن (BOPP) 

از آن جا که 80درصد تولید فیلم‌های پلی پروپیلن از نوع ارینت شده (BOPP) با قابلیت هیت ست و شیرینگ محصولات است، به خاطر اهمیت خاص این فیلم در این بخش به صورت مجزا به بررسی این فیلم پرمصرف در صنایع بسته‌بندی می‌پردازند. تا سی سال قبل سلفون‌ها بیشترین کاربرد را در صنایع بسته بندی داشتند، ولی با ورود BOPP به صنعت، این محصول به سرعت جایگزین سلفون شد. فیلم‌های ریخته گری و کاستینگ شده دارای تکنولوژی آسان‌تری نسبت به BOPP هستند و از طرف دیگر روز به روز این محصول جایگزین فیلم‌های دیگر می‌شود.

طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی | معرفی استاندارد

بسیاری از روش‌های آزمون برای کنترل کیفیت تولید فیلم به صورت استاندارد در آمده اند. ترکیب شیمیایی فیلم توسط دستگاه "IR Spectrum" مشخص می‌گردد. این دستگاه بر اساس خذف طیف، وزن سنجی و آنالیز مولکولی عمل می‌کند. بر اساس وزن مولکولی به دست آمده توسط دستگاه ماهیت، نوع ترکیب شیمیایی فیلم مشخص می‌گردد.

  • ضخامت متوسط براساس استاندارد DIN 53370 یا ASTME252 تعیین می‌گردد. در این روش‌ها تا ضخامت 0.1 میلی متر قابل اندازه‌گیری است.
  • روش‌های محاسبه خصوصیات فیزیکی فیلم‌ها در استانداردهای D1922، D1894، D1822، D882 یا ASTM1501184 قابل اندازه گیری می‌باشد.
  • دانسیته فیلم بر اساس استانداردهای ASTM1505IC قابل اندازه گیری است.
  • نقطه ذوب، دمای انتقال شیشه‌ای (Tg) ، دمای تجزیه، آنالیز حرارتی مختلف به راحتی قابل اندازه‌گیری بوده و پایداری حرارتی فیلم‌ها برای طراحی عایق‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کدهای آیسیک صنعتی محصول  

کد ISIC نام محصول
2520312623 انواع فيلم پلاستيكی نانو
2520412366 انواع فيلم  پلاستيكی چند لايه
2520512372 انواع فيلم چند لايه پلاستيكی حباب دار
2520512378 فيلم تک لايه پلی پروپيلن ساده
2520512379 فيلم تک لايه پلی پروپيلن BOPP (دو طرف جهت دار) ساده و متالايز
2520512632 فيلم پلاستيكی چند لايه ساخته شده به روش خود ممزوج
2520512633 فيلم  پلاستيكی چند لايه لمينيت شده
2520512738 فيلم پلاستيكی چند لايه پوشش داده شده (coated film)
2520512759 فيلم تک لايه پلی پروپيلن كست ريخته گری (cpp) ساده
2520512948 فيلم تک لايه پلی اتيلن دو طرف جهت دار (BOPE) ساده
2520512949 فيلم تک لايه پلی استايرن دو طرف جهت دار (BOPS) ساده
2520512977 فيلم پلاستيكی چند لايه دو طرف جهت دار

 

طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی | موارد کاربرد محصولات در چیست؟

این فیلم عمدتا در بسته بندی منسوجات به کار می‌رود که در آن مجموعه‌ای از براقیت بالا، مه گرفتگی پایین و عدم خرابی رنگ مورد نظر است. فیلم ریخته گری شده pp برای لفاف پیچی کامل کالاهای کاغذی نیز به کار می‌رود. فیلم ریخته گری شده به عنوان لایه سیل در ساختارهای لمینت مناسب برای حرارت دهی مثل ضد عفونی با اتوکلا و کاربردهای جوشاندن در کیسه نیز به کار گرفته می‌شود. ورق آن در شکل دهی حرارتی برای ظروف قابل ضد عفونی و بسته بندی مواد غذایی به کار گرفته می‌شود. زمینه‌های کاربرد فیلم‌های پلیمری از یک نگاه دیگر به سه قسمت اصلی تقسیم می‌گردد:

۱صنایع بسته بندی

صنایع بسته بندی مهم‌ترین زمینه کاربرد فیلم‌های پلیمری محسوب می‌گردد. در حقیقت بسیاری از فیلم‌ها برای یک نوع کاربرد در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسته بندی خود می‌تواند به دو گروه صنایع غذایی و غیرغذایی تقسیم شود. در بسته بندی صنایع غذایی قوانین خاصی در مورد مسائل بهداشتی و اثرات سوء پلمیرها بر روی مواد مطرح می‌گردد.

۲عایق کاری سیم و کابل

فیلم‌هایی که دارای مقاوت بالای الکترونیکی و ضریب پایین اتلاف هستند، در این بخش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳نوار چسب

 یکی دیگر از عمده مصارف این فیلم ها در صنعت چسب است.

 

کالاهای جایگزین فیلم و نایلون پلاستیکی cpp

در فیلم‌های BOPP جهت یافتگی در دو سو باعث بهبود ویژگی‌های فیلم همچون افزایش استحکام، نفوذپذیری کمتر، چاپ پذیری و مقاومت پارگی بهتر شده است. هیچ کسی ادعا نمی‌کند که فیلم‌های تخت پلی پروپیلن CPP می‌تواند در این ویژگی‌ها با BOPP رقابت کند. ولی پیشرفت‌های بدست آمده در روش‌ها و تکنولوژی تولید، به خصوص روش کواکستروژن به همراه شفافیت بیشتر در امکان کنترل بهتر مورفولوژی محصول باعث شده که CPP انتخاب مناسب‌تری به عنوان لفاف (Wrap) و بر چسب به خصوص در صنایع بسته‌بندی باشد.

از جمله دو مزیت شایان CPP نسبت به BOPP، می‌توان به استحکام جوش بهتر و هزینه تولید کمتر اشاره کرد.

اصطلاحات و تفاوت مابین پلاستیک‌های (PP، OPP ، CPP ، PPF) به شرح ذیل است :

OPP:  محصولات با منشا  پلی پروپیلن

CPP: محصولات ساخته شده از پلی پروپیلن ریخته گری شده

PPF: الیاف ساخته شده از  پلی پروپیلن

 

ویژگی‌های پلاستیک‌های ساخته شده از پلی پروپلین

پلاستیک OPP: قابلیت پوشش سیل شدن مناسب و قابلیت بازیافت مطابق با معیارهای حفظ محیط زیست کاملاً و استانداردهای بین المللی مربوطه است. لذا این ماده را برای تولید نوار، بطری و کیسه‌های پلاستیکی به کار می برند که در آن فیلم پس از کشش لبه کناری آن را با یک نوار چسبنده با زبان باز شونده نصب می‌گردد. از این ماده به طور گسترده‌ای در پوشاک، مواد غذایی، لوازم التحریر استفاده می‌کنند.

پلاستیک CPPاین محصولات عایق مناسب رطوبت و بو بوده و کاربردهای متعددی دارند. از آن می‌توان بعنوان عنوان فیلم بستر کامپوزیت نیز استفاده کرد. همچنین به دلیل قابلیت متالیزه کردن آن به طور گسترده‌ای به عنوان بسته بندی مواد غذایی و کالایی با ظاهری بسیار عالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فیلم‌های کامپوزیتی، پوشش‌های بافتنی و کیسه‌های بسته بندی گل و غذا، فیلم آلومینیوم، فیلم متالیزه تزئینی، کیسه‌های پخت و پز و گرم کردن غذا، بسته بندی اسپتیک و بسته بندی مواد خوراکی و آبنبات‌ها از این ماده استفاده می‌شود.

پلاستیک PPF: دارای خواص مناسب همانند شفافیت؛ قدرت و تحمل کشش بالا، مقاومت در برابر سایش و خوردگی مناسب، عایق الکتریکی هستند. اما پلاستیک PPF در مقابل گرما، رطوبت و قابلیت رنگ پذیر و طول عمر ویژگی مطلوب را ندارد. این ماده به عنوان ماده پر کننده بتن و گچ برای بهبود مقاومت در برابر ضربه استفاده می‌شود. در مواد تزئینی برای اتومبیل و خانه، قطعات، اسباب بازی و در ساخت محصولات بهداشتی یکبار مصرف مانند دستمال‌های بهداشتی، روپوش جراحی، کلاه، ماسک، ملافه، پارچه پوشک، نوار بهداشتی برای زنان، نوزادان و بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی | تکنولوژی و فرایند تولید CPP

مطابق شکل تولید فیلم CPP (مخفف: cast polypropylene) ابتدا خوراک واحد که پلی پروپیلن است با ضایعات برگشتی از خط تولید مخلوط شده و به اکسترودر فرستاده می‌شود. درصد خوراک با جریان برگشتی به ترتیب حدود ۹۴ و ۶درصد است. برای جلوگیری از ذوب شدن زود هنگام پلی پروپیلن خوراک دهی خط تولید توسط آب خنک می‌شود. چنانچه این بخش خنک نشود، اتصال پلیمرها به همدیگر و تشکیل زنجیره و در نهایت گرفتگی این قسمت خواهد شد. برای خنگ نگه داشتن اکسترودر یک چرخه آب خنک کننده تعبیه شده است. آب استفاده شده برای این قسمت آب دی یونیزه شده می‌باشد.

در داخل اکترودر عملیات ذوب پلیمر انجام می‌شود، دما در این محیط حدود 200 درجه سانتگیراد است. بعد از این پلیمر ذوب شده از بخش غربال و تنظیم عبور کرده و توسط لوله‌های اتصال به دای هدایت می‌شوند. هیچ گونه تجهیزات کششی در این خط وجود ندارد. باز شدن دای برای تولید فیلم با ضخامت ۱ میلی متر کنترل می‌شود. تنظیم سوراخ دای باید به صورتی انجام گیرد که از متورم شدن فیلم بعد از خروج از دای جلوگیری شود.

خارج شدن قالب مذاب

بعد از اینکه پلیمر از قالب مذاب خارج شد، از روی رول‌های مخصوص که اغلب دارای روکشی از جنس کروم هستند، عبور داده می‌شوند. این رول‌ها از داخل توسط آب 4درجه سانتیگراد خنک می‌شود. جریان کوچک هوا توسط برش هوایی تولید می‌شوند، این کار از دو لحاظ حائز اهمیت است؛ اولا برای خنک کردن فیلم موثر بوده و در ثانی از چسبیدن فیلم به سطح رول‌ها جلوگیری می‌کند. در اولین رول دمای فیلم به حدود 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در مرحله بعد در رول دوم این دما به 10درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

این رول‌ها توسط آب به طور غیرمستقیم از داخل سرد می‌شوند. یکنواختی دما در رول مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این امر توسط گردش آب سرد با دبی بالا و دمای پایین محقق می‌گردد.

در نهایت اندازه گیری خالی و عملیات نهایی روی فیلم انجام می‌شود. این عملیات شامل خالی کردن بارهای الکتریکی از فیلم به خاطر چاپ فیلم در مراحل بعد و جدا کردن کناره‌های فیلم و برگردان آن به اکسترودر و... می‌باشد.

 

 

طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی | مواد اولیه برای تولید

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید فیلم CPP را می‌توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • پلی پروپلین گرید فیلم
  • افزودنی ها
درصد واحد نیاز برای تولید فیلم CPP ماده اولیه
99/81 تن 5500 پلی پروپیلن گرد فیلم
0/18 تن 10 مواد افزودنی
100 تن 5510 مجموع

الف - پلی پروپلین 

پلی پروپیلن یکی از پلاستیک‌های همه منظوره و پر مصرف دنیا می‌باشد که برای اولین بار در دهه 1950 در مقیاس آزمایشگاهی، از پلیمریزاسیون مونومر پروپیلن با ساختار n(CH2CH(CH3)--) تولید شد و در سال 1954 میلادی تولید آن به صورت صنعتی آغاز شد. چگالی کم g/cm3  (0.9 -  0.91)، شفافیت بالا، مقاومت تخریبی در برابر استرس‌های محیطی، مقاومت کششی بالا، صلبیت بالا، مقاومت دمایی بالا دمای ذوب شوندگی 160-170 0 سانتی‌گراد مقاومت در برابر اسیدها و بازها و حلال‌ها، استحکام مکانیکی خوب، خواص خوب قالب گیری، بی بو و غیر سمی و غیر قابل حل در آب، تمایل به اکسیده شدن در هوای آزاد و حساسیت و تخریب نسبت به تابش پرتوهای ماورای بنفش.

ب - افزودنی ها

مواد افزودنی مورد نیاز برای تولید فیلم CPP مجموعه‌ای از عواملی است که هر خاصیت ویژه‌ای را به محصول نهایی تغییر می‌دهد. معمولا ترکیب و درصد مواد این مجموعه سری بوده و توسط تامین کننده تجهیزات در حد نیاز تامین می‌شود.

 

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی فیلم و نایلون پلاستیکی CPP ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تجهیزات توليد آسفالت گرم یکی از بخش های مهم برای راه اندازی و تولید آسفالت با کیفیت است. با خریداری دستگاه و ماشین آلات به روز با قیمت مناسب می توان هم از محصول و هم از سود حاصله اطمینان حاصل کرد. جهت آشنایی با بخش های مختلف تجهیزات، تاسیسات مورد نیاز در ادامه آورده شده است. با خواندن طرح توجیهی تولید آسفالت گرم می توانید آشنایی بیشتری با فرایند تولید داشته باشید.


برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: تجهیزات تولید آسفالت گرم

تجهیزات و ماشین آلات تولید آسفالت گرم

ماشین آلات و تاسیسات آسفالت گرم از بخش‌هایی به شرح ذیل تشکیل شده است. 

 

 1- سیلوی مصالح دانه بندی شده سرد  (فیدر)

چهار دستگاه سیلوی مصالح سرد به ظرفیت هر کدام 6 متر مکعب از ورق فولادی37 ST و ضخامت بدنه 4میلی‌متر و با امکان ازدیاد ظرفیت سیلوها و دارای سیستم دریچه تخلیه با کنترل فیدر نواری و الکتروموتور دور متغیر AC و قابل تنظیم متناسب با سرعت نوار فیدرها و با قابلیت کنترل پناسیومتری از اتاق فرمان توسط اپراتور و کنترل دبی خروجی مصالح متناسب با نیاز و برنامه ریزی تولید.

 

2- نوار نقاله تغذیه

نوار نقاله به طول 15 متر و عرض 60سانتی‌متر دارای الکتروموتور گیربکس جهت تغذیه مصالح سرد به کوره خشک کن دوار.

 

3- تجهیزات توليد آسفالت گرم | درایر

کوره خشک کن دو جداره به قطر 20/2 متر و طول 5/8 متر با ضخامت ورق 12 میلی‌متر 40 ST یا 37ST و دارای سه منطقه گرمایشی یا سه زون تغذیه، کنوکسیون، تشعشعی و الکترو گیربکس، غلطک‌های چدنی، فیدر، سیستم نمایشگر حرارت و مشعل الکتریکی.

 

4- سیستم جمع آوری غبار (مولتی سیکلون)

سیستم جمع آوری فیلر یا دانه‌های خیلی ریز به عنوان پرکننده که برای هدایت آن به الواتور از کانال‌های مکنده و ارتباط حلزونی، الکتروموتو گیربکس دار و فن سانتریفوژی استفاده می‌شود. 

 

 5- تجهیزات توليد آسفالت گرم | فیلتر آبی

برای جلوگیری از آلودگی هوا، دود و مواد حاصل از سوخت مشعل و گرد و خاک از فیلتر آبی استفاده می‌شود. در این سیستم بخار آب توسط اگزوز فن از قسمت بالای سیکلون به فیلتر هدایت می‌شود و در چرخه مسیر آب در قسمت انتهایی استخر ته نشین می شود.

 

6- الواترهای مصالح گرم و  فیلر

این سیستم دارای بالابرهای قاشقکی متحرک با زنجیری نصب شده می‌باشد و در بین شوت خروجی درایر و شوت سرند ویبره با پایه‌ها و اتصالات مربوطه قرار دارد. این دستگاه قابلیت رگلاژ و تنظیم زنجیر الواتر و دریچه بازدید و شوت ورودی دریچه کنترل را داشته و زنجیر مخصوص بالابر از نوع فولادی و الکتروموتور و قاشقک‌های بالابرنده از ورق فولادی با زاویه مناسب را جهت تخلیه مصالح در شوت سرند دارا می‌باشد.

در بالابر فیلر نیز قاشقکی‌ها پرکننده توسط زنجیرهای مخصوص فولادی از سیستم غبارگیری به سیستم سیلوی ذخیره فیلر منتقل می‌گردد. این سیستم دارای بدنه ساخته شده از ورق 4میلی‌متر بوده و در قسمت فوقانی با شوت خروجی ورق‌های قابل تنظیم و تعویض دارد. قسمت تحتانی آن نیز با شوت ورودی و سیستم رگلاژ، زنجیر با وزنه کششی یا فنر بندی و دریچه بازدید مجهز شده است. 

 

7- تجهیزات توليد آسفالت گرم | سرند

سرند تخت ویبره با چهار نوع توری در سایز فرمول کارگاهی و طرح آسفالت دارای بدنه پوشیده شده، برای جلوگیری از خروج هر نوع گرد و غبار و شوت اور سایز و همچنین کانال هدایت بای پس می‌باشد. ضخامت ورق سرند 10 میلی‌متر و ابعاد آن به طول 20/4 و عرض 80/1 و ارتفاع 1متر با کاور یا بدون کاور می‌باشد. الکتروموتور آن 1500 دور در دقیقه بوده و دارای سیستم  انتقال نیرو توسط تسمه و پولی می‌باشد.

پوشش دو جداره و هواکش مکنده آن جهت هدایت گرد و غبار به سیستم سیکلون بوده و کانال‌های مربوطه از فن مکش سرند به کانال سیکلون هدایت گردیده است. در سرند سیستم فنر بندی تعلیق به گونه‌ای طراحی شده تا از انتقال ارتعاش سرند به استراکچر برج کارخانه آسفالت جلوگیری کند.

 

 8- سیستم توزین الکترونیکی مصالح ، قیر و فیلر

این سیستم وظیفه توزین بالانس شده، سهم ظرفیتی مواد اولیه را در ترکیب آسفالت مطابق با طرح اختلاط با قابلیت کنترل اتوماتیک بر عهده دارد.

 

9- تجهیزات توليد آسفالت گرم | سیلوی ذخیره فیلر

سیلوی ذخیره فیلر به وسیله حلزونی به الواتر فیلر متصل است و مواد را به داخل شوت الواتور بالابرنده انتقال می‌دهد. یک دریچه اضطراری را نیز جهت تخلیه فیلر به خارج از سیستم الواتور (فضای بیرونی) در زمانی که فیلر بیش از حد در داخل سیلو ذخیره شده باشد وجود دارد. این دریچه توسط جک و شیر پنوماتیک از داخل کابین کنترل می‌شود. منبع ذخیره فیلر و الواتور بالابرنده و هاپر توزین فیلر به روش توزین الکترونیکی با 3 لودسل و نشانگر دیجیتالی قابل کنترل از داخل اتاق فرمان قابل تنظیم است.

 10- سیستم توزین فیلر

 سیستم توزین الکترونیکی با سه عدد لودسل سیلندری صنعتی و نشانگر دیجیتالی اروپایی نصب شده در روی میز کنترل اپراتور با قابلیت تنظیم وزن به صورت اتوماتیک (هماهنگ بودن با سیستم توزین مصالح گرم) مجهز بوده و   توسط سیستم فرمان کامپیوتری برای اعمال کلیه کنترل‌های مورد لزوم اداره می‌شود.

11- تجهیزات توليد آسفالت گرم | سیستم توزین و تزریق قیر

این سیستم دارای شیر راهی قیر، نیروی محرکه پنوماتیکی، مخزن توزین به حجم 200لیتر با دریچه تخلیه توسط جک‌های بادی، پمپ قیر دو جداره تزریق قیر به مخلوط کن با الکترموتور 900 دور کوپله مستقیم به پمپ بوده و لوله‌های دو جداره انتقال قیر از فلاسک قیر به داخل مخزن توزین را برعهده دارند و سیستم قابلیت کنترل از طریق کابین و میز اپراتور را دارد.

 12- سیستم توزین مصالح                                    

سیستم توزین الکترونیکی مصالح دارای نشانگر دیجیتالی باقابلیت تنظیم وزن‌های مختلف با چهار کنترلر فرمان اتوماتیک جهت توزین مصالح استفاده می‌شود. باسکول توزین مصالح گرم با دریچه تخلیه پنوماتیک جهت توزین مصالح گرم به ظرفیت ماکزیمم 2000 کیلوگرم با تنظیم چهار دریچه به مقدار لازم طبق فرمول کارگاهی عمل می‌نماید. این سیستم دارای قابلیت‌هایی بشرح زیر است :

  • قابلیت تنظیم 4 وزن و اتوماسیون کامل بارگیری و تخلیه مصالح گرم
  • قابلیت فرمول دهی به تعداد 12 فرمول بر مبنای فرمول‌های کارگاهی و طرح اختلاط
  • قابلیت کنترل ریزش مصالح از دریچه‌ها نسبت به همدیگر
  • قابلیت تنظیم تعداد بچ مورد نیاز در سیستم تولید اتوماتیک
  • قابلیت اتصال به پرینتر و گزارش‌گیری پرینت انواع مصالح مصرفی به تفکیک فیلر و قیر، جمع مقدار مصالح مصرفی به تفکیک و جمع مقدار آسفالت تولید شده در هر شیفت کاری

 

13- میکسر ( مخلوط کن )

این میکسر دارای کنترل اتوماتیک بوده و درکنترل دریچه‌های میکسر روشی اعمال گردیده که تا دریچه میکسر باز نشده باشد، تخلیه آسفالت انجام نگردیده و پروسه تولید از ابتدای مرحله توزین فرمان نمی‌گیرد. فرمان شروع سیکل بعدی و تخلیه مصالح به داخل میکسر از دریچه میکسر فرمان گرفته و سیستم بارگیری و توزین نیز از صفر هاپر توزین فرمان می‌گیرد.

این دستگاه دارای بدنه بیرونی از ورق فولادی 12میلی‌متر و پوشش داخلی مخلوط کن از ورق‌های مجزا ضد سایش و قابل تعویض با اتصالات پیچی در داخل ورق می‌باشد. سیستم میکسر با دو محور محرک از فولادی با 16 عدد بازو و پنجه ضد سایش ریخته گری شده و کانال هدایت غبار به کانال سیکلون توسط هواکش بخش‌هایی به شرح ذیل را دارد:

  • گیربکس انتقال نیرو  
  • الکتروموتور به قدرت kw45 و  1500 دور در دقیقه همراه با گیربکس سه محور
  • دریچه تخلیه مخلوط که با جک‌های بادی باز و بسته می‌شود

 

14- سیلوی ذخیره آسفالت

آسفالت پس از طی فرایند آماده سازی در سیلوی ذخیره با مشخصات زیر قرار می‌گیرد:

  • ظرفیت سیلوی ذخیره آسفالت: 30 تن
  • تعداد دریچه های تخلیه بامحرکه پنوماتیکی: 2دریچه
  • بدنه از ورقه 5 میلیمتر با دریچه یاتاقان دار جهت تخلیه

 

15- سیستم ذخیره قیر یا مازوت در تانکرهای ذخیره

دو دستگاه فلاسک قیر دو جداره به ظرفیت 50000 لیتر با مبدل حرارتی و کویل لوله‌های قابل تعویض و دریچه تغذیه قیر و شیر تخلیه با پوشش دو جداره از ورق 1میلی‌متر گالوانیزه و بدنه آن از ورق 6، با سیستم حرارتی از روش غیر مستقیم توسط اویل هیتر، روغن داغ در مبدل حرارتی جریان پیدا کرده و دمای قیر را کنترل می‌کند.

ترموکوپل و ترمومتر کنترل درجه حرارت بر روی تانک قیر نصب شده است. پمپ قیر جهت هدایت قیر از منبع دو جداره (فلاسک) به سیستم لوله دو جداره کارخانه آسفالت تا میکسر و همچنین برگشت قیر با لوله دو جداره را بر عهده دارد.

 

 

16 - تجهیزات توليد آسفالت گرم | اویل هیتر ( روغن داغ کن )

این دستگاه جهت انتقال حرارت توسط سیرکولاسیون روغن به مبدل‌های حرارتی از جمله فلاسک‌های قیر و لوله‌های دوجداره در کارخانه‌های پخت آسفالت وصل و استفاده می‌شود و ویژگی‌های ذیل را دارد:

  • بدنه دو جداره و درب‌های نسوز
  • حداقل 100متر لوله 2 اینچ کویل شده آتش خوار
  • تجهیزات کامل برقی و اتوماسیون پیشرفته
  • کلکتورهای رفت و برگشت، سپراتور و پایپینگ مجهز
  • الکترو پمپ با مکانیکال سیل مرتبط با روغن داغ
  • منبع انبساط مرتبط با سپراتور به ظرفیت های مختلف

 

 

 17- کمپرسور هوا و سیستم پنوماتیک

دستگاه کمپرسور با ظرفیت 1500لیتر نصب شده روی تانک کمپرسور که هر کدام با kw 5,5 الکتروموتور 3000 دور و همچنین یک دستگاه کلکتور ذخیره و تقسیم باد به ظرفیت حدود 80لیتر نصب شده بر روی برج کارخانه با کلیه متعلقات و نشانگر فشار هوا و کنترلر قابل فرمان گیری از اتاق کنترل، جهت تنظیم اتوماتیک فشار هوا. کلیه شیرآلات برقی و پنوماتیک از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

 

 

 18- مشعل توربو جت دوگانه سوز 

مشعل‌های جدید از حالت مکانیکی به الکترونیکی تبدیل شده به طوری که مقدار سوخت و هوا توسط اینورتر (دور متغیر) با پتاسیومتر توسط اپراتور به راحتی کم و زیاد شده و مزایای زیر را برخوردار است:

  • سهولت وسرعت در کاهش یا افزایش حرارت
  • کاهش هزینه مصرف سوخت با توجه به کنترلرهای الکتریکی
  • مشغل توربوجت دو گانه سوز (گازوئیل و مازوت) به صورتی که با شرایط 3% رطوبت مصالح، توان خشک نمودن و ایجاد دمای 180درجه سانتی‌گراد برای مصالح تولید آسفالت به ظرفیت 120 تن در ساعت داشته باشد.

 

19- تجهیزات توليد آسفالت گرم | اتاق کنترل

اتاق فرمان با کلیه کابل‌ها و میز فرمان و تابلو نیرو که در داخل آن نصب شده است. دارای بدنه و شاسی از ورق فولادی دو جداره با پشم سنگ می‌باشد. تابلوهای قدرت شامل 4 سلول جهت نصب کلیه کنتاکتورها و فیوز مینیاتوری و کنترل‌های آن و یک سلول جهت نصب المان‌های دور متغیر و سیستم اتوماسیون می‌باشد. میز کنترل و اپراتور کارخانه شامل کلیه کلیدهای روشن و خاموش و کنترل دریچه‌ها و ترمومترها و نشان دهنده‌ها و سیستم توزین و کنترل دور متغیرها می‌باشد. ظرفیت این طرح 120 تن در ساعت خواهد بود.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی و مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع معدنی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

 

منبع: تجهیزات تولید آسفالت گرم



:: برچسب‌ها: تجهیزات توليد آسفالت گرم ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یک واحد مرغداری فعال با تمامی امکانات به فروش می‌رسد. تمامی دستگاه های موجود کارشناسی و تایید شده اند. جهت اطلاع از مکان و قیمت واحد با شماره های درج شده می توانید تماس بگیرید. مشخصات و امکانات کلی بنگاه  بشرح ذیل است :

 

ظرفیت:                                     100000 قطعه ای

زمین :                                       30000   متر مربع

زیر بنای اداری ، مالی  و رفاهی :          140 متر مربع

زیربنای واحد قرنطینه :                          95 متر مربع

 منبع : فروش مرغداری فعال

 

ماشین آلات، تجهیزات  و زیرساخت‌های تولید

زیر بنای سالن تولید :              1320  متر مربع  با ارتفاع 6 متر

تعداد دان خوری های فول اتوماتیک : 5 ردیف  زنجیری 5 و 6 طبقه

تهویه : دارای مجموع 32 فن در راستای دوطرفه طول سالن،

گرمایش وسرمایش :خنک کننده پد کولینگ و سیستم گرمایشی با استفاده از هیترهای گازی

 

شیوه جمع آوری محصول: خط تمام اتوماتیک بهداشتی جمع آوری تخم مرغ دارای تمامی مجوزهای لازم مرتبط 

 

زیرساخت‌های بسته‌بندی و نگهداری محصول

 سالن بسته بندی به مساخت:    100 متر مربع  

و سردخانه ثابت به مساخت:      90  متر مربع

 

فروش واحد مرغداری | زیرساخت نگهداری و آسیاب خوراک طیور

انبار خوراک طیور به مساحت :         533   مترمربع

انبار فرآوری خوراک دام به مساخت : 216  مترمربع

تجهیزات : آسیاب یک دستگاه میکسر، یک دستگاه و خط انتقال خوراک طیور، یک دستگاه باسکول 50تنی و سکوی تخلیه دان

 

سیلو: آلمانی با ظرفیت کل 60 تن

 

تاسیسات برقی

برق شبکه، تابلوهای انتقال، توزیع و کنترل و ژنراتورهای برق اضطراری 50KAV با سیستم فعال سازی اتوماتیک

 

تاسیسات آب

دارای چاه عمیق ،و استخرهای دخیره آب  سرپوشیده با ظرفیت 480 متر مکعب و استخر رو با زبه مساحت 70 متر مکعب و دارای سیستم تصفیه آب شنی (ایرانی) سیستم  تصفیه مکانیکی (انگلیسی) و سیستم سم زدایی آب (انگلیسی)  و منبع آب  2000 لیتری

 

برای هماهنگی و بازدید از کیفیت مناسب مرغداری با ما تماس بگیرید.

مزیت های سرمایه گذاری در مرغداری فعال

  • تولید محصول با کیفیت رقابتی و برند معتبر   
  • صرفه‌جویی در زمان
  • قابلیت خرید بنگاه با قیمت مناسب

جهت اخذ اطلاعات دقیق‌تر با مشاورین کسب و کار کاردوک هماهنگ فرمایید.

معرفی سایر خدمات کاردوک

شروع هر کاری نیاز به تجربه و دانش لازم را دارد. امروزه در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاران از متخصصین جهت طراحی پلتفرم، برآورد هزینه ها، ارزیابی تجهیزات و خرید ونصب آن ها، آموزش نیروی کار، بازاریابی نوین، عارضه یابی بنگاه استفاده می‌کنند. کاردوک راه ارتباطی میان سرمایه گذاران و متخصصین  را برای شما فراهم می کند.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : فروش مرغداری فعال



:: برچسب‌ها: فروش مرغداری ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم جهت مشخص کردن دورنما و چگونگی انجام کار ضروری و بسیار مفید است. آسفالت در ترکیب با مواد دیگر کاربردهای زیادی دارد، به خصوص در جاهائی که نیاز به پوشش‌های ضدآب داریم، این ماده شن و سنگ را محکم‌تر به هم چسبانده و از نفوذ آب در پوشش سطحی معابر جلوگیری می‌کند. علاوه بر ضدآب بودن، خاصیت ارتجاعی آن باعث می‌شود کاربردهای مختلف داشته باشد. آسفالت صنعتی نیز ترکیبی از قیر و سنگ آهک است که شباهت زیادی به آسفالت صخره‌ای (سنگی) طبیعی دارد. اخیراً در اثر پیشرفت تکنولوژی مواد دیگری به آسفالت افزوده و یا جانشین آن شده‌اند که کیفیت آسفالت را بهتر کرده‌اند. در ادامه خلاصه طرح تولید آسفالت گرم آورده شده است، برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید آسفالت گرم     طرح توجیهی توليد آسفالت گرم   

طرح توجیهی تولید آسفالت گرم | معرفی محصول

آسفالت مخلوطی از مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته در ترکیب با یک ماده چسبنده (معمولا قیر) است. آسفالت با توجه به کاربرد آن به صورت‌های گوناگون تولید می‌شود. شناخته‌ترین نوع آسفالت همان آسفالت گرم یا بتن آسفالتی گرم است که در آن مصالح سنگی معمولا بیش از 90درصد مخلوط آسفالت را تشکیل می‌دهند. از این‌رو مصالح دانه‌بندی شده سنگی تاثیر به سزایی در کیفیت آسفالت حاصله دارد.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع معدنی کلیک کنید.

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم

طرح توجیهی تولید آسفالت گرم | انواع آسفالت

آسفالت را با توجه به نیاز و نحوه کاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم‌بندی می‌نمایند.

آسفالت گرم

آسفالت گرم که مدنظر این طرح است، به آن دسته از آسفالت‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها قیر و مصالح سنگی به صورت گرم شده با هم مخلوط شده و درهنگام مصرف نیز به گونه‌ای گرماگرم پخش و متراکم می‌گردند. این محصول دارای تنوعی به شرح ذیل است.

بتون آسفالتی

بتن آسفالتی، لایه متراکم و سیاهی است که بخش اعظم آن را مصالح سنگی دانه بندی شده متراکم تشکیل می‌دهد که توسط قیر به هم چسبیده‌اند. این آسفالت دارای مقاومت برشی نسبتا زیادی بوده و در مقابل عوامل جوی و حرکت چرخ وسایل نقلیه پایدار بوده و نیاز به تعمیرات مستمر  ندارد.

به عبارت دیگر نقش بتنی را دارد که در آن، به جای دوغاب سیمان از  قیر استفاده شده است و فضاهای خالی آن با استفاده از سنگ‌های با سایز ریز و پودری پر شده است. آسفالت بتونی توسط دستگاه‌های اتوماتیک تولید می‌شود و در هنگام کاربرد در راه گسترده و کوبیده می‌شود. این آسفالت را با ضخامت 4الی 5 سانتی‌متر در یک لایه یا در صورت نیاز در بیش از یک لایه به کار می‌برند.

آسفالت‌ حفاظتی

آسفالت‌های حفاظتی نیز دارای مخلوط‌‌های قیر و مصالح سنگی است و برای محافظت و جلوگیری از فرسایش سطح راه‌های شنی و یا آسفالته در مقابل عوامل جوی به‌کار گرفته می‌شوند. کاربرد این آسفالت ساده و ضخامت روی سطح جاده تا 5/2 سانتی‌متر است. ترکیب این آسفالت در مواردی خاص می‌تواند کاملاً از قیر باشد که به منظور ایجاد لایه حفاظتی و خاص بر روی مصالح سنگدانه‌ای قرار می‌گیرد، تا بتواند مصالح را به مخلوط آسفالتی که در ادامه بر روی آن قرار می‌گیرد، بچسباند.

آسفالت‌ سرد

این آسفالت مخلوطی از مصالح سنگی و قیر به مراه امولسیون قیر است که در دمای محیط مخلوط می‌شوند. در برخی شرایط ممکن است برای تولید آسفالت فقط قیر بر حسب ضرورت گرم شود، اما مصالح دانه بندی شده بدون گرم شدن با آن مخلوط می‌شوند. این اسفالت در دو نوع آسفالت پیش ساخته سرد و آسفالت (Road Mix) تولید می‌شود.

معرفی استاندارد

استاندارد ملی ایران در مورد ویژگی‌های آسفالت با شماره 1154 با موضوع (روش آزمایش دانه بندی مصالح سنگی آسفالت بعد از جداكردن قیر) و شماره 1688 با موضوع (آسفالت- نمونه‌گیری از آسفالت جاده -آیین کار) و شماره 517 با موضوع (قیر و مواد قیری- مصالح راه‌ها و روسازی- واژه نامه) و تعدادی دیگر به شرح جدول زیر توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در استاندارد 1154 تهیه و تصویب شده است.

موضوع استاندارد شماره استاندارد
  آسفالت گرم-مشخصات فنی 14850
 آسفالت حفاظتی- طراحی، آزمون و اجرای آسفالت سرد حفاظتی ریزدانه (میكروسرفیسینگ)- آیین‌كار 15430
قیر و مواد قیری -تعیین مقدار قیر استخراج شده از مخلوط‌های روسازی قیری (آسفالتی) روش‌های آزمون 1689
بازیافت آسفالت 16026

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | کدهای آیسیک تولید آسفالت

کدهای آیسیک مرتبط با تولید آسفالت به شرح جدول زیر می‌‍باشد.

نام محصول کد   ISIC
آسفالت 2699412303
آسفالت گرم 26991480
بازیافت آسفالت 3720412315

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | ویژگی مصالح سنگی و بتن آسفالتی

متوسط آسفالت فشرده برابر 2/2تن‌بر مترمکعب می‌باشد و به طور معمول شامل لایه‌های رویه و آستر می‌شود. لایه رویی تحت تاثیر عوامل جوی و فشار ناشی از چرخ وسایل نقلیه قرار می‌گیرد؛ لذا باید از کیفیت مطلوب برخوردار باشد. نقش لایه زیرین که از یک یا چند لایه تشکیل می‌شود انتقال وزن و فشار بار از لایه تماسی به زیرسازی راه است.

قشر آستری آسفالت دارای دانه بندی درشت‌تر ومیزان مصرف قیر کمتر و لایه رویه دارای دانه بندی مصالح سنگی ریزتر و میزان مصرف قیر بیشتری است. تولید آسفالت گرم ماهیت مصرف مسافت نزدیک را دارد و در تولید و مصرف آن باید به عواملی همانند مسافت و شرایط تزاتزیت، آفتابی یا سایه بودن محل، روباز بودن یا قرار گرفتن درون تونل، خشکی و نمناکی محل کار، میزان  تغییرات دمایی، زمان و فصل تولید و مصرف بسیار اهمیت دارد.

مصالح دانه‌بندی شده سنگی بتن آسفالتی باید به نحوی قرار گیرند که ذرات ریز فضاهای بین ذرات درشت‌تر را پر نماید. دانه‌بندی مصالح سنگی و فضای خالی آن فوق‌العاده در کیفیت آسفالت حاصله تاثیر داشته و مصالح سنگی پس از آن که بر طبق فرمولاسیون تولید کارگاهی مخلوط شدند، باید آزمونِ ارزش ماسه‌ای بر روی آن‌ها انجام گیرد.

قیر مصنوعی مورد مصرف در آسفالت گرم معمولا 70/60 است. البته ممکن است، با توجه به وضع آب و هوا و نوع ترافیک، از انواع دیگر قیر نیز استفاده شود. کمیت و کیفیت مصالح سنگی و قیر و نحوه اختلاط آن‌ها معمولا بر طبق بررسی‌های فنی متناسب با پروژه انجام می‌شود و تحت عنوان طرح آسفالت بیان می‌گردد. آسفالت‌ها انواع دیگری نیز دارند که از آن میان می‌توان از آسفالت نفوذناپذیر نسبت به آب نام برد که برای جلوگیری از نفوذ مایعات اجرا می‌شود.

  طرح توجیهی توليد آسفالت گرم

انواع مصالح سنگی آسفالت

مصالح سنگی درشت  دانه 

شامل ذرات درشت‌تر از الک شماره 8 (یا 10) است. این مصالح که معمولا از شن طبیعی و سنگ یا قلوه سنگ شکسته است، باید عاری از مواد پوشاننده سطح دانه‌ها (مانند رس) یا هر نوع ماده مضر دیگر همانند ذرات سست و سنگ‌های قابل تجزیه شدن که مانع چسبیدن قیر به ذرات می‌شود، باشد.

ساییدگی این مصالح در 500 دور چرخش نباید از 40 برای آستر و از 30 برای رویه تجاوز کند. لااقل 60درصد وزنی دانه‌های درشت، حداقل در دو بعد شکسته باشند. مقاومت این گونه مصالح در مقابل عوامل جوی پس از 5 چرخه آزمایش با سولفات سدیم نباید از 8درصد بیشتر باشد.

مصالح سنگی ریز دانه 

شامل ذرات ریزتر که از الک شماره 8 می‌گذرند، ولی روی الک شماره 200 باقی می‌مانند. این مصالح از شکستن سنگ یا شن یا از ماسه طبیعی یا مخلوطی از آن‌ها به دست می‌آیند. مصالح سنگی ریز، باید تمیز و سخت و بادوام و تا حد امکان گوشه‌دار و عاری از پوشش ناخواسته و یا هرگونه مواد مضر دیگر، که مانع چسبیدن قیر به ذرات می‌گردد، باشند. مقاومت این مصالح در مقابل عوامل جوی پس از 5 چرخه آزمایش با سولفات سدیم باید کمتر از 8 درصد باشد.

مصالح سنگی فیلر ( پرکننده)

پرکننده به دانه‌های ریزی از مصالح سنگی اطلاق می‌شود که از الک شماره 200 می‌گذرند. این ذرات نیز باید عاری از مواد آلی و خاک رس باشند. فیلر را می‌توان از خردایش سنگ‌های مناسب بدست آورد. هرگاه فیلر به اندازه کافی و یا مرغوب در دسترس نباشد، می‌توان از سنگ‌های گردآهکی، سیمان و یا سایر مواد معدنی مشابه که حالت خمیری نداشته باشند و با ضوابط استاندارد کار مطابقت نمایند، استفاده کرد.

فیلر مصرفی در آسفالت، چه به صورت پرکننده موجود در مصالح سنگی درشت و ریز دانه و چه به صورت فیلری که احیانا بصورت جداگانه تهیه و به مخلوط اضافه می‌شود، باید به میزانی باشد که مصالح سنگ‌دانه بندی شده و فیلر با طرح آسفالت پروژه  مطابقت داشته باشند.

ویژگی های مصالح سنگی بتن آسفالتی

ویژگی مصالح دانه بندی شده و قیر و شیوه اختلاط آن‌ها معمولا مطابق نتایج بررسی‌هایی است که در مورد پروژه انجام گرفته و به طرح آسفالت موسوم است. در هر شرایط باید طرح آسفالت به لحاظ کیفی با استانداردهای مصوب مطابق آزمایشات استاندارد مصالح، فرایند تولید و کاربرد مطابقت داشته باشد.

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم

 

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | کالای جایگزین و مکمل آسفالت 

سنگ فرش، بتن و بتن غلطکی را می‌توان کالاهای جایگزین آسفالت دانست که در شرایط حاضر به واسطه طول عمر بالا گاهاً مورد توجه قرار می‌گیرند. در گذشته از سنگ فرش به دلیل سهولت اجرا در راهسازی و ایجاد معابر  استفاده می‌شد. اما امروزه در داخل کشور بیشتر از آسفالت در پروژه‌های مختلف راه سازی پوشش معابر استفاده می‌گردد.

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | معرفی کاربردهای آسفالت  

کاربرد اصلی آسفالت و دامنه كاربرد در ساخت جاده‌ها و خیابان‌های اصلی و فرعی، آزادراه‌ها، باند پرواز، آشیانه هواپیما، كف سالن‌های صنعتی، محوطه‌های صنعتی و انبارها، باراندازها، جاده معادن، پیاده‌روها، ورزشگاه‌ها، پیست اتومبیل‌رانی، كف نمایشگاه‌های صنعتی و تجاری، محوطه‌های تجاری، بنادر اسكله‌ها، دامداری‌ها، سردخانه‌ها، جاده‌های شیب‌دار، لوپ‌ها، میادین، پل‌ها، كف ترمینال‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس‌ و كامیون (گاراژ)‌ را می‌توان نام برد. از کاربردهای عمده دیگر آسفالت می‌توان به استفاده آن در صنعت آب به شرح ذیل اشاره نمود.

  • در ماسه آسفالت (درزهای پوشش و مصالح درزبندی در كانال)
  • در پوشش دهی  لاینینگ
  • در ساخت سدهایی با هسته آسفالتی
  • در پوشش داخلی لوله‌های تاسیسات و تصفیه خانه‌ها 

ولی این محصول به دلیل قابلیت‌های زیادش در صنایع مختلف نیز استفاده دارد. من الجمله برای کاهش سر و صدای ناشی از اصطکاک تردد وسائل نقلیه با سطح جاده ، عایق بندی و نفوذ ناپذیری سطوح در مقابل مواد مایع. 

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | مواد اولیه مورد استفاده  طرح تولید آسفالت 

نام محصول شرح درصد نیاز به مواد اولیه میزان استفاده برای تولید كل ظرفیت واحد
آسفالت شن و ماسه (مصالح سنگی درشت) 30 36000 تن
شن و ماسه (مصالح سنگی ریز) 30 36000 تن
شن و ماسه (مصالح سنگی فیلر) 34 40800 تن
قیر 6 7200 تن

قیر مورد استفاده تولید آسفالت 

در حال حاضر قیر 100/85 با نفوذپذیری بالا و 70/60 با نفوذپذیری كمتر تولید می‌شود. طبق این دسته‌بندی در مناطق سردسیر قیر 100/85 و مناطق گرمسیر قیر 70/60 به كار می‌رود. در مناطق گرم  جنوبی قیر 50/40 و یا 30/20 باید به كار گرفته شود. انعطاف‌ناپذیر بودن قیر موجب شده آسفالت‌ها در مقابل سرما و گرما مقاومت خود را از دست بدهند.

در منطقه‌ای كویری شب‌های سرد، آسفالت را منقبض می‌كند و گرمای روز مواد را از هم جدا می‌سازد و در نتیجه آسفالت پر از ترک‌ها و چاله‌ می‌شود؛ لذا انعطاف‌پذیری قیر در بالا بردن استقامت آسفالت اهمیت دارد. قیر به لحاظ نوع مصرف به دو نوع قیرهای راه‌سازی یا قیر رقیق و قیرهای ساختمانی یا قیر سفت تقسیم‌بندی می‌شود. حدود ۹۰درصد از قیرهای تولیدی در راه‌سازی و ۱۰درصد آن برای مصارف عایق‌كاری به كار برده می‌­شود.

قیر، سنگین‌­ترین برش نفت خام و یكی از پیچیده‌­ترین اجزای آن، به رنگ تیره، به اشكال جامد، نیمه جامد با منشاء طبیعی یا تولیدی می‌­باشد. عمده اجزای سازنده قیر از تركیبات هیدوركربونی با وزن مولكولی بالا تشكیل شده كه شامل مواد روغنی، رزین و آسفالتین‌­ها است. این ماده از نظر شیمیایی دارای تركیبی بسیار پیچیده و دارای خواص فیزیكی از جمله چسبندگی و عایق رطوبتی است.  

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

فرآیند تولید وفرآوری اسفالت

فراین تولید آسفالت در دو فاز شامل تولید مصالح سنگی (شن و ماسه دانه بندی شده) و تولید آسفالت انجام می‌پذیرد که توضیحات تفصیلی طرح توجیهی تولید شن و ماسه را می‌توانید مطالعه نماید. 

تولید وفرآوری شن وماسه 

سیستم طراحی شده مصالح سنگی مورد نیاز در فرآیند تولید آسفالت شامل مصالح سنگی درشت، مصالح سنگی ریز، مصالح سنگی فیلر (پرکننده) به طور کامل فرآوری و در محل دپو سایت تولید آسفالت آماده ورود به خط تولید آسفالت می‌گردد.

نمایی از ماشین آلات فرآیند تولید دانه بندی شن و ماسه :

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم

تاسیسات كامل شن و ماسه عبارت از؛ فیدر، فک، كوبیت، سرند، ماسه شور، نوار نقاله، تابلو برق و...

 طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | تولید آسفالت 

برای تولید آسفالت ابتدا مصالح سنگی لازم برای پختن آسفالت به صورت کنترل شده به داخل کوره خشک کن هدایت می‌شوند تا مصالح سنگی کاملاً خشک و در دمای 170درجه سانتی‌گراد گرم شود. خشک کن کارخانه آسفالت با دوران استوانه حول محورش مصالح سنگی موجود در آن را بالا برده و در میان شعله‌های آتش و جریان هوای داغ خشک و به طرف دهانه خروجی حرکت می‌دهد.

سرندها دانه‌های ریز و درشت مصالح سنگی را از یکدیگر جدا کرده و آن‌ها را به طور جداگانه در سیلوهای مصالح سنگی گرم ذخیره می‌کند. در انتهای خروجی خشک کن وسیله مکنده‌ای است که گرد و غبار ناشی از حرکت مصالح را مکیده و به برج غبارگیر هدایت می‌کند. فیلر لازم برای تهیه بتن آسفالتی به میزان لازم و بدون گرم کردن توسط بالابرنده‌ها از مخزن فیلر مستقیماً به مخلوط کن هدایت می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

عمل اختلاط مصالح سنگی، فیلر و قیر در مخلوط کن صورت می‌گیرد. این مواد با نسبت قیر مذاب به طور مداوم توسط تلمبه‌ای بادی قابل تنظیم وارد مخلوط کن می‌شود. درجه حرارت اختلاط بستگی به درجه نفوذ قیر مصرفی دارد و مقدار آن بین 115 و 170 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

 ماشین آلات وتجهیزات فرآیند تولید آسفالت

ماشین آلات و تجهیزات تولید آسفالت با ظرفیت 120 تن در ساعت بشرح ذیل است:

  • دستگاه سیلوی مصالح دانه‌بندی شده به ظرفیت هر یک 6 مترمکعب(فیدرها)
  • نوار نقاله تغذیه به طول 15متر و عرض 60 سانتی‌متر
  • درایر (خشک کن) دارای سه زون تغذیه، کنوکسیون، تشعشعی
  • سیستم جمع آوری غبار (مولتی سیکلون) دارای کانال‌های مکنده
  • فیلتر آبی گرد و خاک
  • الواترهای مصالح گرم و فیلر با بالابر قاشقکی زنجیری
  • سرند تخت ویبره با چهار نوع توری با بدنه پوشیده و کانال هدایت بای پس
  • سیستم توزین الکترونیکی مصالح، قیر و فیلر
  • سیلوی ذخیره فیلر قابل کنترل از داخل اتاق فرمان اتوماتیک
  • سیستم توزین فیلر با 3عدد لودسل سیلندری صنعتی و نشانگر دیجیتالی
  • سیستم توزین و تزریق قیر با دریچه تخلیه توسط جک‌های بادی
  • سیستم توزین مصالح الکترونیکی دارای نشانگر دیجیتالی با تنظیم وزن‌های مختلف
  • میکسر (مخلوط کن) دارای کنترل اتوماتیک
  • سیلوی ذخیره آسفالت
  • سیستم ذخیره قیر یا مازوت در تانکرهای ذخیره
  • اویل هیتر (روغن داغ کن) دارای الکتروپمپ،کلکتورهای رفت و برگشت، سپراتور و پایپینگ مجهز
  • کمپرسور هوا و سیستم پنوماتیک با کلیه متعلقات و نشانگر فشار هوا و فرمان‌گیری از اتاق
  • مشعل توربوجت دوگانه سوز دارای اینورتر (دور متغیر) با پتاسیومتر
  • اتاق کنترل با کلیه کابل‌ها و میز فرمان و تابلو
  • اسکلت فلزی مقاوم در برابر نیروهای جانبی باد و همچنین نیروهای فشاری

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | بررسی بازار و رقبا

تعداد کل پروانه بهره‌برداری تولید شن و ماسه صنعتی در کشور 1056واحد است که با ظرفیت اسمی سالیانه 176میلیون تن در حال فعالیت می‌باشند. تعداد جوازهای تاسیس صادره 1814 فقره در استان‌های کشور صادر شده است. از آن جا که پیش شرط راه‌اندازی این طرح دسترسی به معادن شن و ماسه است؛ لذا ضروری است امکانسنجی راه اندازی طرح آسفالت در مناطقی صورت پذیرد که ضمن داشتن تقاضای مازاد بر تولید منطقه‌ای امکان تامین مصالح معدنی نیز موجود باشد.

پروانه‌های بهره‌برداری تولید اسفالت کشور
تعداد سرمایه (م.ر) اشتغال ظرفیت واحد
1056 19509343 21435 176590749 تن
کل جواز تاسیس های صادره
1814
طرح‌های در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد
تعداد سرمایه (م.ر) اشتغال ظرفیت واحد
145 5237576 3254 86265710 تن

طرح توجیهی توليد آسفالت گرم | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس طرح اجرایی انجام شده احداث واحد تولید آسفالت در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 120تن در ساعت دارای نرخ بازدهی داخلی بیشتر از 28درصد بوده و در کمتر از 4 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید.

 جدول سرمایه گذاری و مالی  طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت -
2 نرخ بازده داخلی IRR 3/28
3 دوره برگشت سرمایه 5/3

 مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف متعدد آسفالت به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های عمرانی و زیرساخت کشور و مزیت داشتن منابع مواد اولیه و تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کشور به موازات تقاضای بالا در پروژه‌های زیرساخت و عمرانی، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل با تکیه تولید محصولات استاندارد را دارا می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است.

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب
  • امکان دسترسی به مواد اولیه پلیمری و معدنی

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین سود سالیانه طرح محاسبه گردیده است.

مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید با کیفیت نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. 

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

 

منبع: طرح تولید آسفالت گرم



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی توليد آسفالت گرم ,
:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته راهی برای دریافت تسهیلات و مجوزهای لازم برای شروع و یا سرمایه گذاری در این صنعت است. با توجه به نیاز روز افزون بازار، ماده اولیه یعنی روغن سوخته برای انجام تصفیه زیاد بوده و با بازیافت و تصفیه آن می‌توان درآمد ناشی از این صنعت بزرگ را در اختیار واحدهای داخلی قرار داد. به علاوه با رعایت استاندارهای بین‌المللی امکان ورود به بازارهای خارجی نیز وجود دارد. در ادامه خلاصه طرح توجیهی مربوط به بازیافت این محصول آورده شده است. می توانید برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته

آشنایی با روانکاری در صنعت

روانکاری روشی است برای جلوگیری از اصطکاک و سایش سطوح متحرکی که روی یکدیگر قرار می‌گیرند. روانکاری تسهیل‌گر حرکت نسبی سطوح در تماس با یکدیگر است. روانکارها در شرایط پرفشار و دمای بالا با روان‌کاری تجهیزات و برقراری شرایط مطلوب ترمودینامیکی محیط، موجب افزایش طول عمر مفید دستگاه‌ها و کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها می‌شوند. به همین دلیل تولید انواع روانکار وروغن های موتور صنعتی به تجارت بزرگی در جهان تولید شده است.

آمار تولید روانکارها

در حال حاضر بیش از 1700 تولیدکننده بزرگ روانکار در جهان وجود دارند که حدود 200 شرکت نیز به صورت جانبی در کنار تولیدات دیگر روانکار در حال فعالیت هستند.

اندازه بازار روغن موتور جهانی در سال 2017 معادل 35.67 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می‌شود طی سال‌های 2018 تا 2025 با رشد 3.7درصدی مواجه شود و بازار انواع روغن‌های پایه،  روغن موتور، مایع هیدرولیک، مایع فلزکاری  روان کننده‌های حمل ونقل و روغن‌های مصنوعی و معدنی نیز از 157 میلیارد دلار در سال 2020 به 182 میلیارد دلار در سال 2025 برسد.

چرا صنعت بازیافت و تصفیه به صرفه است؟

روان کننده‌های صنعتی کالاهای مصرفی با عمر مصرف نسبتا کم هستند که تولید آن‌ها نه تنها بسیار پرهزینه است، بلکه دفع روغن‌های کارکرده و سوخته که عمر مصرف آن‌ها به پایان رسیده مخاطرات بسیار بزرگی را برای محیط زیست فراهم می‌نماید.

لذا این صنعت، نه تنها بسیار سودآور است بلکه خدمت شایانی به محیط زیست نیز می‌کند. به همین دلیل روغن سوخته یا کارکرده در کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست پس از جمع آوری و طی یک نظام استاندارد خاص به شرکت تولید کننده روغن بازگشته و دوباره تصفیه می‌شوند.

با توجه به اینکه مهمترین جز تولید روانکارها از لحاظ حجمی، روغن پایه است و از نظر وزنی به طور متوسط بیش از 95درصد فرمولاسیون یک روانکار را تشکیل می‌دهد؛ بسیاری از کشورها روغن پایه مورد نیاز خود را از طریق بازپالایش روغن‌های سوخته تامین می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با تصفیه و بازیافت روغن سوخته کلیل کنید.

    طرح-توجیهی-تصفیه-روغن-سوخته-تجهیزات-و-ماشین-آلات

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | معرفی محصولات

بیش از 60درصد حجم بازار روانکارها را روغن‌‌موتورها تشکیل می‌دهند. روغن پایه تولیدی مطابق استاندارد API گروه I خوراک بسیار مناسبی برای تولید و فرموله کردن طیف گسترده‌ای از روغن‌های موتور، توربین، هیدرولیک، دنده و گریس است. بخش اعظم روغن‌های صنعتی را روغن پایه تشکیل می‌دهد.

یکی از راه‌های تولید روغن استفاده از روغن‌های مصرف شده و احیاء آن به منظور استفاده مجدد در وسایل مختلف است. بر خلاف اکثریت فرآورده‌های نفتی که تنها یکبار قابل استفاده‌اند، روغن مصرف شده به دلیل عدم تغییر اجزا اصلی با تصفیه مجدد قابل استفاده می‌باشد. در روغن کارکرده عموما ادتیو و مواد افزودنی خاصیت خود را از دست داده و تغییر اندکی در درصد هیدروکربورهای تشکیل دهنده آن به وجود می‌آید.

روغن موتور پس از مدتی آلوده شده و خواص مطلوب خود را از دست می‌دهد؛ منبع اصلی این آلودگی مواد تولید شده ناشی از احتراق سوخت موتور و ساییدگی قطعات است. گازهای اسیدی حاصل از سوخت، روغن موتور را اسیدی نموده و ناخالصی‌های غیرمحلول در روغن از قبیل دوده، ذرات کربن و مواد آسفالتی و فلزات سبک و سنگین، آب، گرد و غبار به صورت غیرمحلول در آن ظاهر می‌گردد. مصرف انرژی جهت تصفیه و بازیافت روغن موتور کارکرده کمتر از یک سوم انرژی مصرفی جهت تصفیه نفت خام است و علاوه بر مزایای اقتصادی در حفاظت از محیط زیست نیز حائز اهمیت فراوانی است.

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | پسماند  قیری

این نوع پسماند حاوی میزان زیادی پلیمر و فلز است که می‌تواند در تولید آسفـالت خیابـان، پوشـش محافظتی قیـری و یا به عنوان سوخت در کارخانه‌هایی همانند سیمان مورد استفاده قرار گیرد.

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | ویژگی‌های  روغن پایه 

روغن پایه محصول اصلی در خط فرآیند پالایش و تصفیه مجدد روغن‌های کارکرده است که پس از اختلاط و افزایش مواد افزودنی مناسب، ویژگی‌هایی همانند انتقال دهنده حرارت، ضدخوردگی، ضد اکسیداسیون، ضد زنگ، ضد فرسودگی و ضد کف و سهولت جدا شدن از آب و همچنین عدم آسیب رسانی به قطعات آب‌بندی شده و سرشیلنگ‌ها و واشرها را به دست می‌آورد. بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی روغن، معیار خوبی برای کنترل کیفیت محصول تولیدی می‌باشد. این خواص را می‌توان با شاخص‌های ذیل مطابق با استاندارد در آزمایشگاه اندازه‌گیری نمود.

ویسکوزیته یا گرانروی روغن پایه 

ویسگوزیته میزان مقاومت روغن سیال در مقابل جاری شدن است. از آن‌جا که روغن موتور در عمل تحت شرایط افزایش دما منبسط و روان‌تر می‌شود و با کاهش دما ویسکوزیته آن افزایش می‌یایبد؛ از این رو همواره باید گرانروی روغن با دمائی که در آن اندازه‌گیری شده مشخص شود. یک روغن خوب بایستی طوری فراوری شود که تحت تغییرات دما، تغییرات ویسکوزیته کمتری را از خود نشان دهد.

وضعیت ظاهری روغن  

ظاهر روغن‌ها می‌بایست یکنواخت، شفاف و عاری از آب و ذرات معلق خارجی باشد. معمولا وجود مقدار زیادی آب در روغن یا اختلاط روغن با گازوئیل یا سایر موادی که موم جامد داشته باشند، ظاهر آن را کدر می‌کند.

رنگ روغن 

رنگ روغن‌ها معمولا از طریق مقایسه آن‌ها با یک سری شیشه‌های رنگی استاندارد معین می‌شود. معیار رنگ روغن از ٥.٠ تا ٨ با فواصل ٥.٠ مشخص می‌شود.

نقطه اشتعال روغن

نقطه اشتعال پایین‌ترین درجه حرارتی است که در آن نقطه روغن به اندازه کافی به بخار تبدیل شده به طوری که با نزدیک شدن شعله آتش در یک لحظه مشتعل و سپس خاموش گردد. نقطه اشتعال معیاری برای میزان آتش‌گیری و فراریت روغن است.

نقطه احتراق روغن

درجه حرارتی که در آن روغن مشتعل شده و به سوختن ادامه می‌دهد. این درجه حرارت نظیر نقطه اشتعال معرف مقدار ترکیبات گازهای فرار و قابلیت تبخیر و معمولا ٣٠درجه سانتی‌گراد بالاتر از نقطه اشتعال است.

وزن مخصوص روغن

وزن مخصوص روغن به نسبت وزن مخصوص آب در درجه حرارت معین، وزن مخصوص نسبی گفته می‌شود.

شاخص کربونیزاسیون روغن  

درجه حرارتی در فشار١ mmhg که در آن ٩٠درصد روغن تقطیر می‌شود را شاخص کربونیزاسیون می‌گویند و هر چه میزان آن بالاتر باشد مقدار رسوبات در موتور بیشتر است.

نقطه ریزش و نقطه ابری شدن روغن  

نقطه ریزش، پایین‌ترین درجه حرارتی است که در آن فرآورده‌های نفتی سرد شده، تحت شرایط استاندارد جریان می‌یابد و یا به عبارت دیگر پایین‌ترین دمائی که روغن در آن هنوز سیال است. نقطه ابری شدن دمائی است که در آن روغن مواد شمعی خود را از دست داده و مات می‌شود. این دما از نقطه ریزش بالاتر است.

خاکستر سولفاته روغن  

مقدار موادی که پس از سوزاندن نمونه روغن باقی مانده و نمی‌سوزد خاکستر نامیده می‌شود. در بسیاری از موارد برای به دست آوردن نتایج دقیق‌تر خاکستر را با اسید سولفوریک غلیظ وارد واکنش می‌نمایند و در نتیجه خاکستر سولفاته را تعیین می‌کنند. خاکستر روغن پایه نشان دهنده مواد غیرقابل احتراق است که از نفت خام همراه آن مانده است. مقدار خاکستر برای روغن بدون مواد افزودنی ١درصد و برای روغن‌های حاوی مواد افزودنی  تا ٣درصد است.

عدد صابونی شدن روغن 

این تست نشان‌دهنده میزان مواد چرب (صابونی شونده) موجود در روغن است. این مواد برای ایجاد خاصیت روغنی بودن بیشتر در بعضی روغن‌هایی که در معرض تماس با آب هستند و روغن‌های دنده اضافه می‌شود.

عدد خنثی شدن روغن  

عدد خنثی شدن یک روغن، عبارت است از مقدار میلی گرم اسید یا باز لازم برای خنثی کردن مواد اسیدی یا بازی موجود در یک گرم روغن. عدد خنثی شدن در روغن‌ها به چهار صورت شامل؛ اعداد فدرت اسیدیته، اسیدیته کل، قدرت قلیایی و قلیائیت کل اندازه‌گیری بیان می‌شود.

در یک روغن پایه خوب پالایش شده معمولا عدد خنثی شدن بیش از ١ نمی‌باشد. مگر اینکه روغن پایه حاصل از تصفیه مجدد روغن‌های کارکرده باشد و اسید سولفوریک بکار رفته در فرآیند تصفیه کاملا خنثی نشده باشد. عموما کارکرد روغن‌ها باعث افزایش خاصیت اسیدی آن‌ها در اثر تجزیه و اکسیداسیون در اثر حرارت و مجاورت با آب می‌شود. بر این اساس کاهش عددی خنثی در مورد روغن‌های موتور بیانگر میزان کارکرد است.

ویژگی‌های- روغن-پایه 

 

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | کد آیسیک محصول 

مطابق با طبقه‌بندی وزارت صنعت معدن و تجارت، روغن‌های صنعتی پایه جزء گروه ساخت محصولات شیمیائی با سر گروه 23 و براساس کد هشت و ده رقمی محصول دارای کدهای ایسیک بشرح ذیل هستند.

 جدول - کد آیسیک محصولات  مرتبط با روغن پایه 

نام کالا کد ISIC
روغن پایه 2120712711
تصفیه روغن سوخته 23201240
روغن سوخت  تقطیری 23201213
هیدروکربورهای حاصل ازتصفیه روغن سوخته 23201245
قیرحاصل ازتصفیه روغن سوخته 23201247
ترکیبات اسفالتی ازضایعات روغن سوخته 23201425
روغن پایه تصفیه مجدد 2320412449
روغن دنده خودرو (تصفیه اول) 2320512439
روغن دنده صنعتی (تصفیه اول) 2320512440
روغن موتور تصفیه مجدد 2320412450

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته |  استانداردهای محصول (ملی یا بین المللی)

جهت جلب اعتماد مصرف کنندگان و رعایت کلیه نکات مربوط به کنترل کیفیت محصول، توجه به استانداردهای موجود امری ضروری است. سطح کیفیت روغن بیانگر آن است که روغن، برای چه نوع موتوری و با کدام مدل و چه نوع سوختی مناسب است. به عبارت دیگر سطح کیفیت یک روغن موتور با استاندارد آن مشخص می‌شود.

نکته مهم این است که موتورهای مختلف به روغن‌هایی با استانداردهای متفاوت نیاز دارند. تفاوت این روغن‌ها، گذشته از کیفیت روغن پایه آن‌ها، در نوع و میزان مواد افزودنی موجود در آن‌هاست. سطح کیفیت روغن موتور، با علائم اختصاری نشان داده می‌شود که به طور خلاصه، به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود. 

انواع طبقه بندی و استاندارها در کشورهای مختلف

سه مرجع جهانی و یک مرجع داخلی مهم برای استانداردگذاری در صنعت خودرو و صنایع مربوطه وجود دارد. API آمریکا و ACE اروپا و ILSAC آسیا و در ایران ISIRI؛ این مراجع برای موتورهای مختلف روغن متناسب را پیشنهاد می‌کنند. نوع موتور، سوخت و سال طراحی موتور از عواملی هستند که در انتخاب روغن برای آن نقش مهمی دارند.

رشد و پیشرفت‌ صنعت روانکار در سال‌های اخیر نسبت به دهه‌های قبل بسیار بیشتر بوده است و طراحی‌های جدید موتورهای خودرو و موتورهای صنعتی روز به روز نیاز به روانکارهای جدیدتر را بیشتر می‌کند.

اولین طبقه‌بندی در سال 1930 ارائه شد که در آن روغن موتورهای بنزینی با علامت "S" و روغن‌های موتورهای دیزلی با علامت "C" نشان داده شدند. در سیستم طبقه‌بندی "S"، پایین‌ترین سطح کیفی با SA شروع شده و به این ترتیب سطوح بعدی با SB، SC و... نشان داده می‌شوند. البته در این سیستم از علامت‌های SI و SK استفاده نشده‌ است. در سیستم طبقه‌بندی "C" نیز از حروف A، B، C و... و همچنین از اعداد برای علامت‌گذاری استفاده می‌شود.

 روغن موتورهای  بنزینی           SA,SB,SC

روغن موتورهای  دیزلی            CA,CB,CC

طبقه‌بندی علامت گذاری اتحادیه تولیدکنندگان اروپائی خودرو ACEA یا CCMC نیز به شرح ذیل است.

روغن موتورهای بنزینی                ١,C٢,C٣,C۴,C۵ C

روغن موتورهای دیزلی                 ١,D٢,D٣,D۴,D١,D۵,PD١ 

استاندارهای ملی ایران :(ISIRI)

استانداردهای ملی تدوین شده برای این محصول استاندارد ١٣٤٢ تحت عنوان ویژگی‌ها و روش‌های آزمون روغن صنعتی پایه برای مصارف روانکاری (شیمیائی) ٥٨٤ و ٥٨٥ برای تعیین سطح کیفیت روغن موتور است.

به طور کلی دسته‌بندی روغن‌های پایه به برش‌های مختلفی از جمله؛ SN150  ،SN300 ، SN350،  SN500  تقسیم شده اند.

موضوع شماره استاندارد
روان کننده ها-روغن موتور برای موتورهای بنزینی در سطح کیفیت معادل با APISN- ویژگی 17651
روان کننده ها -روغن موتور برای موتورهای دیزلی در سطح کیفیت معادل با APICE 13383
روغن موتور و تصفیه روغن کارکرده -معیار مصرف انرژی در فرآیند تولید 11593
آیین  کار  تولید روغن موتور پایه تصفیه دوم 6223
روان کننده ها، روغن های صنعتی و فرآورده های مربوطه (طبقهL  خانوادهE روغنهای موتور درونسوز( روغن موتور بنزینی دو زمانه  (هوا خنک( 6639

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | موارد کاربرد

روغن های پایه‌ای که از پالایش نفت خام به دست می‌آید، ویژگی‌های لازم  بکارگیری در ماشین آلات و تاسیسات صنعتی و خودرو را به طور کامل ندارد. از این رو در بلندینگ موادی به آن افزوده می‌شود تا بتواند ویژگی‌های مورد نیاز برای استفاده‌های خاص در صنعت و موتور را دارا شود. به این منظور به روغن‌های پایه ادتیو و مواد افزودنی اضافه می‌شود که بهبود دهنده مشخصات مختلف روغن‌ها برای کاربردهای مورد نظر است. برخی از این موارد به قرار زیر است:

1-بهبود دهنده شاخص گرانروی

2-ضد اکسیداسیون

٣.ضد سایش

٤.پایین آورنده نقطه ریزش

٥.ضدخوردگی و ضد زنگ زدگی

 ٦.ضد کف

 ٧.پاک کننده و معلق کننده

مواد افزودنی بر اساس فرمولاسیون به مقدار معین که سازنده در نظر دارد برای رسیدن به معیارهای استاندارد به روغن پایه اضافه می‌شوند. این عمل در واحدی به نام اختلاط (بلندینگ) انجام می‌پذیرد. به این شیوه می‌توان روغن‌های مختلف را برای مصارف گوناگون همانند انواع روغن موتور بنزینی و دیزلی، روغن ژنراتــور، روغــن هیدرو لیک دیــزل، روغــن دستگاه‌ها و تاسیسات صنعتی را تولید نمود.

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | موارد کاربرد

 

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | کالای جایگزین و مکمل محصول

از آن‌جایی که روغن‌های صنعتی پایه حاصل بازیافت روغن‌های کارکرده است و خود محصولی جایگزین است، بنابراین کالای جایگزینی برای آن وجود ندارد.

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | دانش فنی

در فرایند تصفیه و بازیافت روغن پایه می‌باید کلیه مواد زائد را از آن استخراج و مجددا روغن را به شکل اولیه خود (روغن پایه) برگرداند. برای این کار تکنولوژی‌ها و فرایندهای خاص بازیافت و تصفیه انواع روغن‌های صنعتی همانند روش‌های مختلف تقطیر، هیدروژنیزاسیون، اسیدی، قلیایی استفاده می‌شود که در آن از مراحل یا ترکیبی بالانس شده به شرح ذیل استفاده می‌شود.

  • حذف آب و ذرات جامد از طریق ته‌نشینی و فیلتراسیون
  • واکنش اسید سولفوریک برای حذف گریس، صمغ و مواد آغشته شده قابل حل در اسید
  • واکنش قلیایی برای خنثی سازی اسید مورد استفاده در فرایند
  • استفاده از مایعات حلال برای حذف مواد صابونی
  • تقطیر ساده اتمسفری برای حذف رطوبت و روغن‌های فرار
  • تقطیر تحت خلاء و یا استخراج با استفاده از حلال
  • استفاده از خاک ویژه رنگبری و جذب ناخالصی‌ها
  • فیلترینگ برای حذف افزودنی‌های معدنی فرایند و دیگر جامدات
  • تبخیر فیلم نازک 
  • هیدروژناسیون برای بهبود رنگ و کیفیت روغن
  • بلندینگ برای دستیابی به ویژگی‌های مورد انتظار و استاندارد روغن مورد استفاده صنعتی

تکنولوژی مورد استفاده در ایران

در حال حاضر تکنولوژی مورد استفاده برای تصفیه اول در ایران، تکنولوژی روش معمولی استخراج با  استفاده از حلال اسیدی است. در جهان اهمیت این روش کاسته شده و تولید آن به روش‌های جدید غیراسیدی هیدروکراکینگ و هیدروایزمریشن در حال افزایش است. تعداد واحدهای محدودی با استفاده از روش غیراسید در کشورمان در حال حاضر مشغول فعالیت هستند. کلیه روش‎‌های تصفیه روغن‌های کارکرده (اسیدی –غیراسیدی) می‌توانند بین 70 الی 90 درصد ناخالصی‌های روغن کارکرده را تصفیه و آن را به شکل اولیه خود (روغن پایه) درآورد.

روغن پایه تولیدی از طریق بازیافت و تصفیه مجدد روغن‌های کارکرده با احراز شرایط ویژه و تطابق فاکتورهای تعیین شده در آزمون‌های کنترل کیفیت استاندارد از نظر ویژگی‌های کاربردی و عمر مفید کارکرد و طبقه بندی SAE به لحاظ ویسکوزیته با انواع پلیمرهای و مواد افزودنی شیمیائی مناسب با درصدهای مشخص و متناسب با ویژگی مورد انتظار محصول تولیدی مخلوط می‌شود و پس از احراز تطبیق با معیارهای کنترل کیفیت با ویژگی‌های تعیین شده در سطوح مختلف استاندارد در آزمایشگاه به واحد بسته‌بندی منتقل و مظروف می‌گردد.

روغن‌های پایه که حاصل بازیافت روغن‌های کارکرده به روش غیراسیدی تولید شده اند؛ خواص شیمیایی و فیزیکی مناسب‌تری را نسبت به سایر روغن‌های بازیافتی دارند.  

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | تجهیزات و ماشین آلات

ماشین آلات اصلی و تجهیزات اصلی این طرح شامل سیستم کنترل و مانیتورینگ فرایندها، اسکلت نصب تاسیسات تصفیه روغن، مخازن مواد اولیه، پمپ‌های انتقال روغن و افزودنی‌ها، سانتریفوزو تانک سیستم تصفیه اولیه، تانک‌های سوخت، کندانسور و کولینگ تاور، هیترو مبدل‌های حرارتی و بویلر، سیستم تبخیر فیلم نازک و راکتورهای تقطیر خلاء روغن پایه‌های مختلف، انواع فیلترهای جذبی و پایه کربن، تانک‌ها و همزن‌های روغن تصفیه شده، مخازن پسماند، سیستم پنوماتیک و کمپرسور هوای فشرده و تجهیزات سرمایش و گرمایش و جمع آوری بخار است که امکان کارسازی آن‌ها در داخل کشور وجود دارد.

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | تجهیزات و ماشین آلات

 

بررسی بازار و رقبا

از آنجا که بازیافت روغن‌های پایه به عنوان مادر همه روغن‌ها علاوه بر مزایای متعدد زیست محیطی، از خروج  ارز از کشور جلوگیری می‌نماید. همچنین تولید محصول صادرات محور استاندارد به منظور حضور در بازارجهانی یکی از راهبردهای مهم تداوم و توسعه تولید و تثبیت جایگاه این فعالیت در بازار به شدت رقابتی بین‌المللی به شمار می‌آید.

در ایران طی سال ۹۸ در مجموع ۹۲۷ هزار و ۱۹۷ دستگاه انواع خودرو تولید شده است، در شرایط مطلوب بازار ظرفیت تولید کشور برای تولید خودرو یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال می‌باشد که اگر تعداد خودروهای موجود و فعال کشور، تاسیسات و ماشین آلات صنعتی نیازمند مصرف روغن‌های صنعتی را نیز اضافه نمایید با حجم بزرگی از بازار مواجه هستیم که بخش قابل توجهی از آن با واردات تامین می‌شود.

در بخش عرضه تا پایان تیر ماه سال 1399 تعداد 626 مجوز به منظور تصفیه اول و مجدد روغن پایه و موتور در کشور صادر شده است که از این تعداد 389واحد با دارا بودن پروانه بهره‌برداری صنعتی و سرمایه‌گذاری 2236میلیارد ریال و به ظرفیت اسمی 8096هزار تن در سال مشغول فعالیت هستند. از این تعداد 234بنگاه با ظرفیت 4849تصفیه مجدد روغن پایه و موتور فعالیت می‌نمایند که غالبا از فرایند تصفیه اسیدی استفاده می‌کنند.

 مجوزهای تصفیه اول ومجدد روغن پایه و موتور کشور تا پایان سال 1398  
626
پروانه بهره برداری تصفیه اول و مجدد روغن پایه و موتور کشور
تعداد سرمایه (م.ر) اشتغال ظرفیت واحد
389 2236260 12992 8096080 تن
پروانه بهره برداری تصفیه مجدد روغن پایه و موتور 
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
234 5184797 5190 4849379 تن

 سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تصفیه و بازیافت روغن سوخته با ظرفیت 12000تن در سال نرخ بازدهی داخلی بیشتر 36درصد بوده و دوره برگشت سرمایه حدود 3و نیم سال پبیش بینی شده است. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است.        

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   6000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی روباز و سرپوشیده   2500 متر مربع

 

ردیف موضوع هزینه‌ها (میلیون ریال)
1 سرمایه گذاری ثابت  
2 نرخ بازده داخلی IRR)درصد( 36
3 دوره بازگشت سرمایه گذاری (سال) 3/5
4 درصد فعالیت در نقطه سر به سر 31/8

طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته | مزایای اجرای طرح

یکی از مؤلفه‌های اصلی و تعیین‌کننده در مزیت نسبی این محصول، وفور و دسترسی آسان به مواد اولیه است. از آنجائی که مواد اولیه تصفیه و بازیافت انواع روغن‌های موتور و صنعتی از شبکه جمع‌آوری تامین می‌شود و حجم ضایعات و بالای روغن‌های کارکرده در کشورمان به طور روزانه و مستمر افزایش می‌یابد؛ لذا مزیت‌های اقتصادی، فنی و زیست محیطی بازیافت روغن‌های کارکرده به روش غیراسیدی به شرح ذیل بیان می‌گردد.   

  • مصرف انزژی بسیار پایین‌تر به نسبت سایر روش‌های بازیافت و تولید تصفیه اول
  • امکان تامین مواد اولیه اصلی از محل روغن‌ های کارکرده
  • سطح اتوماسیون بالا به نسبت سیستم‌های سنتی اسیدی
  • قابلیت به کارگیری پسماند خط تولید در صنایع مرتبط
  • بازدهی و کیفیت بالاتر به نسبت روش‌های اسیدی
  • سازگار با استانداردهای زیست محیطی
  • سرعت تولید بالاتر و بازدهی اقتصادی مناسب‌تر به نسبت روش‌های قدیمی
  • قرار گرفتن محصول در گروه (API I & API II)
  • عدم نیاز به استفاده از اسید و خاک‌های رنگ بر و اسیدی
  • کاهش پروسه تولید و نیروی کار
  • میزان جداسازی بالا و حذف آلاینده‌ها  
  • قابلیت کنترل بیشتر فرایندهای تولید و دستیابی به حصول استاندارد

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارائه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌ شده و همچنین سود سالیانه طرح محاسبه گردیده است. بررسی مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید روغن پایه از روغن‌های کارکرده نشان می‌دهد و به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمینه مساعدی برای ایجاد این واحد  فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

 

منبع: طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تصفیه روغن سوخته ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

شرکت‌ های دانش بنیان با گسترش علم و دانش به سرمایه داران اجازه داده تا بتوانند از ابداعات و خلاقیت ها در جهت توسعه اقتصادی و ارتقای کالا و خدمات استفاده کنند. پیش بینی می‌شود میزان رشد این نوع شرکت‌ها به مرور زمان افزایش یابد. در حقیقت شرکت دانش‌بنیان بار علمی هر کشوری را به دوش می‌کشد و می‌تواند یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه اقتصادی و علمی محسوب شوند. تاسیس شرکت دانش بنیاد دارای مزایایی نیز هست که سرمایه گذاران را به سمت ایجاد این نوع شرکت‌ها می‌کشاند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این شرکت‌ها با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرکت دانش بنیان می توانید با کارشناسان خبره مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908  تماس بگیرید.

 منبع: شرکت دانش بنیان

شرکت دانش بنیان

همانطور که از اسم این شرکت ها پیداست، فناوری و علم نقش مهمی در تولید محصولات و خدمات آن ها دارد. این محصولات می تواند شامل اختراعات ثبت شده نیز باشد. در شرکت دانش بنیان با استفاده از فناوری های نوآورانه و خلاق که به راحتی امکان کپی برداری ندارد، محصول یا خدمتی ارائه می شود که دارای ارزش افزوده زیادی است. هر شرکت یا موسسه خصوصی و تعاونی که طبق آئین نامه شرکت های دانش بنیان شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند جهت ثبت این نوع شرکت اقدام نماید. برای اطلاع از نحوه انجام و ثبت شرکت دانش بنیان کلیک کنید.

 

انواع شرکت‌های دانش بنیان

شرکت‌های دانش بنیان بر اساس کالا و خدمات خود به دو دسته کلی یعنی سطح 1 و سطح 2 تقسیم می‌شود. کالای شرکت های سطح یک از پیچیدگی فنی بالاتر و فناوری به روزتر برخوردار بوده و از بالاترین مزایای حمایتی دانش بنیان می توانند استفاده کنند. اما شرکت‌های سطح دو پیچیدگی فنی کمتری دارند و از معافیت مالیاتی برخودار نیستند. همچنین شرکت هایی که برخی خدمات دارای معیارهای سطح فناوری را ارائه می‌دهند، به عنوان شرکت های سطح دو ثبت می‌شوند. 

برای آشنایی با سایر انواع شرکت ها کلیک کنید.

 

مهم‌ترین اهداف شرکت‌های دانش بنیان

هر گروهی از شرکت‌ها برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند. از این رو شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه تولید علم و دانش در هر ابعادی فعالیت می‌کنند نیز اهداف ارزشمندی دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

1- آن‌ها تلاش می‌کنند تمام توانمندی‌های دانشگاهی را برای بهبود اوضاع علمی و تحقیقی جامعه به کار بگیرند.

2- جذب افراد متخصص، هیئت‌های علمی، استادان، محققان و اندیشمندان دانشگاهی به فعالیت‌های علمی در شرکت‌های دانش بنیان برای پیشرفت علمی کشور

3- ترغیب اُرگان‌های دولتی و خصوصی برای به کارگیری علم و دانش برای بالا بردن سطح کالا و خدمات

4- افزایش فرهنگ کارآفرینی و تولید کنندگی

5- تبدیل ایده‌ها به طرح‌های تجاری (تجاری سازی ایده‌های بکر)

 

دسته بندی شرکت های دانش بنیان در زمینه فعالیت

شرکت‌های دانش بنیان بر اساس معیارهای ارزیابی کالا و خدمات و سایر معیارهای خاص مورد نظر به 4 دسته تقسیم می‌شوند.

1- نوع پا نوع 1

شرکت هایی که فعالیت عملیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی سال گذشته را تحویل نداده باشند و خدمات و یا کالایی که بر طبق معیارهای سطح یک باشد را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی ساخته اند، در دسته شرکت های نوپا نوع یک قرار می گیرند.

2- نوپا نوع 2

این دست شرکت ها وضعیتی مشابه نوپا نوع یک دارند، با این تفاوت که کالا و یا خدمات آن ها معیارهای سطح دو را برآورد می‎‌کند.

3- تولیدی نوع 1

شرکت هایی که درآمدعملیاتی دارند و اظهارنامه مالیاتی سال گذشته را تحویل داده باشند، دیگر جز شرکت های نوپا قرار نمی‌گیرند. این در صورتی است که حداقل 25% درآمد سال گذشته آن مربوط به کالا و خدماتی باشد که معیارهای سطح یک را برآورده می‌کنند.

4- تولیدی نوع 2

شرکت های تولیدی نوع دو نیز باید اظهارنامه مالیاتی سال گذشته را تحویل داده باشند. کالا، خدمات و فرایند یا تجهیزات تولید معیارهای سطح 1 و یا سطح 2 را برآورده کرده و حداقل نمونه آزمایشگاهی را ارائه و عرضه کنند.

و در مورد شرکت های خدماتی، باید حداقل مجری یک پروژه بوده که 10 درصد از قرارداد ناشی از بخش خدماتی باشد که شامل فناوری و معیارهای کارگروه ارزیابی دانش بنیان است.

 

مزایای داشتن یک شرکت دانش بنیان

  • معافیت های مالیاتی
  • معافیت از ضرایب بیمه تامین اجتماعی
  • تسهیلات مالی صندوق نوآوری شکوفایی
  • اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی ( با نرخ 14 درصد برای حوزه کشاورزی و 15 درصد برای حوزه صنعت و معدن و صنایع تکمیلی)
  • تسهیلات سربازی برای نیروهای شرکت
  • معافیت‌های گمرکی (معاف از عوارض صادرات و معاف از حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض واردات)
  • حمایت‌های صدا و سیما در جهت پخش آگهی‌های تشویقی

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت‌های دانش بنیان

پس از تایید کالا یا خدمات توسط کارگروه ارزیابی، شرکت باید جهت دریافت امتیازها، مدارک مالی و حسابداری خود را به صورت شفاف ارائه دهد. برخی از مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرایند عبارتند از:

رزومه شرکت

آخرین اظهارنامه مالیاتی ارسال شده به سازمان امور مالیاتی کشور

تصویر اساسنامه شرکت

تصویر آگهی روزنامه رسمی شرکت

تصویر اظهارنامه یا شرکتنامه شرکت دانش بنیان

کپی شناسنامه و کارت ملی اعضاء هیات مدیره شرکت

کپی مدارک تحصیلی اعضا و مؤسسین

آخرین لیست بیمه شرکت و خلاصه وضعیت حقوق دستمزد و مزایا

 

مراحل ثبت شرکت‌ دانش بنیان

هیچ کس نمی تواند از ابتدای فعالیتش با شرکتی عنوان دانش بنیان ثبت کند. بلکه موسسات و یا افراد ذی‌صلاح ابتدا باید تحت عنوان یک نام تجاری شرکت خود را به ثبت برسانند. همچنین تنها اشخاص حقوقی می توانند برای دانش بنیان شدن، درخواست بدهند. برای آشنایی با مراحل ثبت شرکت ها کلیک کنید.

 

سؤالات متداول در خصوص شرکت دانش بنیان

آیا شرکت‌های دانش بنیان از حمایت‌های دولت بهره‌مند می‌شوند؟

شرکت‌های دانش بنیان با توجه به سطح و شرایط موجود در آئین نامه از حمایت‌های دولتی نظیر معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی و همچنین اعطاء تسهیلات کم بهره بلند مدت یا کوتاه مدت و یا بی‌بهره برخوردار می‌باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرکت دانش بنیان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908  تماس بگیرید.

 

منبع: شرکت دانش بنیان



:: برچسب‌ها: شرکت دانش بنیان ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آبان 1399 | نظرات ()