انواع کسب و کار
نوشته شده توسط : کاردوک

انواع مختلفی از کسب و کار وجود دارد و شناخت همه آن‌ها برای افرادی که می‌خواهند وارد دنیا تجارت شوند لازم و ضروری است. اگر قصد دارید کاری را شروع کنید باید بدانید در کدام زمینه قصد فعالیت دارید، که از طریق آن می‌توانید نوع و میزان کاری که باید انجام دهید را به راحتی شناسایی کنید و به موفقیت برسید. شما با دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک نیز می توانید بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری را بیابید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : انواع کسب و کار

انواع کسب و کار

کسب و کار به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای افراد درآمد ایجاد می‌کند. هر فعالیتی که در زمینه تولید، خرید و یا فروش صورت می‌گیرد به جهت به دست آوردن سود است. کسب و کارها به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند که ما در ادامه به مهم‌ترین این تقسیم‌بندی‌ها می‌پردازیم.

انواع کسب و کار خانگی

یکی از انواع کسب و کارها که امروزه مورد حمایت‌های قانونی نیز قرار گرفته، کسب و کار خانگی است. در این نوع از کسب و کار افراد مشاغل مورد نظر خود را در خانه آغاز می‌کنند و به کسب درآمد می‌پردازند. کسب و کار خانگی محدودیت‌های زیادی نسبت به کسب و کارهای دیگر دارد، چون فرد باید در یک مکان کوچک و با مواد اولیه محدود کار خود را انجام دهد. این نوع از کسب و کار ویژگی‌های خاص خود را دارد از جمله؛ به راحتی راه‌اندازی می‌شود، از هر قشری می‌توانند وارد این نوع از کسب و کار شوند، به سرمایه‌ی زیاد برای شروع فعالیت نیازی ندارند و داشتن ساعات کاری منعطف از جمله ویژگی‌های این نوع از کسب و کار است. برای راه اندازی کسب و کار خانگی کلیک کنید.

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی خودش به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. به دلیل گسترش اینترنت و در دسترس بودن آن، می‌تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد. این نوع از کسب و کار هم به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری قابل انجام است. یعنی در یک نمونه از آن فرد باید برای فعالیت خود در یک مکان مشخص حضور داشته باشد و هم می‌تواند در منزل نیز فعالیت کند. البته این نوع از کسب و کار به دلیل داشتن ویژگی دورکاری در ردیف کسب و کارهای خانگی هم قرار می‌گیرد.

مزایای کسب و کار اینترنتی عبارتند از؛ در دسترس بودن، سهولت در استفاده، عدم نیاز به سرمایه‌های کلان و... می‌باشد.

انواع کسب و کارهای روستایی

کسب و کارهای روستایی به مشاغلی گفته می‌شوند که در روستاها صورت می‌گیرند. این کسب و کارها محصولاتی را تولید کرده و برای فروش به روستاها و شهرها فرستاده می‌شود، البته بخش مهمی از آن محصولات به مصرف داخلی روستاها می‌رسند. امروزه نیز با بیشتر شدن محصولات اُرگانیک، کسب و کارهای روستایی بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران مختلف قرار گرفته‌ است.

البته کسب و کارهای روستایی فقط شامل تولید محصولات غذایی نمی‌شود، در زمینه صنعت، کشاورزی، دامپروری و گردشگری فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

انواع کسب و کارهای بین المللی

کسب و کارهای بین المللی نیازمند داشتن بودجه بالایی است. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به صادرات، واردت و تولیدات در عرصه بین المللی می‌پردازند. لازم به ذکر است شرط ورود به این نوع از کسب و کار داشتن سرمایه‌های زیاد است. از جمله مزایای آن سوددهی بالا، امکان کار به صورت برون مرزی و سفرهای ویژه کاری اشاره کرد. کسب و کارهای بین المللی در شرایطی که رونق اقتصادی وجود داشته باشد بسیار سودآور خواهد بود.

انواع کسب و کارهای دولتی

این نوع از کسب کار از طریق استخدام صورت می‌گیرد و افراد با آزمون‌های مختلف به استخدام شرکت‌ها و اُرگان‌های دولتی درمی‌آیند. تفاوت کسب و کارهای دولتی با خصوصی در تنوع پذیری آن است. کسب و کارهای خصوص و شخصی تنوع بیشتری نسبت به کارهای دولتی دارد. از مزایای کسب و کار دولتی بیمه، پرداخت‌های مشخص و در زمان‌های معین، حقوق بازنشستگی و سایر مزایایی که شامل مشاغل دولتی می‌شود.

انواع مختلفی از کسب و کارها وجود دارند که در اینجا به چند نمونه از مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. شرط ورود به هر کسب و کاری شناخت انواع مختلف آن است. وقتی فرد بداند که در چه نوعی از کسب و کار فعالیت می‌کند، همیشه در مسیر درست‌تری حرکت خواهد کرد.

سؤالات متداول در مورد انواع کسب و کارها

آیا کسب و کارهای دولتی را هم می‌توان در جایگاه کسب و کار خانگی قرار داد؟

خیر. کسب و کارهای دولتی باید در محیط و مکان مشخصی انجام شوند و نمی‌توان آن را در ردیف کسب و کارهای خانگی قرار داد.

آیا کسب و کارهای بین المللی را می‌توان در ردیف دورکاری قرار داد؟

الزاماً همیشه اینطور نخواهد بود. در برخی از مواقع می‌توان برخی از وظایف کسب و کارهای بین المللی را به صورت دورکاری انجام داد. مثل خرید و فروش، مشاوره‌های مالی و برخی از چانه‌زنی‌های بین المللی.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : انواع کسب و کار





:: برچسب‌ها: انواع کسب و کار ,
:: بازدید از این مطلب : 658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: