نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در کرج را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع : طرح توجیهی در کرج

 

 

طرح توجیهی در کرج | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

طرح توجیهی در کرج | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

طرح توجیهی در کرج | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در کرج | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در کرج ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در کرج

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی در کرج



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 931
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پیش تر در رابطه با استخراج رمز ارزها سختگیری های فراوانی در کشور اعمال می شد. بسیاری از دارندگان دستگاه های ماینر به صورت غیر قانونی فعالیت داشته و در صورت مواجهه شدن با قانون جریمه های سنگینی متحمل می شوند. با قانونی شدن استخراج رمز ارز همچنان دارندگان دستگاه های ماینر به صورت غیر قانونی به فعالیت ادامه داده و هنوز قانونی در ارتباط با این افراد وجود نداشت. در ادامه آخرین مصوبه هیئت دولت در مورد دارندگان این دستگاه ها آورده شده است.

 

منبع : دارندگان دستگاه ماینر

 

 

قانون جدید در رابطه با دارندگان دستگاه های ماینر 

براساس مصوبه هیئت دولت در مورخ 1399/04/08 کلیه دارندگان دستگاه های ماینر (استخراج رمز ارز) می‌توانند با ثبت مشخصات هویتی و دستگاه‌های استخراج رمز ارز خود ظرف یک ماه بعد از اعلام وزارت صنعت معدن و تجارت در سامانه معرفی شده و پرداخت اینترنتی کلیه حقوق و عوارض دولتی، وضعیت مالکیت دستگاه‌های خود را محرز و به طور قانونی تعیین تکلیف نمایند.

بدیهی است پس از احراز شرایط و مطابق دستورالعمل‌های مصوب قانونی دارندگان این دستگاه‌ها می‌تواننداز طریق سامانه بهین یاب اقدام لازم را برای اخذ جواز تاسیس استخراج رمز ارز در شهرک‌های صنعتی مجاز و مطابق ضوابط و استاندارهای اعلام شده به عمل آورند (جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب کلیک کنید). پس از نصب دستگاه‌های ماینر و به بهره‌برداری رساندن، پروانه فعالیت این کسب و کار قابل دریافت می‌باشد.

خدمات کاردوک

با توجه به اصلاحاتی که در قوانین ایجاد شد، امکان دریافت مجوز و پروانه بهره برداری جهت استخراج ماینر ها فراهم گردیده است. با این حال محدودیت ها و استانداردها مانع از صدور جواز برای تمام متقاضیان می شود. مشاوران کاردوک می توانند به شما جهت تسریع روند امور اداری، نوشتن طرح توجیهی ، ثبت نام در سامانه بهین یاب، اصلاحات طرح، عارضه یابی، چیدمان دستگاه ها، پلنینگ و …. خدمات ارائه دهند. جهت آشنایی با طرح توجیهی بیت کوین کلیک کنید. 

 

جهت دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : دارندگان دستگاه ماینر



:: برچسب‌ها: دارندگان دستگاه های ماینر ,
:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا طرح تولید سرنگ توجیه اقتصادی دارد؟ در سال 2018 اندازه بازار مالی سرنگ‌های پیش ساخته به نقل از سایت گلوبال مارکت اینسایتس 4.9 میلیارد دلار ارزش داشت و پیش‌بینی می‌شود از سال 2019 تا 2025 شاهد نرخ رشد سالیانه 10.7درصدی نیز باشد. با وجود شرایط اپیدرمی کرونا در جهان باید این پیش‌بینی مورد تجدیدنظر قرار گیرد. توسعه محصول با کیفیت برتر ناشی از ارتقا سطح و پیشرفت‌های تکنولوژیکی منجر به رشد بیشتر بازار در سال‌های آینده نیز می‌شود. پیشرفت در زمینه روش درمانی و روش‌های پرکردن سرنگ‌ها و حفظ خواص و استریل بودن سرنگ‌های از پیش پر شده، مصرف این محصول را افزایش داده است. بنابراین، محصولات پیشرفته در این صنعت به لحاظ فناوری و رشد بازار طی سالهای آینده بیشتر تقویت می شود. در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی انواع سرنگ ها را آورده ایم. جهت ارائه سفارش و یا مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح تولید سرنگ

 

 

طرح تولید سرنگ | معرفی محصول

سرنگ ابزاری پزشکی و استریلی است که برای وارد کردن ترکیبات دارویی به بدن انسان و سایر موجودات به منظور پیشگیری و یا درمان بیماری‌های مختلف بر اساس نظر پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرنگ به عنوان کالای پزشکی هم به لحاظ ظرفیت گنجایش دارو هم به لحاظ اندازه و نوع کاربرد دارای تنوع زیادی می‌باشد. تعدادی از سرنگ‌های یکبار مصرف از جنس شیشه ساخته می‌شود. سرنگ‌های شیشه‌ای به دلیل خاصیت حفظ خواص و ترکیبات دارویی و عدم تعامل آن با آب و بخار اکسیژن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای ساخت تعدادی از سرنگ‌های پزشکی پیش ساخته از پلیمرهای ویژه با قابلیت حفظ شرایط بهداشتی در نگهداری دارو و کاربرد آن برای تزریق دارو به بیماران استفاده می‌گردد. نوع مواد اولیه قالبا از جنس کوپلیمرهای اولفینی حلقوی و دارای انعطاف‌پذیری و سازگاری عالی در شرایط تغییر ph هستند. سرنگ به لحاظ ساختاری شامل دو بخش اصلی بدنه یا سیلندر و پیستون انتقال دارو می‌باشد که در زمان انتقال دارو از یک سر سوزن به عنوان قطعه الحاقی استفاده می‌گردد. غالباً سر سوزن در هنگام بسته‌بندی جهت عایق و ایزوله بودن در یک کلاهک مخصوص تا زمان مصرف قرار می‌گیرد.

مزایای سرنگ‌های بارگذاری شده

مزایای سرنگ‌های از قبل بارگذاری شده مانند افزایش طول عمر محصول و به حداقل رساندن ضایعات دارو در مقایسه با روش‌های معمولی باعث رشد بیشتر بازار در دوره‌های پیش‌بینی خواهد شد. سرنگ پرشده ابزاری قابل اعتماد، مناسب و کارآمد برای مصرف دارو هست. این محصول می‌تواند کار خسته‌کننده انتقال دارو از ویال به سرنگ را از بین ببرد. مقدار دقیق از پیش اندازه‌گیری شده در سرنگ دارویی پیش ساخته سرعت بهبودی را در بیمار افزایش داده و ضایعات احتمالی را نیز از بین می‌برد. با اتکا به  مزایای ذکر شده سرنگ‌های از پیش بارگذاری شده موجبات افزایش درآمد کسب و کار  را نیز فراهم خواهد نمود.

کدهای ایسیک و ترفه گمرکی و استانداردهای انواع سرنگ‌های پزشکی به شرح جدول زیر می‌باشد.

  کد های  آیسیک سرنگ های پزشکی

نام کالا کد ISIC استانداردهای محصول شماره تعرفه گمرکی
انواع داروهاي موثر بر خون به شكل سرنگ پر شده 2423414362 1-770

 

3-770

11346

1-17441

2-17441

7-17441

3591

773

 

 

 

ساير سرنگ ها بايابدون سوزن غير مذکور در جاي ديگر:

90183190

 

انواع سرنگ هاي سرپيچ دار و سرنگ هاي ساده 60، 50، 20، 10، 5، 3، 5/2، 2 سي سي:

 

90183120

سرنگ گاواژ 3311513731
سرنگ انسولين 3311513527
سرنگ تزريق 3311513525
سرنگ پلانجري دندانپزشكي 3311512845
انواع سرنگ پرشده موثر بر سيستم ايمني بدن 2423414239
سرنگ لوئر لاك 3311513746
سرنگ (Auto Disable) 3311513529
سرنگ يك تكه 3311513521
سرنگ تزريقي جهت ترميم مفاصل 3311513528
 انواع سرنگ 33111414
 سرنگ دامپزشكي 33112013
 سرنگ هاي تزريقي 33111413

طرح تولید سرنگ | مواد اولیه مورد استفاده

مواد اولیه مورد استفاده در تولید انواع سرنگ شامل سر سوزن، سیلندر، پیستون، محافظ سرسیلندر و اورینگ پیستون می‌باشد که با استفاده از فویل و کاغذ مخصوص با قابلیت استریل شدن بسته‌بندی می‌شود.

سر سوزن از جنس استیل ضدزنگ پزشکی بوده و طراحی آن به گونه‌ای است که کمترین صدمه را به هنگام تزریق به دیواره رگ وارد کند. جنس بدنه سیلندر سرنگ از پلی پروپیلن شفاف پزشکی است که گرید آن در داخل کشور قابل ساخت است. بلانچر از جنس پلی اتیلن با دانسیته بالا است، به گونه‌ای که حرکت آن در داخل سیلندر به لحاظ ساخت کاملا مهندسی شده است. اورینگ انتهای بلانچر از جنس پلی ونیل کلراید بوده و نقش آب‌بندی را دارد.

طرح تولید سرنگ | ویژگی‌های محصول

در سرنگ‌های یکبار مصرف پلیمری برای ساخت بدنه سیلندر و محافظ سر سوزن غالبا از گریدهای خاص پلی‌پروپیلن استفاده می‌گردد. برای ساخت پیستون یا پلانچر مرکزی از گرید خاص پلی اتیلن با دانسیته بالا استفاده می‌شود. جنس حلقه اورینگ سر پیستون غالبا از گرید خاصی از pvc به منظور آب‌بندی سیلندر و پیستون در هنگام انتقال دارو است.

سر سوزن ها غالبا از نوع خاصی استیل پزشکی ضدزنگ است و مجموعه توسط فویل پلیمری و کاعذ در زمان بسته‌بندی از طریق الکتروفرمینگ بسته‌بندی می‌گردد. سرنگ‌ها در سایزهای مختلف از 2 الی 100 سی سی ساخته می‌شود.

تولید تمامی سرنگ‌های پزشکی مشمول رعایت مقررات اجباری استاندارد ملی ایران می‌باشد. در تولید سرنگ‌ها فاکتورهای مواد اولیه، روان‌کننده، تمیزی، ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی شامل مقیاس، طراحی، نشت‌پذیری، نوع اتصال، سیلندر، پیستون، بسته‌بندی اولیه و ثانویه، نشانه‌گذاری‌ها و در نهایت نوع نگهداری آزمایش و تولید اهمیت دارد. 

طرح تولید سرنگ | کالای جایگزین و مکمل محصول

سرنگ‌های یکبار مصرف پزشکی در جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند. برای مثال سرنگ‌های ساخته شده از شیشه و پلیمر در شرایط خاص پزشکی می‌توانند به عنوان جایگزین همدیگر به کار روند؛ ولی در تمامی این محصولات استریل بودن جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های خطرناک به عنوان یک الزام رعایت می‌شود.

طرح تولید سرنگ | موارد کاربرد

سرنگ‌ها کالای پزشکی مصرفی و در اغلب مواقع یکبار مصرف هستند که جهت تزریق و انتقال دارو به طور مستقیم و غیرمستقیم به بدن بیماران در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرنگ‌ها بسته به نوع کاربرد در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف در بخش پزشکی و دام‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به رشد تکنولوژی سرنگ‌های یکبار مصرف پر شده از دارو با دوز ثابت تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح تولید سرنگ | دانش فنی پروژه و روش تولید

با توجه به رشد تکنولوژی امکان تولید انبوه و اتوماتیک با استفاده از PLC و کنترلرها در بخش‌های مختلف امکان‌پذیر شده است. رشد روز افزون استفاده از آن در حوزه پزشکی و دامپزشکی کشورهای مختلف دنیا، نیاز به ارتقاء سطح تکنولوژی جهت تولید محصولات با کیفیت به صورت بارگذاری شده با دارو و خالی در کمیت‌های انبوه را فراهم نموده است. با توجه به الزامات استاندارد محصول، فرایند تولید سرنگ شامل فرایندها و مراحل ذیل می باشد.

فرایند تولید سرنگ

در بخش آماده‌سازی و انتقال، مواد اولیه به صورت گرانول به فضای بهداشتی خط تولید وارد دستگاه‌های تزریق می‌شود. دستگاه‌های تزریق مورد استفاده با توجه به ظرفیت و تعداد کویتی‌های (محفظه شکل‌گیری قطعه) موجود در قالب، قادرند به طور همزمان تعداد زیادی پیستون و سیلندر سرنگ را تولید و بعد از تخلیه قالب به سینی‌های متحرک هم راستایی و پلیسه‌گیری، توسط سیستم پران روی کانوایرهای انتقالی خط تولید قرار گیرند.

بدیهی است دستگاه‌های مورد استفاده در تولید انواع سرنگ چون از مواد مختلفی جهت تولید سیلندر و پیستون استفاده می‌کنند دارای کیفیت هیدرولیکی و مکانیکی بسیار مطلوبی هستند. کنترل این دستگاه دیجیتال بوده و قادرند با کمترین ضایعات فرایند تولید قطعات سرنگ را به پیش ببرند. پیستون تولید شده بعد از قرارگیری اورینگPVC در انتهای آن همزمان با سیلندر به بخش سوار شدن و مونتاژ قطعات با همدیگر منتقل گشته و بطور کنترل شده وارد بخش چاپ درجه‌بندی و برچسب‌زنی متناسب با نوع و ظرفیت سرنگ می‌گردد.

در بخش چاپ اتوماتیک دستگاه قادر است روی بدنه سیلندر استانداردهای چاپ را حک کرده و محصول چاپ شده را از طریق نوار نقاله به بخش بسته‌بندی انتقال دهد. سپس در دستگاه بسته‌بندی به صورت ردیفی در لفافه پلاستیکی و کاغذ مخصوص تحت فشار و حرارت قرار می‌گیرد. نهایتا در بسته‌های کاغذی به تعداد مشخص قرار گرفته و در شرایط عاری از رطوبت و میکروارگانیزم‌های آلوده آماده استرلیزه شدن می‌شود.

در بخش استریلاسیون محصول تمام آلودگی‌ها و میکروارگانیزم‌های ناسالم احتمالی به کمک پرتوهای رادیواکتیوی {این پرتوها تاثیر نامطلوبی بر مواد اولیه سرنگ ندارند} از بین می‌رود. استریل کامل محصول هم بصورت تشعشعی هم به صورت گازهای استریل‌کننده مطابق استاندارد انجام می‌گیرد. روش‌های استریلاسیون به گونه‌ای است که اطمینان صد درصد از بهداشتی بودن محصول را اثبات نماید و متناسب با نوع محصول شرایط و زمان قرارگیری سرنگ‌ها در محیط استریلاسیون متفاوت خواهد بود.

ماشین آلات خط تولید و مونتاژ سرنگ پزشکی

تجهیزات و دستگاه های اصلی ساخت انواع سرنگ شامل دستگاه تزریق دقیق به همراه قالب‌های مورد نیاز تولید محصول می‌باشد. با توجه به فرایند تولید امکان نصب خط مونتاژ به صورت اتوماتیک با استفاده از PLC و مانیتورینگ بالانس شده خط تولید وجود دارد. بخش‌هایی از قطعات سرنگ همانند سوزن‌های پوشش داده شده، به صورت آماده از تامین‌کنندگان خریداری می‌گردد. بخش بسته‌بندی و استریل کردن و ابزار دقیق کنترل کیفیت سرنگ‌های تولید شده با استفاده از تکنولوژی‌های نوین تولید از اجزای اصلی خط تولید می‌باشد.

طرح تولید سرنگ | بررسی بازار و رقبا

تعداد جوازهای تاسیس صادره تولید سرنگ کشور 83واحد که از این تعداد تنها 9واحد در حال احداث با ظرفیت 261 میلیون عدد و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 14558 میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد هستند. تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در کشور 59 شرکت بوده که با سرمایه گذاری 16344 میلیارد ریال با ظرفیت اسمی 3359 میلیون عدد انواع سرنگ در حال فعالیت می‌باشد. نیاز بخش سلامت کشور به انواع سرنگ با صادرات این محصول توسط بخش بازرگانی مرتفع شده است به گونه‌ای که در سال 1397 برابر 17/7 میلیون دلار انواع سرنگ به کشور وارد شده است.

تعداد جوازهای تاسیس صادره تولید سرنگ کشور
83
تعداد طرح‌های درحال احداث بالای 60 درصد پبشرفت فیریکی  سرنگ کشور
تعداد سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
9 14558620 3241 261 میلیون  عدد
واحدهای دارای پروانه های بهره‌برداری تولید سرنگ کشور
تعداد سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
59 16344870 2230 3359 میلیون  عدد
آمار واردات انواع سرنگ در سال 1397 به کشور
ارزش ریالی (م.ر) ارزش دلاری (هزار دلار)
747348 17784
آمار صادرات  انواع سرنگ در سال 1397 به کشور
ارزش ریالی (م . ر) ارزش دلاری (هزار دلار)
4678 72

 سرمایه گذاری مورد نیاز

نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح جمع درصد
سهم شركت جمع سهم شركت 24,193 56%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 15,700 37%
كوتاه مدت 3,000 7%
جمع سهم بانك 18,700 44%
جمع  كل 42,893 100%

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  2500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 760 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 13800 میلیون ریال

 جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 35,833
2 سرمایه گذاری  درگردش 7,060
3 کل سرمایه گذاری 42,893

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 23/1
درصداستفاده ازظرفيت اسمي درنقطه سربسر 42
دوره برگشت سرمایه 3/8

طرح تولید سرنگ | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف سرنگ به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های پزشکی  کشور و مزیت داشتن منابع مواد اولیه در تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کشور به موازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر تولید با کیفیت استاندارد بین‌المللی در حوزه صادرات موجود می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه‌گذاری
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تفاضای مستمر)
  • امکان صادرات محصولات استاندارد
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید انواع سرنگ با کیفیت نشان می‌دهد و به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدی برای ایجاد اين واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح تولید سرنگ

 



:: برچسب‌ها: طرح تولید سرنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با توجه به نرخ بالای واردات آنژیوکت ارائه طرح تولید آنژيوکت و شروع به تهیه آن در داخل کشور، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری به نظر می‌رسد. آخرین ارزیابی‌های آماری حاکی از آن است که ارزش بازار تجهیزات پزشکی در سال  2019 به 456.9 میلیارد دلار رسیده است و از سال 2015 با نرخ رشد سالانه 4.4 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر به دلیل رشد در تولید ونتیلاتورها و تجهیزات مورد نیاز برای معالجه بیماران COVID-19 انتظار می‌رود این بازار در سال 2021 با 6 درصد بهبود و تا سال 2023 به 603.5 میلیارد دلار برسد. با نگاهی به آمارهای واردات و صاردات می‌توان اذعان کرد سهم ایران از این بازار بسیار اندک است. بنابراین تولید این محصول می تواند توجیه اقتصادی داشته و امکان ورود به بازار بین المللی را نیز ایجاد کند. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید آنژیوکت را آورده ایم. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع طرح تولید آنژیوکت

 

 

طرح تولید آنژیوکت | معرفی محصول

آنژیوکت یکی از ابزارهای پزشکی که وظیفه اتصال و انتقال سرم حاوی مایعات به عروق را دارد. این وسیله برای تزریق‌های مستقیم بدون سوزن و سرنگ استفاده می‌شود و دارای یک کاتتر کوچک و قابل انعطاف است که در داخل عروق بیمار برای تزریق‌های مکرر یا طولانی مدت مایعات و محلول‌های  دارویی، خوراکی یا خون به درون شریان خونی قرار می‌گیرد.

درساختار ورودی آنژیوکت یک دريچه يک‌طرفه‌ای وجود دارد كه از برگشت جريان مايع تزريقی ممانعت به عمل می‌آورد. آنژیوکت‌ها بر اساس وضعیت بیمار و مورد مصرف، دارای اندازه‌های متفاوتی بوده و از آن می‌توان برای تزریق هم زمان چند محلول دارویی به بدن و یا گرفتن خون نیز استفاده نمود. آنزیوکت‌ها براساس سایز سر سوزن و نوع کاربرد در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شود.

رنگ نارنجی سایز 14، رنگ طوسی سایز 16 جهت انتقال خون، رنگ سبز سایز 18 برای استفاده در اتاق عمل، رنگ صورتی سایز 20 جهت سرم تراپی و ترزیق داروی بیمارستان، رنگ آبی سایز 22 برای تزریق دارو و رنگ زرد سایز 24 و رنگ بنفش سایز 24 مورد استفاده برای کودکان و نوزادان است.

قسمت های مختلف آنژیوکت

آنژیوکت دارای قسمت‌های مختلفی به شرح ذیل می‌باشد.

  • سوزن از جنس فولاد پزشکی ضد زنگ دارای پوشش سیلیکونی با قطر داخلی و خارجی اساس استاندارد با تيزی مناسب برای تزريق آرام و با حداقل درد 
  • در پوش تزريق از جنس پلی‌اتيلن و دارای رنگ بندی‌های مختلف  براساس استاندارد
  • محافظ سوزن از جنس پلی‌اتيلن شفاف
  • باله‌های آنژيوكت از جنس پلی‌پروپيلن شفاف پزشکی 
  • نگهدارنده سوزن از جنس ABS
  • مجرای اصلی کاتتر از جنس تیوب تفلون با خطوط حساس به اشعه ایکس

طرح تولید آنژیوکت | کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی

تعرفه وکد آیسیک تولید انواع آنژیوکت به شرح جدول ذیل است. 

محصول تعرفه گمرکی کد آیسیک
انژيوكت 90183916 33111422
آنژيوكت 3311513578

طرح تولید آنژیوکت | استاندارد انواع آن

در تولید انژیوکت از استاندارد بین المللی ایزو 10555 و قطعات حساس آن  همانند سوزن از ضوابط استاندارد ایزو 9626 تبعیت می‌نماید. در ایران آیین‎نامه مداخلات پرستاری تزریق وریدی با استفاده از سوزن پروانه‌ای یا آنژیوکت در سال 1389 توسط سازمان ملی استاندارد مصوب شده و تولید و توزیع این محصول به عنوان یک کالای پزشکی فقط با اخد پروانه ساخت و مکانیزم نظارت کیفی و قانونی اداره نظارت بر تولید و کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی با تشکیل پرونده و شناسنامه‌دار کردن و ثبت آن در پورتال imed.ir برای اطمینان از کیفیت کالا و احراز شرایط لازم برای تولیدکنندگان و متقاضیان دریافت صدور پروانه ساخت و گواهی فروش میسر است.

به عبارت دیگر تولیدکنندگان صنعتی دارای مجوز و زیرساخت‌های تولید تایید صلاحیت شده صرفاٌ می‌توانند در بازار فعالیت کنند.

طرح تولید آنژیوکت | ویژگی‌های فنی آنژیوکت

انژیوکت برای برای ورود به ورید بیمار است، وقتی کاتتر در رگ قرار گرفت سوزن از آنژیوکت خارج و کاتتر در رگ بیمار باقی می‌ماند. سوزن فولادی ضدزنگ مورد استفاده در آنژیوکت به صورت دو سرکات بگونه‌ای است که هنگام استفاده بدون درد عمل نماید. طراحی سرتفلون کاتتر از جـنـس تـفـلـون دارای خـطوط حساس به اشعهX به صورت مخروطی تراشیده می‌شود تا در هنگام ورود به دیواره رگ حداقل خونریزی، سوراخ و صدمه را داشته باشد. مـحـفـظـه بـازگشت خون نیز به گونه‌ای است تا امكان رويت خون برگشتی از وريد میسر باشد و در مجرای اصلی و قسمت جانبی آن امکان انجام تزريقات دارويی همزمان وجود داشته باشد.

 

طرح تولید آنژیوکت | شیوه استفاده آنزیوکت

آنزیوکت بر روی وریدهای دست یا بازوی بیمار و وریدهای محیطی به منظور دسترسی شریانی بر روی شریان محیطی بیمار نیز قرار داده می‌شود. قرار دادن آنژیوکت در رگ دردناک است و می‌تواند موجب اضطراب و استرس بیمار شود. استفاده از بی‌حس‌کننده موضعی قبل از قراردادن آن موجب کاسته شدن استرس روانی در بیمار و علل الخصوص در کودکان می‌شود.

آنژیوکت پس از انتخاب رگ و محل مناسب تزریق ابتدا با پنبه آغشته به الکل تمیز و سپس محافظ سوزن آنژیوکتی را برداشته و به دقت نوک سوزن و تفلون همراه آن را وارد رگ بیمار می‌نمایند. با مشاهده خون در محفظه  انتهایی آنژیوکت‌ اندکی سوزن را از داخل تیوب کاتتر بیرون کشیده و تیوب تفلون را تا نزدیک محل اتصال به قسمت پروانه‌ای وارد رگ می‌گردد. باله‌های پروانه‌ای با چسب به پوست ثابت و سپس سوزن را از داخل آنژیوکت کاملاً خارج نموده و رابط خون یا سرم را پس از هواگیری به آنژیوکت متصل می‌نمایند. در صورت نیاز به تزریق دارو می‌توانید با باز کردن دریچه رنگی روی آنژیوکت دارو را نیز تزریق کرد.

موارداستفاده و کاربرد آنژیوکت برای بیماران

  • تأمین مایعات مورد نیاز درمان بیمار در زمانی که قادر به دریافت مایعات کافی از راه دهان نباشد.
  • تامین رگ باز جهت تزریق وریدی سریع داروهای مورد نیاز
  • وسیله تأمین املاح مورد نیاز بدن برای تعادل الکترولیتی
  • وسیله تأمین ویتامین‌های محلول در آب و داروها و مواد واجب
  • وسیله انتقال داروی بی‌حسی، تسکین درد
  • وسیله تامین غذا و داروی نوزادان بستری شده

طرح تولید آنژیوکت | کالاهای جايگزين  آنژیوکت

در بسیاری از موارد جهت تزریق‌های وریدی از سرنگ استفاده می‌شود، اما   برای تزریق‌های مکرر یا طولانی مدت مایعات و محلول‌های دارویی، خوراکی یا خون به درون شریان خونی از آنژیوکت استفاده می‌شود.

دانش فنی و فرایند تولید آنژیوکت

در این طرح قطعات تشکیل دهنده آنژیوکت از زنحیره تامین تهیه و به خط تولید و مونتاژ اتوماتیک و کاملاً بالانس شده دارای کنترلرهایPLC و قابلیت مانیتورینگ وارد می‌شود. در این فرایند ابتدا تیوب تفلون در واحد برش به صورت دقیق بریده شده و به واحد مونتاژ کانکتور منتقل می‌گردد.

باله‌های پروانه‌ای نیز به کانکتور متصل و همزمان سوزن‌های بریده شده از طریق فیدر به واحد تنظیم موقعیت و زاویه استقرار و پوشش‌دهی سیلیکون و کانکت انتهایی منتقل شده و در نهایت به واحد مونتاژ نهایی در پوش سوزن پوشش‌دهی و کانکت شده و تیوب کاتتر، بدنه، محغظه، سه راهی آنژیوکت و در پوش سه راهی آنژیوکت  هدایت می‌گردد. آنژیوکت مونتاژ شده جهت بسته‌بندی و استریل در اتاقک‌های حاوی گاز اتیلن‌اکساید منتقل می‌شود.

فرایند مونتاژ واحدهای مختلفی به شرح ذیل را دارا می‌باشد.

  • واحد مونتاز بال کاتتر
  • بخش فرمینگ تیوب
  • بخش مونتاز کاتتر
  • واحد تغذیه های سوزن
  • واحد تغذیه سوزن
  • واحد تنظیم موقعیت و زاویه استقرار سوزن
  • واحد پرتو دهی UV
  • واحد اتصال پوینتو پوشش سیلیکون سوزن
  • واحد مونتاژ تیوب به بال مونتاژ شده
  • واحد مانیتورینگ و کنترل
  • واحد برگرداننده بلوک سوزن و بازرسی آن
  • واحد خروج ضایعات
  • واحد مونتاژ در پوش سوزن تزريق
  • واحد محفظه فلش بک
  • واحد مونتاژ درپوش انتهایی

ویژگی‌های ماشین‌آلات و تجهیزات تولید:

ابعاد: خط تولید اتوماتیک 9*8 با ارتفاع دومتر و دارای وزن 4500کیلوگرم است

برق: سه فاز 380 ولت 30 کیلوات 50 هرتز

فشار پنوماتیک: 6 کیلوگرم بر سانتیمتر

اسکلت: فریم پروفیل sus304

کنترلر: L.S  PLC

ظرفیت مونتاژ: بخش برش تیوبETFE   2100 قطعه در ساعت دستگاه فرمینگ 1800 قطعه در ساعت، دستگاه مونتاژ آنژیوکت تا 4000 قطعه در ساعت

بسته‌بندی: کارتن‌های ۳۶۰ عددی حاوی ۸ جعبه ۴۵ عددی می‌باشد

استریل: با گاز اتیلن اکساید  

طرح تولید آنژیوکت | بررسی بازار و رقبا

کشورهای هند و مالزی و چین از جمله کشورهایی هستند که انواع آنژیوکت را به ایران صادر می‌کنند، تعداد واحدهای تولید آنژیوکت دارای پروانه بهره‌برداری کشور 9 واحد بوده که با ظرفیت اسمی  59 میلیون عدد فعالیت می‌نمایند. از کل تعداد 60 جواز تاسیس صادره 5طرح در حال احداث با پیش‌بینی ظرفیت 75 میلیون آنژیوکت دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور وجود دارد. در سال 1397 به کشور واردات آنژیوکت 8796 هزار دلار بوده است.

پروانه‌های بهره‌برداری تولید آنژیوکت در کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
9 1356275 2984 59120000 عدد
تعداد کل جواز تاسیس‌های صادره تولید آنژیوکت
63
واحدهای دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی آنژیوکت کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
5 5499194 1240 75000000 عدد

 

واردات سال 1397 انژیوکت
  تعرفه گمرکی ارزش ریالی  (م.ر) ارزش دلاری (هزار دلار)
آنژيوكت (iv cunnula) 90183916 375788 8796

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث و تولید در سال جاری حدود 60 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از28 درصد بوده، ظرف چهار سال بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی مونتاژ 6میلیون عدد آنژیوکت در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   2000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 665 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 19200 میلیون ریال

 جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 36,674
2 سرمایه گذاری  درگردش 23,699
3 کل سرمایه گذاری 60,373

                                  

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 28
دوره برگشت سرمایه 7/3
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 3/31

طرح تولید آنژیوکت | مزایای اجرای طرح

بخش زیادی از نیاز کشور به آنژوکت از محل واردات تامین می‌شود. تولید با توجه به وضعیت زیرساخت‌های پزشکی کشور و سطح مهارت نیروی انسانی تولید تجهیزات پزشکی را می‌تواند به مزیت رقابتی در سطح منطقه تبدیل شود. مزیت‌های تولید آنژیوکت در کشور عبارتند از:

  • جایگزینی صادرات و تولید ارزش‌افزوده بیشتر در داخل کشور
  • امکان صادرات به کشورهای هم‌جوار
  • بهره‌گیری از سطح اتوماسیون و تکنولوژی تولید پیشرفته
  • قابلیت تولید به صورت کاملا بهداشتی
  • امکان مهندسی معکوس ماشین آلات

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 نشان دهنده و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای مونتاژ، بسته‌بندی و استریل آنژیوکت نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی  تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح تولید آنژیوکت



:: برچسب‌ها: طرح تولید آنژیوکت ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا هنوز در ایران طرح تولید و بسته بندی مربا و مارمالاد صرفه اقتصادی دارد؟ باید گفت مناطق زیادی در ایران به لحاظ شرایط اقلیمی و نوع خاک، مستعد تولید محصـولات باغی می‌باشد. برآورد آمار جهاد کشاورزی کشور سطح بارور باغ‌های كشور را 4/2 ميليون هكتار با میزان تولید حدود 21 ميليون تن برآورد کرده است. از ميان انواع محصولات بيشترين سـهم توليـد به ترتیب مربـوط بـه سيب، انگور، پرتقال، خيار گلخانه‌ای، خرما و هلو می‌باشد. محصولات ياد شده 64/2 درصد از كل توليدات محصولات باغبانی را تشكيل می‌دهند. این آمار مزیت‌های نسبی جهت به کارگیری در صنایع تبدیلی را نشان می‌دهد. با برنامه‌ریزی تخصصی می‌توانیم شاهد توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی باشیم. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید مربا ارائه شده است. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح تولید و بسته بندی مربا

 

 

طرح تولید و بسته بندی مربا | معرفی محصول

تولید مربا یکی از روش‌های صنایع غذایی برای افزایش ماندگاری سالم و جلوگیری از فاسد شدن میوه سالم یا مشتقات فراوری شده آن است. با   فرآیند پخت و افزودن مقداری آب و شکر به میوه مارمالاد تهیه می‌شود. مارمالاد هم نوعی مرباست که در آن میوه با پوست کاملاً تمیز، له و یكدست می‌شود و سپس در فرایند مشابه مربا تبدیل به محصول فرآوری شده می‌گردد. با بيشتر ميوه‌ها همانند به، سيب، بهارنارنج، توت فرنگی، آلبالو، زرشک، آلو، پوست پرتقال و پرتقال، بالنگ، گيلاس، زردآلو، هلو، تمشک، زغال اخته و گلابی و هویج می‌توان مربا و مارمالاد تولید کرد. 

کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی مربا و مارمالاد

تعرفه و آیسیک تولید و بسته‌بندی انواع مربا، مارمالاد به شرخ ذیل است.

کد آیسیک  تولید و بسته بندی انواع مربا و مارمالاد
محصول کد محصول کد تعرفه گمرکی
انواع مربا 1513412311 مرباي شقاقل 1513612326 20079990
مرباي آلبالو 1513512312 فراوري وبسته بندي ژله ومارمالاد وپودرژلاتين 15131460
مرباي گيلاس 1513512315 مارمالاد 15131462
مرباي كيوي 1513512328 انواع مارمالاد 1513412336
مرباي هويج 1513512329 مارمالاد توت فرنگي 1513512337
انواع مرباي رژيمي بدون شكر 1513512550 مارمالاد هويج 1513512338
انواع مرباي  ميوه 15131311 مارمالاد سيب 1513512342
مرباي بالنگ 1513512320 بسته بندي انواع مربا و مارمالاد 7495412403
مربای تمشک 1513512321 بسته بندی مربا 15132311
مربای بهار نارنج 1513512325 فراوری و بسته‌بندی ژله و مارمالاد و پودر ژلاتين 15131460

طرح تولید و بسته بندی مربا | ویژگی‌ها و استانداردها

مربا و مارمالاد از سه قسمت اصلی ميوه، مواد قندی و آب تشکيل شده است. ميوه به عنوان ماده اولیه اصلی بايد تميز و به طور نسبی رسيده و طعم و عطر داشته و عاری از هر نوع حشره، شن و خاک باشد. میوه فاسد، کپک زده، ترشيده و اکسید شده به هیج وجه نباید وارد خط تولید شود. در فرایند تولید مجاز به استفاده از رنگ‌های شیمیایی و مصنوعی نبوده و افزودنی‌هایی همانند آب، ساکاروز، گلوکز (مايع و يا جامد )، پکتین، دکستروز، فروکتوز و يا ساير مواد شیرین‌کننده فقط با رعایت استاندارد تولید محصول به شمارهای 8898 و 214 و 4142 و 8160 مجاز می‌باشد.

طرح تولید و بسته بندی مربا | مواداولیه تولید

مواد اولیه شامل پوره انواع میوه همانند هویج، توت فرنگی، سیب، آلبالو، بالنگ، شكر، گلوکز، پكتین، وانیلین اسانس‌های مجاز، اسید سیتریک، جعبه برای بسته‌بندی، ورق پلیمری مورد نیاز الکترفورمینگ، فویل آلومینیوم یا پلیمری و ظروف شیشه‌ای و پت می‌باشد .

طرح تولید و بسته بندی مربا | موارد کاربرد

انواع مربا و مارمالاد بسته‌بندی شده استاندار و دارای پروانه ساخت بهداشتی هم در هتل، رستوران و غذا خوری‌ها و هم در  منازل به عنوان یک ماده غذایی مکمل و مغذی بر سر سفره‌های غذا برای مصرف قرار می‌گیرد. مزیت بسته‌بندی  مناسب آن در ظروف یکبار مصرف با کیفیت، امکان ماندگاری بیشتر و صادرات آن را مهیا خواهد نمود.

طرح تولید و بسته بندی مربا | کالاهای جايگزين  

عسل، ژله‌ها، شیره انگور و خرما می‌توانند به عنوان کالای جایگزین باشند. اما خواص منحصر به فرد مربا و مارمالاد ناشی از وجود طعم و بوی میوه‌های موجود در ترکیب، محصول را منحصر به فرد می‌سازد.

طرح تولید و بسته بندی مربا | دانش فنی و فرایند

ویژگی میوه مورد استفاده

در تولید مربا به روش صـنعتی میوه باید به طور نسـبی رسـیده باشـد و عطر، طعم و رنگ آن‌ها به طور کامل ظاهر شـده باشـد. به طوری که پكتین موجود در بافت میوه امکان ژله‌ای شدن را داشته باشد. میوه مورد اسـتفاده بهتر است دارای بافت مقاوم و نسـبتا سـختی باشد، تا در فرآیند پخت متلاشی نشود.

مواد لازم 

شیرین‌کننده مورد اسـتفاده در تولید محصول، سـاکارز است که با هیدرولیز کردن بخشی از آن و یا استفاده از گلوکز مایع در یک محیط کنترل شده اسیدی مانع از شکرک زدن و رشد میکرو ارگانیسم‌های مضر در مربا می‎شوند. ترکیب و مقدار مواد اولیه اصلی و افزودنی‌های مجاز همانند طعم دهنده‌ها،، مواد رنگی متناسب با فرمولاسیون استاندارد تولید تنظیم می‌شود. مقدار میوه و شکر مورد استفاده در تولید مربا به طور جداگانه هر کدام معادل 40 الی 50 درصد محصول نهایی است. میزان آب مورد استفاده نیز با توجه به نوع مربا و شرایط پخت و فرواری تعیین می‌شود.

فرایند تولید

فرایند تولید مربا با آماده‌سازی میوه شروع می‌شود. در این مرحله میوه‌ها به روش مكانیكی شستشو، پوست‌گیری، هسته‌گیری، خرد و خلال شده و برای تهیه شربت، شـكر را در آب جوش حل کرده و پس از صـاف کردن به داخل دیگ پخت تحت خلاء حاوی میوه آماده شده، بارگیری و ریخته می‌شود.

بعد از اتمام پخت بقیه مواد شیرین‌کننده را اضـافه می‌كنند تا محصـول به بریكس نهایی و غلظت مناسب برسد. عملیـات پخـت در دیگ‌هـای تحـت خلا برای میوه‌هایی که نسـبت به تغییر رنگ حساس و قابل کنترل‌اند، انجام می‌شود. با توجه به تعدد و ظرفیت دیگ‌های پخت امكان تولید مداوم و متنوع در خط تولید فراهم می‌شـود. برای جلوگیری از چسـبیدن محصـول به جدار داخلی دیگ پخت و ته گرفتن آن از همزن با دور 20 الی 25 دور در دقیقه در داخل آن‌ها اسـتفاده می‌شـود. بخارهای تولیدشـده طی فرآیند پخت توسط هواکش تخلیه می‌شود. پایان فرایند پخت با توجه به فشـار و نقطه جوش نهایی تعیین و برای کنترل از ترمومترهای الكتریكی متصل به دیگ استفاده می‌شود.

در این مرحله افرودنی‌های مجاز شامل اســید، پكتین، اسانس و رنگ‌های مجاز مطابق فرمولاسیون محصول به آن افزوده و برای پایداری مربا از لحاظ میكروبی با توجه به مقدار ماده خشـک قابل حل به منظور نگهداری محصـول باید از فرآیند پاسـتوریزاسـیون اسـتفاده کرد.

بسته بندی محصول

در شرایطی که دمای پرکردن ظروف از 85 درجه سـانتی‌گراد کمتر باشـد، عمل پاسـتوریزاسـیون ضـروری اسـت. محصول در مرحله بعد برای مظروف شدن با اسـتفاده از ماشـین‌های پرکنی پیسـتونی روتاری به داخل ظروف شیشه‌ای یا الکتروفرمینگ در ظروف یکبار مصرف منتقل می‌شود. سـیلندرهای پرکن پس از هر بار گردش دوباره پرشده و ظروف پرشده نیز به بخش دربندی هدایت می‌گردند. برای خنک‌کاری ظروف متحرک حاوی مربا در معرض دوش‌های آب سرد دارای نازل‌های افشانه‌ای عبور می‌کند. سپس در معرض هوای گرم، خشک، لیبل‌زنی، کارتن و شـیرینک می‌شوند. بخشی از محصول نیز در ظروف یکبار مصرف توسط الکتروفرمینگ برای مصرف یک نفره بسته‌بندی می‌شود.

ماشین آلات و تجهیزات تولید 

تجهیزات اصلی خط تولید وبسته‌بندی مربا و مارمالاد عبارتند از:

سیستم سورتینگ، شستشو، بالابر پیاله‌ای، پوست گیری و هسته‌گیر، خردکن، دم گیر اتوماتیک، فیلتراسیون، پری هیتر، دیگ پخت تخت خلا، دیگ پخت دوجداره با همزن، دیگ پخت اتمسفریک، اتوکلاو و پاستورایزاتور، سیستم خنک کن و خشک کن، سیستم شستشوی ظروف، دستگاه درب بند، میز بر چسب زنی و شرینگ و الکتروفرمینگ بسته‌بندی‌های کوچک مقیاس جت پرینت.

 بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398 مطایق آمار ذیل در کشور تعداد 218 جواز و پروانه‌بهره‌برداری بسته‌بندی مربا و مارمارلاد، 2355 مجوز تولید مریا و 244 مجوز تولید مارمالاد صادر شده است. تعداد پروانه‌های بهره‌برداری بسته‌بندی در بنگاه‌های صنعتی با سرمایه گذاری 1690میلیارد ریال 35 فقره و تعداد پروانه بهره‌برداری تولید مربا با سرمایه‌گذاری 7318 میلیارد ریال، 435 واحد و بنگاه‌های فعال تولید مارمالاد با سرمایه‌گذاری 2683 میلیار دیال، 93 واحد است.

ظرفیت طرح‌های در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد کشور با پیش‌بینی ظرفیت تولید و بسته‌بندی 81965 تن است. ارزش دلاری صادرات انواع مربا در سال 97  با وزن 26 هزار تن معادل 51 میلیون دلار و ارزش ریالی آن 115میلیارد ریال بوده است. در همین زمان نزدیک به 5/9 هزار تن نیز واردات انواع مربا، ژله، مارمالاد، پوره و خمير ميوه به کشور داشته‌ایم.

 

تعداد مجوزهای بسته بندی مربا و مارمارلاد
جواز تاسیس جواز وپروانه
186 218

 

واحدهای دارای پروانه بهره برداری بسته بندی مربا و مارمالاد
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
35 1690468 3880 23729 تن
تعداد جوازهای تاسیس دارای پیشرفت فیزیکی بسته‌بندی مریا و مارمالاد بالای 60 درصد کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
17 695582 520 6065 تن

 

تعداد مجوزهای تولید مربا
تعداد جوازهای تاسیس مربا تعداد کل مجوزهای تولید مربا  
2085 2355

 

تعداد پروانه‌های بهره‌برداری تولید مربا کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
432 7318223 24432 289148 تن
تعداد جوازهای تاسیس بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تولید تولید مربا کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
76 6311490 3390 70240 تن
           

 

آمار مجوزهای تولید مارمالاد کشور
جواز وپروانه  چواز تاسیس
244 255
تعداد کل پروانه‌های بهره‌برداری تولید مارمالاد کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
93 2683533 5790 34066 تن
جوازهای تاسیس دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد کشور تولید مارمالاد
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
8 1891597 650 5660 تن

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث ،تولید و بسته‌بندی انواع مربا و مارمالاد در سال جاری حدود 72 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 30 درصد بوده و در کمتر از چهار سال بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت تولید 600 تن در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   3000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 965 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 26274 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 50107
2 سرمایه گذاری در گردش 22317
3 کل سرمایه گذاری 72423


شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 30
دوره برگشت سرمایه 3/9
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 26

مزایای اجرای طرح

کشور ایران به لحاظ ضرورت تولید و بسته‌بندی انواع مربا و مارمالاد با کیفیت،  دارای مزیت نسبی است. تبدیل این فرصت به مزیت رقابتی با تکیه بر تکنولولوژی پیشرفته صنایع بسته‌بندی، مدیریت و تامین منابع انسانی کارآمد و مزیت‌هایی به شرح ذیل میسر است.

  • ایجاد افزوده بیشتر با بسته‌بندی کوچک مقیاس  
  • امکان صادرات این استاندارد و دارای پروانه ساخت بهداشت
  • حمل ونقل، نگهداری و مصرف ساده‌تر
  • اطمینان مشتریان و مراکز مصرف عمده براساس مجوزهای صادره تضمین کیفیت
  • قابلیت تولید به صورت کاملا اتوماتیک و بهداشتی
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی، فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال جاری و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی از نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای بسته بندی و تولید انواع مربا و مارمالاد با کیفیت استاندارد نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی اخذ مجوز ایده و طرح تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح تولید و بسته بندی مربا



:: برچسب‌ها: طرح تولید و بسته بندی مربا ,
:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تهیه طرح تولید ایزوگام و سرمایه گذاری در این بخش آیا توجیه اقتصادی دارد؟ عایق‌کاری یکی از ابزارهای مهم موثر در نفوذ ناپذیرکردن رطوبتی سازه‌های عمرانی است. ایزوگام نه تنها منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود؛ بلکه مشکل ایجاد ایزولاسیون سازه نسبت به معضل نم و رطوبت را برطرف می‌نماید. این کاربرد و استفاده در اقلیم‌های مرطوبت بسیار حساس‌تر بوده و تکنولوژی تولید را به سمت تولید عایق‌های پیش ساخته (ایزوگام) هدایت نموده است. این گونه با استفاده از تولید انبوه قیمت تمام شده مناسب و رقابتی را ایجاد می‌نماید. به علاوه با استاندارد سازی کیفی محصولات و استفاده از مواد اولیه مشتقات نفتی و قیر و کانی‌های معدنی مواد شیمیایی جهت عایق‌بندی سازه استفاده می‌شود. در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی تولید عایق های رطوبتی از پشم شیشه را شرح داده‌ایم. جهت ارائه سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید ایزوگام

 

 

طرح تولید ایزوگام | معرفی محصول

عايق‌های رطوبتی از پشم شيشه با کد آیسیک 2699512312 مورد استفاده در سازه‌های مختلف عمرانی هستند. عایق‌های رطوبتی پیش ساخته بر پایه استفاده از قیر، مواد نفتی و معدنی ساخته  می‌شود و جایگزین صنعتی بسیار مناسبی برای محصولات سنتی هستند. این محصول با توجه به نیاز و محیط کاربرد آن در عایق‌بندی درزها، شکاف‌ها و ایزوله کردن مکان‌ها از رطوبت و نفوذ آب می‌تواند در انواع و کیفیت مورد انتظار تولید شود.

علی‌رغم تنوع در محصول به کارگیری و نصب آن در محیط ساختمانی به سادگی و به سرعت قابل انجام است که یکی از مزیت‌های تولید و به کارگیری آن می‌باشد. تحقیق و توسعه بنگاه‌های صنعتی متناسب با نیاز بازار منجر به تنوع در لایه‌ها و مواد مورد استفاده براساس میزان حساسیت مورد انتظار در عایق‌سازی سقف، کف، دیوار و سایر بخش‌های ساختمانی مسکونی صنعتی و اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی شده است. در لایه‌های متشکله این محصولات از قیر صنعتی 70-60 یا قیر طبیعی، مواد پلیمری APP، پشم شیشه (تیشو نخدار)، پلی‌استر منسوج و ساده و مواد معدنی همانند پودر تالک کربنات، ورق‌های آلومنیوم و نایلونی از پلی اتیلن استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های انواع  ایزوگام (عایق های رطوبتی)     

انواع ورق‌های انعطاف‌پذیر عایق رطوبتی–ورق‌های قیری تقویت شده عایق رطوبتی سطوح، نه تنها باید از الزامات استاندارد تدوین شده به شماره 3885 در خصوص ویژگی‌های ظاهری، ویژگی‌های ابعادی، جرم واحد سطح و ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی تا مرحله بسته‌بندی تبعیت کند؛ بلکه از سری استانداردهای ثبت شده ملی ویژگی اجزای تشکیل‌دهنده آن در شرایط استفاده درپی و فونداسیون و یا کاربرد به عنوان لایی می‌باید از الزامات استاندارد مواد اولیه مورد استفاده همانند استاندارد الیاف شیشه فلت به شماره 3891 الیاف پلی استر فلت به شماره 3880 و پلی استر بدون بافت به شماره 3889 در موسسه ملی استاندارد ایران تبعیت کند.

در این محصولات ماده آغشته کننده هر لایه، قیر و یا مخلوطی از قیر و افزودنی‌های بهبوددهنده است. در سطح بالایی جهت نچسبیدن به داخل رول بسته بندی شده از پودرهای معدنی همانند تالک آعشته می‌شود. در سطح زیزین نیز از فیلم پلاستیکی استفاده می‌شود. در تعدادی از محصولات سطح رویی پوشیده شده از فویل آلومنیوم است.

کالاهای جايگزين ایزوگام

ایزوگام یا عایق رطوبتی در پنج دهه گذشته به عنوان رقیب آسفالت، بتون و قیر گونی در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل کیفیت و مزیت نصب بسیار آسانتر و قیمت مناسب در محیط‌های عمرانی به خصوص درفنداسیون، کف سازی و ایزولاسیون بام و دیوارهای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. عایق رطوبتی با قابلیت انعطاف بر پایه دشواری کاربرد آسفالت را نداشت و به مراتب تولید صنعتی، حمل و نصب آن ساده‌تر و سریع‌تر می‌باشد.  

طرح تولید ایزوگام | موارد کاربرد

عایق‌های رطوبتی پیش‌ساخته مخصوص هم در پی فنداسیون سازه‌ها قابل استقاده هستند و هم در دیوارها و سطوح خارجی ساختمان، بدنه استخرها، مخازن و لوله‌های آب، تونل‌ها و پشت بام، بدنه حمام، سردخانه و مراکز تاسیساتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل سبکی، مقاومت مناسب، نصب آسان و قیمت مناسب استفاده از آن بسیار گسترش یافته است.

طرح تولید ایزوگام | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

1- فرایند تولید

در فرآیند تولید بسته به طراحی و برنامه‌ریزی نوع محصول و مشخص بودن تعداد لایه‎های ایزوگام و تنظیم فیدریگ و تغذیه خط تولید با مواد و اولیه مورد نیاز؛ ابتدا تیشو و پلی آستر وارد مخزن‌های قیر آماده شده می‌شود و با پرایمر آماده شده یا قیر دمیده آغشته می‌گردد.

با تنظیم استاندار ضخامت لایه در خروجی سیستم به مرحله کوتینگ و اضافه شدن فویل آلومینیم به لایه‌های آغشته شده به مواد اولیه به منظور کاهش دما وارد حوضچه‌های حاوی آب می‌گردد. محصول چند لایه بهم چسبیده پس از خنک کاری در حوضچه از بین وولینگ‌های سرد عبور کرده و در ادامه فرایند فیلم پلی‌اتیلن به قسمت زیرین لایه‌ها اضافه می‌گردد. ایزوگام تکمیل شده به منظور ذخیره‌سازی موقت قبل از بسته‌بندی به سمت آسانسور هدایت گشته و دز طی آن توسط ونتیلاتورهای خشک‌شده و به سمت دستگاه رول کن به صورت کانتینیوس هدایت می‌شود.

دستگاه محصول تولیدی پارچه مانند را در طول ده متر بریده و رول کرده و توسط سیستم پران به بیرون پرتاپ می‌نماید.

 

2- ماشین آلات و تجهیزات خط تولیدایزوگام

ماشین آلات و تجهیزات تولیدی مورد نیاز تولید عایق‌های رطوبتی عبارتند از:

  • بویلر روغن گرم دارای دو ردیف کوئیل حرارتی از لوله آتشخوار، مشعل متناسب با نوع سوخت و مجهز به تابلو برق و سیستم‌های کنترل الکتریکی و هیدرولیکی، پمپ سوخت، مخزن ذخیره روغن، مخزن انبساط
  • دستگاه بونزا (کوره پخت) دارای الکتروموتور گیربکس‌دار و تابلوهای برق و کنترل الکتریکی
  • دستگاه میکسر دارای الکتروموتور گیربکس‌دار و تابلوهای برق و کنترل الکتریکی
  • سیستم اندود کاری با ظرفیت ۴۰۰کیلوگرم جهت تولید ۱۰ متر عایق در دقیقه و دارای تشت و غلطک غوطه‌ور به انضمام سیستم حرارتی و ضخامت سنج
  • سیستم کوتینگ ورق و فویل آلومینیوم و نایلون پلی‌اتیلن دارای الکتروموتور گیربکس دار و تابلوهای برق و کنترل الکتریکی
  • سیستم کولینگ دارای تشت دو طبقه و غلطک‌های کشنده و انتقال به قطر و مجهز به پمپ سیرکولاسیون مایع خنک کننده و برح خنک کننده ورق‌های عایق رطوبتی  
  • سیستم رزرواسیون دارای آسانسور متحرک ذخیره‌سازی ورق ایزوگام و به ظرفیت ۴۰ متر در دقیقه۱۳  
  • دستگاه بسته‌بندی نیمه اتوماتیک دارای تابلو کنترل اتومانیک و غلتک‌های کشنده الکترو گیربکس‌دار مجهز به ماشین برش و ماندرال رول کن ورق‌ها به همراه سیستم بیرون انداز رول‌های آماده شده
  • مخازن ذخیره قیر صد تنی مجهز به کوئیل روغن گرم و  عایق شده با  پشم شیشه از جنس ورق گالوانیزه

طرح تولید ایزوگام | بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398 تعداد 128 واحد صنعتی عايق‌های رطوبتی از پشم شيشه با اشتغال 2494 با ظرفیت اسمی 1828824تن عايق‌های رطوبتی از پشم شيشه در کشور در حال فعالیت می‌باشند.

 محصول تعداد سرمایه تعداد ظرفیت واحد کد آیسک
عايق هاي رطوبتي از پشم شيشه 128 2019477 2494 1828824 تن 2699512312

محصولات تولیدی آن‌ها هم در سازه‌های جدید و هم در بازسازی عایق‌های رطوبتی ساختمان و سازه‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح تولید ایزوگام | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید عایق‌های رطوبتی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 59 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 15000تن در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   5000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 2000 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 25920 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 48505
2 سرمایه گذاری  درگردش 10610
3 کل سرمایه گذاری 59115
4 هزینه تولید سالیانه 54,626

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 38
دوره برگشت سرمایه 2/38
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 29

 

طرح تولید ایزوگام | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف متعدد ایزولاسیون‌های رطوبتی به عنوان کالایی ضروری  در بخش‎های ساختمانی و عمرانی کشور و مزیت داشتن منابع قابل توجه مشتقات نفتی در کشور به موازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر تکنولوژی تولید محصولات با کیفیت استاندارد بین‌المللی در حوزه صادرات موجود می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تقاضای مستمر)
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم و تکنولوژی مناسب در تنوع بخشی به تولیدات استفاده شود
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

طرح تولید ایزوگام | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است.

مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید عایق‌های رطوبتی با کیفیت نشان می‌دهد. به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول  زمينه بسيار مساعدی برای ایجاد اين واحد  فراهم است. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید ایزوگام



:: برچسب‌ها: طرح تولید ایزوگام ,
:: بازدید از این مطلب : 827
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آلياژهای پليمری بدست آمده از اختلاط پليمرها سبب دستیابی به طيف وسيعی از خواصی می‌شود كه به تنهايی نمی‌توان آن را از هر جزء پلیمر موجود در آلیاژ به تنهایی کسب نمود. در میان پليمرهای توليدی، پلی‌كربنات‌ها كاربردهای وسيعی در صنايع دارند. قيمت نسبتاً زیاد و محدودهای تكنولوژيکی توليد آن توجه به آلیاژهای پلیمری ارزان‌تر با خواص مطلوب را ضروری ساخته است. در این راستا استفاده از ABS به منظور كاهش قيمت تمام شده در اختلاط با پلی كربنات و همچنين تقويت برخی از خواص آن در محصولات توليدی، يكی از نيازهای اساسی صنایع پليمری محسوب می‌شود. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید آلیاژ های پلیمری آورده شده است، می‌توانید جهت اطلاع از شرایط نوشتن طرح توجیهی توسط کارشناسان کاردوک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح تولید آلیاژ پلیمری

 

 

طرح تولید آلیاژ پلیمری | معرفی محصولات

آلياژ به معنی تركيبی از مواد و عناصر مختلف می‌باشد و در حوزه مهندسی پليمر، اين مفهوم به معنی تركيب پليمرهای مختلف برای رسيدن به خواص مطلوب مورد نیاز است. آلياژهای پليمری به دليل سهولت فرايند تولید، وزن كم، قيمت مناسب و  خواص مناسب از اهميت ويژه‌ای برخوردار می‌باشند. آلياژ دو جز، پلی‌كربنات و پليمر (اكريلو نيتريل- بوتادی ان- استايرن) PC/ABS يكي از مهمترين آلياژهای موجود ساخته شده برای کاربردهای صنعتی می‌‌باشد. به دليل داشتن خواص عالی حرارتی، مكانيکی مانند استحكام بالای تحمل ضربه‌ای، جريان‌پذيری مناسب، استحكام جوش خوب نسبت به سایر پلیمرها و خواص حرارتی مناسب حوزه مصرف وسيعی دارند.

در سامانه وزارت صمت به آلیاژ پلیمری PC/ABS به طور مستقیم کد آیسیک  اختصاص داده نشده اما کد آیسیک و تعرفه گمرکی محصولات هم خانواده به شرح ذیل است.

کد آیسیک محصولات مرتبط با PC/ABS

نام کد آیسیک تعرفه گمرکی
پلي كربنات ها 2413412350 39074000

 

 

 

 

39033000

كامپاند پليمري بر پايه ABS            2413412389
كوپليمرهاي اكريلو نيتريل – بوتادين – ABS استايرن 2413412331
ورق  ا- بي  -اس ABS 24131135
كامپاند و گرانول پليمري 2413312388 39074000

 

 

پلي استال ها، پلي كربنات، پلي استرها به اشكال ابتدايي 2413312346
كامپاند پليمري بر پايه پلي كربنات 2413412554

طرح تولید آلیاژ پلیمری | ویژگی‌های محصول

خواص مثبت و منفی هر يک از اجزاء آلیاژ پلیمری، با اختلاط و تلفيق بهبود پیدا می‌کند. بررسی خواص اجزا آلیاژ پلیمری PC/ABS نشان می‎دهد که پلی‌كربنات (پلی‌استر، كربنيک اسيد خطی) به عنوان یک ترموپلاستيک به لخاظ مقاومت مكانيكی، خواص الكتريكی، پايداری ابعادی، شفافیت، دمای تخريب بالا، دمای چقرمگی پايين وضعیت مناسب داشته،  ولی فرایندپذیری، مقاومت شيميايی، میزان حساسیت به خراش و  ترک خوردگی ناشی از تنش مناسبی ندارد.

در صورتی که ABS هم اقتصادی و ارزان‌تر است و هم فرایندپذیری و حساسیت نسبت به خراشیدگی و استحکام ضربه‌ای مناسب‌تری دارد. خصوصيت عالی اختلاط مذاب دو پلیمر این است که ضعف‌های یک جز با ویژگی‌های مثبت جزء دیگر به لحاظ خواص مكانيكی مناسب و مقاومت ضربه‌ای بالای جبران می‌شود.

طرح تولید آلیاژ پلیمری | كاربرد محصول

خواص مطلوب فیزیکی و مکانیکی و قيمت تمام شده مناسب آلياژ PC/ABS و کاربرد گسترده آن در صنايع مختلف علل‌الخصوص صنايع برق و الكترونيک، خودروسازی، پزشکی، ایمنی و نظامی این محصول را تبديل به آلیاژی پرمخاطب کرده است.

حوزه های عمده كاربرد آلياژ پلیمری PC/ABS جهت ساخت بدنه ماشین‌های اداری و تجهیزات کامپیوتری دیسک‌های فشرده، محافظ بيرونی موبايل (جهت جلوگیری از شکستن در زمان افتادن)، محافظ عابر بانک، تزئینات و پوشش کامپیوترها، جعبه فیوز، قاب بدنه دوربین‌ها، دوشاخه برق، سوکت، قاب بدنه لامپ‌های روشنایی، کانکتورهای الکتریکی و لوازم الکتروتکنیکی.

درصنایع خودرو ساخت قطعات پلاستیکی بدنه و سپر خودرو، ضربه گیر، قاپ آیینه، قاپ رادیاتور، قاپ چراغ، کنسول وسط اتومبیل، قاپ‌ها و قطعات پلاستیکی داشبورد، قالپاق‌های خودرو، بدنه باتری، قطعات پلاستیکی تزئینی و شیشه‌های چراغ اتومبیل‌ها مورد استفاده دارد.

در صنایع غذایی، دارو و پزشکی ساخت بطری‌های شفاف بسته‌بندی مواد غذایی و داروئی، ساخت عینک طبی و همچنین تهیه لنزهای رنگی، قطعات لوازم و تجهیزات پزشکی همانند دیالیز، آندوسکوپی و انتقال خون و ساخت سرنگ‌های بدون سوزن استفاده می‌شود.

در صنایع ایمنی و نظامی جهت ساخت کلاه و عینک‌های ایمنی و صنعتی، ماسک‌های گاز و پوشش‌های محافظ، ساخت شیشه‌های مقاوم در جلوی هواپیما و ساخت شیشه‌های ضد ضریه کاربرد دارد.

طرح تولید آلیاژ پلیمری | کالای جایگزین و مکمل

آلیاژ PC/ASA  به دلیل مقاومت بیشتر در شرایط محیطی در برخی موارد که مقاومت شکستی ناشی از تنش از درجه اهمیت کمتری برخوردار باشد، می‌تواند جایگزین PC/ABS باشد، اما در حالت کلی با توجه به امکان تنوع در تولید PC/ABS با وارد کردن مواد افزودنی و تقویت‌کننده و جزء سوم پلیمری جهت دستیابی به خواص بهبود یافته‌تر پلیمری به موازات قیمت تمام شده رقابتی رقیب مهمی برای این آلیاژ پلیمری در حال حاضر مطرح نیست.

طرح تولید آلیاژ پلیمری | دانش فنی پروژه و فرایند  تولید

در فرایند تولید این آلیاژ پلیمری براساس اختلاط دو پلیمر اصلی با اعمال کنترل‌های ترمودینامیکی بر روی فرایند اختلاط و وارد کردن مولفه‌های دیگری به ترکیب مذاب می‌توان گريدهای مختلف استاندارد و مقاوم در برابر اشتغال و تقويت شده با الياف را نیز تولید نمود. از مزیت‌های دیگر در فرایند اختلاط اين دو پليمر می‌توان به راحتی كار و جریان مذاب در قالب‌گيری و خروج آسان قطعه توسط پران قالب، ميزان كمتر گازهای توليدی حین فرایند، ثبات رنگ و سطح ظاهری بهتر و دوام كيفی محصول اشاره نمود.

تكنولوژی و فرایند تولید آلياژهای پليمری با سه روش مكانيكی لاتكسی و شيميايی انجام می‌گیرد.

  •  در روش مكانيكی از دستگاه‌های مخلوط و آسیاب و اکسترودر برای اختلاط و ترکیب دو یا چند پلیمر و تولید آلیاژ نهایی استفاده می‌شود. 
  • در روش لاتكسی پليمرها ابتدا صورت لاتكس در‌آمده و لاتكس‌ها با يكديگر مخلوط می‌شوند و در ادامه با تبخير حلال، ‌آلياژ حاصل از ترکیب  دو پليمر به دست می‌آيد.
  • در روش شيميايی ميان اجزای تشكيل‌دهنده آليـاژ واکنش شیمیایی بـه وقوع می‌پيوند. اين روش بيشتر در شرایطی به کار گرفته می‌شود ‌که به دلیل ناسازگاری اجزای آلياژ امکان اختلاط فيزيكی و بدست آوردن آلیاژی با خواص مطلوب میسر نباشد.

تولید آلیاژ با روش مکانیکی

در این طرح به دلیل انعطاف‌پذيری، هزينه‌ها و زمان کمتر توليد و امکان حصول كيفيت و تنوع محصول از روش مكانيكی مبتنی بر استفاده از كسترودرDC دو ماردون همسوگرد در هم فرو رونده، برای تولید آلیاژ پلیمری استفاده می‌شود.

دراین فرایند ابتدا مواد اوليه مورد نياز از قبيل اجزاء پليمری اصلی و مواد افزودنی (نظير بهبود دهنده، فیلر، مستربچ و پايداركننده) را در مخازن مرتبط ذخیره می‌شود. مواد اولیه و مستربچ ذخیره شده پس از آماده‌سازی و پیش اختلاط فیزیکی به وسيله مکنده، با دبی كنترل شده و با توجه به فرمولاسیون ترکیب، به داخل قيف دستگاه اكسترودر که دارای پروفیل دمایی مهندسی شده و گیریکس دور متغیر است، وارد می شود.

به منظور کنترل فرایند تولید بخشی از مواد اوليه از نقاط ويژه‌ای به داخل اكسترودر وارد می‌‌شوند؛ لذا بايد اكسترودر مورد استفاده مجهز به چند ورودی تغذيه مجزا جهت تولید گريدهای محصول از الياف شيشه و كربن به منظور تقويت پليمر باشد و سیلندر آن نیز مسلح به المنت‌های گرم شونده که در انتهای آن نیز قابلیت گازگيری بخارات و گازهايی تولید شده ناشی از فرایند اختلاط مذاب پلیمری را نیز داشته باشد.

جریان خروجی از اكسترودر دو ماردون توسط قالب شکل‌دهنده به صورت مفتول‌های موازی و باریک به سيستم گرانول‌ساز هدایت می‌گردد. پروفيل‌های ميله‌ای خارج شده ابتدا در يک حمام آب خنک می‌شود، سپس توسط كاترهای سيستم گرانول‌ساز خرد و به شکل گرانول درمی‌آيد. گرانول‌های تولیدی خشک شده و در مخازن ذخیره محصول تولیدی قرار گرفته و در نهايت به صورت كيسه‌های 25 يا 50 كيلوگرمی بسته‌بندی می‌شود.

طرح تولید آلیاژ پلیمری | نوع، ميزان مواد اوليه

دو ماده اصلی در ساخت آلياژهای PC/ABS، یکی پلی‌كربنات با حدود 45 درصد ترکیب و كوپليمر (اكريلونيتريل- بوتادي‌ان- استايرن) تا 33 درصد می‌‌باشد. بسته به نوع گريد توليدی از ساير مواد افزودنی پايداركننده، سازگار ساز، فیلرها نظیر Styrene و acrylonitrile و nonylphenyl و phosphite كوپليمر (اتيلن ـ اكريليك اسيد) نيز استفاده ‌می‌شود. ميزان هر يک از اين اجزاء به نوع آلياژ و خواص مورد انتظار در محصول تولیدی بستگی دارد.

طرح تولید آلیاژ پلیمری | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز تولید آلیاژ پلیمریPC/ABS در روش تولید مکانیکی عبارت است از:

مخارن نگهداری مواد اولیه، آسیاب و مخلوط کن و پیش خشک کن مواد اولیه اصلی، فیدر انتقال مواد اولیه، اكسترودرDC دو ماردون دارای چند ورودی، قالب، مخزن خنک کاری، گرانول ساز، مخزن محصول، دستگاه بسته‌بندی و کانوایرهای حمل. 

طرح تولید آلیاژ پلیمری | بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398 دو واحد تولید پلی‌کرینات با ظرفیت 25300 تن و 4 واحد تولید كوپليمر اكريلونيتريل ـ بوتادی انـ استايرن ABS با ظرفیت تولید 65695 تن در کشور فعال هستند. میزان واردات پلی کربنات در سال 1397 با ارزش دلاری 44میلیون دلار 12673تن و واردات ABS به میزان5481 تن به ارزش 3/1 میلیون دلار بوده است.

 

واحدهای تولیدکننده پلی كربنات‌ها در کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد کد آیسیک
2 2702879 290 25300 تن 2413412350

 

واحدهای تولیدکننده كوپليمراكريلونيتريل ـ بوتادی ان ـ استايرن ABS کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد کد آیسیک
4 1091564 1381 65695 تن 2413412331

 

واردات پلی کربنات
وزن(تن) ارزش ریالی( میلیون ریال) ارزش ارزی (هزار دلار) 
12673 1858152 44211
واردات كوپليمراكريلونيتريل ـ بوتادي ان ـ استايرن ABS  کشور
وزن(تن) ارزش ریالی( میلیون ریال) ارزش ارزی (هزار دلار) 
5481 546759 13097

 

 

پروانه بهره برداری صادره تولید  انواع کامپاند وگرانول پلیمری کشور  
تعداد سرمایه(م.ر) اشتغال ظرقیت واحد محصول کدآیسیک
291 32009290 13086 2090940 تن كامپاند و گرانول پليمري 2413312388

 

جوازهای تاسیس صادره انواع کامپاند وگرانول پلیمری کشور
تعداد سرمایه(م.ر) اشتغال ظرقیت واحد محصول کدآیسیک
250 77104758 6243 2246010 تن كامپاند و گرانول پليمري 2413312388

طرح تولید آلیاژ پلیمری | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید آلیاژ پلیمری و راحتی ظرفیت اقتصادی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی سالیانه 3000تن حدود84 میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 18درصد بوده و ظرف 4 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌شود. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است.

         

محصول ظرفیت سالیانه
آلیاژ  پلیمری  PC/ABS 3000تن

 نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح جمع درصد
سهم شركت جمع سهم شركت 67,733  47%
سهم بانك جمع تسهيلات ريالي 76,000  53%
جمع  كل 143,733 100%

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  3000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی 1650 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 38540 میلیون ریال

 جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 84029
2 سرمایه گذاری  درگردش 59704
3 کل سرمایه گذاری 143733

 

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR(درصد) 18/4
دوره بازگشت سرمایه گداری انجام شده(سال) 4/1
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 41

طرح تولید آلیاژ پلیمری | مزایای اجرای طرح

بخش زیادی از تولیدات صنایع پلیمری از این نوع آلیاز پلیمری به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند.مزایای اجرای طرح به ترتیب عبارت است از:

  • امکان تامین مواد اولیه در داخل کشور
  • امکان صادرات محصول
  • قابلیت رقابت به لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده                 
  • منعطف بودن خط تولید

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های تولید پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است. بررسی مهم‌ترين شاخص‌های اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید آلیاژ پلیمری را نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح

  • امکان سنجی و تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی و تحلیل آن با استفاده از نرم افزار کامفار با توجه به وضعیت متقاضی
  • ارایه مشاوره انتخاب سخت افزار ونرم افزارهای مورد نیاز
  • مشاوره تامین نیروی انسانی مورد نیاز پیاده سازی طرح
  • مشاوره تولید محتوی و وب مستر 
  • مشاوره تامین زیرساخت‌ها و اخذ مجوزهای لازم

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع : طرح تولید آلیاژ پلیمری



:: برچسب‌ها: طرح تولید آلیاژ پلیمری ,
:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ظرفیت تولید جهانی انيدريد فتالیک در سال 2018 بالغ بر 5.87 میلیون تن بوده است و پیش بینی می‌شود تا سال 2023 اندکی افزایش یابد و به بیش از شش میلیون تن برسد. انيدريد فتالیک به اختصار با نماد PA مشخص می‌شود. برای اولین بار با فرایند اكسيداسيون نفتالين تولید شد، این ماده از مهم‌ترين مشتقات تولید روغن‌های نرم‌كننده و رزين‌های پلی‌استر و پیگمنت‌های رنگ هستند. تکنولوژی تولیدPA به مرور با رشد صنعت و تحقیق و توسعه جهت بهینه‌سازی فرایندهای تولید تغییر کرده و روش‌های جایگزین اكسيداسيون نفتالين در فاز مايع با كاتاليست جيوه و در محيط اسيدی با فرایند توليد اكسيداسيون نفتالين يا ارتوزايلين در فاز گازی درمعرض جريان هوا و کاتالیست اكسيد واناديم و دی اکسید تیتانیم جايگزين گردید. اینگونه امکان تولید افتصادی‌تر و با درجه خلوص و کیفیت بالاتر فراهم شد. در ادامه خلاصه ای از امکان‌سنجی تولید این ماده در ایران آورده شده است. جهت اطلاع از سایر طرح توجیهی ها کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : تولید انيدريد فتالیک

تولید انيدريد فتالیک | معرفی محصولات

انيدريد فتاليک ماده شیمیایی مهم صنعتی و از اولين اسيدهای انيدريد دی كربوكسيليک (دو ظرفيتی) با فرمول شیمیایی C8H4O3 می‌باشد.

وزن مولكولی آن 148.11g/mole و به صورت‌های متفاوت جامد و مایع عرضه می‌گردد. شکل مايع آن برای توليد نرم كننده‌ها استفاده می‌شود. در دو گريد خالص و تكنيكال با درجه خلوص تا 99/9 درصد توليد می‌شود.

تولید انيدريد فتالیک | ویژگی‌های محصول

PA به عنوان انيدريد حلقوی يک ماده فعال شيميايی است كه حلقه پايدار آروماتيک آن نيز سبب سهولت تركيب شيميايی آن با مواد دیگر می‌گردد. مهم‌ترين واكنش‌های فتالیک اسید تركيب آن با الكل‌ها يا دی ال‌ها (الكل‌های دو ظرفيتی) برای توليد استرها يا پلی استرها می‌باشد. ویژگی شیمیایی و فیزیکی انیدرید فتالیک باید مبتنی بر الزامات استاندارد ASTM D563-88 و روش‌های تست استاندارد آن برای محتوای رزین‌های آلکید و محلول‌های رزین باشد.

تولید انيدريد فتالیک | كاربردهای محصول

کاربرد عمده انيدريدفتاليک PA به عنوان یک ماده واسط تولید عبارتند از:

1- مصرف در پلاستی سايزرها شامل انواع پلیمرها، روغن و نرم‌کننده‌های مورد مصرف در مواد اولیه تولید زیره و کفی کفش کابل و وایر، پوشش‌های ديوار و كف، چسب‌ها، لاستیک‌های نرم و منسوجات و پوشش‌ها.

2-مصرف در رزين‌های پلی استر غيراشباع مورد مصرف در پلاستیک‌های ترموست و پلاستیک‌های فایبرگلاسی و پلی استر و ایزوسیانات مورد مصرف در پلی اورتان

3-  مصرف در رزين های الكيدی مورد مصرف در صنایع رنگ و پیگمنت‌های  مورد مصرف در فتالوسيائين آبی و سبز و رنگ شب نما یا فلوئورسين

تولید انيدريد فتالیک | کالای جایگزین و مکمل محصول

کالای جایگزینی PA می‌تواند دی سیکلوپنتادین (DCPD) باشد که در ساخت رزین‌های پلی استر غیراشباع، رزین‌های غیرنفتی، الاستومرها، حشره کش‌ها، مواد آتش نشانی مورد استفاده دارد.

تولید انيدريد فتالیک | دانش فنی پروژه و فرایند تولید

در فرایند تولید انیدرید فتالیک مخلوط هوای گرم شده با ارتوزایلین تصعید  شــده وارد راکتور لوله‌های محتوی کاتالیزور گردیده و انیدرید فتالیک خام تولید می‌شــود، بعد از خنک شــدن در کندانســور و میعان انیدرید فتالیک مجددا گرم و وارد سیســتم برج تقطیر درخلاء می‌شــود تا محصول با کیفیت مطلوب مطابق فرایندهای مشروحه ذیل تولید و در نهایــت به صــورت پولــک یــا حالت مذاب در مخازن، ذخیره گردد.

 واحد اکسیداسیون

 دراین بخش هوای فیلتر شده تحت فشار متراکم و پس از حرارت‌دهی توسط بخار وارد تبخیر و مخلوط‌کننده می‌شود. ارتوزایلین ذخیره شده نیز بعد از کنترل کیفیت توسط مبدل پیش گرم شده، وارد تبخیرکننده می‌شود. ارتوزایلین تزریق شده به جریان هوای گرم بعد از رسیدن به شرایط ایده‌آل  به همراه هوا وارد راکتور اکسیداسیون می‌شود. جریان و دمای هوا و ارتوزایلین باید به دقت کنترل شود راکتور اکسیداسیون بستری ثابت و قابل قبولی دارد و در داخل پوسته‌های آن تعدادی تیوب عمودی که به دقت با کاتالیست از جنس پنتااکسید وانادیم و دی‌اکسید تیتانیوم به همراه مقداری فعال‌کننده پر شده وجود دارد.

مخلوط هوا و ارتوزایلین از میان کاتالیست عبور کرده، سپس گازهای حاصل از واکنش از انتهای محفظه خارج می‌شود. واکنش در فاز گاز گرمازا می‌باشد، لذا باید حرارت از گازهای واکنش گرفته شود، این کار با استفاده از نمک‌های مذاب صورت می‌گیرد که در بیرون از تیوب‌ها در پوسته راکتور جریان دارد.

براس داشتن حداقل افت فشار، حداکثر فعالیت و مقاومت خیلی زیاد از کاتالیست‌ها با حلقه‌های مخصوص سرامیکی محافظت استفاده می‌شود. برای تثبیت شرایط از کنترل‌کننده‌ها و ابزار دقیق برای اطمینان از ایمنی وسایل و عملیات استفاده می‌شود.

واحد کندانسیون

بخش عمده انیدرید فتالیک موجود در گازهای واکنش با تصفیه دوباره توسط تجهیزات خاصی جدا می‌شود. این تجهیزات در واقع تیوب‌های پره‍‌ای محتوی روغن‌های مخصوص حرارتی هستند که دمای آن‌ها با تهویه در حلقه‌های بسته کنترل می‌شود. این تجهیزات سوئیچ کندانسور نامیده می‌شوند.

در این سیستم دمای گاز خروجی تقریبا ثابت بوده و جریان و دمای روغن به گونه‌ای کنترل شده و برای دستیابی به ماکزیمم بازیافت محصول تنظیم می‌شود. سیستم کنترلی کامپیوتری به صورت اتوماتیک فرآیندها و عملیات را کنترل می‌کند. سپس PA خام مذاب را در یک تانک حرارتی برای انتقال به واحد خالص سازی یا تصفیه ذخیره می‌نماید. گازهای فرآیندی خروجی که شامل مقدار اندکی انیدرید مالئیک، انیدرید فتالیک و محصولات جانبی دیگر و مونوکسید کربن و دی‌اکسید کربن می‌باشد، نیز وارد محفظه احتراق کاتالیستی می‌شود.

براي بهبود کیفیت انیدرید فتالیک تولیدی و همچنین پایداری حرارتی و رنگ محصول قبل از تقطیر، ابتدا PA تولیدی تصفیه می‌شود. در این فرایند زمان اقامت، دما و حرارت در طول تصفیه حرارتی مقدماتی دقیقا کنترل شده و یک ستون تصفیه کوچک به همراه یک سیستم مکش از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند.

بعد از تصفیه حرارتی، انیدرید فتالیک خام به تانک ذخیره و سپس به یک واحد تحت خلأ می‌رود تا انیدرید فتالیک خالص بدست آید. ستون تقطیر خلأ پیوسته انیدرید فتالیک خالص را از محصولات بالاسری جدا کرده و انیدرید فتالیک خالص بدست آمده در نهایت به بخش ذخیره سازی و پرک‌ساز هدایت می‌شود. کیفیت و رنگ انیدرید فتالیک در طول فرایند تقطیر و پرک شدن به دقت کنترل و در انتهای خط تولید به طور اتوماتیک توسط دستگاه توزین،  بسته‌بندی و انبار می‌شود.

تجهیزات اصلی خط تولید

تجهیزات و ماشین آلات خارجی و داخلی به اختصار عبارتند از:

تبخیرکننده ارتوزایلین راکتور عمودی لوله‌ای، سیرکولاسیون نمک مذاب، سیرکولاتور الکتریکی نمک مذاب، تصفیه‌کننده با کولر داخلی، راکتور دی‌هیدراسیون انیدرید فتالیک، سیستم پرک ساز PA تصفیه شده، بخش احتراق کاتالیست و اکولوژی، توربین بخار جهت تولید برق کندانسور سوئیچ، هیترهای ارتوزایلین و هوا، درام‌های و کندانسور بخار، سیستم‌های تصفیه، مبدل‌های حرارتی، دستگاه‌های جداکننده و سپراتورها، وسل‌ها و دستگاه‌های بازیابی، کاتالیست‌ها و پروموترها و سیستم‌های کنترلی، برج تقطیر و ستون بارومتریک، پرک‌ساز، بسته‌بندی و مخازن مختلف.

 مواد اوليه

مواد اولیه اصلی تولید، ارتوزایلین بوده که در داخل کشور تولید می‌شود، کاتالیست‌ها، نمک اتکتیک، روغن‌های صنعتی انتقال حرارت نیز در فرایند تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398 تعداد سه واحد تولیدکننده، مواد اولیه هفت واحد تولید فتالیک اندرید در کشور با ظرفیت تولید 168700 تن را تامین می‌کنند. از تعداد 25 جواز تاسیس صنعتی صادره در طول سالیان گذشته دو طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و پیش بینی تولید 40000تن محصول در حال احداث می‌باشند.

بر اساس آمار اتاق بازرگانی صادرات منتهی به اسفندسال 1397 صادرات PA معادل 18,073 هزار دلار و واردات آن 981 هزار دلار بوده است.

تعداد واحدهای تولید کننده اورتو زايلين کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد کد آیسیک
3 19758646 2279 220000 تن 2411412563

 

تعداد کل واحدهای دارای پروانه بهر برداری  اندرید فتالیک کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
7 1942650 1407 169700 تن

 

تعداد کل طرحهای درخال اخداث بالای 60 درصد پیشرفت اندید فتالیک کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
2 513748 140 40000 تن

 

آمار صادرات  منتهی به سال اسفند سال 1397
کالا ارزش میلیون  ریالی ارزش دلاری تعرفه گمرکی کد آیسیک
انيدريد فتاليك 984,842 18,073,184 29173500 24113677

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد اندرید فتالیک با ظرفیت اقتصادی در سال جاری 4360 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی بیشتر از 22درصد بوده و در کمتر از 4 سال بعداز به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است:

محصول ظرفیت
فتاليك  انيدريد تن 20000

                 

 نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح جمع درصد
سهم شركت جمع سهم شركت 2,049,236 47%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 2,113,500 48%
كوتاه مدت 200,000 5%
جمع تسهيلات ريالي 2,313,500 53%
جمع سهم بانك 2,313,500 53%
جمع  كل 4,362,736          100%

 

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  25000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی سرپوشیده و روباز   8200 متر مربع
3 ماشین آلات و تاسیسات  صنعتی 3690185 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 4,074,210
2 سرمایه گذاری  درگردش 288,525
3 کل سرمایه گذاری 4,362,736

 

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR(درصد) 22
دوره بازگشت سرمایه گداری انجام شده(سال) 6/3
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 38

تولید انيدريد فتالیک | مزایای اجرای طرح

  • قابلیت صادرات محصول
  • نیاز صنایع داخلی به محصول به عنوان مواد اولیه تولید بسیاری از محصولات
  • امکان ساخت داخلی بخشی از تجهیزات و ماشین آلات
  • امکان تامین مواد اولیه اصلی تولید محصول در داخل کشور
  • قابلیت رقابت به لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده                 

 

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

قیمت جهانی عمده فروشی بسیار بیشتر از قیمت تمام شده براساس نرخ روز سایر ارزها می‌باشد. لذا براساس تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون  هزينه‌های تولید پيش‌بينی و قيمت تمام‌ شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. بررسی مهم‌ترين شاخص‌های اقتصادی طرح با  محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعيت قابل قبولی به لحاظ مالی برای تولید فتالیک اندرید استاندارد را نشان می‌دهد و به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدی  برای ایجاد اين واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : تولید انيدريد فتالیک



:: برچسب‌ها: تولید انيدريد فتالیک ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

در این مقاله خلاصه ای از طرح توجیهی سامانه پیک اکسپرس موتوری تلفنی و آنلاین آورده‌ایم. سامانه‌های تلفنی و آنلاین حمل و نقل موتوری با قابلیت ردگیری محوله‌ها ضمن تامین امنیت و تضمین سلامت مرسولات، سرعت و کیفیت انجام خدمات را بسیار بالا برده و هزینه ارسال و دریافت محموله‌ها را نیز در شهرهای پرجمعیت کاهش می‌دهد. حمل سریع و تضمینی به یکی از نیازهای مبرم حوزه تجارت، صنایع و خانوارهای جامعه شهری جهت تامین سریع کالا و خدمات مورد نیاز در زمانی کوتاه و با هزینه کم تبدیل شده است. اما همچنان نیاز به برآورد این طرح جهت اجرا وجود دارد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات نوشتن طرح توجیهی به کارشناسان کاردوک اعتماد نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی راه اندازی سامانه پیک

 

 

طرح توجیهی سامانه پیک اکسپرس | خدمات و پیش نیازهای طرح

پیک موتوری اکسپرس با کد ایسیک 602318 خدمات حمل و نقل مورد نیاز مشتریان را به عنوان واسطی سریع و مطمئن ارائه می‌دهد. تمامی افراد جامعه و خانوارها برای صرفه جویی در وقت و هزینه نیازمند استفاده از این سرویس‌ می‌باشند. از طرفی تلفن‌های هوشمند به جزءلاینفک وسایل همراه افراد جامعه تبدیل شده است. فناوری‌های موجود نیز شرایط مناسبی را برای ارایه این خدمت فراهم نمود است و دارندگان این کسب وکار می‌توانند از آن به عنوان یک مزیت استفاده بهینه نمایند.

پیش نیازهای اجرای این طرح تامین محل واجد شرایط و اخذ مجوزهای لازم از اتحادیه متولی در استان محل استقرار کسب و کار از طریق ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف و درگاه ملی مجوزهای کشور و راه‌اندازی سامانه اینترنت و مخابراتی و تامین نیروی انسانی کارآمد می‌باشد.

طرح توجیهی سامانه پیک اکسپرس | خدمات جايگزين

خدمات جایگزین خدمات پیک موتوری عبارتند از:

1-مراجعه مستقیم متقاضیان دریافت کالا و خدمات با وسیله شخصی به محل تامین

2- ارسال مستقیم کالا و انجام خدمات با استفاده از وسیله عمومی و شخصی

3- ارسال و دریافت از طریق خودرو شخصی، تاکسی، وانت و یا آژانس‌های مسافربری

4-ارسال و دریافت از طریق سرویس‌های پستی

تمامی گزینه‌های جایگزین گران و زمانبر بوده و در موارد خاص به دلیل عدم  امکان عبور خودرو به محل هایی غیرقابل عبور برای اتومبیل انجام سرویس فقط با عابر یا پیک موتوری میسر است.

طرح توجیهی سامانه پیک اکسپرس | موارد استفاده

1- ارایه خدمات حمل کالا در شبکه موبرگی توزیع کالا از عمده فروشان به فروشندگان خرد

2- ارایه خدمات حمل کالا در شبکه تامین قطعات کالا به ارایه‌دهنده خدمات فنی کالا همانند تعمیرکاران، آرایشگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، شبکه‌های تولید بدون کارخانه، تولید کنندگان خانگی  

3- ارایه خدمات حمل کالاهای مصرفی با دوام و کم دوام فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها

4- تامین کالا و خدمات مورد نیاز افراد، خانوارها و کسبه

5- ارایه خدمات سریع حمل مرسوله‌ها و بسته‌های اداری

طرح توجیهی سامانه پیک اکسپرس | مراحل راه‌اندازی

1-تهیه طرح امکانسنجی طرح تا زمان بهره‌برداری متناسب با وضعیت شهرستان

2- طراحی و راه‌اندازی سایت، اپ و بلاگ متناسب با خدمات قابل ارایه به گونه‌ای که در بانک اطلاعاتی امکان ثبت‌نام، عضوگیری همکاران و مشتریان با سطح دسترسی تعریف شده و رهگیری مسیر وضعیت ارایه خدمات فراهم گردد.

3- تامین زیرساخت‌های فیزیکی مورد نیاز و دفتر مرکزی شرکت و تجهیز آن متناسب با ضوابط و امکان استقرار پیک‌های متناسب وضعیت جغرافیایی 

4- ثبت شرکت و اخذ مجوز فعالیت صنفی از اتحادیه مرتبط در هر استان و اخذ نماد اعتماد و درگاه بانکی و دستگاه‌های پوز

5- تامین نیروی انسانی همکار و همسان سازی وسیله‌های نقلیه با برند پیک

6-  خرید تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای مورد نیاز 

6- پیاده‌سازی مانیتورینگ پیک و مدیریت حمل و نقل و لجستیک شبکه

7- هماهنگی‌های شبکه و سانترال مخابراتی به عنوان ساختار اصلی ارتباطی  

8- آموزش نیروی انسانی همکار  

9- اطلاع رسانی، تبلیغ از طریق رسانه، ویزیت، شبکه اجتماعی، تخفیف و نظام انگیرشی جلب مشتریان و متقاضیان همکاری 

10 – هماهنگی بیمه تجهیزات شبکه و مرسولات  

11- برنامه‌ریزی انجام خدمات و پشتیبانی 24 ساعته مشتریان و وظایف شرکت

طرح توجیهی سامانه پیک اکسپرس | وسایل و تجهیزات

 1-دفتر مرکزی مجهز به کامپیوتر و تجهیزات جانبی شبکه، یوپی‌اس و مبلمان اداری، مالی و رفاهی کارکنان و دستگاه‌های پوز جهت دریافت وجه به حساب شرکت

2- تلفن سانترال و تجهیزات مخابراتی با امکان دسترسی سریع به پیک‌های موتوری و مشتریان

3-سامانه GPS مرکزی و موتورها به مراه جعبه‌های جانبی نگهداری کالا روی موتور با برند شرکت

4-تجهیزات ایمنی موتورسواران و نگهداری کالاها و محموله‌ای ارسال       

5-نرم‌افزار اداری و مالی

بررسی وضعیت بازار و رقبا

تعداد کل پیک‌های موتوری کشور 1164 واحد است که از این تعداد 457 مرکز خدمات پیک موتوری بدون مجوز هستند. بیشترین تعداد مجوزهای صادره به ترتیب در چهار شهرستان تهران، اصفهان، مشهد و تبریز متمرکز است.

تعداد کل واحدهای صنفی کشور : 2763063 تعداد کل واحدهای صنعتی کشور : 72251
وضعیت آماری پیک موتورهای کشور
اشتغال کل تعداد واحد مجوز دار بدون مجوز بدون مجوز تهران
1164 1106 457 293
استان های برتر در صدور تعداد  مجوزهای صنفی پیک موتوری
تهران مشهد اصفهان تبریز
328 100 156 62

تعداد واحدهای موجود به نسبت جمعیت شهرستان‌های بالای دویست هزار نفر جمعیت نشان از ضرورت استفاده از امکانسجی این کسب و کار در شهرستاهای بزرگ و قطبی و مراکز کسب و کار را دارد. در میان مجوزهای فعال در شهرهای بزرگ تعداد بسیار اندکی دارای پلتفرم اختصاصی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در این کسب و کار هستند. این مورد زمینه‌ای مناسب را جهت تلفیق نوآورانه فناوری اطلاعات با این کار خدماتی برای حضوری رقابتی در بازار فراهم می‌نماید.

طرح توجیهی سامانه پیک اکسپرس |سرمایه گذاری مورد نیاز

در بررسی هزینه‌های راه‌اندازی پیک اکسپرس موتوری تلفنی در یک محل اجاره‌ای‌، تنها قیمت تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه  ملاک نیست؛ بلکه توجه به نیروی انسانی کارآمد و دارای وسیله نقلیه و گواهینامه معتبر جهت ارایه خدمات و دارای روابط عمومی مناسب در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دقت کنید میزان سرمایه‌گذاری در این طرح بستگی زیادی به مهارت مدیریت  و شناخت دقیق و واضح از نیازمندی‌های فنی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و شبکه مخابراتی دارد. در این سرمایه‌گذاری اگر از مشاوره متخصصین استفاده نشود به احتمال زیاد بهره‌وری منابع را کاهش و قیمت تمام شده خدمات بالا می‌رود. براساس مطالعات انجام شده راه‌اندازی پیک اکسپرس موتوری تلفنی با ظرفیت و تجهیز صد پیک موتوری با احتساب  تجهیز محل استقرار اجاره رهنی. نرخ بازدهی  داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از37درصد بوده و دوره برگشت سرمایه حدود سه سال خواهد بود.

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 5730
2 سرمایه گذاری  درگردش 2015
3 کل سرمایه گذاری 7745

شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 37 درصد
دوره برگشت سرمایه گذاری 3
درصد فعالیت در نقطه سربسر 34

مزایای اجرای طرح

با توجه به نیاز شهروندان و مراکز کسب و کار مستقر در شهرستان‌های پرجمعیت راه اندازی مرکز ارایه خدمات اکسپرس موتوری حمل و نقل کالا و انجام خدمات مزیت‌هایی بشرح ذیل را دارا می‌باشد.

  • امکان تطبیق میزان سرمایه‌گذاری براساس تخصص و توان مالی صاحبان بنگاه
  • ارایه خدمات مورد نیاز بازار، تولیدکنندگان و شهروندان 
  • قابلیت رقابت با خدمات جایگزین
  • قابلیت توسعه سریع فعالیت 
  • امکان راه‌اندازی در بیشتر شهرهای پرجمعیت کشور 
  • برنامه‌ریزی و بکارگیری استفاده از موتورهای متعلق به پیک‌های همکار و تجهیز آن با برند شرکت براساس منافع مشترک 

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح

  • امکان سنجی و تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی و تحلیل آن با استفاده از نرم افزار کامفار  با توجه به وضعیت متقاضی
  • ارایه مشاوره انتخاب سخت افزار ونرم افزارهای مورد نیاز
  • مشاوره تامین نیروی انسانی مورد نیاز پیاده سازی طرح
  • مشاوره تولید محتوی و وب مستر 
  • مشاوره تامین زیرساخت‌ها و اخذ مجوزهای لازم

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح توجیهی راه اندازی سامانه پیک



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی راه اندازی سامانه پیک اکسپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 810
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید لباس های زیر و راحتی با توجه به صادرات و واردات پوشاک در دنیا و ایران نشان از جذابیت اقتصادی بالای این تجارت دارد. میانگین مصرف  پوشاک و کفش خانوارهای ایرانی در سال 1397 براساس اطلاعات مرکز آمار ایران بیش از یک میلیون بیست و دوهزار تومان در مناطق شهری بوده است. پوشاک زیر مردانه زنانه و بچه‌گانه بدلیل تماس مستقیم با پوست و تاثیر آن بر سلامتی انسان به عنوان بخش لاینفک مصرف مستمر و کم دوام‌تر دارای تنوع زیادی در طرح و نقش و مدل هستند. صنعت تولید پوشاکِ زیر پتانسیل مناسبی برای اشتغال نیروی انسانی ماهر بصورت سری کاری دارد، لذا ضروری است در این صنعت ضمن برنامه‌ریزی تولید بازار محور، به پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت و نظارت فرایندها از زنجیره تامین تا بازار و برندسازی در سطح ملی و بین‌المللی توجه ویژه‌ای کرد.

در ادامه خلاصه ای از طرح تولید انواع لباس های زیر آورده ایم. جهت مشاهده شرایط نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید لباس های زیر

طرح تولید لباس های زیر | معرفی محصولات

لباس‌ها و پک‌های لباس‌های زیر زنانه و مردانه و کودکان به دلیل الزام به رعایت بهداشت باید از بهترین پارچه‌های بافته شده تار و پودی از الیاف همانند پنبه و نخ طبیعی جهت حفظ سلامتی پوست و اعضا بدن انسان تولید شود.

این محصولات در شرایط پاکیزه حاکم بر کارگاه‌های صنعتی و محصولات بهداشتی تولید می‌شوند. هدف از تولید آن‌ها پوششی سالم و عاری از آلودگی و رافع اثر سوی تعرق پوست برای انسان می‌باشد. ضروری است لباس‌های زیر استفاده شده به دلیل تماس مکرر، تعدد تعویض و شستشو در طول زمان؛ جهت جلوگیری از ایجاد عفونت و بیمارهای پوستی مرتباً جایگزین شود. 

کدهای آیسیک صنعتی محصولات لباس های زیر وراحتی

نام کالا کد ISIC
پوشاك راحتي دوخته شده 1810312327
پوشاك راحتي زنانه و دخترانه 1810412328
پوشاك راحتي مردانه و پسرانه 1810412329
انواع لباس خواب زنانه و دخترانه، تاري پودي، دوخته شده 1810512339

تنوع طرح و رنگبندی این محصولات زیاد بوده و شامل انواع زیرپوش‌ها، شورت‌های مردانه، بچه‌گانه و زنانه و لباس‌های خواب است.

طرح تولید لباس های زیر | ویژگی‌های محصول  

در تولید لباس زیر به ویژگی‌های اصلی به شرح ذیل باید توجه شود.

1- لباس زیر به دلیل تماس مستقیم با پوست بدن و نقش کنترل برای دما و تماس با رطوبت پوست، باید به صورت بسته‌بندی تمیز و مناسب خریداری شود تا از انتقال عوامل بیماری‌زا در بدن جلوگیری شود.

2- لباس زیر حتی الامکان باید راحت و دارای نرمی و لطافت ناشی از جنس مرغوب الیاف و بافت پارچه با قابلیت جذب عرق و رطوبت سطح پوست علل الخصوص در زمانی که بدن فعالیت بدنی و ورزشی زیادی دارد باشد.

3- لباس زیر باید دارای ثبات در رنگ و طرح بوده و در هنگام شستشو رنگ‌دهی نداشته باشد.

طرح تولید لباس های زیر  | کالای جایگزین و مکمل محصول

این محصولات با ظهور تکنولوژی نوین ماشین آلات تولید و پارچه‌های حلقوی و کش بافت از جنس الیاف طبیعی و سنتتیک همانند پنبه و پلی استر با تکیه بر طراحی‌های نوین با استفاده از نرم‌افزار و کامپیوتر به لحاظ کیفیت، چاپ، رنگ و طرح ضمن داشتن تنوع بسیار گسترده کالای جایگزینی ندارد.

موارد کاربرد

البسه زیر مردانه، زنانه و بچه‌گانه به طور مستمر به عنوان زیرپوش مورد استفاده تمامی افراد قرار می‌گیرد. تعدد و زمان استفاده به دلیل آمیخته شدن با ترشحات و عرق بدن بسته به سطح رفاه و بهداشت جوامع و افراد متفاوت است. اما در حالت کلی این محصولات دارای عمر کم و قابلیت جایگزینی سریع‌تر از سایر پوشاک (به دلیل رعایت بهداشت شخصی) هستند.

طرح تولید لباس های زیر | دانش فنی و فرایند تولید

این صنعت علی‌رغم پیشرفته بودن تجهیزات برش، چرخ‌های دوخت، دستگاه‌های چاپ و تکمیل و بسته‌بندی در رده صنایع کارگربر هستند. انتخاب ظرفیت تولید اقتصادی و سطح تکنولوژی ماشین آلات جهت تولید انبوه و تنوع محصولات بستگی زیادی به توان سرمایه‌گذاری دارد. مراحل تولید انواع زیر پوش به شرح ذیل انجام می‌گیرد.

مرحله اول: طراحی محصول و انتخاب مواد اولیه

مهمترین بخش در تولید این محصولات با توجه به سلیقه، مد و خواستگاه جامعه هدف خریداران براساس سایز و نوع آن با طراحی محصولات و ساخت الگوهای برش شروع می‌شود. تیم کارشناسی پس از بررسی و قبول طراحی هماهنگی ساخت الگوهای برش را انجام می‌دهد. به طور هم‌زمان نوع، کیفیت الیاف و بافت پارچه، طرح و زنگ را بررسی، انتخاب و سفارش می‌دهد.

مرحله دوم: برش پارچه

پارچه‌های خریداری شده پس از انتقال بر روی میز برش توسط دستگاه طاقه بازکن گسترده شده و براساس الگوهای طراحی شده و برنامه‌ریزی تولید به وسیله دستگاه برش عمودی با ملحوظ داشتن کمترین ضایعات بریده و علامت‌گذاری می‌شود. قطعات بریده و علامت‌گذاری شده پارچه برای سری دوزی به مرحله بعد منتقل می‌شود.

مرحله سوم : لبه دوزی  و دوخت

قطعات برش خورده پارچه در این مرحله لبه دوزی و زیگزاگ شده و آماده دوختن به سایر قطعات منفله دیگر می‌گردد. فرایند تکه‌دوزی پارچه در خط تولید براساس ظرفیت و برنامه‌ریزی تولید توسط دوزندگان راستا و لبه دوز به صورت پشت سرهم تا مرحله کش دوزی دور کمر و تکمیل محصول به پیش می رود. تا زمانی که کار دوخت به پایان برسد، کش دوزی هم انجام می‌شود. اگر لازم به نوار دوزی با دوخت بدون درز باشد، از چرخ تای التراسونیک به تناسب طراحی محصول استفاده می‌گردد.

مرحله چهارم : چاپ و تکمیل و دوخت برند

لباس‌های زیر نیازمند چاپ براساس طراحی اولیه محصول به کارگاه چاپ منتقل و متناسب با تکنولوژی انجام فرایند چاپ و تکمیل روی محصولات انجام و فیکس شده و با اتو کشی و شکل دادن، محصول آماده بسته‌بندی می‌گردد.

مرحله پنجم:  بسته بندی        

جهت بسته‌بندی البسه تولید شده (شرت‌های زنانه، مردانه، بچه‌گانه، زیرپیراهن‌های مردانه و کودکان، ست لباس‌های شب و سوتین‌های زنانه) از دستگاه دوخـت با قابلیت انعطاف‌پذیری و بسته‌بندی انواع محصولات تولیدی به صورت تکی و جینی و مجهز به سیستم نمایش و دارای کنترل الکترونیکی استفاده می‌شود. در نهایت محصول فویل شده وارد جعبه‌های طراحی شده که دارای طرح محصول، برند، مشخصات شرکت و تاریخ تولید است.

مرحله ششم: انبار محصولات تولیدی

محصولات تولیدی براساس طبقه‌بندی و کدبندی محصول انبار شده و آماده ثبت خروج براساس سفارش داخلی یا صادرات می‌باشد.

طرح تولید لباس های زیر و راحتی | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز تولید انواع لباس زیر عبارت است از:

طاقه باز کن، میز برش و قیچی برش عمودی مناسب برش پارچه‌های حلقوی ظریف پنبه پلی استر، چرخ‌های اورلوگ پنج نخ، رینیگ آبشن، آبشن فول و ساکشن ناودان، راستا و دو پا دوز، زیگزاگ و لبه دوزهای صنعتی، چرخ‌های میان دوز فلات کینتکس، والتراسونیک خطی، چرخ‌های کش و نوار دوز، سیستم چاپ لوگو و برند روی پارچه، میز مکش، دیگ بخار و اتوهای بخار صنعتی، دستگاه بسته‌بندی حافظه‌دار دارای کنترل الکترونیک، سیستم مانیتورینگ خط تولید.

طرح تولید لباس های زیر | بررسی بازار و رقبا

در جهان 480 میلیارد دلار صادرات پوشاک دنیا درسال 2018 بوده است که سی درصد آن متعلق به کشور چین بوده است. 20 درصد کل واردات دنیا معادل 86 میلیارد دلار به آمریکا بوده است. صادرات ایران در سال 1397 به میزان 64 میلون دلار تخمین زده شد. در ایران به طور متوسط در سال 1397 مصرف پوشاک و کفش خانوارهای شهری سالانه حدود یک میلیون و بیست و دو هزار تومان و خانوارهای روستایی حدود 318 هزار تومان صرف خرید پوشاک و کفش بوده است. حجم کل بازار مصرف ایران حدود 20 هزار میلیارد تومانی برای پوشاک و کفش بوده است و هم اکنون با توجه به نرخ تورم بسیار بیشتر است. بخشی از این نیاز از طریق واردات و بخش متوسط تولید داخل تامین می‌شود. 

کل جوازهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی تولید انواع لباس زیر و راحتی کشور تا پایان سال 1398 تعداد 1662 مجوز است که از این تعداد 190  واحد صنعتی با ظرفیت 52366134 عدد البسه دارای پروانه بهره برداری هستند و تعداد 18 طرح در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد نیز در کشور وجود دارد که با پیش‌بینی ظرفیت اسمی 6494100 پوشاک راحتی و البسه زیر در کشور در حال ساخت و ساز می‌باشند.

  تعداد کل جوازها وپروانه های صنعتی کشور  لباس زیر و راحتی
1662
تعداد طرح های درحال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد لباس زیر و لباس راحتی
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
18 2199521 2119 6494100 عدد

 

پروانه بهر برداری تولید صنعتی لباس زیر  و لباس راحتی
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
190 589882 5152 52366134 عدد

 

کل جوازهای تاسیس پوشاک زبر راحتی و لباس زیر  کشور
تعداد طرح سرمایه پیش بینی اشتغال
1473 143131264 345569

طرح تولید لباس های زیر | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید لباس زیر و راحتی ظرفیت اقتصادی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 29 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 27 درصد بوده و در کمتر از 4 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است:

 

محصول ظرفیت
پوشاك راحتي زنانه و دخترانه 40000
پوشاك راحتي مردانه و پسرانه 40000
انواع لباس خواب زنانه و دخترانه، تاري پودي، دوخته شده 20000

                 

نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح مورد نياز جمع درصد
سهم شركت جاري شركا 15550 15550 54%
جمع سهم شركت 15550 15550 54%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 1100 1100 39%
كوتاه مدت 2000 0000 7%
جمع تسهيلات ريالي 13000 13000 46%
جمع سهم بانك 13000 13000 46%
جمع  كل 28550 28550 100%

 

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  1500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی 820 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 4400 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 24910
2 سرمایه گذاری  درگردش 3640
3 کل سرمایه گذاری 28550

 

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR(درصد) 26
دوره بازگشت سرمایه گداری انجام شده(سال) 9/3
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 48/3

 

طرح تولید لباس های زیر و راحتی | مزایای اجرای طرح

بخش زیادی از تولیدات لباس زیر و راحتی به صورت صنفی در کارگاهای کوچک مقیاس که دارای قیمت تمام شده و کیفیت پایین می‌باشد تولید می‌شود و بخشی هم وارداتی است. مزایای اجرای طرح به ترتیب عبارت است از:

  • اشتعال‌زایی بالای نیروی انسانی
  • امکان تامین مواد اولیه مرغوب در داخل کشور
  • امکان صادرات محصول با کیفیت به کشورهای هم‌جوار
  • قابلیت رقابت به لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده                 
  • منعطف بودن خط تولید
  • نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های تولید پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است. بررسی مهم‌ترين شاخص‌های اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید  البسه زیر و زیر پوش استاندارد را نشان می‌دهد. به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدی  برای ایجاد اين واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

کارشناسان کاردوک با بررسی همه جانبه و تجربه چندین ساله به شما در زمینه‌های مطالعه بازار، ایده‌های سرمایه گذاری، نوشتن طرح توجیهی ، اخذ مجوزهای لازم، خرید ماشین آلات، عارضه یابی و غیره خدمات ارائه می‌دهند. در صورتی که سفارش طرح و یا انجام پروژه خود را به کاردوک بسپارید، مشاوره رایگان خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح تولید لباس های زیر



:: برچسب‌ها: طرح تولید لباس های زیر ,
:: بازدید از این مطلب : 643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

سامانه ایرانیان اصناف ، سامانه ثبت نام اینترنتی جواز کسب و کار است. این سامانه این روزها برای صاحبان مشاغل، کارآفرینان و شرکت‌ها بسیار مهم است و هر نوع کسب و کاری که می‌خواهد فعالیت خود را شروع کند باید جواز کسب داشته باشد که این مهم از طریق سامانه ایرانیان اصناف صورت می‌گیرد. برای آشنایی با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه گرفتن جواز و امور اداری می‌توانید با کارشناسامرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سامانه ایرانیان اصناف

 

سامانه ایرانیان اصناف

اگر شما می‌خواهید هر نوع از کسب و کار از قبیل فروش محصولات غذایی تا فروش قطعات را آغاز کنید باید جواز کسب به دست آوردید. جواز کسب به کار شما وجهه قانونی می‌دهد و اجازه می‌دهد کار خود را شروع کنید. جواز مورد نظر شما از باید از مرکز امور اصناف و بازرگانان صادر شود. یادتان باشد برای شروع کسب و کار در یک حیطه مشخص فقط یکبار به شما جواز کسب می‌دهند. جواز کسب مدت دار است و در بازه زمانی یکساله تا پنج ساله ارائه می‌شود و شما می‌توانید در صورت نیاز دوباره آن را تمدید کنید. برای گرفتن جواز کسب از سامانه ایرانیان اصناف وقت را تلف نکنید، چون شما بدون داشتن جواز نمی‌تواند کار خود را به صورت قانونی آغاز کنید.

مراحل مورد نیاز برای دریافت جواز کسب از سامانه ایرانیان اصناف

ورود به سامانه ایرانیان اصناف

در مرحله اول شما باید به سایت ایرانیان اصناف مراجعه کنید، یعنی به این آدرس www.iranianasnaf.ir؛ سپس باید ثبت نام را انجام دهید. ثبت نام زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. بعد از اینکه ثبت نام را انجام دادید یک کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را نزد خود حفظ کنید.

ارائه اسناد مهم

در مرحله دوم شما باید کپی اسناد مهم مالکیتی خود را ارائه دهید. این اسناد شامل موارد زیر است؛ سند مالکیت، اجاره نامه رسمی (که باید این مورد را از دفترخانه‌های رسمی کشور تهیه کنید) و اجاره نامه عادی (که این مورد باید به صورت هلوگرامی و یا تایپی از مشاوران املاک دریافت شود) .

ارائه مدارک مهم

در مرحله سوم شما باید کپی کارت ملی(پشت و رو)، کپی شناسنامه از همه صفحات، کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی، شش قطعه عکس 3 در 4، کپی آخرین مدارک تحصیلی، کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی، گواهی فنی از مراکز معتبر مثل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گواهی صلاحیت فردی، انتظامی و ترافیکی از نیروی انتظامی منطقه از جمله مدارک مهم و مورد نیاز برای دریافت جواز کسب از سامانه ایرانیان اصناف است.

واریز مبالغ مورد نیاز برای دریافت مجوز کسب

شما باید مبالغی را واریز کنید. از جمله مبلغ 10 هزار تومان را باید برای حق تمبر به اداره امور اقتصادی و دارایی و مبلغ 5 هزار تومان برای انتقال پروانه کسب باید بپردازید. همچنین در مرحله آخر شما باید 10 هزار تومان برای صدور کارت پروانه کسب الکترونیکی از طریق سایت اصناف پرداخت کنید.

ارائه اصل مدارک

همچنین باید خاطر نشان کنیم که ارائه اصل تمامی مدارک به منظور تطبیق با تصاویر کپی آن باید ارائه شود تا خللی در روند صدور مجوز کسب شما ایجاد نشود.

پیگیری جواز کسب

بعد از اینکه شما همه مراحل را طی کردید، حالا باید منتظر باشید تا مراحل صدور توسط کارشناسان انجام شود. شما می‌توانید برای پیگیری روند کاری خود به سامانه مراجعه کرده و با کمک کد رهگیری که به هنگام ثبت نام به شما داده شده و یا شماره کارت ملی وارد شوید و از وضعیت جواز خود اطلاعات لازم را به دست آورید.

خدمات دیگر سامانه اصناف

سامانه اصناف فقط مجوز کسب و کار صادر نمی‌کند. این سامانه در زمینه‌های درخواست صدور پروانه کسب، درخواست تمدید پروانه کسب، درخواست تغییر نشانی پروانه کسب، درخواست تغییر رسته پروانه کسب، درخواست انتقال پروانه کسب به ورثه یا نماینده قانونی، درخواست اصلاح مشخصات فردی صاحب پروانه، درخواست تغییر صاحب پروانه کسب، درخواست مجوز محصولات دخانی، درخواست کارت اصناف المثنی، درخواست پروانه کسب المثنی و درخواست شعبه فروشگاه زنجیره‌ای فعالیت می‌کند.

پیگیری‌های مربوطه

خدماتی که این سامانه ارائه می‌دهد شامل یک سری از پیگیری‌های مهم نیز می‌شود. از جمله پیگیری ثبت نام، پرداخت آنلاین، پرداخت وجوه الزامی اتحادیه، جستجوی شناسه صنفی، جستجوی کد ملی، جستجوی کد پستی، ثبت مباشر در پروانه کسب، ثبت شریک در پروانه کسب، جستجوی مباشر، تامین مالی بازسازی و نوسازی بنگاه‌‍‌های صنفی تولیدی، پیگیری تامین مالی بنگاه‌های صنفی تولیدی، جستجوی مجوز محصولات دخانی بر مبنای شناسه صنفی و جستجوی مجوز محصولات دخانی بر مبنای کد ملی از طریق سامانه اصناف صورت می‌گیرد.

این سامانه یک راه ساده برای افرادی است که می‌خواهند مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند. لذا برای اینکه مراحل اداری جواز شما سریع‌تر صورت بگیرد بهتر است که از قبل نسبت به تهیه و تکمیل تمامی مدارک خود اقدامات لازم را صورت دهید. کارشناسان کاردوک به شما جهت گرفتن مجوزهای لازم خدمات ارائه می‎‌دهند. جهت دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

سؤالات متداول در مورد سامانه ایرانیان اصناف

برای افراد بالای 70 سال گواهینامه آموزشی به چه صورتی هست؟

برای همه لازم است که گواهی نامه آموزشی را از اتاق اصناف شهر مورد نظر خود دریافت کنند. اما افراد بالای 70 سال از گذراندن دوره‌های آموزشی معاف هستند.

هزینه آموزش‌های لازم چقدر است؟

هزینه آموزش‌های لازم مطابق مصوبه کمیسیون نظارت، مبلغ 30 هزار تومان می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه گرفتن جواز و امور اداری می‌توانید با کارشناسامرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سامانه ایرانیان اصناف

 



:: برچسب‌ها: سامانه ایرانیان اصناف ,
:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

از چه زمانی طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی مورد توجه قرار گرفت؟رشد سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات تمامی اشخاص، شرکت‌های بخش خصوصی و نهادهای دولتی را وادار کرده است که جهت معرفی و ارایه خدمات مرتبط با کالا و یا خدمات از طریق سایت های خود  در  بستر اینترنت   استفاده نمایند اینترنت با تبدیل ارتباطات محدود محلی و مستقیم به ارتباطات بیست و چهار ساعت نامحدود مجازی و جهانی، تمامی کسب و کارها و فعالیت‌های خدماتی، تولید، فرهنگی، ورزشی و اطلاع رسانی را مشتاق به استفاده از بستر خود نموده. سیمای سنتی تمامی کسب و کارها را با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر داده است. این بستر زمینه‌ای مناسب را برای دارندگان سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی فراهم کرده است. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی راه اندازی سامانه های اینترنتی را شرح داده‌ایم. برای دیدن انواع طرح توجیهی های نوشته شده توسط کارشناسان کاردوک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی

 

 

طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی | پیش نیازهای اجرای طرح

پیش نیاز اجرای این طرح توانایی مالی و شناخت کافی از سخت‌افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز راه‌اندازی و بهره‌برداری دیتا سنتر است. افرادی که در این حوزه قصد فعالیت دارند، باید ویژگی‌های زیر را دارا باشند.

علاقه مندی، توانایی مدیریت، امکان بکارگیری و تامین نیروی انسانی فنی متخصص آشنا با حوزه‌های شبکه و امنیت شبکه، نصب و راه‌اندازی و کانفیگ سویپچ‌ها، سرورها و فایر وال‌های مورد نیاز، مسلط به کار پنل‌ها، وب هاستینگ و مدیریت سرورها، بانک‌های اطلاعاتی و سیستم‌های عامل لینوکس و ویندوز و کار با انواع سیستم‌های مدیریت محتوی و ماژول‌های وب سرور و در نهایت توانایی به سرانجام رساندن این پروژه فناوری اطلاعات در زمانی کوتاه در سطح ملی و بین المللی.

طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی | خدمات جايگزين

اگر صاحبان سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی نخواهند از خدمات میزبانی استفاده نمایند، مجبور هستند تمامی هزینه‌های راه‌اندازی یک دیتا سنتر شامل ای پی اختصاصی، سویچ، تراکینگ شبکه، استوریچ بک آپ، سخت افزار امنیتی و نرم افزارهای مختلف مورد نیاز و نیروی انسانی نگهداری بیست و چهار ساعته و پهنای باند اینترنتی را تقبل نمایند که بسیار پر هزینه و قابل مقایسه با هزینه‌های بسیار کمتر استفاده از خدمات هاست و سرورهای اجاره ای نیست.

موارد استفاده ازخدمات هاستینگ

  • میزبانی سرویس‌های ویندوز با تامین پهنای باند اینترنتی مورد نیاز
  • میزبانی سرویس‌های لینوکس با تامین پهنای باند اینترنتی مورد نیاز
  • میزبانی بانک‌های اطلاعاتی
  • تامین گواهی امنیت، پشتیبان‌گیری، ارایه و نصب SSL 
  • میزبانی ایمیل‌های اختصاص
  • تامین سرویس‌های مازاد مورد نیاز میزبانی سایت‌ها و سامانه‌های بانک اطلاعاتی
  • فروش و ثبت دامنه

مراحل  راه اندازی مرکز ارایه خدمات هاست

1-تهیه بیزینس پلان و کنترل پروژ راه‌اندازی طرح تا زمان بهره‌برداری با توجه به نوسان شدید قیمت ها، هرچه زمان راه‌اندازی متناسب با توان سرمایه‌گذاری سریع‌تر باشد، پیش‌بینی‌های مالی، فنی و افتصادی به واقعیت نزدیک‌تر است.

2- طراحی و راه‌اندازی سایت و بلاگ متناسب با خدمات قابل ارائه به گونه‌ای که در محیط رقابتی و جستجو امکان دستیابی به رتبه مناسب فراهم گردد و تامین تیم تولید محتوی و وب مستر شرکت دارای مهارت کار با ابزارهای سئو

3- حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی، تولید و انتشار محتوی با لینک به سایت شرکت 

3- ثبت شرکت و اخذ مجوز فعالیت صنفی از اتحادیه کسب و کارهای مجازی، اخذ نماد اعتماد و درگاه بانکی

4- تامین نیروی انسانی و زیر ساخت‌های فیزیکی مورد نیاز دیتا سنتر و دفتر مرکزی شرکت و تجهیز آن

5- خرید سرورها، استوریج‌ها، سویچ و روترها و تجهیزات سخت‌افزاری دیتا سنتر

6- پیاده‌سازی تراکینگ شبکه، سیستم‌های مانیتورینگ، سنسورهای حفاظتی و عایق‌بندی کف، سقف و دیوارها

7- RAID، نصب و کانفیگ سیستم های عامل بانک‌های اطلاعاتی، ای ای اس و تنظیم سرویس‌های سرورهای ویندوز و لینوکس و راه‌اندازی سرورهای مجازی و اختصاصی مورد نیاز مشتریان به همراه کانفیگ سویچ و روترها و نرم‌افزارهای امنیتی بر اساس ip planning شبکه دیتا ستنر

8- تامین برق اضطراری و سیستم‌های برودتی، سیستم‌های حفاظتی و اطفا حریق دیتا ستنر

9- استارت بهره‌برداری دیتا ستنر و سایت اینترنتی همگام با پبشبرد استراتژی‌های بازاریابی و برندینگ شرکت براساس کیفیت مناسب‌تر و قیمت رقابتی

10- اخذ نمایندگی هاست‌های مستقر در خارج کشور

11- برنامه‌ریزی انجام خدمات و پشتیبانی 24 ساعته مشتریان و وظایف شرکت

مشخصات دستگاه‌ها و  تجهیزات مورد نیاز

1-دیتا سنتر دارای اکوستیک سقف کاذب ونور، کف آنتی استاتیک و دیوارهای عایق، تراکینگ و تجهیزات پسیو شبکه، سیستم‌های حفاظتی، تهویه، اطفا حریق، سنسور دما حرکت رطوبت، دوربین‌های امنیتی، برقگیر متصل به سیستم ارت، برق اضطراری و امکان اتصال به ژنراتور بیرونی

2-رک HP دارای روشنایی و تجهیزات پسیو، مانیتور متصل به KVM و رگلاتور برق داخلی جهت استفرار تجهیزات

3- سرورهای HP G9، تجهیزات اکتیو شبکه، استوریج، سوبچ، روتر، مودم‌ها، اکسس پوینت، سویچ و کانکتورهای فیبر نوری

4– فایر وال وUTM  فورتی نت مدیریت مخاطرات امنیت شبکه

5- سیستم مانیتورینگ شبکه و کاربران 

6– تجهیزات تراکینگ دیتا مخابرات و برق شبکه

7- نرم افزارهای مورد نیاز سیستم‌های عامل، پانل‌های مدیریت هاست، مانیتورینگ، اتوماسیون اداری مالی و لایسنس‌های مورد نیاز

طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی | بررسی  وضعیت بازار و رقبا

از کل واحدهای صنفی کشور تعداد 381 بنگاه صنفی دارای مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی در حوزه ارایه خدمات در محیط اینترنت و فضای مجازی با مشخصات ذیل مشغول به فعالیت هستند.

در بررسی به عمل آماده از صد سامانه ارایه دهنده خدمات هاستینگ کشور تعدادی بدون داشتن زیرساخت فیزیکی به عنوان نماینده هاست‌های خارجی مشغول فعالیت بوده و کمتر از یک چهارم آن‌ها در فضای مجازی دارای رتبه و رنکینگ نسبتاً مناسب در موتورهای جستجو هستند و سامانه‌های راه‌اندازی شده آن‌ها به لحاظ فنی و تولید محتوی و قابلیت ارایه خدمات در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند.

این درحالی است که براساس آمار نزدیک به دومیلیارد وب سایت موجود در جهان، تنها چهارمیلیون آن فعال می‌باشد و ایران به عنوان کشوری رو به رشد در حوزه فناوری اطلاعات بر اساس آمار مرکز ثبت دامنه‌های ایران تعداد 1258087 دامنه فعال فقط با پسوند .ir را دارا می‌باشد. اگر به این آمار سایت‌های فعال با پسوند   .COM و سایر پسوندها را نیز بیفزاییم با حجم بسیار بالایی از بازار سامانه‌های ایتنرنتی رو به افزایش مواجه هستیم که نیازمند تامین خدمات و زیرساخت‌های میزبانی سامانه‌های خود هستد.

تعداد کل 2,739,044  واحدهای صنفی  با اشتعال 6,847,610  نفر در کشور
واحدهای صنفی در حوزه خدمات مجازی و اینترنتی
نوع فعالیت کد آیسیک تعداد
خدمات کامپیوتری بصورت اینترنتی 642116 42
عرضه انواع خدمات  در فروشگاههای مجازی 521124 193
انجام امور اینترنتی بصورت سفارشی (خدمات) 642117 12
عرضه  خدمات در یک گروه خاص در فروشگاههای مجازی 521125 134
چمع 381

 

طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی | سرمایه گذاری مورد نیاز

در بررسی هزینه‌های راه‌اندازی مرکز خدمات هاستینگ در فاز اول در یک محل اجاره تنها قیمت تامین زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری سامانه ملاک نیست، بلکه توجه به نیروی انسانی کارآمد و کیفیت ارایه خدمات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دقت کنید میزان سرمایه‌گذاری در این طرح بستگی زیادی به مهارت مدیریت و شناخت دقیق و واضح از نیازمندی‌های فنی حوزه فناوری اطلاعات دارد. این میزان سرمایه‌گذاری با توجه به تجربه و تخصص صاحبان بنگاه اگر صورت نپذیرد، می‌تواند افزایش یافته و قیمت تمام شده خدمات را بالا ببرد. بر اساس مطالعات انجام شده راه‌اندازی سامانه ارایه خدمات هاستینگ در فاز نخست سال جاری با احتساب خرید و تجهیز و محل استقرار اجاره‌ای 18771 میلیون ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و دوره برگشت سرمایه سه سال سرمایه خواهد بود.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زیربنای  بنگاه 110 متر مربع
2 دستگاهها وسخت افزار(اکتیو و پیسو) 15110 میلیون ریال
3 نرم افزاری و لایسنس 920 میلیون ریال
4 کارکنان رسمی 8 نفر
5 همکاران فریلنسر(تولید محتوی) 8 نفر

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 18,771
2 سرمایه گذاری  درگردش 555
3 کل سرمایه گذاری 19,326

 

   شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 34 درصد
دوره برگشت سرمایه گذاری 3/01
درصد فعالیت در نقطه سربسر 51

 

طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی |  مزایای اجرای طرح

با توجه به نیاز به خدمات فناوری اطلاعات در میزبانی بانک‌های اطلاعاتی و سایت‌های ایتنرنتی در کشور و حتی کشورهای همسایه راه‌اندازی سامان ‌هاستینگ و خدمات مرتبط مزایایی بشرح ذیل دارد:   

  • امکان تطبیق میزان سرمایه گذاری براساس تخصص و توان مالی صاحبان بنگاه
  • تطبیق فعالیت با روند پبشرفت فناوری اطلاعات در جهان
  • قابلیت رقابت منطقه‌ای در سطح ملی و منطقه‌ای و امکان اخذ نمایندگی و واگذاری نمایندگی
  • امکان راه‌اندازی در بیشتر شهرهای کشور در صورت تامین زیرساخت‌های فیزیکی، ایتنرنت و انرژی

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح

  • امکان سنجی و نوشتن طرح توجیهی فنی اقتصادی و تحلیل آن با استفاده از نرم‌افزار کامفار با توجه به وضعیت متقاضی
  • ارایه مشاوره انتخاب سخت افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز
  • تامین نیروی انسانی مورد نیاز پیاده‌سازی طرح
  • مشاوره تولید محتوی و وب مستر 
  • مشاوره تامین زیرساخت‌ها و تراکینگ شبکه مورد نیاز

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی



:: برچسب‌ها: طرح راه اندازی سامانه های اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 896
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بسته بندی عسل با توجه به نیاز بازار و حضور در بازار رقابتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در طرح بسته بندی عسل طبیعی، تمامی جوانب پروژه جهت دارا بودن توجیه اقتصادی و نحوه اجرای پروژه مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی ایران به لحاظ رتبه‌بندی تعداد کلونی‌ها و میزان تولید عسل در زمره چند کشور اول دنیا است. در ایران متوسط تولید عسل به ازای هر کلونی حدود 11تا12 کیلوگرم عسل در سال می‌باشد که در قیاس بین‌المللی شرایط مناسبی ندارد، چرا که در کشورهای پیشرفته متوسط تولید بالای 30 کیلوگرم از هر کلونی است. ایران از نظر میزان تولید در جایگاه دهم و از نظر تعداد کلونی در جایگاه هفتم دنیا را دارد و با این مقدار تولید تنها 5درصد تولید دنیا را در دست دارد.

با توجه به بررسی‌های به عمل آمده تولید و بسته‌بندی عسل توجیه اقتصادی داشته و محل مناسبی جهت سرمایه‌گذاری است. در ادامه خلاصه‌ای از طرح‌توجیهی بسته‌بندی این محصول ارائه شده است. جهت مشاهده مشخصات طرح توجیهی های کاردوک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : طرح توجیهی بسته بندی عسل

 

 

طرح بسته بندی عسل | معرفی محصول

عسل محصول غذایی معطر، شیرین، غلیظ و چسبناکی است که توسط زنبور عسل از شهد و گرده گل و گیاهان، نباتات و درختان جمع آوری و تغییر شکل یافته و در کندوهای ساخت شده از موم ذخیره می‌گردد. این ماده ترکیبی از ساکاروز، مواد معدنی و آب با ارزش غذایی بسیار زیاد می‌باشد. به لحاظ صنعتی بسته بندی و فرآوری عسل دارای کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی به شرح ذیل است. در این طرح بسته‌بندی عسل کوچک مقیاس برای مصارف تک نفره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

محصول کد کد تعرفه گمرکی
فرآوري عسل طبيعي 1549412529 040900

 

 

عسل طبيعي پروبيوتيك 1549412619
 عسل طبيعي 15492230
بسته بندي عسل 15492232
 جداسازي عسل ازموم 15492231
بسته بندي عسل 7495412370

طرح بسته بندی عسل | ویژگی و استانداردها  

به دلیل وجود انواع مختلفی از عسل‌های تقلبی در بازار، تشخیص ویژگی‌ها و استاندارد محصول عسل طبیعی و بسته بندی آن بسیار الزامی است. برای تشخیص ویژگی‌ها و روش‌های آزمون، اندازه گیری میزان قندها، هیدروکسی متیل فوفورال و گلیسرول موجود در عسل به روش‌های کروماتوگرافی، فتومتری و آنزیمی استاندارهای شماره 11132 و 12048 و 12187 و A1-92 تدوین و مصوب شده است. رعایت الزامات مصوب استاندارد و ضوابط اداره نظارت غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  جهت گرفتن پروانه ساخت، تامین و تضمین کیفیت مطلوب محصول و یکسان بودن ویژگی‌های کیفی و بسته‌بندی مورد نظر مشتریان الزامی و پیش نیاز اصلی مجوز شروع تولید بسته بندی عسل است.

طرح بسته بندی عسل | کالاهای جايگزين

عسل‌های فله‌ای به صورت‌های مختلف رقیب اصلی عسل‍‌های کوچک بسته‌بندی شده می‌باشند. به دلیل وجود انواع عسل نامرغوب و تقلبی فراوان، این گونه کالاها علی رغم ارزان بودن بدلیل عدم تامین اطمینان از سالم بودن محصول، رقبای مناسبی برای عسل‌های دارای مجوزهای بهداشتی تولید و با کیفیت تضمین شده توسط استاندارد و دارای پروانه ساخت بهداشتی محصول نیستند.

لذا بسته‌بندی‌های یک نفره نه نتها امکان خرید به اندازه نیاز مصرف وعده‌ای را برای مشتریان هم‌زمان با رعایت اصول بهداشت فردی در مصرف آن را کاملاً تامین می‎نماید؛ بلکه سرویس‌دهی به مصرف کننده به دلیل قرارگیری عسل در ظرف یک‌بار مصرف بسته‌بندی شده را، هم سر سفره غذا و هم نگهداری و توزیع آن را در شبکه خرید و فروش بسیار ساده‌تر می‌نماید.

طرح بسته بندی عسل | موارد کاربرد

عسل بسته‌بندی شده استاندار و دارای پروانه ساخت بهداشتی در هتل‌ها، منازل، رستوران‌ها به عنوان یک ماده غذایی مکمل و مغذی در سر سفره‌های غذا برای مصرف قرار می‌گیرد. مزیت بسته‌بندی مناسب عسل طبیعی در ظروف یکبار مصرف با کیفیت امکان صادرات آن را نیز مهیا می‌سازد.

طرح بسته بندی عسل |دانش فنی و فرایند بسته بندی

در ابتدا عسل خریداری شده از تولیدکنندگان پس از طی آزمایشات کنترل کیفیت استاندارد طبیعی و مرغوب به مخزن ذخیره منتقل می‌شود و از این تانک جهت بسته‌بندی در شرایط کاملاً بهداشتی به دستگاه الکتروفورمینگ پر کن و سیل محصول منتقل می‌شود. در این دستگاه ورق پلیمری از جنس PSیا PET با استفاده از دمای مناسب و متناسب با نوع پلیمر تخت فشار و وکیوم هوای فشرده با کشش مکانیکی به دورن قالب فرم‌دهنده ظرف بسته بندی عسل فرو رفته و شکل آن را به خود می‌گیرد.

ورق پس از فرمینگ به شکل ظرف‌های مورد نیاز به صورت ردیفی به سمت محل نازل پرکن که دارای کنترل وزن متناسب با ظرفیت ظرف یکبار مصرف است، هدایت می‌شود. ظرف‌ها به صورت ردیفی پر شده در دستگاه به سمت سیل و نصب پوشش بالایی از جنس فویل آلومینیوم یا فویل پلیمری که از قبل آماده شده هدایت و بر اثر حرارت و فشار مکانیکی به صورت دقیق برروی ظرف‌های پرشده دربندی می‌گردد. عسل‌های بسته‌بندی شده در ظروف ردیفی به بخش برش جهت جداسازی ظروف پر شده منتقل و در نهایت به جعبه‌های حاوی عسل‌های صد عددی منتقل می‌شود. 

طرح بسته بندی عسل | بررسی بازار و رقبا

درکشور تعداد 1243 جواز و پروانه بهره‌برداری در سال 1389 برای بسته‌بندی و فرآوری عسل صادره شده است که از این تعداد 187 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری تولیدی به میزان 81041 تن عسل بسته بندی شده را دارند  و 1000 تن ازمحصول تولیدی را به ارزش 5/5 میلیون دلار به کشورهای  عراق، افعانستان، امارات متحده، مالزی، چین، ترکیه و آذربایجان صادر نموده اند.

این میزان صادرات معادل 0/06 درصد کل صادرات عسل در جهان را در اختیار ایران قرار داده است. تعداد جوازهای تاسیس صادره با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد 50 طرح با پیش بینی فعال‌سازی ظرفیت آتی 13366تن در کشور نیز وجود دارد. بررسی‌های آماری میزان عرضه و تقاضا و واردات و صادرات در سطح ملی و بین المللی ظرف 5 سال گذشته و پیش بینی روند برای 5 سال آینده با دید محصول با کیفیت صادرات محور، مبنای توجیه‌پذیری طرح در ظرفیت اقتصادی و در یک شفیت کاری است.

تعداد  کل چوازها و پروانه های صادره کشور  :            1243
جواز تاسیس های بالای 60 درصد پیشرفت کشور
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
50 2644337 1837 13366 تن
واحدهای بسته بندی عسل کشور  دارای پروانه بهره برداری
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
187 4063221 11517 81041 تن

 

طرح بسته بندی عسل | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد بسته‌بندی عسل در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 29 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 34 درصد بوده و در 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید 210 تن در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   1500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 800 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 8300 میلیون ریال

 جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 22638
2 سرمایه گذاری  درگردش 7332
3 کل سرمایه گذاری 29970

                                    

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 34
دوره برگشت سرمایه 3/05
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 32/8

طرح بسته بندی عسل | مزایای اجرای طرح

کشور ایران به لحاظ ضرورت تولید عسل طبیعی با کیفیت دارای مزیت نسبی برای تبدیل این فرصت به مزیت رقابتی مبتنی بر تکنولولوژی پیشرفته صنایع بسته بندی، مدیریت و تامین منابع انسانی کارآمد است. بسته‌بندی عسل طبیعی در ظروف یکبار مصرف استفاده تک نفره از مزیت‌های ذیل برخوردار می‌باشد.

  • ایجاد افزوده بیشتر با بسته بندی عسل
  • امکان صادرات این استاندارد دارای پروانه ساخت بهداشت
  • حمل ونقل، نگهداری و مصرف ساده‌تر نسبت به عسل فله
  • اطمینان مشتریان و مراکز مصرف عمده براساس مجوزهای صادره تضمین کیفیت عسل بسته‌بندی شده
  • قابلیت تولید به صورت کاملا اتوماتیک و بهداشتی
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآورهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی آن با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert، وضعيت قابل قبولی را برای طرح بسته‌بندی عسل‌های یک نفره با کیفبت نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور  می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

کارشناسان کاردوک با بررسی همه جانبه و تجربه چندین ساله به شما در زمینه‌های مطالعه بازار، ایده‌های سرمایه گذاری، نوشتن طرح توجیهی ، اخذ مجوزهای لازم، خرید ماشین آلات، عارضه یابی و غیره خدمات ارائه می‌دهند. در صورتی که سفارش طرح و یا انجام پروژه خود را به کاردوک بسپارید، مشاوره رایگان خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی بسته بندی عسل



:: برچسب‌ها: طرح بسته بندی عسل ,
:: بازدید از این مطلب : 849
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تهیه طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی در چه زمانی اولویت صنعتی پیدا می کند؟ آیا تولید البسه بیمارستانی فقط در بازه‌های زمانی خاصی مورد توجه قرار می‌گیرد؟ وجود تنوع و مصرف مستمر البسه بیمارستانی زمینه مناسبی برای تولید انبوه صنعتی پیدا کرده است. این بازار بزرگ دارای الزاماتی است که سرمایه‌گذاری را به سمت تولید انبوه صنعتی کالای با کیفیت هدایت می‍‌سازد. تسهیل فرایند نظارت و بازرسی و تشکیل پرونده از طریق پرتال imed.ir شرایط مطلوبی برای تولیدکنندگان و متقاضیان صدور پروانه ساخت و گواهی فروش البسه پزشکی ایجاد کرده است. اگر تولید کنندگان بتوانند کیفیت محصولات‌شان به حدی برسانند که مورد قبول سایر کشورها نیز باشد، می توانند صادرات برون مرزی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی البسه بیمارستانی

 

 

 

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی | معرفی محصولات      

لباس‌ها و پک‌های یکبار مصرف بیمارستانی محصولاتی هستند که ضمن سادگی و راحت بودن موجب جلوگیری از سرایت آلودگی در محیط‌های بهداشتی و بیمارستانی می‌شود. به دلیل استفاده از منسوجات بدون بافت در تولید به صورت کوتاه مدت قابل استفاده هستند. این محصولات در شرایط پاکیزه حاکم بر کارگاه‌های صنعتی محصولات بهداشتی، تولید و استریل می‌شوند و هدف از تولید آن‌ها پوششی سالم و عاری از آلودگی برای بیماران، کارد پزشکی و خدماتی بیمارستان‌ها می‌باشد. به گونه ای که پس از هر بار استفاده و آلوده شدن، تعویض و پوشش سالم و استریل باید جایگزین شود. این محصولات به لحاظ صنعتی دارای کدهای آیسیک به شرح ذیل هستند.

همچنین می توانید جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی | کدهای  آیسیک

نام کالا کد ISIC
البسه يكبارمصرف بيمارستاني 18101235
انواع پوشش و لباس بيمارستاني يكبار مصرف 3311413570
لباس  بيمارستاني 18101232

تنوع این محصولات زیاد بوده و شامل انواع لباس‌های چند تکه مورد استفاده در مراکز درمانی و تشخیص پزشکی همانند پوشش کامل پزشکان، جراحان  و کادر اتاق عمل و  بیماران می‌شود. این پوشش شامل پوشش کامل و روپوش‌های پزشکی، شلوار و گان بیمار، پیراهن، کاور کفش، کلاه و پک‌های استریل جراحی، ملحفه، زیرانداز و روبالشی یکبار مصرف بیمار است.

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی | ویژگی‌های محصول

البسه یکبار مصرف محیط‌های درمانی و بهداشتی از منسوجات ویژه‌ای هستند که در فرایند تولید آن‌ها به جای بافت تار و پودی و نساجی نخ به شیوه و تکنولوژی ویژه دیگری ساخته می‌شوند. این محصولات از به هم آمیختگی منظم، تحت فشار حرارت با استفاده از مواد شیمیایی اتصال دهنده الیاف و فیلامنت‌ها تولید شده و بر پایه پلیمرهای های خاص (همانند پلی پروپیلن، پلی استر و هیدروفیل) بدون بافت به همدیگر اتصال یافته اند.

این روش قیمت تمام شده تولید این نوع محصولات را به عنوان مواد اولیه البسه یکبار مصرف بسیار پایین می‌آورد. این نوع پارچه‌ها با توجه به نوع مصرف در رنگ‌ها و در گرماژهای مختلقی تولید می‎شود. این نوع پارچه‌ها قابلیت جلوگیری از انتقال میکروارگانیسم‌های آلوده کننده را دارد.

طراحی و دوخت

تولیدکنندگان نیز به دلیل ویژگی‌های این نوع پارچه قادرند طراحی و دوخت و تکمیل این محصولات را بسیار ساده تر از تولید البسه تار و پودی و با سرعت و ظرفیت بیشتری انجام دهند. همچنین امکان استفاده از تکنولوژی‌های نوین با کیفیت و سریع التراسونیک در دوخت و تولید محصولات خود را دارند. پارچه‌های اسپان باند به ضمن نرم و محکم بودن قابلیت نفود گاز استریل کننده داشته و با توجه به نوع محصول و نیاز هم به صورت دوخته شده و هم به صورت پوشش داده شده لامینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بخشی از محصولات به دلیل نیاز به کیفیت بالاتری از ایزولاسیون و نفودپذیری محصول از پارچه‌های بدون بافت چند لایه (همانند پارچه‌های sms) برای تولید البسه و پک‌های اتاق عمل استفاده می‌شود. وجود لایه‌های میانگین در این ماده اولیه البسه، استاندارد مورد نظر حفظ بهداشت و جلوگیری از نفوذ میکروارگانیسم‌ها در محیط بهداشتی مورد استفاده را از زمان استریل شدن تا انتقال پک‌ها به اتاق عمل تامین می‌نماید.

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی | کالای جایگزین و مکمل

این محصولات با ظهور تکنولوژی نوین تولید پارچه‌های بدون بافت رقیب مناسبی برای پارچه‌های تار پودی، هم به لحاظ قیمت تمام شده و هم به لحاظ امکان فنی ساده‌تر و ایجاد تنوع در لایه‌های مختلف پارچه‌ها براساس نیازهای بهداشت فراهم نموده است. پارچه‌هایی مانند بافت اسپان باند جزء پارچه‌های یکبار مصرفی هستند که هم به دلیل قیمت و هم به دلیل کیفیت  و  قابلیت بازیافتی، آن را به عنوان محصولی موجه به لحاظ اقتصادی و فنی برای تولید البسه مراکز درمانی تبدیل کرده است. ضمناً تولید کننده البسه بیمارستانی با این نوع پارچه‌ها به لحاظ  طراحی، برش، دوخت، تکمیل و استریل ساده‌تر است.

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی | موارد کاربرد

البسه یکبار مصرف بیمارستانی در تمامی بخش‌های مراکز درمانی، بهداشتی، آزمایشگاه‌ها، برای پوشش بهداشتی پرسنل کادر پزشکی، بهداشت، درمان، خدمات بیمارستانی، بیماران و جهت تهیه پک‌های حفاظتی مختلف مورد نیاز اتاق های عمل کاربرد دارد.

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی |دانش فنی پروژه و فرایند  تولید

سطح اتوماسیون و کنترل کیفیت سیستماتیک خط تولید انواع البسه یکبار مصرف مراکز درمانی و بهداشتی به تناسب توان سرمایه گذاری جهت فراهم آوردن امکان تولید انبوه و تنوع محصولات با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و اتوماتیک متفاوت است. مراحل تولید پوشاک و پک‌های یکبار مصرف به شرح ذیل انجام می‌گیرد.

مرحله اول: طراحی

برای تمامی محصولات براساس سایز و نوع آن توسط طراحان کارخانه الگوهای تولید طراحی و ساخته می‌شود.

مرحله دوم : برش پارچه

پارچه‌های خریداری شده پس از انتقال توسط دستگاه طاقه بازکن بر روی میز برش گسترده شده و بر اساس الگوهای طراحی و برنامه‌ریزی تولید برش داده می‌شود. برش‌های پارچه توسط دستگاه برش برقی صورت می‌پذیرد. برش‌های ایجاد شده تجمعی روی رول شیت‌های پارچه به گونه‌ای است که کمترین ضایعات مواد اولیه را داشته باشد.

مرحله سوم : لبه دوزی  و دوخت

تعدادی از قطعات برش خورده پارچه در این مرحله لبه دوزی شده و آماده اتصال به سایر قطعات می‌گردد. تکه‌های گان، روپوش، شلوار و محصولاتی از این دست از تکه دوزی تا تبدیل به محصول کامل، توسط چرخکاران راستا یا لبه دوز به صورت زنجیروار دوخته می‌شود. در صورت نیاز کش دوزی هم می‌شود تا رمانی که کار دوخت به پایان برسد.

مرحله چهارم:  آماده سازی و دوخت التراسونیک

تعدای از البسه محیط‌های بیمارستانی برای الزام به رعایت حداکثری استاندارد و جلوگیری از نفود عفونت و میکروارگانیزم‌های بیماری‌زا لازم است یک تکه و بدون درز تولید شود. در این گونه موارد برای اتصال تکه پارچه‌های اسپان باند یا اس ام اس به همدیگر از دوخت استراسونیک که نوعی جوش یکپارچه قطعات بهم دیگر است، استفاده می شود.  در این روش عملیات دوخت بدون نخ و سوزن و با استفاده از تکنولوزی التراسونیک در شرایط ایجاد حرارت ناشی از امواج مافوق صوت و اعمال فشار همزمان شرایط اتصال و دوخت مستحکم الیاف تکه پارچه‌های بدون بافت به همدیگر با کیفیت  مناسب و سرعت بالا به وجود می‌آید.

مرحله پنچم: تولیدات اتوماتیک

تولید بخشی از محصولات یکبار مصرف بیمارستانی همانند کلاه، کاور آستین، کاور کفش را می‌توان با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک بدون دخالت دست از آماده سازی، برش و دوخت تا مرحله بسته‌بندی به صورت پیوسته انجام داد.

مرحله ششم : بسته بندی         

البسه تولید شده شامل شلوار، پیراهن، کلاه، کفش، گان جراحی، روتختی، روبالشی و پک‌های جراحی می‌شود. جهت تهیه بسته‌بندی نهایی از دستگاه دوخـت با قابلیت انعطاف پذیری بسته بندی انواع محصولات تولید بکبار مصرف و مجهز به سیستم نمایش و دارای مرکز کنترل الکترونیکی  PLC استفاده می‌شود.

مرحله هفتم : استریل کردن

برای استریل کردن پک‌های تولیدی از دستگاه استریل حاوی گاز اتیلن اکساید (به دلیل قابلیت نفور بخار حاصل از آن در پک‌های تولیدی) استفاده می‌شود.         

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز تولید انواع البسه یک بار مصرف بیمارستانی عبارتند از:

دستگاه طاقه بازکن و قیچی برش عمودی، چرخ‌های دوخت و دوز صنعتی لبه و راستا دوز دستگاه‌های دوخت و پرداخت التراسونیک نقطه‌ای و خطی، پارچه اسپان باند و اس ام اس، دستگاه‌های تولید اتوماتیک محصولات، دستگاه بسته‌بندی دارای حافظه و کنترل دیجیتال، دستگاه و اتاقک استرلیزاسیون، سیستم مانیتورینگ و کنترل کیفیت خط تولید.

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی | بررسی بازار و رقبا

لباس و پک‌های یکبار مصرف پزشکی ساخته شده از پارچه‌های بدون بافت عمدتاً در حوزه بهداشت و درمان مورد مصرف قرار می‌گیرد. این محصول به ‌دلیل بهداشتی بودن، قابلیت بازیافت، قیمت مناسب نسبت به سایر کالاهای مشابه تار و پودی هم در بازار داخلی و هم در صادرات کشورهای همسایه (عراق، ترکیه، پاکستان و افعانستان) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کل جوازهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی البسه یکبار مصرف کشور تا پایان سال 1398تعداد 431 فقره است که از این تعداد 157 واحد به تولید رسیده و با ظرفیت133844786 عدد البسه دارای پروانه بهره برداری هستند.  تعداد 27 طرح در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد نیز  در کشور وجود دارد که با ظرفیت اسمی  15654000 عدد البسه بیمارسمانی در کشور در حال ساخت و ساز می‌باشند.

            تعداد کل چواز تاسیس های صادره تولید البسه بیمارستانی یک بار مصرف

274

تعداد طرح های درحال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد البسه بیمارستانی بکبار مصرف
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
27 511536 685 15654000 عدد

 

 

پروانه بهر برداری تولید پوشاک یکبار مصرف بیمارستانی کشور
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
157 1007392 3041 133844786 عدد

 

طرح توجیهی تولید البسه بیمارستانی | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید البسه بیمارستانی با ظرفیت در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود  48 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 43 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است:

محصول ظرفیت 
پک لباس بیمار 1100000
پک  لباس جراحی استریل 900000
کاور کفش 2000000
پک های عمل جراحی  استریل 200000
ملحفه و رو بالشی منسوح نیافته 2000000
شان یکبار مصرف استریل 800000

                 

نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح مورد نياز جمع درصد
سهم شركت جاري شركا 21,659 21,659 44%
جمع سهم شركت 21,659 21,659 44%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 20,100 20,100 41%
كوتاه مدت 7,000 7,000 14%
جمع تسهيلات ريالي 27,100 27,100 56%
تسهيلات ارزي 0 0 0%
جمع سهم بانك 27100 27100 56%
جمع  كل 48,759 48,759 100%

 

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   1200 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی 615 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 8700 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 36,428
2 سرمایه گذاری  درگردش 12,330
3 کل سرمایه گذاری 48,759

 

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR(درصد) 43
دوره بازگشت سرمایه گداری انجام شده(سال) 3
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 34/3

مزایای اجرای طرح

مصرف مستمر و روز افزون کالاهای پزشکی هم در شرایط عادی و هم در شرایط همه‌گیری اپیدمی‌های بیماری‌زا به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های بهداشت و درمان کشور درآمده و البسه و پک‌های یکبار مصرف با توجه به مزیت داشتن تولید مواد اولیه و تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کشور به موازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی جهت سرمایه گذاری دارد.

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارائه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. بررسی مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده؛ وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید البسه استاندارد یکبار مصرف بیمارستانی نشان می‌دهد.

جهت مشاوره اخذ مجوزهای تولید این محصول و برای تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی البسه بیمارستانی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید البسه ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()