نوشته شده توسط : کاردوک

تکنولوژی‌های مختلفی را برای بازیافت و تصفیه روغن سوخته به کار می‌برند. این صنایع به منظور احیا، تصفیه و بازیافت روغن‌های کار کرده از طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مختلفی بهره گرفته تا بتوانند محصولی تولید نمایند که شرایط سخت در دمای بالا و فشار زیاد داخل موتور را تحمل نماید و به حفظ محیط زیست نیز کمک نماید. نظر به ویژگی‌های مورد انتظار و محیط کارکرد روغن‌های موتور و آغشته شدن آن به انواع آلودگی‌های فیزیکی و شیمیایی همانند آب، ذرات جامد، گاز و مایع مسئله بازیافت این روغن‌ها از پیچیدگی خاصی برخوردار است. 

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: بازیافت و تصفیه روغن سوخته

فرایند بازیافت و تصفیه روغن سوخته

برای این کار تکنولوژی‌ها و فرایندهای خاص بازیافت و تصفیه انواع روغن‌های صنعتی همانند روش‌های تقطیر، هیدروژنیزاسیون، اسیدی، قلیایی استفاده می شود. در ادامه مراحل یا ترکیبی از فرایندهای انجام کار شرح داده‌ایم.

  روغن-سوخته

  • حذف آب و ذرات جامد از طریق ته نشینی
  • واکنش اسید سولفوریک برای حذف گریس، صمغ و مواد آغشته شده قابل حل در اسید
  • واکنش قلیایی برای خنثی‌سازی محیط اسیدی مورد استفاده در فرایند
  • استفاده از مایعات حلال برای حذف صابون
  • تقطیر ساده برای حذف رطوبت و روغن‌های فرار
  • تقطیر تحت خلاء و یا استخراج با استفاده از حلال‌های ویژه 
  • استفاده از خاک ویژه رنگبری و جذب ناخالصی‌ها
  • فیلترینگ برای حذف افزودنی‌های معدنی فرایند و دیگر جامدات
  • هیدروژناسیون برای بهبود رنگ
  • بلندینگ برای دستیابی به ویژگی‌های مورد انتظار و استاندارد روغن‌های صنعتی

تکنیک های بازیافت و تصفیه روغن سوخته

تعدادی از تکینیک‌های تصفیه و بازیافت روغن سوخته را می‌توان به شرح ذیل دسته بندی نمود:

  1. فرآیند بازیافت و تصفیه روغن با استفاده از اسید یا باز و خاک معدنی  
  2. فرآیند بازیافت و تصفیه روغن با استفاده از خاک اکتیو شده با اسید
  3. فرآیند بازیافت و تصفیه روغن در برج تقطیر خلاء با استفاده از حلال و خاک معدنی و اسید
  4. فرآیند بازیافت و تصفیه روغن با استفاده از برج تقطیر خلاء فیلم نازک
  5. فرآیند بازیافت و تصفیه روغن با استفاده از حلال پروپان
  6. تکنولوژی بازیافت و تصفیه روغن بر پایه هیدروژناسیون
  7. بازیافت و تصفیه روغن بر پایه تکنولوژی اولترا فیلتراسیون

بازیافت-و-تصویه-روغن-سوخته

 1-روش بازیافت و تصفیه روغن با استفاده از اسید یا  باز و خاک معدنی  

در روش تصفیه اسیدی، روغن کارکرده ورودی پس از آبگيری اولیه در پيش گرمکن، وارد تانک تقطير می‌شود و در حين عمليات تقطير، گازوئيل و مواد سبک از روغن جوشيده تا دمای ٣٧٠ درجه سانتیگراد جدا سازی و نهايتا” با اکسيداسيون ترکيبات مواد افزودنی باقی‌مانده در روغن، عمليات کراکينگ حرارتی پايان می‌يابد.

روغن جوشيده با استفاده از مبدل‌های حرارتی تا ۴٠درجه سانتی‌گراد سرد شده و سپس در تانک‌های شوینده اسيدی به میزان ١٠درصد وزنی روغن جوشيده شده با اسيد سولفوريک غليظ مخلوط و شستشو مخلوط می‌شود. پس از گذشت زمان ١٠ الی ١٢ ساعت عمليات لجن‌گیری اسيد که تقريبا ١٥درصد وزن روغن را تشکيل می‌دهد آغاز می‌گردد.

روغن اسیدی با آب آهک خنثی و در واحد خاک زنی با خاک رنگبر مخلوط و تا دمای ١۶٠درجه حرارت داده می‌شود، سپس توسط  دستگاه فيلترپرس، روغن پايه از کيک فيلتر جداسازی و استحصال می‌گردد. بالا بودن حجم لجن اسيدی، بوی نامطبوع و آزاردهنده شديد و بخارات مضر اسيد سولفوريک، مشکل کنترل میزان اسيدیته و رنگ روغن پايه توليدی و گرمازائی واکنش سولفوناسيون اسيد با هيدروکربن‌های آرماتيک روغن، از جمله مشکلات و معايب عمده استفاده از این روش است.

روش قلیایی

 در روش بازیافت قلیایی روغن کارکرده با افزايش دما تا حدود ١٢٠سانتیگراد  آبگيری می‌شود و پس از عبور از مبدل‌های حرارتی جهت کاهش دما به کمتراز  ۴۵ درجه با محلول آبی کربنات کلسيم و سود عمليات استخراج و شستشو بر روی روغن آبگيری شده، صورت می‌گيرد. پس از مدت زمان ١٠ الی ١٢ ساعت لجن ته‌نشين شده از فاز روغن جدا می‌گردد که تقريبا” تا ٢٠ درصد وزنی کل وزن روغن سوخته را تشکيل می‌دهد.

روغن جدا شده پس از لجن‌گيری به واحد تقطير منتقل شده و در آنجا همزمان با اختلاط با خاک رنگبر تا ٣۵٠ درجه سانتیگراد گرم شده و برش‌های سبک روغن پايه و گازوئيل در عمليات تقطير جداسازی می‌گردد و پس از طی مرحله فيلتراسيون، روغن پايه جداسازی شده و در مخازن ذخيره نگهداری می‌شود. اين روش نیز دارای هزينه پائين ماشين آلات و تجهيزات خط توليد و مواد مصرفی و در نهایت سطح تکتولوژی نازل دارای لجن پسماند زیادی بوده و روغن پايه توليد شده از نظر وضعيت ظاهر، رنگ و بوی مناسبی ندارد.

انتقاد ها

این روش تصفیه بسیار ساده بوده و سطح فناوری نازلی دارد و فرایند آن عاری از شرایط سخت عملیاتی و تجهیزات مدرن و پیچیده است.

اما این روش آلاینده‌های زیادی را به دلیل لجن اسیدی باقیمانده از فرایند به محیط زیست وارد می‌كند. با توجه به کیفیت پایین فنی و هزينه‌های بازيافت بالا و زمان طولانی انجام فرایند توليد؛ روش مناسبی نبوده و كيفيت محصول نهایی نیز مطلوب نیست. روش استفاده از اسید و قلیا به همراه خاک زنی برای تصفیه روغن روشی بسیار قدیمی است که در بیشتر نقاط دنیا منسوخ شده است، اما هنوز در ایران در بعضی واحدهای تصفیه روغن استفاده می‌شود.

2- روش بازیافت و تصفیه روغن با استفاده  خاک رس فعال شده اسیدی

این روش تصفیه روغن نیاز به اسید ندارد. باقی مراحل شبیه روش قبل است و ضمن داشتن فرآیند ساده برای پلان هایی با ظرفیت کم مناسب است. مصرف خاک در این روش زیاد و بازدهی آن بسیار کم است. دفع مقدار زیادی خاک رس آلوده مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد، فرآیند وابسته به نوع خاصی از خاک رس است که ممکن است در همه جا به آسانی در دسترس نباشد.

3- روش تقطیر تحت خلاء با استفاده از خاک رنگ بر اسید و حلال هاي معدني

در اين روش که تاکنون در تعداد محدودی از واحدهای تصفيه فعال در کشور بکار رفته؛ پس از آبگيری و لجن‌گيری مقدماتی روغن کارکرده در مخازن استوانه‌ای ايستاده با کف مخروطی، مجددا” با عبور از دستگاه‌های سپراتور به ٣ فاز آب، لجن و روغن جداسازی می‌شود که روغن خروجی از سپراتور در اين محل به ميزان زيادی لجن گيری می‌شود.

سپس روغن لجن‌گيری شده با عبور از مبدل حرارتی پيش گرمکن، تا حدود ١۵٠c گرم و سپس به برج تقطير که با طراحی مناسب و رفلاکس بخارات کندانس شده؛ در چند مرحله امکان جداسازی روغن‌ها را فراهم می‌سازد. پس از انجام عمليات تقطير تحت خلاء نسبی در حدود ٢۵٠میلی‌متر جیوه و دماي ۴٠٠ درجه سانتی‌گراد روغن تقطير شده با نقطه اشتعال بالا وارد مبدل‌های حرارتی پوسته- لوله‌ای آب خنک کن شده و دمای آن تا ٣۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌يابد. سپس روغن سرد شده به تانک‌های شتشوی اسيدی و استخراج با حلال انتقال داده می‌شود.

در اين مرحله ابتدا روغن تقطير شده با مخلوطی از اسيد سولفوريک و اسيد استيک به نسبت ٢درصد وزنی روغن شستشو داده شده تا ترکيبات گوگردی و بودار موجود در روغن حذف شده و نهايتا” روغن با حلال معدنی استخراج شده و باقیمانده پسماندها و ترکيبات رنگی در اين مرحله از روغن جدا می‌گردد.

پس از استخراج

پس از استخراج، حلال معدنی با عمليات تقطير ساده از فاز استخراج قابل بازيافت و استفاده مجدد است. پس از بازيافت حلال و جداسازی روغن در مراحل بعدی روغن جهت رنگبری و بوزدائی نهائی به واحد رنگبری منتقل می‌گردد و در تانک ميکسرها پس از اختلاط با خاک رنگبر و تزريق بخار تا ١٨٠درجه سانتیگراد گرم می‌شود تا با عمليات تصفیه در بخش فيلتراسيون، روغن پايه جداساز و ذخيره شود.

در اين روش با توجه به انجام عمليات در برج تقطير امکان جداسازی برش‌های روغن همچون SN150، SN300 و SN500 از پایین برج نيز فراهم است. قابل ذکر است که روغن پايه توليدی در اين روش دارای نقطه اشتعال و گرانروی بالا و قابل قبولی جهت توليد محصولات مورد نظر در طرح بوده و از نظر رنگ، بو و وضعيت ظاهری و ساير فاکتورهای استاندارد با روغن‌های تصفيه شده اول قابل رقابت می‌باشد.

سیستم-بازیافت-و-تصویه-روغن-سوخته موتور

 

4- فرآیند بازیافت و تصفیه روغن سوخته با استفاده از برج تقطیر مولکولی درخلاء  فیلم نازک

در این فرآیند روغن سوخته ابتدا پیش تصفیه شده و سپس تقطیر می‌شوند تا آب و هیدروکربن‌های سبک آن جدا شوند. در روش تصفیه تقطیری روغن را حرارت داده و پس از تبخیر و عمل میعان در سطوح مختلف محصولات پایه نفتی تفکیک می‌گردد. فرآیند جداسازی تقطیری مولکولی در فاصله کوتاه با شرایط خلاء با فیلم نازک با دمای کنترل شده پایین و بدون هیچ گونه افزودنی شیمیایی (اسید و خاک) انجام می‌شود.

روغن پایه که توسط این فرآیند تولید می‌شود مطابق با استانداردهای موسسه نفت آمریکا (API) گروه 1 و 2 یا ACEA اروپا بوده که خوراک مناسبی برای تدوین و فرموله کردن طیف گسترده‌ای از روغن‌های صنعتی موتور، توربین، هیدرولیک، دنده، گریس می‌باشد.

مراحل تصفیه

در این روش ابتدا روغن از فیلترهای اولیه جهت جدا شدن آلودگی‌های غیر اشباع آن عبور کرده، سپس جهت جداسازی مواد سبک شامل آب، گازوئیل و بنزین وارد برج تقطیری تحت وکیوم با دمای پایین شده و بعد جهت جداسازی مواد سنگین روغن وارد راکتورهای تقطیری فیلم نازک با فشار وکیوم تحت خلا بالا می‌شود. روغن توسط جاروبک‌های متصل به روتور تبدیل به لایه نازک بر روی سطح داغ می‌شود.

این تکنیک مسیر آزاد مولکولی را به شدت افزایش داده و موجب تبخیر روغن در دمای پایین می‌شود. در این مرحله برش‌های روغن از SN 100 تا SN 500 به صورت جز به جز تبخیر و کندانس می‌شود. بعد از این مرحله ضایعات با ترکیبات رنگی از روغن جدا شده و به صورت  لجن قیری مورد استفاده صنایع مختلف قرار می‌گیرد. محصولات خروجی این فرآیند شامل روغن پایه گروه 1 و 2، سوخت تقطیری صنعتی با کیفیت بالا و پسماند قیری قابل مصرف در تولید قیر پلیمری، آسفالت، ایزوگام است.

قابل ذکر است در این روش هیچ گونه افزودنی اسید و خاک جهت رنگبری و خالص سازی نیاز نیست به همین جهت علاوه بر رعایت مسائل زیست محیطی دارای راندمان بالا است.

5- فرآیند بازیافت و تصفیه روغن سوخته با استفاده  ازحلال  پروپان

تکنولوژی‌های بر پایه استخراج مبتنی بر تقطیر خلاء و تصفیه شیمیایی هستند که در آن استخراج با حلال  پروپان در دمای اتاق جای تصفیه شیمیایی در مرحله اولیه را گرفته است. در این روش حلال ابتدا روغن سوخته با یک محلول بازی حاوی هیدروکسید آمونیم و یا هیدروکسید پتاسیم برای خنثی‌سازی ترکیبات نامطلوب پیش تصفیه می‌شود.

این روغن سپس با حلال پروپان که انتخاب پذیری بالایی برای هیدروکربن‌ها داشته قادر است فلزات و دیگر آلودگی‌ها را رد کند. ذرات جامد، آب و آلودگی‌های مخلوط در مخزن جداسازی پاکسازی می‌شود. مخلوط روغن و پروپان از طریق یک سری مبدل‌های حرارتی برای جداسازی پروپان به فلاش جداساز می‌روند و پروپان مجددا با آب سرد کندانس شده و به مخزن حلال  جهت استفاده مجدد برمی‌گردد.

در فرآيند تصفیه با حلال پروپان در فشار اتمسفر و در راكتور استخراجی حلال با درصد مشخصی از روغن به راكتور وارد شده و به دليل سبكی پروپان در بخش بالا تبخیر و سرد شده و روغن نامحلول در پايين قرار گرفته و به صورت جداگانه تقطیر می‌شود، تا هیدروکربن‌های سبک و باقیمانده پروپان نیز خارج گردند.

این روغن سپس برای جداسازی فراکنش‌ها، در خلاء تقطیر می‌شود و در مراحل پایانی روی آن هیدرو فینیشینگ صورت می‎گیرد تا یک روغن بازیافتی با کیفیت مناسب به دست آید. از پسماند این فرایند می‌شود به عنوان مواد اولیه  آسفالت استفاده نمود. از مزایای این روش قابلیت بازیابی حلال و تولید روغن با کیفیت مناسب است اما با این روش تمام آلاينده‌ها را نمی‌توان حذف کرد. این سیستم در فشار بالا کار می‌کند و آب بندی و کنترل فرایندهای آن گاهاً مخاطره آمیز و پر هزینه است. لذا در اشل اقتصادی کوچک مقیاس بدلیل هزینه بالای تجهیزات بکار گرفته نمی‌شود. 

6- تکنولوژی بازیافت وتصفیه روغن برپایه هیدروژناسیون

در این فرآیند، ابتدا مواد ورودی خام فیلتر می‌شود تا مواد جامد از آن جداسازی شده و سپس محلول با هیدروژن داغ در یک ستون اختلاط تحت فشار مخلوط و حرارت داده می‌شود. مخلوط گرم شده به یک جداساز فلش شده و با مایع جداکننده فلاش به استرینر می‌رود. مخلوط بخار جداکننده فلاش و مواد باقیمانده دربخش بالای فیلتر و استرینر برای حذف فلزات محلول، از طریق رآکتور کاتالیستی تصفیه می‌گردد و سپس با فرایند هیدروفینیشینگ سولفور زدایی و کلرزدایی شده و با اشباع شدن مواد آروماتیک و واکنش‌های هیدروکراکینگ ملائم روغن حاصل نسبت به خوراک ورودی، خواص شیمیایی و فیزیکی بهبود یافته‌ای را می‌یابد.

شرایط فرآیند مانند فشار، سرعت و میزان گردش هیدروژن از هر واحدی به واحد دیگر بر اساس کیفیت خوراک ورودی متغیر است. در این فرایند روغن ورودی جهت تصفیه شدن به یک محصول هیدروکربنی با گستره جوش وسیع تبدیل می‌شود، که در طی فرایند به محصولات روغن خنثی با ویسکوزیته‌های متفاوت جداسازی می‌شوند که بتوان از آن‌ها برای بلندینگ روغن روانکار استفاده کرد. در این روش می‌تواند بیشتر از ۸۵درصد روغن خوراک ورودی سیستم را بازیافت کند و خروجی‌های متعددی از آن دریافت نمود.

مدل-مفهومی-تصویه-روغن-سوخته-موتور

7-بازیافت وتصفیه روغن برپایه تکنولوژی اولترا فیلتراسیون

این تکنولوژی تصفیه بسیار پاک‌تر و از نظر انرژی کارآتر است و فرآیند آن بر پایه اولترا فیلترا سیون روغن سوخته با استفاده از غشاها و موانع کارآمد دارای کربن اکتیو می‌باشد. در این روش ابتدا آب و رسوبات بزرگ به وسیله سانتریفیوژ در دمای پایین جدا می‌شوند و سپس با پیش تقطیر، آب و حلال جدا شده و پیش تصفیه روغن با مواد شیمیایی برای بهبود کیفیت انجام می‌شود.

روغن پیش تصفیه شده به ستون جداسازی منتقل شده و در نتیجه گازوییل آن جداسازی می‌گردد. مرحله کلیدی فرآیند اولترا فیلتراسیون در دمای بالاست که در آن روغن و پلیمر و ذرات کوچک به وسیله فیلترهای تیوبی با قطرهای کوچک جدا می‌شوند. در ادامه هیدروتریتینگ کاتالیستی برای بهبود رنگ محصول نهایی انجام می‌گردد که با تقطیر خلاء نهایی امکان تولید انواع مختلف روغن‌های فراهم می‌گردد.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: بازیافت و تصفیه روغن سوخته



:: برچسب‌ها: بازیافت و تصفیه روغن سوخته ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ثبت شرکت دانش بنیان با توجه به امتیازاتی که طبق قانون به آن واحد اعطا می‌شود، مورد توجه بسیاری از افراد خلاق و نوآور بوده است. طبق قانون ضوابط و معیارهایی برای تعیین دانش بنیانی وضع شده که پس از درخواست، کارگروه ارزیابی وضعیت واحد را بررسی و برای پذیرش یا رد آن نظر خواهد داد. با توجه به تغییرات سال‌های اخیر و عدم آگاهی از ملاک‌ها، برخی دچار سردگمی شده و گاه با وجود داشتن شرایط لازم از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیانی بهره‌مند نمی‌شوند. با خواندن این مقاله و بهره‌گیری از تجربیات کارشناسان کاردوک می‌توانید شانس خود را برای ثبت شرکت دانش بنیان امتحان کنید.

 

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره در زمینه شرکت دانش بنیان و طریقه ثبت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت دانش بنیان

به چه شرکت هایی دانش بینان گفته می شود؟

هر شرکت خصوصی یا تعاونی که بتواند با به کارگیری دانش و سرمایه جهت توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده زیاد، کالا، محصول و خدماتی ارائه بدهد که بدیع و نوآورانه باشد ( که به تصویب کارگروه ارزیابی دانش بنیان رسیده باشد)، جزء شرکت‌های دانش بنیان بوده و برای مدت مشخصی می‌تواند از امتیازات مالی و قانونی بهره مند شود. باید گفت بعد از مدت مشخص شده، به منظور تمدید و استفاده از مزایا؛ مجددا آن واحد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با ماهیت شرکت دانش بنیان کلیک کنید.

 

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

پیش از هر چیز باید بدانید که هیچ واحدی نمی‌تواند از ابتدای فعالیت دانش بنیان باشد، بنابراین اگر مجموعه ای دارید که در آن اختراعات و یا روش‌های خلاقانه‌ای به کار می‌رود؛ باید مانند سایرین مراحل قانونی ثبت شرکت‌ها را طی کرده باشید. لازم به ذکر است افراد حقیقی نیز نمی‌توانند برای شرکت دانش بنیانی اقدام کنند و حتما باید ابتدا موسسه یا شرکتی را ثبت نمایند. در ادامه برخی دیگر از شرایط لازم جهت بهره مندی از مزایا و حمایت‌های قانونی را ذکر کرده ایم:

1- محصول حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی تولید شده باشد، پیش طرح‌ها و ایده برای ارزیابی کافی نیستند

2- مستندات تولید و وجه تمایز محصول، کالا و خدمت با سایر محصولات مشابه ارائه شود

3- کالا یا خدمت باید نوآورانه و دارای پیچیدگی باشند به طوریکه به راحتی نتوان از آن کپی کرد

4- حداقل 51 درصد سهام متعلق به واحد خصوصی باشد

5- شخص رابط با کارگروه به اطلاعات شرکت و فناوری مورد نظر مسلط باشد

6- آئین نامه ارزیابی و سطوح 1 ، 2 و 3 دانش بنیان مطالعه شده باشد

اگر هنوز شرکتی ثبت نکرده اید، برای انجام امور ثبت شرکت کلیک کنید.

 

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

اگر شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش‌بنیان را دارید، می توانید با مراجعه به سایت daneshbonyan.isti.ir و با وارد شدن به قسمت ثبت نام، حساب کاربری ایجاد کرده و با ارسال مدارک و دلایل خود برای ارزیابی اولیه اقدام کنید.
پس از ارسال مدارک در مدتی کوتاه، کار گروه محصول شما را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن شرایط اولیه برای ارزیابی حضوری و بازدید واحد تولیدی اقدام خواهند نمود.

 

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان

از زمان ارسال مدارک برای کار گروه و انجام ارزیابی های غیر حضوری تا حضوری و ثبت شرکت دانش بنیان هیچ نوع هزینه ای نیاز به پرداخت نیست. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تامین هزینه‌های مربوطه از این واحدها حمایت می کند.

 

سوالات متداول

چگونه شرکت دانش بنیان ثبت کنیم؟

ابتدا موسسه خود را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسانده و با آماده کردن مستندات لازم به سایت daneshbonyan.isti.ir مراجعه کنید.

مشاوره برای ثبت شرکت دانش بنیان از کجا باید گرفت؟

مراکز مشاوره کسب و کار مانند کاردوک با تجربه چندین ساله در امور تجاری می توانند به شما جهت طی مراحل قانونی، راهنمایی و خدمات ارائه دهند.

آیا دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز امکان تاسیس و اداره شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند؟

بله. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی نیز می‌توانند به ایجاد و اداره شرکت‌‌های دانش‌بنیان دست بزنند. اما تنها در صورتی که حداکثر 49درصد شرکت ثبتی را دارا باشند.

 

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره در زمینه شرکت دانش بنیان و طریق ثبت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: ثبت شرکت دانش بنیان



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت دانش بنیان ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نحوه نوشتن طرح توجیهی را می دانید؟ طرح توجیهی ( Feasibility Study ) گزارشی است که توجیه پذیری و یا قابل انجام نبودن یک پروژه یا طرح را از ابعاد مختلف نشان می دهد. کسب و کار های نوپا به منظور دریافت مجوز از سازمان ها و دریافت تسهیلات بانکی و یا جذب سرمایه گذار نیازمند آماده سازی و ارائه طرح توجیهی هستند. از آنجایی که سرمایه گذارها و موسسات مختلف تمایلی به سرمایه گذاری بر روی پروزه ها و طرح های ناموفق را ندارند باید در نگارش طرح توجیهی نهایت دقت عمل را داشته باشید. در این به بررسی دقیق نحوه نگارش طرح توجیهی می پردازیم.


برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: نوشتن طرح توجیهی

طرح توجیهی چگونه نوشته میشود؟

معمولا نگارش طرح توجیهی توسط یک فرد متخصص در زمینه کسب و کار به تحریر در می آید. تنظیم و نوشتن طرح توجیهی شامل مراحل زیر است :

1- مشخصات مجری طرح

مجری طرح کسی است که مسئولیت اجرای طرح را به عهده دارد که لازم است مشخصات فردی، شماره تماس و آدرس وی قید گردد.

2- مشخصات طرح توجیهی

به منظور جلب رضایت خوانندگان، طرح و پروژه باید به صورت مشخص و واضح شرح داده شود. سوالاتی مانند پروژه مورد نظر چیست ؟ و چگونه به سود آوری می رسد ؟ از جمله مهمترین سوالاتی که است که باید در این قمست به آنها پاسخ داده شود.

3- مشخصات مجوز های قانونی

تمامی اقدامات قانونی، حقوقی و جواز هایی که برای راه اندازی این پروژه نیاز است در این قمست توضیح داده می شود.

4- مشخصات محصول یا خدمات پروژه

هر پروژه ای در نهایت به تولید یک محصول یا ارائه یک خدمات منتهی می گردد. در نگارش توجیهی ضروری است که حاصل نهایی برای جذب سرمایه گذار ها مشخص گردد و همچنین روش و فرایند تولید محصول یا ارائه خدمات به درستی شرح داده شود. از جمله سوالات مهمی که در این بخش باید به آنها پاسخ دهید می توان به موارد زیر اشاره داشت: برتری محصول یا خدمات نهایی شما نسبت به رقبا چیست ؟ ضرورت تولید این محصول یا ارائه این خدمات در چیست؟

5- برآورد و پیش بینی مالی | نوشتن طرح توجیهی

با استفاده از شاخص و معیار های قابل اندازه گیری، میزان سرمایه اولیه پروژه در زمان نگارش طرح توجیهی باید لحاظ شود. همچنین هزینه نگهداری، برآورد سرمایه در گردش، هزینه لوجستیک، استهلاک، منابع، هزینه های یپش بینی نشده نیز در این قسمت مشخص می گردد.

6- برآورد هزینه های سرمایه گذاری

در طرح توجیهی باید هزینه های سرمایه گذاری، چگونگی سرمایه گذاری و تسهیلات مالی مشخص شود. در این قسمت باید قیمت تمام شده محصول یا خدمات پروژه، سود و زیان نهایی طرح ، بهای محصول نهایی برای فروش و …. نشان داده شود.

7- برنامه ریزی اجرای طرح

با توجه به نیاز ها و برآورد های انجام شده اولیه، برنامه ریزی و زمان بندی اجرای طرح ارائه می شود.

 

بهترین فرد برای نوشتن طرح توجیهی کیست ؟

بهترین-فرد-برای-نوشتن-طرح-توجیهی

طرح توجیهی امری تخصصی است که باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. چرا که در صورت هر گونه اهمال می تواند منجر به عدم سرمایه گذاری توسط نهاد های ذی ربط گردد. شما می توانید برای نگارش طرح توجیهی خود را به تیم متخصص کاردوک بسپارید یا برای برطرف کردن مشکلات خود در این زمینه از مشاوران کاردوک مشاوره بگیرید.

 

آشنایی بخش های مختلف طرح توجیهی 

مراحل-و-بخش-های-نوشتن-طرح-توجیهی

برای نوشتن طرح توجیهی باید بدانید که سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در هر حوزه ای وجود دارد که عبارت است :

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که هر کدام را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

 

 بخش اول در نوشتن طرح توجیهی : مطالعات بازار (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق (از جمله سیاست های مدیریتی و …)، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و … می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که در این بخش از نگارش طرح توجیهی و امکان سنجی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و … پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه‌های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص‌های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

4-1- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم در نگارش طرح توجیهی : مطالعات فنی (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و …
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم نگارش نوشتن طرح توجیهی : مطالعات اقتصادی (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و …) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از نگارش طرح توجیهی موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود
• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه
• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است
• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

 

کاربرد نوشتن طرح توجیهی

کاربرد نوشتن طرح توجیهی

معمولا طرح توجیهی کسب و کار برای یکی از دو هدف کلی زیر تهیه می گردد:

هدف اول : مطالعات امکان سنجی معمولا برای تامین منابع مالی طرح های جهت سرمایه گذاری ارائه می گردد. تا بر اساس برنامه ریزی و منابع مورد نیاز و ههچنین با توجه به درآمد ها و شرایط بازگشت سرمایه ( نقطه سر به سر )، سرمایه گذار ( بانک ها ، ارگان ها و نهاد های ذی نفع و … ) را متقاعد کنند تا در پروژه مشارکت کند. بررسی سرمایه گذاری در سه بخش مطالعات بازار، مطالعات فنی و مطالعات مالی انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اهداف طرح توجیهی را مطالعه نمایید.

هدف دوم : در زمان راه اندازی و توسعه یک کسب و کار برای دریافت جواز از سازمان و ارگان ها دولتی مختلف نیاز به تهیه طرح توجیهی است.  

 

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار  کاردوک

شرکت کاردوک یکی از شرکت های مشاوره کسب و کار و ارائه طرح توجیهی می باشد که با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه های مختلف مشاوره ای و اجرایی شایستگی خود را اثبات کرده است. این مجموعه با آماده سازی صدها طرح توجیهی در زمینه های مختلف از اعم از طرح توجیهی صنعتی ، طرح توجیهی خدماتی ، طرح توجیهی کشاورزی و ... آماده تهیه و دریافت سفارش طرح توجیهی می باشد. برای آشنایی بیشتر از طرح توجیهی انجام شده توسط تیم کاردوک توصیه می کنیم مقاله انواع طرح توجیهی انجام شده توسط تیم کاردوک را مطالعه نمایید.

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

 

 

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: نوشتن طرح توجیهی



:: برچسب‌ها: نوشتن طرح توجیهی ,
:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مولدهای ترکیبی تولید برق و حرارت کوچک مقیاس برای واحد خصوصی با توجه به افزایش مصرف و اتلاف انرژی در واحدهای بزرگ، فرصت مناسبی جهت سرمایه گذاری را نشان می‌دهد. در دنیای امروز مصرف سرانه انرژی به ویژه انرژی الکتریکی یکی از مهمترین عوامل و شاخص‌های پیشرفت صنعتی و توسعه اقتصادی یک کشور محسوب شده است. با توجه به نقش ویژه این انرژی در صنایع پیشرفته می‌توان نتیجه گرفت که خون رگ‌های جهان صنعتی انرژی الکتریکی است و نقش سازنده و توسعه‌ای تولید، انتقال، توزیع و کنترل نیروی برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه مورد توجه تمامی کشورهاست.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : طرح توجیهی تولید برق

اهمیت صنعت برق و مولد

برق مهم‌ترین موتور محرک صنعت و پیشران اقتصاد است و در تمامی زمینه‌های توسعه‌ای نقش کلیدی دارد. در حال حاضر مصرف برق کشور 59هزار مگاوات است و توان تولید برق کشور نیز 59 هزار مگاوات است. احداث نیروگاه‌های برق بزرگ مقیاس بسیار پر هزینه و سرمایه‌بر است.

در شبکه‌های گسترده تولید انتقال و توزیع به دلیل گستردگی و اتلاف انرژی در بخش‌های مختلف، برای یک مگا وات نیازمند احداث 1/4 مگاوات ظرفیت نیروگاهی است این درحالی است که سالیانه با رشد متوسط  مصرف انرژی 4/3 درصد و در صنایع با رشد 11درصد مواجه هستیم.

احداث نیروگاه‌های ترکیبی برق و حرارت کوچک مقیاس به دلیل بازدهی بالا و اتلاف انرژی کمتر با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی راه حل موجهی است که در طی یک ده اخیر مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی و سیاست گذار قرار گرفته است. این مولدها با تامین همزمان برق و حرارت بخش‌های مختلف اقتصادی همانند مجتمع‌های ساختمانی، سیستم بانکی، بیمارستان، واحد‌های تولیدی بخش بزرگی از کسری انرژی برق را که حدود ۸ تا ۹هزار مگاوات است را می‌توانند جبران نماید.

برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

اهمیت صنعت برق و مولد chp

 

 

طرح توجیهی تولید برق | معرفی محصولات       

در سیستم متراکم تولید کوچک مقیاس CHP همزمان برق و حرارت از طریق ترکیب موتورهای سیلندر پیستونی و ژنراتور با بهره‌گیری از بردهای کنترلی هوشمند و پیشرفته دارای کارایی مناسب، رگولاتور و مبدل برای تبدیل برق از DC به AC در خروجی سیستم است. این سیستم باعث یکنواخت شدن و بدون نوسان بودن ولتاژ و فرکانس برق به منظور جلوگیری از آسیب به دستگاه‌ها و تجهیزات برقی می‌شود. همچنین می‌توانند نیازهای حرارتی و الکتریکی یک مجتمع را تامین کنند و برق مازاد تولیدی خود را به شبکه تحویل دهند.

قدرت و توان سیستم

توان تولید این طرح 20مگاوات با دو شیفت کارکرد هر دستگاه در طول سال؛ برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و مسکونی را تامین می‌نماید.

در ساختار ماژولار این سیستم خوراک مورد نیاز چیلر سرمایشی را نیز تامین می‌نماید؛ یعنی همزمان برق و حرارت(CHP) و نیزبرق، سرما و حرارت(CCHP) را نیز تامین نماید. این همزمانی و تولید متمرکز در مولد که بخشی از خروجی آن با استفاده از مبدل بازیافت اتلاف حرارت تامین می‌شود، کارایی سیستم را نسبت به سیستم‌های معمول بسیار افزایش می‌دهد. به همین دلیل روز به روز بر دامنه محبوبیت و كاربرد آن در کشورهای جهان افزوده شده است.

میزان بازدهی

در اكثر نیروگاه‌ها به دلیل اتلاف بسیاربالا میزان بازدهی 38 تا 52% بوده و بخش عمده‌ای از برق تولید شده نیز صرف تلفات شبکه انتقال، توزیع و مصرف در خود نیروگاه می‌شود، در مقابل در سیستم‌های CHP با حذف این تلفات، حدود ۸۰درصد از انرژی ورودی به انرژی مفید تبدیل می‌شود. اگر از باتری‌های ذخیره انرژی نیز استفاده شود، بازده به ۹۰درصد هم می‌رسد.

در ساختار اجرایی این سیستم از یک محرک موتور گازسوز، یک ژنراتور برای تولید برق بهره می‌برند و چون گرمای خروجی از موتور دارای دمای بالایی است؛ از آن جهت تولید آب داغ برای مصارف گرمایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

بنابراین با بهره گیری از این سیستم جدید ضمن بالا بردن بازدهی تا بیش از دو برابر سیستم‌های سنتی و به دلیل تولید انرژی در محل مصرف، اتلافات مربوط به شبکه انتقال و توزیع نیز حذف  می‌گردد و علاوه بر تامین برق پروژه و کاهش خاموشی‌های احتمالی ناشی از برق شبکه می‌تواند مازاد تولید خود را نیز از طریق شبکه برق سراسری به فروش برساند. برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک کلیک کنید.

اهمیت صنعت برق و مولد chp

 

طرح توجیهی تولید برق | ویژگی‌های  محصول

مولدها بر اساس سوخت مصرفی در سه نوع مختلف قابل طراحی هستند: گازسوز، دیزلی و یا ترکیبی از هر دو می‌باشند. مشخصه‌های عملكردی سیستم تولید همزمان برق و حرارت با موتورهای احتراق داخلی كه از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌نمایند را می‌توانید برای موتورهای مختلف از ما دریافت نمایید.

نرخ حرارتی و بازدهی بر اساس داده‌های تولیدكنندگان ماشین آلات و كاربردهـای صـنعتی تنظـیم شده اند. نسل جدید موتورها با سوخت گاز طبیعی دارای هزینه اولیه كم و راه اندازی سریع بوده و درصورت نگهداری مناسـب قابلیـت اطمینان بالایی دارند.

در این سیستم 50 تا 60 درصد بازیافت حرارت اتلافی موتـور  در آب مـورد نیـاز بـرای خنـک كـاری بدنـه و سیستم‌های خنک كاری روغن روانكاری جهت کارکرد در دماهایی پائین‌تر از دمای مورد نیاز برای تولید بخار به دست می‌آید. بـا افـزایش بازده الكتریكی مقدار انرژی حرارتی نـسبت توان به حرارت در سیستم CHP افزایش می‌یابد.

باید اذعان کرد که فناوری موتورهای پیـستونی پیـشرفت زیادی نموده و منجر به افزایش بازده سوخت و كاهش آلودگی شده است. در موتورهای گازسوز پیشرفته با بهبود طراحـی كنترل احتراق سطح تولید NOx به 50 ppmv رسیده است. بهره گیری از فن‌آوری‌های مولدهای مقیاس کوچک در قیاس با الگوهای سنتی تولید برق مبتنی بر بهره برداری از تعداد محدودی نیروگاه بزرگ مقیاس مرکزی و انتقال و توزیع انرژی به منابع مصرف که ممکن است تا هزاران کیلومتر دورتر از محل تولید باشند، دارای مزیت‌های فراوانی است.

مشکلات مربوط به الگوهای معمول

در الگوهای معمول تولید مرکزی ضمن بازده پایین در بخش تولید با اتلاف بخش قابل توجهی از انرژی در گذر از شبکه‌های انتقال و توزیع مواجه هستیم. در نیروگاه‌های بزرگ علاوه بر اتلاف حرارتی با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای مخرب محیط زیست مواجه هستیم و به علت نیاز به شبکه‌ای وسیع و پیچیده جهت انتقال و توزیع، همواره در معرض آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث نیز هستیم.

اهمیت صنعت برق و مولد chp

 

 

طرح توجیهی تولید برق | كد آیسیک واحدهای CHP

بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کد‌‌‌‌ محصولات مرتبط با مولدهای تولید ترکیبی برق و حرارت به شرح زیر می‌باشد.

جدول 3- کد آیسیک محصولات

نام کالا کد ISIC
مولد برق مقیاس كوچک برای تأمین برق و حرارت موتور تراكمی 3110612370
مولد برق مقیاس كوچك برای تأمین برق و حرارت با موتور جرقه ای 3110612369
تولید ترکیبی برق وگرما ( (chp) 40101111
مولدهای مقیاس كوچک CHP تولید همزمان برق و گرما 31101341

طرح توجیهی تولید برق | کالای جایگزین و مکمل محصول

مولدهای تولید برق متمرکز می‌توانند جایگزین این مولدها باشند، ولی با توجه به اینکه کاربرد این محصولات از نظر تولید برق در صنایع مختلف متفاوت است؛ لذا در بسیاری از مواقع با توجه به ترکیبی بودن کاربردها نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای این محصول باشند.

همان گونه که از شکل زیر برداشت می‌شود، برای دست‌یابی به 30 واحد برق و 45 واحد حرارت در سیستم‌های رایج، باید سوختی معادل 147واحد به سیستم وارد کرد، در صورتی که در شرایط مشابه برای سیستم CHP سوخت مصرفی معادل با 100 واحد است. در واقع برای تولید برق و حرارت یکسان در دو سیستم مورد مقایسه، به ازای هر 2مترمکعب گاز در سیستم CHP معادل 2/3متر مكعب در سیستم‌های رایج گاز مصرف می‌شود. این سیستم‌ها می‌توانند میزان خروجی حرارتی را از 50 تا 100% تغییر دهند تا به خوبی با نیازهای حرارتی مجتمع نیز منطبق شوند.

طرح توجیهی تولید برق chp

 

CHP تولید همزمان برق و انرژی حرارتی مفید از یک منبع انرژی توسط یک سیستم یکپارچه است. به عبارت دیگر در بعضی صنایع انرژی سوخت مصرفی به شکل حرارت تلف می‌شود. سیستم‌های CHP این حرارت تلف شده را مورد استفاده مجدد قرار داده و آن را به انرژی مفید تبدیل می‌کنند. در سیستم CHP برای تولید برق و حرارت در مقایسه با آنچه که سیستم‌های مجزا تولید می‌کنند، حداقل 35درصد سوخت کمتری مصرف می‌شود. بدین ترتیب سیستم‌های CHP علاوه بر صرفه جویی در منابع محدود سوخت‌های فسیلی، به کاهش آلودگی محیط زیست نیز کمک شایانی می‌کنند.

طرح توجیهی تولید برق | موارد کاربرد

مولدهای کوچک مقیاس را می‌توان در مجتمع‌هایی به شرح زیر بکار گرفت:

  • استفاده‌های برودتی و تامین برق آپارتمان‌ها، هتل‌ها، مراکز کنفرانس، رستوران‌ها، آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری
  • ادارات و ساختمان‌های شهری، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های ورزشی، مدارس با امکانات ورزشی، استخرهای داخلی و خارجی
  • ساختمان‌های تجاری، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و.../ کارگاه‌ها، تولیدی، گلخانه‌ها و بلوک‌ها یا مجتمع‌های مسکونی، پارک‌های مراکز تجاری و تفریحی.

کاربرد صنعتی مولدهای CHP در کارخانه‌های نیازمند برق و حرارت مرکزی است که پایداری و حساس به قطعی برای آن‌ها ضرورت دارد. از جمله این کارخانه‌ها عبارتند از:

  • صنایع چوب و کاغذسازی، فرایندهای تولید موادغذایی، صنایع نساجی، صنایع داروسازی، صنایع سرامیک سازی، صنایع سیمان و آجر و سرامیک سازی، پالایشگاه‌های نفت و پتروشیمی، صنایع نساجی، كارخانجات تولید مواد فاسد شدنی و غذایی (لبنیات و ...)، صنایع لاستیک سازی، صنایع خودروسازی، صنایع ذوب فلزات و كوره‌های ریخته گری، صنایع نساجی

طرح توجیهی مولدهای تولید برق | مزایای استفاده از سیستم های CHP

بازدهی بالا با تولید هم‌زمان گرما و برق در سیستم‌های CHP ساخته شده توسط کمپانی‌های معتبر، مصرف انرژی را کاهش داده و می‌توان به بازده 92درصد رساند که در مقایسه با بازده 38 تا 52درصدی تولید برق در سیستم‌های سنتی که در آن‌ها باید انرژی گرمایشی به طور جداگانه توسط دیگ‌های بخار فراهم شود بازدهی بسیار مطلوبی را دارا می‌باشد.

در این سیستم‌ها ضمن کاهش تلفات بدلیل عدم نیاز به انتقال طولانی انرژی از محل تولید تا محل مصرف و امکان استفاده از مانیتورینگ تمامی فرایندها و وضعیت تولید و شاخص‌های کارکردی و نظارت و همچنین تولید الکتریسیته در محل، میزان ایمنی و قابلیت اطمینان در تامین پایدار برق و حرارت مورد نیاز بسیار بالا می رود.

تاثیر سیستم بر محیط زیست

حفاظت از محیط زیست و منابع آن، کاهش مصرف سوخت، کاهش سطح انتشار گازهای دی اکسید‌كربن CO2 ، NOX و منواکسید کربن CO و سهم بالا در جلوگیری از تغییرات آب و هوایی از مزایای CHP در مقایسه با سیستم‌های تولید برق و حرارت سنتی است. سیستم CHP با بهره گیری از طراحی و عایق بندی مناسب، آلودگی صوتی بسیار پایینی داشته و با استفاده کاتالیست‌های تصفیه موجب كاهش انتشار آلودگی‌ها و افزایش بازدهی می‌شود.  

به همین دلیل است که سیستم از سیاست‌های تشویقی دولت شامل: سوخت ارزان قیمت، نرخ خرید تضمینی، کمک به تامین تسهیلات ریالی و ارزی مورد نیاز و بخشودگی تعرفه گمرگی ماشین آلات خارجی بهره مند است.

قابلیت تامین بار گرمایی برای یک چیلر جذبی باعث افزایش بیشتر بازدهی و زمان بهره وری از CCHP در طول سال چه در گرمایش و چه سرمایش می‌شود.

طرح توجیهی تولید برق | دانش فنی محصول

سیستم CHP دارای موتور گازسوز، ژنراتور و یک سیستم مبدل حرارت است. در این سیستم موتور گازسوز، ژنراتور را برای تولید برق سه فاز به حرکت در می‌آورد. برق تولیدی به شبکه توزیع ولتاژ پایین داده شده و می‌تواند به صورت محلی مصرف شود یا به شبکه برق سراسری وارد گردد. حرارت تولید شده به عنوان یک انرژی جانبی در سیستم CHP در نیروگاه‌های فعلی به هدر رفته و قابل مصرف نمی‌باشد، حرارت تولیدی در سیستم CHP برای تولید آب داغ برای مصارف گرمایشی و یا تولید آب گرم استفاده می‌شود.

در صورت عدم نیاز فوری به آب داغ تولیدی می‌توان آن را برای مواقع مورد نیاز در یک مخزن ذخیره کرد. برای اطمینان از بازدهی حداکثری، ضروری است ظرفیت سیستم‌های CHP بر اساس مجموعه نیازهای حرارتی پروژه انتخاب شود. در ضمن برای برآورده شرایط بارهای حرارتی حداکثر، می‌توان سیستم CHP را با دیگ‌های پربازده ترکیب کرد تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها از حداکثر بازده سیستم هم بهره برد. این سیستم ها دارای نرم افزار کنترل با قابلیت ارتباط از راه دور و مانیتورینگ مرکزی می‌باشد كه تحلیل عملکرد و تشخیص خطا و عیب یابی را تسهیل کرده و دارای توانایی اعلان، یادآوری، برنامه سرویس و نگهداری است.

شاخص‌های مهم کارکردی دستگاه‌ها

مدل موتور ژنراتور، نوع موتور، میزان برق تولیدی، میزان حرارت تولیدی، حرارت اگزوز، دمای پایین، انرژی ورودی، راندمان الکتریکی، راندمان کل، عدد متان، وزن موتور و ژنراتور، تعداد سیلندر، دور موتور، میزان برق تولیدی، فرکانس الکتریکی، توان مکانیکی تولیدی، میانگین فشار موثر، میزان مصرف گاز و روغن، راندمان الکتریکی، ابعاد دستگاه، نسبت حرارت به قدرت، میزان کل حرارت بازیافتی و میزان مصرف سوخت گاز به ازای هر کیلوات برق تولید می‌باشد. 

اجزای تشکیل دهنده سیستم CHP

سیستم‌های تولید همزمان شامل چندین دستگاه عمده و بسیاری از اجزاء کوچک‌تر و تجهیزات جانبی می‌باشند، بخش‌های اصلی این سیستم‌ها عبارتند از:

1- محرک‌های اولیه

2-  تجهیزات الکتریکی

3-  دستگاه‌های بازیابی حرارت و چیلرهای جذبی

المان‌های اصلی در دو بخش اول این ساختار عبارتند از:

1-کنترلر حرارتی

2- موتور گاز سوز صنعتی با قدرت و بازدهی انرژی بالا و با قابلیت کنترل  خروجی ماژولار  

3- ژنراتور سینک شده جهت تولید برق

4- محفظه کنترل و کاهنده صدا

5- جعبه فرمان و بخش کنترل‌های سیستم CHP شامل صفحه کنترل لمسی، مانیتورینگ لحظه‌ای تمامی شاخص‌های عملکردی، کلید روشنایی، دکمه ریست، کلید سرویس، کلیدهای کنترل خروجی و تهویه هوای تابلوی کنترل، ترمینال عملکرد سیستم، کلید فعال سازی و آماده به کار کردن سیستم، دکمه توقف اورژانسی، قفل مخصوص تابلوی کنترل

6- عایق کاری و درزبندی مناسب بخش‌های روغن و روان کارها و سینی زیرین

7- انباره و مخزن کاهنده صدا جهت کاهش موثر و بهتر صدا

8- تجهیزات راه انداز و استارت اولیه متصل به باطری‌های راه انداز، جهت روشن نمودن سیستم بدون نیاز به برق خارجی

طرح توجیهی تولید برق chp

 

سیستم CHP ماژولار

این سیستم كلیه مزایای یک سیستم CHP استاندارد را ارائه می‌دهد، اما به دلیل طراحی سفارشی انعطاف بیشتری داشته و به مشخصات و قابلیت‌هایی را دارا می‌باشد که با سیستم‌های CHP استاندارد قابل دستیابی نیست. CHP ماژولار معمولاً از 7 بخش اصلی زیر تشکیل می‌شوند.

  1. ترکیب موتور دیزل یا گازی و ژنراتور الکتریکی با محفظه آکوستیک و فن تهویه
  2. مجموعه اجزای به کارگیرنده گازهای خروجی شامل مبدل‌های گاز خروجی، کاهنده‌های صدا و کاتالیست
  3. مجموعه موتور و مبدل حرارتی آب
  4. مجموعه دفع گرما با فن و رادیاتورها
  5. کاهنده‌های صدای تهویه
  6. مخازن روغن
  7. پنل کنترل

تمام مجموعه‌ها قابلیت سازگاری با نیازهای عملی پروژه‌ها را دارند. به طور مثال برای كاهش صدای خروجی گازها می‌توان از مجموعه اجزای کاهنده صدا استفاده کرد. البته ممکن است با توجه به مبدل‌ها برای دفع گرما به رادیاتورها نیاز نباشد كه در این حالت نسبت به حذف آن اقدام خواهد شد. از مزایای سیستم CHP ماژولار این است که به علت سازگاری مجموعه اجزای بکار رفته، با شكل و اندازه‌های مختلف محدودیتی در اندازه و یا طرح سازه نصب شده به وجود نمی‌آید.

در ضمن نقشه و ویژگی‌های مجموعه اجزا از ابتدای پروژه مشخص بوده و می‌توان در مرحله طراحی بدون هر گونه کار اضافی در محل، ملزومات مورد نیاز پروژه را از قبل در نظر گرفت.

سیستم CHP   ماژولار

 

بررسی بازار و رقبا

وزارت نیرو از احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک با بازدهی مناسب توسط بخش خصوصی حمایت کرده و این واحدها بصورت تضمینی می‌توانند برق خود را با وارد کردن به شبکه به فروش برسانند. در صورت نیاز با ثبت نام در سامانه بهین یاب و استفاده از معافیت‌های گمرگی ماشین آلات مورد نیاز خود را نیز وارد نمایند. در شزایط تضمین فروش محصول این طرح برای ده دستگاه 2مگا وات در فاز نخست امکانسنجی شده است.

تعداد مجوزها تولید انواع مولدهای برق  
56
پروانه های  بهره براری  تولید انواع پارچه بدون بافت  کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
20 382746 345 30000 دستگاه
جوازهای تاسیس تولید انواع مولدهای برق تراکمی و مقیاس کوچک
34
طرح‌های در حال احداث تولید انواع مولدهای برق کوچک مقیاس
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
5 573325 91 20400 دستگاه

طرح توجیهی تولید مولدهای برق |  سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید برق با ظرفیت اسمی 20مگا وات در دو شیفت به صورت CHP یا CCHP نیاز به 861336 میلیون ریال  سرمایه گذاری دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 21درصد بوده و دوره برگشت سرمایه حدود 3/7 سال برآورد شده است. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   2500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی مسقف   800 متر مربع

 

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 813519
2 نرخ بازده سرمایه بكار گرفته شده (ROCE) (درصد)           35
3 دوره بازگشت سرمایه گداری     (سال( 3/7
  درصد فعالیت در نقطه سر به سر 49

طرح توجیهی تولید برق | مزایای اجرای طرح

  • دارای بخشودگی و معافیت گمرگی در صورت طی ضوابط قانونی
  • امکان فروش تضمینی محصول
  • امکان تامین سوخت مصرفی با بخشودگی قیمت  
  • امکان تامین برق و حرارت مرکزی بنگاه‌های صنعتی، مجتمع‌های مسکونی و تجاری با قیمت رقابتی
  • امکان تامین انرژی مراکز تولید رمز ارز با قیمت مناسب
  • امکان بازیافت انژی حرارتی تولید شده در موتورها
  • مزیت کشور در تامین گاز مورد نیاز در اغلب مناطق کشور

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین سود سالیانه طرح محاسبه گردیده است. بررسی مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای احداث مولدهای غیر متمرکز ترکیبی کوچک مقیاس نشان می‌دهد. مهم‌ترین مزیت این واحدها بازیافت انرژی حرارتی است که اگر امکان استفاده آن بصورت بخار، آب گرمکن و در تاسیسات بنگاه‌های صنعتی با مجتمع‌های تجاری و مسکونی همجوار فراهم گردد؛ به لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار مساعدی‌تری را نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای راه اندازی مولدهای کوچک مقیاس برق و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

      

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع : طرح توجیهی تولید برق



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید برق ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای انجام مطالعات و نگارش طرح توجیهی صنایع ساختمانی لازم است که سه بخش؛ بازار، فنی و اقتصادی در طرح توجیهی به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه امکان سنجی پروژه‌های صنعت ساختمان می پردازیم و تعدادی از طرح‌های انجام شده توسط تیم کاردوک را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 منبع: طرح تولید صنایع ساختمانی

 

 

طرح های توجیهی صنایع و پروژه های ساختمانی

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی صنایع ساختمان و مصالح ساختمانی که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده اند را منتشر نموده ایم. طرح‌های در حوزه ساخت مصالح ساختمانی و تولیدات و محصولاتی که در حوزه صنعت ساختمان مصرف دارند.

طرح توجیهی صنایع ساختمانی
طرح تولید اتصالات پی وی سی | نمونه و خلاصه طرح توجیهی انواع اتصالات PVC
طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی | طرح تولید کاشی های لعاب دار سرامیکی
طرح توجیهی تولید آجر | طرح تولید انواع آجر سفالی را چگونه بنویسیم؟
طرح توجیهی تولید هبلکس | طرح تولید بتن سبک گازدار AAC (هبلکس)
طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی | نوشتن طرح تولید سنگ مصنوعی

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی بروز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم؛ که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

طرح توجیهی صنایع ساختمانی و پروژه های ساختمان سازی

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در حوزه صنعت ساختمان وجود دارد که عبارت است :

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که هر کدام را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

 

 بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی ساختمان (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق (از جمله سیاست های مدیریتی و ...)، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و ... می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که در این بخش از امکان سنجی ساختمان موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و ... پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه‌های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص‌های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

4-1- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح توجیهی ساختمان (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه ساختمان

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه ساختمان

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه ساختمان

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و ...
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی ساختمان (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و ...) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی ساختمان موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود

• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

 

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح تولید صنایع ساختمانی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنایع ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

در طرح توجیهی توليد شن و ماسه به چه مباحثی اشاره می‎شود؟ خردایش و دانه بندی شن و ماسه به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد تقریباً در تمامی کشورها جزء لاینفک مصالح مورد استقاده در اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه راه سازی محسوب می‌شود. از آنجائی که حمل و نقل شن و ماسه از فواصل زیاد پر هزینه و گاهاً غیر عملی است، تولید آن نیاز به تکنولوژی  پیچیده‌ای ندارد. لذا شن و ماسه مورد نیاز هر کشور غالباً در داخل آن کشور تولید می‌شود و در نتیجه میزان تولید در هر کشور تابعی از میزان پروژه‌های اجرایی مناطق مختلف در آن کشور است. در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی شن و ماسه آورده شده است. جهت نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح تولید شن و ماسه

طرح توجیهی معدن شن و ماسه | معرفی محصول

شن و ماسه در کاربری‌های مختلف به عنوان یک پرکننده و مستحکم کننده غیر فعال است که به طور معمول واکنشی با سایر ترکیبات مصرفی در اختلاط را نشان نمی‌دهد. به همین دلیل علاوه بر مصرف شن و ماسه در جاده سازی و در اسکلت و قطعات بتنی مورد مصرف در ساختمان‌ها كه اصلی‌ترين و مهم‌ترين محل مصرف شن و ماسه است، آن را در بخش‌های مختلف ساختمان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. برای مثال در پی سازی ساختمان‌ها از بتون شن و ماسه استفاده می‌شود.

همچنين در ساختمان‌های آجری برای چيدن آجر از ملات ماسه سيمان استفاده می‌کنند و در كف سازی فضاهايی كه روی زمين ساخته می‌شود (همكف يا زير زمين)، جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطحی از شن‌ریزی با ابعاد مختلف استفاده می‌گردد و علاوه بر اين‌ها برای محفوظ نگاه داشتن لوله‌های تأسيسات عبوری از  كف ساختمان علاوه بر ضد زنگ، پشم شیشه و نايلون پيچی، روی آن‌ها را با يک لایه ماسه نرم غير آهكی می‌پوشاند. 

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع ساختمانی کلیک کنید.

طرح توجیهی معدن شن و ماسه | کدهای آیسیک

کد آیسیک نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعاليت‌های توليدی است. هدف اصلی آیسیک فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتی است؛ به طوری كه در آن بتوان شاخص‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌گیرد، طبقه بندی كرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه بندی آيسيک کدهای مرتبط با شستشو و دانه‌بندی شن و ماسه کوهی به شرح ذیل ارائه شده است.

نام محصول کد   ISIC
شن و ماسه شستشو و دانه بندی شده 1410512350
شن و ماسه دانه بندی شده 1410512351
دانه بندی مصالح سنگی ساختمانی (شن، ماسه، بالاست) 1410412443
شن و ماسه كوهی 1410512326
شن و ماسه رودخانه‌ای 1410512327

 

طرح توجیهی توليد شن و ماسه | ویژگی‌های  محصول

رسوبات آبرفتی جوان مهم‌ترین منابع تامین شن و ماسه ساختمانی هستند. این رسوبات از یک طرف به دلیل رخنمون وسیع شان در سطح و از طرفی به دلیل ناچیز بودن پیوند ذرات شان به یکدیگر به سادگی قابل بهره‌برداری ‌می‌باشند. حدود نیمی از سطح کشور ما را رسوبات جوان پوشانده است. منشا این رسوبات متفاوت است و تنها گروه‌های به خصوصی از آن‌ها می‌توانند منبع تامین شن و ماسه ساختمانی باشند. شن و ماسه دانه بندی شده حاصل از فرآیند شستشو و خردایش و دانه بندی است، به عنوان محصول تعریف شده و مد نظر طرح در سایزهای زیر طبقه بندی می‎شود .

ماسه ها

دانه‎هایی كه قطر آن‎ها بین 0.02 تا 2 ميلی‎متر و شامل تقسيمات زير است.

1- ذرات دارای سایز بين 1 تا 2 ميلی متر را ماسه درشت می‌نامند.

2- ذرات دارای سایز بين 5/0 تا 1 ميلی متر را ماسه متوسط می‌نامند.

3- ذرات دارای سایز بين 2/0 تا 5/0 ميلی متر را ماسه ريز می‌نامند.

4- ذرات دارای سایز مابين 0.02 تا 2/0 ميلی متر را ماسه خيلی ريز می‌نامند.

ماسه برای تهیه انواع ملات‎ها، بتون و آجرهای ماسه-آهکی به کار می‌رود.

شن ها

دانه‌هایی که قطرشان بزرگتر از2 میلی متر باشد را شن می‌نامند و شامل انواع زیر است.

1- شن‌های ریز که شبیه به خرده سنگ هستند.

2- شن‌های گرد و دارای سطوح صاف (شن نخودی و بادامی).

3- شن‌های سوزنی که طول‌شان بیش از سه برابر عرض‌شان است.

4- شن‎های پولکی که عرض‌شان بیش از سه برابر ضخامت‎شان است.

طرح توجیهی توليد شن و ماسه | کالای جایگزین و مکمل محصول

کاربرد شن و ماسه در اکثریت موارد به عنوان فیلر (پرکننده) بوده و در اکثریت موارد مصرف نمی‌توان جایگزین خاصی را برای آن در نظر گرفت و در مواردی چون مصرف در تولید قطعات بتنی جایگزین‌هایی چون مواد پلیمری در  بلوک‎های پلی استایرنی، خاک رس در آجرهای سفالی و... متصور شد.

طرح توجیهی معدن شن و ماسه | موارد کاربرد

بتن: بيش از 75درصد بتن را مصالح خرده سنگی تشكيل می‌دهد. بسته به نوع و محل مصرف بتن ويژگی‎های دانه‎بندی شن و ماسه مناسب تغيير می‌نمايد.

راه‎سازی: مصالح سنگی خردیش شده، دارای مشخصات و عملكرد خاص مطابق استاندارد در قشرهای زير و لايه‌های فوقانی راه‎سازی به كار گرفته می‌شوند.

آسفالت: مشخصات مصالح خردایش شده سنگی (شن و ماسه طبيعی) بسته به نوع آسفالت و محل مصرف آن تغيير می‌كند.

بالاست: این نوع مصالح سنگی بايد بتواند علاوه بر نگهداری ريل‌ها و توزيع بار چرخ‎ها، زه‎كشی زيرسازی راه آهن را نيز انجام دهد.

مصالح نفوذ پذير: این توع مصالح سنگی به عنوان فيلتر و زه‌كش در سازه‌های مختلف از جمله سدهای خاكی به مصرف می‌رسد.

مصالح نفوذ ناپذير: از دانه‎بندی خاص سنگی جهت آب‎بندی ديواره مخازن و كانال‌ها، هسته‌های نفوذناپذير در سدهای خاكی و و سازه‎های مشابه آن به كار گرفته می‌شود.

لايه‌های مقاوم در برابر فرسايش: در بستر رودها، كانال‌ها، سطح خارجی سدهای خاكی و سنگ ريزه‌ای، حوضچه آرامش سدها و موج شكن‌ها ترکیبی سازنده لایه های مقاوم در برابر فرسایش به كار گرفته می‌شود و سازه را در مقابل هوازدگی و فرسايش آب باران، خشک و مرطوب شدن، يخ زدن و ذوب مكرر و اثر امواج محافظت می‌نمايد.

خاكريز: مصالح خردایش شده سنگی در بدنه سدهای خاكی، به عنوان پر كننده پشت كار در معادن و پشت ديواره‌های حايل در راه سازی و همانند آن مورد استفاده قرار می‎دهند.

مصارف صنعتی: انواع شن و ماسه سيليسی خالص در شيشه سازی، ريخته گری، تصفيه آب و غيره نيز مصرف می‌شود.

آجرسازی: از ماسه در تهیه آجرهای ماسه-آهکی استفاده می‎شود.

طرح توجیهی توليد شن و ماسه | دانش فنی پروژه و روش تولید

فرآیند تولید و فرآوری شن و ماسه دانه‎بندی شده کوهی در این طرح تولید براساس استفاده از سنگ معدنی انجام می‎پذیرد که شامل دو مرحله استخراج و انتقال آن به کارخانه و فرآوری آن در کارخانه می‌باشد. در ابتدا سنگ حمل شده از معدن توسط فیدر در سنگ شکن فکی خرد شده و از طریق نوارهای نقاله و الواتورها پس از انتفال و خرد شدن مجدد به سایزهای کوچک‌تر در کوبیت، هیدرو کن و ماسه ساز با استفاده از سرندهای چند طبقه و ماسه شور محصولات مختلف مورد نیاز بخش‌های عمرانی همانند ماسه شکسته، شن و ماسه شکسته در سایزهای مختلف تولید و بطور جداگانه در محل‌های مختلف در سایت تولید دپو می‌گردد تا پس از سفارش بر اساس توزین از کارخانه خارچ شود.   

خط-تولید-شن-و-ماسه-کوهی-۱

 

 استخراج 

برای استخراج سنگ مورد نیاز شن و ماسه کوهی در معدن از روش‌های نواری، آتشباری حفاری، انفجار یا با استفاده از بلدوزر انجام می‌شود.

خط-تولید-شن-و-ماسه-کوهی-۲

طرح توجیهی توليد شن و ماسه | ماشین آلات

سنگ شکن فکی که با اندازه دهانه‌های مختلف برای خرد كردن سنگ‎های سخت بکار می روند، دارای بدنه  فولادی است و برای تقویت ضربه پذیری بدنه از تسمه‌های تقويت کننده استفاده شده است. سایز سنگ خروجی از سنگ شكن‌ها حداقل 50 ميلی‌متر و ظرفيت توليد آن‌ها مابین 20 تن تا 250 تن در ساعت متغير است.

 

سرند

سرندها تفکیک مصالح به طريقی ساخته شده‌اند كه حركت ارتعاشی منظمی را در تمام سطح توری‌های آن ايجاد می‌نمايد. از آن‌ها برای دانه‌بندی انواع شن و ماسه طبيعی و شكسته استفاده می‌شود.

فیدر

فيدرهای مورد استفاده در سه نوع شاطونی، ويبره‌ای، زنجيری ساخته می‌شوند و به تناسب میزان تغذيه مصالح سنگ، كوه، شن و ماسه ساخته می‌شوند. 

ماسه شور

دستگاه ماسه شورهای حلزونی از كارآیی ساده و مناسبی برخوردار است و از آن توسط شافت مارپيچ آن برای شستشو و جداسازی ماسه‎های مخلوط  از خاک و ديگر مواد زائد استفاده می‌شود و دارای كفشک‌هایی از جنس لاستيكی و يا چدنی می‌تواند باشد . 

كوبيت

کوبیت‌ها در مدل‌های ظرفیتی مختلف از  120 تا 180تن در ساعت طراحی و ساخته می‌شوند و ميزان توليد آن را می‌توان با توجه به المان‌های تنظيمی دستگاه کالیبره نمود.  

هيدروكن (شن  و ماسه ساز )

هیدرو کن سنگ شكن مخروطی است و از مزايای اصلی استفاده از اين دستگاه، پائين بودن استهلاک و کارایی بالای آن است. دستگاه‌های سنگ شكن دارای تانک روغن هيدروليک و سیستم خنک كننده بوده و ظرفیت حداكثر توليد مصالح ريز دانه آن قابل توجه است.

 

 

الواتورها و نوار نقاله

نوار نقاله و الواتورهای در ابعادهای مختلف (طول – عرض) بر حسب نیاز در خط تولید مابین دستگاه‎های اصلی و برای انتقال مصالح به سطحی بالاتر و یا به بخش‌های دپو شن و ماسه به کار می‎رود و بر اساس برنامه‌ریزی تولید ساماندهی و مستقر می‌گردد.

طرح توجیهی توليد شن و ماسه | بررسی بازار و رقبا

تعداد کل پروانه بهره برداری تولید شن و ماسه صنعتی در کشور 1045 واحد است که با ظرفیت اسمی سالیانه 161میلیون تن در حال فعالیت می‌باشند. تعداد جوازهای تاسیس صادره 401 فقره در استان‌های کشور صادر شده است از آنجا که پیش شرط راه اندازی این طرح دسترسی به معادن شن و ماسه کوهی یا رودخانه‎ای است، لذا باید امکانسنجی راه اندازی طرح شن و ماسه در مناطقی صورت پذیرد که ضمن داشتن تقاضای مازاد بر تولید منطقه‎ای امکان تامین مصالح معدنی در آن موجود باشد.

طرح توجیهی معدن شن و ماسه | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس طرح اجرایی انجام شده احداث واحد تولید شن و ماسه کوهی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود  150تن در ساعت 292میلیارد ریال  سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 25 درصد بوده و در کمتر از  چهار سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید.

سرمایه گذاری و مالی

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 269979
2 سرمایه گذاری در گردش 22524
3 کل سرمایه گذاری 292503
4 نرخ بازده داخلی IRR 25/3
5 دوره برگشت سرمایه 3/5

  

طرح توجیهی توليد شن و ماسه | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف متعدد شن و ماسه به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های ساختمانی و عمرانی کشور و مزیت داشتن منابع مواد اولیه و تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کشور به موازات تقاضای بالا در پروژه‎های زیر ساخت و عمرانی، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل با تکیه بر تولید محصولات استاندارد را دارا می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است.

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

طرح توجیهی توليد شن و ماسه | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید با کیفیت نشان می‍‎دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‎توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

 

منبع: طرح تولید شن و ماسه

 


:: برچسب‌ها: طرح توجیهی توليد شن و ماسه ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

شرکت کاردوک طی دهه گذشته در حوزه‌های مختلف در مشاوره سرمایه گذاری، تهیه طرح توجیهی، راه اندازی واحدهای مختلف و مطالعات امکانسنجی فعالیت دارد. بر اساس تجربیات‎مان در این سال‎ها شاهد بودیم که تهیه طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی نقش مثبتی در تعدیل و منطقی نمودن انتظارات هر دو گروه متقاضی و سرمایه گذار و در نهایت ایجاد امکان سرمایه گذاری در طرحی با ویژگی‌های تجاری متعادل را دارد. در ادامه با معرفی زمینه های مختلف طرح توجیهی سعی در تسهیل فرایند سفارش طرح توجیهی را داریم.

 

جهت سفارش طرح توجیهی در حوزه های مد نظر خود می‌توانید با کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : سفارش طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی صنعتی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف صنعتی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی صنعتی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی کشاورزی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف کشاورزی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی کشاورزی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی صنفی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف صنفی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی صنفی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی خدماتی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف خدماتی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی خدماتی کلیک کنید.

 

تماس جهت تهیه و سفارش طرح توجیهی با متخصصین کاردوک

برای دریافت راهنمایی و حل هر گونه مشکل احتمالی در سفارش طرح توجیهی می توانید با شماره دفتر کاردوک تماس بگیرید و یا به شماره زیر از طریق تلگرام یا واتس آپ پیام دهید.

شماره دفتر

021660418908

شماره واتس آپ و تلگرام

09351520300

 

طرح توجیهی و امکان سنجی

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی وجود دارد که عبارت است :

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که هر کدام را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

 بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق (از جمله سیاست های مدیریتی و …)، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و … می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که در این بخش از امکان سنجی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و … پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه‌های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص‌های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

4-1- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح توجیهی (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه 

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه 

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه 

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و …
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و …) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود

• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : سفارش طرح توجیهی



:: برچسب‌ها: سفارش طرح توجیهی ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

شرکت کاردوک طی دهه گذشته در حوزه‌های مختلف در مشاوره سرمایه گذاری، تهیه طرح توجیهی، راه اندازی واحدهای مختلف و مطالعات امکانسنجی فعالیت دارد. بر اساس تجربیات‎مان در این سال‎ها شاهد بودیم که تهیه طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی نقش مثبتی در تعدیل و منطقی نمودن انتظارات هر دو گروه متقاضی و سرمایه گذار و در نهایت ایجاد امکان سرمایه گذاری در طرحی با ویژگی‌های تجاری متعادل را دارد. در ادامه با معرفی زمینه های مختلف طرح توجیهی سعی در تسهیل فرایند سفارش طرح توجیهی را داریم.

 

جهت سفارش طرح توجیهی در حوزه های مد نظر خود می‌توانید با کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : سفارش طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی صنعتی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف صنعتی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی صنعتی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی کشاورزی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف کشاورزی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی کشاورزی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی صنفی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف صنفی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی صنفی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی خدماتی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف خدماتی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی خدماتی کلیک کنید.

 

تماس جهت تهیه و سفارش طرح توجیهی با متخصصین کاردوک

برای دریافت راهنمایی و حل هر گونه مشکل احتمالی در سفارش طرح توجیهی می توانید با شماره دفتر کاردوک تماس بگیرید و یا به شماره زیر از طریق تلگرام یا واتس آپ پیام دهید.

شماره دفتر

021660418908

شماره واتس آپ و تلگرام

09351520300

 

طرح توجیهی و امکان سنجی

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی وجود دارد که عبارت است :

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که هر کدام را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

 بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق (از جمله سیاست های مدیریتی و …)، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و … می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که در این بخش از امکان سنجی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و … پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه‌های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص‌های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

4-1- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح توجیهی (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه 

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه 

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه 

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و …
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و …) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود

• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : سفارش طرح توجیهی



:: برچسب‌ها: سفارش طرح توجیهی ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

شرکت کاردوک طی دهه گذشته در حوزه‌های مختلف در مشاوره سرمایه گذاری، تهیه طرح توجیهی، راه اندازی واحدهای مختلف و مطالعات امکانسنجی فعالیت دارد. بر اساس تجربیات‎مان در این سال‎ها شاهد بودیم که تهیه طرح توجیهی و انجام مطالعات امکان سنجی نقش مثبتی در تعدیل و منطقی نمودن انتظارات هر دو گروه متقاضی و سرمایه گذار و در نهایت ایجاد امکان سرمایه گذاری در طرحی با ویژگی‌های تجاری متعادل را دارد. در ادامه با معرفی زمینه های مختلف طرح توجیهی سعی در تسهیل فرایند سفارش طرح توجیهی را داریم.

 

جهت سفارش طرح توجیهی در حوزه های مد نظر خود می‌توانید با کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : سفارش طرح توجیهی

سفارش طرح توجیهی صنعتی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف صنعتی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی صنعتی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی کشاورزی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف کشاورزی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی کشاورزی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی صنفی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف صنفی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی صنفی کلیک کنید.

 

سفارش طرح توجیهی خدماتی

برای سفارش و تهیه طرح توجیهی در حوزه های مختلف خدماتی می توانید با تماس با مجموعه کاردوک و بعد از طی کردن چند گام ساده و دادن اطلاعات اولیه خود به کارشناس کاردوک در کمتر از چند ساعت هماهنگی ها برای تماس تلفی متقاضی با متخصص مربوطه با حوزه وی فراهم می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرورد طرح های توجیهی خدماتی کلیک کنید.

 

تماس جهت تهیه و سفارش طرح توجیهی با متخصصین کاردوک

برای دریافت راهنمایی و حل هر گونه مشکل احتمالی در سفارش طرح توجیهی می توانید با شماره دفتر کاردوک تماس بگیرید و یا به شماره زیر از طریق تلگرام یا واتس آپ پیام دهید.

شماره دفتر

021660418908

شماره واتس آپ و تلگرام

09351520300

 

طرح توجیهی و امکان سنجی

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی وجود دارد که عبارت است :

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که هر کدام را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

 بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق (از جمله سیاست های مدیریتی و …)، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و … می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که در این بخش از امکان سنجی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و … پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه‌های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص‌های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

4-1- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح توجیهی (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه 

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه 

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه 

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و …
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و …) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود

• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : سفارش طرح توجیهی



:: برچسب‌ها: سفارش طرح توجیهی ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای انجام مطالعات و نگارش طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک لازم است که مطالعات در سه بخش؛ بازار، فنی و اقتصادی در طرح توجیهی به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه امکان سنجی پروژه های صنایع برق و الکترونیک می پردازیم و تعدادی از طرح های انجام شده توسط تیم کاردوک در این حوزه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 منبع: طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک

طرح های توجیهی صنایع برق و الکترونیک

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی صنایع برق و الکترونیک که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده‌اند را منتشر نموده‌ایم. مجموعه کاردوک در حوزه نگارش طرح های توجیهی صنایع برق و الکترونیک نیز سوابق کاری زیادی داشته است. از جمله این طرح ها می توان به موارد زیر اشاره داشت : 

طرح توجیهی تولید لوازم الکترونیکی
طرح توجیهی تولید تلویزیون | طرح تولید انواع تلویزیون LED، سه بعدی، OLED
طرح توجیهی تولید انواع لامپ و چراغ ال ای دی (LED)

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی به روز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی صنایع برق والکترونیک

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در حوزه صنایع برق و الکترونیک وجود دارد که عبارت است از:

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که در ادامه هر بخش به طور مجزا شرح داده شده است.

بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق رقبا ( از جمله سیاست‌های مدیریتی و ... )، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و ... می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود که در این بخش از امکان سنجی صنایع برق و الکترونیک موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص‌های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل‌ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و ... پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

 

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

1-4- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح‌توجیهی صنایع برق و الکترونیک (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فنی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه صنایع برق و الکترونیک

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه صنایع برق و الکترونیک

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه صنایع برق و الکترونیک

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و ...
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و ...) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی ساختمان موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود

• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

 

طرح های توجیهی صنایع برق و الکترونیک

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی صنایع برق و الکترونیک که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده‌اند را منتشر نموده‌ایم. مجموعه کاردوک در حوزه نگارش طرح های توجیهی صنایع برق و الکترونیک نیز سوابق کاری زیادی داشته است.

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی به روز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 698
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای انجام مطالعات و نگارش طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو لازم است که مطالعات در سه بخش؛ بازار، فنی و اقتصادی در طرح توجیهی به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه امکان سنجی پروژه های صنایع خودروسازی می پردازیم و تعدادی از طرح های انجام شده توسط تیم کاردوک در این حوزه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

  منبع: طرح توجیهی صنایع خودرو سازی و قطعات خودرو

 

 

طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در حوزه صنایع خودرو سازی وجود دارد که عبارت است از:

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که در ادامه هر بخش به طور مجزا شرح داده شده است. در جدول زیر برخی از طرح هایی که توسط کاردوک نگارش شده را نیز آورده‌ایم.

طرح های توجیهی صنایع خودرو سازی و قطعات خودرو
طرح تولید شمع خودرو | مراحل، مواد اولیه و سرمایه مورد نیاز برای تولید شمع خودرو
طرح توجیهی تولید سیبک خودرو
طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | خلاصه طرح توجیهی تولید انواع اگزوز خودرو
طرح تولید لنت ترمز | برای تولید لنت ترمز چه دستگاه‌ها و اطلاعاتی نیاز است؟

 

بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق رقبا ( از جمله سیاست‌های مدیریتی و ... )، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و ... می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود که در این بخش از امکان سنجی صنایع خودروسازی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص‌های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل‌ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و ... پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

 

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

1-4- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فنی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه صنایع خودرو سازی

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه صنایع خودروسازی

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه صنایع خودروسازی

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و ...
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و ...) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی ساختمان موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود

• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

طرح توجیهی صنایع خودروسازی‌و قطعه خودرو

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی صنایع خودروسازی که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده‌اند را منتشر نموده‌ایم. مجموعه کاردوک در حوزه نگارش طرح های توجیهی صنایع خودرو سازی نیز سوابق کاری زیادی داشته است.

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی به روز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت کاردوک در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 منبع: طرح توجیهی صنایع خودرو سازی و قطعات خودرو



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای انجام مطالعات و نگارش طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو لازم است که مطالعات در سه بخش؛ بازار، فنی و اقتصادی در طرح توجیهی به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه امکان سنجی پروژه های صنایع خودروسازی می پردازیم و تعدادی از طرح های انجام شده توسط تیم کاردوک در این حوزه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

  منبع: طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعات خودرو

طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در حوزه صنایع خودرو سازی وجود دارد که عبارت است از:

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که در ادامه هر بخش به طور مجزا شرح داده شده است. در جدول زیر برخی از طرح هایی که توسط کاردوک نگارش شده را نیز آورده‌ایم.

طرح های توجیهی صنایع خودرو سازی و قطعات خودرو
طرح تولید شمع خودرو | مراحل، مواد اولیه و سرمایه مورد نیاز برای تولید شمع خودرو
طرح توجیهی تولید سیبک خودرو
طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | خلاصه طرح توجیهی تولید انواع اگزوز خودرو
طرح تولید لنت ترمز | برای تولید لنت ترمز چه دستگاه‌ها و اطلاعاتی نیاز است؟

 

بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق رقبا ( از جمله سیاست‌های مدیریتی و ... )، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و ... می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود که در این بخش از امکان سنجی صنایع خودروسازی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص‌های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل‌ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و ... پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

 

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

1-4- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فنی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه صنایع خودرو سازی

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه صنایع خودروسازی

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه صنایع خودروسازی

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و ...
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و ...) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی ساختمان موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود

• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

طرح توجیهی صنایع خودروسازی‌و قطعه خودرو

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی صنایع خودروسازی که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده‌اند را منتشر نموده‌ایم. مجموعه کاردوک در حوزه نگارش طرح های توجیهی صنایع خودرو سازی نیز سوابق کاری زیادی داشته است.

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی به روز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت کاردوک در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908تماس بگیرید.

 

 منبع: طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعات خودرو



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای انجام مطالعات و نگارش طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک لازم است که مطالعات در سه بخش؛ بازار، فنی و اقتصادی در طرح توجیهی به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه امکان سنجی پروژه های صنایع نساجی و پوشاک می پردازیم و تعدادی از طرح های انجام شده توسط تیم کاردوک در این حوزه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک

طرح های توجیهی صنایع نساجی و پوشاک

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی صنایع نساجی و پوشاک که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده‌اند را منتشر نموده‌ایم. مجموعه کاردوک در حوزه نگارش طرح های توجیهی صنایع نساجی و پوشاک نیز سوابق کاری زیادی داشته است. از جمله این طرح ها می توان به موارد زیر اشاره داشت : 

طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک
طرح توجیهی پارچه کشباف | خلاصه طرح توجیهی تولید انواع البسه کشباف
طرح تولید لباس های زیر | خلاصه طرح تولید انواع لباس‌های زیر و راحتی مردانه، زنانه و بچه‌گانه
 
طرح توجیهی تولید البسه و پک های یکبار مصرف بیمارستانی | نمونه و خلاصه طرح
طرح تولید ماسک | نوشتن و تهیه طرح تولید انواع ماسک بهداشتی N95

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی به روز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در حوزه صنایع نساجی و پوشاک وجود دارد که عبارت است از:

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که در ادامه هر بخش به طور مجزا شرح داده شده است.

بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق رقبا ( از جمله سیاست‌های مدیریتی و … )، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و … می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود که در این بخش از امکان سنجی صنایع نساجی و پوشاک موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص‌های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل‌ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و … پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

 

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

1-4- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح‌توجیهی صنایع نساجی و پوشاک (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فنی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه صنایع نساجی و پوشاک

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژهصنایع نساجی و پوشاک

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه صنایع نساجی و پوشاک

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و …
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و …) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی ساختمان موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود
• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

 

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای انجام مطالعات و نگارش طرح توجیهی طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی لازم است که مطالعات در سه بخش؛ بازار، فنی و اقتصادی در طرح توجیهی به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه امکان سنجی پروژه های طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی می پردازیم و تعدادی از طرح های انجام شده توسط تیم کاردوک در این حوزه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

 

  منبع: طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی

طرح های توجیهی طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده‌اند را منتشر نموده‌ایم. مجموعه کاردوک در حوزه نگارش طرح های توجیهی طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی نیز سوابق کاری زیادی داشته است. از جمله این طرح ها می توان به موارد زیر اشاره داشت : 

طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی
طرح توجیهی نان صنعتی | خلاصه طرح تولید نان صنعتی از آرد کامل
طرح توجیهی رب گوجه فرنگی | طرح تولید رب وسس گوجه فرنگی
طرح بسته بندی عسل | خلاصه طرح بسته بندی عسل طبیعی
طرح تولید و بسته بندی مربا | خلاصه طرح تولید و بسته‌بندی انواع مربا و مارمالاد
طرح بسته بندی حبوبات | خلاصه طرح بسته بندی مواد غذایی گرانولی حبوبات و غلات
طرح توجیهی بسته بندی کشمش | طرح فرآوری، سورت و بسته بندی کشمش
طرح توجیهی بسته بندی ادویه جات | طرح فراوری و بسته‌بندی پودری انواع ادویه و آرد آماده غلات
طرح توجیهی تولید لواشک | طرح توجیهی تولید انواع لواشک بسته بندی شده میوه ها
طرح توجیهی تولید آب معدنی | برآورد احداث کارخانه آب معدنی
طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی | خلاصه و نمونه طرح تولید چیپس سیب زمینی

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی به روز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

طرح توجیهی طرح توجیهی صنایع غذایی وآشامیدنی

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در حوزه طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی وجود دارد که عبارت است از:

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که در ادامه هر بخش به طور مجزا شرح داده شده است.

بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق رقبا ( از جمله سیاست‌های مدیریتی و ... )، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و ... می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود که در این بخش از امکان سنجی طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص‌های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل‌ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و ... پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

 

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

1-4- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح‌توجیهی طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فنی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و ...
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و ...) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی ساختمان موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود

• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای انجام مطالعات و نگارش طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی لازم است که مطالعات در سه بخش؛ بازار، فنی و اقتصادی در طرح توجیهی به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه امکان سنجی پروژه های صنایع شیمیایی و دارویی می پردازیم و تعدادی از طرح های انجام شده توسط تیم کاردوک در این حوزه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی

طرح های توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده‌اند را منتشر نموده‌ایم. مجموعه کاردوک در حوزه نگارش طرح های توجیهی صنایع شیمیایی و دارویینیز سوابق کاری زیادی داشته است. از جمله این طرح ها می توان به موارد زیر اشاره داشت: 

طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی
طرح توجیهی الکل طبی | خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید اتانول
طرح تولید آنژیوکت | طرح توجیهی تولید تجهیزات پزشکی آنژیوکت
طرح تولید سرنگ | تولید انواع سرنگ یکبار مصرف پزشکی
طرح تولید آلیاژ پلیمری | امکا نسنجی مقدماتی طرح تولید آلياژ پليمری PC/ABS
طرح تولید ایزوگام | طرح تولید عایق های رطوبتی از پشم شیشه (ایزوگام)

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی به روز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در حوزه صنایع شیمیایی و دارویی وجود دارد که عبارت است از:

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که در ادامه هر بخش به طور مجزا شرح داده شده است.

بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق رقبا ( از جمله سیاست‌های مدیریتی و … )، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و … می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود که در این بخش از امکان سنجی صنایع شیمیایی و دارویی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص‌های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل‌ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و … پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

 

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

1-4- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح‌توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فنی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه صنایع شیمیایی و دارویی

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه صنایع شیمیایی و دارویی

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژهصنایع شیمیایی و دارویی

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و …
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی (Economic Study)

در هر پروژه‌ای باید بر اساس میزان هزینه های ثابت و متغیر (هزینه‌های ساخت، مواد، عوارض و …) سودآوری پروژه را ارزیابی کرد. مطالعات و امکان سنجی اقتصادی این امکان را می دهد تا میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های موجود تصمیم مناسب گرفت. در این بخش از طرح توجیهی ساختمان موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

در این بخش اطلاعات اولیه پروژه که برای شروع ضروری هستند، باید به دست آید.
•تخمین متراژ خالص مورد نیاز اولیه
• محاسبه متراژ ناخالص اولیه پروژه
• تخمین مدت زمان ساخت
• محاسبه هزینه‌های اجرای پروژه
• مخاسبه هزینه‌های احتمای برای تامین سرمایه
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری‌های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• محاسبه کل درآمد حاصل از فروش
• تخمین هزینه های مربوط به ارزیابی، تبلیغ و فروش
• محاسبه کل هزینه های پروژه
• محاسبه سود خالص
• محاسبه نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• اگر اقساط وجود داشت نیاز به محاسبه جریان نقد ملک وجود دارد
• در صورت نیاز محاسبه جریان نقدی که بابت تامین سرمایه پرداخت می‌شود
• در صورت دارا بودن اقساط نیاز به محسابه جریان نقدی هزینه عوارض ساخت است
• جریان نقد در هزینه های ساخت متناسب با تورم موجود محاسبه می‌شود
• در نظر گرفتن تمامی جریان نقدی که در پروژه خارج می‌شود

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

  • ارائه میزان عرضه و فروش با توجه به قیمت روز
  • محاسبه درآمد طبق کاربری‌های مختلفی که مطابق برنامه فروش است
  • مشخص کردن روند دریافت اقساط، درصد و نقدینگی حاصل از فروش
  •  مشخص کردن کل درآمد حاصل از پروژه

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

در این بخش با استفاده از روش های خاص اقتصاد مهندسی سودآوری پروژه با در نظر داشتن برخی شاخص‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، انجام می‌شود.
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه‌های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه

• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• مقدار سرمایه اولیه‌ای که تا پایان کار بدون توقف لازم است

• محاسبه نقطه سربه‌سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP)

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

محاسبه ریسک‌های اقتصادی یکی از مهم ترین پارامترها در برآورد سودآوری پروژه است. با در نظر داشتن ریسک‌های منفی که آنالیز حساسیت گفته می‌شود، می‌توان از امینت اجرایی پروژه اطمینان حاصل نمود. برای این منظور سه شاخص باید در نظر گرفته شود.

• اندازی گیری ریسک کاهش قیمت پیش بینی شده
• محاسبه ریسک افزایش قیمت‌هایی که برای هزینه ها برآورد شده
• آنالیز حساسیت ریسک تغییر تورم و تاثیر آن بر هزینه ها

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدها

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا طرح توجیهی میوه خشک می تواند نشان دهد این کار صرفه اقتصادی دارد؟ در جهان قریب به 3.3 میلیون تن انواع میوه خشک در سال 2020_2019 با رشد 5درصدی نسبت به سال قبل تولید شده است. ایران با تولید قریب به 130میلیون تن محصولات کشاورزی جزء 10کشور برتر جهان در تولید محصولات قرار دارد. اتلاف 30درصد محصولات کشاورزی معادل 30 میلیون تن، ایران را در رتبه نخست ضایعات محصولات میوه و تره بار در دنیا قرار داده است. این میزان ضایعات در محصولات کشاورزی 25برابر کشورهای پیشرفته است و سبب هدر رفت سرمایه بزرگی در کشور است. با برنامه‌ریزی صحیح و تقویت صنایع تبدیلی می‌توان میزان ضایعات محصولات کشاورزی را کاهش و ضمن تامین مصرف داخل کشور به صادرات نیز کمک به سزایی نمود. یکی از فعالیت‌های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی تولید انواع میوه خشک است که امکان ماندگاری طولانی میوه‌ها و تولید ارزش افزوده بیشتر را فراهم می‌نماید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی میوه خشک

طرح توجیهی میوه خشک | معرفی محصول

محصولات توليدی اين واحد بسته‌بندی، انواع برگه ميوه‌جات خشـک شـده به شرح نمونه‌هایی مثل بـادام و گردو می‌باشد، اما ساختار ماشين آلات و تجهيزات طوری است كه اغلب محصولات غذایی ديگر در این گروه را نيز می‌توان در همين واحد بسته‌بندی نمود.

انواع زردآلو

زردآلوی Castlebrite معمولاً نارنجی روشن است. Katy گونه‌ای نسبتاً جديد است كه از سـال 1978 پرورش يافته است. پوست آن زرد نارنجی با مقداری سرخی است كه پخته آن طعمی بسيار عالی دارد.

Gold Flaming دارای پوسـت زرد- نـارنجی و نـدرتاً زرد رنـگ اسـت كـه بـه خوشـمزگی گونـه‌هـای katy وCastlebrite نمي‌باشـد. زردآلـوی Patterson بـه علـت محصـول زيـاد و دوام بالا از معروف است . زردآلـوی Tilton گونـه‌ای منحصـر بفـرد اسـت و يکی از خـوش طعـم‌تـرين انـواع زردآلوهـا محسـوب می‌شــود. آنچه در ظــاهر ايــن نــوع زردآلــو جلــب توجــه می‌كند ســطح صــاف آن اســت كــه يــک درز دورتــا دورآن امتــداد دارد. ايــن زردآلــو لطيــف، آبــدار و ترش و شيرين است. زردآلـوی Blenheim از تمامی گونـه‌ها لذيـذتر اسـت. بـه علـت ماهيـت ظريـف ايـن گونـه، تـازه آن بـه نـدرت يافـت مـی‌شـود. بنـابراين بـرای حفـظ طعـم تـرش و شـيرين و رنـگ خـاص آن‌ها معمـولاً ايـن نـوع زردآلـو را خشـک می‌كنند.

زردآلوها از نظــر طعــم دو نوع هســتند هســته تلــخ و هســته شــيرين كه از دو طريق خودرو و پيونـدي به عمـل می‌آينـد. انـواع خـودرو آن عبارتنـد از:

1-كبـابی 2- بـادامی 3 -مخملی 4 -معمـولی

و انواع پيوندی هم عبارتند از:

1 -آغ تبرزه 2- ساری تبرزه 3 -قره تبرزه

توت خشک

توت درختی مقاوم و كم نياز است كه در اكثـر منـاطق و آب و هـوا رشـد می‌نمايـد و حتی می‌تواند به ارتفاع 25 متر نيز برسد. واريته‌ها nigra.Morus دارای برگ‌های بزرگ و قلبی شكل كه در خرداد و تيرتا شهريور ميوه‌های تمشک مانند آن مي‌رسند، می‌توان به صورت تازه و يا برای ساخت مربا از ميوه‌های آن استفاده نمود. واريته ديگر آن alba.Morus يا توت سفيد است كه اصل آن در چين بوده و به ارتفاع 20 – 18 متر مي‌رسد و در همه جا می‌توان آن را يافت و در مقابل نوسان درجه حرارت مقاوم است و در هوای گرم و خشک سازگاری بيشتر نشان می‌دهد و در مقابل سرما و كم آبی نيز مقاوم است.

توت در هر نوع خاک، در آفتاب يا سايه روشن به عمل مي‌آيد و چون سيستم ريشه سطحی و عميق دارند؛ لذا خاک‌های عميق و قوی و آهكی را ترجيح می‌دهد.

ميوه شيرين و مطبوع توت خوراک انسان و برگ آن خوراک كرم ابريشم است. توت خشک با اينكه شيرين است اما برای بيماران دیابتی ضرری ندارند. 

گلابی

گلابی ميوه خوراكی درختـانی اسـت كـه بـه رده Pyrus تعلق دارند. گلابی يكی از مهم‌ترين ميوه‌های منـاطق آب و هوایی معتدل به حساب می‌آيد. اين درختان بـرای ميـوه دهی به يک دوره سرما نياز دارند. اكنـون هـزاران گونـه گلابـی پـرورش يافتـه وجــود دارد.

گلابـی دارای گونـه‎های متعددی است كه مهم‌ترين آن‌ها از نظـر توليـد ميوه communis Pyrus اروپایی يـا سـاده و pyrifolia pyrus گلابی آسـيایی يـا گلابـی – سيب هستند. از ساير گونه‌ها بعنوان پيوند برای گلابی‌های آسيایی و اروپایی و يا بعنوان درختان تزيينی اسـتفاده می‌شود. با پيوند زدن نوع ussuriensis pyrus گلابی سيبريایی كه ميوه‌هایی بی مزه توليد مـی‌كنـد بـا نـوع communis pyrus گونه‌هایی از گلابی كـــه پايدارتر هستند حاصل می‌گردد.

به منظور حفظ گلابي‌های اروپایی به صورت يكدست و با بهترين كيفيت، بايد آن‌ها را پس از رشد كامـل امـا قبـل از رسيدن، از درخت چيد. اغلب ميوه‌هایی كه بر روی درخت می‌رسند، قبل از اينكه بتوانيم آن‌ها را برداشت كنيم از روي درخت كنده شده و به زمين می‌افتد.

طرح توجیهی میوه خشک

گردو وانواع آن

نام گردو به هر گونه درخت از رده Juglans كه به خانواده گردوهـا يـا Juglandaceae تعلـق دارد، اطـلاق می‌شود. آن‌ها درختانی برگريز هستند به ارتفاع 45-10 متر، با برگ‌های شانه‌ای به طول 90-20 سـانتی‌متر، تعـداد 25-5 برگچه و جوانه‌ها دارای درونه حفره دار هستند كه اين ويژگی در همه Wingnut Pterocarya مشترک اسـت، بجز گردوهای آمريكایی Carya در همين خانواده.

شايد معروف ترين اعضاي اين رده گردوی سياه nigra Juglans متعلق بـه شـرق آمريكـای شـمالی و گـردوی ايرانی يا معمولی regia Juglans كه بومی بالكان در جنوب شرقی اروپا، مركز و جنوب غربی آسيا تـا هيمالايـا و جنوب غربی چين است، باشد

گردو سرشار از روغن است و بصـورت گسـترده هم به شكل تازه و هم در غذا خورده می‌شود. آن‌ها را بايد در مكان‌های خشک و خنک نگهـداری كـرد. چـون در شـــرايط گرم در مدت چنـــد هفته- مخصوصـــاً بعـــد از كنـــدن پوســـته آن، فاســـد می‌شوند.

 بادام

گیاهی است از خانواده گل سرخیان زیر خانواده بادامی وارها، این گیاه بومی ايران می‌باشد. سالانه دو میلیون و 113 هزار تن بادام در جهان تولید می‌شود. آمریکا، اسپانیا، سوریه و ایتالیا به ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان بادام جهان هستند که ایران با تولید سالانه حدود 200 هزار تن پنجمین تولیدکننده این محصول در دنیا به شمار می‌رود. استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، جنوبی و خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی، کرمان، مرکزی و زنجان بیشترین برداشت بادام در کشور را دارند. 

طرح توجیهی میوه خشک

طرح توجیهی میوه خشک | کدهای آیسیک تولید و بسته بندی

معمولا” میوه‌های خشک و خشکبار در گذشته در كشور ما به صورت فله‌ای عرضه شده است، اما بويژه در يكی دو دهـه اخيـر، بسـته بندی اين گونه محصولات رواج بيشتری يافته و حتی توانسته است تا حـد زيـادی محصول بسته‌بندی شده را بـه سـاير كشـورهای جهـان نيـز صادر نمود. بنابراين، بطور كلی در حال حاضر نيز اين فراورده‌ها در دو شكل بسته‌بندی شده و فله‌ای در بازار در دسترس می‌باشند.

کدهای آیسیک آماده سازی و بسته‎بندی انواع میوه‌های خشک بشرح ذیل می‌باشد. 

 

نوع كالا كد  ISIC   
فراوری وبسته بندی ميوه وسبزيجات خشک 15131140
ميوه جات خشک 15131121
حفاظت ازفساد ميوه جات و سبزيجات بروش انجماد و خشک كردن 15131110
چيپس ميوه 1513512496
انواع ميوه خشک 1513412363
برگه ميوه جات 15131122
بسته بندی بادام 15492132
توليد و بسته بندی گردو 15492132
ميوه جات خشک (توت خشك) 15131121

طرح توجیهی میوه خشک | مشخصات فنی و استانداردهای

جهت جلب اعتماد مصرف‌كنندگان و نيز رعايت كليه نكات مربوط به كنترل كيفيت محصولات توليدی توجه به استانداردهای فراوری، تولید و نگهداری  بسيار ضروری است. بطور كلی در مورد هر محصول استانداردهای مختلف ملی و بين المللی وجود دارد، استاندارد ملی توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتی ايـران تهيـه شـده و كليـه توليدكننـدگان ملـزم بـه اجرای آن هستند.

در جـدول زيـر شـماره و موضـوع استانداردهای مرتبط به محصولات توليدی اين طرح مشاهده می‌گردد. مراحل مختلف آمادسازی، تولید و بسته‌بندی و انبارداری انواع میوه‌ها از آیین‌نامه کار بهداشتی و الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 9343 پیروی می‌کند. هدف از تدوین این آیین کار، راهنمایی تولیدکنندگان در تأمین حداقل نیازمندی‌های بهداشتی تولید، عرضه و تطبیق ویژگی‌های آن با استاندارد مرتبط می‌باشد. سایر استاندارهای ملی و فرایند این کسب و کار بشرح ذیل است.

استاندارد ملی ایران 3507:  ”  ويژگي‌ها و روش‌های آزمون توت خشک”

استاندارد ملی ایران 495:   ”  بسته بندی پسته و مغز بادام صادراتی”

استاندارد ملی ایران 3937:   ” آئین کار تهیه مغز بادام”

ویژگی های بسته بندی مطابق استاندارد

مطابق استاندارد فرایند تولید محصول باید هم دارای استانداردهای سلامتی  و کیفیت مواد اولیه و هم فرایند تولید باشد. سلفون و ورق‌های پلیمری بسته‌بندی محصول تولیدی باید دارای نرمش، قابلیت چاپ، قابلیت دوخت حرارتی، قابلیت شکل‌پذیری پنوماتیک، شفافیت، نفوذناپذیری نسبت به بخار آب و گازهای محیطی را داشته باشد.

در بسته‌بندی خشکبار و میوه خشک باید نشانه‌گذاری‌های محصول شامل  درج نام و نوع محصول، اندازه، درجه‌بندی، نام واحد تولیدکننده، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شماره پروانه بهره‌برداری وزارت صنعت معدن وتجارت، شماره سریال ساخت، تاریخ تولید و انقضای مصرف، وزن خالص و شرایط نگهداری قید شود.

طرح توجیهی میوه خشک | موارد کاربرد انواع میوه خشک

میوه‌های خشک شده به مناسبت‌های مختلف به عنوان تنقلات و میان وعده مفید با ارزش غذایی بالا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم از تعدادی از آن‌ها به عنوان یکی از مواد اولیه در طبخ غذا استفاده می‌شود. بسته‌بندی‌های صحيح و مناسب محصولات مواد غذایی برگه‌ها و مغز میوه‌های خشک شده به حفظ بهداشت و هم به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌نماید. این فرایند در مقیاس صنعتی امکان رعایت الزامات بهداشتی را بیشتر و میسرتر می‌سازد. قرارگیری تولید و بسته‌بندی میوه خشک در بسته‌بندی ضمن حفاظت از آن در مقابل جانوران، میزان مصرف کنترل شده محصول را نیز بهبود می‌دهد.  

فواید انواع میوه خشک

خواص برگه ميوه‌ها تقريبا” همانند ميوه‌های تازه است با اين تفاوت كه روش‌های خشـک كـردن می‌تواننـد تـا حدی برخی از مواد مغذی حساس به حرارت را تقليـل داده و از ارزش آن‌ها بكاهنـد. هماننـد ويتـامين C. بـديهی است كه خشک كردن تاثيری بر مواد معدنی و املاح يا كربوهيـدرات‌های آن نداشـته و بـر ايـن اسـاس محصـولات خشک شده ميوه‌ها، سرشار از انواع املاح معدنی و ويتامين‌ها بوده كه می‌تواند در فصـول مختلف مـورد اسـتفاده قرار گيرد. بادام و گردو نيز منابع اصلی انواع اسيدهای چرب غيراشباع و ويتامين E هستند.

طرح توجیهی میوه خشک | کالاهای جايگزين  میوه های خشک

استفاده از گردو و بادام در تهیه غذا و شیرینی جانشینی ندارد.  از آن‌ها در تهيه انواع آجيل‌ها و همچنين جهت روغن كشی می‌توان استفاده نمود كه البتـه هـدف اصـلی اين طرح بسته‌بندی جهت مصارف مستقيم و يا به عنوان مكمل انواع مواد غذایی و جهت بالا بـردن ارزش غـذایی محصول نهایی می‌باشد. محصولات ميوه‌ای اين واحد نيز علاوه بر مصرف بصورت تفننی، بـه عنـوان كـالای حـد واسط در توليد انواع محصولات نهایی مانند مربا، مارمالاد، انواع دسرها و غيره كاربرد دارند؛ از محصولات جانشين، می‌توان به انواع ميوه‌های تازه اشاره نمود. بسیاری از تنقلات دیگر همانند چیپس و پفک رقبایی با قیمت پایین‌تر برای آجیل وخشکبار هستند، اما ارزش غذایی، طعم و مزه میوه‌های خشک را ندارند.

طرح توجیهی میوه خشک |  دانش فنی و فرایند تولید و بسته بندی

خط تولید و بسته بندی میوه های خشک، نیاز به دانش و تجهیزاتی دارد که در ادامه در 11 مرحله فرآيند تهيه انواع برگه میوه‌ها (زردآلو ـ قيسی ـ هلو ـ شليل و نظاير آن) را شرح داده‌ایم.

برداشت و چیدن

ميوه برای برداشت و چيدن باید رسيده باشد. علائم كلی شروع رسيدن عبارت است از؛

شروع تغيير رنگ و درجه رسيدگی و زمان رسيدن محصول بستگی به نوع و رقم آن، شرايط آب و هوائی، منطقه و محل كاشت دارد. از اين رو ميوه به تدريج كه می‌رسد؛ بايد چيده شود. بهترين طريقه چيدن ميوه برای تهيه برگه چيدن با دست است. به خصوص در مورد قيسی و بعضی از انواع هلو حتمأ بايستی با دست چيده شوند. هنگام چيدن ميوه از نظر نظافت و سلامت نسبی پس از برداشت ميوه‌ها درون جعبه‌های چوبی تميزی قرار داده شوند.

شستشو ، هسته گيری و لپه كردن

پس از چيدن ميوه‌ها و شستشو بايد عمل هسته‌گيری و لپه كردن انجام شود. عمل لپه کردن، برش و هسته گيری در خط تولید مسقف و بهداشتی توسط دستگاه‌های اتوماتيک هسته‌گیری و اسلایسر انجام می‌گیرد. در مورد قيسی و بعضی از انواع برگه زردآلو كه به صورت درسته تهيه می‌شوند، فقط عمل هسته‌گيری بر روی آن‌ها انجام می‌شود. بدين ترتيب كه نيمه شياردار و محل گود ميوه توسط دستگاه بريده می‌شود. بايد تذكر داد كه عمل هسته گيری و لپه كردن بايد صنعتی صورت گيرد و از عدم وجود هر گونه زائده و يا بريدگی در هر نيمه جلوگيری شود. زيرا باعث کاهش مرغوبيت محصول می‌گردد. ميوه‌های هسته گيری شده و لپه و اسلایس شده بر روی طبق‌های مناسب در يک رديف قرار می‌گیرد.

طرح توجیهی میوه خشک

 مرحله انيدريد سولفورو زدن دود دادن با گوگرد

پس از مرحله بريدن و لپه كردن ميوه عمل دود گوگرد دادن صورت می‌گيرد. عمل گوگردزنی بايد سريعأ و متعاقب بريدن ميوه انجام شود، تا از سياه رنگ شدن محصول از يک طرف و حذف و نقصان ويتامين‌های موجود به خصوص ويتامين C از طرف ديگر جلوگيری شود. عمل دود گوگرد دادن به اين صورت انجام می‌گيرد که طبق‌های حاوی ميوه را به روی چرخ‌های دستی گذاشته و به داخل اطاقک دود گوگردزنی هدايت می‌نمايند. طبق‌های حاوی ميوه در اطاق به نحوی روی هم چيده می‌شود كه گاز و هوا بتواند از لابلای طبق‌ها به راحتی عبور كرده و به كليه ميوه‌های داخل طبق‌ها برسد.

گوگرد مورد استفاده بايد حتی المقدور خالص بوده تا بهتر بسوزد و مخصوصأ بايد عاری از آرسنيک باشد. گوگرد را در خارج از اطاق دودگوگردزنی سوزانده و دود آنرا به داخل اطاق هدايت می‌نمایند گاز انيدريدسولفور_روی توليد شده به قسمت بالای اطاق دودگوگردزنی وارد شده و از آنجا بوسيله منافذی وارد اطاق می‌گردد و هوای مورد احتياج برای احتراق از قسمت پائين اطاقک وارد مي‌شود. انيدرنيدسولفور-روی توليد شده از لابلای طبق‌های ميوه عبور نموده و به علت سنگينی آن به سمت پائين اطاق حركت و خوش رنگی میوه‌ها را تثبیت می‌كند.

مرحله خشك كردن

بعد از عمل سولفوره كردن ميوه بايد هرچه زودتر خشک شود. ميوه بريده شده و دودگوگرد زده شده را بايد فورا از بخش  تثبیت رنگ خارج و پس از تحکیم جداره خارجی اقدام به خشكانيدن آن نمود. در شیوه خشک کردن به روش‌های سنتی حفظ شرایط بهداشت محصول میسر نیست. خشک کن‌های کابینتی انواع میوه روشی با کیفیت بوده و به صورت کم جا قابلیت کاربری مناسبی دارد.

میوه سولفور شده در خشک کن‌های کابینتی با استفاده از سیرکوله نمودن هوای داغ یکنواخت امکان خروج رطوبت موجود در میوه به هوای محفظه خشک کن را دارد. یکنواختی خشک شدن محصول به تنظیم و ساخت مناسب خشک کن بستگی دارد. میوه خشک لپه‌ای یا چیپس میوه باید دارای زیبایی، طعم، رنگ و بوی مناسب بوده و مواد مغذی و ویتامین‌های آن طی فرایند خشک شدن حفظ شود. به همین دلیل عمل خشک شدن در دمای کم و با سرعت متوسط انجام می‌گیرد.

رطوبت برگه هنگام جمع‌آوری بايد به حدی باشد كه اگر مقداری از برگه‌های ميان دست بفشاريم بعد از باز کردن دست به هيچ وجه حالت چسبندگی نداشته باشد. برگه‌های جمع آوری شده آماده انتقال به بخش انبار و بسته‌بندی است. برگه جمع آوري شده قبل از ورود به بخش بسته بندی با توجه به بالانس ظرفیت تولید بايد درظرف و جعبه‌های مناسب و در انبارهای كاملا خنک، خشک، دارای تهويه، تميز و بهداشتی كه غيرقابل نفوذ حشرات و آفات انباری باشد، نگهداری شود. تا بر اساس ظرفیت بعد به خط تولید بسته‌بندی انتقال داده شوند.

سورت و درجه بندی

میوه‌ها پس از طی مراحل مقدماتی شستشو، سورت، درجه‌بندی، تثبیت رنگ، استحکام جداره و خشک کردن به بخش بسته‌بندی و ضدغفونی نهایی محصول منتقل می‌نمايند. هر چه عمليات بسته‌بندی سريع‌تر انجام گيرد درصد آلودگی و خطر آفت زدگی كمتر خواهد شد. عمل سورت كردن و درجه بندی بلافاصله پس از جمع آوری و شستشو انجام می‌گيرد. سورت كردن میوه‌ها بر حسب نوع و رقم روی نوار نقاله متحرک از نظر كيفيت، رنگ، درشتی و ريزی، آلودگی، نارسی، لهيدگی، آفت زدگی و ساير عوامل مؤثر درجه‌بندی و تفكيک می‌گردند.

بسته بندی محصول

برگه‌ها و چیپس‌ها بسته به نوع و درجه آن‌ها در بسته‌های كوچک و بزرگ بسته‌بندی می‌شود. آن‌ها را می‌توان در ظرف، كيسه‌های پلاستيكی، سلوفانی و يا در كارتن و جعبه‌های چوبی بسته‌بندی نمود. در اين مرحله بايد رعايت كامل بهداشت و حفاظت از نفوذ آفات انباری و ساير ميكروارگانيسم‌ها مخرب طبق استانداردهای مربوط به بسته‌بندی انجام گيرد. به نحوی كه هيچ گونه امكان آلودگی در آن نباشد.

همچنين مفاد استانداردهای انواع برگه در مورد بسته‌بندی بايد رعايت گردد. بسته‌بندی اين فراورده‌ها در اشكال و اوزان مختلف قابل عرضه می‌باشد. ماشين آلات نيز طوری انتخاب شده‌اند تا بتوانند انواع بسته‌بندی‌هاي مختلف را توليد نموده و به اين ترتيب گستره مصرف‌كننـدگان وسـيع‌تـر گـردد. بسـته‌بندي‌ها از 5 كيلوگرم جهت مصارف تقريبا تجاری و صادرات تا 200 گرمي قابل انجام می‌باشد.

 ضدعفونی

پس از عمليات بسته‌بندی مرحله ضدعفونی برگه‌ها مي‌تواند طبق آئين كار ضدعفونی خشكبار و حبوبات شماره 2339 انجام گيرد.

انبار كردن

انبار جهت نگهداری مواد غذائی بايستی همواره خشک و خنک و غيرقابل نفوذ آفات بخصوص آفات انباری باشد و نيز انبار نبايد در مكان مرطوب و نمناك باشد و ديوارها و كف بايد بدون درز بوده و پنجره ها با تور سيمی ريز مجهز باشد، تا آفات و حشرات به داخل آن راه نيابند. ساير شرايط انبار بايستی طبق استانداردهای شماره (55 ـ 56 ـ 57 ـ 58 و 444) روش‌های انبارداری و نيز استاندارد شماره 1836 كاملا رعايت شود.

ويژگي‌هاي بهداشتی واحد تولیدی

ويژگي‌های بهداشتی كارگاه‌های مقدماتی و كارگاه‌های بسته‌بندی از قبيل وضعيت ساختمان كارگاه‌ها، سالن كار، سالن غذاخوری، حمام، توالت، وضعيت بهداشتی لوازم و ماشين آلات، تهويه، نور، حرارت، وضعيت آب و فاضلاب، مسائل امدادی و كمك‌های اوليه و غيره بايد طبق مقررات بهداشتی معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و علوم پزشکی باشد. جهت آشنایی با مواد اولیه بسته بندی که مجاز باشند کلیک کنید.

 تشريح فرايند بسته بندی بادام و گردو

بادام و گردو دارای پوسته سختی بوده و بنابراين جداسازی اين پوسته تا حد زيادی مشكل است. در اين طرح ابتـدا بادام و گردو از باغداران خريداری شده و سپس در انبار واحد نگهداری می‌شوند. سپس اين محصـولات شكسـته شده و پوست آن‌ها جداسازی و پاک می‌شود، جهـت اطمينـان از پـاک شـدن كامـل آن‌ها، اپراتورهای كنتـرل و بازرسی اقدام به كنترل چشمی آن‌ها نموده و در صورت وجود پوسته، آن‌ها را جدا می‌كنند. سـپس مغـز فـرآورده‌های مذكور به قسمت بسته‌بندی منتقل شـده و در اوزان و اشـكال مختلـف بنـا بـه تقاضـای بـازار بسـته‌بندی می‌گردند. محصولات بسته‌بندی شده بعد از آن به انبار محصول جهت عرضه به بازار منتقل می‌گردند. جهت آشنایی با تجهیزات خط تولید و بسته بندی مواد غذایی کلیک کنید.

بررسی ايستگاه‌ها و شيوه های كنترل كيفيت

كنترل كيفيت جهت تعيين صحت عمل برای دستيابی به محصولی با مشخصات تعريف شده است. اين عمل باعث می‌شود تا ضمن جلوگيری از توليد محصولات معيوب از هدر رفتن سرمايه جلوگيری شده و قيمت تمام شده محصول نيز كمتر شود. در کنترل کیفیت تولید و بسته‌بندی انواع میوه خشک علاوه بر بررسی خصوصيات ظاهری مواردی مانند بو، رنگ، طعم، وجود ناخالصی‌های مختلف و… بررسی می‌شود. همچنين آزمون‌های مختلف ميكروبی مانند آزمون كپک و مخمر و آزمون‌های شيميایی مانند تعيين وضعيت انديس پراكسيد در گردو و بادام انجام می‌شود. در این راستا كنترل بهداشتی خط توليد و پرسنل ضروری است. در نهایت محصول تولیدی باید از نظر مطابقت با استاندارد ملی و كارخانه‌ای نيز آزمايش شود.

طرح توجیهی میوه خشک

طرح توجیهی میوه خشک | دستگاه‌ها و تجهيزات خط توليد

انتخاب ماشين آلات با توجه به ظرفيت توليد طرح و همچنين ظرفيت هر دستگاه تعداد ماشين آلات مورد نياز محاسبه خواهد شد. در اين طرح بخشی از ماشين آلات داخلی و قسمتی از آن‌ها دارای قطعات خارجی هستند. خط تولید و بسته‌بندی برگه و چیپس میوه‌جات بشرح ذیل است.

سیستم بوجاری و شتشو و سورت میوه شامل؛ مخازن شستشو و بالا بر  و نوار سورتینگ و دستچين، اسلایسر و لانچر، پوست گیر و جدا کننده پوست، خط تثبیت رنگ میوه، خشک کن، نوار نقاله و میز بازرسی، بالابر Z، خطوط بسته‌بندی توزین دار سلفونی و قوطی پرکنی، سیستم چاپ تاریخ و مشخصات، سیستم تزریق گاز ازت، دستگاه حلزونی، سیستم هیتر و نمک زنی، تجهیزات آزمايشگاه ميكروبی و شيميايی شامل هود – كوره الكتريكی – آون – ترازوی ديجيتال – pH متر – دسيكاتور – انكوباتور – ظروف شيشه ای است.

طرح توجیهی میوه خشک

طرح توجیهی میوه خشک | بررسی بازار و رقبا

با توجه به مزیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کشور تعداد 200 واحد تولید صنعتی تولید و بسته‌بندی میوه خشک در کشور با ظرفیت اسمی 168هزار تنی وجود دارد. تعداد طرح‌های در حال احداث کشور که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد می‌باشند، 58 طرح است که پیش بینی ایجاد ظزفیت جدید 71 هزارتنی را دارند.

واحدهای تولید وبسته بندی میوه خشک کشور سال 1399
تعداد سزمایه(م.ر) اشتغال نفر ظرفیت واحد
200 17573354 7426 168316 تن
تعداد کل جوازهای تاسیس تولید و بسته بندی میوه خشک
1317
طرح‌های درحال احداث بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تولید و بسته بندی میوه خشک
تعداد سزمایه اشتغال ظرفیت واحد
58 4237680 2279 71720 تن

طرح توجیهی میوه خشک | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده  احداث تولید در سال جاری حدود 159 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از39درصد بوده و ظرف سه سال بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 1100 تن تولید و بسته‌بندی انواع میوه خشک در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   3000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی و روباز 990 متر مربع

 

جدول سرمایه گذاری و شاخص های مالی طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
    سرمایه گذاری کل 159178
  نرخ بازده داخلی IRR 39
  دوره برگشت سرمایه 1/3

طرح توجیهی میوه خشک |  مزایای اجرای طرح

  • ماندگاری بیشتر محصولات بسته بندی شده 
  • نگهداری امن و بهداشتی محصولات
  • رعایت ضوابط استاندارد و بهداشتی آماده سازی و بسته‌بندی کالای با کیفیت
  • در نتیجه ایجاد ارزش افزوده بیشتر

 

 نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حوزه  تولید و بسته‌بندی میوه خشک نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور، می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی میوه خشک



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی میوه خشک ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

برای انجام مطالعات و نگارش طرح توجیهی صنایع معدنی لازم است که مطالعات در سه بخش؛ بازار، فنی و اقتصادی در طرح توجیهی به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی نحوه امکان سنجی پروژه های صنایع معدنی می پردازیم و تعدادی از طرح های انجام شده توسط تیم کاردوک در این حوزه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

 منبع : طرح توجیهی صنایع معدنی

طرح توجیهی صنایع معدنی

همانطور که گفته شد سه بخش مهم در امکان سنجی و طرح توجیهی در حوزه صنایع معدنی وجود دارد که عبارت است از:

  • مطالعات بازار (Market Study)
  • مطالعات فنی (Technical Study)
  • مطالعات اقتصادی (Economic Study)

که در ادامه هر بخش به طور مجزا شرح داده شده است.

بخش اول : مطالعات بازار در طرح توجیهی صنایع معدنی (Market Study)

در این بخش از طرح توجیهی به بررسی کامل منطقه راه اندازی پروژه پرداخته می‌شود. هدف مطالعات بازار، شناسایی هدف پروژه، تحلیل دقیق رقبا ( از جمله سیاست‌های مدیریتی و … )، شناسایی فرصت و تهدیدهای موجود در منطقه، کاهش ریسک پروژه و … می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هدف از انجام تحقیقات بازار بررسی و پیشنهاد پتاسیل‌های ارزش آفرین موجود در منطقه جهت اطمینان یافتن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در منطقه پروژه می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده خروجی تحقیقات بازار به منظور اطلاعات اولیه برای انجام مطالعات فنی به کار گرفته می‌شود که در این بخش از امکان سنجی صنایع معدنی موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1-1- شناخت محیط و منقطه پروژه

  • شناخت موقعیت جغرافیایی و مکانی پروژه
  • بررسی شاخص‌های جمعیت شناختی منقطه پروژه
  • بررسی پتانسیل‌ها، زیرساخت و امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه
  • بررسی دسترسی‌های پروژه از طریق شریان‌های اصلی و وسایل حمل و نقل عمومی

2-1- مطالعه کاربری و پروژه های تاثیرگذار منطقه

  • بررسی مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و … پروژه‌های رقیب در منطقه پروژه (توجه داشته باشید که شامل پروژه‌های در حال ساخت نیز می‌شود)
  • تحقیقات بازار و بررسی سیاست‌های قیمت گذاری
  • بررسی قیمت پروژه‌های مشابه در منطقه
  • بررسی موقعیت مکانی پروژه نسبت به منقطه پروژه های موفق و شاخص 
  • تدوین نقشه قیمت منطقه ( price map )

 

3-1- بررسی معاملات مسکن

  • بررسی شرایط کلی حاکم بر بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار بر آن در منطقه
  • حجم معاملات مسکن در منقطه
  • قیمت معاملات مسکن در منقطه
  • شاخص های آماری مسکن
  • بررسی اجاره بهای مسکن در منقطه

1-4- جمع بندی مطالعات بازار و ارائه پیشنهاد ها

  • تجزیه و تحلیل نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای موجود (swot) پروژه
  • برآورد بازار هدف پروژه 
  • برآورد عرضه و تقاضای پروژه

 

بخش دوم : مطالعات فنی در طرح‌توجیهی صنایع معدنی (Technical Study)

مطالعات فنی به بررسی توجیه‌پذیر بودن پروژه از لحاظ فنی می‌پردازد و شامل مطالعات ویژگی‌ها و مشخصات فنی پروژه بر اساس نتایج توسعه داده شده مطالعات بازار می‌باشد. هدف از مطاله فنی پروژه بررسی توجیه‌پذیری و امکان اجرای آن از دید فنی است. این بخش از طرح توجیهی شامل موارد زیر می‌باشد:

1-2- بررسی پروژه صنایع معدنی

• موقعیت مکانی پروژه
• جدول سطوح پروژه
• پلان طبقات پروژه
• تصاویری از منطقه

2-2- تدوین برنامه فروش پروژه صنایع معدنی

• برآورد استراتژی فروش در پروژه
• برآورد قیمت فروش پروژه به تفکیک طبقات
• تعیین نظام پرداخت پروژه

3-2- برآورد هزینه های پروژه صنایع معدنی

• هزینه زمین پروژه
• هزینه مجوزهای شهرداری، نظارت، مشاوره و …
• هزینه ساخت پروژه
• هزینه مالی پروژه
• هزینه تجهیز دفتر فروش

 

بخش سوم : مطالعات اقتصادی در طرح توجیهی صنایع معدنی (Economic Study)

هدف از مطالعات و امکان سنجی اقتصادی پروژه صنایع معدنی ارزیابی میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های اقتصادی پروژه ناشی از تغییر در پارامترهای ریسک‌پذیر پروژه (مانند؛ هزینه‌های ساخت، قیمت‌های فروش، هزینه عوارض و…) می‌باشد. خروجی اصلی مطالعات اقتصادی برآورد میزان سودآوری پروژه و تجزیه و تحلیل ریسک‌های اقتصادی پروژه است. در این بخش از طرح توجیهی صنایع معدنی موارد زیر مطرح می‌گردد: 

3-1- برآورد اولیه از اقتصاد کلان پروژه بدون درنظرگرفتن ارزش زمانی پول

این قسمت در قالب جدولی که شامل برآوردها و اطلاعات اولیه پروژه (اصطلاحا دو دوتا چهارتای پروژه) می‌باشد، ارائه خواهد شد.
• برآورد متراژ خالص اولیه کاربری های مختلف پروژه (مطابق متراژ تعیین شده در بخش اول و یا متراژ خالص پلان های معماری)
• برآورد متراژ ناخالص اولیه پروژه
• برآورد طول دوره ساخت پروژه
• برآورد هزینه‌های ساخت پروژه
• برآورد هزینه‌های تامین مالی پروژه (در صورت وجود)
• قیمت زمین
• برآورد درآمد فروش متراژ خالص کاربری های مختلف پروژه مطابق برنامه فروش
• برآورد مجموع درآمدهای فروش پروژه (مطابق برنامه فروش)
• برآورد هزینه‌های مطالعات، تبلیغات و فروش
• برآورد مجموع هزینه‌های پروژه (مجموع هزینه‌های زمین، عوارض، تامین مالی، ساخت و …)
• برآورد سود خالص پروژه
• برآورد سود خالص پروژه به ازای یک مترمربع ساخت و ساز
• برآورد نرخ بازگشت سرمایه پروژه (ROR)

3-2- جریان نقدی خروجی پروژه (Cash Out Flow)

• جریان نقدی قیمت زمین (در صورت پرداخت اقساطی)
• جریان نقدی هزینه‌های تامین مالی (در صورت وجود)
• جریان نقدی هزینه عوارض ساخت (در صورت پرداخت اقساطی)
• جریان نقدی متوازن هزینه‌های ساخت (با درنظر گرفتن تورم هزینه‌های ساخت)
• کل جریان نقدی هزینه‌های پروژه (جریان نقدی خروجی پروژه)

3-3- جریان نقدی ورودی پروژه (Cash In Flow)

• درصدهای عرضه و برنامه فروش به تفکیک کاربری های مختلف پروژه (شامل دوره‌های افزایش قیمت)
• جریان نقدی درآمدهای فروش به تفکیک کاربری‌های مختلف پروژه (مطابق برنامه فروش هر کاربری)
• نظام دریافت اقساط فروش به تفکیک هر کاربری (نظام پرداخت خریدار شامل درصدهای پیش پرداخت، اقساط، تحویل واحد، انتقال مالکیت و ثبت سند)
• کل جریان نقدی درآمدهای پروژه (جریان نقدی ورودی پروژه)

3-4- جریان نقدی خالص پروژه (Net Cash Flow)

جریان نقدی خالص پروژه به همراه جریان نقدی خالص تجمعی، جریان نقدی خالص ارزش فعلی پروژه و جریان نقدی ارزش فعلی خالص تجمعی پروژه

3-5- محاسبه شاخص های اقتصادی پروژه

ارزیابی سودآوری پروژه با استفاده از تکنیک‌های اقتصادمهندسی (Engineering Economy) با استفاده از محاسبه شاخص‌های ذیل:
• ارزش فعلی خالص درآمدهای پروژه
• ارزش فعلی خالص هزینه های پروژه
• ارزش فعلی خالص (NPV) پروژه
• شاخص سودآوری پروژه PI (نسبت منافع به مخارج B/C)
• نرخ بازده داخلی (IRR) سالانه پروژه
• نرخ بازده داخلی تعدیل شده (MIRR) سالانه پروژه
• تجزیه و تحلیل نقطه سربه سر پروژه (Break-Even Analysis)
1- دوره بازگشت سرمایه عادی (NPP) پروژه (ماه)
2- دوره بازگشت سرمایه پویا (DPP) پروژه (ماه)
• مقدار سرمایه اولیه مورد نیاز برای اتمام بدون توقف پروژه

3-6- تجزیه وتحلیل ریسک های اقتصادی پروژه (Economic Risk Analysis)

در این قسمت تاثیر ریسک‌های اقتصادی مختلف بر سودآوری پروژه از طریق آنالیز حساسیت (Sensitivity Analysis) شاخص‌های اقتصادی پروژه نسبت به عوامل مختلف ایجادکننده ریسک منفی اقتصادی برای پروژه، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.
• آنالیز حساسیت شاخص‌های اقتصادی پروژه نسبت به ریسک کاهش قیمت‌های فروش پیش بینی شده کاربری-های مختلف پروژه (ریسک کاهش قیمت فروش)
• آنالیز حساسیت شاخص‌های اقتصادی پروژه نسبت به ریسک افزایش هزینه (پایه) ساخت یک مترمربع بنای ناخالص (ریسک افزایش هزینه ساخت)
• آنالیز حساسیت شاخص‌های اقتصادی پروژه نسبت به ریسک افزایش تورم هزینه‌های ساخت یک مترمربع بنای ناخالص (ریسک افزایش تورم هزینه ساخت)

 

طرح های توجیهی صنایع معدنی

در این قسمت از مقاله طرح های توجیهی صنایع معدنی که توسط مجموعه کاردوک تدوین شده‌اند را منتشر نموده‌ایم. مجموعه کاردوک در حوزه نگارش طرح های توجیهی صنایع معدنی نیز سوابق کاری زیادی داشته است. از جمله این طرح ها می توان به موارد زیر اشاره داشت : 

طرح توجیهی صنایع معدنی
طرح توجیهی سنگبری مرمریت | واحد برش و فراوری سنگ تزیینی ماربلی (مرمریت)

جهت نگارش هر یک از طرح‌های بروز با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن طرح توجیهی به روز مطابق با استانداردهای مالی و بانکی کشور با خروجی کامفار مطابق با استاندارد سازمان UNIDO را تقدیم‌تان نماییم که علاوه بر اخذ تسهیلات بانکی برای دریافت مجوزهای لازم و ارائه به سرمایه گذار یا توجیه ارگان‌های داخلی و خارجی بتوانید از آن بهره ببرید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه و مشاوره طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی صنایع معدنی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنایع معدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چرا مواد اولیه مورد استفاده برای بسته بندی مواد غذایی اهمیت دارد؟ مهم‌ترين هدف در بسته بندی محصولات غذایی افزايش طول عمر و ماندگاری محصول از طريق تنظيم فضای مناسب در داخل بسته با توجه به ويژگی‌های مورد نیاز نگهداری محصول است. لذا برقراری هماهنگی بـين ويژگی‌های مـاده بسته‌بندی و نيازمندی‌های نگهداری کالای غذایی و توجه به شکل بسته و نقش آن در نگهداری و حمل نقل از کارخانه تا سر سفره مصرف کننده اهمیت به سزایی دارد. تعدادی از پرکاربردترین مواد مورد استفاده در بسته‌بندی محصولات غذایی به شرح ذیل می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: مواد اولیه برای بسته بندی

مواد اولیه برای بسته بندی مواد غذایی

به دلیل رعایت بهداشت و سلامت مواد غذایی مواد اولیه مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی از اهمیت به سزایی برخوردارند. در ادامه برخی از پر کاربردترین مواد که مورد تایید استاندارد و بهداشت هستند را شرح می‌دهیم. برای آشنایی با خط تولید بسته بندی مواد غذایی کلیک کنید.

 پلی اتيلن

پلی اتیلن با چگالی کم و زیاد دو پليمر هستند که در گریدهای مناسب با اینکه به لحاظ ساختار فرمول شيميایی یکسان هستند، در تولید ظروف مواد بسته بندی كاربردی مختلفی دارند. پلی اتیلن در دانستیته کم برای تولید انواع فيلم‌های نازک دارای انعطاف و استفاده می‌شود و به دلیل خنثی بودن و عدم واکنش با محصولات غذایی و قابليت دوخت حرارتی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسته‌بندی‌های مرکب و چند لایه نیز می‌توان از فیلم پلی اتیلن در لایه داخلی دارای تماس با محصول غذایی استفاده نمود. فیلم پلی اتیلن به دلیل شفافیت به همراه مواد دیگری همانند آلومینیم بکار می‌رود. در تتراپک انواع آبمیوه و محصولات لبنی فیلم پلی اتیلن در لایه داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی اتیلن دانستیه بالا دارای استحکام زیاد و عدم شفافیت بوده و به همین دلیل در تولید ظروف صنایع غذایی همانند بطری و ظروف محصولات لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت بهبود و خواص آن از ترکیب افزودنی‌های بهبود دهنده‌ای همانند تينانيوم دی اكسايد نیز استفاده می‌شود.

مواد اولیه برای بسته بندی | پلی پروپلين

از پلی پرویلین در گریدهای مختلف استفاده وسیعی می‌شود. از گرید پلی پروپیلن برای تولید انواع درپوش‌های رزوه‌دار بطری و ظروف پلاستیکی دهانه گشاد غذایی، دارویی و بهداشتی استفاده می‌شود و از گرید خطی شده بیورینت آن برای تولید فیلم‌های نازک و شفاف جهت استفاده در بسته بندی انواع پفک، ماكارونی و خشکبار استفاده می‌گردد. از گرید پلی پروییلن خطی پیرلایزدصدفی برای تولید فیلم نازک منعطف و پوشاننده لکه در بسته‌بندی انواع شکلات، ویفر و محصولات پودری صنایع غذایی استفاده می‌شود.   

پلی اتیلن تترافتالات  

این ماده پلی الفین کاربرد وسیعی را در تولید ظروف و بطری حاوی انواع نوشابه، روغن مايع و مایعات غذایی دارد. تکنولوژی شكل‌دهی و تولید بطری  از پت ظروفی را تولید می‌کند که ضمن داشتن استحکام زیاد مکانیکی، کاملا شفاف و سبک و در نتیجه اقتصادی باشند. از اين ماده پليمری به صورت فيلم نازک جهت بسته بندی‌های نیازمند استحکام نیز استفاده می‌گردد.   

مواد اولیه برای بسته بندی | پلی استایرن

پلی استایرن ماده‌ای شفاف و شکننده است و در تولید انواع ظروف يكبار مصرف همانند لیوان و بشقاب استفاده می‌شود. گرید خاصی از پلی استايرن ضربه‌پذير بوده و به همین دلیل برای توليد ظروف ماست، مارمالاد و عسل یک نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرید ديگـری از پلی استایرن حجیم شده به دلیل سبک بودن و خواص ضربه‌پذیری مطلوب در بسته بندی محصولات شکننده همانند تخم مرغ استفاده می‌گردد. این ماده به دلیل دارا بودن خاصیت عایق حرارتی در انتقال غذاهای گرم نیز می‌تواند مناسب باشد. 

نایلون  

نایلون به دلیل قابلیت محافظت از محصولات غذایی در برابر آلودگی‌ها و گرد و غبار به صورت رول، کیسه و برش خورده جهت بسته بندی و حمل انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نايلون در بسته بندی‌های تحت خلا  فرآورده‌های گوشتی همانند سوسيس و كالباس نیز کاربرد دارد.

پلی وینیلیدین کلراید  (PVDC)

اين ماده بهترين نـوع پليمر با ويژگی حفاظتی در مقابل نفـوذ گازها و رطوبـت است. فيلم آن بسيار نازک و قابل انعطاف بوده و بـه همين سبب برای بسته بندی عمده فرآورده‌های گوشتی به کار می‌رود. فيلم پليمری در بسته بندی تحت خلا می‌‌تواند كاملا به سطح محصول بچسبد.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • مشاوره در زمینه تهیه و خرید مواد اولیه
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: مواد اولیه برای بسته بندی



:: برچسب‌ها: مواد اولیه برای بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

منسوجات بی بافت از شبکه تار عنکبوتی به وجود آمده‌اند که بلافاصله بعد از تشکیل و فرم دهی استحکام اولیه محدودی را دارند. بنابراین متناسب با نوع الیاف محصول؛ تکنیک و مکانیسم‌های مختلف پیوند استحکامی و تثبیت برای محصول نیاز است. انتخاب روش تلفیق صفحات پارچه به شدت به ویژگی‌های عملکردی مورد نیاز و همچنین به نوع الیاف مورد استفاده بستگی دارد. در پارچه‌های بدون بافت سه نوع اتصال اصلی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را شرح داده‌ایم. برای آشنایی با تجهیزات و خط تولید پارچه های بی بافت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: منسوجات بی بافت

 

پیوند حرارتی سازگار در الیاف منسوجات بی بافت

در این روش شکل‌دهی صفحات پارچه بدون بافت از خواص ترموپلاستیک برخی الیاف مصنوعی برای ایجاد پیوندهای تحت حرارت کنترل شده استفاده می‌شود. در برخی موارد خود الیاف تارعنکبوتی قابل استفاده است، اما در بیشتر مواقع بر روی الیاف در حال ذوب یا الیاف دو مولفه‌ای پس از مرحله شکل‌گیری لایه‌های پارچه در فرایند پیوند نهایی و تثبیت قرار می‌گیرند که چندین سیستم پیوند حرارتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از روش‌ها پیوند نورد با استفاده از گرما و فشار زیاد از طریق غلطک برای جوش دادن الیاف شبکه تار عنکبوتی الیاف پارچه با سرعت بالا می‌باشد.

پیوند حرارتی از طریق هوا در حالت ذوب کم به کل شبکه تار عتکبوتی پارچه برقرار می‌کند. این امر در یک جریان هوای گرم با دقت کنترل شده صورت می‌گیرد. در این فرایند از پوششی برای اعمال فشار و گرما جهت به دست آوردن محصولاتی با حجم متوسط استفاده می‌شود. پیوند اولتراسونیک الیاف به هم دیگر فن آوری است که در آن مولکول‌های الیاف تحت حرکت با فرکانس بالا ساطع شده از یک سلونوید باعث ایجاد گرمایش داخلی و نرم شدن الیاف و تحرک و تثبیت لابه پیوندی می‌شود:

پیوند حرارتی سازگار در الیاف منسوجات بی بافت

  1. شکل گیری تار عنکبوتی
  2. سیلندر نقش برجسته گرم
  3. رول کن
  4. سیلندر صاف داغ

پیوند مکانیکی  در الیاف منسوجات بی بافت  

در پیوند مکانیکی تقویت صفحات تار عنکبوتی پارچه های نبافته در اثر اصطحکاک بین الیاف در نتیجه درگیر شدن فیزیکی الیاف حاصل می‌شود. دو نوع اصلی اتصال مکانیکی وجود دارد؛

اتصال مکانیک سوزن زدن که در آن  سوزن‌های مخصوص طراحی شده، به داخل صفحات نبافته کشیده می‌شوند تا الیاف را درگیر و گرفتار کنند. شبکه‌های الیافی با خصوصیات مختلف می‌توانند به یکدیگر سوزن زده شوند تا بتوانند درجه دیگری از خواص را برای دستیابی به کاربردهای ویژه به دست آورند. تکنیک سوزنی شدن را می‌توان در اکثر انواع الیاف بلند صفحات مورد استفاده قرار داد، اما به دلیل ماهیت تکنیک این فرایند مناسب لابه پارچه نبافته دارای الیاف کوتاه و بسیار ظریف نیست.

تکنیک اتصال مکانیک درگیری مرطوب الیاف که در آن برای ساخت پارچه بدون بافت معمولاً از شبکه‌های الیافی قلاب‌دار یا مرطوب استفاده می‌شود که با استفاده از نازل‌های پاشش آب پر فشار فیبرها را به هم متصل می‌نماید. تکنیک درگیری مرطوب گاهی اوقات به عنوان اتصال اسپان نیز گفته می‌شود، زیرا از چیدمان جت‌ها می‌توان برای ارائه طیف گسترده‌ای از نقش و جلوه‌های زیبا نیز استفاده کرد. فشار جت آب مورد استفاده تأثیر مستقیمی بر استحکام صفحات وب دارد.

پیوند مکانیکی  در الیاف منسوجات بی بافت  

  1. شکل گیری صفحه تارعنکبوتی از الیاف
  2. برد و صفحه سوزن
  3. تقویت و استحکام پیوند 
  4. سوزنی کردن صفحه
  5. فشرده سازی صفحه الیاف تارعنکبوتی

پیوند شیمیایی در الیاف منسوجات بی بافت

پیوند شیمیایی الیاف پارچه بدون بافت مبتنی بر کاربرد یک مایع پیونددهنده شیمیایی استوار است، در این فرایند از سه گروه از مواد پیوندی شامل پلیمرها و کوپلیمرها آکریلات، کوپلیمرهای استایرن بوتادین و کوپلیمرهای اتیلن وینیل استات استفاده می‌شوند. سیستم‌های اتصال و چسباننده بر پایه آب بیشترین کاربرد را دارند، اما چسبنده‌های پودری، فوم و در بعضی موارد محلول‌های ارگانیگ آلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصال‌دهنده به روش‌های مختلفی قابل استفاده است. می‌توان آن را به طور یکنواخت با آغشته سازی، پوشش یا اسپری کردن یا متناوب مانند پیونددهندگی چاپی اعمال کرد.

پیوند شیمیایی در الیاف منسوجات بی بافت

  1. ورودی از فرمینگ صفحات
  2. رولینگ‌های فشرده سازی
  3. سیستم خشک کردن
  4. رول کن
  5. ظرف مایع پیوند دهنده
  6. غلتک حکاکی شده نقش دار زیر

 

بخش تکمیل چاپ و بهبود پارچه های نبافته

در تولید و تکمیل پارچه‌های بدون بافت فرصت ترکیب مواد اولیه و فناوری‌های مختلف امکان دستیابی و تولید محصولات گسترده ای را فراهم کرده است. این تنوع با طیف وسیعی از عملیات تکمیل و بهبود نهایی بیشتر می‌شود. پس از اتمام تولید پارچه های نبافته می‌توان متناسب با ویژگی‌های خاص و متناسب یا کاربردی مورد نیاز روش‌های تکمیل و بهبود نهایی را که هم می‌تواند مکانیکی باشد همانند کشش، سوراخ کردن، بریدگی و غیره یا شیمیایی همانند تغییر سطحی الیاف پارچه نبافته، تغییر شکاف‌های سطح پارچه، خات لمس و دفع را تغییر داد.

پارچه‌های نبافته را با تکنیک‌های تکمیل می‌توان رسانا، مقاوم در برابر شعله، دافع آب، متخلخل، ضد الکتریسیته ساکن، فیلترتنفس، جاذب مواد و مایعات ساخت. همچنین می‌توان آن‌ها را با مواد دیگر، چاپ، کرک دار، رنگ آمیزی یا روکش کرد. برای شروع تولید و آشنایی بیشتر این محصولات خلاصه طرح توجیهی پارچه های نبافته را مطالعه نمایید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: منسوجات بی بافت



:: برچسب‌ها: منسوجات بی بافت ,
:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی خدماتی (Feasibility Study for Services) یکی از انواع طرح توجیهی و خدمات پیشران رشد و تحول اقتصادی در هر کشوری است. سهم بخش خدمات در تولید ناخالص داخلی ایران در طول سال‌های گذشته روندی پاندولی داشته است، اما معاونت بررسی‌های اقتصادی تهران نشان می‌دهد که تعداد 335 هزار واحد صنفی در استان تهران دارای پروانه کسب بوده‌‏اند که 21 درصد آن‎ها تولیدی، 12 درصد خدمات فنی، 48 درصد توزیعی و 19 درصد خدماتی هستند. در ادامه چندین طرح خدماتی معرفی شده است. 

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی خدماتی

طرح توجیهی خدماتی

بسیاری از سرمایه‌گذران که برای مشاوره و ثبت نام در سامانه بهین یاب با مشاوران کاردوک تماس می‌گیرند، جویای این مطلب هستند که سرمایه خود را در کدام حوزه سرمایه‌گذاری کنند تا علاوه بر سوددهی بتوانند برای رشد اقتصادی کشور نیز مفید باشند. مطالعات و تهیه طرح توجیهی خدماتی فرای این موضوع جهت اطمینان از موفقیت ایده و ورود به بازار تهیه می‌گردد. طرح‌های خدماتی به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی از جمله نرخ سود بالاتر، بهره‌وری بیشتر، دسترسی به نیرو کار ارزان، اشتغال‌زایی بالا، مدت زمان بهره برداری بیشتر از پروژه و … همواره یکی از پیشنهادهای جذاب برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌گردد. همچنین باید اشاره کرد که اکثر طرح‌های توجیهی خدماتی از مدت ساخت بالایی برخوردار هستند.

یک مطالعه امکان سنجی (طرح توجیهی فنی – اقتصادی) همواره بهترین روش برای تعیین اندازگیری ریسک پروژه محسوب می‌گردد. ایجاد یک مطالعه مستند و کامل نیاز به مجموعه‌ای از مهارت‌ها همچون دانش اقتصادی مهندسی، بازارسنجی، اندازه‌گیری کشش بازار و دانش خاص از وضعیت جامعه را دارد. در طرح‌توجیهی خدماتی همانند طرح توجیهی صنعتی تمامی عوامل درونی و برونی تاثیرگذار بر روی سودآوری طرح مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند.

باید بدانید که میزان درآمد طرح های خدماتی ناشی از ارائه یک خدمت خاص است نه فروش یک محصول، به همین دلیل مطالعات طرح توجیهی خدماتی با سایر طرح‌های توجیهی متفاوت است.

 

انواع مختلف طرح های توجیهی خدماتی

طرح‌توجیهی خدماتی به بررسی جامع و دقیق یک خدمت که قرار است توسط یک سرمایه گذار یا کارآفرین ارائه شود می‌پردازید. طرح‌توجیهی خدماتی طیف وسیعی از خدمات را در برمی‌گیرد؛ خدمات صنعتی، آموزشی، گردشگری، رفاهی و… . به طور کلی طرح‌های خدماتی شامل سه بخش می‌شوند که عبارتند از :

  • طرح توجیهی خدماتی
  • طرح توجیهی توزیع و پخش
  • طرح توجیهی فنی

 

بخش های مختلف طرح توجیهی خدماتی

یکی طرح‌توجیهی خدماتی از اجزای مختلفی مثل ارزیابی وضعیت بازار، بررسی مشخصات فنی طرح و برآورد مالی و اقتصادی پروژه و یا ایده سرمایه‌گذاری تشکیل شده است. هر یک از این اجزاء زیر نظر مشاورین و متخصصین موضوع ک ذی‌نفع پروژه نیستند انجام می‌شود تا در نهایت به این نتیجه برسیم که آیا این پروژه خدماتی از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر است یا خیر؟ در ادامه به توضیح اجمالی هر یک از این بخش‌ها می‌پردازیم:

معرفی محصول در طرح‌توجیهی خدماتی

در بخش شرح محصول در طرح‌توجیهی خدماتی به چگونگی فرایند ارائه خدمات پرداخته می‌شود. بنا به ماهیت طرح میزان و کیفیت و درجه بندی خدمت ارائه شونده در خروجی کار تاثیر مستقیم دارد و کار محصول در آغاز با شروع فعالیت اقتصادی همراه است.

بررسی بازار طرح توجیهی خدماتی

بررسی بازار طرح‌توجیهی خدماتی به بررسی دقیق مکان اجرای پروژه می‌پردازد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح‌توجیهی خدماتی محلی است که قرار است خدمات در آنجا ارائه گردد. در طرح‌های خدماتی بازار در مقیاس مکانی بررسی می‌شود که ابتدا در محدوده جغرافیایی شروع خدمت است سپس در سطح کلان‌تر در استان، کشور و حتی جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که باز هم بسته به نوع خدمت بررسی بازار طرح‌توجیهی خدماتی متفاوت می‌باشد. 

تحلیل بازار طرح‌های توجیهی خدماتی شامل چالش‌های خود است که از همین رو متناسب با نوع پروژه و خدمت بسیار متفاوت از یکدیگر می‌باشد.

بررسی فنی طرح توجیهی خدماتی

در بخش فنی طرح‌توجیهی خدماتی به بررسی چگونگی ارائه خدمت پرداخته می‌شود. طرح‌های خدماتی برخلاف طرح‌های صنعتی شامل خط تولید و فرایند تولید نمی‌باشند و در واقع بخش فنی مربوط به تخصص مجریان خدمت در حوزه کاری خدمتی که ارائه می‌دهند می‌باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که کنترل کیفیت در محصول در مطالعات امکان سنجی طرح‌های توجیهی خدماتی معیار کیفی است و به طور دقیق نمی توان با شاخص های عددی به نتیجه رسید و با توجه به نوع کیفیت و ارائه خدمات و امکانات مجموعه درجه‌بندی می‌شوند. ظرفیت سنجی نیز در طرح توجیهی خدماتی با توجه به نوع خدمت محاسبه می گردد.

بررسی مالی طرح‌توجیهی خدماتی

در طرح های خدماتی میزان سرمایه‌گذاری بسیار متفاوت است و برخلاف طرح‌های صنعتی که حداقل‌هایی برای میزان سرمایه گذاری وجود دارد، در طرح‌های خدماتی اینگونه نیست.

با بررسی مالی در طرح توجیهی خدماتی می‌توان به راحتی میزان سودآوری پروژه، هزینه‌ها، میزان سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز برای پروژه را محاسبه و برآورد نمود. اما به طور کلی می‌توان گفت که خدماتی درصد ریسک پذیری کمتری نسبت به طرح صنعتی دارند. اصلی‌ترین شاخص تاثیرگذار در موفقیت طرح‌های خدماتی تسلط مجری بروی پروژه می‌باشد.

 

چگونه برای کسب و کار خود طرح توجیهی خدماتی تهیه کنیم ؟

تدوین و نوشتن طرح توجیهی باید توسط مشاوران مالی سرمایه گذاری تهیه شود. مراجعان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌ها جهت تهیه طرح توجیهی اقدام نمایند. 

شما می‌توانید از خدمات تدوین و نگارش طرح توجیهی مشاوران با تجربه کاردوک نیز بهره‌مند شوید. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح توجیهی خدماتی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی خدماتی ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی خدماتی (Feasibility Study for Services) یکی از انواع طرح توجیهی و خدمات پیشران رشد و تحول اقتصادی در هر کشوری است. سهم بخش خدمات در تولید ناخالص داخلی ایران در طول سال‌های گذشته روندی پاندولی داشته است، اما معاونت بررسی‌های اقتصادی تهران نشان می‌دهد که تعداد 335 هزار واحد صنفی در استان تهران دارای پروانه کسب بوده‌‏اند که 21 درصد آن‎ها تولیدی، 12 درصد خدمات فنی، 48 درصد توزیعی و 19 درصد خدماتی هستند. در ادامه چندین طرح خدماتی معرفی شده است. 

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی خدماتی

طرح توجیهی خدماتی

بسیاری از سرمایه‌گذران که برای مشاوره و ثبت نام در سامانه بهین یاب با مشاوران کاردوک تماس می‌گیرند، جویای این مطلب هستند که سرمایه خود را در کدام حوزه سرمایه‌گذاری کنند تا علاوه بر سوددهی بتوانند برای رشد اقتصادی کشور نیز مفید باشند. مطالعات و تهیه طرح توجیهی خدماتی فرای این موضوع جهت اطمینان از موفقیت ایده و ورود به بازار تهیه می‌گردد. طرح‌های خدماتی به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی از جمله نرخ سود بالاتر، بهره‌وری بیشتر، دسترسی به نیرو کار ارزان، اشتغال‌زایی بالا، مدت زمان بهره برداری بیشتر از پروژه و … همواره یکی از پیشنهادهای جذاب برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌گردد. همچنین باید اشاره کرد که اکثر طرح‌های توجیهی خدماتی از مدت ساخت بالایی برخوردار هستند.

یک مطالعه امکان سنجی (طرح توجیهی فنی – اقتصادی) همواره بهترین روش برای تعیین اندازگیری ریسک پروژه محسوب می‌گردد. ایجاد یک مطالعه مستند و کامل نیاز به مجموعه‌ای از مهارت‌ها همچون دانش اقتصادی مهندسی، بازارسنجی، اندازه‌گیری کشش بازار و دانش خاص از وضعیت جامعه را دارد. در طرح‌توجیهی خدماتی همانند طرح توجیهی صنعتی تمامی عوامل درونی و برونی تاثیرگذار بر روی سودآوری طرح مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند.

باید بدانید که میزان درآمد طرح های خدماتی ناشی از ارائه یک خدمت خاص است نه فروش یک محصول، به همین دلیل مطالعات طرح توجیهی خدماتی با سایر طرح‌های توجیهی متفاوت است.

 

انواع مختلف طرح های توجیهی خدماتی

طرح‌توجیهی خدماتی به بررسی جامع و دقیق یک خدمت که قرار است توسط یک سرمایه گذار یا کارآفرین ارائه شود می‌پردازید. طرح‌توجیهی خدماتی طیف وسیعی از خدمات را در برمی‌گیرد؛ خدمات صنعتی، آموزشی، گردشگری، رفاهی و… . به طور کلی طرح‌های خدماتی شامل سه بخش می‌شوند که عبارتند از :

  • طرح توجیهی خدماتی
  • طرح توجیهی توزیع و پخش
  • طرح توجیهی فنی

 

بخش های مختلف طرح توجیهی خدماتی

یکی طرح‌توجیهی خدماتی از اجزای مختلفی مثل ارزیابی وضعیت بازار، بررسی مشخصات فنی طرح و برآورد مالی و اقتصادی پروژه و یا ایده سرمایه‌گذاری تشکیل شده است. هر یک از این اجزاء زیر نظر مشاورین و متخصصین موضوع ک ذی‌نفع پروژه نیستند انجام می‌شود تا در نهایت به این نتیجه برسیم که آیا این پروژه خدماتی از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر است یا خیر؟ در ادامه به توضیح اجمالی هر یک از این بخش‌ها می‌پردازیم:

معرفی محصول در طرح‌توجیهی خدماتی

در بخش شرح محصول در طرح‌توجیهی خدماتی به چگونگی فرایند ارائه خدمات پرداخته می‌شود. بنا به ماهیت طرح میزان و کیفیت و درجه بندی خدمت ارائه شونده در خروجی کار تاثیر مستقیم دارد و کار محصول در آغاز با شروع فعالیت اقتصادی همراه است.

بررسی بازار طرح توجیهی خدماتی

بررسی بازار طرح‌توجیهی خدماتی به بررسی دقیق مکان اجرای پروژه می‌پردازد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح‌توجیهی خدماتی محلی است که قرار است خدمات در آنجا ارائه گردد. در طرح‌های خدماتی بازار در مقیاس مکانی بررسی می‌شود که ابتدا در محدوده جغرافیایی شروع خدمت است سپس در سطح کلان‌تر در استان، کشور و حتی جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که باز هم بسته به نوع خدمت بررسی بازار طرح‌توجیهی خدماتی متفاوت می‌باشد. 

تحلیل بازار طرح‌های توجیهی خدماتی شامل چالش‌های خود است که از همین رو متناسب با نوع پروژه و خدمت بسیار متفاوت از یکدیگر می‌باشد.

بررسی فنی طرح توجیهی خدماتی

در بخش فنی طرح‌توجیهی خدماتی به بررسی چگونگی ارائه خدمت پرداخته می‌شود. طرح‌های خدماتی برخلاف طرح‌های صنعتی شامل خط تولید و فرایند تولید نمی‌باشند و در واقع بخش فنی مربوط به تخصص مجریان خدمت در حوزه کاری خدمتی که ارائه می‌دهند می‌باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که کنترل کیفیت در محصول در مطالعات امکان سنجی طرح‌های توجیهی خدماتی معیار کیفی است و به طور دقیق نمی توان با شاخص های عددی به نتیجه رسید و با توجه به نوع کیفیت و ارائه خدمات و امکانات مجموعه درجه‌بندی می‌شوند. ظرفیت سنجی نیز در طرح توجیهی خدماتی با توجه به نوع خدمت محاسبه می گردد.

بررسی مالی طرح‌توجیهی خدماتی

در طرح های خدماتی میزان سرمایه‌گذاری بسیار متفاوت است و برخلاف طرح‌های صنعتی که حداقل‌هایی برای میزان سرمایه گذاری وجود دارد، در طرح‌های خدماتی اینگونه نیست.

با بررسی مالی در طرح توجیهی خدماتی می‌توان به راحتی میزان سودآوری پروژه، هزینه‌ها، میزان سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز برای پروژه را محاسبه و برآورد نمود. اما به طور کلی می‌توان گفت که خدماتی درصد ریسک پذیری کمتری نسبت به طرح صنعتی دارند. اصلی‌ترین شاخص تاثیرگذار در موفقیت طرح‌های خدماتی تسلط مجری بروی پروژه می‌باشد.

 

چگونه برای کسب و کار خود طرح توجیهی خدماتی تهیه کنیم ؟

تدوین و نوشتن طرح توجیهی باید توسط مشاوران مالی سرمایه گذاری تهیه شود. مراجعان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌ها جهت تهیه طرح توجیهی اقدام نمایند. 

شما می‌توانید از خدمات تدوین و نگارش طرح توجیهی مشاوران با تجربه کاردوک نیز بهره‌مند شوید. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع: طرح توجیهی خدماتی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی خدماتی ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

دستگاه بسته بندی مواد غذایی به دلیل فراهم کردن ویژگی‌های مهم و مورد نیاز در بسته‌بندی محصولات غذایی، بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرند. قابلیت جابجایی آسان، سبک بودن، شکل پذیری، تسهیل‌کننده مصرف، افزایش زمان ماندگاری و حفظ بهداشت غذا موجب افزایش محبوبیت انواع مختلف بسته بندی‌ها شده است. این ماشین آلات قادرند طیف گسترده‌ای از مواد غذایی را همانند تنقلات، محصولات گوشت و مرغ، آب نبات، شکلات، سس، میوه و سبزیجات فرآوری شده، انواع پودر و دانه‌های غذایی و محصولات لبنی در اندازه و شکل‌های متفاوت بسته‌بندی نمایند. این امر باعث تشویق تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات بسته‌بندی به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های نو برای پاسخگویی به افزایش تقاضا بسته‌بندی مناسب مواد غذایی شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : خط تولید بسته بندی مواد غذایی

دستگاه بسته بندی مواد غذایی | پیش‌بینی خرید و فروش

براساس پیش‌بینی سایت ResearchAndMarkets بازار ماشین آلات بسته‌بندی مواد غذایی طی سال‌های 2020-2024 با افزایش فروش به میزان 4.05 میلیارد دلار همراه با رشد سالیانه چهاردرصد روبرو خواهد شد. افزایش تقاضا به سمت خرید ماشین آلات بسته‌بندی هوشمند و استفاده از مواد نازک بسته‌بندی گرایش پیدا خواهد داشت.

در نتیجه دستگاه‌های بسته‌بندی نوآورانه تقاضای بالایی خواهند داشت. این ماشین آلات  قادرند مواد غذایی مایع در غلظت‌های مختلف، انواع خمیر، پودر، دانه و قطعات غذایی را بسته‌بندی نمایند.

ظروف و پوشش‌های بسته‌بندی می‌تواند شیشه، پلاستیک، مواد مرکب کامپوزیتی، کاغذ، فویل و فلز باشد. شیوه‌های بسته‌بندی نیز می‌تواند به صورت پیچشی، پرسی، پمپی، چین‌دار و یا سیل و آب‌بندی باشد.

انواع ماشین بسته بندی صنایع غذایی

ماشین آلات بسته بندی می‌تواند بر اساس نیاز اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، سیستم‌های بسته‌بندی نمونه تولید شده، سیستم مونوبلاک با امکان هم‌زمان پر کردن و بسته‌بندی روی یک دستگاه و یا خطوط کامل تولید باشند.

امکانات دستگاه های بسته بندی مواد غذایی

در این دستگاه‌ها فرایندهای تغذیه مواد غذایی تغذیه ظرف و پوشش، پالت بازکنی، شستشو، تخلیه، تمیز و خشک کردن، توزین، پرکن بر اساس دوز و غلظت مواد غذایی، دربندی، برچسب گذاری و هندلینگ انتهای خط برای شیرینگ پک و بسته‌بندی تجمعی می‌تواند انجام شود. بخش‌هایی از این فرایندها همانند پرکن می‌تواند تحت خلاء و به همراه تخلیه هوا و عاری از گرد و غبار صورت پذیرد و یا دربندی با استفاده از تکنیک‌های مختلفی همانند پیچ کردن، فشار دادن، جهت‌گیری موقعیت، چین دادن، آب‌بندی (القایی، التراسونیک، حرارتی) و یا سرعت و گشتاور قابل تنظیم صورت پذیرد.

برای آشنایی بیشتر نمونه‌هایی از ماشین آلات مختلف بسته بندی صنایع غذایی با اشاره به ظرفیت عملکردی به شرح ذیل معرفی می‌گردد.

مشخصات 8 دستگاه بسته بندی مواد غذایی

1- دستگاه پرکن وزنی ویژه بسته‌بندی محصولات غذایی پودری و دانه‌ای و دانه‌های زبر

مشخصات:

ظرفیت : تا 150 ظرف در دقیقه

میزان بارگیری : تا 30000میلی لیتر

زمان تغییر تنظیم برای  فرمت محصول جدید: 5 دقیقه 

دستگاه پرکن وزنی ویژه بسته‌بندی محصولات غذایی پودری و دانه‌ای و دانه‌های زبر

 

 2-دستگاه پرکن سرمته‌ای ویژه بسته بندی محصولات غذایی پودری و دانه‌ای  

مشخصات:

بارگیری : یک دهم تا دوبست گرم

زمان تغییر تنظیم برای  فرمت محصول جدید: 5 دقیقه

بیس وایعاد صفحه: 90*60*6/1(میلیمتر)

دستگاه پرکن سرمته‌ای ویژه بسته بندی محصولات غذایی پودری و دانه‌ای  

3- دستگاه دربندی روتوکاپ برای انواع کاربری‌ها

مشخصات:

خروجی: 120 ظرف در دقیقه

زمان تغییر تنظیم برای  فرمت محصول جدید: 5 دقیقه 

بیس وابعاد صفحه: 24*3/2*7/1(میلیمتر)

دستگاه دربندی روتوکاپ برای انواع کاربری‌ها

 

4- دستگاه تخلیه، تزریق گاز و دوخت ویژه بسته‌بندی محصولات غذایی پودری

مشخصات:

خروجی: تا 250 ظرف در دقیقه

مقدار اکسیژن باقیمانده : کمتر از نیم درصد

زمان تغییر تنظیم برای  فرمت محصول جدید: 60 دقیقه 

دستگاه تخلیه، تزریق گاز و دوخت ویژه بسته‌بندی محصولات غذایی پودری

 

5- دستگاه پر کردن و بسته بند انواع کپسول یا پد

مشخصات:

خروجی: تا 1500 قطعه در دقیقه

ایعاد بسته : 20 تا 67 میلیمتر

بارگیری: 1 تا 18 گرم   

دستگاه پر کردن و بسته بند انواع کپسول یا پد

 

 

6 -دستگاه پر کردن و بسته‌بندی محصولات مایع، خمیر و پودر

مشخصات:

خروجی: تا 1500 قطعه در دقیقه

بارگیری: 25 تا 10000 گرم  

زمان تغییر تنظیم برای  فرمت محصول جدید: 30 دقیقه 

دستگاه پر کردن و بسته‌بندی محصولات مایع، خمیر و پودر

 

 

7- دستگاه پرکردن و بسته‌بندی محصولات پودری، دانه‌ای و قطعه‌ای

مشخصات:

خروجی: تا 150 قطعه در دقیقه

قطر ظرف: 50 تا 99  میلیمتر  

ارتفاع ظرف: 60 تا 250  میلیمتر  

دستگاه پرکردن و بسته‌بندی محصولات پودری، دانه‌ای و قطعه‌ای

 

 

8- دستگاه پر کردن و بسته‌بندی فرایندی محصولات فراوری شده در قوطی یا ظروف

مشخصات:

خروجی: تا 150 قطعه در دقیقه

قطر ظرف: 40 تا 165  میلیمتر  

ارتفاع ظرف: 40 تا 250  میلیمتر  

دستگاه پر کردن و بسته‌بندی فرایندی محصولات فراوری شده در قوطی یا ظروف

 

 

کدام صنایع غذایی را می توان بسته بندی کرد؟

با توجه به نیاز روز افزون بازار، باید گفت تقریبا تمام مایحتاج غذایی را از طریق بسته بندی می‌توان به دست مصرف کننده رساند. از این طریق کالاهای صادراتی نیز با ارزش افزوده بیشتری از کشور خارج می‌شوند. طرح توجیهی بسته بندی برخی محصولات به شرح زیر می‌باشد.

طرح بسته بندی ادویه جات

طرح بسته بندی مربا و مارمالاد

طرح بسته بندی کشمش

طرح بسته بندی لواشک

طرح بسته بندی حبوبات

طرح بسته بندی آجیل و خشکبار

طرح بسته بندی عسل

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح
  • مشاوره در زمینه تهیه و خرید مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

 

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع : خط تولید بسته بندی مواد غذایی



:: برچسب‌ها: خط تولید بسته بندی مواد غذایی ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

صنعت “Industry” که از واژه لاتین “Industrial” گرفته شده به معنای بازرگانی یا به طور کلی ساختن و ساخت است. صنعت زمینه‌ای جذاب برای بسیاری از سرمایه گذران می‌باشد؛ از جمله ملزومات اولیه ضروری برای یک واحد صنعتی می‌توان به آگاهی از مشخصات سرمایه گذاری، توجیه پذیری، بازار محصول و … اشاره داشت. تهیه بخش توجیهی فنی، مالی و اقتصادی از هر طرح صنعتی در این مرحله قطعا کمک شایانی به ایجاد واحد سودآور خواهد نمود. در ادامه به طرح های که زیر مجموعه طرح های توجیهی صنعتی هستند اشاره کرده‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی صنعتی

در طرح های توجیهی صنعتی مواردی باید مد نظر قرار گیرد که در سایر طرح های توجیهی از اهمیت کمتری برخوردار است؛ مسائلی همچون ظرفیت سنجی و مکان یابی در یک طرح صنعتی اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. از لحاظ دیگر تامین کننندگان و بازار های هدف در قیمت تمام شده و رقابت پذیری یک محصول واحد صنعتی از اهمیت شایانی برخوردار است و عملا می تواند پیروزی یا شکست یک طرح صنعتی  را مشخص کند. مطالعات امکان سنجی و بررسی بازار آینده یک محصول صنعتی، بررسی وضعیت واردات و صادرات محصول و مصرف داخلی آن مبنی بر آمار مستند از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

زمینه های طرح های توجیهی صنعتی

با توجه به وسعت زیاد طرح های توجیهی می توان از جمله مهمترین زمینه های طرح های توجیهی صنعتی به موارد زیر اشاره داشت : 

  • طرح توجیهی تولید لوازم الکترونیکی
  • طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی
  • طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک
  • طرح توجیهی صنایع فلزی
  • طرح توجیهی خودروسازی و نیروی محرکه
  • طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی
  • طرح توجیهی صنایع چوبی و سلولزی
  • طرح توجیهی صنایع معدنی
  • طرح توجیهی صنایع ساختمانی

 

نمونه های طرح توجیهی صنعتی 

در ادامه تعدادی از طرح های توجیهی صنعتی در زمینه های مختلف آورده شده است :

نمونه طرح توجیهی تولید لوازم الکترونیکی

طرح توجیهی تولید لوازم الکترونیکی
طرح توجیهی تولید تلویزیون | طرح تولید انواع تلویزیون LED، سه بعدی، OLED
طرح توجیهی تولید انواع لامپ و چراغ ال ای دی (LED)

برای دیدن سایر طرح توجیهی تولید لوازم الکتریکی کلیک کنید.

 

نمونه طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی

طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی
طرح توجیهی نان صنعتی | خلاصه طرح تولید نان صنعتی از آرد کامل
طرح توجیهی رب گوجه فرنگی | طرح تولید رب و سس گوجه فرنگی

برای دیدن سایر طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.

 

نمونه طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک

طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک
طرح توجیهی پارچه کشباف | خلاصه طرح توجیهی تولید انواع البسه کشباف
طرح تولید لباس های زیر | خلاصه طرح تولید انواع لباس‌های زیر و راحتی مردانه، زنانه و بچه‌گانه

برای دیدن سایر طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک کلیک کنید.

 

نمونه طرح توجیهی خودروسازی و نیروی محرکه

طرح توجیهی خودروسازی و نیروی محرکه
طرح تولید لنت ترمز | برای تولید لنت ترمز چه دستگاه‌ها و اطلاعاتی نیاز است؟
طرح تولید شمع خودرو | مراحل، مواد اولیه و سرمایه مورد نیاز برای تولید شمع خودرو

برای دیدن سایر طرح توجیهی صنایع خودروسازی و نیروی محرکه کلیک کنید.

 

نمونه طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی

طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی
طرح توجیهی الکل طبی | خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید اتانول
طرح تولید آنژیوکت | طرح توجیهی تولید تجهیزات پزشکی آنژیوکت

برای دیدن سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی کلیک کنید.

 

نمونه طرح توجیهی صنایع معدنی

طرح توجیهی صنایع معدنی
طرح توجیهی سنگبری مرمریت | واحد برش و فراوری سنگ تزیینی ماربلی (مرمریت)

برای دیدن سایر طرح توجیهی صنایع معدنی کلیک کنید.

 

نمونه طرح توجیهی صنایع ساختمانی

طرح توجیهی صنایع ساختمانی
طرح تولید اتصالات پی وی سی | نمونه و خلاصه طرح توجیهی انواع اتصالات PVC
طرح توجیهی تولید کاشی سرامیکی | طرح تولید کاشی های لعاب دار سرامیکی

برای دیدن سایر طرح توجیهی صنایع ساختمانی کلیک کنید.

 

طرح توجیهی صنعتی | خدمات قابل ارایه  کاردوک

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • راه اندازی و اجرای پروژه های صنعتی و خدماتی
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی صنعتی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تولید پارچه های بی بافت پیوندی نیاز به تکنولوژی بالا دارند. این پارچه ها از الیاف مختلف ساخته می‌شوند. با دستگاه‌های نساجی الياف منسوجات بدون بافت مستقيما به روش‌های مختلف تبدیل به پارچه شده و هیج عملیات بافندگی برای تولید نیاز ندارند. برای اتصال الیاف فرآیندهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا لایه تولید شده تثبیت شود. منسوجات نبافته بر اساس کاربردهای مورد نیاز طراحی و تولید می‌شوند. این محصولات از منسوجات نبافته نازک و سبک وزن تا غیربافته‌های ضخیم و بادوام، برای  کاربردهای مختلف تولید می‌شوند. در ادامه تولید منسوجات نبافته به روش ‌های مختلف را شرح داده‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : خط تولید پارچه های بی بافت

تولید پارچه های بی بافت | برای چه مصارفی تولید می‌شود؟

برنامه‌ریزی و مهندسی ویژگی‌های خاص آن‌ها از طریق انتخاب مواد اولیه و تکنولوژی‌های شکل‌گیری، تولید، پیوندهای تثبیتی الیاف و پارچه و همچنین عملیات تکمیلی همانند چاپ، برجسته‌سازی و لمینیت امکان ارائه محصولات متنوع با کارایی بالا را فراهم می‌آورد.

به گونه‎ای که نقش منسوجات بدون بافت را در بسیاری از نیازهای روزمره زندگی همانند تولید ماسک، پارچه‌های مورد استفاده در البسه بک‌بار مصرف بیمارستانی، پوشک، دستمال‌های مختلف، چسب پزشکی، آستری لباس، البسه عایق، لباس حفاظتی محیط کار صنعتی، پوشش‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی، دستمال سفره، فیلترهای هوا و سوخت انواع خودرو و ماشین آلات صنعتی و بسیاری از کاربردهای دیگر می‌توان مشاهده کرد.

 

فرایند و تکنولوژهای  تولید پارچه  های بدون نبافته

تولید منسوجات بدون بافت جهت تبدیل منسوجات به طیف گسترده‌ای از محصولات کاربردی در سه مرحله اصلی صورت می‌گیرد؛ فناوری‌های مدرن امکان همپوشانی برخی مراحل را در فرایند تولید فراهم می‌کند و در برخی موارد هر سه مرحله می‌توانند هم‌زمان به صورت پیوسته انجام شوند. در ادامه 6 روش تولید پارچه های بی بافت را شرح داده‌ایم. برای سفارش طرح توجیهی پارچه نبافته کلیک کنید.

1- تولید الیاف و فرم گیری صفحات تار عنکبوتی

  • ایحاد پیوند مابین الیاف تار عنکبوتی
  • فرایند تثبیت و نکمیل نهایی صفحات
  • فرایند تولید پارچه بدون بافت به روش خشک  

ساخت منسوجات نبافته با چیدن الیاف بر روی یک صفحه به صورت وب آغاز می‌شود. فیلامنت‌ها و الیاف اصلی رشته‌های اکسترود شده ناشی از تغییر شکل گرانول‌های پلیمری مذاب می‌باشند. تصاویر برخی از روش‌های استفاده شده برای فرم‌دهی پارچه‌های بدون بافت به شرح ذیل است.

خط-تولید-پارچه-های-بی-بافت

 

1-  عدل بازکن

2- مجرای تغدیه

3-رول جمع کن

4- خشک کن

5 – ظرف مایع تثبیت کننده پیوند 

6- آغشته سازی

7- کاردینگ و فرم دهی

8- کانوایر انتقال صفحه الیاف از تغدیه کننده و اوپنر به بلندینگ

9- عدل الیاف آماده 

2- تولید پارچه های بی بافت از الیاف کوتاه  با استفاده از هوا 

تولید پارچه با تکنیک کاردینگ یک فرآیند مکانیکی است که فرایند آن از عدل الیاف آماده شروع می‌شود. این الیاف ابتدا باز، مخلوط و توسط سیستم پنوماتیک و فشار هوا به شکل تار عنکبوتی به کاردینگ منتقل می‌شوند. در دستگاه کارتینگ که دارای استوانه‌های دوار یا یک سری از حلقه‌های پوشش داده شده با نوارهای باریک دندانه‌دار است؛ یک شبکه تار عنکبوتی الیاف وارد می‌شوند.

پیکربندی دقیق صفحات پارچه فرم‌دهی شده در اینجا به نوع الیاف و وزن پایه‌ای الیاف که تولید می‌شود، بستگی دارد. صفحات وب را می‌توان به صورت موازی از الیاف هم راستا شده  که در جهت دستگاه قرار می‌گیرند و یا به صورت تصادفی و راندوم هدایت شده‎اند، ساخت. به گونه‌ای که در شبکه‌های موازی الیاف موجود در لایه و ورق تار عنکبوتی، استحکام کششی خوب، کشیدگی کم و تحمل پارگی در جهت  مسبر حرکت و عمود بر دستگاه ایجاد شوند. پارامترهای کنترلی دستگاه و ویژگی الیاف ترکیبی می‌توانند متنوع باشند و در نتیجه طیف گسترده‌ای از پارچه‌ها با خواص مختلف را تولید نماید.

فرایند-تولید-پارچه-های-بی-بافت

  1. تغذیه الیاف کوتاه
  2. آسیاب چکش الیاف
  3. فرمینگ هد
  4. خروجی هوا
  5. صفحات تار عنکبوبی
  6. فشرده سازی
  7. کانوایر سیم مش متحرک
  8. برای پیوند بیشتر
  9. الیاف + هوا در
  10. الیاف حرارتی

3- تولید پارچه های بی بافت از الیاف کوتاه  به روش مرطوب

خیساندن الیاف مانند ساخت کاغذ است. تفاوت آن‌ها در میزان الیاف مصنوعی موجود در یک پارچه بدون بافت است. دوغاب رقیق آب و الیاف روی نوار نقاله سیمی متحرک قرار می‌گیرند، جایی که آب تخلیه می‌‍شود و الیاف به صورت شبکه تار عنکبوتی ایجاد می‌شوند تا با فشردگی بین غلطک‌ها آبگیری و خشک شدن بهم اتصال یافته و در تمامی جهت‌های صفحه مستحکم شوند. با این روش طیف گسترده‌ای از الیاف طبیعی، معدنی و مصنوعی با طول‌های مختلف قابلیت تولید دارند.

تکنولوژی-تولید-پارچه-های-بی-بافت

  1. الیاف بلند
  2. آب
  3. فیبر و آب (دوغاب)
  4. شکل گیری صفحات وب
  5. آغشته به بند
  6. خشک كردن
  7. اتمام و رولینگ پارچه
  8. دفع بیش از حد آب
  9. خمیر چوب مخصوص کاغذ سازی

4- تولید پارچه های بی بافت اسپان به  روش اکسترودینگ

ذوب تابی یک اصطلاح عمومی است که در تولید پارچه بدون بافت تار عنکبوتی تولید شده به طور مستقیم از پلیمرهای گرمانرم را توصیف می‌کند. این اصطلاح شامل دو فرآیند اسپان باند و ملت بلون است که اغلب به صورت ترکیبی اجرا می‌شوند. در این فرایند ابتدا گرانول‌های پلیمری همانند پلی پروپیلن سیستم اکسترودینگ و قالب‎های آن با استفاده از مکانیزیم ذوب هوادهی در قالب به رشته‌ها و فیلامنت‌های پلیمری تبدیل می‌شوند.

این  رشته‌های پیوسته قبل از این که روی نوار نقاله قرار گیرند، کشیده و جهت دهی می‌شوند. سپس توسط کانوایر افقی به سیستم تثبیت و گالندرینگ صفحات وب رفته و پس از اتمام فرایند به صورت رول در می‌آیند.

در نهایت یک پارچه وب یکنواخت رول شده ساخته می‌شود. استحکام پارچه بی بافت تولید شده با فرآیند اسپان باند را می‌توان با کاردینگ مقایسه کرد. در اسپان باند تقویت و افزابش استحکام به دلیل ضعیف شدن رشته‌ها، باعث تقویت بافت با مقاومت بیشتر در مقایسه با کارتینگ می‌شود. نکته منفی این است که انتخاب مواد اولیه در فرایند اسپان باند به دلیل عبور هوا در زمان شکل‌گیری فیلامنت‌ها و وجود مولفه‌های خواص الیاف پلیمر دو جزیی محدودتر است.  

تولید-پارچه-های-بی-بافت

  1. تغذیه گرانول پلیمری
  2. پلیمر مذاب
  3. شکل دهی با قالب اکسترودر
  4. میکرو کنترلر رشته (خنک کننده و کشش)
  5. هوا دهی
  6. اتصال کلندری
  7. تخلیه و انتقال
  8. پراکنش الیاف
  9. اکسترودر

5- تولید پارچه های بدون بافت ملت بلون به  روش اکسترودینگ

ملت بلون مانند سپان باند با اکسترود کردن یک پلیمر دارای ویسکوزیته کم شروع می‌شود. اما به جای  خوابانیدن رشته‌ها هنگام ترک اسپینر، رشته‌ها با جریان هوای گرم  در حالی که هنوز تا حدی در حالت ذوب هستند، نازک و بریده می‌شوند. این امر باعث می‌شود رشته‌های بسیار نازک‌تر و دارای مقاومت کششی کمتری باشند. رشته‌های باریک نازک شده برای تشکیل پارچه بر روی یک نوار نقاله به صورت تار عنکبوتی قرار گرفته و پس از ورود به بخش تثبیت و تکمیل شکل گرفته و مستحکم می‌شوند.

6- تکنیک های نوین تولید پارچه های بدون بافت

فرایند تولید الیاف ملت بلون منجر به تولید رشته‌هایی با حداقل قطر 1 میکرون می‌شود. بیش از یک دهه تحولات در تولید انواع پارچه‌های بدون بافت از الیاف نازک‎ترا فزایش راندمان پیشرفت تولید را به همراه داشته است. فناوری‌های جدید موجود در بازار تولید این محصولات عبارتند از:

ذوب زیزی میکرونی، بافت سانتریفوژی، ریسندگی محلول و الکتروبافی اگر چه بهره‌وری این روش‌ها در مقایسه با ذوب اسپان بافت کم است، اما  خواص بی‌نظیری را می‌توانند به یک پارچه نبافته اضافه نمایند.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : خط تولید پارچه های بی بافت



:: برچسب‌ها: خط تولید پارچه های بی بافت ,
:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

کابل فشار قوی یا ولتاژ بالا با استفاده از تکنولوژی خاصی، امکان انتقال انرژی الکتریکی در ولتاژهای بالا را فراهم می‌کنند. دانش به کار رفته در این کابل ها، موجب مهار میدان الکتریکی حاصل از ولتاژ قوی می‌شوند. بنابراین عدم تولید این محصول بر اساس استانداردها می‌تواند موجب آسیب به مصرف کننده شود. برای اطلاع از استانداردهای کابل های فشار قوی کلیک کنید. در ادامه نیز جهت آشنایی با روند تولید کابل های ولتاژ بالا با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : کابل فشار قوی

کابل های فشار قوی (Extra High Voltage XLPE)

کابل ولتاژ بالا از جنس آلومینیوم یا مس هستند که با پلی اتیلن متقاطع فوق العاده تمیز عایق‌بندی شده‌اند. سپس این مجموعه هادی عایق شده توسط آلیاژ سرب گاهاً با سیم مسی اضافی یا آلومینیوم موج‌دار پوشش داده می‌شوند و نهایت توسط عایق‌کننده‌های PVC یا پلی اتیلن به عنوان غلاف نهایی پوشش داده می‌شوند که نقش حفاظت از سیم در برابر اثرات نامطلوب عوامل محیطی و پوسیدگی را بر عهده دارد. ساختار سطح مقطعی کابل به صورت زیر است.

کابل-فشار-قوی-۱

 

  1. قسمت رسانا مرکزی
  2. صفحه هادی
  3. عایق XLPE
  4. صفحه عایق
  5. نوار نیمه رسانا با قابلیت جذب آب
  6. غلاف آلیاژ سرب یا سیم های مسی
  7. نوار لامینت شده الومنیوم
  8. غلاف بیرونی از جنس پی وی سی یا پلی اتیلن

برای سفارش طرح توجیهی تولید سیم و کابل کلیک کنید.

کابل فشار قوی | فرایند ساخت کابل با اکستروژن سه گانه

در فرایند کابل برق فشار قوی ورقه‌های رسانا و عایق به طور همزمان در طول خط تولید با استفاده از سه اکسترودرو سیلندر ماردون‌های متفاوت و دارای یک هد خروجی مشترک در استقرار ضریدری و مشترک متقاطع سیلندرهای اکستروژ و دارای یک خط جوشکاری برقی مداوم عمودی دارای فناوری برقراری اتصال سرد متقابل خشک ورقه‌ها و لایه در شرایط بدون رطوبت است. در این فرایند کانتینوس همزمان با اتصال کامل لایه‌های نیمه رسانا با عایق ریزی پوشش رساناها به گونه‌ای انجام می‌شود که از تشکیل نشدن حفره و فضاهای ریز میکرونی در عایق را نیز تضمین می‌کند.

خط جوش لایه‌ها (VCV) با اکستروژن سه گانه تضمین می‌کند که کابلی عالی همراه با یک عایق فشرده با اتصال کامل بین لایه‌ها و در نتیجه خواص دی‌الکتریک برتر در ولتاژ بسیار بالا تولید شود. نظارت و کنترل این فرایند به صورت آنلاین در روند تولید و با رعایت استانداردهای دقیق و سختگیرانه در اتصال دقیق صفحات حاصل و عایق‌کاری در طی فرآیند کاملاً خشک صورت گیرد. با این کار احتمال خرابی الکتروشیمیایی هم در فرایند تولید و هم در طول عمر کامل کابل از بین می‌رود.

سیم رسانا

رسانا مرکزی کابل از سیم‌های مس آنیل شده و یا آلومینیوم سخت تاییده شده، ساخته شده‌اند. شکل مقطعی ظاهری سیم یا به صورت دایره فشرده حاوی رشته‌ای تشکیل شده است یا به شکل قطعاتی از یک دایره به هم  فشرده شده‌اند. هسته دایره‌ای متراکم شده دارای رشته‌های متشکل از سیم‌هایی است که در کنار هم قرار گرفته و سپس متراکم شده‌اند. سیم مقطع دار به طور معمول از 4 الی 5 بخش تشکیل شده است و معمولا برای سیم‌هایی که اندازه رسانای آن‌ها بالاتر از 1000 میلی‌متر است، کاربرد دارد. از سیم‌های مذکور برای جلوگیری از افزایش مقاومت AC ناشی از اثرات سطحی و هم جواری رساناها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

صفحه رسانا

صفحه هادی از یک لایه اکسترود شده از کامپوند نیمه رسانا، تشکیل شده است. صفحه هادی نه تنها مخاطره تخلیه الکتریکی مابین هادی و عایق را برطرف می‌کند؛ بلکه یک لایه بسیار صاف ایزوله را برای حذف فشار موضعی متمرکز را ایجاد می‌نماید.

 

کابل فشار قوی |  پوشش عایق

عایق پوششی پلی اتیلن از طریق اکسترود متقاطع تزریق می‌شود و ساختار آن به گونه‌ای است که در شرایط جوی کاملاً کنترل شده محافظ مناسب بخش هادی را برعهده دارد. فرآیند هماهنگ اتصال متقابل مواد به صورت همزمان در فضای محافطت شده خشک ناشی  از وجود گاز نیتروژن قادر است، از بهم ریخته‌گی و خراب شدن خصوصیات الکتریکی در طول فرایند تولید جلوگیری نماید.

کابل فشار قوی | صفحه عایق کننده

صفحه عایق حائلی را یر روی عایق با اکسترود کردن ماده نیمه رسانا به صورت متمرکز در طول سراسر عایق فراهم می‌کند تا احتمال یونیزاسیون سطح خارجی دی الکتریک به حداقل برساند. لایه نیمه رسانای اکسترود شده توسط یک نوار بدون بافت نیمه رسانا با قابلیت جذب آب شونده دنبال می‌شود.

صفحه فلزی

صفحه فلزی شامل غلاف آلومینیوم موج دار یا غلافی از آلیاژ سرب است. در حالت استفاده از طراحی غلاف، چنانچه غلاف آلیاژ سرب به تنهایی برای تأمین نیاز جریان گسیل ارت به زمین کافی نباشد، سیم مسی ممکن است اضافه شود.

 غلاف بیرونی

برای محافظت از غلاف فلزی در برابر خوردگی الکتروشیمیایی یا گالوانیک (خوردگی در اثر وجود اختلاف پتانسیل الکتریکی بین فلزات) غلان بیرونی توسط PVC یا PE پوشانده می‌شود.

 لایه خارجی رسانا

لایه بیرونی رسانا تست و آزمایش لایه بیرونی غیرفلزی را تسهیل می‌کند. این تست برای اطمینان از سلامت فیزیکی کابل مهم است.

کابل-فشار-قوی

 

کابل فشار قوی | مزایا تکنولوژی

ویژگی‌های برجسته کابل‌های XLPE تولید شده توسط خط VCV عبارتند از:

  • عایق کاملا متحدالمرکز
  • اتصال متقابل خشک و خنک شده خشک با استفاده از گاز نیتروژن جهت تضمین و حفظ ویژگی‌های الکتریکال عالی عایق
  • اکستروژن همزمان لایه‌های نیمه رسانای داخلی و خارجی و عایق از شرایط خلاء از تغییر فرم کابل جلوگیری می‌کند
  • فرایندهای تولید کنترل شده رایانه‌ای، یکنواختی کیفیت را حفظ می‌کنند.

برای احداث واحد تولید انواع سیم وکابل از هادی مسی و جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی  تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : کابل فشار قوی



:: برچسب‌ها: کابل فشار قوی ,
:: بازدید از این مطلب : 676
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اطلاع از استاندارد کفپوش PVC جهت دستیابی به کیفیت مناسب محصول و جلب اعتماد مصرف کنندگان و رعایت کلیه نکات مربوط به کنترل کیفیت محصول، ضروری است. برای آشنایی با آزمون ها و استانداردهای تولید کفپوشPVC در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : استاندارد کفپوش pvc

چند نوع استاندارد وجود دارد؟

به طور کلی در مورد هر محصول، استانداردهای مختلف ملی و بین‌المللی وجود دارد. استانداردهای ملی توسط مؤسسه استانداردها و تحقیقات صنعتی ایران تهیه می‌گردد و کلیه تولیدکنندگان محصول ملزم به رعایت این استانداردها هستند.

با توجه به اینکه مؤسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تشکیل شده است و از آخرین پیشرفت‌های علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده می‌نماید و به علاوه شرایط کلی و نیازمندی‌های خاص کشور را مورد توجه قرار می‌دهد؛ استانداردهای ذکر شده در این مورد مطابق با استانداردهای جهانی بوده و کاملا قابل قبول و لازم الاجراء است.

استاندارد های مربوط به کفپوش های لاستیکی و پلاستیکی ( PVC )

در زیر شماره و موضوع استانداردهای مصوب برای تولید انواع کفپوش لاستیکی و پلاستیکی درج شده است. ویژگی‌های انواع کفپوش در استاندارد ملی ایران به شرح ذیل مصوب و ابلاغ شده است. 

استاندارد  شماره 2170   تحت عنوان کفپوش‌های لاستیکی 

استاندارد  شماره  10901  تحت عنوان كفپوش‌های قابل انعطاف  

استاندارد  شماره  16846 تحت عنوان کفپوش‌های داخل سالن محیط‌های ورزشی

استاندارد  شماره 22711  تحت عنوان كفپوش‌های قابل انعطاف بر پایه پلیمرهای گرما نرم

کدام ویژگی ها در آزمون استاندارد کفپوش ها انجام می‌شود؟

ويژگی‌ها و روش‌های آزمون انواع كف پوش‌های لاستيكی و پلاستیکی از نقطه نظر مشخصات فيزيكی، مكانيكی و شيميایی بيان شده است. دامنه كاربرد اين استاندارد در مورد كف پوش‌های مذکور قابل مصرف در داخل منازل و ساختمان‌ها كه از مواد پلاستیک و پلی‌اولفین‌ها و همچنین كائوچوی طبيعی و يا لاستيک‌های مصنوعی كه با مواد افزودنی مناسب مخلوط و ولگانيزه شده تشكيل يافته است.

این ویژگی‌ها شامل آزمون‌های کنترل کیفیت، مواد تشكيل دهنده کفپوش‌ها، شرایط مخلوط شدن مواد اولیه، خواص ضد چسبندگی، مواد پركننده، رنگينه‏‌ها و ساير مواد افزودنی مناسب تشكيل دهنده لایه‌های زيرين، میانی و بالایی کفپوش‌ها و وضعيت ظاهری و مهارت در ساخت آن‌ها می‌باشد که بايد به طور رضايت‌بخشی فراوری شده باشد و عاری از پوسته، لكه‏‌های ناخواسته، ترک خوردگی، حفره و كثافات بوده و بوی تند و نامطبوع از خود منتشر نكند. برای اطلاع از تجهیزات مورد نیاز خط تولید کفپوش PVC کلیک کنید.

طراحی و انعطاف مطابق با استاندارد کفپوش ها 

مطابق استاندارد سطح رویی کفپوش‌ها را می‌توان صاف و يا دارای برجستگی‌های طراحی شده، هرمی، راه راه ‏و يا شياردار باشد. مشروط بر اينكه ارتفاع اين برجستگی‌ها از 50 درصد ضخامت كلی كف پوش تجاوز نكند. اگر استحكام كششی كف پوش بيش از 100 كيلو گرم بر سانتی‌متر مربع باشد، ارتفاع اين برجستگی‌ها می‌تواند تا 60 درصد ضخامت كلی کفپوش‌ها برسد. برای آشنایی با انواع کفپوش ها کلیک کنید.

در سطح زيرين كف پوش‌‏های لاستيكی می‌تواند يک لايه پارچه‌‏ای چسبانده شده باشد. رنگ کفپوش‌ها بايد در سرتاسر سطح و ضخامت آن به طور يكنواختی پخش شده و به صورت ساده مرمری و يا خال خال باشد و از مرمری و خال خال بودن بايد همواره رنگ زمينه در تمام ضخامت كف پوش وجود داشته و تنها ناحيه سطح را در بر نگيرد.

اندازه اضلاع طبقاستاندارد کفپوش PVC

به لحاظ اندازه اضلاع كف‌پوش‌های مربع شكل هنگامی كه طبق بند 3-4 استاندارد شماره 1470 ايران اندازه ‏گيری شده باشد؛ تلرانس ابعاد آن‌ها بايد ±0/1 درصد باشد. عرض ورقه‌‏ها و رول‌های كفپوش در طول‌های ممتد آن‌ها بايد 100، 150 و 200 سانتی‌متر بوده و هنگامي كه كف پوش به صورت رول تهيه می‌شود طول آن از 10 متر نبايد كمتر باشد.

چنان چه به صورت ورقه عرضه شود طول آن با توافق خريدار تعيين می‌گردد. ضخامت کفپوش‌ها وقتی كه به روش بند 2-3 استاندارد شماره 1470 ايران اندازه‏‌گيری شود؛ باید 3 ميلی‌متر، 4/5 ميلی‌متر و 6 ميلی‌متر و  تلرانس  ضخامت ±0/1 ميلی‌متر باشد.

گونيا بودن اضلاع در مورد كف‌پوش‌ها مربع شكل طبق بند 3 استاندارد شماره 1470 مورد آزمون قرار می‌گيرد. ميزان انحراف از گونيا بدون يک ضلع آن نبايد بيش از 0/3 ميلی‌متر باشد.

میزان مقاومت طبق استاندارد کفپوش PVC

مقاومت كششی کفپوش‌ها، چنانچه طبق بند 4 تا 6 استاندارد 769 ايران مورد آزمون قرار گيرد، بايد حداقل 50 كيلوگرم بر سانتی‌متر مربع باشد و حداكثر ازدياد طول در نقطه پارگی ازدياد طول کفپوش‌ها چنانچه طبق بند 4 تا 6 استاندارد 764 ايران مورد آزمون قرار گيرد؛ بايد حداقل 250 درصد طول اوليه نمونه باشد.

تحمل دما طبق استاندارد کفپوش PVC

چنان چه كفپوش به مدت 168 ساعت در دمای 70±1 درجه سانتی‌گراد در يک اتو و باد زدن دار قرار گيرد، قشر لاستيكی كفپوش نبايد سخت و يا چسبناک شود و يا تغيير رنگ دهد.

مقاومت کششی

مقاومت كششی نمونه پس از كهنه‌گی نبايد بيش از 20 درصد مقاومت كششی قبل از كهنه‌گی اختلاف داشته باشد. ازدياد طول در نقطه پارگی را پس از كهنه‎گی نبايد از 25 درصد مقدار قبل از كهنه‌گی آن كمتر شود.

میزان فرورفتگی

ميزان فرورفتگی بوسيله ميله سر گرد در 25 درجه سانتي‌گراد پس از آزمون نمونه مطابق بند 9 استاندارد شماره 1470 ايران ميزان فرورفتگی پس از يك دقيقه نبايد از 0/70 ميلی‌متر تجاوز كند و مقدار هر بار قرائت نبايد 0/05 ميلی‌متر از مقدار متوسط انحراف داشته باشد.

سختی طبق استاندارد کفپوش PVC

سختی كف پوش وقتی كه مطابق بند 5-1 اندازه‌‏گيری شود، بسته به توافق بين خريدار و فروشنده صورت می‌گیرد و در همه حال اين سختی نبايد از 64 كمتر و از 96 بيشتر باشد. برای بررسی مقاومت به فشردگی چنانچه دو سری نمونه آزمون از كف پوش را انتخاب نموده و يک سری از آن‌ها را طبق بند 3-9 تحت آزمون كهنه‌گی قرار داده و سپس روی هر دو سری نمونه طبق روش بند 5-2 آزمون مقاومت فشردگی انجام گيرد.

ميزان فشردگی در مورد هر يک از دو سری نمونه‌‏ها نبايد بيشتر از 10 درصد باشد. بررسی مقاومت سایشی پس از آزمون نمونه مطابق بند 5-3، افت حجمی نمونه نبايد از 600 ميلی‌متر مكعب بيشتر باشد.

قابلیت انعطاف

قابليت انعطاف پس از آزمون كف پوش مطابق بند 11 استاندارد 1470 نبايد شكنندگی، ترک خوردگی و يا هر گونه آثار شكستگی در آن مشاهده شود. چسبندگی لايه پارچ‌ه‏ای پس از آزمون نمونه كف پوش مطابق بند 3 استاندارد شماره 1470 ايران بار وارده جهت جدا نمودن لايه پارچ‌ه‏ای از كفپوش نبايد كمتر از 0/7 كيلوگرم برای هر سانتی‌متر عرض نمونه باشد.

ثبات رنگ طبق استاندارد کفپوش PVC

ثبات رنگ نسبت به نور چنانچه كفپوش طبق بند 6 استاندارد 1470 ايران آزمون گردد. ميزان ثبات رنگ آن در مقابل نور موقعی رضايت بخش تلقی می‌گردد كه حداكثر اختلاف رنگ كفپوش پس از گذشت مدت زمان آزمون به الگوي شماره 5 پشم رنگ شده استاندارد كه از پارچه اين رنگ بافته شده تشكيل يافته است نرسد.

میزان ناخالصی ها

میزان مواد ناراحت كننده پس از آزمون نمونه كف پوش نبايد از 0/5 درصد وزن كف پوش تجاوز كند. در ضمن نبايد محتوای موادی باشد كه باعث خارش، التهاب و آسيب رساندن به پوست بدن گردد.

مواد فرار هنگامي كه كف پوش طبق بند 7 استاندارد شماره 1470 ايران آزمون گردد؛ ميزان افت وزنی آن نبايد از يك درصد بيشتر باشد.

میزان جذب در مقابل مواد مختلف

جذب آب پس از آزمون كف پوش به مدت 168 ساعت مطابق بند 19 استاندارد 1470 ايران ميزان جذب آب بايد كمتر از 2 درصد وزن اوليه باشد. مقاومت به حلال‌ها پس از آزمون كف پوش مطابق بند 5-5 نبايد اثر چسبندگي و يا تورم در آن مشاهده گردد . مقاومت نسبت به مواد مختلف پس از غوطه ور ساختن نمونه كف پوش در اتانل، پيه، روغن نباتی، روغن معدنی محلول 2 درصد هيدراكسيد سيديوم، محلول 5 درصد كربنات سديم و آزمون آن مطابق بند 12 استاندارد 1470 ايران عرض خراش روی سطح نمونه نبايد از 3 ميلی‌متر تجاوز كند.

رنگ نمونه آزمون پس از غوطه ور شدن نبايد تغييرات قابل ملاحظه‌ای نسبت به نمونه غوطه ور شده از خود نشان دهد. مقاومت به لكه شدن هنگامی كه كف پوش طبق پيوست شماه 11 استاندارد  1332 ايران آزمون گردد؛ نبايد هيچ كدام از نمونه‏‌ها تغيير رنگ داده و يا لكه لكه شود.

شستشوی طبق استاندارد کفپوش PVC

اثر سايدي و قليائی كف پوش پس از شستشو و آزمون كف پوش مطابق بند 5-6 آب حاصل از شستشو نبايد نسبت به متيل اوارنژ اسيدی و نسبت به فنل فتالئين قليائی باشد.

مقاومت به آتش سیگار

مقاومت به آتش سيگار پس از آزمون كف پوش مطابق بند 5-7 كف پوش نبايد اثر قابل ملاحظه‌‏ای از سوختگی، تغيير رنگ، ترک خوردگی يا پوسيدگی از خود نشان دهد. پس از آزمون كف پوش مطابق بند 5-8 براقيت آن حداقل بايد برابر 25 باشد.

میزان ضخامت طبقاستاندارد کفپوش PVC

ضخامت کفپوش‌ها بین ۱ تا ۳ میلی‌متر بوده ولی بیشتر محصولات ضخامتی حدود ۱/ ۵ میلی‌متر دارند. سختی لایه‌های مختلف کفپوش بسته به نوع مصرف می‌تواند بین” ۰تا short A۱۰۰” تغییر کند. محصول این واحد تولیدی نوع سه لایه می‌باشد که در آن یک لایه زیرین با پرکننده زیاد وجود دارد که ضخیم‌ترین لایه نیز می‌باشد و حدود ۰/۸ میلی‌متر ضخامت دارد. لایه میانی که پرکننده کمتری دارد ضخامتی حدود ۰/ ۶ میلی‌متر دارد و روی آن نقش مورد نظر چاپ می‌شود. لایه میانی از پاک شدن طرح جلوگیری می‌کند. این محصول از نظر سایشی به مراتب بهتر از انواع یک لایه هست که مقدار پرکننده بسیار زیادی دارد.

جهت اطلاع از روند تولید و نوشتن طرح توجیهی کفپوش PVC کلیک کنید.

استاندارد-کف-پوش-PVC

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک می توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

منبع : استاندارد کفپوش pvc



:: برچسب‌ها: استاندارد کفپوش PVC ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

از طرح توجیهی تولید سیم و کابل مسی که توسط متخصصان کاردوک تهیه می شود می توانید جهت ارائه به ارگان ها مورد نظر استفاده نمایید. این طرح با توجه به مصرف سرانه انرژی به ویژه نقش انرژی الکتریکی در صنایع نوشته شده است. با توجه به نقش ویژه برق در صنایع پیشرفته می‌توان نتیجه گرفت که خون رگ‌های جهان صنعتی انرژی الکتریکی است و نقش سازنده تولید، انتقال، توزیع و کنترل نیروی برق مشخص می‌باشد. تولید مس به نقل از دیتا گلوبال با رشد 1.9درصدی در سال 2020 به 21میلیون تن می‌رسد. رشد تولید در چین حدود 6 درصد پیش بینی شده است و علی رغم مشکلات اقتصادی در شیلی و پرو در حال حاضر 40درصد عرضه جهانی مس را به خود اختصاص داده‌اند.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

 منبع : طرح توجیهی تولید سیم و کابل

میزان تقاضا برای مس

میزان تقاضا برای مس مصرفی در صنایع جهان از جمله خودروسازی تا صنایع الکتریکی و الکترونیکی به میزان 21درصد در سه ماه سوم سال 2020 افزایش یافت و باعث شد قیمت این فلز به بالای 6000دلار بر هر تن برسد.

در حال حاضر میزان سرانه تولید مس در جهان ۳.۲کیلوگرم به ازای هر نفر است و این رقم در ۲۰سال آینده به پنج کیلو افزایش می‌یابد. میزان ذخایر معدنی شناخته شده مس ایران هشت میلیارد تن است که ۳۲ و نیم میلیون تن مس خالص دارد.

در حال حاضر میزان تولید مس کشور ۲۵۰هزار تن است و افق توسعه تولید آن در ۱۴۰۳ معادل ۴۰۰هزار تن خواهد بود. بیش از 70 درصد مس تولید شده جهان در صنایع الکتریسیته و الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود بازار محصولات الکترونیکی از جمله سیم و کابل به یکی از اجزاء مهم تقاضای مس تصفیه شده در سال‌های آتی تبدیل شود. جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | معرفی محصول

سیم و کابل‌های مسی به دلیل داشتن ضریب هدایت الکتریکی مناسب وسیله‌ای برای انتقال جریان برق از شبکه توزیع به مصرف‌کننده آن می‌باشد که در ولتاژهای متفاوت و برای كاربردهای مختلف از جمله روشنایی، وسایل و تجهیزات برقی تا انتقال نيروی محركه الكترو موتورها به کار می‌روند. به دلیل تنوع نیاز سیم و کابل در شکل و ساختار و سایزهای مختلف عایق شده همانند کابل افشان، سیم افشان، کابل‌های کواکسیال، کابل مفتولی، کابل مخابراتی و کابل شیلددار تولید و عرضه می‌شوند.

نحوه تقسیم بندی سیم و کابل

تقسیم‌بندی سیم و کابل بر مبنای الگوهای متعددی همانند نوع پوشش و روپوش عایق سیم و کابل، مواد سازنده هادی، تعداد هادی موجود در کابل، نوع عایق، پوشش و روپوش محافظ و نوع مصرف در سایزهای مختلف صورت می‌گیرد. تقسیم‌بندی سیم و کابل به نحوی صورت می‌گیرد که حاوی تمـامی رده‌های سیم و کابل تولیدات داخلی، واردات-صادرات و مصرف می‌باشد. بر این مبنا تقـسیم‌بندی اولیـه سیم و کابل بر اساس نوع مصرف بدین قرار می‌باشد.

کابل افشان، سیم افشان، کابل‌های کواکسیال، کابل مفتولی، سیم و کابل‌های مخابراتی، کابل شیلددار که می‌توانند دارای هادی مسی، غیر مسی یا ترکیبی با روپوش‌های عایق سازی متفاوت باشد).

از این محصول در کجا استفاده می شود؟

از سیم و کابل مسی در انتقال نیروی برق، سیگنال‌های مخابراتی، الکترومغناطیس‌ها و تجهیزات دیگر استفاده می‌شود که در نهایت منجر به استفاده و کاربرد آن‌ها در تأسیسات و صنایع تولید برق، ماشین‌های الکتریکی و... می‌گردد. از سیم و کابل برق فشار ضعیف، برای انتقال انرژی الکتریکی، در شبکه‌های انتقال برق فشار ضعیف به منظور تأمین روشنایی، گرما، نیروی محرکه صنایع و سایر بخش‌ها استفاده می‌گردد.

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی

متداول‌ترين طبقه‌بندی و دسته‌بندی در فعاليت‌های اقتصادی همان تقسيم‌بندی آيسيک است. تقسيم‌بندی آيسيک طبق تعريف عبارت است از طبقه‌بندی و دسته‌بندی استاندارد بين‌المللی فعاليت‌های اقتصادی است. كدهای آيسیک و تعرفه گمرکی تولید انواع سیم و کابل مسی در زیر درج شده است:

کدهای آیسیک و تعرفه سیم و کابل مسی

نام کالا ISIC کد تعرفه گمرکی
انواع سيم مسی افشان روكشدار 3130512321 ساير هادی‌های برق برای ولتاژ بيش از 1000 ولت غير مذکور در جاي ديگر: 85446090 
سيم مسی با مقطع تخت با روكش لاكی 3130612371
انواع سيم مسی مفتولی روكشدار 3130512324

ساير هادی‌های برقی به جز آن‌هایی كه مجهز به اتصال دهنده‌ها هستند:    85444900

 

انواع سيم مسی با مقطع گرد و تخت با روكش ايزوله كاغذی 3130512322
كابل افشان قابل انعطاف 31301117  
سيم مسی و آلومينيومی باروكش شيشه ولاک 31301126 کابل هم محور (co-axial) و ساير هادی‌های برق هم محور:  85442000
انواع سيم و كابل باروكش سيليكونی 31301131
انواع سيم وكابل مخابراتی 31301210  
سيم وكابل تلفن 31301214  هادی‌های برق برای ولتاژ حداکثر 80 ولت:  85444100
سيم مسی با مقطع گرد با روكش لاكی با قطرهای مختلف 3130612354-9

 

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | ویژگی‌ها و استانداردهای

در تدوین استاندارد سیم و کابل تمامی مراحل از ماده اولیه هادی، مقطع هادی‌های و کشش سیم‌های فرایند تولید و عایق‌سازی و روش‌های آزمون‌های کنترل کیفیت در استاندارد بین‌المللی همانند استاندارهای آمریکـایی AWG اسـتانداردهای انگلیـسی BS604 ،BS6500 و BS6346 ، اســتاندارد آلمــانی VDE0250 و VDE0271 و استاندارد بین‌المللی IEC502 مورد توجه و تصویب قرار گرفته است. مطابق با استانداردهای تـدوین شـده از سـوی موسـسه اسـتاندارد و تحقیقـات صـنعتی ایـران، شماره استاندارد محصولات طرح حاضر در سری استاندارهای 607 و سایر عناوین مندرج در جدول زیر می‌باشد که در تطبیق با استاندارد بـین‌المللی تدوین شده است.

شماره استانداردهای مرتبط با تولید محصول مورد نظر طرح (سیم و کابل)

موضوع استاندارد شماره استاندارد ملی
واژگان الکتروتکنیک-قسمت: کابل­‌های الکتریکی 461- 10425
سیم و کابل با عایق و روکش پلی وینیل کلراید با ولتاژ اسمی و سایزهای متفاوت سری 607
رنگ‌های استاندارد برای عایق P.V.C کابل‌ها و سیم‌های فرکانس پایین-کد شناسه گذاری رنگ‌ها 957-16071
ویژگی سیم و کابل‌های خودرو - قسمت اول: سیم و کابل با هادی مسی 2701
روش‌های آزمون برای خصوصیات عملکردی الکتریکی عایق‌ها و روکش‌های سیم و کابل 5119

 

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | مواد اولیه تولید انواع  سیم و کابل

مواد اولیه اصلی تولید انواع سیم کابل عبارتند از مس و مواد پلی اولفین همانند پی‌وی‌سی و پلی اتیلن، پودر ضدچسبندگی، روغن ویژه کشش مفتول، مواد اولیه چاپ و بسته‌بندی و قطعات مصرفی ماشین آلات صنعتی  می‌باشد که در آن مس به عنوان هادی و مواد پلیمری به عنـوان عـایق می‌باشند.

موارد کاربرد سیم و کابل مسی

مس تولیدی در ساخت و ساز ساختمان، تولید و انتقال نیرو، تولید محصولات الکترونیکی و تولید ماشین آلات صنعتی و وسایل نقلیه حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم‌کشی جزء جدایی‌ناپذیر لوازم خانگی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و پیوندهای مخابراتی است که هر روز در ساختمان‌ها و محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود.

اتومبیل به طور متوسط ​​حاوی 1.5کیلومتر سیم مسی است و مقدار کل مس به کار رفته از 20کیلوگرم در ماشین‌های کوچک تا 45کیلوگرم در خودروهای لوکس و هیبریدی متغیر است که این کاربرد به دلیل قابلیـت‌های مناسب هـدایت الکتریکی و حرارتی آن صورت می‌گیرد. به گونه‌ای که 70درصد مس و آلیاژهای مـسی تولیدی در بخش صنایع الکتریکـی و مخـابرات به کار گرفته می‌شود. تا جایی که در بخش‌های بزرگی از شبکه‌های توزیع برق و خطوط فشار قوی زیرزمینی و فشار ضعیف کمتر از یک کیلو ولت و سیم و کابل‌های انعطاف‌پذیر (افشان) از هادی‌های مـسی استفاده می‌شود. برای آشنایی با کابل فشار قوی کلیک کنید.

کالاهای جايگزين 

به دلیل نوع کاربرد و اسـتفاده سـیم و کابـل بـرق فـشار ضـعیف در سیـستم انتقال و توزیـع انرژی الکتریکی، محصولی که بتواند با این قیمت و خواص جایگزین آن شود، تاکنون مشخص نشده است. تنها ممکن است کالای جایگزین در بخش هادی سیم و کابل رقابت میان مس و آلومینیوم باشد. لیکن با توجه به محدودیت سطح مقطع هادی‌های آلومینومی و عدم امکان تولید مقرون به ـصرفه رشته‌های آلومینیومی براي تولید سـیم وکابل‌های انعطـاف پـذیر(افـشان) و تقاضاس فزاینـده مصارف الکتریکی تمایل به استفاده از هادی‌های مسی روندی صعودی دارد.

 

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | دانش فنی و فرایند تولید

محصولات نیمه ساخته مسی با روش‌های گوناگون ریخته‌گری،ترمو مکانیکی شامل نور، کشش و اکستروژن و آبکست تهیه می‌گردد. محصول می‌تواند مفتول، میلگرد، ورق، تسمه، لوله و مقاطع از جنس مس و یا آلیاژهای مسی باشند.

محصولات نیمه ساخته پایه و اساس ساخت محصولات نهایی مسی از قبیل سیم و کابل می‎باشند. در روش تولید غیرمستمر، سیم مس پس از هر مرحله کشش و تولید مفتول کشیده شده روی قرقره‌های فلزی پیچیده و سپس با قرار دادن تعداد زیادی از قرقره‌ها در داخل کوره‌های حرارتی، به مدت چند ساعت، آن‌ها را در حرارت ثابت نگه داشته تا ساختار مولکولی کشیده شده در اثر حرارت به حالت طبیعی اولیه برگردد و سپس سیک‌ها را خنک کرده تا آنیل (نرم) شوند.

روش کانتینیوس

در روش تولید کانتینیوس، پس از هر مرحله کشش، بلافاصله مفتول کشیده شده وارد دستگاه آنیلینگ شده، سپس توسط هوای آزاد خشک و بر روی قرقره‌های جمع کننده پیچیده می‌شوند. در این روش به دلیل یکنواختی انجام عمل آنیلینگ کیفیت محصول قابل کنترل‌تر و به دلیل مستمر بودن با صرفه‌جویی در زمان و افزایش راندمان تولید به علت حذف مراحل جداگانه آنیلینگ روبرو هستیم.

در فرایند تولید سیم و کابل برق مفتول با قطر 8 میلیمتر در دستگاه کشش اولیه با عبور مفتول از حدیده یا قالب تا قطر 1میلیمتر کشیده می‌شود. مفتول کشیده شده توسط سیستم حرارتی الکتریکی که در انتهای دستگاه تعبیه شده آنیلینگ می‌گردد و به اصطلاح شبکه مولکولی آن دوباره احیا شده و سیم نرم می‌گردد.

در مرحله بعدی سیم طی چندین مرحله از قالب‌های دستگاه کشش عبور کرده تا به قطر مورد نظر برسد، در این مرحله سیم به علت کشش زیاد و تغییر شکل مولکولی دارای تنش بوده و بایستی تنش گیری شود که قرقره‌های حاوی سیم در داخل محفظه یا دیگ آنیل دارای شرایط خلأ قرار گرفته تا آنیل شود. آنیل کردن در محیط خلأ از اکسید شدن سطح سیم تولید شده و تغییر رنگ آن جلوگیری می‌نماید.

گام آخر

در گام بعد مطابق برنامه ریزی تعداد مشخصی سیم توسط دستگاه تاییده می‌شود. در گام نهایی با استفاده از دستگاه اکسترودر عایق‌بندی جداره خارجی سیم مطابق با استاندارد سطح ظاهری آن انجام می‌گیرد. سیم روپوش داده شده توسط دستگاه بسته‌بندی در حلقه‌هاس 100 مترس بسته‌بندی می‌شود. برای تولید کابل، سیم‌هايی را که از قبل عایق و روپوش شده را توسط دستگاه اکسترودر دوباره پوشش می‌دهند و در این فرایند برای جدایی دو جداره عایق سیم‌ها و کابل از پودر تالک استفاده می‌نمایند.

فرایند-تولید-کابل-و-سیم-برق

 

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

در انتخاب ماشين‌آلات سطح فناوری ساخت، ظرفيت توليـد نصب و راه‌اندازی و خدمات بعد از فروش اهمیت دارد. ماشین‌آلات تولیدی مورد نیاز تولید محصولات شرکت در جدول 28 در فاز موجود ارائه شده است.   

دستگاه کشش اولیه مفتول

2 دستگاه کشش متوسط

3 دستگاه کشش فاین آنیل پیوسته

4 دستگاه کشش فاین نهایی

3 دستگاه تک سیمه

5 دستگاه اکسترود روکش سیم

6 دستگاه اکسترودر غلاف

7 بانچر (تاباننده سیم) با متعلقات تا 22 رشته داخلی

8 استرندر 1 دستگاه 7 رشته

9 استرندر 19 رشته برای کابل‌های کنترل

10 دستگاه کویلینگ دستگاه کلاف ساز

11 دستگاه بسته‌بندی کابل

12  دستگاه جوش گرم و نازک کن برای جوش مفتول

31دستگاه ریوایندینگ پیچ قرقره‌ها

14 دستگاه جوش سرد برای جوش مفتول سیم

15 تجهیزات تست و کنترل کیفیت

16 سیستم مانیتورینگ و کنترل خط تولید

17- پودر پاش

18- جت پرینتر و مارکر

تچهیزات-و-خط-تولید-کابل-و-سیم-برق

 

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | بررسی بازار و رقبا

تعداد کل مجوزهای صادره تولید سیم و کابل کشور تا مرداد ماه سال جاری بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت 894 مجوز بوده که از این میزان تعداد 222 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری تولید سیک و کابل با سرمایه‌گذاری 8354 میلیارد ریال و ظرفیت اسمی 1423هزار تن می‌باشند.

تعداد جواز تاسیس‌های صادره 627 فقره است که از این تعداد تنها 38 طرح در حال احداث سیم و کابل دارای پیشرفت بالای 60درصد می‌باشند.

تعداد کل مجوزهای صادره تولید انواع سبم و کابل مسی تا تیر 1399
894
تعداد کل پروانه‌های بهره‌برداری صادره تولید انواع سبم و کابل مسی
تعداد سرمایه(م.ر) اشتعال ظرفیت واحد
222 8354492 10434 1423455 تن
تعداد کل جوازهای تاسیس صادره تولید انواع سیم و کابل مسی
627
تعداد سرمایه (م.ر) اشتعال ظرفیت واحد
38 2577830 1309 41740 تن

 

واردات هادی‌های برق در سال 1397
941,142میلیون ریال 22,619,550 دلار
صادرات هادی‌های برق در سال 1397
4,830,945 میلیون ریال 91,278,532 دلار

 

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد انواع سیم و کابل در سال جاری 458میلیارد ریال سرمایه  نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 30درصد بوده و در کمتر از چهار سال بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 1500تن در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 4000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 1820 متر مربع

 

جدول شاخص های مالی و سرمایه گذاری  طرح

موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
سرمایه گذاری  کل 145695
نرخ بازده داخلی IRR 23
دوره برگشت سرمایه 1/3
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 44

 

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | مزایای اجرای طرح

بخشی از نیاز کشور از محل واردات تامین می‌شود با توجه به توسعه صنایع پتروشیمی در کشور صنایع پایین دستی آن از مزیت صادارتی و تامین نیاز داخل برخوردار می‌باشد و اگر این مزیت با مزیت فراورده صنایع معدنی مس کشور در تولید محصولات رقابتی دارای سطح تکنولوژی و کیفیت مناسب  برخودار باشد، می‌تواند هم داخل و هم در خارج کشور بخشی از بازار را مطابق ظرفیت تولیدی براساس تحقیقات بازار به خود اختصاص دهد.

 

طرح توجیهی تولید سیم و کابل | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآورهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید و بسته  بندی انواع سیم و کابل از هادی مسی با کیفبت را نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات مجوز می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع : طرح توجیهی تولید سیم و کابل



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید سیم و کابل ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی کفپوش PVC چه زمانی مورد نیاز است؟ در سال 2019 بازار وینیل کلرید مونومر (VCM) به عنوان ماده اولیه تولید PVC از نظر حجم بیش از 52 میلیون تن بوده و پیش‌بینی می‌شود که رشد سالیانه 6.3 درصد در سال‌های 2019 تا 2030 تجربه کند. وینیل کلرید مونومر (VCM) ترکیبی بسیار قابل اشتعال و بی‌رنگ است که عمدتاً در تولید پلی وینیل کلرید (PVC) استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود بازار کلی صنعت ساختمان تا سال 2030 بیش از 15 تریلیون دلار رشد یابد که اثرات خود را بر بازار وینیل کلرید مونومر (VCM) و PVC به دلیل کاربردهای در بخش ساختمان خواهد داشت. در سال 2018 PVC بیش از 85٪ سهم بازار مشتقات وینیل کلرید مونومر را از نظر ارزش و حجم به خود اختصاص داده بود.

پیش بینی می شود PVC تسلط خود را در دوره 2019-2030 حفظ کند. در سال 2018، چین پیشروترین تولیدکننده و مصرف کننده VCM بود. هند پس از چین و ایالات متحده به دلیل افزایش توسعه زیرساخت‌هایش بزرگ‌ترین مصرف‌کننده بزرگ VCM  می‌باشد. بازار جهانی پلی وینیل کلرید در سال 2019 به ارزش 105.32 میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد سالانه‌اش 8 درصدی تا سال 2023 به 147.80 میلیارد دلار برسد. در سال 2019 آسیا و اقیانوسیه بزرگ‌ترین منطقه در بازار پلی وینیل کلرید بود و حدود 52درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند. برای سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوکجهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

 

 منبع: طرح توجیهی تولید کفپوش PVC

 

 

طرح توجیهی کفپوش PVC | معرفی محصول

اجزای اصلی كفپوش‌های پی وی سی شامل پی وی سی، نرم کننده، پرکننده و پایدارکننده است. مواد دیگری مانند روان‌کننده‌ها و رنگدانه نیز در آمیزه تولید پی وی سی به کار می‌روند. کاربرد این کفپوش‌ها در  پوشش کف اماكن مختلف مسکونی، عمومی، اداری، ورزشی و صنعتی است.

ضخامت آن متغیر و بسته به نیاز و نوع کاربرد آن متفاوت است. مهم‌ترین قابليت كفپوش PVC انعطاف‌پذير بودن در برابر خم شدن، بدون ايجاد شكستگی يا ترک خوردگی بوده و غالبا از سه لایه زیرین، میانی و لایه شفاف رویی تشکیل شده است. اما تعداد لایه‌ها با توجه به نوع درخواست و کاربرد می‌تواند افزایش یابد.

کفپوش PVC براساس تفاوت در خواص و مشخصاتی همانند تعداد لایه‌ها تقسیم بندی می‌شوند. بر این اساس کفپوش‌های PVC به دو دسته کلی یک لایه و  چند لایه تقسیم می‌شوند. تقسیم‌بندی دیگر آن براساس مقدار پرکننده و مواد افزودنی مورد استفاده در تولید محصول است که به دو نوع کفپوش های PVC با فیلرو پرکننده زیاد و کفپوش‌های با پرکننده کم تقسیم می‌شود.

کفپوش‌های چندلایه را می‌توان به انواع ساده و یا دارای لایه اسفنجی تقسیم نمود. از نظر طرح دو نوع کفپوش ساده و طرح‌دار وجود دارد. کفپوش‌های طرح‌دار را با اضافه کردن پیگمت‌های رنگی به PVC رنگ و نقش متفاوت و آمیزه به دست می‌آید که به آن رگه می‌گوییم. در روشی دیگر روی سطح PVC نقش‌های مورد نظر را چاپ می‌کنند. دراین واحد تولید کفپوش چند لایه با مقدار پرکننده کمتر و لایه اسفنجی با طرح چاپ بر روی سطح PVC مدنظر است. جهت آشنایی با سایر انواع کفپوش ها کلیک کنید.
طرح توجیهی کفپوش PVC | معرفی محصول

طرح توجیهی کفپوش PVC | کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی

متداول‌ترين طبقه‌بندی و دسته بندی در فعاليت‌های اقتصادی همان تقسيم‌بندی آیسیک است. تقسيم‌بندی آيسیک طبق تعريف عبارت است از طبقه‌بندی و دسته‌بندی استاندارد بين‌المللی فعاليت‌های اقتصادی. كدهای آيسیک مرتبط با صنعت کفپوش پی وی سی در زیر درج شده است.

کدهای  آیسیک  انواع کفپوش‌های پلاستیکی   

نام کالا ISIC کد
كفپوش از پي وي سی 2520512540
كفپوش از پلی اورتان 2520512543
كفپوش از پلی اتيلن 2520512928
انواع كفپوش پلاستيكی 25201316
كفپوش پی وی سی 25201317
كفپوش از پلی اتيلن و پلي پروپيلن 2520512937
انواع كفپوش پوشش داده شده 1722412331

تعرفه گمرکی انواع کفپوش رول پلاستیکی با کد تجاری واردات و صادرات محصول به شرح ذیل است.

نام کالا تعرفه گمرکی
ورق از آلياژ PVC/ABC 39204330
فيلمpvc قابل انعطاف وارده توسط واحدهای توليدکننده حاوی حداقل 6% پلاستیک سايزر 39204360
رولPVC چسب خورده باچسب پايه حلالی الی مخصوص لنت برق (log roll of adhesive coated) با پهنای بيشتر از 20 سانتيمتر 39199050
ماده پلاستيكی، دانه‌دار شده (Grained)، داغ زده، رنگ شده، چاپ شده با نقش و نگار، يا به نحوی ديگر تزئين شده باشد 48142000
 پوشش كف از ساير مواد پلاستيكی 39189090

طرح توجیهی کفپوش PVC | ویژگی‌ها و استانداردها

ویژگی‌های انواع کفپوش در استاندارد ملی ایران به شرح ذیل مصوب و ابلاغ شده است.

استاندارد   شماره 2170     تحت عنوان کفپوش‌های لاستیکی 

استاندارد  شماره  10901  تحت عنوان كفپوش‌های قابل انعطاف  

استاندارد شماره  16846 تحت عنوان کفپوش‌های داخل سالن محیط‌های ورزشی

استاندارد شماره 22711   تحت  عنوان كفپوش‌های قابل انعطاف بر پایه پلیمرهای گرما نرم

ويژگي‌ها و روش‌های آزمون انواع كف پوش‌هاس لاستيكی و پلاستیکی از نقطه نظر مشخصات فيزيكی، مكانيكی و شيميايی بيان شده است. دامنه كاربرد اين استاندارد در مورد كفپوش‌های مذکور قابل مصرف در داخل منازل و ساختمان‌ها كه از مواد پلاستیک و پلی اولفین‌ها و همچنین كائوچوی طبيعی و يا لاستيک‌های مصنوعی كه با مواد افزودنی مناسب مخلوط و ولکانيزه شده تشكيل يافته است.

این ویژگی‌ها شامل آزمون‌های کنترل کیفیت، مواد تشكيل‌دهنده كفپوش‌ها، شرایط مخلوط شدن مواد اولیه، خواص، ضدچسبندگی، مواد پركننده، ویژگی‌های ظاهری، رنگينه‏‌ها و ساير مواد افزودنی مناسب تشكيل دهنده لایه‌های زيرين، میانی و روی كف‌پوش‌های لاستيكی می‌باشد.

طرح توجیهی کفپوش PVC | مواد اولیه تولید

در این طرح با توجه به فرایند تولید منتخب و شرایط عملکرد واحد، میزان مصرف هر یک از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصول با توجه به مشخصات فنی و کاربرد در فرایند تولید متناسب با ظرفیت طرح، مقدار مصرف سالیانه هر یک از اقلام مصرفی محاسبه شده است. مهم‌ترین مواد اولیه مورد نیاز تولید کفپوش PVC عبارتند از؛ پودر پی وی سی، نرم‌کننده دی او پی، کربنات کلسیم با مش 1000، پایدارکننده باریم اکادمیم، اسید اسئاریک، مرکب و جوهر چاپ، گرید یو وی لایه رویی، روغن اپوکسی و مواد بسته‌بندی.

طرح توجیهی کفپوش PVC | موارد کاربرد

بازار اصلی مصرف پلی وینیل کلرید (PVC) شامل فروش مواد پی وی سی و خدمات مرتبط با آن در صنایع ساختمان، ساخت و ساز، مراقبت‌های بهداشتی، الکترونیک، خودرو و سایر بخش‌ها است که در محصولات مختلف از لوله کشی، کف و نماپوشی، کیسه‌های بهداشتی و پزشکی گرفته تا روپوش سیم‌های مختلف، اجزای سیستم شیشه جلو استفاده می‌شود.

پلی وینیل کلرید یک ترکیب آلی مصنوعی سفید است که به شکل پودر یا گرانول‌هایی با چگالی و استحکام ضربه‌پذیری بالا موجود است. این ماده به دو شکل تولید می‌شود، هم به صورت سفت و محکم و  هم به عنوان پلاستیک انعطاف پذیر.  PVC معمولاً در ساخت و ساز به عنوان عایق بر روی سیم‌های برقی استفاده می‌شود.

همچنین به شکل بطری‌های شفاف نیز شکل می‌یابد. کفپوش PVC یک کالای واسطه‌ای و از رایج‌ترین کف‌پوش‌های موجود در جهان است. این کفپوش را می‌توان در تمامی بخش‌های ساختمان از جمله اتاق‌خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق کار، اتاق بازی، ورودی، پاسیو و راهروها به دلیل زیبایی، دوام و ارزانی به کار گرفت. 

طرح توجیهی کفپوش PVC | کالاهای جايگزين 

برای کفپوش پی وی سی به عنوان پوشش‌دهنده کف ساختمان‌ها کالاهای متفاوتی می‌توانند جانشین شوند. انواع سنگ‌ها، موزاییک‌ها، سنگ‌های مصنوعی و کفپوش‌های رزینی همچنین پارکت چوبی می‌تواند به عنوان کالای رقیب و جانشین برای پوشش کف به جای کفپوش پی وی سی استفاده شوند. اما شستشوی آسان کفپوش PVC و قیمت ارزان‌تر باعث برتری آن نسبت به رقبای دیگر شده است.

دانش فنی و فرایند تولید کفپوش PVC

تکنولوژی‌های متفاوتی برای تولیـد کفپوش‌های پـی وی سـی وجـود دارد، یکی از روش‌های تولید ورق با اکستروژن است. مواد اولیه پی وی وی پس از توزین و اختلاط به اکسترودر وارد می‌گردد و عملیات دوب و پلیمره شدن انجام و پس از خروج از قالـب به صورت فیلم و ورق به ضخامت معین در می‌آید و در ادامه مراحل بعدی لایـه گـذاری انجام می‌گیرد. روش دیگر نیز همانند روش اکستروژن بوده با این تفاوت که به جای اکسترودر از کلندر اسـتفاده مـی‌گـردد.

طرح توجیهی کفپوش PVC | مراحل تولید محصول

1- توزین

مــواد اولیــه مصـرفی در تولیــد کفپــوش بســته بــه فرمولاسیون موجود برای هر یک ازلایه‌ها جهت اختلاط و فرم‌دهی بر اساس مواد اولیه آماده می‌شود که شامل پی وی سـی، نرم کننـده، پرکننـده و سایر مواد افزودنی است.

2- اختلاط

مـواد توسط دستگاه‌های مخلوط کن سریع و سپس بنبوری انجام می‌گیرد. 

3- آسیاب

در آسیاب غلتکی آمیـزه فیبری شکل گرفته پــس از بنبــوری توســط آسیاب غلتکی تا مواد اولیه به صورت نـوار همگنـی در آمده و آماده تغذیه به اکسترودر شود.

4ـ اکسترود

مواد اولیه با اعمال چرخش، فشار و گرما جهت تامین خوراک کلندردر اکسترود آماده می‌شود.

5- کلندرینگ

در کلندر آمیـزه خمیـری و تعییر شکل مواد اولیه بـه صـورت ورق با ضخامت مناسب که به مرور در حین عبور از غلتک‌های کلندر کاهش یابد انجام می‌گیرد.

6- خنک کاری

ورقه خروجی ار دستگاه کلندر در اثر عبور از رولینگ‌های سرد و برگشت لبه‌های ورق تولیدی برش خورده بـه آسیاب غلتکی انجام می‌شود. 

7ـ  جمع کن

رول ورق‌ها به منظور انتقال به بخش تکمیل رول می‌شود.  

8ــ چاپ

انجام عملیـات چـاپ روی فیلم‌های تولیدی با عبور از دستگاه انجام می‌شود. 

9- لایه گذاری

جهـت آزاد سـازی تـنش‌هـای موجود فیلم‌ها تا دمای100درجـه گـرم شـده و عملیـات لایـه‌گذاری توسط فشار غلتک انجام می‌گیرد.

10- برش

کفپوش‌هایی را که به صورت رول کاربرد دارند در این مرحله رول پیچی می‌شوند در غیر این صـورت عمـل بـرش قطعات تایل انجام می‌پذیرد.

11- بسـته  بندی

با توجه به برنامه‌ریزی تولید، محصولات در کارتن‌های مقوایی و یا در کیسه‌های پلا ستیکی بسته‌بندی می‌شوند. کفپوش تولید شده به صورت بسته‌بندی شده به بازار عرضه می‌گردد و محصولاتی که به صورت رول هستند در یک کیسه پلی اتیلنی قرار می‌گیرند و کاشی‌ها در کارتن سه لایه بسته‌بندی می‌گردند.

فلوچارت-pvc

 

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید انواع کفپوش

تعداد و ظرفیت ماشین آلات و تجهیزات خط تولید بر اساس ظرفیت تولید 15000 در سال در یک شیفت کاری به شرح زیر در نظر گرفته شده است.

سیلوی مواد اولیه شامل پودر، کربنات کلسبم و دی او پی و مخلوط کن و بنبوری، آسیاب غلطکی، اکستردر، کلندر، سیستم خنک سازی غلتکی، رول کن، چاپ و تکمیل، کمپرسور، دستگاه برش، غلتک‌های جداکننده، قالب‌های تنش‌گیر و گرمکن غلتک‌ها می‌شوند. جهت اطلاع دقیق ز ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید کفپوش پی وی سی کلیک کنید.

طرح توجیهی کفپوش PVC | بررسی بازار و رقبا

تعداد کل مجوزهای صادره تولید کفپوش PVC تا تیر ماه سال جاری بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت 111 مجوز بوده که از این میزان تعداد 25 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری تولید کفپوش PVC با سرمایه گذاری 1660میلیارد ریال و ظرفیت اسمی 191 هزار تن می‌باشند. تعداد جواز تاسیس‌های صادره 86 فقره است که از این تعداد تنها 13 طرح در حال احداث کفپوش پی وی سی دارای پیشرفت بالای 60 درصد می‌باشند. صادرات کفپوش‌های پلاستیکی در سال 1397 معادل 20 میلیون دلار بود و واردات آن 477 هزار دلار بوده است. 

تعداد کل مجوزهای صادره تولید کفپوش PVC کشور
111
تعدادپروانه بهره‌برداری صادره تولید کفپوش PVC کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
25 1660235 1443 191554 تن
تعداد جواز تاسیس‌های صادره تولید کفپوش PVC
86
طرح‌های در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد  تولیدکفپوش PVC
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
13 22225225 300 49400 تن

 

صادرات کفپوش پی وی سی در سال 1397
1,583,206, میلیون ریال 22,631,135 دلار
واردات کفپوش پی وی سی در سال 1397
19,947,میلیون  ریال 477,091 دلار

 

طرح توجیهی کفپوش PVC | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد انواع کفپوش PVC در سال جاری 458 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 30درصد بوده و در کمتر از چهار سال بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 1500 تن در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   5000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی و روباز 1950 متر مربع

 جدول شاخص های مالی و سرمایه گذاری  طرح

موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
سرمایه گذاری ثابت با ماشین آلات خارجی 399123
نرخ بازده داخلی IRR 32
دوره برگشت سرمایه 3/2
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 26

طرح توجیهی کفپوش PVC | مزایای اجرای طرح

بخشی از نیاز کشور از واردات تامین می‌شود، با توجه به توسعه صنایع پتروشیمی در کشور، صنایع پایین دستی آن از مزیت صادارتی غیر تامین نیاز داخل برخوردار می‌باشد.

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآورهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert تهیه شده‌اند، وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید کفپوشPVC با کیفیت نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرد.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید کفپوش PVC



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی کفپوش PVC ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با توجه به اهمیت زیبایی و طراحی در معماری داخلی ساختمان‌ها نیاز به تولید انواع کفپوش ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد. کفپوش‌ها علاوه بر زیبایی از ملزومات مورد نیاز ساختمان به شمار می‌آیند بیش از ده‌ها نوع کفپو‌ش صنعتی متناسب با نیاز در دنیا تولید می‌شود که در سازه‌های اداری، مسکونی و تجاری به کار می‌روند. افزایش بازار مصرف زمینه ساز توسعه تکنولوژی و به کارگیری انواع کفپوش است تا متقاضیان با توجه به نیاز و سلیقه خود بتوانند از آن ها استفاده کنند. جهت تولید هر کدام از محصولات می توانید برای نوشتن طرح توجیهی از کارشناسان کاردوک خدمات دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تولید و سرمایه مورد نیاز راه اندازی تولید از کارشناسان کاردوک می‌توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

 منبع: انواع کفپوش

انواع کفپوش

در ادامه ویژگی‌ها، مزیت‌ها و جنس 8 نوع کفپوش را شرح داده ایم. این کفپوش ها بسته به فضا و کاربردشان دارای تفاوت‌هایی هستند که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید.

1- کفپوش لمینیت

کفپوش لمینیت چند لایه دارای رویه ملامینه فشرده و صافی است که در طرح و نقش‌های متنوعی همانند چوب و رگه‌های سنگ با رنگ بندی ها مختلف تولید می‌شود. از این کفپوش‌ها اغلب در داخل واحد ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت مناسب و طراحی منحصر به فرد آن (که شباهت زیادی با پارکت دارد)، موجب محبوبیت آن‌ها شده است. 

2- انواع کفپوش | کفپوش های ارتجاعی

کفپوش‌های ارتجاعی به دلیل استفاده از مواد اولیه الاستیسیته قابلیت انعطاف و ارتجاعی دارند. معمولا از این محصولات در سالن‌های ورزشی، باشگاه‌ها، مهد کودک و مکان‌هایی که نیاز به کف سازی ارتجاعی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر انعطاف پذیری با ویژگی های دیگری چون مانع از سر خوردن، ضد آب بودن، سبک و قابل حمل بودن، دو رو بودن و .... تولید و عرضه می‌شوند.

3- کفپوش طبیعی از سنگ مرمر

کفپوش سنگ مرمر نشانی از اشرافیت و زندگی مجلل است. کفپوشی مرمر بسیار زیبا مقاوم و با دوام دارای رنگ و طرح بسیار زیبا، شیک و طبیعی اما بسیار گران است. از این کفپوش ها هم در طراحی داخلی و هم در نمای ساختمان و هم در راهروها و سایر قسمت های ساختمان استفاده می‌شود.

4- انواع کفپوش | کفپوش PVC

کفپوش pvc از رایج ترین کف‌پوش‌های موجود در جهان است. این کفپوش را می‌توان در تمامی بخش‌های ساختمان از جمله اتاق‌خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق کار، اتاق بازی، ورودی، پاسیو و راهروها به دلیل زیبایی، دوام و ارزانی به کار گرفت. اگر قصد تولید این کفپوش‌ها را دارید می‌توانید جهت اطلاع از تجهیزات مورد نیاز و خط تولید کفپوش pvc کلیک کنید.

انواع-کفپوش

5- کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از مصالح مقاوم با قیمت نسبتاً مناسب است. کاشی و سرامیک در آشپزخانه، حمام و دستشویی و قسمت‌هایی از اتاق پذیرایی  به کار می‌رود. می‌توان گفت از آن هم برای تزئین و  هم پوشش دیوار و کف استفاده می‌شود.

6- انواع کفپوش | کفپوش  های شیمیایی یکپارچه

این کفپوش‌ها معمولاً از جنس رزین‌های لاتکس، پلی استر، پلی یورتان یا ترکیبات اپکسی هستند که به ‌صورت مایع همراه با یک سخت کننده به‌ کاربرده می‌شوند. مناسب مکان های پرتردد مثل پارکینگ و کف مراکز تولیدی و صنعتی هستند.

7- کفپوش چوبی

کف‌پوش‌های چوبی زیبا، ماندگار و با دوام هستند. قیمت این کف‌پوش‌ها به دلیل استفاده از چوب‌های نسبتاً سخت به شکل الوار و فرآوری و پرداخت  شده صنعتی به شکل پارکت همانند چوب‌های راش، افرا و ملج بسیار گران بوده و نصب آن بسیار مشکل است. مصرف آن‌ها به تناسب معماری و موقعیت و قیمت ساختمان استفاده می‌شود. 

8- کفپوش سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی به شکل نما و دکوراتیو، کفپوش و کتیبه آمیزه‌ای از مواد و رنگ دانه‌های معدنی، سنگ‌های دانه بندی شده و نوعی از رزین‌های پلیمری است که دارای مقاومت فیزیکی و شکل‌های ظاهری بسیار زیبا می‌باشد. سنگ های مصنوعی به دلیل قابلیت ساب پذیری شان امکان ترمیم دارند و مانند سنگ های طبیعی زیبایی و جلوه خاصی به فضا می‌دهند.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: انواع کفپوش



:: برچسب‌ها: انواع کفپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()