نوشته شده توسط : کاردوک

خط تولید کفپوش های pvc با توجه به نوع دستگاه‌ها، ظرفیت تولید، مکان مورد نظر، فروشندگان و…. می‌تواند قیمت تمام شده متفاوتی داشته باشد. جهت راه اندازی تولید این کفپوش‌ها بهتر است افق دید کاملی داشته باشید، از اینرو لازم است پیش از هر چیز طرح توجیهی تولید کفپوش pvc را مطالعه کرده و در مورد روند کار اطلاعات خود را تکمیل کنید. خرید دستگاه ها نیز باید بر اساس برنامه و توسط کارشناسان انجام شود. در این مقاله 12 دستگاه اصلی مورد نیاز جهت راه اندازی یک تولیدی استاندارد شرح داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره و خرید دستگاه های مورد نیاز کارخانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: خط تولید کفپوش pvc

تجهیزات اصلی خط تولید کفپوش pvc

تعداد و ظرفیت ماشین آلات و تجهیزات خط تولید کفپوش PVC بر اساس ظرفیت تولید اقتصادی سالیانه طرح در یک شیفت کاری به شرح زیر در نظر گرفته شده است.

بدیهی است تکنولوژی ساخت تجهیزات حساسی مانند اکسترودر ،کلندر و سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ خط تولید من الجمله PLC و تابلوهای الکتریکال به همراه جنس و متالوژی ساخت قطعات مصرفی خط تولید همانند غلتک‌ها و قالب‌های دستگاه‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، بسیار اهمیت دارد. لذا برای انتخاب سازنده معتبر و ارزیابی دستگاه های مورد نظر نیاز به یک کارشناس خبره دارید. 

1- سیلوها

در واحد چندین سیلو برای نگهداری یک دوره مواد اولیه در کارگاه تولید نصب می‌شود. تعدادی از این سیلوهای فولادی با ظرفیت بالانس شده برای نگهداری پودر پی وی سی و کربنات کلسیم و روغن دی او مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- خط تولید کفپوش pvc | مخلوط کن سريع

دستگاه مخلوط کن دارای شکل  بدنه استوانه‌ای است که درون آن پره فلزی به شکل مارپیچ با سرعت زیاد می‌چرخد و مواد را با هم مخلوط می‌کند. به علت متخلخل بودن پودر پی وی سی و همچنین جذب دی او پی توسط فیلر کربنات کلسیم، سایز افزودنی‌های مخلوط حاصل به یک پودر خیس تبدیل می‌شود. فرمولاسیون و اختلاط این مرحله تضمین کننده یکنواختی محصول نهایی است. لازم به ذکر است که بر روی این مخلوط کن یک هواکش نصب گردیده است.

 ٣- دستگاه بنبوری

کار این وسیله به سرانجام رساندن مرحله اصلی اختلاط است. بنبوری دارای یک محفظه اصلی است که پس از تغذیه از قسمت بالایی روتورها در داخلی آن چرخش و عمل اختلاط را انجام می‌دهد. بعد از پر شدن بنبوری یک پیستون داخل مسیر مواد شده و مواد را به داخل محفظه می‌فشارد و محفظه بنپوری توسط بخار گرم شده و بعد از سپری شدن زمان تنظیم شده اختلاط، آمیزه حاصل از دریچه‌ای در زیر آن تخلیه می‌شود.

 ۴- خط تولید کفپوش pvc | آسیاب غلتکی

کار این دستگاه مستمر سازی کار بنبوری و تکمیل عملیات اختلاط است. دستگاه در عرض به دو قسمت تقسیم شده و به صورت دو آسیاب غلتکی با عرض۲متر می‌باشد. آمیزه مواد اولیه از زیر بنبوری روی قسمت اول و سپس روی قسمت دوم می‌رود و در انتهای این قسمت تیغه‌ای نوار مانند از آميزه را جدا می‌کند که به طور پیوسته توسط یک نقاله وارد قیف اکسترودر خط تولید می‌گردد. بر روی این دستگاه یک هواکش نیز نصب شده است.

 ۵- اکسترودر

این دستگاه برای ایجاد مذاب پلیمری ،اختلاط مناسب‌تر آمیزه، تحت فشار گرما و چرخش به کار می‌رود. آمیزه پردازش شده قبل از خروج از قالب اکسترودر توسط یک توری فلزی ذرات خارجی و پلیمرهای ذوب نشده‌اش جدا می‌شود. در خروجی اکسترودر مواد اولیه به صورت مفتول درآمده و به تغذیه کلندر منتقل می‌شود. دمای نواحی مختلف سیلندر اکسترودر مطابق فرمولاسیون تولید قابل تنظیم می‌باشد.

6 – خط تولید کفپوش pvc | دستگاه کلندر

وظیفه کلندر شکل دادن به آمیزه خروجی از اکسترودر است. این دستگاه شامل غلتک‌هایی به عرض ۲متر و قطر ۲۵سانتی‌متر می‌باشد و در شکاف اول کلندر توده بزرگی از مواد قرار می‌گیرد؛ ولی در شکاف‌های بعدی به جریان مواد این توده کمتر شده و عرض آن زیادتر می‌شود. وظیفه اصلی کلندر شکل دادن و تنطیم ضخامت فیلم با دو غلتک انتهایی است. سطح دو غلتک نهایی باید کاملا صیقلی و صاف باشد. معمولا غلتک آخری هر فصل برای صیقل و آبکاری مجدد جدا می‌شوند و غلتک‌های کلندر با بخار گرم می‌شوند.

هر غلتک خمیر پی وی سی را از غلتک قبلی می‌گیرد و بعد از چرخش دور غلتک به غلتک بعدی انتقال می‌دهد. خمیر پی وی سی به غلتکی که زبرتر و داغ‌تر است و یا سریع‌تر می‌چرخد، می‌چسبد. پس برای اینکه خمیر حتما از یک غلتک به غلتک دیگر برود لازم است هر غلتک کمی داغ‌تر از غلتک قبلی باشد. این تفاوت دما نباید بیشتر از ۱۰درجه سانتی‌گراد باشد، ضخامت‌هایی که می‌توان با کلندر تولید کرد بین ۷ تا ۹۰ میکرون است.

 ۷- غلتک‌های جداکننده 

این غلتک‌ها که معمولا به صورت زوج دوتایی قرار می‌گیرند فیلم را از کلندر می گیرند و با سرعت خطی بیشتر آن را می‌کشند و نازکتر می‌کنند. نازک کردن فیلم با کشش این امتیاز را دارد که هم امکان تولید فیلم‌های خیلی نازک را می‌دهد و هم برای تغییر ضخامت فیلم لازم نیست شکاف کلندر زیاد تغییر کند، بلکه صرفا سرعت غلتک‌ها تغییر می‌یابد. باید توجه داشت که در کشش نمونه در صورتی که ضخامت زیاد نازک شود، باعث کم شدن مقاومت ورق و پارگی آن در جهت کشش می‌شود.

8- خط تولید کفپوش pvc | غلتک‌های سردکننده

این غلتک‌ها دو جداره هستند و با آب خنک می‌شوند و تعداد آن‌ها از حدود ۸  الی ۱۲عدد می‌باشد. بهتر است دمای غلتک‌ها به تدریج از ۵۰درجه تا حدود ۱۰ درجه کم شود.

9-  واحد جمع کن

در این واحد یک موتور با گشتاور ثابت است که می‌تواند فیلم تولید شده را روی یک مغزی جمع کند. سرعت طوری تنظیم شده است که با سرعت كل خط تولید بالانس و تنظیم باشد.

10- خط تولید کفپوش pvc | دستگاه چاپ

ورق‌های PVC از نوع غلتک تشکیل شده‌اند که از رنگ‌های بر پایه خلال آب استفاده می‌کند. کیفیت دستگاه چاپ بسیار در تولید کفپوش با ظاهر مناسب و دوام طرح و نقش اهمیت دارد. 

۱۱- دستگاه لایه گذاری

در این دستگاه فیلم‌های نازک‌تر پس از گرم شدن با عبور از روی یک غلتک داغ با فشار به هم می‌چسبند و تشکیل کفپوش می‌دهد.

12- خط تولید کفپوش pvc | سیستم  بسته بندی

براساس نوع و شکل محصول به صورت اتوماتیک توسط دستگاه دارای کنترل دیجیتال انجام می‌شود. محصول خروجی بر اساس نوع، شکل و اندازه با استفاده از دستگاه بسته بندی دیجیتال آماده ورود به انبار می‌شود.

pvc

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: خط تولید کفپوش pvc



:: برچسب‌ها: خط تولید کفپوش Pvc ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک


طرح توجیهی تولید پارچه نبافته به شما در راه اندازی واحد صنعتی به عنوان راهنما و تضمینی جهت اخذ مجوزهای لازم عمل خواهد کرد. پارچه‌های بدون بافت پیوندی، پارچه‌های مبتکرانه و با تکنولوژی بالایی هستند که از الیاف  مختلف ساخته می‌شوند. برخلاف پارچه‌های بافته شده با دستگاه‌های نساجی، الياف منسوجات بدون بافت مستقيما به روش‌های مختلف تبدیل به پارچه شده و هیج عملیات بافندگی را در مسیر تولید نیاز ندارند. میزان تولید جهانی پارچه نبافته اسپان باندپلی‌پروپیلن در سال2019 بالغ بر 4.3میلیون تن با اندازه بازاری معادل 27.2میلیارد دلار بوده است. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 سالانه بدلیل مقرون به صرفه بودن، تنوع و کاربردهای فراوان این پارچه‌ها شاهد رشد تولید و مصرف سالیانه بیش از 10درصدی باشیم. به علاوه براساس آنالیز Global Market Insights افزایش روزافزون نیاز به محصولات بهداشتی ساخته شده از پارچه‌های بدون بافت در سراسر جهان، تقاضای پارچه‌های نبافته را افزایش می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوکجهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید پارچه نبافته

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | معرفی منسوجات نبافته

منسوجات بدون بافت بر خلاف پارچه‌های ديگر از نخ تولید نمی‌شوند؛ بلكه طی فرایندی الياف مستقيماً به منسوجات تبديل می‌شود. بدين صورت كه الياف جداگانه به روش‌های مختلف در كنار هم قرار گرفته و به يگديگر به منظور تولید پارچه پيوند داده می‌شوند تا در نهايت يک لايه يكنواخت و در هم تنيده شده بدون بافت تشكيل گردد. لايه تهيه شده به صورت ورق تار عنكبوتی از فیبلامنت‌هایی است كه در آن الياف به صورت جهت يافته يا راندم قرار گرفته و به وسيله اصطكاک و يا چسب و يا تمايل الياف به چسبيده شدن یا به شیوه هیدرو مکانیکی به يكديگر پيوند می‌يابد.

جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

نام و كد آيسیک  و تعرفه گمرکی منسوجات نبافته

متداول‌ترين طبقه‌بندی و دسته‌بندی در فعاليت‌های اقتصادی همان تقسيم‌بندي آيسيک است. تقسيم‌بندی آيسيک طبق تعريف عبارت است از طبقه‌بندی و دسته‌بندی استاندارد بين‌المللی فعاليت‌های اقتصادی. اين دسته‌بندی با توجه به نوع صنعت و محصول توليد شده به هريک كدهایی دو، چهار، هشت و ده رقمی اختصاص داده می‌شود. كدهای آيسيک مرتبط با صنعت توليد منسوج نبافته به شرح زیر دسته‌بندی شده است.

کدهای آیسیک پارچه‌های بدون بافت

نام کالا  تعرفه گمرکی
منسوج بی‌بافت، تشكيل لايه به روش مذاب تركيبی اسپان باند و ملت بلون با اتصال حرارتی 1729512409
منسوج بی‌بافت، تشكيل لايه به روش مذاب اسپان باند، با اتصال شيميايی (چسب، لاتكس) 1729512388
منسوج بی‌بافت، تشكيل لايه به روش مذاب اسپان باند، با اتصال مكانيكی (سوزن زنی) 1729512390
منسوج بی‌بافت، تشكيل لايه به روش مذاب اسپان باند، با اتصال حرارتی 1729512389
منسوج بی‌بافت، تشكيل لايه به روش مذاب اسپان باند، با اتصال مكانيکی (جت آب) 1729512391

 

تعرفه گمرکی انواع منسوجات نبافته مطابق کدیشن واردات و صادرات کالا به شرخ ذیل می‌باشد.

نام کالا تعرفه گمرکی
منسوج بی‌بافت، تشكيل لايه به روش مذاب تركيبی اسپان باند و ملت بلون با اتصال حرارتی 1729512409
ساير به غير از پارچه‌های نبافته spunlace كه از طريق high pressure water jet به صورت رول به عرض 5 الی 120 سانتی متر و وزن حداكثر 25گرم در هر متر مربع ولی بيشتر از 70 گرم در متر مربع نباشد. 56031290
پارچه‌های نبافته Spunlace که ازطريق High pressure water jet رول به عرض 5 تا120 سانتی متر به وزن كمتر از 25 گرم در متر توليد گرديده باشد، از رشته‌های سنتیک يا معمولی 1729512390
ساير پارچه‌های نبافته از رشته‌های مصنوعی يا سنتتيک تا وزن 25 گرم بر متر مربع غير مذکور در جای ديگر 56031190
پارچه نبافته spun lace كه از طريق high pressure waterjet بصورت رول از رشته‌های سنتيک يا مصنوعی بعرض 5 الی 120 سانتی‌متر و وزن حداکثر 55g در هر متر مربع توليد گرديد. 56031210
ساير به غير از پارچه‌های نبافته spunlace كه از طريق high pressure water jet به صورت رول به عرض 5 الی 120 سانتی متر و وزن حداكثر 25گرم در هر متر مربع ولی بيشتر از 70 گرم در متر مربع نباشد. 56031290
پارچه‌های نبافته، غير از رشته‌های سنتتيک يا مصنوعی به وزن مترمربع بيش از70 گرم و حداکثر150 گرم 56039300
ساير پارچه‌های نبافته حتی آغشته، اندوده به وزن بيش از 150 گرم در هر متر مربع از رشته‌های سنتیک يا مصنوعی 56031400

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | ویژگی‌های  محصول

نظر به کاربرد وسیع پارچه و منسوجات نبافته در تولید انواع محصولات مختلف استاندارهای خاصی در سطح بین‌المللی برای تعاریف شاخص‌های، ویژگی‌ها و آزمون‌های تطبیقی فرایند و محصول مصوب شده است. رعایت و پیاده‌سازی شرایط دستیابی به شاخص‌های استاندارهای زیر در تولید محصول الزامی است.

شماره استاندارد     موضوع
10234 منسوجات نبافته -اندازه‌گیری قابلیت جذب مورد نیاز-روش آزمون
10902 منسوجات نبافته -تعیین میزان نفوذ آب (در اثر ریزش قطرات آب)
11008         منسوجات نبافته -تعیین قابلیت نفوذ هوا-روش آزمون
11009 منسوجات نبافته -تعیین نیروی پارگی و ازدیاد طول با استفاده از روش نوار پهن -روش آزمون
11173 منسوجات نبافته -تعیین مقاومت در برابر نفوذ آب (فشار هیدرواستاتیک) روش آزمون
11174 منسوجات نبافته -زمان نفوذ و عبور مکرر مایع (ادرار مصنوعی)-روش آزمون
1424-1 منسوجات -لائی -قسمت 1-لائی منسوج نبافته قابل دوخت – ویژگی‌ها
1424-2 منسوجات -لائی -قسمت 2-لائی منسوج نبافته با چسب حرارتی -ویژگی‌ها و روش‌های
16266 پوشش‌های ديواری به صورت رول و كاغذی و منسوج نبافته وينيلی تكميل شده- ويژگی‌ها و روش‌­های آزمون
19035-1 پدهای نبافته برای مصارف پزشکی -قسمت 1-منسوجات نبافته مورد مصرف در پدهای پزشکی -روش‌های آزمون
3400 منسوج نبافته -پوشش رویی پوشک و نوار بهداشتی – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون
4803 منسوجات نبافته -اندازه‌گیری جذب -روش آزمون
4823-11    منسوجات نبافته -تعیین مایع جذب نشده
4823-5 شماره استاندارد روش‌های آزمون برای منسوجات نبافته -تعیین مقاومت به نفوذ مکانیکی
4823-9 منسوجات نبافته -تعیین افت پذیری و ضریب افت
5634 نساجی-منسوجات نبافته –تعریف  

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته |  کالای جایگزین و مکمل محصول

امروزه منسوجات بدون بافت با نرخ رشد بالا در حال جايگزين شدن منسوجات ديگر از جمله منسوجات تاری، پودی و حلقوی می‌باشد. به دليل قيمت پايين‌تر اين محصول امكان جايگزين شدن آن در كاربردهایی كه تعداد دفعات مصرف پايين می‌باشد. مانند مصارف بهداشتی و پزشكی نيز بسيار بالاست.

علاوه بر آن به دليل ساختار فيزيكی اين نوع منسوجات امكان توليد آن به شكل‌ها و ضخامت‌ها و تركيب‌های مختلف بسيار راحت‌تر از منسوجات ديگر فراهم شده است. به صورتی كه می‌توان حتی از آن به عنوان فيلتر نيز در سطح وسيعی استفاده نمود. استفاده از آن در لايه‌های لباس نيز كه به عنوان كاربردی معمول برای اين نوع محصول وجود دارد كه جايگزينی ندارد.

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | موارد کاربرد

منسوجات نبافته به طور وسیع به عنوان ماده اولیه در تولید انواع محصولات بهداشتی، آرایشی و پزشکی صنعتی و خانگی همانند ماسک‌های آرایشی، ماسک‌های بهداشتی، البسه یک‌بار مصرف محیط‌های بهداشتی بیمارستانی و صنعتی، پرده، حوله، زیرانداز، پتوها و دستمال‌های یک‌بار مصرف، پوشک‌های متنوع، فیلترهای مختلف گاز، هوا و مایعات، کاغذهای متفاوت و کیسه‌های بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | دانش فنی پروژه و فرایند تولید محصول

منسوجات بی‌بافت از يک لايه مملو از شبکه الیاف تار عنكبوتی از الياف منقطع يا فيلامنتی تشكيل شده است. پس از شکل‌گیری لايه مذکور جهت استحکام لازم است به روشی مناسب ميان الياف تشكيل‌دهنده پيوند ايجاد گردد.

بنابراين می‌توان مراحل تشكيل منسوجات نبافته را به گام‌های تولید الیاف، لايه‌گذاری، فرآيند ايجاد اتصال در لايه‌ها و در نهايت تکمیل و رولینگ محصول تقسیم کرد. تشكيل لايه تار عنكبوتی منسوج می‌تواند در يک فرآيند خشک يا مرطوب انجام شود و يا فيلامنت‌ها به طور مستقيم پس از ذوب ريسی فرم پیدا کنند. ايجاد پیوند در لايه‌ها می‌تواند به شکل‌های مكانيكی، حرارتی، شيميایی و يا هيدروديناميكی انجام شود.

در نهایت لایه‌ها پس ار طی مراحل رول می‌شوند. در هر كدام از مراحل ياد شده با توجه به كاربردی كه برای پارجه بدون بافت در نظر گرفته شده،  شرايط و ويژگی‌های خاص منسوج بی‌بافت تعيين شده و متناسب با خواص آن مانند وزن، واحد سطح، عرض، ميزان استحكام، انعطاف‌پذيری، نوع الياف مورد استفاده مطابق با تكنولوژی‌های توليد به شرح ذیل انتخاب می‌گردند.

تولید الیاف و فیلامنت‌های پارچه بدون بافت

الياف مورد استفاده در تولید پارچه‌های بدون بافت می‌تواند الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی باشد. خاصیت مهم الیاف در نسبت بسیار بالای طول به قطر است. به گونه‌ای که می‌توان به طور مداوم هم‌زمان با فرآیند منسوج، الیاف بسیار نازک تولید بدون بافت پارچه را به صورت مستمر تامین کرده و برش داد.

در این فرایند گرانول‌های پلیمری پس از خشک شدن از طریق قیف تغذیه وارد سیلندر اکسترودر ویژه ذوب شده و شکل‌دهی پلیمر مذاب تحت فشار ماردون و پمپ با فشار از طریق شبکه سوراخ دار قالب، تحت تاثیر فشار هوای هدایت شده و به صورت رشته‌ای خارج می‌گردند تا ساختار الیافی مورد نظر را پیدا و آماده لایه‌گذاری تار عنکبوتی صفحات پارچه بدون بافت گردند.

تشكيل لايه تار عنكبوتی

اين مرحله که اولين گام توليد صفخه منسوج بی‌بافت است شامل؛ تشكيل يک لايه يكنواخت از الياف می‌شود كه عرض آن بستگی به عرض دستگاه دارد. لايه تشكيل شده در مرحله بعد استحكام‌دهی و تثبیت می‌شود. برای توليد لایه تار عنكبوتی منسوجات نبافته و روش‌های مختلفی به شرح زیر وجود دارد:

  • تشكيل لایه تار عنكبوتی پارچه بروش اسپان باند   
  • تشكيل لایه تار عنكبوتی پارپه بروش ملت بلون از الياف كوتاه
  • تشكيل لایه تار عنكبوتی از الياف كوتاه به روش گاردینگ
  • تشكيل لايه‌ای از مخلوط الياف فيلامنتی و الياف كوتاه

تشكيل لايه تار عنكبوتی

 

تشكيل لايه تار عنكبوتي اسپان باند

در اين روش گرانول الياف در ابتدای خط توليد به اکسترود وارد می‌شود و پس از عبور از قسمت پلیمریزاسیون ذوب ريسی، توليد فيلامنت‌های رشته‌ای انجام می‌گيرد. در ادامه عمليات كشش الیاف انجام می‌گیرد و در صورت نياز به توليد الياف رنگی، از همان ابتدا مستربچ رنگی نيز به همراه مواد اولیه اصلی به مخلوط اضافه می‌گردد. الياف پس از اين مرحله توسط فشار هوا و حركت‌های نوساني از يكديگر بازشده روی نوار نقاله متحرک با عرض نسبتاً بزرگ ريخته می‌شوند تا يک لايه از الياف به اين روش توليد گردد كه می‌بايست به مرحله بعد يعنی مرحله استحكام و تثبیت لايه منتقل شود.

تشكيل لايه تار عنكبوتي اسپان باند

 

تشكيل لايه تار عنكبوتي ملت بلون

در اين روش كه معمولاً برای توليد لايه‌هایی از الياف بسيار ريز و كاربردهایی مانند فيلتراسيون در ماسک‌ها و فيلترها به كار می‌رود. الياف از گرانول پليمر مورد نظر تهيه می‌شود. برای اين منظور گرانول به دستگاه ملت بلون تغذيه شده و مستقيماً تبديل به الياف كوتاه با ظرافت بالا می‌شود.

پس از خروج الياف تشكيل شده از سیستم رشته ساز، جريانات شديد هوای گرم با اعمال نيروهایی كه به رشته ظريف الياف وارد می‌كنند باعث اعمال كشش زياد در رشته‌ها شده و در نتيجه ايجاد اليافی بسيارظريف می‌گردند. با استمرار جريان هوا رشته‌های الياف از هم گسيخته شده و به شكل اليافي كوتاه روی نوار نقاله به صورت رندوم قرار می‌دهد. بدين شكل لايه پارچه‌ای از الياف كوتاه بسيار ظريف تشكيل می‌گردد.

تشكيل لايه به روش  كاردينگ 

در اين روش از توليد لايه تار عنكبوتی پارچه بدون بافت از الياف كوتاه ظریف با طول حدود 40 – 95 ميلي‌متر در ابتدای خط حلاجی قرار گرفته و بعد از باز شدن كامل در مرحله حلاجی به دستگاه كاردينگ تغذيه می‌شود. در دستگاه كاردينگ با توجه به عمليات مختلف توسط سطوح سوزنی، يک لايه از الياف به صورت تار عنكبوتی حاصل می‌شود. لايه شکل گرفته پس از عبور از سیستم فرمینگ به مرحله نهایی منتقل می‌شود.

تشكيل لايه با اختلاط الياف مختلف كوتاه و بلند

در اين روش توليد به طور هم‌زمان از دو لايه اسپان باند و الياف كوتاه به شكل ساندويچی استفاده می‌گردد. برای اين منظور لايه توليد شده به روش اسپان باند و لايه حاصله از كاردينگ به دستگاه پیچش تغذيه شده و با روی هم قرار  گرفتن لایه‌ها، يک لايه ترکیب شده نهايی حاصل می‌گردد.

استحكام دهی لايه تار عنكبوتی

روش‌های مختلف استحكام و تثبیت لايه تار عنكبوتی الیاف پارچه‌های بدون بافت عبارتست از روش‌های:

پیوند حرارتی الیاف، پیوند ناشی از آغشته سازی الیاف به مایع و اسپری شیمیایی، پیوند الیاف ناشی از سوزن زنی شدن و روش پیوند الیاف در اثر واترجت.

استحكام دهی ترموباندينگ

در اين روش تنها می‌توان از الياف ترموپلاست در تركيب با الياف ترموپلاست دیگر مورد استفاده قرار گیرد. اين روش به دو تکنیک مجزا تقسيم می‌شود. در روش اول از غلطک‌های كلندرها با حرارت بالا استفاده می‌شود كه لايه الياف با عبور از ميان آن‌ها به هم فشرده شده و هم در نقاط خاصی الياف ذوب  می‌شود و اين نقاط باعث اتصال الياف بهم شده و در نتیجه استحکام لايه منسوج نبافته می‌شود.

در تکنیک ديگر نيز كه برای منسوجات نبافته حجيم به كار می‌رود در ميان الياف مورد استفاده از اليافی با نقطه ذوب پايين‌تر يا پودر پليمری استفاده می‌شود که هنگام عبور لايه الياف در معرض هوای داغ، پليمر يا فیلامنت با درجه ذوب پايين‌تر ذوب شده و باعث اتصال لايه منسوج بی‌بافت خواهد شد.

استحكام دهی شيميایی

در اين روش توليد لايه الياف با آغشته شدن به مواد شيميایی و مواد تكميلی ديگر و پس از عبور از خشک كن يا سیستم پخت مستحكم می‌گردد.

استحكام دهی سوزن زنی

اين روش استحكام دهی برای منسوجاتی با وزن متوسط يا نيمه سنگين به كار می‌رود. اين روش با استفاده از سوزن‌هایی كه بر روی سطح آن‌ها زوائدی براي درگير نمودن الياف می‌باشد باعث استحكام لايه الياف می‌گردد.

استحكام دهی با استفاده از واتر جت

در اين روش با استفاده از نازل‌های ظريف، آب از سطح منسوج نبافته با فشار بالا عبور نموده و باعث درگيری الياف می‌گردد. اين روش برای توليد محدوده وسيعی از توليدات با سرعت و كيفيت مطلوب استفاده می‌گردد و امروزه بسيار مورد استقبال می‌باشد.

تكميل نهایی

اين مرحله از توليد منسوجات بی‌بافت امروزه با توجه به محدوده وسيع كاربردها بسيار مورد توجه قرار گرفته است. اين مرحله می‌تواند شامل تثبيت حرارتی، شستشو، تكميل ضد آب و ضد آتش، چاپ، رنگرزی و سفيدگری و… باشد. اگرچه بسياری از منسوجات بی‌بافت دارای تكميل خاصی نبوده و می‌توانند مستقيماً مورد استفاده قرار گيرند.

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات ساخت پارچه‌های بدون بافت از الیاف پلیمری به تناسب نوع محصول و تکنولوژی ساخت انواع پارچه تک و چند لایه اسپان باند، ملت بلون، ملت بلون میکروفیلامنتی در حالت جنرال به شرح ذیل است.

  • خشک کن، مخلوط کن و فیدر گوانول و مستربچ پلیمری و افزودنی‌ها به اکسترودر
  • اکسترودر با پمپ، فیلترینگ، هیتر و الکتروموتور گیربکس و قالب‌های مورد نیاز 
  • سیستم تهویه مرکزی، خنک كننده، دستگاه کشش، کلندرینگ و کمپرسور
  • سیستم خنک كننده فیلامنت‌های ذوب شده
  • کانوایر، درایر، ماشین آلات وایندر رول 
  • سیستم بازیافت ضایعات پلیمری
  • لوازم آزمایشگاهی و کارگاهی

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | بررسی بازار و رقبا

تا پایان تیرماه سال 1399 تعداد 101 مجوزهای به منظور تولید انواع پارچه‌های بدون بافت کشور صادر شده است که از این تعداد 16 واحد با دارا بودن پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری 3894 میلیارد ریال و به ظرفیت اسمی 102 هزار تن در سال مشغول فعالیت هستند.

در سال 1397 ارزش ریالی واردات انواع منسوجات نبافته 1445 میلیارد ریال و ارزش ارزی آن 34539 هزار دلار در مقابل ارزش صادرات ارزی و ریالی به ترتیب 6388 هزار دلار و 380 میلیارد ریالی بوده است. تعداد طرح‌های در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تولید انواع پارچه‌های نبافته کشور 19 پروژه است که پیش‌بینی افزایش تولیدی به میران 135850تن محصولات را برای سال‌های آتی دارند.

تعداد کل مجوزها تولید انواع پارچه بدون بافت کشور

101

پروانه‌های بهره‌برداری تولید انواع پارچه بدون بافت کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
16 3894557 564 102695 تن
جوازهای تاسیس تولید انواع پارچه بدون بافت کشور

85

طرح‌های در حال احداث تولید انواع پارچه بدون بافت کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
19 8308200 633 135850 تن

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید انواع پارچه‌های نبافته با ظرفیت 24000تن در سال 2482 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 37درصد بوده و دوره برگشت سرمایه حدود 3سال پیش‌بینی شده است. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   50000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی

18000

متر مربع

 

 

ردیف

موضوع

هزینه‌ها (میلیون ریال)
1 سرمایه گذاری ثابت 1232000
2 نرخ بازده داخلی (IRR) درصد 37
3 دوره بازگشت سرمایه گذاری (سال) 3
  درصد فعالیت در نقطه سر به سر 21/6

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصرف مستمر و روز افزودن منسوجات ساخته شده از پارچه‌های نبافته به خصوص در شرایط همه‌گیری اپیدمی‌های بیماری زا به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های بهداشت و درمان کشور درآمده و با توجه به مزیت داشتن منابع مواد اولیه و دسترسی به تکنولوژی ساخت ماشین آلات در سطح بین المللی به موازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم از جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر صادرات نشان می‌دهد.

 

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است. بررسی مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده؛ وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید البسه استاندارد تولید پارچه‌های نبافته را نشان می‌دهد و به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدی برای ایجاد اين واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید پارچه نبافته

 
 


:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید پارچه نبافته ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی بسته بندی اجیل و خشکبار چه کاربردی دارد؟ در جهان قریب به 4.5 میلیون تن میوه‌های آجیل و 3.3 میلیون تن میوه خشک طی سال 2120 -2019 تولید شده است. تولید فندق جهان با توجه به برداشت کشورهایی همانند فرانسه و اسپانیا و افزایش 15 درصدی محصولات زراعی در ترکیه به بیش از 530 هزار تن، گردو جهان حدود 969 هزار تن و پسته 655.2 هزار تن برآورد شده است. بیشترین تولید بادام‌زمینی جهانی در کشورهای چین، هند، برزیل و ایالات متحده می‌باشد. برآورد تولید جهانی میوه خشک در همین سال در حدود 3،283 هزار تن است که رشد 5 درصدی نسبت به سال قبل را داشته است. با توجه به عرضه و تقاضای این محصولات فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است. نوشتن طرح توجیهی برای شما در برآورد هزینه و نحوه شروع کار مانند راهنمایی خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی بسته بندی آجیل و خشکبار

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | معرفی محصول

آجیل و خشکبار معمولا به میوه‌های دانه‌ای شکلی همانند گردو، بادام زمینی، بادام و پسته گفته می‌شود که روی درخت‌های شکوفه‌ای یا بوته‌ای مستقیم رشد می‌کنند و به صورت خام یا بو داده و خشک مصرف می‌شوند.

کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی بسته‌بندی خشکبار و آجیل

تعرفه گمرکی وکد‌های آیسیک آماده سازی و بسته‌بندی انواع آجیل به شرح ذیل می‌باشد.    

محصول تعرفه گمرکی کد آیسیک
پاک كردن و بسته‌بندی آجیل 071134000 15492711
خشک كردن وبسته‌بندی خشکبار 15311410
پاک كردن و درجه‌بندس انواع آجیل و بدون بسته‌بندی 15492717
پاستوريزه كردن و بسته‌بندی آجیل 15492718
بسته‌بندی آجیل و خشکبار و برنج 7495412322
انواع دانه و ميوه آجيلی فرآوری شده   1549412503
تخمه آفتابگردان فرآوری شده   1549512371
انواع گرانول ميوه‌های آجيلی   1549312631
انواع خلال ميوه‌های آجيلی   1549312632
توليد و بسته‌بندی آجيل   15492111
توليد وبسته‌بندی انواع تخمه آجيل   15492120
پودر كردن و بسته‌بندی ميوه‌های آجيلی   15492171
بسته‌بندی پودر ميوه‌های آجيلی   7495412433
انواع خلال ميوه‌های آجيلی   1549312632
بسته‌بندی خشكبار   7495412325

استانداردهای آماده سازی و بسته بندی آجیل و خشکبار

در بسته‌بندی آجیل و خشکبار از مرحله آماده‌سازی، بسته‌بندی و انبارداری از آیین نامه کار بهداشتی و الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 9343 پیروی می‌کند. هدف از تدوین این آیین کار، راهنمایی تولیدکنندگان در تأمین حداقل نیازمندی‌های بهداشتی تولید و عرضه و تطبیق ویژگی‌های آن با استاندارد مرتبط  می‌باشد. سایر استاندارهای ملی و فرایند این کسب و کار به شرح ذیل می‌باشد.

 استاندارد ملی ایران 2380:  ”  آئین کار تهیه پسته از مرحله برداشت محصول تا بسته بندی”.

  استاندارد ملی ایران 495:   “بسته‌بندی پسته و مغز بادام صادراتی”

 استاندارد ملی ایران 3937:   ” آئین کار تهیه مغز بادام”

 استاندارد ملی ایران 7704:   ” بادام زمینی– از برداشت تا بسته‌بندی و انبارداری – آیین کار بهداشتی”

 

ویژگی‌های فنی آماده سازی و بسته بندی خشکبار و آجیل

بوجاری، سورتینگ و بسته‌بندی انواع آجیل و خشکبار توسط ماشین آلات خط تولید باید هم دارای استانداردهای سلامتی و کیفیت مواد اولیه و هم فرایند تولید باشد. سلفون و ورق‌های پلیمری بسته‌بندی محصول تولیدی باید دارای نرمش، قابلیت چاپ، قابلیت دوخت حرارتی، قابلیت شکل‌پذیری پنوماتیک، شفافیت، نفوذپذیری ناپذیری نسبت به بخار آب و گازهای محیطی را داشته باشد.

در بسته‌بندی آجیل و خشکبار باید نشانه‌گذاری‌های محصول شامل درج نام و نوع محصول، اندازه، درجه‌بندی، نام واحد تولیدکننده، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شماره پروانه بهره‌برداری وزارت صمت،  شماره سریال ساخت، تاریخ تولید و انقضای مصرف، وزن خالص و شرایط نگهداری قید شود.

 

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | موارد کاربرد

آجیل به مناسب‌های مختلف به عنوان تنقلات و میان وعده مفید با ارزش غذایی بالا هم مورد استفاده تمامی افراد بوده و هم در مراسم، مهمانی‌ها، اعیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته‌بندی‌های صحيح و مناسب محصولات مواد غذایی همانند آجیل و خشکبار هم به حفظ بهداشت و هم به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌نماید. این فرایند در مقیاس صنعتی امکان رعایت الزامات بهداشتی را بیشتر و میسرتر می‌سازد. قرارگیری آجیل در بسته‌بندی ضمن حفاظت از آن در مقابل جانوران، میزان مصرف کنترل شده محصول را نیز بهبود می‌دهد.  

 

فواید مصرف آجیل و خشکبار

آجیل و مغزها آن‌ها همانند فندق، گردو و پسته نقش مهمی در تامین انرژی و سلامتی بدن ایفا می‌کنند. این مواد غذایی منابع سرشاری از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان هستند. آجیل یکی از مهم‌ترین منابع غنی عناصری مانند روی، آهن، سلنیوم هست که برای تامین سلامت سیستم ایمنی بدن و بهبود رشد و نمو و کاهش کم‌خونی ضروری است.

دانه‌های خوراکی آجیل سرشار از آهن، روی، ویتامین E، منیزیم و فولیک اسید، فسفر، منیزیم و کلسیم است که در سلامتی ساخت استخوان‌ها، دندان و در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب نقش موثری دارند. سورت و بسته‌بندی این محصولات ضمن کارآفرینی در بهبود فرایند هضم، سلامتی بدن و تامین پروتئین‌های متنوع مورد نیاز انسان می‌تواند کاهش وزن را به همراه داشته باشد.

 

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | کالاهای جايگزين

بسیاری از تنقلات دیگر همانند چیپس سیب‌زمینی و میوه‌ها، پفک رقبایی با قیمت پایین‌تر برای آجیل و خشکبار هستند اما ارزش غذایی، طعم و مزه محصولات گروه خشکبار و آجیل را ندارد.

 

دانش فنی و فرایند تولید بسته بندی آجیل و خشکبار

ماشین آلات آماده‌سازی و بسته‌بندی خشکبار و آجیل در داخل کشور با کیقیت مطلوب قابل ساخت است. تجهیزات با توجه به ظرفیت تولیدی مورد نیاز عبارتند از دستگاه‌های بالابر کاسه‌ای، پیش بوجاری، نوار نقاله کنترل کیفیت، رطوبت سنج مخزن دست چین، پوست کن، بالابر زد، دستگاه حلزونی، خشک کن، طعم پاش و تفت کانتینیوس، شورکن، سیستم هیتر و نمک زنی و فیلتر و دستگاه‌های بسته‌ بندهای دو  و چهارتوزین، نوار نقاله انتهایی و دستگاه شرینگ پک می‌باشد که طی مراحل مختلف به شرخ ذیل فرآوری و بسته‌بندی آجیل و خشکبار انجام می‌شود.

تامین مواد اولیه

تهیه و خرید میوه با کیفیت مورد نیاز تولید آجیل و خشکبار با توجه به فصل برداشت و امکان ذخیره‌سازی در کارخانه دپو و پس از طی فرایند پیش بوجاری آماده حمل به واحد پوست‌گیری می‌شود.

مرحله پوست‌گیری

میوه متناسب با ظرفیت سیستم جهت تبدیل به مغز به واحد مکانیزه  پوست‌گیری منتقل می‌شود. سطح تکنولوژی دستگاه در به دست آوردن محصول با کیفیت و یکنواخت در فرایند پوست‌گیری برای مغزها با رعایت اصول بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

شست‌وشو و نم‌ گیری خشکبار

به همراه محصول پوستگیری شده ذرات ناخواسته دیگری همراه میوه وجود دارند که سبب افت کیفیت محصول نهایی می‌شود، لذا لازم است پس از پوست‌گیری مغزها شسته و از هرگونه آلودگی به ذرات خارجی و نامطلوب  پاک شود.

فرایند خشک ‌کردن مغزها

فرایند خشک‌کردن مغز‌ها پس از شستشو بگونه‌ای بهداشتی و مکانیز با کیفیت مناسب و رعایت استانداردها خشک شده انجام می‌شود. 

فرایند فرآوری  محصول    

زمانی که هدف تولید محصول خام نباشد، مغز خشک شده لازم است به تناسب نوع آن طی مراحل مختلفی به محصول نهایی تبدیل شود. این فرآیندها غالباً شامل طعم‌دار کردن مطابق فرمولاسیون و تجربه مشتری پسند، ترکیب چندین نوع  مغز می‌باشد. تفت و برشته کردن مغزهای آجیلی در این بخش صورت می‌گیرد. مناسب‌ترین فرایند برشته سازی به منظور سالم ماندن مغزها در اثر حرارت دهی استفاده از سیستم‌های خشک‌کن دارای امکان توزیع حرارتی یکنواخت است.

کنترل کیفیت محصول

قبل از فرایند بسته‌بندی اطمینان از کیفیت محصول نهایی بسیار ضروری است. کنترل کیفیت از طریق آزمون‌های استاندارد جهت بررسی رنگ ظاهری، شکل، اندازه، درصد رطوبت، کپک زدگی، میزان شکستگی، پوکی، میزان ناخالصی، مزه، بو، درصد نارسی و چروکیدگی، در صد نمک محصول انجام می‌گیرد. تا بتوان آجیل با کیفیت را روانه بخش بسته‌بندی نمود.

بسته‌بندی و انبار محصول 

پس از فراوری مغزها باید محصول بر اساس نیاز بازار و امکانات تکنولوژیک محصول نهایی به صورت بسته‎بندی شده به بازار عرضه شود. به گونه‌ای که تا زمان مصرف، کیفیت مطلوب خود را به صورت سالم و بهداشتی حفظ کند. توجه به کیفیت و زیبایی بسته‌بندی در جلب سهم بستری از بازار اهمیت زیادی دارد.

 

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | بررسی بازار و رقبا

با توجه به مزیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کشور  تا پایان سال 1398 تعداد 793 واحد تولید صنعتی آماده سازی و بسته بندی  آجیل و خشکبار در کشور با ظرفیت اسمی 929  هزار تنی وجود دارد. تعداد طرح‌های در حال احداث کشور با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، 195 طرح است که پیش‌بینی ایجاد ظرفیت جدید 308 هزار تنی را دارند.

 

تعداد کل مجوزهای آجیل و خشکبار
7312
پروانه‌های بهره‌برداری تولید آجیل و خشکبار
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
793 30400510 34461 929306 تن
تعداد جواز تاسیس‌های آجیل و خشکبار کشور
6312
طرح‌های آجیل و خشکبار دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
195 62010287 6271 308673 تن

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری حدود 34 میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 35درصد بوده  و ظرف سه سال و نیم بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 1200 تن بسته‌بندی انواع آجیل و خشکبار در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   3500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی و روباز 1540 متر مربع

 

جدول سرمایه گذاری و شاخص های مالی طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
   سرمایه گذاری ثابت 34321
  نرخ بازده داخلی IRR 35/7
  دوره برگشت سرمایه 15/3

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | مزایای اجرای طرح

  • ماندگاری بیشتر محصولات بسته بندی شده 
  • نگهداری امن و بهداشتی محصولات
  • رعایت ضوابط استاندارد و بهداشتی آماده سازی وبسته‌بندی کالای با کیفیت
  • در نتیجه ایجاد ارزش افروده بیشتر

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert به دست آمده؛ وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حوزه بسته‌بندی آجیل و خشکبار نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی بسته بندی آجیل و خشکبار



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی بسته بندی اجیل و خوشکبار ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در زنجان را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع: طرح توجیهی در زنجان

طرح توجیهی در زنجان | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

طرح توجیهی در زنجان | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

طرح توجیهی در زنجان | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در زنجان | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در زنجان ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در زنجان

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی در زنجان



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در شهرکرد را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع: طرح توجیهی در شهر کرد

طرح توجیهی در شهرکرد | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

طرح توجیهی در شهرکرد | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

طرح توجیهی در شهرکرد | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در شهرکرد | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در شهرکرد ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در شهرکرد

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنوgوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی در شهر کرد



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در شهرکرد ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در زاهدان را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع: طرح توجیهی در زاهدان

طرح توجیهی در زاهدان | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

طرح توجیهی در زاهدان | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

طرح توجیهی در زاهدان | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در زاهدان | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در زاهدان ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در زاهدان

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی در زاهدان



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در زاهدان ,
:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پس از خرید بیت کوین برای خرج کردن و مدیریت رمز ارزهای خود لازم به ساخت کیف پول بیت کوین هستید. کیف پول های رمز ارزها در انواع متفاوت با ویژگی های مختلف عرضه می‌شوند. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید کیف پول مورد نظر خودتان را ساخته و از آن محافظت نمایید. دسترسی به کیف پول و امنیت آن برای اغلب کاربران اهمیت زیادی دارد، طراحان تلاش کرده‌اند تا کیف پول‌ها را طوری طراحی کنند که علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، امکانات دیگری (مثل ورود به کیف پول از سایر دستگاه‌ها در صورت سرقت) را نیز داشته باشند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره کیف پول ها آورده‌ایم.

 

 برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.  

 منبع: کیف پول بیت کوین

کیف پول رمز ارز بیت کوین چیست؟

کیف پول ارزهای رمز نگاری شده وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با شبکه ارزمجازی (بلاچین) بوده و دارنده آن می‌تواند از آن برای ارسال و دریافت امن ارز مجازی با انجام تراکنش و تعامل مالی با بلاکچین استفاده نماید. این کیف پول‌ها امکان دسترسی به اطلاعات لازم برای معاملات ایجاد کرده‌اند. جهت آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال کلیک کنید.

 

انواع کیف پول 

و به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ کیف پول‌های نرم‌افزاری، سخت افزاری و کاغذی که می‌توان آن‌ها را در حالت آفلاین و آنلاین متصل به شبکه اینترنت مورد استفاده قرار داد.

بیشترین تعداد کیف پول‌های عرضه شده به دلیل سهولت در کاربرد، نرم افزاری هستند، ولی کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز به تدریج به عنوان جایگزینی مطمئن عرضه می‌گردند و کیف پول‌های کاغذی کاربردی کمتری پیدا کرده است.

چگونه از کیف پول استفاده می کنند؟

کیف پول‌های رمز ارز دیجیتال به لحاظ فنی دارای یک آدرس هستند که مبتنی بر کلیدهای عمومی و خصوصی تولید می‌شود، هر کیفی شامل یک یا چند جفت کلید عمومی و خصوصی است که جایگاه آن را در بلاکچین مشخص می‌سازد و از طریق به اشتراک گذاری این آدرس با دیگران، دارنده کیف مجازی توان مبادلات پولی را پیدا می‌کند. 

حفظ امنیت کیف پول های بیت کوین

هرگز نباید کلید رمز خصوصی خود را برای کسی فاش کنید، لو رفتن کلید خصوصی امکان دسترسی به محتویات ارزهای رمزنگاری شده را ایجاد و امکان سرقت محتویات کیف پول را از طریق شبکه فراهم می‌نماید.

کیف پول‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی اگر کامپیوتر یا تلفن هوشمند همراه شما هک یا به سرقت برده شود، صدمه‌ای نمی‌بیند و همچنان می‌توانید به اندوخته خود از طریق یک دستگاه دیگر دسترسی داشته باشید. تا زمانی که کلید خصوصی خود را در اختیار داشته باشید امکان فعالیت در شبکه رمز ارز جهانی را دارید، رمز ارز مجازی و پول دیجیتال شما عملاً از بلاکچین حذف نمی‌شود فقط از یک آدرس به آدرس دیگر منتقل می‌شود.

 

ویژگی کیف پول ها

کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. بیشتر آن‌ها به صورت آنلاین در محیط اینترنت کار می‌کند، رایج‌ترین آن‌ها کیف پول‌های تحت وب، رومیزی و کیف پول‌های تلفن همراه هستند.

کیف پول‌های سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری بیت کوین و سایر ارز رمزهای پول مجازی نیز یک قطعه فیزیکی همانند توکن و فلش را دارند که کلید رمز اختصاصی برقراری ارتباط با شبکه را به صورت آفلاین در خود نگهداری می‌کند و به دارندگان خود امکان مدیریت امن‌تر فعالیت و مبادلات مالی در محیط شبکه را می‌دهد. این شیوه نگهداری رمز امکان حفظ دارایی‌ها را حتی زمانی که کامپبوترها مورد هک قرار گیرند را تامین می‌کند و برای افراد حرفه‌ای که سرمایه گذاری و تراکنش‌های زیادی در حوزه رمز ارزهای مجازی دارند مناسب‌تر است؛ چرا که رمز اختصاصی شما بصورت افلاین برای ورود به شبکه و انجام معاملات بر روی قفل سخت افزاری مورد استفاده قرار دارد و فقط در زمان نیاز به انجام تراکنش به اینترنت وصل می‌شود. بنابراین از هک شدن و به سرقت رفتن مصون است. 

جهت آشنایی با خودپرداز بیت کوین کلیک کنید.

در مقابل کیف پول‌های نرم افزاری تحت وب به شما امکان استفاده از کلیدهای تولیدی آن‌ها را به طور کامل یا از طریق کنترل مشترک فراهم می‌کند. در نتیجه قبل از انتخاب هر نوع کیف پول مجازی باید قابلیت‌های فنی و امنیتی آن متناسب با وضعیت کاربر مورد بررسی قرار گیرد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: کیف پول بیت کوین



:: برچسب‌ها: کیف پول بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نگارش طرح توجیهی پارچه کشباف جهت دریافت مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. صادرات پوشاک و پارچه در دنیا در سال 2018 برابر با 480میلیارد دلار بوده که 266 میلیارد آن (با توجه به تولید انبوع وقیمت تمام شده پایین) متعلق به چین می‌باشد. صنعت نساجی نیمی از صادرات بازار جهانی را در بردارد، آلمان عمده‌ترین صادرکننده ماشین‌آلات صنایع نساجی و کشورهای بنگلادش، ویتنام و هند با دارا بودن نیرو کار ارزان بعد از چین عمده‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پارچه هستند. آمار صادرات در داخل کشور به نقل از گمرگ ایران 64 میلیون دلار بوده و بخش زیادی از پوشاک وارداتی به نقل از اتحادیه پوشاک از مبادی غیررسمی می‌باشد که نشان از جذابیت اقتصادی این کسب و کار دارد. در ادامه خلاصه ای از میزان سرمایه و ماشین آلات مورد نیاز ذکر شده است. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی متناسب با امکانات خودتان کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی پارچه کشباف

طرح توجیهی پارچه کشباف | معرفی محصولات

پارچه‌های کشباف از تداخل حلقه‌های نخ با یکدیگر به وجود می‌آیند و به دو روش تار و پودی تولید می‌شوند. در روش پودی، یک نخ پود با حلقه شدن در جهت پود یا در جهت عرضی بافت، پارچه مورد نظر را تشکیل می‌دهد؛ این کشباف‌ها روی ماشین‌های نساجی مدور مانند کیسه‌ای یا لوله‌ای تولید می‌شوند. در پارچه‌های کشباف تاری برای بافت پارچه یک دسته از نخ‌های تار به دور خودشان حلقه شده و به نخ‌های مجاور پیوند داده می‌شوند.

البسه کشباف به دلیل الزام به رعایت بهداشت باید از بهترین پارچه‌های بافته شده از الیاف مناسب همانند نخ‌های پلی آمید، فانتزی و اکریلیک جهت پوشش زیبا و با کیفیت به موازات حفظ سلامت بدن انسان تولید شوند. این محصولات در شرایط پاکیزه حاکم بر کارگاه‌های صنعتی تولید و هدف از تولید آن‌ها پوششی مناسب، سالم و عاری از آلودگی برای انسان است. طرح، تنوع و رنگبندی این محصولات بسیار زیاد بوده و شامل انواع دستکش، ژاکت، بلوز، شال و سایر مصنوعات کشباف می‌باشد.

کدهای آیسیک صنعتی البسه کشباف 

نام محصول کد ISIC
پوشاک كشباف 17301130
کلاه کشباف 17301152
شال گردن 18101341
ژاكت كشباف 17301131
انواع زيرپوش كشباف 17301132
انواع بلوز كشباف 17301135
مصنوعات پوشاک كشباف 17301150
دستكش كشباف 17301151
پوشاک راحتی مردانه و پسرانه 1810412329
انواع لباس خواب زنانه و دخترانه، تاری، پودی، دوخته شده 1810512339

طرح توجیهی پارچه کشباف | تعرفه‌های گمرکی

تولیدات مورد نظر در این طرح طیف وسیعی از تعرفه‌های گمرکی را شامل می‌شود. تعرفه‌های تخصیصی به محصولات از شماره تعرفه 6101 شروع و تا 6117 ادامه دارد.

جدول تعرفه گمرکی محصولات طرح

نوع كالا شماره تعرفه
انواع پوشاک کشباف (لباس ومتفرعات لباس، کشباف یا قلاب باف) 6101 الی 6115
كلاه کشباف (سایر متفرعات لباس دوخته و مهیا کشباف و اجزاء آن) 6117
شال گردن (سایر متفرعات لباس دوخته و مهیا کشباف واجزاء آن) 6117

      

طرح توجیهی پارچه کشباف | ویژگی‌های  محصول

ازنقطه نظر کیفیت و الزامات قانونی، تولید این محصولات در گروه البسه حلقوی پودی از جنس اکریلیک شامل انواع پوشاک تریکو بافتنی و کلاه کشباف بافتنی و شال گردن بافتنی و مصنوعات کشباف تحت عنوان استاندارد ملی شماره 1045 ثبت شده است که در الزامات مرتبط آن به ویژگی‍‌هایی همانند ثبات رنگ تحت تاثیر عوامل خارجی، تغییرات ابعادی، ویژگی‌های نخ مصرفی، پرزدهی، شرایط دوخت و الصاق لوازم تکمیلی و عیوب غیرمجاز بسته‌بندی و نشانه‌گذاری اشاره گردیده است. 

طرح توجیهی پارچه کشباف | کالای جایگزین

این محصولات با ظهور تکنولوژی نوین تولید پارچه‌های حلقوی و کش بافت از جنس الیاف طبیعی و سنتتیک همانند پلی استر، اکرلیک و تکیه بر طراحی‌های نوین با استفاده از نرم افزار و کامپیوتر به لحاظ کیفیت، چاپ، رنگ و طرح  ضمن داشتن تنوع بسیار گسترده، تقاضای بازار انحصاری خود را دارند.

موارد کاربرد پارچه های کشباف

این پارچه‌ها در انواع البسه کشباف مصرف می‌شوند. البسه کشباف به عنوان پوششی زیبا و حافظ  بدن به کار می‌روند و برای مصرف‌کنندگان کالایی حیاتی هستند. پوشاک در برگیرنده هزاران نوع، طرح و مدل است که متناسب با تغییر شرایط فصلی، مکانی، زمانی و همچنین با توجه به سن و فرهنگ جامعه انواع جدید و متفاوت آن‌ها ابداع، خلق و مصرف می‌شود. بنابراین در شكل‌گيری و تركيب مصرف و کاربرد پوشاک عوامل متعددی همانند مذهب، شرايط و عوامل طبيعی، معيشت، منزلت اجتماعی در انتخاب جنس، رنگ، شكل، زيورها و ضمايم آن در هر جامعه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد.

 

طرح توجیهی پارچه کشباف | دانش فنی پروژه و فرایند تولید

عمده‌ترين بخش طرح توليدی، انتخاب ماشين آلات با توجه به نوع صنعت و خصوصيات آن، فناوری ساخت، ظرفيت توليـد و خريـد و نصب و راه‌اندازی آن‌ها می‌باشد. در این طرح براساس بررسی ماشین آلات مورد نیاز تولید محصولات کشباف حلقوی پودی ژاپنی انتخاب شده که از طریق نماینده تامین داخلی باقابلیت گارانتی، ارائه خدمات فنی بخش‌های مکانیکال، الکترونيک، بخش برنامه نويسی، طراحی هنری، تامین قطعات يدکی، برگزاری کلاس‌های آموزش طراحی و کار با ماشين آلات توليد مشاوره در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی ماشین‌آلات اصلی خط تولید

ماشين‌های تخت باف سری SIG تلفيقی از کيفيت، بهره‌وری و راحتی در کاربرد هستند که انتظارات بالای صنعت جهانی مد را برآورده می‌کنند. اين ماشين‌ها دارای سيستم کنترل حلقه ديجيتال DSCS می‌باشند که يکی از مهم‌ترين پيشرفت‌ها در دنيای مدرن و امروز بافندگی تخت باف به شمار می‌آيد. اين سيستم مصرف نخ را به طور مداوم کنترل کرده و تغذيه نخ و کشش را برای رسيدن به ثبات در پارچه با تلرانس قابل توجه 1% ± تنظيم می‌کند که اين امر در توليد پوشاک حلقوی خصوصا انواع shaping آن ضروری است. 

ماشین آلات سری  SIG

SIG دارای روکشی سريع و کوچک است که به دليل جرم کم آن و در نتيجه اينرسی کمتر، بازگشت روکش سريع‌تر انجام می‌شود، همچنين روکش برای بازگشت در انتهای ماشين به فضای کمتری نياز دارد و می‌تواند فضای بيشتری را با سرعت بالا کار کند و اين امر منجر به افزايش بهره‌وری می‌شود. 
ماشين‌های SIG122 و SIG123 دارای قابليت WideGauge هستند که امکان بافت چندين گيج را روی يک ماشين فراهم می‌سازند. بدين ترتيب بدون سرمايه‌گذاری براي خريد چند ماشين برای چند گيج و بدون صرف زمان آماده‌سازی و تعويض گيج‌ها، به سهولت می‌توان تغييرات مورد نظر را روی ماشين اعمال کرده و دامنه وسيعی از توليدات را با يک ماشين به دست آورد.

ماشين‌های سری SIG قابليت کارکردن تا 30 نخ بر را دارند. نخ برهای جديد اينتارسيا متراکم‌تر و سريع‌تر هستند و امکان تغيير رنگ بيشتری را در يک عرض معين از بافت ميسر می‌سازند. سيستم بهبوديافته مذکور همچنين بی‌صداتر بوده و به طور ميانگين 3/2 واحد کمتر از سيستم قبلی اينتارسيا ايجاد صدا می‌کند. 
از ديگر امکانات ماشين‌های سری SIG، برخورداری از سيستم قيچی و نگهدارنده نخ، شانه، ورودی USB جهت حافظه‌های خارجی، دو سری غلتک کشش پارچه با قابليت تنظيم ديجيتالی، سرپره‌های متحرک، سيستم فشاردهنده حلقه و يک منبع تغذيه پشتيبانی بعد از قطعی برق می‌باشد.

سری SSG

ماشين‌های تخت باف سری SSG تلفيقی از کيفيت، بهره‌وری و راحتی کاربرد هستند. اين ماشين‌ها دارای سيستم کنترل حلقه ديجيتال DSCS می‌باشند که يکی از مهم‌ترين پيشرفت‌ها در دنيای مدرن و امروز بافندگی تخت باف به شمار می‌آيد. اين سيستم مصرف نخ را به طور مداوم کنترل کرده و تغذيه نخ و کشش را برای رسيدن به ثبات در پارچه با تلرانس قابل توجه 1% ± تنظيم می‌کند که اين امر در توليد پوشاک حلقوی خصوصا انواع shaping آن ضروری است.

SSG دارای روکشی سريع و کوچک است که به دليل جرم کم آن و در نتيجه اينرسی کمتر، بازگشت روکش سريع‌تر انجام می‌شود. همچنين روکش برای بازگشت در انتهای ماشين به فضای کمتری نياز دارد و با سرعت بالا کار می‌کند، در نتیجه منجر به افزايش بهره‌وری می‌شود.

ماشين‌های SSG122 دارای قابليت WideGauge هستند که امکان بافت چندين گيج را روی يک ماشين فراهم می‌سازند. بدين ترتيب بدون سرمايه‌گذاری برای خريد چند ماشين، بدون صرف زمان برای آماده‌سازی و تعويض گيج‌ها به سهولت می‌توان تغييرات مورد نظر را روی ماشين اعمال کرده و دامنه وسيعی از توليدات را با يک ماشين به دست آورد.

از ديگر امکانات ماشين‌هاي سری SSG، برخورداری از سيستم قيچی و نگهدارنده نخ، شانه، ورودی USB جهت حافظه‌های Flash، دو سری غلتک کشش پارچه با قابليت تنظيم ديجيتالی، سرپره‌هاي متحرک، سيستم فشاردهنده حلقه و يک منبع تغذيه پشتيبانی بعد از قطعی برق می‌باشد.  ماشين‌های SSG به صورت تک فاز کار می‌کنند.

نرم‌افزار طراحی SDS-ONE

در ابتدا سيستم SDS فقط قابليت تهيه نقشه به زبان ماشين را داشت اما به نسخه‌های بعدی آن قابليت‌های زيادی افزوده شد تا جائی که با ارائه نسخه SDS ONE تحولی عميق در طراحی پوشاک حلقوی پودی به وجود آمد.

 نرم افزار شامل پنج برنامه فرعی به شرح ذيل می‌باشد

 1-Paint : اين برنامه فضای لازم جهت طراحی بافت و شبيه‌سازی را در اختيار کاربر قرار می‌دهد. ابزارهای مناسب و آرشيو کاملی از انواع بافت‌های پايه از خصوصيات اصلی اين برنامه است.

2- Knit : با اين برنامه، کاربر قادر است طرح تهيه شده در قسمت paint را به زبان ماشين تبديل نماید. بسياری از پارامترهای اصلی بافت در اين برنامه تعريف می‌شوند.

3-  PGM : اين برنامه دارای محيطی جامع جهت ترسيم الگو می‌باشد. ابزارهای جانبی متعلق به اين نرم‌افزار موجب سرعت بالا و دقت زياد در ترسيم الگو می‌شود.

4- Textile : در اين برنامه، کاربر توانايی طراحی پارچه‌های تاری پودی را دارد. کاربر با قرار دادن نخ‌های مورد نظر در جدول مخصوص طراحی پارچه، می‌تواند هم‌زمان پارچه شبيه‌سازی شده را مشاهده کند.

5- Embroidery : در اين محيط کاربر با استفاده از ابزارهای مناسب، امکان طراحی، گلدوزی و شبيه‌سازی آن را در اختيار دارد.  

 

طرح توجیهی پارچه کشباف |  فرآیند  تولید، نکات فنی و شرایط عملیاتی

ماشین آلات پیش بینی شده در این طرح قابلیت تولید انواع البسه و ملحقات آن را به صورت تکه کارهای یک پارچه و بدون دوخت و سفارشی دارا می‌باشند. چنان چه تولید به صورت پارچه کشباف و تولید انبوه مد نظر باشد جهت انجام عملیات تکمیلی و تولید محصول تا بسته‌بندی و عرضه نهایی مستلزم طی فرآیند ذیل است.

بافت

نخ در دستگاهی بافنده تبدیل به پارچه می‌گردد که قسمت‌های کلی دستگاه و نیز نحوه عملکرد دستگاه بر روی مواد اولیه در ذیل آورده شده است.

نخ مصرفی در این نوع پارچه‌ها از نوع نخ اکریلیک یا انواع نخ‌های فانتزی و پلی آمید می‌باشد. نخ‌ها به صورت دوک‌های آماده شده خریداری می‌گردند. در ابتدا توسط دوک برگردان این نخ از دوک باز شده تا عیوب آن از قبیل گره، در هم رفتگی، مقدار کشش، پارگی نخ و… مورد کنترل قرار گیرد. نخ پس از طی این مرحله آماده بافت است. عمل بافت عبارت است از تشکیل پارچه به وسیله درگیری حلقه هایی از نخ با یکدیگر که بر روی سیلندر انجام می‌گیرد.  

 دوخت زیکزاک اولیه

انواع دوخت شامل قفلی، زنجیری و اورلوگ (زیکزاک) است که توسط آن لبه‌های برش خورده با این نوع بخیه دوخته می‌شود. پس از طی این مرحله اگر پارچه برش خورده احتیاج به دانه‌گیری داشت، ابتدا دانه گیری و سپس به قسمت زیکزاک نهایی فرستاده می‌شود.

دوخت زیگزاگ ثانویه نهایی

پس از طی عمل بافت، پارچه کنترل و عیوب آن برطرف می‌گردد و به قسمت دوخت تحویل داده می‌شود.

 دوخت

در بخش دوخت عملیات زیر بر روی پارچه بافته شده انجام می‌گیرد.

الف-کوک:

نوع بخیه آن زنجیری است و اغلب برای اتصال موقت دو قطعه پارچه استفاده می‌شد و آماده‌سازی قواره برای اطوکشی با بخار در مرحله اولیه توسط این عمل انجام می‌شود. در ضمن اگر پارچه مورد نظر احتیاج به شستشو داشته باشد قبل از اطوکشی برای شستشو فرستاده می‌شود.

ب-بخار اولیه اطوکشی:

اطوکشی ضمن تولید به منظور باز کردن درزها، چروک‌گیری و آماده سازی شکل پارچه مطابق طرح یا مدل مورد نظر می‌باشد.

 برش

پارچه مورد نظر ابتدا گسترده شده و با توجه به نوع پارچه برای سری دوزی محصول از قیچی برقی عمودی پس از قرار دادن الگو در آخرین لایه پارچه و علامت‌گذاری استفاده می‌گردد.

دوخت

قطعات برش خورده با عمل دوخت قفلی، زنجیری و اورلوگ (زیگزاگ) به هم متصل می‌شوند. چرخ کاری جز اصلی فرایند دوخت تریکو است و اغلب عملیات دوخت به شرخ ذیل توسط چرخ انجام می‌شود.

– راسته دوز

نوع بخیه آن قفلی (دوخت با دو نخ) است. از این نوع چرخ‌کاری برای دوخت روی جیب، یقه، مارک و اتصالات برای محکم شدن بخیه زیکزاک استفاده می‌شود. بعضی از پوشاک تریکو پس از طی این مرحله احتیاج به پس دوزی و دوخت دکمه و مادگی دارند و سپس به قسمت تمیز کاری و دست دوزی فرستاده می‌شوند. ولی بعضی از البسه‌ها ممکن است احتیاج به پس دوزی نداشته و فقط دوخت دکمه و مادگی داشته باشند. بعضاً هم ممکن است مستقیماً از قسمت راسته دوزی به قسمت دست دوزی هدایت شوند.

– پس دوزی

در این نوع چرخ‌کاری پایین کار یا لبه کار طوری دوخته می‌شود که از روی لباس دیده نشود.

 -دکمه دوزی

چرخ‌کاری دکمه برای دوخت انواع دکمه انجام می‌گیرد.

– جادکمه زنی

جادکمه زنی که اصطلاحاً مادگی دوزی نیز می‌گویند برای انواع جا دکمه استفاده می‌شود.

 – تمیزکاری و دست دوزی

در این مرحله اضافات نخ و غیره گرفته می‌شود و دست دوزی برای تکمیل کار به خصوص کار تزئینی انجام می‌گیرد.

 – مارک دوزی

در این مرحله برچسب‌های مناسبی در اندازه‌های دلخواه معمولاً به پشت یقه دوخته می‌شود.

 اتوکاری و بخار نهایی

در این مرحله توسط بخار و عمل پرس کردن الیاف محصول مورد نظر تثبیت شده و به آن شکل داده می‌شود. پس از طی این مراحل لباس آماده شده مورد کنترل و بازبینی قرار می‌گیرد و عیوب آن برطرف شده و بسته‌بندی می‌گردد.

 

طرح توجیهی پارچه کشباف | بررسی بازار و رقبا

کل جوازهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی تولید انواع البسه کشباف کشور تا پایان سال 1398 تعداد 834 است که از این تعداد 174 واحد صنعتی به تولید رسیده و با ظرفیت 17585 تن البسه کشباف دارای پروانه بهره‌برداری هستند. تعداد 12 طرح در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد نیز در کشور وجود دارد که با پیش بینی ظرفیت اسمی  پوشاک کشباف در کشور در حال ساخت و ساز می‌باشند.

 

تعداد کل جوازها و پروانه‌های صنعتی کشور البسه کشباف
834
تعداد طرح‌های درحال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد البسه کشباف
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
12 216128 473 100374300

 

1348

عدد

 

تن

 

پروانه بهره‌برداری تولید صنعتی البسه کشباف
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
174 1043634 3916 17589 تن

طرح توجیهی پارچه کشباف | سرمایه ذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید پوشاک کشباف با کیفیت صادراتی سالیانه 240تن در سال زیرساخت‌هایی به شرح ذیل نیاز دارد:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  2000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی 520 متر مربع

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع  
1 سرمایه گذاری    54910میلیون ریال
2 اشتغال 24 نفر

 

 شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR(درصد) 28
دوره بازگشت سرمایه گداری انجام شده(سال) 3/9
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 3/42

طرح توجیهی پارچه کشباف | مزایای اجرای طرح

بخش زیادی از تولیدات لباس کشباف به صورت صنفی در کارگاهایی با مقیاس کم که دارای قیمت تمام شده بالایی هستند، تولید می‌شود. بخشی از مصرف داخلی هم از طریق واردات تامین می‌شود. مزایای اجرای طرح به ترتیب عبارت است از:

  • اشتعال‌زایی بالای نیروی انسانی
  • امکان تامین مواد اولیه مرغوب در داخل کشور
  • امکان صادرات محصول با کیفیت به کشورهای هم جوار
  • قابلیت رقابت به لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده                 
  • منعطف بودن خط تولید

 

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های تولید پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. بررسی مهم‌ترين شاخص‌های اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید  البسه کشباف استاندارد نشان می‌دهد.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی پارچه کشباف



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی پارچه کشباف ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا شما هم نیاز به طرح توجیهی بسته بندی ادویه جات دارید؟ با افزایش جمعیت کره زمین بخش کشاوررزی روزبه‌روز اهمیت بیشتری جهت تامین غذا پیدا کرده است. براساس ارزیابی‌های «فائو» مجموع تولید غلات ایران در انتهای ۲۰۱۹ به سطح ۶/ ۲۱میلیون تن رسیده و در سال 2018 اندازه بازار ادویه‌های جهانی نیز معادل 15.93 میلیارد دلار بود است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 به 22.87 میلیارد دلار برسد. هند با قریب به 1.01 میلیون تن تولید در رتبه اول است و پس از آن بنگلادش ، چین و ترکیه قرار دارند. در طول سال 2018–2019 صادرات ادویه و ادویه‌های فراوری شده 1100250 تن بود و بازارهای عمده این کالاها امریکا، چین، ویتنام، تایلند، بنگلادش، امارات، انگلستان، مالزی، سری‌لانکا و هندوستان هستند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح فرآوری و بسته‌بندی ادویه‌جات و آرد آماده غلات آورده شده است. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی بسته ادویه جات

طرح توجیهی بسته بندی ادویه جات | معرفی محصول

غلات گیاهان تک لپه خانواده گندمیان هستند و دانه‌های ریز آن‌ها همانند برنج، ذرت، ذرت خوشه‌ای و ارزن مصرف خوراکی دارد. غلات به دلیل داشتن هیدرات کربن، پروتئین، چربی، مواد معدنی و انواع ویتامین منبع انرژی برای انسان هستند. ادویه‌ها، طعم دهنده‌هایی گیاهی هستند که برای بهبود مزه غذا یا بعضاً مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ادویه‌ها در اصل بخشی از یک گیاه همانند زعفران یا درخت همانند دارچین و یا میوه همانند فلفل سیاه و یا به صورت دانه همانند جوزهندی می‌باشد. آن‌ها را می‌‌توان به صورت تازه، خرد یا پودر شده به منظور معطر کردن، بهبود طعم و یا رنگ غذا مورد استفاده قرار داد.

در این طرح آردهای آماده غلات شامل (آرد گندم سبوس دار ،سمولینا،غنی شده ،کامل ،اگرومره،سوخاری)، آرد ذرت و جو و چاودار و برنج و پودر و بسته‌بندی انواع ادویه همانند سماق، پودر سیر و موسیر، زنجبیل، زیره سبز و سیاه، دارچین، پک ادویه مخصوص غذاهای خاص زردچوبه و دارچین، بادیان رومی، فلفل سیاه، قرمز سفید، جوزهندی، بادیان رومی و میخک، هل سیاه، هل سفید و هل سبز، جوزهندی،کاری، پاپریکا، گل محمدی، رازیانه، لیمو عمانی، زعفران، آویشن، نعنا و ریحان و جعفری، رزماری، وانیل، مرزه و گشنیز، شوید، نعناع، شنبلیله، ریحان و جعفری، ترخون، آویشن مورد بررسی قرار گرفته است.

کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی بسته‌بندی غلات و ادویه

تعرفه گمرکی وکدهای آیسیک آماده سازی و بسته‌بندی انواع ادویه و آرد غلات به شرح ذیل می‌باشد.    

محصول تعرفه‌گمرکی کد آیسیک
بسته بندی گياهان داروئی 071134000 24231980
خشک كردن وبسته بندی غلات 15311410
درجه بندی وبسته بندی زيره 15492414
درجه بندی وبسته بندی ادويه جات 15492411
پاستوريزه كردن وبسته بندی ادويه جات 15492415
عمل‌اوری و بسته‌بندی داروهای گياهی 24231970

استانداردهای آماده سازی و بسته بندی ادویه و پودر غلات

بسته‌بندی غلات و پودر ادویه‌ها از مرحله آماده سازی، بسته‌بندی و انبارداری از آیین نامه کار بهداشتی و الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 2889  پیروی می‌کند. هدف از تدوین این آیین کار، راهنمایی تولیدکنندگان در تأمین حداقل نیازمندی‌های بهداشتی تولید و عرضه و تطبیق ویژگی‌های آن با استاندارد مرتبط می‌باشد. سایر استاندارهای ملی و فرایند این کسب و کار به شرح ذیل می‌باشد.

استاندارد ملی ایران 1031:  ” ادویه و چاشنی- اندازه‌گیری عصاره اتری غیرفرار”

استاندارد ملی ایران 1032:   “ادویه‌ها و چاشنی‌ها – اندازه‌گیری ناخالصی‌ها و مواد خارجی”

استاندارد ملی ایران 1196   : “ادویه و چاشنی -اندازه‌گیری مقدار رطوبت -روش بیرون راندن”

استاندارد ملی ایران 1197:    “ادویه و چاشنی- اندازه‌گیری خاکستر کل”

استاندارد ملی ایران 12185:   “ادویه و چاشنی -زعفران -اندازه‌گیری عصاره محلول در آب سرد”

استاندارد ملی ایران 12258:   “ادویه و چاشنی- نامگذاری”

استاندارد ملی ایران 1836 :    “واحدهای تولیدکننده مواد غذایی – آیین کار اصول بهداشتی”

استاندراد ملی ایران 2135 : ” ویژگی‌های عمومی برچسب بسته‌بندی مواد غذایی “

استاندارد ملی ایران 1365:   “ادویه و چاشنی -اندازه گیری آلودگی”

 استاندارد ملی ایران 16412:  “پرتودهی انواع ادویه، گیاهان دارویی، سبزی و چاشنی‌های گیاهی خشک به منظور کنترل میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا و دیگر میکروارگانیسم ها-راهنما”

استاندارد ملی ایران 1727:  ” ادویه و چاشنی -آماده سازی نمونه ساییده شده برای تجزیه”

استاندارد ملی ایران 21112: ” ادویه و چاشنی -پودر موسیر-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون”

استاندارد ملی ایران 4470 : ” برچسب‌گذاری مواد غذایی از پیش بسته بندی شده “

استاندارد ملی ایران 1-251: ” ادویه و چاشنی -فلفل کامل و ساییده شده ویژگی‌ها و روش‌های آزمون-قسمت اول -فلفل سیاه”

استاندارد ملی ایران 253:  ” روش آزمون ادویه”

استاندارد ملی ایران 2600: ” ادویه و چاشنی -تعیین درجه نرمی ادویه آسیاب شده -الک کردن توسط دست (روش مرجع)”

استاندارد ملی ایران 2889: ” آئین کار آماده سازی و بسته‌بندی ادویه”

 

ویژگی‌های فنی آماده سازی و بسته‌بندی پودر غلات و ادویه

پودر فله غلات به صورت استاندارد و فرآوری شده از بنگاه‌های دارای مجوز و تعیین صلاحیت شده تامین و جهت بسته‌بندی در گرماژهای مختلف به واحد خط تولید منتقل می‌شود. در خط تولید دوم ادویه‌های تامین شده از زنجیره تامین با توجه به نوع آن بوجاری و به صورت کاملا تمیز آسیاب و بسته‌بندی می‌شود.

کیفیت و سلامتی ادویه‌ها نه تنها به صورت دقیق کنترل می‌گردد؛ بلکه ماشین آلات و فرایند فرآوری در خط تولید هم باید دارای استانداردهای صنایع غذایی باشند. جعبه‌ها، ظروف مورد نیاز بسته‌بندی باید دارای استانداردهای نگهداری مواد غذایی بوده و سلفون و ورق‌های پلیمری بسته‌بندی محصول تولیدی نیز باید دارای نرمش، قابلیت چاپ، قابلیت دوخت حرارتی، قابلیت شکل‌پذیری پنوماتیک، شفافیت، نفوذناپذیری نسبت به بخار آب و گازهای محیطی را داشته باشد. در بسته‌بندی پودر غلات و ادویه باید نشانه‌گذاری‌های محصول شامل مشخصات کالا و تولیدکننده، پروانه ساخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شماره پروانه بهره‌برداری وزارت صمت نیز قید شود.

موارد کاربرد پودر غلات و ادویه ها  

هدف از بسته‌بندی انواع آرد غلات و ادویه‌ها برای به حداقل رساندن فساد محصولات غذایی، استفاده از بسته‌بندی‌های صحيح و متناسب با این محصولات است. ادویه‌ها نه تنها به حفظ بهداشت محصول سالم و ماندگاری بیشتر آن کمک می‌نماید، بلکه در مقیاس صنعتی امکان رعایت الزامات بهداشتی را نیز بیشتر میسر می‌سازد. قرارگیری ادویه و پودر غلات سالم در بسته‌بندی ضمن حفاظت از آن در مقابل جانوران، میزان مصرف کنترل شده محصول را نیز بهتر می‌نماید.

 

طرح توجیهی بسته بندی ادویه جات | فواید مصرف پودرادویه وآرد غلات

اَدویه یا چاشنی گیاهی به منظور عطر و طعم‌دهی به مواد غذایی در فرایند تولید انواع غذاها و خوراکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و از برخی از آن‌ها برای مقاصد خوراکی یا دارویی نیز استفاده می‌شود. ادویه‌ها همچنین ماده نگهدارنده مفیدی هستند که باکتری‌های مضر را از بین می‌برند یا از رشد آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد. در آشپزخانه، ادویه جات از سبزیجات برگ‌دار برای طعم دهی یا به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. غلات پودر منبع بسیار غنی پروتئین بوده و در تولید انواع نان، غذا، شیرینی و خوراکی‌های انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کالاهای جايگزين غلات و ادویه های بسته بندی شده

پودر غلات آماده وادویه‌های طعم‌دهنده گیاهی که به وفور و با قیمت مناسب به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی در بازارهای سنتی و مدرن عرضه می‌شود، در بسیاری از انواع نان، غذا و شیرینی و خوراکی‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند و در زمره زنجیره تامین و مواد اولیه بسیاری از کنسروها و غذاهای آماده و نان‌ها و شیرینی‌های مختلف قرار داشته و جایگزینی ندارند.

 

دانش فنی و فرایند تولید بسته بندی انواع ادویه  وآرد غلات

ماشین آلات بسته‌بندی انواع آرد آماده غلات فرآوری و بسته‌بندی ادویه به آسیاب‌های مختلفی اعم از کراشرهای چکشی، سوزنی و سیستم بسته‌بندی تک محصول، ساشه و ظرفی، کانوایرهای انتقال و در مورد ادویه‌های میکس از دستگاه ریبون بلندر و در انتها از شیرنگ پک و سیستم‌های تهویه ویژه استفاده می‌شود.

در این کسب و کار به دلیل تنوع محصولات حداقل فضای صنعتی مورد نیاز باید بیش از یک‌هزار مترمربع باشد. چون آسیاب کردن خشک ادویه مولد گرد و خاک است، لذا ساختار تهویه کنترل شده‌ای قوی نیاز دارد، طراحی استاندارد انبارها باید به گونه ای باشد که رطوبت را به صفر برساند و امکان خشک نگهداشتن محصولات وجود داشته باشد.

در بخش اول انواع آرد فله غلات توسط کانوایرها به سیستم بسته‌بندی پودری در گرماژهای مختلف منتقل و بسته‌بندی می‌شود. در بخش فراوری ادویه بسته به نوع ادویه در ابتدای فرایند خط آماده‌سازی مواد اولیه پاکسازی کامل و کنترل شده و از طریق فیدر و بالابر به آسیاب‌های محصول و در مورد ادویه‌های ترکیبی پس از انتقال به بلندر میکس و پودر شدن کامل در سایز و دانه‌بندی استاندارد آماده انتقال به دستگاه‌‌های بسته‌بندی تک محصول، ترکیبی و لایه ساشه‌ای و بسته‌بندی ظرفی که همگی دارای کنترلرهای تنظیم وزنی اتوماتیک هستند، منتقل می‌شود. بسته‌ها و ظروف پر شده برای چاپ مشخصات و  بسته‌بندی ثانویه روی نوار نقاله قرار می‌گیرند. طراحی، نصب و چیدمان دستگاه‌ها و تجهیزات بسته‌بندی براساس ظرفیت و تنوع محصول در سالن تولید جانمایی و انجام می‌گیرد.

طرح توجیهی بسته بندی ادویه جات | بررسی بازار و رقبا

با توجه به مزیت صنایع تبدیلی کشور تعداد 304  واحد بسته‌بندی انواع پودرهای غذایی در کشور با ظرفیت اسمی57288 تن در کشور وجود دارد و تعداد واحدهای بسته‌بندی انواع ادویه نیز در کشور 291 واحد بوده که ظرفیت فرآوری و بسته‌بندی 55273 تن انواع ادویه را دارند. تعداد طرح‌های در حال احداث بسته‌بندی انواع ادویه در کشور که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد می‌باشند 47 طرح است که پیش‌یبنی ایجاد ظرفیت جدید 28870 تنی را دارند.

 

  تعداد جواز تاسیس تولید پودر غذایی  
  2840  
پروانه تولید پودر خوراکی کشور
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
304 3058350 11129 57288 تن
جواز تاسیس پودر غذایی بالای 60 درصد
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
45 793861 1058 11810 تن

 

 

تعداد جواز تاسیس بالا بسته‌بندی ادویه
292
پروانه بهره‌برداری‌های صادر بسته‌بندی ادویه
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
291 2877438 9121 55273 تن
جواز تاسیس بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی بسته بندی ادویه
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
47 793742 1103 28870 تن

 

طرح توجیهی بسته بندی ادویه جات | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری حدود 82میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 25درصد بوده و ظرف سه سال و نیم بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 1200 تن بسته‌بندی انواع آرد آماده و ادویه در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   3000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی و روباز 1150 متر مربع

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه‌گذاری ثابت 40214
2 سرمایه گذاری در گردش 42408
3 کل سرمایه گذاری 82622

                                    

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 25/9
دوره برگشت سرمایه 3/5
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 30/3

 

طرح توجیهی بسته بندی ادویه جات | مزایای اجرای طرح

  • ماندگاری بیشتر محصولات بسته‌بندی شده 
  • نگهداری امن و بهداشتی محصولات
  • رعایت ضوابط استاندارد و بهداشتی آماده‌سازی و بسته‌بندی کالای با کیفیت
  • در نتیجه ایجاد ارزش افروده بیشتر

 

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حوزه بسته‌بندی انواع ادویه و آرد آماده را نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارائه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای 

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی بسته ادویه جات



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی بسته بندی ادویه جات ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا طبق کارشناسی‌های به عمل آمده در طرح توجیهی سنگبری مرمریت توجیه اقتصادی دارد؟ ذخایر سنگ‌های ساختمانی شناخته شده جهان حدود ۱۵میلیارد تن برآورد شده است که شامل انواع سنگ‌های گرانیتی، مرمریت، تراورتن و مرمرها می‌باشد. ایران با وجود7/ 4میلیون تن ذخیره و تنوع در رنگ و کیفیت انواع سنگ‌های تزیینی ساختمانی در سطح جهان جایگاه ممتازی دارد. تغییرات میزان صادرات سنگ کشور در 25سال اخیر به طور متغیر بین 70 تا 300 میلیون دلار محدود بوده که این رقم در مقابل تجارت جهانی 23 میلیارد دلاری و صادرات 2.5 میلیارد دلاری کشور همسایه ترکیه ناچیز شمرده می‌شود. ایران با دارا بودن40 میلیارد تن ذخایر قطعی و 2100 پروانه بهره برداری معدنی سنگ ثبت شده که بخش قابل توجهی از آن‌ها راکد شده‌اند با ظرفیت اسمی سالیانه 30 میلیون تن تولید؛ مزیت مهمی برای صادرات سنگ ساختمانی دارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی سنگ بری مرمریت

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | معرفی محصول و اهمیت آن

سنگ تزئينی، نوعی سنگ طبيعی معدنی برش خورده و پرداخت شده در اندازه و نوع مشخص برای نیاز مصرف در سازه‌های عمرانی و ساختمانی است. به دلیل استحکام و زیبایی در فضاهای بيرونی و درونی ساختمان‌ها  در دیوار، نما، کف، راه پله و حتی لوح قبر به کار گرفته می‌شود. پيشرفت صنعت ساختمان‌سازی و توجه به سلايق و نیازهای متنوع در طرح و تنوع سنگ‌هایی با ظاهر زیبا و قيمت مناسب را ایجاد کرده است. کیفیت فرآوری سنگ تزیینی بسیار  وابسته به نوع و کیفیت سنگ به موازات سطح تکنولوژی ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در خط تولید می‌باشد.

کد آیسیک و تعرفه گمرکی  سنگ تزیینی  

کد ISIC  انواع سنگ ساختمانی به شرح ذیل است. 

رديف نام محصول کد گروه محصول   (آیسیک ) تعرفه گمرکی
1 انواع سنگبری 26961110 85111000
2 سنگبری سنگ ماربلی يا غيرگرانیتی 26961112
3 سنگبری سنگ‌های گرانيتی 26961111  
4 برش سنگ مرمريت به صورت تايل 2696512310  
5 برش سنگ تراورتن به صورت تايل 2696512316  
6 برش سنگ تراورتن به صورت اسلب 2696512315  
7 برش سنگ چينی و كريستال به صورت تايل 9171323120  
8 برش سنگ تراورتن به صورت اسلب 9121446486  
9 برش سنگ چينی و كريستال به صورت تايل 2696512313  
10 برش سنگ گرانيتی به صورت تايل 2696512304  
11 برش سنگ مرمر به صورت تايل 2696512307  

 

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | استانداردها و تعرفه گمرکی

در مورد انواع سنگ ساختمانی سری استانداردهای ملی ایران در موسسه استاندارد ایران به شرح زیر به ثبت رسیده است.

شماره استاندارد ملی شرح استاندار سنگ ساختمانی تعرفه گمركی

 

سایر سنگ‌های تراش‌پذیر یا سنگ‌های ساختمان

5694 ویژگی‌های گرانیت 68029990
5695 ویژگی‌های سنگ‌های آهکی
5696 ویژگی‌های مرمریت
5697- الی-56700 روش‌های آزمون تعیین ضریب گسیختگی، مقاومت فشاری وسایشی، جذب آب و وزن مخصوص

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | شاخص‌های فنی سنگ ساختمانی

  1. سختی: گستره سختی انواع سنگ‌های تزئينی بسيار زياد است. اين گستره از کمترین میزان سختی (تالک) تا بالاترين درجه سختی (سنگ گرانيت) را دربرمی‌گیرد.
  2. رنگ: تنوع رنگ‌های سنگ ساختمانی هر كدام زيبایی و جلوه‌ای خاص را هم به نمای داخلی ساختمانی و نمای بيرونی و شهر می‌افزايند. در اين خصوص معمولاً رنگ‌های روشن بر رنگ‌های تيره و كدر برتری دارند.
  3. ميزان تخلخل: حفره‌های سنگ غالباً تحت اثر شيميایی محلول‌های طبيعی بر روی بعضی از كانی‌های موجود در سنگ به وجود می‌آيند، این تخلخل‌ها می‌تواند در اثر نفوذ آب باران به داخل آن‌ها و انجماد آب بيشتر می‌شود.
  4. مقاومت: مقاومت سنگ، تحت تأثير عوامل مختلفی از قبيل هوازدگی، سرما، گرما و آتش سوزی، دائماً تغيير می‌يابد. تاثیر گازهایی نظير 2SO و O2 و CO2 می‌تواند این تغییر را تشدید نماید. 

 

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | کالاهای جايگزين 

سنگ‌های مصنوعی امروزه می‌توانند جایگزین و حتی مکمل سنگ‌های تزیینی باشند، اما با توجه به پایه مواد تشکیل دهنده سنگ‌ها، محل مصرف آن نیز تفاوت دارد. سنگ‌های تزیینی اغلب از معادن استخراج می‌شود و اما پایه شیمیایی سنگ‌های مصنوعی از رزین است. 

به طور عمده سنگ‌های مصنوعی در فضاهای داخلی ساختمان و به عنوان جایگزین سنگ‌های گرانیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در سال‌های اخیر انواع پوشش‌های پلیمری، بتنی، چوبی و فلزی کامپوزیت به عنوان جایگزین سنگ‌های تزیینی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این موضوع سبب توسعه رقابت بین این محصولات شده و نیاز به استفاده از فناوری‌های نوین و تولید سنگ‌های تزیینی در ضخامت‌ها و طرح‌های متنوع بوجود آمده است. مهم‌ترین مزیت‌های سنگ‌های تزیینی نسبت به سایر محصولات رقیب عبارتند از: 

  • تنوع و زيبائی طبیعی 
  • قابليت اجرا بر روي كليه سطوح
  • سهولت تولید آن در اشكال و اندازه های دلخواه
  • امكان اجرا در كليه فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها
  • داشتن جلوه‌های زيبا و دلنشين با طرح‌های فانتزی

همگونی با بیشتر مصالح ساختماني از قبيل چوب، آجر و…

 

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | مواد اولیه سنگ‌های ساختمانی

در تولید سنگ‌های ساختمانی ماربلی غیر از قطعات و ادوات مصرفی ماشین آلات همانند سیگمنت تیغه‌ها و صفحات برش و لقمه‌های ساب انواع سنگ‌های مورد نیاز به صورت کوپ با طبقه‌بندی ذیل از معادن دارای پروانه بهره‌برداری استخراج سنگ تامین می‌شود.

 سنگ مرمريت

يک سنگ دگرگون شده بر پايه کانی‌های كربنات كلسيم بوده و از كلسيت، دولوميت یا سرپانتین تشكيل شده است. این مواد قابلیت پولیش و براق شدن را دارا بوده و گستره وسیعی از رنگ و بافت را شامل می‌شود. بر اساس پارامتر کانی‌شناسی مرمرها در چهار دسته مرمر دولومیتی، مرمر تراورتنی، مرمر سرپانتینی، مرمر اونیکس کلسیتی؛ به رنگ‌های سبز تا سبز تیره، زرد، قهوه‌ای در طبیعت یافت می‌شود. مقاومت و پايایی آن از سنگ گرانيت كمتر و از سنگ تراورتن بيشتر می‌باشد. از آن برای ساخت پله‌های داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

سنگ‌های چینی

انواع این سنگ در نقاط مختلف از نظر میزان دگرگونی و بعضی ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند. سنگ چینی اغلب دارای بلورهای درشت است. این بلورهای وجه تمایز سنگ چینی با سنگ‌های کربناتی رسوبی است. می‌توان از سنگ چینی برای نما و فضای خارجی بنا استفاده کرد. سنگ چینی از لحاظ جذب آب و چسبندگی دوغاب مناسب‌تر از گرانیت می‌باشد.  

سنگ تراورتن

تراورتن حاصل به جا مانده رسوبات دریاها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها آب گرم و یا رسوبات آب‌های معدنی غارها می‌باشد. منشأ رسوبی تراورتن ساختاری به شدت ناهمسان را در شکل ظاهری سنگ ایجاد می‌کند و سنگ تراورتن هم به صورت موج‌دار و هم بدون موج قابل عرضه است. این سنگ دارای خلل و فرج است و از لحاظ سختی نسبت به مرمریت‌ها نرم‌تر می‌باشد و در برابر تغییرات آب و هوایی و باران و برف مقاوم می‌باشد و رنگ‌بندی متنوعی دارد. سنگ‌های تراورتن در طبیعت به رنگ‌های سفید، کرم، شکلاتی، قرمز، گردویی، زرد، لیمویی، سیلور و شکلاتی یافت می‌شود.

سنگ های کوارتز (کریستال)

سنگ‌های رسوبی با دانه‌های متوسط تا ریز که دارای حداقل ۶۰درصد سیلیس باشد، گستره رنگ‌ها از خاکستری روشن تا زرد و قهوه‌ای می‌باشد. کوارتز شایع‌ترین مواد معدنی موجود در سطح زمین است و اگر خالص باشد، بلورهای بی‌رنگ، شفاف و بسیار سخت را با یک بلور شبیه شیشه‌ای تشکیل می‌دهد. یکی از اجزای مهم بسیاری از سنگ‌های آذرین، دگرگونی و رسوب، شکل طبیعی دی اکسید سیلیکون در طیف وسیعی از انواع و رنگ‌ها یافت شده می‌باشد.

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | موارد کاربرد سنگ‌های ساختمانی

سنگ تزیینی به عنوان رقیب و جایگزینی مناسب برای انواع محصولات مورد استفاده در پارک‌ها، فضای سبز و معابر شهری، ساختمان و پروژه‌های عمرانی در سنگ نما، سطوح تزیینی، کف پوش‌ها و دیواره‌های داخلی مورد استفاده در معابر، محصولات حجمی و دکوراتیو همانند شومینه، گلدان، نرده راه پله و کتیبه‌های هنری می‌باشد که در بسیاری از کشورها و ایران تولید و مصرف آن رایج است.

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | دانش فنی و روش‌های تولید

تولید سنگ های ماربلی به  صورت تایل و اسلب انجام می گیرد  فرایند با انتقال سنگ از معدن به سایت کارخان شروع می شود و به ترتیب برای تیدیل شده به سنگ ساختمانی مراخلی به شرح زیر را طی می کند .

فرایند حمل سنگ کوپ

در سنگبری جرثقیلی دروازه‌ای قادر است سنگ کوب را از تریلر به زمین و از آن‌جا بر روی واگن حمل سنگ دارای ریل مخصوص حرکت تا زیر دستگاه‌های gang saw و قله‌بر منتقل نماید. 

برش اسلب

سنگ‌های کوپ ماربلی چهار گوش پس از حمل با 80 تیغه مستقیم به طور هم‌زمان در زیر دستگاه قله‌بر اره‌ای دارای حرکت شاتونی به صورت اسلب و ورق‌های بزرگ یک پارچه متناسب با ابعاد سنگ بریده می‌شود.

برش سنگ با قله‌بر دیسکی

وظیفه قله‌بر دیسکی بریدن کوب سنگ به صفحات سنگ با ضخامت معین است. در کارخانه‌های سنگبری بخش اعظم آب و برق در مرحله قله‌بری مصرف می‌شود. یکی از هزینه‌های جاری و دائمی سنگبری‌ها، تهیه تیغه‌های الماسه قله‌برها است در سنگ‌های سخت عمق برش قله بر برابر با شعاع تيغه الماسه است؛ بنابراین در بیشتر موارد که ضخامت سنگ بیشتر از شعاع تیغه است، نمی‌توان طی یک مرحله برش، کوب سنگ را به صفحات سنگی مجزا تبدیل کرد، اما در سنگ‌های ماریلی امکان برش عمیق وجود دارد.

طولی بر

وظیفه طولی بر صاف کردن دو لبه طولی صفحات سنگی بریده شده توسط قله‌بر است. طولی برها به صورت ناپیوسته با سایر بخش‌های کارخانه کار می‌کنند. انتقال سنگ توسط کانوایر ما بین دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وسط بر

وظيفه وسط بر، برش دو لبه عرضی سنگ است. این بخش نیز مانند طولی بر کار می‌کند و انتقال سنگ به این دستگاه  توسط کانوایر صورت می‎‌گیرد.

واحد ساب و پرداخت

واحد ساب یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک کارخانه سنگ‌بری است. چرا که کیفیت محصول نهایی یک واحد سنگ بری، به عملکرد این بخش بستگی دارد و هر چه در این مرحله ساب بهتر و یکنواخت‌تر باشد، ارزش افزوده سنگ بیشتر است. یک آزمایش دستی برای تعیین کیفیت ساب سنگ این است که سنگ ساب خورده را خیس می‌کنند، هر چه رنگ سنگ خیس شده با سنگ خشک به هم شبیه‌تر باشد ساب سنگ بهتر است. دستگاه‌های ساب بر اساس تعداد  کله ساب دهنده سنگ مشخص می‌شود.

الکترو فیلتر

سیستم مدرن تصفیه آب و جدا سازی لجن سنگ است.

 

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | شاخص های کیفیت سنگ

ساختار کانی شناسی

ابتدا ترکیب کانی شناسی و نام علمی سنگ تعیین شود. زیرا این مسئله در برآورد هزینه های فرآوری بسیار مهم است. مثلا اگر سنگ مورد نظر  سخت باشد به علت میزان بالای کوارتز، بسیار سخت برش و سخت ساب است به همین دلیل هزینه های تیغه های الماسه و لقمه های ساب به مراتب بیشتر است. هم چنین در این نوع آزمایش ها تنوع کانی شناسی سنگ مورد بررسی قرار می گیرد. به طور معمول هر چه کانی های تشکیل دهنده سنگ متنوع تر باشد، غیر یکنواختی و تخلخل سنگ بیشتر می شود و این امر یک فاکتور منفی برای سنگ  محسوب می شود چرا که «غیر یکنواختی» افزایش احتمال خرد شدن سنگ حین برش و ساب را به دنبال دارد و «تخلخل» زیاد، قابلیت جذب آب بیشتر و نتیجتا آلتراسیون سریعتر سنگ را به همراه دارد.

شاخص های فیزیکی در این آزمایش نمونه های مکعبی یا استوانه های سنگ تهیه می شود که معمولا نسبت طول به قطر آن ۲ است و با بارگذاری در جهت طولی، مقاومت سنگ و تغییر شکل آن تا زمان شکست مورد بررسی قرار می گیرد. ضریب نرم شدگی : عبارت است از مقاومت فشاری تک محوری نمونه تراشباع شده با آب  به مقاومت فشاری تک محوری خشک.  مدول الاستیسیته : برابر است شیب خط منحنی تنش به کرنش. هر چه مدول الاستیسیته بیشتر باشد، مقاومت سنگ بیشتر است.

سختی :

مفهوم سختی مقاومت سنگ در برابر سایش است و بستگی به نوع کانی‌های تشکیل دهنده سنگ دارد. هر چه سختی بالاتر، برش و ساب سنگ هزینه برتر است.  

مقاومت سایش سنگ درفت وآمد

این آزمایش، تعیین مقاومت سایشی سنگ در برابر رفت و آمد است.

درصد تخلخل :

تخلخل به معنای حجم فضای خالی موجود در سنگ نسب به حجم کل سنگ است. که هر چه میزان تخلخل بالاتر باشد، فضا برای حرکت سیالات بیشتر است و سرعت فرسایش شیمیایی سنگ افزایش می یابد. 

 

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398 وجود بیش از 11100  مجوز صنعتی برش سنگ طبیعی صادر شده است از این تعداد 8576 مجوز مرتبط با چوازهای تاسیس صادره بوده است و تعداد 3078 واحد صنعتی تولید سنگ با ظرفیت اسمی سالیانه 101 میلیون مترمربع تولید انواع سنگهای سخت و نرم ماربلی در کشور پروانه بهر برداری دریافت نموده اند تعداد پروژهای تولید سنگ ساختمانی دارای پیشرفت فیزیگی 60 درصد کشور 228 طرح است که پیش بینی تولید  13 میلیون مترمربع برش انواع سنگ را دارند .

تعداد کل مجوز
11990
کل پروانه بهر برداری سنگبری  کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
3078 13239984 37828 101975612 مترمربع
کل  جواز تاسیس های  سنگبری ومصنوعات سنگی کشور
8576
طرح های بالای 60 درصد پبشرفت فیزیکی سنگبری  کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
228 2924207 4358 13624500 متر مربع

مشخصات عمومی  واحد

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  25000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 4800 متر مربع
3 دستگاههای   داخلی و خارجی موجود  

   شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 30/2  درصد
دوره برگشت سرمایه 3/1

طرح توجیهی سنگبری مرمریت | مزایای خرید بنگاه

  • وجود ماشین آلات اروپایی مدرن
  • برق 1800 کیلوات
  • قیمت بسیار مناسب
  • وجود سنگ برش خورده آماده فروش وصادارت
  • ارزش افزوده بالا بدلیل قیمت تمام شده پایین محصولات

نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

براساس بررسی انجام شده به استناد رکودفعالیت های  حوزه های عمرانی تولید یا سطح تکنولوژی پیشرفته با هدف صادرات رقابتی  و تامین تولید داخل  می تواند مورد بررسی قرار گیرد فعال سازی واحدهای موجود در صورت برقراری  ارتباط تجاری در حوزه صادرات  و داشتن فروش ارزی فعالیت را موجه تر می نماید. بنگاه مورد بررسی دارای ظرفیت  300000 مترمربع در سال می باشد .

برای بررسی دقیق و اخذ اطلاعات وضعیت واحد با مشاوران و کارشناسان خیره وباتجربه کاردوک تماس بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی سنگ بری مرمریت



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی سنگبری مرمریت ,
:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید شمع خودرو با توجه به نیاز بالای مصرف‌کنندگان و شرایط واردات، دارای توجیه اقتصادی است. قطعه‌سازی خودرو یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار می‌آید. فقط در سال 2018، تعداد96,850,046 دستگاه خودرو در جهان تولید شده است. در ایران طی سال۹۸ در مجموع ۹۲۷هزار و ۱۹۷دستگاه انواع خودرو تولید شده است که در صورت داشتن شرایط مطلوب در سال99 می‌تواند یک میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه نیز تولید کند. قطعات خودرو به عنوان کالای واسطه‌ای مورد مصرف در تولید انواع خودرو یا در بازار خدمات‌پس‌ازفروش و تعمیرات اهمیت اقتصادی زیادی دارند. لذا مجموعه قطعه‌سازی همانند تولید انواع شمع خودرو را می‌توان به‌عنوان یکی از محورهای توسعه صنعتی کشورها تلقی کرد که محصولات آن هم در خودروهای صنعتی و هم در موتورسیکلت‌ها و موتورهای صنعتی بنزینی استفاده می‌شود. در ادامه خلاصه‌ای از طرح تولید شمع خودرو آورده شده است. جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید شمع

طرح تولید شمع خودرو | معرفی محصول و اهمیت آن

اولین عمل موثر شمع در موتور خودرو و سایر انواع موتور احتراقی، آتش زدن مخلوط هوا و سوخت در شرایط احتراق داخلی در سیلندر موتور است. شمع ماشین باید پالس الکتریکی با ولتاژ ۲۵۰۰۰ ولت را به صورت مکرر به داخل محفظه احتراق موتور توسط الکترودهای با دوام که در بین آن‌ها جریان الکتریکی به قوس و جرقه تبدیل می‌شود منتقل نماید.

در نتیجه مخلوط هوا و سوخت در سیلندر را برای تامین مکانیزیم حرکت  خودرو محترق نماید. سلامتی و کیفیت مطلوب شمع باعث کاهش خام سوزی سوخت و تامین قدرت مناسب حرکت خودرو خواهد شد. شمع‌ها تحت شرایط فشار و حرارت شدید داخل سیلندر می‌توانند تا میلیون‌ها بار جرقه بزند و میزان عملکرد شمع در موتور خودرو هم زمان با افزایش توان خروجی خودرو نقش بسیار حساسی را پیدا می‌کند.

طرح تولید شمع خودرو | تعريف محصول 

وظیفه شمع جرقه زنی به منظور مشتعل ساختن مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر می‌باشد. این عمل ساده به نظر می‌رسد، ولی مشکل اصلی این است که جرقه زنی باید با ولتاژ بسیار بالا و چند بار در ثانیه، در معرض حرارت بالا و فشار هوای بالا انجام گیرد.

مهم‌تر آن که کوچک‌ترین خللی در عملکرد این قطعه کوچک باعث افت بازده موتور، ایجادآلودگی و صدمه به دیگر اجزاء موتور می‌گردد. اجزاء و قطعات تشکیل‌دهنده شمع از بالا به ترتیب فیش اتصال وایر ولتاژ بالا، عایق سرامیکی بدنه و الکترودها می‌باشند. عایق سرامیکی به شکلی طراحی گردیده است که جریان را به صورت کانال هدایت نماید. شکل کشیده عایق و برجستگی‌های روی آن به همین دلیل است.

در داخل بدنه عایق قطعه‌ای میله‌ای شکل از رسانای فلزی قرار داده شده است که بالا تا پایین امتداد یافته است. جریان پس از عبور از میله و قبل از ورود به الکترود، از قطعه‌ای با جنس شیشه رسانا گذشته و به دماغه سرامیکی شمع که الکترود در آن جای گرفته می‌رسد. جنس الكترود معمولا از آلیاژ نیکل با مغزی از جنس مسی، پلاتینی یا فلزات هادی جریان می‎باشد. جرقه بین الکترود مرکزی و الکترود اتصال بدنه زده می‌شود. همان طوری که از نام آن مشخص است الكترود اتصال بدنه به تنه سیلندر وصل است.

سيستم جرقه زنی  خودرو

در موتورهای بنزینی برای ایجاد احتراق در محفظه احتراق سیلندر، نیاز به ایجاد جرقه در زمان مناسب می‌باشد. قطعات مختلفی تحت عنوان سیستم جرقه زن در به وجود آوردن جرقه در داخل سیلندر موثر هستند. اجزای سیستم جرقه‌زنی خودرو  به طور کلی عبارتند از شمع، کویل (مگنتی یا تخلیه خازنی) وایر و ECU در خودروهای انژکتوری و دلکو در خودروهای کاربراتوری.

طرز کار سيستم جرقه زنی  خودرو

درسیستم جرقه زن شمع در درون محفظه احتراق با دریافت ولتاژ در زمان مناسب از دلکو جرقه انفجار را ایجاد می‌کند. وایرها دارای روپوش عایق بوده و ارتباط الکتریکی کویل و شمع ها را تامین می‌کنند. کویل برق ورودی 12 ولت را بیش از 20هزار ولت تقویت و از طریق وایرها به صورت زمان‌بندی شده به شمع‌ها می‌رسانند.

مکانیزم سیستم جرقه زنی خودرو با استارت ماشین و حرکت دورانی میل لنگ که فرایندهای مکش هوا و سوخت، تراکم، احتراق و تخلیه را در سیلندرها ساماندهی می‌کند، آغاز می‌شود. در هر سیلندر مخلوط سوخت متراکم شده با جرقه زنی شمع برای انفجار هم‌زمان می‌گردد. تشخیص دقیق زمان مناسب احتراق در خودروهای انژکتوری از طریق سنسورهای موقعیت سنج میل لنگ به ECU و به کویل و شمع و در خودروهای کابراتوری توسط کاربراتور انجام می‌شود.

طرح تولید شمع خودرو | کد آیسیک و تعرفه گمرکی

کد ISIC نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعاليت‌های اقتصادی توليدی است. هدف اصلی ISIC فراهم كردن مجموعه‌ای از رده‌های فعاليتی است؛ به طوری كه در آن بتوان محصولات صنعتی را بر اساس نوع فعاليتی كه انجام می‌دهند، طبقه بندی کرد.

رديف نام محصول کد گروه محصول   (آیسیک ) تعرفه گمرکی
1 انواع شمع موتور 31901126 85111000
2 شمع موتور جرقه اي 31901128
3 شمع موتور خودرو (جرقه اي) 3190512365

طرح تولید شمع خودرو | ویژگیهای و استاندارهای

شمع خودرو براساس استانداردهای مصوب باید بتواند استانداردهای ملی و بین‌المللی کیفیت را برمبنای تست‌های الکتریکی و حرارتی و طول عمر، کیفیت قطعات و عملکرد در شرایط فشار و دمای بالای را پاس کند. 

استانداردهای محصول

در مورد انواع شمع خودرو سری استانداردهای ملی ایران که در موسسه استاندارد ایران به ثبت رسیده است، به شرح زیر ارائه شده  است.

شماره استاندارد ملی

شرح

2101 شمع اتومبيل موتورهای احتراقی درون سوز اصطلاحات فنی
13350 خودرو جاده‌ای سیستم‌های جرقه زن –روش‌های آزمون و الزامات کلاهک لاستیکی ولتاژ بالا روی سیم پیچ و کویل‌های مدادی
13473 خودرو جاده‌ای سیستم‌های جرقه زن و محفظه آن‌ها در سر سیلندر مشخصات اصلی و ابعاد آنها
19221 خودرو جاده ای- درجه بندی حرارتی شمع خودرو
1-37662 خودرو جاده‌ای شمع‌های گرمکن با نشیمن‌گاه مخروطی و محفظه آنها در سر سیلندر قسمت 1
2-27773 خودرو جاده‌ای شمع‌های گرمکن با نشیمن‌گاه مخروطی و محفظه آن‌ها در سر سیلندر قسمت 2

طرح تولید شمع خودرو | کالاهای جايگزين 

با توجه به عملکرد اين وسيله در خودرو و توجه به اين نکته که شمع خودرو قطعه‌ای است از مجموعه قطعات خودرو که حضور آن در روی کليه خودروها امری اجتناب‌ناپذير است؛ لذا اين قطعه هيچ‌گونه جايگزينی ندارد و از طرفی امکان حذف آن از روی خودروهای بنزینی وجود ندارد.

موارد استفاده شمع خودرو

شمع خودرو يکی از قطعات حساس و مهم در بخش برقی و جرقه زنی خودرو محسوب می‌گردند که هم در زمان ساخت خودرو و هم به عنوان قطعات مصرفی در دوره بهره‌برداری از آن مورد استفاده قرار می‌گيرد. شمع خودرو قطعه تند مصرف است که دوره‌های نسبتا” کوتاه بر روی خودروها نیاز به تعويض دارد.

طرح تولید شمع خودرو | دانش فنی پروژه و روش تولید

فرايند توليد شمع خودرو شامل آماده سازی سه بخش اصلی و مونتاژ نهایی آن‌ها می‌باشد. سه بخش اصلی شمع شامل الکترود مرکزی، بدنه و پوسته فلزی به همراه الکترود جانبی و عایق سرامیکی است که در یک فرآیند تولید و مونتاژ نهایی پیوسته تبدیل به محصول نهایی می‌شوند. در این فرایند الکترود جانبی به پوسته فلزی وصل می‌شود و الکترود مرکزی در داخل عایق سرامیکی قرار می‌گیرد و سرانجام، قسمت‌های اصلی در خط تولید به صورت محصول نهایی مونتاژ می‌شوند.

فرایند تولید شمع خودرو

فرایند تولید شمع خودرو

ساخت پوسته و بدنه فلزی شمع خودرو

پوسته‌های فلزی شمع را می‌توان بسته به سطح تکنولوژی به چندین روش تولید کرد. ابتدا مفتول فولادی آماده شده در فرایند نورد سرد یا اکسترودینگ گرم به شکل و اندازه دل‌خواه در می‌آید تا شکل تو خالی مناسب پوسته فلزی را پیدا کند. بدنه فلزی فولاد در شش مرحله ماشین کاری و سوراخ کاری و رزوه تراشی قرار گرفته و شکل نهایی را به خود می‌گیرد.

جوش الکترود جانبی

الکترود جانبی از یک سیم از جنس آلیاژ نیکل ساخته شده است که پس از فیدر در دستگاه جوش الکتریکی به صورت مستقیم به بدنه فلزی شمع جوش داده می‌شود، سپس در اندازه مناسب برش داده شده در ادامه توسط قالب شکل‌دهی و به سمت مرکز بدنه فلزی خمیده می‌شود. کالیبره نمودن  فاصله آن با الکترود مرکزی در بخش نهایی مونتاز انجام می‌گیرد.

آبکاری بدنه فلزی شمع

بدنه فلزی شمع قبل از آبکاری در محلول شستشو و آماده سازی و توسط اسیدها، نمک‌ها یا قلیاها قرار گرفته و پس از خشک شدن در فرآیند الکترولیتی یک لایه نقره‌ای دائمی و محافظ از طریق جریان الکتریکی که از محلول عبور می‌کند روی آن قرار می‌گیرد. آبکاری یک پوشش فلزی نازک است که به طور مساوی روی بدنه فلزی شمع اعمال می‌شود.

 ساخت بدنه عایق سرامیکی

تولید بدنه سرامیکی با آماده سازی مایع سرامیک توسط بالمیر، آسیاب و میکسر و ریختن سرامیک مایع به درون قالب‌های لاستیکی و اعمال فشار هیدرولیکی بر آن شروع می‌شود. عایق سرامیکی شکل گرفته، پس از تخلیه از قالب توسط دستگاه‌های سنگ زنی پرداخت می‌شود. سپس با قرار گرفتن در یک کوره تونلی در دمای بالاتر از 2700 درجه فارنهایت پخت، محکم و متراکم می‌شود تا در برابر رطوبت، حرارت و ضربه مقاوم گردد. سرامیک پخته شده پس از لیبل زنی و پاشش لعاب مجددا در کوره حرارتی قرار گرفته و پخت نهایی می‌گردد.

 آمادسازی الکترود مرکزی

الکترودهای مرکزی را با استفاده از آلیاژهای نیکل تولید می‌کنند. مفتول آلیاژی را به کله ترمینال فولادی و به وایر تامین کننده جریان الکتریکی احتراق، متصل می‌شود. سپس آن را تحت فشار سنگین به داخل عایق سرامیکی قرار می‌دهند. در ادامه بخش مرکزی عایق سرامیک با پودر شیشه هادی و پین الکترود تکمیل و با واشرگذاری آب‌بندی می‌نمایند تا آماده مونتاژ نهابی گردد. 

 بخش مونتاژ  نهایی شمع خودرو

در بخش مونتاژ نهایی، بدنه سرامیکی عایق حاوی الکترود مرکزی به پوسته فلزی رزوه و آبکاری شده (حاوی الکترود جانبی) پس از واشرگذاری خارجی متصل و محکم می‌گردد و در انتها فاصله شکاف الکترود مرکزی و جانبی کالیبره می‌گردد. در انتهای خط تولید مطابق استاندارد محصول تولید شده  آماده تست‌های نهایی و بسته‌بندی می‌گردد.

 

طرح تولید شمع خودرو | مواد اولیه مورد استفاده

الکترودهای موجود در شمع خودرو معمولاً از آلیاژهای نیکل تشکیل شده اند، در حالی که برای ساخت عایق‌های سرامیکی از کانی‌هایی همانند اکسید آلومینیوم، فلدسپات و لعاب و برای ساخت پوسته فلزی از مفتول فولادی  استفاده می‌شود.

برای انتخاب مواد اولیه الکترودها و عایق، زمان و هزینه تحقیق و توسعه زیادی مصرف شده که نتایج آن جزء دانش فنی طرح می‌باشد. از آنجایی که سیستم جرقه زن خودرو حرارت و ولتاژ بسیار بالایی را در طول عمر زیاد باید تحمل کند، لذا استفاده از مواد بهبود یافته در حوزه‌های فلزی همانند آلیاژهای نیکل، فلزات گران‌بها و سرامیک همانند اکسید آلومنیم بسیار اهمیت دارد.

 

 بررسی بازار و رقبا

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان تیرماه سال 1399 تعداد 11 واحد صنعتی با ظرفیت تولید اسمی 62051130   عدد در زمینه تولید انواع شمع خودرو دارای پروانه بهره‌برداری می‌باشند که براساس طول عمر متوسط و فرسودگی ماشین آلات، راندمان تولید عملی و پالایش آماری واحدهای راکد براساس تجارب قبلی و انجمن‌های صنفی مربوطه آمار واقعی این تولید کمتر از ظرفیت اسمی می‌باشد.

 

تعداد جوازهای تاسیس طرح تولید شمع خودرو کشور تا پایان تیر ماه 1399
39
تعداد پروانه‌های بهره‌برداری تولید شمع خودرو کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
11 313536 1461 62051130 عدد
طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد تولید شمع خودرو کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
1 19420 15 5000000 عدد

وضعیت صادرات  و واردات محصول

براساس آمار اتاق بازرگانی در سال 1397 واردات محصول با تعرفه 87083029 شمع‌های جرقه زن مورد استفاده از کشورهای فرانسه، ژاپن، چین، هند، امارات، ترکیه، آلمان، بلغارستان، کره معادل 7,911,530 دلار و به ارزش ریالی 331,324 میلیون ریال بوده است.

 

طرح تولید شمع خودرو | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث طرح تولید انواع شمع خودروهای بنزینی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی سالیانه تولید 1200000 عدد شمع خودرو 151 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد. نرخ بازدهی بیشتر از 35درصد بوده و نزدیک به 3سال بازگشت سرمایه اولیه را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   4000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی 1850 متر مربع
3 ماشین آلات صنعتی   61200 میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 104800
2 سرمایه گذاری  درگردش 47197
3 کل سرمایه گذاری 151997

   شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 34/7  درصد
دوره برگشت سرمایه 3/2
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 29

طرح تولید شمع خودرو | مزایای اجرای طرح

  • نیاز به تولید باکیفیت جهت جایگزینی واردات
  • امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز در کشور
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری با توجه امکان تولید چند محصول در یک خط تولید
  • امکان استفاده از سیستم‌های مجهز به کنترل PLC با عملکرد اتوماتیک
  • امکان ایحاد تنوع در محصول با توجه به نیاز بازار و نتایج واحد تحقیق و توسعه
  • امکان اخذ مجوزهای استانداردهای کیفیت و فرایند

 

 نتیجه گیری

تولید و مصرف این محصولات با توجه به مشکلات تامین ارز واردات محصول و مصرفی بودن کالا برای تمامی خودروها منوط به بررسی‌های دقیق فنی مالی و اقتصادی و نیاز روز افزون داخلی و صادراتی کشور یکی از زمینه‌های موجه برای فعالیت اقتصادی می‌باشد.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید شمع



:: برچسب‌ها: طرح تولید شمع خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

فرصتی مناسب برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران در صنعت برش سنگ، اگر به فکر احداث و یا نوسازی واحد تولیدی برش سنگ خود هستید می توانید تمامی دستگاه های مورد نیاز خط تولید را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید. تمامی ماشین آلات این خط تولید محصول شرکت ایتالیایی SIMEC می باشد. جزئیات دستگاه ها در ادامه شرح داده شده است.

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد قیمت و مشخصات دقیق خط می توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: ماشین برش سنگ گرانیت

 

 

لیست ماشین آلات عبارتند از:

1- دستگاه قله بر 52 تیغه اروپایی برای برش سنگ گرانیت دارای کف بر اتوماتیک الکترو موتور 315  کیلو وات    مدل       NI 2/525      

2- دستگاه قله بر اروپایی دو تیغه با کف بر اتوماتیک با الکترو موتور  200 کیلوات  مدل    NI2/2M

3- دستگاه کالیبره و پیش ساب SIMEC     مدل      LM600/32

4- دستگاه پولیش SIMEC           مدل      LM600/12

5- دستگاه گرمکن     12 متری

6- دستگاه عرضی بر 7 کله  اتوماتیک    SIMEC    مدل      INT600/7

7- دستگاه پخ زن 60 سانت 4 محور همراه پولیش لبه ها مدل      SMM600/24

8- میز پایانی و سورت  مدل    60GF2P          

9- دستگاه پیش ساب  و پولیش   COMBE     مدل      CLG600/312

10- دستگاه نصف کن 4 کله افقی با تیغه های   62 سانتی

11- دو دستگاه کله بر پنوماتیک

تصاویر خط کامل ماشین اروپایی برش سنگ گرانیت شرکت SIMEC ایتالیا

در زیر تصویر ماشین خط کامل ماشین اروپایی برش سنگ گرانیت شرکت SIMEC ایتالیایی را می توانید مشاهده کنید :

خط کامل ماشین اروپایی برش سنگ گرانیت شرکت SIMEC ایتالیاخط کامل ماشین اروپایی برش سنگ گرانیت شرکت SIMEC ایتالیاخط کامل ماشین اروپایی برش سنگ گرانیت شرکت SIMEC ایتالیاخط کامل ماشین اروپایی برش سنگ گرانیت شرکت SIMEC ایتالیاخط کامل ماشین اروپایی برش سنگ گرانیت شرکت SIMEC ایتالیا

 

فروش  ماشین آلات سنگبری گرانیت اروپایی | مزیت های سرمایه گذاری

  • مزیت تولید محصول با کیفیت قابل رقابت صادراتی
  • قابلیت خرید ماشین آلات با قیمت مناسب

برای هماهنگی و بازدید از ماشین آلات با مشاورین کسب و کار کاردوک هماهنگ فرمایید. لازم به ذکر است کارشناسان کاردوک کیفیت دستگاه ها را تضمین کرده‌اند.

معرفی سایر خدمات کاردوک

شروع هر کاری نیاز به تجربه و دانش لازم دارد. امروزه در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاران از متخصصین جهت طراحی پلتفرم، برآورد هزینه ها، ارزیابی تجهیزات و خرید آن ها، آموزش نیروی کار، بازاریابی نوین، عارضه یابی سیستم و… استفاده می‌کند. کاردوک نیز با ایجاد راه ارتباطی میان سرمایه گذاران و متخصصین به شما در زمینه های نام برده خدمات ارائه می‌دهد.

 

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد قیمت و مشخصات دقیق خط می توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: ماشین برش سنگ گرانیت

 



:: برچسب‌ها: ماشین برش سنگ گرانیت ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در بجنورد را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 

منبع : طرح توجیهی در بجنورد

طرح توجیهی در بجنورد | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در بجنورد | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در بجنورد | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

 

طرح توجیهی در بجنورد | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

 

آیا انجام طرح توجیهی در بجنورد ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در بجنورد

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی در بجنورد



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در بجنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در بیرجند را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع: طرح توجیهی در بیرجند

طرح توجیهی در بیرجند | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در بیرجند | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در بیرجند | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در بیرجند | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در بیرجند ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در بیرجند

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی در بیرجند



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در بیرجند ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اگر در مورد نگهداری و یا عدم نگهداری از حیوانات خانگی به خاطر فرزندتان شک دارید، بهتر است از تاثیر حیوان خانگی بر کودکان اطلاعاتی کسب کنید. نگرانی درباره بهداشت و سلامت حیوان بسیار طبیعی است. اما بهتر است بدانید که اگر در نگهداری و بهداشت حیوان خانگی خود توجه لازم را داشته باشید خطر قابل توجهی سلامت شما و کودکتان را تهدید نمی‌کند. در این شرایط وجود حیوان خانگی نه تنها تهدیدی برای سلامت فرزندتان نیست بلکه از لحاظ روان‌شناختی فوائد متعددی می‌تواند داشته باشد و به رشد زبان و بهبود روابط اجتماعی او کمک می‌کند. در ادامه این مقاله به مزایای نگهداری حیوان خانگی برای کودکان می‌پردازیم. توصیه می کنیم با خواندن مقاله آموزش پدر و مادر بهترین سبک تربیتی را انتخاب کنید.

منبع: حیوان خانگی کودکان



:: برچسب‌ها: حیوان خانگی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 755
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

سندروم ویلیامز یک بیماری مادرزادی و ژنتیکی است که در اثر حذف شدن قسمتی از کروموزوم شماره 7 که مسئول تولید پروتئینی به نام الاستین است رخ می‌دهد. این بیماری بسیار نادر بوده و اغلب بدون تشخیص و یا در سنین بالا تشخیص داده می‌شود. از ویژگی بیماران مبتلا به این اختلال این است که بسیار شاداب و مهربان هستند و استعداد بالایی در موسیقی دارند. همچنین معاشرتی و اجتماعی بوده و مهارت‌های کلامی آنان بیشتر از مهارت‌های فضایی‌شان است. لازم به ذکر است این بیماری درمان قطعی ندارد اما می‌توان با اقداماتی از علائم تشدید کننده جلوگیری کرد و با آموزش به کودک برای داشتن یک زندگی مستقل یاری رساند. در ادامه این مقاله به طور مفصل درباره علت، نشانه‌ها، توانایی‌ها و درمان سندروم ویلیامز بحث شده است.

منبع: سندروم ویلیامز



:: برچسب‌ها: سندروم ویلیامز ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

نوزاد در ابتدای تولد، بسیاری از حرکات را نمی‌تواند به صورت ارادی انجام دهد، اما دارای بازتاب‌ها و رفلکس‌های فطری مثل بازتاب گونه نوزاد است که به فرایند غذا خوردن و حفظ بقای او کمک می‌کند. بازتاب‌ها در سن خاصی شروع شده و در سن خاصی به پایان می‌رسد. البته برخی از آن‌ها تا بزرگسالی نیز ادامه دارند؛ مثل واکنش طبیعی بستن چشم هنگام نزدیک شدن یک شیء خارجی به آن. والدین باید نسبت به بازتاب‌ها آگاه بوده و بتوانند در صورت بروز مشکل آن‌ها را تشخیص دهند و سریعا به پزشک و مشاوره کودک مراجعه نمایند. مشاوره کودک به والدین کمک می‌کند که از سلامت فرزند خود مطمئن شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: بازتاب نوزاد



:: برچسب‌ها: بازتاب نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 810
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

 فروش کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی با تمامی امکانات و تجهیزات آماده واگذاری است. واحد در حال حاضر فعال بوده و دارای مشخصات زیر می‌باشد. جهت اطلاع از قیمت و سایر شرایط با شماره های زیر می توانید تماس بگیرید. با مراجعه به صفحه فرصت سرمایه گذاری می توانید از سایر واحدها اطلاع کسب کنید.

شماره تماس : 09351520300 _ 02166418908

 منبع: فروش کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی

عکس های کارخانه 

نمای داخلی کارخانه

کارخانه-سنگ-بری

 

محوطه کارخانه

کارخانه-سنگ-بری

 

فروش کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی | مشخصات عمومی بنگاه

مجوز: دارای پروانه بهره برداری معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت 

مکان استقرار: شهرک صنعتی

مساحت زمین: 24000 مترمربع    

زیر بنا: صنعتی و اداری کامل 4300 مترمربع   

امتیاز برق: KW  1400

تاسیسات عمومی: تاسیسات کامل مکانیکی و برق رسانی (تابلوها و روشنایی) به انضمام تاسیسات کامل فیلتر پرس و جرثقیل 40 تنی، دو دستگاه کمپرسور و لیفتراک و ریل‌های انتقال سنگ کوپو و تاسیسات حرارت مرکزی کامل 

محصولات: تولید سنگ‌های ماربلی (مرمریت) به صورت تایل (کاشی)، اسلب (صفحه‌ای) و سنگ‌های آنتیک و دکوراتیو با ظرفیت سالیانه  300000 متر مربع

فروش کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی | ماشین آلات موجود صنعتی تماماً اروپایی

خط تولید خارجی اسلب

 قله بر اره‌ای 80 تیغه (Gang Saw): دو دستگاه با فنداسیون دستگاه سوم  

میزهای ابتدای خط تولید، واگن و ریل‌های انتقال سنگ بریده شده هر کدام سه دستگاه

دستگاه پبش ساب 8 کله و دستگاه ساب 12 کله و دستگاه رزین کاری و پخت رزین سه دستگاه  

میز رولر انتقال سنگ و میز تخلیه نهایی چهار عدد

خط تولید سنگ تایل خارجی 

دستگاه فرز دروازه‌ای، دستگاه قله بر دیسکی چهار دستگاه

دستگاه کالیبره  6 کله، نصف کن و ساب 12 کله و طولی بر و میز تنظیف 5 دستگاه

خط کامل تولید سنگ آنتیک 

 دستگاه خشک کن نهایی سنگ صادراتی 

موجودی: بیش از  دومیلیارد تومان سنگ موجود و بریده شده با کیفیت

مزیت های سرمایه گذاری

  • امکان استفاده از بخشودگی های مالیاتی و مزیت استقرار در شهرک های صنعتی
  • مزیت تولید محصول با کیفیت قابل رقابت صادراتی
  • قابلیت خرید بنگاه باقیمت مناسب
  • قابلیت تامین مواد اولیه با کیفیت  و امکان استفاده از ضایعات در خط تولید سنگ آنتیک
  • جهب کسب اطلاعات دقیق شرایط  فروش بنگاه و هماهنگی بازدید
  • با مشاورین کسب وکار کاردوک هماهنگ فرمایید.

معرفی سایر خدمات کاردوک

شروع هر کاری نیاز به تجربه و دانش لازم را دارد. امروزه در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاران از متخصصین جهت طراحی پلتفرم، برآورد هزینه ها، ارزیابی تجهیزات و خرید آن ها، آموزش نیروی کار، بازاریابی نوین، عارضه یابی سیستم و… استفاده می‌کند. کاردوک نیز با ایجاد راه ارتباطی میان سرمایه گذاران و متخصصین به شما در زمینه های نام برده خدمات ارائه می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: فروش کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی



:: برچسب‌ها: فروش کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یک واحد آماده به فعالیت در نزدیکی تهران جهت اجرای پروژه های صنعتی می‌تواند فرصت مناسبی برای شما باشد. واگذاری کارخانه نزدیک تهران با مشخصات زیر با موقعیت جغرافیایی و امکانات لازم علاوه بر قیمت مناسب، موجب کاهش هزینه ها آتی شما نیز می‌شود.

شماره تماس 09351520300 _ 02166418908

 منبع: واگذاری کارخانه

عکس های کارخانه

نمای داخلی کارخانه

نمای بیرون

 

واگذاری کارخانه نزدیک تهران | مشخصات عمومی بنگاه

مجوز: پروانه بهره برداری با کاربری صنعتی 

مکان استقرار: کیلومتر 35 تهران به طرف ساوه

مساحت زمین: 20000 مترمربع    

زیر بنا: صنعتی، اداری و خدماتی کامل 5500 مترمربع

محوطه سازی: محوطه محصور با دیوارکشی و درب‌های مناسب

 امتیاز برق: KW  1800  و دارای پست زمینی

آب: دارای مجوز چاه و منبع دایر

تاسیسات عمومی: برق و آب و اقدام جهت خرید امتیاز گاز

ماشین آلات: فاقد ماشین آلات  

مزیت های سرمایه گذاری:

  • دارای سند صنعتی مناسب برای فعالیت‌های مختلف صنعتی
  • نزدیکی به جاده اصلی، مراکز جمعیتی با امکان لجستیک مناسب
  •  قیمت مناسب
  • جهت کسب اطلاعات دقیق و شرایط فروش بنگاه و هماهنگی بازدید با مشاورین کسب و کار کاردوک تماس بگیرید.

 

 

شما می توانید در صفحه فرصت سرمایه گذاری کاردوک از سایر پیشنهادات نیز مطلع شوید. جهت شروع و راه اندازی پروژه با دریافت مشاوره کسب و کار می توانید با کمترین هزینه، تولیدی خود را راه اندازی کنید.

 

معرفی سایر خدمات کاردوک

شروع هر کاری نیاز به تجربه و دانش لازم را دارد. امروزه در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاران از متخصصین جهت طراحی پلتفرم، برآورد هزینه ها، ارزیابی تجهیزات و خرید آن ها، آموزش نیروی کار، بازاریابی نوین، عارضه یابی سیستم و… استفاده می‌کند. کاردوک نیز با ایجاد راه ارتباطی میان سرمایه گذاران و متخصصین به شما در زمینه های نام برده خدمات ارائه می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: واگذاری کارخانه



:: برچسب‌ها: واگذاری کارخانه نزدیک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یک واحد آماده به فعالیت در نزدیکی تهران جهت اجرای پروژه های صنعتی می‌تواند فرصت مناسبی برای شما باشد. واگذاری کارخانه نزدیک تهران با مشخصات زیر با موقعیت جغرافیایی و امکانات لازم علاوه بر قیمت مناسب، موجب کاهش هزینه ها آتی شما نیز می‌شود.

شماره تماس 09351520300 _ 02166418908

 منبع: واگذاری کارخانه

عکس های کارخانه

نمای داخلی کارخانه

نمای بیرون

 

واگذاری کارخانه نزدیک تهران | مشخصات عمومی بنگاه

مجوز: پروانه بهره برداری با کاربری صنعتی 

مکان استقرار: کیلومتر 35 تهران به طرف ساوه

مساحت زمین: 20000 مترمربع    

زیر بنا: صنعتی، اداری و خدماتی کامل 5500 مترمربع

محوطه سازی: محوطه محصور با دیوارکشی و درب‌های مناسب

 امتیاز برق: KW  1800  و دارای پست زمینی

آب: دارای مجوز چاه و منبع دایر

تاسیسات عمومی: برق و آب و اقدام جهت خرید امتیاز گاز

ماشین آلات: فاقد ماشین آلات  

مزیت های سرمایه گذاری:

  • دارای سند صنعتی مناسب برای فعالیت‌های مختلف صنعتی
  • نزدیکی به جاده اصلی، مراکز جمعیتی با امکان لجستیک مناسب
  •  قیمت مناسب
  • جهت کسب اطلاعات دقیق و شرایط فروش بنگاه و هماهنگی بازدید با مشاورین کسب و کار کاردوک تماس بگیرید.

 

 

شما می توانید در صفحه فرصت سرمایه گذاری کاردوک از سایر پیشنهادات نیز مطلع شوید. جهت شروع و راه اندازی پروژه با دریافت مشاوره کسب و کار می توانید با کمترین هزینه، تولیدی خود را راه اندازی کنید.

 

معرفی سایر خدمات کاردوک

شروع هر کاری نیاز به تجربه و دانش لازم را دارد. امروزه در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاران از متخصصین جهت طراحی پلتفرم، برآورد هزینه ها، ارزیابی تجهیزات و خرید آن ها، آموزش نیروی کار، بازاریابی نوین، عارضه یابی سیستم و… استفاده می‌کند. کاردوک نیز با ایجاد راه ارتباطی میان سرمایه گذاران و متخصصین به شما در زمینه های نام برده خدمات ارائه می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: واگذاری کارخانه



:: برچسب‌ها: واگذاری کارخانه نزدیک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اگر به فکر تولید و بسته بندی کشمش هستید، پس باید اقدامات لازم جهت تولید را پیش بینی نمایید. در طرح توجیهی بسته بندی کشمش پلتفرم اجرای تولیدی و هزینه‌های پیش بینی شده برآورد می‌شوند. میزان جهانی تولید کشمش در سال 2018 برابر 1149402 تن و در سال 2019 معادل 1205000 تن بوده است، کشورهای برتر تولید و صادره‌کننده کشمش جهان در سال 2020 آمریکا، ترکیه، ایران هستند. ایران با ۱۷۵هزار تن تولید کشمش در سال، سومین تولیدکننده کشمش پس از امریکا و ترکیه بوده و بیشترین باغ‌های زیرکشت انگور آن در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و همدان قرار دارد. در ایران کشمش بعد از پسته دومین کالای مهم غیرنفتی به‌شمار می‌آید و به بسیاری از کشورهای دنیا صادرات انجام می‌شود. در ادامه خلاصه ای طرح بسته بندی کشمش آورده شده. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی بسته بندی کشمش

طرح توجیهی بسته بندی کشمش | معرفی محصول

انگور به روش‌های مختلفی از جمله تازه‌خوری و تهیه کشمش، کنسانتره، آبمیوه، فرآورده‌های تخمیری، مربا، شیره و روغن دانه انگور مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بدین لحاظ نقش مهمی را در اقتصاد کشورها ایفا می‌نماید. کشمش فرآورده‌ای خشک شده از انگور  همانند سلطانی بیدانه (به رنگ روشن) و کورنت (به رنگ تیره) است؛ از جمله انگورهایی که برای صادرات به کشمش تبدیل می‌شوند می‌توان به انگور سفید یا سلطانی و انگور عسکری برای تولید کشمش سبز اشاره کرد. انگور سیاه برای تولید مویز استفاده می گردد. رایج‌ترین کشمش‌های مورد استفاده عبارتند ازکشمش‌های سبز قلمی، زرد قلمی، آفتابی کاشمری، مویز پولویی که با استفاده از انواع انگور و افزودنی‌های مجاز تولید می‌شوند.

کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی  فرآوری و بسته بندی کشمش

تعرفه گمرکی و کدهای آیسیک آماده‌سازی و بسته‎بندی انواع کشمش به شرح ذیل می‌باشد.    

محصول تعرفه گمرکی کد آیسیک
تصفيه وبسته بندی كشمش 071134000 15131911
توليد انواع كشمش و خرما 15131910
توليد كشمش تيزآبی 15131912
درجه بندی و شستشوی كشمش 15131913
كشمش 1513512366

استانداردهای آماده سازی و بسته بندی کشمش

در بسته بندی کشمش از مرحله آماده سازی، بسته بندی و انبارداری از آیین نامه کار بهداشتی و الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 17 پیروی می‌شود. هدف از تدوین این آیین کار، راهنمایی تولیدکنندگان در تأمین حداقل نیازمندی‌های بهداشتی تولید و عرضه و تطبیق ویژگی‌های آن با استانداردهای مرتبط  می‌باشد. سایر استاندارهای ملی و و موثر در فرایند تولید کشمش بشرح ذیل است.

استاندارد ملی ایران 2494 :  ” ویژگی‌ها و روش‌های آزمون کشمش جهت مصارف صنعتی”

 استاندارد ملی ایران 2387 : ” ویژگی‌ها و روش‌های آزمون کشمش دانه دار  جهت مصارف صنعتی “

استاندراد ملی ایران 10777 : ” راهنمای برنامه و پیش نیاز و سیستم تحلیل نقاط بحرانی در فراوری و بسته بندی  کشمش “

استاندارد ملی ایران 2204 : “مقررات بهداشتی کارگران کارگاه‌های تولید مواد غذایی “

استاندارد ملی ایران 19461 : ” کشمش ویژگی‌ها و روش‌های آزمون میکروبی  “

استاندارد ملی ایران 4470 : ” برچسب گذاری مواد غذایی از پیش بسته بندی شده “

استاندارد ملی ایران 61 :  ” كارگاه‌ها و كارخانه‌‏های برگه زردآلو و كشمش “

 

طرح توجیهی بسته بندی کشمش | ویژگی‌های فنی

کشمش‌های تولیدی مطابق الزامات استاندارد باید عاری از آفت‌های زنده بوده و عاری از شن و سنگریزه باشد. میزان رطوبت قابل قبول از شانزده درصد نباید تجاوز کند و میزان انیدرید سولفور در کشمش باید کمتر از ۲ در هزار بوده و کشمش‌های دم دار و چوب خوشه در محصول بسیار اندک باشد. کشمش نباید لهیده، نارس و یا شکرک زده باشد و سطح سموم احتمالی باقیمانده آن نباید از سطح مجاز استاندارد تجاوز کند.

معیارهای درجه‌بندی کیفی کشمش براساس اندازه‌گیری درصد رطوبت، درصد کشمش آلوده، درصد کشمش آفت زده، درصد کشمش نارس، شکرک زده و لهیده بین درجه یک تا 4 تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

طرح توجیهی بسته بندی کشمش | موارد کاربرد

از کشمش بسته بندی شده به عنوان کالای نهایی مصرفی در دسته خشکبار و  همچنین به عنوان تنقلات استفاده می‌شود. البته بعضی از انواع کشمش با عنوان کشمش پلویی در مصارف غذایی به کار گرفته می‌شوند.

 

طرح توجیهی بسته بندی کشمش | فواید کشمش

کشمش سرشار از مواد مفید مورد نیاز بدن انسان همانند آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروهB می‌باشد و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از تخریب سلولی نیز جلوگیری می‌کند. کشمش نسب به انگور حجم کمتری داشته و در شرایط انبار معمولی دارای ماندگاری طولانی است.

مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور کرده و موجب تقویت آن می‌گردد. کشمش حاوی مقدار مناسبی از فیبر و آنتی اکسیدان است، فیبر زیاد موجود در کشمش موجب کنترل قند خون شده و برای درمان بی‌نظمی معده و یبوست و کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها مفید است. وجود پتاسیم در آن موجب کاهش فشارخون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می‌شود. مصرف کشمش به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها مفید و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

 

طرح توجیهی بسته بندی کشمش | کالاهای جايگزين

کشمش به عنوان تنقلات را می‌توان با انواع میوه‌جات خشک، مغزها و دانه‌های خشک شده و سایر تنقلات مانند چیپس، انواع غلات حجیم، مانند پفک جایگزین کرد. در سال‌های اخیر و با رشد و عرضه فراوان سایر تنقلات، عملا استفاده از کشمش به عنوان ماده‌ای با ارزش و انرژی‌زا جایگاه واقعی خود را از دست داده است و تنقلاتی که از نظر ارزش تغذیه‌ای چندان غنی نیستند مصرف بیشتری یافته و اثرات سویی بر سلامت افراد جامعه دارند.

مورد استفاده دیگر کشمش مصرف آن در تولید انواع غذا است که همانند کشمش پلویی که در حال حاضر برای آن جایگزینی وجود ندارد.

 

طرح توجیهی بسته بندی کشمش | دانش فنی و فرایند تولید

فرآوری انگور برایتولید کشمش پس از برداشت به دو روش سنتی و صنعتی صورت می‌گیرد. در روش سنتی کشاورزان فرایند خشک کردن انگور را در قطعه زمینی از تاکستان به نام ورزن و فرایند عمل‌آوری آن را در خانه باغ‌هایی در مجاورت تاکستان‌ها به شیوه‌های مختلف انجام می‌دهند.

اما در روش صنعتی انگورهای تحویلی به کارخانه فرآوری با کمترین دخالت دست و عوامل آلاینده وارد جوی شتشو، خشک، غربال و بسته بندی می‌شوند. روش تولید کشمش تیزآبی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های کشمش سازی، آغشته کردن سطح خارجی انگورها به مایعات قلیایی است. برای تهیه تیزآب مورد استفاده از مخلوط کربنات پتاسیم، روغن و آب استفاده می‌شود.

دستگاه های مورد نیاز

تولید مرغوب‌ترین نوع کشمش، در کارخانه‌های مجهز به دستگاه‌های تمام اتوماتیک شامل خوشه جداساز، شن‌گیر، بوجاری، سانتریفوژ، بالابر، بلانچر، خشک کن تونلی، اتاقک خنک سازی، بالابرهای Z، بوجاری ثانویه، دم گیر، کارنوایرهای انتقال و بازبینی، تامبلر، کیسه پرکن، سیستم توزین و بسته بندی، دستگاه دوخت، چت پرینت، چسب زن، نوار نقاله انتهایی و شرینگ پک هستند.

 

طرح توجیهی بسته بندی کشمش | فرآیندهای تولید

فرایند تولید شامل مراحل انبار مواد اولیه کشمش، تحویل انگور، بوجاری مقدماتی، شستشو، گوگردزنی، خشک کردن، دم‌گیری و بوجاری، غربال کردن، طبقه‌بندی، سورتینگ، بسته بندی انبار و نگهداری به شرح ذیل است.

بوجاری  اولیه

پاکسازی محصول از ساقه‌ها، چوب خشک، خوشه‌ها و نظایر آن به وسیله دستگاه اتوماتیک بوجاری انجام می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای محورهای مخروطی شیاردار و چرخان بوده که دانه‌های کشمش از داخل آن عبور کرده و برگ‌ها، دم‌ها و قطعات بزرگ آن جدا می‌شوند. در این مرحله باید رطوبت کشمش مناسب باشد. برای جدا کردن قطعات فلزی، شن، سنگریزه و نظایر آن‌ها، محصول از کانال‌های مخصوص شن‌گیر و آهن‌گیر یا آهن‌ربا عبور می‌کند.  

شستشو ، شن و دم گیری

کشمش در حال فرآوری در مراحل مختلف برداشت، آماده‌سازی، خشک کردن و حمل و نقل به گرد و غبار آلوده می‌شود. برای رفع این آلودگی کشمش‌ها در دستگاهی استوانه‌ای مشبک که حول محور خود درون استوانه‌ای بزرگتر می‌چرخد توسط فشار آب شسته شده و توسط کفه‌هایی به جلو رانده می‎شود. بعد از خروج استوانه مشبک بر روی نوار نقاله ریخته و به قسمت شن‌گیر می‌روند.

دستگاه شن گیر استوانه‌ای است که در مرکز آن محوری با  چندین دستک  قرار دارد که می‌تواند کشمش را توسط جریان آب به جلو هدایت کرده و متناسب با وزن مخصوص، کشمش معلق را از سنگ‌ریزه به روش ته‌نشینی جدا نماید. کشمش‌های جداسازی شده جهت آبگیری و خشک شدن به دستگاه سانتریفوژ که توسط نیروی جانب مرکز می‌چرخد، منتقل و پس از آن در ماشین ریزگیری کشمش‌های ریز و غوره جداسازی می‌شود. محصول خروجی توسط سیستم مستقر روی کانوایر پوش‌گیری و کشمش تمیز برای دم‌گیری در سانتریفوز دورانی (با استوانه خاص) تحت تاثیر پرتاب نیروی جانب مرکز دم‌گیری و آماده ورود به مرحله بعد می‌شود.

گوگردزنی

محصول نهایی برای شفافیت رنگ و نیز مقابله با نفود حشرات و قارچ‌ها  گوگردزنی می‌شود. دود دادن آن در اطاقک‌های خاص انجام می‌گیرد، دود گوگرد را می‌توان در داخل یا خارج از محفظه تولید توسط منافذ مرتبط به قسمت بالای اطاق هدایت نمود و یا با مکانیزم فنی به طور یکنواخت در لابلای طبقات حاوی کشمش پخش کرد.

خشک و سورت کردن

برای جلوگیری از فساد و تخمیر کشمش بعد از شستشو و دود دادن، محصول باید بلافاصله خشک شود. برای این کار از گرم‌خانه و یا دستگاه خشک کن تونلی استفاده می‌شوند. بدین ترتیب که طبق‌های محتوای کشمش را در داخل تونل‌ها و یا اطاقک‌های مخصوص (هوای گرم با درجه حرارت مناسب در آن جریان دارد) قرار می‌دهند. کشمش‌ها تا رطوبت کمتر از ۱۷ درصد خشک شده و سپس وارد سیستم طبقه‌بندی و سورتینگ می‌شود که قادر است محصول ریز و درشت را جداسازی و مواد احتمالی ناخواسته باقیمانده را نیز جدا نماید. در نهایت کشمش‌های تفکیک و کنترل شده توسط کانوایر وارد بخش بسته‌بندی می‌شود.

بسته بندی و انبار کشمش

ظرف‌های استاندارد بسته‌بندی باید تمیز، خشک و بدون بو باشد. در این مرحله محصول به صورت اتوماتیک توسط دستگاه‌های بسته بندی چند توزین به صورت کنترل شده  در بسته‌های کوچک سلوفانی یا بسته‌های بزرگ جعبه‌ای یا مقوایی یا چوبی قرار گرفته و اغلب در زمان بسته بندی به کشمش، روغن مایع خاصی برای جلوگیری از چسبندگی و درخشندگی اضافه می‌شود.

یکی از مراحل مهم نگهداری محصول، شیوه درست نگهداری آن در انبار با رعایت کامل بهداشت و حفاظت در مقابل میکرو ارگانیسم‌های مضر است. ساختمان انبار باید تمیز و امکان آلودگی و یا فساد در آن وجود نداشته باشد و همواره خشک و خنک باشد. به گونه‌ای که بتوان تا مدت یکسال کشمش را در آن نگهداری کرد.

 بررسی بازار و رقبای صنعت کشمش

با توجه به مزیت صنایع تبدیلی کشور علل الخصوص فرآوری تبدیل انگور به کشمش تعداد 108 واحد تولید صنعتی آماده سازی، سورت و بسته بندی انواع کشمش با ظرفیت اسمی 204478تن در کشور وجود دارد. تعداد طرح‌های در حال احداث کشور با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، 15طرح است که پیش‌بینی ایجاد ظرفیت جدید 54710هزار تنی را دارند.

ارزش ریالی صادرات کشمش کشور در سال 1397 برابر 3843651 میلیون ریال به کشورهای ویتنام، کانادا، مقدونیه، پاکستان، عراق، روسیه، فرانسه، ترکمنستان، اکراین، لیتوانی، قطر، کویت، اسپانیا، اتریش، قزاقستان، ترکیه، هلند، رومانی، مالزی، عمان، ایتالیا، آلمان، امارات، افغانستان، آذربایجان، گرجستان و استرالیا بوده و ارزش ارزی آن معادل 59,183,715 دلار بوده است.

تعداد جوازهای تاسیس تولید کشمش کشور
534
تعداد جوازهای تاسیس دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تولید کشمش کشور
تعداد سرمایه (م ر) اشتغال ظرفیت واحد
15 187008 503 54710 تن
تعداد پروانه‌های بهره برداری تولید کشمش کشور
تعداد سرمایه(م.ر) اشتغال ظرفیت واحد
108 52266 3106 204478 تن

سرمایه گذاری مورد نیاز سورت و بسته بندی کشمش

براساس مطالعات انجام شده احداث طرح با توجه به موارد فوق در ظرفیت اقتصادی، 3000 تن در سال و در یک شیفت ۸ ساعته در سال حدود 243 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 25درصد بوده و ظرف چهار سال بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 3000 تن آماده سازی، سورت و بسته بندی انواع کشمش در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   5000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی و روباز 2250 متر مربع

 جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 84066
2 سرمایه گذاری  درگردش 159702
3 کل سرمایه گذاری 243768

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 25/6
دوره برگشت سرمایه 4/2
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 18/9

 مزایای اجرای طرح تولید و بسته بندی کشمش

  • صادرات محور بودن محصول با کیفیت با قیمت رقابتی
  • در دسترسی بودن  دانش فنی تولید صنعتی و زنجیره تامین مواد اولیه
  • امکان رعایت ضوابط استاندارد و بهداشتی آماده سازی و بسته بندی کالای با کیفیت
  • در نتیجه ایجاد ارزش افروده بیشتر

 

 نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert به دست آمده؛ وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حوزه بسته‌بندی کشمش نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه، لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای 

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی بسته بندی کشمش



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی بسته بندی کشمش ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو به جهت احداث و یا جذب سرمایه با در نظر گرفتن رشد روز افزون به کارگیری در صنعت خودروسازی از نوشته می‌شود. قطعه‌سازی خودرو یکی از فعالیت‌های مولد در هر کشور به شمار می‌آید. در ایران طی سال ۹۸ در مجموع ۹۲۷ هزار و ۱۹۷ دستگاه انواع خودرو تولید شده است. در شرایط مطلوب ظرفیت سالیانه تولید خودرو کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه می‌باشد. تولید قطعات خودرو به عنوان کالای واسطه‌ای مورد مصرف در تولید انواع خودرو و در بازار خدمات پس از فروش و تعمیرات خودرو اهمیت اقتصادی مهمی دارند. از اینرو  توسعه صنعت قطعه‌سازی به مفهوم توسعه صنعت خودروسازی کشور است. جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | معرفی محصول

اگزوز خودرو یکی از اجزاء اصلی در کلیه خودروها با کاربرد سوخت بنزینی، گاز و گازوئیلی بوده و وظیفه کاهش صدا و آلودگی صوتی، تصفیه و کم کردن ذرات معلق گازهای خروجی متصاعد شده ناشی از احتراق داخلی موتور خودرو و هدایت آن به خارج را بر عهده دارد. گازهای خروجی خودرو پس از عبور از فیلترهای موجود در مخازن و منبع انبساط اگزوز با سطح آلایندگی شیمیایی کمتر و صدای کاهش یافته به خارج خودرو هدایت می‌شوند. برای ارتقا کیفیت کارایی اگزوز در خودروهای جدید از مبدل‌های کاتالیستی جهت کاهش بیشتر سطح آلودگی شیمیایی گازهای خروجی اگزوز استفاده شده است.

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | گازهای خروجی از اگزوز

هیدروکربن‌های باقیمانده سوخت که در عملیات احتراق درون سیلندرهای خودرو مصرف نشده و از طریق خروجی موتور به بیرون هدایت می‌شوند. اکسیدهای نیتروژن (یکی از ترکیبات مسبب باران‌های اسیدی) و منواکسید کربن (گازی سمی، بی بو، بی رنگ و به شدت خطرناک) دو نوع از گازهای خروجی اگزوز هستند. به همین دلیل جهت کاهش و کنترل تغییرات شیمیایی در آلاینده‌های فوق از مبدل‌های کاتالیستی در طراحی و نصب اگزوز به گونه‌ای استفاده می‌گردد تا بتواند مواد آلاینده‌های خروجی موتور را به ترکیباتی همچون آب و یا دی اکسید کربن تبدیل نمایند.

 

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | طرز کار سيستم

جهت کاهش آلایندگی، گازهای خروجی و ذرات معلق خروجی از مبدل‌های کاتالیستی فلزی و یا سرامیکی عبور می‌کنند که قادر هستند با استفاده از ساختار موجود در لایه‌های بسیار نازک پوشیده شده از فلزات گران‌بها و سطح مجراهای هسته مرکزی مواد آلاینده را به ترکیباتی همچون آب، دی اکسید کربن و یا نیتروژن تبدیل نمایند. نحوه کاهش صدای خروجی اگزوز نیز بر اساس کنترل تداخل فرکانس‌های خروجی از موتور خودرو در منبع انبساط در یک مسیر رفت و برگشتی مابین دو دیواره منبع انبساط عمل می‌نماید. از اگزوز خودرو نیز توسط مبدل‌های کاتالیستی انجام می‌شود.

 کد آیسیک و تعرفه گمرکی اگزوز خودرو

اگزوز خودرو براساس استانداردهای مصوب باید متناسب به ویژگی‌های مصوب استاندارد و ضوابط مندرج در پلتفرم خودروسازان تولید شود. ضمن داشتن طول عمر موثر مناسب، کارایی يکنواخت و فاقد عيوب فیزیکی با ضوابط استاندارهای ملی ایران به شرح ذیل مطابقت داشته باشد.

رديف نام محصول کد گروه محصول

 

(آیسیک)

تعرفه گمرکی

 

اگزوز و متعلقات آن

1 مجموعه اگزوز 34301128 87089229

 

87089221

 

87089211

98871183

 

69091920

87089219

 

98871182

87141015

 

69091910

2 اجزاء اگزوز خودرو 34301129
3 مبدل كاتاليستی آلودگی اگزوز 34301688
  مجموعه اگزوزموتورسيكلت و متعلقات 35911380
` اگزوزموتورسيكلت 35911381
  مجموعه اگزوز خودرو 3430412438
  لوله اگزوز خودرو 3430512443
  صدا خفه كن اگزوز خودرو 3430512445
  خفه كن اگزوز موتور سيكلت 3591512367
  اگزوز موتور سيكلت 3591512358

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | کالاهای جايگزين 

این وسیله در خودروهای نیازمند مصرف سوخت فسیلی یک کالای واسطه‌ای بوده و چون وظیفه کنترل و انتقال گازهای خروجی را به عهده دارد؛ لذا جایگزینی برای آن وجود ندارد. از مجموعه قطعاتی است که حضور آن بر روی کليه خودروها امری اجتناب‌ناپذير بوده و امکان حذف آن از روی خودرو وجود ندارد. اما براساس نتایج ناشی از فرایندهای تحقیق و توسعه تولید ورژن‌هایی که قابلیت بالاتری در کـاهش اثـرات مخـرب زیـست محیطی گازهای خروجی را دارند، در اولویت تولید قرار می‌گیرند.

موارد استفاده از اگزوز خودرو  

موارد کاربرد و مصرف اگزوز در خودروهای بنزینی، گازوئیلی و گاز سوز انتقال گازهای خروجی ناشی از احتراق داخلی موتور، کاهش صدای کارکرد موتور و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی خروجی مصرف سوخت در موتور خودروها می‌باشد.

 

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | دانش فنی پروژه و روش تولید

مهم‌ترین ماشین‌آلات مورد استفاده در تولید اگزوز خودرو عبارتند از دستگاه‌های گیوتین برش ورق فلزی هیدرولیکی، اره لنگ، خم کن، نورد غلطکی هیدرولیکی رول‌کن، نورد برقی لبه برگردان غلطکی، نقطه جوش پدالی، پرس‌های ضربه‌ای و هیدرولیک، جوش برقی 250 آمپر و جوش گاز CO2، جک هیدرولیک فرم دهی بیضی و کمپرسور هوا به انضمام تجهیزات رنگ کاری، دستگاه فارسی زن پنوماتیکی که با توجه به توان ساخت داخل کشور شرکت‌های سازنده فعال این تجهیزات وجود دارند؛ از اینرو جهت تهیه این محصولات احتیاج به وارد کردن آن‌ها از خارج از کشور نمی‌باشد.  

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | فرایند تولید

فرایند تولید محصول به شرخ ذیل با طراحی ابعاد، مشخصات و تعیین جنس مواد اولیه تمامی قطعات مورد نیاز در ساخت اگزوز شروع می‌شود. قطعات اگزوز با توجه به ساختار آن با فلزکاری از ورق و لوله فلزی مختلف ساخته می‌شوند. مراحل اصلی تولید قسمت‌های آن شامل برش ابعادی، سوراخ کاری، خم‌کاری قطعات و ورق‌های فلزی، فرم‌دهی ورق با نورد و جوشکاری بوده که به تناسب نوع اگزوز از شابلون، قالب و فیکسچر و طراحی‌های ویژه در عملیات فلزکاری استفاده می‌شود.

عملیات نهایی فرایند مونتاژ قطعات نیم‌ساخته نیز شامل درزکوبی، پرس کاری، جوش مقاومتی و جوش برق و رنگ‌کاری است. این فرایندها با توجه به ظرفیت و سطح اتوماسیون تولید شامل مراحل مختلف فلزکاری با کمترین ضایعات پس از تعیین فرایندها و تخصیص ماشین‌آلات و تجهیزات امکان تولید قطعات انواع اگزوز خودروها عملیاتی می‌گردد.

به طور کلی اگزوز خودرو از سه قسمت مجزای لوله جدا، انباره وسط و انباره عقب تشکیل شده است. در تولید انباره‌ها به دلیل خوردگی شدید ناشی از  فشار و درجه حرارت بالا از ورق فولاد آلیاژی استفاده می‌شود. فرآیند تولید دو انباره تقریبا مشابه بوده اما به لحاظ تمایز قطعات و تفاوت جزئی در فرآیند تولید هر یک به طور مجزا تولید می‌گردند. فرآیند تولید لوله جدا اگزوز نیز شامل برش، خم و جوش‌کاری لوله فلزی می‌باشد. در انتها فرآیند مونتاژ قسمت‌های تولید شده برای سرهم بندی محصول کامل به شرح ذیل انجام می‌شود .

فرایند ساخت بدنه انباره عقب

عملیات ساخت بدنه انباره عقب اگزوز از ورق گالوانیزه بدین صورت است که ابتدا ورق توسط گیوتین هیدرولیک به نوارهایی با عرض خاص و در طول فواصل گسترش یافته استوانه بدنه برش می‌خورند. پس از آن با استفاده از خم کن دو لبه عرض ورق جهت عملیات درزکوبی روی هم خم می‌شوند و پس از آن در دستگاه نورد غلطکی برقی به شکل استوانه رول و به وسیله نورد لبه برگردان لبه‌های فوقانی و تحتانی استوانه به صورت قایم خم می‌گردند. لبه‌های خم شده روی هم قرار داده و استوانه را در داخل پرس ضربه‌ای با اعمال نیرو درزکوبی می‌گردد. پس از درزکوبی به جهت محکم شدن اتصال نقطه جوش مقاومتی می‌شود.

فرایند ساخت شبکه  و درب انباره عقب

ابتدا ورق توسط گیوتین برش و بعد از سوراخکاری و مشبک شدن ورق با پرس، آن را به شکل رول استوانه تبدیل نموده و برای این کار از دستگاه نورد غلطکی برقی استفاده می‌شود. پس از روی هم قرار دادن لبه‌های ورق به وسیله دستگاه جوش به هم متصل می‌گردد. جهت ساخت دو عدد درب انباره عقب اگزوز نیز ابتدا ورق توسط گیوتین به شکل دایره برش داده می‌شود. رول فلزی در زیر پرس ضربه‌ای به کمک قالب برشی و کششی توام، در هر ضرب یک قطعه تشتکی شکل را از ورق جدا می‌کند و برای انجام عملیات سوراخ کاری به ایستگاه بعدی منتقل می‌شود. در کف قطعه تشتکی شکل سوراخی به منظور عبور لوله اگزوز با پرس کاری توسط قالب‌های سنبه ماتریس نیز ایجاد می‌شود.

ساخت لوله های انبار عقب (قسمت جلو و عقب)

این لوله‌ها با دو طول متفاوت برای لوله جلو و لوله عقب مورد نیاز می‌باشند. لوله‌ها توسط اره لنگ بریده می‌شود. پس از برش لوله‌ها یک سری عملیات خم‌کاری و پرس‌کاری روی آن‌ها صورت می‌گیرد. خم‌کاری بایستی در هر لوله به صورت خاص انجام پذیرد، براي لوله قسمت جلو عملیات چاک زدن چهار طرف محیط یک سر به وسیله پرس ضربه‌ای انجام می‌شود و لوله جلوی انباره عقب یک مرحله گشاد کردن توسط دستگاه پرس را نیز دارد.

مونتاژ قطعات انباره عقب

اولین مرحله مونتاژ انباره عقب مربوط به درب منبع می‌باشد. بدین ترتیب که درب عقب انباره با شبکه به وسیله دستگاه جوش قوس الکتریکی اتصال می‌یابد، سپس جهت اتصال درب‌های منبع به بدنه انباره، درب‌ها را در طرفین بدنه قرار داده و در بین فک‌های دستگاه پرس، لبه درب منبع روی لبه بدنه پیچیده خواهد شد. اتصال پشم شیشه در هنگام فتیله پیچ کردن دو سر منبع صورت می‌گیرد. به مجموعه حاصل، لوله‌های جلو و عقب انباره جوش داده شده و در مرحله پایانی اگزوزهای غیر گالوانیزه را رنگ پاشی می‌کنند.

ساخت بدنه انبار وسط

شکل این انباره به دو صورت بیضی و کتابی می‌باشد. در ساخت انباره وسط ورق بریده شده توسط خم کنبیش از 90 درجه خم کاری می‌شود و سپس نورد بیضی شده و طرفین قطعه به وسیله نورد لب برگردان، لبه‌زنی می‌شود. پس از آن لبه‌های خم شده روی هم قرار گرفته و توسط ضربه پنوماتیکی درزکوبی می‌شوند و برای رسیدن به استحکام بیشتر توسط دستگاه جوش مقاومتی، چند نقطه در طول درز نقطه جوش می‌شود.

محافظ پشم سنگ

وظیفه محافظ پشم سنگ ایجاد فاصله مجاز بین دو پرده وسط و مانعی براي جلوگیري از باز شدن پشم سنگ پیچیده شده به دور شبکه ورودي دود است. فرآیند تولید این قطعه شامل برش و خم کاري می باشد به این صورت که ورق توسط گیوتین به نوارهایی  برش زده می شود و سپس این نوارها از طول به فواصل معین بریده می‌شوند و پس از آن به وسیله خم کن فرم مورد نظر را می‌یابد.

ساخت بدنه و شبکه و درب انباره وسط

این قطعه به منظور طولانی کردن مسیر دود و تکیه‌گاه استقرار شبکه‌های ورودی و خروجی دود در نظر گرفته شده است. شکل این قطعه بستگی به مقطع بدنه اگزوز داشته و مانند درب اگزوز می‌باشد. فرآیند ساخت آن دقیقاً مانند عملیات ساخت درب منبع وسط می‌باشد.

با این تفاوت که در اینجا ابتدا ورق گردبری شده و سپس با پرس کشش و بعد از آن سوراخ کاری می‌شود. تعداد شبکه انباره وسط دو عدد است و فرآیند تولید و ابعاد آن دقیقا مانند شبکه انباره عقب می‌باشد. فرآیند ساخت درب انباره وسط دقیقا مشابه فرآیند تولید درب انباره عقب اگزوز می‌باشد. لیکن شکل ظاهری آن به صورت بیضی یا کتابی است. ورق آن توسط گیوتین به شکل نوارهایی با عرض مشخص بریده می‌شود، این نوار به زیر پرس ضربه‌ای هدایت می‌شود و عملیات کشش و برش هم‌زمان بر روی آن انجام می‌گیرد، مراحل ساخت آن مشابه درب انباره عقب می‌باشد.

ساخت لوله جلو و عقب انباره وسط اگزوز

فرآیند ساخت این لوله مانند فرآیند ساخت لوله‌های انباره عقب می‌باشد. به این منظور ابتدا لوله‌های فولادی به وسیله اره لنگ بریده شده، سپس با استفاده از خم کن شکل عملیات خم‌کاری لوله‌ها با فیکسچر مناسب انجام  و در مرحله بعدی برای چاک زدن یک سر لوله‌ها از پرس ضربه‌ای استفاده می‌شود.

مونتاژ قطعات انباره وسط

پس از تولید قطعات انباره وسط، ابتدا عملیات مونتاژ محافظ پشم سنگ، دو عدد پرده انباره وسط و دو عدد شبکه انباره وسط در یک ایستگاه به کمک فیکسچر مناسب و با استفاده از دستگاه جوش و برق به صورت جوش موضعی در محل اتصال انجام می‌گیرد. مرحله بعدی، اتصال پشم شیشه به مجموعه فوق می‌باشد.

با اتمام دو مرحله مونتاژ قطعات داخلی، عملیات درون جازدن آن‌ها در داخل بدنه به وسیله برس هیدرولیک صورت می‌گیرد. مرحله بعدی شامل جوش کاری پرده به بدنه با استفاده از نقطه جوش می‌باشد و پس از آن جوشکاری لبه انباره به روی لبه بدنه انباره انجام خواهد شد که در این فرآیند دو لبه بر روی یکدیگر پرس می‌شوند. تا این مرحله تمام قطعات انباره وسط غیر از لوله‌ها مونتاژ شده‌اند، برای مونتاژ لوله‌ها از جوشکاری Co2 استفاده می‌شود و در انتها عملیات نهایی انباره وسط رنگ کاری می‌شود.

فرآیند ساخت  لوله اگزوز 

لوله اگزوز وظیفه انتقال دود از مانیفولد خروجی به انباره وسط را بر عهده دارد و از دو قطعه لوله جدا و فلانج تشکیل شده ابتدا لوله جدا با اره لنگ بریده و سپس توسط خم کن هیدرولیکی خم می‌گردد. به منظور اتصال لوله اگزوز به مانیفولد با فلانچ که از ورق فولادی ساخته شده است، جوش داده می‌شود و در آخر رنگ‌کاری لوله اگزوز انجام می‌گیرد.

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | بررسی بازار و رقبا

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان تیر ماه سال 1399 تعداد 52 واحد صنعتی با ظرفیت اسمی مندرج در جدول در زمینه تولید انواع اگزوز خودرو دارای پروانه بهره‌برداری می‌باشند که براساس طول عمر متوسط و فرسودگی ماشین‌آلات، راندمان تولید عملی و پالایش آماری واحدهای راکد براساس تجارب قبلی و انجمن‌های صنفی مربوطه آمار واقعی این تولید کمتر از ظرفیت اسمی است.

تعداد طرح‌های در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی در کشور 6 طرح بوده و  براساس آمار اتاق بازرگانی در سال 1397 واردات انواع اگزوز و متعلقات آن به کشور معادل 131793980 دلار با ارزش ریالی 5422616 میلیون ریال بوده است.

پروانه بهره برداری تولید اگزوز خودرو کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
52 829081 2346 36061 تن
4832000 عدد
جواز تاسیس های صادره  تولید اگزوز خودرو کشور
220
جواز تاسیس های  دارای پیشرفت فیزیکی بالای  60 درصد  تولید اگزوز خودرو کشور
تعداد سرمایه اشتغال ظرفیت واحد
6 95436 229 9825 تن
300000 عدد
آمار صادرات واردات اگزوز و متعلقات آن 
صادرات ارزش   ریالی ارزش دلاری
  68202   (م.ر)  دلار1,218,534
واردات 5422616 (م.ر) 131793980دلار

 

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث طرح تولید انواع اگزوز خودرو در سال جاری با ظرفیت اقتصادی سالیانه تولید 60000 عدد مجموعه اگزوز انواع خودرو 156میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد. نرخ بازدهی بیشتر از 21 درصد بوده و نزدیک به چهار سال بازگشت سرمایه اولیه را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌‌های احداث ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   5000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 1975 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی   59200 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 120085
2 سرمایه گذاری  درگردش 35985
3 کل سرمایه گذاری 156070

 

شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 21/6  درصد
دوره برگشت سرمایه 4/2
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 2/38

 

طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو | مزایای اجرای طرح

  • نیاز به تولید با کیفیت جهت جایگزینی واردات و تامین نیاز داخل
  • امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز در کشور
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری با توجه به امکان تولید چند محصول در یک خط تولید
  • امکان ایحاد تنوع در محصول با توجه به نیاز بازار و نتایج واحد تحقیق و توسعه
  • امکان اخذ مجوزهای استانداردهای کیفیت و فرایند

 

نتیجه گیری

تولید و مصرف این محصولات با توجه به امکان مشکلات تامین ارز واردات محصول و مصرفی بودن کالا برای تمامی خودروها منوط به بررسی‌های دقیق فنی مالی و اقتصادی و نیاز روز افزون داخلی و صادراتی کشور یکی از زمینه‌های موجه برای فعالیت اقتصادی می‌باشد.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در اهواز را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع : طرح توجیهی در اهواز

طرح توجیهی در اهواز | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در اهواز  | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در اهواز | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در اهواز | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در اهواز ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در اهواز

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی در اهواز



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در اهواز ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در قم را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 

منبع : طرح توجیهی در قم

طرح توجیهی در قم | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در قم | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در قم | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در قم | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در قم ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در قم

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی در قم



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در قم ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چراغ‌های ال ای دی (LED) با مصرف انرژی بسیار کمتری، قادرند روشنایی مطلوبی را تامین نمایند. جدیدترین فناوری‌های روشنایی ناشی از ادغام تکنولوژی ساخت لامپ‌های LED با تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، کاربردهای وسیعی در تامین روشنایی خانه‌ها، محوطه‌های باز، وسایل نقلیه، تجهیزات الکتریکی، چراغ‌های راهنمایی رانندگی، نمایشگرهای خیابانی، تابلوهای تبلیغاتی و ساعت‌های دیجیتالی پیدا کرده است. سیستم‌های روشنایی LED مسکونی در جایگزینی با لامپ‌های رشته‌ای بیش از 75درصد در کاهش مصرف انرژی موثرند. با گذشت زمان اگر همه خانه‌های جهان از روشنایی LED استفاده نمایند صرفه‌جویی در مصرف انرژی نجومی خواهد بود. این مطلوبیت روشنایی LED و صرفه اقتصادی سبب رشد تکنولوزی‌های تولید انواع ال ای دی ، چراغ و لامپ‌های روشنایی شده است.

 

برای دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک جهت شروع کار و تولید انواع مدل‌های لامپ می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع : انواع ال ای دی

انواع مختلف لامپ های ال ای دی  (LED)

LEDهای معمولی دارای لنزهای پلاستیکی، در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. رنگ لنزها اغلب با رنگ واقعی نور ساطع شده هماهنگ است؛ برای مثال پلاستیک بنفش اغلب برای LEDهای مادون قرمز استفاده می‌شود و در بیشتر مواقع LEDهای آبی دارای محفظه‌های بی‌رنگ هستند. ولی در نسل‌های جدید و کارآمدتر LEDهای مدرن با قدرت بالا مانند آن‌هایی که برای نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولاً به صورت پکیج‌های دارای فناوری سطحی بدون پایه (SMT) تولید می‌شوند. در ادامه به انواع مدل های ال ای دی اشاره کرده ایم، جهت تولید و کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله طرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی را مطالعه نمایید.

LED های دوپایه سوراخ دار

در ساخت برد لامپ روشنایی LED از قطعاتی با تکنولوژی ساخت متفاوت استفاده شده؛ یکی از آن‌ها استفاده از دیود ساطع کننده نور سوراخ‌دار 3،5 یا 8 میلمتری دارای پایه در رنگ‌های قرمز، زرد، سبز، سفید و آبی می‌باشد.

LED  های دو رنگ

نوع دیگر لامپ‌های ساخته شده از LED دو رنگ است که در برد این لامپ‌ها از LED دو رنگ که قادرند در اثر جریان الکتریسته دو رنگ متفاوت را ساطع کنند؛ استفاده شده است. در ساختار دیودهای این لامپ‌ها سه پایه شامل دو آند و یک کاتد معمولی وجود دارد. بسته به نوع پیکربندی، این لامپ‌ها رنگ‌های متفاوتی را می‌توانند تولید نمایند.

انواع ال ای دی | LED های RGB رنگی (قرمز – آبی – سبز)

این لامپ‌های LED بسیار مورد پسند طراحان صنعتی حوزه الکترونیک  هستند. به گونه‌ای که در  ساخت رایانه از LEDهای RGB در کیس‌های کامپیوتری و در مادربردها و رم‌ها نیز استفاده می‌شود. این لامپ‌ها بر روی یک تراشه الکتریک قرار داشته و با استفاده از تکنیکی به نام PWM مدولاسیون کنترل پهنای پالس می‌توانیم خروجی آن را در دستیابی به طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها تنظیم کنیم.

LED های   SMD

پیدایش تکنولوژی SMD که در پی تمایل نیاز بسیار زیاد بازار و مصرف‌کنندگان  به داشتن محصولی کم حجم‌تر و با کیفیت‌تر به وجود آمد. به طور معمول SMDها برای مکان‌هایی که نیاز به پخش نور گسترده با حداقل سایه را دارند به کار می‌رود. SMDها نوع دیگر لامپ‌های LED نوری هستند که در ساخت آن‌ها از دیودهای ساطع کننده نور سطحی بدون پایه در پکیچ‌های ویژه‌ استفاده شده و به راحتی می‌شود آن‌ها را روی سطح PCB نصب کرد.

LEDهای SMD با توجه به ابعادشان از هم متمایز می‌شوند و در تکنولوژی ساخت SMD اجزای مختلف از پیش ساخته شده بر روی مدار چاپی لحیم می‌شوند. طراحی برد آن‌ها دارای ضخامت بسیار کمی است، در نتیجه  امکان استفاده از دو طرف PCBها را فراهم نموده است.

تعداد دفعات روشن یا خاموش شدن لامپ SMD منجر به کاهش طول عمر و خرابی لامپ نشده و تنظیم شدت روشنایی و رنگ نور با استفاده از تکنیک  PWM جهت تغییر پهنای پالس در نتیجه کنترل سطح ولتاژ هر تراشه در آن‌ها امکان‌پذیر است. سرعت روشن شدن و رسیدن به نقطه اوج روشنایی این لامپ‌ها کمتر از ۲۰میکرو ثانیه بوده و نور آن‌ها فاقد پرتوهای مادون قرمز و فرابنفش است.

معنای اصطلاحات تخصصی 

در فرایند ساخت و مونتاژ برد لامپ‌های LED با تکتولوژی مونتاژ سطحی SMD، اصطلاحات تخصصی مختلف مرتبط با مؤلفه‌ها، تکنیک و ماشین آلات به شرح جدول مورد استفاده  قرار می گیرد که لاکز توضیح داده شود .

اصطلاح معنی
SMD ابزار نصب سطحی (اجزای اکتیو، پسیو و الکترومکانیکی) 
SMT تکنولوژی اتصال و نصب بر روی سطح (تکنولوژی مونتاژ و نصب)
SMA مونتاژ سطحی (مونتاژ ماژول ها با تکنولوژی SMT)
SMC  مولفه‌های نصب سطحی (قطعات برای SMT)
SMP پکیج‌های نصب سطحی (فرم‌های مختلف بردهای SMD)
SME تجهیزات نصب سطحی (دستگاه های مونتاژ SMT)

انواع ال ای دی | LED های  COB

COB مخفف Chip on Board و نسل جدید دیگری از فناوری تولید لامپ‌های LED است که در مقایسه با SMD می‌تواند نوری عالی و متراکم‌تری را ایجاد نماید. به همین دلیل از آن می‌توان یک پرتوی نور ثابت و کنترل شده‌ای را دریافت کرد.

مقدار شار نوری دریافت شده به نسبت مقدار وات دریافتی بر حسب یکای لومن بهتر است. این موضوع به معنی کارآمدی بهتر لامپ COB  است. تکنولوژی ساخت نوینی برای تجمیع LEDهای COB در یک پکیج منبع نوری در قالب چیپ سوار شده بر روی یک بورد و ماژول به کار گرفته شده است، به گونه‌ای که هنگام  روشن شدن به صورت یک پنل روشن با پراکندگی نور زیاد مشاهده می‌شوند.

این ویژگی ضعف لامپ‌های LED در اندازه کوچک و نور بسیار زیاد با درخشندگی بالا را از خود ساطع می‌کنند و سبب آزار بصری فرد می‌شود. یکی از راه‌های رفع مشکل درخشندگی تابش مستقیم لامپ‌های LED، قرار دادن یک پوشش پخش کننده نور است؛ اما این پوشش خود  اتلاف نور را به همراه دارد. در لامپ‌های COB این مشکل با تکنیک گستردگی سطح مقطع ناحیه نور دهی حل شده است و خیرگی کمتری نسبت به منابع LED دیگر دارد؛ در نتیجه نیازی به پوشش خارجی و اتلاف انرژی نیست.

 

معرفی خدمات کاردوک

بسیاری از سرمایه‌گذاران و یا علاقه‌مندان به کارآفرینی به دلیل نداشتن اطلاعات لازم از نحوه شروع کار و راه اندازی تولید؛ قادر به اجرای پروژه‌ای با حداقل سرمایه و بیشترین بازدهی نیستند. در این میان افراد ماهر و با تجربه‌ای وجود دارند که می‌توانند با در اختیار گذاشتن دانش خود به تولید ملی و ایجاد شغل یاری برسانند. از این رو شرکت کاردوک به شما خدمات زیر را ارائه می دهد.

  • بررسی شرایط مورد نیاز برای شروع کار
  • دریافت مجوزهای لازم
  • معرفی سرمایه گذار، فروشنده و خریدار
  • طراحی محل جهت اجرای پروژه
  • خریداری تجهیزات و ملزومات مورد نیاز
  • تامین مواد اولیه
  • مشاوره در زمینه فروش و بازاریابی داخلی و خارجی

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان مرکز کاردوک جهت شروع کار و تولید انواع مدل‌های لامپ می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : انواع ال ای دی



:: برچسب‌ها: انواع ال ای دی ,
:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در قزوین را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع : طرح توجیهی در قزوین

طرح توجیهی در قزوین | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در قزوین | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در قزوین | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در قزوین | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در قزوین ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در قزوین

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی در قزوین



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در قزوین ,
:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در شیراز را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 

منبع: طرح توجیهی در شیراز

طرح توجیهی در شیراز | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در شیراز | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در شیراز | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در شیراز | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در شیراز ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در شیراز

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی در شیراز



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در گرگان را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 

منبع: طرح توجیهی در گرگان

 

 

طرح توجیهی در گرگان | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در گرگان | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در گرگان | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در گرگان | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در گرگان ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در گرگان

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی در گرگان



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا در طرح توجیهی تولید لواشک میزان سرمایه مورد نیاز برای شروع کار ارائه می‌شود؟ اجرای چنین طرحی توجیه اقتصادی دارد؟ ایران با ظرفیت تولید خدود ۱۳۰میلیون تن محصولات کشاورزی جزء 10 کشور برتر جهان در تولید محصولات کشاورزی است. اتلاف نزدیک به ۳۰ درصد محصولات کشاورزی معادل 30 میلیون تن ایران را در رتبه نخست ضایعات محصولات میوه و تره‌بار در دنیا قرار داده است. این میزان ضایعات 25 برابر کشورهای پیشرفته است که سبب هدر رفت سرمایه بزرگی می‌شود. با ایجاد صنایع تبدیلی و توجه به فناوری‌های نوین می‌توان برای کاهش بخش قابل توجهی از این ضایعات قدم برداشت. برنامه‌ریزی اجرایی برای کاهش میزان ضایعات محصولات ضمن تامین مصرف داخل کشور به صادرات نیز کمک به سزایی خواهد نمود. برای سفارش نوشتن طرح توجیهی در زمینه های مختلف کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منیع: طرح توجیهی تولید لواشک

 

 

طرح توجیهی تولید لواشک | معرفی محصول

انواع لواشک شامل؛ لواشک تک میوه‌ای، لواشک دو میوه‌ای، لواشک چندمیوه‌ای می‌شود. لواشک تک میوه‌ای به لواشکی گفته می‌شود که فقط از یک میوه تهیه شده باشد، مانند لواشک سیب، لواشک آلو و...، لواشک دو میوه‌ای به لواشکی گفته می‌شود که از دو میوه تهیه شده باشد مانند لواشک انار و سیب و....، لواشک چند میوه‌ای از بیش از دو میوه تهیه شده است.

لواشک يک فرآورده خوراکی صنایع تبدیلی کشاورزی حاصل از بخش میانی غليظ شده یک، دو یا چند میوه همانند سیب، آلوچه، انار است که پس از فرآیند ویژه معمولا به صورت ورقه‌های کوچک و بزرگ تهیه، بسته‌بندی و عرضه می‌شود.

کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی لواشک بسته بندی شده

تعرفه گمرکی و کدهای آیسیک آماده‌سازی و بسته‌بندی انواع لواشک   به شرح ذیل می‌باشد.

محصول تعرفه گمرکی کد آیسیک
لواشک بهداشتی

20089900

ساير غير از اقلام مشمول رديف‌های 20081100 لغايت 20089200

15131130
لواشک 1513512381

استانداردهای تولید لواشک  

در تولید لواشک از مرحله آماده‌سازی، فرآوری، بسته‌بندی و انبارداری از آیین نامه کار بهداشتی و الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 6936 پیروی می‌کند. هدف از تدوین این آیین کار، راهنمایی تولیدکنندگان در تأمین حداقل نیازمندی‌های بهداشتی تولید و عرضه لواشک و تطبیق ویژگی‌های آن با استاندارد مرتبط می‌باشد. سایر استاندارهای مرجع مرتبط برای كاربرد در اين آئين كار که الزام به رعایت دارد به شرح ذیل است. 

1- استانداردملی 1836 :     رعايت اصول بهداشتی درواحدهای توليدكننده موادغذايی

2- استانداردملی 3766 :      آيين كار بهداشتی تجهيزات و لوازم مورد مصرف درصنايع غذايی

3- استانداردملی 4773 :      آيين كار ايمنی ماشين آلات – مفاهيم اصلی يا اصول كل طراحی

4-استانداردملی 3381 :        ويژگي‌ها و روشهای آزمون اسيد سيتريک مورد مصرف در صنايع غذايی

5- استاندارد ملی 1053 :      ويژگي‌های آب آشاميدنی

6- استاندارد ملی 1011 :      ويژگي‌های بيولوژيكی واحد مجاز آلودگی باكتريولوژيكی آب آشاميدنی

ویژگی‌های فنی انواع لواشک  

برتری لواشک نسبت به سایر تنقلات، ارزش غذايی بالای آن می‌باشد، چرا که این محصول با حداقل تغییر براساس فرآوری میوه‌های تازه توليد می‌شود و خيلی از خواص ترکیبات موجود در ميوه‌ها همانند ترکیبات کربو هیدرات، چربی‌ها، پروتیین، فيبر و آنتی‌اكسيدان، مواد معدنی و املاح میوه‌ها را حفظ می‌کند.

در تهيه انواع لواشک از ميوه‌هایی همانند آلو، آلوچه، گوجه سبز، زرد آلو و برگه آن، هلو و برگه آن، انار، زغال اخته، آلبالو، سيب، گلابی و انگور استفاده می‌گردد که دارای ارزش تغذيه‌ای و خواص درمانی فوق العاده هستند و در مراحل مختلف توليد و فراوری ارزش اين مواد پايين نيامده و خواص ميوه‌ها  همچنان حفظ می‎شود. از زرشک، شاه توت در لواشک سازی به عناوين مختلف استفاده می‌گردد و تمشک نيز در فرمولاسيون انواع لواشک می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.

 

طرح توجیهی تولید لواشک | موارد مصرف و کاربرد

لواشک همان عصاره و شیره تلغیظ شده ميوه‌ها است که مورد علاقه همه افراد به ويژه بچه‎ها می‎باشد که در فرایند خاصی در بسیاری از كشورهای مختلف به شكل‌های گوناگون با استفاده از روش‌های سنتی و صنعتی تولید می‌شود و با توجه به توسعه تکنولوژی صنايع غذایی، روش‌های تهيه لواشک هم توسعه یافته و هم شرایط تولید نوين اين محصول با نظارت‌های دقیق بهداشتی کاملا فراهم شده است.

طبقه بندی محصول

طبقه‌بندی لواشک معمولاً بر اساس انواع ميوه به کار رفته در توليد آن صورت می‌گیرد. برای مثال لواشک ساخته شده از یک، دو یا چند میوه (لواشک سيب، زرشک، آلبالو و...) و همچنين نوع بسته‌بندی نيز در طبقه‌بندی محصول مدنظر قرار می‌گيرد.

کالاهای جايگزين لواشک

از کالاهای جايگزين لواشک می‌توان انواع تنقلات مانند چيبس، پفک، پاپ کرن‌ها، ميوه خشک و... نام برد که در دنيا از استقبال خوبی برخودار می‌باشند، ليکن به دليل خواص منحصر به فرد لواشک و نيز به دليل اينکه مصرف شيرينی‌ها، چيپس و مواد مشابه همگی به علت كالری بالا، باعث چاقی می‌شوند؛ كه اين مشكل با مصرف لواشک بروز نمی‌كند. ارزش غذایی، طعم متنوع، سلامتی و سهولت دسترسی ارجحیت‌های استفاده از لواشک می‌باشند.

 

دانش فنی و فرایند تولید لواشک  

در فرایند تولید ابتدا ميوه‌های وارد شده به واحد درجه‌بندی می‌شود. جهت شستشو به حوضچه‌ای وارد و ضمن شتشو با فشار آب در کانال هدايت می‌گردند در این فرایند خاک و آشغال‌ها از ميوه جدا شده و در شستشوی نهایی، سطح ميوه‌ها با عبور از زير دوش‌ها تميز می‌شود. در طول مسير آشغال‌های باقیمانده نیز جداسازی می‌شود.

میوه کاملاً تمیز وارد دستگاه خردکن شده و بعد از خرد شدن وارد مرحله پیش پخت می‌گردد تا ميوه به طور کامل له شود و به راحتی پوست و دانه آن توسط صافی‌های خاصی جدا شود. پوره ميوه بدست آمده توسط پمپ از طريق لوله‌های استيل به مخازن پخت تحت خلاء هدايت می‌شوند تا در آن جا پخت نهایی انجام و آب تبخير شده نیز خارج شود.

فرایند پخت و بسته بندی

فرایند پخت در حرارت پایين تحت خلاء موجب حفظ مواد مغذی میوه می‌گردد. نمک و اسيد سيتريک به عنوان افزودنی مجاز در اين مرحله جهت ماندگاری و طعم‌دهنده به لواشک اضافه می‌شود. فرآوری خمير تا رسیدن به حد استاندارد ادامه می‌یابد. محصول حاصل آماده تبديل شدن به لواشک است.

در اين مرحله خمير بدون دخالت دست و توسط پمپ‌های استيل بعد از پاستوریزه شدن به قسمت خشک کن‌ها برای تبديل شدن به لواشک فرستاده می‌شود، قبل از ورود به خشک کن اين خمير روی نايلکس به طور يکنواخت توسط دستگاه، پهن شده سپس وارد خشک می‌شود تا به لواشک تبديل شود و از طرف دیگر به صورت نواری بيرون می‌آيد.

پس از کشیده شدن نایلون روی طرف مقابل در اندازه‌های مشخص و يکنواخت برش خورده و روی هم چيده می‌شوند و از آن جا به انبار موقت جهت دوران قرنطينه و يکنواختی منتقل و سپس به قسمت بسته‌بندی برده می‌شوند. در نهایت توسط دستگاه بسته‌بندی و لیبل‌زنی و پرینت می‌شود تا در نهايت پاکيزگی، بتواند لواشک را برای مدت طولانی در داخل  قوطی و کارتن نگهداری و به بازار عرضه کرد.

 

ماشین آلات  و تجهيزات خط تولید انواع لواشک

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید عبارتند از :

مخزن دریافت میوه، حوضچه وان خیساندن، درام و دوش‌های شستشو، سیستم سورتينگ و جداسازی، كانواير انتقال میوه، آسياب سه تيغ و شش تیغ، ديگ پخت مقدماتی، صافی استيل با مش مورد نظر (تفاله گیر)، هسته گیر، همزن، دیگ پخت تحت خلاء (اواپراتور) و پاستوریزاتور، ميكسر، تانک استيل ذخیره مواد صاف شده، مخازن تخلیه مواد آماده شده، سلفون زن، خشک کن تونلی، سیستم خنک کننده، دستگاه‌های برش و لیبل زن، چت پرینت و دستگاه‌های بسته‌بندی، وسایل و ظروف آزمایشگاهی، ميکسر  آزمایشگاهی، PH متر، آون الكتريكی، ترازوی ديجيتال، تجهيزات کشت ميکروبی، انو کلاو آزمايشگاهی.

 

طرح توجیهی تولید لواشک | بررسی بازار و رقبا

با توجه به مزیت صنایع تبدیلی کشاورزی تعداد 187 واحد تولید انواع لواشک در کشور وجود دارد که با ظرفیت اسمی73074 تن محصول سرمایه گذاری ثابتی به میزان 2186میلیارد ریال را انجام داده‌اند. تعداد جوازهای تاسیس طرح‌های درحال احداث با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تولید انواع لواشک 32 فقره است که در صورت رسیدن به بهره‌برداری پیش‌بینی افزایش تولیدی به میزان 10852 تن انواع لواشک در سال‌های آتی را خواهیم داشت. ارزش  ریالی صادرات لواشک در سال 1397  معادل 819 میلیارد ریال و ارزش ارزی آن بیش از 14 میلیون دلار بوده است.

پروانه‌های بهره‌برداری تولید لواشک کشور
تعداد سرمایه (م.ر) اشتعال ظرفیت واحد
187 2186474 5149 73074 تن
جواز تاسیس‌های صادره تولید لواشک کشور
478
جواز تاسیس‌های دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا تولید لواشک کشور
تعداد سرمایه اشتعال ظرفیت واحد
32 839251 784 10852 تن
صادرات لواشک کشور در سال 1397
ارزش  ریالی 819,771 میلیون ریال ارزش دلاری 14,513,812دلار
واردات لواشک کشور در سال 1397
ارزش  ریالی 18,147میلیون رسال ارزش دلاری 433,417دلار

 

طرح توجیهی تولید لواشک | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری حدود 82 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 20درصد بوده و ظرف 3 سال و نیم بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 500 نوع لواشک در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   2000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 990 متر مربع

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 65984
2 سرمایه گذاری  درگردش 16250
3 کل سرمایه گذاری 82234

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 20/6
دوره برگشت سرمایه 3/5
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 40/2

 

طرح توجیهی تولید لواشک | مزایای اجرای طرح

  • ماندگاری بیشتر محصولات کشاورزی فراوری شده   
  • نگهداری امن و بهداشتی محصولات کشاورزی و کمک به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی
  • رعایت ضوایط استاندارد و بهداشتی آماده‌سازی و بسته‌بندی کالای با کیفیت
  • ارزش افروده مناسب 

 

طرح توجیهی تولید لواشک | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی از نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با فراوری میوه‌ها به صورت لواشک نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه، لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای 

 

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منیع: طرح توجیهی تولید لواشک



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید لواشک ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در ساری را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع: طرح توجیهی در ساری

طرح توجیهی در ساری | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در ساری | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در ساری | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در ساری | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در ساری ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در ساری

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی در ساری



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در کرمانشاه را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع: طرح توجیهی در کرمانشاه

طرح توجیهی در کرمانشاه | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در کرمانشاه | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در کرمانشاه | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در کرمانشاه | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در کرمانشاه ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در کرمانشاه

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی در کرمانشاه



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در کرمانشاه ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در همدان را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 

منبع : طرح توجیهی در همدان

 

 

طرح توجیهی در همدان | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

 

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

 

طرح توجیهی در همدان | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

 

طرح توجیهی در همدان | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در همدان | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در همدان ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در همدان

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید کاشی سرامیکی مختلف
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید کاشی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی در همدان



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی در همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()