نوشته شده توسط : کاردوک

آیا به طرح تولید تجهیزات خانه هوشمند نیازمندید ؟ خانه هوشمند به زبان ساده خانه ای است که میان لوزم الکترونیکی آن یک ارتباط یکپارچه وجود دارد. تجهیزات هوشمند رویای داشتن یک خانه رویایی و حتی تخیلی را فراهم می کند. خانه هایی که حتی اگر فرد در آن حضور نداشته باشد، بتواند به واسطه گوشی تلفن همراه خود کنترل از راه دور داشته باشد. این روز ها با پیشرفت تکنولوژی احساس هر بیشتر مردم برای داشتن خانه ای هوشمند بیش از پیش احساس می شود. اگر شما قصد راه اندازی یک کسب و کار در زمینه تولید تجهیزات خانه هوشمند را دارید توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید همچنین برای طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند می توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

 

 

 

معرفی محصول تولید تجهیزات خانه هوشمند

زندگی انسان در حال حاضر به گونه ای پیش می رود تا همه چیز هوشمند شود، به طوری که در ایران نیز تا حدودی مردم به هوشمند کردن خانه های خود اهمیت می دهند که پیش بینی می شود در سال های آتی افراد بیشتری برای هوشمند سازی خانه خود اقدام نماییند.

شاید شنیدن نام تجهیزات خانه هوشمند، یادآور کالاهای لوکس و بروز کردن خانه باشد، اما این طرح ضمن اینکه این دو مورد را به همراه دارد، باعث بهینه سازی در مصرف انرژی نیز می شود. در خانه هوشمند کنترل تمامی موارد شامل روشنایی، سیستم‏ های امنیتی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، خدماتی مانند آبیاری گل و گیاه، کنترل در ورودی و باز و بسته ‏شدن در پارکینگ، سیستم اعلام حریق و تشخیص حضور و سیستم امنیتی، دزدگیر، سیستم صوتی و تصویری و سینمای خانگی، کنترل و باز و بسته‏ شدن پرده‏ ها و کرکره‏ ها، قطع و وصل‏ شدن برق پریزهای ساختمان از راه دور  و … از راه دور امکان پذیر است. حتی می توانید برنامه ای برای کنترل آن ها داشته باشید که پس از خروج شما از منزل چه اتفاقاتی بیفتد.

برای هوشمند سازی خانه ها، نیاز به برخی تجهیزات شامل  کیت ها، سنسورها، برخی لوازم تجهیزات از جمله دزدگیر اماکن و .. می باشد که از اصلی ترین ملزومات هوشمند سازی منازل است. با توجه به اینکه اکثر این تجهیزات وارداتی هستند، تولید آن ها در داخل کشور با توجه به آینده ای این بازار می تواند بسیار پرسود باشد.

مزایای کلی طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

از جمله مزایای طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

مدیریت انرژی

هوشمند سازی خانه باعث کاهش مصرف انرژی می شود. چراکه شما قادر هستید تجهیزات برقی منزل‌تان را با گوشی و یا تبلت و یا پنل هایی که مربوط به تجهیزات هوشمند سازی خانه است، کنترل کنید.

از دیگر مزیت های خانه هوشمند چه در زمانی که در خانه هستید و چه در زمانی که خارج از خانه‌تان می باشید، بتوانید سیستم روشنایی، سرمایشی و گرمایشی منزل‌تان را تنظیم و به شکل هوشمند کنترل کنید.

تضمین ایمنی

با استفاده از تجهیزات هوشمند سازی خانه، در واقع ایمنی خانه نیز تضمین می شود. در خانه های هوشمند از سنسور تشخیص نشتی آب، سنسور تشخیص دود و گاز های سمی و شهری، سیستم اطلاع رسانی SOS و … استفاده می شود که می تواند شما را از خطرات احتمالی مطلع کند و ایمنی شما را تضمین نماید.

کاهش هزینه ها | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

امروزه افراد زیادی با تکنولوژی هوشمند سازی خانه  آشنایی دارند اما تصور می کنند که این کار صرفه و توجیه اقتصادی ندارد. اما نکته ای که در مورد هوشمند سازی خانه وجود دارد این است که‌ اگر بخواهیم مطابق طول عمر تجهیزات صحبت کنیم، این سیستم باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. از طرفی دیگر باعث افزایش ارزش افزوده ساختمان و همینطور  افزایش سطح رفاه و زیبایی و زندگی در یک ساختمان مدرن نیز می شود.

تامین امنیت

تجهیزات هوشمند سازی خانه این امکان را به مصرف کننده خواهد داد، تا نسبت به تامین امنیت منزل خود اطمنیان داشته باشد. مثلا وقتی خارج از خانه است، می تواند اگر درون خانه اتفاقی بیفتد و یا در و پنجره ای باز شود، بلافاصله از طریق گوشی تلفن همراه خود متوجه شود.

آسایش و راحتی

در نهایت هوشمند سازی خانه، باعث می شود صاحب خانه طعم یک زندگی خوب و همینطور آسایش و راحتی را تجربه کند. در هوشمند سازی خانه ها امکان استفاده از بلندگو های سقی و … برای پخش موزیک وجود دارد. همینطور می توان خانه ها را با طرح های مختلفی قابل تنظیم با صدا و تلویزیون نورپردازی کرد.

بخش های مختلف خانه هوشمند

از نظر فنی ، اتوماسیون خانگی یا همان خانه هوشمند از پنج بلوک ساختمانی تشکیل شده است:

  • دستگاه های تحت کنترل (DUC)
  • حسگرها و محرک ها
  • شبکه کنترل
  • کنترل کننده
  • دستگاه های کنترل از راه دور

کنترل کننده مرکزی  | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

در واقع کنترل کننده مرکز خانه هوشمند قلب تبنده خانه می باشد که وظیفه ارتباط میان تمام اعضای خانه را به عهده دارد. این دستگاه اطلاعات را از تمامی دستگاه دریافت و آنها را کنترل می نماید.

رابط های کاربری

برای اینکه بتوان با خانه هوشمند ارتباط بر قرار کرد نیاز به یک رابطه کاربری می باشد. این دستگاه می تواند یک ریموت کنترل، صفحه ی نمایش لمسی یا اپی باشد که روی موبایل یا تبلیت شما نصب است و جای تمامی کلید ها و قفل های شما را خواهد گرفت. به طور کلی به دو نوع رابط کاربری با خانه هوشمند وجو دارد.

  • در روش اول استفاده از امکانات خانه ی هوشمند با استفاده از یک کنترل صورت می گیرد؛ که طبیعی است تعداد دستورات قابل انجام محدود به کلید های کنترل باشد.
  • در روش دوم دستور دادن به سنسور ها به وسیله اپلیکیشن های خاصی انجام می شود. استفاده از اپلیکیشن این امکان را فراهم می کند که علاوه بر راحتی بیشتر، محدودیت های کمتری نیز را کاربر تجربه نماید.

پرتکل های ارتباطی | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

برای اینکه بخش های مختلف خانه هوشمند بتوانند به راحتی با یکدیگر و با سیستم کنترل کننده مرکزی ارتباط برقرار کنند؛ باید راه استاندارد، مشخص و تعیین شده ای داشته باشند تا اطلاعات به راحتی بین آنها انتقال یابد. پرتکل های ارتباطی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • Powerline ارتباطات  : استفاده از این روش پایدارتر است و قیمت بیشتری دارد و از همه مهم تر باید در زمان ساخت ساختمان لوله های برق جایگذاری شود. در این روش اطلاعات رمزگذاری می شود و امن است.
  • انتقال بی سیم : در خانه های ساخته شده، می توان از روش بی سیم استفاده کرد. این روش از امنیت کمتری نسبت به حالت قبل برخوردار است چرا که سیستم قابل هک کردن، فرستنده و گیرنده ها نیز قابل ردگیری می باشند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان امنیت شبکه را بالاتر برد تا سیستم غیر قابل هک شود.

سنسورها

سنسورها قطعاتی هستند که اطلاعات مختلف خانه از جمله دما، رطوبت، نشتی، دود و … را به سیستم کنترل کننده مرکزی ارسال می کنند.

عملگر ها یا محرک ها | طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند

عملگرها یا محرک ها به زبان ساده حرکت دهنده های قطعاتی هستند که فرمان های مختلف را که صادر می شود اجرا می کنند به عنوان مثال در پارکنیک را باز و بسته می کنند یا چراغ ها یا سیستم گرمایشی خانه را روشن و خاموش می نمایند.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟ بهترین فرد برای انجام این تحلیل کیست؟ پرسش نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟

 

برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تهیه طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی

 

 

 

بهترین زمان برای بررسی توجیه پذیری طرح

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می شود. طرح امکانسنجی همچنین داده های کمی لازم برای تصمیم گیری های دشوار در مسیر آینده ی کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب کارتان دچار اختلاف شوید. طرح امکانسنجی اختلافات را با در داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

 

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوق وقت پیش از انجام طرح توجیهی وارد بازار می شوند. این کار می تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش بینی نشده نتیجه ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل های کسب و کار موفق مشابه می دانند که راه اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش های قبلی را معتبر دانسته و فکر می کنید تغییرات بازار به اندازه ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می سازد.

 

 

 

مولفه ها و شاخص های کلیدی طرح توجیهی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می گیرد که هر کدام می توان بر روی مسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می شود.

 

 

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می باشد یا نه ؟

 

 

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیر گذار است، را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید

 

 

قانونی

مطالعات قانونی شمال بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده ی قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده ی شما را تحت شعاع خود قرار دهید.

 

 

اجرایی و عملیاتی

راه های معرفی خدمات یا محصولتان چیست ؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید ؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید ؟ هزینه کار های اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

 

 

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

 

 

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته های فراوانی می باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می شود به موارد زیر اشاره داشت

 

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه های (niches ) جایگاه های اشغال نشده در بازار
  • بازار های هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

 

 

اطلاعات طرح توجیهی را از کجا باید تهیه کنیم

بدون شک بهترین و سریع ترین راه برای تهیه ی طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه هایی کاربردی خودتان می توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می توانید اطلاعات مفیدی از طرح امکان سجی را به دست آورید.

 

 

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می کند استفاده از طرح های توجیهی کسب و کار های مشابه است که در سال های پیشین انجام شده است.

 

 

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره ی مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا ( مشتریان احتمالی ) با استفاده از پرسشنامه ممکن است. شما می توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات شما یا ویژگی های خاص محصولاتان پی ببرید.

 

 

 

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شوید. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش های زیر باشد، ممکن است شما بسته نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

 

 

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده هایی که بدست آورده اید و بعدا آنها را شرح می دهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش از طرح توجیهی بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

 

 

مشخص کردن ایده

در این بخش از طرح توجیهی توضیحاتی درباره ایده کسب و کار ( نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید.) را بنویسید. تمایز ها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می کند می کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تغلق دارد.

 

 

تحلیل بازار

این بخش از طرح توجیهی تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می دهد. از تحلیل رقبا، نقاط و قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخش بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.

 

 

توصیه ها نهایی و نتیجه گیری طرح توجیهی

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

 

 

 

آیا انجام طرح توجیهی ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می توانید از طرح کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری های خطر پذیر ( شتابدهنده ها ) استفاده نمایید. از طرح توجیهی می توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

 

 

برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تهیه طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی برای ایجاد کسب و کار در زمینه تولید پودر قابل استفاده در دستگاه ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها در جهت دریافت جواز و یا تامین مالی نوشته می‌طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی برای ایجاد کسب و کار در زمینه تولید پودر قابل استفاده در دستگاه ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌…شود. ترکیب پودر لباسشویی دستی و پودر ماشین لباسشویی کمی با یکدیگر متفاوت است. کف ایجاد شده از پودر ماشین لباسشویی کنترل شده‌تر می‌باشد و دارای آنزیم‌های مختلفی جهت لکه بری و لکه زدایی، پاک کنندگی، سفید کنندگی، ضد چروک، ایجاد درخشندگی و … است. در ادامه خلاصه‌ای از  طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی ارائه کرده ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی مربوط به پروژه خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید پودر ماشین لباسشویی

 

 

 

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | معرفی محصول

پودر ماشین لباسشویی در واقع یک ماده پودری شکل و معمولا به رنگ سفید است. پودر ماشین لباسشویی با توجه به ترکیبات شیمیایی که دارد، جزو فسفات‌های متراکم محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت پودر ماشین لباسشویی از مهم‌ترین شوینده‌های لباس در بازار می‌باشد، چراکه دیگر شوینده‌ها نقش پرنگی همچون پودر در تمیزی لباس‌ها ندارد. به طور کلی پودر ماشین لباسشویی علاوه بر اجزای عمده پودرها، اجزای مایعات شوینده را نیز شامل می‌گردد و این یعنی کارایی پودرها بیشتر است.

آنزیم‌هایی که در پودر ماشین لباسشویی به کار رفته‌اند ضمن لکه زدایی و تمیز کردن لباس‌ها، باعث غیرفعال شدن یون‌های سختی آب محلول شستشو (کلسیم و منیزیم) نیز می‌شوند و در واقع از  واکنش آن‌ها با سورفاکتانت جلوگیری می‌کنند.

پودر ماشین لباسشویی باعث پراکنده سازی چرک و جلوگیری از نشست آن بر روی پارچه می‌گردد. لازم است اشاره کنیم که این شوینده، رسوبات معدنی بر روی پارچه و سطوح فلزی ماشین لباسشویی را نیز کاهش می‌دهد. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی کلیک کنید.

بررسی سابقه مصرف محصول

استفاده از پودر شوینده برای اولین بار به سال 1330 باز می‌گردد، اما اولین واحد تولیدکننده پودر شوینده با نام داروگر در سال 1332  در کشورمان تاسیس شد و به دنبال آن نیز شرکت‌های پاکسان و پاکنام در سال 1341 برای تولید پودر شوینده پا به عرصه تولید و رقابت گذاشتند.

در آن زمان این شرکت‌ها دو نوع پودر لباسشویی دستی و ماشینی را تولید می‌کردند که هر کدام دارای سه نوع مختلف معمولی، خاص و با کاربری ویژه بودند، در سال 1387 شرکت‌های مختلف توانستند انواع دیگر پودر لباسشویی شامل پودر مخصوص لباس‌های رنگی، پودر مخصوص لباس‌های مشکی، پودر لباسشویی پنج آنزیم، پودر لباسشویی هفت آنزیم و … را تولید کنند.

پس از مدتی با تغییر فرمولاسیون این پودرهای شوینده، ضمن افزایش کارایی، قیمت محصول نهایی نیز کاهش یافت. تغییر فرمولاسیون تولید پودر لباسشویی باعث شده که در حال حاضر هر واحد تولیدی فرمولاسیون تولید خود را داشته باشد تا فضای رقابتی را نیز ایجاد کرده است.

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | مزیت های پودر ماشین لباسشویی

همان طور که گفتیم برای شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی، شوینده‌های مختلفی در بازار وجود دارد. اما انتخاب اکثر مردم پودرهای لباسشویی هست. دلیل این انتخاب گسترده، مزیت‌های پودر لباسشویی به سایر محصولات موجود در بازار است. از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پودر ماشین لباسشویی نسبت به دیگر شوینده‌های لباس ارزان‌تر است و به عبارتی صرفه اقتصادی دارد.
  • امکان خرید عمده پودر ماشین لباسشویی و صرفه جویی در هزینه‌ها وجود دارد، چراکه به طور کلی پودر لباسشویی بادوام‌تر از مایع‌های شوینده هستند.
  • مواد تشکیل دهنده پودر ماشین لباسشویی همچون سفید کننده‌ها و سورفکتانت با ثبات‌تر می‌باشد.
  • و …

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | معایب پودر ماشین لباسشویی

پودر ماشین لباسشویی در کنار مزایایش دارای معایبی نیز هست. از مهم‌ترین معایب پودر ماشین لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پودر ماشین لباسشویی به آسانی در آب حل نمی شود و همین باعث می گردد پس از شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی برخی لکه های سفید بر روی آن وجود داشته باشد.
  • برای جلوگیری از ایجاد لکه سفید بر روی لباس ناشی از استفاده از پودر ماشین لباسشویی، بایستی از آب گرم استفاده شود که همین عامل، نیازمند هزينه و انرژی بيشتری است.
  • درون پودر ماشین لباسشویی سولفات سدیم وجود دارد که در اثر استفاده طولانی باعث آسیب به سيستم های فاضلاب می شود.
  •  پودر ماشین لباسشویی نسبت به با مایعات، مواد شیمیایی بیشتری را دارد.

​کد آیسیک محصول

کد آیسیک پودر ماشین لباسشویی کدهای 24241212 و 24241213 می‌باشد.

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | معرفی بازار هدف

لازم است بدانید که کشور ایران جزو چهار گروه بزرگ مصرف کننده مواد شوینده پودری و مایع در جهان می‌باشد، به طوری که سرانه مصرف مواد شوینده در کشورمان هفت و نیم کیلو گرم است و بیشتر ایرانیان (نزدیک به 95 درصد) متقاضی پودرهای شوینده هستند.

تولید پودر لباسشویی در کشورمان مازاد بر ظرفیت و تقاضای مردم است و همین عامل باعث ایجاد زمینه مناسبی جهت صادرات پودر ماشین لباسشویی شده است.

طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی | روش تولید پودر ماشین لباسشویی

به طور کلی تولید پودر ماشین لباسشویی در چندین مرحله شامل آماده سازی مواد اولیه، خنثی سازی، خشک و آگلومراسیون، خشک و سرد کردن، سبک سازی، میکس نهایی و هیدراسیون، مرحله پایانی و بسته بندی  انجام می‌شود. در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم هر یک از این  مراحل را به طور کامل توضیح دهیم.

مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه

مواد اولیه جامد با یکدیگر ترکیب می‌شود و سپس خنثی سازی خشک  موادی شامل اسید سولفوریک با کربنات سدیم آگلومراسیون انجام می‌شود.

مرحله دوم : خنثی سازی خشک و آگلومراسیون

این مرحله از تولید پودر ماشین لباسشویی، آگلومره کردن پودر است. این فرآیند بدین صورت است که با فرمولاسیون مناسبی مواد اولیه ترکیب می‌شود،  سپس با افزودنی‌های مایع به صورت قطره‌های کوچک روی پودر تبدیل می‌گردد.  هدف از این کار این است که با حل کردن اجزا پودر در آب، یک مایع غلیظ به دست آید که برای خشک کردن آب نیاز به spraydryer نیست.

با مخلوط شدن سریع پودرها و سقوط هم‌زمان قطره‌ها، آگلومراسیون پودر گرانول غیر چسبنده و روانی ایجاد می‌گردد که دارای دانسیته کمتر از مواد خام اولیه است. علاوه بر مرحله آگلومراسیون، خنثی سازی اسید سولفونیک با کربنات سدیم و هیدروکساید ماده اکتیو دترجنت تولید می‌نماید.

مرحله سوم : خشک کردن و سرد کردن

در این مرحله از دستگاه‌های Rotary cooler و Rotary dryer استفاده می‌شود. که بایستی ضمن رسیدن رطوبت پودر به میزان لازم، گرم کردن و سرد کردن نیز انجام شود و در نهایت وارد کوره می‌شود. دمای بالای کوره و تبخیر آب باعث می‌شود که پودرهای لباسشویی حالت پف دار بگیرند.  سپس از مرحله خنک کردن عبور می‌کنند و راهی مرحله سبک سازی، میکس نهایی می‌شوند.

مرحله چهارم : سبک سازی

در مرحله سبک سازی بایستی که دانسیته پودر لباسشویی کاهش یابد. برای این کار به پودر لباسشویی، پودر بوراکس اضافه می‌شود و سپس بسیار گرم می‌گردد. طی این عمل آب کریالیزاسیون کاهش پیدا می‌کند و گرانول‌ها پف می‌کند. در نهایت دانسیته پودر کاهش می‌یابد.

مرحله پنجم : میکس نهایی و هیدراسیون

در این مرحله از یک مخلوط کن برای ترکیب پراکس سبک شده و پودر به دست آمده استفاده می‌شود، در پایان نیز برخی از ترکیب‌ها شامل ترکیب‌های ضد حرارت، آنزیم‌ها و … به آن اضافه می‌گردد.

مرحله ششم : مرحله پایانی و بسته بندی

در این مرحله محصول نهایی تولید شده به مخلوط کن اول بازمی‌گردد و در پاکت و یا قوطی بسته بندی می‌شود.

ماشین آلات مورد نیاز در طرح پودر لباسشویی

برای تولید پودر لباسشویی به برخی ماشین آلات و ابزارهای مختلف نیاز است که به شرح زیر هست:

  • Liquid raw material tank area-hot water supply area
  • Fresh Water Storage Tank
  • Delivery Pump of Fresh Water
  • Discharging Pump of Sodium Silicate
  • Sodium silicate storage tank
  • Delivery Pump of sodium silicate
  • Sulfonic acid storage tank
  • و…

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید پودر ماشین لباسشویی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی پودر ماشین لباسشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان گلستان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن استان گلستان

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان گلستان

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان گلستان :
گرگان ، بلوار شهید شکاری ، نبش کوچه هفتم ، ساختمان شهید دوانلو
 
شماره تماس:
۳۲۳۴۵۴۶۱-۴
 
آدرس ایمیل:
 
آدرس وب سایت:   frs.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)

خدمات صنایع معادن استان گلستان

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن استان گلستان



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان گلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مصاحبه کاری می‌تواند یکی از هیجان‌ انگیزترین و در عین حال دشوارترین مراحل کاری زندگی‌تان باشد. موفقیت و یا عدم موفقیت در مصاحبه روی آینده کاری شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. شاید جزء آن دسته از آدم‌هایی باشید که مصاحبه شغلی زیادی انجام نداده‌اید و به همین ترتیب تجربه کمتری هم دارید. اگر به دنبال این هستید که بدانید چطور در یک مصاحبه کاری موفق شوید، این مقاله مناسب شما خواهد بود. برای اطمینان از موفقیت در مصاحبه شغلی جهت ورود به هر ارگانی می‌‍توانید با کارشناسان خبره در این زمینه صحبت کنید. مشاوران مرکز کاردوک به شما برای ورود هر چه راحت‌تر به هر کدام سازمانی راهنمایی ارائه می‌دهند.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه کاری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 
 

مصاحبه کاری

علاوه بر رزومه کاری پر بار، در جلسه مصاحبه کاری ، هر چیز کوچکی می‌تواند یک تغییر بزرگ در روند مصاحبه شما ایجاد کند. حتی وقتی مصاحبه‌های شغلی زیادی هم پشت سر گذاشته باشید، باز هم ممکن است قرار گرفتن در چنین موقعیتی برای‌تان آسان نباشد. با رعایت چند نکته می‌توانید یک مصاحبه موفق را پشت سر بگذارید. در اینجا نکاتی آورده شده که می‌تواند به شما در داشتن یک مصاحبه کاری موفق کمک کند. برای اطلاع از نحوه رزومه نویسی کلیک کنید.

1- آمادگی قبلی

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به سؤالات مصاحبه کاری دست پیدا کنید. حتماً قبل از مصاحبه آن‌ها را مرور کنید و برای هر سؤالی پاسخ‌های قابل قبولی طراحی کنید. پاسخ‌های شما باید دقیقاً همان چیزی باشد که کارفرما از شما می‌خواهد. یعنی مستقیم و بدون حاشیه پردازی باید به اصل مطلب بپردازید. آمادگی قبلی به شما کمک می‌کند تا در هنگام مصاحبه و مورد سؤال و جواب قرار گرفتن ذهن‌تان در وضعیت سفید قرار نگیرد و بتوانید خوب تمرکز کنید.

2- برقراری ارتباط با مصاحبه کننده

قبل از مصاحبه به طور کامل در مورد شرکت مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید. از قبل مسیر خود به محل مصاحبه را بررسی و طی کنید. همچنین سعی کنید با جستجو در گوگل و یا پرسیدن از افراد دیگر درباره مصاحبه کننده، کمی آشنایی پیدا کنید. سعی کنید بفهمید او چه ویژگی‌هایی دارد و روی چه چیزهایی دقت می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند تا پاسخ‌های‌تان به چیزی که مصاحبه کننده می‌خواهد بداند، نزدیکتر باشد.

3- در مورد شرکت تحقیق کنید

“در مورد شرکتی که قرار است در آن کار کنید چه می‌دانید؟” یکی از سوالات رایجی است که در مصاحبه پرسیده می‌شود. مثلاً می‌توانید از قبل در مورد دستاوردهای شرکت مورد نظر خود تحقیق کنید و وقتی این سؤال از شما پرسیده شد بگویید در تاریخ x شرکت شما توانست به دستاورد بزرگی در زمینه g برسد. این دست اطلاعات به کارفرما نشان می‌دهد که شما برای کار کردن در آن شرکت آمادگی دارید و بدون اطلاع قبلی نیامده‌اید.

4- دقیقه نودی نباشید

همه چیز را به دقیقه نود موکول نکنید. یافتن مسیرها، مطالعه نمونه سؤالات و تهیه لباس مناسب را برای روز آخر نگذارید. سعی کنید از قبل همه چیز را آماده کرده تا در روز رفتن استرس و نگرانی کمتری داشته باشید. همچنین مسیر دقیق و فرعی رفتن به محل مصاحبه را شناسایی کنید تا در صورتی که درگیر ترافیک شدید بدانید چه تدبیری باید کنید که به موقع به محل مصاحبه برسید.

5- کاهش استرس

داشتن استرس قبل از مصاحبه طبیعی است، البته اگر آن را کنترل نکنید روی روند مصاحبه شما تأثیر منفی می‌گذارد. بهترین کار این است که از تکنیک‌های مختلف کاهش استرس قبل از مصاحبه استفاده کنید. مثلاً ورزش کنید، مدیتیشن انجام دهید، از مواد غذایی اُرگانیک استفاده کنید و سعی کنید با تنفس عمیق به خودتان آرامش بدهید. حتماً از یک هفته قبل از مصاحبه روی تکنیک‌های رفع استرس خود کار کنید. برای ارتقای مهارت شغلی خود کلیک کنید.

چند اشتباه در طول مصاحبه کاری که باید از آن‌ها دوری کنید

شاید کاملاً آماده باشید اما با انجام برخی رفتارها و کارها مصاحبه خود را خراب کنید. لطفاً تا جایی که ممکن است نسبت به جزئیات دقیق باشید.

اشتباه اول در مصاحبه کاری | استفاده از تلفن همراه

برخی از افراد طبق عادت، دائم گوشی موبایل خود را در دست می‌گیرند. آن‌ها این عادت را به جلسه مصاحبه هم می‌برند و هنگامی که کارفرما در حال سؤال پرسیدن است، دائم با موبایل خود بازی می‌کنند. این کار صددرصد مصاحبه شما را خراب می‌کند. سعی کنید قبل از انجام مصاحبه موبایل خود را خاموش کنید و اگر می‌بینید انجام این کار سخت است، آن را در خانه بگذارید و بدون موبایل برای انجام مصاحبه به شرکت مورد نظر بروید.

اشتباه دوم در مصاحبه کاری | زبان بدن نامناسب

شاید بهترین لباس‌ها را بپوشید اما اگر اصول زبان بدن را رعایت نکنید به مشکل برخورد می‌کنید. طرز نشستن خود را در خانه تمرین کنید. یادتان باشد هنگامی که مقابل مصاحبه شونده قرار دارید باید با کمر صاف و پاهای جفت شده بنشینید. دست‌های خود را نیز در روی پاهای‌تان قرار دهید. زبان بدن نامناسب یکی از عللی است که افراد در مصاحبه شغلی خود ناموفق می‌شوند.

اشتباه سوم در مصاحبه کاری | صحبت بیش از اندازه

یکی دیگر از اشتباهات رایج در مصاحبه‌های کاری صحبت کردن بیش از حد است. لازم نیست برای هر سؤالی که از شما پرسیده می‌شود داستان سرایی کنید، فقط به سؤال جواب دهید. کارفرما نه وقت دارد و نه حوصله شنیدن حرف‌های طولانی شما را پس ممکن است نسبت به خیلی از پاسخ‌های شما بی‌تفاوت باشد. پس فقط به سؤال پاسخ دهید و از هرگونه حاشیه رفتن خودداری کنید.

هر چقدر هم که مصاحبه کاری انجام داده باشید باز هم برای بهتر شدن به تمرین، تمرین و تمرین نیاز دارید. سعی کنید همیشه آخرین اخبار و اطلاعات را در مورد مصاحبه‌های شغلی پیدا کنید و به روز باشید. این کار در زمان مصاحبه به درد شما می‌خورد.

در مصاحبه کاری حتما برای سوالات زیر خودتان را آماده کنید

فرقی ندارد برای کدام سازمان یا شرکت درخواست کار داده‌اید، آن‌ها در جلسه مصاحبه سوالات مشابهی می‌پرسند که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند. برای آمادگی بیشتر می‌توانید مشاوره شغلی دریافت کنید.

  • لطفا خودتون رو معرفی کنید؟
  • خودتان را چطور در چند کلمه توصیف می‌کنید؟
  • این موقعیت شغلی چه تفاوتی با دیگر شغل ها برای‌تان دارد؟
  • سه نقطه ضعف و سه نقطه قوت خودتان را بگویید؟
  • دلیل علاقه اتون به کار کردن در اینجا چیست؟
  • دلیل ترک شغلی فعلی یا قبلیتون چیست؟
  • در رشته و حرفه تان چه چیزی بیش از همه برای‎‌تان افتخار آفرین است؟
  • نظرتان درباره اینکه خودتان کار آفرین باشید چیه؟
  • با چه کسانی بیشتر از همه و کمتر از همه موفقیت را تجربه کردید؟
  • اگر می توانستید هر کاری انجام بدید و با هر کسی کار کنید چه کسانی گزینه مورد نظر شما بود؟
  • موقعیت فعلی خودتان را چطور توصیف می کنید؟
  • دلیل اینکه می خواهید کار بکنید چیست؟
  • اگر اینجا شروع به کار کنید برای چه مدت قصد ماندن دارید؟
  • انتظار دارید چقدر از اینجا حقوق دریافت کنید؟
  • چند روز در هفته می توانید کار کنید؟
  • چه زمان هایی برای حضور در محل کاری تان مناسب هست؟
  • چرا تا به حال کار نکرده اید؟
  • اگر با مدیریت یا قوانین شرکت مخالفت داشته باشید چه کاری می کنید؟

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مصاحبه کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا همه مصاحبه کاری ها مثل هم هستند؟

خیر، بسته به نوع شرکت و شغلی که شما دنبال آن هستید، مصاحبه‌های کاری متفاوت باشند، از طرفی دیگر این روی سؤالاتی که قرار است از شما پرسیده شود هم تأثیر می‌گذارد.

چند دقیقه قبل از مصاحبه در مکان مورد نظر حاضر شویم؟

15 تا 20 دقیقه قبل از انجام مصاحبه در محل مورد نظر آماده باشید. نه آنقدر زود برسید و نه آنقدر دیر، حد تعادل را در رسیدن به موقع رعایت کنید.

 

منبع: مصاحبه کاری



:: برچسب‌ها: مصاحبه کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی با توجه به کمبود آبی که در کشورمان برای آبیاری چمن های طبیعی به ویژه در زمین‌های فوتبال و فوتسال وجود دارد، می تواند برای ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری مناسب باشد. برای نوشتن طرح توجیهی چمن مصنوعی بایستی که تمامی جوانب سنجیده شده و برآورد مالی انجام شود. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی ارائه کرده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی مربوط به پروژه خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی

 

 

 

 

طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی | معرفی محصول

چمن مصنوعی از نظر ظاهری شبیه به چمن طبیعی است، اما ماهیتی خشن‌تر دارد و به عبارتی زبر است. چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی متراکم‌تر بوده و دارای مقاومت بیشتری می‌باشد. از طرفی همانند چمن طبیعی نیازمند نگهداری نیست.

در برخی مناطق که به دلیل عدم وجود خاک حاصل خیز، تخم چمن رشد نمی‌کند، چمن مصنوعی جایگزین خوبی برای چمن طبیعی خواهد بود. کاربرد اصلی چمن های مصنوعی به عنوان کفپوش در استادیوم‌های ورزشی می‌باشد. برای بازدید از طرح توجهی صنایع ساختمانی کلیک کنید.

تاریخچه تولید چمن مصنوعی

تولید فرش‌های صنعتی به دهه 50 میلادی برمی‌گردد، اما چمن مصنوعی توسط موسسه فورد در اوایل دهه 60 میلادی تولید گردید. در اوایل چمن‌های مصنوعی تولید شده به نسبت کیفیت‌های پایینی داشتند؛ اما برای ترمیم زمین‌های بازی مناسب بود.

در سال 1966 لیگ برتر تصمیم به استفاده از چمن مصنوعی برای پوشاندن زمین فوتبال کرد. اما کیفیت چمن‌های مصنوعی فورد به اندازه کافی بالا نبود. بنابراین متخصصان این امر چمن مصنوعی جدیدی را تولید کردند که‌ نسبت به چمن مصنوعی تولید شده اولیه دارای کیفیت و ماندگاری بالاتری بود.

استفاده از چمن مصنوعی از آن زمان تاکنون رواج پیدا کرده است، به طوری که کفپوش اصلی بیشتر زمین‌های فوتبال در استادیوم‌های ورزشی چمن مصنوعی می‌باشد.

آیا چمن مصنوعی برای وزرشکاران آسیب زا است؟

از همان سال‌ها چمن مصنوعی وارد بازار رقابتی شد و تولید کننده‌های بیشتری نسبت به تولید چمن مصنوعی اقدام کردند. اما پس از مدتی ورزشکاران ادعا کردند که چمن مصنوعی باعث آسیب رسیدن به بدن آن‌ها، سوختگی‌های سطحی و … می‌شود.

در پی این اعتراضات، لیگ جهانی فوتبال و موسسه تحقیقات استنفورد به تحقیق پیرامون این موضوع پرداختند. این اعتراضات باعث افزایش کیفیت چمن‌های مصنوعی شد، اما این موضوع نیز مشخص شد که چمن مصنوعی هیچ گونه خطری برای بازیکنان ندارد.

حتی پس از سال‌ها نیز کارشناسان محیط زیست به استفاده از چمن مصنوعی اعتراض کردند، اما از آنجایی که چمن طبیعی علاوه بر هزینه نگهداری نیازمند آبیاری هر روزه و نور خورشید است و احتمال خرابی هم دارد، این اعتراضات راه به جایی نبرد و استفاده از چمن مصنوعی در ورزشگاه الویت اول قرار گرفت.

طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی | مزایای چمن مصنوعی

از مهم‌ترین مزایای استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • برای نگهداری چمن طبیعی، نیازمند صرف هزینه‌های مختلف شامل هزینه‌های آماده سازی، کاشت و نگهداری زمین از جمله هزینه‌های بذر و کاشت، کود، آبیاری و سیستم آب رسانی، وجین و چمن زنی، سم و دفع آفات، ترمیم و اصلاح و تجدید کاشت و … می‌باشد که در چمن مصنوعی این هزینه‌ها حذف می‌شود.
  • چمن مصنوعی قابلیت استفاده دائمی و همیشگی دارد.
  • زمین چمن طبیعی پس از آبیاری و یا بارندگی باران قابل بازی نیست، اما برای چمن مصنوعی این محدودیت وجود ندارد.
  • چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی در تمامی قسمت‌ها دارای سطح یکنواختی است و از نظر ظاهری زیباتر به نظر می‌رسد.
  • بر روی چمن مصنوعی، کنترل بیشتری بر روی توپ وجود دارد.
  • چمن مصنوعی دارای مقاومت بالایی است و در برابر عوامل جوی و یا تنش‌هایی که ناشی از بازی‌های بازیکنان است، تغییر شکل نمی‌دهد و دارای عمر مفید بیشتری است.
  • در مناطقی که با مشکل بی‌آبی و کم آبی مواجه هستند، چمن مصنوعی انتخاب خوبی است. در دیگر مناطق نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.
  • علاوه بر زمین‌های ورزشی، از چمن مصنوعی در محوطه‌های چمن کاری عمومی مانند میادین شهرها، حاشیه اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، زمین‌های بازی کودکان، کناره استخرها، چشم اندازها و محوطه‌های داخلی ساختمان‌ها و … نیز استفاده می‌شود.
  • استفاده از چمن‌های مصنوعی در مکان‌های عمومی، ضمن اینکه مشکل گل آلود شدن در هنگام بارش باران را ندارد، مشکل آبیاری را نیز حل کرده است.
  • و به عنوان آخرین مزیت استفاده از چمن‌های مصنوعی، دارای صرفه اقتصادی است و می‌توان پس از یکبار نصب چندین سال از آن با همان کیفیت روز اول استفاده کرد.

طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی | چرا از چمن مصنوعی استفاده می کنیم؟

در این قسمت از مقاله سعی داریم به این موضوع بپردازیم که چرا استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی بهتر است. مزیت‌های گفته شده برای چمن مصنوعی پاسخ این سوال است، اما در این قسمت نیز به برای موارد دیگر نیز اشاره کرده‌ایم:

  • چمن مصنوعی همیشه سبز است.
  • چمن مصنوعی به راحتی نصب می‌شود.
  • با تغییرات جوی از بین نمی‌رود و کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.
  • نسبت به چمن مصنوعی به مراقبت‌های کمتری نیاز دارد.
  • هزینه‌های نگهداری کمتری نسبت به چمن طبیعی دارد، چراکه نظافت، آبیاری، کاشت مجدد، استفاده از دستگاه چمن زنی و … ندارد.
  • در زیر چمن مصنوعی جایی برای رشد کرم‌ها و حشرات نمی‌باشد.
  • نیازی به آبیاری ندارد و در مصرف آب به مقدار قابل توجهی صرفه جویی می‌شود.

​کد آیسیک محصول

کد آیسیک چمن مصنوعی 25201325 و 2520512771 و ​کد تعرفه گمرکی محصول نیز 39189010 و 39181010 می‌باشد.

طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی | ​کاربرد محصول

بدیهی است که در تمام فصول سال چمن طبیعی سر سبز و شاداب نیست و زیبایی محیط مورد نظر را از بین می‌برد.  چمن مصنوعی قابلیت استفاده در تمامی مکان ها را دارد که محیطی همیشه سرسبز را به شما می‌دهد. از مهم‌ترین کاربردهای چمن مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قابل استفاده در تراس، پشت بام و حیاط منازل
  • قابل استفاده در میان سنگ های حیاط منازل
  • استفاده از چمن مصنوعی در مهدکودک ها و زمین بازی کودکان
  • قابل استفاده در اطراف استخر
  • مناسب پارک ها
  • قابل استفاده در ورزشگاه های فعال در رشته های ورزشی مثل فوتبال، تنیس، گلف و مینی گلف، پینت بال، فوتسال و همچنین دومیدانی
  • مناسب برای فضای کارخانه ها
  • و …

سابقه مصرف محصول

در بازار، چمن مصنوعی وارداتی فروش خوبی دارد. عمده واردات چمن مصنوعی از کشور چین و ایتالیا می باشد. طبق آخرین آماری که در سال 1397 از  گمرک تجارت خارجی در اختیار داریم در این سال، مجموعا 28 تن چمن مصنوعی وارد ایران شده است.

طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی | مراحل ساخت یک چمن مصنوعی

مراحل ساخت چمن مصنوعی به شرح موارد زیر است:

  • مرحله اول، گره زنی: نخ هایی از پیش تعیین شده است که در خط تولید چمن مصنوعی قرار می گیرد. این نخ ها داخل سوزن های بافت قرار گرفته و به فاصله های مشخصی بر روی لایه زیرین چمن مصنوعی قرار می گیرند، که با تکرار این عمل لایه زیرین پر از نخ های متراکم خواهد شد.
  • مرحله دوم ، زیرسازی:  در واقع استقامت چمن مصنوعی به خاطر لایه زیرین آن است.  پس از دوخته شدن نخ ها به لایه زیرین، به لایه های بکینگ چسبیده می شوند و حالا آماده بهره برداری اند. لایه های بکینگ متناسب با کیفیت چمن مصنوعی دارای انواع مختلفی است.
  • مرحله سوم، کنترل کیفی در کارخانه : در نهایت چمن مصنوعی کنترل کیفی شده و از کارخانه خارج می شود. معمولا کارخانه ها، چمن های مصنوعی را از نظر پاره شدگی، رنگ پریدگی و گره خوردگی تا حداکثر 15 سال گارانتی می کنند.

 

طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی | روش نصب چمن مصنوعی

به طور کلی فرآیند نصب چمن مصنوعی در پنج مرحله خلاصه می شود. در ادامه روش نصب چمن مصنوعی را به ترتیب توضیح داده ایم.

مرحله اول : گودبرداری

برای نصب چمن مصنوعی بایستی بین سی و پنج سانتی متر تا پنجاه سانتی متر، گود برداری شود. بدین معنی که بایستی زمین به اندازه مناسبی کنده شود. برای انجام یک نصب چمن مصنوعی درست، بایستی مرحله گود برداری نیز به درستی انجام شود. گود برداری باعث می شود چمن مصنوعی در عمق قرار گیرد و در صورت پا خوردن و … تکان نخورد. گود برداری، چمن مصنوعی را محکم در خاک نگه میدارد و مانع از جابه جایی آن می گردد.

مرحله دوم : لایه برداری از لایه های اساسی

به منظور بهتر شدن گودبرداری از لایه های اساسی لایه برداری می شود. بدین معنی که برای مقاوم شدن در برابر آب، آن را با استفاده از ماسه و برخی دیگر از مواد مقاوم، در برابر آب زه کشی می کنند. از مهم ترین موادی که در این مرحله استفاده می شود، می توان به قلوه سنگ، ماسه، ترکیب شن و ماسه و مواد معدنی دیگر اشاره کرد.

در واقع‌ زه کشی شرایط مشابه چمن طبیعی را برای چمن مصنوعی ایجاد می کند. چراکه در چمن طبیعی نیز قلوه سنگ ها و مواد طبیعی موجود در خاک اطراف چمن را می گیرد و باعث ایجاد مقاومت می شود. برای ایجاد مقاومت مشابه در چمن طبیعی نیز عمل زه کشی صورت می گیرد.

مرحل سوم : رول کردن لایه اساسی

در این مرحله برای نرم تر شدن لایه ها، آن ها را کمی رول می کنند. این مرحله به منظور قرار گیری بهتر چمن مصنوعی بر روی زمین گودبرداری شده و زه کشی شده انجام می شود. انجام این مرحله نیازمند داشتن تخصص است.

مرحله چهارم : لایه برداری به شیوه ژئو نساجی

برای افزایش کیفیت نصب و توزیع فشار مناسب چمن مصنوعی در این مرحله باید لایه برداری به شیوه ژئو نساجی انجام شود. لایه برداری ژئو نساجی نیز کاملا تخصصی است و نیازمند این است که توسط افراد متخصص انجام شود.

مرحله پنجم : قرار دادن رول های علف مصنوعی

در نهایت بایستی که به اندازه مناسبی از رول های چمن مصنوعی در محل اصلی خود بر روی خاک گود برداری شده و زه کشی شده قرار داده شود.

ماشین آلات مورد نیاز

برای تولید چمن مصنوعی مطابق مراحل فوق به برخی ماشین آلات نیاز می باشد، که مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر است:

  •  Plastic wire drawing production line
  •  SJ50*33 single screw extruder ( 2 sets)
  • Hydraulic change nets and Measuring pump (2sets)
  • Spinning mold
  • The cooling tank ( 1set)
  •  The haul off machine ( 1 set)
  •  Fibre suction device (1 set)
  •  Circulating hot air box
  • Drafting system (1set)
  •  Expanded cooling system ( 1set)
  •  The curved wire winders ( 8 set)
  •  Artificial lawn making machine
  •  principal machine (2sets)
  •  Artificial turf adhesive stereotypes device

  • بادگیر
  • قالب ریسندگی
  • اجاق گاز (24 متر)
  • دستگاه سوراخ داغ
  • دستگاه ذخیره سازی
  • سیستم باز کننده پیچ
  • جعبه گردش هوای گرم
  • سیستم چسب خراش
  • مخزن خنک کننده (1 ست)
  • خط تولید سیم های پلاستیکی
  • دستگاه مکش فیبر (1 مجموعه)
  • دستگاه حمل و نقل (1 مجموعه)
  • سیم پیچ های خمیده (8 مجموعه)
  • سیستم خنک کننده گسترده (1 ست)
  • اکسترودر تک پیچ 33*50 SJ (2 مجموعه)
  • دستگاه یکنواخت کن چسب چمن مصنوعی
  • شبکه های هیدرولیک و پمپ اندازه گیری (2 مجموعه) خط تولید چمن مصنوعی

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید شیر سویا طرحی برای راه اندازی کسب و کار در زمینه تولید شیر گیاهی است. شیر سویا از دانه سویا به دست می‌آید و ظاهری مشابه شیر گاو دارد. از مزیت‌های این شیر گیاهی این است که ضمن سرشار بودن از پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین B، ایزوفلاون و … فاقد لاکتوز نیز بوده و برای کسانی که نمی‌توانند شیر گاو مصرف کنند، انتخاب خوبی است. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید شیر سویا را ارائه کرده‌ایم، برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی خود کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید شیر سویا

 

 

 

 

طرح تولید شیر سویا | معرفی محصول

شیر سویا همانطور که اشاره کردیم می‌تواند جایگزینی برای شیر گاو باشد، اما نکته‌ای مثبت درباره شیر سویا این است که در مقایسه با شیر گاو دارای پروتئن بیشتری می‌باشد. از طرفی دیگر دارای مقدار قابل توجهی ایزوفلاوین می‌باشد که برای کاهش کلسترول، کاهش عوارض یائسگی، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه و پروستات، بهبود سیستم ایمنی بدن و … موثر است. بنابراین  شیر سویا نه فقط به عنوان ارزش غذایی بلکه ارزش دارویی نیز مورد توجه است.

از طرفی دیگر شیر سویا بدون هورمون است و دارای فیبر بوده که از اختلالات روده‌ای و معده‌ای جلوگیری می‌کند. همانند شیر از شیر سویا نیز می‌توان دیگر لبنیات ها شامل پنیر، بستنی و … را نیز تولید کرد، چراکه اولین دانه گیاهی است که دارای خواص مشابه فرآورده‌های حیوانی است و به دلیل پروتئین بالا مشابه گوشت می‌باشد. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.

طرح تولید شیر سویا | ویژگی های شیر سویا

شیر سویا به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از مهم‌ترین ویژگی‌های شیر سویا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  شیر سویا دارای پروتئین با کیفیت بالا است.
  •  در شیر سویا از ویتامین‌های گروه B وجود دارد.
  • شیر سویا مشابه شیر گاو است، اما لاکتوز ( قند موجود در شیر) را ندارد، بنابراین برای کسانی که دچار حساسیت به شیر گاو هستند، مفید است.
  • مواد معدنی متفاوت‌تری نسبت به شیر گاو، در شیر سویا وجود دارد.
  • بر خلاف شیر گاو، شیر سویا دارای مقادیر زیادی فیبر است.
  • می‌توان شیر سویا را برای ذائقه‌های مختلف، طعم‌دار کرد.

طرح تولید شیر سویا | شیر سویا و پیشگیری از بیماری ‌ها

در متن فوق به برخی خواص شیر سویا در پیشگیری از بیماری‌ها اشاره شد. مهم ترین عملکردی که شیر سویا در پیشگیری از بیماری‌ها دارد، به شرح زیر است :

  • کاهش بیماری ‌های قلبی
  • کاهش کلسترول خون
  • جلوگیری از پوکی ‌استخوان
  • کنترل وزن
  • کاهش عوارض یائسگی به دلیل ترشح هورمون فیتواستروژن (استروژن بسیار ضعیف)
  • مفید برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند.
  • جلوگیری از مشکلات گوارشی و یبوست به دلیل داشتن فیبر و کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده
  • مصرف شیر سویا در کودکان و نوزادان باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.
  • مصرف شیر سویا در زنانی که از طریق کاشت تخمک، بارور شده‌اند، احتمال بارداری را بیشتر می‌کند.

 

طرح تولید شیر سویا | عوارض شیر سویا

شیر سویا تنها می‌تواند یک عارضه داشته باشد و آن هم ایجاد حساسیت است. اگر برای بار اول قصد دارید شیر سویا مصرف کنید، می‌توانید به میزان کمی از این شیر بخورید و تا دو،  سه روز صبر کنید و اگر علائمی نداشتید، یعنی به این محصول حساسیت ندارید و می‌توانید در تغذیه خود از آن استفاده کنید.

​کد آیسیک محصول

براساس سيستم طبقه بندی آيسيک، شیر سویا در کد گروه محصول (کد آیسیک) 1549412486 تعریف شده است.

 

​طرح تولید شیر سویا | معرفی کاربردهای محصول

از مهم‌ترین کاربردهای شیر سویا می‌توان به مصرف مسقیم به عنوان خوراک انسان به دلیل خواص متعددی که این محصول دارد، اشاره کرد. همچنین اشاره کردیم که از شیر سویا دقیقا مثل شیر گاو می‌توان انواع لبنیات را تولید کرد. از شیر سویا می‌توان برای تولید پنیر، تولید ماست، تولید بستنی و سایر لبنیات استفاده نمود.

طرح تولید شیر سویا | بررسی سابقه مصرف محصول

در کشورمان تولید شیر سویا در تعداد محدودی از کارخانه‌ها انجام می‌شود، و همیشه هم در بازار شیر سویا ایرانی به چشم نمیخورد. به همین دلیل بازار اصلی فروش این محصول از طریق واردات است. برای خرید شیر سویا بایستی به  فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی خارجی مراجعه کنید، که قیمت دلار متاسفانه در قیمت این محصولات نیز تاثیر خود را گذاشته است و تقریبا گران است. بنابراین نبود تولید داخل برای برآورد نیاز داخل و گرانی محصولات وارداتی، سرمایه گذاری و احداث واحد تولید شیر سویا می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری باشد.

طرح تولید شیر سویا | روش تولید شیر سویا

روش تولید شیر سویا به طور کلی در سیزده مرحله خلاصه می‌شود که در ادامه به ترتیب از اول تولید شیر سویا تا بسته بندی را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

مرحله اول : دريافت دانه

در مرحله اول بایستی دانه‌های سویا وارد کارخانه شود و پس از عبور از صافی، اجزاء نامطلوب آن جداسازی شود. سپس این دانه‌ها از استوانه‌های دارای خاصیت مغناطیسی برای جداسازی خرده‌های آهن عبور می‌کنند. در نهایت نیز توسط نوار نقاله‌ای، وارد هاپر دريافت می‌شوند.

مرحله دوم : قيف دريافت HOPPER 

دانه‌های سویا وارد هاپر و یا قیف دریافت می‌شوند و توسط پمپ آب ضمن خیس شدن، وارد تانک مخصوص خیساندن سویا می‌گردند. از این جهت از قیف دریافت و فشار آب برای انتقال دانه‌های سویا استفاده می‌شود که این دانه‌ها کم‌ترین صدمه را ببینند و همینطور از ایجاد بوی بد لوبیا مانند نیز جلوگیری می‌کند.

مرحله سوم : تانک خيساندن ( SOAKING TANK )

تانک خیساندن دانه‌های سویا دارای سه منبع بر روی هم است. برای خیس خوردن دانه‌های سویا با آب 24 درجه، حداقل سه ساعت زمان نیاز دارد. در این مرحله سویا با جذب آب، پنج برابر بیشتر از وزن خودش، باعث جدا شدن قندهای عامل نفخ مانند رافينوز و استاكيوز می‌شوند. سپس دانه‌های خیس خورده وارد بخش خرد کن می‌گردد.

مرحله چهارم : خرد كردن دانه

دانه‌ها وارد مخزن دریافت خرد کردن می‌گردند. در قسمت زیر این مخزن دو الکترو موتور وجود دارد که در هر کدام تیغه‌هایی تعبیه شده است. دانه‌ها به کمک آب از مخرن خرد کن به سمت تیغه‌ها حرکت می‌کنند و پس از خرد شدن از صافی عبور می‌کنند. آنچه از صافی عبور می‌کند یک محلول عصاره مانند ( slurry ) است. به دلیل فعال شدن آنزیم در دانه‌های خرد شده، عمل آنزيم بری نیز به سرعت انجام می‌شود.

مرحله پنجم : بلانچينگ 

در عمل آنزیم بری، آنزيم‌های ليپوكسيژناز و بازدارنده تريپسين به وسیله تزريق بخار غیرفعال می‌شود. عصاره سویا وارد دستگاه شده و با استفاده از تزريق مداوم بخار (CONTINIOUS HEATERS) دمای آن به 120 درجه می‌رسد. عصاره خروجی داخل يک كوئل وارد می‌شود و پس از طی مسير آن از بخش ديگر خارج می‌گردد که این فرآیند سه تا چهار دقیقه زمان نیاز دارد. حرکت در داخل کوئل باعث می‌شود دمای عصاره برای چند دقیقه در 120 درجه سانتی گراد باقی بماند.

مرحله ششم : بوگيری تحت خلا

در این مرحله slurry وارد دستگاه بوگير تحت خلا می‌شود. عصاره به طور کلی دارای یک بو مثل بوی لوبیا است، که هدف از این مرحله از بین بردن این بو می‌باشد. عصاره از قسمت بالایی وارد دستگاه بوگیر تحت خلا می‌شود و پس از خروج دارای دمایی برابر با 85 درجه سانتی گراد است. در نهایت slurry وارد اكستركتور می‌گردد.

مرحله هفتم : استخراج عصاره از slurry

در این مرحله با جداسازی عصاره از slurry ، پودر سفید رنگی نیز به وجود می‌آید که به آن اکارا گفته می‌شود. این عمل توسط اكستركتورهای سانتريفيوژی انجام می‌شود. فرآیند جداسازی بدین صورت است که slurry وارد دستگاه شده که بر اثر حرکات سریع سانتريفوژی باعث جداسازی عصاره و اکارا می‌گردد. در این مرحله اکارا وارد مخازن اکارا می‌شود.

مرحله هشتم : فيلتراسيون

عصاره پروتئینی سویا و یا همان شیر سویا، مجدد از یک صافی قیف اکسترکتور دیگر عبور می‌کند، تا اکاراهای باقی مانده در آن نیز جدا شود. پس از پایین آمدن دمای شیر سویا تا 8 درجه سانتی گراد، در تانک‌های ذخیره شیر نگهداری می‌شوند.

مرحله نهم : شستشوی مجدد اكارا

در این مرحله برای اینکه در اکارا خروجی هیچ گونه شیر سویایی وجود نداشته باشد، مقداری آب داخل مخزن اکارا می‌ریزند و با استفاده از همزن، اكارا به سمت دو اكستركتور هدايت می‌شود.

در این مرحله عصاره خروجی در واقع همان سیر سویای رقیق (Rewash) شده است که برای بالا بردن راندمان استخراج شير از دانه به تانگ باز می‌گردد. اکارایی هم که تولید شده با استفاده از فشار باد ايجاد شده توسط دستگاه BLOWER از به سمت خروجی حرکت کرده و از چرخه خارج می‌شود.

مرحله دهم : فرمولاسيون محصول

در این مرحله برای شیر سویا از مواد مختلفی شامل اسانس، نمک، شكر، رنگ، پودر كاكائو، پودر قهوه، پايدار كننده‌ها و… استفاده می‌شود و پس از بالا بردن دمای شیر سویا و سپس میکس به تانک نگهداری منتقل می‌گردد.

مرحله یازدهم : استريليزاسيون

از سيستم استريليزاسيون تزريق مستقيم ( Direct injection )، جهت استريليزاسيون شير سويا استفاده می‌شود. شیر وارد بالانس تانک شده و مرحله پيش گرم كن انجام می‌شود تا دمای شیر سویا به 80 درجه سانتی گراد برسد. این مرحله نهایتا 30 ثانیه طول می‌کشد و برای پایدار کردن پروتئین‌ها و جلوگیری از رسوب آن‌ها در مرحله بعد انجام می‌شود. سپس شیر وارد بخش استريليزاسيون نهايی می‌گردد.

توسط بخار دمای شیر سویا تا 140 درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد. که در این مرحله نیز باید شیر 3 تا 4 دقیقه در این دما بماند و سپس وارد بخش خلا شود. در این بخش شیر سویا به دلیل شوک حرارتی تا دمای 65 درجه سانتی گراد خنک شده و سپس وارد همونايزر می‌شود.

مرحله دوازدهم : هموژنيزاسيون

گويچه‌های چربی خرد شده و شير سويا در این مرحله هموژن می‌شود. محصول هموژن شده مجدد وارد پیش گرم کن شده و دمای خود را به دمای شیر ورودی می‌دهد. در نهایت شیر سویا با دمای 24 درجه سانتی گراد وارد تانک اسپتيک می‌گردد.

مرحله سیزدهم : بسته بندی

از بسته بندی تتراپک که از 8 لایه تشکیل شده است، جهت بندی شیر سویا استفاده می‌شود. هر کدام از لایه‌ها شامل پلی اتيلن، آلومينيوم، چسب، كاغذ، چسب، كاغذ، چاپ، پلي اتيلن می‌باشد که وظیفه خاصی دارند. در نهایت رول کاغذی متشکل از این هشت لایه توسط آب اکسیژنه به شکل پاکت در می‌آید و با شیر سویا پر شده و بسته بندی کامل می‌شود.

ماشین آلات مورد نیاز

همانطور که مراحل مختلف تولید شیر سویا را مطالعه کردید، برای هر مرحله نیاز به ماشین و ابزار آلات مخصوص می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است :

  • Soaking tank ( مخزن خیساندن سویا )
  • Fine grinding machine ( دستگاه آسیاب کردن سویا )
  • Mixing tank ( مخزن مخلوط کن)
  • Double Filter ( فیلتر دو گانه )
  • Vacuum degasser ( انژکتور خلاء )
  • Buffer tank ( مخزن حائل )
  • و…

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید شیر سویا



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید شیر سویا ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

گرفتن چک و سفته از کارمند امروزه به عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام افراد در نظر گرفته می‌شود. در کنار سختی‌های یافتن شغل و شروع کار جدید، ارائه همچین تعهدی برای برخی بدون ترس هم نیست. اما چه مشکلات قانونی می‌تواند در پی ارائه ضمانت‌کاری با چک یا سفته ایجاد شود؟ آیا در زمان اتمام همکاری گرفتن چک و سفته از کارفرما به راحتی صورت می‌گیرد؟ بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمی‌دانند و از قانون کار اطلاعی ندارند. همین بی‌اطلاعی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی چک و سفته دریافت کنند و عرصه را برای کارمندان سخت‌تر نمایند. در ادامه به نکاتی که هنگام شروع کار و ارائه چنین ضمانتی باید توجه کنیم، اشاره کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید با دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان کاردوک جهت پیشگیری و رفع مشکلات ناشی از چنین مواردی استفاده نمایید. 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: گرفتن سفته از کارمند

 

 

 

گرفتن چک و سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته جهت ضمانت از کارمندان غیرقانونی است. برخی از کارفرمایان شرایط بد اقتصادی و یا بحران‌های سیاسی را بهانه کرده و می‌گویند “به این دلایل که هیچ چیز، تضمین کار ما را نمی‌کند، ما باید از کارمندان سفته بگیریم”. با این حال گاه با توجه به پیشامدهایی که در شرکت‌های خصوصی به وجود آمده نمی‌توان کارفرمایان را هم به طور کل محکوم کرد، آن‌ها نیز برای جلوگیری از ضرر دست به چنین کاری می‌زنند. البته ناآگاهی کارمند و فردی که می‌خواهد استخدام شود در سوء استفاده کارفرما تأثیر می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد گرفتن چک و سفته از کارمند اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم.

علت گرفتن چک و سفته از کارمند

همانطور که اشاره کردیم کارفرمایان برای مبالغ قابل توجهی از کارمندان خود چک و سفته دریافت می‌کنند. این مبلغ می‌تواند از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر باشد. آن‌ها بحران‌های اقتصادی را عامل گرفتن چک و سفته ضمانت می‌دانند و گرفتن سفته را همانند تضمین برای خود در نظر می‌گیرند. برخی دیگر از کارفرمایان اعلام می‌کنند که ما کارهای مهمی انجام می‌دهیم و اگر راز کار ما فاش شود کسی پاسخگو نیست، از این رو این چک و سفته تضمینی بر حفظ امنیت کاری است.

در برخی مراکز هم مهارت‌هایی به کارمندان آموزش داده می‌شود، این انتقال مفاهیم برای کارفرما هزینه داشته و برای مثال اگر قرار باشد فردی کمتر از یک سال در آن شرکت کار کند، کارفرما با هزینه آموزش او را از صندوق شرکت پرداخت کند؛ بنابراین کارفرما به دنبال راهی برای کاهش این هزینه‌ها و استفاده بهینه از نیروهای انسانی‌اش است. برای جلوگیری از ترک شغل کارکنان کلیک کنید.

اعتبار قرارداد به جای گرفتن چک و سفته از کارمند

قراردادهای رسمی کاری معتبر هستند و کارفرما نباید برای تضمین، مبالغ هنگفتی را از کارمندان خود دریافت کند. کارفرما می‌تواند قوانین شرکت و توضیحات لازم را به صورت کاملاً قانونی در قرارداد ذکر کند و در صورتی که مشکلی بین کارفرما و کارمند در زمینه کاری به وجود آمد همان قرارداد کاری از نظر قانونی کاملاً رسمی است و می‌توان با آن اقدامات لازم را برای اجرای صحیح قرارداد، اعمال کرد. اما به دلیل صرف وقت و هزینه های جانبی دیگر قضایی در استفاده از این روش، کارفرمایان ترجیح می دهند با گرفتن چک یا سفته خودشان کسب و کار خودشان را تضمین کنند. در این صورت این کارمند است که باید نگران آینده و امنیت شغلی‌اش باشد.

برای اطلاع از بهترین روش رزومه نویسی کلیک کنید.

نحوه نوشتن سفته بابت ضمانت کاری و نکات مربوط به ارائه آن

اگر به هر دلیلی مجبور شدید تا برای استخدام سفته و چک امضاء کنید باید موارد مهمی را رعایت کنید. بی توجهی به این موارد می تواند زندگی شما را زیر و رو کند، پس به این نکات دقت بیشتری بکنید. در این میان شاید خواندن مقاله کار با سرمایه کم به شما ایده های خوبی برای درآمدزایی بدهد.

امضاء سفید ممنوع

از امضاء زدن هرگونه چک و سفته سفید خودداری کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید کارفرما می‌تواند هر مبلغی با هر تاریخی که بخواهد در سفته و چک بنویسد و این برای شما مشکل ساز خواهد شد. پس در هنگام دادن چک و سفته حتماً تاریخ امضاء و تاریخ وصول آن را به طور دقیق و خوانا با خودکار خودتان یادداشت کنید.

نوشتن دقیق نام

این مورد جزئی، از اهمیت بالایی برخوردار است. به این عمل ظهر نویسی می‌گویند. شما باید نام دقیق دریافت کننده، صاحب شرکت و نام شرکت را در سفته بنویسید. اگر کارفرمای شما بخواهد سفته را در اختیار کس دیگری قرار دهد، با این اقدام شما، عملاً از انجام این کار عاجز است.

داشتن یک کپی از سفته

یکی از مواردی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند این است که نمونه‌ای از چک و یا سفته را نزد خود نگه نمی‌دارند. بعد از اینکه سفته و یا چک را امضا کردید حتماً باید از سفته و چک خود یک کپی داشته باشید و حتی می‌توانید از آن عکس بگیرید و در فایل کامپیوتر خود ذخیره کنید. شماره سریال موجود در سفته خیلی مهم است. در صورتی که کارفرما به هر دلیلی بخواهد به صورت غیرقانونی اطلاعات سفته را دست کاری کند، شما یک نمونه از آن را در اختیار دارید. به خصوص اینکه شماره سریال سفته خیلی مهم است و مثل یک کارت شناسایی برای فرد عمل می‌کند و عملاً کارفرما را از انجام هر گونه کار غیرقانونی منع می‌کند.

امضاء دو طرفه قرارداد در زمان گرفتن سفته از کارمند

برخی از افراد در مورد قرارداد خود نیز اطلاع کافی ندارند. یادتان باشد اگر سفته و یا چک مهم است، قرارداد کاری هم به همان اندازه اهمیت دارد. لذا در صورتی که قرارداد کاری امضا می‌کنید باید به امضاء دو طرف برسد و هر کدام از شما یعنی کارفرما و کارمند باید یک نسخه از قرارداد را در نزد خود نگه دارید.

تا آنجا که می‌توانید از امضاء بی‌جهت هر گونه سفته و چک برای استخدام و با نام‌های مختلف مثل تضمین و غیره خودداری کنید. گرفتن چک‌ها و سفته‌های تضمینی صورت قانونی ندارد و لذا اگر کارفرما بخواهد به هر دلیلی آنها را به اجرا بگذارد و یا به دادگاه بکشد، نفع زیادی نخواهد برد و حتی ممکن است به دلایل مختلفی مورد مؤاخذه هم قرار بگیرد، چون از شرایط اقتصادی کشور در جهت منافع خود سوء استفاده کرده و باعث ایجاد نگرانی و برهم خوردن اوضاع زندگی یک نفر شده است، لذا باید پاسخگو باشد. اگر می‌خواهید از هر مشکلی جلوگیری کنید حتماً در مورد شرایط نوشتن و امضاء چک و سفته برای استخدام آگاهی داشته باشید تا در صورت نیاز هیچ سوء استفاده‌ای از شما صورت نگیرد. البته تا جایی که امکان دارد هرگز برای استخدام هیچ چک و سفته‌ای امضاء نکنید.

 

پس گرفتن سفته از کارفرما

گاه به دلایل مختلف کارفرما از پس دادن سفته امتناع می‌کند. در این شرایط می‌توانید با ارسال اظهارنامه از طریق دفاتر قضایی اعلام اتمام همکاری کرده و درخواست کنید تا چک یا سفته شما استرداد گردد. در این زمان قانون از شما حمایت می‌کنید. می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت کمک های تخصصی از مشاوران کاردوک استفاده نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا به خاطر امضاء سفته ممکن است به زندان افتاد؟

نگران نباشید. اگر کارفرمای شما به هر دلیلی با سفته شما را تهدید کرد جای نگرانی نیست. سفته بار حقوقی دارد نه قانونی و کسی برای سفته به زندان نمی‌افتد.

برای اینکه دچار مشکل نشویم چه کاری می‌توانیم در زمینه سفته و چک انجام دهیم؟

بهترین کار بالا بردن دانش خود در مورد سفته و چک است. بیشتر مشکلی که مردم ایران با آن مواجه هستند، عدم آگاهی نسبت به حق و حقوق‌شان است و این کار فرصت سوء استفاده را نیز به سایرین می‌دهد. پس قبل از امضاء هرگونه قراردادی حتماً در مورد آن تحقیق کنید و با مشاوران و یا وکلایی مشورت کنید، تا کار به خوبی پیش برود.

 

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند



:: برچسب‌ها: قوانین گرفتن سفته از کارمند ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه با توجه به اهمیت بیشتر انسان به حیوانات خانگی می تواند طرح سودآوری باشد. حیوانات خانگی شامل سگ و گربه در این روزها بخشی از اوقات فراغت انسان ها را پر می‌کنند. از طرفی دیگر با توجه بیشتر به حقوق حیوانات، نگهداری حیوانات خانگی به منزله منفعت بردن از آن‌ها نیست. نگهداری حیوانات خانگی نیازمند این است که فرد مسئولیت‌های آن را بر عهده بگیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تهیه غذا اشاره کرد. با توجه به وجود غذاهای خشک مخصوص حیوانات خانگی شامل سگ و گربه و مزیت های آن، بیشتر کسانی که حیوان خانگی دارند، خرید این غذاها را ترجیح می‌دهند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه را آورده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی خود کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی غذای سگ و گربه

 

 

 

 

طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه | معرفی محصول

اشاره کوتاهی کردیم کسی که اقدام به گرفتن حیوان خانگی شامل سگ و یا گربه می‌کند، بایستی مسئولیت‌های نگهداری آن را نیز بپذیرد. فاکتور تغذیه برای یک حیوان خانگی به اندازه تغذیه یک انسان حائز اهمیت است.

این روزها بیشتر افراد خرید غذای خشک و آماده حیوانات خانگی را ترجیح می‌دهند، چرا که ضمن ماندگاری بدون فاسد شدن در مدت طولانی، پروتئین و املاح مورد نیاز را نیز به بدن حیوان می‌رساند و نیازی به آماده کردن ندارد و به عبارتی بی زحمت است و با زندگی پر مشغله امروزی تناسب دارد.

بنابراین با توجه به افزایش تمایل به نگهداری حیوانات خانگی و همینطور ممنوعیت واردات کالاهای لوکس از سال 98 که غذای سگ و گربه را نیز شامل می‌شود، تولید غذای سگ و گربه ایده مناسبی برای کارآفرینان و کسب و کاری سودده است، چراکه بخش زیادی از این محصول از طریق واردات در کشور تامین می‌شود و کاستی زیادی در بخش تولید داخل به چشم می‌خورد.

برای تولید غذای حیوانات خانگی شامل سگ و گربه مواد اولیه شامل آرد ذرت، آدر برنج، آرد گندم، آرد لوبیا، پودر استخوان، ماهی تازه و گوشت نیاز است که همگی این مواد اولیه در کشورمان قابل تهیه می‌باشد. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

بررسی سابقه مصرف محصول

طبق آخرین آماری که از گمرک واردات رسمی غذای سگ و گربه در اختیار داریم، در سال 1396 حدود پنج هزار تن غذای سگ و گربه وارد شده است، که بدین معنی است که ده میلیون دلار ارز از داخل کشور خارج شده است. بد نیست بدانید که بخش اعظم واردات غذای حیوانات خانگی شامل سگ و گربه از کشورهای فرانسه، آلمان و ايتاليا می‌باشد.

طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه | انواع غذای حیوانات خانگی

غذای سگ و گربه می‌تواند با توجه به نوع و نژاد حیوان خانگی، وزن، سن و متناسب بودن ترکیبات به کار رفته در آن برای هر حیوان متفاوت باشد. برای دسته بندی انواع مختلف غذاهای سگ و گربه از عبارتی برای توصیف کیفیت آن‌ها بر روی بسته بندی محصول استفاده می‌شود.

غذای حیوانات خانگی وقتی توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود، به چند دسته تقسیم می‌گردد که در هر دسته عبارت مشخص شده نشان دهنده کیفیت محصول است. این دسته بندی‌ها به شرح موارد زیر است :

  • «محصولات کلی» (Generic)
  • «درجه یک» (Premium)
  • «سوپر پریمیوم» (Super Premium)

باید اشاره کنیم که علاوه بر دسته بندی‌های فوق، ممکن است شما بر روی بسته بندی غذای حیوانات خانگی (سگ و گربه) عبارت های دیگری مثل «طبیعی» (Natural)، «همه جانبه» (Holistic)، «ارگانیک» (Organic) و «خالی از غلات» (Grain-free) را نیز مشاهده کنید؛ که شرکت‌های مختلف برای جذب مشتری از این عبارات استفاده می‌کنند.

طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه | ویژگی های غذای حیوانات خانگی

سوالی که وجود دارد این است که مصرف کننده چرا بایستی به جای استفاده از غذاهای خانگی برای سگ و گربه خود، از غذاهای خشک تهیه کند. انواع غذاها برای حیوانات خانگی شامل غذای سگ و غذای گربه دارای برخی ویژگی‌هاست که برای خریدار توجیه خرید دارد. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های غذای خشک سگ و گربه اشاره کرده‌ایم.

  • غذای خشک ارزان‌تر از غذای های خانگی و یا کنسروی است.
  • دیگر ویژگی غذای خشک، تاثیر مثبتی است که بر روی دندان‌های حیوانات خانگی دارد. ضمن بهبود شرایط دندان‌ها باعث از بین بردن پس مانده‌های مواد غذایی و جرم دندان‌ها نیز می‌شود.
  • غذاهای خشک به دلیل داشتن پروتئین حیوانی، باعث می‌شود حیوان تا مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشد.
  • غذای خشک حیوانات خانگی را می‌توان در یک مدت زمان طولانی‌تر بدون فاسد شدن در محیط نگهداری کرد.

طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه | توجیه احداث کارخانه غذای حیوانات خانگی

در مطالب قبل خیلی کوتاه به طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه اشاره کردیم، اما در این قسمت قصد داریم به دلایلی که احداث کارخانه‌های تولید غذای حیوانات خانگی را توجیه می‌کند، اشاره کنیم. این دلایل مهم به شرح موارد زیر است:

  • همانطور که اشاره کردیم بازار فروش اصلی این محصول از طریق واردات بود، که از سال 98 واردات نمونه‌های خارجی ممنوع شده است و در واقع در حال حاضر نیاز به تولید محصول داخلی است.
  • می‌توان درطرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه خط تولید غذای حیوانات خانگی کاملا ایرانی را طراحی و راه اندازی کرد.
  • در حال حاضر در کشورمان نیاز به ایجاد این اشتغال وجود دارد.
  • مواد اولیه تولید غذای حیوانات خانگی در کشورمان قابل تهیه و در دسترس است.
  • برای شروع این کسب و کار به سرمایه اولیه کمتری نسبت به دیگر صنایع نیاز است.
  • کارخانجات داخلی تولید غذای حیوانات خانگی تازه تاسیس هستند و در واقع رقبای قدرتمندی برای رقابت فروش در حال حاضر وجود ندارد.

کد آیسیک محصول غذای سگ و گربه

کد آیسیک مربوط به غذای حیوانات خانگی شامل سگ و گربه کد 1533412327 و کد تعرفه گمرکی آن 23091000 می‌باشد.

طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه | روش تولید غذای حیوانات خانگی

در ابتدا باید اشاره کنیم که مواد اولیه برای تولید محصولات مختلف برای سگ و گربه در سنین، نژاد و وزن‌های مختلف می‌تواند تغییر کند. اما به طور کلی روش تولید غذای حیوانات خانگی به شرح مراحل زیر است :

  • مرحله اول : مواد اولیه لازم که شامل پودر گوشت، آرد یا خرده انواع غلات و انواع پره میکس‌ها (Premix) و … می‌باشد را در دستگاه مخلوط کن (Mixer) می‌ریزند.
  • مرحله دوم : مواد مخلوط شده توسط کانوایر ماردون (Screw conveyor) ابتدا به فیدر اسکترودر و سپس به اکسترودر انتقال می‌یابد.
  • مرحله سوم : در این مرحله مواد در داخل اکسترودر، همراه با دما و فشار پخته شده و سپس فشرده می‌شود.
  • مرحله چهارم : مواد از کسترودر خارج شده و به وسیله کاموایر هوایی(Air conveyor) به داخل خشک کن (Dryer) منتقل می‌گردد.
  • مرحله پنجم : محصول در این مرحله رطوبت زدایی شده و سپس توسط کاموایر تسمه‌ای به داخل دستگاه دراژه (Coating .Flavoring) انتقال می‌یابد.
  • مرحله ششم : در نهایت محصول تولید شده، روغن پاشی شده و سپس با اسانس‌ها و پودرهای مختف طعم دار می‌گردد.
  • مرحله هفتم : محصول نهایی بر روی میز سرد کن قرار گرفته و سپس بسته بندی می‌شود.

ماشین آلات مورد نیاز

برای تولید غذای حیوانات خانگی شامل سگ و گربه به ابزار و ماشین آلات زیر نیاز است :

  • پودرکن غلات
  • خرد کن استخوان
  • پودر کردن استخوان
  • مخلوط کن
  • ماشین اکسترودر
  • دستگاه خشک کن
  • دستگاه اسپری روغن
  • دستگاه اسپری چاشنی
  • خنک کننده
  • ماشین بسته بندی

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی غذای سگ و گربه



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید غذای سگ و گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی برای تولید بهینه پاکت هایی که جهت بسته بندی محصولات غذایی و یا پاکت هایی که در اکثر فروشگاه‌ها نیاز است، نوشته می‌شود. بسته بندی یک محصول از مهم‌ترین فاکتورهای مورد نیاز در زمینه نگهداری و حمل و نقل آن‌هاست. در کشورمان برای جا به جایی موادغذایی، میوه و … از پلاستیک استفاده می‌شود که ضمن اینکه قابل بازیافت نیست، به طبیعت نیز آسیب می‌رساند. پاکت‌های کاغذی جایگزین خوبی برای این پلاستیک‌ها هستند که به راحتی نیز بازیافت می‌شوند. اما در طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی بایستی که تمامی جوانب نیز برای یک تولید محصول سنجیده شود. در ادامه این مطلب ضمن معرفی محصول، به کاربرد و روش تولید آن نیز اشاره کرده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی پاکت کاغذی

 

 

 

طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی | معرفی محصول

هدف از طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی تولید ساک دستی کرافت می‌باشد. ساک دستی کرافت در واقع از کاغذ کرافت درست می‌شود که نوعی کاغذ ضخیم مثل کارتن و یا مقوا است. به طور کلی کاغذ کرافت کشسانی و مقاومت خوبی در برابر پاره شدن دارد و همین قدرت و دوام بالای این محصول برای بسته بندی باعث شده تا از تقاضای خوبی برخوردار باشد.

فرآیند ساخت کاغذ کرافت به عنوان فرآیند کرافت شناخته می‌شود، که روش مشابه تولید کاغذ اما کاغذی مقاوم‌تر است. در فرآیند تولید کرافت، خمیر کاغذی که بدست می‌آید، تیره‌تر است، این خمیر قابلیت سفید شدن نیز دارد، اما ترجیحا در همان رنگ تیره تر تولید می‌شود.

آنچه که باعث افزایش مقاومت در کاغذ کرافت می‌شود، لینگین است. افزایش مقاومت در کاغذهای کرافت به دلیل پایین تر بودن لینگین آن نسبت به سایر کاغذها می‌باشد.

نکته دیگری که پیرامون کاغذ کرافت وجود دارد، این است که کاغذ کرافت بر خلاف دیگر کاغذها قابلیت تولید شدن از انواع درختان شامل انواع کاج، بامبو یا کنف را دارد. از طرفی قابلیت بازیافت نیز دارد و به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند.

لازم است اشاره کنیم که کاغذ کرافت با گرماژ بیش از 40 گرم به بازار ارائه می‌شود ( گرماژ از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده کیفیت یک کاغذ است که در واقع نشان دهنده جرم کاغذ در یک متر مربع از آن است).

طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی | ویژگی های کاغذ کرافت

پاکت‌ها و یا ساک‌های ساخته شده از کاغذ کرافت به طور کلی دارای برخی ویژگی‌ها هستند که آن‌ها را برای بسته بندی و جابه جایی مواد غذایی، میوه و سبزیجات و … مناسب می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ کرافت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاغذ کرافت دارای مقاومت بالایی  است که در نتیجه تولید از سولفات خمیر پالپ است.
  • کاغذهای کرافت با توجه به مواد اولیه تولیدی در انواع متنوعی تولید و عرضه می‌شود.
  • کاغذ کرافت معمولا به رنگ قهوه ای تولید می‌شود، اما قابلیت تولید شدن در چهار رنگ به ویژه رنگ سفید را نیز دارد.
  • کاغذ کرافت به دلیل دوام بالا در بسته بندی، تولید جعبه و کارتن، پاکت (کرافت) استفاده می‌شود.
  • وزن کاغذهای کرافت و گرماژ آن‌ها با توجه به کیفیت کاغذ کرافت متغیر است.

ساک دستی های مختلف

ساک دستی‌های تولید شده از کاغذ کرافت برای مصارف مختلفی کاربرد دارد. به عنوان مثال از کاغذ کرافت برای تولید ساک دستی‌های کاغذی برای مجموعه‌های غذایی و فروشگاهی استفاده می‌شود، اما این دو فرآیند تولید متفاوتی دارند که در طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی تا حدودی به آن پرداخته‌ایم.

ساک دستی‌های کاغذی که برای بسته بندی و جابه جایی مواد غذایی استفاده می‌شود، معمولا دسته، کفی و لب برگردان بالای کاغذ را ندارند و ساده هستند. اما در ساک دستی‌های فروشگاهی، سعی در تولید ساک دستی‌هایی است که در قسمت بالا لبه برگردان و همینطور دسته داشته باشد و کف آن‌ها نیز دارای یک کفی است.

طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی | کاربرد محصول

همان طور که اشاره کردیم از ساک دستی بیشتر برای بسته بندی و حمل و نقل مصارف غذایی و یا در فروشگاه ها استفاده می‌شود. اما به طور کلی پاکت کاغذی کرافت دارای کاربردهای زیر است :

  • استفاده از ساک دستی کرافت برای ارسال غذا در  فست فودها، رستوران‌ها و تهیه غذاها
  • استفاده از ساک دستی کاغذی برای ارائه کالا و محصول در فروشگاه‌های پوشاک، لوازم تزئینی
  • استفاده از نوع ضخیم کاغذ کرافت برای کارتن‌ سازی
  • استفاده از نوع نازک کاغذ کرافت برای بسته بندی میوه
  • استفاده از کاغذ کرافت با کیفیت برای ساخت ساک تبلیغاتی

​طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی | کد آیسیک محصول​

کد آیسیک محصول شامل کد های 2102512308 ، 2102512307 ، 210911124 می باشد و همینطور ​کد تعرفه گمرکی محصول نیز 48171000 است.

طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی | روش تولید و دانش فناوری

در این قسمت سعی کرده ایم روش تولید ساک های کاغذی کرافت را به طور کامل در چند مرحله ارائه کنیم.

  • مرحله اول : در ابتدا تولید کنندگان بایستی که رول آماده کاغذ کرافت را تهیه کنند.
  • مرحله دوم : در این مرحله بایستی رول آماده کاغذ کرافت، عواریه گیری شود ( عواریه در واقع نوعی از ضایعات کاغذ کرافت است که در این مرحله گرفته می شود. )
  • مرحله سوم : پس از گرفتن ضایعات کاغذ، آن را بر روی دستگاه تیوبر در جای مخصوص خود قرار می‌دهند.
  • مرحله چهارم : رول آماده کاغذ کرافت، همراه با کشش توسط دستگاه باز می‌شود.
  • مرحله پنجم : کاغذ زیرین پاکت، از پایین دستگاه روی ریل مخصوص به سمت قسمت چاپ هدایت می‌شود و قسمت بیرونی آن چاپ مورد نظر می‌خورد. چاپ‌ها در فاصله های مشخصی از هم می‌خورد تا پس از برش نیز در وسط پاکت قرار گیرد.
  • مرحله ششم : کاغذ رویی پاکت‌ها پس از عبور از دستگاه، در زیر لایه دیگر قرار می‌گیرد. وسط لایه‌ها دو غلطک وجود دارد که مابین لایه ها را به صورت نقطه‌ای چسب می‌زند.
  • مرحله هفتم : در این مرحله پس از چسب زدن، پاکت ها به قسمت برش ارسال می‌شوند و در اندازه‌های از پیش تعیین شده برش می‌خورند و در نهایت نیز به شکل پاکت به محل دستگاه باتومر منتقل می‌گردند.

طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی | ماشین آلات مورد نیاز

برای تولید پاکت‌های کاغذی کرافت، بدیهی است که به ماشین آلات و ابزارهای مخصوص لازم است. این ابزارها به شرح موارد زیر است:

  •  دستگاه تولید پاکت
  • چاپگر

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی پاکت کاغذی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید کود پتاسیم برای برآورده هزینه های و زمان بازگشت سود کسب و کار نوشته می‌شود. کود پتاسیم یا پتاس شامل برخی املاح پتاسیم دار است ک که در آب حل قابل حل است. از کود پتاسیم معمولا به عنوان یک کود شیمیایی در صنایع کشاورزی استفاده می‌شود. این کود شیمیایی در ترکیب خود کلرور پتاسیم، سولفات پتاسیم، منیزیم و نیترات پتاسیم دارد. در ادامه سعی کردیم خلاصه‌ای از اطلاعات لازم برای نوشتن طرح توجیهی کود پتاسیم را ارائه کنیم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.

  برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید کود پتاسیم

 

 

 

طرح توجیهی تولید کود پتاسیم | معرفی محصول

برای آشنایی با کود پتاسیم ابتدا باید با تعریفی از کلمه پتاس (Potash) آشنا شویم. به طور کلی به دسته‌ای از نمک‌های معدنی که در ترکیب خود عنصر پتاسیم دارند، پتاس گفته می‌شود. این نمک‌های معدنی پتاسیم دار، محلول در آب هستند.

یک گیاه در تمامی مراحل رشد و تکثیر خود به عنصر پتاسیم نیاز دارد. اگر پتاسیم به اندازه کافی به یک گیاه نرسد، در برابر عوامل طبیعی شامل خشکسالی، رطوبت و آب زیاد از حد، تغییرات دمایی، آفات و بیماری‌ها دارای مقاوت بسیار کمی خواهد بود. 

تمامی کودهای شیمیایی که دارای عنصر پتاسیم هستند، به عنوان کود پتاس شناخته می‌شوند و در صنایع کشاورزی بسیار کاربرد دارند. چراکه بر روی اندازه، شکل، رنگ و قدرت دانه دارای اثرات مطلوب است. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید کود پتاسیم | انواع کود پتاسیم

کود پتاسیم به تمامی کودهایی گفته می‌شود که دارای عنصر پتاسیم هستند. در میان آن‌ها سولفات پتاسیم به دلایل مختلفی جزو بهترین کودهایی است که بر روی گیاهان تاثیر بسیاری دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های کود سولفات پتاسیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کود سولفات پتاسیم قابلیت انحلال بالا در آب دارد.
  • می‌توان کود سولفات پتاسیم به صورت محلول در آورد و بر روی شاخ و برگ گیاهان محلول پاشی کرد.
  • ذرات سولفات پتاسیم بسیار ریز است و مانع از ایجاد رسوب در سمپاش ها و سیستم های آبیاری می‌گردد.
  • کود سولفات پتاسیم را می‌توان علاوه بر مصرف برگی، به صورت آبیاری در خاک نیز به گیاه رساند.

طرح توجیهی تولید کود پتاسیم | تاثیرات مهم پتاسیم بر گیاه

با توجه به اینکه اشاره کردیم کود پتاسیم برای رشد گیاه بسیار ضروری است، در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که کود پتاس و یا عنصر پتاسیم دارای چه تاثیری بر روی گیاه می‌باشد.

  • کود پتاسیم تاثیر مستقیمی بر روی ریشه گیاه می‌گذارد و با افزایش رشد ریشه، مقاومت آن را در برابر خشکی و کم آبی، دمای پایین و … کاهش می‌دهد.
  • کود پتاسیم باعث تولید سلولز در گیاه می‌شود و از خمیدگی ساقه و ریشه جلوگیری می‌نماید.
  • باعث فعال شدن آنزیم های مرتبط با رشد گیاه می‌شود.
  • باعث انتقال بهتر شکر و نشاسته می‌شود.
  • میزان نشاسته و پروتئین موجود در گیاهان را افزایش می‌دهد.
  • گیاه به واسطه مصرف کود پتاسیم، آب کم تری را از دست می دهد و باعث تعادل یونی در آن می‌شود.
  • و …

​طرح توجیهی تولید کود پتاسیم | علایم کمبود پتاسیم در گیاه

از آنجایی که عنصر پتاسیم برای رشد گیاه ضروری است، چنانچه گیاه دارای کمبود پتاسیم باشد، دارای علائم زیر خواهد بود :

  • برگ‌های بزرگ‌تر و مسن گیاه دارای کناره های سوخته هستند.
  • در گیاهانی که کمبود پتاسیم دارند، در برابر آفات و بیماری‌ها حساس هستند.
  • کیفیت میوه ی گیاهی که دارای کمبود پتاسیم است، کاهش می‌یابد.
  • و …

علائم زیاد بودن پتاسیم در گیاه

همانطور که کمبود پتاسیم در یک گیاه علائمی دارد، زیاد بودن آن نیز علائمی به همراه خواهد داشت. از مهم‌ترین علائم در گیاهانی که دارای پتاسیم اضافی هستند، کمبود کلسیم و منیزیم می‌باشد.

طرح توجیهی تولید کود پتاسیم | روش مصرف کود پتاسیم

اشاره کوتاهی کردیم که کود پتاسیم به صورت محلول در آب می باشد. بنابراین بایستی این کود را به صورتی استفاده کنیم که ریشه بتواند آن را جذب کند.

معمولا شیوه مصرف کود پتاسیم بدین صورت است که به روش نواری، پخش در سطح خاک، آبیاری و محلول‌پاشی استفاده می شود که بهترین در میان آن‌ها نیز زیرخاکی به صورت نواری است.

زمان استفاده از کود پتاسیم قبل از کشت است و پس از گذشت یک بازه زمانی 5 تا 10 هفته‌ای از اولین مصرف و متناسب با نوع گیاه، بایستی که نوبت دوم مصرف گردد.

مقدار مصرف کود پتاسیم

اینکه چه میزان از کود پتاسیم برای گیاه مصرف شود که دچار کمبود پتاسیم و یا زیاد بودن پتاسیم و در نهایت کاهش منیزیم و کلسیم نشود، بسیار مهم است. از کود پتاسیم بایستی به اندازه‌ای مصرف شود که کمبود پتاسیم گیاه برطرف گردد. برای اینکار لازم است که با توجه به خاک و آب و هوای منطقه، از گیاه آزمایشاتی گرفته شود، تا رابطه بین مقدار پتاسیم و عملکرد آن مشخص گردد.

​طرح توجیهی تولید کود پتاسیم | کد آیسیک محصول

کد آیسیک کود پتاسیم، کدهای 24121131 و 2412612337 و کد تعرفه گمرکی آن 31043000 می‌باشد.

​کاربردهای کود پتاسیم

کود پتاسیم دارای کاربردهای کشاورزی است که از مهم‌ترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • برای تامین نیاز گیاه به پتاسیم و گوگرد، از کود پتاسیم استفاده می‌شود
  • کود پتاسیم به ویژه سولفات پتاسیم، اسیدیته خاک را کاهش می‌دهد تا گیاه بهتر بتواند آهن و فسفر را جذب کند.
  • کود پتاسیم مقاومت خاک را در برابر عوامل محیطی افزایش می‌دهد.
  • علاوه بر مصارف کشاورزی از سولفات پتاسیم در صنعت شیشه سازی و نظامی نیز استفاده می‌شود.
  • سولفات پتاسیم در ترکیب خود کلر ندارد. داشتن کلر باعث جلوگیری از شوری خاک می‌شود. از این رو برای برخی از محصولات شامل پسته، چای، مرکبات، توتون، سیب زمینی و … که به کلر حساس هستند، مناسب است.
  • کود پتاس برای بهبود رشد برنج تا بیست درصد موثر است.
  • سولفات پتاسیم باعث بهبود کیفیت رنگ و طعم میوه ها می‌شود.
  • وقتی از کود پتاسیم برای گیاه استفاده می‌شود، گیاه می‌تواند دیگر عناصر غذایی را نیز بهتر جذب کند.
  • با مصرف کود پتاسیم مصرف آب گیاه بهبود می‌یابد و رشد گیاه و کیفیت گل گیاه تقویت می‌شود.
  • و …

طرح توجیهی تولید کود پتاسیم | روش تولید کود پتاسیم

مواد اولیه تولید کود پتاسیم شامل پتاسیم کلرید-سولفوریک اسید است. برای تولید پتاسیم سولفات بایستی دو ترکیب شیمیایی منیزیم سولفات و kcl با یکدیگر واکنش دهند. همینطور باید اشاره کنیم که در صورتی که شورابه‌ها، تبخیر گردد، کنسانتره پتاس بدست می‌آید که با فرآیندهای مختلف از آن پتاسیم سولفات استخراج می‌گردد. به طور کلی مراحل تولید سولفات پتاسیم به شرح موارد زیر است :

  • مرحله اول : در مرحله اول کلرید پتاسیم معدنی را خرد و آسیاب می‌کنند.
  • مرحله دوم : پودر کلرید پتاسیم وارد راکتوری از جنس استیل و با خاصیت ضد اسیدی و همینطور دارای همزن، می شود. در این مرحله به آن آب و اسید سولفوریک نیز اضافه می‌گردد.
  • مرحله سوم : راکتور حرارت  داده می‌شود تا سرعت واکنش افرایش یابد. در این مرحله سولفوریک اسید با کلرید پتاسیم واکنش می‌دهد و سولفات پتاسیم و گاز هیدروژن کلرید تولید می‌شود.
  • مرحله چهارم : گاز هیدروژن تولید شده توسط مکنده جمع‌آوری می‌گردد و آن را خنک کرده و تبدیل به هیدروکلریک اسید می‌کنند.
  • مرحله پنجم : در این مرحله محلول سولفات پتاسیم داخل راکتور برای جدا کردن ناخالصی‌ها بایستی که فیلتر شود.
  • مرحله ششم : محلول فیلتر شده، جوشانده می‌شود و سپس برای کریستال سازی وارد حوضچه های خنک کن می‌گردد.
  • مرحله هفتم : پس از اینکه محلول سرد می‌شود، سولفات پتاسیم بسته بندی شده و به فروش می‌رسد.

ماشین آلات مورد نیاز

برای تولید کود پتاسیم به برخی ابزار و ماشین آلات نیاز است، که از مهم‌ترین آن‌ها به شرح موارد زیر است:

  •  تجهیزات ناقل مواد اولید
  • کوره مانهایم
  • کراشر و کولر
  •  گرانولاتور
  •  سیستم جذب یا اسکرابر
    و…

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید کود پتاسیم



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی کود پتاسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طبق طرح توجیهی کارتن پلاست مواد اولیه برای تولید این محصول از جنس پروپیلن می‌باشد. برای تولید کارتن باید از کاغذ استفاده شود که به عنوان مواد اولیه نیاز به قطع درختان دارد. کارتن‌های پلاستیکی نیز به دلیل اینکه تجزیه ناپذیر هستند، اثرات مخربی را بر روی طبیعت بر جای می‌گذارد. یکی از طرح‌هایی که می تواند در این میان هم از آسیب رساندن به طبیعت جلوگیری کند و هم جنسی را که قابل بازیافت باشد، را ارائه دهد، طرح توجیهی کارتن پلاست است. کارتن پلاست با توجه به متریالی که در آن به کار می‌رود، قابل بازیافت بوده و به محیط زیست نیز آسیبی نمی‌رساند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی کارتن پلاست را ارائه کرده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی کارتن پلاست

 

 

 

طرح توجیهی کارتن پلاست | معرفی محصول

کارتن پلاست محصولی است که مواد اولیه آن پلی پروپیلن است. با توجه به نوع مواد اولیه، کارتن پلاست باعث آلودگی محیط زیست نخواهد شد، چراکه می‌توان مجدد آن را بازیافت کرد و در همین صنعت استفاده نمود.

کارتن پلاست دارای دیگر نام‌های رايج تجاری شامل ورق کارتن پلاست، شيت پلاست، پلاست شيت، پلاست پک، هالوپروفيل شيت، کروگيت پلاستيک شيت نیز می‌باشد. این محصول به روش اکستروژن تولید می‌شود، به طوری که شامل دو ورقه مسطح خارجی است که توسط صفحات باریک عمودی که موازی یکدیگر هستند و به یکدیگر وصل شده‌اند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کارتن پلاست، دوام فیزیکی بالا و مقاومت شیمیایی قابل توجه این محصول است. به طوری که کارتن پلاست توانایی تحمل نوسانات حرارتی از 20- تا 80+ را دارد، به همین دلیل عمدتا در صنایع بسته بندی، تبلیغات ، کشاورزی، ساختمانی و … استفاده می‌شود.

طرح توجیهی کارتن پلاست | تنوع کارتن پلاست

کارتن پلاست معمولا در سایزهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. به طوری که ورق‌های کارتن پلاست با عرض 2000، 1200 ,2050 , …ميلی متر در ضخامت‌های 2 تا 14 ميلی متر برش داده شده و محصول نهایی را ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از تنوع‌هایی که در کارتن پلاست‌ها وجود دارد، رنگ آن‌ها ست. کارتن پلاست‌ها از نظر رنگ دارای تنوع بالایی هستند.

طرح توجیهی کارتن پلاست | ویژگی های برجسته کارتن پلاست

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده، هر روزه در صنایع مختلف کالاهای جدید با ویژگی‌های بهتر جایگزین کالاهای قدیمی شود. کارتن پلاست نیز به منظور رفع کمبودهای صنایع بسته بندی ایجاد شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های کارتن پلاست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در تولید کارتن پلاست، تنوع در فرمولاسیون باعث انعطاف پذیری موثر این محصول شده است.
  • کارتن پلاست‌ها قابلیت چاپ و برش دارند.
  • کارتن پلاست در برابر آب، اسیدهای مختلف، روغن‌های خوراکی و صنعتی و اغلب مواد شیمیایی دارای مقاومت صد درصد هستند.
  • قابل استفاده در صنایع غذایی و دارویی می‌باشد.
  • مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه‌های فیزیکی دارد.
  • و …

دیگر مزایای کارتن پلاست

  • برای بسته بندی در بسیاری از زمینه‌ها شامل بسته بندی ميوه، انواع مواد غذايی، دارويی، كاربرد تبليغاتی، كاربرد ساختمانی و … مناسب است.
  • کارتن پلاست عایق مناسبی برای گرما و سرما می‌باشد.
  • کارتن پلاست ضد آب است.
  • این محصول در برابر نور مستقیم خورسید مقاوم است و با تغییرات آب و هوا نیز سازگار می‌باشد.
  • کارتن پلاست قابلیت چاپ، دايكات و برش با طرح‌ها و اشكال مختلف را دارد و به راحتی می‌توان برای متصل کردن ورق‌های آن از چسب، منگنه و جوش استفاده کرد.
  • کارتن پلاست دارای وزن بسیار کمی است.
  • در برابر عوامل فيزيكی مانند ضربه و فشار، مقاومت بسيار بالایی دارد.
  • بدون بو و غیر سمی می‌باشد، به طوری که مورد تایید سازمان‌های معتبر نظارت بر بسته بندی غذا و داروی جهانی است.
  • در انواع رنگ بندی موجود است و دارای ظاهری شیک و مدرن است.
  • به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و تولید آن دارای توجیه اقتصادی می‌باشد.
  • کارتن پلاست قابل بازيافت و استفاده مجدد در همین صنعت نیز است.

ویژگی ورق کارتن پلاست

  • سبک
  • تنوع رنگ بندی
  • انعطاف پذیری
  • تحمل فشار بالا
  • قابل شستشو
  • غیر سمی
  • بدون بو
  • قابل چاپ
  • قابلیت برش آسان
  • حفظ انعطاف اولیه
  • غیر قابل اشتعال
  • مقاومت در برابر ضربه و له شدن
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • عایق گرما
  • عایق رطوبت
  • عایق صوت
  • امکان لوله شدن
  • عایق UV
  • قابل بازیافت
  • دارای استاندارد جهانی
  • جدا کننده
  • و …

​طرح توجیهی کارتن پلاست | کد آیسیک محصول

کد آیسیک کارتن پلاست در سامانه خدمات و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زیر گروه ساخت انواع محصولات پلاستیکی، کد 2520512393 دارد و ​کد تعرفه گمرکی آن نیز ​39202090 است.

کاربردهای محصول

کارتن پلاست دارای کاربردهای گسترده‌ای است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • صنعت سوله سازی شامل سوله مرغ‌داری، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، سوله مواد غذایی، گلخانه، سوله دامداری و کشتارگاه و…
  • صنعت ساختمان سازی شامل سقف کاذب، دیوار کاذب، پارتیشن سازی، حفاظ و حصار کشی، کف بتن ریزی، دکوراسیون و قالب بندی و…
  • کاربرد در کشاورزی شامل محافظ نهال، بستر گل، گلدان، کانال آب، گلخانه ها، راکت گل، جعبه میوه و …
  • بسته بندی شامل بسته بندی مواد غذایی، جعبه‌های اداره پست، جعبه‌های پیک موتوری، بسته بندی لوازم خانگی، جعبه‌های تابلو فرمان آسانسور و….
  • چاپ و تبلیغات شامل تابلوهای علائم راهنمایی رانندگی، تابلوهای تبلیغات محصولات، تابلوهای مناسبتی، تابلوهای انتخاباتی، تابلوهای نمایشگاهی و…
  • صنعت خودروسازی شامل عایق پوششی و عایق صدا، کفی صندوق ماشین، دیواره صندوق عقب ماشین، دیواره کپسول گاز CNG، کفی باتری، جداکننده صندوق از اتاق و…
  • ساخت لوازم خانگی شامل کفی یخچال و فریزر، محافظ یخچال برای صرفه جویی در مصرف انرژی، پشت بند یخچال و فریزر، محافظ اجاق گاز، محافظ کولرهای آبی، جعبه‌های لوازم خانگی و…
  • بازیافت یا زباله شامل محیط های صنعتی، ادارات و ارگان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، منازل و پارکینگ‌ها و…

طرح توجیهی کارتن پلاست | روش تولید

به طور کلی روش تولید کارتن پلاست در مراحل زیر خلاصه می‌شود:

  • مرحله اول : مواد اولیه (گرانول pp و مستربچ)
  • مرحله دوم : قیف انتقال مواد
  • مرحله سوم : اکسترودر مارپیچ تک
  • مرحله چهارم : الگو – T
  • مرحله پنجم : دستگاه های فوم کالیبره شده
  • مرحله ششم : واحد حمل و نقل اولیه
  • مرحله هفتم : فر پختن
  • مرحله هشتم : سیستم خنک کننده
  • مرحله نهم : چربی گیر دو طرفه
  • مرحله دهم : واحد حمل و نقل دوم
  • مرحله یازدهم : واحد برش و انتقال عرضی
  • مرحله دوازهم : میز جمع آوری
  • مرحله سیزدهم  بسته بندی و انبارداری

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی کارتن پلاست



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی کارتن پلاست ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی چرم مصنوعی برای راه اندازی یک کسب و کار سودده، بسیار پر تقاضا است که نیازمند کسب اطلاعات دقیقی از محصول مورد نظر می‌باشد.  همینطور اطلاع از مواد اولیه مورد نیاز و توجیه تولید این محصول نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در نهایت نیز چنانچه فرد نسبت به این طرح ایده و یا نظری داشته باشد، بایستی ضمن اطلاع از ماشین آلات مورد نیاز، روش تولید را نیز بداند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید چرم مصنوعی ارائه شده است. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 
 

طرح توجیهی چرم مصنوعی | معرفی محصول

Leatherette و یا چرم مصنوعی از نظر ظاهر و زیبایی مشابه چرم‌های طبیعی است، اما در مقابل ارزان‌تر بوده و دارای برخی مزیت‌ها نیز می‌باشد. به طور کلی چرم مصنوعی در سه کاربرد به شرح موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • ​چرم مصنوعی قابل استفاده برای مبل، صندلی و اثاثیه یا لوازم داخلی
  • چرم پارچه نما یا کاغذی قابل استفاده برای اثاثیه یا لوازم داخلی خودرو و لباس
  • کوشکین قابل استفاده برای کالاهای مصرفی

چرم مصنوعی Pvc ( پی وی سی) و Pu ( پلی اورتان) از دو لایه تشکیل شده است. لایه اول فقط یک لایه روکش است که skin نام دارد و لایه دیگر یک لایه اسفنجی است که از جنس  Pvc یا Pu  است. در نظر داشته باشید که چرم‌های مصنوعی پلی اورتان و وینیل در اکثر صنایع شامل صنعت لباس، کیف و کفش، اثاثیه متزل و همینطور پوشش محصولات استفاده می‌گردد. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک کلیک کنید.

تنوع چرم های مصنوعی

چرم‌های مصنوعی با توجه به فاکتورهای مختلف دارای تنوع بسیاری است. از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث ایجاد تنوع چرم‌های مصنوعی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رنگ : چرم‌های مصنوعی به دلیل اینکه ساخت دست انسان است، دارای قابلت پردازش و تولید در در انواع رنگ‌ها را دارد.
  • ضخامت چرم : چرم‌های مصنوعی با توجه به اینکه دارای کاربردهای متنوعی است، در ضخامت‌های متفاوتی نیز تولید می‌شود. ضخامت استاندارد چرم‌های مصنوعی بین 0.5 میلی‌متر تا 5 میلی‌متر قابل تغییر است که باعث تنوع چرم‌های مصنوعی از نوع ضخامت می‌گردد.
  • نوع پارچه : نوع پارچه‌ای که پشت چرم مصنوعی قرار می‌گیرد، می‌تواند از جنس‌های ناوون، پارچه شمی، باندی، پلی استر و … باشد.
  • کیفیت : چرم‌های مصنوعی متناسب با قیمت‌هایی که دارند، در کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. این چرم‌ها از نظر خشکی و یا نرمی و زمینه استفاده آن‌ها دارای کیفیت‌های مختلفی نیز هستند.

بنابراین زمانی که قصد خرید چرم مصنوعی را دارید، می‌توانید محصول مورد نظر را به طرح، رنگ و کیفیت مورد نظر خود سفارش دهید.

کاربرد چرم مصنوعی

اشاره کوتاهی کردیم که به طور کلی تقاضا برای انواع چرم‌های مصنوعی بالاست و دلیل آن نیز کاربردهای این محصول است. از مهم‌ترین کاربردهای چرم مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تهیه انواع کیف، کفش، کمربند و کاپشن
  • صنایع خودرو سازی و موتور سیکلت سازی
  • تولید کلیه مصنوعات چرمی مانند بند ساعت، کاور موبایل و عینک
  • تهیه کاغذ دیواری، جلد کتاب و دفتر
  • و….

طرح توجیهی چرم مصنوعی | مقایسه چرم مصنوعی با چرم طبیعی

تقاضا برای چرم مصنوعی از سوی مشتریان بسیار بالا است و دلیل آن نیز مزایای چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی است. البته ناگفته نماند که چرم مصنوعی دارای معایبی نیز هست که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مزایای چرم مصنوعی

  • به طور کلی چرم مصنوعی وابسته به عوامل مختلف، قیمت ارزان‌تری نسبت به چرم طبیعی دارد و این بدین معنی است که دارای صرفه اقتصادی است.
  • چرم‌های مصنوعی دارای دوام بیشتری است، این بدین معنی است که در برابر خراش‌ها و … مقاومت بیشتری نسبت به چرم طبیعی دارد.
  • چرم مصنوعی در صورت کثیف شدن نیز به راحتی با میزانی آب گرم و یک پارچه قابل تمیز شدن است.
  • چرم مصنوعی رطوبت را در خود نگه نمی‌دارد و این بدین معنی است که به مرور سطح آن ترک نمی‌خورد و پوسته پوسته نمی‌شود.
  • در چرم‌های مصنوعی جدید، حتی لکه‌های جوهر، مایع و مواد غذایی نیز به راحتی قابل پاک شدن است.
  • چرم‌های مصنوعی دارای ظاهری زیبا و سطحی یکنواخت است.
  • بر روی چرم مصنوعی می‌توان هر طرح دلخواهی را چاپ کرد، بنابراین تنوع طرح های متفاوتی را دارد.
  • به طور کلی کار با چرم مصنوعی راحت‌تر از چرم طبیعی است. بنابراین دوخت و دوز آن راحت می‌باشد.
  • با خرید چرم مصنوعی، آسیبی به حیوانات نمی‌رسد. بنابراین چرم مصنوعی جایگزین بسیار عالی چرم طبیعی برای دوست‌داران محیط زیست و حیوانات است.
  • پیش تر نیز اشاره کردیم، چرم مصنوعی به دلیل اینکه یک ماده ساختگی است، قابلیت تولید در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها را دارد.

معایب چرم مصنوعی

چرم مصنوعی در مقابل تمام مزیت‌هایی که نسبت به چرم طبیعی داراست، دارای معایبی نیز هست که به شرح زیر می‌باشد :

  • چرم مصنوعی دارای کشش قابل توجه به اندازه چرم طبیعی نیست.
  • چرم مصنوعی با اینکه بسیار بادوام است، اما به مرور جلوه و زیبایی خود را از دست می‌دهد.
  • چرم مصنوعی در برابر ضربه‌های شدید و سوراخ شدن، مقاومت بالایی ندارد.

طرح توجیهی چرم مصنوعی | مواد اولیه مورد نیاز

خط تولید چرم های مصنوعی برای تولید انواع چرم پی وی سی، نوار نایلون چسبناک و ورق لاستیکی پارچه چسبناک و … به سه مواد اولیه به شرح زیر نیاز دارد.

  1. پودر پی وی سی
  2. روغن DOP
  3. پایدارکننده های حرارتی

​طرح توجیهی چرم مصنوعی | کد آیسیک محصول

کد آیسیک اختصاص داده شده به چرم مصنوعی، 19111212 می باشد و همینطور ​کد تعرفه گمرکی محصول،
​41151000 است.

طرح توجیهی چرم مصنوعی | بررسی نیاز و مصرف محصول

با توجه به تقاضای بالای مشتریان برای چرم مصنوعی، تولیدات داخل برای این امر کافی نیست و بخش اعظم نیاز به چرم مصنوعی تولید کنندگان داخلی، از طریق واردات برطرف می‌گردد. واردات چرم مصنوعی به ایران از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، سوئد، چین و ترکیه که بزرگ‌ترین تولید کننده‌های چرم مصنوعی هستند، انجام می‌شود.

باید اشاره کنیم که اگر تولیدکنندگان توانایی تولید چرم مصنوعی را در مقادیر بالا داشته باشند، می‌توانند نسبت به صادرت این محصول به کشورهای خارجی اقدام کنند، چراکه صادرات آن دارای شرایط خاصی نیست و فقط بایستی خریداران خارجی از کیفیت چرم‌های مصنوعی تولیدی استقبال نمایند.

طرح توجیهی چرم مصنوعی | روش تولید چرم مصنوعی

در این قسمت قصد داریم به روش تولید نوع بهتر چرم مصنوعی، یعنی پلی اورتان بپردازیم. به طور کلی چرم مصنوعی پلی اورتان به دو روش تر و خشک، تولید می‌گردد، که ادامه هر یک را توضیح داده ایم.

 روش تولید چرم مصنوعی | روش تولید تر

روش تولید چرم مصنوعی به روش تر در مراحل زیر توضیح داده شده است:

  • مرحله اول : پارچه اصلی که از جنس نخی و یا پنبه می‌باشد را خریداری کرده و سپس آن را خشک می‌کنند.
  • مرحله دوم : پارچه اصلی خشک شده، در این مرحله بایستی در ظرفی حاوی محلول پلی اورتان غوطه ور شود.
  • مرحله سوم : در این مرحله یک خمیر که در واقع شامل رزین پلی اورتان و حلال (دیال میتل فرماییدDMF) است، پارچه اصلی را می‌پوشاند تا عمل انعقاد انجام شود.
  • مرحله چهارم : در این مرحله شستشو انجام می‌گیرد تا ضمن حل شدن حلال اضافی (دیال میتل فرماییدDMF)، رزین پلی اورتان نیز چسبیده شود.
  • مرحله پنجم : پارچه برداشته شده و محلول خشک می‌گردد و در نهایت با محلول به عمل آمده سطح ترمیم می‌گردد و چرم مصنوعی تولید می‌شود.

معایب روش تولید چرم مصنوعی به روش تر

برای تولید چرم مصنوعی پلی یورتان به روش تر، نیازمند حلال است که ممکن است در دمای بالا تبخیر شده و در سالن خط تولید منتشر گردد که می‌تواند باعث  مسمومیت کارگرها شود و همینطور احتمال انفجار نیز وجود دارد.

روش تولید چرم مصنوعی | روش تولید خشک

به طور کلی از روش خشک تولید چرم مصنوعی، برای پوشش دهی قطعات تو خالی با شکل ظاهری پیچیده استفاده می‌کنند. روش تولید چرم مصنوعی به روش خشک در مراحل زیر توضیح داده شده است:

  • مرحله اول : قطعه مورد نظر داخل کوره به دمای 500 درجه سانتی گراد می‌رسد.
  • مرحله دوم : قطعه را از کوره به محل پوشش دهی منتقل می‌کنند، تا دمای آن نیز کمی کاهش پیدا کند و سپس وارد محفظه‌ای  که می‌تواند در جهت‌های مختلف یچزخد وارد می‌شود.
  • مرحله سوم : داخل محفظه علاوه بر قطعه مورد نظر، پودری خشک که شامل DOP و PVC(E)، پایدار کنندهای حرارتی، پرکننده، رنگدانه و برخی مواد دیگر می‌باشد را اضافه می‌کنند.
  • مرحله چهارم : در این مرحله در محفظه بسته شده و شروع به چرخش با سرعت زیاد در جهت‌های مختلف می‌کند.
  • مرحله پنجم : پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص، قطعه از محفظه خارج می‌شود و پودر PVC به علت دمای بالا به تمام سطح آن چسبیده است.

لازم است اشاره کنیم که به روش خشک ” slush moldin ” نیز گفته می‌شود.

معایب روش تولید چرم مصنوعی به روش خشک

در روش خشک اگر پودر PVC  کاملا خشک نباشد، احتمال اینکه پودر به صورت free flow در داخل محفظه حرکت نکند، وجود دارد که در این صورت قطعه کاملا و یا به درستی پوشش داده نمی‌شود. این یعنی مواد اولیه مصرف می‌شود اما محصول نهایی ایده آل نخواهد بود. به همین دلیل از این روش برای تولید چرم مصنوعی در کشورمان کمتر استفاده می‌شود. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی چرم مصنوعی | ماشین الات و تجهیزات مورد نیاز

نام ماشین الات
مخزن ذخیره مواد با حداقل ظرفیت ۲۵۰۰لیتر
میز برش و کنترل پارچه
Mixer پروانه ای
آسیاب سه رول
دستگاه تزریق
دستگاه coating
سیستم نقش زنی یا mboss
واحد ذخیره ی محصول جهت بسته بندی
قسمت بسته بندی و برش

ا

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید چرم مصنوعی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی چرم مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی بازیافت کاغذ باطله، می‌تواند با توجه به الگوی مصرف زندگی جوامع و تولید زباله های بسیار مخصوصا کاغذ، از آسیب زدن به محیط زیست جلوگیری کند و همینطور باعث حفظ و تامین مواد اولیه است. طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم تقریبا ده درصد از زباله‌های تولیدی در کشورمان زباله‌های کاغدی هستند.  یکی از راه‌های حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب به آن بازیافت است. بازیافت کاغذهای باطله و استفاده مجدد از آن‌ها می‌تواند در تولید مجدد دیگر محصولات همچون روزنامه، مقوا و … کاربرد داشته باشد، تا هر روزه درختان جدید برای تولید کاغذ قطع نگردد و یا حداقل تعداد آن‌ها کاهش یابد. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری پیرامون طرح توجیهی کاغذ باطله ارائه کرده ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی بازیافت کاغذ

 

 

 

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | معرفی محصول

با اینکه چوب ماده اصلی تولید کاغذ است، اما از مواد دیگری همچون پنبه (کتان) و نیشکر (باگاس) و ضایعات کشاورزی نیز کاغذ تولید می‌گردد. روش دیگر تولید کاغذ استفاده از ضایعات کاغذ باطله می‌باشد.

در صنایع مختلف وقتی تولیدکننده شروع به یک کار می‌کند، در ابتدا بایستی یک برآورد قیمتی و هزینه داشته باشد تا در نهایت محصول تولیدی برای او به صرفه باشد. در طرح توجیهی تولید کاغذ باطله، به دلیل اینکه مواد اولیه، ضایعات کاغذی است و در واقع ارزان محسوب می‌شود، پس می‌تواند برای تولید کننده سود آور باشد.

در طرح توجیهی کاغذ باطله، هدف جمع آوری کاغذهای باطله و در واقع زباله‌های کاغذی شامل کتاب قدیمی، کاغذ اداره‌ها، ورق باطله، روزنامه باطله و … می‌باشد که پس از بازیافت آن‌ها برای تولید مواردی همچون روزنامه و مقواهای پشت طوسی استفاده گردد. با توجه به میزان فروش روزنامه و البته همینطور کاربرد این مقواها در تولید جعبه‌های پیتزا، بسته بندی لوازم آرایشی، بسته بندی مواد شوینده، بسته بندی غذاهای نیمه آماده و … می‌توان گفت طرح توجیهی تولید کاغذ باطله توجیه اقتصادی دارد.

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | مزایای بازیافت کاغذ باطله

در بخش قبل به طور خلاصه به مزایای بازیافت کاغذ باطله اشاره کردیم، اما به طور کلی تولید کاغذ از ضایعات کاغذی با مزایای بسیاری همراه است که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم:

  • اینکه در تولید کاغذ از ضایعات کاغذی استفاده شود، در واقع بدین معنی است که تولید کننده مواد اولیه خود را 50 تا 80 درصد ارزان‌تر از دیگر کارخانه‌ها خریداری می‌کند و این بدین معنی است که صنعت بازیافت سودآور است.
  • هر تن کاغذی که بازیافت شود، بدین معنی است که از قطع 17 درخت صرف نظر می‌شود و همین عامل باعث حفظ جنگل‌ها است.
  • کارخانه‌های تولید کننده کاغذ، از کاغذهای بازیافتی نسبت به کارخانه‌های تولید کننده کاغذ از چوب، 40درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.
  • تولید کاغذ از زباله‌های کاغذی باعث جلوگیری از سوختن و یا دفن آن‌ها می‌شود و در نهایت باعث آلودگی کمتر محیط زیست خواهد شد.
  • در تولید کاغذ به روش بازیافت آب کمتری مصرف می‌شود و در واقع مصرف آب کاهش می‌یابد.

مزایای طرح توجیهی تولید کاغذ باطله

علاوه بر مواردی که تولید کاغذ از کاغذهای بازیافتی در جهت حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی و آلودگی دارد، در طرح توجیهی تولید کاغذ باطله بخش بزرگی از نیاز کشور به کاغذ برای تولید روزنامه، مقوا و … از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود.

همینطور با توجه به اینکه محصول تولیدی نهایی دارای کاربردهای گسترده‌ای است و امکان صادرات آن وجود دارد، می‌تواند ضمن نرخ بازدهی داخلی، باعث بازگشت سرمایه به داخل کشور نیز باشد.

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | کد آیسیک isic

طبق ​کدبندی  آیسیک (isic) کاغذ های تولیدی از کاغذ باطله با کد 21011254 و 2101512312 مشخص می‌شود. همینطور این محصول دارای ​کد تعرفه گمرکی محصول​ ​47073000 نیز هست.

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | فرآیند تولید و دانش فنی

فرآیند تولید کاغذ باطله به طور کلی در چندین مرحله انجام می‌شود که در ادامه این مراحل را به طور کامل ارائه کرده‌ایم:

جمع‌ آوری کاغذ باطله

اولین موردی که در طرح توجیهی کاغذ باطله حائز اهمیت است، جمع آوری زباله‌های کاغذی است. جمع آوری این کاغذهای باطله از مکان‌هایی همچون سطل زباله، فروشگاه‌های کاغذ، کارخانه‌های ضایعات کاغذ و کاغذهای تبلیغاتی که ضایعات کاغذ تولید می‌کنند، کتابخانه‌های مختلف و … توسط بازیافت‌کنندگان و تاجران کاغذ جمع آوری می‌شود.

کاغذهای باطله جمع آوری شده حال بایستی از نظر موارد مختلفی همچون درجه کیفی دسته بندی شود. به همین دلیل در انبارهای جمع آوری کاغذ باطله این کاغذهای بازیافتی را جمع آوری می‌کنند و پس از دسته بندی آن‌ها از نظر درجه کیفی، اندازه گیری کرده و برای  کارخانه‌های بازیافت کاغذی ارسال کنند.

حال کاغذهای باطله منظم و مرتب شده بر اساس انواع و درجه کیفی به کارخانه‌های بازیافت منتقل شده است. در این کارخانه‌ها نیز مجدد کاغذهای باطله از نظر موارد دیگری همچون تمیزی و نوع کاغذ بررسی می‌شوند، چراکه پس از تولید محصول نهایی تمامی این موارد بررسی شده و قیمت نهایی تعیین می‌گردد.

اینکه در طرح توجیهی تولید کاغذ باطله از چه نوع ضایعاتی از کاغذ استفاده شود، بستگی به کارخانه بازیافت کننده دارد، برخی از کارخانه‌ها فقط ضایعات کاغذ با کیفیت بالا را می‌پذیرند، در حالی که برخی دیگر انواع ضایعات کاغذ در درجه بندی و کیفیت و پاکیزگی مختلف را قبول دارند.

مرتب‌ سازی

پس از اینکه مراکز و یا کارخانه‌های بازیافت کاغذ باطله را خریداری می‌کنند، همانطور که اشاره کردیم یک بار دیگر بر اساس حجم و ارزش کاغذ آن‌ها را مرتب می‌کنند.

مرحله مرتب سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و کارکنان این قسمت معمولا ضایعات کاغذی را بر اساس ساختار آن‌ها مرتب می‌کنند. به عنوان مثال ضایعات روزنامه‌ای به صورت جدا از ضایعات مقواها دسته بندی می‌شود و از هر کدام برای بازیافت نوع کاغد متفاوتی استفاده می‌گردد.

بریدن و خمیر کردن کاغذ باطله

پس از اتمام مراحل مرتب و جداسازی ضایعات کاغذ، بایستی آن‌ها به صورت جداگانه تکه تکه شده و به قطعات کوچک‌تری تبدیل شود. پس از پایان تکه تکه کردن آن‌ها، به کمک آب و برخی مواد شیمیایی تبدیل به خمیر کاغذ باطله می‌شوند. نحوه عملکرد مواد شیمیایی در این مرحله بدین صورت است که مواد شیمیایی فیبر کاغذ را تجزیه می‌کنند و طی این فرآیند کاغدهای باطله تبدیل به خمیر می‌شود.

پس از اتمام فرآیند خمیر کردن کاغذهای باطله، از خمیر به کمک یک سری صفحات بزرگ قطعات بزرگ از آلاینده‌ها مثل جوهر، گیره کاغذ، فیلم‌های پلاستیکی و چسب جداسازی می‌شود.

پس از جداسازی آلاینده‌ها، حال این خمیر را با خمیر جدیدی مخلوط می‌کنند تا خمیر اولیه تقویت شود. در این مرحله نیز مجدد برای داشتن یک محصول نهایی پایدار خمیر ایجاد شده در دستگاهی قرار می‌گیرد تا به واسطه نیروی گریز از مرکز خرده‌های بیشتری از خمیر جدا شود.

فیلتر کردن، حذف خرده‌ها و جداسازی مرکب

در این مرحله فرآیند جامع فیلترسازی انجام می‌شود و دیگر ناخالصی‌ها همچون نوار چسب و یا رشته‌ها از آن جدا می‌شود. در نهایت خمیر را جهت فرآیند سانتریفیوژ وارد محفظه‌ای می‌کنند تا نسبت به حذف گیره‌های پلاستیکی و فلزات اطمینان حاصل کنند. در این مرحله اگر خمیر آلاینده داشته باشد، اگر از جنس پلاستیکی باشد بر روی صفحه شناور شده و اگر فلزی باشد به پایین می‌افتد و در نهایت تمامی آلاینده‌ها از خمیر پاک سازی می‌شود.

جداسازی جوهر | مرحله تمیز کردن

برای از بین بردن هر گونه جوهر و یا رنگ از خمیر ایجاد شده، از مواد شیمیایی و حباب‌های هوا استفاده می‌شود و در نهایت یک خمیر سفید ایجاد می‌گردد. معمولا برای سفید کردن خمیر از یک مواد شیمیایی با عنوان پر اکسید هیدروژن استفاده می‌شود. این مرحله تمیز کردن نام دارد و تا وقتی که خمیر به طور کامل برای رفتن به مرحله نهایی تمیز و سفید نشود، ادامه خواهد داشت.

پایان بازیافت کاغذ باطله

پس از اتمام مرحله سفید کردن کاغذ، حال خمیر کاغذ آماده است. این خمیر تمیز در این مرحله با مواد تولیدی جدیدی ترکیب شده و بر روی یک نقاله تسمه‌ای مسطح و سطوح استوانه‌ای گرم خشک می‌شوند.

فرآیند خشک سازی خمیر بدین صورت است که از دستگاه‌های اتوماتیکی جهت خارج کردن آب اضافی موجود در خمیر با استفاده از فشار مضاعف استفاده می‌کنند. پس از خارج شدن آب خمیر و به عبارتی تبدیل خمیر به یک جسم جامد، وارد سیلندرهای بخار شده و در نهایت به رول‌های طولانی تبدیل می‌شود.

در نهایت نیز این رول‌ها را در اندازه‌های دلخواه برش می‌زنند و برای تولید کنندگان ارسال می‌کنند تا در زمینه‌های مختلف جهت تولید روزنامه و یا مقواهای مختلف استفاده شود.

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | ماشین آلات مورد نیاز

در طرح توجیهی بازیافت کاغذ باطله برخی ماشین آلات مورد نیاز است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:ماشین آلات خط تولید مقوای دوبلکس از ضایعات کاغذی به شرح زیر است :

  • واحد تولید پالپ یا خمیر کاغذ
  • واحد تولید لایه محافظ ورق پشت طوسی
  • واحد تولید لایه زیری ورق پشت طوسی
  • واحد تولید بخش پر کننده
  • دستگاه پرس ورق
  • پمپ آب و پالپ
  • پمپ وکیوم و کمپرسور
  • جرثقیل دروازه ای
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی بازیافت کاغذ



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی بازیافت کاغذ ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

گاه مراحل ثبت شرکت به قدری دشوار به نظر می‌رسد که ممکن است از آن صرف نظر کنید. اما شروع هر کسب و کار حرفه‌ای نیازمند داشتن یک شرکت معتبر است. برای اینکه بتوانید به شغل خود اعتبار ببخشید باید شرکت خود را ثبت کنید. این کار ضمن اعتبار بخشیدن به شرکت شما باعث تعامل و همکاری بیشتر اعضای گروه در شرکت‌تان می‌شود. اطلاع از انواع شرکت ها نیز ضرورت دارد. برای رسیدن به این هدف کافی است فرایند ثبت شرکت را بدانید و یا برای آسانی بیشتر آن را به افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بسپارید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 
 

مراحل ثبت شرکت ها

هر کسب و کاری باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده وارد عرصه‌ رقابت شود. برخی از شرکت‌ها با برنامه مشخص و تعیین شده فعالیت خود را شروع می‌کنند و برخی نیز سعی می‌کنند از چاشنی نوآوری در کار خود استفاده کنند. هدف شرکت شما هر چه که باشد باید آن را ثبت کنید تا کار شما وجهه‌ی قانونی داشته باشد و از کار شما کپی برداری نشود. در ادامه به نحوه و چگونگی ثبت شرکت‌ها می‌پردازیم. شما می توانید با دریافت مشاوره و یا سپردن ثبت شرکت خود به کارشناسان مرکز کاردوک از درستی انجام امور اطمینان کسب کنید.

1- قدم اول از مراحل ثبت شرکت | شریک مناسب

ثبت شرکت نیازمند داشتن یک شریک مناسب است. البته نیاز نیست شرکای زیادی داشته باشید، حداقل 2 نفر و حداکثر سه نفر برای شروع کار کفایت می‌کند. شرکای شما سهامداران شرکت‌تان هستند، پس بهتر است در انتخاب آنها دقت کنید.

2- قدم دوم | ثبت نام در سامانه الکترونیکی

خوشبختانه امروزه ثبت شرکت‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افراد شده است. بنابراین شما باید به سایت رسمی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده وارد مرحله بعدی شوید.

3- قدم سوم | انتخاب نام شرکت

شما باید از قبل 5 نام مناسب برای شرکت خود را انتخاب کنید. در این گام نام انتخابی خود را بدون عنوان کردن «شرکت» وارد می‌کنید. برای انتخاب نام شرکت باید قوانینی را رعایت کنید. از جمله:

  • نام شرکت شما باید خاص باشد.
  • کاملاً ایرانی باشد.
  • نام شرکت باید مرتبط با موضوع شرکت باشد.
  • نام شرکت متناسب با قوانین و شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • در شرکت‌های سهامی عام کلمه «عام» و در شرکت های سهامی خاص کلمه «خاص» باید بلافاصله بعد از اسم و یا قبل از اسم شرکت اضافه شود.

در پایان این مرحله یک کد پیگیری به شما داده می‌شود تا از وضعیت ثبت «نام» شرکت خود مطلع شوید.

4- قدم چهارم | موضوع و مدت زمان فعالیت شرکت

در این مرحله شما در سامانه مشخص می‌کنید که موضوع شرکت شما در چه موردی است و قرار است به صورت محدود و یا نامحدود فعالیت کنید. اگر موضوع فعالیت شما در لیست موضوعات سامانه نبود در یک فیلد جداگانه‌ای که در پایین آن قرار دارد می‌توانید خودتان به طول کامل موضوع فعالیت را شرح دهید.

5- قدم پنجم از مراحل ثبت شرکت | ثبت آدرس شرکت

در این فیلد شما باید آدرس شرکت خود را وارد کنید. وقتی که کد پستی را وارد می‌کنید سامانه به صورت خودکار نشانی شما را از اداره پست دریافت و ثبت می‌کند. اگر در حال حاضر آدرس ثابتی ندارید می‌توانید آدرس منزل و یا آدرس یکی از شرکای خود را انتخاب کنید. در انتخاب آدرس دقت کنید چون مدارک لازم به آدرس ثبت شده از طرف شما ارسال می‌شود.

6- قدم ششم از مراحل ثبت شرکت | تعیین سرمایه‌ی اولیه

در این مرحله فرد حقوقی باید سرمایه‌ی اولیه خود را ثبت کند. یادتان باشد بسته به نوع شرکت که با مسئولیت محدود است و یا شرکت سهامی، این سرمایه متفاوت است. برای شرکت‌های سهامی مقدار و ارزش سهام مورد نظر باید وارد شود. اما برای شرکت‌ها با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه 100 هزار تومان خواهد بود.

7- قدم هفتم | اضافه کردن اسامی شرکا

نام شرکا را باید در این مرحله وارد کنید. نام کامل آن‌ها باید به همراه شماره ملی‌شان در سامانه ثبت شود. اگر تعداد شرکای شما زیاد بود مثلاً بیش از 150 نفر، باید از طریق پُر کردن یک فرم جداگانه اقدام به ثبت و اضافه کردن نام شرکا کنید. در غیر این صورت میتوانید به راحتی نام شرکا را در همین مرحله وارد کنید.

8- قدم هشتم | مشخص کردن جایگاه شرکا

در این مرحله شما تعیین می‌کنید که شرکایتان چه جایگاهی در شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همین قسمت باید مشخص کنید که تاریخ شروع فعالیت آنان از چه زمانی بوده است.

9- قدم نهم | مشخص کردن سهام شرکا

در این قسمت گزینه‌ای رو به روی شما باز می‌شود که مشخص می‌کنید سهام هر یک از شرکای شما چقدر است. مشخص کردن میزان سهم و سرمایه‌ی هر یک از شرکا الزامی است.

10- قدم دهم از مراحل ثبت شرکت | اطلاعات مربوط به نماینده شرکت

در این قسمت شما اطلاعات مربوط به نماینده شرکت را وارد کرده و مشخص می‌کنید که فرد مورد نظر دقیقاً چه اختیاراتی دارد.

11- قدم یازدهم | ثبت شعبه‌ها

اگر شرکت شما چندین شعبه دارد، باید در این مرحله اطلاعات لازم و مربوط به سایر شعبه‌ها را وارد کنید. در غیر این صورت می‌توانید از این مرحله بگذرید.

12- قدم دوازدهم | انتخاب روزنامه‌ی مؤسسه یا شرکت

در این گام باید اطلاعات مربوط به امور مالی خود را وارد کنید. یعنی روز و ماه و سال مالی خود را وارد کرده و سپس روزنامه مؤسسه یا شرکت خود را انتخاب می‌کنید و به مرحله بعد می‌روید.

13- قدم سیزدهم | تنظیم صورت جلسه

همانطور که از نامش پیداست در این قسمت باید صورت جلسه مؤسسین و یا هیئت مدیره را انتخاب کنید.

14- قدم چهاردهم | اظهارنامه

در این مرحله هر تقاضا و یا اظهارنامه‌ای که دارید می‌توانید وارد کنید. در وارد کردن آن دقت کنید، چرا که می تواند در هزینه های‌تان تاثیر داشته باشد.

15- قدم پانزدهم از مراحل ثبت شرکت | دریافت متن اساسنامه

هر چیزی که شما از ابتدا تا اینجا پُر کرده‌اید در قالب یک فرمی به نام متن اساسنامه ظاهر می‌شود. متن را مطالعه می‌کنید و در هر قسمتی اگر اشتباهی وجود داشت، شما می‌توانید به عقب بازگشته و آن را اصلاح کنید.

16- قدم شانزدهم | متن شراکت‌نامه

این قسمت مثل مرحله‌ قبلی است. شما متنی با عنوان شراکت‌نامه دریافت می‌کنید که در صورت نیاز به اصلاح به می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید.

17- قدم هفدهم | خلاصه اظهارنامه

خلاصه‌ای از اظهارنامه‌ای که شما تکمیل کرده‌اید برایتان ظاهر می‌شود. در این مرحله مثل دو مرحله قبل در صورت نیاز می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید.

18- قدم هجدهم | تکمیل مدارک مورد نیاز

در این مرحله باید تمام مدارک قانونی و مربوط به شرکت خود را ثبت کنید. از جمله اصل مجوز فعالیت، تأییدیه اصالت مدارک و هویت، عدم سوء پیشینه و… لازم به ذکر است در وارد کردن اطلاعات در این قسمت دقت بفرمایید و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را فشار دهید.

19- قدم نوزدهم | پست مدارک

بعد از اینکه همه مدارک خود را تکمیل کردید آن را پست کنید. اگر می‌خواهید از روند پرونده ثبت شرکت خود باخبر شوید از کد رهگیری که در ثبت نام اینترنتی دریافت کردید استفاده کنید. اگر مدارک شما کامل باشد، شرکت بعد از مدتی ثبت می‌شود.

20- قدم بیستم از مراحل ثبت شرکت | صدور آگهی ثبت شرکت

وقتی پرونده شما مورد تأیید قرار گرفت یعنی شرکت ثبت شده است. این آخرین مرحله از ثبت شرکت است که باید حضوری به اداره ثبت شرکت بروید و امضا کرده تا مدارک خود را دریافت کنید. بعد از اینکه آگهی خود را در روزنامه رسمی کشور ثبت کردید باید به سراغ تشکیل پرونده مالیاتی بروید تا کد اقتصادی دریافت کنید. حالا کار ثبت شرکت شما به اتمام رسیده و می‌توانید کسب و کار خود را با آسودگی خاطر، به طور جدی آغاز کنید.

 

سؤالات متداول از مراحل ثبت شرکت

اگر مدارک ما دارای ایراد باشد آیا باز هم می‌توانیم برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟

بله. اگر مدارک شما دارای ایراد بود می‌توانید تمام مراحل توضیح داده شده را از اول طی کرده و نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

آیا برای درج آگهی ثبت شرکت خود در روزنامه باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

بله. در این مرحله شما باید به سایت روزنامه رسمی شرکت مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های لازم آگهی شرکت خود را در روزنامه منتشر کنید. برای جلوگیری از اشتباهات دیگر می توانید راهنمای ثبت شرکت ها را مطالعه نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: مراحل ثبت شرکت ها



:: برچسب‌ها: مراحل ثبت شرکت ها ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید خودکار در واقع نشان دهنده اصول، کلیات و اهداف طرح از تولید خودکار می باشد. طبق بررسی های آماری سالانه حدود 500 میلیون عدد خودکار در داخل کشور مصرف می شود، در حالی که تولید داخلی سالانه 100 میلیون عدد می باشد که نشان دهنده این است که تولیدات داخلی در زمینه خودکار فقط پاسخگویی 20 درصد از مصرف این محصول در کشور می باشد. با بررسی اصول و اهداف طرح توجیهی خودکار ضمن ایجاد کارآفرینی می توان به سود خوبی هم رسید؛ اما بدیهی است که بایستی تمامی جوانب این طرح بررسی و سنجیده شود. در ادامه این مطلب پیرامون طرح توجیهی خودکار اطلاعاتی ارائه کرده ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 
 

طرح توجیهی تولید خودکار | معرفی محصول

خودکار یکی از ابزارهای نوشتاری است که اولین بار در سال 1888 میلادی در قالب قلمی که بتواند بر روی چرم‌های دباغی شده بنویسد، تولید شد.  در سال 1931 خودکارهای نوک ساچمه‌ای اختراع شدند، به طوری که از غلظت مرکب زرانه (جوهر) کم شد و جوهری شبیه به جوهر خودکارهای امروزی تولید گردید که بتواند در عین داشتن غلظت مناسب در مدت زمان کوتاهی نیز خشک شود.

به طور کلی خودکار دارای سه قسمت اصلی است. قطعه اول ساچمه‌ای است که نوک خودکار قرار گرفته است و با کاغذ برخورد دارد. قطعه دوم قسمت و بدنه نگه دارنده ساچمه و قسمت سوم نیز مخزن جوهر غلیظ می‌باشد.

تماس خودکار با کاغد توسط همان گوی فلزی نوک خودکار و یا ساچمه انجام می شود، به طوری که وقتی می چرخد جوهر خودکار را بر روی کاغذ انتفال می‌دهد. به مخزن و یا لوله نگهدارنده جوهر تیوپ گفته می‌شود. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نگارش شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید خودکار | موارد استفاده از خودکار

طبیعی است در جامعه‌ای که میزان تحصیل کرده‌ها زیاد است و یا عموم مردم در حال تحصیل هستند، مصرف خودکار بسیار بالا باشد. معمولا در کشور ما خودکار توسط دانش آموزان و دانشجویان، متخصصان، کارمندان و همینطور در مصارف کمتری توسط عموم مردم استفاده می‌شود.

ویژگی های یک خودکار خوب

در طرح توجیهی تولید خودکار ، محصول تولیدی بایستی که دارای ویژگی‌های یک خودکار خوب باشد. خودکاری که به راحتی در دست قرار نگیرد و فرد در زمان استفاده از آن دچار درد دست و انگشت شود، نمی‌تواند در مرحله فروش خوب عمل کند. به طور کلی یک خودکار خوب بایستی دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • خودکارهایی که دارای سطح مقطع سه گوش هستند، نسبت به خودکارهایی با سطح مقطع دایره‌ای شکل، عملکرد بهتری دارند.
  • دسته‌ای از خودکارها در دست احساس بدی را در انگشتان ایجاد نمی‌کنند که دارای پوشش پلاستیکی نرم باشند.
  • برخی افراد عادت دارند خودکاری را که در دست دارند فشار دهند، برای جلوگیری از حس درد در انگشت خود کار خوب در محل قرارگیری انگشتان دارای پوشش لاستیکی ارتجاعی است.
  • اندازه خودکار باید مناسب باشد و به راحتی در دست قرار گیرد.
  • جوهر یک خودکار خوب نیز بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

طرح توجیهی تولید خودکار | کد ایسیک isic

طبق ​کدبندی  آیسیک (isic) خودکار با شماره‌های 3699512310 و 36991131 مشخص می‌شود. خودکارهای مختلف با توجه به صادرات و واردات دارای تعرفه‌های متفاوتی به شرح موارد زیرهستند :

  • کد تعرفه گمرکی ” قلم نوک ساچمه ای با جوهر خمیری ” و یا همان خودکار 96081010 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی ” قلم نوک ساچمه ای با جوهر مایع ” و یا همان روان نویس 96081020 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی ” سایر قلم ها با جوهر مایع ” و یا همان روان نویس نوک غلطکی 96083910 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی ” سایر قلم ها، خونویس، قلم استیلرگران بجز قلم رسامی با مرکب هندی و بجز با جوهر مایع  96083990 می‌باشد.

طرح توجیهی تولید خودکار | استانداردهای خودکار

استانداردهایی که به طور کلی برای یک خودکار تعریف می‌شود، بایستی در طرح توجیهی تولید خودکار به کارگرفته شود.  به طور کلی انسان بایستی با به کارگیری اطلاعات علمی خودکاری را طراحی کند که ضمن داشتن کیفیت به راحتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. خودکاری که به صورت استاندارد تولید شده است که به راحتی در دست قرار بگیرد و فرد پس از استفاده طولانی از آن دچار درد در ناحیه مچ دست و انگشتان نشود.

از عوامل مهمی که بایستی در استاندارد تولید خودکار رعایت شود، وزن آن می‌باشد. خودکار تولید شده در نهایت نباید آنقدر سنگین و یا خیلی سبک باشد، چراکه هر دو عامل باعث می‌شود که برای قرار گرفتن خودکار در دست فرد نیروی بیشتری وارد کند که خود عامل آسیب به دست خواهد بود. بنابراین وزن خودکارها بایستی که متعادل باشد.

از دیگر فاکتورهای یک خودکار استاندارد می‌توان به خوش دست بودن آن اشاره کرد. یعنی باید خودکار دارای شیارها و یا طراحی منحصر به فردی باشد که راحت بودن آن در دست مصرف کننده حس شود. برخی از تولیدکنندگان برای این امر از پوشش‌های پلاستیکی و یا فلزی استفاده می‌کنند.

از مهم‌ترین فاکتورهای یک خودکار استاندارد به روان بودن جوهر آن نیز می‌توان اشاره کرد. اگر جوهر یک خودکار روان باشد، فرد در زمان نوشتن فشار کمتری به آن وارد می‌کند و می‌تواند راحت تر بنویسد و دستانش کمتر دچار درد و خستگی شود.

طرح توجیهی تولید خودکار | فرآیند تولید و دانش فنی

به طور کلی فرآیند تولید خودکار در مراحل زیر خلاصه می‌شود.

  • مرحله اول : اولین مرحله از تولید خودکار ورود پلی پروپیلین به دستگاه اکسترودر می‌باشد که در این فرآیند بدنه خودکار ساخته می‌شود.
  • مرحله دوم : در مرحله دوم برای تولید بدنه خودکار، لوله‌های ممتدی ساخته می‌شود که طی فرآیند برش، در اندازه استاندارد خودکار به وسیله کاتر برش زده می‌شود.
  • مرحله سوم : در این مرحله یک دستگاه مخصوص فرم دهی، در واقع بدنه اکسترود شده خودکار در قالب خودکاری که مدنظر دارند، فرم می‌دهد.  طی این فرآیند محل قرارگیری ساچمه به صورت مخروط و ته خودکار نیز به صورت نیمه کره تراشیده می‌شود.
  • مرحله چهارم : در این مرحله نوبت پر کردن بدنه خودکار از جوهر فرا می‌رسد که بدنه در یک دستگاه قرار می‌گیرد و جوهر وارد آن می‌شود.
  • مرحله پنجم : مرحله پنجم مرحله جا زدن نوک خودکار می‌باشد که پس از پر کردن جوهر توسط همان دستگاه نوک خودکار نیز در محل اصلی خود قرار می‌گیرد.
  • مرحله هفتم : در مرحله  تزریق پلاستیک درپوش، توسط دستگاه پلاستیک در پوش خودکار تولید می‌شود.
  • مرحله هشتم : توسط کارگر و به صورت دستی در پوش خودکار پلیسه گیری می‌شود.
  • مرحله نهم : مجدد توسط کارگر و به صورت دستی در پوش خودکار نصب می‌شود.
  • مرحله دهم : مرحله آخر مرحله سانتری فیوژ خودکار است که طی آن هوای مابین جوهر و نوک خودکار خارج می‌شود و جوهر به نوک خودکار می‌رسد.

طرح توجیهی تولید خودکار | ماشین آلات

در طرح توجیهی خودکار برخی ماشین آلات مورد نیاز است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. Single screw extrude
  2. Pen barrel high precision extruding die
  3. Vacuum cooling calibration water tank

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید خودکار



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید خودکار ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا فرصت سرمایه گذاری در استان زنجان هم وجود دارد؟ کاردوک به منظور ایده یابی فعالیت‌های اقتصادی دارای مزیت های نسبی و رقابتی در هر استان ضمن بررسی و ارایه سیمای اجمالی اقتصادی رشته فعالیت‌های اولویت دار استان‌های کشور را براساس مطالعات آمایشی و اسناد توسعه تهیه شده طی سلسله مطالبی ارایه می‌نماید. در ادامه به فرصت های سرمایه گذاری موجود در استان زنجان پرداخته‌ایم. برای آشنایی با طریقه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سرمایه گذاری در زنجان | معرفی اجمالی استان زنجان

استان زنجان در شمال غربی ایران با مساحتی نزديک به 39369 کيلومتر مربع دارای هفت شهرستان به نام‌های زنجان، ابهر، طارم، خدابنده، خرمدره، ایجرود، ماهنشان، 16شهر، 15 بخش و 46 دهستان می‌باشد. جمعيت استان در سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 1395، تعداد 1057461 نفر و درآن مقطع جمعیت كل كشور 79926270 نفر بوده است. بر اساس آخرین سرشماری، این استان ۱.۳۵درصد از جمعیت کل کشور و ۱.۳۴درصد سهم از مساحت کشور را دارا می‌باشد.

 

 

سرمایه گذاری در زنجان | سیمای اقتصاد استان زنجان

قدمت استان زنجان به اواخر هزاره دوم قبل از میلاد باز می‌گردد. استان زنجان با قرارگیری در جوار 12 استان شامل 50 درصد بازار تولید و مصرف کشور بوده و در شعاع 400 کیلومتری و نزدیکی به پایتخت و همسایگی با 7 استان دارای موقعیت ممتاز اقتصادی و ترانزیتی است و در گلوگاه متصل کننده مرکز کشور با شمال غرب و غرب کشور قرار دارد.

قرارگیری در شاهراه‌ها و مسیرهای اصلی ارتباطی و حمل و نقل داخلی و بین المللی و همچنین در محورهای گردشگری و مواصلاتی بازرگانی به واسطه قرارگیری در مسیر جاده ابریشم و در کریدور انرژی کشور (مسیر شبکه سراسری خطوط انتقال نفت، گاز و برق) از مزیت‌های این استان برای سرمایه‌گذاری است.

نزدیکی استان به ۷ نقطه مرزی انزلی، آستارا، نوردوز، جلفا، بازرگان، رازی و باشماق کردستان و مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی و ارس به همراه مزیت‌های حوزه‌های کشاورزی، معدنی، گردشگری، صنعت همراه با وجود جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی از جمله مزیت‌های جذب و توسعه سرمایه‌گذاری استان زنجان هستند.

سرمایه گذاری در زنجان | گروه‌ها و بخش‌های عمده اقتصادی

بخش صنعت

بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان سهم ارزش تولید بخش صنعت در اقتصاد این استان از میزان ۳۶درصد در سال ۹۰ به ۴۲درصد در سال ۹۸ رسید. ارزش تولید استان زنجان نیز بر اساس برآوردهای مرکز آمار ایران، در سال ۹۸، حدود ۳۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است که این رقم در سال ۹۰، پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان بود.

سهم ارزش تولید استان زنجان نسبت به کشور از رقم ۷۷صدم درصد درسال ۹۰، به رقم یک درصد در سال ۹۸ رسید. سهم بخش صنعت استان زنجان از میزان ۵۶صدم درصد نسبت به کشور در سال ۹۰ به رقم ۹۶ صدم درصد افزایش یافته است و بر اساس برآوردهای انجام شده، ارزش تولید بخش صنعت در اقتصاد این استان از حدود ۲هزار میلیارد تومان در سال ۹۰ به رقم بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

تاکنون ۳ هزار و ۱۰۵مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان زنجان صادر شده است که این میزان چهار درصد از جوازهای تاسیس صادره کشور را به خود اختصاص می‌دهد. پیش بینی سرمایه گذاری طرح‌های صنعتی بالغ بر ۶۱۶هزار میلیارد ریال است که قرار است زمینه اشتغال‌زایی ۱۰۰هزار نفر را در استان فراهم کند. در سال جاری تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی به 1148 واحد با اشتغال اسمی 44367 نفر رسیده است. بخش زیادی از فعالیت‌های صنعتی استان زنجان در مرکز استان متمرکز است، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره شهرستان زنجان 692 فقره با اشتغال اسمی 22139 نفر می‌باشد که نشان از مهیا بودن بسترها و زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه صنعتی در شهرستان است. برای مشاهده انواع طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

 

 

ظرفیت های سرمایه گذاری گروه‌های صنعتی در استان زنجان

صنایع برق و الکترونیک

عمده تولیدات زنجان در این بخش شامل تجهیزات برق قدرت از جمله ترانس‌های توزیع، فوق توزیع، قدرت، انواع کلید و سکسیونرهای فشار قوی و متوسط قطعات عایقی ترانسفورماتورهای توزیع و همچنین انواع مختلف سیم و کابل در محدوده‌های وسیع تا فشار قوی و مخابراتی است.

برخی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری این زیر بخش در راستای تبدیل شدن استان به قطب برق، الکترونیک و IT کشور شامل ایجاد صنایع بالادستی مرتبط با صنایع بزرگ مستقر در استان، تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و تجهیزات مرتبط، تولید لوازم برقی تحت لیسانس برندهای معتبر و صادرات محور، تولید تجهیزات قابل برنامه‌ریزی الکترونیکی از جمله PLC در نیروی محرکه، تولید موتورهای صنعتی AC.DC و سرو موتور، ایجاد شهرک ICT، گسترش زیرساخت فیبر نوری درون شهری، احداث مرکز داده، راه اندازی چتر Wifi می‌باشد.

صنایع نساجی پوشاک و چرم

تولیدات عمده استان به عنوان قطب صنایع نساجی کشور شامل نخ پنبه، نخ پنبه مخلوط با الیاف مصنوعی، نخ فرش ماشینی، پارچه‎‌های پنبه‌ای جین و فاستونی تاری پودی، انواع منسوج بی‌بافت، انواع الیاف مصنوعی شامل الياف PP، PET (پلی استر)، BCF فرش و پارچه پرده‌ای می‌باشد.

در حال حاضر در این گروه در کشور میزان تقاضا بیش از توان تولید داخل است. علاوه بر موارد مذکور وجود آب با سختی پایین و آب و هوای معتدل از مزیت‌های استان برای توسعه صنایع نساجی می‌باشد. برخی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این زیربخش شامل ایجاد صنایع مرتبط با تولید کفش به عنوان یکی از قطب‌های این صنعت در کشور، ریسندگی نخ پنبه‌ای و پشمی ظریف، تولید پوشاک با برند معتبر و صادرات محور، تولید چرم مصنوعی، استفاده از تکنولوژی نانو در صنایع نساجی می‌باشد.

صنایع سلولزی و شیمیایی و دارویی

عمده تولیدات محصولات سلولزی استان شامل تولید تیشو و کاغذ بسته بندی و چاپ غلتکی با تنوع رنگ بالا بر روی کاغذ بسته بندی آرایشی و دارویی در استان می‌باشد. عمده تولیدات محصولات شیمیایی استان شامل انواع قطعات پلاستیکی جهت استفاده در صنایع غذایی، قطعات خودرو و… انواع پوشش لاستیکی و پلاستیکی در کاربردهای غذایی و صنعتی، پرمنگنات پتاسیم، لوله های انتقال آب GRP، پوشش منسوج فایبر گلاس، انواع حلال و روغن‌های پایه و … است.

برخی از اولویت‌های سرمایه گذاری در این زیربخش شامل تولید کاغذ بسته بندی غذایی و دارویی با تکنولوژی روز، تولید الیاف شیشه و تکمیل زنجیره تولید آن از جمله قطعات فایبر گلاس و …، تولید محصولات آرایشی بهداشتی با تکنولوژی برتر، تولید انواع رنگ صنعتی، نساجی و خوراکی و صنایع  مولد کالاهای بهداشتی و دارویی می‌باشد.

 

صنایع فلزی

وجود معادن فلزی غنی اعم از بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه، معادن مس و واحدهای فرآوری با ظرفیت تولید بالا در استان، از ظرفیت‌های مهم این بخش است. اولویت‌های سرمایه گذاری در صنایع فلزی غیرآهنی شامل ایجاد صنایع پائین دستی جهت تولید محصولات مبتنی بر روی و مس، تولید شمش آلومینیوم با توجه به ظرفیت مناسب معادن آلومیت استان و تولید انبوه صنایع دستی استان می‌باشد. همچنین تکمیل زنجیره تولید از جمله تولید سازه‌های فلزی پیش‌ساخته، انواع ورق‌های فولاد با پوشش و بدون پوشش از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری صنایع فلزی آهنی می‌باشد.

صنایع کانی های غیرفلزی

عمده تولیدات استان شامل معادن شن و ماسه کوهی، انواع مختلف سیمان و گچ، خاک‌های صنعتی شامل کائولن، فلدسپات و مواد  معدنی همانند سیلیس، سنگ‌های گرانیت و تراورتن، سنگ لاشه، آهک، خاک رس، بازالت و پرلیت می‌باشد. برخی از اولویت‌های سرمایه گذاری در این زیربخش شامل تولید کاشی و سرامیک صادرات محور، فراوری سیلیس، فرآوری خاک‌های صنعتی، تولید انواع فرو آلیاژها، سنگبری با تکنولوژی مدرن است.

بخش معدن

ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری بخش معدن استان زنجان از دیدگاه زمین شناختی گستره استان زنجان دارای ویژگی‌های خاص و ممتازی است و بیش از ۳۵ نوع از انواع مواد معدنی منحصربه فرد موجود در بخش فلزی، غیرفلزی، سنگ‌های تزئینی متنوع و مصالح ساختمانی کشور را در خود جای داده است.

وجود حدود ۵۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی فلزی و غیرفلزی اکتشاف شده قطعی و امکان تأمین انرژی لازم از مزیت‌های این بخش جهت ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی می‌باشد. استان زنجان دارای رتبه هفتم کشور به لحاظ ارزش افزوده این بخش بوده و به دنبال جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف، استحصال و فرآوری سنگ‌های معدنی با تکنولوژی روز دنیا است. از اهم ظرفیت‌های بخش معدن استان می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

وجود ذخایر معدنی متنوعی از جمله بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه، آلونیت، طلا، کائولن، خاکهای صنعتی، فلدسپات، براسیت، نمک خوراکی و صنعتی) و پرلیت، تالک، بنتونیت، منیزیت، ذخایر عظیم سیلیس، مواد اولیه سیمان، پتاس سنگی، فسفات، سلستین، باریتین و انواع سنگ‌های تزئینی شامل گرانیت، چینی و تراورتن، گچ، آهک، سنگ لاشه و مالون ساختمانی، نمک آبی، آهن، مس، منگنز، روی و …

اولیت سرمایه گذاری در بخش معدن زنجان

از اولویت های سرمایه گذاری در این بخش می توان به فرآوری مواد معدنی موجود در استان مانند سیلیس، فلدسپات، گچ، آهک، سنگ های تزیینی و ساختمانی با تکنولوژی روز، منیزیم با بهره برداری از معادن دولومیت استان، ایجاد واحدهای بازیافت کامل فلزات سنگین از پسماندهای روی، فروآلیاژها و…، اکتشاف و بهره برداری از مواد معدنی مس و پلی متال، فسفات، نیکل، آلومینیوم، سرب و روی، سنگ آهن و طلا اشاره کرد.

بخش کشاورزی

استان زنجان به سبب موقعیت جغرافیایی ممتاز، شرایط آب و هوایی متنوع، تابش مناسب آفتاب، خنک بودن نسبی هوا و ارتفاع مناسب نسبت به سطح دریا، از چشم انداز مناسبی برای توسعه در این بخش برخوردار است.

براساس طبقه بندی اقلیمی، ۱۱ نوع اقلیم شامل سه ناحیه آب و هوایی سردسیری، معتدل و نیمه گرمسیری در این استان زنجان وجود دارد. میانگین ارتفاع استان بیش از ۱۵۰۰ متر از سطح دریاست.

شهرستان طارم با متوسط ارتفاع ۶۳۰متر از سطح دریا کم ارتفاع‌ترین و شهرستان خدابنده با متوسط ارتفاع ۱۹۷۰ متر از سطح دریا مرتفع‌ترین شهرستان استان می‌باشد. در استان زنجان حدود ۳میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود که این میزان حدود ۷۳/۴درصد تولیدات زراعی، ۱۵/۷درصد تولیدات باغی ۱۰/۲ تولیدات دامی و ۰.۵۸درصد تولیدات شيلات است. از کل میزان تولیدات کشاورزی و دامی استان، حدود ۱میلیون تن در داخل استان مصرف می‌شود و با سرمایه گذاری مناسب، امکان صادرات مازاد تولید به خارج از استان و یا استفاده در صنایع تبدیلی و فرآوری وجود دارد.

سرمایه گذاری در زنجان | رتبه استان زنجان در تولید محصولات کشاورزی کشور

زنجان در کشت زیتون رتبه اول کشور در لوبیا دوم در زردآلو و قیسی رتبه سوم در فندق چهارم در انگور ششم در پیاز هفتم در سیب زمینی دهم در سیب درختی هشتم و در تولید  انار رتبه یازدهم کشور را دارا می‌باشد.

زیر بخش زراعت

استان زنجان بدلیل شرایط اقلیمی مناسب در تولید برخی محصولات زراعی از مزیت نسبتا بالایی برخوردار است. از ۶۸ نوع محصول زراعی استان می‌توان به کشت غلات (گندم ، برنج و …)، سبزی و صیفی (سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، کرفس و …)، حبوبات (باقلا، نخود فرنگی، عدس، لوبیا و …) و محصولات صنعتی (چغندر قند) اشاره کرد. ایجاد سایت‌های بوجاری و ساماندهی بذور خود مصرفی غلات با توجه به ضرورت استفاده از بذور سالم و کمک به تولید پایدار محصول گندم و جو و فرآوری محصولات زراعی (سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، لوبیا، سیر و گیاهان دارویی) اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این زیربخش می‌باشند.

 

 

ظرفیت تولید محصولات زراعی بر حسب (هزار تن)

میزان تولید سالیانه گوجه فرنگی ۲۸۰، پیاز ۱۸۷،  سیب زمینی ۲۱۲، هندوانه، ۱۱۰ گندم ۵۱۰، سیر ۸۴، خيار ۱۹، لوبیا ۳۵ هزارتن می‌باشد که قادر است بخشی از تولیدات مازاد بز ظرفیت مصرف داخلی را صادر نماید.

زیر بخش باغبانی

در سال ۱۳۹۶ سطح زیرکشت محصولات باغی ۷۹۰۹۲ هکتار بوده که از این مقدار سطح زیر کشت باغات بارور ۵۴۳۹۴ هکتار و باغات غیربارور ۲۴۶۹۸ هکتار می‌باشد. عملکرد بالا در واحد سطح و سوددهی بالا از جمله مزیت‌های این زیربخش می‌باشد. از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این زیربخش می‌توان به فرآوری (میوه سیب درختی، انگور، زردآلو، انار) اشاره کرد.

میزان تولید سالیانه محصولات باغی استان زنجان (۱۳۹۶) بر حسب هزار تن

انگور۲۲۰، سیب ۱۵۷، زیتون ۴۵ ، زردآلو ۳۵، کشمش ۳۵،  انار 20 هزار تن

زیر بخش دام و طیور

شرایط اقلیمی استان زنجان یکی از مناسب‌ترین اقلیم‌های پرورش دام و طیور در سطح کشور است و به همین سبب استان زنجان یکی از قطب‌های مهم دامداری کشور به شمار می‌آید. انواع محصولات دامی استان مانند شیر خام، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و عسل، علاوه بر تأمین نیاز استان، بخشی از نیاز استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌نماید. پرورش صنعتی گوسفند چند قلوزای افشاری از طرح‌های مهم استان می‌باشد. از ویژگی‌های گوسفند اصلاح نژاد شده توان چند قلوزایی، بهبود سرعت رشد، بهبود ضریب تبدیل غذایی اشاره کرد. از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری این زیربخش احداث سردخانه زیر صفر، فرآوری و بسته بندی محصولات پروتئینی، مشارکت با واحدهای لبنیاتی موجود جهت تکمیل و توسعه می‌باشد.

استان زنجان از قطب‌های مهم دامداری غرب ایران به شمار می‌آید. فعالیت‌های دامداری به شیوه‌های صنعتی و سنتی انجام می‌شود. تولیدات دام، طیور و زنبور عسل در استان زنجان معادل 2درصد از کل تولیدات بخش امور دام کشور می‌باشد. انواع محصولات دامی استان مانند شیر خام، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل، علاوه بر تأمین نیاز استان، بخشی از نیاز استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌نماید. در سال1394 میزان تولیدات دامی استان بالغ بر 243251 تن بوده است؛ این مقدار شامل 186049 تن شیر، 16498 تن گوشت قرمز، 31351 تن گوشت طیور صنعتی، 8700 تن تخم مرغ صنعتی و 653 تن عسل می‌باشد. همچنین در سال 94 میزان تولید جوجه یک روزه 41965275 قطعه بوده است.

محصولات شیلات ظرفیت زنجان ( سال ۱۳۹۶ )

انواع ماهیان سرد آبی (قزل آلا) و انواع ماهیان گرم آبی ۱۴۶۱۲ (تن) تولید بچه ماهی قزل آلا ۱۴ میلیون قطعه تولید ماهیان زینتی و ۶۰۰ هزار قطعه در استان تولید می‌شود.

زیربخش صنایع تبدیلی و تکمیلی

صنایع تبدیلی و تکمیلی که به فرآوری و عمل آوری مواد نباتی، حیوانی، زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور و جنگل و مرتع می‌پردازد؛ از جمله صنایعی است که نقش و تاثیر بسیاری از ابعاد مختلف در بخش کشاورزی دارد. در استان زنجان حدود ۳میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود. از کل میزان تولیدات کشاورزی و دامی استان، حدود ۱میلیون تن در داخل استان مصرف می‌شود و مازاد آن می‌تواند برای توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری استفاده شود. این استان از تولیدکنندگان برتر کشور در زمینه تولید کشمش می‌باشد. فرآوری سبزی و صیفی و میوه جات و گوشت (قرمز، مرغ و ماهی و ایجاد سردخانه) از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری این زیربخش می‌باشد.

بخش گردشگری

استان زنجان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی همچون بزرگ‌ترین گنبد خشتی جهان از شاهکارهای معماری ایران در دوره ایلخانی، طولانی‌ترین بازار سنتی کشور به سبک معماری دوره قاجاریه، بنای تاریخی بینظیر رختشویخانه با معماری منحصر به فرد در قلب بافت تاریخی شهر، جاذبه‌های طبیعی همچون غار زیبای کتله خور با فضای قابل بازدید و برگزاری سالانه جشنواره های متعدد (اکو، آش) در سطح بین المللی، ملی و استانی مورد توجه بسیاری از گردشگران محلی، منطقه‌ای و خارجی قرار گرفته است.

آثار تاریخی استان زنجان

آثار تاریخی استان زنجان شامل ابنیه‌های تاریخی (گنبد سلطانیه، رختشویخانه، عمارت ذوالفقاری، دارایی، چهل پله)، مراکز تاریخی تجاری (بازارها، کاروانسراها)، قلعه‌های باستانی (بهستان، قلعه روستای گلابر)، مساجد تاریخی مسجد جامع، حسینیه، چهل ستون و مساجد تاریخی قروه و سجاس و … )، امامزاده‌ها (سید ابراهیم، قاسم و …) مقبره‌ها، بقعه‌های تاریخی، آتشکده، موزه‌ها (مردان نمکی، مردم شناسی و …) می‌باشد.

ایجاد سایت موزه در سطح بین المللی از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری در این بخش می‌باشد. وجود مناطق نمونه گردشگری در دو سطح بین المللی و ملی با مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصر به فرد از جمله گنبد سلطانیه، غار کتله خور، کوه پنج على قيدار، سهرورد، قلعه بهستان، قلعه شیت، سد گلابر و … فضای بسیار مناسبی را برای ایجاد طرح‌های جدید گردشگری و احداث هتل در سطح استان فراهم نموده است.

وجود روستاهای هدف گردشگری با مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی از جمله مشرف به رودخانه‌ها و دره‌های زیبا، واقع شدن در مسیر کوهستانی، همجواری با جاذبه‌های مهم تاریخی، بافت سنتی زیبا با حفظ معماری‌های سنتی، صخره‌ای و بعضا پلکانی شکل، آبشارهای طبیعی، با فرهنگ، آداب و رسوم و سنن بسیار غنی، زمینه‌های سرمایه گذاری را برای ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، سایت‌های تفریحی و تفرجگاه‌های گردشگری فراهم نموده است.

صنایع دستی

ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی استان زنجان استان زنجان قطب تولید صنایع دستی فلزی کشور از جمله مس، ملیله، چاقو، چلنگری و.. می‌باشد. وجود بیش از ۸۰ نوع رشته اصیل، متنوع و بومی صنایع دستی در سطح استان شامل صنایع دستی فلزی، چارق دوزی، فرش دستباف، گلیم، سراجی سنتی (مصنوعات چرمی)، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله ظرفیت‌های این بخش هستند. ایجاد شهرک‌ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های دائمی صنایع دستی جهت عرضه مستقیم تولیدات صنعتگران استان به بازارهای مصرف و بسته بندی صنایع دستی جهت صادرات از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری در این بخش‌اند.

 

سرمایه گذاری در زنجان | مزیت اجمالی اقتصاد استان زنجان

برخورداری از موقعیت جغرافیایی و وجود شبکه ریلی و جاده‌ای مناسب، ذخایر و منابع معدنی قابل توجه، ظرفیت‌های کشاورزی و دامی، مراکز آموزش عالی، فنی و حرفه‌ای و نیروی انسانی متخصص و ماهر، رویکرد و جهت گیری فعالیت‌ها:

ایجاد و توسعه در زمینه‌های ساخت تجهیزات الکتریکی، استخراج کانی‌های فلزات غیر آهنی، پوشاک و منسوجات

فهرست فعالیت های پیشران و دارای اولویت

ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات پزشکی

1- ساخت انواع الکتروموتور ژنراتوروترانسفورماتور باکدآیسیک ۳۱۱۰

۲- ساخت دستگاه ها و وسایل توزیع و کنترل نیروی برق باکدآیسیک ۳۱۲۰

۳- ساخت انواع انبارهاکومولاتور ، پیل وباطری باکدآیسیک ۳۱۴۰

۴- ساخت لامپهای الکتریکی و تجهیزات روشنائی باکدآیسیک ۳۱۵۰

۵- ساخت سایر تجهیزات الکتریکی طبقه بندی نشدهکدآیسیک ۳۱۹۰

6- ساخت فرستنده های تلویزیونی و رادیوئی و دستگاههای ارتباط تلفنی با کدآیسیک ۳۲۲۰

7- ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی و وسایل ارتوپدی با کدآیسیک ۳۳۱۱

۸- ابزارها و وسایل ویژه اندازگیری بازبینی ازمایش دریانوردی ومقاصدبا کدآیسیک  ۳۳۱۲

9- ساخت ابزارهای اپتیکی و تجهیزات عکاسی با کدآیسیک  ۳۳۲۰

نساجی ، پوشاک و چرم

۱۰- آماده سازی وریسندگی الیاف نساجی بافندگی  با کدآیسیک ۱۷۱۱

11- عملیات تکمیلی منسوجاترنگرزی، چاپ، تکمیل با کدآیسیک ۱۷۱۲

۱۲- تولید انواع پارچه و کالاهای کشباف و قلاب باف با کدآیسیک ۱۷۳۰

۱۳- تولید پوشاک، باستثنای پوشاک از پوست خزدار با کدآیسیک  ۱۸۱۰

14- ساخت انواع کفش با کدآیسیک  ۱۹۲۰

سرمایه گذاری در زنجان | عناوین طرح های مرتبط با صنایع تبدیلی

  • صنایع بسته بندی پودری،گرانول حبوبات وغلات
  • مجتمع‌های تولید و نگهداری سردخانه دو مداره محصولات کشاورزی
  • صنایع فرواری محصولات دامی استان به صورت گوشت قطعه و بسته بندی شده مرغ ماهی و گوشت دامی
  • صنایع تبدیلی گیاهان داوریی به صورت دارو، عرقیات پودر پماد و دمنوش
  • صنایع بسته بندی عسل، مربا، مارمالاد و پوره میوه
  • صنایع فراوری میوه های استان بصورت کنسانتره و آمیوه طبیعی
  • صنعت تولید مالت و نوشابه‌های غیرالکلی
  • تولید مکمل‌های خوراکی انسان
  • صنایع تولید روغن و کره گیاهی
  • صنایع پلاستیک سازی ظروف مورد نیاز صنایع غذایی
  • صنایع تولید رب و انواع سس
  • صنایع فراوری سیب زمینی بصورت خلال و چیپس
  • صنایع تولید میوه خشک و لواشک از محصولات کشاورزی
  • صنایع لبنی مدرن در استان با کیفیت صادراتی
  • طرح شبکه توزیع محصولات غذایی از مزرعه تا سفره
  • طرح سورتینگ بسته بندی محصولات کشاورزی

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی امکان سنجی طرح با استفاده توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • همکاری در راه اندازی طرح های صنعتی

   برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: سرمایه گذاری در زنجان



:: برچسب‌ها: سرمایه گذاری در استان زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تمام کسانی که در زمینه تولید کالا و خدمات فعالیت دارند، یک شماره یا کد اقتصادی باید دریافت کنند. این کد 12 رقم است و بر اساس قوانین برای اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند، صادر می‌شود. در واقع هر کسی که شرکت خود را ثبت کرده است، باید کداقتصادی مخصوص به خود را داشته باشد. از سال 1400 نیز تمامی کسبه برای دریافت جواز کسب و خرید و فروش نیاز به دریافت مشاره اقتصادی دارند. بدون کداقتصادی نمی‌توانید بسیاری از اقدامات تجاری را انجام دهید. مالیات یکی از هزینه‌هایی است که باید آن را در نظر بگیرید و از قوانین مربوط به آن مطلع باشید. برای اطلاع بیشتر مقاله فرار مالیاتی را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره جهت دریافت کداقتصادی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: دریافت کد اقتصادی

 

 

 

شماره اقتصادی چیست | علت دریافت کد اقتصادی

به واسطه کد اقتصادی شرکت‌ها یا اشخاص حقیقی در واحد مالیاتی شناسایی می‌شوند. این کد در واقع یک شماره ۱۲رقمی که برای تمام کسانی که به تولید کالا و ارائه خدمات در کشور می‌پردازند صادر می‌شود. شماره اقتصادی دوازده رقمی هم به اشخاص حقیقی و هم به اشخاص حقوقی اهدا می‌شود.

همه صاحبان شرکت‌ها و مشاغل مطابق قانون موظف به دریافت شماره اقتصادی هستند. موسسین شرکت می بایست ابتدا شرکت خود را به ثبت برسانند. پس از ثبت شرکت طی دوماه مالکان شرکت باید در دارایی تشکیل پرونده بدهند و درخواست دریافت کداقتصادی شرکت خود را اعلام نمایند.

اشخاص حقیقی به راحتی می‌توانند با ارسال درخواست در سامانه امور مالیاتی اقدام به دریافت شماره اقتصادی نمایند. بعد از سال 1400 تمامی متقاضیان واحدهای صنفی نیز باید برای صدور جواز اقدام به دریافت شماره اقتصادی نمایند. برای اطلاع از نحوه دریافت و صدور پروانه کسب کلیک کنید.

مزایای دریافت کد اقتصادی برای شرکت ها

دریافت کد اقتصادی مزایای زیادی برای صاحبان شرکت‌ها خواهد  داشت. به همین دلیل دریافت این شماره ۱۲قمی برای همه شرکت‌ها الزامی است. در زیر مزایای مهم دریافت کداقتصادی برای شرکت‌ها را نام برده ایم:

  • صاحبان شرکت ها با دریافت کداقتصادی می‌توانند کارت بازرگانی  خود را نیز اخذ نمایند.
  • با دریافت کداقتصادی امکان شرکت در مزایده‌ها نیز فراهم خواهد شد.
  • اخذ کداقتصادی به صاحبان شرکت ها امکان صدور فاکتور برای کالای‌های خود را می‌دهد.
  • امکان باز کردن حساب در بانک برای شرکت از دیگر مزایای دریافت کد اقتصادی می‌باشد.
  • صاحبان شرکت‌ها پس از دریافت شماره اقتصادی می‌توانند در مناقصات مختلف شرکت نمایند‌.
  • با اخذ این کد امکان عقد قرارداد با شرکت‌های دولتی فراهم می‌شود.

مدارک مورد نیاز شماره یا کد اقتصادی

برای دریافت کد اقتصادی متقاضی می‌بایست برخی مدارک را جمع آوری و ارائه نماید. این مدارک به شرح زیر می‌باشند:

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • شماره موبایل به نام متقاضی
  • آدرس واحد و تاییدیه کد پستی
  • شماره حساب و شعبه بانک

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

شناسنامه و کارت مدیر عامل

شماره همراه به نام مدیر عامل

اساسنامه شرکت

شماره ملی شرکت

آدرس و کدپستی واحد

روش دریافت شماره اقتصادی

برای دریافت کداقتصادی هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی می‎‌بایست در سامانه tax.gov.ir ثبت نام نمایند، در مرحله اول این مدارک توسط مسئولین این مرکز بررسی شده و پس از ارسال پیامک نام کاربری و رمز عبور می‌توانید وارد پرتابل خود شده و مدارک مربوطه را ارسال نمایید.

در مرحله بعد این مدارک برای اداره نظارت و پیگیری ارسال می‌شوند‌. سپس این اداره نیز مدارک را برای اداره کل اطلاعات و اداره شماره اقتصادی می‌فرستد تا مورد برسی قرار گیرند. مسئولین این دو اداره پس از بررسی و تایید مدارک کارت اقتصادی شرکت را صادر خواهند کرد. در نتیجه کد اقتصادی در اختیار شرکت قرار می‌گیرد و برای اشخاص حقیقی شماره اقتصادی صادر خواهد شد.

برای اطلاع از مراحل پلمپ دفاتر قانونی کلیک کنید.

هزینه دریافت کد اقتصادی

هزینه تشکیل پرونده اخذ کداقتصادی در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن سند اداری یا اجاره نامه هلوگرام دار اداری در مؤسسات خدمات اداری مختلف، متفاوت است؛ هزینه آن از ۶۰۰ الی ۹۰۰ هزار تومان شاید هم بالاتر متغیر می‌باشد.

برای دریافت مشاوره جهت دریافت کداقتصادی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متدوال

آیا نحوه دریافت کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی با هم تفاوت دارد؟

خیر برای دریافت کد اقتصادی افراد حقیقی و حقوقی باید به یک روش عمل نمایند.

کد اقتصادی به چه منظور صادر می شود؟

کد اقتصادی به منظور شناسایی شرکت ها در واحد مالیاتی صادر می گردد.

 

منبع: دریافت کد اقتصادی



:: برچسب‌ها: دریافت کد اقتصادی ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان فارس چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن استان فارس

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان فارس

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان فارس به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان فارس :
شیراز ، بلوار چهل مقام _ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس (ساختمان شهید امین زاده _ شماره یک)
شیراز، بلوار زند، خیابان 7 تیر (بیست متری سینما سعدی) ، نبش اردیبهشت (ساختمان شهیدان ایزدی _ شماره دو)
 
شماره تماس:
۳۲۲۸۰۶۳۱ – ۳۲۲۸۰۶۳۲ – ۳۲۲۸۰۶۳۳
 
آدرس ایمیل: imt@farsimt.ir
 
آدرس وب سایت:   frs.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)

خدمات صنایع معادن استان فارس

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن استان فارس



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان فارس ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان خوزستان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن خوزستان

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان خوزستان

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان خوزستان :
اهواز ، بلوار شهید سردار قاسم سلیمانی، روبه روی زیتون کارمندی، جنب رستوران گردان _ صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان
 
شماره تماس:
۰۶۱-۳۴۴۴۲۰۲۷ – ۲۸
 
آدرس ایمیل: khozestan@mim.gov.ir
 
آدرس وب سایت: khz.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان خوزستان

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن خوزستان



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان خوزستان ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا با مشاغل پر درآمد برای زنان آشنایی دارید؟ امروزه کسب درآمد می‌تواند برای هر خانمی مفید باشد، چون احساس قوی بودن و موفقیت را به او منتقل می‌کند. یکی از دلایل مهم پرطرفدار بودن برخی از مشاغل، درآمد بالای آن است. با توجه به افزایش خانم‌های تحصیل کرده و تمایل آن‌ها به انجام فعالیت‌های اجتماعی و کسب درآمد، تعداد خانم‌های شاغل روز به روز در حال افزایش است. در این مقاله به سراغ راهکارهایی می‌رویم که شاید در نگاه اول سودآور به نظر نرسند اما می‌توانند شما را به استقلال مالی برسانند. برای دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 مشاغل پردآمد برای زنان

 

 

مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها

وقتی از شغل پردرآمد برای خانم‌ها صحبت می‌کنیم، ذهن اکثر افراد به دنبال مشاغل معروف و جامعه پسند مثل پزشکی، پرستاری و یا مهندسی کشیده می‌شود. در مورد آن‌ها همه ما مطالب زیادی خوانده‌ایم اما در این میان مشاغلی هستند که ضمن سرمایه کم می‌توانند به شما کمک کنند تا درآمد بسیار بالایی داشته باشید. در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مشاغل پردرآمد برای خانم‌ها اشاره کرده ایم، می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و شغل خودتان را پیدا کنید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید هر شغلی که بخواهید شروع کنید نیاز به مهارت‌هایی دارید، برای درک بهتر موضوع مقاله مهارت شغلی را بخوانید.

1- پرورش گیاه

استفاده از گل و گیاه در تزئینات خانگی رو به افزایش است. اگر شما هم از علاقه مندان به گل و گیاه هستید، پرورش گیاه کار مناسبی برای شما است. پرورش گیاه از جمله مشاغلی است که برای شروع به هزینه‌ی اولیه کمی نیاز دارد. حتی می‌توانید به طور تخصصی فقط روی یک گیاه کار کنید و درآمد به دست آورید؛ مثلاً کاکتوس.

بله درسته. پرورش کاکتوس می‌تواند یک شغل پردرآمد با سرمایه‌ی بسیار کم برای خانم‌ها باشد. می‌توانید این کار را به راحتی در اینترنت و شبکه‌های مختلف مجازی پیدا کنید. هزینه اولیه برای خرید مواد لازم جهت شروع کار بسیار پایین است و در مقابل سود خوبی نصیبتان می‌شود. این کار به مکان زیادی نیاز ندارد، می‌توانید از بالکن منزل و یا حیاط خانه خود برای شروع استفاده کنید. محصول به دست آمده را می‌توانید در گلفروشی‌ها و یا اینستاگرام به فروش برسانید.

در صورتی که به طور مستمر این کار را انجام دهید از سودی که به دست می‌آید می‌توانید یک مکان مناسب برای پرورش کاکتوس‌های خود پیدا کنید.

2- مشاغل پر درآمد زنان | فروش غذاهای فوری

شاید تعجب کنید که پختن غذا می‌تواند برای خانم‌ها پردرآمد باشد. اما چه بپذیرید یا نه، این یک واقعیت است. غذا هیچ وقت نمی‌تواند جزو مشاغل کم درآمد محسوب شود. با گرفتن مجوزهای لازم (مجوز بهداشت و…) می‌توانید این کار را شروع کنید.

به عنوان مثال می‌توانید روی فروش فلافل کار کنید. هزینه مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه بسیار کم است. نخود، روغن، نان فانتزی و یکسری از ادویه‌ها و چاشنی‌ها، پایه‌ی اصلی تشکیل دهنده این غذای معروف است. سودی که شما از این کار به دست می‌آورید حیرت آور است. بنابراین به سادگی از کنار فلافل فروشی‌ها رد نشوید، بدانید که کلی سود پشت این غذای خوشبو و خوشمزه پنهان شده است.

3- فروش گیاهان دارویی

علیرغم پیشرفت چشم‌گیر پزشکی، این روزها بیشتر مردم علاقه بسیار زیادی به گیاهان دارویی و طب سنتی پیدا کرده‌اند. داشتن یک عطاری و حتی افتتاح یک سایت فروش گیاهان دارویی می‌تواند برای خانم‌ها کسب و کاری بسیار سودآور را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید هم خودتان آن را پرورش دهید و یا به صورت عمده خریداری کرده و خرده بفروشید. در هر صورت تولید و تکثیر و همچنین خرید عمده این گیاهان، سرمایه کمی می‌خواهد و به سادگی می‌توانید این کار را آغاز کنید.

البته اگر به صورت تخصصی روی یک یا چند گیاهِ به خصوص هم کار کنید، به نتیجه مطلوب می رسید. مثلاً تحقیق کنید در شهرتان چه گیاهان دارویی رشد بهتری دارند و تقاضا برای آن زیاد است. این کار ضمن کسب سود بیشتر باعث می‌شود در حوزه پرورش و یا فروش یک گیاه خاص متخصص شوید.

4- مشاغل پر درآمد زنان | برنامه‌نویسی حرفه‌ای

اینترنت، جزء جدانشدنی از زندگی بشر شده است. هر روز برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی روی کار می‌آیند و محصولات و خدمات بسیار زیاد و ارزانی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‌دهند. شما با داشتن یک لپ تاپ و یادگیری برنامه‌نویسی، می‌توانید بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را طراحی کرده و با سود بسیار نجومی به فروش برسانید. این کار نیازی به خروج از منزل و صرف وقت در ترافیک و مشکلات روزمره ندارد. پس به راحتی می‌توانید در رختخواب و یا پشت میز اتاقتان این کار را انجام دهید.

در صورتی که بتوانید یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید و حتی ابداعاتی هم در این زمینه با کمک خلاقیت‌های خودتان انجام دهید، درآمد ماهیانه‌ شما از چند ده و حتی چند صد میلیون فراتر خواهد رفت.

5- آتلیه عکاسی

عکاسی نوعی تفریح برای اکثر افراد جامعه به خصوص خانم‌ها است. اما چرا از این کار تفریحی کسب درآمد نکنیم؟ اگر در رشته عکاسی درس خوانده‌اید و یا دوره‌های این کار را گذرانده‌اید، بهتر است همین حالا برای شروع کار اقدام کنید. می‌توانید کار خود را از گرفتن عکس‌های تبلیغاتی شروع کرده و با سودی که به دست می‌آورید یک آتلیه بزنید. آتلیه عکاسی یکی از شغل‌های مناسب و پردرآمد برای خانم‌هاست که هیچ وقت تعطیلی ندارد چون همیشه سوژه‌های زیادی برای عکس گرفتن وجود دارد.

می‌توانید فقط در یک حوزه عکسبرداری کنید. مثلاً به صورت تخصصی روی عکسبرداری از مراسم‌های عروسی کار کنید. سودی که شما از گرفتن چند عکس از یک عروس و داماد به دست می‌آورید، میلیونی است.

6- صنایع دستی

علاقه مردم به هنر و صنایع دستی امروزه شدت بیشتری به خود گرفته است. از این رو این صنعت در شهرهای مختلف رو به رشد است. اگر شما به هنر و صنایع دستی علاقه‌مند هستید، می‌توانید وارد این کار شده و سود خیلی خوبی به دست آورید.

به عنوان مثال شما می‌توانید به صورت تخصصی روی قالی‌بافی به عنوان یک هنر دیرینه کار کنید. هر شهری به شکلی متفاوت و با طرح‌های خاص خود قالی می‌بافد. می‌توانید طرح خاص و ویژه‌ی منطقه خود را شناسایی کرده و روی آن به صورت حرفه‌ای کار کنید.

7- ترجمه تخصصی

با گسترش علم و دانش نیاز به آموزش زبان الزامی است. از طرفی دیگر اگر شما در این حوزه تخصص دارید اما تا به حال از آن کسب درآمد نکرده‌اید، می‌توانید به ترجمه متون تخصصی زبان اصلی بپردازید.

به عنوان مثال سایت‌های مختلفی وجود دارند که به دنبال مترجم‌های دور کار هستند. به راحتی در منزل بنشینید و از دانش ویژه‌ی خود کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید از طریق برگزاری کلاس‌های آنلاین به کسانی که به دنبال آموزش زبان تخصصی مورد نظر خود هستند، زبان یاد بدهید و کسب درآمد کنید.

8- معلم موسیقی

دانش موسیقی به فرد کمک می‌کند زیباترین آهنگ‌ها را بسازد و یا بنوازد. اگر شما می‌توانید با صدای ساز خود آهنگ‌هایی زیبایی را بنوازید از این توانایی خود در جهت کسب درآمد استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر مسلط به کار با گیتار هستید می‌توانید از طریق برگزاری کلاس‌های آنلاین، حضور به عنوان مربی در آموزشگاه‌های موسیقی و یا پذیرش هنرجو در منزل خود به این کار مشغول شوید و کسب درآمد کنید.

9- محتوا نویسی

امروزه بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای عرضه محصولات و معرفی خدمات نیاز به مقالات و پانویس دارند. پس با داشتن اینترنت و یک لپ تاپ (یا کامپیوتر شخصی) می‌توانید برای بسیاری از سایت‌ها در زمینه های اجتماعی، آشپزی، خانه داری، فیلم و هر موضوعی کار نویسندگی انجام دهید.

 

آیا مشاغل پر درآمد برای زنان اشباع شده؟

ممکن است برای شروع هر کدام از شغل‌های ذکر شده و یا کاری که در ذهن دارید، بعد از کمی جستجو متوجه شوید که رقبای زیادی دارید و شما نمی‌توانید وارد آن بازار شوید. اما در نظر داشته باشید که هیچ کاری بی عیب و نقص نیست و مسلما شما هم می‌توانید با کمی بررسی نقاط قوت کار خود را پیدا کرده و برای ورود به بازار بر روی آن‌ها مانور دهید. حتی با یک سرمایه کم هم می‌توانید شروع کنید. توصیه می‌کنیم مقاله کار با سرمایه کم را مطالعه نمایید و از یا از مشاوره کارشناسان مرکز کاردوک بهره مند شوید.

 

جان کلام ما…

تمام ایده‌ها گفته شده برای خانم‌ها، قابلیت اجرا دارند. اگر در هیچ کدام از ایده‌های بالا تخصص ندارید به راحتی می‌توانید با گذراندن دوره‌های آن در آموزشکده‌های مختلف، در آن‌ها متخصص شوید. بهترین تغییر در زندگی شما به عنوان یک خانم زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید تغییری ایجاد کنید. با توجه به سلیقه خودتان با اجرای هر یک از ایده‌های بالا می‌توانید به درآمدی نجومی برسید. یادتان باشد از فاصله رویا تا واقعیت، اقدام است.
مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک به شما برای تحقق اهداف تان خدمات ارائه می دهد، با استفاده از کمک های کارشناسان کاردوک می توانید مسیر موفقیت را راحت تر بشناسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا وارد شدن به شغل فلافل فروشی از نظر شخصیت کاری مناسب یک خانم است؟

نگاه جامعه ما بیشتر روی مشاغل پزشکی و مهندسی است. اما همه نمی‌توانند پزشک یا مهندس شود و شاید اصلاً علاقه‌ای نداشته باشند. این ما هستیم که با کیفیت کار خود و علاقه‌ای که وارد کار می‌کنیم، به آن ارزش و اعتبار می‌بخشیم. این شغل برای هر خانمی که به آن علاقه داشته باشد دارای شخصیت کاری است.

آموزش برنامه نویسی را از کجا یاد بگیریم؟

دوره‌های برنامه‌نویسی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری وجود دارد. با یک جست و جو در سایت‌های مختلف و معتبر می‌توانید این دوره‌ها را بگذرانید. همچنین در مراکز معتبری مثل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و یا جهاد دانشگاهی این دوره‌ها وجود دارند و شما می‌توانید تحت آموزش حرفه‌ای قرار بگیرید.

 

مشاغل پردآمد برای زنان



:: برچسب‌ها: مشاغل پر درآمد برای زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

رزومه نویسی یکی از مهم‌ترین اقدامات شما برای ورود به بازار کار است. قبل از نوشتن آن لازم است ابتدا برای خود رزومه‌ای قوی ایجاد بکنید. داشتن یک رزومه قوی کمک می‌کند تا مورد توجه کارفرمای خود قرار بگیرید. رزومه نشان دهنده این است که شما چه توانایی به خصوصی دارید و چقدر حاضرید برای آن تلاش بکنید؟ رزومه می‌تواند یک خلاصه از زندگی حرفه‌ای شما باشد. پس باید به بهترین شکل ممکن نوشته شود. در ادامه به نکات مربوط به رزومه نویسی اشاره کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه رزومه نویسی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منیع: رزومه نویسی

 

 

رزومه نویسی

شاید فکر کنید نوشتن یک رزومه قوی کار بسیار سختی است؛ اما برعکس، شما هم می‌توانید به صورت حرفه‌ای یک رزومه خوب بنویسید و موجب تعجب کارفرمای خود شوید. در ادامه با ذکر چند مرحله ساده به شما یاد می‌دهیم که چگونه یک رزومه حرفه‌ای بنویسید. برای اطلاع از سایر نکات مربوط به مصاحبه کاری کلیک کنید.

گام اول در رزومه نویسی | مشخص کردن هدف

در رزومه نویسی باید به طور کامل برای خودتان مشخص کنید که رزومه شما برای گرفتن یک شغل خاص معتبر است و با سایر رزومه‌ها باید فرق داشته باشد. اگر به دنبال شغل مناسبی برای خود هستید باید رزومه خود را در جهت هدف‌تان پر کنید.

گام دوم در رزومه نویسی | تکمیل اطلاعات شخصی

حالا که شما می‌دانید باید در چه زمینه رزومه بنویسید باید اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنید. در رزومه نویسی در قسمت اطلاعات باید نام، نام خانوادگی، آدرس دقیق محل سکونت، تاریخ تولد، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه خود را یادداشت کنید.

اگر بتوانید در رزومه کاری خود از عکس استفاده کنید، می‌تواند به عنوان یک امتیاز مهم برای شما ثبت شود. گذاشتن یک عکس سه در چهار در رزومه به کارفرما این احساس را منتقل می‌کند که شما برای دریافت این شغل فکر همه را جا را کرده‌اید. بنابراین اگر می‌خواهید از عکس استفاده کنید، آن را در بالای صفحه سمت چپ قرار دهید.

گام سوم در رزومه نویسی | مشخصات تحصیلی

این یکی از مهم‌ترین قسمت‌های رزومه نویسی به شمار می‌رود. باید مدارک تحصیلی خود را بنویسید. فرقی نمی‌کند که چند مدرک تحصیلی دارید، همه را به صورت کامل با ذکر دانشگاه محل تحصیل، ذکر کنید. مقالات نوشته شده توسط شما و همچنین عنوان و نمره دفاع از پایان‌نامه خود را به صورت دقیق ذکر کنید. یادتان باشد که کارفرمایان اول از همه به سراغ سوابق تحصیلی شما می‌روند و این قسمت را در ابتدا مطالعه می‌کنند.

گام چهارم در رزومه نویسی | سوابق شغلی

این مورد نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های رزومه نویسی را تشکیل می‌دهد. همانطور که سوابق تحصیلی خود را یادداشت کرده‌اید به ذکر سوابق شغلی خود نیز بپردازید. هر چه که بوده را به صورت ریز و درشت یادداشت کنید. این برای کارفرمایان مهم است که شما در گذشته در چه سِمتی فعالیت می‌کردید. پس این قسمت را با دقت یادداشت کنید.

گام پنجم در رزومه نویسی | ذکر علاقه‌مندی‌ها

قرار نیست تمام بخش‌های رزومه شما فقط به سؤالات کارفرما پاسخ دهد. در این قسمت می‌توانید علایق خود را یادداشت کنید. یادتان باشد این علاقه‌مندی در جهت کاری باشد نه مثلاً “علاقه به فلان غذا”. این بخش الزامی نیست و شما می‌توانید از پُر کردن آن خودداری کنید.

 

نکات مهم در رزومه نویسی و نوشتن یک رزومه خوب

در رزومه نویسی چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید به آن دقت کنید، در ادامه 5 نکته طلایی را برشمرده‌ایم:

1- ساده نویسی

رزومه شما باید به زبان فارسی باشد. از به کار بردن کلمات پیچیده و غیرقابل فهم خودداری کنید. طوری بنویسید که کارفرما از شما نخواهد یک قسمت را برایش بخوانید. متن شما باید ساده، روان و قوی باشد. اگر فکر می‌کنید به کار بردن واژه‌های پیچیده باعث جذب کارفرما می‌شود در اشتباه هستید. این کار ممکن است ارزش رزومه شما را پیش او پایین آورد.

2- خودتان را ارزیابی کنید

قبل از رزومه نویسی برای شروع کاری، ببینید که به درد این کار می‌خورید و یا این کار به درد شما می‌خورد یا نه؟ اگر می‌خواهید وارد شغلی شوید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید، این موضوع روی قوت رزومه شما تأثیر منفی می‌گذارد و کارفرما به راحتی این موضوع را می‌فهمد. پس برای شغلی رزومه بنویسید که واقعاً خواهان آن هستید.

3- مختصر بنویسید

برخی از افراد فکر می‌کنند می‌توانند یک رزومه را در چند صفحه بنویسند و شاید فکر می‌کنند این کار روی کارفرما تأثیر مثبت می‌گذارد. اینطور نیست. در رزومه نویسی نباید معرفی نامه‌تان آنقدر طولانی باشد که از حوصله کارفرما خارج شود و نباید آنقدر کوتاه باشد که کارفرما متوجه نشود که دقیقاً شما که هستید و چه می‌خواهید. پس در رزومه نویسی دقت کنید و از هرگونه زیاده‌گویی در متن، جداً خودداری کنید.

4- نداشتن غلط املایی

هیچ چیزی در یک رزومه نویسی بدتر از داشتن غلط املایی نیست. غلط املایی کیفیت رزومه شما را پایین می‌آورد و کارفرما فکر می‌کند که شما برای کاری که میخواهید انجام دهید اهمیتی قائل نیستید. فکر نکنید که کارفرما چیزی را از قلم می‌اندازد. او حتی کوچکترین غلط‌های املایی را پیدا می‌کند. می‌توانید رزومه خود را چند بار بخوانید و یا از دوستان خود بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند. وقتی از صحت متن خود مطمئن شدید آن را به کارفرما بدهید تا رزومه شما را بررسی کند.

5- به روزرسانی

فرقی نمی‌کند که رزومه شما به صورت PDF است و یا به صورت ورق کاغذ. باید همیشه رزومه خود را به روز رسانی کنید و بعد آن را به کارفرما تحویل دهید. هر چقدر رزومه کاری شما به روز باشد در نگاه کارفرما این معنی را می‌دهد که شما انسان فعالی بوده و برای کارهای خود ارزش و اهمیت قائل هستید.

 

جان کلام ما…

همانطور که مشاهده کردید نوشتن یک رزومه کار سختی نیست و شما به راحتی می‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. نکته‌ای که باعث می‌شود تا رزومه افراد نسبت به سایرین برتری داشته باشد، کیفیت است. سعی کنید رزومه خود را با کیفیت خوبی بنویسید تا بتوانید توجه هر کارفرمایی را به خود جلب کنید. یادتان باشد که رزومه شما نشانی از شخصیت شماست، پس برای آن وقت کافی بگذارید تا بهترین رزومه را بنویسید. برای اطلاع از نکته هایی که باعث قوت رزومه می شوند با مشاوران مرکز کاردوک تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رزومه نویسی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

رایج‌ترین اشتباهی که افراد در زمینه نوشتن رزومه مرتکب می‌شوند چیست؟

متأسفانه شایع‌ترین اشتباهی که افراد انجام می‌دهند این است که یادشان می‌رود برای چه رزومه می‌نویسند و همین موضوع باعث می‌شود به مسائلی بپردازند که اصلاً ارتباطی با موضوع ندارد. در حین نوشتن رزومه به خودتان یادآوری کنید که برای چه چیزی رزومه می‌نویسید.

از چه عباراتی نباید در نوشتن رزومه استفاده کنیم؟

برخی از عبارت‌ها هستند که شما نباید در رزومه خود آن را بنویسید چون اعتبار آن را پایین می‌آورد. مثلاً پیش از حد از خودتان تعریف نکنید و یا نگویید که «من مهارت بالایی در استفاده از فلان نرم افزار دارم». در انتخاب عبارت‌های مناسب در نوشتن رزومه خود دقت داشته باشید.

آیا رزومه همان سابقه کاری است؟

خیر رزومه قسمت های مختلفی دارد که در واقع کارفرما به کمک آن می تواند صلاحیت شما را ارزیابی کند، سوابق کاری تنها یکی از بخش های رزومه نویسی است.

منیع: رزومه نویسی



:: برچسب‌ها: رزومه نویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان قم چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنعت و معدن استان قم

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان قم

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان قم به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان قم :
قم – میدان جهاد – خیابان 15 خرداد – جنب کوچه شماره 2 – سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم (ساختمان معصومیه (س))
 
شماره تماس:
۳۷۱۰۹۱۰۱-۰۲۵
 
آدرس ایمیل: qom.info@mimt.gov.ir
 
آدرس وب سایت: qom.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنایع معادن استان قم

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنعت و معدن استان قم



:: برچسب‌ها: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

غذاهای دریایی تجارت رو به رشدی را درجهان دارد. در سال2021 کل تجارت انواع آبزیان به بیش از 300میلیارد دلار رسیده است و انتظار می‌رود تقاضا و عرضه جهانی غذاهای دریایی در پنج سال آینده نیز هم ازنظر حجم و هم ازنظر ارزش به رشد خود ادامه دهد. چین همچنان بزرگترین صادرکننده غذاهای دریایی جهان است، ظرفیت تولید چین دراین زمینه 64.5 میلیون تن تخمین زده می‌شود. ایران هم در زمینه تولید و فرآوری آبزیان هم به لحاظ تقاضای داخلی و هم به لحاظ صادرات با توجه به نرخ بالای تقاضا و مزیت‌های نسبی می‌تواند نقش آفرینی نماید. براساس آمارنامه شیلات ظرفیت تولید آبزیان ایران درسال 1397  معادل1262403 تن بوده است. مقدار مصرف سرانه ماهی، در بعضی كشورها حدود 100كيلوگرم درسال و متوسط مصرف سرانه مردم ايران طی یک دهه گذشته مابین 5 الی 10كيلوگرم در سال بوده است. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی فرآوری ماهی را آورده‌ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی فرآوری ماهی

 

 

طرح توجیهی فرآوری ماهی | فراوری ماهی

فرآوری ماهی به عنوان یک ضرورت به دلیل فسادپذيری سریع آبزیان پس از صید می‌باشد. فرآوری كردن ماهی به شیوه‌های مختلف از مطلوبترين روش‌های نگهداری و ماندگاری بیشتر آن است. هدف از عمل آوری آبزیان، پاک، قطعه بندی، بسته بندی، فریز یا فرآوری آبزیان بصورت خوراک آماده یا نیم پخت در فرايند كنسروسازی و فرایندهای مشابهی است که امکان نگهداری محصولات را در زمانی طولانی پس از صید، توزیع، نگهداری تا رسیدن به سفره مصرف به صورت سالم و بهداشتی مطابق شاخص‌های استاندارد غذایی مرتبط تضمین می‌نماید. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی فرآوری ماهی | خواص مصرف ماهی

گوشت ماهی، گوشت سفید بوده و حدود 20درصد از سهم پروتئین حیوانی جهان به همراه سایر آبزیان تشکیل می‌دهد. ماهیان دریایی جنوب از جمله شیر، ماهی سرخو، هوور یک منبع غنی از پروتئین هستند که بیشترین درصد پروتئین را دارند و برخلاف گوشت قرمز دارای بافت پیوندی و مناسب پخت و هضم راحت هستند. ماهی منبع غنی انواع اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن همانند آرژنین، هیستیدین، ایزولوسین، لوسین، لیزین، میتونین، فنیل آلاتین، ترئونین، تریتوفان و والین است و مصرف آن با غلات پروتئین کاملی را برای نیازهای بدن انسان تامین می‌نماید. انواع ویتامین‌های گروه ب و همچنین ویتامین‌های محلول در چربی (آ، دی، ای و کا) در آبزیان دریایی وجود دارند. اگرچه میزان آن در گونه‌های مختلف و حتی در قسمت‎‌های مختلف یک ماهی متفاوت است.

ماهیان دریایی غنی از مواد معدنی همانند آهن، ید، کلسیم و فسفر هستند. مواد معدنی دیگری از جمله فلوئور، سلنیوم، گوگرد، روی و مس نیز در ماهی وجود دارد. برخی از خواص ضدبیماری‌زایی ماهی را به خواص آنتی اکسیدانی سلنیوم نسبت می‌دهند. مصرف ماهی به دلیل مواد مفید و اسیدهای چرب امگا 3 در آن می‌تواند در پیشگیری و درمان برخی از بیماری‌ها، بسیار مفید باشد.

مقدار چربی ماهی‌های دریایی بسیار متغیر بوده و کمتر از 1درصد در ماهیان تا بیش از 30درصد در گونه‌های ماهی‌های چرب متغیر است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آبزیان به ندرت به شکل آزاد در طبیعت وجود دارند و در تنظیم فعالیت سلول‌های بدن، محافظت بدن در مقابل فشارهای عصبی و تعدادی از بیماری‌ها نقش مهمی دارند. ماهی‌های دریایی بدن انسان را در مقابل بیماری‌های قلبی محافظت می‌نماید.

 

طرح توجیهی فرآوری ماهی | محصولات طرح

فرآوری در این طرح به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در آن ماهی پس از شستشو و آماده شدن به صورت تازه، منجمد یا پخته شده، به شکل کامل یا سرزده و شکم خالی، پوست کنده، فیله، استیک و غیره بسته‌بندی می‌شود. در این طرح در فاز نخست محصولات زیر تولید می‌شود.

  • ماهی شکم خالی منجمد شده ظرفیت تولید سالیانه 350
  • فیله ماهی شده با ظرفیت تولید سالیانه 80 تن

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی نوشته شده نزد کاردوک کلیک کنید.

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات مورد بررسی

براساس سيستم طبقه بندی آيسيک، کد دو رقمی آیسیک 15 مربوط به محصولات غذائی و آشاميدني‌ها بوده و کدهای فعالیت‌های فرآوری آبزیان با کدیشن ده رقمی به شرح ذیل ارائه گردیده است.

کد آیسیک محصول

نام محصول کد گروه محصول   (آیسیک )
فيله و گوشت ماهی آب شور 1512412306
فرآوری و نگهداری ماهی كامل آب شور 1512412315
انواع فرآورده حاصل از ماهی 1512412351
فيله و گوشت ماهی به صورت تازه، سرد شده 1512412378
فيله و گوشت ماهی به صورت منجمد 1512412379
ماهی كامل به صورت تازه، سرد شده 1512412381
ماهی كامل به صورت منجمد 1512412382
فيله و گوشت ماهی آب شور به صورت منجمد 1512512308
ماهی كامل آب شور به صورت تازه، سرد شده 1512512316
ماهی كامل آب شور به صورت منجمد 1512512317

طرح توجیهی فرآوری ماهی | کالاهای جايگزين

ماهی سرشار از مواد مغذی مثل امگا۳، ویتامین D، سلینیوم و پروتئین است و هر کدام این مواد برای جذب با ماده دیگر اهمیت دارد. مثلا اسیدچرب امگا۳ که در ماهی یافت می‌شود برای جذب ویتامین D لازم است که ماده‌ای محلول در چربی است. مکمل‌های سلینیوم موجود در آبزیان همراه با پروتئین‌های باکیفیت بالا و ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن مفید هستند. لذا نباید سایر انواع کالاها همانند گوشت قرمز، مرغ و حبوبات را به عنوان جایگزین آبزیان محسوب نمود. بلکه باید در یک تعادل رژیم غذایی از محصولات فرآوری شده، آبزیان به اندازه مناسب استفاده نمود.

طرح توجیهی فرآوری ماهی | استانداردهای محصولات

برای تولید این محصولات، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامات  عمومی و اختصاصی خود را در قالب استانداردهای تدوین شده بشرح ذیل اعلام نموده است. تمامی این دستورالعمل‌ها با هدف تضمین و ماندگاری و تکرارپذیر بودن تولید محصولاتی با کیفیت و سالم برای مصرف مشتریان می‌باشد.

“فرآوری ماهی مرکب -آئین کار”     با  شماره استاندارد  :  11247

“ماهی تازه-ویژگی‌ها”                    با  شماره استاندارد  :   5623

“ماهی و میگو -ویژگیهای میکروب”  با  شماره استاندارد  :    2394-1

“برش‌های کامل ماهی تازه، نوع قطعه‌ها و آماده‌سازی گوشت ماهی” با  شماره استاندارد  :   57

“ماهی و فرآورده‌های آن-فرآوری، جابجایی و یخ زدن -واژه نامه ” با  شماره استاندارد  : 9610

“ماهی و فرآورده‌های آن-فرآوری، جابجایی و یخ زدن در کارگاه فرآوری و سردخانه ساحل-آیین کار” با شماره استاندارد : 9612

 

طرح توجیهی فرآوری ماهی | دانش فنی و فرایند تولید محصول

مواد اولیه و ماهی‌های صید شده از ماشین‌های حمل به کارخانه منتقل می‌شود. ماهی قبل از انتقال به کارخانه شستشو و از خونریزی پاک و یخ زده می‌شود. در کارخانه، ماهی در دمای مابین 0-4 درجه در سردخانه و در جعبه‌های پلاستیکی نگهداری می‌کنند و قبل از درجه بندی، ماهی بر روی نوار نقاله شیب دار با قابلیت سرریز مداوم آب  تصفیه شده ماهی شسته و به میز کار منتقل می‌شود. در مرحله بعد ماهی با برش سر، فیله کردن و برداشتن پوست توسط ماشین‌های فرآوری یا نیروی کار انجام می‌شود. فیله‌ها بر روی میز کنترل کیفیت از نظر تعداد و نقص بررسی می‌شوند و استخوان‌ها به جز استخوان‌ها بسیار ریز، انگل‌های قابل مشاهده، لکه‌های خونی، کبودی، لکه‌های پوستی و همچنین غشای سیاه و هر گونه اجسام خارجی از فیله‌ها برداشته می‌شود.

فیله‌های بریده شده به صورت دستی یا خودکار قبل از انجماد سریع در صورت لزوم با آب تصفیه شده به صورت پاشش شسته، درجه بندی و در دمای 24- نگهداری می‌شوند. ماهی ویا فیله توزین شده در کیسه‌های پلاستیکی، کارتن و بسته بندی قرار می‌گیرند و جعبه‌های دارای مشخصات دقیق از قبل آماده شده و به خط تولید منتقل و محصولات در آن قرار می‌گیرد. بلوک‌ها (فیله/قطعه/گوشت چرخ کرده) مستقیماً در کارتن‌های بلوکی بسته بندی شده بر اساس مشخصات و بر روی بسته‌های برچسب گذاری می‌شوند و سپس محصول در تونل انجماد و سردخانه قرار می‌گیرد. در اتمام فراوری روزانه نیز تمامی تجهیزات  ماشین آلات و تسمه‌های نقاله خط تولید با روشی مناسب و ضدعفونی کننده‌هایی همانند هیپوکلریت سدیم بطور کامل تمیز می‌شود.

 

ماشین آلات خط تولید فرآوری آبزیان

لیست ماشین آلات و تاسیسات اصلی خط تولید ماشین آلات فرآوری ماهی که توضیح تعدادی از آن‌ها در ادامه ارایه می‌شود عبارتند از:

  • سردخانه و پیش سردکن  50تنی
  • سردخانه  10تنی سیستم
  • تونل انجماد 6 تنی
  • دستگاه وکیوم بسته بندی محصولات
  • دستگاه دوخت بسته
  • چک پالت
  • باسکت پالت
  • میزهای کار استیل
  • دستگاه تولید پودر یخ
  • وان استیل
  • تامبلر
  • نوار نقاله و الواترها
  • انواع چاقو
  • اره برش
  • ترازو دیجیتال و فیله کن

نوارهای نقاله

کانوایرهای افقی و “Z” مطابق با ابعاد استاندارد و با قابلیت تنظیم سرعت نوار انتقال زاویه شیب، درکانوایر زد و تنظیم حرکت نوار با استفاده از موتور DC یا با موتور دنده‌ای به همراه میزهای کار استیل در ایستگاهای کاری مختلف خط تولید جهت انتقال شستشو همزمان و تخلیه ضایعات شکمی ماهی به کارگرفته می‌شوند.

 

دستگاه کله زنی ماهی

این دستگاه قادر است به آسانی سر و دم ماهی را با یک تیغه چرخان بردارد و در دو نوع دیواری ثابت و متحرک تولید می‌‍شود.

دستگاه برش و جداسازی استخوان ماهی

دستگاه برش و جداسازی استخوان عضلانی جهت آماده شدن ماهی  برای فیله کردن گوشت است. دستگاه دارای درایور برقی و نوار نقاله کوچک است که امکان بکارگیری آن را برای ماهی دراندازه‌های مختلف  فراهم می‌کند.

 

دستگاه فیله ماهی

این دستگاه در سایزهای مختلف امکان فیله کردن تمیز و سریع انواع ماهی در اوزان مختلف را فراهم می‌کند. تنظیمات آن ساده و از جنس استیل ضدزنگ بدون خوردگی ساخته شده است. تیغه‌های دوار دستگاه از فولاد مخصوص با درجه سختی بالا ساخته شده‌اند. دستگاه  قابلیت حمل آسان را در داخل سالن‌های تولید دارد و از آن برای فیله کردن ماهی‌های قزل آلا، کپور، تیلاپیا، ماهی سفید، شاه ماهی، ساردین و ماهی سالمون استفاده می‌کنند.

دستگاه پوست گیری

این دستگاه برای پوست کندن اتوماتیک فیله ماهی و ماهی‌های بزرگ در شرایط کار بهداشتی طراحی شده است. دستگاه مجهز به نوار نقاله تغذیه است که کار را برای اپراتور کاملاً ایمن می‌کند. دستگاه امکان پوست گیری از فیله‌ها را با قابلیت تنظیم فراهم می‌کند.

 

دستگاه جداسازی همزمان استخوان و ضایعات و فیله کردن ماهی

این دستگاه اتوماتیک در ظرفیت‌های بالا برای باز کردن حفره شکمی، برداشتن قسمت داخلی و استخوان نخاعی طراحی شده است و می‌تواند ماهی به دو یا سه قسمت نیز با بهره بالا تقسیم کند. دستگاه ظرفیت آماده سازی 70 الی 100 ماهی در دقیقه را دارد.

 

طرح توجیهی فرآوری ماهی | بررسی بازار

اساس آمار وزارت صنعت ، معدن و تجارت تا پایان  خرداد سال 1400 تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره شده کشور در زمینه صنایع عمل آوری تولید و بسته بندی انواع آبزیان فراوری شده 275واحد است که اشتغالی 16797 را ایجاد نموده است. تا خرداد ماه 1400تعداد 272   واحد صنعتی با ظرفیت تولید اسمی سالیانه 431هزار تن فراوری آبزیان به اشکال مختلف در سطح کشور به ثبت رسیده است.

مزایای اجرای طرح

  • وجود دانش فنی طراحی و ساخت ماشین آلات در کشور
  • امکان تامین مواد اولیه و مواد اولیه مورد نیاز در کشور براساس مزیت و پتانسیل‌های منطقه‌ای
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه‌گذاری مبتنی بر دانش مدیریت، تجربه، تخصص در اجرا و بهره برداری و بهره وری منابع
  • صادرات محور بودن محصولات تولیدی

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی فرآوری ماهی

 



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی فرآوری ماهی ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مدارک لازم برای ثبت شرکت بنا بر نوع شرکت تفاوت‌هایی دارد. شرکت به مجموعه یا موسسه‌هایی گفته می‌شود که توسط دو یا چند نفر تشکیل می‌شوند. شرکت‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و هرکدام در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند. شرکت‌ها به طور کلی به منظور انجام امور تجاری و غیر تجاری تاسیس می‌شوند. یکی از امور مهمی که پس از تاسیس شرکت باید به انجام رساند، ثبت شرکت است. برای ثبت شرکت باید برخی مدارک مورد نیاز را آماده کنید. در ادامه ابتدا روند آماده سازی مدارک مورد و به صورت تفکیکی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت غیر تجاری ، سهامی عام و مسئولیت محدود را آورده‌ایم. برای اشنایی بیشتر با مراحل ثبت شرکت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: مدارک لازم برای ثبت شرکت

 

 

روند آماده سازی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

برای اعتبار بخشیدن، رسمیت یافتن و نشان دادن توافق بین حداقل دو نفر ثبت شرکت انجام می‌شود. برای شروع روند ثبت شرکت ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را آماده کنید. در مرحله اول باید اعضا، اطلاعات هویتی، آدرس و شماره تماس آن‌ها مشخص شود. سپس میزان درآمد، سرمایه اولیه، سهم و میزان مسئولیت هر یک از شرکاء مشخص گردد. در این مرحله اعضا ممکن است به صورت شفاهی به توافق رسیده باشند و یا آن را مکتوب کرده باشند. سپس اقدام به وارد کردن مشخصات ذکر شده در سامانه مربوطه کنید. پس از ثبت اطلاعات باید اصل مدارک کپی برابر اصل شده را به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نمایید. اگر هنوز نوع شرکت خود را مشخص نکرده‌اید، مقاله انواع شرکت ها را مطالعه نمایید.

آیا برای ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت است؟

برای ثبت شرکت خیر، نیازی به کارت پایان خدمت و یا معافیت وجود ندارد، اما گاه برای ثبت برخی شرکت ها نیاز به جواز کسب وجود دارد و برای دریافت جواز هنوز نیاز به کارت پایان خدمت و یا معافیت می‌باشد.

مدارک تحصیلی برای ثبت شرکت نیاز است؟

به طور کلی مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت اهمیتی ندارد. اما در برخی موارد با توجه به موضوع شرکت ممکن است نیاز به مدرک تحصیلی اعضای اصلی شرکت و حتی ارائه آن‌ها به سازمان مربوطه وجود داشته باشد. برای مثال شرکت های مهندسی و یا شرکت هایی که نیاز به مجوزهای خاص دارند، مدرک تحصیلی اهمیت پیدا می‌کند.

مدت زمان لازم از زمان ارسال تا ثبت نهایی 

به طور کلی زمان زیادی نیاز نیست صرف ثبت شرکت انجام شود. موسساتی چون کاردوک این روند را برای شما آسان کرده و در طی 7 الی 14 روز ثبت شرکت را انجام می‌دهند. برای انجام امور ثبت شرکت در کوتاه‌ترین زمان کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های غیر تجاری

شرکت‌های غیر تجاری در واقع موسسه‌هایی هستند که در آن‌ها اموری جداگانه از تجارت، داد و ستد و… انجام می‌گیرد. برای ثبت این نوع شرکت به برخی مدارک نیاز خواهید داشت. در زیر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های غیرتجاری را نام برده‌ایم:

  • تائیدیه مهر شده و مکتوب نیروی انتظامی در صورت انتفاعی بودن شرکت
  • کپی کارت ملی افراد تاسیس کننده شرکت
  • کپی شناسنامه افراد تاسیس کننده شرکت
  • دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی تاسیس کنندگان شرکت
  • اظهار نامه
  • فیش پرداخت حق ثبت
  • ارائه گواهینامه تصدیق در صورت ثبت شدن شرکت در کشورهای دیگر
  • مجوز صادر شده از طرف سازمان برای شرکتهای های غیر انتفاعی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام

شرکت‌های سهامی عام از دیگر موسسه هایی هستند که باید به ثبت برسند. برای ثبت این نوع شرکت مدارک زیر مورد نیاز می‌باشند:

  • دو نسخه از اظهارنامه شرکت
  • دو نسخه از اساسنامه شرکت
  • مجوز صادر شده برای شرکت از مراکز ذیصلاح
  • فیش یا همان گواهی بانکی مربوط به واریز نمودن حداقل سی و پنج درصد سرمایه شرکت
  • برگه نمایندگی برای اشخاص حقوقی
  • کپی شناسنامه مدیر عاملان شرکت
  • آگهی دعوت مجمع موسسین شرکت در روزنامه های معین شده
  • صورت جلسه هیئت مدیره شرکت در ۲نسخه
  • صورت جلسه مجمع عمومی تاسیس کنندگان شرکت در دو نسخه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت‌ با مسئولیت محدود

یکی از ویژگی های شاخص شرکت با مسئولیت محدود این است که مسئولیت آن ها بستگی به میزان سرمایه‌ای دارد که وارد شرکت کرده‌اند و در صورت ورشکستگی بیشتر از آن نیازی نیست پرداخت نمایند. برای ثبت این نوع شرکت مدارک زیر مورد نیاز می‌باشد:

  • کمی شناسنامه تمامی مدیران شرکت و تمامی شرکا
  • صورت جلسه مجمع عمومی شرکت در ۲نسخه
  • برگه شرکت نامه ۲ نسخه
  • اساس نامه دو نسخه
  • دو نسخه از تقاضانامه مربوط به ثبت شرکت

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

آیا با ثبت شرکت می توان کارکنان را بیمه نمود؟

بله با ثبت شرکت کد کارگاهی به شما اهدا می‌شود و با این کد امکان بیمه کارکنان وجود خواهد داشت.

با ثبت شرکت امکان معرفی شرکت در سطح بین المللی نیز وجود دارد؟

بله با ثبت شرکت، نام آن در سطح ملی و بین المللی معرفی می‌گردد.

 

منبع: مدارک لازم برای ثبت شرکت



:: برچسب‌ها: مدارک لازم برای ثبت شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با شغل دوم ضمن کسب درآمد، فرصتی است تا در مسیر علایق، اشتیاق و افزایش مهارت‌‌های خود قدم بردارید. برای داشتن شغل دوم لازم است در نظر داشته باشید که شروع شغل دوم نباید به درآمد ثابت تان آسیب بزند. فراموش نکنید که شما به درآمد شغل اول تان نیاز دارید، حتی اگر به آن کار علاقه ای نداشته باشید. برای شروع به منابع و استعدادهایتان بنگرید و اگر شما هم فکر می‌کنید داشتن شغل دوم می‌تواند به شما کمک کند تا کنترل خوبی روی هزینه‌های زندگی‌تان داشته باشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با هم چند ایده را مرور کنیم. برای اطلاع از پردرآمدترین شغل ها کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ایده‌های کسب و کار می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: شغل دوم

 

 

ایده‌هایی برای کسب و کار بعد از ساعات اداری

در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل شرایط سخت اقتصادی مردم به دنبال این هستند تا بعد از ساعات کاری هم شغلی داشته باشند. با توجه به شرایط اقتصادی امروزی شغل دوم در کشور ما هم رایج شده است. برای شروع می توانید از خلاقیت خود نیز استفاده کنید، برای شناخت ویژگی های افراد خلاق کلیک کنید. در اینجا چند ایده خوب و کاربردی به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای شما منبع درآمد خوبی باشد. لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

1- فریلنسری از شغل های قرن 21

فریلنسری به کسانی گفته می‌شود که دارای یک مهارت هستند و می‌توانند خدماتی ارائه دهند. طراحان، برنامه نویسان، نویسندگان، مترجمان و…. همگی از جمله کسانی هستند که می‌توانند با عضویت در سایت‌های فریلنسری کسب درآمد کنند.

2- تولید محتوا و شغل دوم

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توانید به کمک اینترنت انجام دهید، تولید محتواست. امروزه بسیاری از سایت‌ها و پیج های صفحات مجازی به نیروهایی دورکار برای تولید محتواهای نوشتاری، تصویری و ویدیوی احتیاج دارند. پس می‌توانید با مهارت نوشتن، مهارت عکاسی، مهارت فتوشاپ و تدوین از منزل کسب درآمد کنید.

3- تدریس و آموزش

شما می‌توانید از هنر و علم خود برای آموزش و ارائه به دیگران کسب درآمد کنید. بسیاری از آموزشگاه‌ها از معلمان و مدرسان نیمه وقت استقبال می‌کند. به علاوه اینترنت بستر مناسبی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین نیز فراهم کرده است.

4- راننده آژانس یک شغل دوم رایج

راننده آژانس به عنوان یکی از رایج‌ترین شغل‌های دوم در ایران شناخته می‌شود. اگر شما صاحب یک خودرو هستید به راحتی می‌توانید وارد این شغل شوید. معمولاً بیشتر کارمندان تمام عصر و شب را خانه هستند، بنابراین شما می‌توانید در شیفت عصر و شب در یک آژانس کار کنید و به درآمد خوبی برسید.

5- پیک موتوری

این روزها به دلیل بالا بودن بار ترافیک در شهرهای بزرگ، مردم ترجیح می‌دهند در خانه بنشینند و غذای خود را سفارش دهند. اگر شما یک موتور دارید می‌توانید به عنوان پیک موتوری برای رستوران‌ها و فست فودی‌ها کار کنید. از آنجایی که چندین پیک موتوری در یک رستوران کار می‌کنند، بعد از رساندن یک سفارش می‌توانید کمی هم استراحت کنید تا نوبت شما برسد. این شغل این روزها درآمد بسیار خوبی دارد.

6- صندوق دار

فروشگاه‌های بزرگ روز به روز در حال گسترش هستند. اگر شما علاقه‌مند به کار در فروشگاه‌ها هستید می‌توانید بعد از ساعت کاری خود به عنوان صندوق‌دار فعالیت کنید. این کار شیفتی است و در بعضی مواقع ممکن است فقط هفته‌ای چند بار مشغول به کار شوید. این شغل ضمن راحت بودن می‌تواند به عنوان شغل دوم برای شما مفید باشد.

7- معلم خصوصی شغل دوم یا شغل اصلی

این روزها معلم خصوصی جزء یکی از شغل‌های کم دردسر محسوب می‌شود. بعد از ساعات اداری می‌توانید به عنوان معلم خصوصی در منزل کار کنید. ضمن اینکه محیط کاری شما آرام و بی دردسر است، درآمد خوبی هم عایدتان خواهد کرد. علاوه بر این لازم نیست کل شب و یا کل عصر را مشغول انجام این کار باشید، تنها چند ساعت برای معلم خصوصی بودن کفایت می‌کند.

8- فعالیت در ساختمان سازی شغل دوم پردرآمد

یکی از مزیت‌های بزرگ زندگی در کشورهای در حال توسعه، روند رو به رشد ساخت و سازها در آن است. کارگران ساختمانی همیشه مورد نیاز هستند. شما بعد از ساعات اداری می‌توانید در ساختمان‌های در حال ساخت فعالیت کنید. این شغل ضمن سخت بودن دو مزیت دارد؛ یکی اینکه کارگران ساختمانی معمولاً شب‌ها کار نمی‌کنند و دوم اینکه در اکثر مواقع تسویه حساب شما روزانه صورت خواهد گرفت و خستگی را از تن‌تان بیرون می‌کند. در صورتی که سرمایه ای (هر چند کم) دارید، می توانید خودتان شروع به ساخت و ساز بکنید؛ اما در این شرایط باید برای رسیدن به سود، کمی صبور باشید. برای به دست آوردن سرمایه اولیه این کار می توانید شروع به پس انداز بکنید، توصیه می کنیم بهترین راه پس انداز با درآمد کم را بخوانید.

9- همکاری در فروش شغلی با ریسک پایین

این روزها فروش اینترنتی یکی از شعل های رایج است. شما با ساخت یک صفحه در فضای مجازی مانند اینستاگرام می‌توانید محصولات سایت‌ها و یا مغازه‌ها را به فروش برسانید و پورسانت خوبی دریافت کنید. در ایران هم سیستم همکاری در فروش برای بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد و شما از طریق همکاری با این سایت‌ها به منبع درآمد بزرگی می‌رسید.

10- ساخت اپلیکیشن

با توجه به زمینه‌ای که در آن علاقه دارید شروع به ساخت یک اپلیکیشن کنید. با یادگیری زبان برنامه‌نویسی می‌توانید از این دانش خود پول خوبی به دست آورید. شما یک بار اپلیکیشنی را می‌سازید، اما صدها بار آن را به فروش می‌رسانید. ساخت اپلیکیشن، یک شغل دوم پُر درآمدی است که شما ضمن کار بر روی علاقه‌ی خود، به پول هم می‌رسید.

11- آرایشگری به عنوان شغل دوم

آرایشگری در ردیف شغل‌هایی قرار می‌گیرد که افراد از انجام آن لذت می‌برند. این شغل بسیار لطیف بوده و با روحیه‌ی بسیاری سازگار است. شما می‌تواند دوره‌های این کار را در آموزشگاه‌های معتبر بگذرانید و مدرک آرایشگری خود را دریافت کنید. می‌توانید با اجاره و خرید یک مکان با متراژ کم کار خود را آغاز کنید. این کار ضمن ایجاد آرامش برای فرد می‌تواند به عنوان یک شغل مهم بعد از ساعات اداری در نظر گرفته شود. خوبی این کار این است که ساعت باز و بسته بودن آرایشگاه شما کاملاً در اختیار خودتان خواهد بود.

12- حسابداری آنلاین

اگر شغل شما حسابداری است می‌توانید خارج از ساعات اداری همین کار را انجام دهید. این روزها شرکت‌های زیادی وجود دارند که به دنبال حسابداران آنلاین هستند. شما می‌توانید به راحتی در منزل کار حسابداری شرکت‌ها را بدون حضور در مکانی مشخص انجام دهید. این شرکت‌ها از همه شهرها به دنبال حسابداران خِبره هستند. می‌توانید بعد از ساعت اداری با حسابداری آنلاین به منبع درآمد بسیار خوبی برسید.

13- ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری

یکی از مشاغل پر رونق و پرطرفدار بازار بورس و سهام است. با سرمایه گذاری در این بازارها و خرید و فروش سهام می‌توانید به سودهای کلان دست پیدا کنید. یکی از بازارهای امن و قابل پیش بینی بازار رمز ارزهاست که این روزها بسیار داغ شده‌اند. با دریافت مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال با اطمینان کامل وارد این بازار شوید.

چند نکته کوتاه

برای اینکه بتوانید در شغل دوم خود موفق‌تر عمل کنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

  • مطمئن شوید که می‌توانید آن را مدیریت کنید.
  • به دنبال علایق خود باشید.
  • به دنبال انعطاف‌پذیری باشید.
  • مهارت‌هایی را که باید توسعه دهید در نظر بگیرید.
  • مراقب هر گونه کلاه برداری احتمالی باشید.

کوتاه سخن اینکه…

شغل دوم بعد از ساعات کاری می‌تواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند. در این مقاله سعی شده ایده‌های متنوع‌تری برای شروع شغل دوم توضیح داده شود تا شما بتوانید به درآمد بیشتری برسید. سعی کنید همیشه شغل دوم خود را متناسب با علایق خود انتخاب کنید تا هم برایتان پایدارتر باشد و هم از آن لذت ببرید. بسیاری از افراد دارای استعدادهایی هستند که خودشان هم از آن ها بی خبرند، تنها کافی است با یک مشاور کسب و کار صحبت کرده تا بتوانید استعدادهای بالقوه خود را بالفعل کنید. کارشناسان ما در مرکز کاردوک به شما در این زمینه خدمات ارائه می دهند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه ایده‌های کسب و کار می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا می‌شود با شغل دوم بیشتر از شغل اول به درآمد رسید؟

بله. اگر شما در شغل دوم خود خلاقیت به خرج دهید می‌توانید چند برابر شغل اولتان درآمد کسب کنید. به عنوان مثال «ساخت اپلیکیشن» که در بالا توضیح دادیم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا درآمدتان چند برابر شغل اولتان باشد.

با خستگی شغل دوم چه کار کنیم؟

قبل از اقدام برای به دست آوردن شغل دوم، خودتان را ارزیابی کنید تا ببینید اصلاً توانایی انجام چنین کاری را دارید یا نه. اگر پاسختان مثبت بود شما می‌توانید با توان مدیریتی خود، زمان کافی برای استراحت کردن را کنار بگذارید. استراحت کردن بسیار مهم است اگر نتوانید این کار را انجام دهید، ممکن است به خودتان آسیب بزنید. بنابراین قبل از هر اقدامی به فکر زمان لازم برای آسودگی خود باشید.

 

منبع: شغل دوم



:: برچسب‌ها: شغل دوم ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()